Het idee is goed maar helaas werkt het in de praktijk niet omdat je iedere afspraak apart een nieuwe kleur moet geven. Ik zou 1 keer willen kiezen voor de hele lijst, is dat mogelijk?quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:17 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik had je verkeerd begrepen.
Dat is ook geen probleem.
Dan moet je :
.ShowCategoriesDialog
toevoegen.
Ja dat is zeker mogelijk. Moet je een keuze popup menulijst maken. Ik zal een opzetje schrijven van de week.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:45 schreef sjak het volgende:
[..]
Het idee is goed maar helaas werkt het in de praktijk niet omdat je iedere afspraak apart een nieuwe kleur moet geven. Ik zou 1 keer willen kiezen voor de hele lijst, is dat mogelijk?
Check belastingdienst.nl, maar ik geloof dat je pas aan het einde je BTW berekend.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:00 schreef deuberbaron het volgende:
Hallo allemaal!
Met enige regelmaat moet wat factuurtjes maken dus ik ben bezig om hiervan een excel sjabloon te creëren. Ik heb eigenlijk twee vragen:
1) Wordt de BTW per item berekend en dan afgerond, of wordt de BTW berekend over het subtotaal (ex btw)? Ik verkoop namelijk o.a. een boek voor ¤20 incl.
Excl komt dat uit op (+/-) 18,87. Als ik dan drie boeken verkoop is de subtotaalprijs (excl) 56,61. 56,61*1,06 = ¤60,01 (en dat is geen veelvoud van ¤20 incl...)
Het lijkt me dus beter om de btw over elk verkocht bek apart te berekenen. Dan krijg je dus 18,87+1,13 btw = 20, en dat keer 3 = 60
Mijn vraag is eigenlijk hoe het formeel moet, per item, of per totaalbedrag?
=afronden()quote:2) Het gaat iets te ver om helemaal uit te leggen waarom, maar is het mogelijk om een bedrag af te ronden op twee decimalen? Hij moet er niet alleen twee laten zien, hij moet de rest ook echt 'vergeten'.
AFRONDEN() bestaat wel deglijk hoor!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:28 schreef DaFan het volgende:
Je berekent BTW over het totaal dat je aan een klant berekend (of koopt natuurlijk).
Let wel op je tarief, boeken zijn 6%
AFRONDEN() is niet laatste 2 decimalen 'vergeten' ! Daarnaast bestaat AFRONDEN op zich niet eens
Het is AFRONDING (die rond af zoals je geleerd hebt op school).
Je hebt ook AFRONDEN.NAAR.BENEDEN, die maakt bv van 1,1896 -> 1,18.
En bij deze is dus weer bewezen dat het vermelden van taal + editie van wezenlijk belang kan zijn voor het doen slagen van een oplossing!quote:
=ALS(EN(cel1>=0;cel2>=0);cel1-cel2;"")quote:Op zondag 28 november 2010 01:39 schreef nickybolletje het volgende:
Ik wil twee cellen van elkaar aftrekken, maar ik wil alleen dat dit gebeurt als beide cellen een waarde (positief) hebben. Als een van de twee cellen geen positive waarde heeft, wil ik dat de bewerking niet wordt uitgevoerd, en dat de cel leegblijft. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
even uitproberen hoor!quote:Op maandag 29 november 2010 11:25 schreef DaFan het volgende:
Het kan niet met VLOOKUP maar dit lukt wel:
http://www.glowfoto.com/s(...)1/2010/img4/glowfoto
Waarbij H1 =
=SUMPRODUCT(($A$1:$A$3=F1)*($B$1:$B$3=G1)*($C$1:$C$3))
=en(en(en(en()))) bedoel je?quote:
Wat je ook kan doen is de kleur van je cel aanpassen, windows kiest namelijk een tegeonvergestelde kleur voor de selectie..quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:48 schreef DaFan het volgende:
Kan je eens kijken onder Configuratiescherm - Personeelijkse instellingen - Vensterkleur - Item - geselecteerde items?
(Windows 7)
Het is een Windows instelling, en past het dus óveral aan (dus ook voor je bureaublad items enzo )
Succes.
"Ik heb een probleem met Windows" - 'Koop een Apple!!'quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen is de kleur van je cel aanpassen, windows kiest namelijk een tegeonvergestelde kleur voor de selectie..
Nah, ik heb nu een prachtige paars kleurenschemaatje ingesteld (paars ) maar de cellen blijven lichtblauwquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:48 schreef DaFan het volgende:
Kan je eens kijken onder Configuratiescherm - Personeelijkse instellingen - Vensterkleur - Item - geselecteerde items?
(Windows 7)
Het is een Windows instelling, en past het dus óveral aan (dus ook voor je bureaublad items enzo )
Succes.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Naam1 naam2 Specificatie1 specificatie2 Naam1 naam2 specificatie1 specificatie2 etc. etc. |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | PC13 01:03:04:05:06:08 Pentium 4 3.0 512MB PC24.administratie ab:e3:a8:b6:b3:e3 Core2Duo 2.3GHz 1024MB etc. etc. |
1 2 3 | Cel 1 cel2 cel3 cel4 Rij1 | Naam 1 | naam2 | specifiactie1 | specificatie2 Rij2 | Naam 1 | naam2 | specifiactie1 | specificatie2 |
Probeer je contrast van je monitor eens beter af te stellen, als die te hoog staat zie je dat idd niet...quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:38 schreef Puckzzz het volgende:
Hi!
Ik heb me suf gezocht maar kan het niet vinden.
Versie Excel 2007. Is het mogelijk de selectiekleur van de cellen aan te passen? Die is zo ongelooflijk lichtblauw dat ik het bijna niet zie. Of ik ben zo ongelooflijk kippig, dat kan natuurlijk ook
quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:35 schreef Terloops het volgende:
Ik heb een grote lijst met informatie:
[ code verwijderd ]
voorbeeld2:
[ code verwijderd ]
En wil deze lijst (automatisch) inporteren in excel als zijnde de volgende tabel:
[ code verwijderd ]
kan iemand hier mij een makkelijke functie voor geven?
Alvast bedankt!
1 2 3 | Cel 1 cel2 cel3 cel4 Rij1 | =A1 | =A2 | =A3 | =A4 Rij2 | =A5 | =A6 | =A7 | =A8 |
werkt niet meer doorkopieren.quote:
Tja dat kan dan weer wel. Ik heb nog een macrootje geschreven om zelf ff weer te oefenen met arrays enzo.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 | Sub lijstje_uitsorteren() 'zorg dat ruwe gegevens in kolom A staan imn volgorde naam, naam, spec, spec 'selecteer vervolgens alle gegevens en strart de macro Dim rRange As Range Dim myArray() As Variant Dim i, j As Integer Dim boundary, laatst As Integer Set rRange = Selection boundary = rRange.Cells.Count laatst = Round(boundary / 4, 0) ReDim myArray(1 To boundary) i = 0 'fill array For Each c In rRange.Cells i = i + 1 myArray(i) = c Next c Range("C1").Select i = 1 For j = 1 To laatst ActiveCell.Offset(j, 0).Value = myArray(i) ActiveCell.Offset(j, 1).Value = myArray(i + 1) ActiveCell.Offset(j, 2).Value = myArray(i + 2) ActiveCell.Offset(j, 3).Value = myArray(i + 3) i = i + 4 Next j End Sub |
klopt maar dan moet je gewoon meerdere producten in dat zelfde bestandje zetten dit zie ik niet als ''probleem''quote:Op donderdag 9 december 2010 21:15 schreef Basp1 het volgende:
metal b en als persoon A nu vaker bij dezelfde leverancier iets besteld dan wordt het bestand overschreven?
Maar je wil dat het document opgeslagen wordt als LeverancierA.xls, toch?quote:Op donderdag 9 december 2010 23:00 schreef metal-b het volgende:
[..]
klopt maar dan moet je gewoon meerdere producten in dat zelfde bestandje zetten dit zie ik niet als ''probleem''
@DaFan ik heb het nu voor elkaar om met zown knopje op te slaan maar dan komt alles onder de zelfde naam
gr metal-b
Je moet nog een variabele maken die de leveranciernaam ophaalt (sheetnaam of uit een cel oid?)quote:Op donderdag 9 december 2010 23:00 schreef metal-b het volgende:
[..]
klopt maar dan moet je gewoon meerdere producten in dat zelfde bestandje zetten dit zie ik niet als ''probleem''
@DaFan ik heb het nu voor elkaar om met zown knopje op te slaan maar dan komt alles onder de zelfde naam
gr metal-b
Ik zie dat wel als een probleem omdat je dan niet meer weet wat bij welke bestelling heeft gehoord en je nooit meer een makkelijke ingangscontrole gaan uitvoeren op je inkopen.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:00 schreef metal-b het volgende:
klopt maar dan moet je gewoon meerdere producten in dat zelfde bestandje zetten dit zie ik niet als ''probleem''
Veel bedrijven denken toch echt dat ze een heel speciaal proces hebben en dat het niet bestaat.quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:51 schreef Deetch het volgende:
Soms is het beter om dingen niet zelf te willen maken.
Maar wilt de baas niet weten hoeveel hij op den duur op voorraad heeft liggen en wie het meeste besteld of er door inkopen te bundelen geen hogere kortingen mogelijk zijn, enz..quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:40 schreef metal-b het volgende:
@ Basp1 ik werk in een onderdelen winkel die onderdelen verkoopt voor o.a. drogers koelkasten stofzuigers enz. het komt bij ons bijna niet voor dat er mensen voor de 2de keer iets bestellen voordat hun vorige bestelling binnen is.
de levertijd van onze leveranciers in ongeveer 1a2 dagen.
nu schrijven we alles op papier (soms onmogelijk om te lezen) en we raken ze kwijt.
ook hebben wij een label writer waar met een klik op de knop een stikker uitkomt met de naam en telefoon nummer.
en als dat toch iemand voor de 2de keer besteld dan zet je toch een 1 achter zijn naam.
het is geen grote winkel waar 100 orders per week binnen komen.
Dus jij kunt bij wijze van spreken 200 schoefjes bestellen, maar als er dan maar 5 geleverd worden, en de leverancier stuurt vervolgens een factuur van 200 schroefjes dan worden er toch 200 schroefjes betaald.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:09 schreef metal-b het volgende:
een macro maken om te printen lukt mij wel.
alleen het opslaan wil me niet lukken.
en tot nu toe word het ook niet bijgehouden wat er allemaal word besteld en er word ook alleen maar een bonnetje gemaakt van dingen die worden besteld door de klanten het is niet zo dat alles wat in de winkel ligt een bonnetje van word gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |