quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
wat voor stand heb je zin in?quote:
Je hebt nog geen antwoord gegeven op al onze meelevende vragen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:44 schreef IHVK het volgende:
Ik ga zo misschien de baby zien. Ze heeft pikzwart haar hoor ik
Gewoon authentic?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:43 schreef MinatoNamikaze het volgende:
Heeft iemand linkje voor mij van zwarte suede vans die ik kan bestellen?
iste dat is het moeilijke, niet de authentic maar hmm wacht even ik zoek afbeelding,quote:
Mooiquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:50 schreef IHVK het volgende:
Naam: Leyla
Volbloed NL? Nee half NL half Turks
En natuurlijk schaam ik me niet Emel maar ben ik trots!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:52 schreef MinatoNamikaze het volgende:
[ afbeelding ]vraagje he wat vinden jullie van die bruine,
Dayi/amca?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:52 schreef IHVK het volgende:
Wat stellen jullie rare vragen , van mijn tante en oom dus.
WTF is dat manquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:52 schreef MinatoNamikaze het volgende:
[ afbeelding ]vraagje he wat vinden jullie van die bruine,
Hoe oud zijn die dan, al mijn tante en ooms zijn al in de 40 of ouderquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:52 schreef IHVK het volgende:
Wat stellen jullie rare vragen , van mijn tante en oom dus.
quote:Turkije en Öcalan praten over einde geweld'
Gepubliceerd: vandaag 14:36
Update: vandaag 14:55
De Turkse regering overlegt met Abdullah Öcalan, de gevangen leider van de Koerdische rebellenbeweging PKK, over het beëindigen van het geweld. Dat heeft een advocaat van Öcalan dinsdag laten weten.
Aysel Tugluk, advocaat van Öcalan, zei dat hij uit gesprekken met zijn cliënt de indruk heeft gekregen dat een vreedzame oplossing nabij is voor het conflict tussen de Koerdische separatisten en de Turkse regering. Öcalan zou hebben gerept van serieuze gesprekken met vertegenwoordigers van de regering.
Van de kant van de Turkse regering is geen reactie gekomen op de mededeling van de advocaat van Öcalan dat over het beëindigen van het geweld wordt onderhandeld.
Öcalan werd in 1999 ter dood veroordeeld wegens hoogverraad en het leiden van het Koerdische gewapende verzet. Zijn vonnis werd in 2002 omgezet in levenslang.
De PKK vecht al ruim een kwart eeuw voor zelfbestuur in het door Koerden gedomineerde deel van Turkije. In augustus kondigde de beweging eenzijdig een bestand af. Dit staakt-het-vuren verlengde de PKK eerder deze week tot aan de verkiezingen van vermoedelijk juni volgend jaar.
typische half om half naamquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:50 schreef IHVK het volgende:
Naam: Leyla
Volbloed NL? Nee half NL half Turks
En natuurlijk schaam ik me niet Emel maar ben ik trots!
Je kan wel even hier kijken: http://www.karmaloop.com/(...)Number=1,pageSize=48quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:55 schreef MinatoNamikaze het volgende:
[..]
schoenen, ik vind dat dat paarse het verpest amk
Zijn dat vans dan? Heb de site even gecheckt en alles daar is nog lelijker dan deze van jou.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:55 schreef MinatoNamikaze het volgende:
[..]
schoenen, ik vind dat dat paarse het verpest amk
Dat werd vijf jaar terug ofzo toch ook gezegd? Dat hij de PKK opriep om geweld af te zweren en whatnot, is ook niet veel van terecht gekomen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:56 schreef Slayage het volgende:
heeft iemand hier iets over gelezen?
[..]
smaken verschillen,quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Zijn dat vans dan? Heb de site even gecheckt en alles daar is nog lelijker dan deze van jou.
[..]
Dat werd vijf jaar terug ofzo toch ook gezegd? Dat hij de PKK opriep om geweld af te zweren en whatnot, is ook niet veel van terecht gekomen.
Heeft hij überhaupt nog zeggenschap?
Ik werd ook geboren met blond haar en blauwe ogen. Nu heb ik bruin haar. Ies Niederlandse koeltoer.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:34 schreef IHVK het volgende:
Hm schijnbaar heeft ze toch licht haar en blauwe ogen.
(Turkse fixatie op blond en licht)
quote:
quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:34 schreef IHVK het volgende:
Hm schijnbaar heeft ze toch licht haar en blauwe ogen.
(Turkse fixatie op blond en licht)
Als het kan welquote:Op dinsdag 2 november 2010 18:41 schreef IHVK het volgende:
Ja willen jullie ook nog naam toenaam en favoriete kleur ofzo
?
Jullie lijken wel Google.
Seksist!quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:46 schreef IHVK het volgende:
Ik wilde dit grapje altijd al maken
Vrouw geeft andermans geld uit
Zo! Dat is modern. Toerkse chick met een Hollanderquote:
Heb zelf Nederlandse familie en ken vrijwel geen Turken die ook Nederlandse familie hebben, dan word ik nieuwsgierigquote:
In het nieuws omdat 'iemand' live op tv een hartaanval kreeg? Of was 't nog iemand met stature?quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:53 schreef IHVK het volgende:
Net op het Turkse nieuws! Een hartaanval op live TV. Kijk nu tien keer naar hoe iemand hier doodging!!
quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:41 schreef IHVK het volgende:
Ja willen jullie ook nog naam toenaam en favoriete kleur ofzo
?
Jullie lijken wel Google.
IBM (International Business and Marketing) in Rotterdam. Whyso? Interesse?quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Zeg, wat studeer jij eigenlijk dat je Mandarijn leert?
Aantal mannen (bijv dayi) die met Nederlandse vrouwen een relatie hebben, iets minder modern.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:03 schreef IHVK het volgende:
msnk ooh ik snap. Ja is vrij modern inderdaad.
Hoe zit het bij jou met NL familie?
Zoek een nieuwe studie en ben geinteresseerd in een aantal Aziatische talen (waaronder Mandarijn/Kantonees) dus was ik benieuwdquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:04 schreef o.us het volgende:
[..]
IBM (International Business and Marketing) in Rotterdam. Whyso? Interesse?
Word jij niet gek van je studie? Daar wordt denk ik constant met Engelse termen gestrooid?quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Geen taalverloedering dit keer.
Geen irritante tyfus PI dit keerquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Geen taalverloedering dit keer.
Ah okay. Ben je geïnteresseerd in import en export, marketing, vreemde talen en culturen? Dan is het wel iets voor jou maar ze zijn het allang gestopt met aanbieden en mijn jaar was het laatste jaar dat ze mensen aannamen. Ik denk dat ik wel iets voor je heb. HR of HvA?quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:06 schreef msnk het volgende:
[..]
Zoek een nieuwe studie en ben geinteresseerd in een aantal Aziatische talen (waaronder Mandarijn/Kantonees) dus was ik benieuwd
HvAquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:15 schreef o.us het volgende:
[..]
Ah okay. Ben je geïnteresseerd in import en export, marketing, vreemde talen en culturen? Dan is het wel iets voor jou maar ze zijn het allang gestopt met aanbieden en mijn jaar was het laatste jaar dat ze mensen aannamen. Ik denk dat ik wel iets voor je heb. HR of HvA?
Ach, misschien bijt jij je wel door dit heen of dit. Anders dit.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:35 schreef msnk het volgende:
[..]
HvALaat 's zien
Hoewel ik Eco toch wel een beetje zat ben
ja hij zegt waarom wij geen outkering ofzo hahaquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:44 schreef msnk het volgende:
Vay Allah, waarom heb ik geen uitkering? Zei dat nou?
En in dat eerste filmpje? Zegt ie iets over Job Cohen, kapot ayi ofzoquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:45 schreef MinatoNamikaze het volgende:
[..]
ja hij zegt waarom wij geen outkering ofzo haha
Kabadayi, voor zo ver het mij een beetje was overgekomen van mijn ouders betekende dit een nogal lompe brede turk die respect krijgt van andere mensen om zich heen ofzo :l? Althans van zijn neefjes etcquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:54 schreef msnk het volgende:
[..]
En in dat eerste filmpje? Zegt ie iets over Job Cohen, kapot ayi ofzo
Gaarquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:59 schreef MinatoNamikaze het volgende:
[..]
Kabadayi, voor zo ver het mij een beetje was overgekomen van mijn ouders betekende dit een nogal lompe brede turk die respect krijgt van andere mensen om zich heen ofzo :l? Althans van zijn neefjes etc
Die vraag stelde ik jaren terug ook aan trigger :pquote:
quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die vraag stelde ik jaren terug ook aan trigger :p
quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:37 schreef AryaMehr het volgende:
YouTube alweer gesloten door Turkije.Wat een vaag land is het ook soms.
soms hahahaquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:37 schreef AryaMehr het volgende:
Ik las het net idd.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:37 schreef AryaMehr het volgende:
Wat minder obsessie met ataturk zou de machthebbers goed doen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:38 schreef AryaMehr het volgende:
Wat minder 'trots' zou men goed doen.
Wat minder depressief PI gebruik zou je goed doen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wat minder obsessie met ataturk zou de machthebbers goed doen.
Dat is wat ik bedoelde. De verering van Ataturk begint religieuze vormen te krijgen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:49 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat minder obsessie met ataturk zou de machthebbers goed doen.
Da's toch haram, dat ze dat niet inzien.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoelde. De verering van Ataturk begint religieuze vormen te krijgen.
Begint? Is juist aan het afbrokkelen if any, het was altijd al religieus.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoelde. De verering van Ataturk begint religieuze vormen te krijgen.
De Berlusconi van Turkije!quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:03 schreef IHVK het volgende:
Deze keer heeft het niets te maken met Ataturk maar met de seksvideos van Baykal.
Niks mis met kerkelijk gezangquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:11 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja een lezing over Constantinopel okay leuk prima, maar als er ook nog kerkelijk gezang is!
kerkelijk gezang en turkse muziek met elkaar vergelijkenquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Niks mis met kerkelijk gezang![]()
. Ik zou Turkse muziek maar beledigen, dan zouden de rapen gaar zijn en zou *hoest*zeliha*rochel* mij persoonlijk komen villen.
Ja, die foto deed het hem echt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:43 schreef Triggershot het volgende:
Ayca, heb ik je al versierd of niet?
Nee, nog niet, amper mn bed uitgeweest.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:30 schreef Triggershot het volgende:
Beterschap mango
Had je nog gekeken?
Pff, wat een gedoe, beterschapquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:48 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Nee, nog niet, amper mn bed uitgeweest.
Zo stom, de apotheek zou de medicijnen bezorgen,
ik maar wachten en wachten, hebben ze het in de brievenbus gedaan...
thank you!quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Pff, wat een gedoe, beterschap
baykal in een sexvideoquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:03 schreef IHVK het volgende:
Deze keer heeft het niets te maken met Ataturk maar met de seksvideos van Baykal.
Wat is jouw afkomst eigenlijk?quote:Op woensdag 3 november 2010 03:01 schreef Doler12 het volgende:
Turken zitten allemaal in hun warme bedjes?
Ben je dan geen halfbloedje?quote:Op woensdag 3 november 2010 03:06 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een Nederlander, mijn vader komt oorspronkelijk uit Spanje.
Een kennis van mij heeft Asian Business Studies aan de HES/HvA gedaan, maar hij had dan ook last van gele koorts.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:06 schreef msnk het volgende:
[..]
Zoek een nieuwe studie en ben geinteresseerd in een aantal Aziatische talen (waaronder Mandarijn/Kantonees) dus was ik benieuwd
Goed geregeld.quote:Op woensdag 3 november 2010 03:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Nu drie jaar na zijn afstuderen zit hij thuis en leeft van het fortuin van zijn schoonouders uit Vietnam, zijn vrouw heeft hij via zijn studie ontmoet
Een halfbloedje is iemand die een blanke en een niet blanke ouders heeft. Mijn vader woont al 43 jaar in Nederland en is inderdaad een Nederlander.quote:Op woensdag 3 november 2010 03:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je vader komt oorspronkelijk uit Spanje, maar is Nederlander?
Hm. Okay.quote:Op woensdag 3 november 2010 03:32 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Een halfbloedje is iemand die een blanke en een niet blanke ouders heeft. Mijn vader woont al 43 jaar in Nederland en is inderdaad een Nederlander.
Mijn opa was een gastarbeider, familie ging terug en mijn vader blijf achter in Nederland omdat hij getrouwd is met mijn moeder.quote:Op woensdag 3 november 2010 03:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm. Okay.
Waarom is ie niet in Spanje gebleven en/of waarom is ie naar Nederland gekomen?
Halfbloed betekent niet perse half zwart, half wit. Halfbloed wordt vaak gebruikt voor mensen die en mix zijn tussen twee etniciteiten. Jij bent half Spaans, half Nederlands, dat maakt jou een halfbloed.quote:Op woensdag 3 november 2010 03:32 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Een halfbloedje is iemand die een blanke en een niet blanke ouders heeft. Mijn vader woont al 43 jaar in Nederland en is inderdaad een Nederlander.
Hm, mijn opa is ook een gastarbeider. Zou dit zorgen voor verbondenheid tussen ons (twee)?quote:Op woensdag 3 november 2010 03:45 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Mijn opa was een gastarbeider, familie ging terug en mijn vader blijf achter in Nederland omdat hij getrouwd is met mijn moeder.
Misschienquote:Op woensdag 3 november 2010 04:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm, mijn opa is ook een gastarbeider. Zou dit zorgen voor verbondenheid tussen ons (twee)?
Heb jij ook het gevoel dat je niet past hier (in Nederland), ondanks alles wat je doet? Er mist iets, zeg maar.quote:
Totaal niet. Ik voel mij gewoon 100% Nederlander en ik heb nog nooit problemen gehad over mijn ethische afkomst.quote:Op woensdag 3 november 2010 04:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb jij ook het gevoel dat je niet past hier (in Nederland), ondanks alles wat je doet? Er mist iets, zeg maar.
Hm. Je bent 100% Nederlander, toch? Je bent Nederlander en je bent Nederlands opgevoed. Dan is het inderdaad anders, vergeleken met mij/'ons'. Je bent niet tussen twee culturen in opgegroeid, right? Dan is het inderdaad een ander verhaal.quote:Op woensdag 3 november 2010 04:18 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik voel mij gewoon 100% Nederlander en ik heb nog nooit problemen gehad over mijn ethische afkomst.
Ja dat klopt, dan is het inderdaad een ander verhaal ja. Ik spreek zelfs geen Spaansquote:Op woensdag 3 november 2010 04:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm. Je bent 100% Nederlander, toch? Je bent Nederlander en je bent Nederlands opgevoed. Dan is het inderdaad anders, vergeleken met mij/'ons'. Je bent niet tussen twee culturen in opgegroeid, right? Dan is het inderdaad een ander verhaal.
Jij wel?quote:Op woensdag 3 november 2010 04:09 schreef zarGon het volgende:
Heb jij ook het gevoel dat je niet past hier (in Nederland), ondanks alles wat je doet? Er mist iets, zeg maar.
Jawel. Ik vraag mij weleens af hoe het zou zijn als ik in Turkije was geboren en opgegroeid en daar zou leven. Er zijn cultuurverschillen. Aan een Nederlander is het bijvoorbeeld moeilijk uit te leggen waarom na je 18de nog thuis wonen normaal is. Of waarom je niet drinkt. En de vriendschappen zijn toch net wat anders. Maar ja, aan de andere kant pas ik ook niet in Turkije, hoor. Ik erger mij aan een aantal dingen, dingen die in Nederland heel erg normaal zijn. Onder andere dat Nederlanders direct zijn in communicatie, terwijl het bij de Turken niet zo is. Of meningen over seks en onderlinge communicatie tussen jongens en meiden, bijvoorbeeld. In Turkije zijn ze daar veel terughoudender over.quote:
Ook nooit interesse gehad om het te leren, al heb je er maar heel weinig mee te maken?quote:Op woensdag 3 november 2010 04:27 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, dan is het inderdaad een ander verhaal ja. Ik spreek zelfs geen Spaans
Klopt, ik heb ook het gevoel nooit volledig geaccepteerd te worden. Verschil is enkel dat ik daar ook niet naar hunker; het maakt mij eerlijk gezegd niet uit. Ik doe waar ik mij goed bij voel en om meningen van andere geef ik vrij weinig. Het hele integratiedebat en de discussie over immigranten boeit mij totaal niet meer.quote:Op woensdag 3 november 2010 04:35 schreef zarGon het volgende:
Jawel. Ik vraag mij weleens af hoe het zou zijn als ik in Turkije was geboren en opgegroeid en daar zou leven. Er zijn cultuurverschillen. Aan een Nederlander is het bijvoorbeeld moeilijk uit te leggen waarom na je 18de nog thuis wonen normaal is. Of waarom je niet drinkt. En de vriendschappen zijn toch net wat anders. Maar ja, aan de andere kant pas ik ook niet in Turkije, hoor. Ik erger mij aan een aantal dingen, dingen die in Nederland heel erg normaal zijn. Onder andere dat Nederlanders direct zijn in communicatie, terwijl het bij de Turken niet zo is. Of meningen over seks en onderlinge communicatie tussen jongens en meiden, bijvoorbeeld. In Turkije zijn ze daar veel terughoudender over.
Dat zeker.quote:Maar goed, ik ben blij dat ik hier woon. Sociale controle is niet mijn ding noh.
Dat dus, volledige acceptatie... En, hunkeren is ietwat te sterk uitgedrukt. Soms sta je daar wel bij stil en dan doet het toch wel wat met je. Maar ja, er rest niets anders dan accepteren dat het gewoon zo is. Wees trouwens blij dat je Iraans bent, het is veel kutter om Marokkaan te zijn in Nederland. Al doe jij als individu je best, je wordt toch afgerekend op je afkomst.quote:Op woensdag 3 november 2010 04:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt, ik heb ook het gevoel nooit volledig geaccepteerd te worden. Verschil is enkel dat ik daar ook niet naar hunker; het maakt mij eerlijk gezegd niet uit. Ik doe waar ik mij goed bij voel en om meningen van andere geef ik vrij weinig. Het hele integratiedebat en de discussie over immigranten boeit mij totaal niet meer.
[..]
Dat zeker.
Klopt, het verschil is enkel dat ik voor de doorsnee bekrompen Nederland net zo goed een 'Marokkaan' ben omdat men ten eerste het uiterlijke verschil nauwelijks uit elkaar kan houden en ten tweede omdat elke 'buitenlander hetzelfde is'. De doorsnee bekrompen Nederland weet qua integratie de verschillen tussen Marokkanen, Turken en Iraniers echt niet hoor. En discriminatie is mij niet vreemd. Soms roept het een vlaag van woede op, wanneer je bijvoorbeeld voor de zoveelste keer geweigerd wordft bij de discotheek omdat jij en je vrienden geen autochtonen zijn. Maar voor de rest boeit het hele integratiedebat mij nauwelijks meer. Wat men als Marokkaan hier wel of niet doet zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn. Een deel van de Nederlanders zijn altijd al enigszins wereldvreemd en racistisch geweest; in de jaren '60 toen de gastarbeiders net in Nederland waren en er van enig onrust geen sprake was, werden gebouwen waarin gastarbeiders vertoefden al in brand gestoken. Ik zal mij nooit 'echt' een Nederland voelen en daarmee ben ik hartstikke tevreden.quote:Op woensdag 3 november 2010 04:53 schreef zarGon het volgende:
Wees trouwens blij dat je Iraans bent, het is veel kutter om Marokkaan te zijn in Nederland. Al doe jij als individu je best, je wordt toch afgerekend op je afkomst.
Ik voel mij eerlijk gezegd Iranier noch Nederlander. Toch heb ik om verscheidene redenen binding met beide landen. De één om het feit dat de geschiedenis van mijn ouders, voorouders en 'volk' in het gebied liggen dat onder de naam 'Iran' bekend staat. Qua mentaliteit ben ik overigens eerder Nederlander. Het ontbreken van een religie, liberalistische overtuiging, etc. acht ik eerder toe aan een westerse gedachtegoed. Toch voel ik mij onder de Iraniers meer 'thuis' dan onder de Nederlanders. We delen dezelfde humor, warmte, etc.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:14 schreef zarGon het volgende:
AryaMehr en ik hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten wat er gaande is en hoe het voelt.
Arya, wat voel jij je? Ikzelf twijfel tussen Nederlandse Turk en noch Nederlander, noch Turk. Hm. En ik kan de Nederlanders wel begrijpen hoor. Er is een reden waarom Wilders zoveel aanhangers heeft. In zwakke tijden is er altijd wel een groep de lul, Wilders maakt daar handig gebruik van. En ik denk dat de integratiedebat alleen maar mensen uit elkaar trekt en steeds harder en harder wordt. Misschien omdat het hiervoor te zacht is geweest, who knows.
Klopt, ik voel mij onder de Turken, Marokkanen, Irakezen, Afghanen, etc ook meer thuis dan onder de Nederlanders.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:35 schreef zarGon het volgende:
Dit is trouwens ook de reden dat ik veel beter kan opschieten met allochtonen dan Nederlanders. We begrijpen elkaar op een heel ander level.
Nee, wij kennen geen lidwoorden.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:38 schreef zarGon het volgende:
Ken het Perzisch lidwoorden? Ik vind het maar nutteloze dingen.
Het, dacht ik.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:37 schreef zarGon het volgende:
Is het "de level" of "het level"? Van Dale geeft het lidwoord niet weer en woordenlijst.org herkent het woord niet.
Raar is dat, hè. Op zich heb je er geen behoefte aan, maar het is toch een fijner gevoel. En het gaat geheel automatisch. We verlangen stiekem naar 'onze' eigen mensen.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt, ik voel mij onder de Turken, Marokkanen, Irakezen, Afghanen, etc ook meer thuis dan onder de Nederlanders.
Klopt, voornamelijk ook omdat men in zekere zin als één soort groep wordt weergeven; allochtonen. We weten onderling ook de worstelingen die het allochtoon zijn met zich meebrengt. Een gevoel dat men als autochtone Nederland nooit daadwerkelijk zal begrijpen. Heb je overigens ook weleens in je leven een moment gehad dat je het gevoel dat je jezelf continu moet bewijzen?quote:Op woensdag 3 november 2010 05:43 schreef zarGon het volgende:
Raar is dat, hè. Op zich heb je er geen behoefte aan, maar het is toch een fijner gevoel. En het gaat geheel automatisch. We verlangen stiekem naar 'onze' eigen mensen.
Tof. Ook moeite gehad met lidwoorden?quote:Op woensdag 3 november 2010 05:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, wij kennen geen lidwoorden.
Ik denk dat het zowel 'de' als 'het' is. Engels leenwoord (toch?), dus 'de'. Al zegt gevoel 'het level'.quote:
Ja, vooral op de middelbare school. Nu niet meer.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:47 schreef zarGon het volgende:
Tof. Ook moeite gehad met lidwoorden?
Hoe bedoel je precies?quote:Lezen jullie ook letterlijk wat er staat en schrijven jullie ook letterlijk wat jullie zeggen?
Jij was er dan vroeg bij. Mijn Nederlands is pas de laatste jaren sterk ontwikkeld, onder andere door dit forum. Vooral tijdens het spreken heb ik er soms nog last van, 'de' komt er makkelijker uit dan 'het'.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, vooral op de middelbare school. Nu niet meer.
[..]
Klemtonen en dergelijke. Schrijven jullie wat je hoort, dus komt de uitspraak van woorden/zinnen exact overeen met datgene wat geschreven is? En andersom, schrijven jullie exact datgene wat jullie zeggen?quote:Hoe bedoel je precies?
Klopt, dit forum heeft mij inderdaad ook een hoop geleerd.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:54 schreef zarGon het volgende:
Jij was er dan vroeg bij. Mijn Nederlands is pas de laatste jaren sterk ontwikkeld, onder andere door dit forum. Vooral tijdens het spreken heb ik er soms nog last van, 'de' komt er makkelijker uit dan 'het'.
Op de eerste vraag: ja. Tweede vraag volgens mij een nee.quote:Klemtonen en dergelijke. Schrijven jullie wat je hoort, dus komt de uitspraak van woorden/zinnen exact overeen met datgene wat geschreven is? En andersom, schrijven jullie exact datgene wat jullie zeggen?
quote:Op woensdag 3 november 2010 05:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik denk dat het zowel 'de' als 'het' is. Engels leenwoord (toch?), dus 'de'. Al zegt gevoel 'het level'.
Even registeren op Van Dale. Ik moet het nu weten.
Moet bewijzen omdat je beter dan anderen wil zijn of moeten bewijzen omdat je anders (allochtoon) bent?quote:Op woensdag 3 november 2010 05:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt, voornamelijk ook omdat men in zekere zin als één soort groep wordt weergeven; allochtonen. We weten onderling ook de worstelingen die het allochtoon zijn met zich meebrengt. Een gevoel dat men als autochtone Nederland nooit daadwerkelijk zal begrijpen. Heb je overigens ook weleens in je leven een moment gehad dat je het gevoel dat je jezelf continu moet bewijzen?
Meer in de zin van dat je tijdens elke nieuwe ontmoeting op de één of andere manier snelt wilt benadrukken dat je 'goed' geïntegreerd bent. Toen ik net niet volwassen was, had ik dit erg sterk.quote:Op woensdag 3 november 2010 06:05 schreef zarGon het volgende:
Moet bewijzen omdat je beter dan anderen wil zijn of moeten bewijzen omdat je anders (allochtoon) bent?
Hm. Ik kan momenteel even niet zo snel een herinnering tevoorschijn halen, maar ik begrijp wat je bedoelt. Je wil dat ze als individu/persoon beoordelen, niet dat ze afkomst erbij halen. Vast en zeker wel gehad.
Het geeft stiekem voldoening om het taalgebruik van Nederlanders te verbeteren.quote:Op woensdag 3 november 2010 05:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt, dit forum heeft mij inderdaad ook een hoop geleerd.
[..]
Op de eerste vraag: ja. Tweede vraag volgens mij een nee.
Ik zat er even over na te denken en volgens mij heb ik dat niet echt gehad. "Niet echt" zegt niet veel en impliceert dat ik het wel had tot een bepaalde mate, dus ik maak er 'niet' van. Volgens mij had ik die behoefte niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 06:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Meer in de zin van dat je tijdens elke nieuwe ontmoeting op de één of andere manier snelt wilt benadrukken dat je 'goed' geïntegreerd bent. Toen ik net niet volwassen was, had ik dit erg sterk.
Waarom ik het had is mij volkomen onbekend. Waarom ik het niet meer heb is omdat het zinloos is. Het schiet niet op.quote:Op woensdag 3 november 2010 06:16 schreef zarGon het volgende:
Waarom had jij het? En wat heeft ervoor gezorgd dat je het niet meer hebt?
Werd je anders behandeld door je omgeving dan dat je behandeld wou worden? Een zorg minder, dat maakt het leven een stukje draaglijker.quote:Op woensdag 3 november 2010 06:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waarom ik het had is mij volkomen onbekend. Waarom ik het niet meer heb is omdat het zinloos is. Het schiet niet op.
Ik kijk eerlijk gezegd weinig naar Iraanse zenders, maar mijn moeder wel. Er zijn Iraanse zenders die vanuit Iran opereren en Iraanse zenders die voornamelijk vanuit de VS opereren. Bij de eerste heeft de verwestering niet toegeslagen, aangezien ze onder controle van het regime staan, en bij de laatste ook niet echt. Er worden bijvoorbeeld geen Iraanse soaps vanuit het buitenland uitgezonden. Het gaat voornamelijk om nieuws, actualiteiten en historische programma's; daar is de verwestering niet echt te merken. Ik heb overigens niets tegen het westen, maar ik moet hierbij denken aan de verklaring van een vrouw die deelnam aan de Iraanse revolutie destijds. Ze zei dat ze niets tegen het westen had, maar dat ze in opstand kwam tegen de oppervlakkigheden die het westen ze gebracht had. Volgens haar werd er niets versteld over de pracht van de westerse cultuur, maar werden ze enkel overspoeld door de negatieve en oppervlakkige kanten ervan.quote:Op woensdag 3 november 2010 06:29 schreef zarGon het volgende:
Kijk jij naar Iraanse zenders? Ik had vandaag een gesprekje over de verwestering van Turkse zenders. Je ziet bijvoorbeeld veel meer open en bloot, in Turkse series zie je her en der wijntjes/biertjes gedronken worden, raken de vrouwen zwanger zonder gehuwd te zijn en wordt Europa geïdealiseerd. Heeft Iran dit ook?
quote:Op woensdag 3 november 2010 06:49 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vind je van haar? Ik vind haar wel cute.
Hm, oppervlakkig klinkt een beetje denigrerend. Maar zo voelt het wel, vooral als je de Amerikanen erbij betrekt. Ik begrijp in ieder geval wat die mevrouw ermee bedoelt/bedoelde. Iran heeft zo zijn eigen problemen, hm? Hoe is het trouwens met de 'revolutie' (kan ik het zo noemen?) die aan de gang was vorig jaar?quote:Op woensdag 3 november 2010 06:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik kijk eerlijk gezegd weinig naar Iraanse zenders, maar mijn moeder wel. Er zijn Iraanse zenders die vanuit Iran opereren en Iraanse zenders die voornamelijk vanuit de VS opereren. Bij de eerste heeft de verwestering niet toegeslagen, aangezien ze onder controle van het regime staan, en bij de laatste ook niet echt. Er worden bijvoorbeeld geen Iraanse soaps vanuit het buitenland uitgezonden. Het gaat voornamelijk om nieuws, actualiteiten en historische programma's; daar is de verwestering niet echt te merken. Ik heb overigens niets tegen het westen, maar ik moet hierbij denken aan de verklaring van een vrouw die deelnam aan de Iraanse revolutie destijds. Ze zei dat ze niets tegen het westen had, maar dat ze in opstand kwam tegen de oppervlakkigheden die het westen ze gebracht had. Volgens haar werd er niets versteld over de pracht van de westerse cultuur, maar werden ze enkel overspoeld door de negatieve en oppervlakkige kanten ervan.
Nee.quote:
quote:Op woensdag 3 november 2010 08:33 schreef IHVK het volgende:
<3
İk dacht heel Føk hoeft het niet te weten, maar jij wel
Briljante telefoon!quote:
quote:IHVK says: (7:45:32 PM)
Seksbom aleykum
IHVK says: (7:45:42 PM)
Oke WTF
IHVK says: (7:45:47 PM)
Selamin aleykum
IVHK says: (7:46:00 PM)
Rare woordenboek
Denk het ook, maar nu is het nog chill!quote:Op woensdag 3 november 2010 08:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
.
.
Maar wat ik zei dus. Het komt nog wel.
Ik gok dat je het meest je moeder's eten zal missen.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Denk het ook, maar nu is het nog chill!
Ja sowieso , moederskindje present hier.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik gok dat je het meest je moeder's eten zal missen..
Volgens mij heb je geeneens een woordenboek en zijn dit je eigen garpen/fouten.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:37 schreef IHVK het volgende:
Ja mijn woordenboek en ik zijjn inmiddels een komisch duo geworden
nee hoor als ik Føk zeg doet hij automatisch dit gewoon bijvoorbeeldquote:Op woensdag 3 november 2010 09:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geeneens een woordenboek en zijn dit je eigen garpen/fouten.
Ik zit in mijn 2de leerjaar van mijn opleiding... en moet 6 maande stage lopen.quote:
Ja toch. Echte man.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:05 schreef msnk het volgende:
Gevoelens blootleggen alles. Kameraadschap.
Ben trouwens erg benieuwd wat voor gesprek je hebt gehad met je mams
K.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:23 schreef msnk het volgende:
TS suna bir baksana, ben ook best benieuwd naar een verklaring
[Centraal] Vragen over de Islam #11
Thanksquote:
De wereldvreemdheid.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:19 schreef Landysh het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven een burrito gegeten. Wat een ervaring.
Je kan ook gewoon elke dag lahmacun halen.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:26 schreef IHVK het volgende:
Ik ga het ook wel maken, moet toch vaak koken komende tijd.
quote:
Hoezoquote:Op woensdag 3 november 2010 16:26 schreef IHVK het volgende:
Ik ga het ook wel maken, moet toch vaak koken komende tijd.
Wat praat je, het is half zeven want de minuutwijzer is halverwege het rondje richting de twaalf.quote:Op woensdag 3 november 2010 06:33 schreef zarGon het volgende:
Verrek, het is half 7.
(Nederlanders kunnen ook al niet klokkijken, want het is gewoon half 6. Beh.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fantastisch!quote:Op woensdag 3 november 2010 16:43 schreef Julis het volgende:
Ayça en Wik!
[..]
[..]
Dat was echt fantastisch.
quote:Op woensdag 3 november 2010 17:44 schreef Ayca het volgende:
Ik heb van 12.00 tot 17.00 geslapen.![]()
En ik verheug me al op vanavond.![]()
Wat gebeurd er met mij.Je wordt een volwassen Turk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die slaapt de hele dag? wtfquote:Op woensdag 3 november 2010 17:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je wordt een volwassen Turk.
Ik heb geen min. TV gekeken vandaag.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sowieso en dan al die vrouwenprogramma's op TV kijken.
Je was op TV?quote:Op woensdag 3 november 2010 17:49 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik heb geen min. TV gekeken vandaag.
Ze kan echt niet dansen btw.quote:
mooi maar daar doelde ik niet opquote:
Aint gonna say anything.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
mooi maar daar doelde ik niet opik zag ayca als een spijbelaarster ! Waarom leg ik dit uit. Had jij vast al door..
Mn inbox is blijkbaar openbaar. Van hotmail. Hoe ga ik ooit achterhalen door wie dit komt.quote:
Hoe bedoel je openbaar? Iedereen kan er in?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Mn inbox is blijkbaar openbaar. Van hotmail. Hoe ga ik ooit achterhalen door wie dit komt.
nja iemand heeft mn inbox openbaar gemaakt voor bepaalde mensen. Niet iedereen kan erin, maar heeft wel de inhoud gezien. En t heeft voor wat problemen gezorgd, dus moet echt weten hoe dit heeft kunenn gebeuren / wie het ismquote:Op woensdag 3 november 2010 18:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe bedoel je openbaar? Iedereen kan er in?
Het grappige is dat ik uit wantrouwen nergens anders inlog dan mobiel? Soms zelfs niet thuisquote:Op woensdag 3 november 2010 18:02 schreef Ayca het volgende:
Heb je niet gewoon op wachtwoord onthouden ofzo gedrukt?
Geen idee, kan ook niet denk ik, verander eerst maar snel even je wachtwoord en meld je overal af.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
nja iemand heeft mn inbox openbaar gemaakt voor bepaalde mensen. Niet iedereen kan erin, maar heeft wel de inhoud gezien. En t heeft voor wat problemen gezorgd, dus moet echt weten hoe dit heeft kunenn gebeuren / wie het ism
Dat is wel raar ja. Doe maar wat TS zegt iig.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
nja iemand heeft mn inbox openbaar gemaakt voor bepaalde mensen. Niet iedereen kan erin, maar heeft wel de inhoud gezien. En t heeft voor wat problemen gezorgd, dus moet echt weten hoe dit heeft kunenn gebeuren / wie het ism
Heb je het niet toevallig aan een zekere persoon verteld, je wachtwoord.. ooit?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
En allemaal rare foto's bewaard op mn mail. Dat is weer het nadeel voor mij..
Nee, zo'n type ben ik niet. Zijn veel dingen die ik niet met anderen deel. Vrienden heb je voor de lol en soms voor advies ofzo, niet om je inbox mee te delenquote:Op woensdag 3 november 2010 18:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je het niet toevallig aan een zekere persoon verteld, je wachtwoord.. ooit?
Ik heb juist de ziekelijke drang ALLES te bewaren.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:09 schreef Ayca het volgende:
Daarom verwijder ik alles. Smsjes, mailtjes, alles.
Qua mailtjes bewaar ik alleen de echt belangrijke dingen. Maar verder..quote:Op woensdag 3 november 2010 18:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik heb juist de ziekelijke drang ALLES te bewaren.
ik heb bij iedere persoonlijke mail de gedachte dat het ooit nog nodig zal zijnquote:Op woensdag 3 november 2010 18:12 schreef Ayca het volgende:
[..]
Qua mailtjes bewaar ik alleen de echt belangrijke dingen. Maar verder..
Vind het heerlijk om dingen weg te gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |