Probeer het eens metquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:24 schreef buishuis het volgende:
Ik heb een lijst met afmetingen met afmetingen zoals M-8X1, MF-6X30, G-6, ML-5X80 en gewoon enkele cijfers. Ik moet een lijst hebben met enkel de letters en dan zonder getallen dus enkel M-, MF- en G-. Iemand een formule hiervoor?
Als je een kolom verbergt wordt ie standaard niet geprint volgens mij.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:44 schreef gekkewiebel het volgende:
Ok andere vraag dan
Kan ik een kolom cellen maken die ik gebruik voor de input van gegevens, maar die standaard niet wordt afgedrukt? Als ik ze 'verberg' blijven ze zichtbaar, dat is goed, maar ze worden ook nog steeds afgedrukt...
Bedankt, is allemaal gelukt nu!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:18 schreef hendrik2009 het volgende:
@Rejected:
"Kan je in een macro instellen dat je bijvoorbeeld 5 naar links gaat, data knipt en dan 5 naar beneden en daar de data plakt? "
Ja:
Sub test()
ActiveCell.Offset(0, -5).Cut
ActiveCell.Offset(5, -5).Select
ActiveSheet.Paste
End Sub
Het lijkt me niet want als de rij langer wordt gebeurd er niets meer met je berekening.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:05 schreef gekkewiebel het volgende:
=SOM(A1:D1)/4
waarbij a1 je eerste cel is en d1 de laatste
Of niet?
Dit werkt bij mij:quote:Op maandag 17 januari 2011 10:45 schreef teamlead het volgende:
Ik ben een formulier aan het maken in excel waarbij ik wil dat gebruikers een aantal verplichte gegevens invullen.
Eén van die gegevens is het mailadres.
Kan ik met gegevensvalidatie vastleggen dat er op zijn minst een "@" in het mailadres moet voorkomen? (ik ken de gebruikers hier een beetje)
Als ik gewoon bij gegevensvalidatie kijk, staat die optie er niet tussen, dus zou het via een formule moeten onder de optie "aangepast", maar ik kom er niet uit
anyone?>
In een ander vel de product codes met tekst maken, en dan met verticaal zoeken is dat zo te doen.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:44 schreef CRAPjoris het volgende:
Hey allemaal!
Ik heb een vraagje (Jaja, pas nieuw. Maargoed..)
Mensen kunnen bij mij telefonisch iets bestellen, nu wil ik graag in excel een bestandje maken waarbij ik alleen productcodes hoef in te voeren (bijv. '1001 1002 1003) en dat excel dan automatisch die productcodes herkent en deze omzet naar tekst (bijv. 'PRODUCT1')
Eerst begreep ik er niets van,quote:Op maandag 17 januari 2011 17:07 schreef Basp1 het volgende:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VB6Q7NO3D8PE.xlsx
Hier een voorbeeld waarin vert.zoeken verwerkt is.
Let op alleen dat de volgorde in dit geval bij het debiteurentabblad wel oplopend moet zijn anders kan het nog mis gaan.
Ik had een paar weken geleden ongeveer dezelfde vraag, het antwoord staat er onder ergens.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:19 schreef Holy_Goat het volgende:
ello, is er een (snelle) manier om voor 50.000 cellen (in 1 kolom)
(zonder macro liefst) het volgende te splitsen?
"###@@@" naar ### @@@
waar # staat voor een getal, eventueel incluis komma, en @@@ staat voor willekeurige text, incluis spatie.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | <?php Function splitstring1(cell As Range) As Variant Dim tmpstring As String Dim i As Long tmpstring = cell.Value tmpstring = Replace(tmpstring, " ", "") For i = 1 To Len(tmpstring) If Not (IsNumeric(Mid(tmpstring, i, 1))) And Mid(tmpstring, i, 1) <> "," And Mid(tmpstring, i, 1) <> "." Then Exit For End If Next i splitstring1 = Left(tmpstring, i - 1) End Function ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | <?php Function splitstring2(cell As Range) As Variant Dim tmpstring As String Dim i As Long tmpstring = cell.Value tmpstring = Replace(tmpstring, " ", "") For i = 1 To Len(tmpstring) If Not (IsNumeric(Mid(tmpstring, i, 1))) And Mid(tmpstring, i, 1) <> "," And Mid(tmpstring, i, 1) <> "." Then Exit For End If Next i splitstring2 = Right(tmpstring, Len(tmpstring) - i + 1) End Function ?> |
replace all werkt niet omdat hij naar een bepaalde cel in het vorige blad verwijst. Dan moet ik ze nog handmatig aanpassen allemaal.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Beregd het volgende:
Je kan ook met replace all werken natuurlijk, lijkt me het eenvoudigste,
Of als je formules wil gebruiken moet je met indirect werken, maar lijkt me nogal omslachtig.
Dit werkt ook:quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
replace all werkt niet omdat hij naar een bepaalde cel in het vorige blad verwijst. Dan moet ik ze nog handmatig aanpassen allemaal.
Maar een collega van me heeft het volgende geknutseld (met indirect inderdaad)
=INDIRECT("'Week "&
RECHTS($A$1;LENGTE($A$1)-5)-1
&"'!B"&
RIJ(A4)
)+7
Ik heb hiervoor wel in de cel A1 dezelfde naam als de tab gezet: Week 7 bijvoorbeeld
Ik zou hierzelf nooit uitgekomen zijn
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | <?php Function PrevSheetName(Optional ByVal WS As Worksheet = Nothing) As String Application.Volatile True Dim S As String Dim Q As String If IsObject(Application.Caller) = True Then Set WS = Application.Caller.Worksheet If WS.Index = 1 Then With Application.Caller.Worksheet.Parent.Worksheets Set WS = .Item(.Count) End With Else Set WS = WS.Previous End If If InStr(1, WS.Name, " ", vbBinaryCompare) > 0 Then Q = "'" Else Q = vbNullString End If Else If WS Is Nothing Then Set WS = ActiveSheet End If If WS.Index = 1 Then With WS.Parent.Worksheets Set WS = .Item(.Count) End With Else Set WS = WS.Previous End If Q = vbNullString End If PrevSheetName = Q & WS.Name & Q End Function ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | <?php Function NextSheetName(Optional WS As Worksheet = Nothing) As String Application.Volatile True Dim S As String Dim Q As String If IsObject(Application.Caller) = True Then Set WS = Application.Caller.Worksheet If WS.Index = WS.Parent.Sheets.Count Then With Application.Caller.Worksheet.Parent.Worksheets Set WS = .Item(1) End With Else Set WS = WS.Next End If If InStr(1, WS.Name, " ", vbBinaryCompare) > 0 Then Q = "'" Else Q = vbNullString End If Else If WS Is Nothing Then Set WS = ActiveSheet End If If WS.Index = WS.Parent.Worksheets.Count Then With WS.Parent.Worksheets Set WS = .Item(1) End With Else Set WS = WS.Next End If Q = vbNullString End If NextSheetName = Q & WS.Name & Q End Function ?> |
Ik snap niet eens wat mijn collega geknutseld heeft, hier wordt ik meteen al duizelig vanquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:34 schreef znarch het volgende:
[..]
Dit werkt ook:
Vorige tab:
=(INDIRECT(PrevSheetName() & "!B65")
Met de functie:
[ code verwijderd ]
Volgende tab:
=INDIRECT(NextSheetName() & "!B65")
[ code verwijderd ]
Ik ben hier echt niet goed in.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Kijk eens bij vert zoeken als je de formule maakt kun je ook de kolom aangeven welke als antwoord moet komen te staan, deze formule moet je dan ook in S5 en R5 zetten.
Kan je een snel voorbeeldje geven hoe die macro er dan uit zal gaan zien? Want die loop until ken ik nietquote:Op maandag 24 januari 2011 22:44 schreef Rejected het volgende:
Iets met loop until of een andere if-achtige functie waarbij 1<>2,2<>3, 1<>3, etc?
Dankje voor de tips!quote:Op maandag 24 januari 2011 23:09 schreef Rejected het volgende:
Ik ben niet zo heel bekend met macro's maar moest vorige week iets doen om een hele hoop data te verwerken, toen kwam ik die loop until ook voor het eerst tegen.
http://www.exceltip.com/s(...)osoft_Excel/628.html
Hier staat het wat duidelijker uitgelegd, voorbeeld 1 had ik zelf gebruikt.
beetje lui hoor:quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:43 schreef oinkoink12 het volgende:
Beste mensen,
Ben sinds een dag of 2/3 begonnen met excel na wat hulp van een collega.
Ik ben bezig met prestatiebonussen weergeven adv omzet.
Bijvoorbeeld:
=G103*ALS(G103>=15000;ALS(G103>=25000;ALS(G103>=35000;ALS(G103>=50000; 0,02; 0,015);0,01);0,005);0)
Dit is met percentages.
Nu is er 1 specifieke leverancier die het ipv met percentages, met bedragen heeft afgesproken.
Dus
15000 = 75 euro
25000 = 250 euro
35000 = 525 euro
50000 = 1000 euro
Iemand een oplossing hoe dit aan te passen is?
Er is een functie in excel in het menu dat goalseek of doelzoeken heet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:15 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een probleempje, ben benieuwd of het simpel is. Het gaat om optimaliseren. We hebben een begroting die gebaseerd is op hoeveel mensen er komen. Er zijn vaste en variabele kosten. Nu wil ik een cel hebben waarin staat wat het minimaal aantal mensen is waarin we quite spelen, ons break even point. Dus het resultaat optimalizeren naar 0 aan de hand van het aantal mensen dat komt. Is dat erg lastig?
Thanks, met behulp van deze pagina http://www.addictivetips.(...)-seek-in-excel-2010/ weet ik nu precies wat ik zocht! Hulde!quote:Op woensdag 26 januari 2011 12:10 schreef Deetch het volgende:
[..]
Er is een functie in excel in het menu dat goalseek of doelzoeken heet.
Hierbij specificeer je een cel die aan een bepaalde waarde moet voldoen en vervolgens geef je aan welke cel hij moet veranderen.
De cel die veranderd moet natuurlijk wel invloed hebben op het getal dat aan een bepaalde waarde moet voldoen. Maw aan het getal dat 0 moet worden hangt een serie formules waarin het aantal bezoekers ook zit.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 | Sub SetAppt() Dim Dtedatum As String Dim DteStartTijd As Date Dim DteEindTijd As Date Dim StrLocatie As String Dim StrDescription As String Dim olApp As Outlook.Application Dim olApt As AppointmentItem Dim i As Long i = 2 'startij Set olApp = New Outlook.Application Do While ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 1) <> "" 'Date = Format(itm.Start, "mm.dd.yyyy") 'Time = Format(itm.Start, "hh.nn.ss") Dtedatum = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 2)) DteStartTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 3)) DteEindTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 5)) StrLocatie = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 7)) StrDescription = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 8)) Set olApt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem) With olApt .Start = Dtedatum & " " & DteStartTijd .End = Dtedatum & " " & DteEindTijd .Subject = StrDescription .Location = StrLocatie .ShowCategoriesDialog .Body = "" .BusyStatus = olBusy .ReminderMinutesBeforeStart = 120 'minuten voordat reminder .ReminderSet = False 'reminder ja/nee .Save End With Set olApt = Nothing i = i + 1 Loop Set olApp = Nothing c0 = "[Start] = '" & Format(.Start, "ddddd h:mm") & "' AND [Subject]='" & .Subject & "' And [End] = '" & Format(.End, "ddddd h:mm") & "'" With .Application.GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(9).Items If Not .Find(c0) Is Nothing Then .Find(c0).Delete End With .Save End With End Sub Private Sub CommandButton1_Click() If MsgBox("STAAT OUTLOOK OPEN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then If MsgBox("DOORGAAN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then Call SetAppt End If End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | i = 0 bez1 = Range("C3").Value Range("C3").Value = 0 Do While i < 1000 If Range("F5") < 0 Then Range("C3").Value = Range("C3").Value + 1 End If i = i + 1 Loop Range("J3").Value = Range("C3").Value Range("J4").Value = Range("F5").Value Range("C3").Value = bez1 |
Lekker smerig zoveel IF, beter gebruik je VLOOKUP! Kan je ook meer dan 7 verschillende percentages of bedragen handhaven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:43 schreef oinkoink12 het volgende:
Beste mensen,
Ben sinds een dag of 2/3 begonnen met excel na wat hulp van een collega.
Ik ben bezig met prestatiebonussen weergeven adv omzet.
Bijvoorbeeld:
=G103*ALS(G103>=15000;ALS(G103>=25000;ALS(G103>=35000;ALS(G103>=50000; 0,02; 0,015);0,01);0,005);0)
Dit is met percentages.
Nu is er 1 specifieke leverancier die het ipv met percentages, met bedragen heeft afgesproken.
Dus
15000 = 75 euro
25000 = 250 euro
35000 = 525 euro
50000 = 1000 euro
Iemand een oplossing hoe dit aan te passen is?
Misschien beetje laat maar goed hij stond nog openquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:23 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik zit nu al een tijdje met een excel-gerelateerd probleem waar ik met mijn infantiel hoofdje niet zelf uitkom. En waar anders dan FOK! ga je heen met je problemen. Bij deze dus![]()
Ik heb een sheet met deze (versimpelde) opstelling (niet de sheet zelf, staat vertrouwelijke informatie in :p)
[ afbeelding ]
Nou wil ik hier een aantal dingen in verwerken. Zoals duidelijk in deze opstelling wil ik het gemiddelde van alle lonen met personen met pakweg status C hebben. Ik heb het gevoel dat dit door een combinatie van de functies DAVERAGE en IF moet gebeuren, maar ik krijg het dus niet uitgewerkt. Mocht mijn vermoeden kloppen, zou iemand hier een voorbeeldformule voor kunnen neerkalken?
Mocht het niet kloppen, alternatieven zijn dan uiteraard gewenst
Nou wil ik ook nog 2 andere dingen doen: Zoals jullie zien is 'aantal keer c' hoger dan 'maximum c'. Dan wil ik 'aantal keer c' rood maken.
Nu kan ik via celopmaak uiteraard makkelijk zeggen dat als aantal keer c hoger dan 2 ligt, de cel rood moet worden. Maar ik wil het maximum ten aller tijden kunnen veranderen (omhoog/omlaag) zonder de celopmaak te hoeven aanpassen. Is dit mogelijk? En zo ja: hoe?
Ten derde: Er moet nog een kolom bij 'maximum loon a/b/c', en dan de werknemer die in a valt, maar boven maximum loon a, ook rood wordt.
Iemand die me toevallig kan helpen?
Zeer fraaiquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:35 schreef McGilles het volgende:
Waarbij Cell (1,3) aangeeft of de modus van de 8 getallen niet bestaat, m.a.w. ze allemaal verschillend zijn.
Opgelost dus!
Dank jequote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:46 schreef DaFan het volgende:
[..]
Misschien beetje laat maar goed hij stond nog open
1. Niet DAVERAGE -> AVERAGEIF!
=AVERAGEIF($F$4:$F$10;A4;$E$4:$E$10)
2. Bij voorwaardelijke opmaak hoef je toch niet per se een harde waarde te gebruiken? Je kan ook gewoon een cel ingeven, dan gebruikt hij die waarde .Dan kan je dus altijd de celwaarde aanpassen en klaar ben je.
3. Met een dubbele voorwaarde (AND) in voorwaardelijke opmaak
=AND(F4="a";E4>B4)
Succes!
Dit is wat ik zoek, geweldig... snap niks van de code maar kan ik wel even beetje mee kutten en uitproberenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:37 schreef DaFan het volgende:
wc-eend, zoiets?
[ afbeelding ]
F5 is
=SUMPRODUCT(SUMIF($A$1:$A$3;A5:D5;$B$1:$B$3))
En dan doortrekken naar beneden.
=SUM(SUMIF($A$1:$A$3;A5:D5;$B$1:$B$3))
werkt ook maar dan moet je bevestigen met Ctrl-Shift-Enter
Verschil is dat SUMPRODUCT wel met arrays kan omgaan, SUM niet dus moet je er een array formule van maken.
1 2 3 4 | SPELER POSITIE PUNTEN Piet 3 57 John 1 109 Klaas 2 83 |
Met verticaal zoeken? Of horizontaal afhankelijk waar je de punten hebt staan. (Als ik je verhaal goed begrijp.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:59 schreef flipsen het volgende:
Sorry voor deze echt te simpele vraag, maar ik zit kennelijk even met een geestelijke blokkade en kom er niet uit
Ik heb een kolom spelersnamen, een kolom met de positie waar ze eindigen en vervolgens een kolom met het aantal punten, afhankelijk van de positie en het aantal spelers.
Ik heb al een lijstje met de punten die bij de bijbehorende positie horen, bijv: pos1=109, pos2=83, pos3=57. Nou snap ik toch opeens niet meer hoe ik automatisch naast de speler en zijn positie het aantal punten te zien krijg? Lijkt me niet dat je bij 40 spelers 40 ALS formules gaat gebruikenIemand snel de oplossing? Hieronder nog even schematisch:
[ code verwijderd ]
Geen probleemquote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:38 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Dit is wat ik zoek, geweldig... snap niks van de code maar kan ik wel even beetje mee kutten en uitproberen
Kan je ook die 140 | 8, 142 | 7, en 144 | 6,5 ook bijvoorbeeld op een tweede blad neerzetten zodat dat niet op het eerste blad, het werkblad zichtbaar is?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Function FileThere(FileName As String) As Boolean FileThere = (Dir(FileName) > "") End Function Sub opslaan_als() If FileThere("E:\exceltest\" & CStr(Range("N1").Value)) Then MsgBox "Calculatienummer bestaat al, haal een nieuw nummer op!", vbOKOnly Else ActiveWorkbook.SaveAs FileName:="E:\exceltest\" & CStr(Range("N1").Value) Bestandsnaam = CStr(Range("N1").Value) MsgBox "De calculatie is opgeslagen onder nummer " & Bestandsnaam & "!", vbOKOnly End If End Sub |
Dankje!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:48 schreef DaFan het volgende:
[..]
Zeer fraai![]()
Gebruik ik ook wel eens (niet in Excel, SQL) maar dan kijk ik ook altijd nog eens of hij niet in de tot dusver gemaakte tabel voorkomt. Dit is waarschijnlijk minder belastend.
Uit mijn eerste onderzoek is gebleken dat er geen gebruik word gemaakt van SQL en macro's. Het is een redelijk klein bedrijf met ongeveer 1000 gebruikers waar voornamelijk gebruik word gemaakt van Word dmv documentatie en communicatie. (niet zoals mijn vorige werklocatie waar er 40.000 gebruikers waren en er inderdaad Essbase, Oracle koppelingen en macro's werden gebruikt) Meer dan een brief typen gebeurt er naar mijn idee niet, maar over 2 weken ga ik nog een onderzoek uitvoeren bij een andere vestiging wat het gebruik daar is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:53 schreef Deetch het volgende:
Mijn ervaring is dat een aantal macro's en SQL achtige dingen die tot en met 2003 goed gingen in 2007 problemen gaven. Ik weet niet of dat voor migratie van 2003 --> 2010 ook geldt.
Bij mij op het werk zijn veel excel tools voor gebruikers omgeprogrammeerd. Ik neem aan dat jullie alle applictaies die wijdverbreid zijn in de organisatie al gebeta-test hebben op een 2010 machine?
Belangrijkste is dat mensen leren waar alle functies en knoppen te vinden zijn op de nieuwe layout.
Dit moet B5 zijn neem ik aan?quote:Op zondag 6 februari 2011 02:45 schreef flipsen het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag, eens kijken of ik het iets duidelijker kan omschrijven. Het antwoord van znarch was niet wat ik zocht.
[ afbeelding ]
Kolom B wordt met een simpele formule berekend aan de hand van het aantal spelers. Kolom D wordt ingevuld door de gebruiker, waarna kolom E berekend moet worden. Ofwel, speler Piet is 4e geeindigd, waardoor er voor het juiste aantal punten in cel E2 naar cel B6 verwezen moet worden. Voor cel E3 moet naar B8 verwezen worden (7e plek behaald), E4 naar B3 etcetera...
Hoe doe ik dat nou? Ik ben echt even het spoor bijster, terwijl ik zeker weet dat er een hele simpele formule voor moet zijn...
Aangepastquote:
Ik snap dat het zaterdagnacht is maar goed....quote:Op zondag 6 februari 2011 02:45 schreef flipsen het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag, eens kijken of ik het iets duidelijker kan omschrijven. Het antwoord van znarch was niet wat ik zocht.
[ afbeelding ]
Kolom B wordt met een simpele formule berekend aan de hand van het aantal spelers. Kolom D wordt ingevuld door de gebruiker, waarna kolom E berekend moet worden. Ofwel, speler Piet is 4e geeindigd, waardoor er voor het juiste aantal punten in cel E2 naar cel B5 verwezen moet worden. Voor cel E3 moet naar B8 verwezen worden (7e plek behaald), E4 naar B3 etcetera...
Hoe doe ik dat nou? Ik ben echt even het spoor bijster, terwijl ik zeker weet dat er een hele simpele formule voor moet zijn...
D:\Fotografie\Wedstrijden\101001-Limburg foto\Buiten roken.jpgquote:
nope.. geen effect...quote:Op zondag 6 februari 2011 19:10 schreef Bill_E het volgende:
Het zou mis kunnen gaan door de spatie in je foto naam. Maar dat weer ik niet zeker.
Vervang deze eens door een underscore in de filenaam en link
Niemand een idee dus?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand die misschien weet of ik ergens een voorbeeld excel sheet kan vinden voor het volgende
Ik wil mijn rooster invoeren in excel. Daarbij rekening houden dat ik dagelijks andere begin en eindtijden heb. Ook de pauze verschillen van dag tot dag. Wel zijn het vaste diensten dus denk aan 301a, 301b, 301c, 302a etc etc. Iedere dienst heeft een eigen waarde van begin en eindtijd en duur van pauze.
Graag zou ik een staafdiagram per dienst per dag willen zien van de begintijd tot eindtijd en pauzes in andere kleur. Ook dat ie gewerkte tijden en pauzes per dag bijhoudt.
Misschien leg ik het onduidelijk uit maar misschien dat iemand mij op weg kan helpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |