Wat is de foutmelding precies? Ik geloof namelijk niet dat ik je probleem begrijp.. Het lijkt me dat je een cel maar op 1 manier op kan maken (algemeen, financieel, tijd, aangepast, etc) en dat dat met iedere cel moet kunnen..quote:Op maandag 22 november 2010 16:49 schreef Jojogirl het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het aantal verschillende cell formats in Excel kan tellen? Ik loop namelijk met een bestand tegen de limiet aan, maar kan niet vinden hoe je dit opzoekt. Als ik Google kom ik wel te weten dat dat niet 1 2 3 in Excel te vinden is, maar dat er wel VB scriptjes oid bestaan om het te tellen. Alleen kan ik die niet vinden en als ik dat wel zou kunnen vinden dan kan ik er als VB-onwetende nog niets mee.
Wie helpt me uit de brand?
ik had vanmiddag ook ff gekeken. Je kan beter SUBSTITUEREN gebruiken om de eerste streep te vervangen door een spatie en dan testen of de lengte 8 is. Of kijken of er geen streep meer in staat natuurlijk.quote:Op maandag 22 november 2010 16:21 schreef Beregd het volgende:
hmm, je hebt gelijk, vervelend dat die er niet worden uitgehaald
Jouw probleem kan je oplossen met
en(Vindspec("/",B2)=5;isfout(Vindspec("/",B2,5)))
dus de eerste / moet op de 5de plaats zijn, en vanaf plaats 6 is er gene meer.
Welke versie?!quote:Op maandag 22 november 2010 16:49 schreef Jojogirl het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het aantal verschillende cell formats in Excel kan tellen? Ik loop namelijk met een bestand tegen de limiet aan, maar kan niet vinden hoe je dit opzoekt. Als ik Google kom ik wel te weten dat dat niet 1 2 3 in Excel te vinden is, maar dat er wel VB scriptjes oid bestaan om het te tellen. Alleen kan ik die niet vinden en als ik dat wel zou kunnen vinden dan kan ik er als VB-onwetende nog niets mee.
Wie helpt me uit de brand?
Elke combinatie van opmaakdingen die je op een cel kan toepassen (lettertypes, lijnen, kleuren, uitlijning, verborgen, gelocked, etc.) noemt Excel een cell format. Een cel met lettertype Arial 12 pts en een stippellijntje aan de linkerkant heeft dus een ander cell format dan een cel met datzelfde lettertype en een stippellijntje aan de onderkant. Excel kan in totaal maar 4096 verschillende cell formats aan en tegen die limiet loop ik dus aan met een bestand. Nu kan je echter nergens in Excel zien hoeveel van die formats je gebruikt en dus ook niet of dingen opnieuw opmaken het aantal gebruikte formats heeft verminderd. Hier zoek ik dus een oplossing voor.quote:Op maandag 22 november 2010 17:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat is de foutmelding precies? Ik geloof namelijk niet dat ik je probleem begrijp.. Het lijkt me dat je een cel maar op 1 manier op kan maken (algemeen, financieel, tijd, aangepast, etc) en dat dat met iedere cel moet kunnen..
Ah, duidelijke uitleg!quote:Op maandag 22 november 2010 20:31 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Elke combinatie van opmaakdingen die je op een cel kan toepassen (lettertypes, lijnen, kleuren, uitlijning, verborgen, gelocked, etc.) noemt Excel een cell format. Een cel met lettertype Arial 12 pts en een stippellijntje aan de linkerkant heeft dus een ander cell format dan een cel met datzelfde lettertype en een stippellijntje aan de onderkant. Excel kan in totaal maar 4096 verschillende cell formats aan en tegen die limiet loop ik dus aan met een bestand. Nu kan je echter nergens in Excel zien hoeveel van die formats je gebruikt en dus ook niet of dingen opnieuw opmaken het aantal gebruikte formats heeft verminderd. Hier zoek ik dus een oplossing voor.
En de gebruikte Excelversie is 2003. Exacter dan dat kan ik het nu even niet zien.
ja, maar het werkt niet, dus....quote:Op maandag 22 november 2010 19:38 schreef DaFan het volgende:
Ik vind je isgetal icm links/rechts erg fraai trouwens!
Je hebt best wat checks dus word je formule ook lastig:quote:
Samenvoegen is kutwerk via een macro of VBA dan is handmatiger sneller dan code maken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:36 schreef kamustra het volgende:
Ik zit ook met een probleem...
Ik heb een aantal losse excelbestanden met meetresultaten.
Ze hebben allemaal dezelfde structuur, alleen de resultaten verschillen.
Nu moet ik op al deze bestanden dezelfde bewerkingen uitvoeren:
• Extra kolommen waarbij ik per rij wat bewerkingen doe (bv =A*B)
• Een grafiek maken
• De rico van deze grafiek bepalen
• En hier ook weer wat bewerkingen mee doen.
Al deze stapjes zijn het probleem niet, die kan ik efficiënt oplossen. Alleen, hoe kan ik dit doen voor alle bestanden tegelijk? Want de bewerkingen zijn voor elk bestand hetzelfde, alleen de uitkomsten niet? En kan ik ook alle bestanden samenvoegen tot een bestand waarbij elk vroeger bestand op een apart werkblad staat?
ik bedoelde mijn methode om "isgetal" te berekenen. "isgetal" zelf kende ik niet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:01 schreef DaFan het volgende:
[..]
Je hebt best wat checks dus word je formule ook lastig:
=(ISGETAL(LINKS(A1;4)+RECHTS(A1;4)))*(VIND.SPEC("/";A1)=5)*(ISFOUT(VIND.SPEC("/";SUBSTITUEREN(A1;"/";"";1))=5))
Een 1 is goed. Een 0 is fout.
Deze wordt goedgerekend: 1234/5678
Deze worden foutgerekend: 12/34/567 & 1234/56/7
Achso.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:26 schreef Beregd het volgende:
[..]
ik bedoelde mijn methode om "isgetal" te berekenen. "isgetal" zelf kende ik niet.
Bedankt, ik heb het intussen zo gedaan.quote:Samenvoegen is kutwerk via een macro of VBA dan is handmatiger sneller dan code maken.
Als je dan op 1 werkblad al je werk doet kan je de rest gewoon kopieren/plakken. Al weet ik niet wat er met je grafieken gebeurd...
Nadat ik de vorige keer deze uitstekende uitleg heb gekregen. Waarvoor nogmaals hulde! Probeer ik hem nog iets specifieker maker, maar krijg het zelf met geen mogelijkheid voor elkaar.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:37 schreef DaFan het volgende:
Ok let op.
[ afbeelding ]
D1 =
=ALS(RIJEN($D$1:D1)>AANTAL.ALS($A$1:$A$3;$C$1);"";INDEX($B$1:$B$3;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$3=$C$1;RIJ($B$1:$B$3)-RIJ($B$1)+1);RIJEN($D$1:D1))))
Deze kan je naar beneden slepen.
D7 =
=ALS(KOLOMMEN($D$7:D7)>AANTAL.ALS($A$1:$A$3;$C$7);"";INDEX($B$1:$B$3;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$3=$C$7;RIJ($B$1:$B$3)-RIJ($B$1)+1);KOLOMMEN($D$7:D7))))
Deze kan je naar rechts slepen.
Beide formules bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER!
1 2 3 4 5 6 7 | Naam: Tijd in: Tijd uit: Datum: Piet 11:00 12:00 01-01-2010 Sjaak 09:00 12:00 02-01-2010 Piet 12:00 15:00 01-01-2010 Piet 09:00 12:00 02-01-2010 Henk 09:00 12:00 01-01-2010 Piet 15:00 22:00 01-01-2010 |
1 2 3 4 | Piet 11:00 12:00 01-01-2010 Piet 12:00 15:00 01-01-2010 Piet 09:00 12:00 02-01-2010 Piet 15:00 22:00 01-01-2010 |
1 2 | Piet 11:00 22:00 01-01-2010 Piet 09:00 12:00 02-01-2010 |
Ik had je verkeerd begrepen.quote:Op maandag 22 november 2010 14:06 schreef sjak het volgende:
[..]
Dat werkt! Het liefst zou ik kleuren willen laten kiezen maar ik hoor wel als iemand dat voor me weet... Tot zover bedankt!
Ik denk dat dit script je wel in de juiste richting kan helpen: [Excel] Het grote Excel vragen topic #24quote:Op woensdag 24 november 2010 14:00 schreef Darkzell het volgende:
Ik heb een excel file met daarin wedstrijd datums, tijden, en de teams die tegen elkaar moeten. Hoe zet ik dit over naar mijn Outlook agenda zonder al die dingen afzonderlijk over te typen.
Bij voorbaat dank.
Misschien wel maar wil je het echt elke keer handmatig importeren (en eerst je oude dingen weggooien?).quote:Op woensdag 24 november 2010 14:20 schreef Darkzell het volgende:
Mijn excel kennis gaat niet verder als het simpele formule's opstellen enzo.
Is het niet gewoon mogelijk om het excel bestand (evt opgeslagen als bepaalde filetype) te importeren in outlook en dan gewoon aan te wijzen welke kolommen welke informatie bevat. Of is dit weer iets te makkelijk gedacht?
Tja kijk als ze elke dag werken is dat wel een idee natuurlijkquote:Op woensdag 24 november 2010 14:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb het voor elkaar gekregen. Ik heb op de pagina waar ik de gegevens wil hebben de dagen van de maand genoteerd (en verborgen) bijv: 01-04-2010 t/m 31-04-2010
Het enige wat nu nog mooi zou zijn is dat als hij geen gegevens kan vinden ipv 0:00 " " weergeeft. Kortom een leeg veld.
Thanks nog voor de formule.
1 | Selection.AutoFilter Field:=6, Criteria1:="26-11-2010" |
je bedoeld naam van de worksheet waar de foto's in staan? of naam van de sheet waar ik weer naar terug moet? want dat is lastig, want moet ook werken als er nieuwe producten (en dus nieuwe sheets) bijkomen...quote:Op donderdag 25 november 2010 11:56 schreef DaFan het volgende:
Kan je niet in een hulpcel de naam van de worksheet zetten, deze ophalen in de macro en als referentie gebruiken?
Dan hoef je alleen de cel aan te passen en de macro te runnen.
Heb het denk ik al, hij kijkt naar de computerdatum en laat die zien + alle data die ervoor liggen. Exact wat ik denk nodig te hebbenquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:56 schreef dabadbass het volgende:
Heb een simpele vraag:
Ik heb een kolom met verschillende data, vanaf vandaag tot ergens in 2018, op deze kolom staat een autofilter.
Ik wil middels een macro filteren op de datum van vandaag. Met de Macro editor doet ie dit:
(gedeelte code)
[ code verwijderd ]
Maar ik wil morgen filteren op datum 27-11-2010
Is er iets van een show now of show today?
1 2 3 4 | Sub data() ' Filters by Due Date (displays any entry that matches current date or any date prior to current date) Selection.AutoFilter Field:=6, Criteria1:="<=" & CLng(Date), Operator:=xlAnd End Sub |
Dan pas je dan toch de cel aan waar je naar moet referren?quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:01 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
je bedoeld naam van de worksheet waar de foto's in staan? of naam van de sheet waar ik weer naar terug moet? want dat is lastig, want moet ook werken als er nieuwe producten (en dus nieuwe sheets) bijkomen...
Het idee is goed maar helaas werkt het in de praktijk niet omdat je iedere afspraak apart een nieuwe kleur moet geven. Ik zou 1 keer willen kiezen voor de hele lijst, is dat mogelijk?quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:17 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik had je verkeerd begrepen.
Dat is ook geen probleem.
Dan moet je :
.ShowCategoriesDialog
toevoegen.
Ja dat is zeker mogelijk. Moet je een keuze popup menulijst maken. Ik zal een opzetje schrijven van de week.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:45 schreef sjak het volgende:
[..]
Het idee is goed maar helaas werkt het in de praktijk niet omdat je iedere afspraak apart een nieuwe kleur moet geven. Ik zou 1 keer willen kiezen voor de hele lijst, is dat mogelijk?
Check belastingdienst.nl, maar ik geloof dat je pas aan het einde je BTW berekend.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:00 schreef deuberbaron het volgende:
Hallo allemaal!
Met enige regelmaat moet wat factuurtjes maken dus ik ben bezig om hiervan een excel sjabloon te creëren. Ik heb eigenlijk twee vragen:
1) Wordt de BTW per item berekend en dan afgerond, of wordt de BTW berekend over het subtotaal (ex btw)? Ik verkoop namelijk o.a. een boek voor ¤20 incl.
Excl komt dat uit op (+/-) 18,87. Als ik dan drie boeken verkoop is de subtotaalprijs (excl) 56,61. 56,61*1,06 = ¤60,01 (en dat is geen veelvoud van ¤20 incl...)
Het lijkt me dus beter om de btw over elk verkocht bek apart te berekenen. Dan krijg je dus 18,87+1,13 btw = 20, en dat keer 3 = 60
Mijn vraag is eigenlijk hoe het formeel moet, per item, of per totaalbedrag?
=afronden()quote:2) Het gaat iets te ver om helemaal uit te leggen waarom, maar is het mogelijk om een bedrag af te ronden op twee decimalen? Hij moet er niet alleen twee laten zien, hij moet de rest ook echt 'vergeten'.
AFRONDEN() bestaat wel deglijk hoor!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:28 schreef DaFan het volgende:
Je berekent BTW over het totaal dat je aan een klant berekend (of koopt natuurlijk).
Let wel op je tarief, boeken zijn 6%
AFRONDEN() is niet laatste 2 decimalen 'vergeten' ! Daarnaast bestaat AFRONDEN op zich niet eens![]()
Het is AFRONDING (die rond af zoals je geleerd hebt op school).
Je hebt ook AFRONDEN.NAAR.BENEDEN, die maakt bv van 1,1896 -> 1,18.
En bij deze is dus weer bewezen dat het vermelden van taal + editie van wezenlijk belang kan zijn voor het doen slagen van een oplossing!quote:
=ALS(EN(cel1>=0;cel2>=0);cel1-cel2;"")quote:Op zondag 28 november 2010 01:39 schreef nickybolletje het volgende:
Ik wil twee cellen van elkaar aftrekken, maar ik wil alleen dat dit gebeurt als beide cellen een waarde (positief) hebben. Als een van de twee cellen geen positive waarde heeft, wil ik dat de bewerking niet wordt uitgevoerd, en dat de cel leegblijft. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
even uitproberen hoor!quote:Op maandag 29 november 2010 11:25 schreef DaFan het volgende:
Het kan niet met VLOOKUP maar dit lukt wel:
http://www.glowfoto.com/s(...)1/2010/img4/glowfoto
Waarbij H1 =
=SUMPRODUCT(($A$1:$A$3=F1)*($B$1:$B$3=G1)*($C$1:$C$3))
=en(en(en(en()))) bedoel je?quote:
Wat je ook kan doen is de kleur van je cel aanpassen, windows kiest namelijk een tegeonvergestelde kleur voor de selectie..quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:48 schreef DaFan het volgende:
Kan je eens kijken onder Configuratiescherm - Personeelijkse instellingen - Vensterkleur - Item - geselecteerde items?
(Windows 7)
Het is een Windows instelling, en past het dus óveral aan (dus ook voor je bureaublad items enzo)
Succes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |