Als je alle cellen selecteert kun je de functie Tekst naar kolommen toepassen. Hierbij kun je kiezen of je een vaste breedte aanhoudt, of een scheidingsteken (bv. een spatie).quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:44 schreef Cue_ het volgende:
Hoe scheid ik ze dan? Want de lengtes van de verschillende velden is ook niet gelijk (2-5-2010 of 12-12-2010.. zelfde met de tijd)
Of moet ik dat dan ook eerst gelijktrekken?
(ben niet heel erg thuis in de functies hiervoor
Zet er even bij hoequote:Op vrijdag 12 november 2010 10:24 schreef Cue_ het volgende:
@ deetch.. is aangevraagd in FB topic.
Ik heb zelf nog een vraagje met betrekking tot VBA.
Ik gebruik nu die functie van Texttocolumns (zie eerdere posts) om mijn datum-tijd veld te splitsen.
Nu wil ik dus ergens in de vba aangeven dat ik alleen die eerste kolom (datum) wil plakken in het oorspronkelijke veld, maar dat hij de tijd (2e kolom die hij dan maakt) moet weggooien.
Als ik de functie gewoon in excel gebruik kan ik dat aangeven en dan gaat het goed, maar hij neemt dat niet mee in de vba van de macro (als ik hem opneem).
Weet iemand hier de syntax hiervoor?
edit: Met wat proberen is het gelukt![]()
![]()
Het staat erbij.. alleen heb ik nu weer problemen met dezelfde functie, maar dan met een ander veld. Die doet ie dan weer niet zoals ik wilquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:29 schreef sanger het volgende:
Zet er even bij hoeDan kan iemand anders het ook
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 | Sub invullen() Sheets("lijst").Select Dim cf As Range, s1 As Worksheet, s2 As Worksheet, p As Long Dim firstfound As String Set s1 = Worksheets("lijst") Set s2 = Worksheets("Master") Application.ScreenUpdating = False p = 2 q = 1 Do While Not IsEmpty(s2.Cells(p, 2)) Set cf = s1.Columns.Find(s2.Cells(p, 2), SearchOrder:=xlByRows) If Not cf Is Nothing Then firstfound = cf.Address Do cf.Offset(0, 1) = s2.Cells(p, 3) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(2, 1) = s2.Cells(p, 4) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(3, 1) = s2.Cells(p, 5) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(4, 1) = s2.Cells(p, 6) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(5, 1) = s2.Cells(p, 7) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(6, 1) = s2.Cells(p, 8) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(7, 1) = s2.Cells(p, 9) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(8, 1) = s2.Cells(p, 10) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(9, 1) = s2.Cells(p, 11) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(10, 1) = s2.Cells(p, 12) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(11, 1) = s2.Cells(p, 13) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(12, 1) = s2.Cells(p, 14) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(13, 1) = s2.Cells(p, 15) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(14, 1) = s2.Cells(p, 16) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(15, 1) = s2.Cells(p, 17) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(2, 8) = s2.Cells(p, 18) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(4, 8) = s2.Cells(p, 19) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(6, 8) = s2.Cells(p, 20) Set cf = s1.Columns.FindNext(cf) cf.Offset(8, 8) = s2.Cells(p, 21) Loop While Not cf Is Nothing And cf.Address <> firstfound End If p = p + 1 Loop Application.ScreenUpdating = True End Sub |
Niemand??quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:36 schreef Hare het volgende:
Ik loop tegen het volgende probleem aan in excel (2007, nl versie).
Als ik een formule doortrek wil ik dat excel hierbij elke keer 2 kolommen overslaat.
Als je bijvoorbeeld de hele simpele formule:
'=A1' doortrekt, dan moet in de volgende cel '=D1' en de cel daarnaast '=G1' komen.
Excel trekt echter standaard gewoon de letters volgens het alfabet door.
Is hier een oplossing voor?
cf.Offset(0, 1) = s2.Cells(p, 3).Valuequote:Op zaterdag 13 november 2010 22:20 schreef Bill_E het volgende:
hallo excel vrienden..
Ik heb een VBA script wat ik al een tijd succesvol gebruikt, heb het eens gevonden en aangepast. Het verplaatst data van een snel in te vullen "master blad" naar een mooie overzichtelijke lijst.
In de master lijst staat een reverentie naam, laten we deze even "naam1" noemen
In de overzichtelijke lijst staat diezelfde naam geschreven, zodat de data juist gekopieerd wordt.
De zelfde naam was tot nu to gewoon een ingetypte naam. Script werkt prima..
Nu wil ik graag geen ingevulde referentie naam.. Maar een verwijzing.. In de cel staat dan dus niet meer "naam1" maar "=A1" .
Het scriptje werkt niet meer.. Ik snap ook wel dat hij de data vergelijkt, dus hij ziet niet de verwijzing staan maar gewoon "=A1" . Dit komt niet overeen dus de gegevens worden niet overgenomen...
Iemand een idee hoe kan ik dit oplossen?
Zie iets simpels zal het wel zijn jaquote:Op dinsdag 16 november 2010 10:43 schreef DaFan het volgende:
[..]
cf.Offset(0, 1) = s2.Cells(p, 3).Value
?
Zal ik het nog maar een keer zeggen:quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:52 schreef qu63 het volgende:
Hmz, ik wil het gemiddelde van de laatste 12 en de laatste 24 regels weten..
Met "=CEL("adres";VERSCHUIVING(B54;-12;0))" kan het eerste deel van =gemiddelde() wel vullen, maar aangezien B54 handmatig is ingevoerd werkt dat maar 1x.. Hoe kan ik dit nu automagisch laten doen
ALS((B18-($B$10-$B$11)*$B$7)>0;"";(B18-($B$10-$B$11)*$B$7))quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:46 schreef Mekkalomp het volgende:
fokkers,
ik probeer als-functie te gebruiken, maar het luk niet echt.
Kan iemand aangeven wat er fout aan is?
ALS(0>B18-($B$10-$B$11)*$B$7;0)
Als het getal hoger is dan 0 dan moet het 0 of niks weergeven.
Heeft ff wat geklooi gekost, maar zo werkt ie nu:quote:Op woensdag 17 november 2010 11:11 schreef DaFan het volgende:
[..]
Zal ik het nog maar een keer zeggen:
Dynamic named ranges
Tabblad ontwikkelaars / invoegen en daar staat ie..quote:Op woensdag 17 november 2010 17:07 schreef sanger het volgende:
Even een simpele vraagExcel 2007, NL.
Ik wil checkboxes maken inclusief het vinkje. Iemand een idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Personeelsnummer .... Soort gesprek Datum gesprek 12345 .... Ontwikkelgesprek 1-5-2010 12345 .... Voortgangsgesprek 1-7-2010 12345 .... Functioneringsgesprek 12-11-2010 23456 .... Functioneringsgesprek 2-3-2010 23456 .... Ontwikkelgesprek 13-6-2010 23456 .... Voortgangsgesprek 30-9-2010 34567 .... Voortgangsgesprek 17-1-2010 34567 .... Functioneringsgesprek 18-6-2010 |
Ik was al bang dat het echt aan mij lag.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:09 schreef DaFan het volgende:
Meh was lastige
=MIN(IF(($A$2:$A$9=$F2)*(($B$2:$B$9=$J$2)+($B$2:$B$9=$J$3));$C$2:$C$9))
Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter.
Even in het Engels...
Bij mij staat in A het pers.nummer, in B het type gesprek, in C de data, en in F2:F4 staan de personeelsnummers en in J2 en J3 staat Functioneringsgesprek en Voortgangsgesprek.
Ik krijg het niet voor elkaar om de namen van de gesprekken zelf in de formule tekloppen, beetje vreemd maarja.
quote:Op woensdag 17 november 2010 18:23 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Tabblad ontwikkelaars / invoegen en daar staat ie..
Moet je dat tabblad misschien nog wel even aanzetten..
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:05 schreef sanger het volgende:
Kun je in de macro niet opnemen dat je naar de namenlijst gaat, end+pijl naar beneden + nog een pijl naar beneden en dan pas plakken?
Als de datum in A1 staat:quote:Op donderdag 18 november 2010 10:12 schreef Bryan181 het volgende:
Ik denk dat mijn vraag niet zo lastig is voor jullie.
Ik wil medische keuringen berekenen.
22-04-2010 Dan wil ik dat hier een formule komt die automatisch 5 jaar later berekent
01-12-2010
Thanks!
En als ik zelf de functieargumenten in moet vullen?:p wat vul ik nou bij jaar, maand, dag in? hij werkt dan niet namelijkquote:Op donderdag 18 november 2010 10:21 schreef roberthoman het volgende:
[..]
Als de datum in A1 staat:
=DATUM(JAAR(A1)+5;MAAND(A1);DAG(A1))
Edit: Verrek, dat werkt niet :-( Momentje...
Puntkomma's in plaats van komma's, dus...
Je moet wel als uitgangspunt een datumveld hebben. In veld A1 staat dan bijvoorbeeld vandaag: 18-11-2010quote:Op donderdag 18 november 2010 10:40 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
En als ik zelf de functieargumenten in moet vullen?:p wat vul ik nou bij jaar, maand, dag in? hij werkt dan niet namelijk
Ja k snap wat je bedoelt, ik had de funcite gewoon gekopieerd. Maar ik wil hem graag zelf invullen bij functie datum en dan lukt t niet echtquote:Op donderdag 18 november 2010 10:53 schreef roberthoman het volgende:
[..]
Je moet wel als uitgangspunt een datumveld hebben. In veld A1 staat dan bijvoorbeeld vandaag: 18-11-2010
Als je vervolgens die formule loslaat op veld A1 dan is het resultaat keurig 18-11-2015
Dat zou op deze manier moeten lukken:quote:Op donderdag 18 november 2010 10:58 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
Ja k snap wat je bedoelt, ik had de funcite gewoon gekopieerd. Maar ik wil hem graag zelf invullen bij functie datum en dan lukt t niet echt
Top thanksquote:Op donderdag 18 november 2010 11:57 schreef roberthoman het volgende:
[..]
Dat zou op deze manier moeten lukken:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 november 2010 14:22 schreef sjak het volgende:
Enige tijd geleden hebben jullie mij geholpen om items vanuit een excelbestand in outlook te zetten. Dat werkt geweldig. Nu wil ik het nog iets leuker maken, ik wil de toegevoegde items categoriseren zodat ze een kleur krijgen. Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden. Daarnaast zou het me ook erg helpen als ik een melding kan krijgen dat een afspraak er al in staat, ik weet alleen niet of dat mogelijk is.
Kunnen jullie me misschien helpen? In de code de macro zoals ik 'm nu gebruik.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 | Option Explicit Sub SetAppt() Dim Dtedatum As String Dim DteStartTijd As Date Dim DteEindTijd As Date Dim StrLocatie As String Dim StrDescription As String Dim olApp As Outlook.Application Dim olApt As AppointmentItem Dim i As Long i = 2 'startij Set olApp = New Outlook.Application Do While ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 1) <> "" 'Date = Format(itm.Start, "mm.dd.yyyy") 'Time = Format(itm.Start, "hh.nn.ss") Dtedatum = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 2)) DteStartTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 3)) DteEindTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 5)) StrLocatie = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 7)) StrDescription = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 8)) Set olApt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem) With olApt .Start = Dtedatum & " " & DteStartTijd .End = Dtedatum & " " & DteEindTijd .Subject = StrDescription .Location = StrLocatie .Body = "" .BusyStatus = olBusy .ReminderMinutesBeforeStart = 120 'minuten voordat reminder .ReminderSet = True 'reminder ja/nee .Save End With Set olApt = Nothing i = i + 1 Loop Set olApp = Nothing End Sub Private Sub CommandButton1_Click() If MsgBox("STAAT OUTLOOK OPEN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then If MsgBox("DOORGAAN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then Call SetAppt End If End Sub |
En hoe komt die regel er ongeveer uit te zien?quote:Op donderdag 18 november 2010 22:34 schreef sjak het volgende:
Je moet voor elkaar zien te krijgen dat in A3 2,75 komt te staan. Daar kun je wel een regel voor aanmaken denk ik...
http://excel.tips.net/Pag(...)ecimal_Notation.htmlquote:Op donderdag 18 november 2010 22:38 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
En hoe komt die regel er ongeveer uit te zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |