Die speakers zijn 2 Ohmquote:Op maandag 10 januari 2011 18:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld voor in de Polo?
http://www.carshop-exclus(...)virtuemart&Itemid=53
Of beter 3-weg?
En deze is ook wel goed te doen toch?
http://www.carshop-exclus(...)virtuemart&Itemid=53
Die lust de radio niet.quote:13cm 2-Way 45 / 135 Watt (RMS / Peak) 2 Ohms
quote:Luidsprekerimpedantie 4 Ohm ~ 8 Ohm
Heb ik laatst nog gehad. Als je het volume te hoog zette schakelde de versterker van de radio uit.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef robertzone het volgende:
Ik durf 2ohm speakers wel op een degelijke autoradio aan te sluiten hoor.
Beste is natuurlijk 4ohm, maar 2ohm lukt ook nog wel.. lager is wel killing voor je interne versterker.
Maar als je een externe versterker hebt is het toch geen probleem om die boxxen te kopen? Maar ik snap er toch niks van op dit moment dus ik denk dat ik maar alles gewoon bij dat bedrijf laat doen, wel minder dat k niet weet welke speakers, sub, versterker en radio ik van dat bedrijf moet hebben.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb ik laatst nog gehad. Als je het volume te hoog zette schakelde de versterker van de radio uit.
Veel zwaardere en duurdere versterkers lusten 2 of zelfs 1 Ohm, maar dat moet je altijd controleren. Ik zou beginnen met normale speakers zonder versterker.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maar als je een externe versterker hebt is het toch geen probleem om die boxxen te kopen?
Als je haast en geld hebt is misschien het beste.quote:Maar ik snap er toch niks van op dit moment dus ik denk dat ik maar alles gewoon bij dat bedrijf laat doen, wel minder dat k niet weet welke speakers, sub, versterker en radio ik van dat bedrijf moet hebben.
Hopelijk lichten ze me niet op.
Jaa ik heb over 2 a 3 weken me rijbewijs en wil dan gelijk een installatie er in hebben dus dan is dat idd het beste.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Veel zwaardere en duurdere versterkers lusten 2 of zelfs 1 Ohm, maar dat moet je altijd controleren. Ik zou beginnen met normale speakers zonder versterker.
[..]
Als je haast en geld hebt is misschien het beste.
Je kan ook wat tijd en moeite investeren.
Preferred shops: http://showyoursound.nl/Public/waar/map.aspquote:Op maandag 10 januari 2011 23:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jaa ik heb over 2 a 3 weken me rijbewijs en wil dan gelijk een installatie er in hebben dus dan is dat idd het beste.
Hoe kan ik dan betere bedrijven vinden die geluidssystemen inbouwen bij mij in de buurt die misschien meer keuze aanbieden? Want Google zegt niet veel.
Kijk hier heb ik wat aan. Heb 2 bedrijven in de buurt gevonden die beter spul leveren. Thnx man.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Preferred shops: http://showyoursound.nl/Public/waar/map.asp
En een grote lijst met de wat bekendere zaken: http://showyoursound.nl/Public/Waar/Default.asp
Buurt van Arnhem.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je iemand kent bij je in de buurt, en je bouwt het zelf in, dan scheelt dat alweer in de kosten.
Waar kom je ergens vandaan?
Als je ruimte wil houden in je kofferbak is een gesloten kist het beste. Klinkt toch al best hard in een kleine auto als een Polo. Wil je echt harde bass dan is een 10 inch in gepoorte kist wel het beste. 12 inch gepoort is best een grote kist en zal ook heel hard klinken. Beste is 12 inch in een gesloten kist maar das omdat ik het zo hebquote:
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:13 schreef haw het volgende:
[..]
Als je ruimte wil houden in je kofferbak is een gesloten kist het beste. Klinkt toch al best hard in een kleine auto als een Polo. Wil je echt harde bass dan is een 10 inch in gepoorte kist wel het beste. 12 inch gepoort is best een grote kist en zal ook heel hard klinken. Beste is 12 inch in een gesloten kist maar das omdat ik het zo heb
Maar dát is nog eens een zinvolle post!quote:
Inderdaad..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:34 schreef Koepert het volgende:
[..]
Maar dát is nog eens een zinvolle post!
Leg dan op zn minst ff uit waarom...
Wat bedoel je met setje in deur en dashboard? En dan nog bijpassend boxje + tweeter?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:22 schreef Koepert het volgende:
Gezien het formaat zou ik dus een setje in deur + dashboard doen.. Bijpassend boxje + tweeter, en achterin wat hierboven ook gezegd word: afhankelijk van wat je wil qua ruimte, en grote kist of een kleintje..
Ikzelf heb dus mijn versterker links tegen de zijwand, en mijn filters voor tweeter/boxen rechts tegen de zijwand weggewerkt, en de subkist met kabel in het midden staan, zodat ik maar 2 kabels hoef af te koppelen van de kist om hem eruit te pakken.
[ afbeelding ]
(in dat 'cirkeltje' rechts alleen 2 stekkers eruit, en dit is niet mijn kist, maar vergelijkbaar qua formaat ed)
, maar nogmaals, dat is wat je zelf prefereert..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |