Als MP dien je ook veilig vervoert te worden. Daarom zou Rutte zeer zeker in aanmerking komen voor een gepanserde A8.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
Voor een rijksdaalder een gulden besparen blijft dom, ook als je ambtenaar bent. Verder horen privileges bij een hoge functie, ook bij de overheid. Of moet Rutte ook maar gewoon overal met het openbaar vervoer naartoe, daar gelden dezelfde 'argumenten' voor.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja en ik zal onderbouwen waarom een A8 gerechtvaardigd is.
De A8 is:
- Minder vervuilend
- Representatief
- Betrouwbaar
- Rustig
- Voorzien van luxe zoals climate control
- Voorzien van de laatste veiligheidsvoorzieningen
Geen benodigdheid de voorste passagiersstoel te verwijderen, en de auto opnieuw in te richten.
Ik zou zeggen, werp een blik op z'n agenda.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bron
Waarom moet de directeur van het KNMI in hemelsnaam worden gereden door een chauffeur?
quote:
Nee, dat telt niet, iedereen weet toch dat ambtenaren geen fuck doen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een tijdje terug was hier ook al iets op TV over, meen dat aan Wouter Bos gevraagd werd waarom ze per chauffeur vervoerd werden.
Meest voorname reden was de extreem lange dagen die ze maken, wat voor een gevaar op de weg zou zorgen. Daarnaast inderdaad het doorwerken in de auto.
Nou nee, ga jij maar eens op de achterbank van een Prius zitten en op de achterbank van een A8.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:30 schreef Revolution-NL het volgende:
Een directeur kan even effectief werken in een Prius als in een A8.
Want je denkt dat het geld van die tiental auto's de zorg zal redden en sociaal beleid ene moer verder helpt?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nogmaals wat rechtvaardig de extra uitgave van 120.000 belastinggeld voor een Audi A8.
Ben je niet van mening dat dit geld beter in de zorg uitgegeven kan worden? Vind je dit niet sociaal?
Een directeur kan even effectief werken in een Prius als in een A8.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou nee, ga jij maar eens op de achterbank van een Prius zitten en op de achterbank van een A8.
Schokkend dat het comfort van een ambtenaar boven de zorg van tientallen zorg behoevende gesteld word.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Want je denkt dat het geld van die tiental auto's de zorg zal redden en sociaal beleid ene moer verder helpt?
En:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal in een A8.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schokkend dat het comfort van een ambtenaar boven de zorg van tientallen zorg behoevende gesteld word.
Als als die 247 Ambtenaren in een Prius zouden rijden ipv een A6 of A8 dan zou er 12 miljoen extra te besteden zijn aan de zorg.
Als ze zonodig op stand willen reizen moeten ze maar in het bedrijfsleven gaan werken.
Ah, iedereen met een beetje talent en kunde wegjagen bij de overheid, altijd een goed plan!quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Als ze zonodig op stand willen reizen moeten ze maar in het bedrijfsleven gaan werken.
Daarom heb ik een gemiddelde meerprijs gerekend van 50k euro tov een aangeklede Prius van 30kquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet allemaal in een A8.
Misschien als ik het door deze drukke Amerikaan het laat uitleggen dat je het gaat begrijpen want daar identificeer je je mee toch?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:42 schreef Northside het volgende:
[..]
Ah, iedereen met een beetje talent en kunde wegjagen bij de overheid, altijd een goed plan!
Denk je echt dat ze op dat niveau nog uren declareren, of uberhaupt nog iets aan tijdschrijven doen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:16 schreef SpecialK het volgende:
Wie heeft het over een auto ontnemen? Ga lekker rijden in die dikke mercedes. Pak er een mooie chauffeur bij. Maar wees dan ook een man en betaal er lekker zelf voor met je 100-den euro's per uur salaris. Waarom moet ik voor het comfort opdraaien van iemand die dat prima zelf kan betalen. Lijkt me dat het nog steeds zeer winstgevend is voor zo'n ambtenaar om dergelijke investeringen te doen als hij/zij daardoor productiever wordt en meer uren kan declareren.
Je blijft maar niet snappen dat het niet om de status gaat maar dat zo'n auto dienst doet als mobiel kantoor. Dat red je echt niet in een Prius.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:
Allejezus zeg, als de Prius zo'n geweldige bak was en perfect voor die rol dan reden ze er allemaal wel in. Dat is het gewoon simpelweg niet, klaar. Je kan ook defensie opdoeken en alles investeren in de zorg, of regering onderdak bieden in een buurthuis en geld investeren in de zorg.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daarom heb ik een gemiddelde meerprijs gerekend van 50k euro tov een aangeklede Prius van 30k
De auto is eigendom van de overheid, dus ik gok de overheid?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Wokkel het volgende:
Even een gekke vraag, maar wie betaalt in het geval van auto + chauffeur nou de bijtelling? De chauffeur of de directeur? Of hebben deze ambtenaren daar vrijstelling voor?
Dat geloof ik niet, de overheid is in deze gewoon de werkgever. In het bedrijfsleven betaal je ook bijtelling als gebruiker van de auto van je werkgever indien je meer dan 500km per jaar prive rijdt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:45 schreef Northside het volgende:
[..]
De auto is eigendom van de overheid, dus ik gok de overheid?
Nee maar wel aan contracten. Als zo'n ambtenaar claimt in de auto werk te verschuiven dan zie je dat terug in het aantal uren dat deze persoon als werkweek heeft.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:44 schreef Northside het volgende:
[..]
Denk je echt dat ze op dat niveau nog uren declareren, of uberhaupt nog iets aan tijdschrijven doen?
Niemand, als je een chauffeur hebt mag je zelf niet in die auto rijden en betaal je geen bijtelling.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Wokkel het volgende:
Even een gekke vraag, maar wie betaalt in het geval van auto + chauffeur nou de bijtelling? De chauffeur of de directeur? Of hebben deze ambtenaren daar vrijstelling voor?
Wie zegt dat ze dat doen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:40 schreef sc00p het volgende:
[..]
Die gasten kosten een paar honderd euro per uur, een chauffeur een tientje. Reken maar uit wat er goedkoper is als de generaal tijdens zijn rit kan doorwerken.Dit is gewoon weer zo'n telegraaf voorstel.
Jij zegt het, jij moet het bewijzen. Op tv zie je ministers gewoon met een krant achterin zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
En wie zegt dat ze dat niet doen?
Ik zie ook zoveel rendement van die mensen. We zouden het niet merken als deze mensen op de fiets of met het OV zouden gaan. Grappig genoeg moet iedereen het OV in als het aan de overheid ligt maar voor de zgn. 'top'-ambtenaar geldt dat niet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:47 schreef sc00p het volgende:
[..]
Denk nou maar niet dat die mensen de hele dag computerspelletjes zitten te spelen he.
Ik. En ik heb wel een paar keer meegereden in zo'n wagen. Dat is dus gewoon inlezen en doorspreken van de volgende afspraak.quote:
Ja, de kranten volgen is toch ook gewoon een onderdeel van hun taak? Of mag de Minister van Buitenlandse Zaken bv. niet de krant lezen voor zijn werk? Of denk je dat ze allemaal een persoonlijke secretaresse hebben die hen elke morgen een stapeltje krantenknipsels bezorgt?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij zegt het, jij moet het bewijzen. Op tv zie je ministers gewoon met een krant achterin zitten.
Oke. Kon natuurlijk gewoon wishful thinking zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:08 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik. En ik heb wel een paar keer meegereden in zo'n wagen. Dat is dus gewoon inlezen en doorspreken van de volgende afspraak.
kranten genoeg in de trein..quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:08 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ja, de kranten volgen is toch ook gewoon een onderdeel van hun taak? Of mag de Minister van Buitenlandse Zaken bv. niet de krant lezen voor zijn werk? Of denk je dat ze allemaal een persoonlijke secretaresse hebben die hen elke morgen een stapeltje krantenknipsels bezorgt?
Wel als het niet nodig is. Het is crisisquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Gaan we nu werkelijk lopen janken over elke cent die wordt uitgegeven voor de overheid?
Het neemt alleen idiote vormen aan. What's next? De flessen frisdrank in de Tweede Kamer moeten worden wegbezuinigd. Politici moeten zelf maar drinken meenemen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel als het niet nodig is. Het is crisis
Wel als we moeten bezuinigen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Gaan we nu werkelijk lopen janken over elke cent die wordt uitgegeven voor de overheid?
Mail de partijen een beter voorstel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het neemt alleen idiote vormen aan. What's next? De flessen frisdrank in de Tweede Kamer moeten worden wegbezuinigd. Politici moeten zelf maar drinken meenemen?
Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een PVV-politicus te zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mail de partijen een beter voorstel.
Nou laten we maar beginnen met een Balkenendenorm invoeren voor bankdirecteurs en profvoetballers.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mail de partijen een beter voorstel.
Ik ben geen PVV-politicus. Hell, ik stem VVD. Maar iedereen kankert op alles, maar niemand heeft een oplossing. Als mensen dan komen met een oplossing is het nog niet goed.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een PVV-politicus te zijn.
HRA is niet nodigquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel als het niet nodig is. Het is crisis
Dat is de hele bedoeling van dee chauffeur, als je zo gaat denken wat jij nu doet kun je net zo goed de hele wereld afsluiten omdat het teveel kost.quote:
Ah... communisme. Nee, de markt mag onder geen beding aan salarisnormen worden gebonden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:33 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nou laten we maar beginnen met een Balkenendenorm invoeren voor bankdirecteurs en profvoetballers.
Je kan er eventueel een limiet opzetten, daar ben ik voor.quote:
Ik kanker bijna nergens op. Wellicht vorm ik een uitzondering, maar ik heb het nog steeds goed naar mn zin in Nederland. Blij dat ik hier ben geboren en niet in een of ander shithole in Afrika. Ook de blij dat ik in de VS ben geboren aangezien we hier tenminste drank en drugs mogen gebruiken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV-politicus. Hell, ik stem VVD. Maar iedereen kankert op alles, maar niemand heeft een oplossing. Als mensen dan komen met een oplossing is het nog niet goed.
Waar denk jij dat het geld vandaan komt dat die mensen verdienen? Dat komt net zo goed uit jouw eigen zak als het geld wat een minister of topambtenaar verdient hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ah... communisme. Nee, de markt mag onder geen beding aan salarisnormen worden gebonden.
Nee, kapitaalvlucht, dat hebben we nodig hier.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:37 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Waar denk jij dat het geld vandaan komt dat die mensen verdienen? Dat komt net zo goed uit jouw eigen zak als het geld wat een minister of topambtenaar verdient hoor.
Daar ben ik het mee eens, Koos. Ik ben het zeker niet overal mee eens maar ik leef hier met plezier. Zou ook geen land weten waar ik wel zou willen wonen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kanker bijna nergens op. Wellicht vorm ik een uitzondering, maar ik heb het nog steeds goed naar mn zin in Nederland. Blij dat ik hier ben geboren en niet in een of ander shithole in Afrika.
Lol wut?quote:Ook de blij dat ik in de VS ben geboren aangezien we hier tenminste drank en drugs mogen gebruiken.
Wees er dan ook trots op, en laat het niet verloederen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kanker bijna nergens op. Wellicht vorm ik een uitzondering, maar ik heb het nog steeds goed naar mn zin in Nederland. Blij dat ik hier ben geboren en niet in een of ander shithole in Afrika. Ook de blij dat ik in de VS ben geboren aangezien we hier tenminste drank en drugs mogen gebruiken.
Daarom. En dat is natuurlijk geen reden om alles wat hier gebeurt maar goed te keuren, maar soms krijg ik het idee dat sommige mensen denken dat ze in het meest beroerde land op aarde leven in termen van bijvoorbeeld criminaliteit. Ik probeer de overlast van de straatklootzakjes niet te bagetalliseren, maar je bent nog altijd een miljoen keer beter af dan in een derde wereldland, waar je gewoon wordt neergeknald in plaats van uitgescholden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, Koos. Ik ben het zeker niet overal mee eens maar ik leef hier met plezier. Zou ook geen land weten waar ik wel zou willen wonen.
In Nederland hebben we de vrijheid om drugs te gebruiken en doet men niet zo spastisch over alcohol. Ook een van de redenen dat ik van NL houd.quote:Lol wut?
Jij zit toch in het buitenland? Ik kan je verzekeren dat het nog steeds goed toeven is in Nederland. Ja, er zijn vervelende incidenten, maar het is nou eenmaal onmogelijk om een soort van Demolition Man-samenleving te creeren (ook onwenselijk btw)quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wees er dan ook trots op, en laat het niet verloederen.
Ja maar het probleem is dat sommige wijken steeds meer richting de derde wereld gaan qua mentalteit, korte lontjes etc. Ik sta er daarom ook niet van te kijken dat steeds meer mensen anti-moslim worden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom. En dat is natuurlijk geen reden om alles wat hier gebeurt maar goed te keuren, maar soms krijg ik het idee dat sommige mensen denken dat ze in het meest beroerde land op aarde leven in termen van bijvoorbeeld criminaliteit. Ik probeer de overlast van de straatklootzakjes niet te bagetalliseren, maar je bent nog altijd een miljoen keer beter af dan in een derde wereldland, waar je gewoon wordt neergeknald in plaats van uitgescholden.
Ik snapte je zin niet. Haha. Ik doe niet aan drugs, maar ben zo blij dat het mag hier. Heb zo het idee dat het meer criminaliteit scheelt dan elke andere maatregel.quote:In Nederland hebben we de vrijheid om drugs te gebruiken en doet men niet zo spastisch over alcohol. Ook een van de redenen dat ik van NL houd.
Die vervelende incidenten moeten de kop ingedrukt worden, ik woon in een land waar dit dagelijks gebeurd en onder het kopje "racisme" altijd maar goedgepraat word, en derhalve is het veranderd in een crimineel nest waar je niet eens over straat kan lopen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij zit toch in het buitenland? Ik kan je verzekeren dat het nog steeds goed toeven is in Nederland. Ja, er zijn vervelende incidenten, maar het is nou eenmaal onmogelijk om een soort van Demolition Man-samenleving te creeren (ook onwenselijk btw)
In het AD staat een onderverdeling:quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:23 schreef Ringo het volgende:
Om hoeveel ambtenaren met dienstauto gaat het nu dan precies?
Je zou de dikbuikige subtoppers natuurlijk best een OV-jaarkaart kunnen aansmeren i.p.v. zo'n bereden patserbak. Desnoods eerste klas.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-topambtenaren.dhtmlquote:ROTTERDAM - Uit een inventarisatie blijkt dat 247 ambtenaren van ministeries en onderliggende diensten gebruik maken van een dienstauto. Vooral Audi's, Mercedessen en Volvo's zijn populair.
De PVV wil flink snijden in dat aantal en wil het merendeel van de ambtenaren op de fiets of in het openbaar vervoer zien te krijgen. De partij zal premier Mark Rutte dan ook dinsdag om uitleg vragen. ,,Zeker in deze tijd moet de overheid het goede voorbeeld geven, de hoge heren voorop'', aldus PVV-Kamerlid Hero Brinkman in de Telegraaf.
Rijkswaterstaat heeft volgens de krant twintig Audi's met chauffeur voor zijn topambtenaren. Ook de directeur van het KNMI wordt rondgereden in een Audi A6. De Belastingdienst heeft tien auto's met chauffeur, net als de 25 korpschefs van de regionale politiekorpsen.
Bij het Openbaar Ministerie hebben ruim vijftig medewerkers, vooral hoofdofficieren, recht op een dienstauto met chauffeur. Vorige week bleek al dat het ministerie van Defensie 37 auto's met chauffeurs heeft.
,,Twee auto's per departement en één per dienst lijkt me meer dan genoeg", zegt Brinkman in de krant.
Ik denk dat Wilders niets liever zal willen dat hij weer gewoon op de fiets naar de Twee Kamer kan zonder beveiligers.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:31 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Lekker populistisch weer. Gaat Wilders zelf ook zijn wagens inclusief een leger van beveiligers inruilen voor de fiets?
Nog beter, het heeft een reden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:36 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind het natuurlijk ook overdreven dat de directie van elk groot bedrijf niet zelf rijdt, maar dat is nu eenmaal de norm geworden in het bedrijfsleven.
50/60 uur is wel het minimum wat een minister moet doen. 80-100 uur per week is niet ongewoon in dergelijke kringen. Ik vind dat het (deels) van de hoeveelheid uur die een minister of ambtenaar maakt moet afhangen of hij/zij een dienstauto krijgt. Beveiliging is een andere factor die niet genegeerd kan worden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:39 schreef MdMa98 het volgende:
Top functionarissen dit, top functionarissen dat..
Ik kan mij niet indenken dat een minister maar 50/60 uur per week aan zijn werk besteed. Ik ga zelfs uit van meer. Alleen wat rechtvaardigd het, dat diegene een chauffeur en een dikke bak mag beheren (op kosten van de staat).
En dat zijn ze niet. De meeste overleggen zijn allemaal in Den Haag. Niet echt nodig om dat met de auto af te rijden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Auto met chauffeur kan natuurlijk wel handig zijn zodat een topambtenaar kan doorwerken terwijl hij onderweg is. Maar dan moet hij wel vaker onderweg zijn dan alleen woon-werkverkeer.
Op de fiets is hij, als je kijkt waar hij woont en werkt, waarschijnlijk sneller dan met de auto. Ik vind het sympathiek hoor, dat hij fietst, maar in Nederland is dit nu eenmaal een normaal verschijnsel (dat is ook meteen het leuke aan NL, wat mij betreft). Het is een fietstocht van een kwartiertje, schat ik. En dan fietst hij samen met horden ambtenaren overigens, die ook in Den Haag wonen, in dezelfde contreien, en die eveneens massaal op de fiets gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niemand die het hem dwingt, alleen zijn sterke/nuchtere karakter dispositioneert hem er toe.
Idd. vooral als je 350 miljard euro staatsschuld hebt!quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:33 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een onzin, die auto's kosten in vergelijking met het budget van een land toch geen ene moer, en ze zijn 'nodig' voor het goed functioneren van top functionarissen. Ik zie 't probleem niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |