abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2010 @ 16:49:55 #61
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_89017743
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het aantal verschillende cell formats in Excel kan tellen? Ik loop namelijk met een bestand tegen de limiet aan, maar kan niet vinden hoe je dit opzoekt. Als ik Google kom ik wel te weten dat dat niet 1 2 3 in Excel te vinden is, maar dat er wel VB scriptjes oid bestaan om het te tellen. Alleen kan ik die niet vinden en als ik dat wel zou kunnen vinden dan kan ik er als VB-onwetende nog niets mee.

Wie helpt me uit de brand?
  maandag 22 november 2010 @ 17:15:51 #62
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89018802
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:49 schreef Jojogirl het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het aantal verschillende cell formats in Excel kan tellen? Ik loop namelijk met een bestand tegen de limiet aan, maar kan niet vinden hoe je dit opzoekt. Als ik Google kom ik wel te weten dat dat niet 1 2 3 in Excel te vinden is, maar dat er wel VB scriptjes oid bestaan om het te tellen. Alleen kan ik die niet vinden en als ik dat wel zou kunnen vinden dan kan ik er als VB-onwetende nog niets mee.

Wie helpt me uit de brand?
Wat is de foutmelding precies? Ik geloof namelijk niet dat ik je probleem begrijp.. Het lijkt me dat je een cel maar op 1 manier op kan maken (algemeen, financieel, tijd, aangepast, etc) en dat dat met iedere cel moet kunnen..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89025027
quote:
Op maandag 22 november 2010 16:21 schreef Beregd het volgende:
hmm, je hebt gelijk, vervelend dat die er niet worden uitgehaald

Jouw probleem kan je oplossen met

en(Vindspec("/",B2)=5;isfout(Vindspec("/",B2,5)))

dus de eerste / moet op de 5de plaats zijn, en vanaf plaats 6 is er gene meer.

ik had vanmiddag ook ff gekeken. Je kan beter SUBSTITUEREN gebruiken om de eerste streep te vervangen door een spatie en dan testen of de lengte 8 is. Of kijken of er geen streep meer in staat natuurlijk.
Met de eerste manier kan je dus goed ook testen of ie in eerste instantie al 9 lang was!

Ik vind je isgetal icm links/rechts erg fraai trouwens!

[ Bericht 0% gewijzigd door DaFan op 23-11-2010 10:15:16 ]
pi_89025354
quote:
Op maandag 22 november 2010 16:49 schreef Jojogirl het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het aantal verschillende cell formats in Excel kan tellen? Ik loop namelijk met een bestand tegen de limiet aan, maar kan niet vinden hoe je dit opzoekt. Als ik Google kom ik wel te weten dat dat niet 1 2 3 in Excel te vinden is, maar dat er wel VB scriptjes oid bestaan om het te tellen. Alleen kan ik die niet vinden en als ik dat wel zou kunnen vinden dan kan ik er als VB-onwetende nog niets mee.

Wie helpt me uit de brand?
Welke versie?!
  maandag 22 november 2010 @ 20:31:47 #65
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_89027221
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:15 schreef qu63 het volgende:

[..]


Wat is de foutmelding precies? Ik geloof namelijk niet dat ik je probleem begrijp.. Het lijkt me dat je een cel maar op 1 manier op kan maken (algemeen, financieel, tijd, aangepast, etc) en dat dat met iedere cel moet kunnen..
Elke combinatie van opmaakdingen die je op een cel kan toepassen (lettertypes, lijnen, kleuren, uitlijning, verborgen, gelocked, etc.) noemt Excel een cell format. Een cel met lettertype Arial 12 pts en een stippellijntje aan de linkerkant heeft dus een ander cell format dan een cel met datzelfde lettertype en een stippellijntje aan de onderkant. Excel kan in totaal maar 4096 verschillende cell formats aan en tegen die limiet loop ik dus aan met een bestand. Nu kan je echter nergens in Excel zien hoeveel van die formats je gebruikt en dus ook niet of dingen opnieuw opmaken het aantal gebruikte formats heeft verminderd. Hier zoek ik dus een oplossing voor.

En de gebruikte Excelversie is 2003. Exacter dan dat kan ik het nu even niet zien.
  dinsdag 23 november 2010 @ 00:08:14 #66
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89038392
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:31 schreef Jojogirl het volgende:

[..]


Elke combinatie van opmaakdingen die je op een cel kan toepassen (lettertypes, lijnen, kleuren, uitlijning, verborgen, gelocked, etc.) noemt Excel een cell format. Een cel met lettertype Arial 12 pts en een stippellijntje aan de linkerkant heeft dus een ander cell format dan een cel met datzelfde lettertype en een stippellijntje aan de onderkant. Excel kan in totaal maar 4096 verschillende cell formats aan en tegen die limiet loop ik dus aan met een bestand. Nu kan je echter nergens in Excel zien hoeveel van die formats je gebruikt en dus ook niet of dingen opnieuw opmaken het aantal gebruikte formats heeft verminderd. Hier zoek ik dus een oplossing voor.

En de gebruikte Excelversie is 2003. Exacter dan dat kan ik het nu even niet zien.
Ah, duidelijke uitleg!

Helaas kan ik je niet verder helpen :{
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89044145
Hier is de MSKB:
http://support.microsoft.com/kb/213904
Het lijkt er dus op als je een border rechts maakt, en in de cel rechts ervan een border rechts én een border links, zijn het 2 formats ook al overlappen de rechter en de linker.

Hier is een programmaatje:
http://www.total.rowing.org.uk/quarrell/QAid/

Maar dan nog wordt het erg veel werk. (en het kost 110 pond :') )

Office 2007 heeft de limiet opgeschroeft naar 64000 dus dat lijkt me een betere optie? Mits je niet gebonden bent door bedrijf natuurlijk.

Dus echt een oplossing...heb ik niet ;(
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:27:14 #68
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_89044489
Ja, die supportmelding kende ik al. En ik vrees dat m'n baas geen 110 pond overheeft voor dit bestand. Dat wordt dus hopen dat ze op m'n werk snel overschakelen op Office 2007 ;(

Maar toch bedankt voor het zoeken :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:09:20 #69
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89045648
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:38 schreef DaFan het volgende:

Ik vind je isgetal icm links/rechts erg fraai trouwens!
ja, maar het werkt niet, dus....
pi_89046382
Ik zit ook met een probleem...
Ik heb een aantal losse excelbestanden met meetresultaten.
Ze hebben allemaal dezelfde structuur, alleen de resultaten verschillen.
Nu moet ik op al deze bestanden dezelfde bewerkingen uitvoeren:

• Extra kolommen waarbij ik per rij wat bewerkingen doe (bv =A*B)

• Een grafiek maken

• De rico van deze grafiek bepalen


• En hier ook weer wat bewerkingen mee doen.

Al deze stapjes zijn het probleem niet, die kan ik efficiënt oplossen. Alleen, hoe kan ik dit doen voor alle bestanden tegelijk? Want de bewerkingen zijn voor elk bestand hetzelfde, alleen de uitkomsten niet? En kan ik ook alle bestanden samenvoegen tot een bestand waarbij elk vroeger bestand op een apart werkblad staat?
pi_89047195
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:09 schreef Beregd het volgende:

[..]


ja, maar het werkt niet, dus....
Je hebt best wat checks dus word je formule ook lastig:
=(ISGETAL(LINKS(A1;4)+RECHTS(A1;4)))*(VIND.SPEC("/";A1)=5)*(ISFOUT(VIND.SPEC("/";SUBSTITUEREN(A1;"/";"";1))=5))

Een 1 is goed. Een 0 is fout.

Deze wordt goedgerekend: 1234/5678
Deze worden foutgerekend: 12/34/567 & 1234/56/7
pi_89047271
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:36 schreef kamustra het volgende:
Ik zit ook met een probleem...
Ik heb een aantal losse excelbestanden met meetresultaten.
Ze hebben allemaal dezelfde structuur, alleen de resultaten verschillen.
Nu moet ik op al deze bestanden dezelfde bewerkingen uitvoeren:

• Extra kolommen waarbij ik per rij wat bewerkingen doe (bv =A*B)

• Een grafiek maken

• De rico van deze grafiek bepalen

• En hier ook weer wat bewerkingen mee doen.

Al deze stapjes zijn het probleem niet, die kan ik efficiënt oplossen. Alleen, hoe kan ik dit doen voor alle bestanden tegelijk? Want de bewerkingen zijn voor elk bestand hetzelfde, alleen de uitkomsten niet? En kan ik ook alle bestanden samenvoegen tot een bestand waarbij elk vroeger bestand op een apart werkblad staat?
Samenvoegen is kutwerk via een macro of VBA dan is handmatiger sneller dan code maken.
Als je dan op 1 werkblad al je werk doet kan je de rest gewoon kopieren/plakken. Al weet ik niet wat er met je grafieken gebeurd...
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:26:52 #73
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89047923
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:01 schreef DaFan het volgende:

[..]

Je hebt best wat checks dus word je formule ook lastig:
=(ISGETAL(LINKS(A1;4)+RECHTS(A1;4)))*(VIND.SPEC("/";A1)=5)*(ISFOUT(VIND.SPEC("/";SUBSTITUEREN(A1;"/";"";1))=5))

Een 1 is goed. Een 0 is fout.

Deze wordt goedgerekend: 1234/5678
Deze worden foutgerekend: 12/34/567 & 1234/56/7
ik bedoelde mijn methode om "isgetal" te berekenen. "isgetal" zelf kende ik niet.
pi_89048404
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:26 schreef Beregd het volgende:

[..]


ik bedoelde mijn methode om "isgetal" te berekenen. "isgetal" zelf kende ik niet.
Achso.
Nouja nu iig een werkende oplossing :P
pi_89048681
quote:
Samenvoegen is kutwerk via een macro of VBA dan is handmatiger sneller dan code maken.
Als je dan op 1 werkblad al je werk doet kan je de rest gewoon kopieren/plakken. Al weet ik niet wat er met je grafieken gebeurd...
Bedankt, ik heb het intussen zo gedaan.
Mijn grafiek kon ik ook kopieëren, al moest ik elke keren terug naar gegevens selecteren, en daar even het getalletje van het werkblad veranderen, de rest bleef gelukkig zoals het moest.
pi_89050509
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2010 14:37 schreef DaFan het volgende:
Ok let op.

[ afbeelding ]

D1 =
=ALS(RIJEN($D$1:D1)>AANTAL.ALS($A$1:$A$3;$C$1);"";INDEX($B$1:$B$3;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$3=$C$1;RIJ($B$1:$B$3)-RIJ($B$1)+1);RIJEN($D$1:D1))))

Deze kan je naar beneden slepen.

D7 =
=ALS(KOLOMMEN($D$7:D7)>AANTAL.ALS($A$1:$A$3;$C$7);"";INDEX($B$1:$B$3;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$3=$C$7;RIJ($B$1:$B$3)-RIJ($B$1)+1);KOLOMMEN($D$7:D7))))

Deze kan je naar rechts slepen.

Beide formules bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER!
Nadat ik de vorige keer deze uitstekende uitleg heb gekregen. Waarvoor nogmaals hulde! Probeer ik hem nog iets specifieker maker, maar krijg het zelf met geen mogelijkheid voor elkaar.

In bovenstaande voorbeeld zoekt de formule in de cel naar de waarde (in dit geval de naam 'piet') en geeft vervolgens weer wat er achter die naam in een tabel op een andere sheet te vinden is.

Nu is de tabel in de andere sheet als volgt:

1
2
3
4
5
6
7
Naam:     Tijd in:      Tijd uit:      Datum:
Piet         11:00       12:00         01-01-2010
Sjaak      09:00       12:00         02-01-2010
Piet         12:00       15:00         01-01-2010
Piet         09:00       12:00         02-01-2010
Henk       09:00       12:00         01-01-2010
Piet         15:00       22:00         01-01-2010

Ik krijg nu het volgende te zien:
1
2
3
4
Piet         11:00       12:00         01-01-2010
Piet         12:00       15:00         01-01-2010
Piet         09:00       12:00         02-01-2010
Piet         15:00       22:00         01-01-2010

Het zou erg mooi zijn als ik dit te zien krijg:
1
2
Piet         11:00       22:00         01-01-2010
Piet         09:00       12:00         02-01-2010

Kortom van elke datum de eerste 'tijd in' en laatste 'tijd uit'.

Als iemand hier raad mee weet ziou ik erg gelukkig worden. :D
pi_89053304
Hoi Cracka-ass. Bedankt voor het compliment ;)

Ik heb het even geprobeerd maar het wordt veel en veel te lastig en groot :P
Dit schijnt met een draaitabel wel goed te kunnen maar ik werk nu met 2010 en damn ik kom er nu binnen een paar minuten niet achter hoe het werkt :')

Edit: Als iemand anders wil kijken; eigenlijk hoef je alleen een lijst met unieke data te vinden per persoon. Daarna kan je gemakkelijk de hoogste/laagste vinden.

[ Bericht 13% gewijzigd door DaFan op 23-11-2010 15:46:51 ]
pi_89054377
Ik was er al een beetje bang voor.

Helaas ;(

Thanks voor de effort in ieder geval. _O_
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:17:16 #79
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_89060538
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:06 schreef sjak het volgende:

[..]


*O* Dat werkt! Het liefst zou ik kleuren willen laten kiezen maar ik hoor wel als iemand dat voor me weet... Tot zover bedankt!
Ik had je verkeerd begrepen.
Dat is ook geen probleem.

Dan moet je :
.ShowCategoriesDialog
toevoegen.
pi_89066682
Cracka-ass, ik kan je bericht niet quoten. Zal wel iets aan mijn javascript moeten doen, maar ik heb wel een oplossing voor je.


Dus in H2: {=MIN(ALS($A$2:$A$7=F2;ALS($D$2:$D$7=G2;$B$2:$B$7)))}
met ctrl+shift+enter bevestigen als array formule


Dus in I2: {=MAX(ALS($A$2:$A$7=F2;ALS($D$2:$D$7=G2;$C$2:$C$7)))}
met ctrl+shift+enter bevestigen als array formule
pi_89066910
Krijg m niet ge-edit. Dit moet m zijn:

Dus in H2: {=MIN(ALS($A$2:$A$7=F2;ALS($D$2:$D$7=G2;$B$2:$B$7)))}
met ctrl+shift+enter bevestigen als array formule


Dus in I2: {=MAX(ALS($A$2:$A$7=F2;ALS($D$2:$D$7=G2;$C$2:$C$7)))}
met ctrl+shift+enter bevestigen als array formule
pi_89074689
Hendrik dat deel is vrij simpel, het probleem zit er meer in hoe je nu aan die unieke data per naam komt (zonder over te typen natuurlijk uit een rijtje van 6). Denk dat ik m morgen op MrExcel ik vind m ook lastig maar interessant!
pi_89092932
Ik ga ook even stoeien met die formules. Misschien kom ik er zelf wel uit. :') !
pi_89093550
Ik heb een excel file met daarin wedstrijd datums, tijden, en de teams die tegen elkaar moeten. Hoe zet ik dit over naar mijn Outlook agenda zonder al die dingen afzonderlijk over te typen.

Bij voorbaat dank.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:07:33 #85
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89093765
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:00 schreef Darkzell het volgende:
Ik heb een excel file met daarin wedstrijd datums, tijden, en de teams die tegen elkaar moeten. Hoe zet ik dit over naar mijn Outlook agenda zonder al die dingen afzonderlijk over te typen.

Bij voorbaat dank.
Ik denk dat dit script je wel in de juiste richting kan helpen: [Excel] Het grote Excel vragen topic #24
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89094229
Mijn excel kennis gaat niet verder als het simpele formule's opstellen enzo.

Is het niet gewoon mogelijk om het excel bestand (evt opgeslagen als bepaalde filetype) te importeren in outlook en dan gewoon aan te wijzen welke kolommen welke informatie bevat. Of is dit weer iets te makkelijk gedacht?
pi_89094760
Ik heb het voor elkaar gekregen. Ik heb op de pagina waar ik de gegevens wil hebben de dagen van de maand genoteerd (en verborgen) bijv: 01-04-2010 t/m 31-04-2010

Het enige wat nu nog mooi zou zijn is dat als hij geen gegevens kan vinden ipv 0:00 " " weergeeft. Kortom een leeg veld.

Thanks nog voor de formule. :D
pi_89094895
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:20 schreef Darkzell het volgende:
Mijn excel kennis gaat niet verder als het simpele formule's opstellen enzo.

Is het niet gewoon mogelijk om het excel bestand (evt opgeslagen als bepaalde filetype) te importeren in outlook en dan gewoon aan te wijzen welke kolommen welke informatie bevat. Of is dit weer iets te makkelijk gedacht?
Misschien wel maar wil je het echt elke keer handmatig importeren (en eerst je oude dingen weggooien?).
Het hele idee van macro's is toch werk minimaliseren :D
pi_89094914
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb het voor elkaar gekregen. Ik heb op de pagina waar ik de gegevens wil hebben de dagen van de maand genoteerd (en verborgen) bijv: 01-04-2010 t/m 31-04-2010

Het enige wat nu nog mooi zou zijn is dat als hij geen gegevens kan vinden ipv 0:00 " " weergeeft. Kortom een leeg veld.

Thanks nog voor de formule. :D
Tja kijk als ze elke dag werken is dat wel een idee natuurlijk :') :P
Dat had je er niet bijgezegd!

Goed werk ^O^
pi_89098359
Sorry!
pi_89099091
Beste fokkers,

Ik ben bezig met een voorraad/gebruiksbeheer.
Hierbij hou ik rekening met producten die worden gekocht (gaan naar het magazijn),
en vanuit het magazijn wordt er geleverd naar meerdere locaties.
Deze leveringen verlopen via bestelformulieren.

Nu ben ik op zoek naar een manier om in excel de bestellijst na te bootsen, en dat door middel van een druk op de knop de getallen die ik hierin invoer worden opgeteld bij de voorraadwaardes, en dat deze getallen vervolgens verdwijnen (zodat ik voor de volgende week bv. de bestel lijst opnieuw kan invoeren in dezelfde cellen, in plaats van 100+ mutaties te maken en deze bij elkaar op te tellen)

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest!

Ik heb al wat rond lopen zoeken en heb wel voorbeeld macro's gevonden, maar dat was allemaal kant en klaar dus kon er eigenlijk zeer weinig mee.

groetjes
pi_89109982
@cracka-ass

Als de niet wordt voldaan aan de zoekwaarden, dan ""


{=ALS(MIN(ALS($A$2:$A$7=F4;ALS($D$2:$D$7=G4;$B$2:$B$7)))=0;"";MIN(ALS($A$2:$A$7=F4;ALS($D$2:$D$7=G4;$B$2:$B$7))))}
pi_89110026
pi_89110450
@niddy, heb je een voorbeeld file, want dit is niet concreet genoeg.
hoeveel en welke velden vul je in en naar welke velden in welke file moeten de waarden?
heb je het in jouw voorbeeld over 1 of meerdere verschillende bestanden?
pi_89127055
Heren, Dames,

Ik ben bezig met een excel sheet voor werk. Heb op 1 sheet verschillende plaatjes (product foto's) die moeten gekopieerd worden naar een product sheet. Dat wil ik met een macro doen want er is 1 sheet die gebruikt word als "nieuw product" sheet en waar ze dus aan toegevoegd worden. Nou ben ik wel zo ver dat ik ze gekopieerd krijg, maar nu moeten ze terug naar de voorgaande sheet. Aangezien dit steeds een nieuwe sheet is (nieuw nummer enzo) kan ik niet zeggen van ga terug naar die en die sheet...

Hoe krijg ik dit voormekaar?

Macro probleem in Excel 2010
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_89130370
Kan je niet in een hulpcel de naam van de worksheet zetten, deze ophalen in de macro en als referentie gebruiken?
Dan hoef je alleen de cel aan te passen en de macro te runnen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 09:56:05 #97
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_89168527
Heb een simpele vraag:
Ik heb een kolom met verschillende data, vanaf vandaag tot ergens in 2018, op deze kolom staat een autofilter.

Ik wil middels een macro filteren op de datum van vandaag. Met de Macro editor doet ie dit:
(gedeelte code)
1Selection.AutoFilter Field:=6, Criteria1:="26-11-2010"
Maar ik wil morgen filteren op datum 27-11-2010

Is er iets van een show now of show today?
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_89168669
quote:
7s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:56 schreef DaFan het volgende:
Kan je niet in een hulpcel de naam van de worksheet zetten, deze ophalen in de macro en als referentie gebruiken?
Dan hoef je alleen de cel aan te passen en de macro te runnen.
je bedoeld naam van de worksheet waar de foto's in staan? of naam van de sheet waar ik weer naar terug moet? want dat is lastig, want moet ook werken als er nieuwe producten (en dus nieuwe sheets) bijkomen...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:38:52 #99
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_89172202
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 09:56 schreef dabadbass het volgende:
Heb een simpele vraag:
Ik heb een kolom met verschillende data, vanaf vandaag tot ergens in 2018, op deze kolom staat een autofilter.

Ik wil middels een macro filteren op de datum van vandaag. Met de Macro editor doet ie dit:
(gedeelte code)

[ code verwijderd ]

Maar ik wil morgen filteren op datum 27-11-2010

Is er iets van een show now of show today?
Heb het denk ik al, hij kijkt naar de computerdatum en laat die zien + alle data die ervoor liggen. Exact wat ik denk nodig te hebben

1
2
3
4
Sub data()
' Filters by Due Date (displays any entry that matches current date or any date prior to current date)
Selection.AutoFilter Field:=6, Criteria1:="<=" & CLng(Date), Operator:=xlAnd
End Sub
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_89176689
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:01 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

je bedoeld naam van de worksheet waar de foto's in staan? of naam van de sheet waar ik weer naar terug moet? want dat is lastig, want moet ook werken als er nieuwe producten (en dus nieuwe sheets) bijkomen...
Dan pas je dan toch de cel aan waar je naar moet referren?
Of je telt eerst hoeveel cellen er gevuld zijn in een bepaald bereik en loopt dan door elke cel heen (waar in elke cel een sheetnaam staat)?
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:45:22 #101
593 sjak
Juffie Bloem
pi_89182791
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:17 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ik had je verkeerd begrepen.
Dat is ook geen probleem.

Dan moet je :
.ShowCategoriesDialog
toevoegen.

Het idee is goed maar helaas werkt het in de praktijk niet omdat je iedere afspraak apart een nieuwe kleur moet geven. Ik zou 1 keer willen kiezen voor de hele lijst, is dat mogelijk?
Lekker douchen!
pi_89188790
Hallo allemaal!

Met enige regelmaat moet wat factuurtjes maken dus ik ben bezig om hiervan een excel sjabloon te creëren. Ik heb eigenlijk twee vragen:
1) Wordt de BTW per item berekend en dan afgerond, of wordt de BTW berekend over het subtotaal (ex btw)? Ik verkoop namelijk o.a. een boek voor ¤20 incl.
Excl komt dat uit op (+/-) 18,87. Als ik dan drie boeken verkoop is de subtotaalprijs (excl) 56,61. 56,61*1,06 = ¤60,01 (en dat is geen veelvoud van ¤20 incl...)
Het lijkt me dus beter om de btw over elk verkocht bek apart te berekenen. Dan krijg je dus 18,87+1,13 btw = 20, en dat keer 3 = 60
Mijn vraag is eigenlijk hoe het formeel moet, per item, of per totaalbedrag?
2) Het gaat iets te ver om helemaal uit te leggen waarom, maar is het mogelijk om een bedrag af te ronden op twee decimalen? Hij moet er niet alleen twee laten zien, hij moet de rest ook echt 'vergeten'.
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:55:03 #103
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_89194019
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:45 schreef sjak het volgende:

[..]

Het idee is goed maar helaas werkt het in de praktijk niet omdat je iedere afspraak apart een nieuwe kleur moet geven. Ik zou 1 keer willen kiezen voor de hele lijst, is dat mogelijk?
Ja dat is zeker mogelijk. Moet je een keuze popup menulijst maken. Ik zal een opzetje schrijven van de week.
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:41:50 #104
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89197008
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 18:00 schreef deuberbaron het volgende:
Hallo allemaal!

Met enige regelmaat moet wat factuurtjes maken dus ik ben bezig om hiervan een excel sjabloon te creëren. Ik heb eigenlijk twee vragen:
1) Wordt de BTW per item berekend en dan afgerond, of wordt de BTW berekend over het subtotaal (ex btw)? Ik verkoop namelijk o.a. een boek voor ¤20 incl.
Excl komt dat uit op (+/-) 18,87. Als ik dan drie boeken verkoop is de subtotaalprijs (excl) 56,61. 56,61*1,06 = ¤60,01 (en dat is geen veelvoud van ¤20 incl...)
Het lijkt me dus beter om de btw over elk verkocht bek apart te berekenen. Dan krijg je dus 18,87+1,13 btw = 20, en dat keer 3 = 60
Mijn vraag is eigenlijk hoe het formeel moet, per item, of per totaalbedrag?
Check belastingdienst.nl, maar ik geloof dat je pas aan het einde je BTW berekend.
quote:
2) Het gaat iets te ver om helemaal uit te leggen waarom, maar is het mogelijk om een bedrag af te ronden op twee decimalen? Hij moet er niet alleen twee laten zien, hij moet de rest ook echt 'vergeten'.
=afronden()
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89200403
Je berekent BTW over het totaal dat je aan een klant berekend (of koopt natuurlijk).
Let wel op je tarief, boeken zijn 6% ;)

AFRONDEN() is niet laatste 2 decimalen 'vergeten' ! Daarnaast bestaat AFRONDEN op zich niet eens :P
Het is AFRONDING (die rond af zoals je geleerd hebt op school).
Je hebt ook AFRONDEN.NAAR.BENEDEN, die maakt bv van 1,1896 -> 1,18.
  vrijdag 26 november 2010 @ 21:48:10 #106
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89201833
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:28 schreef DaFan het volgende:
Je berekent BTW over het totaal dat je aan een klant berekend (of koopt natuurlijk).
Let wel op je tarief, boeken zijn 6% ;)

AFRONDEN() is niet laatste 2 decimalen 'vergeten' ! Daarnaast bestaat AFRONDEN op zich niet eens :P
Het is AFRONDING (die rond af zoals je geleerd hebt op school).
Je hebt ook AFRONDEN.NAAR.BENEDEN, die maakt bv van 1,1896 -> 1,18.
AFRONDEN() bestaat wel deglijk hoor!

Afronding() bestaat in mijn versie niet ;)
Excel 2007 NL
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89202619
Grappig.
2010NL
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:09:27 #108
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89203395
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:58 schreef DaFan het volgende:
Grappig.
2010NL
En bij deze is dus weer bewezen dat het vermelden van taal + editie van wezenlijk belang kan zijn voor het doen slagen van een oplossing! ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89246504
Ik wil twee cellen van elkaar aftrekken, maar ik wil alleen dat dit gebeurt als beide cellen een waarde (positief) hebben. Als een van de twee cellen geen positive waarde heeft, wil ik dat de bewerking niet wordt uitgevoerd, en dat de cel leegblijft. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
  zondag 28 november 2010 @ 02:50:17 #110
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89247514
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 01:39 schreef nickybolletje het volgende:
Ik wil twee cellen van elkaar aftrekken, maar ik wil alleen dat dit gebeurt als beide cellen een waarde (positief) hebben. Als een van de twee cellen geen positive waarde heeft, wil ik dat de bewerking niet wordt uitgevoerd, en dat de cel leegblijft. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
=ALS(EN(cel1>=0;cel2>=0);cel1-cel2;"")
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89247820
Bedankt, dat doet het!
pi_89290545
ik heb het nu eerst even anders opgelost, krijg het niet zo voormekaar als dat ik het wil...

Andere vraag is het mogelijk om een VLOOKUP te koppelen aan 2 kolommen? dus dat die kijkt naar biojvoorbeeld A1 en A2 en dan een VLOOKUP doet in een sheet met data? dat dus die A1 en A2 ook daadwerkelijk naastelkaar (of onderelkaar?) moeten staan? of kan de VLOOKUP alleen maar aan 1 kolom gekoppeld worden?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_89290752
Het kan niet met VLOOKUP maar dit lukt wel:
http://www.glowfoto.com/s(...)1/2010/img4/glowfoto

Waarbij H1 =
=SUMPRODUCT(($A$1:$A$3=F1)*($B$1:$B$3=G1)*($C$1:$C$3))
pi_89290939
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 11:25 schreef DaFan het volgende:
Het kan niet met VLOOKUP maar dit lukt wel:
http://www.glowfoto.com/s(...)1/2010/img4/glowfoto

Waarbij H1 =
=SUMPRODUCT(($A$1:$A$3=F1)*($B$1:$B$3=G1)*($C$1:$C$3))
even uitproberen hoor!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_89335917
En en en en
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:32:45 #116
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89336008
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:30 schreef DaFan het volgende:
En en en en
=en(en(en(en()))) bedoel je? ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_89339797
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:32 schreef qu63 het volgende:

[..]

=en(en(en(en()))) bedoel je? ;)
Nee, eerder SUMPRODUCT((en)*(en)*(en)*(en))

lol_excelgrappen
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:38:59 #118
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_89345559
Hi!

Ik heb me suf gezocht maar kan het niet vinden.
Versie Excel 2007. Is het mogelijk de selectiekleur van de cellen aan te passen? Die is zo ongelooflijk lichtblauw dat ik het bijna niet zie. Of ik ben zo ongelooflijk kippig, dat kan natuurlijk ook oO<
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_89345947
Kan je eens kijken onder Configuratiescherm - Personeelijkse instellingen - Vensterkleur - Item - geselecteerde items?
(Windows 7)

Het is een Windows instelling, en past het dus óveral aan (dus ook voor je bureaublad items enzo :P )

Succes.
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:56:53 #120
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_89346267
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:48 schreef DaFan het volgende:
Kan je eens kijken onder Configuratiescherm - Personeelijkse instellingen - Vensterkleur - Item - geselecteerde items?
(Windows 7)

Het is een Windows instelling, en past het dus óveral aan (dus ook voor je bureaublad items enzo :P )

Succes.
Wat je ook kan doen is de kleur van je cel aanpassen, windows kiest namelijk een tegeonvergestelde kleur voor de selectie..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')