quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:47 schreef drumstickNL het volgende:
Kwaliteit gaat samen met het niveau van de bass.
Juist... niet dus.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:47 schreef drumstickNL het volgende:
Kwaliteit gaat samen met het niveau van de bass.
Fout, sq is sq omdat je vaak speakers gebruikt welke geluid weer kunnen geven met een extreem lage vervorming.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
![]()
Das de sjonnie manier.
Alles moet er kraakhelder uitkomen op het zelfde aantal db
Bron? Want het klinkt als pure bullshit.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:57 schreef NickB het volgende:
[..]
Fout, sq is sq omdat je vaak speakers gebruikt welke geluid weer kunnen geven met een extreem lage vervorming.
Verder is het altijd naar je eigen smaak en niet alles het zelfde aantal db dat is alleen voor wedstrijden zo.
Daarbij klinkt 90% van de muziek zeer ruk als elke frequentie even hard gaat omdat er in de studio rekening mee wordt gehouden dat 99% van de mensen geen uber fantastic stereo thuis hebben staan.
Dat zijn de echtequote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:57 schreef Dagonet het volgende:
Ik had een collega die zoveel in z'n auto had gestouwd dat je hem van honderden meters verderop hoorde aankomen en waar je op de achterbank geen lucifer kon aansteken omdat ze meteen uitgeblazen werden. Dat hij z'n gehoor verkloot weet hij en boeit hem niet.
Dat soort gasten mogen wat mij betreft alle kosten voor gehoorschade later zelf ophoesten. En gehoorapparaten zijn vrij aan de prijs.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:02 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat zijn de echtedie-hardssukkels...
Ja precies... ik mag zelf graag naar een stukje muziek op hoog volume luisteren, maar dan wel thuis en niet in de auto.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat soort gasten mogen wat mij betreft alle kosten voor gehoorschade later zelf ophoesten. En gehoorapparaten zijn vrij aan de prijs.
Echt niet, dan moet je het als optie nemen. De meeste standaard audio is zelfs bij de luxere auto's nog crap.quote:Op zondag 31 oktober 2010 00:23 schreef drumstickNL het volgende:
Een beetje auto komt standaard met een goede audioset.
Ik snap dat nooit. Een beetje auto doet al gauw 25k en dan kan een fatsoenlijk speakertje van een paar honderd euro er niet vanaf voor die prijs.quote:De meeste standaard audio is zelfs bij de luxere auto's nog crap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Geluidskwaliteit is persoonlijk, maar speakers die het geluid niet kleuren(neutraal zijn) wordt vaak als kwaliteit beschouwd, of speakers die het geluid prettig kleuren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:54 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Bron? Want het klinkt als pure bullshit.
Dat klopt inderdaad wel, maar het ging me eigenlijk om de laatste alinea.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Geluidskwaliteit is persoonlijk, maar speakers die het geluid niet kleuren(neutraal zijn) wordt vaak als kwaliteit beschouwd, of speakers die het geluid prettig kleuren.
net als mensen met longkanker die hebben gerookt. laat ze zelf maar betalenquote:Op zondag 31 oktober 2010 00:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat soort gasten mogen wat mij betreft alle kosten voor gehoorschade later zelf ophoesten. En gehoorapparaten zijn vrij aan de prijs.
Een auto van 50K+ komt met een goede audioset, zo niet dan heb je geen goede auto uitgezocht.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Echt niet, dan moet je het als optie nemen. De meeste standaard audio is zelfs bij de luxere auto's nog crap.
Maar ja, wat is goed? De een wil een snoeiharde bass, de ander helder en scherp geluid.
daarom is er Dynamatquote:Op zondag 31 oktober 2010 16:18 schreef tjoptjop het volgende:
Een auto is akoestisch en qua omgevingsgeluid natuurlijk wel een drama,
vorm is niet ideaal, maar geluid komt beter tot zn recht..quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dan nog blijft de vorm niet ideaal
En weet je hoeveel werk zoiets is
Omdat de snelweg nog de enige plek is waar je het volumo hoog kan zetten., Nog niet iedereen woont in een geluiddichte vrijstaande villa.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:57 schreef Dagonet het volgende:
De gemiddelde nederlander zit misschien een uur, hooguit twee, per dag in de auto. Waarom zou je in godsnaam belachelijk veel uitgeven aan de audio daar?
Wat is je budget?quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:32 schreef Gkhn het volgende:
Wat raden de experts hier aan voor een E30 cabriolet voor een helder en zuiver geluid met een aardige bass erin.
Volgens mij heb jij niet zoveel verstand van audio in de auto...quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik flikker altijd eerst een 100-euro kijkshop radio aan de standaard speakers. 1e fout
Dan ben ik meestal een week op zoek naar een plek om de voedingskabel voor de sub van de motorruimte naar binnen te doen. Sub heeft geen voedingskabel uit motorruimte nodig, versterker daarintegen wel
Als ik dan eindelijk de 12 jaar geleden 2e hands gekochte sub + 300W Caliber versterker (gewoon 1 kanaals stereo) heb aangesloten en het geluid netjes heb afgeregeld, ben ik wel tevreden.
1. Als het geluid niet vervormt klinkt het niet hard, dus de weg naar hard en strak geluid is een vicieuze cirkel.
2. Als je zelf (elektrisch) gitaar gaat leren spelen, kom je er achter dat perfecte geluidsweergave onzin is. Je bedenkt helemaal zelf hoe iets zou moeten klinken en gaat het kunstwerk van een echte kunstenaar verkloten door het aan te passen aan jouw (door je vrienden opgedrongen) voorkeur.
Omdat jij mijn steno niet begrijpt?quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:45 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij niet zoveel verstand van audio in de auto...
Samenvatting:!
Nee omdat er geen kut klopt van wat je neerzetquote:Op zondag 31 oktober 2010 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat jij mijn steno niet begrijpt?
Mijn subwoofer heeft wel stroom nodig.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:51 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Nee omdat er geen kut klopt van wat je neerzet
die ken ik meer...quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:06 schreef Sounddragon het volgende:
Heb 8 jaar met die herrie rondgereden, en er is niks met mijn gehoor, en nee, het stond niet zachtjes
Ik moest beroepsmatig elk jaar een gehoormeting doen, en er is in al die tijd niets veranderdquote:Op zondag 31 oktober 2010 19:07 schreef T42 het volgende:
[..]
die ken ik meer...
wat is dat kut gepiep? welk gepiep?tv met 4cm stof
2 uur per dag, 10 uur per week, zo'n 412 uur per jaar. Ik luister bijna vaker muziek in de auto dan thuis, dan is het toch ook niet zo raar dat je wat meer geld uit geeft aan de audio?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:57 schreef Dagonet het volgende:
De gemiddelde nederlander zit misschien een uur, hooguit twee, per dag in de auto. Waarom zou je in godsnaam belachelijk veel uitgeven aan de audio daar?
En.. as said before: de auto is ongeveer nog de enige plek waar je je favo muziek ongestraft knalhard kunt zetten, en dan mag het best een beetje klinkenquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
2 uur per dag, 10 uur per week, zo'n 412 uur per jaar. Ik luister bijna vaker muziek in de auto dan thuis, dan is het toch ook niet zo raar dat je wat meer geld uit geeft aan de audio?
Als ik een auto van 50K+ uit zou zoeken, zou het geluid niet m'n eerste prioriteit zijn. En dan in de zin van dat ik ervan uitga dat de standaard toch echt wel een beetje fatsoenlijk moet zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:20 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Een auto van 50K+ komt met een goede audioset, zo niet dan heb je geen goede auto uitgezocht.
Heb je wat meer infoover reeds behaalde resultaten, pics van de install?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:32 schreef robertzone het volgende:
Ik rij met een opel astra F van 1997.. Nooit zoveel om pimpen enzo gegeven.. maar sinds ik via een meeting met Espl (emma sound presure level) in aanraking kwam ben ik verkocht geraakt.
Mijn setup :
Steg K2.04 spelend op 2ohm 2400watt rms
Ascendant audio 18Inch subwoofer
Daarnaast nog een compo vanvoor van audio system de Helon 165.. Hier moet ik nog een versterker bij zoeken.
Auto is volledig gedempt, en voorzien van 35mmkwadraat bekabeling. Extra accu's staan komende winter in de planning![]()
Plaatje bij het praatje :
[ afbeelding ]
Handig voor de wekelijkse boodschappen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:32 schreef robertzone het volgende:
[ afbeelding ]
Voor een paar leuke speakers ben je al snel tussen de 50en100euro kwijt. Wat afstellen helpt ook al een eind.. Ik weet niet om wat voor auto het gaat? en welk Bouwjaar?quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:08 schreef Leonos het volgende:
Ik heb er echt de ballen verstand van.
Maar mijn geluid in mijn auto'tje is echt bagger.
Als ik een CD wat harder zet word het dus echt bagger.
Nu wil ik dus wel ff langs de garage ofzo voor nieuwe boxen. Maar aan wat voor bedrag moet ik dan ongeveer denken ? Zodat ik mijn muziek wat harder kan knallen zonder dat het eng gaat kraken enzo ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Oh, ik had al 500 in mijn hoofd....quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:12 schreef robertzone het volgende:
[..]
Voor een paar leuke speakers ben je al snel tussen de 50en100euro kwijt. Wat afstellen helpt ook al een eind.. Ik weet niet om wat voor auto het gaat? en welk Bouwjaar?
En wat voor radio?quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:12 schreef robertzone het volgende:
[..]
Voor een paar leuke speakers ben je al snel tussen de 50en100euro kwijt. Wat afstellen helpt ook al een eind.. Ik weet niet om wat voor auto het gaat? en welk Bouwjaar?
Een Pioneer ding met cd enzo.quote:
Voor veel autoradio's met een wisselaaraansluiting is een verloopje te koop om en Ipod aan te kunnen sluiten op de ingang waar de wisselaar gebruik van maakt, moet je even het typenummer opschrijven en googlen op Ipodlink icm Pioneer en het typenummerquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
Een Pioneer ding met cd enzo.
Volgens mij is dat ding nog wel aardig goed
Al zou ik het wel leuk vinden om mijn ipod te kunnen aansluiten.
Thanksquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:39 schreef robertzone het volgende:
Ziet er trouwens goed uit sounddragon!
Hoe bedoel je ??quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:56 schreef Mikkie het volgende:
Als je basisaudio niet heel brak is: waarom moeilijk doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Sounddragon op 31-10-2010 23:08:59 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ja, als er één of meerdere speakers 'uit fase' staan klinkt het inderdaad helemaal k^t, even stuk voor stuk checken; plus op plus, min op min, ééntje verkeerd is genoeg om de boel te verneuckenquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Sounddragon, ik heb 4 nieuwe speakers in mijn BMW, alleen nu hoor ik bijna geen bass meer. Vroeger kwam er best wat bass van achter. Nu zei iemand dat ik die kabeltjes dan om moet draaien ofzo? Klinkt dat logisch?
Op zich werkt fase omkeren wel, maar alleen op een subwoofer, als je meerdere speakers in dezelfde ruimte hebt die dezelfde muziek spelen gaan de lage tonen elkaar juist opheffen, je kunt het natuurlijk gewoon proberen, dan kun je het zelf horen; het kan in principe geen kwaad, als je de draadjes maar niet omwisselt terwijl de radio speelt, want dat vindt de versterker niet fijnquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Het klinkt niet kut, de bass is er gewoon nietPlus en min kloppen, zelfde met voor, maar iemand zei dus juist dat ik het om moest verwisselen dan krijg je extra bass.
Op een EMMA evenement van nu haalde je die 141dB?quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:09 schreef robertzone het volgende:
SQL heb ik thuis ..en dan SPL in de auto.. Dit doe ik nog niet zo heel lang, één meting laten doen bij een emma-event.. 141dB op de emmacd.
Leuke bijkomstigheid is dat deze waarde dus een redelijke standaard is, maar ik via een andere soort meter ookal een score van 149db heb neergezet. Ik moet nog maar eens uitzoeken welke waarde nu 'echt' is.
Ondertussen zit er ook een poort in en is er nog wat aan de afstelling gedaan. Even zien hoe groot de portemonnee is (ben student) en dan hoop ik in april mee te kunnen doen met een score van om en nabij 145decibel op de emma-cd.
Foto's heb ik nog niet echt. Zal ze binnenkort eens maken.
Hier nog wel een foto van de versterker :
[ afbeelding ]
Goed alternatief voor de grindtegelquote:Op maandag 1 november 2010 08:53 schreef DS4 het volgende:
Hier nog een foto van de Human Reign. Bijzonder uiterlijk, maar ook een top SQ versterker.
[ afbeelding ]
Ik kan me vergissen, maar kwa uiterlijk gewoon te koop bij de mediamarktquote:Op maandag 1 november 2010 09:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Erg mooi inderdaad. Tevens erg zeldzaam op het moment..
Ja, het uiterlijk is door de eerste de beste Taiwanees na te maken... Je koopt er één en maakt een mal en klaar is kees. Dan is het plastic ipv metaal en belangrijker... er moet nog een versterker ingebouwd worden en zelfs bij Soundstream kunnen ze dat niet meer zoals toen.quote:Op maandag 1 november 2010 10:37 schreef robertzone het volgende:
Ik kan me vergissen, maar kwa uiterlijk gewoon te koop bij de mediamarkt![]()
Als jij bij je in de straat met veel kabaal rondrijd en graag de buurt laat zien wat je hebt zal het uiteraard diefstalgevoeliger zijn.quote:Op maandag 1 november 2010 10:53 schreef Zwappel het volgende:
Zijn geluidsinstallaties diefstalgevoelig?
AKA is het de moeite waard er geld in te steken?
Maar het is er niet makkelijk er uit te halen of zo?quote:Op maandag 1 november 2010 10:57 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Als jij bij je in de straat met veel kabaal rondrijd en graag de buurt laat zien wat je hebt zal het uiteraard diefstalgevoeliger zijn.
Ik rijd al 7 jaar rond met een vrij aardige install en niemand die ooit een poging heeft gewaagd in te breken:)
Ligt eraan hoe je het zelf inbouwt, maar als ze inbreken en ze het echt willen hebben slopen ze de kabels+ombouw ook gewoon hoorquote:Op maandag 1 november 2010 10:59 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Maar het is er niet makkelijk er uit te halen of zo?
Ik ben echt een leek wat dat betreft.
Een HU (laat staan met navigatiesysteem) is gevoeliger dan versterkers/speakers enz. Ook als die laatsten een veelvoud hebben gekost.quote:Op maandag 1 november 2010 10:53 schreef Zwappel het volgende:
Zijn geluidsinstallaties diefstalgevoelig?
quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor veel autoradio's met een wisselaaraansluiting is een verloopje te koop om en Ipod aan te kunnen sluiten op de ingang waar de wisselaar gebruik van maakt, moet je even het typenummer opschrijven en googlen op Ipodlink icm Pioneer en het typenummerGa ik vanavond even doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker te weten dat het een Soundstream was, in de mediamarkt in Roermond.. Helaas woon ikzelf in zeeland, dus kan ik niet nog even gaan kijkenquote:Op maandag 1 november 2010 10:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, het uiterlijk is door de eerste de beste Taiwanees na te maken... Je koopt er één en maakt een mal en klaar is kees. Dan is het plastic ipv metaal en belangrijker... er moet nog een versterker ingebouwd worden en zelfs bij Soundstream kunnen ze dat niet meer zoals toen.
Het is zonder twijfel een van de best klinkende versterkers die op de markt is geweest. Mag ook wel, want je betaalde er indertijd (als ik mij niet vergis) 4.500 euro voor.
Klinkt dus niet als iets wat bij de Mediamarkt zou liggen. Letterlijk en figuurlijk.
Ik ben blauw, en jij hebt notesquote:Op maandag 1 november 2010 12:14 schreef Leonos het volgende:
Maar hoe weet je dat ik een hekel heb aan kakkerlakken ?
Ik werk trouwens wel gewoon in 010
Vandezomer in Roermond, of nu ik twijfel want ben begin september ook nog naar een mediamarkt in amsterdam geweest.. in ieder geval 1van de 2. Mocht ik opnieuw in de mediamarkt komen zal ik er eens op lettenquote:
Het zou op zijn minst heel vreemd zijn (nieuw zijn ze nl. al vele jaren niet meer leverbaar), maar aangezien ik deze week nog even naar de Ring ga kan ik makkelijk even langs in Roermond.quote:Op maandag 1 november 2010 15:17 schreef robertzone het volgende:
Vandezomer in Roermond, of nu ik twijfel want ben begin september ook nog naar een mediamarkt in amsterdam geweest.. in ieder geval 1van de 2. Mocht ik opnieuw in de mediamarkt komen zal ik er eens op letten
Handig joh, je bak volgooien met 1 sub.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:32 schreef robertzone het volgende:
Ik rij met een opel astra F van 1997.. Nooit zoveel om pimpen enzo gegeven.. maar sinds ik via een meeting met Espl (emma sound presure level) in aanraking kwam ben ik verkocht geraakt.
Mijn setup :
Steg K2.04 spelend op 2ohm 2400watt rms
Ascendant audio 18Inch subwoofer
Daarnaast nog een compo vanvoor van audio system de Helon 165.. Hier moet ik nog een versterker bij zoeken.
Auto is volledig gedempt, en voorzien van 35mmkwadraat bekabeling. Extra accu's staan komende winter in de planning![]()
[ afbeelding ]
1000euro+ weet ik nog wel.. Wat een drama had er beter een foto van gemaaktquote:Op maandag 1 november 2010 16:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zou op zijn minst heel vreemd zijn (nieuw zijn ze nl. al vele jaren niet meer leverbaar), maar aangezien ik deze week nog even naar de Ring ga kan ik makkelijk even langs in Roermond.
Wat kostte hij eigenlijk bij de Media Markt?
quote:Op maandag 1 november 2010 13:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben blauw, en jij hebt notes
Oeh, gratis note verklaptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niceheid![]()
Ik geloof dat de adviesprijs toendertijd iets van 3900 GULDEN was..quote:Op maandag 1 november 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:
Als in iets: van 1200, of als in: misschien wel 2500 euro?
Voor 1200 euro koop ik er nl. een paar bij.
En indien in Amsterdam: Arena of Noord?
Ja sorry dat weet ik dus niet.. wat betreft die prijs.quote:Op maandag 1 november 2010 17:39 schreef DS4 het volgende:
Als in iets: van 1200, of als in: misschien wel 2500 euro?
Voor 1200 euro koop ik er nl. een paar bij.
En indien in Amsterdam: Arena of Noord?
De Tarantula serie was in (kwa vermogen) vergelijkbare versie al bijna 2000 euro... De Human Reign is uit 2002/2003, dus kent geen guldenprijs.quote:Op maandag 1 november 2010 18:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik geloof dat de adviesprijs toendertijd iets van 3900 GULDEN was..
In theorie zou men ergens een vergeten partij kunnen hebben opgekocht, maar ik heb ook mijn twijfels. Maar nogmaals: als ze voor een Mediamarkt prijs verkrijgbaar zijn, dan ben ik wel geïnteresseerd.quote:Maar ik gok niet dat ze zoiets hebben liggen bij de MM.. Dingen worden al tig jaar niet gemaakt
één ??quote:Op maandag 1 november 2010 18:31 schreef Leonos het volgende:
[..]
Oeh, gratis note verklapt![]()
Niceheid
Die tarantula vond ik ook zooooo vet he .. niet zo mooi als de HR, da's echt een kunstwerkquote:Op maandag 1 november 2010 20:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Tarantula serie was in (kwa vermogen) vergelijkbare versie al bijna 2000 euro... De Human Reign is uit 2002/2003, dus kent geen guldenprijs.
Mij stond om exact te zijn een adviesprijs van 4.699 euro bij. In de AutoHifi (bestenliste) staat een prijs van 4.500 euro. Dus ik vermoed dat mijn geheugen goed is, want in NL was de adviesprijs vaak net wat hoger.
[..]
In theorie zou men ergens een vergeten partij kunnen hebben opgekocht, maar ik heb ook mijn twijfels. Maar nogmaals: als ze voor een Mediamarkt prijs verkrijgbaar zijn, dan ben ik wel geïnteresseerd.
Mijn geheugen gaat niet meer zo ver terug, teveel voor gezien de laatste jaren.quote:Op maandag 1 november 2010 20:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Tarantula serie was in (kwa vermogen) vergelijkbare versie al bijna 2000 euro... De Human Reign is uit 2002/2003, dus kent geen guldenprijs.
Mij stond om exact te zijn een adviesprijs van 4.699 euro bij. In de AutoHifi (bestenliste) staat een prijs van 4.500 euro. Dus ik vermoed dat mijn geheugen goed is, want in NL was de adviesprijs vaak net wat hoger.
[..]
In theorie zou men ergens een vergeten partij kunnen hebben opgekocht, maar ik heb ook mijn twijfels. Maar nogmaals: als ze voor een Mediamarkt prijs verkrijgbaar zijn, dan ben ik wel geïnteresseerd.
Heb je het over die Human Reign?quote:Op maandag 1 november 2010 20:20 schreef DroogDok het volgende:
WTF.
Kan dat ding er ook uit als je naar de Ikea wil of op vakantie gaat?
Superversterkers ook. Heb ik ook nog liggen (de 500.4).quote:Op maandag 1 november 2010 20:29 schreef Sounddragon het volgende:
Die tarantula vond ik ook zooooo vet he .. niet zo mooi als de HR, da's echt een kunstwerk![]()
voor de niet-kenners:
[ afbeelding ]
Te koop in Finland voor 1399 volgens die site; en dat voor een, in principe, hoogbejaard model
Ja klopt inderdaad, er zijn wel meer merken die zo verder zijn gegaan; HiFonics is er ook zo eentje; vroeger niet te betalen voor de gewone mens, maar nu koop je ze voor een prikkie op Ebay, nieuw in doos.. en idd kwalitatief ook veel minder goed als vroeger... jammer is dat, ik denk dat het een concurrentie verhaal is.. exclusief verkoopt nou eenmaal minder goed als midclassquote:Op maandag 1 november 2010 21:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Superversterkers ook. Heb ik ook nog liggen (de 500.4).
Overigens: de Van Gogh serie uit die tijd was ook een hele goede versterker, zeker voor het geld.
Helaas zijn de namen later misbruikt voor mindere modellen. Je koopt nu al voor het geld van een Van Gogh een Human Reign, maar kwalitatief heb je een mindere versterker als de Van Gogh toen.
Ook leuk altijd dat de fabrikanten de tweeters, midrangers, kicks en subs apart tellen. Zo lijkt het veel, en veel=goed voor de gemiddelde consumentquote:Op maandag 1 november 2010 21:01 schreef draaijer het volgende:
Hier harman kardon met 13 speakers in mijn familie unit
Ja vertel mij wat.... bijna niet van af te komen, of je moet geluk hebben....quote:Op maandag 1 november 2010 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja klopt inderdaad, er zijn wel meer merken die zo verder zijn gegaan; HiFonics is er ook zo eentje; vroeger niet te betalen voor de gewone mens, maar nu koop je ze voor een prikkie op Ebay, nieuw in doos.. en idd kwalitatief ook veel minder goed als vroeger... jammer is dat, ik denk dat het een concurrentie verhaal is.. exclusief verkoopt nou eenmaal minder goed als midclass..
Ik heb werkelijk geen idee. Ik zie overal speakers 2 in mijn deur voorin, 1 in de raam lijst voor, een aantal achterin de deur en in de raam stijlen achterin de auto bij de 7e rij. Onder mijn stoel beukt het en dus zal daar de subwoofer wel zittenquote:Op maandag 1 november 2010 21:09 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ook leuk altijd dat de fabrikanten de tweeters, midrangers, kicks en subs apart tellen. Zo lijkt het veel, en veel=goed voor de gemiddelde consument
Gokje: 3 weg voorin, 3 weg achter, plus een sub? Dat is in mijn boekje gewoon 4 speakers + sub. Dat is wel ideaal voor een standaard setup. En meer dan dat slaat nergens op, dan gaat het rommelig worden.
De mediamarktsering van audio...quote:Op maandag 1 november 2010 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
Ja klopt inderdaad, er zijn wel meer merken die zo verder zijn gegaan; HiFonics is er ook zo eentje; vroeger niet te betalen voor de gewone mens, maar nu koop je ze voor een prikkie op Ebay, nieuw in doos.. en idd kwalitatief ook veel minder goed als vroeger... jammer is dat, ik denk dat het een concurrentie verhaal is.. exclusief verkoopt nou eenmaal minder goed als midclass![]()
Ja okè, maar dan heb je het over merken als Sony, JVC en Pioneer en Kenwood enzo, maar HiFonics en Soundstream enzo heb ik daar volgens mij nog nooit gezien; nou kom ik er niet heel vaak, maar doorgaans verkopen ze toch alleen maar de gemiddelde consumenten'rommel', niet het spul voor de fanatiekere autoaudiogek.. ik geloof er geen kont van dat daar écht dikke versterkers in de schappen liggenquote:
Maar dat kan je niet serieus nemen, oordopjes voor 300+ verkopen terwijl ze voor 100 dollar te koop zijn ed.quote:
Is die Celestra onderhand al is verkocht inderdaad?quote:Op maandag 1 november 2010 21:05 schreef Faxie het volgende:
Ben begonnen met een Boschmann 4 kanaals prulding met 2 pioneer 3weg hoedenplankspeakers en een Caliber EK112 kist. Caliber opgeblazen (clippen van versterker waarschijnlijk) en een Kenwood erin gedaan.
Later de Boschmann vervangen voor een Ground Zero Hydrogen 4 kanaals.
Toen de Pioneers vervangen voor een Ground Zero Hydrogen composet.
Later de Kenwood vervangen voor een Hifonics Boltar icm een Kicker S10L7
Toen de compo weer vervangen voor een Ground Zero Nuclear compo, toen de hoogste serie.
Toen de versterkers vervangen voor 2 2 kanalers van ESX.
Toen de Kicker vervangen voor een Ground Zero Nuclear 12.
En als laatste de compoversterker vervangen voor een Audison Sedici, en de sub versterker vervangen voor een Celestra DA4K (die op dit forum nog heel lang te koop gestaan heeft hehe, 2 jaar onderhand.)
Eerste HU was een van de eerste MP3 HU's van Kenwood, daarna een Pioneer (zo'n retro geval weet de naam niet meer) en nu een Alpine IVA w202r.
Gebruik nu de standaard audioset van de auto, en ik vind het allemaal wel best. Geluid is redelijk goed, en 't gaat redelijk hard als ik daar zin in heb.
Als die dBs hoeft voor mij niet meer.
Eensch vwb de keuze van de sub icm de gespeelde muziek; je zou voor de leut eens 4 10 inchers in een gepoorte behuizing moeten zetten, of in een 4 in één bandpass, ben je helft van de ruimte kwijt, en dat gaat zoooo veel strakker en harderquote:Op maandag 1 november 2010 23:40 schreef Wisheh het volgende:
Met een 18" moet je neger muziek draaien vanwege de sub-bass daarin dan gaat het pas lekker waaien2x 10" is beter voor de wat snellere muziek hoge bpm's.
Met welke amp stuur je die 18" aan? Gaat wel aardig te keer volgens het filmpje.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 1 november 2010 23:11 schreef Andyy het volgende:
Maar dat kan je niet serieus nemen, oordopjes voor 300+ verkopen terwijl ze voor 100 dollar te koop zijn ed.
De spoel is inderdaad wel snel, maar de conus trekt dat geweld vaak niet, of je moet underpowered en gepoort spelen, maar ik heb al diverse 15 en 18 inch conussen aan snippers zien gaan omdat de conussen scheurden met hardcore/hardstyle, en dat was géén Remco spulquote:Op dinsdag 2 november 2010 06:35 schreef Faxie het volgende:
Dat inch en snelheid verhaal is niet per definitie waar. Een 18" in een goede kist gaat net zo strak en reageert net zo snel als een 10".
Probleem is dat kisten voor dat soort grote woofers in de regel niet voor strakke bassen gemaakt worden (de woofers zelf vaak ook niet trouwens)
Als de ruimte niet te klein was had je helemaal geen super-woofer nodig.quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:05 schreef DS4 het volgende:
Daar ben ik het toch niet mee eens... De grotere massa speelt een rol.
Daarnaast is voor SQ zo'n enorme woofer nergens voor nodig in een auto. Natuurlijk kan een grote woofer lage frequenties beter weergeven, maar het probleem is dat de ruimte in een auto voor die hele lage frequenties te klein is...
Het gaat om een combinatie van verschillende factoren, en oppervlakte heeft niet zo'n grote invloed.quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:05 schreef DS4 het volgende:
Daar ben ik het toch niet mee eens... De grotere massa speelt een rol.
Daarnaast is voor SQ zo'n enorme woofer nergens voor nodig in een auto. Natuurlijk kan een grote woofer lage frequenties beter weergeven, maar het probleem is dat de ruimte in een auto voor die hele lage frequenties te klein is...
Ook erg leuk. Maar schijnt nogal eens wat mee mis te gaan... Wat ook wel duidelijk blijkt uit de prijzen die er voor gevraagd worden, die zijn nl. relatief laag tov de nieuwprijs (wat deels ook te maken heeft met het feit dat deze versterker alleen zin heeft als je componenten gescheiden aan gaat sturen). Als de versterker werkt komt er wel heel mooi geluid uit.quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dit staat te koop voor 700 euri, op SyS!
Nou is het nog niet echt duidelijk. Bedoel je nu te zeggen dat je bij de mediamarkt hetzelfde voor een derde van de prijs kan krijgen, of dat het bij de mediamarkt veel goedkoper is en dat jij denkt dat het enige verschil de prijs is?quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:41 schreef Andyy het volgende:
Audio en hifi bij grote electronicazaken
Ja, maar dan heb je het over de minst strakke 10" vs de meest strakke 18" en dat lijkt mij geen goed vergelijk.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:35 schreef Faxie het volgende:
Een 10 inch van merk A met een slappe ophanging en relatief zware conus en lage Q-factor op een versterker met een lage dempingsfactor zal toch heel wat minder strak spelen dan een 18 incher van merk B met een stugge ophanging, hoge Q-factor en een versterker met hoge demping.
Maar waarom dan zo'n grote joekel? Als ik geen verschil ga merken heb ik liever een 1" woofer (maar er is een reden dat je die nooit ziet natuurlijk).quote:Als je dan binnen eenzelfde serie blijft zal je met kisten die gelijkwaardig berekend zijn kwa group delay en gain ook bijna geen verschil merken hoor.
Het belangrijkste is dat je je hele install aanpast op wat je wil. Ik merk alleen dat er een hoop mensen zijn die denken dat groter meteen beter is... terwijl je vaak prima af bent met een 10". Of misschien zelfs wel kleiner...quote:Ergens op SyS was een bericht van iemand die ik wel aardig hoog inschat kwa kennis van zaken waar hij het haarfijn uitlegde.... ik wil wel eens zoeken hoor....
Dat is ook een stupide systeem.... Als jouw HU wordt gejat rijdt de auto niet meer. Nee, dat is slim bedacht van die Zweden!quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:57 schreef fruityloop het volgende:
Als ik de head-unit verwijderd, start de auto simpelweg niet.
Die HU moet je echt ruig er uit slopen, dat is niet een simpel 2DIN iets met een leuk frontje zoals bij VW tegenwoordig. Je moet het systeem ook herprogrammeren als je er een nieuwe in zet, en ook bijvoorbeeld als je er een GSM kabel aan knoopt. Dat systeem bestuurd echt alles, ook de geluiden van de richtingaanwijzer, en de nightpanel functie van het dashboeard etc etc. An-sich is het een goed en robuust systeem, maar niet echt upgrade vriendelijk.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is ook een stupide systeem.... Als jouw HU wordt gejat rijdt de auto niet meer. Nee, dat is slim bedacht van die Zweden!
In zijn algemeenheid wordt een 10 incher ook ontwikkeld op snelheid, omdat de markt daar voor vraagt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:57 schreef DS4 het volgende:
Ja, maar dan heb je het over de minst strakke 10" vs de meest strakke 18" en dat lijkt mij geen goed vergelijk.
In zijn algemeenheid speelt een 10" strakker.
Een woofer met groter oppervlak kan dieper gaan.quote:Maar waarom dan zo'n grote joekel? Als ik geen verschil ga merken heb ik liever een 1" woofer (maar er is een reden dat je die nooit ziet natuurlijk).
Groter is zeker niet altijd beter. Maar hard gaan gaat wel makkelijker met een grote speaker, en dat is nu eenmaal wat veel mensen willen.quote:Het belangrijkste is dat je je hele install aanpast op wat je wil. Ik merk alleen dat er een hoop mensen zijn die denken dat groter meteen beter is... terwijl je vaak prima af bent met een 10". Of misschien zelfs wel kleiner...
Ik heb wel eens een dashboard gezien waar met geweld de boel uit is gesloopt. Doe mij maar een 2din met leuk frontje...quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:05 schreef fruityloop het volgende:
Die HU moet je echt ruig er uit slopen, dat is niet een simpel 2DIN iets met een leuk frontje zoals bij VW tegenwoordig.
Criminelen zijn tot veel in staat.quote:Je moet het systeem ook herprogrammeren als je er een nieuwe in zet
Ik hoop dat het mij nooit overkomt....quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een dashboard gezien waar met geweld de boel uit is gesloopt. Doe mij maar een 2din met leuk frontje...
[..]
Criminelen zijn tot veel in staat.
Maar de golflengte bij 20 hz is 17 meter... Dan moet je je auto fiks aanpakken wil je dat redden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:08 schreef Faxie het volgende:
Een woofer met groter oppervlak kan dieper gaan.
Ik had het dus over SQ. Dat had ik erbij gezet...quote:Groter is zeker niet altijd beter. Maar hard gaan gaat wel makkelijker met een grote speaker, en dat is nu eenmaal wat veel mensen willen.
Ik gun het ook niemand, maar helaas...quote:
Ik speel dus 18inch, stampt behoorlijk door inderdaad. Máááár bij laag volume komt er nog best een kwaliteit op je af al zeg ik het zelf. Oké, thuis klinkt het allemaal stukken beter.. Maar een rustig bassje krijg je er nog wel uit hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar de golflengte bij 20 hz is 17 meter... Dan moet je je auto fiks aanpakken wil je dat redden.
Kortom: theoretisch gaat die woofer dieper. In de praktijk echter...
[..]
Ik had het dus over SQ. Dat had ik erbij gezet...
Die bakken die heel hard gaan klinken over het algemeen voor geen meter. Nog afgezien van het feit dat je met geblindeerde ramen rond moet rijden, want je wil niet gezien worden in een auto die alleen maar staat te stampen.
Mijn mening.
Een golf hoeft niet volledig in je auto te passen.... hoe mensen daar toch altijd op komen is me een raadsel....quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar de golflengte bij 20 hz is 17 meter... Dan moet je je auto fiks aanpakken wil je dat redden.
Kortom: theoretisch gaat die woofer dieper. In de praktijk echter...
[..]
Ik had het dus over SQ. Dat had ik erbij gezet...
Die bakken die heel hard gaan klinken over het algemeen voor geen meter. Nog afgezien van het feit dat je met geblindeerde ramen rond moet rijden, want je wil niet gezien worden in een auto die alleen maar staat te stampen.
Mijn mening.
Let wel, we hebben het over SQ. Als de ruimte te klein wordt krijg je problemen. Dan hebben we het met name het toenemen van de geluidsdruk in het laag (waardoor de lage tonen te hard worden waargenomen).quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:30 schreef Faxie het volgende:
Een golf hoeft niet volledig in je auto te passen.... hoe mensen daar toch altijd op komen is me een raadsel....
Om het heel simplistisch uit te leggen.... :
Je oor is een vast punt in een ruimte. Die golf begint met reizen en het begin van de golf komt aan bij je oor. Vanaf dat moment ga je de golf al horen. Vervolgens reist de golf gewoon verder langs je oor tot het einde. Je trommelvlies wordt continu in beweging gehouden. Zodra de golf op het laatste stuk is, dan is het begin van de golf al 20 meter verder, maar die heb je ondertussen dus allang gehoord.
In een auto heb je sowieso problemen met alle tonen. Akoestisch is een auto aardig kut, maar de uitdaging bij SQ zit 'm juist in het oplossen van die akoestische problemen. En die zitten voornamelijk in het hoge gebied mbt reflecties en looptijdverschillen. Uitrichten van kicks, mids en tweeters is het belangrijkste. Lage tonen zijn niet zo directioneel als hoge tonen dus kwa uitrichting niet zo gevoelig.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Let wel, we hebben het over SQ. Als de ruimte te klein wordt krijg je problemen. Dan hebben we het met name het toenemen van de geluidsdruk in het laag (waardoor de lage tonen te hard worden waargenomen).
Als het gaat om effectbejag kan het allemaal prima. Maar als je mooi geluid wil... dat het klinkt zoals bedoeld: dan heb je een probleem met die kleine ruimte icm zeer lage tonen.
Dit klopt wel allemaal, maar dat verandert niets aan het feit dat voor SQ een 18" nergens voor nodig is en meer problemen oproept dan oplost.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:45 schreef Faxie het volgende:
In een auto heb je sowieso problemen met alle tonen. Akoestisch is een auto aardig kut, maar de uitdaging bij SQ zit 'm juist in het oplossen van die akoestische problemen. En die zitten voornamelijk in het hoge gebied mbt reflecties en looptijdverschillen. Uitrichten van kicks, mids en tweeters is het belangrijkste. Lage tonen zijn niet zo directioneel als hoge tonen dus kwa uitrichting niet zo gevoelig.
Trouwens, bij een goede SQ opstelling heb je niet eens in de gaten dat er een woofer meespeelt. En bij een goede SQ opstelling wordt bij de kistberekening ook rekening gehouden met de zgn cabin gain (+20 dB, meestal rond de 60 Hz) van het interieur. (Bij een goede SPL opstelling trouwens ook)
En dan heb je nog altijd RTA... als polijstmiddel.
Maar dat heb ik dan ook nooit beweerdquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit klopt wel allemaal, maar dat verandert niets aan het feit dat voor SQ een 18" nergens voor nodig is en meer problemen oproept dan oplost.
Welk nummer is dat tweede filmpje?quote:Op maandag 1 november 2010 23:17 schreef Wisheh het volgende:
oude lease bak van me![]()
Nu standaard radio met speakers
Zo hoort datquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:34 schreef vosss het volgende:
Thanks. Klinkt goed hier, glazen vallen om in de kast![]()
Hier is wel eens een plantje van de vensterbank gefikkerd toen ik voor de deur stond te testen en afstellen met een nieuwe HUquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:34 schreef vosss het volgende:
Thanks. Klinkt goed hier, glazen vallen om in de kast![]()
quote:
pff.. hoe lang gaan die auto's nog mee met zoveel trillingen de hele tijd.. kan me niet voorstellen dat het goed is voor wat voor verbinding (schroef, las, weetikveel) dan ook.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Diezelfde knakker (Steve Meade)heb een heleboel filmpjes op tuub staan
Post eens een picca dan ?? en kun je ze niet in gesloten behuizingen bouwen, dan zijn ze toch veel kleiner ?quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:08 schreef vosss het volgende:
Al sla je me dood, 2 10-ers zijn het geloof ik zo uit mn hoofd.
Heb ze al lang niet meer in de auto gehad, ergens in 2005 ofzo voor het laatst. Ze zien er in elk geval nog prima uit
Foam is na een jaar of 10 stukken minder als nieuw, maargoed geen ramp. Je kan (als je de adressen weet) gewoon de foam randen laten vervangen. Dan kun je er nog lang plezier aan hebben.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:55 schreef robertzone het volgende:
De woofers, en met name het foam zijn nog in goede staat. Denk niet dat die 1,2,3 scheuren. Ik moet wel zeggen dat er één wat minder goed aan toe is als de andere.. die is nog als nieuw.
Dit is ook mijn eerste set, schitterende woofers voor het geld, en knallen echt met relatief weinig vermogen
Zo'n Pioneer sub heb ik ook nog gehad, en die had ik idd in mijn Kadeath gewoon in de hoedenplank hangenquote:Op vrijdag 5 november 2010 13:13 schreef robertzone het volgende:
Heb ze te koop staan voor 30euro incl. kist.. Mogen los weg voor 25,00. Is volgens mij nog wel een reële prijs voor deze subs.
Eventueel daarbij een Fusion PPam8004 versterker, 2keer 225watt rms @ 4ohm. voor 100euro.
Vanmiddag komt er iemand langs om de complete set te beluisteren, helaas zit ie niet meer in de auto voor de juiste beleving.. dus hopen maar dat ie hem wel meeneemt
Das niet veel voor die subs.. Laat even wat weten als het vanmiddag niks geworden isquote:Op vrijdag 5 november 2010 13:13 schreef robertzone het volgende:
Heb ze te koop staan voor 30euro incl. kist.. Mogen los weg voor 25,00. Is volgens mij nog wel een reële prijs voor deze subs.
Eventueel daarbij een Fusion PPam8004 versterker, 2keer 225watt rms @ 4ohm. voor 100euro.
Vanmiddag komt er iemand langs om de complete set te beluisteren, helaas zit ie niet meer in de auto voor de juiste beleving.. dus hopen maar dat ie hem wel meeneemt
Ze zitten in een kist van Rockford zelf zegmaar dus ik ga er vanuit dat die kist de perfecte maat/afmeting heeft voor die subs.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Post eens een picca dan ?? en kun je ze niet in gesloten behuizingen bouwen, dan zijn ze toch veel kleiner ?
Dat zal best, maar een gepoorte kist is per definitie groter als een sealed enclosure; daar valt veel winst mee te behalen qua ruimte, zeker als je bijvoorbeeld de oldskool Punch Power DVC's hebt ofzoquote:Op vrijdag 5 november 2010 13:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze zitten in een kist van Rockford zelf zegmaar dus ik ga er vanuit dat die kist de perfecte maat/afmeting heeft voor die subs.
@PerryVogelbekdier: Zou zomaar kunnen, in elk geval wel uit de Punch series, dat weet ik nog.
Ik zal eens kijken of ik straks wat pics kan maken, kist staat in de kelder momenteel
Niks geworden.. Er kwam één of andere fopneger met een honda civic langs, die de 'beat' niet goed vondquote:Op vrijdag 5 november 2010 13:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Das niet veel voor die subs.. Laat even wat weten als het vanmiddag niks geworden is
Crappy kwaliteit van mn foon in een donkere kelder:quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Foto van de voorzijde zegt bij die oude RFjes wel genoeg
Foto maken -> V&A topic maken, linkje hier spammenquote:
Niet te zien zo.. FF met een schroeftolletje of schroevendraaier die 8 schroefjes los en je weet hetquote:Op vrijdag 5 november 2010 18:21 schreef vosss het volgende:
Rockford Fosgate, het logo en Series 1 staat er op de voorkant.
Geen idee welk type, zeg het maar
quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:55 schreef DS4 het volgende:
In alle eerlijkheid: ik geloofde er geen hol van... maar verdomd dat het niet waar is, de Human Reign staat inderdaad bij de MM in Roermond te koop.
Meeneemprijsje zelfs...
[ afbeelding ]
Ik vraag me af hoe lang dat ding daar al hangt te wachten op een geïnteresseerde die voor dit spul natuurlijk nooit naar de Media Markt gaat.
Dit lijken serieus echt de eerste.. zoals ik al postte;quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:21 schreef vosss het volgende:
Rockford Fosgate, het logo en Series 1 staat er op de voorkant.
Geen idee welk type, zeg het maar
Heldquote:Op vrijdag 5 november 2010 20:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
![]()
![]()
Je hebt niet even quasi geinteresseerd aan de verkoper gevraagd of dat nou vaak verkocht wordt ??
Zijn die "vrij uniek" of zijn die echt uniek zegmaar?quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Dit lijken serieus echt de eerste.. zoals ik al postte;
PCH-104/108 ('93); http://www.rockfordfosgat(...)s/pch-104_108-ts.pdf
Uit '93/94 dus
Vrij uniek..
Daar zijn er toch maar een paar van gemaakt of niet? Stuk of 100 ofzo? Of vergis ik me heel erg?quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:55 schreef DS4 het volgende:
In alle eerlijkheid: ik geloofde er geen hol van... maar verdomd dat het niet waar is, de Human Reign staat inderdaad bij de MM in Roermond te koop.
Meeneemprijsje zelfs...
[ afbeelding ]
Ik vraag me af hoe lang dat ding daar al hangt te wachten op een geïnteresseerde die voor dit spul natuurlijk nooit naar de Media Markt gaat.
Tis iig niet iets wat je nog elke dag tegen komt.. Laatste jaar heb ik ze niet meer gezien iig.quote:Op zaterdag 6 november 2010 02:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Zijn die "vrij uniek" of zijn die echt uniek zegmaar?
Ik heb geen idee, de laatste keer dat ik ze in de auto had liggen knalde ze nog prima.
Morgen sluit ik ze weer aan, blijkt dat die kist gewoon past in mn Delta terwijl ik altijd gedacht heb dat dat niet paste
Ik zou het ook zonde vinden om ze finaal naar de tering te helpen dus als dit uniek is dan moet ik ze misschien een beetje ontzien en er niet volle bak watts op zetten zegmaar
Goeie reden zo een ding te nemen, niet meer naar de Ikea.quote:Op maandag 1 november 2010 20:20 schreef DroogDok het volgende:
WTF.
Kan dat ding er ook uit als je naar de Ikea wil of op vakantie gaat?
Dat vermogen is idd goed.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:27 schreef vosss het volgende:
120 RMS per stuk zet ik erop, dat heeft in het verleden altijd goed gegaan en ik verwacht dat dat nu ook nog gewoon goed gaat
De kelder waar ze gelegen hebben al die tijd is stofvrij en niet vochtig, dus ik denk niet dat ze echt geleden hebben zegmaar.
Ga ze nu aansluiten
Heuj; no commment vwb de aanwezigheid van het gat, maar een beetje een rond/ovaal/symmetrisch gat maken is toch niet zo moelijk ??quote:Op zondag 12 december 2010 14:52 schreef DS4 het volgende:
Bewust gekozen voor het gat. Je mag er alles van vinden, maar op deze manier heb ik optimale ruimtebenuttig van de kofferbak (laten we wel zijn: ruimte heb je niet in overvloed bij een 911) icm voldoende koeling voor de versterker.
Nou, dat niet, maar een weekendtas wel.quote:Op zondag 12 december 2010 14:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maar je gaat toch geen boodschappen tas ofzo op de Human Reign zetten of wel?
Alles is relatief. Mijn auto loopt ruim 320 km/u. Ik vind dat extreem hard en de meesten zullen dat met mij eens zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 22:33 schreef robertzone het volgende:
de bovengenoemde instal extreem hard? Dan ben ik benieuwd wat hij bij een db-drag doet.
De infinity's zijn kwalitatief wel beter denk ik.. en of het gaat passen weet ik niet, ligt aan de inbouwdiepte die je ter beschikking hebtquote:Op woensdag 15 december 2010 16:48 schreef Gkhn het volgende:
Ik wil deze speakers in mijn E30 cabriolet uit 1990 bouwen. Gaat dit passen en hebben jullie misschien nog andere suggesties?
Ik heb er naar geluisterd bij de mediamarkt en in vergelijking met een JBL setje van dezelfde prijsklasse vond ik de Infitity's beter klinken met een diepere bass.
Dat ligt eraan wat je erdoorheen wilt jagen natuurlijkquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:01 schreef robertzone het volgende:
toch wel, die komen alleen ietwat nietig over in de kist op de foto zie ik.
Zijn gewoon 2 8kwadraat kabeltjes.. dus meer dan genoeg xD
Volgens mij heb ik ook 8mm², ik speel 'maar' 700 WRMS (@ 1 Ohm), en die kabels worden toch écht voelbaar warm na een uurtje knallen, niet té warm, maar wel goed voelbaar, dus zeg een graadje of 40 - 45 denk ik.. ik heb ze idd ook niet berekend, maar 10mm² was voldoende voor de amp voeding, dus ik nam maar gewoon aan dat alles boven de 6mm² dik zat wasquote:Op vrijdag 24 december 2010 21:12 schreef robertzone het volgende:
Poort is deze keer wel berekend ja. In tegenstelling tot vorige keer
.
8kwadraat kan al snel een 40ampére hebben zonder raar warm worden ofzo. Ik verwacht niet dat dit uit mijn versterkertje komt.. I
(berekening : Wortel v/d stroom = Vermogen / weerstand. In mijn geval dus 1400/4.. kom je op 350.. daar nog es de wortel van zit je op 19ampére.. Dus heb wel wat over
Ps, je hebt hier met een elektricien in opleiding te maken. Ik merk overigens dat mensen in sommige gevallen véélste dikke kabels kiezen t.o.v. de stroom die er maar doorheen gaat lopen. Oké, liever te dik dan te dun.. Maar in sommige gevallen is het ook écht overbodig..
dan heb je echt maf slechte kabels lijkt me zo.. avondje draaien met 1.5KW+ op de subs door 2.5mm^2 zorgt er niet bepaald voor dat deze snoertjes warm worden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook 8mm², ik speel 'maar' 700 WRMS (@ 1 Ohm), en die kabels worden toch écht voelbaar warm na een uurtje knallen, niet té warm, maar wel goed voelbaar, dus zeg een graadje of 40 - 45 denk ik.. ik heb ze idd ook niet berekend, maar 10mm² was voldoende voor de amp voeding, dus ik nam maar gewoon aan dat alles boven de 6mm² dik zat was![]()
Je had alleen niet verklapt wat erin kwam, en zoals je zelf al opmerkte zie die touwtjes er op de foto best ielig uit, dus ik dacht; ik vraag het effe
Het is 8mm² kabel met zilverdraad, daarbij zit er in totaal nog geen meter tussen de amp en de aansluitingen op de sub dus ik denk dat het met die weerstand wel mee zal vallenquote:Op vrijdag 24 december 2010 22:10 schreef powerflux het volgende:
[..]
dan heb je echt maf slechte kabels lijkt me zo.. avondje draaien met 1.5KW+ op de subs door 2.5mm^2 zorgt er niet bepaald voor dat deze snoertjes warm worden.
maarja. in jouw geval: als je kabel een weerstand van 0.1 ohm heeft (vind ik hoog) dan verlies je al 70W in je kabel.
Ghehe, ik zat net al snel even te rekenen met die formule die je gebruikte, moet inderdaad goed kunnen, maar toch worden ze 'warm' na een tijdje flink spelen... nogmaals; we hebben het over net iets meer als handwarm, dus niet schokkend. De subspoel daarentegen pak je na een uurtje echt blazen niet meer vast, niet langer als een paar seconden in ieder gevalquote:Op vrijdag 24 december 2010 22:22 schreef robertzone het volgende:
Bij 700watt rms op 1ohm loopt er ook een grotere stroom.. wortel 700 komt op 28ampére uit.
Zeg voor de makkelijkheid ff 30ampere, deze zou makkelijk door je 6kwadraat mogen gaan.
Volgens het 'emma-wetboek' kan je je 6kwadraat tot 40ampere belasten cq afzekeren.
Als ze dan echt warm worden is er wellicht toch iets niet helemaal goed in de verbindingen/ kabel.
quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:16 schreef DS4 het volgende:
Om te huilen. Wat zeg ik: ik denk dat ik het gewoon uit zou zetten.
Ja, ik heb een bepaald budget en die wil ik eigenlijk niet opmaken aan audio. Prachtig hoor, al die soundstream versterkers met een lijk erop, maar heel slecht zal dat Marquant spul toch niet zijn?quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:25 schreef manny het volgende:
beter spaar je even door en verzamel je via marktplaats wat spullen. Of vraag eens bij de specialist voor inruilers --> vaak best goede spullen is mijn ervaring
We hebben het dan ook precies over de twee uitersten... Daar tussenin is een hoop te vinden. Marquant is gewoon rommel. Klaar. (zelfs soundstream is tegenwoordig niet zo best meer na de overname) Als je geen ander antwoord wil hebben dan "nee, dat is prima spul", dan moet je het vragen in de kijkshop, daar krijg je vast het gewenste antwoord.quote:Op zaterdag 25 december 2010 12:52 schreef LangeJan het volgende:
Ja, ik heb een bepaald budget en die wil ik eigenlijk niet opmaken aan audio. Prachtig hoor, al die soundstream versterkers met een lijk erop, maar heel slecht zal dat Marquant spul toch niet zijn?
Marquant is echt het onderste van de audio..quote:Op zaterdag 25 december 2010 12:52 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ja, ik heb een bepaald budget en die wil ik eigenlijk niet opmaken aan audio. Prachtig hoor, al die soundstream versterkers met een lijk erop, maar heel slecht zal dat Marquant spul toch niet zijn?
Je kan net naar het nieuws luisterenquote:Op zaterdag 25 december 2010 11:10 schreef LangeJan het volgende:
Budget audio?
Wat voor geluid krijg je met een Lenco SD radio Type: CS-321 met een setje Marquant speakers van de KijkshopDan ben ik voor 90 EUR klaar
![]()
Is het om te huilen, of kan je er best wel mee uit de voeten voor een achtergrondmuziekje tijdens het rijden
Lenco is ook prut, voor 8 tientjes heb je al een fatsoenlijke pioneerquote:Op zaterdag 25 december 2010 14:20 schreef LangeJan het volgende:
Ok, wat meer budget is dus wel gewenst. Ik zit dan alleen met inbouw van de HU. Ik heb een B Manta en het kachelhuis zit redelijk in de weg mbt de inbouwdiepte. Die Lenco is de enige SD radio die ik tegen ben gekomen die ideaal is. Want dan hoef ik niet in het kachelhuis te zagen.
Dus laten we zeggen dat ik die Lenco neem en er een redelijk setje JBL GTO's ofzo inbouw, composetje en ovale speakers achter. Is het dan te doen? Of is de headunit dan weer te cheap voor de speakers?
Ook zonder CD-speler?quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:50 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Lenco is ook prut, voor 8 tientjes heb je al een fatsoenlijke pioneer
Wil je echt geen cd speler hebben dan?quote:
Eeh hoe oud ben je en wat heb je voor die 911 betaald? Welk jaar?quote:Op zaterdag 25 december 2010 13:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
We hebben het dan ook precies over de twee uitersten... Daar tussenin is een hoop te vinden. Marquant is gewoon rommel. Klaar. (zelfs soundstream is tegenwoordig niet zo best meer na de overname) Als je geen ander antwoord wil hebben dan "nee, dat is prima spul", dan moet je het vragen in de kijkshop, daar krijg je vast het gewenste antwoord.![]()
En het is geen lijk!
De meeste mensen met dikke kwaliteits installaties zijn zo begonnen hoorquote:Op zondag 26 december 2010 23:59 schreef Koepert het volgende:
Leuk spul om zo te zien hier![]()
IK vind audio erg belangrijk in n auto maar heb nu gewoon (nog) niet de financiele middelen voor high-end spul.. dus een beetje proberen kwaliteit voor n prijsje te krijgen..
ik zal hier wel om uitgefoetert worden dat t geen kwali is
Voorin een simpele Pioneer 4x50Wmosfet HU direct op 2x 240Wmax Pioneers in de deur. Achterin ongedempt (Nergens dynamat oid) een setje van 2x200WRMS Hertz speakers met losse tweeters in de C-stijl (nou ja, erop geschroeft) op een 900W Caliber 4kanaals versterker waar ook nog een 750W Caliber subwoofer aanzit. (sub komt van zo'n "instap-setje")..
Ben tot nu toe nog prima te spreken over kwaliteit. Kan zorgen dat ik van paar 100m te horen ben zonder zware vervorming, (Ja er rammelt wel iets in mn auto) maar het is vooral op normaal volume een lekker 'vol' geluid.. heb de bass ook ietwat zwaar afgesteld, omdat ik dat wel lekker vind.. maar aangezien ik wel meer wil qua kwaliteit maar nu de middelen daar niet voor heb, vind ik t eerst wel best zo..
Wat heeft mijn leeftijd er nu in godsnaam mee te maken? En wat maakt het uit wat ik voor die 911 indertijd heb betaald?quote:Op zondag 26 december 2010 22:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Eeh hoe oud ben je en wat heb je voor die 911 betaald? Welk jaar?
K zie ook ff niet in wat dat met je audio te maken heeft?quote:Op maandag 27 december 2010 10:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat heeft mijn leeftijd er nu in godsnaam mee te maken? En wat maakt het uit wat ik voor die 911 indertijd heb betaald?
Misschien zit er nu nog wel net zoveel geld in als wat je ervoor betaald hebtquote:Op maandag 27 december 2010 10:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat heeft mijn leeftijd er nu in godsnaam mee te maken? En wat maakt het uit wat ik voor die 911 indertijd heb betaald?
Ja leeftijd inderdaad niks, maar ik ben wel benieuwd wat je voor die 911 hebt betaald omdat dat toch wel een hele toffe auto is. Ik zou er zelf ook wel een willen namelijk.quote:Op maandag 27 december 2010 10:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ohnee dat is toch iets teveel geld..quote:Op maandag 27 december 2010 17:45 schreef DS4 het volgende:
Kleine ton.
Maar nu is hij al weer wat minder waard, want toen ik hem kocht was het een Porsche Approved Occasion met 70K op de teller en nu is het een particuliere auto (met weliswaar nog steeds Porsche Occasion garantie, die is immers verlengbaar) met al weer 150K op de teller. Dat scheelt.
Ten eerste bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:12 schreef DS4 het volgende:
Wat is je budget? Met Alpine doe je niet snel een verkeerde keuze, maar er is nogal wat verkrijgbaar en je moet je budget ook verstandig inzetten. Dus niet al je geld naar de HU en dan maar slechte speakers, of hele goede speakers en een slechte HU omdat het geld op is... dan ben je altijd beter af met een redelijke HU en redelijke speakers (tenzij je wil werken met de methode: ik vervang het slecht wel weer als ik een goede maand heb oid.
Voor een Polo heb je iig niet overdreven veel vermogen nodig.quote:
Precies.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor een Polo heb je iig niet overdreven veel vermogen nodig.
Ik zou een radio zoeken rond de 150-200 euro. Een beetje radio levert 4x50 Watt, dat is meer dan genoeg voor de hoge- en middentonen. Sluit hem aan op de speakers die er al in zitten, dan heb je iig geluid. Als je er niet tevreden over bent kan je alsnog op zoek naar betere speakers maar ik denk niet dat je voor een Polo versterkers nodig hebt.
Ik zou dan een niet te dure sub/versterker er bij kopen. Als je de boel goed afstelt (misschien kan iemand je daar bij helpen, maar het is ook een kwestie van smaak) kan je zo maar een aardig muziekje draaien.
Als dat niet genoeg is kan je op zoek gaan naar beter speakers. Maar ik denk niet dat je meteen te duur moet beginnen.
Gewoon een bekend merk opzoeken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Precies.
Welke radio is aan te bevelen met USB het liefst?
Splinternieuw, 150 euro. 50W MOSFET en alle soorten aansluitingen die je kan verzinnen.quote:De DEH-4000UB heeft een usb-ingang die bij niet-gebruik netjes verborgen blijft. De toestellen met usb-ingang zijn tevens uitgerust met Advanced Sound Retriever (ASR) en een krachtige 24-bit Delta-Sigma DAC. Deze audiomodule verbetert de kwaliteit van mp3-muziek, door de verloren harmonische klanken te herstellen en de frequentierespons en geluidsdruk aan te passen. Hierdoor klinken mp-3’s meer zoals de originele cd-opname. Een Direct Sub drive laat dan weer toe een subwoofer rechtstreeks op de DEH-4000UB aan te sluiten.
Oke thanks, ik zit echt helemaal in de knoop wat betreft m'n audio installatie, dat tuninbedrijf kan hem inbouwen waar ik garantie op heb en het mooi weggewerkt wordt, maar hij heeft niet veel merk spul ertussen. Wel de cd-speler.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:53 schreef robertzone het volgende:
Dat klopt,
Een subwoofer is niet een component die je even aan je radio kan hangen .De frequentie's waar deze op speelt zijn wat lager als het bereik van de radio is.
Ook lusten de meeste subs wel een lekker stukje vermogen waardoor anders je sub totaal niet tot zijn recht komt.
Deze bijvoorbeeld voor in de Polo?quote:Op maandag 10 januari 2011 17:35 schreef robertzone het volgende:
Zit wel redelijk merkspul tussen hoor.
Emphaser, focal, dragster en jbl. Niet de in het oog springende merken met de superkwaliteit maar wel leuk spul voor een gewoon autootje.
Merken als Marquant enzovoorts ben ik banger voor.
Wel moet ik zeggen dat hij redelijk aan de prijs is, via de goede kanalen kan je spullen zoals aansluitmateriaal vele malen goedkoper krijgen!
Dus mocht je iemand kennen die handig is met inbouwen of iemand die dit voor een leuk prijsje wil doen en je besteld zelf een leuke set denk ik dat je wel tot minimaal een kwart goedkoper uit kan zijn!
Even een kleine correctie..quote:Op maandag 10 januari 2011 16:53 schreef robertzone het volgende:
Dat klopt,
Een subwoofer is niet een component die je even aan je radio kan hangen .De frequentie's waar deze op speelt zijn wat lager als het bereik van de radio is.
Ook lusten de meeste subs wel een lekker stukje vermogen waardoor anders je sub totaal niet tot zijn recht komt.
Die speakers zijn 2 Ohmquote:Op maandag 10 januari 2011 18:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld voor in de Polo?
http://www.carshop-exclus(...)virtuemart&Itemid=53
Of beter 3-weg?
En deze is ook wel goed te doen toch?
http://www.carshop-exclus(...)virtuemart&Itemid=53
Die lust de radio niet.quote:13cm 2-Way 45 / 135 Watt (RMS / Peak) 2 Ohms
quote:Luidsprekerimpedantie 4 Ohm ~ 8 Ohm
Heb ik laatst nog gehad. Als je het volume te hoog zette schakelde de versterker van de radio uit.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef robertzone het volgende:
Ik durf 2ohm speakers wel op een degelijke autoradio aan te sluiten hoor.
Beste is natuurlijk 4ohm, maar 2ohm lukt ook nog wel.. lager is wel killing voor je interne versterker.
Maar als je een externe versterker hebt is het toch geen probleem om die boxxen te kopen? Maar ik snap er toch niks van op dit moment dus ik denk dat ik maar alles gewoon bij dat bedrijf laat doen, wel minder dat k niet weet welke speakers, sub, versterker en radio ik van dat bedrijf moet hebben.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb ik laatst nog gehad. Als je het volume te hoog zette schakelde de versterker van de radio uit.
Veel zwaardere en duurdere versterkers lusten 2 of zelfs 1 Ohm, maar dat moet je altijd controleren. Ik zou beginnen met normale speakers zonder versterker.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maar als je een externe versterker hebt is het toch geen probleem om die boxxen te kopen?
Als je haast en geld hebt is misschien het beste.quote:Maar ik snap er toch niks van op dit moment dus ik denk dat ik maar alles gewoon bij dat bedrijf laat doen, wel minder dat k niet weet welke speakers, sub, versterker en radio ik van dat bedrijf moet hebben.
Hopelijk lichten ze me niet op.
Jaa ik heb over 2 a 3 weken me rijbewijs en wil dan gelijk een installatie er in hebben dus dan is dat idd het beste.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Veel zwaardere en duurdere versterkers lusten 2 of zelfs 1 Ohm, maar dat moet je altijd controleren. Ik zou beginnen met normale speakers zonder versterker.
[..]
Als je haast en geld hebt is misschien het beste.
Je kan ook wat tijd en moeite investeren.
Preferred shops: http://showyoursound.nl/Public/waar/map.aspquote:Op maandag 10 januari 2011 23:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jaa ik heb over 2 a 3 weken me rijbewijs en wil dan gelijk een installatie er in hebben dus dan is dat idd het beste.
Hoe kan ik dan betere bedrijven vinden die geluidssystemen inbouwen bij mij in de buurt die misschien meer keuze aanbieden? Want Google zegt niet veel.
Kijk hier heb ik wat aan. Heb 2 bedrijven in de buurt gevonden die beter spul leveren. Thnx man.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Preferred shops: http://showyoursound.nl/Public/waar/map.asp
En een grote lijst met de wat bekendere zaken: http://showyoursound.nl/Public/Waar/Default.asp
Buurt van Arnhem.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je iemand kent bij je in de buurt, en je bouwt het zelf in, dan scheelt dat alweer in de kosten.
Waar kom je ergens vandaan?
Als je ruimte wil houden in je kofferbak is een gesloten kist het beste. Klinkt toch al best hard in een kleine auto als een Polo. Wil je echt harde bass dan is een 10 inch in gepoorte kist wel het beste. 12 inch gepoort is best een grote kist en zal ook heel hard klinken. Beste is 12 inch in een gesloten kist maar das omdat ik het zo hebquote:
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:13 schreef haw het volgende:
[..]
Als je ruimte wil houden in je kofferbak is een gesloten kist het beste. Klinkt toch al best hard in een kleine auto als een Polo. Wil je echt harde bass dan is een 10 inch in gepoorte kist wel het beste. 12 inch gepoort is best een grote kist en zal ook heel hard klinken. Beste is 12 inch in een gesloten kist maar das omdat ik het zo heb
Maar dát is nog eens een zinvolle post!quote:
Inderdaad..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:34 schreef Koepert het volgende:
[..]
Maar dát is nog eens een zinvolle post!
Leg dan op zn minst ff uit waarom...
Wat bedoel je met setje in deur en dashboard? En dan nog bijpassend boxje + tweeter?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:22 schreef Koepert het volgende:
Gezien het formaat zou ik dus een setje in deur + dashboard doen.. Bijpassend boxje + tweeter, en achterin wat hierboven ook gezegd word: afhankelijk van wat je wil qua ruimte, en grote kist of een kleintje..
Ikzelf heb dus mijn versterker links tegen de zijwand, en mijn filters voor tweeter/boxen rechts tegen de zijwand weggewerkt, en de subkist met kabel in het midden staan, zodat ik maar 2 kabels hoef af te koppelen van de kist om hem eruit te pakken.
[ afbeelding ]
(in dat 'cirkeltje' rechts alleen 2 stekkers eruit, en dit is niet mijn kist, maar vergelijkbaar qua formaat ed)
, maar nogmaals, dat is wat je zelf prefereert..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |