abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88508495
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:20 schreef kingmob het volgende:

[..]

Voor een rijksdaalder een gulden besparen blijft dom, ook als je ambtenaar bent. Verder horen privileges bij een hoge functie, ook bij de overheid. Of moet Rutte ook maar gewoon overal met het openbaar vervoer naartoe, daar gelden dezelfde 'argumenten' voor.
Als MP dien je ook veilig vervoert te worden. Daarom zou Rutte zeer zeker in aanmerking komen voor een gepanserde A8.
pi_88508615
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ja en ik zal onderbouwen waarom een A8 gerechtvaardigd is.

De A8 is:
- Minder vervuilend
- Representatief
- Betrouwbaar
- Rustig
- Voorzien van luxe zoals climate control
- Voorzien van de laatste veiligheidsvoorzieningen

Geen benodigdheid de voorste passagiersstoel te verwijderen, en de auto opnieuw in te richten.

Inderdaad.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:28:34 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88508634
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:09 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Bron

Waarom moet de directeur van het KNMI in hemelsnaam worden gereden door een chauffeur?
Ik zou zeggen, werp een blik op z'n agenda.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_88508706
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:28 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Inderdaad.
:')
Nogmaals wat rechtvaardig de extra uitgave van 120.000 belastinggeld voor een Audi A8.
Ben je niet van mening dat dit geld beter in de zorg uitgegeven kan worden? Vind je dit niet sociaal?

Een directeur kan even effectief werken in een Prius als in een A8.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:31:48 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88508740
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een tijdje terug was hier ook al iets op TV over, meen dat aan Wouter Bos gevraagd werd waarom ze per chauffeur vervoerd werden.

Meest voorname reden was de extreem lange dagen die ze maken, wat voor een gevaar op de weg zou zorgen. Daarnaast inderdaad het doorwerken in de auto.
Nee, dat telt niet, iedereen weet toch dat ambtenaren geen fuck doen. :').

Wat een geneuzel in de marge weer van de PVV.

Ze hadden het ook kunnen brengen als: er rijden 247 topambtenaren in dienstauto's, is hun zakelijk verkeer dusdanig dat dit verantwoord is en is er geen efficiëntiewinst te behalen met videoconferencing en andere vormen van niet fysiek gebonden vergaderen?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:32:34 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88508766
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:30 schreef Revolution-NL het volgende:

Nou nee, ga jij maar eens op de achterbank van een Prius zitten en op de achterbank van een A8.
pi_88508817
Kleinburgerlijk dom gelul. De gemiddelde topambtenaar is 50 a 60 uur bezig met zijn werk, exclusief aanverwante zaken als diners etc. Met 4 a 5 afspraken per dag door de hele randstad is het vaak zo dat de enige kans die je hebt om je in te lezen onderweg is.

Dat het geen A8 hoeft te zijn, ok, maar afschaffen is onzin.
Ja, ik generaliseer.
pi_88508827
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

:')
Nogmaals wat rechtvaardig de extra uitgave van 120.000 belastinggeld voor een Audi A8.
Ben je niet van mening dat dit geld beter in de zorg uitgegeven kan worden? Vind je dit niet sociaal?

Want je denkt dat het geld van die tiental auto's de zorg zal redden en sociaal beleid ene moer verder helpt?

En:
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou nee, ga jij maar eens op de achterbank van een Prius zitten en op de achterbank van een A8.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88509030
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:34 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Want je denkt dat het geld van die tiental auto's de zorg zal redden en sociaal beleid ene moer verder helpt?

En:

[..]

Schokkend dat het comfort van een ambtenaar boven de zorg van tientallen zorg behoevende gesteld word.

Als als die 247 Ambtenaren in een Prius zouden rijden ipv een A6 of A8 dan zou er 12 miljoen extra te besteden zijn aan de zorg.

Als ze zonodig op stand willen reizen moeten ze maar in het bedrijfsleven gaan werken.
pi_88509084
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:40 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Schokkend dat het comfort van een ambtenaar boven de zorg van tientallen zorg behoevende gesteld word.

Als als die 247 Ambtenaren in een Prius zouden rijden ipv een A6 of A8 dan zou er 12 miljoen extra te besteden zijn aan de zorg.

Als ze zonodig op stand willen reizen moeten ze maar in het bedrijfsleven gaan werken.
Ze rijden dan ook niet allemaal in een A8.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88509118
quote:
Ah, iedereen met een beetje talent en kunde wegjagen bij de overheid, altijd een goed plan!
Ja, ik generaliseer.
pi_88509141
Even een gekke vraag, maar wie betaalt in het geval van auto + chauffeur nou de bijtelling? De chauffeur of de directeur? Of hebben deze ambtenaren daar vrijstelling voor?
pi_88509153
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:41 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ze rijden dan ook niet allemaal in een A8.
Daarom heb ik een gemiddelde meerprijs gerekend van 50k euro tov een aangeklede Prius van 30k
Ik hoop dat je op je oude dag maar 1x per week mag douchen omdat een top ambtenaar zonodig op stand moet reizen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:44:19 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88509190
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Ah, iedereen met een beetje talent en kunde wegjagen bij de overheid, altijd een goed plan!
Misschien als ik het door deze drukke Amerikaan het laat uitleggen dat je het gaat begrijpen want daar identificeer je je mee toch?

Dan Pink on the surprising science of motivation
http://www.ted.com/talks/lang/eng/dan_pink_on_motivation.html
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_88509193
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:16 schreef SpecialK het volgende:
Wie heeft het over een auto ontnemen? Ga lekker rijden in die dikke mercedes. Pak er een mooie chauffeur bij. Maar wees dan ook een man en betaal er lekker zelf voor met je 100-den euro's per uur salaris. Waarom moet ik voor het comfort opdraaien van iemand die dat prima zelf kan betalen. Lijkt me dat het nog steeds zeer winstgevend is voor zo'n ambtenaar om dergelijke investeringen te doen als hij/zij daardoor productiever wordt en meer uren kan declareren.
Denk je echt dat ze op dat niveau nog uren declareren, of uberhaupt nog iets aan tijdschrijven doen?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:44:32 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88509197
quote:
Je blijft maar niet snappen dat het niet om de status gaat maar dat zo'n auto dienst doet als mobiel kantoor. Dat red je echt niet in een Prius.
pi_88509217
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daarom heb ik een gemiddelde meerprijs gerekend van 50k euro tov een aangeklede Prius van 30k
Allejezus zeg, als de Prius zo'n geweldige bak was en perfect voor die rol dan reden ze er allemaal wel in. Dat is het gewoon simpelweg niet, klaar. Je kan ook defensie opdoeken en alles investeren in de zorg, of regering onderdak bieden in een buurthuis en geld investeren in de zorg.

Hell, je kan alles ombuigen, maar zo zit de wereld gewoon niet in elkaar, klaar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88509231
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Wokkel het volgende:
Even een gekke vraag, maar wie betaalt in het geval van auto + chauffeur nou de bijtelling? De chauffeur of de directeur? Of hebben deze ambtenaren daar vrijstelling voor?
De auto is eigendom van de overheid, dus ik gok de overheid?
Ja, ik generaliseer.
pi_88509278
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 11:45 schreef Northside het volgende:

[..]

De auto is eigendom van de overheid, dus ik gok de overheid?
Dat geloof ik niet, de overheid is in deze gewoon de werkgever. In het bedrijfsleven betaal je ook bijtelling als gebruiker van de auto van je werkgever indien je meer dan 500km per jaar prive rijdt.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:48:28 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88509341
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:44 schreef Northside het volgende:

[..]

Denk je echt dat ze op dat niveau nog uren declareren, of uberhaupt nog iets aan tijdschrijven doen?
Nee maar wel aan contracten. Als zo'n ambtenaar claimt in de auto werk te verschuiven dan zie je dat terug in het aantal uren dat deze persoon als werkweek heeft.

Het verschil tussen 8 en 10 uur per dag.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:49:54 #81
164607 sc00p
D66-rechter
pi_88509398
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Wokkel het volgende:
Niemand, als je een chauffeur hebt mag je zelf niet in die auto rijden en betaal je geen bijtelling.
Ik ook, bedankt!
pi_88509645
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:40 schreef sc00p het volgende:

[..]

Die gasten kosten een paar honderd euro per uur, een chauffeur een tientje. Reken maar uit wat er goedkoper is als de generaal tijdens zijn rit kan doorwerken.Dit is gewoon weer zo'n telegraaf voorstel.
Wie zegt dat ze dat doen?
pi_88509697
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En wie zegt dat ze dat niet doen?
pi_88509914
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:57 schreef Krantenman het volgende:

[..]

En wie zegt dat ze dat niet doen?
Jij zegt het, jij moet het bewijzen. Op tv zie je ministers gewoon met een krant achterin zitten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88509926
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:47 schreef sc00p het volgende:

[..]

Denk nou maar niet dat die mensen de hele dag computerspelletjes zitten te spelen he.
Ik zie ook zoveel rendement van die mensen. We zouden het niet merken als deze mensen op de fiets of met het OV zouden gaan. Grappig genoeg moet iedereen het OV in als het aan de overheid ligt maar voor de zgn. 'top'-ambtenaar geldt dat niet.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_88510022
quote:
Ik. En ik heb wel een paar keer meegereden in zo'n wagen. Dat is dus gewoon inlezen en doorspreken van de volgende afspraak.
Ja, ik generaliseer.
pi_88510034
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij zegt het, jij moet het bewijzen. Op tv zie je ministers gewoon met een krant achterin zitten.
Ja, de kranten volgen is toch ook gewoon een onderdeel van hun taak? Of mag de Minister van Buitenlandse Zaken bv. niet de krant lezen voor zijn werk? Of denk je dat ze allemaal een persoonlijke secretaresse hebben die hen elke morgen een stapeltje krantenknipsels bezorgt?
pi_88510067
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:08 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik. En ik heb wel een paar keer meegereden in zo'n wagen. Dat is dus gewoon inlezen en doorspreken van de volgende afspraak.
Oke. Kon natuurlijk gewoon wishful thinking zijn.
pi_88510194
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:08 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ja, de kranten volgen is toch ook gewoon een onderdeel van hun taak? Of mag de Minister van Buitenlandse Zaken bv. niet de krant lezen voor zijn werk? Of denk je dat ze allemaal een persoonlijke secretaresse hebben die hen elke morgen een stapeltje krantenknipsels bezorgt?
kranten genoeg in de trein..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_88510242
Gaan we nu werkelijk lopen janken over elke cent die wordt uitgegeven voor de overheid?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88510574
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Gaan we nu werkelijk lopen janken over elke cent die wordt uitgegeven voor de overheid?
Wel als het niet nodig is. Het is crisis :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88510762
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het neemt alleen idiote vormen aan. What's next? De flessen frisdrank in de Tweede Kamer moeten worden wegbezuinigd. Politici moeten zelf maar drinken meenemen?
pi_88510780
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Wel als we moeten bezuinigen.
pi_88510802
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het neemt alleen idiote vormen aan. What's next? De flessen frisdrank in de Tweede Kamer moeten worden wegbezuinigd. Politici moeten zelf maar drinken meenemen?
Mail de partijen een beter voorstel.
pi_88510922
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een PVV-politicus te zijn.
pi_88510962
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nou laten we maar beginnen met een Balkenendenorm invoeren voor bankdirecteurs en profvoetballers. :')
pi_88511023
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een PVV-politicus te zijn.
Ik ben geen PVV-politicus. Hell, ik stem VVD. Maar iedereen kankert op alles, maar niemand heeft een oplossing. Als mensen dan komen met een oplossing is het nog niet goed.
pi_88511050
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

HRA is niet nodig
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:36:03 #99
164607 sc00p
D66-rechter
pi_88511056
quote:

[..]

Dat is de hele bedoeling van dee chauffeur, als je zo gaat denken wat jij nu doet kun je net zo goed de hele wereld afsluiten omdat het teveel kost.
Ik ook, bedankt!
pi_88511057
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:33 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Nou laten we maar beginnen met een Balkenendenorm invoeren voor bankdirecteurs en profvoetballers. :')
Ah... communisme. Nee, de markt mag onder geen beding aan salarisnormen worden gebonden.
pi_88511080
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:35 schreef Klaudias het volgende:

[..]

HRA is niet nodig
Je kan er eventueel een limiet opzetten, daar ben ik voor.
pi_88511086
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ben geen PVV-politicus. Hell, ik stem VVD. Maar iedereen kankert op alles, maar niemand heeft een oplossing. Als mensen dan komen met een oplossing is het nog niet goed.
Ik kanker bijna nergens op. Wellicht vorm ik een uitzondering, maar ik heb het nog steeds goed naar mn zin in Nederland. Blij dat ik hier ben geboren en niet in een of ander shithole in Afrika. Ook de blij dat ik in de VS ben geboren aangezien we hier tenminste drank en drugs mogen gebruiken.
pi_88511121
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ah... communisme. Nee, de markt mag onder geen beding aan salarisnormen worden gebonden.
Waar denk jij dat het geld vandaan komt dat die mensen verdienen? Dat komt net zo goed uit jouw eigen zak als het geld wat een minister of topambtenaar verdient hoor.

Trouwens wat ik zeg is helemaal niet communistisch.Ik heb er niks op tegen dat mensen met een hoge functie meer verdienen dan anderen. Maar dan alleen gaan kankeren op de politici vind ik wel bijzonder hypocriet.
pi_88511235
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:37 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Waar denk jij dat het geld vandaan komt dat die mensen verdienen? Dat komt net zo goed uit jouw eigen zak als het geld wat een minister of topambtenaar verdient hoor.
Nee, kapitaalvlucht, dat hebben we nodig hier. :') Leer van de geschiedenis.
pi_88511264
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kanker bijna nergens op. Wellicht vorm ik een uitzondering, maar ik heb het nog steeds goed naar mn zin in Nederland. Blij dat ik hier ben geboren en niet in een of ander shithole in Afrika.
Daar ben ik het mee eens, Koos. Ik ben het zeker niet overal mee eens maar ik leef hier met plezier. Zou ook geen land weten waar ik wel zou willen wonen.
quote:
Ook de blij dat ik in de VS ben geboren aangezien we hier tenminste drank en drugs mogen gebruiken.
Lol wut? :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:43:25 #106
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88511349
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kanker bijna nergens op. Wellicht vorm ik een uitzondering, maar ik heb het nog steeds goed naar mn zin in Nederland. Blij dat ik hier ben geboren en niet in een of ander shithole in Afrika. Ook de blij dat ik in de VS ben geboren aangezien we hier tenminste drank en drugs mogen gebruiken.
Wees er dan ook trots op, en laat het niet verloederen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88511428
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, Koos. Ik ben het zeker niet overal mee eens maar ik leef hier met plezier. Zou ook geen land weten waar ik wel zou willen wonen.
Daarom. En dat is natuurlijk geen reden om alles wat hier gebeurt maar goed te keuren, maar soms krijg ik het idee dat sommige mensen denken dat ze in het meest beroerde land op aarde leven in termen van bijvoorbeeld criminaliteit. Ik probeer de overlast van de straatklootzakjes niet te bagetalliseren, maar je bent nog altijd een miljoen keer beter af dan in een derde wereldland, waar je gewoon wordt neergeknald in plaats van uitgescholden.

quote:
Lol wut? :P
In Nederland hebben we de vrijheid om drugs te gebruiken en doet men niet zo spastisch over alcohol. Ook een van de redenen dat ik van NL houd.
pi_88511487
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wees er dan ook trots op, en laat het niet verloederen.
Jij zit toch in het buitenland? Ik kan je verzekeren dat het nog steeds goed toeven is in Nederland. Ja, er zijn vervelende incidenten, maar het is nou eenmaal onmogelijk om een soort van Demolition Man-samenleving te creeren (ook onwenselijk btw)
pi_88511554
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daarom. En dat is natuurlijk geen reden om alles wat hier gebeurt maar goed te keuren, maar soms krijg ik het idee dat sommige mensen denken dat ze in het meest beroerde land op aarde leven in termen van bijvoorbeeld criminaliteit. Ik probeer de overlast van de straatklootzakjes niet te bagetalliseren, maar je bent nog altijd een miljoen keer beter af dan in een derde wereldland, waar je gewoon wordt neergeknald in plaats van uitgescholden.
Ja maar het probleem is dat sommige wijken steeds meer richting de derde wereld gaan qua mentalteit, korte lontjes etc. Ik sta er daarom ook niet van te kijken dat steeds meer mensen anti-moslim worden.
quote:
In Nederland hebben we de vrijheid om drugs te gebruiken en doet men niet zo spastisch over alcohol. Ook een van de redenen dat ik van NL houd.
Ik snapte je zin niet. Haha. Ik doe niet aan drugs, maar ben zo blij dat het mag hier. Heb zo het idee dat het meer criminaliteit scheelt dan elke andere maatregel.
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:50:22 #110
322645 Voorschrift
See if I care
pi_88511585
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij zit toch in het buitenland? Ik kan je verzekeren dat het nog steeds goed toeven is in Nederland. Ja, er zijn vervelende incidenten, maar het is nou eenmaal onmogelijk om een soort van Demolition Man-samenleving te creeren (ook onwenselijk btw)
Die vervelende incidenten moeten de kop ingedrukt worden, ik woon in een land waar dit dagelijks gebeurd en onder het kopje "racisme" altijd maar goedgepraat word, en derhalve is het veranderd in een crimineel nest waar je niet eens over straat kan lopen.

Naïviteit is een ziekte in Nederland, ze denken daadwerkelijk nog in het koude kikkerlandje dat alles een aanwinst is en geaccepteerd dient te worden, want we zijn "tolerant".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:17:32 #111
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_88512616
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:23 schreef Ringo het volgende:
Om hoeveel ambtenaren met dienstauto gaat het nu dan precies?

Je zou de dikbuikige subtoppers natuurlijk best een OV-jaarkaart kunnen aansmeren i.p.v. zo'n bereden patserbak. Desnoods eerste klas.
In het AD staat een onderverdeling:

quote:
ROTTERDAM - Uit een inventarisatie blijkt dat 247 ambtenaren van ministeries en onderliggende diensten gebruik maken van een dienstauto. Vooral Audi's, Mercedessen en Volvo's zijn populair.
De PVV wil flink snijden in dat aantal en wil het merendeel van de ambtenaren op de fiets of in het openbaar vervoer zien te krijgen. De partij zal premier Mark Rutte dan ook dinsdag om uitleg vragen. ,,Zeker in deze tijd moet de overheid het goede voorbeeld geven, de hoge heren voorop'', aldus PVV-Kamerlid Hero Brinkman in de Telegraaf.

Rijkswaterstaat heeft volgens de krant twintig Audi's met chauffeur voor zijn topambtenaren. Ook de directeur van het KNMI wordt rondgereden in een Audi A6. De Belastingdienst heeft tien auto's met chauffeur, net als de 25 korpschefs van de regionale politiekorpsen.

Bij het Openbaar Ministerie hebben ruim vijftig medewerkers, vooral hoofdofficieren, recht op een dienstauto met chauffeur. Vorige week bleek al dat het ministerie van Defensie 37 auto's met chauffeurs heeft.

,,Twee auto's per departement en één per dienst lijkt me meer dan genoeg", zegt Brinkman in de krant.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-topambtenaren.dhtml
pi_88513345
Even terugkomend op het onderwerp, in het bedrijfsleven worden alle hoge heren in dure auto's heen en weer gereden. Als je dus nog mensen die in het bedrijfsleven succesvol zijn wilt overtuigen om toch voor de overheid te gaan werken, dan moet je niet aankomen met flutsalarissen en het ontbreken van secundaire voorwaarden die ze bij elke multinational wel krijgen.

Ik vind het natuurlijk ook overdreven dat de directie van elk groot bedrijf niet zelf rijdt, maar dat is nu eenmaal de norm geworden in het bedrijfsleven. Als je als overheid daar niet aan meedoet dan kan je fluiten naar de talenten. Misschien is de ambtenarij in Nederland wel zo belabberd omdat alleen onrendabelen met de ambitie van een fruitvlieg nog bij de overheid willen werken. Als je succes wilt hebben en carrière wilt maken dan kan je beter in het bedrijfsleven aan de slag.

Op deze manier ga je de matige werkgeverspositie van de overheid niet verbeteren. En die paar auto's kosten inderdaad maar een habbekrats op het totale budget.
pi_88513365
dubbel, for whatever reason. Zal wel een bugje in de nieuwe layout zijn.
pi_88513465
Top functionarissen dit, top functionarissen dat..

Ik kan mij niet indenken dat een minister maar 50/60 uur per week aan zijn werk besteed. Ik ga zelfs uit van meer. Alleen wat rechtvaardigd het, dat diegene een chauffeur en een dikke bak mag beheren (op kosten van de staat).

Ik ben er van overtuigd dat er zat directeuren van grootbedrijven zijn niet beschikken over een chauffeur. Ze werken minstens 60-70 uur per week, en rijden in een eigen dikke bak.

Als ambtenaar heb je het over het algemeen te goed in Nederland. Dus voor die tak mag het allemaal wel wat minder.

Als je als minister in dit land rondrijdt in een gemiddelde middenklasser met eigen handen aan het stuur, dan ben je vind ik een held. En of het nou een prius of bmw/audi a8 (vanwege de lekkere stoelen) is, zou mij een zorg zijn. Mits zij net als wij allen deels de eigen kosten van het vervoer op eigen rekening nemen.
pi_88513717
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:31 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Lekker populistisch weer. Gaat Wilders zelf ook zijn wagens inclusief een leger van beveiligers inruilen voor de fiets?
Ik denk dat Wilders niets liever zal willen dat hij weer gewoon op de fiets naar de Twee Kamer kan zonder beveiligers.
pi_88514899
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:36 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind het natuurlijk ook overdreven dat de directie van elk groot bedrijf niet zelf rijdt, maar dat is nu eenmaal de norm geworden in het bedrijfsleven.
Nog beter, het heeft een reden.
Ja, ik generaliseer.
pi_88515385
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:39 schreef MdMa98 het volgende:
Top functionarissen dit, top functionarissen dat..

Ik kan mij niet indenken dat een minister maar 50/60 uur per week aan zijn werk besteed. Ik ga zelfs uit van meer. Alleen wat rechtvaardigd het, dat diegene een chauffeur en een dikke bak mag beheren (op kosten van de staat).
50/60 uur is wel het minimum wat een minister moet doen. 80-100 uur per week is niet ongewoon in dergelijke kringen. Ik vind dat het (deels) van de hoeveelheid uur die een minister of ambtenaar maakt moet afhangen of hij/zij een dienstauto krijgt. Beveiliging is een andere factor die niet genegeerd kan worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88519680
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Auto met chauffeur kan natuurlijk wel handig zijn zodat een topambtenaar kan doorwerken terwijl hij onderweg is. Maar dan moet hij wel vaker onderweg zijn dan alleen woon-werkverkeer.
En dat zijn ze niet. De meeste overleggen zijn allemaal in Den Haag. Niet echt nodig om dat met de auto af te rijden.
pi_88531322
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niemand die het hem dwingt, alleen zijn sterke/nuchtere karakter dispositioneert hem er toe.
Op de fiets is hij, als je kijkt waar hij woont en werkt, waarschijnlijk sneller dan met de auto. Ik vind het sympathiek hoor, dat hij fietst, maar in Nederland is dit nu eenmaal een normaal verschijnsel (dat is ook meteen het leuke aan NL, wat mij betreft). Het is een fietstocht van een kwartiertje, schat ik. En dan fietst hij samen met horden ambtenaren overigens, die ook in Den Haag wonen, in dezelfde contreien, en die eveneens massaal op de fiets gaan.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_88542642
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:33 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een onzin, die auto's kosten in vergelijking met het budget van een land toch geen ene moer, en ze zijn 'nodig' voor het goed functioneren van top functionarissen. Ik zie 't probleem niet.
Idd. vooral als je 350 miljard euro staatsschuld hebt!
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')