Bedankt! Omdat mijn cellen iets anders ingedeeld waren, was het even puzzelen hoe dat VIND.SPEC precies werkt, maar ik denk dat ik die nu begrijp, want alles wordt nu goed weergegevenquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:20 schreef DaFan het volgende:
Eerste vraag, als GET /p_21/contenst.html HTTP/1.1 in A1 staat:
[ code verwijderd ]
Dan krijg je het PPN.
Deze is voor Contents:
[ code verwijderd ]
Kijkduur kan met SOM.ALS, kijk daar zelf eerst even naar (staat ook hierboven!)
Idd, ik dacht veel te moeilijk. Bedankt voor al je hulp, ik ben er helemaal uit nuquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:34 schreef DaFan het volgende:
Als ik het goed begrijp staan je kijktijden dus altijd onder elkaar?
Maw pagina 2 staat altijd onder pagina 1?
Waarom maak je dan niet gewoon een nieuwe kolom waar je B2 - B1 in zet, en die sommeer je dan uiteindelijk?
heb je hier hier wat aan gehad schanulleke?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:48 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Het handigst is als je een concreet (vereenvoudigd) voorbeeld bijvoegt.
Voorbeeld met willekeurige cellen:
[ afbeelding ]
Sorry, ik ben heel druk bezig geweest met andere dingen. Later deze week ga ik me er even op richten. Als ik kijk denk ik wel dat het me verder helpt. In ieder geval bedankt en ik laat het nog even weten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:32 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
heb je hier hier wat aan gehad schanulleke?
Ik krijg het bij mij ook niet voor elkaar. Het lijkt erop dat Excel2007 elk tabblad stiekum als een aparte opdracht naar de printer stuurt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:14 schreef Puckzzz het volgende:
Excel 2007
Ik probeer een sheet met 2 tabbladen dubbelzijdig af te drukken op A3 formaat.
Dus tab 1 is voorkant, tab 2 is de achterkant.
Nu heb ik beide tabs op pagina-einde voorbeeld staan, en ik heb beide tabs geselecteerd. Dan ga ik naar de printer, vink ‘geselecteerde bladen’ aan. Bij de eigenschappen van de printer stel ik het papierformaat in op A3, stel 2 zijdig afdrukken en links inbinden in.
Maar hij blijft het op 2 pagina’s afdrukken.
Ik heb de man van OCÉ al gesproken (tot 2 keer toe) en hij komt er ook niet meer uit. Wat doe ik verkeerd? Kan dit gewoon niet? Is het een bug?
Help! Ik moet er nogal wat afdrukken en momenteel print ik dus 2 pagina’s af en kopieer de achterkant handmatig op de andere pagina, maar dit moet toch gewoon kunnen??
Invoegen -> tabel? Of gewoon copy-paste?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een niet helemaal een niet helemaal excel vraag maar het heeft er wel mee te maken.
Hoe voeg je in powerpoint een excelsheet toe? dus dat 1 dia gewoon 1 blad is van je excelsheet.
quote:yeey, eindelijk eens niet een 'onzinnige' vraag gesteld in dit topicOp woensdag 20 oktober 2010 09:46 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik krijg het bij mij ook niet voor elkaar. Het lijkt erop dat Excel2007 elk tabblad stiekum als een aparte opdracht naar de printer stuurt.![]()
Ik heb wel een workaround voor je gevonden die ik vaker gebruik als ik ruzie heb met office bij het printen.
Maak van je excelbestand een PDF (save as PDF) en print de pdf dubbelzijdig, dat werkt nl. wel.
quote:er bestaan natuurlijk geen onzinnige vragen in dit topicOp donderdag 21 oktober 2010 10:48 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
yeey, eindelijk eens niet een 'onzinnige' vraag gesteld in dit topic![]()
bedankt voor de tip, ik had ondertussen al de manier gebruikt om de ene pagina handmatig maar op de achterkant te kopieren.
quote:Omdat dat werkte.. A14 werkt niet..Op donderdag 21 oktober 2010 17:15 schreef DaFan het volgende:
Waarom doe je maar tot A13
JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B2
1 2 3 4 5 6 7 | Range("Blad2!C4:C29").Value = Range("Blad1!C4:C29").Value End Sub Sub Knop2_Klikken() Range("Blad1!C4:C29").Value = Range("Blad2!C4:C29").Value End Sub |
quote:ff enkele aanhalingstekens omheen!Op vrijdag 22 oktober 2010 19:49 schreef Thomashorst het volgende:
Edit: toch nog een vraagje:
script werkt precies zoals ik zou willen maar op een of andere reden accepteert hij mijn sheet naam niet (Invoer verkoop) dit komt door de spatie. Hoe kan ik dit dan weer oplossen?
Edit2: Heb maar een underscore gebruikt, andere macro's waren vrij snel aangepast
quote:als je maandlasten wil weten moet je gewoon bet-functie gebruiken :pOp maandag 25 oktober 2010 18:36 schreef M4a1 het volgende:
Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een leek ben wat betreft Excel. Misschien dat iemand hier al heel snel roept wat ik nodig heb:
Ik ben in een excelbestand enkele huizenprijzen aan het wegschrijven, en in een andere sheet verschillende hoogtes van een hypotheek en de bijbehorende maandlasten. Nu zou ik heel graag een cel op mijn main-"FINANCIËN" sheet willen hebben, waarmee excel op basis van de huisprijs van het gekozen huis, de juiste hypotheek selecteert, en vervolgens mij de maandelijke last van de hypotheek rapporteert.
Ik heb reeds een VLOOKUP in de main sheet waarmee ik financiën tegen elkaar afzet, en verschillende huizen kan selecteren, maar nu weet ik dus niet hoe ik een VLOOKUP doe waar een voorwaarde aan vast zit; namelijk de huis prijs.
Dus bvb, huis 1: kost ¤100.000, cel kijkt in sheet "hypotheken" welke hypotheekhoogte het dichtst dat bedrag benadert, en vervolgens uit die rij de kolom 'netto maandlasten' selecteert.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten uit te leggen... Als dit nog niet helder is licht ik het graag verder toe.
Alvast heel erg bedankt!!
quote:Ik geef deze even een schopje, want ik heb hier echt een antwoord op nodig. Ik kom er zelf echt niet uit.Op maandag 25 oktober 2010 18:36 schreef M4a1 het volgende:
Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een leek ben wat betreft Excel. Misschien dat iemand hier al heel snel roept wat ik nodig heb:
Ik ben in een excelbestand enkele huizenprijzen aan het wegschrijven, en in een andere sheet verschillende hoogtes van een hypotheek en de bijbehorende maandlasten. Nu zou ik heel graag een cel op mijn main-"FINANCIËN" sheet willen hebben, waarmee excel op basis van de huisprijs van het gekozen huis, de juiste hypotheek selecteert, en vervolgens mij de maandelijke last van de hypotheek rapporteert.
Ik heb reeds een VLOOKUP in de main sheet waarmee ik financiën tegen elkaar afzet, en verschillende huizen kan selecteren, maar nu weet ik dus niet hoe ik een VLOOKUP doe waar een voorwaarde aan vast zit; namelijk de huis prijs.
Dus bvb, huis 1: kost ¤100.000, cel kijkt in sheet "hypotheken" welke hypotheekhoogte het dichtst dat bedrag benadert, en vervolgens uit die rij de kolom 'netto maandlasten' selecteert.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten uit te leggen... Als dit nog niet helder is licht ik het graag verder toe.
Alvast heel erg bedankt!!
quote:Ik ben een dergelijk probleem nog niet tegengekomen.Op dinsdag 26 oktober 2010 09:14 schreef DaFan het volgende:
Ik heb een vraag en ik snap dat Deetch er soms wel eens mee werkte.
Tis werk-gerelateerd en ik kom er niet meer uit!
We hebben Excelsheets waarin medewerkers moeten rapporteren. Hierin zit een koppeling naar Exact Globe (financieel pakket).
Deze koppeling is vastgelegd in een Add-in. Deze bevindt zich bij alle gebruikers in C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Bilbio\EG2000.xla
Elke keer als een gebruiker deze werkmap opent, wijzigt Excel de locatie van de invoegtoepassing naar Office12\LIBRARY
Hierin zit geen .xla en dus snapt Excel er niks van.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Office10\Biblio aan vertrouwde locaties toegevoegd
- In Office12\LIBRARY .xla gekopieerd
- Gebruiker local admin gemaakt
Er zijn meerdere gebruikers die in de sheet werken en die hebben dit probleem niet. Ook bij hun staat het bestand in OFfice10\Biblio.
Iemand enig idee??
Deze persoon heeft hetzelfde probleem alleen is zijn koppeling ergens op het netwerk en niet op de doelPC zelf:
http://www.ms-news.net/f2(...)-vergee-4995470.html
quote:Kan je een screenshot plaatsen?Op woensdag 27 oktober 2010 12:29 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Ik geef deze even een schopje, want ik heb hier echt een antwoord op nodig. Ik kom er zelf echt niet uit.
quote:Ja zo'n vermoeden had ik dus al omdat er verschillende mensen in werken met verschillende Office versies.Op woensdag 27 oktober 2010 12:54 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik ben een dergelijk probleem nog niet tegengekomen.
Office2007 kijkt standaard naar je office12 map voor addins en als hij oude verwijzingen ziet zal hij die willen aanpassen want office weet precies wat jij wilt (NOT).
Als je de addin naar je office12 map kopieert moet je hem nog wel een keer op elke PC "activeren" door hem toe te voegen in je addins. De koppeling naar de addin van office10 moet je wel eerst verwijderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |