abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88275689
Trusten iedereen.
pi_88275690
quote:
17s.gif Op woensdag 3 november 2010 03:59 schreef Landysh het volgende:
Trusten iedereen.
Slaap lekker, lieverd.
pi_88275696
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 03:45 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Mijn opa was een gastarbeider, familie ging terug en mijn vader blijf achter in Nederland omdat hij getrouwd is met mijn moeder.
Hm, mijn opa is ook een gastarbeider. Zou dit zorgen voor verbondenheid tussen ons (twee)?
pi_88275707
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2010 04:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hm, mijn opa is ook een gastarbeider. Zou dit zorgen voor verbondenheid tussen ons (twee)?
Misschien :D
pi_88275716
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 04:07 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Misschien :D
Heb jij ook het gevoel dat je niet past hier (in Nederland), ondanks alles wat je doet? Er mist iets, zeg maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2010 04:09:53 ]
pi_88275734
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2010 04:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb jij ook het gevoel dat je niet past hier (in Nederland), ondanks alles wat je doet? Er mist iets, zeg maar.
Totaal niet. Ik voel mij gewoon 100% Nederlander en ik heb nog nooit problemen gehad over mijn ethische afkomst.
pi_88275736
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 04:18 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Totaal niet. Ik voel mij gewoon 100% Nederlander en ik heb nog nooit problemen gehad over mijn ethische afkomst.
Hm. Je bent 100% Nederlander, toch? Je bent Nederlander en je bent Nederlands opgevoed. Dan is het inderdaad anders, vergeleken met mij/'ons'. Je bent niet tussen twee culturen in opgegroeid, right? Dan is het inderdaad een ander verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2010 04:23:52 ]
pi_88275743
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 04:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hm. Je bent 100% Nederlander, toch? Je bent Nederlander en je bent Nederlands opgevoed. Dan is het inderdaad anders, vergeleken met mij/'ons'. Je bent niet tussen twee culturen in opgegroeid, right? Dan is het inderdaad een ander verhaal.
Ja dat klopt, dan is het inderdaad een ander verhaal ja. Ik spreek zelfs geen Spaans :D
  woensdag 3 november 2010 @ 04:28:02 #159
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275746
quote:
Op woensdag 3 november 2010 04:09 schreef zarGon het volgende:
Jij wel?
pi_88275755
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 04:28 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Jij wel?
Jawel. Ik vraag mij weleens af hoe het zou zijn als ik in Turkije was geboren en opgegroeid en daar zou leven. Er zijn cultuurverschillen. Aan een Nederlander is het bijvoorbeeld moeilijk uit te leggen waarom na je 18de nog thuis wonen normaal is. Of waarom je niet drinkt. En de vriendschappen zijn toch net wat anders. Maar ja, aan de andere kant pas ik ook niet in Turkije, hoor. Ik erger mij aan een aantal dingen, dingen die in Nederland heel erg normaal zijn. Onder andere dat Nederlanders direct zijn in communicatie, terwijl het bij de Turken niet zo is. Of meningen over seks en onderlinge communicatie tussen jongens en meiden, bijvoorbeeld. In Turkije zijn ze daar veel terughoudender over.

Maar goed, ik ben blij dat ik hier woon. Sociale controle is niet mijn ding noh.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2010 04:39:30 ]
pi_88275758
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 04:27 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, dan is het inderdaad een ander verhaal ja. Ik spreek zelfs geen Spaans :D
Ook nooit interesse gehad om het te leren, al heb je er maar heel weinig mee te maken?
  woensdag 3 november 2010 @ 04:44:36 #162
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275763
quote:
Op woensdag 3 november 2010 04:35 schreef zarGon het volgende:
Jawel. Ik vraag mij weleens af hoe het zou zijn als ik in Turkije was geboren en opgegroeid en daar zou leven. Er zijn cultuurverschillen. Aan een Nederlander is het bijvoorbeeld moeilijk uit te leggen waarom na je 18de nog thuis wonen normaal is. Of waarom je niet drinkt. En de vriendschappen zijn toch net wat anders. Maar ja, aan de andere kant pas ik ook niet in Turkije, hoor. Ik erger mij aan een aantal dingen, dingen die in Nederland heel erg normaal zijn. Onder andere dat Nederlanders direct zijn in communicatie, terwijl het bij de Turken niet zo is. Of meningen over seks en onderlinge communicatie tussen jongens en meiden, bijvoorbeeld. In Turkije zijn ze daar veel terughoudender over.
Klopt, ik heb ook het gevoel nooit volledig geaccepteerd te worden. Verschil is enkel dat ik daar ook niet naar hunker; het maakt mij eerlijk gezegd niet uit. Ik doe waar ik mij goed bij voel en om meningen van andere geef ik vrij weinig. Het hele integratiedebat en de discussie over immigranten boeit mij totaal niet meer.

quote:
Maar goed, ik ben blij dat ik hier woon. Sociale controle is niet mijn ding noh.
Dat zeker.
pi_88275774
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 04:44 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Klopt, ik heb ook het gevoel nooit volledig geaccepteerd te worden. Verschil is enkel dat ik daar ook niet naar hunker; het maakt mij eerlijk gezegd niet uit. Ik doe waar ik mij goed bij voel en om meningen van andere geef ik vrij weinig. Het hele integratiedebat en de discussie over immigranten boeit mij totaal niet meer.
[..]

Dat zeker.
Dat dus, volledige acceptatie... En, hunkeren is ietwat te sterk uitgedrukt. Soms sta je daar wel bij stil en dan doet het toch wel wat met je. Maar ja, er rest niets anders dan accepteren dat het gewoon zo is. Wees trouwens blij dat je Iraans bent, het is veel kutter om Marokkaan te zijn in Nederland. Al doe jij als individu je best, je wordt toch afgerekend op je afkomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2010 04:54:22 ]
pi_88275777
Hallo nachtbrakers
Graag op anoniem
pi_88275780
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 04:55 schreef Mainport het volgende:
Hallo nachtbrakers
Selam Mainport.
  woensdag 3 november 2010 @ 05:01:47 #166
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275783
quote:
Op woensdag 3 november 2010 04:53 schreef zarGon het volgende:
Wees trouwens blij dat je Iraans bent, het is veel kutter om Marokkaan te zijn in Nederland. Al doe jij als individu je best, je wordt toch afgerekend op je afkomst.
Klopt, het verschil is enkel dat ik voor de doorsnee bekrompen Nederland net zo goed een 'Marokkaan' ben omdat men ten eerste het uiterlijke verschil nauwelijks uit elkaar kan houden en ten tweede omdat elke 'buitenlander hetzelfde is'. De doorsnee bekrompen Nederland weet qua integratie de verschillen tussen Marokkanen, Turken en Iraniers echt niet hoor. En discriminatie is mij niet vreemd. Soms roept het een vlaag van woede op, wanneer je bijvoorbeeld voor de zoveelste keer geweigerd wordft bij de discotheek omdat jij en je vrienden geen autochtonen zijn. Maar voor de rest boeit het hele integratiedebat mij nauwelijks meer. Wat men als Marokkaan hier wel of niet doet zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn. Een deel van de Nederlanders zijn altijd al enigszins wereldvreemd en racistisch geweest; in de jaren '60 toen de gastarbeiders net in Nederland waren en er van enig onrust geen sprake was, werden gebouwen waarin gastarbeiders vertoefden al in brand gestoken. Ik zal mij nooit 'echt' een Nederland voelen en daarmee ben ik hartstikke tevreden.
pi_88275798
AryaMehr en ik hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten wat er gaande is en hoe het voelt.

Arya, wat voel jij je? Ikzelf twijfel tussen Nederlandse Turk en noch Nederlander, noch Turk. Hm. En ik kan de Nederlanders wel begrijpen hoor. Er is een reden waarom Wilders zoveel aanhangers heeft. In zwakke tijden is er altijd wel een groep de lul, Wilders maakt daar handig gebruik van. En ik denk dat de integratiedebat alleen maar mensen uit elkaar trekt en steeds harder en harder wordt. Misschien omdat het hiervoor te zacht is geweest, who knows.
  woensdag 3 november 2010 @ 05:25:59 #168
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275802
quote:
Op woensdag 3 november 2010 05:14 schreef zarGon het volgende:
AryaMehr en ik hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten wat er gaande is en hoe het voelt.

Arya, wat voel jij je? Ikzelf twijfel tussen Nederlandse Turk en noch Nederlander, noch Turk. Hm. En ik kan de Nederlanders wel begrijpen hoor. Er is een reden waarom Wilders zoveel aanhangers heeft. In zwakke tijden is er altijd wel een groep de lul, Wilders maakt daar handig gebruik van. En ik denk dat de integratiedebat alleen maar mensen uit elkaar trekt en steeds harder en harder wordt. Misschien omdat het hiervoor te zacht is geweest, who knows.
Ik voel mij eerlijk gezegd Iranier noch Nederlander. Toch heb ik om verscheidene redenen binding met beide landen. De één om het feit dat de geschiedenis van mijn ouders, voorouders en 'volk' in het gebied liggen dat onder de naam 'Iran' bekend staat. Qua mentaliteit ben ik overigens eerder Nederlander. Het ontbreken van een religie, liberalistische overtuiging, etc. acht ik eerder toe aan een westerse gedachtegoed. Toch voel ik mij onder de Iraniers meer 'thuis' dan onder de Nederlanders. We delen dezelfde humor, warmte, etc.
pi_88275807
Whehe, ik zit te glimlachen achter mijn scherm op dit moment. Je post is zo herkenbaar, damn. Ik ben het met je eens.

Vooral je laatste zin. "We delen dezelfde humor, warmte, etc." Ik kon het niet beter gezegd hebben Je hebt de juiste woorden gekozen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2010 05:32:30 ]
pi_88275810
Dit is trouwens ook de reden dat ik veel beter kan opschieten met allochtonen dan Nederlanders. We begrijpen elkaar op een heel ander level.
  woensdag 3 november 2010 @ 05:36:43 #171
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275813
Hehe, zijn we het toch eens met elkaar.
pi_88275814
Is het "de level" of "het level"? Van Dale geeft het lidwoord niet weer en woordenlijst.org herkent het woord niet.
pi_88275817
Kent het Perzisch lidwoorden? Ik vind het maar nutteloze dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2010 05:40:02 ]
  woensdag 3 november 2010 @ 05:38:58 #174
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275818
quote:
Op woensdag 3 november 2010 05:35 schreef zarGon het volgende:
Dit is trouwens ook de reden dat ik veel beter kan opschieten met allochtonen dan Nederlanders. We begrijpen elkaar op een heel ander level.
Klopt, ik voel mij onder de Turken, Marokkanen, Irakezen, Afghanen, etc ook meer thuis dan onder de Nederlanders.
  woensdag 3 november 2010 @ 05:40:24 #175
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88275820
quote:
Op woensdag 3 november 2010 05:38 schreef zarGon het volgende:
Ken het Perzisch lidwoorden? Ik vind het maar nutteloze dingen.
Nee, wij kennen geen lidwoorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')