Lekker populistisch weer. Gaat Wilders zelf ook zijn wagens inclusief een leger van beveiligers inruilen voor de fiets?quote:DEN HAAG - De PVV wil dat er veel minder topambtenaren in dienstauto's rond gaan rijden. Volgens een inventarisatie van De Telegraaf beschikken 247 hoge ambtenaren van ministeries en rijksdiensten over een auto met chauffeur, maar de PVV vindt dat veel te veel.
Dat heeft PVV-leider Geert Wilders dinsdag gezegd naar aanleiding van de inventarisatie van De Telegraaf.
Zijn partij wil opheldering van premier Mark Rutte. Volgens de PVV zijn twee dienstauto's per departement en een voor een dienst meer dan genoeg. De ambtenaren moeten maar met de trein of de fiets reizen.
Vorige week viel de Tweede Kamer al over het aantal dienstauto's bij het ministerie van Defensie, dat de komende jaren fors moet bezuinigen. Minister Hans Hillen sloot toen niet uit dat hij zou gaan snijden in het aantal auto's met chauffeur voor topambtenaren en generaals.
Bron: Nu.nl
Lekkere populistische appels met peren vergelijking weer.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:31 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Lekker populistisch weer. Gaat Wilders zelf ook zijn wagens inclusief een leger van beveiligers inruilen voor de fiets?
Welkom in Nederland, het land waar uit kleinzieligheid de generaals met een TomTommetje in een Ford Escort over de straat moeten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:35 schreef SpecialK het volgende:
Waarom een chauffeur. Koop godverdomme een tomtom en rij zelf, vuile flikkers.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welkom in Nederland, het land waar uit kleinzieligheid de generaals met een TomTommetje in een Ford Escort over de straat moeten.
In IJsland zijn ze trots op het feit dat de premier in gewoon het telefoonboek staat en dat je 'em regelmatig in een kroeg in Reykjavik tegenkomt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welkom in Nederland, het land waar uit kleinzieligheid de generaals met een TomTommetje in een Ford Escort over de straat moeten.
Die gasten kosten een paar honderd euro per uur, een chauffeur een tientje. Reken maar uit wat er goedkoper is als de generaal tijdens zijn rit kan doorwerken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:35 schreef SpecialK het volgende:
Waarom een chauffeur. Koop godverdomme een tomtom en rij zelf, vuile flikkers.
Balkenende ben ik ook weleens tegengekomen bij een kroeg in Den Haag hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In IJsland zijn ze trots op het feit dat de premier in gewoon het telefoonboek staat en dat je 'em regelmatig in een kroeg in Rykjavik tegenkomt.
Maar nee wij moeten het weer op de Amerikaanse toer zeker. Anders is het niet macho genoeg ofzo.
Fietsende ministers![]()
Luie eikels die op mijn belastingcenten hun rij-luiheid botvieren
Nee, een mooie Benz en ruimte voor werk in de auto.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Inderdaad.
Beter rijden de generaals gewoon met een tank de A2 over.
IJsland is dan ook een dorp, wij zijn een land.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In IJsland zijn ze trots op het feit dat de premier in gewoon het telefoonboek staat en dat je 'em regelmatig in een kroeg in Reykjavik tegenkomt.
Maar nee wij moeten het weer op de Amerikaanse toer zeker. Anders is het niet macho genoeg ofzo.
Fietsende ministers![]()
Luie eikels die op mijn belastingcenten hun rij-luiheid botvieren
Lekker maffen in de auto.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:40 schreef sc00p het volgende:
[..]
Die gasten kosten een paar honderd euro per uur, een chauffeur een tientje. Reken maar uit wat er goedkoper is als de generaal tijdens zijn rit kan doorwerken.
Dit is gewoon weer zo'n telegraaf voorstel.
Tja, als Wilders voor zijn raap wordt geschoten dan zijn de rapen gaar, als één van die topambtenaren voor zijn raap wordt geschoten zijn we dat morgen al weer vergeten; lijkt me dus niet een goed argument.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:31 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Lekker populistisch weer. Gaat Wilders zelf ook zijn wagens inclusief een leger van beveiligers inruilen voor de fiets?
Welkom in Nederland waar ambtenaren die eigenlijk in dienst van het Nederlandse volk moeten staan tot de nieuwe priesterkaste behoren met alle privileges van dien en zichzelf goddelijke status toebedelen, ook na ontslag.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welkom in Nederland, het land waar uit kleinzieligheid de generaals met een TomTommetje in een Ford Escort over de straat moeten.
Denk nou maar niet dat die mensen de hele dag computerspelletjes zitten te spelen he.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lekker werken in de auto.
Goed man!
Henk en Ingrid uit jaloezie alles naar beneden schoppen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Welkom in Nederland waar ambtenaren die eigenlijk in dienst van het Nederlandse volk moeten staan tot de nieuwe priesterkaste behoren met alle privileges van dien en zichzelf goddelijke status toebedelen, ook na ontslag.
... Alles Amerikaanser, grootser, verspillender moet anders speelt ons minderwaardigheidscomplexje op.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Henk en Ingrid uit jaloezie alles naar beneden schoppen.
Dat minderwaardigheidscomplexje verhinderd juist een dergelijke samenleving. Bij alles wat er gebeurd in Nederland is het ofwel een zielige Godwin of onderschatting van eigen doen en kunnen. We zijn een van de rijkste landen van de wereld, maar waarom moeten we ons gedragen als een mislukte arme moraalridder met de vuist van menig land in de anus geduwd?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
... Alles Amerikaanser, grootser, verspillender moet anders speelt ons minderwaardigheidscomplexje op.
Degene wiens minderwaardigheidscomplex opspeelt dat ben jij.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
... Alles Amerikaanser, grootser, verspillender moet anders speelt ons minderwaardigheidscomplexje op.
Minister Donner die nog steeds met de fiets naar het binnenhof gaat, wat doe je?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat minderwaardigheidscomplexje verhinderd juist een dergelijke samenleving. Bij alles wat er gebeurd in Nederland is het ofwel een zielige Godwin of onderschatting van eigen doen en kunnen. We zijn een van de rijkste landen van de wereld, maar waarom moeten we ons gedragen als een mislukte arme moraalridder met de vuist van menig land in de anus geduwd?
Iedereen die de kop boven 't veld uitsteekt moet onthoofd worden, welkom in Nederland.
Jij vind trots zijn op je eigen soberheid een onderschatting van je eigen doen en kunnen? Wij hebben die onzin niet nodig want Nederland (en Europa) is al superieur genoeg in den wereld dat wij dat niet hoeven te showen met onzinnig hoge salarissen en filmster-achtige toestanden voor ministers e.d.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat minderwaardigheidscomplexje verhinderd juist een dergelijke samenleving. Bij alles wat er gebeurd in Nederland is het ofwel een zielige Godwin of onderschatting van eigen doen en kunnen. We zijn een van de rijkste landen van de wereld, maar waarom moeten we ons gedragen als een mislukte arme moraalridder met de vuist van menig land in de anus geduwd?
-Het- credo van mensen die neergeschoten worden omdat ze gewoon slechte ideeen hebben en het willen ophangen aan de zogenaamde kleinzieligheid van anderen. Zwaktebod.quote:Iedereen die de kop boven 't veld uitsteekt moet onthoofd worden, welkom in Nederland.
Ik heb respect voor die man, want het is z'n eigen keuze. Niemand die hem dwingt op een fiets te gaan zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Minister Donner die nog steeds met de fiets naar het binnenhof gaat, wat doe je?
Die mensen kosten veel geld per uur. Beter dat ze werken op de achterbank dan dat ze rijden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:35 schreef SpecialK het volgende:
Waarom een chauffeur. Koop godverdomme een tomtom en rij zelf, vuile flikkers.
Een topambtenaar die in Maastricht woont stuur je zeker ook met de fiets naar zijn werk?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Minister Donner die nog steeds met de fiets naar het binnenhof gaat, wat doe je?
Er is niets macho aan een dienstauto waarin je je werk kan voortzetten en productief kan zijn. Dat mensen in het dorpje IJsland in de stamkroeg zitten wil niet zeggen dat een land als Nederland zich eenzelfde lakse houding kan aanhouden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij vind trots zijn op je eigen soberheid een onderschatting van je eigen doen en kunnen? Wij hebben die onzin niet nodig want Nederland (en Europa) is al superieur genoeg in den wereld dat wij dat niet hoeven te showen met onzinnig hoge salarissen en filmster-achtige toestanden voor ministers e.d.
Laat machogedrag aub over aan volken die het nodig hebben als steunmiddel.
You wish.quote:-Het- credo van mensen die neergeschoten worden omdat ze gewoon slechte ideeen hebben en het willen ophangen aan de zogenaamde kleinzieligheid van anderen. Zwaktebod.
Krijgt-ie sterke kuiten van hè.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:59 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Een topambtenaar die in Maastricht woont stuur je zeker ook met de fiets naar zijn werk?
ligt eraan waar ie werktquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:59 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Een topambtenaar die in Maastricht woont stuur je zeker ook met de fiets naar zijn werk?
Speculeren over mijn persoonlijke beslissingen in een bepaalde situatie is niet supergoed voor je argument dus ik zou het maar laten als ik jou wasquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Degene wiens minderwaardigheidscomplex opspeelt dat ben jij.
Je had vast ook geen neen gezegd tegen een dienstauto als je het ver had geschopt als ambtenaar.
Ik dacht andersom juist. Denk je werkelijk dat die ambtenaren hun rustige ochtendje in de auto gaan gebruiken om fanatiek op een laptop te gaan zitten rammen? Topambtenaren?quote:Trouwens denken dat die mensen zitten te maffen op de achterbank terwijl hun chauffeur hen vervoert is wel het toppunt van naiviteit.
Niemand die het hem dwingt, alleen zijn sterke/nuchtere karakter dispositioneert hem er toe.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb respect voor die man, want het is z'n eigen keuze. Niemand die hem dwingt op een fiets te gaan zitten.
die zitten lekkerder zodat geen rugklachten krijgenquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb er een beetje moeite mee dat deze uitvreters propeganderen dat iedereen in een A label auto moeten rijden maar dat men zelf rond word gereden in een Audi A8
Daar is toch niks mis mee, ik heb niks tegen mensen die op de fiets naar hun werk gaan en zich niet laten rijden. Dikke plus voor Donner.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niemand die het hem dwingt, alleen zijn sterke/nuchtere karakter dispositioneert hem er toe.
Hoevaak zie je die gasten wel niet een krantje lezen achterin.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Auto met chauffeur kan natuurlijk wel handig zijn zodat een topambtenaar kan doorwerken terwijl hij onderweg is. Maar dan moet hij wel vaker onderweg zijn dan alleen woon-werkverkeer.
Tja... ze moesten eens zoals Henk en Ingrid 50.000km per jaar afleggen in een oude Golf 4 SDI.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:04 schreef linkse_proleet het volgende:
[..]
die zitten lekkerder zodat geen rugklachten krijgen
Ook dat is productief, of denk je dat het nieuws niet belangrijk is?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoevaak zie je die gasten wel niet een krantje lezen achterin.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook dat is productief, of denk je dat het nieuws niet belangrijk is?
Bronquote:Rijkswaterstaat heeft volgens de krant twintig Audi's met chauffeur voor zijn topambtenaren. Ook de directeur van het KNMI wordt rondgereden in een Audi A6. De Belastingdienst heeft tien auto's met chauffeur, net als de 25 korpschefs van de regionale politiekorpsen.
Bij het Openbaar Ministerie hebben ruim vijftig medewerkers, vooral hoofdofficieren, recht op een dienstauto met chauffeur. Vorige week bleek al dat het ministerie van Defensie 37 auto's met chauffeurs heeft.
Dat ze veel geld kosten hebben ze zelf bedacht dus dat is geen argument.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:58 schreef Tja..1986 het volgende:
Die mensen kosten veel geld per uur. Beter dat ze werken op de achterbank dan dat ze rijden.
Nee, maar een dergelijke soberheid siert een mens dus wel? Dikke plus, zeg je.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daar is toch niks mis mee, ik heb niks tegen mensen die op de fiets naar hun werk gaan en zich niet laten rijden. Dikke plus voor Donner.
Maar dat wil niet zeggen dat wat Donner doet, iedereen dan maar moet doen.
Ik zie een topambtenaar al in de 1e klas uitgebreid zijn vertrouwelijke dossiers op het tafeltje stallen en al zijn telefoongesprekken aan de hele coupé toevertrouwenquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:09 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat ze veel geld kosten hebben ze zelf bedacht dus dat is geen argument.
En wat is er mis met de trein als je zo nodig moet werken?
Het gaat me niet om soberheid, ik vind het gewoon interessant te zien dat hij een keuze maakt die niet conform de standaarden is. Buiten dat heb ik er geen speciaal gevoel bij, de financiële consequenties van zijn keuze laten me koud.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar een dergelijke soberheid siert een mens dus wel? Dikke plus, zeg je.
Weet ik niet, zo vaak zit ik niet bij een minister in de auto.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoevaak zie je die gasten wel niet een krantje lezen achterin.
Niet iedereen draagt uit dat je in een A label auto moet rijden. Qua regering ben ik het met je eens, maar er zijn meer ambtenaren dan alleen CDA ministers.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je kan ook een krantje lezen op de achterbank van een Prius als je uitdraagt dat iedereen in een A label auto moet rijden. Ik zie niet in waarom je daar een A8 4.2 TDI voor nodig moet hebben.
Ach de belastingbetaler betaald wel voor dit soort parasieten.
Dossiers lezen en telefoneren kan niet op de achterbank van een Prius?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik zie een topambtenaar al in de 1e klas uitgebreid zijn vertrouwelijke dossiers op het tafeltje stallen en al zijn telefoongesprekken aan de hele coupé toevertrouwen
Met een chauffeur kan je:quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:35 schreef SpecialK het volgende:
Waarom een chauffeur. Koop godverdomme een tomtom en rij zelf, vuile flikkers.
Ambtenaren dienen uit te stralen dat ze zorgvuldig met belastinggeld omspringen. Ze dienen niet uit te stralen dat het graaiers zijn en dat alles wat kleiner is als een Audi A8 niet groot genoeg is voor hun ego.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet iedereen draagt uit dat je in een A label auto moet rijden. Qua regering ben ik het met je eens, maar er zijn meer ambtenaren dan alleen CDA ministers.
In de private sector vind ik het prima dat een prive chauffeur in een A8 voor komt rijden. Nogmaals ambtenaren horen spaarzaam met belastinggelden om te springen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:13 schreef kingmob het volgende:
[..]
Met een chauffeur kan je:
- In de auto werken
- makkelijk vervoert worden naar diverse plaatsen in de kortst mogelijke tijd
- Met het grootste comfort reizen
Dat zijn niet alleen extraatjes die bij een hoge functie horen, het lijkt me vrijwel noodzakelijk voor het goed functioneren van zo iemand.
Het is erg kleinburgerlijk om daar over te klagen eerlijk gezegd. Er zullen er vast een paar zijn die het niet echt nodig hebben, maar om daar nou een enorm probleem van te maken, of nog erger, ze praktisch allemaal hun auto te willen ontnemen?
In dat geval, waarom een dure Prius aanschaffen? Koop een afgetrapte Escort van de Turk, het heeft 4 wielen en een voorruit.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ambtenaren dienen uit te stralen dat ze zorgvuldig met belastinggeld omspringen. Ze dienen niet uit te stralen dat het graaiers zijn en dat alles wat kleiner is als een Audi A8 niet groot genoeg is voor hun ego.
Wie heeft het over een auto ontnemen? Ga lekker rijden in die dikke mercedes. Pak er een mooie chauffeur bij. Maar wees dan ook een man en betaal er lekker zelf voor met je 100-den euro's per uur salaris. Waarom moet ik voor het comfort opdraaien van iemand die dat prima zelf kan betalen. Lijkt me dat het nog steeds zeer winstgevend is voor zo'n ambtenaar om dergelijke investeringen te doen als hij/zij daardoor productiever wordt en meer uren kan declareren.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:13 schreef kingmob het volgende:
[..]
Met een chauffeur kan je:
- In de auto werken
- makkelijk vervoert worden naar diverse plaatsen in de kortst mogelijke tijd
- Met het grootste comfort reizen
Dat zijn niet alleen extraatjes die bij een hoge functie horen, het lijkt me vrijwel noodzakelijk voor het goed functioneren van zo iemand.
Het is erg kleinburgerlijk om daar over te klagen eerlijk gezegd. Er zullen er vast een paar zijn die het niet echt nodig hebben, maar om daar nou een enorm probleem van te maken, of nog erger, ze praktisch allemaal hun auto te willen ontnemen?
quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In dat geval, waarom een dure Prius aanschaffen? Koop een afgetrapte Escort van de Turk, het heeft 4 wielen en een voorruit.
Blijkbaar is de Escort van de Turk te min, maar dat punt probeerde ik ook al eerder te maken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Op deze stompzinnigheid ga ik niet eens in. Volgens mij snap je prima mijn punt.
Voor een rijksdaalder een gulden besparen blijft dom, ook als je ambtenaar bent. Verder horen privileges bij een hoge functie, ook bij de overheid. Of moet Rutte ook maar gewoon overal met het openbaar vervoer naartoe, daar gelden dezelfde 'argumenten' voor.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
In de private sector vind ik het prima dat een prive chauffeur in een A8 voor komt rijden. Nogmaals ambtenaren horen spaarzaam met belastinggelden om te springen.
Ja en ik zal onderbouwen waarom.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Blijkbaar is de Escort van de Turk te min, maar dat punt probeerde ik ook al eerder te maken.
Als MP dien je ook veilig vervoert te worden. Daarom zou Rutte zeer zeker in aanmerking komen voor een gepanserde A8.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
Voor een rijksdaalder een gulden besparen blijft dom, ook als je ambtenaar bent. Verder horen privileges bij een hoge functie, ook bij de overheid. Of moet Rutte ook maar gewoon overal met het openbaar vervoer naartoe, daar gelden dezelfde 'argumenten' voor.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja en ik zal onderbouwen waarom een A8 gerechtvaardigd is.
De A8 is:
- Minder vervuilend
- Representatief
- Betrouwbaar
- Rustig
- Voorzien van luxe zoals climate control
- Voorzien van de laatste veiligheidsvoorzieningen
Geen benodigdheid de voorste passagiersstoel te verwijderen, en de auto opnieuw in te richten.
Ik zou zeggen, werp een blik op z'n agenda.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bron
Waarom moet de directeur van het KNMI in hemelsnaam worden gereden door een chauffeur?
quote:
Nee, dat telt niet, iedereen weet toch dat ambtenaren geen fuck doen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een tijdje terug was hier ook al iets op TV over, meen dat aan Wouter Bos gevraagd werd waarom ze per chauffeur vervoerd werden.
Meest voorname reden was de extreem lange dagen die ze maken, wat voor een gevaar op de weg zou zorgen. Daarnaast inderdaad het doorwerken in de auto.
Nou nee, ga jij maar eens op de achterbank van een Prius zitten en op de achterbank van een A8.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:30 schreef Revolution-NL het volgende:
Een directeur kan even effectief werken in een Prius als in een A8.
Want je denkt dat het geld van die tiental auto's de zorg zal redden en sociaal beleid ene moer verder helpt?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nogmaals wat rechtvaardig de extra uitgave van 120.000 belastinggeld voor een Audi A8.
Ben je niet van mening dat dit geld beter in de zorg uitgegeven kan worden? Vind je dit niet sociaal?
Een directeur kan even effectief werken in een Prius als in een A8.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou nee, ga jij maar eens op de achterbank van een Prius zitten en op de achterbank van een A8.
Schokkend dat het comfort van een ambtenaar boven de zorg van tientallen zorg behoevende gesteld word.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Want je denkt dat het geld van die tiental auto's de zorg zal redden en sociaal beleid ene moer verder helpt?
En:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal in een A8.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schokkend dat het comfort van een ambtenaar boven de zorg van tientallen zorg behoevende gesteld word.
Als als die 247 Ambtenaren in een Prius zouden rijden ipv een A6 of A8 dan zou er 12 miljoen extra te besteden zijn aan de zorg.
Als ze zonodig op stand willen reizen moeten ze maar in het bedrijfsleven gaan werken.
Ah, iedereen met een beetje talent en kunde wegjagen bij de overheid, altijd een goed plan!quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Als ze zonodig op stand willen reizen moeten ze maar in het bedrijfsleven gaan werken.
Daarom heb ik een gemiddelde meerprijs gerekend van 50k euro tov een aangeklede Prius van 30kquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal in een A8.
Misschien als ik het door deze drukke Amerikaan het laat uitleggen dat je het gaat begrijpen want daar identificeer je je mee toch?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:42 schreef Northside het volgende:
[..]
Ah, iedereen met een beetje talent en kunde wegjagen bij de overheid, altijd een goed plan!
Denk je echt dat ze op dat niveau nog uren declareren, of uberhaupt nog iets aan tijdschrijven doen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:16 schreef SpecialK het volgende:
Wie heeft het over een auto ontnemen? Ga lekker rijden in die dikke mercedes. Pak er een mooie chauffeur bij. Maar wees dan ook een man en betaal er lekker zelf voor met je 100-den euro's per uur salaris. Waarom moet ik voor het comfort opdraaien van iemand die dat prima zelf kan betalen. Lijkt me dat het nog steeds zeer winstgevend is voor zo'n ambtenaar om dergelijke investeringen te doen als hij/zij daardoor productiever wordt en meer uren kan declareren.
Je blijft maar niet snappen dat het niet om de status gaat maar dat zo'n auto dienst doet als mobiel kantoor. Dat red je echt niet in een Prius.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Als ze zonodig op stand willen reizen moeten ze maar in het bedrijfsleven gaan werken.
Allejezus zeg, als de Prius zo'n geweldige bak was en perfect voor die rol dan reden ze er allemaal wel in. Dat is het gewoon simpelweg niet, klaar. Je kan ook defensie opdoeken en alles investeren in de zorg, of regering onderdak bieden in een buurthuis en geld investeren in de zorg.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daarom heb ik een gemiddelde meerprijs gerekend van 50k euro tov een aangeklede Prius van 30k
De auto is eigendom van de overheid, dus ik gok de overheid?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Wokkel het volgende:
Even een gekke vraag, maar wie betaalt in het geval van auto + chauffeur nou de bijtelling? De chauffeur of de directeur? Of hebben deze ambtenaren daar vrijstelling voor?
Dat geloof ik niet, de overheid is in deze gewoon de werkgever. In het bedrijfsleven betaal je ook bijtelling als gebruiker van de auto van je werkgever indien je meer dan 500km per jaar prive rijdt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:45 schreef Northside het volgende:
[..]
De auto is eigendom van de overheid, dus ik gok de overheid?
Nee maar wel aan contracten. Als zo'n ambtenaar claimt in de auto werk te verschuiven dan zie je dat terug in het aantal uren dat deze persoon als werkweek heeft.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:44 schreef Northside het volgende:
[..]
Denk je echt dat ze op dat niveau nog uren declareren, of uberhaupt nog iets aan tijdschrijven doen?
Niemand, als je een chauffeur hebt mag je zelf niet in die auto rijden en betaal je geen bijtelling.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Wokkel het volgende:
Even een gekke vraag, maar wie betaalt in het geval van auto + chauffeur nou de bijtelling? De chauffeur of de directeur? Of hebben deze ambtenaren daar vrijstelling voor?
Wie zegt dat ze dat doen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:40 schreef sc00p het volgende:
[..]
Die gasten kosten een paar honderd euro per uur, een chauffeur een tientje. Reken maar uit wat er goedkoper is als de generaal tijdens zijn rit kan doorwerken.Dit is gewoon weer zo'n telegraaf voorstel.
Jij zegt het, jij moet het bewijzen. Op tv zie je ministers gewoon met een krant achterin zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
En wie zegt dat ze dat niet doen?
Ik zie ook zoveel rendement van die mensen. We zouden het niet merken als deze mensen op de fiets of met het OV zouden gaan. Grappig genoeg moet iedereen het OV in als het aan de overheid ligt maar voor de zgn. 'top'-ambtenaar geldt dat niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:47 schreef sc00p het volgende:
[..]
Denk nou maar niet dat die mensen de hele dag computerspelletjes zitten te spelen he.
Ik. En ik heb wel een paar keer meegereden in zo'n wagen. Dat is dus gewoon inlezen en doorspreken van de volgende afspraak.quote:
Ja, de kranten volgen is toch ook gewoon een onderdeel van hun taak? Of mag de Minister van Buitenlandse Zaken bv. niet de krant lezen voor zijn werk? Of denk je dat ze allemaal een persoonlijke secretaresse hebben die hen elke morgen een stapeltje krantenknipsels bezorgt?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij zegt het, jij moet het bewijzen. Op tv zie je ministers gewoon met een krant achterin zitten.
Oke. Kon natuurlijk gewoon wishful thinking zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:08 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik. En ik heb wel een paar keer meegereden in zo'n wagen. Dat is dus gewoon inlezen en doorspreken van de volgende afspraak.
kranten genoeg in de trein..quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:08 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ja, de kranten volgen is toch ook gewoon een onderdeel van hun taak? Of mag de Minister van Buitenlandse Zaken bv. niet de krant lezen voor zijn werk? Of denk je dat ze allemaal een persoonlijke secretaresse hebben die hen elke morgen een stapeltje krantenknipsels bezorgt?
Wel als het niet nodig is. Het is crisisquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Gaan we nu werkelijk lopen janken over elke cent die wordt uitgegeven voor de overheid?
Het neemt alleen idiote vormen aan. What's next? De flessen frisdrank in de Tweede Kamer moeten worden wegbezuinigd. Politici moeten zelf maar drinken meenemen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel als het niet nodig is. Het is crisis
Wel als we moeten bezuinigen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Gaan we nu werkelijk lopen janken over elke cent die wordt uitgegeven voor de overheid?
Mail de partijen een beter voorstel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het neemt alleen idiote vormen aan. What's next? De flessen frisdrank in de Tweede Kamer moeten worden wegbezuinigd. Politici moeten zelf maar drinken meenemen?
Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een PVV-politicus te zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mail de partijen een beter voorstel.
Nou laten we maar beginnen met een Balkenendenorm invoeren voor bankdirecteurs en profvoetballers.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mail de partijen een beter voorstel.
Ik ben geen PVV-politicus. Hell, ik stem VVD. Maar iedereen kankert op alles, maar niemand heeft een oplossing. Als mensen dan komen met een oplossing is het nog niet goed.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een PVV-politicus te zijn.
HRA is niet nodigquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel als het niet nodig is. Het is crisis
Dat is de hele bedoeling van dee chauffeur, als je zo gaat denken wat jij nu doet kun je net zo goed de hele wereld afsluiten omdat het teveel kost.quote:
Ah... communisme. Nee, de markt mag onder geen beding aan salarisnormen worden gebonden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:33 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nou laten we maar beginnen met een Balkenendenorm invoeren voor bankdirecteurs en profvoetballers.
Je kan er eventueel een limiet opzetten, daar ben ik voor.quote:
Ik kanker bijna nergens op. Wellicht vorm ik een uitzondering, maar ik heb het nog steeds goed naar mn zin in Nederland. Blij dat ik hier ben geboren en niet in een of ander shithole in Afrika. Ook de blij dat ik in de VS ben geboren aangezien we hier tenminste drank en drugs mogen gebruiken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV-politicus. Hell, ik stem VVD. Maar iedereen kankert op alles, maar niemand heeft een oplossing. Als mensen dan komen met een oplossing is het nog niet goed.
Waar denk jij dat het geld vandaan komt dat die mensen verdienen? Dat komt net zo goed uit jouw eigen zak als het geld wat een minister of topambtenaar verdient hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ah... communisme. Nee, de markt mag onder geen beding aan salarisnormen worden gebonden.
Nee, kapitaalvlucht, dat hebben we nodig hier.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:37 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Waar denk jij dat het geld vandaan komt dat die mensen verdienen? Dat komt net zo goed uit jouw eigen zak als het geld wat een minister of topambtenaar verdient hoor.
Daar ben ik het mee eens, Koos. Ik ben het zeker niet overal mee eens maar ik leef hier met plezier. Zou ook geen land weten waar ik wel zou willen wonen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kanker bijna nergens op. Wellicht vorm ik een uitzondering, maar ik heb het nog steeds goed naar mn zin in Nederland. Blij dat ik hier ben geboren en niet in een of ander shithole in Afrika.
Lol wut?quote:Ook de blij dat ik in de VS ben geboren aangezien we hier tenminste drank en drugs mogen gebruiken.
Wees er dan ook trots op, en laat het niet verloederen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kanker bijna nergens op. Wellicht vorm ik een uitzondering, maar ik heb het nog steeds goed naar mn zin in Nederland. Blij dat ik hier ben geboren en niet in een of ander shithole in Afrika. Ook de blij dat ik in de VS ben geboren aangezien we hier tenminste drank en drugs mogen gebruiken.
Daarom. En dat is natuurlijk geen reden om alles wat hier gebeurt maar goed te keuren, maar soms krijg ik het idee dat sommige mensen denken dat ze in het meest beroerde land op aarde leven in termen van bijvoorbeeld criminaliteit. Ik probeer de overlast van de straatklootzakjes niet te bagetalliseren, maar je bent nog altijd een miljoen keer beter af dan in een derde wereldland, waar je gewoon wordt neergeknald in plaats van uitgescholden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, Koos. Ik ben het zeker niet overal mee eens maar ik leef hier met plezier. Zou ook geen land weten waar ik wel zou willen wonen.
In Nederland hebben we de vrijheid om drugs te gebruiken en doet men niet zo spastisch over alcohol. Ook een van de redenen dat ik van NL houd.quote:Lol wut?
Jij zit toch in het buitenland? Ik kan je verzekeren dat het nog steeds goed toeven is in Nederland. Ja, er zijn vervelende incidenten, maar het is nou eenmaal onmogelijk om een soort van Demolition Man-samenleving te creeren (ook onwenselijk btw)quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wees er dan ook trots op, en laat het niet verloederen.
Ja maar het probleem is dat sommige wijken steeds meer richting de derde wereld gaan qua mentalteit, korte lontjes etc. Ik sta er daarom ook niet van te kijken dat steeds meer mensen anti-moslim worden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom. En dat is natuurlijk geen reden om alles wat hier gebeurt maar goed te keuren, maar soms krijg ik het idee dat sommige mensen denken dat ze in het meest beroerde land op aarde leven in termen van bijvoorbeeld criminaliteit. Ik probeer de overlast van de straatklootzakjes niet te bagetalliseren, maar je bent nog altijd een miljoen keer beter af dan in een derde wereldland, waar je gewoon wordt neergeknald in plaats van uitgescholden.
Ik snapte je zin niet. Haha. Ik doe niet aan drugs, maar ben zo blij dat het mag hier. Heb zo het idee dat het meer criminaliteit scheelt dan elke andere maatregel.quote:In Nederland hebben we de vrijheid om drugs te gebruiken en doet men niet zo spastisch over alcohol. Ook een van de redenen dat ik van NL houd.
Die vervelende incidenten moeten de kop ingedrukt worden, ik woon in een land waar dit dagelijks gebeurd en onder het kopje "racisme" altijd maar goedgepraat word, en derhalve is het veranderd in een crimineel nest waar je niet eens over straat kan lopen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij zit toch in het buitenland? Ik kan je verzekeren dat het nog steeds goed toeven is in Nederland. Ja, er zijn vervelende incidenten, maar het is nou eenmaal onmogelijk om een soort van Demolition Man-samenleving te creeren (ook onwenselijk btw)
In het AD staat een onderverdeling:quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:23 schreef Ringo het volgende:
Om hoeveel ambtenaren met dienstauto gaat het nu dan precies?
Je zou de dikbuikige subtoppers natuurlijk best een OV-jaarkaart kunnen aansmeren i.p.v. zo'n bereden patserbak. Desnoods eerste klas.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-topambtenaren.dhtmlquote:ROTTERDAM - Uit een inventarisatie blijkt dat 247 ambtenaren van ministeries en onderliggende diensten gebruik maken van een dienstauto. Vooral Audi's, Mercedessen en Volvo's zijn populair.
De PVV wil flink snijden in dat aantal en wil het merendeel van de ambtenaren op de fiets of in het openbaar vervoer zien te krijgen. De partij zal premier Mark Rutte dan ook dinsdag om uitleg vragen. ,,Zeker in deze tijd moet de overheid het goede voorbeeld geven, de hoge heren voorop'', aldus PVV-Kamerlid Hero Brinkman in de Telegraaf.
Rijkswaterstaat heeft volgens de krant twintig Audi's met chauffeur voor zijn topambtenaren. Ook de directeur van het KNMI wordt rondgereden in een Audi A6. De Belastingdienst heeft tien auto's met chauffeur, net als de 25 korpschefs van de regionale politiekorpsen.
Bij het Openbaar Ministerie hebben ruim vijftig medewerkers, vooral hoofdofficieren, recht op een dienstauto met chauffeur. Vorige week bleek al dat het ministerie van Defensie 37 auto's met chauffeurs heeft.
,,Twee auto's per departement en één per dienst lijkt me meer dan genoeg", zegt Brinkman in de krant.
Ik denk dat Wilders niets liever zal willen dat hij weer gewoon op de fiets naar de Twee Kamer kan zonder beveiligers.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:31 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Lekker populistisch weer. Gaat Wilders zelf ook zijn wagens inclusief een leger van beveiligers inruilen voor de fiets?
Nog beter, het heeft een reden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:36 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind het natuurlijk ook overdreven dat de directie van elk groot bedrijf niet zelf rijdt, maar dat is nu eenmaal de norm geworden in het bedrijfsleven.
50/60 uur is wel het minimum wat een minister moet doen. 80-100 uur per week is niet ongewoon in dergelijke kringen. Ik vind dat het (deels) van de hoeveelheid uur die een minister of ambtenaar maakt moet afhangen of hij/zij een dienstauto krijgt. Beveiliging is een andere factor die niet genegeerd kan worden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:39 schreef MdMa98 het volgende:
Top functionarissen dit, top functionarissen dat..
Ik kan mij niet indenken dat een minister maar 50/60 uur per week aan zijn werk besteed. Ik ga zelfs uit van meer. Alleen wat rechtvaardigd het, dat diegene een chauffeur en een dikke bak mag beheren (op kosten van de staat).
En dat zijn ze niet. De meeste overleggen zijn allemaal in Den Haag. Niet echt nodig om dat met de auto af te rijden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Auto met chauffeur kan natuurlijk wel handig zijn zodat een topambtenaar kan doorwerken terwijl hij onderweg is. Maar dan moet hij wel vaker onderweg zijn dan alleen woon-werkverkeer.
Op de fiets is hij, als je kijkt waar hij woont en werkt, waarschijnlijk sneller dan met de auto. Ik vind het sympathiek hoor, dat hij fietst, maar in Nederland is dit nu eenmaal een normaal verschijnsel (dat is ook meteen het leuke aan NL, wat mij betreft). Het is een fietstocht van een kwartiertje, schat ik. En dan fietst hij samen met horden ambtenaren overigens, die ook in Den Haag wonen, in dezelfde contreien, en die eveneens massaal op de fiets gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niemand die het hem dwingt, alleen zijn sterke/nuchtere karakter dispositioneert hem er toe.
Idd. vooral als je 350 miljard euro staatsschuld hebt!quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:33 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een onzin, die auto's kosten in vergelijking met het budget van een land toch geen ene moer, en ze zijn 'nodig' voor het goed functioneren van top functionarissen. Ik zie 't probleem niet.
Bij defensie gaat dit in ieder geval niet op. Andere departementen weet ik niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:16 schreef Den_Haag het volgende:
En dat zijn ze niet. De meeste overleggen zijn allemaal in Den Haag. Niet echt nodig om dat met de auto af te rijden.
Euhm, kom eens met voorbeelden waarom het zo nodig zou moeten zijn. Een bus staat minder in de file dan een auto bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:33 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een onzin, die auto's kosten in vergelijking met het budget van een land toch geen ene moer, en ze zijn 'nodig' voor het goed functioneren van top functionarissen. Ik zie 't probleem niet.
Van mij hoeft een topfunctionaris echt niet met de fiets, maar waarom een chauffeur? Kan een directeur misschien wel, maar moet dit vaak ook gewoon zelf betalen. Zie niet in waarom iemand die een topfunctie voor de overheid bekleed dit niet zelf kan betalen. Dat iemand net als elke werknemer autokostenvergoeding krijgt is natuurlijk normaal, maar een chauffeur?quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:52 schreef mane het volgende:
[..]
Op de fiets is hij, als je kijkt waar hij woont en werkt, waarschijnlijk sneller dan met de auto. Ik vind het sympathiek hoor, dat hij fietst, maar in Nederland is dit nu eenmaal een normaal verschijnsel (dat is ook meteen het leuke aan NL, wat mij betreft). Het is een fietstocht van een kwartiertje, schat ik. En dan fietst hij samen met horden ambtenaren overigens, die ook in Den Haag wonen, in dezelfde contreien, en die eveneens massaal op de fiets gaan.
Prima, maar waarom op de kosten van Nederland en niet op hun eigen kosten? Wanneer die chauffeur tevens je leven moet beschermen omdat je anders gevaar loopt? Allé, dan heb ik er geen problemen mee. Anders kan je het gewoon zelf betalen en een gewone autokostenvergoeding krijgen zoals iedere werknemer.quote:
Omdat het toegevoegde waarde heeft aan hun functie; het besturen van Nederland.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Prima, maar waarom op de kosten van Nederland en niet op hun eigen kosten?
Ja, makkelijk. Maar geef eens voorbeelden? Waarom is het een toegevoegde waarde?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:31 schreef Zith het volgende:
[..]
Omdat het toegevoegde waarde heeft aan hun functie; het besturen van Nederland.
Chauffeurs bij defensie doorlopen inderdaad een opleidingstraject voordat ze achter het stuur mogen kruipen. Weet niet hoe dat elders werkt.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:30 schreef paddy het volgende:
Prima, maar waarom op de kosten van Nederland en niet op hun eigen kosten? Wanneer die chauffeur tevens je leven moet beschermen omdat je anders gevaar loopt? Allé, dan heb ik er geen problemen mee. Anders kan je het gewoon zelf betalen en een gewone autokostenvergoeding krijgen zoals iedere werknemer.
Het gaat hier namelijk om onnodig verspillen van gemeenschapsgeld.
Is al gezegd:quote:Op woensdag 10 november 2010 11:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Van mij hoeft een topfunctionaris echt niet met de fiets, maar waarom een chauffeur? Kan een directeur misschien wel, maar moet dit vaak ook gewoon zelf betalen. Zie niet in waarom iemand die een topfunctie voor de overheid bekleed dit niet zelf kan betalen. Dat iemand net als elke werknemer autokostenvergoeding krijgt is natuurlijk normaal, maar een chauffeur?
Omdat de tijd van een minister meer waarde heeft dan de tijd van een chauffeur.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, makkelijk. Maar geef eens voorbeelden? Waarom is het een toegevoegde waarde?
Mja, zoals jij het nu gaat stellen is dat dan weer alleen nodig voor de route naar en niet voor de route terug. Wanneer ik dus zou moeten bezuinigen als eigenaar van een bedrijf en op het lagere personeel kan niet meer bezuinigd worden? Zou ik toch gaan snijden. Er is ook voldoende plaats en ruimte beschikbaar om voor de vergaderingen/ontmoetingen je stukken door te lezen. Die is er zelfs thuis (zoals ook een leraar zijn werk vaak mee neemt om rustig dingen door te kunnen nemen)quote:Op woensdag 10 november 2010 11:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Omdat de tijd van een minister meer waarde heeft dan de tijd van een chauffeur.
Net zoals bedrijven die hun hogere werknemers eerste klas laten vliegen. Als je kort na landing een miljoenencontract moet onderhandelendan zijn die extra 1000 EUR die de vlucht kost een goede investering om ervoor te zorgen dat de werknemer beter uitgerust, ingelezen, ingewerkt bij de onderhandelingen komt. Als hierdoor er een 0.001% beter contract komt is de winst al binnen.
Ook bji ministers zo, die werken met miljoenen, honderden miljoenen en miljarden. Als ze op weg naar een vergadering rustig achterin alles nog even kunnen doornemen, bellen, onderhandelen of een rust nemen zullen ze beter functioneren dan wanneer ze zelf moeten rijden/adres zoeken/tanken/etc.
Mja, die lange dagen bestaan echt niet alleen uit geconcentreerd werken. let wel, het boeit mij dus niet wanneer ze het krijgen, maar wanneer er gesneden moet worden snij ik liever in dergelijke dingen dan in het opjagen van een verpleger of een chirurg omdat het allemaal nog rendabeler moet.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Is al gezegd:
- Ze maken lange dagen, dus dan iemand laten rijden is niet verantwoord.
- Vaak bellen en werken ze op de achterbank gewoon door.
Mja, ik geloof dat je een wat vreemd idee hebt van hoe ministers/topbestuurders hun dag spenderen. Er is niet zomaar even tijd om om het kantoor in te lezen voordat je 20/30min in de auto moet gaan zitten. Elke extra minuut is meegenomen, ook als je maar 20min moet rijden kan dat of 20 min inlezen/bellen/onderhandelen/rusten of denken over een ander onderwerp die morgen op de agenda staat... zijn, wat gewoon meer waarde heeft dan de kosten van een chauffeur.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, zoals jij het nu gaat stellen is dat dan weer alleen nodig voor de route naar en niet voor de route terug. Wanneer ik dus zou moeten bezuinigen als eigenaar van een bedrijf en op het lagere personeel kan niet meer bezuinigd worden? Zou ik toch gaan snijden. Er is ook voldoende plaats en ruimte beschikbaar om voor de vergaderingen/ontmoetingen je stukken door te lezen. Die is er zelfs thuis (zoals ook een leraar zijn werk vaak mee neemt om rustig dingen door te kunnen nemen)
Snap je mijn punt? Wanneer er bezuinigd moet worden zullen er vast wel weer mogelijkheden gecreëerd worden om toch in alle rust je voorbereidingen te kunnen doen.
Ik vind even je stukken in de auto doorlezen dus niet terecht. Die vind ik alleen opgaan wanneer je een reis moet maken van bijvoorbeeld twee a drie uur of langer.
En die twintig minuten kunnen niet thuis of op het bedrijf?Scheelt nog meer winst dan.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Mja, ik geloof dat je een wat vreemd idee hebt van hoe ministers/topbestuurders hun dag spenderen. Er is niet zomaar even tijd om om het kantoor in te lezen voordat je 20/30min in de auto moet gaan zitten. Verder is elke extra minuut meegenomen, ook als je maar 20min moet rijden kan dat of 20 min inlezen/bellen/onderhandelen/rusten of denken over een ander onderwerp die morgen op de agenda staat... zijn, wat gewoon meer waarde heeft dan de kosten van een chauffeur.
Als je structureel wil snijden dan moet je kijken naar de miljarden die overboord worden gegooid bij het aanleggen van snelwegen of bij ict-projecten, niet bij dit soort kantlijngeneuzel van een paar miljoen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, die lange dagen bestaan echt niet alleen uit geconcentreerd werken. let wel, het boeit mij dus niet wanneer ze het krijgen, maar wanneer er gesneden moet worden snij ik liever in dergelijke dingen dan in het opjagen van een verpleger of een chirurg omdat het allemaal nog rendabeler moet.
En baseert Brinkman dat nog ergens op, een inzicht in het tijdsverlies voor die ambtenaren bijvoorbeeld? Of alleen op de aanname dat het er lekker ingaat bij het domste deel van Nederland?quote:,,Twee auto's per departement en één per dienst lijkt me meer dan genoeg", zegt Brinkman in de krant.
Ow, maar ik ben helemaal voor om dat ook aan te pakken. Miljarden+miljoenen dusquote:Op woensdag 10 november 2010 12:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je structureel wil snijden dan moet je kijken naar de miljarden die overboord worden gegooid bij het aanleggen van snelwegen of bij ict-projecten, niet bij dit soort kantlijngeneuzel van een paar miljoen.
De bouwfraude tiert nog welig en de vorige keer kwamen ze er ook met een paar miljoen boete vanaf nadat ze Nederland voor enkele miljarden getild hadden.
Dat is een drogredenering, want het is niet of/of. Thuis kunnen ze ook.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:03 schreef paddy het volgende:
[..]
En die twintig minuten kunnen niet thuis?Scheelt nog meer winst dan.
Waarom iemand meteen dom noemen als die met vraagtekens komt? Wat een mondsnoeren zegquote:Op woensdag 10 november 2010 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En baseert Brinkman dat nog ergens op, een inzicht in het tijdsverlies voor die ambtenaren bijvoorbeeld? Of alleen op de aanname dat het er lekker ingaat bij het domste deel van Nederland?
Het lijkt mij nou een goed plan dat Brinkman slechts een beroep doet op de tijd van de premier en de belastingcenten voor het functioneren van de kamer wanneer hij ergens van overtuigd is doordat hij iets uitgezocht heeft, niet omdat hem iets lijkt.
En wat dacht je van een taxi en 1e klas ov kaartje? En topbestuurders laten zich misschien rijden maar er zijn ook politiechefs met auto met chauffeur en die staan bij mij heel wat lager op de ladder dan een gemiddelde CEO van een bedrijf van <500 man die gewoon zelf in een auto rijdt.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:02 schreef Zith het volgende:
[..]
Mja, ik geloof dat je een wat vreemd idee hebt van hoe ministers/topbestuurders hun dag spenderen. Er is niet zomaar even tijd om om het kantoor in te lezen voordat je 20/30min in de auto moet gaan zitten. Elke extra minuut is meegenomen, ook als je maar 20min moet rijden kan dat of 20 min inlezen/bellen/onderhandelen/rusten of denken over een ander onderwerp die morgen op de agenda staat... zijn, wat gewoon meer waarde heeft dan de kosten van een chauffeur.
De waarde van 10 uur met je functie bezig zijn + 30 minuten chauffeur op een dag als topbestuurder heeft meer waarde voor het land/zijn functie dan 9 uur en 30 minuten.
Hij zet niet alleen vraagtekens, hij doet ook een voorstel (2 autos = geneog). Het lijkt me dat je je voorstellen hebt onderzocht op hun validiteit.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:09 schreef paddy het volgende:
D
[..]
Waarom iemand meteen dom noemen als die met vraagtekens komt? Wat een mondsnoeren zeg
Van half negen tot half tien vergadering. Van tien tot elf vergadering op andere lokatie. Kan je mooi in de auto bijlezen. Van elf tot twaalf reizen naar werklunch in het land. twaalf tot half twee werklunch (voorbereid in auto) daarna reizen naar kantoor. Half drie op kantoor, telefonisch vergaderen. Half vier tijd voor email bijwerken. Half zes bespreking. Tien uur thuis. Volgende dag om half acht weer op kantoor.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:03 schreef paddy het volgende:
[..]
En die twintig minuten kunnen niet thuis of op het bedrijf?Scheelt nog meer winst dan.
Ik zie dat nog steeds niet in. Luister goed. Ik heb er niet veel problemen mee, maar ik zou het wel gaan onderzoeken of he echt nodig zou zijn wanneer mijn bedrijf te weinig winst zou boeken en ik niet meer kan snijden in lager personeel.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat is een drogredenering, want het is niet of/of. Thuis kunnen ze ook.
((10 uur werken voor je functie - kosten van een chauffeur))
heeft als topbestuurder meer waarde voor het bedrijf/land dan
((9 uur en 30 minuten werken + 30 minuten rijden/tanken/adres zoeken))
Ja, ga beleidsgesprekken via de telefoon in de trein voeren en lees lekker je stukken waar iedereen ze mee kan lezen.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:09 schreef pisnicht het volgende:
[..]
En wat dacht je van een taxi en 1e klas ov kaartje?
En hoeveel man denk je dat een gemiddeld korpschef onder zich heeft?quote:En topbestuurders laten zich misschien rijden maar er zijn ook politiechefs met auto met chauffeur en die staan bij mij heel wat lager op de ladder dan een gemiddelde CEO van een bedrijf van <500 man die gewoon zelf in een auto rijdt.
Ik kan niet oordelen over het aantal auto's als leek. Zou het wel onderzocht willen hebben.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:10 schreef Zith het volgende:
[..]
Hij zet niet alleen vraagtekens, hij doet ook een voorstel (2 autos = geneog). Het lijkt me dat je je voorstellen hebt onderzocht op hun validiteit.
a) Nederland maakt niet te weinig winst.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:11 schreef paddy het volgende:
Ik zie dat nog steeds niet in. Luister goed. Ik heb er niet veel problemen mee, maar ik zou het wel gaan onderzoeken of he echt nodig zou zijn wanneer mijn bedrijf te weinig winst zou boeken en ik niet meer kan snijden in lager personeel.
Oké, kan dat begrijpen in het gewone bedrijfsleven. Die moeten ook ruimte huren voor overleg etc. Heb er alleen wat moeite mee wanneer het om topfuncties gaat voor de overheid. Wat dan goedkoper zou zijn etcquote:Op woensdag 10 november 2010 12:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Van half negen tot half tien vergadering. Van tien tot elf vergadering op andere lokatie. Kan je mooi in de auto bijlezen. Van elf tot twaalf reizen naar werklunch in het land. twaalf tot half twee werklunch (voorbereid in auto) daarna reizen naar kantoor. Half drie op kantoor, telefonisch vergaderen. Half vier tijd voor email bijwerken. Half zes bespreking. Tien uur thuis. Volgende dag om half acht weer op kantoor.
Zo'n chauffeur is geen versiersel of statussymbool, die mensen zijn er zodat de mensen die zij rondrijden veel efficiënter kunnen werken en dat geld betaalt zich dubbel en dwars uit.
Taxi's zullen waarschijnlijk minder betrouwbaar en minder getrained zijn, dan kan je gaan odnerhandelen met een taxibedrijf om ten alle tijden klaar te staan en goede training geven igv gevaar/ongelukken en geheimhouding, en dan kom je op precies hetzelfde punt als de huidige directie-chauffersbedrijven, met dezelfde kosten.quote:
Dat verspilt nog meer waardevolle tijd die niet altijd besteedt kan worden aan functioneel werk (overstappen, op perron wachten, is veel minder betrouwbaar/meer vertraging, komt niet van a naar b, dus overstappen, bus?, etc. en je kan moeilijk betrouwbare dingen lezen en/of gesprekken voeren met iedereen om je heen, en journalisten kunnen dan makkelijk gewoon meereizen en achter de bestuurder gaan zitten om alles af te luisteren.quote:en 1e klas ov kaartje?
Dit kan best een goed punt zijn. Ik ken de regels niet wanneer je recht hebt op zoiets, dat mag best onderzocht worden om te kijken of de kosten hoger zijn dan wat het oplevert.quote:En topbestuurders laten zich misschien rijden maar er zijn ook politiechefs met auto met chauffeur en die staan bij mij heel wat lager op de ladder dan een gemiddelde CEO van een bedrijf van <500 man die gewoon zelf in een auto rijdt.
Ja, die laatste ben ik het überhaupt mee eens. Genoeg voorbeelden van gezien.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
a) Nederland maakt niet te weinig winst.
b) snijden in personeel zet meestal geen zoden aan de dijk. Bedrijven ontslaan mensen omdat hun arbeidsplaatsen vervallen na het afstoten van producten of door op een andere manier te gaan werken.
c) er valt nog genoeg te verbeteren door de overheid efficienter met het geld om te laten gaan.
Natuurlijk niet, het is hetzelfde als de max snelheid naar 130. Het klinkt lekker, het scoort goed bij de kiezers maar je hebt er totaal geen enkele hol aan.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En baseert Brinkman dat nog ergens op, een inzicht in het tijdsverlies voor die ambtenaren bijvoorbeeld? Of alleen op de aanname dat het er lekker ingaat bij het domste deel van Nederland?
Ik noem niemand dom die met vraagtekens komt. Ik vermoed alleen dat Brinkman dit roept omdat hij weet dat zijn achterban dom is en niet geneigd is om vraagtekens bij dit soort opmerkingen te plaatsen.quote:Paddy schreef: Waarom iemand meteen dom noemen als die met vraagtekens komt? Wat een mondsnoeren zeg
Ok, ik zal het eens zo vragenquote:Op woensdag 10 november 2010 12:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik zie dat nog steeds niet in. Luister goed. Ik heb er niet veel problemen mee, maar ik zou het wel gaan onderzoeken of he echt nodig zou zijn wanneer mijn bedrijf te weinig winst zou boeken en ik niet meer kan snijden in lager personeel.
Waarom zou dat voor de overheid anders werken? Da's precies hetzelfde. Waarom moet de overheid beknibbelen met als gevolg slechter resultaat omdat de topambtenaren veel tijd kwijt zijn met reizen zonder dat die tijd nuttig besteedt wordt aan werk?quote:Op woensdag 10 november 2010 12:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Oké, kan dat begrijpen in het gewone bedrijfsleven. Die moeten ook ruimte huren voor overleg etc. Heb er alleen wat moeite mee wanneer het om topfuncties gaat voor de overheid. Wat dan goedkoper zou zijn etc
Nederland, land van verregaande middelmatigheid en nikserigheid. Iedereen even suf, allemaal in het gelid. Kost je geld, ben je overbodig. Ben je anders, moet je weg. Bah.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik kan me zo ergeren aan dit soort onzinnige symboolvoorstellen die enkel en alleen voortvloeien uit de jaloezie van "Henk en Ingrid". Er wordt gelijk geluld over "onze belastingcenten" terwijl de paar miljoen die eenmalig zijn uitgegeven aan de auto's en de paar ton die jaarlijks worden uitgegeven aan chauffeurskosten natuurlijk niks voorstellen op een miljardenbegroting. Zeker niet als je het werk dat zo'n ambtenaar in de auto verzet meeweegt.
Door dit soort dingen verlies ik nou mijn vertrouwen in een democratie. Het overgrote deel van de bevolking is gewoon te simpel en vindt alles wat echt van belang is saai, waardoor dit soort onzin hetgene is waar je ze blij mee maakt. De dag dat ik een topambtenaar op de fiets naar zijn werk zie gaan weet ik dat ik hier niks meer te zoeken heb.
Ik word gewoon gequoteerd en je bent de enige user die denkt mij persoonlijk de mond te moeten snoeren door een dergelijke opmerking (en). Heeft misschien met het verschil in opvoeding te makenquote:Op woensdag 10 november 2010 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik noem niemand dom die met vraagtekens komt. Ik vermoed alleen dat Brinkman dit roept omdat hij weet dat zijn achterban dom is en niet geneigd is om vraagtekens bij dit soort opmerkingen te plaatsen.
Overigens ben je niet quotebaar, maar quote je zelf wel. Wil je nou meedoen aan de discussie of niet?
Ow, die vergelijking qua chauffeur gaat uiteraard helemaal op. maar nu deze Een topfunctionaris gaat met de fiets omdat hij toch geen tijd heeft om te sporten door de week. En ook niet op zaterdag omdat hij er dan ook gewoon moet zijn...gaat 1x per jaar 1 week op vakantie en moest zelfs tijdens zijn vakantie een keer naar huis (ex-zwager) Doet zijn werk in die tijd net als elke topfunctionaris. Ik heb het hier over een directeur van een bank.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Ok, ik zal het eens zo vragen![]()
Hoeveel waarde meer denk je dat een uur ministerwerk heeft ten opzichte van een uur chauffeurswerk? Ik zou gokken op 50x meer, maar zelf als het maar 2x meer zou zijn kan je het volgende (simplistisch) opstellen:
Chauffeur: x
Minister: 2x
(1 uur rijden)
10uur * 2x - 1uur x 1x = 19x
Dit is meer dan
9 * 2x = 18x (9 uur werken en 1 uur zelf rijden)
quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In IJsland zijn ze trots op het feit dat de premier in gewoon het telefoonboek staat en dat je 'em regelmatig in een kroeg in Reykjavik tegenkomt.
Maar nee wij moeten het weer op de Amerikaanse toer zeker. Anders is het niet macho genoeg ofzo.
Fietsende ministers![]()
Luie eikels die op mijn belastingcenten hun rij-luiheid botvieren
Met uitzondering van Kim Jong Il is geen enkel mens alwetend...quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een PVV-politicus te zijn.
ook wel een beetje kort door de bocht niet? Al die jaren dat al die ambtenaren op stap gaan naar het buitenland keer op keer om ideeen op te doen en uit te wisselen mag je eens verwachten dat men efficienter gaat werken. Nee, men gaat werk creeeren, beetje aan ontwikkelingshulp doen als gemeente om een voorbeeldje te noemen.. Mag je dan niet verwachten dat men daar eens mee ophoudt? Dat betekent niet dat ontwikkelingshulp stopgezet moet worden maar dat men dat ook wel centraal kan doen. En zo kan je heel veel voorbeelden verzinnen. Volgens mij kunnen we ook wel door als provincie van Duitsland, moet je zien wat dat oplevert. We zijn dan wel het land Nederland maar het kan ook wel wat minder met al die zgn. topambtenaren.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:04 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nederland, land van verregaande middelmatigheid en nikserigheid. Iedereen even suf, allemaal in het gelid. Kost je geld, ben je overbodig. Ben je anders, moet je weg. Bah.
Ik zei eerder dat wanneer je een paar uur moet rijden ik er anders over denk. Verder zie eerdere reactie van mijquote:Op woensdag 10 november 2010 12:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarom zou dat voor de overheid anders werken? Da's precies hetzelfde. Waarom moet de overheid beknibbelen met als gevolg slechter resultaat omdat de topambtenaren veel tijd kwijt zijn met reizen zonder dat die tijd nuttig besteedt wordt aan werk?
Ok, ik had het idee dat je sowieso niet wist/vond waarom een chauffeur handig zou zijn, daarom probeerde ik het voor je uit te leggenquote:Op woensdag 10 november 2010 18:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, ik ben trouwens de laatste die zegt dat hij op de fiets moet, want voor zijn veiligheid heb ik hem ook liever in de auto. Ik zeg ook niet dat ik ze geen chauffeur gun, maar vind het niet nodig voor elke topambtenaar
Maar jij dus wel? En ik loop echt niet te trollen, maar ben gewoon nieuwsgierig naar de blijkbaar verschillende meningen.
Maar je zei toch ook -voor de duidelijkheid- dat je het met me eens was dat ook voor kortere ritten het toegevoegde waarde kan hebben voor het land?quote:Op woensdag 10 november 2010 19:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik zei eerder dat wanneer je een paar uur moet rijden ik er anders over denk. Verder zie eerdere reactie van mij
Het kan, maar is het noodzakelijk? Kan je echt niet zonder wanneer je een korte rit hebt?quote:Op woensdag 10 november 2010 20:41 schreef Zith het volgende:
[..]
Maar je zei toch ook -voor de duidelijkheid- dat je het met me eens was dat ook voor kortere ritten het toegevoegde waarde kan hebben voor het land?
Ow, die ben ik met je eens. Alleen wanneer het echt niet anders kan. En dat mag best onderzocht worden.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:39 schreef Zith het volgende:
[..]
Ok, ik had het idee dat je sowieso niet wist/vond waarom een chauffeur handig zou zijn, daarom probeerde ik het voor je uit te leggen![]()
Maar nu we verder kunnen, ben ik het met je eens dat niet iedereen dit hoeft. Dus de vraag is, wanneer wel en wanneer niet? Ik vind dat dat systematisch onderzocht moet worden, en als blijkt dat de kosten van de chauffeur niet opwegen tegen de 'winsten' van het transport (veiligheid, rust, betrouwbaarheid, tijd om te bellen/onderhandelen/inlezen/etc), dat er dan een chauffeur moet worden ingehuurt. Zou best emperisch en duidelijk tot stand kunnen worden als je er een team operations research academi op zet.
Ik zeg het niet graag, maar: Eensch!quote:De ambtenaren moeten maar met de trein of de fiets reizen.
Maar dan niet 'alleen wanneer het echt niet anders kan', maar 'wanneer het (inclusief kosten chauffeur) toegevoegde waarde heeft voor het land'.quote:Op woensdag 10 november 2010 21:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, die ben ik met je eens. Alleen wanneer het echt niet anders kan. En dat mag best onderzocht worden.
Inderdaad, dat zal die minister van buitenlandse zaken leren!quote:Op woensdag 10 november 2010 21:17 schreef Leigh het volgende:
[..]
Ik zeg het niet graag, maar: Eensch!
Misschien zien ze dan eens wat voor een zooi het is in het OV (een weekje reizen met de nieuwe Sprinters zou al voldoende zijn).
Ik weet niet eens wie dat isquote:Op woensdag 10 november 2010 21:19 schreef Zith het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zal die minister van buitenlandse zaken leren!
Fijn dat het bezitten van feitelijke kennis geen obstakel voor het vormen van een mening hoeft te zijn he?quote:
Dat lijkt me nogal een aanname. Ik kan jou niet quoten iig, ik ging er vanuit dat je dat uit hebt staan in hoedanigheid van mod. Prima verder, maar dan ga ik ook niet met je in discussie. Maar er stond niet voor niks een vraagteken achter.quote:Paddy schreef: Ik word gewoon gequoteerd en je bent de enige user die denkt mij persoonlijk de mond te moeten snoeren door een dergelijke opmerking (en). Heeft misschien met het verschil in opvoeding te maken
Ik zou je adblocker eens uitzetten zodat je normaal kan quoten.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal een aanname. Ik kan jou niet quoten iig, ik ging er vanuit dat je dat uit hebt staan in hoedanigheid van mod. Prima verder, maar dan ga ik ook niet met je in discussie. Maar er stond niet voor niks een vraagteken achter.
Ik had hetzelfde gister bij Paddy, maar na een F5 ging het weer (moet sowieso vaak F5ven om errors ongedaan te maken sinds de nieuwe layout).quote:Op donderdag 11 november 2010 10:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik zou je adblocker eens uitzetten zodat je normaal kan quoten.
Maakt geen verschil, behalve qua irritante reclame.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik zou je adblocker eens uitzetten zodat je normaal kan quoten.
http://forum.fok.nl/user/edit_prefsquote:Op donderdag 11 november 2010 11:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dat quote-'wolkje' verschijnt bij mij ook te pas en te onpas inderdaad.
[/offtopic]
Werkt ook niet. Bij bepaalde users doet ie het gewoon niet.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/user/edit_prefs
Overig, vastzetten edit/quote.
Bijvoorbeeld omdat de PVV wel ennimul kops wil, maar niks doen aan intensieve veehouderij. Blijkbaar gelden dierenrechten alleen als het het lieve hondje van Henk of het lieve poesje van Ingrid betreft voor de PVV.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:04 schreef Refragmental het volgende:
De situatie zoals ik die tegenwoordig zie:
Goed voorstel... = goed.
PVV = slecht.
Goed voorstel door de PVV = slecht (want PVV).
Zo verbaast het mij bijvoorbeeld dat er zo hard gekankerd wordt op de dierenpolitie... enkel en alleen omdat het een PVV voorstel is.
Is dat een reden om het voorstel voor een dieren politie af te kraken?quote:Op donderdag 11 november 2010 14:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat de PVV wel ennimul kops wil, maar niks doen aan intensieve veehouderij. Blijkbaar gelden dierenrechten alleen als het het lieve hondje van Henk of het lieve poesje van Ingrid betreft voor de PVV.
Nee hoor, wat mij betreft waren de huidige opsporingsambtenaren van L&V voldoende. Die 500 agenten dierenpolitie gaan a. ten koste van de normale inzet en b. is het slechts een holle maatregel om de onderbuikgevoelens van Henk en Ingrid ten aanzien van knuffelige diertjes te stillen.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:19 schreef Refragmental het volgende:
Is dat een reden om het voorstel voor een dieren politie af te kraken?
Je bent het met me eens toch... dierenpolitie is goed!
Wat maakt de rest dan nog uit? Niks anders zou een reden moeten zijn om zoiets af te schieten of af te kraken.
Je mag wat mij betreft de PVV nog steeds afkraken en beschuldigen van hypocrisie... maar nog steeds doet dat niks af aan het feit dat de dierenpolitie een goed iets zou zijn en dus gesteund zou moeten worden.
Onzin, ik en een aantal andere users hebben (neem ik aanquote:Op donderdag 11 november 2010 14:04 schreef Refragmental het volgende:
De situatie zoals ik die tegenwoordig zie:
Goed voorstel... = goed.
PVV = slecht.
Goed voorstel door de PVV = slecht (want PVV).
Ik persoonlijk zie liever dat de dader van het in brand steken van een kat of het doodtrappen van eenden gepakt wordt dan dat een bumperklever weer een boete krijgt. Wel off-topic trouwens.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Met het geld wat gemoeid gaat met het optuigen van een nieuwe dierenpolitieafdeling zou een hoop andere dingen gedaan kunnen worden, die mijns inziens veel nuttiger zijn, zoals hufterigheid in het verkeer, om maar een klein voorbeeld te noemen.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, natuurlijk.
Eens!quote:Op donderdag 11 november 2010 15:38 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zie liever dat de dader van het in brand steken van een kat of het doodtrappen van eenden gepakt wordt dan dat een bumperklever weer een boete krijgt. Wel off-topic trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |