abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91135556
Ik ben sowieso niet helemaal weg van coaxiale speakers, heb liever een composet (je tweeter gescheiden van de midden/bass-speaker). Maar als je niet teveel wilt en een leuke upgrade op de originele aansluiting van de radio is dat wel een leuk setje.
De radio ook een leuke voor die prijs, ik denk dat ie nog wel ergens goedkoper te vinden is en let op maar 1 rca-uitgang.
Mocht je ooit naast je subwooferversterker er nog één bij willen moet je ook voor een andere radio kijken. (oké, er zijn bepaalde versterkers die je op de originele bedrading kan aansluiten voor speakers.. maar als ingang vind ik dat echt een belabbert geluid geven).

@PerryVogelbekdier
Ik bedoelde meer dat de radio een breed scala aan frequentie's uitspuugt welke te hoog zijn voor je sub ;).
  maandag 10 januari 2011 @ 21:54:23 #277
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91136645
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Deze bijvoorbeeld voor in de Polo?

http://www.carshop-exclus(...)virtuemart&Itemid=53

Of beter 3-weg?

En deze is ook wel goed te doen toch?

http://www.carshop-exclus(...)virtuemart&Itemid=53
Die speakers zijn 2 Ohm
quote:
13cm 2-Way 45 / 135 Watt (RMS / Peak) 2 Ohms
Die lust de radio niet.
quote:
Luidsprekerimpedantie 4 Ohm ~ 8 Ohm
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_91137950
Ik durf 2ohm speakers wel op een degelijke autoradio aan te sluiten hoor ;).
Beste is natuurlijk 4ohm, maar 2ohm lukt ook nog wel.. lager is wel killing voor je interne versterker.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:48:16 #279
pi_91140349
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef robertzone het volgende:
Ik durf 2ohm speakers wel op een degelijke autoradio aan te sluiten hoor ;).
Beste is natuurlijk 4ohm, maar 2ohm lukt ook nog wel.. lager is wel killing voor je interne versterker.
Heb ik laatst nog gehad. Als je het volume te hoog zette schakelde de versterker van de radio uit.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_91140561
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heb ik laatst nog gehad. Als je het volume te hoog zette schakelde de versterker van de radio uit.
Maar als je een externe versterker hebt is het toch geen probleem om die boxxen te kopen? Maar ik snap er toch niks van op dit moment dus ik denk dat ik maar alles gewoon bij dat bedrijf laat doen, wel minder dat k niet weet welke speakers, sub, versterker en radio ik van dat bedrijf moet hebben.

Hopelijk lichten ze me niet op. :P
If not now, then when.
  maandag 10 januari 2011 @ 22:55:22 #281
pi_91140829
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Maar als je een externe versterker hebt is het toch geen probleem om die boxxen te kopen?
Veel zwaardere en duurdere versterkers lusten 2 of zelfs 1 Ohm, maar dat moet je altijd controleren. Ik zou beginnen met normale speakers zonder versterker.
quote:
Maar ik snap er toch niks van op dit moment dus ik denk dat ik maar alles gewoon bij dat bedrijf laat doen, wel minder dat k niet weet welke speakers, sub, versterker en radio ik van dat bedrijf moet hebben.

Hopelijk lichten ze me niet op. :P
Als je haast en geld hebt is misschien het beste.

Je kan ook wat tijd en moeite investeren.
pi_91142228
quote:
Op maandag 10 januari 2011 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Veel zwaardere en duurdere versterkers lusten 2 of zelfs 1 Ohm, maar dat moet je altijd controleren. Ik zou beginnen met normale speakers zonder versterker.

[..]

Als je haast en geld hebt is misschien het beste.

Je kan ook wat tijd en moeite investeren.
Jaa ik heb over 2 a 3 weken me rijbewijs en wil dan gelijk een installatie er in hebben dus dan is dat idd het beste.

Hoe kan ik dan betere bedrijven vinden die geluidssystemen inbouwen bij mij in de buurt die misschien meer keuze aanbieden? Want Google zegt niet veel.
If not now, then when.
pi_91142892
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Jaa ik heb over 2 a 3 weken me rijbewijs en wil dan gelijk een installatie er in hebben dus dan is dat idd het beste.

Hoe kan ik dan betere bedrijven vinden die geluidssystemen inbouwen bij mij in de buurt die misschien meer keuze aanbieden? Want Google zegt niet veel.
Preferred shops: http://showyoursound.nl/Public/waar/map.asp

En een grote lijst met de wat bekendere zaken: http://showyoursound.nl/Public/Waar/Default.asp
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_91144328
quote:
Op maandag 10 januari 2011 23:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Preferred shops: http://showyoursound.nl/Public/waar/map.asp

En een grote lijst met de wat bekendere zaken: http://showyoursound.nl/Public/Waar/Default.asp
Kijk hier heb ik wat aan. Heb 2 bedrijven in de buurt gevonden die beter spul leveren. Thnx man.

Nu wachten op me roze pasje. :P en natuurlijk hopen dat het niet te duur wordt.

Heb budget van 500 dus dat móet wel goed komen toch?
If not now, then when.
pi_91150265
Als je iemand kent bij je in de buurt, en je bouwt het zelf in, dan scheelt dat alweer in de kosten.
Waar kom je ergens vandaan?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_91174423
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je iemand kent bij je in de buurt, en je bouwt het zelf in, dan scheelt dat alweer in de kosten.
Waar kom je ergens vandaan?
Buurt van Arnhem.
If not now, then when.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:25:37 #287
pi_91174574
- het aanbieden van diensten in ruil voor geld is op FOK! niet toegestaan, benader elkaar even via PM/DM ;) -

[ Bericht 77% gewijzigd door Sounddragon op 11-01-2011 19:37:04 ]
pi_91184726
Hmm das niet echt in de buurt van Eindhoven.
Anders had ik je wel ter plekke wat uitleg willen geven over inbouw en aansluiten.
Evt had ik je daar wel mee geholpen (mits mooi weer, aangezien ik geen garage heb :P)
Prrrrttt
pi_91204650
Ik heb in me auto een Subwoofer van blaupunkt liggen met 800 watt rms met twee boxen in de hoedenplank ( ook van blaupunkt) 125watt rms.

Voorin heb ik een compo set van Hifonics. Dez heeft 250 watt rms, Klinkt super :D
pi_91205197
Mensen slingeren met vermogensopgaven alsof het wat zegt over het maximale geluidniveau of kwaliteit. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Watertornado op 12-01-2011 23:46:31 ]
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91269432
Ik heb een Rockford Fosgate Punch installatie van de eind jaren '90 begin 2000.
Composetjes versterkt in de portieren en kleine speakers op de hoedenplank die op een lager volume meespelen. Het geluid moet juist van voren komen vind ik en het is ook fijner voor de passagiers achterin die met hun oren 30cm van de hoedenplank speakers zitten.
Nog een 12" sub in een gesloten gedempte kist. Heel zuiver/ helder geluid met een zeer strakke bass wat niet overheersend is. Klinkt het muziek gelijk een stuk rustiger en mooier.
Royale with cheese.
pi_91322459
Oke ik heb vandaag is even de achterbak opgemeten en de kapjes van de speakers afgehaald om te kijken wat eronder zit.

Als eerste zitten hier deze speakers:

Deze dus:

En hier zitten deze dingen, wat het precies is weet ik niet.. hoge tonen denk ik.

Zijn deze speakers wat?

Daarbij de afmetingen van de achterbak zijn:

Ik weet niet of kleine subs ook krachtig zijn en zware bassen aankunnen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Yuri_Boyka op 14-01-2011 16:52:14 ]
If not now, then when.
pi_91329946
quote:
[ afbeelding ]

Ik weet niet of kleine subs ook krachtig zijn en zware bassen aankunnen?

Als je ruimte wil houden in je kofferbak is een gesloten kist het beste. Klinkt toch al best hard in een kleine auto als een Polo. Wil je echt harde bass dan is een 10 inch in gepoorte kist wel het beste. 12 inch gepoort is best een grote kist en zal ook heel hard klinken. Beste is 12 inch in een gesloten kist maar das omdat ik het zo heb :P
Royale with cheese.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:22:46 #294
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_91330452
Gezien het formaat zou ik dus een setje in deur + dashboard doen.. Bijpassend boxje + tweeter, en achterin wat hierboven ook gezegd word: afhankelijk van wat je wil qua ruimte, en grote kist of een kleintje..

Ikzelf heb dus mijn versterker links tegen de zijwand, en mijn filters voor tweeter/boxen rechts tegen de zijwand weggewerkt, en de subkist met kabel in het midden staan, zodat ik maar 2 kabels hoef af te koppelen van de kist om hem eruit te pakken.

(in dat 'cirkeltje' rechts alleen 2 stekkers eruit, en dit is niet mijn kist, maar vergelijkbaar qua formaat ed)

, maar nogmaals, dat is wat je zelf prefereert..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_91331117
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:13 schreef haw het volgende:

[..]

Als je ruimte wil houden in je kofferbak is een gesloten kist het beste. Klinkt toch al best hard in een kleine auto als een Polo. Wil je echt harde bass dan is een 10 inch in gepoorte kist wel het beste. 12 inch gepoort is best een grote kist en zal ook heel hard klinken. Beste is 12 inch in een gesloten kist maar das omdat ik het zo heb :P
Wat een onzin.
Beter onethisch dan oneetbaar
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:34:51 #296
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_91331290
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:32 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Maar dát is nog eens een zinvolle post!

Leg dan op zn minst ff uit waarom...
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_91332323
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:34 schreef Koepert het volgende:

[..]

Maar dát is nog eens een zinvolle post!

Leg dan op zn minst ff uit waarom...
Inderdaad..
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:22 schreef Koepert het volgende:
Gezien het formaat zou ik dus een setje in deur + dashboard doen.. Bijpassend boxje + tweeter, en achterin wat hierboven ook gezegd word: afhankelijk van wat je wil qua ruimte, en grote kist of een kleintje..

Ikzelf heb dus mijn versterker links tegen de zijwand, en mijn filters voor tweeter/boxen rechts tegen de zijwand weggewerkt, en de subkist met kabel in het midden staan, zodat ik maar 2 kabels hoef af te koppelen van de kist om hem eruit te pakken.

[ afbeelding ]
(in dat 'cirkeltje' rechts alleen 2 stekkers eruit, en dit is niet mijn kist, maar vergelijkbaar qua formaat ed)

, maar nogmaals, dat is wat je zelf prefereert..
Wat bedoel je met setje in deur en dashboard? En dan nog bijpassend boxje + tweeter?

Zoals je op de foto's ziet zie je in het dashboard iets zitten ik weet niet wat het is, tweeter dus?
En in de deur zitten nu Pioneer speakers dus ik weet niet of die nog goed zijn of aan vervanging toe zijn..

En wat zijn filters voor speakers?
If not now, then when.
pi_91332362
betr
If not now, then when.
pi_91332388
dicht
If not now, then when.
pi_91332424
gooien
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo