abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 september 2010 @ 23:32:55 #201
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_86926101
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:31 schreef Schanulleke het volgende:
Is het mogelijk om binnen een sheet met verschillende rijhoogtes op lijn te werken?

Ik heb links een aantal kolommen waarvan de eerste rij verticaal uitgelijnd is en rechts daarvan wil ik horizontaal uitgelijnd nog een paar cellen vullen maar die eerste cel is dan enorm door de verticale uitlijning links. Is zoiets te splitsen of iets dergelijks?
Voor zover ik weet kan het niet.
Wat je wel kan doen is een aantal rijen erg laag maken en dan, naar gelang van de gewenste hoogte, cellen samenvoegen.
pi_86993683
excel frustratie alarm! ik heb een vraagje... hoe kan ik de x en y as in een excel-grafiek ''omwisselen''? ik heb overal gezocht maar heb het helaas niet kunnen vinden...
pi_86993733
was die vraag niet even eerder in dit topic voorbij geslopen? kan me vergissen hoor :@
pi_86994260
staat inderdaad een antwoord maar kom r niet uit... echt af en toe zou ik willen dat computers niet bestonden!
pi_86997247
# Voer in de categorie Opties voor as een van de volgende handelingen uit:

* Voor categorieën schakelt u het selectievakje Categorieën in omgekeerde volgorde in.
* Voor waarden schakelt u het selectievakje Waarden in omgekeerde volgorde in.


maar het selectievakje categorieen in omgekeerde volgorde kan ik dus nergens vinden!

EDIT: laat maar, dit is het niet..

[ Bericht 5% gewijzigd door sandsucker op 29-09-2010 21:12:06 ]
pi_87008170
Weet iemand hoe je een grafiek in excel zoals deze kan maken?
Kom er niet echt uit...
http://www.google.nl/imgr(...)=30&biw=1280&bih=801
pi_87009743
quote:
Op donderdag 30 september 2010 01:26 schreef Mekkalomp het volgende:
Weet iemand hoe je een grafiek in excel zoals deze kan maken?
Kom er niet echt uit...
http://www.google.nl/imgr(...)=30&biw=1280&bih=801
What's up met de grafiek vragen deze week :D

Dit is een 'gewone' lijngrafiek, maar dan met 3 data lijnen erin. Je kan dan later de lijn selecteren en pas lijn aangeven of het stippel- of vaste lijn moet worden.
pi_87009753
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef sandsucker het volgende:
# Voer in de categorie Opties voor as een van de volgende handelingen uit:

* Voor categorieën schakelt u het selectievakje Categorieën in omgekeerde volgorde in.
* Voor waarden schakelt u het selectievakje Waarden in omgekeerde volgorde in.


maar het selectievakje categorieen in omgekeerde volgorde kan ik dus nergens vinden!

EDIT: laat maar, dit is het niet..
Jij moet gewoon een nieuwe grafiek maken en dan voor de tab 'Reeks' kiezen. Je kan dan onderin je bereik aangeven voor de categorieas (X) en dan per reeks aangeven wat er op de Y-as moet komen.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:14:41 #209
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_87038126
Daar ben ik weer met een paar vragen.
Ik heb een werkmap met verschillende bladen. Op het ene blad heb ik gemiddeldes verticaal staan die ik op een ander blad horizontaal wil indelen. Met copy-paste gaat dit niet en met de excel knop trekt hij ook de cijfers niet door. Kan dit gewoon niet mooi en moet je het echt cel voor cel doen.

Verder geven de gemiddeldes, als er geen waardes zijn een ### te zien. Is dit mooi weg te werken?

Excel 2007 overigens, in NL
Life is what you make it.
pi_87053128
vraag 1:
moeten de horizontale gemiddeldes verwijzingen zijn of alleen de waarden? In het laatste geval kun je plakken speciaal, transponeren gebruiken.

vraag 2: kijk in de help een bij de ISFOUT functie
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:12:45 #211
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87056237
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:41 schreef Deetch het volgende:
vraag 1:
moeten de horizontale gemiddeldes verwijzingen zijn of alleen de waarden? In het laatste geval kun je plakken speciaal, transponeren gebruiken.

vraag 2: kijk in de help een bij de ISFOUT functie
vraag 2: Of ISLEEG()
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:37:20 #212
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_87057109
Ik heb weer een vraagje :)

Ik heb een tabel met allerlei financiele data per datum (voor 3 maanden). Per financieel feit heb ik een hoofdverdichting (kolom A) en een subverdichting (kolom C).

De bedoeling is dat ik een subtotaal krijg van alle hoofdverdichtingen en van alle subverdichtingen in een bepaalde maand (of datumbereik) in de volgende vorm:



Hierbij is:
• 10. Vaste activa een hoofdverdichting
• 100. Gebouwen een subverdichting

Iemand een idee?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_87059892
Ik kan je plaatje niet zien op werk maar ik vermoed nu al:
- draaitabel
- Sumproduct ( _O_ )
pi_87072253
Ik heb een lijstbestand met de structuur van dit eerste plaatje... in werkelijkheid zijn er veel meer rijen en kolommen...



Wat ik graag wil is per bedrijfsnummer een rapport te kunnen uitdraaien die per bedrijfsnummer alle rekeningen geeft. Met deze structuur:


Voor bedrijf 101 zou dat dus dit opleveren:

- er zijn dus soms meerdere regels per bedrijf, dit kan varieren van 1 tot 25...

Ik dacht dat ik een tweede sheet zou kunnen gebruiken dat de lijst kan lezen, en waar ik met een dropdownkeuze uit bedrijfsnummers alle andere gegevens meteen in een lijst opgesomd kan krijgen...

Ik ben niet van de heel ingewikkelde makro's... het moet zo begrijpbaar mogelijk blijven voor Excel-nitwits... dus zijn hier simplele oplossingen voor?


=========

Een tweede subvraag is, of ik als de gegenereerde lijst voor een bedrijf met een druk op de knop kan attachen in een outlook-e-mail, ter attentie van het gegeven e-mailadres, en met bedrijfsnummer in het subject...

Dat zou super zijn... maar misschien wishful thinking?
pi_87072917
Draaitabel.

2e vraag; http://www.rondebruin.nl/mail/folder1/mail2.htm
Bijna onderaan in de macro staat "This is the subject line".
Als je dat vervangt voor Range("B35").Value dan geef je '101' mee in het onderwerp zoals uit je laatste plaatje.
pi_87073170
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:45 schreef DaFan het volgende:
Draaitabel.

2e vraag; http://www.rondebruin.nl/mail/folder1/mail2.htm
Bijna onderaan in de macro staat "This is the subject line".
Als je dat vervangt voor Range("B35").Value dan geef je '101' mee in het onderwerp zoals uit je laatste plaatje.
Dank je DaFan... het enige probleem dat ik met Pivot Tables heb is het niet zo mooie gezicht (lelijke tabel)...
Hoe zorg ik ervoor dat de uitkomst in een tabel komt die eruit ziet qua opmaak zoals ik dat wil?

Ik wil ook graag dat velden eruit zien als op mijn 3e plaatje... dus geen pivot-kenmerken met klik mogelijkheden...
Wellicht moet ik een brug maken naar een 3e sheet die de pivot kan lezen met mijn opmaak?
pi_87073309
Mja Pivot tables heb ik zelf ook niet zoveel kaas van gegeten.
Je kan het ook wel met formules doen maar dan blijf je bezig en met draaitabellen kan je gewoon echt spul verschuiven en hoppa een nieuw overzicht...dan moet je even creatief zijn met slepen en randjes en kleurtjes enzo :P

Wellicht dat laatste een goed idee ja :)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:03:00 #218
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_87090040
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:41 schreef Deetch het volgende:
vraag 1:
moeten de horizontale gemiddeldes verwijzingen zijn of alleen de waarden? In het laatste geval kun je plakken speciaal, transponeren gebruiken.
Het moeten verwijzingen zijn en om het gemakkelijk te maken ook nog eens in omgekeerde volgorde. Wie eerst bovenaan stond moet in het volgende blad vanaf rechts de eerste zijn. Hoe dank ook, dit kan ik wel omslachtig oplossen door per cel te plakken, dat is toch eenmalig, dat boeit me niet zo heel erg. De volgende vragen vind ik belangrijker.
quote:
vraag 2: kijk in de help een bij de ISFOUT functie
Dank. Ik worstel nog wel met vraag 2.
Ik heb bijvoorbeeld staan:
=GEMIDDELDE(C3:I3)
Als kinderen geen toets hebben afgenomen komt er dus ### te staan.
Als ik die help er op nasla dan zou ik =ALS(A2=0;"" ergens moeten integreren.

Maar in de help is A2 een vaste waarde terwijl de deler bij mij het aantal invoerwaardes is. Ik zie niet hoe ik dat kan beïnvloeden. Hetzelfde geldt voor ISLEEG, daarvoor snap ik het ook niet.

Dan nog een tweede probleempje. Ik heb een tab SD (signaaldictee) en een tab CD (controledictee). Sommige kinderen doen aan beide dictees mee en andere alleen aan het controledictee. Op het rapport komt een gemiddelde van beide cijfers. In principe is dit dan de formule =GEMIDDELDE(SD!I2;CD!Q2)
Maar, bij sommige kinderen is de waarde bij SD dus leeg waardoor er een fout wordt gegenereerd. Ik vermoed dat dit veel te maken heeft met de eerdere vraag 2.
Life is what you make it.
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:18:28 #219
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_87141353
Dit is niet per se een excel vraag maar misschien ook een Word-vraag;
- ik wil een document (xls of doc) zo opstellen dat je kopjes kan uitklappen en inklappen..

Bijvoorbeeld;
Stap1: doe blabla
Stap2: doe blabla
Stap3: doe blabla

en als je dan op bijvb Stap 2 klikt dat het dan uitklapt en dat er dan staat;


Stap1: doe blabla
Stap2: doe blabla
______ zus en zo moet je dat doen detailsblabla
______ nog meer details blabla
Stap3: doe blabla

Hoe kan ik dat makkelijkst doen?
Alvast bedankt!
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:30:56 #220
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87141792
Das idd een Word-vraag.

Heb je dit ooit gezien in een word-document? Of is het iets wat je zelf bedacht hebt?
En als ik het goed begrijp wil je dus zoiets:
quote:
Stap 1: Doe blabla
Stap 2: Doen blabla
SPOILER: details
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: nog meer details
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stap 3: doe blabla
Macro's zijn idd een optie, iets anders zou ik ook niet echt weten eigenlijk :?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:31:50 #221
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_87141828
Je zou wel rijen kunnen verbergen en met een knop en een macro deze weer naar voren halen :D
heitieh
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:36:20 #222
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_87141977
Voorbeeldje van zo'n macro:
1
2
3
4
5
6
Rows("2:5").Select
    If Selection.EntireRow.Hidden = True Then
            Selection.EntireRow.Hidden = False
    Else
            Selection.EntireRow.Hidden = True
    End If
heitieh
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:38:20 #223
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_87142031
Ja daar zat ik ook aan te denken mbv buttons en hide maar het liefst maak ik het in een word document of eventueel als html dat het in een browser bekeken kan worden.

Any ideas hoe dat gaat?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:39:35 #224
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_87142081
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:38 schreef spooky1234 het volgende:
Ja daar zat ik ook aan te denken mbv buttons en hide maar het liefst maak ik het in een word document of eventueel als html dat het in een browser bekeken kan worden.

Any ideas hoe dat gaat?
Ik heb het excel-topic in mijn AT, geen word of html :')

dus: sorry, nee... :P
heitieh
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:41:09 #225
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87142163
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:38 schreef spooky1234 het volgende:
Ja daar zat ik ook aan te denken mbv buttons en hide maar het liefst maak ik het in een word document of eventueel als html dat het in een browser bekeken kan worden.

Any ideas hoe dat gaat?
In HTML is het makkelijk te doen, that's for sure! Maar:
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:39 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb het excel-topic in mijn AT, geen word of html :')
Dus even verder zoeken op fok/google ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_87158805
HTML is easy, maar moet je wel bezig met Javascript...niet in dit topic :P succes.
pi_87158817
Hmm je hebt in Excel toch zo'n optie met plusjes ed in de linkerbalk. Ik heb het alleen nooit zelf gebruikt dus weet niet waar het zit.
Maar daar kan je rijen mee verbergen/openklappen.
pi_87182034
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:09 schreef DaFan het volgende:
Hmm je hebt in Excel toch zo'n optie met plusjes ed in de linkerbalk. Ik heb het alleen nooit zelf gebruikt dus weet niet waar het zit.
Maar daar kan je rijen mee verbergen/openklappen.
Menu Data --> Group
pi_87251455
Heeft iemand een idee over het volgende?:

Kan ik i.p.v. met alleen 1-tjes of 0-etjes ook door het invullen van 'Y' (yes) of 'N' (no) in een lege cel een 'vlaggetje' als icon krijgen in excel 2007? (groen vlaggetje voor invullen van Y, en rood door het invullen van N)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:39:56 #230
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_87266594
idk, maar als het niet kan, kun je misschien automatisch Y in de cellen laten veranderen in 1 bv
  donderdag 7 oktober 2010 @ 01:40:48 #231
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87271803
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:51 schreef willem12345 het volgende:
Heeft iemand een idee over het volgende?:

Kan ik i.p.v. met alleen 1-tjes of 0-etjes ook door het invullen van 'Y' (yes) of 'N' (no) in een lege cel een 'vlaggetje' als icon krijgen in excel 2007? (groen vlaggetje voor invullen van Y, en rood door het invullen van N)
Dat kan je doen dmv automatische opmaak!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:24:37 #232
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_87274334
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:03 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het moeten verwijzingen zijn en om het gemakkelijk te maken ook nog eens in omgekeerde volgorde. Wie eerst bovenaan stond moet in het volgende blad vanaf rechts de eerste zijn. Hoe dank ook, dit kan ik wel omslachtig oplossen door per cel te plakken, dat is toch eenmalig, dat boeit me niet zo heel erg. De volgende vragen vind ik belangrijker.
[..]

Dank. Ik worstel nog wel met vraag 2.
Ik heb bijvoorbeeld staan:
=GEMIDDELDE(C3:I3)
Als kinderen geen toets hebben afgenomen komt er dus ### te staan.
Als ik die help er op nasla dan zou ik =ALS(A2=0;"" ergens moeten integreren.

Maar in de help is A2 een vaste waarde terwijl de deler bij mij het aantal invoerwaardes is. Ik zie niet hoe ik dat kan beïnvloeden. Hetzelfde geldt voor ISLEEG, daarvoor snap ik het ook niet.

Dan nog een tweede probleempje. Ik heb een tab SD (signaaldictee) en een tab CD (controledictee). Sommige kinderen doen aan beide dictees mee en andere alleen aan het controledictee. Op het rapport komt een gemiddelde van beide cijfers. In principe is dit dan de formule =GEMIDDELDE(SD!I2;CD!Q2)
Maar, bij sommige kinderen is de waarde bij SD dus leeg waardoor er een fout wordt gegenereerd. Ik vermoed dat dit veel te maken heeft met de eerdere vraag 2.
Ik herhaal mijn vraagjes nog even. Hoe kan ik het gemiddelde van twee gemiddeldes juist weergeven als 1 van de twee waardes soms wel en soms niet aanwezig is? Er werd me een suggestie aan de hand gedaan maar ik kom daar niet uit omdat de help niet ingaat op het combineren van formules.
Life is what you make it.
pi_87300014
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:24 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik herhaal mijn vraagjes nog even. Hoe kan ik het gemiddelde van twee gemiddeldes juist weergeven als 1 van de twee waardes soms wel en soms niet aanwezig is? Er werd me een suggestie aan de hand gedaan maar ik kom daar niet uit omdat de help niet ingaat op het combineren van formules.
Het handigst is als je een concreet (vereenvoudigd) voorbeeld bijvoegt.

Voorbeeld met willekeurige cellen:
pi_87408689
Ik heb een werkblad in Excel, die ik wil beveiligen EN autofilters op plaatsen. Echter wanneer ik de beveiliging erop zet, zijn de autofilters ook gelocked.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Thanks !
pi_87408844
Als je je Werkblad beveiligt kan je aanvinken wat men wél mag.
Daar staat 'Autofilter gebruiken' tussen.
pi_87409328
Thanks !!
pi_87409933
Ik heb onderstaande sheet;


In kolom G wil ik per persoon alle waarden opgeteld hebben uit de kolom D.
Is er een formule in kolom G te plaatsen die automatisch een optelsom doet?

bvd
Webby
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:14:42 #238
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_87410321
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:55 schreef webbyplus het volgende:
Ik heb onderstaande sheet;
[ afbeelding ]

In kolom G wil ik per persoon alle waarden opgeteld hebben uit de kolom D.
Is er een formule in kolom G te plaatsen die automatisch een optelsom doet?

bvd
Webby
Met een som.als --> =SOM.ALS(A1:B10;D2;B1:B10)

waarin:
- A1:B10 het bereik is
- D2 het criterium is
- B1:B10 het optelbereik is
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_87412266
Ik wil een aantal gegevens uit een proxy+ logfile halen met behulp van excel, alleen ik ben niet zo goed met de formules/Excel. Hopelijk kan iemand me hier helpen :).

Dit is het oorspronkelijke bestand (een deel ervan):


Heb het opgedeeld in stukjes en alle .gif regels verwijderd omdat ik niet geïnteresseerd ben in de plaatjes maar in de pagina's zelf. Na opschoning krijg je dit (een deel):


Nu wil ik het volgende doen:

• Uit de kolom met het adres van de pagina wil ik het proefpersoonnummer en de paginanaam halen met behulp van een formule (dus niet met tekst naar kolommen!). Bijvoorbeeld, als de kolom de tekst "GET /p_21/contents.html HTTP/1.1") bevat, is het proefpersoonnummer 21 en de paginanaam 'contents' (zonder de extensie .html). Uiteindelijk wil ik dus aparte kolommen met proefpersoonnummer (er zijn meerdere ppn) en paginanaam.

• Ik wil de kijkduur berekenen van de pagina's en ook deze wil ik in een aparte kolom zetten.

Heeft iemand enig idee welke formule(s) ik hiervoor kan gebruiken? Alvast hartelijk dank :).
pi_87413825
Eerste vraag, als GET /p_21/contenst.html HTTP/1.1 in A1 staat:
1=DEEL(A1;VIND.SPEC("_";A1)+1;VIND.SPEC("/";A1;VIND.SPEC("/";A1)+1)-VIND.SPEC("_";A1)-1)
Dan krijg je het PPN.

Deze is voor Contents:
1=DEEL(A1;VIND.SPEC("/";A1;VIND.SPEC("/";A1)+1)+1;VIND.SPEC(".";A1)-VIND.SPEC("/";A1;VIND.SPEC("/";A1)+1)-1)
Kijkduur kan met SOM.ALS, kijk daar zelf eerst even naar (staat ook hierboven!)
pi_87416528
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:20 schreef DaFan het volgende:
Eerste vraag, als GET /p_21/contenst.html HTTP/1.1 in A1 staat:
[ code verwijderd ]

Dan krijg je het PPN.

Deze is voor Contents:
[ code verwijderd ]

Kijkduur kan met SOM.ALS, kijk daar zelf eerst even naar (staat ook hierboven!)
Bedankt! Omdat mijn cellen iets anders ingedeeld waren, was het even puzzelen hoe dat VIND.SPEC precies werkt, maar ik denk dat ik die nu begrijp, want alles wordt nu goed weergegeven :).

Ik wil nu dus de totale kijkduur van elke pagina, voor elke proefpersoon. Als ik het beredeneer denk ik dat de formule ongeveer zo moet:

Voor pagina INDEX:
De som van de tijd op pagina 'index' (dit is dan de tijd van pagina erna - tijd pagina index?) voor alle keren dat de pagina index door proefpersoon 21 bekeken wordt.

Als ik met SOM.ALS opgeef dat mijn criterium 'index' is en het optelbereik instel op de cellen die van toepassing zijn op proefpersoon 21, dan krijg ik er '0' uit.. Dat werkt dus niet of ik doe iets fout :/. Sowieso wil ik de tijd dus niet optellen, maar ik wil bij wijze van (B2 - B1) en die uitkomsten bij elkaar opgeteld. Kan dat wel met SOM.ALS?
pi_87418270
Als ik het goed begrijp staan je kijktijden dus altijd onder elkaar?
Maw pagina 2 staat altijd onder pagina 1?

Waarom maak je dan niet gewoon een nieuwe kolom waar je B2 - B1 in zet, en die sommeer je dan uiteindelijk?
pi_87422139
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:34 schreef DaFan het volgende:
Als ik het goed begrijp staan je kijktijden dus altijd onder elkaar?
Maw pagina 2 staat altijd onder pagina 1?

Waarom maak je dan niet gewoon een nieuwe kolom waar je B2 - B1 in zet, en die sommeer je dan uiteindelijk?
Idd, ik dacht veel te moeilijk. Bedankt voor al je hulp, ik ben er helemaal uit nu :s).
pi_87470408
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:48 schreef hendrik2009 het volgende:

[..]

Het handigst is als je een concreet (vereenvoudigd) voorbeeld bijvoegt.

Voorbeeld met willekeurige cellen:
[ afbeelding ]
heb je hier hier wat aan gehad schanulleke?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:34:34 #245
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_87470536
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:32 schreef hendrik2009 het volgende:

[..]

heb je hier hier wat aan gehad schanulleke?
Sorry, ik ben heel druk bezig geweest met andere dingen. Later deze week ga ik me er even op richten. Als ik kijk denk ik wel dat het me verder helpt. In ieder geval bedankt en ik laat het nog even weten.
Life is what you make it.
pi_87552533
Beetje domme vraag waarschijnlijk dit, maar toch.

Vanuit gewoonte doe ik (altijd eigenlijk) public function , in plaats van gewoon function, in mijn modules.
Nu vraag ik me eigenlijk af: is dat wel nuttig / nodig?

Wanneer móet ik nu public gebruiken en wanneer hoeft het niet? Ik heb soms wel eens code in in de vba excel sheets ruimte staan, maar meestal in losse modules binnen het project.
pi_87552550
Is er trouwens niet een seperate VBA topic oid? Ik werk 100% in excel, maar meeste wat ik er mee doe is via macro's..... :S
pi_87560030
Nee te weinig vragen denk ik...
Waarom en procedures over best practice enzo binnen VBA heb ik niet zoveel kaas van gegeten trouwens dus op je vraag geen idee :P
pi_87561193
Ik heb nog wel een lastig vraagje waarvan ik me afvraag of het mogelijk is.

Ik werk met excel 2007 NL.

A B C D
X 12345 12345
123456789 -
123456788 -
X 23456 23456
234567891 -
234567892 -

In kolom B staat alleen wat als er een 5 cijferig getal volgt. In kolom C staan 5 cijferige getallen en 9 cijferige getallen. Deze horen onder elkaar bij elkaar zeg maar. Dus de 9 cijferige getallen horen bij het bovenstaande 5 cijferige getal. Nu wil ik in kolom D achter het 9 cijferige getal het bijbehorende 5 cijferige getal. Is dit mogelijk? Er zit overigens niet altijd twee 9 cijferige getallen onder elk 5 cijferig getal.
pi_87561730
Is al gelukt.Dus vraag kan overgeslagen worden.

NL =ALS(B2<>"";D2;E1) is het anwoord ;)
pi_87705556
Weer eens een vraag over draaitabellen :P Excel 2007 NL:
Ik heb een hele lijst met gegevens, met daarin o.a. verschillende categorienummers. Nu wil ik 1 categorie buiten m'n draaitabel houden, zonder deze gegevens te verwijderen uit de gegevenstabel. Kan dat?

Als ik 'm als rij of kolom zou opnemen in de draaitabel, dan kan 'm verbergen, maar dat wil ik niet :)

Oplossing:
Filter aanzetten op categorie (in draaitabel), en dat weer zo'n kutvinkje, dan kun je meerdere items selecteren (en dus ook alles behalve 1) ^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door Piles op 19-10-2010 11:36:15 ]
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:14:55 #252
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_87712463
Excel 2007
Ik probeer een sheet met 2 tabbladen dubbelzijdig af te drukken op A3 formaat.
Dus tab 1 is voorkant, tab 2 is de achterkant.
Nu heb ik beide tabs op pagina-einde voorbeeld staan, en ik heb beide tabs geselecteerd. Dan ga ik naar de printer, vink ‘geselecteerde bladen’ aan. Bij de eigenschappen van de printer stel ik het papierformaat in op A3, stel 2 zijdig afdrukken en links inbinden in.
Maar hij blijft het op 2 pagina’s afdrukken.
Ik heb de man van OCÉ al gesproken (tot 2 keer toe) en hij komt er ook niet meer uit. Wat doe ik verkeerd? Kan dit gewoon niet? Is het een bug?
Help! Ik moet er nogal wat afdrukken en momenteel print ik dus 2 pagina’s af en kopieer de achterkant handmatig op de andere pagina, maar dit moet toch gewoon kunnen??
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:53:05 #253
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_87716809
Ik heb een Pivot table + Pivot chart vraag.

Ik heb een Pivot table en nu heb ik daar een Pivot chart aan gekoppeld.
Nu heb ik in de table 2 kolommen die ik niet in de chart wil hebben, maar dat krijg ik maar niet voor elkaar.

Het lukt wel als ik een 'gewone' chart maak, maar dan zit ik weer met het probleem dat deze niet gelinkt is aan de Pivot table.

Iemand enig idee?
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_87742968
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:14 schreef Puckzzz het volgende:
Excel 2007
Ik probeer een sheet met 2 tabbladen dubbelzijdig af te drukken op A3 formaat.
Dus tab 1 is voorkant, tab 2 is de achterkant.
Nu heb ik beide tabs op pagina-einde voorbeeld staan, en ik heb beide tabs geselecteerd. Dan ga ik naar de printer, vink ‘geselecteerde bladen’ aan. Bij de eigenschappen van de printer stel ik het papierformaat in op A3, stel 2 zijdig afdrukken en links inbinden in.
Maar hij blijft het op 2 pagina’s afdrukken.
Ik heb de man van OCÉ al gesproken (tot 2 keer toe) en hij komt er ook niet meer uit. Wat doe ik verkeerd? Kan dit gewoon niet? Is het een bug?
Help! Ik moet er nogal wat afdrukken en momenteel print ik dus 2 pagina’s af en kopieer de achterkant handmatig op de andere pagina, maar dit moet toch gewoon kunnen??
Ik krijg het bij mij ook niet voor elkaar. Het lijkt erop dat Excel2007 elk tabblad stiekum als een aparte opdracht naar de printer stuurt. :X
Ik heb wel een workaround voor je gevonden die ik vaker gebruik als ik ruzie heb met office bij het printen.
Maak van je excelbestand een PDF (save as PDF) en print de pdf dubbelzijdig, dat werkt nl. wel. ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_87748262
Ik heb een niet helemaal een niet helemaal excel vraag maar het heeft er wel mee te maken.

Hoe voeg je in powerpoint een excelsheet toe? dus dat 1 dia gewoon 1 blad is van je excelsheet.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:48:00 #256
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87749007
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een niet helemaal een niet helemaal excel vraag maar het heeft er wel mee te maken.

Hoe voeg je in powerpoint een excelsheet toe? dus dat 1 dia gewoon 1 blad is van je excelsheet.
Invoegen -> tabel? Of gewoon copy-paste?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_87749812
Bij copy past krijg ik niet de tabel structuur. Ik zal eens kijken bij invoegen tabel.
pi_87750251
Het is al gelukt met tabel invoegen en het dan te plakken. Maar dan werd het wel iets anders qua indeling zeg maar, kolombreedte enz. MAar dat maakt niet zoveel uit.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:48:35 #259
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_87785384
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:46 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik krijg het bij mij ook niet voor elkaar. Het lijkt erop dat Excel2007 elk tabblad stiekum als een aparte opdracht naar de printer stuurt. :X
Ik heb wel een workaround voor je gevonden die ik vaker gebruik als ik ruzie heb met office bij het printen.
Maak van je excelbestand een PDF (save as PDF) en print de pdf dubbelzijdig, dat werkt nl. wel. ^O^
yeey, eindelijk eens niet een 'onzinnige' vraag gesteld in dit topic *O* ;)
bedankt voor de tip, ik had ondertussen al de manier gebruikt om de ene pagina handmatig maar op de achterkant te kopieren.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_87790058
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:48 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

yeey, eindelijk eens niet een 'onzinnige' vraag gesteld in dit topic *O* ;)
bedankt voor de tip, ik had ondertussen al de manier gebruikt om de ene pagina handmatig maar op de achterkant te kopieren.
er bestaan natuurlijk geen onzinnige vragen in dit topic O-)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:57:09 #261
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87796360
Kan iemand mij helpen met deze sheet?
Zoals te zien is op het tweede tabblad (Totaaloverzicht) werken de functies in kolom D, E en F niet meer na rij 7. Ik heb geen idee hoe dat kan -O-

En doordat die sheet verder leeg blijft (lang leve IF()'s e.d.) doet mn eerste sheet ook niet meer wat ie moet doen -O- (kolom N, O, P en Q)

Kan iemand mij helpen aan de juiste code?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_87799726
Waarom doe je maar tot A13
JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B2
pi_87799832
Kan het hier niet zo goed lezen zal thuis nog ff kijken maar volgens mij klopt dat A2:A13 al niet.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:34:13 #264
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87800439
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:15 schreef DaFan het volgende:
Waarom doe je maar tot A13
JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B2
Omdat dat werkte.. A14 werkt niet..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_87805470
Waar je moet beginnen, mijn inziens, is A2:Ax een dynamic named range maken.
Noem hem 'Data':
=OFFSET('Dag tot dag'!$A$2;0;0;COUNTA('Dag tot dag'!$A:$A)-1;1)

Kilometers idem dito. 'kms'
=OFFSET('Dag tot dag'!$D$2;0;0;COUNT('Dag tot dag'!$D:$D);1)

Liters dito 'liters'
=OFFSET('Dag tot dag'!$E$2;0;0;COUNTA('Dag tot dag'!$E:$E)-1;1)

Euros dito 'euros'
=OFFSET('Dag tot dag'!$F$2;0;0;COUNTA('Dag tot dag'!$F:$F)-1;1)

Let op dat je COUNT gebruikt in D want je hebt niet-lege cellen erin staan (""). En de -1 haal je weg!

Dan is je formule iig al in kolom D
=IF(SUMPRODUCT((YEAR(Data)=Totaaloverzicht!B2)*(MONTH(Data)=Totaaloverzicht!C2)*(Kms))=0;"";SUMPRODUCT((YEAR(Data)=Totaaloverzicht!B2)*(MONTH(Data)=Totaaloverzicht!C2)*(Kms)))

Kolom E is:
SUMPRODUCT((YEAR(Data)=B2)*(MONTH(Data)=C2)*(Liters))
(Zonder IFs)

Kolom F is:
=SUMPRODUCT((YEAR(Data)=$B7)*(MONTH(Data)=$C7)*(euros))

En alles werkt.

[ Bericht 18% gewijzigd door DaFan op 21-10-2010 19:52:40 ]
pi_87805593
Alles in één reply gepropt.

Waarom het nou niét werkte eerst is me een raadsel trouwens, het idee blijft hetzelfde!

[ Bericht 65% gewijzigd door DaFan op 21-10-2010 19:53:51 ]
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:34:22 #267
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87807819
Hmz,
[code]
=ALS(SOMPRODUCT((JAAR(data)=Totaaloverzicht!B2)*(MAAND(data)=Totaaloverzicht!C2)*(Kms))=0;"";SOMPRODUCT((JAAR(data)=Totaaloverzicht!B2)*(MAAND(data)=Totaaloverzicht!C2)*(Kms)))
[/code]
werkt niet -O-
Krijg een #N/B als uitkomst, met dit als berekeningsstap:
[code]ALS(SOMPRODUCT({154|943|930|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0||#N/B})=0;";SOMPRODUCT((JAAR(data)=Totaaloverzicht!B2)*(MAAND(data)=Totaaloverzicht!C2)*(Kms)))[/code]
:?

-edit-

Ik zie dat de data-drn 1 rij korter is dan de andere rijen.. Weird :?

-edit-

Goed, dat was dus het probleem :) Door met de rest!

[ Bericht 17% gewijzigd door qu63 op 21-10-2010 20:40:57 ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:46:29 #268
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87808383
Jup, gefixt en 't werkt! *O* Thanks!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_87809605
Yay :D
pi_87840568
Ik heb ook een vraagje over Excel ik gebruik 2007,

Ik wil graag gebruik maken van Vba/Macro's om een soort undo functie te krijgen (wat, naar ik begrepen heb, normaal niet mogelijk is met een macro). Zal de casus even uitleggen cel bereikC4:C29 moet met een klik op de knop worden verwijderd. en daarna met een andere knop weer terug komen. Mijn idee voor een "undo" functie was:

selectie C4:C29 kopieren
selectie C4:C29 plakken op onzichtbaar sheet
selectie C4:C29 verwijderen.

en bij het klikken op de terug knop dus de geplakte content van C4:C29 weer plakken van de onzichtbare sheet en plakken.

Lijkt mij goed mogelijk maar ik loop toch vast :@

ik ben nu zo ver dat hij de content kopieert maar ik weet niet hoe hij het kan plakken zonder daadwerkelijk sheet select doet. Iemand enig idee?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:41:14 #271
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_87842309
Wil je zoiets:
1
2
3
4
5
6
7
Sub Knop1_Klikken()
Range("Blad2!C4:C29").Value = Range("Blad1!C4:C29").Value
End Sub

Sub Knop2_Klikken()
Range("Blad1!C4:C29").Value = Range("Blad2!C4:C29").Value
End Sub

Waarbij blad2 onzichtbaar is?
heitieh
pi_87842637
Dat is inderdaad wat ik zoek, Perfect Joooo-pi gaat nu zeker lukken

Edit: toch nog een vraagje:

script werkt precies zoals ik zou willen maar op een of andere reden accepteert hij mijn sheet naam niet (Invoer verkoop) dit komt door de spatie. Hoe kan ik dit dan weer oplossen?

Edit2: Heb maar een underscore gebruikt, andere macro's waren vrij snel aangepast ;)

[ Bericht 43% gewijzigd door Thomashorst op 22-10-2010 21:42:36 ]
pi_87946371
Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een leek ben wat betreft Excel. Misschien dat iemand hier al heel snel roept wat ik nodig heb:

Ik ben in een excelbestand enkele huizenprijzen aan het wegschrijven, en in een andere sheet verschillende hoogtes van een hypotheek en de bijbehorende maandlasten. Nu zou ik heel graag een cel op mijn main-"FINANCIËN" sheet willen hebben, waarmee excel op basis van de huisprijs van het gekozen huis, de juiste hypotheek selecteert, en vervolgens mij de maandelijke last van de hypotheek rapporteert.

Ik heb reeds een VLOOKUP in de main sheet waarmee ik financiën tegen elkaar afzet, en verschillende huizen kan selecteren, maar nu weet ik dus niet hoe ik een VLOOKUP doe waar een voorwaarde aan vast zit; namelijk de huis prijs.

Dus bvb, huis 1: kost ¤100.000, cel kijkt in sheet "hypotheken" welke hypotheekhoogte het dichtst dat bedrag benadert, en vervolgens uit die rij de kolom 'netto maandlasten' selecteert.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten uit te leggen... Als dit nog niet helder is licht ik het graag verder toe.

Alvast heel erg bedankt!! ^O^
pi_87948058
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 19:49 schreef Thomashorst het volgende:
Edit: toch nog een vraagje:

script werkt precies zoals ik zou willen maar op een of andere reden accepteert hij mijn sheet naam niet (Invoer verkoop) dit komt door de spatie. Hoe kan ik dit dan weer oplossen?

Edit2: Heb maar een underscore gebruikt, andere macro's waren vrij snel aangepast ;)
ff enkele aanhalingstekens omheen!
pi_87962699
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:36 schreef M4a1 het volgende:
Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een leek ben wat betreft Excel. Misschien dat iemand hier al heel snel roept wat ik nodig heb:

Ik ben in een excelbestand enkele huizenprijzen aan het wegschrijven, en in een andere sheet verschillende hoogtes van een hypotheek en de bijbehorende maandlasten. Nu zou ik heel graag een cel op mijn main-"FINANCIËN" sheet willen hebben, waarmee excel op basis van de huisprijs van het gekozen huis, de juiste hypotheek selecteert, en vervolgens mij de maandelijke last van de hypotheek rapporteert.

Ik heb reeds een VLOOKUP in de main sheet waarmee ik financiën tegen elkaar afzet, en verschillende huizen kan selecteren, maar nu weet ik dus niet hoe ik een VLOOKUP doe waar een voorwaarde aan vast zit; namelijk de huis prijs.

Dus bvb, huis 1: kost ¤100.000, cel kijkt in sheet "hypotheken" welke hypotheekhoogte het dichtst dat bedrag benadert, en vervolgens uit die rij de kolom 'netto maandlasten' selecteert.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten uit te leggen... Als dit nog niet helder is licht ik het graag verder toe.

Alvast heel erg bedankt!! ^O^
als je maandlasten wil weten moet je gewoon bet-functie gebruiken :p
pi_87968113
Ik heb een vraag en ik snap dat Deetch er soms wel eens mee werkte.
Tis werk-gerelateerd en ik kom er niet meer uit!

We hebben Excelsheets waarin medewerkers moeten rapporteren. Hierin zit een koppeling naar Exact Globe (financieel pakket).
Deze koppeling is vastgelegd in een Add-in. Deze bevindt zich bij alle gebruikers in C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Bilbio\EG2000.xla

Elke keer als een gebruiker deze werkmap opent, wijzigt Excel de locatie van de invoegtoepassing naar Office12\LIBRARY
Hierin zit geen .xla en dus snapt Excel er niks van.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Office10\Biblio aan vertrouwde locaties toegevoegd
- In Office12\LIBRARY .xla gekopieerd
- Gebruiker local admin gemaakt

Er zijn meerdere gebruikers die in de sheet werken en die hebben dit probleem niet. Ook bij hun staat het bestand in OFfice10\Biblio.

Iemand enig idee??

Deze persoon heeft hetzelfde probleem alleen is zijn koppeling ergens op het netwerk en niet op de doelPC zelf:
http://www.ms-news.net/f2(...)-vergee-4995470.html
pi_88018233
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:36 schreef M4a1 het volgende:
Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een leek ben wat betreft Excel. Misschien dat iemand hier al heel snel roept wat ik nodig heb:

Ik ben in een excelbestand enkele huizenprijzen aan het wegschrijven, en in een andere sheet verschillende hoogtes van een hypotheek en de bijbehorende maandlasten. Nu zou ik heel graag een cel op mijn main-"FINANCIËN" sheet willen hebben, waarmee excel op basis van de huisprijs van het gekozen huis, de juiste hypotheek selecteert, en vervolgens mij de maandelijke last van de hypotheek rapporteert.

Ik heb reeds een VLOOKUP in de main sheet waarmee ik financiën tegen elkaar afzet, en verschillende huizen kan selecteren, maar nu weet ik dus niet hoe ik een VLOOKUP doe waar een voorwaarde aan vast zit; namelijk de huis prijs.

Dus bvb, huis 1: kost ¤100.000, cel kijkt in sheet "hypotheken" welke hypotheekhoogte het dichtst dat bedrag benadert, en vervolgens uit die rij de kolom 'netto maandlasten' selecteert.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten uit te leggen... Als dit nog niet helder is licht ik het graag verder toe.

Alvast heel erg bedankt!! ^O^
Ik geef deze even een schopje, want ik heb hier echt een antwoord op nodig. Ik kom er zelf echt niet uit. :(
pi_88019016
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 09:14 schreef DaFan het volgende:
Ik heb een vraag en ik snap dat Deetch er soms wel eens mee werkte.
Tis werk-gerelateerd en ik kom er niet meer uit!

We hebben Excelsheets waarin medewerkers moeten rapporteren. Hierin zit een koppeling naar Exact Globe (financieel pakket).
Deze koppeling is vastgelegd in een Add-in. Deze bevindt zich bij alle gebruikers in C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Bilbio\EG2000.xla

Elke keer als een gebruiker deze werkmap opent, wijzigt Excel de locatie van de invoegtoepassing naar Office12\LIBRARY
Hierin zit geen .xla en dus snapt Excel er niks van.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Office10\Biblio aan vertrouwde locaties toegevoegd
- In Office12\LIBRARY .xla gekopieerd
- Gebruiker local admin gemaakt

Er zijn meerdere gebruikers die in de sheet werken en die hebben dit probleem niet. Ook bij hun staat het bestand in OFfice10\Biblio.

Iemand enig idee??

Deze persoon heeft hetzelfde probleem alleen is zijn koppeling ergens op het netwerk en niet op de doelPC zelf:
http://www.ms-news.net/f2(...)-vergee-4995470.html
Ik ben een dergelijk probleem nog niet tegengekomen.
Office2007 kijkt standaard naar je office12 map voor addins en als hij oude verwijzingen ziet zal hij die willen aanpassen want office weet precies wat jij wilt (NOT).

Als je de addin naar je office12 map kopieert moet je hem nog wel een keer op elke PC "activeren" door hem toe te voegen in je addins. De koppeling naar de addin van office10 moet je wel eerst verwijderen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_88019271
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:29 schreef M4a1 het volgende:

[..]


Ik geef deze even een schopje, want ik heb hier echt een antwoord op nodig. Ik kom er zelf echt niet uit. :(
Kan je een screenshot plaatsen?
pi_88019304
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:54 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik ben een dergelijk probleem nog niet tegengekomen.
Office2007 kijkt standaard naar je office12 map voor addins en als hij oude verwijzingen ziet zal hij die willen aanpassen want office weet precies wat jij wilt (NOT).

Als je de addin naar je office12 map kopieert moet je hem nog wel een keer op elke PC "activeren" door hem toe te voegen in je addins. De koppeling naar de addin van office10 moet je wel eerst verwijderen.
Ja zo'n vermoeden had ik dus al omdat er verschillende mensen in werken met verschillende Office versies.
Máár bij een andere collega is deze situatie ook van toepassing en daar is dit probleem nooit voorgekomen.
Ik zal nog wel even de Officeversies naast elkaar leggen.
pi_88019812
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:29 schreef M4a1 het volgende:

[..]


Ik geef deze even een schopje, want ik heb hier echt een antwoord op nodig. Ik kom er zelf echt niet uit. :(
Dan kun je toch gewoon een tweede Vlookup doen die op zoek gaat naar de hypotheek die het dichtst bij die waarde uit komt? Ik neem aan dat de waarde in een cel staat en de verschillende hyoptheken ook?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:49:27 #282
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_88062380
Ik hoop dat iemand in dit topic me kan helpen. Ik heb een excel-sheet met 3 kolommen en iets van 40.000 rijen. De sheet is gevuld met meetdata en ziet er als volgt uit:

• Kolom A: meetcode

• Kolom B: datum en tijd (metingen zijn uitgevoerd om de 15 minuten)

• Kolom C: Meetwaarden

Nu wil ik graag alle meetwaarden van bepaalde tijdstippen in een aparte kolom zetten. Dus bijvoorbeeld dat alle meetwaarden die om 11:15 uur zijn geregistreerd, in kolom D onder elkaar komen te staan.

Ik ben geen held met Basic-code en heb me al rot gezocht naar een kant- en klare macro, maar geen van allen geeft het gewenste resultaat. Iemand die hier een oplossing weet? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn :s)
pi_88063146
Hephaistos:
[Excel] Het grote Excel vragen topic #23

Hoop dat je dit kan toepassen op jouw vraag.
pi_88065652
Afhankelijk van hoe de datum/tijd in de cel staat.
Voeg tussen kolom B en C een nieuwe kolom in.
Zorg dat in de lege kolom de tijd komt (=mod(b1,1), dan opmaak als tijd)
Selecteer vervolgens cel A1 en voeg de filter optie in (data, filter)

Je bovenste regel wordt dan een pull down menu per item waarin je data kunt selecteren
Dan kun je als het goed is op tijd sorteren en daar dan de gegevens van gebruiken

Als je meer hulp nodig hebt hebben wij meer informatie nodig:
welke versie van excel (en welke taal)
hoe staat de datum tijd in de cel en wat voor opmaak heeft die cel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_88112062
Ik heb 1 excell sheet en 13 contract templates (waar een groot aantal merge velden in staan). Nu wil ik graag de Word templates beveiligen tegen "de gebruikers", zodat zij deze niet meer kunnen aanpassen.

Dit krijg ik niet voor elkaar door die merge (koppeling met de Excel sheet) die erop zit.

Iemand een idee?
pi_88122872
Krijg je een foutmelding of wil ie gewoon niet? En ik neem aan dat je geen 2007 gebruikt?

Probeer eens onder Tools - Option - General - Confirm conversions at open
uit te vinken?
pi_88291757
Ik probeer een formule in te voeren:

1=AANTALLEN.ALS($B$24:$U$24;">64";$B$24:$U$24;"<65")

Maar nu probeer ik voor 64 en 65 cellen in te voeren, omdat ik weet dat ik deze de aankomende weken nog 100 keer moet gaan veranderen.
Dat werkt alleen niet.

En wanneer ik deze formule sleep, veranderen de 64 en 65 ook niet mee. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Dus dat ik
1=AANTALLEN.ALS($B$24:$U$24" -groter dan cel- ";$B$24:$U$24;" -kleiner dan cel- ")
krijg en dat ik deze kan slepen, zodat ik een lange reeks kan maken.

Mijn dank is nu al groot!
  woensdag 3 november 2010 @ 17:34:50 #288
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_88293831
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Deetch het volgende:
Afhankelijk van hoe de datum/tijd in de cel staat.
Voeg tussen kolom B en C een nieuwe kolom in.
Zorg dat in de lege kolom de tijd komt (=mod(b1,1), dan opmaak als tijd)
Selecteer vervolgens cel A1 en voeg de filter optie in (data, filter)

Je bovenste regel wordt dan een pull down menu per item waarin je data kunt selecteren
Dan kun je als het goed is op tijd sorteren en daar dan de gegevens van gebruiken

Als je meer hulp nodig hebt hebben wij meer informatie nodig:
welke versie van excel (en welke taal)
hoe staat de datum tijd in de cel en wat voor opmaak heeft die cel.
Thanks, gelukt _O_
  woensdag 3 november 2010 @ 17:36:09 #289
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_88293875
quote:
5s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:38 schreef Merson het volgende:
Ik probeer een formule in te voeren:
[ code verwijderd ]

Maar nu probeer ik voor 64 en 65 cellen in te voeren, omdat ik weet dat ik deze de aankomende weken nog 100 keer moet gaan veranderen.
Dat werkt alleen niet.

En wanneer ik deze formule sleep, veranderen de 64 en 65 ook niet mee. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Dus dat ik
[ code verwijderd ]

krijg en dat ik deze kan slepen, zodat ik een lange reeks kan maken.

Mijn dank is nu al groot!
Probeer het eens zonder de "?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_88297024
quote:
5s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:38 schreef Merson het volgende:
Ik probeer een formule in te voeren:
[ code verwijderd ]

Maar nu probeer ik voor 64 en 65 cellen in te voeren, omdat ik weet dat ik deze de aankomende weken nog 100 keer moet gaan veranderen.
Dat werkt alleen niet.

En wanneer ik deze formule sleep, veranderen de 64 en 65 ook niet mee. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Dus dat ik
[ code verwijderd ]

krijg en dat ik deze kan slepen, zodat ik een lange reeks kan maken.

Mijn dank is nu al groot!
Eerste is ">" & cel (dus bv AANTALLEN.ALS(A1;">"&B2)
Je kan gewoon slepen als je voor B2 geen dollartekens gebruikt.
pi_88319106
Korte en ik denk makkelijke vraag voor jullie: Kun je ook een extra as invoegen in Excel? Ik heb gegevens met een andere eenheid wil dus een W-as (rechts van de grafiek) maken..

Gelukt toch gevonden

[ Bericht 13% gewijzigd door Reflectionne op 04-11-2010 11:19:33 ]
  donderdag 4 november 2010 @ 14:22:07 #292
593 sjak
Juffie Bloem
pi_88325862
Hallo wizzkids,
Enige tijd geleden hebben jullie mij geholpen om items vanuit een excelbestand in outlook te zetten. Dat werkt geweldig. Nu wil ik het nog iets leuker maken, ik wil de toegevoegde items categoriseren zodat ze een kleur krijgen. Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden. Daarnaast zou het me ook erg helpen als ik een melding kan krijgen dat een afspraak er al in staat, ik weet alleen niet of dat mogelijk is.

Kunnen jullie me misschien helpen? In de spoiler de macro zoals ik 'm nu gebruik.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
Option Explicit

Sub SetAppt()

    Dim Dtedatum As String
    Dim DteStartTijd As Date
    Dim DteEindTijd As Date
    Dim StrLocatie As String
    Dim StrDescription As String

    Dim olApp As Outlook.Application
    Dim olApt As AppointmentItem
    
    Dim i As Long
    
    i = 2                                                                    'startij

    Set olApp = New Outlook.Application
    Do While ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 1) <> ""
'Date = Format(itm.Start, "mm.dd.yyyy")
'Time = Format(itm.Start, "hh.nn.ss")
        Dtedatum = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 2))
        DteStartTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 3))
        DteEindTijd = CDate(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 5))
        StrLocatie = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 7))
        StrDescription = CStr(ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(i, 8))

        Set olApt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem)
        
        With olApt
        
            .Start = Dtedatum & " " & DteStartTijd
            .End = Dtedatum & " " & DteEindTijd
            .Subject = StrDescription
            .Location = StrLocatie
            .Body = ""
            .BusyStatus = olBusy
            .ReminderMinutesBeforeStart = 120                                'minuten voordat reminder
            .ReminderSet = True                                              'reminder ja/nee
            .Save
        End With

        Set olApt = Nothing
        i = i + 1
    Loop
    Set olApp = Nothing

End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()
    If MsgBox("STAAT OUTLOOK OPEN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then
        If MsgBox("DOORGAAN?", vbYesNo, "ATTENTIE") = vbYes Then Call SetAppt
    End If
End Sub


[ Bericht 52% gewijzigd door sjak op 04-11-2010 16:34:39 ]
Lekker douchen!
pi_88329809
waarom in de spoiler en niet tussen code-tags?

Op basis waarvan wil je de items categoriseren?
Wil je een keuze menu?

In onderstaand forum staat een flinke macro in. Post van CVhuis van 5 maart 2009 12:30.
In de code van "Private Sub RescheduledAppt" wordt label kleur genoemd.
http://www.helpmij.nl/for(...)-naar-outlook-agenda

in de help van outlook 2007 staat iets over category color property (zoeken op category)

[ Bericht 4% gewijzigd door Deetch op 04-11-2010 16:40:48 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 4 november 2010 @ 16:33:53 #294
593 sjak
Juffie Bloem
pi_88330825
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:10 schreef Deetch het volgende:
waarom in de spoiler en niet tussen code-tags?

Ehh, omdat ik een digibeet ben ;)
Ik zal het wel even aanpassen. De rest lees ik later, dank in ieder geval!
Lekker douchen!
  donderdag 4 november 2010 @ 16:52:07 #295
593 sjak
Juffie Bloem
pi_88331604
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:10 schreef Deetch het volgende:

Op basis waarvan wil je de items categoriseren?
Wil je een keuze menu?

Een keuze menu is eigenlijk wel een heel goede optie. Iemand kan dan zelf bepalen welke kleur hij de nieuwste afspraken wil geven. Dit zodat je kan zien welke afspraken nieuw in je agenda zijn en welke er al stonden. Afspraken verwijderen vind ik wat eng omdat niet alle afspraken die je hebt in de excelsheet komen te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 04-11-2010 17:00:59 ]
Lekker douchen!
pi_88441428
Ik ben al een tijdje bezig met het schrijven van logboeken voor mij stage. Nu kwam ik tot de conclusie dat het in Word er best lelijk uit ziet, en heb daarom besloten om in Excel mijn logboek weer opnieuw te maken alleen dan wat mooier en overzichtelijker.

Nu heb ik zelf wat lopen prutsen maar ik krijg geen mooie overzichtelijke tabel, heeft iemand een sjabloon voor weekverslagen?
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_88492091
Iemand enig idee hoe ik een wachtwoord kan uitschakelen in de engelse versie van excel 2007?
thnx vast!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88492837
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:45 schreef Ml-etje het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een wachtwoord kan uitschakelen in de engelse versie van excel 2007?
thnx vast!
Als je het wachtwoord weet:
Ga naar tabblad Review - Protect workbook - en dan onder Restrict editing uitvinken.
Als je het ww niet weet...jammer maar helaas.
pi_88493739
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 21:56 schreef DaFan het volgende:

[..]

Als je het wachtwoord weet:
Ga naar tabblad Review - Protect workbook - en dan onder Restrict editing uitvinken.
Als je het ww niet weet...jammer maar helaas.
Ik weet het :Y Thnx!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 8 november 2010 @ 23:12:30 #300
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_88497264
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:50 schreef FruitenCo het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met het schrijven van logboeken voor mij stage. Nu kwam ik tot de conclusie dat het in Word er best lelijk uit ziet, en heb daarom besloten om in Excel mijn logboek weer opnieuw te maken alleen dan wat mooier en overzichtelijker.

Nu heb ik zelf wat lopen prutsen maar ik krijg geen mooie overzichtelijke tabel, heeft iemand een sjabloon voor weekverslagen?
Excel is voor berekeningen/functies/formules, Word is voor teksverwerking. Tabellen kan je gebruiken om je tekst op te maken.

Zolang je niets hoeft te berekenen zou ik lekker bij Word blijven!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')