abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_88137320
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!


Woudestein / Hoboken


Konijnstudenten


Voorgaande delen
Erasmus Universiteit Rotterdam #18 Komen wij uit Rotterdam?
Erasmus Universiteit Rotterdam #17
Erasmus Universiteit Rotterdam #16
Erasmus Universiteit Rotterdam #15
Erasmus Universiteit Rotterdam #14: voor denkers en doeners.
Erasmus Universiteit Rotterdam #13
Erasmus Universiteit Rotterdam #12
Erasmus Universiteit Rotterdam #11
Erasmus Universiteit Rotterdam #10
Erasmus Universiteit Rotterdam #9
Erasmus Universiteit Rotterdam #8
Erasmus Universiteit Rotterdam #7
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 6.
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 5; het jaarplansysteem!
Erasmus Universiteit topic, Deel 4:
Erasmus Universiteit topic, Deel 3: Een nieuwe start
Erasmus Universiteit topic, Deel 2: Op naar MyEur
[SC] Erasmus Universiteit Slowchat

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink O+
Studiekeuzetest

FOK!ers @ EUR

RSM Erasmus University

BliksemSchigt - BSc International Business Administration
Public_NME - MSc Strategic Management
wikwakka2 - BSc International Business Administration
unioz - BSc International Business Administration
Version1 - MSc Finance & Investments

Erasmus School of Economics

Artianos - BSc Economie & Bedrijfseconomie
BoerBert - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Bolkesteijn - BSc Economie & Bedrijfseconomie
BVO - MSc Economics & Business
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
Chabo - BSc Economie & Bedrijfseconomie
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
eleusis - MSc Economics & ICT
Finitio - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
hamster90 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Irritatie100 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Kaas - BSc Economie & Bedrijfseconomie en BA Filosofie van de Economie
Najir - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Pulu - BSc Economie & Bedrijfseconomie
SnookieMJ - MSc Economics & Business
SuperHarregarre - MSc International Economics & Business Studies

Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
DahaKa - LL.B Rechtsgeleerdheid
Finitio - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
Fiskus - LL.B Fiscaal Recht
Flashwin - LL.M Bedrijfsrecht
Lucky_Strike - MSc Criminologie
Phaelanx_NL - BSc Rechtsgeleerheid

Erasmus MC
Andre Rouvoet - gewoon een bietje sneien in meesen!
Ludacriss - BSc Geneeskunde

Faculteit der Historische en Kunstwetenschappen
Nepthys - BA Algemene Cultuurwetenschappen

Faculteit der Sociale Wetenschappen
ThE_ED - BSc Sociologie
Triggershot - BSc Bestuurskunde

Faculteit der Wijsbegeerte
Kaas - BSc Economie & Bedrijfseconomie en BA Filosofie van de Economie

Overig
JoPiDo - Is er nog niet helemaal uit O+

Als je in/uit de OP wilt, pas het dan aan in de wiki
Game On!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88137584
Ook maar weer Tvp. Tentamens gingen half/half niet helemaal tevreden, had minor van Fiscale Economie.
pi_88146417
Iig gefeliciteerd met het behalen van econometrie! Micro-economie is inderdaad wel ongeveer het moeilijkste vak uit de propedeuse. Het is wel een erg leuk vak en in principe goed te doen, maar je trapt hier gemakkelijk in de valkuil (ik destijds iig) er niet genoeg effort in te steken terwijl het wel een tentamen is dat echt even serieus voorbereid dient te worden.
pi_88150554
Tja micro en macro waren volgens mij beiden wel P-vakken waarvoor heel veel mensen terug moesten voor een herkansing. Alleen was dat nog in de goede oude tijd, waar je een week vrij had voor de tentamens en de herkansingen niet helemaal aan het einde van het jaar waren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:08:26 #5
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_88150600
quote:
en de herkansingen niet helemaal aan het einde van het jaar waren.
Dat is nu wel redelijk klote ja :{
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:14:16 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88150773
Tentamens zijn gewoon klote op de EUR. Met alle respect. Op de TU krijg je lekker een witte week en dan ook nog 2 weken voor tentamens, nooit practicumopdrachten tijdens tentamenperiodes, voor elk vak staan 2 tot 4 proeftentamens op Blackboard, en als je door omstandigheden iets speciaals wilde regelen maken ze het voor je in orde (ik wilde bijv. nog 2 tentamens extra herkansen in de zomer omdat de bachelor wijzigde en dit was mijn laatste kans om ze te doen in het 'oude' systeem; de docenten werden toen 'van boven' opgelegd om een tentamen alleen voor mij te maken).

Op de EUR zit ik elk blok keihard te zwoegen aan practicumopdrachten die je één week voor de tentamens krijgt en op de dag van het tentamen klaar moeten, nog ff twee colleges in de dagen voor het tentamen waar nog wat laatste stof erdoorheen wordt gerausd wegens tijdgebrek, geen boek en geen sheets van tevoren online dus die stof heb je 3 dagen voor je tentamen voor het eerst gezien :') geen proeftentamens online zodat je maar moet gokken waar de nadruk op ligt (en je mag de opgaven niet meenemen?!) :{

What the fuck echt!

Maar goed, het is des students om erover te zeiken :P Heb er zelf voor gekozen om die master te doen, dus ff dikke klodder vaseline en kontje omhoog, nog maar 4 vakjes...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88150964
Tja, ik had het er laatst over met iemand die aan 't Erasmus MC studeert en daar schuwen ze echt geen enkel technisch hulpmiddel. De colleges worden daar zelfs opgenomen op video en online gezet! Echt wat een weelde! Op de Erasmus mag je nog blij zijn als de docent weet hoe de projector werkt en dan zit je alsnog tegen een schuin geprojecteerde vage blur aan te kijken, waarvan de onderkant scherper is dan de bovenkant. Echt belachelijk gewoon.

En dan halen ze er een "hulpje" bij die er zo blijkbaar verstand van heeft en wat doet die knuppel? Aan- en uitzetten, driemaal z'n kin krabben en dan weer weggaan. Zo onprofessioneel allemaal. :N

Of ook een mooie, krijgen we bij Advanced Macro Economics elke week een opdracht, en geeft de docent aan dat het 't belangrijkste is om de opdrachten goed te leren. En de enige uitleg over de opdrachten komt van de studentdocenten, die zelf het vak überhaupt nooit gevolgd hebben. Lolwut? En de antwoorden van de opdrachten worden achteraf niet eens op blackboard geplaatst. Zelfde geldt overigens ook voor econometrie waar we wel opdrachten krijgen maar de antwoorden niet op blackboard zijn gezet. Had ik nog geluk dat ik samen met m'n twee medestudenten alle vragen goed had beantwoord maar anders zit je gewoon halve crap te leren.

Ben daar tot nu toe echt absoluut niet over te spreken. Er worden ook geen papers besproken, hetgeen ik eigenlijk nog veel erger vind. Heel leuk hoor al die wiskunde maar de studie is nu bijna klaar en er is amper gesproken over thema's die nu spelen. Bij mijn minor moesten we elke week een flink aantal papers lezen, dat kost tijd maar je hebt wel gelijk het gevoel dat je met iets bezig bent wat er toe doet. Valt me tot nu toe erg tegen van m'n master. :(

[ Bericht 34% gewijzigd door SuperHarregarre op 30-10-2010 20:26:43 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:24:45 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88151155
Dan heb ik het nog niet eens over de corruptie bij het schrijven van papers. Schrijf je een mooie paper voor een vak, krijg je opeens te horen van de begeleider dat een PhD-student, die helemaal niks heeft gedaan, als "co-auteur" aan de paper moet worden toegevoegd voordat hij wordt gesubmit naar conferences. :') Practica, seminars en theses worden gewoon misbruikt door de hele vakgroep om hun publicatietellers te verhogen. Iedereen die de koffiekamer binnenwandelt is co-auteur!

Maar goed, één van m'n papers is zojuist geaccepteerd op een conference, dus op zich mag ik niet klagen. Maar ik mag natuurlijk niet erheen tenzij ik m'n reis en hotel zelf betaal, de PhD krijgt wel het reisje natuurlijk en mag er met de eer gaan strijken :') !
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88151292
Zo dan, dat klinkt echt niet fris. :N Maar goed, ik wil later ook echt niks meer met dit circus te maken hebben. Docenten plegen ook echt plagiaat alsof het een lieve lust is. :N
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:36:52 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88151638
Ach ja, het heeft ook wel voordelen natuurlijk om wat co-auteurs te hebben. Stel dat een begeleider of PhD-student goed bekend staat in een bepaald gebied, dan reflecteert het positief op jouw paper dat ze er aan meegewerkt hebben/hun goedkeuring ervoor geven. En de begeleiders werken wel echt keihard mee aan de papers. Alleen de manier waarop... 8)7
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88159472
Wellicht naief, maar serieus - iemand die niets aan jouw paper heeft gedaan kan toch niet zomaar als co-auteur genoteerd worden?
pi_88163035
quote:
15s.gif Op zondag 31 oktober 2010 00:31 schreef Kaas- het volgende:
Wellicht naief, maar serieus - iemand die niets aan jouw paper heeft gedaan kan toch niet zomaar als co-auteur genoteerd worden?
Rowling publiceert ook boeken geschreven door haar schaduwschrijvers.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88163065
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:29 schreef eleusis het volgende:
Komen ze even langs met Taylor, kleinste kwadraten, Hessianen en Jacobianen, lineaire algebra, hardcore matrixrekening :{
Volg deze online cursus van MIT:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=E7DDD91010BC51F8
pi_88163235
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:59 schreef Kaas- het volgende:
Micro-economie is inderdaad wel ongeveer het moeilijkste vak uit de propedeuse. Het is wel een erg leuk vak en in principe goed te doen, maar je trapt hier gemakkelijk in de valkuil (ik destijds iig) er niet genoeg effort in te steken terwijl het wel een tentamen is dat echt even serieus voorbereid dient te worden.
Dat veel studenten die vakken moeilijk vinden (Toegepaste Micro-Economie, Economics of Taxation, Toegepaste Statistiek 1,2 is allemaal hetzelfde verhaal namelijk) komt gewoon vanwege gebrekkige wiskundekennis. Niets ten nadelen van hen die niet goed scoren op wiskunde, maar ik vind dat men best Wiskunde B toe kan voegen aan de toelatingseisen. Ik hoor van alle studenten die Wiskunde B gehad (mij incluis) hebben dat het het meest nuttige vak is voor hun economiestudie dat zij op de middelbare school gevolgd hebben. Dan hoeft wiskunde niet meer geschuwd te worden in veel vakken waardoor je veel meer ervaring krijgt met het toepassen van wiskunde op economische vraagstukken. En dat is het hele eieren eten, wiskunde is iets dat je gewoon regelmatig moet gebruiken wil je er vaardig in blijven.
pi_88163354
Tof, ik kan terug in de tijd posten.
pi_88163473
Vet, hè. :D Tijdreizen werd u aangeboden door het Duitse keizerrijk. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88163499
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 02:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tijdreizen werd u aangeboden door het Duitse keizerrijk. :P
Hoe kom je daar nou weer op. _O-
pi_88163585
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 02:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer op. _O-
quote:
Eingeführt wurde die Zeitumstellung erstmals am 30. April 1916 in Deutschland.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88200252
Hehe, had de tijd van m'n wekker nog niet veranderd. Extra uurtje in de ochtend. :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88220692
Normaal gesproken kom je er doordeweeks dus om half 11 uit?
pi_88221024
hoi mensen ik ben cynthia ben 15 jaar en wil graag bei jullie op sgool hoe moet ick me aanmelden ?? ik ben momenteel bezig met basis op VMBO maar vont tijd voor nieuwe dingen enzo en vind veel dingen op deze sgool veel leuker dan mein sgool :S kreig ik hier ook wiskunde sommen ?? kreig op basis 3 eper dag en wort eg gek ervan:S beivoorbeelt: 2x-12 = 2. en dan meoten wij dat oplossen enzo maar wat heb je daaraan ik bedoel als je een dokter wort heb je dat tog niet nodig dan heb je tog alleen mediceienen nodig ? :S nou ja ik hoop dat jullie mei helpen en hoop dat jullie rekening met mij houden want ben een hele leuke meid nou jah doei doei moet die irritante wiskunde sommen maken :S
Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
  maandag 1 november 2010 @ 19:47:53 #22
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_88221075
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:46 schreef Jason__ het volgende:
hoi mensen ik ben cynthia ben 15 jaar en wil graag bei jullie op sgool hoe moet ick me aanmelden ?? ik ben momenteel bezig met basis op VMBO maar vont tijd voor nieuwe dingen enzo en vind veel dingen op deze sgool veel leuker dan mein sgool :S kreig ik hier ook wiskunde sommen ?? kreig op basis 3 eper dag en wort eg gek ervan:S beivoorbeelt: 2x-12 = 2. en dan meoten wij dat oplossen enzo maar wat heb je daaraan ik bedoel als je een dokter wort heb je dat tog niet nodig dan heb je tog alleen mediceienen nodig ? :S nou ja ik hoop dat jullie mei helpen en hoop dat jullie rekening met mij houden want ben een hele leuke meid nou jah doei doei moet die irritante wiskunde sommen maken :S
HAHA LEUKE GRAP JONG.
  maandag 1 november 2010 @ 19:51:37 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88221243
quote:
14s.gif Op zondag 31 oktober 2010 02:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volg deze online cursus van MIT:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=E7DDD91010BC51F8
Dank je. :* Khan Academy heeft ook veel toffe video's over wiskunde, economie en nog veel meer. Verder heb ik het vervolgboek van Van de Craats (gedeeltelijke pdf-versie hier) gekocht :) Dit blok maar eens veel sommetjes maken.

quote:
15s.gif Op zondag 31 oktober 2010 00:31 schreef Kaas- het volgende:
Wellicht naief, maar serieus - iemand die niets aan jouw paper heeft gedaan kan toch niet zomaar als co-auteur genoteerd worden?
Ik stond er ook van te kijken...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88221596
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 19:38 schreef Kaas- het volgende:
Normaal gesproken kom je er doordeweeks dus om half 11 uit?
Huh? Nee, ik was al een tijdje op. Heb helaas een enorm brak rooster nu. Omdat ik ook nog Chinees volg ben ik morgen van 11:00 tot 21:00 op de Erasmus. :'( NON-STOP. |:(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88223726
Game Theory, leuk vak.

quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 19:38 schreef Kaas- het volgende:
Normaal gesproken kom je er doordeweeks dus om half 11 uit?
Als het even kan vind ik dat doordeweeks wel fijn hoor, om om 10 uur/half 11 op te staan. ;) Niet iedere dag natuurlijk, maar dat kan ook niet echt.
pi_88225314
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 20:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Game Theory, leuk vak.
[..]

Als het even kan vind ik dat doordeweeks wel fijn hoor, om om 10 uur/half 11 op te staan. ;) Niet iedere dag natuurlijk, maar dat kan ook niet echt.
Mja, ben van plan om te gaan hardlopen maar ik twijfel nog over ochtend of avond. Ochtend lijkt me wel lekker, frisse neus, lekker douchen en dan naar de Erasmus. Maar dan moet ik dus wel erg vroeg opstaan...

Game Theory is ook wel leuk, wel erg druk en de zaal is echt slecht verlicht. Maar goed, we hebben nu alleen de basisdingen gehad, de sheets van part 2 zijn al een stuk pittiger. Komen ook alweer die expected dingen bij met percentages van elk equilibrium. Verwacht morgen wel m'n ereader te ontvangen en dan pleur ik daar gewoon alles op, hoef ik geen stapels printwerk meer mee te zeulen. :)

Heb je ook nog een seminar dit blok, Bolk?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88239297
Vandaag eerste college op de eur, micro-economie om precies te zijn. :) Ben benieuwd.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:23:23 #28
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_88244934
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:15 schreef FastFox91 het volgende:
Vandaag eerste college op de eur, micro-economie om precies te zijn. :) Ben benieuwd.
Leuk vak iig, vooral het begin is nog vrij makkelijk :P
pi_88246130
Hoezo de eerste, nooit heengegaan in blok 1?
pi_88250379
Wil die lul die bij micro op z'n MACbook zit te fokken, daar mee ophouden ;-)
pi_88257938
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:23 schreef BoerBert het volgende:

[..]



Leuk vak iig, vooral het begin is nog vrij makkelijk :P
Ja, dat zei de docent ook. Maar wat is er uiteindelijk dan zo moeilijk aan? Is het veel werk, of gewoon lastig of onduidelijk?
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:55 schreef Kaas- het volgende:
Hoezo de eerste, nooit heengegaan in blok 1?
Ik studeer Informatica & Economie, volg de informaticavakken aan de Universiteit van Leiden en de economische vakken aan eur. Hiervoor alleen informaticavakken gehad.

Wat voor wiskunde hebben de economiestudenten eigenlijk gehad in het eerste blok?
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:00:24 #32
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_88258132
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:55 schreef FastFox91 het volgende:

[..]


Ja, dat zei de docent ook. Maar wat is er uiteindelijk dan zo moeilijk aan? Is het veel werk, of gewoon lastig of onduidelijk?
Best wel veel echt nieuwe stof, waar je niet echt aan gewend bent. Het begin heeft niet zo heel veel meer te maken met wat je aan het einde krijgt :P
pi_88265431
Ik studeer geneeskunde aan de EUR maar duurt het nakijken van de tentamens altijd zo lang?
pi_88317850
Soms wel irritant lang inderdaad. Termijn waarbinnen het af moet zijn is 3 week geloof ik?

@ww2: Je huis nog terug kunnen vinden? ;)
pi_88321943
^ Was je ook naar Cinéma?

Wij waren echt stomdronken eigenlijk :p
pi_88496131
Wat een rot tijdstip eigenlijk zeg, elke maandagavond die tussentoets Finance. Geen tijd om daarna nog boodschappen te doen, dus dat werd weer een ritje thuisbezorgd.nl.
pi_88496509
waar en wanneer wordt het cijfer van Finance1 bekend gemaakt?
pi_88501526
quote:
18s.gif Op maandag 8 november 2010 22:51 schreef Kaas- het volgende:
Wat een rot tijdstip eigenlijk zeg, elke maandagavond die tussentoets Finance. Geen tijd om daarna nog boodschappen te doen, dus dat werd weer een ritje thuisbezorgd.nl.
Haha ik ook vandaag. Marrokaans, erg lekker :)
pi_88511052
Wat voor eten is dat dan - tips? Ik zit altijd heel traditioneel aan de pizza, shoarma, chinees etc. :P
pi_88515790
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:35 schreef Kaas- het volgende:
Wat voor eten is dat dan - tips? Ik zit altijd heel traditioneel aan de pizza, shoarma, chinees etc. :P
Je vergeet tosti ham/username. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88522602
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:35 schreef Kaas- het volgende:
Wat voor eten is dat dan - tips? Ik zit altijd heel traditioneel aan de pizza, shoarma, chinees etc. :P
Haha ik ook, al bestel ik als ik thuis ben nooit iets omdat heel veel zaakjes erg dichtbij zitten. Gister hadden we echter zin in wat bijzonders.

Een aanrader is onder andere 'Barkouk' (lamsvlees op speciale wijze bereid met geglaceerde uitjes, kweepeer, pruimen en gegarneerd met amandelen) :9

http://www.restauranttagine.nl/
pi_88575521
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:58 schreef JoPiDo het volgende:
waar en wanneer wordt het cijfer van Finance1 bekend gemaakt?
iemand?
pi_88578231
ik denk door je practicumdocent..
pi_88596458
SIN-online is verboden gebied geworden.
pi_88596477
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:37 schreef Ludacriss het volgende:
Ik studeer geneeskunde aan de EUR maar duurt het nakijken van de tentamens altijd zo lang?
Ik heb tot nu toe nooit mijn cijfers eerder gehad dan de uiterlijke deadline.
pi_88596511
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:15 schreef FastFox91 het volgende:
Vandaag eerste college op de eur, micro-economie om precies te zijn. :) Ben benieuwd.
Wat heb je in blok 1 gedaan?
pi_88596521
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:10 schreef Mandal het volgende:
SIN-online is verboden gebied geworden.
Haha, ja, allemaal gebanned! :D Hoera! :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88600680
Wtf zeg, blijven jullie toevallig ook maar gratis Volkskranten krijgen? Ik kreeg er twee en toen een brief of ik lid wilde worden. Toen ik hierna nog twee kreeg had ik zoiets van ehmm oke als ik er nog een krijg ga ik toch even bellen dat ik de actie inmiddels niet meer zo op prijs stel (heb al een abonnement op nrcnext). Kreeg ik vandaag wéér zo'n Volkskrant.. :')
pi_88600709
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:32 schreef Finitio het volgende:

[..]



Haha ik ook, al bestel ik als ik thuis ben nooit iets omdat heel veel zaakjes erg dichtbij zitten. Gister hadden we echter zin in wat bijzonders.

Een aanrader is onder andere 'Barkouk' (lamsvlees op speciale wijze bereid met geglaceerde uitjes, kweepeer, pruimen en gegarneerd met amandelen) :9

http://www.restauranttagine.nl/
Nice, binnenkort maar eens proberen dan. ;)
pi_88600889
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 15:11 schreef Mandal het volgende:
Wat heb je in blok 1 gedaan?
Ik studeer Informatica & Economie, volg de informaticavakken aan de Universiteit van Leiden en de economische vakken aan eur. Hiervoor alleen informaticavakken gehad.
pi_88768227
Gister debat met Jan Kees de Jager, professor Casper de Vries (EUR) en twee kamerleden van het CDA en de VVD over de financieel-economische plannen van het nieuwe kabinet in CB-085. Was wel tof, maar de opkomst viel jammer genoeg een beetje tegen. Anderen nog naar Nick Clegg geweest?
pi_88771534
Ik was naar Nick Clegg, er werden wel interessante vragen gesteld. Hij sprak maar een klein kwartiertje gevolgd door heel veel vragen die hij enthousiast beantwoordde. Dat debat heb ik niets over gehoord jammer genoeg, als ik het zo lees van jou had ik er wel bij willen zijn.
pi_88807362
Ik had om 16 uur les in CB-017, toen las ik op een foldertje wat nog in de zaal lag, "13:45-15:45, Jan Kees de Jager, etc etc, CB-085". Ik had het wel graag willen zien. :)
pi_88807462
quote:
9s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik had om 16 uur les in CB-017, toen las ik op een foldertje wat nog in de zaal lag, "13:45-15:45, Jan Kees de Jager, etc etc, CB-085". Ik had het wel graag willen zien. :)
college
pi_88807477
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:58 schreef JoPiDo het volgende:
college
Dr. Karamychev heeft het over 'lessons'.
pi_88871047
Kunnen die roltrappen in T nu eindelijk eens gemaakt worden?
Cool story, Hansel.
pi_88871378
quote:
9s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Kunnen die roltrappen in T nu eindelijk eens gemaakt worden?
Helemaal voor.
pi_88871381
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:14 schreef eleusis het volgende:
Tentamens zijn gewoon klote op de EUR. Met alle respect. Op de TU krijg je lekker een witte week en dan ook nog 2 weken voor tentamens, nooit practicumopdrachten tijdens tentamenperiodes, voor elk vak staan 2 tot 4 proeftentamens op Blackboard, en als je door omstandigheden iets speciaals wilde regelen maken ze het voor je in orde (ik wilde bijv. nog 2 tentamens extra herkansen in de zomer omdat de bachelor wijzigde en dit was mijn laatste kans om ze te doen in het 'oude' systeem; de docenten werden toen 'van boven' opgelegd om een tentamen alleen voor mij te maken).

Op de EUR zit ik elk blok keihard te zwoegen aan practicumopdrachten die je één week voor de tentamens krijgt en op de dag van het tentamen klaar moeten, nog ff twee colleges in de dagen voor het tentamen waar nog wat laatste stof erdoorheen wordt gerausd wegens tijdgebrek, geen boek en geen sheets van tevoren online dus die stof heb je 3 dagen voor je tentamen voor het eerst gezien :') geen proeftentamens online zodat je maar moet gokken waar de nadruk op ligt (en je mag de opgaven niet meenemen?!) :{

What the fuck echt!

Maar goed, het is des students om erover te zeiken :P Heb er zelf voor gekozen om die master te doen, dus ff dikke klodder vaseline en kontje omhoog, nog maar 4 vakjes...
Als ik die verhalen hoor ben ik wel blij dat IBA dan nog het oude trimestersysteem gebruikt. Tentamens zijn meestal over twee weken verspreid en de laatste week ervoor ga ik toch nooit naar college, niet dat ik veel naar college ga :').
Cool story, Hansel.
pi_88871397
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Helemaal voor.
Waarom zijn ze eigenlijk nog niet gemaakt, zit RSM nu eindelijk in de geldproblemen?
Cool story, Hansel.
pi_88877630
ik vind het achterlijk dat je voor micro 3 opdrachten moet inleveren, maar pas op het einde hoort wat je cijfer is :') dat slaat helemaal nergens op
pi_88878868
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 18:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Waarom zijn ze eigenlijk nog niet gemaakt, zit RSM nu eindelijk in de geldproblemen?
Was het maar zo, dan zouden ze de trap alleen stil hoeven zetten voor RSM student. :P

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:47 schreef JoPiDo het volgende:
ik vind het achterlijk dat je voor micro 3 opdrachten moet inleveren, maar pas op het einde hoort wat je cijfer is :') dat slaat helemaal nergens op
Dat is wel irritant inderdaad, die feedback mis je dan. 'Van je fouten leren' zit er dus niet in.
pi_88882522
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:47 schreef JoPiDo het volgende:
ik vind het achterlijk dat je voor micro 3 opdrachten moet inleveren, maar pas op het einde hoort wat je cijfer is :') dat slaat helemaal nergens op
Wie kijkt ze eigenlijk na? Mijn practicumdocent wist het in ieder geval niet.
pi_88882684
:')
pi_88882929
Student assistenten toch? Bij al onze projectgroepen is dat zo - en dan een of andere Master/PHD-kneus die gewoon herhaalt wat de student assistent heeft opgeschreven en je verder niet kan helpen.
Cool story, Hansel.
pi_88974570
Ligt BB bij jullie er ook uit? ;(
pi_88974687
Ja.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_88974693
Ja.
pi_88974915
Nee.
pi_88974941
Hier ook niet meer.
pi_89124289
Wat een hondeweer zeg, kreeg zojuist halfsneeuw/halfregen op me hoofd? :P
pi_89128051
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 02:16 schreef Kaas- het volgende:
Wat een hondeweer zeg, kreeg zojuist halfsneeuw/halfregen op me hoofd? :P
Waarom ben jij om 2:16 op de Erasmus? :P Ik dacht trouwens dat het vandaag ging sneeuwen maar volgens mij is 't weer onzin.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89131211
Nee joh, kan je om die tijd nog op Erasmus terecht dan? :P Was ff biertje pakken in de oude haven.

Laat die sneeuw maar komen trouwens! :9
pi_89142230
quote:
Leuk toch, een bekende naam als professor.
pi_89142863
Hoe kan die man nou hoorcollege geven? Iedereen wilt sowieso op de foto, een handtekening enzo gok ik :')
pi_89142880
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:23 schreef Kaas- het volgende:
Nee joh, kan je om die tijd nog op Erasmus terecht dan? :P Was ff biertje pakken in de oude haven.

Laat die sneeuw maar komen trouwens! :9
EUR is 24/7 open toch?
pi_89143609
Geen idee, de UB in ieder geval niet.

Wat is er zo slecht aan dat nieuws trouwens Wik? Ik vind het wel erg tof om volgend jaar een vak bij hem te kunnen volgen! :D
http://www.eur.nl/nieuws/detail/article/24142/
pi_89143751
Terrein is iig. 24/7 open ivm huisvesting internationale studenten. UB is zeker niet 24/7 open. Maar wel op zondag hoorde ik :o
pi_89143791
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:49 schreef Kaas- het volgende:
Geen idee, de UB in ieder geval niet.

Wat is er zo slecht aan dat nieuws trouwens Wik? Ik vind het wel erg tof om volgend jaar een vak bij hem te kunnen volgen! :D
http://www.eur.nl/nieuws/detail/article/24142/
quote:
Hij ontving eredoctoraten van universiteiten in Boedapest, Tokio en Seoul.
Ik kan nergens vinden wat hij daarvoor heeft gedaan.
pi_89143871
Niks, die krijg je gewoon als iemand je tof genoeg vindt voor zo'n eredoctoraat. :D De ub is op zondag trouwens maar heel even open, is een bezoek haast niet waard.
pi_89144029
Die UB zou gewoon op zijn minst gewoon elke dag tot middernacht open moeten zijn. De EUR claimt steeds een bruisende campus te willen hebben, begin dan eens bij de faciliteiten die ook echt studenten aantrekken.
Cool story, Hansel.
pi_89144166
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:59 schreef wikwakka2 het volgende:
Die UB zou gewoon op zijn minst gewoon elke dag tot middernacht open moeten zijn. De EUR claimt steeds een bruisende campus te willen hebben, begin dan eens bij de faciliteiten die ook echt studenten aantrekken.
Ik denk dat er gewoon te weinig studenten op de 'campus' zijn om het te laten bruisen. Je hebt daar toch uitgaansgelegenheden voor nodig en die zijn niet rendabel met 400 studenten op de 'campus'. Ik schrijf 'campus' omdat het niet te vergelijken is met een echte campus (met zo'n 2000 studenten) zoals je die bijvoorbeeld bij de Universiteit Twente wel hebt, het is meer een opgeleukt bedrijventerrein.
pi_89149329
Wellicht dat dat gaat veranderen nu ze meer huizen voor studenten op de campus zelf willen bouwen voor 2014 als ik me niet vergis. Dan hopelijk dat university college er ook bij gooien en dan komen de extra voorzieningen vanzelf. :9
pi_89149938
Hmm, n.a.v. die rel rond afkijkende IBAers schijnt de surveillance flink opgeschroefd te zijn tijdens tentamens. Nu nog meer gepensioneerden die de hele tijd langs je lopen.
Cool story, Hansel.
pi_89163568
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:52 schreef Granmal het volgende:
Terrein is iig. 24/7 open ivm huisvesting internationale studenten. UB is zeker niet 24/7 open. Maar wel op zondag hoorde ik :o
Was al verbaasd toen een van de internationale studenten na de les Nederlands zei dat ze een kamer op de campus zelf had. Ik dacht dat we in Nederland niet aan dorms deden maar klaarblijkelijk wel dus.

24/7 campus zou wel tof zijn. Denk alleen niet dat ik dat nog mag meemaken. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89165543
Shit zeg wat een vieze tering oplichters bij Club Riva. Ik kreeg rond een uurtje of 1 allemaal flyers in de hand gedrukt met de tekst "onbeperkt bier voor 10 euro van 22:00 tot 03:00 uur". Bij de ingang zeggen ze ook van kom binnen, onbeperkt bier voor 10 eu. Dus ik loop daar om tien voor twee binnen en heb al 14 euro betaald voor dat onbeperkt bier, pissen en jas ophangen - kom ik aan de bar en zeggen alle barpersoneel "nee, dat is tot 2 uur, je moet ervoor betalen". En als we die flyers van hun lieten zien lachden ze dat een beetje weg. We zijn hem direct gepeerd en gaan ook niet terug ook. Fuck zeg. :')
pi_89166881
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, n.a.v. die rel rond afkijkende IBAers schijnt de surveillance flink opgeschroefd te zijn tijdens tentamens. Nu nog meer gepensioneerden die de hele tijd langs je lopen.
Die rel heb ik dan weer gemist ;(
pi_89173199
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 november 2010 03:32 schreef Kaas- het volgende:
Shit zeg wat een vieze tering oplichters bij Club Riva. Ik kreeg rond een uurtje of 1 allemaal flyers in de hand gedrukt met de tekst "onbeperkt bier voor 10 euro van 22:00 tot 03:00 uur". Bij de ingang zeggen ze ook van kom binnen, onbeperkt bier voor 10 eu. Dus ik loop daar om tien voor twee binnen en heb al 14 euro betaald voor dat onbeperkt bier, pissen en jas ophangen - kom ik aan de bar en zeggen alle barpersoneel "nee, dat is tot 2 uur, je moet ervoor betalen". En als we die flyers van hun lieten zien lachden ze dat een beetje weg. We zijn hem direct gepeerd en gaan ook niet terug ook. Fuck zeg. :')
Dat is wel genaaid inderdaad. Kuttenten.
Cool story, Hansel.
pi_89292718
BB down, altijd handig tijdens tentamens :r :r :r
Cool story, Hansel.
pi_89335049
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:25 schreef wikwakka2 het volgende:
BB down, altijd handig tijdens tentamens :r :r :r
Lekker voor je.
pi_89354676
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:47 schreef JoPiDo het volgende:
ik vind het achterlijk dat je voor micro 3 opdrachten moet inleveren, maar pas op het einde hoort wat je cijfer is :') dat slaat helemaal nergens op
Inderdaad, ik hoorde weekje geleden dat bovendien van de eerste 2 opdrachten er maar 1tje nagekeken gaat worden...
Ik hoop de eerste, de tweede was te vaag en lelijk voor woorden, je kon bijna elke vraag op tig manieren interpreteren.

Overigens studeer ik Econometrie en OR aan de EUR, voeg me maar toe aan de OP.
Beneath the gold, bitter steel
pi_89429942
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:35 schreef Fingon het volgende:

[..]

Inderdaad, ik hoorde weekje geleden dat bovendien van de eerste 2 opdrachten er maar 1tje nagekeken gaat worden...
Ik hoop de eerste, de tweede was te vaag en lelijk voor woorden, je kon bijna elke vraag op tig manieren interpreteren.

Overigens studeer ik Econometrie en OR aan de EUR, voeg me maar toe aan de OP.
iemand die econometrie studeert, moet toch zeker wel de derde en vierde vraag kunnen beantwoorden?!

hoe ging je toets?

ik moet straks speciaal voor micro naar het Erasmus :r helemaal geen zin in
pi_89430986
Ben het met je eens Fingon, hopelijk wordt de derde wel een keer duidelijk.

@JoPiDo
Hoezo moet je op donderdag naar micro-economie? Ik had trouwens een 7.5. Had 1, 3 en 4 helemaal goed. Bij vraag 2 had ik geantwoord van "Aangezien ik bij vraag 1 ook op 3/4de uitkwam klopt de stelling en is het bewezen." :')
pi_89431752
Bij 2 heb ik gewoon de cobb-douglas voorwaarde uitgelegd die ik bij Wiskunde 1 heb geleerd :P
pi_89432121
Hoeveel was Guido bereid te betalen bij vraag 4?
pi_89432607
324
pi_89434345
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:58 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

iemand die econometrie studeert, moet toch zeker wel de derde en vierde vraag kunnen beantwoorden?!

hoe ging je toets?

ik moet straks speciaal voor micro naar het Erasmus :r helemaal geen zin in
Oh ik heb zo ook helemaal mooi beantwoord maar zelfs dan kan je niet zeker zijn dat dat bedoeld werd, er was gewoon teveel interpretatie mogelijk imo.
Verder had ik voor eerste toets een 9 dus daar ben ik wel blij mee :)
Beneath the gold, bitter steel
pi_89510154
En.... BB is weer eens down.
Cool story, Hansel.
pi_89510170
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 december 2010 10:39 schreef wikwakka2 het volgende:
En.... BB is weer eens down.
Blackberry?
pi_89510194
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 december 2010 10:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Blackberry?
Was het maar zo :r.
Cool story, Hansel.
pi_89511483
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:23 schreef FastFox91 het volgende:
Ben het met je eens Fingon, hopelijk wordt de derde wel een keer duidelijk.

@JoPiDo
Hoezo moet je op donderdag naar micro-economie? Ik had trouwens een 7.5. Had 1, 3 en 4 helemaal goed. Bij vraag 2 had ik geantwoord van "Aangezien ik bij vraag 1 ook op 3/4de uitkwam klopt de stelling en is het bewezen." :')
de tweede vraag telde minder zwaar mee, dus je hebt ergens anders ook fouten gemaakt...
pi_89515391
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:44 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

de tweede vraag telde minder zwaar mee, dus je hebt ergens anders ook fouten gemaakt...
Oh oke. Naja, 7.5 vind ik wel netjes, dus maakt mij verder niet zo veel uit. :P

Wanneer staat de derde opdracht op blackboard?
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:29:27 #103
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89622707
Zijn er hier ook econometrie & OR studenten aan de ESE/EUR? Ik had een aantal vragen:

Hoeveel contacturen heb je minimaal, gemiddeld en maximaal per week?

Hoe zijn deze uren gedistribueerd? ('s morgens, 's middags, 5 dagen per week of alles in 2/3 dagen?)

Wat zijn de eisen voor Cum Laude (alleen cijfer, of moet 1e keer behaald/alles boven 7.5 zijn)?

Hoe vaak mag je gehaalde vakken herkansen?

Hoe is de sfeer, gezien het feit dat het een wat minder massale studie is ~120 in jaar 1 en ~80 vanaf jaar 2?

Welke vakken zijn nou echt zwaar (qua studielast + moeilijkheidsgraad)?

Ik wil volgend jaar namelijk overstappen, zit nu in jaar 3 van geneeskunde, dus de bachelor rond ik dit jaar af en dan ben ik daar klaar. Heb al wat wiskunde boeken (basisboek wiskunde en vervolgboek wiskunde) gekocht om mijn niveau zwaar omhoog te krikken voordat ik begin, ik ben namelijk vrij ambitieus. Een groot voordeel voor mij is dat ik heel dicht bij de eur woon, fietsen kost me 3 minuten :p.
pi_89660931
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:51 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Oh oke. Naja, 7.5 vind ik wel netjes, dus maakt mij verder niet zo veel uit. :P

Wanneer staat de derde opdracht op blackboard?
Nu, net gehoord dat ik voor de eerste opdracht ook een 9 had dus 15% van m'n cijfer is al een 9 nu :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:29 schreef dennishk het volgende:
Zijn er hier ook econometrie & OR studenten aan de ESE/EUR? Ik had een aantal vragen:

Hoeveel contacturen heb je minimaal, gemiddeld en maximaal per week?

Hoe zijn deze uren gedistribueerd? ('s morgens, 's middags, 5 dagen per week of alles in 2/3 dagen?)

Wat zijn de eisen voor Cum Laude (alleen cijfer, of moet 1e keer behaald/alles boven 7.5 zijn)?

Hoe vaak mag je gehaalde vakken herkansen?

Hoe is de sfeer, gezien het feit dat het een wat minder massale studie is ~120 in jaar 1 en ~80 vanaf jaar 2?

Welke vakken zijn nou echt zwaar (qua studielast + moeilijkheidsgraad)?

Ik wil volgend jaar namelijk overstappen, zit nu in jaar 3 van geneeskunde, dus de bachelor rond ik dit jaar af en dan ben ik daar klaar. Heb al wat wiskunde boeken (basisboek wiskunde en vervolgboek wiskunde) gekocht om mijn niveau zwaar omhoog te krikken voordat ik begin, ik ben namelijk vrij ambitieus. Een groot voordeel voor mij is dat ik heel dicht bij de eur woon, fietsen kost me 3 minuten :p.
Dit blok heb ik 17 contacturen, vorig blok 16 uur geloof ik.
Ze zijn dit blok redelijk verdeeld over de dag en de week, niet echt veel aansluitende dingen.
Ik heb bijvoorbeeld op donderdag 3 kwartiertjes Analyse sommencollege, maar als je 3min fietsen woont moeten dat soort dingen geen beletsel zijn :P
Gehaalde vakken kan je 1x herkansen, namelijk aan het eind van het jaar maar aangezien je over het hele jaar maar 3 herkansingen hebt is dat alleen verstandig als je ze echt over hebt, tenzij je graag vakken het volgende jaar opnieuw wil doen.
De sfeer is wel relaxed vind ik, we hadden dit jaar ~150 beginners geloof ik, inclusief schakelstudenten ed en de werkgroepen zijn zo'n 20 man groot denk ik zo.
Ik vind het verschil met wiskunde van de middelbare school wel groot, ik heb zelf 2 jaar geleden examen gedaan met WiskundeB1 waar ik een 8 voor gehaald had.
Ik moet hier echter gewoon 40 uur per week werken om alles af te krijgen, door mijn reistijd van 1 uur ben ik zowel zaterdag als zondag ~5 uur bezig om alles bij te werken(zeker nu, Analyse I is erg veel werk). Ik moet wel zeggen dat het dan wel goed te doen is hoor, als je een beetje ''talent''
hebt is dit gewoon goed te doen, zolang je op de middelbare school gewoon 7,5+ hebt gehaald voor wiskunde B1/B12 moet je dit echt wel kunnen halen.

Dit zijn trouwens de vakken van het eerste jaar. Bij Basiswiiskunde wordt in 7 weken het Basisboek wiskune van van de Craats doorgewerkt en daarnaast ook nog 3 andere onderwerpen, namelijk verzamelingenleer, bewijzen en complexe getallen.
http://www.eur.nl/fileadm(...)or-1_Ectrie_2010.pdf
Met die codes kan je zelf wel de studieboeken opzoeken.

edit:
Zat net een beetje te kijken naar Economie en die mochten bij blok 1 blijkbaar zelf een dubbelzijdig A4tje met informatie meenemen echt wtf hoe makkelijk kan je het maken :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Fingon op 08-12-2010 00:27:27 ]
Beneath the gold, bitter steel
  woensdag 8 december 2010 @ 01:16:45 #105
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89662282
Bedankt voor je uitgebreide reply! Studieschema voor de bachelor had ik al opgeduikeld :p. Ik ben ook echt op zoek naar een uitdaging. Minor gedaan aan RSM, ongeveer 12~ u/wk besteed (zelfstudie + contact) en een 9 gehaald, dat ging 'm dus al niet worden :). Heb al wat gespiekt bij de startvakken en zal de diagnostische toets eens maken als ik dat boek van van de Craats door heb genomen (zal in ~ februari zijn).

Volgens mij is het ook nogal een individuele studie (qua cijfers, niet veel projecten) toch? Dat vind ik wel fijn aangezien ik veel ervaring met paupers/meelifters heb :o
pi_89662446
quote:
Volgens mij is het ook nogal een individuele studie (qua cijfers, niet veel projecten) toch? Dat vind ik wel fijn aangezien ik veel ervaring met paupers/meelifters heb :o
Herkenbaar maar aan de andere kant moet je er ook mee leren omgaan. Later kun je ook niet in een hoekje van 't bedrijf gaan zitten aanklooien. Eén keer heb ik echt iemand uit m'n groep moeten gooien maar voor de rest is 't gewoon 'managen'. Wat wel vervelend is als een opdracht voor twee personen is, terwijl je 't eigenlijk in minder tijd zelf zou kunnen doen. Je bent dan ook wel afhankelijk van de studiedruk en studiebereidheid van de ander.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 8 december 2010 @ 01:57:39 #107
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89662765
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 01:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Herkenbaar maar aan de andere kant moet je er ook mee leren omgaan. Later kun je ook niet in een hoekje van 't bedrijf gaan zitten aanklooien. Eén keer heb ik echt iemand uit m'n groep moeten gooien maar voor de rest is 't gewoon 'managen'. Wat wel vervelend is als een opdracht voor twee personen is, terwijl je 't eigenlijk in minder tijd zelf zou kunnen doen. Je bent dan ook wel afhankelijk van de studiedruk en studiebereidheid van de ander.
Ja gedeeltelijk mee eens. Ik neem altijd initiatief in groepswerk, meestal omdat niemand anders het doet. Je kunt inderdaad luie mensen wel managen, maar laag analytisch/creatief niveau valt helaas niks aan te doen.. Dat is eerder waar ik op doel, dan deel je zo'n opdracht mooi in 5 stukken en krijg ik van die stukken opgestuurd die net een 6je waard zijn..
pi_89663837
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 01:57 schreef dennishk het volgende:

[..]

Ja gedeeltelijk mee eens. Ik neem altijd initiatief in groepswerk, meestal omdat niemand anders het doet. Je kunt inderdaad luie mensen wel managen, maar laag analytisch/creatief niveau valt helaas niks aan te doen.. Dat is eerder waar ik op doel, dan deel je zo'n opdracht mooi in 5 stukken en krijg ik van die stukken opgestuurd die net een 6je waard zijn..
Inderdaad, daarom heb ik ook zo'n hekel aan groepsopdrachten :P
Tot nu toe was het met bonus bv. wel mogelijk om samen opdrachten in te leveren maar gelukkig niet verplicht, al komt er nog wel een komend vak waarin je wel verplicht iets samen moet maken helaas..
Beneath the gold, bitter steel
  woensdag 8 december 2010 @ 11:02:37 #109
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89668302
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 00:19 schreef Fingon het volgende:

Kansrekening 4 cr C

Is kansrekening iets héél anders als Statistiek?
Kansrekening vind ik echt kut gewoon en volgens mij krijg je op de RUG geen kansrekenen als hoofdvak.
pi_89683787
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 01:57 schreef dennishk het volgende:

[..]

Ja gedeeltelijk mee eens. Ik neem altijd initiatief in groepswerk, meestal omdat niemand anders het doet. Je kunt inderdaad luie mensen wel managen, maar laag analytisch/creatief niveau valt helaas niks aan te doen.. Dat is eerder waar ik op doel, dan deel je zo'n opdracht mooi in 5 stukken en krijg ik van die stukken opgestuurd die net een 6je waard zijn..
Dat is wel kut inderdaad. Ik eis dan ook meestal de eindverantwoordelijkheid op, zodat je het geheel nog wat kunt aanpassen. Je moet daarin alleen ook af en toe wel de boel de boel laten, anders ben je uren bezig om alles te verbeteren. Ik heb één keer meegemaakt dat een groepslid wikipedia had gekopieerd. Ja, dan krijg je dus gewoon je congé. Als ik niet de eindverantwoordelijke was geweest, zouden we gewoon op plagiaat gepakt zijn. Als je zoiets flikt ten opzichte van je medestudenten ben je gewoon een rat.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89684205
Ik probeer ook meestal eindredacteur te zijn, werkt inderdaad effectief tegen dit soort zaken.
pi_89685410
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik probeer ook meestal eindredacteur te zijn, werkt inderdaad effectief tegen dit soort zaken.
Dan krijg je van die opmerkingen van "hé, wat is er met mijn gedeelte gebeurd?".

Tsja.
Cool story, Hansel.
  woensdag 8 december 2010 @ 18:14:54 #113
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_89686208
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]
Ik heb één keer meegemaakt dat een groepslid wikipedia had gekopieerd. Ja, dan krijg je dus gewoon je congé. Als ik niet de eindverantwoordelijke was geweest, zouden we gewoon op plagiaat gepakt zijn. Als je zoiets flikt ten opzichte van je medestudenten ben je gewoon een rat.
Je bent echt niet goed bij je hoofd als je letterlijk Wikipedia in een opdracht gooit die je met anderen samen doet :{
  woensdag 8 december 2010 @ 18:14:59 #114
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89686212
quote:
9s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:52 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dan krijg je van die opmerkingen van "hé, wat is er met mijn gedeelte gebeurd?".

Tsja.
Hahahaha zo herkenbaar. Laatste keer was ik het zat, was ook de laatste opdracht, heb ik gezegd dat het te slecht was, dus maar zelf wat geschreven.. Je had zijn gezicht moeten zien: "oh".
pi_89687202
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat is wel kut inderdaad. Ik eis dan ook meestal de eindverantwoordelijkheid op, zodat je het geheel nog wat kunt aanpassen. Je moet daarin alleen ook af en toe wel de boel de boel laten, anders ben je uren bezig om alles te verbeteren. Ik heb één keer meegemaakt dat een groepslid wikipedia had gekopieerd. Ja, dan krijg je dus gewoon je congé. Als ik niet de eindverantwoordelijke was geweest, zouden we gewoon op plagiaat gepakt zijn. Als je zoiets flikt ten opzichte van je medestudenten ben je gewoon een rat.
Had je niet beter het kunnen inleveren en tegelijkertijd de docent erover kunnen inlichten oid?
Als je zoiets doet verdien je het om de consequenties te voelen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Fingon op 08-12-2010 19:20:39 ]
Beneath the gold, bitter steel
pi_89687420
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:14 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Je bent echt niet goed bij je hoofd als je letterlijk Wikipedia in een opdracht gooit die je met anderen samen doet :{
Ik heb het ook gehad, maar diegene kreeg ook amper één goed geschreven zin op papier. Toch wel teleurstellend altijd als mensen dit soort dingen flikken :').
Cool story, Hansel.
pi_89689195
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:41 schreef Fingon het volgende:

[..]

Had je niet beter het kunnen inleveren en tegelijkertijd de docent erover kunnen inlichten oid?
Als je zoiets doet verdien je het om de consequenties te voelen..
Ben niet zo'n docenteninlichter. Voor dat moment vond ik uit de groep trappen voldoende. Geen idee welk communistische groepje hem daarna heeft ingelijfd. Dat moeten ze zelf maar weten. Ik ga later ook geen andere bedrijven behoeden voor de ondergang. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89689703
Mensen die klagen over groepsgenoten zijn niet sociaal vaardig genoeg om groepswerk te kunnen handelen. Als je problemen hebt met het werk dat iemand inlevert, moet je dat direct aangeven, in plaats van op het einde van het project er over gaan zitten klagen. En kneusjes die ongevraagd je deel gaan zitten aanpassen omdat het niet voldoet aan hun eigen standaard, beseffen al helemaal niet hoe je moet werken met andere mensen.
pi_89690874
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:38 schreef JoPiDo het volgende:
Mensen die klagen over groepsgenoten zijn niet sociaal vaardig genoeg om groepswerk te kunnen handelen. Als je problemen hebt met het werk dat iemand inlevert, moet je dat direct aangeven, in plaats van op het einde van het project er over gaan zitten klagen. En kneusjes die ongevraagd je deel gaan zitten aanpassen omdat het niet voldoet aan hun eigen standaard, beseffen al helemaal niet hoe je moet werken met andere mensen.
Maarja, als er gewoon een verschil is in motivatie en die persoon en 6 wel goed vind en jij niet, dan zul je wel moeten als je hoger wilt halen..
Ik heb het nog niet voor zien komen dat iemand meer tijd erin stak omdat jij toevallig wel een beetje wilde scoren.
Hoe zou jij met zo'n situatie omgaan dan?
(En ja, ik heb tot nu voornamelijk slechte ervaringen met samenwerkprojectjes)
Beneath the gold, bitter steel
pi_89691629
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:38 schreef JoPiDo het volgende:
Mensen die klagen over groepsgenoten zijn niet sociaal vaardig genoeg om groepswerk te kunnen handelen. Als je problemen hebt met het werk dat iemand inlevert, moet je dat direct aangeven, in plaats van op het einde van het project er over gaan zitten klagen. En kneusjes die ongevraagd je deel gaan zitten aanpassen omdat het niet voldoet aan hun eigen standaard, beseffen al helemaal niet hoe je moet werken met andere mensen.
Jij bent echt wereldvreemd of een bietser. :') Bij groepswerk ben je ook afhankelijk van de motivatie van de andere perso(o)n(en). Als iemand de hele tijd loopt te zuipen en dingen van wikipedia kopieert ligt dat toch echt aan die andere persoon en niet aan mij. Als je stuk dan wordt aangepast mag je nog in je handjes knijpen. Ik zou je er gewoon uitpleuren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 8 december 2010 @ 20:48:56 #121
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89693647
En stel nou ik wil een 9 voor dat project en willekeurig persoon x vind een 6 wel genoeg, en heeft geen zin om er meer tijd in te steken? Oh nee wacht, iedereen die meer dan een 6 haalt is een nerd, en ook nog stom ook nog want met je super netwerk kom je vast wel bij GS binnen.
pi_89693941
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:38 schreef JoPiDo het volgende:
Mensen die klagen over groepsgenoten zijn niet sociaal vaardig genoeg om groepswerk te kunnen handelen. Als je problemen hebt met het werk dat iemand inlevert, moet je dat direct aangeven, in plaats van op het einde van het project er over gaan zitten klagen. En kneusjes die ongevraagd je deel gaan zitten aanpassen omdat het niet voldoet aan hun eigen standaard, beseffen al helemaal niet hoe je moet werken met andere mensen.
Wat lul je. Als je mensen meerdere keren de kans geeft om er iets van te maken en ze nog wikipedia-artikelen gaan inleveren of nog steeds geen enkele fatsoenlijke zin op papier kunnen zetten dan moeten jij en de andere groepsgenoten het gewoon oplossen. Als je dan nog het lef hebt om een grote bek op te zetten moet je maar een andere groep vinden of gewoon het overduidelijk betere werk accepteren.
Cool story, Hansel.
pi_89701237
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:54 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Wat lul je. Als je mensen meerdere keren de kans geeft om er iets van te maken en ze nog wikipedia-artikelen gaan inleveren of nog steeds geen enkele fatsoenlijke zin op papier kunnen zetten dan moeten jij en de andere groepsgenoten het gewoon oplossen. Als je dan nog het lef hebt om een grote bek op te zetten moet je maar een andere groep vinden of gewoon het overduidelijk betere werk accepteren.
Dan moet je ze niet meerdere keren de kans geven en direct bij de eerste keer prutwerk afblaffen en zeggen dat ze dat niet meer moeten doen. Zo simpel kan het zijn...
pi_89701334
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:48 schreef dennishk het volgende:
En stel nou ik wil een 9 voor dat project en willekeurig persoon x vind een 6 wel genoeg, en heeft geen zin om er meer tijd in te steken? Oh nee wacht, iedereen die meer dan een 6 haalt is een nerd, en ook nog stom ook nog want met je super netwerk kom je vast wel bij GS binnen.
Waarschijnlijk heb je dan niet het lef om die ander af te blaffen en vanaf het begin duidelijk te maken dat jij wel voor een 9 gaat. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om die ander mee te trekken tot het niveau waarop jij wil dat het verslag ingeleverd moet worden, als je dat op de juiste manier doet heb je nooit problemen. Als je dat niet lukt, moet je er ook niet over gaan klagen.
pi_89704881
Hoi. :D
Ik heb een vraagje over de studie bedrijfskunde aan de RSM(?). Hoe zit het met wiskunde bij deze studie? Ik heb nu wiskunde A en daar haal ik slechts ruim een 5... Is deze studie dan wel aan te raden? Ik zou graag de marketingkant op willen gaan.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_89705028
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:06 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Dan moet je ze niet meerdere keren de kans geven en direct bij de eerste keer prutwerk afblaffen en zeggen dat ze dat niet meer moeten doen. Zo simpel kan het zijn...
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:08 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je dan niet het lef om die ander af te blaffen en vanaf het begin duidelijk te maken dat jij wel voor een 9 gaat. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om die ander mee te trekken tot het niveau waarop jij wil dat het verslag ingeleverd moet worden, als je dat op de juiste manier doet heb je nooit problemen. Als je dat niet lukt, moet je er ook niet over gaan klagen.
Jij bent echt wereldvreemd. :|W
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89705289
quote:
Op donderdag 9 december 2010 00:40 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]



[..]

Jij bent echt wereldvreemd. :|W
Zodra het niet in jouw straatje past verwerpen als wereldvreemd, maar wel blijven klagen over je groepsgenoten en hoe kut samenwerken wel niet is.
  donderdag 9 december 2010 @ 01:19:08 #128
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89705801
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:08 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je dan niet het lef om die ander af te blaffen en vanaf het begin duidelijk te maken dat jij wel voor een 9 gaat. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om die ander mee te trekken tot het niveau waarop jij wil dat het verslag ingeleverd moet worden, als je dat op de juiste manier doet heb je nooit problemen. Als je dat niet lukt, moet je er ook niet over gaan klagen.
Oke, nu is het wel duidelijk wie hier de sociopaat is. Dankje!
pi_89715283
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 01:19 schreef dennishk het volgende:

[..]

Oke, nu is het wel duidelijk wie hier de sociopaat is. Dankje!
de fout bij jezelf zoeken in plaats van alle andere de schuld geven, dat maakt je een echte sociopaat :')
pi_89715451
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:52 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Zodra het niet in jouw straatje past verwerpen als wereldvreemd, maar wel blijven klagen over je groepsgenoten en hoe kut samenwerken wel niet is.
Hahaha, ja hoor, ga maar door hoor. _O- _O- _O- :W
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89715622
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:59 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

de fout bij jezelf zoeken in plaats van alle andere de schuld geven, dat maakt je een echte sociopaat :')
Je denkt dat je de fout bij jezelf zoekt? _O- Stalin zocht de fout ook bij zichzelf toen hij al z'n legerleiders liet fusilleren. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 9 december 2010 @ 13:45:19 #132
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89716956
quote:
11s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:34 schreef Nero22 het volgende:
Hoi. :D
Ik heb een vraagje over de studie bedrijfskunde aan de RSM(?). Hoe zit het met wiskunde bij deze studie? Ik heb nu wiskunde A en daar haal ik slechts ruim een 5... Is deze studie dan wel aan te raden? Ik zou graag de marketingkant op willen gaan.
Als je bedrijfskunde niet denkt te halen kun je beter HBO gaan doen.
pi_89721368
quote:
11s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:34 schreef Nero22 het volgende:
Hoi. :D
Ik heb een vraagje over de studie bedrijfskunde aan de RSM(?). Hoe zit het met wiskunde bij deze studie? Ik heb nu wiskunde A en daar haal ik slechts ruim een 5... Is deze studie dan wel aan te raden? Ik zou graag de marketingkant op willen gaan.
Volgens mij valt de wiskunde daar wel mee.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89729896
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:45 schreef Sokz het volgende:

[..]

Als je bedrijfskunde niet denkt te halen kun je beter HBO gaan doen.
Was jij niet nog een middelbare scholier?
pi_89729942
Verder een zwarte dag voor Rotterdam... De plaatselijke Chinees heeft me gewoon babi pangang toegezonden met bami, terwijl ik explicitiet op nasi met vlees had geklikt. Hiervoor zouden zware straffen moeten worden vastgelegd in de wet.
pi_89730667
quote:
Op donderdag 9 december 2010 13:08 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je denkt dat je de fout bij jezelf zoekt? _O- Stalin zocht de fout ook bij zichzelf toen hij al z'n legerleiders liet fusilleren. :')
Misschien lukt het in je volgende reactie om Hitler en Mao er ook bij te betrekken!


Lees eens een goed boek over samenwerken en ga op zoek naar een manier om met de situatie om te gaan, in plaats van blijven denken dat jij de allerbeste groepsgenoot bent die iemand zich kan wensen en gefrustreerd toekijken hoe andere (in jouw ogen!) falen...
pi_89732265
Volgens mij ligt de waarheid een beetje tussen jullie beiden in. Het is waar dat je je groepsgenoten moet proberen te motiveren mocht dat nodig zijn en direct heel duidelijk en consistent bent in wat jij van je groepje verwacht. Maar soms heb je gewoon een groepsgenoot die met alle motivatie van de wereld simpelweg nog steeds te stom is om een fatsoenlijk product af te leveren.. :')
  donderdag 9 december 2010 @ 19:40:15 #138
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_89732325
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:38 schreef Kaas- het volgende:
Volgens mij ligt de waarheid een beetje tussen jullie beiden in. Het is waar dat je je groepsgenoten moet proberen te motiveren mocht dat nodig zijn en direct heel duidelijk en consistent bent in wat jij van je groepje verwacht. Maar soms heb je gewoon een groepsgenoot die met alle motivatie van de wereld simpelweg nog steeds te stom is om een fatsoenlijk product af te leveren.. :')
Als je op de uni nog steeds dingen doet zoals wikipedia kopiëren, dan snap je het volgens mij echt niet.
pi_89734260
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:45 schreef Sokz het volgende:

[..]

Als je bedrijfskunde niet denkt te halen kun je beter HBO gaan doen.
... ?
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 15:16 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Volgens mij valt de wiskunde daar wel mee.
Oké, dankjewel. Ik kan wel in contact komen met iemand die het daar studeert, maar dit was toch even toegankelijker. :P
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 9 december 2010 @ 20:26:19 #140
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89734625
Laat ik het genuanceerd zeggen, bedrijfskunde is een studie van beneden gemiddeld niveau, op zijn best.
pi_89735400
Haters zullen haten.
Cool story, Hansel.
pi_89735408
Cool story, Hansel.
  donderdag 9 december 2010 @ 21:19:24 #143
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89737069
quote:
9s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Haters zullen haten.
Het is simpelweg het gevolg van een aantrekkelijke studie zijn waar dus massaal mensen op af komen. Kwaliteit/niveau gaan helaas niet met massaliteit gepaard door de kosten die het met zich meebrengt. Idem bij rechten/economie.
pi_89737546
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:05 schreef JoPiDo het volgende:
Misschien lukt het in je volgende reactie om Hitler en Mao er ook bij te betrekken!
Bedankt voor de tip.

quote:
Lees eens een goed boek over samenwerken en ga op zoek naar een manier om met de situatie om te gaan, in plaats van blijven denken dat jij de allerbeste groepsgenoot bent die iemand zich kan wensen en gefrustreerd toekijken hoe andere (in jouw ogen!) falen...
Mein Kampf zeker?

En ik snap echt niet waar jij je info vandaan haalt? Ik ga met de situatie om. Punt. Ik denk niet dat ik de beste groepsgenoot ben. Punt. Ik kijk niet gefrustreerd toe, ik neem maatregelen. Punt. In mijn ogen falen? In wiens ogen is het kopiëren van wikipedia géén falen? Serieus, welke alien heeft jou uit haar baarmoeder geslingerd?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89761311
Zou iemand hier die Fiscale Economie studeert mij kunnen vertellen of het heel erg moeilijk is? Ik zit nu VWO6 en FE lijkt me erg leuk maar bij de voorlichting op de opendagen zeiden ze wel dat het een pittige studie is en ik ben niet zo heel sterk in Wiskunde. Heb wiskunde A en zit meestal rond de 5/6 qua cijfer.

En is FE meer Wiskunde of is het toch wat meer lezen en simpeler rekenen a la M&O?

Alvast heel erg bedankt.
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:50:27 #146
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89761725
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:50 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Was jij niet nog een middelbare scholier?
Jup maar ik heb gelijk toch?
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:52:20 #147
256829 Sokz
Livin' the life
pi_89761804
Is het trouwens niet zo dat je zelf je groep kan bijeensprokkelen? Stop je de 5-6'jes mentaliteit in 1 groep en de 'strebers' in 1 groep. Problem Solved
pi_89762191
quote:
Op donderdag 9 december 2010 21:28 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.

[..]

Mein Kampf zeker?

En ik snap echt niet waar jij je info vandaan haalt? Ik ga met de situatie om. Punt. Ik denk niet dat ik de beste groepsgenoot ben. Punt. Ik kijk niet gefrustreerd toe, ik neem maatregelen. Punt. In mijn ogen falen? In wiens ogen is het kopiëren van wikipedia géén falen? Serieus, welke alien heeft jou uit haar baarmoeder geslingerd?
Punt. Punt. Punt. Triest mannetje!
pi_89762391
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:03 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Punt. Punt. Punt. Triest mannetje!
Nice comeback.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89762488
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:52 schreef Sokz het volgende:
Is het trouwens niet zo dat je zelf je groep kan bijeensprokkelen? Stop je de 5-6'jes mentaliteit in 1 groep en de 'strebers' in 1 groep. Problem Solved
Dat kan inderdaad. Af en toe word je echter willekeurig ingedeeld en dan heb je soms pech. Dan zit je bijvoorbeeld bij een JoPiDo die orders geeft, terwijl hij het boekje "managen voor dummies" doorspit.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89766898
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:10 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Af en toe word je echter willekeurig ingedeeld en dan heb je soms pech. Dan zit je bijvoorbeeld bij een JoPiDo die orders geeft, terwijl hij het boekje "managen voor dummies" doorspit.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:10 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Af en toe word je echter willekeurig ingedeeld en dan heb je soms pech. Dan zit je bijvoorbeeld bij een JoPiDo die orders geeft, terwijl hij het boekje "managen voor dummies" doorspit.
Je snapt echt helemaal niet wat ik bedoel, je probeert niet eens te begrijpen wat ik bedoel. Dat moet je verder zelf weten, maar reageer daar dan normaal op. Je hoeft niet meteen te gaan roepen dat iemand een psychopaat is of rare vergelijkingen met Stalin te gaan maken.

Ik geef toe dat ik hierboven iets te extreem verwoord wat ik eigenlijk bedoel, ik zal proberen duidelijker te zijn.

Ik heb veel in projectgroepen gezeten, zowel op de HBO als op de universiteit en er zijn altijd mensen die niet (of te laat) op vergaderingen komen, werk niet inleveren of slecht werk afleveren. Er zijn helaas maar weinig mensen die daar direct wat van zeggen, op een duidelijke en beschaafde manier. De meeste mensen reageren op zo'n situatie door het werk naar zich toe te gaan trekken, vaak omdat dat makkelijker is dan een confrontatie, maar meestal omdat het eindproduct dan meer aan hun eigen verwachtingen voldoet.

De basis van samenwerking is je eigen verwachtingen opgeven en samen een verslag/eindproduct neerzetten. Een projectgroep zit vol mensen die denken dat ze het beter kunnen en beter begrijpen dan alle andere en dat zij de enige zijn die goed werk afleveren. Als het eindresultaat niet is zoals zij in hun hoofd hebben, dan geven ze daar andere de schuld van. Dit betekent niet dat de andere hun werk niet goed hebben gedaan.

Iemand die perse de eindverantwoordelijkheid wil, houdt teveel vast aan zijn eigen invulling van een project. Deze eigen invulling zorgt voor laksheid en desinteresse van de andere mensen in het project, omdat ze toch niet de waardering krijgen die ze willen hebben. Als diegene dan ook nog hun werk gaat veranderen en herschrijven, kun ik je garanderen dat die ander geen zin meer heeft in het project en volgende keer weer slecht werk aflevert. Dan krijg je dus mensen die stukken van wikipedia kopieren.

Waar ik veel moeite mee heb is de schrijfstijl van andere mensen accepteren. Ik vind van mezelf dat ik goed kan rapporteren en heb daarom de neiging stukken van andere mensen als minder goed te zien, maar meestal is dat meer een kwestie van smaak in schrijfstijl en woordkeuze dan dat die ander een slecht stuk heeft afgeleverd. Als ik dan het eindverslag doorlees jeuken mijn handen om het te veranderen, ik heb mezelf aan moeten leren om dat niet meer te doen (behalve bij spelfouten natuurlijk).

Wat ik wil zeggen (speciaal voor SuperHarregarre in puntsgewijze formulering):

- je eigen verwachtingen opgeven en meer toegeven aan de invulling van andere zal er voor zorgen dat andere mensen zich meer gaan inzetten voor het project
- direct heel duidelijk zijn naar mensen die te weinig doen of slecht werk afleveren
- mensen die te laat of niet op vergaderingen komen uit de projectgroep gooien
- nooit werk van andere mensen ongevraagd veranderen
pi_89767990
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:57 schreef JoPiDo het volgende:
Je snapt echt helemaal niet wat ik bedoel, je probeert niet eens te begrijpen wat ik bedoel. Dat moet je verder zelf weten, maar reageer daar dan normaal op. Je hoeft niet meteen te gaan roepen dat iemand een psychopaat is of rare vergelijkingen met Stalin te gaan maken.

Ik geef toe dat ik hierboven iets te extreem verwoord wat ik eigenlijk bedoel, ik zal proberen duidelijker te zijn.

Ik heb veel in projectgroepen gezeten, zowel op de HBO als op de universiteit en er zijn altijd mensen die niet (of te laat) op vergaderingen komen, werk niet inleveren of slecht werk afleveren. Er zijn helaas maar weinig mensen die daar direct wat van zeggen, op een duidelijke en beschaafde manier. De meeste mensen reageren op zo'n situatie door het werk naar zich toe te gaan trekken, vaak omdat dat makkelijker is dan een confrontatie, maar meestal omdat het eindproduct dan meer aan hun eigen verwachtingen voldoet.

De basis van samenwerking is je eigen verwachtingen opgeven en samen een verslag/eindproduct neerzetten. Een projectgroep zit vol mensen die denken dat ze het beter kunnen en beter begrijpen dan alle andere en dat zij de enige zijn die goed werk afleveren. Als het eindresultaat niet is zoals zij in hun hoofd hebben, dan geven ze daar andere de schuld van. Dit betekent niet dat de andere hun werk niet goed hebben gedaan.

Iemand die perse de eindverantwoordelijkheid wil, houdt teveel vast aan zijn eigen invulling van een project. Deze eigen invulling zorgt voor laksheid en desinteresse van de andere mensen in het project, omdat ze toch niet de waardering krijgen die ze willen hebben. Als diegene dan ook nog hun werk gaat veranderen en herschrijven, kun ik je garanderen dat die ander geen zin meer heeft in het project en volgende keer weer slecht werk aflevert. Dan krijg je dus mensen die stukken van wikipedia kopieren.

Waar ik veel moeite mee heb is de schrijfstijl van andere mensen accepteren. Ik vind van mezelf dat ik goed kan rapporteren en heb daarom de neiging stukken van andere mensen als minder goed te zien, maar meestal is dat meer een kwestie van smaak in schrijfstijl en woordkeuze dan dat die ander een slecht stuk heeft afgeleverd. Als ik dan het eindverslag doorlees jeuken mijn handen om het te veranderen, ik heb mezelf aan moeten leren om dat niet meer te doen (behalve bij spelfouten natuurlijk).

Wat ik wil zeggen (speciaal voor SuperHarregarre in puntsgewijze formulering):

- je eigen verwachtingen opgeven en meer toegeven aan de invulling van andere zal er voor zorgen dat andere mensen zich meer gaan inzetten voor het project
- direct heel duidelijk zijn naar mensen die te weinig doen of slecht werk afleveren
- mensen die te laat of niet op vergaderingen komen uit de projectgroep gooien
- nooit werk van andere mensen ongevraagd veranderen
Weet je wat het probleem is? Je hebt conclusies getrokken over mijn handelswijze terwijl ik daar volgens mij helemaal niks over heb gezegd. Hoe krijg je het dan in je hoofd om bepaalde dingen gewoon maar aan te nemen? Je hebt gewoon een punt, maar je probeert het op mij te projecteren zodat je een duidelijke lijn kunt maken tussen wat de goede en de slechte manier is. Daarbij raakt je hoofd steeds meer op hol en kom je gewoon over als een vervelend mannetje.

Als je niet zo in hokjes had gedacht, was de discussie überhaupt niet deze kant opgegaan. Dan had je gewoon kunnen lezen dat ik een voorbeeld (Wikipedia-plagiaat) aanhaal. Om dat nog even verder te verduidelijken: In "projectgroepjes" werk je meestal maar korte tijd samen met anderen. Korte tijd waarin een vrij klein stuk geschreven moet worden. In de meeste groepjes waar ik mee gewerkt heb, is het gewoon de algemene consensus dat je een beetje evenwichtig product wil afleveren, dus er is sowieso iemand die de functie van eindredacteur op zich neemt en het eindproduct qua layout en stijl in orde maakt. (Als je dat niet doet, kunnen er hele vervelende stukken uit komen rollen, zelfs als je een sterk team hebt.) Bij de verdere verdeling van schrijftaken is het gewoon de bedoeling dat je een net stuk inlevert. Misschien is dat ook wel een gevolg van te gemakkelijke toegang tot universiteiten tegenwoordig, maar een hoop basisvaardigheden zijn niet aanwezig bij een groot deel van de studenten. Verder niet erg, maar een basisvoorwaarde is wel dat je je best doet. Als jouw deel dan na de eerste schrijfronde al voor minstens 50% uit letterlijke copy-paste van Wikipedia bestaat, dan vind ik dat je een grens hebt overschreden. Dat heeft eigenlijk ook helemaal niks met groepswerk of wat dan ook te maken maar domweg met fatsoen.

Om 't maar even simpel te zeggen; al draagt een aap een gouden ring. Ook al ben je de beste "manager" op aarde, dan nog zal 't lastig zijn om fatsoenlijk werk uit dat soort mensen te krijgen. Al haal je José Mourinho als trainer, dan nog wordt Feyenoord niet kampioen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89769579
Om een echt goed stuk te schrijven moet je je groepsgenoten imho of erg goed kennen (i.e. erg nauw samenwerken), of het stuk moet door één persoon geschreven worden, anders heb je vaak allerlei verschillende stijlen en een onlogische opbouw. Als ik in een team word geplaatst zonder bekenden en het gevoel heb dat ik het best in de stof zit zorg ik dat ik eindverantwoordelijkheid heb en het stuk bijvoorbeeld 2 dagen voor de deadline ontvang om het project over te nemen. Als je aangeeft dat jij erg veel belang hecht aan een goed cijfer (en überhaupt altijd goede cijfers haalt) zijn groepsgenoten er in mijn ervaring alleen maar blij mee als je hun stukken aanpast/verbetert. Ik merk erg dat ze juist meer hun best doen om wat goede stukken te schrijven die ook daadwerkelijk de eindversie halen. Verder is het goed om complimenten te geven als iemand goed werk aflevert of erg z'n best doet. Confronteren met slecht werk doe ik zelf eigenlijk nooit, werkt dat voor jullie?
pi_89769655
Ik heb eigenlijk nog nooit echt met "slecht" werk van een teamlid te maken gehad. Wel met plagiaat maar dat valt wat mij betreft niet onder dezelfde noemer.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89769887
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:38 schreef Snuf. het volgende:
Zou iemand hier die Fiscale Economie studeert mij kunnen vertellen of het heel erg moeilijk is? Ik zit nu VWO6 en FE lijkt me erg leuk maar bij de voorlichting op de opendagen zeiden ze wel dat het een pittige studie is en ik ben niet zo heel sterk in Wiskunde. Heb wiskunde A en zit meestal rond de 5/6 qua cijfer.

En is FE meer Wiskunde of is het toch wat meer lezen en simpeler rekenen a la M&O?

Alvast heel erg bedankt.
Het klopt inderdaad dat Fiscale Economie een pittige studie is. Ik zit nu in mijn bachelor3. Voor het fiscale gedeelte hoef je zeker geen ster te zijn in wiskunde. Het gaat daar voornamelijk om het lezen en dan het begrijpend lezen van teksten. Het simpelere rekenen van M&O wat je bedoelt komt wel terug, balansen en dat soort dingen.

De bachelor1 en bachelor2 fases zijn zo goed als het zelfde als de 'gewone' economie. Je krijgt dus pas in bachelor2 je eerste fiscale vakken. Je kunt dus zelfs nadat je die vakken hebt gevolgd, en dan tot de conclusie komt dat je het niet leuk vindt, redelijk makkelijk overstappen naar economie&bedrijfseconomie.
pi_89788037
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:08 schreef Najir het volgende:

[..]

Het klopt inderdaad dat Fiscale Economie een pittige studie is. Ik zit nu in mijn bachelor3. Voor het fiscale gedeelte hoef je zeker geen ster te zijn in wiskunde. Het gaat daar voornamelijk om het lezen en dan het begrijpend lezen van teksten. Het simpelere rekenen van M&O wat je bedoelt komt wel terug, balansen en dat soort dingen.

De bachelor1 en bachelor2 fases zijn zo goed als het zelfde als de 'gewone' economie. Je krijgt dus pas in bachelor2 je eerste fiscale vakken. Je kunt dus zelfs nadat je die vakken hebt gevolgd, en dan tot de conclusie komt dat je het niet leuk vindt, redelijk makkelijk overstappen naar economie&bedrijfseconomie.
Nog even een aanvulling:

Het is voor iedereen natuurlijk anders of het moeilijk is of niet. Zelf doe ik ook fiscale economie en dat gaat me zeker weten veel beter af dan econometrie oid. Belangrijk om te weten is inderdaad wel dat je de eerste 2 jaar eigenlijk 'gewoon' economie studeert. In het tweede jaar komen wel wat fiscale vakken aan bod, maar pas in het derde jaar gaat het echt los ( :P )

Ik wil vooral benadrukken dat wanneer ze het hebben over een pittige studie dat dit niet komt door de wiskunde. De moeilijkheid komt vooral doordat de stof van het fiscale gedeelte vrij veel is en het tempo ligt erg hoog.
Iets wat wel opvalt wanneer je een beetje rondloopt op de fiscale afdeling is dat je merkt dat alle docenten erg enthousiast en open zijn en de colleges van de fiscale vakken zijn vaak vrij goed (in ieder geval stukken beter dan de colleges in de eerste twee jaar).
pi_89796519
Ik zie het eindverslag van 'Hoe samen te werken in een groep' binnenkort graag tegemoet.
pi_89801788
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zie het eindverslag van 'Hoe samen te werken in een groep' binnenkort graag tegemoet.
Daar hebben we de bestseller "어떻게 그룹에서 함께 일할" van professor Kim al voor:

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89802752
M'n Koreaans is helaas wat roestig geworden, desalniettemin toch bedankt voor de tip. Die kerels op de foto hebben het boek ook gelezen? Ziet er in ieder geval goed georganiseerd uit.
  zaterdag 11 december 2010 @ 14:56:15 #160
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89803204
Mooie discussie. Maar inderdaad, het hele groepsgebeuren blijft toch één van de grote frustraties...

Een kleine onbalans vind ik niet zo erg. Je hebt altijd 'mindere goden' in een groep. Die geef je dan de wat simpelere klusjes, en je zorgt dat er nog een editor naar kijkt. De minderen lijken meestal wel aan te voelen dat ze lager in rang staan, en maken het je ook niet erg moeilijk.

Maar laatst zat ik met een Chinees, en dat was echt een ramp! Die snapte er geen bal van, maar STOND erop dat zijn input goed was. Dus hij bleef maar hameren en aandringen, en vragen wat er dan fout was als iemand iets veranderde aan zijn stuk. Dat was echt een enorme afknapper wat ik nog nooit heb gehad met 'westerse' mindere groepsleden. Ook hij had uiteraard stukken uit Wikipedia gekopieerd. Hij wist niet dat dat hier als wangedrag wordt beschouwd... Tja, Chinezen zijn goed in kopiëren :') Hij bedoelde het niet kwaad, maar daar speelde denk ik wel een groot cultuurverschil.

Docenten hebben meestal zoiets van "los het maar intern op, dat hoort ook bij je vorming" :') Heb ook wel eens gehad dat ik echt uitgebarsten ben tijdens een vergadering. Die groep liep zo kut dat op een gegeven moment de docent me apart uitnodigde om een strategie te bedenken voor het project. Maar niemand mocht uit de groep, want 't was de laatste keer dat het vak gegeven werd, dus iedereen MOEST het halen. Uiteindelijk wel het meest schaamtelijke stuk ever opgeleverd :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_89803504
Om eerlijk te zijn mijd ik Chinese Chinezen tijdens projectwerk. Hun Engels is en blijft toch van een bijzonder laag niveau en als je dingen probeert uit te leggen is het meestal ja-knikken, maar niet begrijpen.
Cool story, Hansel.
pi_89804988
Haha, niet om dit laten ontaarden in rassenrellen ( :') ) maar de wikipedia-man in mijn groepje twee jaar geleden was toevallig ook een Chinees. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89805591
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:45 schreef hamster90 het volgende:

[..]

Nog even een aanvulling:

Het is voor iedereen natuurlijk anders of het moeilijk is of niet. Zelf doe ik ook fiscale economie en dat gaat me zeker weten veel beter af dan econometrie oid. Belangrijk om te weten is inderdaad wel dat je de eerste 2 jaar eigenlijk 'gewoon' economie studeert. In het tweede jaar komen wel wat fiscale vakken aan bod, maar pas in het derde jaar gaat het echt los ( :P )

Ik wil vooral benadrukken dat wanneer ze het hebben over een pittige studie dat dit niet komt door de wiskunde. De moeilijkheid komt vooral doordat de stof van het fiscale gedeelte vrij veel is en het tempo ligt erg hoog.
Iets wat wel opvalt wanneer je een beetje rondloopt op de fiscale afdeling is dat je merkt dat alle docenten erg enthousiast en open zijn en de colleges van de fiscale vakken zijn vaak vrij goed (in ieder geval stukken beter dan de colleges in de eerste twee jaar).
Oke thanks voor de info! Ik wil het graag gaan proberen en als het lukt zou dat super tof zijn maar als het niet lukt dan heb ik nog wel een leuke studie op de Hogeschool Rotterdam gevonden :) Zit te twijfelen tussen HBO en WO maar vind het een beetje zonde om HBO te gaan toen omdat ik toch mijn VWO probeer te halen en ik heb eerst op Havo gezeten. Toen heb ik mijn best gedaan om van Havo naar VWO te komen en dan zou dat eigenlijk voor "niets" zijn.
pi_89821651
die derde opdracht voor micro, holy fuck wat een karwei
pi_89823082
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 16:25 schreef Snuf. het volgende:
Oke thanks voor de info! Ik wil het graag gaan proberen en als het lukt zou dat super tof zijn maar als het niet lukt dan heb ik nog wel een leuke studie op de Hogeschool Rotterdam gevonden :) Zit te twijfelen tussen HBO en WO maar vind het een beetje zonde om HBO te gaan toen omdat ik toch mijn VWO probeer te halen en ik heb eerst op Havo gezeten. Toen heb ik mijn best gedaan om van Havo naar VWO te komen en dan zou dat eigenlijk voor "niets" zijn.
Ach, je bent al zo gemotiveerd geweest dat je nu je VWO gaat halen na je HAVO. Wat dat betreft denk ik dat als je VWO nu gewoon haalt, best mee kunt qua niveau. Heb ook VWO-ers gezien die na drie maanden al kapten met hun studie en overstapten naar HBO. Veel hangt ook af van motivatie. Alleen als je voor VWO geen moeite hebt hoeven doen, kun je de eerste twee jaar meestal nog wel met drie vingers in je neus halen. Daarna valt dan ook 't slimmere deel zonder enige motivatie af. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89824248
Nou ja heb niet super erg mijn best hoeven doen op de HAVO om naar VWO te mogen, 7.5 was zo gehaald. Maar toch meer dan nu. Nu heb ik eigenlijk weinig motivatie, maar dat komt ook omdat de meeste vakken me niet interesseren. M&O en Economie vind ik wel interessant, de rest zal me mijn reet roesten :P

Maar ik denk dat als ik een zelf gekozen opleiding heb dat ik dan meer motivatie heb en ik wil hem dan ook graag afronden. Ik ben alleen bang dat het eerste jaar lastig is omdat daar vrij veel wiskunde in zit? Wiskunde ben ik gewoon vrij zwak in.
pi_89824475
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 02:49 schreef Snuf. het volgende:
Nou ja heb niet super erg mijn best hoeven doen op de HAVO om naar VWO te mogen, 7.5 was zo gehaald. Maar toch meer dan nu. Nu heb ik eigenlijk weinig motivatie, maar dat komt ook omdat de meeste vakken me niet interesseren. M&O en Economie vind ik wel interessant, de rest zal me mijn reet roesten :P

Maar ik denk dat als ik een zelf gekozen opleiding heb dat ik dan meer motivatie heb en ik wil hem dan ook graag afronden. Ik ben alleen bang dat het eerste jaar lastig is omdat daar vrij veel wiskunde in zit? Wiskunde ben ik gewoon vrij zwak in.
Zijn best veel mensen die met zwakke wiskunde wel gewoon doorgaan. Dan moet je wel flink aanpakken tijdens je studie natuurlijk. Heb zelf ook geen wiskundeknobbel en af en toe heb je daar wel last van ja. Verder is het bij dat soort dingen vaak zo dat je er veel mee bezig moet zijn en bij je studie kan het soms zijn dat je er een heel blok veel mee bezig bent en dan een lange tijd niet. Het is echt bizar hoeveel er kan wegzakken in die tijd en dan moet je dingen dus weer 'herleren' als het ware. Verder moet je niet bang zijn voor wiskundige symbolen maar er gewoon doorheen prikken en kijken wat er nu echt staat qua formule. Soms krijg je echt draken voorgeschoteld en dan heb ik soms gewoon zin om er met de pet naar te gooien maar dan moet je er gewoon even rustig voor gaan zitten. :P

Komt allemaal denk ik door het tijdperk van snelle informatie. Als ik 't niet in een minuut snap word ik pissig. :P Of als de docent dingen te langzaam uitlegt, krijg ik gewoon tintelingen in m'n handen van. En dan vallen we lekker in slaap tijdens een college. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89826594
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 03:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zijn best veel mensen die met zwakke wiskunde wel gewoon doorgaan. Dan moet je wel flink aanpakken tijdens je studie natuurlijk. Heb zelf ook geen wiskundeknobbel en af en toe heb je daar wel last van ja. Verder is het bij dat soort dingen vaak zo dat je er veel mee bezig moet zijn en bij je studie kan het soms zijn dat je er een heel blok veel mee bezig bent en dan een lange tijd niet. Het is echt bizar hoeveel er kan wegzakken in die tijd en dan moet je dingen dus weer 'herleren' als het ware. Verder moet je niet bang zijn voor wiskundige symbolen maar er gewoon doorheen prikken en kijken wat er nu echt staat qua formule. Soms krijg je echt draken voorgeschoteld en dan heb ik soms gewoon zin om er met de pet naar te gooien maar dan moet je er gewoon even rustig voor gaan zitten. :P

Komt allemaal denk ik door het tijdperk van snelle informatie. Als ik 't niet in een minuut snap word ik pissig. :P Of als de docent dingen te langzaam uitlegt, krijg ik gewoon tintelingen in m'n handen van. En dan vallen we lekker in slaap tijdens een college. :P
Oke, dankje! Weet je toevallig ook hoeveel uren je naar de Uni moet in het eerste jaar? (per week ongeveer gemiddeld)
pi_89826737
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:54 schreef JoPiDo het volgende:
die derde opdracht voor micro, holy fuck wat een karwei
Mja, iets beter dan de tweede maar niet veel beter.
Iig nog wel redelijk mooi ding gemakat uiteindelijk, hopelijk weer 9 met wat geluk.
Beneath the gold, bitter steel
pi_89827500
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 10:56 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Oke, dankje! Weet je toevallig ook hoeveel uren je naar de Uni moet in het eerste jaar? (per week ongeveer gemiddeld)
Geen idee eigenlijk. Toen ik begon met m'n studie in 2006 bestond het trimester-systeem nog en dat is nu vervangen door blokken. Je kon toen veel makkelijker gewoon een week overslaan en je kreeg ook een week vrij voor de tentamens. Tegenwoordig met het blokkensysteem zit alles veel dichter op elkaar en loop je na een week gelijk achter. Ik weet nog wel dat er in het eerste en tweede jaar heel veel mensen gewoon niet naar colleges gingen, want als je het zelf bijhoudt kun je de tentamens ook gewoon halen. (Sheets van internet plukken en SIRBIS bestellen aan het eind van het trimester.) Volgens mij zijn er nu ook veel meer verplichte practica waardoor je sowieso wel een aantal uur op de uni aanwezig moet zijn. Symptoombestrijding natuurlijk want nu zitten er wel mensen maar die gaan gewoon achterin zitten slapen. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.

Stel je hebt gemiddeld 2 a 3 vakken per blok dan denk ik dat je aan colleges en practica een uurtje of 10-15 kwijt bent. 3 uur college 2 uur practicum bijvoorbeeld. Verschilt heel erg per vak. Soms heb je aparte colleges voor opdrachten en lesstof en daarnaast practica, en sommige vakken hebben überhaupt geen practicum. Al met al valt dat best mee. Je bent meer tijd kwijt aan opdrachten/papers die je zelf moet maken. Dat is ook waarom veel mensen tegen de lamp lopen, denk ik. Af en toe lijkt het alsof je gewoon kunt niksen en dan moeten ze opeens nog een eindsprint trekken en dat lukt niet altijd, zeker niet in het blokkensysteem. In het oude systeem kon je nog gewoon de tentamens halen als je in de vrije week ging blokken. Het nieuwe systeem is wat dat betreft wat kinderachtiger, minder op zelfredzaamheid gericht.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89828635
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:06 schreef Fingon het volgende:

[..]

Mja, iets beter dan de tweede maar niet veel beter.
Iig nog wel redelijk mooi ding gemakat uiteindelijk, hopelijk weer 9 met wat geluk.
een 10 is teveel gevraagd?
pi_89828740
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:45 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Toen ik begon met m'n studie in 2006 bestond het trimester-systeem nog en dat is nu vervangen door blokken. Je kon toen veel makkelijker gewoon een week overslaan en je kreeg ook een week vrij voor de tentamens. Tegenwoordig met het blokkensysteem zit alles veel dichter op elkaar en loop je na een week gelijk achter. Ik weet nog wel dat er in het eerste en tweede jaar heel veel mensen gewoon niet naar colleges gingen, want als je het zelf bijhoudt kun je de tentamens ook gewoon halen. (Sheets van internet plukken en SIRBIS bestellen aan het eind van het trimester.) Volgens mij zijn er nu ook veel meer verplichte practica waardoor je sowieso wel een aantal uur op de uni aanwezig moet zijn. Symptoombestrijding natuurlijk want nu zitten er wel mensen maar die gaan gewoon achterin zitten slapen. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.

Stel je hebt gemiddeld 2 a 3 vakken per blok dan denk ik dat je aan colleges en practica een uurtje of 10-15 kwijt bent. 3 uur college 2 uur practicum bijvoorbeeld. Verschilt heel erg per vak. Soms heb je aparte colleges voor opdrachten en lesstof en daarnaast practica, en sommige vakken hebben überhaupt geen practicum. Al met al valt dat best mee. Je bent meer tijd kwijt aan opdrachten/papers die je zelf moet maken. Dat is ook waarom veel mensen tegen de lamp lopen, denk ik. Af en toe lijkt het alsof je gewoon kunt niksen en dan moeten ze opeens nog een eindsprint trekken en dat lukt niet altijd, zeker niet in het blokkensysteem. In het oude systeem kon je nog gewoon de tentamens halen als je in de vrije week ging blokken. Het nieuwe systeem is wat dat betreft wat kinderachtiger, minder op zelfredzaamheid gericht.
Ja ik heb 2 vrienden die IBEB doen/deden. Een is er mee gestopt omdat hij het te moeilijk vond en de eerste twee tentamens 2 vieren had. De is wel doorgegaan maar die heeft dan ook hoge cijfers gehaald. Maar ik zie wel dat hij er best veel tijd aan besteed nu.

Hij wilde zelfs niet mee naar een uitwedstrijdje van Sparta, dan is het wel heel erg :+
pi_89829252
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:24 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

een 10 is teveel gevraagd?
Onwaarschijnlijk omdat ik 1 vraag niet 100% zeker ben..
Beneath the gold, bitter steel
pi_89830913
quote:
Op zondag 12 december 2010 12:41 schreef Fingon het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk omdat ik 1 vraag niet 100% zeker ben..
Heb je niet goed je best gedaan dan?
pi_89830963
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:41 schreef Fingon het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk omdat ik 1 vraag niet 100% zeker ben..
Vraag 1 was de makkelijkste, alfaa + betab = x :')
pi_89831199
quote:
Op zondag 12 december 2010 13:33 schreef Hadiberg het volgende:

[..]

Vraag 1 was de makkelijkste, alfaa + betab = x :')
hij bedoelt een vraag, niet persé vraag 1

als je de eerste vraag niet had, kon je dat hele ding niet maken...
pi_89831346
quote:
11s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:34 schreef Nero22 het volgende:
Hoi. :D
Ik heb een vraagje over de studie bedrijfskunde aan de RSM(?). Hoe zit het met wiskunde bij deze studie? Ik heb nu wiskunde A en daar haal ik slechts ruim een 5... Is deze studie dan wel aan te raden? Ik zou graag de marketingkant op willen gaan.
Bedrijfskunde moet lukken als je je best doet :) Absoluut geen bedrijfseconomie proberen, ik heb met een 8 voor Wiskunde A daar nog steeds veel moeite mee en scoor ook niet denderend hoog.
pi_89831361
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:41 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

hij bedoelt een vraag, niet persé vraag 1

als je de eerste vraag niet had, kon je dat hele ding niet maken...
:@
pi_89831448
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:38 schreef Snuf. het volgende:
Zou iemand hier die Fiscale Economie studeert mij kunnen vertellen of het heel erg moeilijk is? Ik zit nu VWO6 en FE lijkt me erg leuk maar bij de voorlichting op de opendagen zeiden ze wel dat het een pittige studie is en ik ben niet zo heel sterk in Wiskunde. Heb wiskunde A en zit meestal rond de 5/6 qua cijfer.

En is FE meer Wiskunde of is het toch wat meer lezen en simpeler rekenen a la M&O?

Alvast heel erg bedankt.
Eerste jaar is gelijk aan bedrijfseconomie. Ik ga je het niet afraden, maar je moet wel enorm gaan knokken als je maar 5/6'en haalt. Het eerste jaar is zeer wiskundig (wiskunde 1, 2, micro-economie en statistiek 1). Jaar twee moet makkelijker zijn voor jou (ik weet niet of jullie ook toegepaste micro-economie krijgen).
pi_89831472
Over dat groepswerk-getroll, ben ik de enige die gewoon gaat samenwerken met mensen die ik goed ken?
pi_89831514
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:27 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ja ik heb 2 vrienden die IBEB doen/deden. Een is er mee gestopt omdat hij het te moeilijk vond en de eerste twee tentamens 2 vieren had. De is wel doorgegaan maar die heeft dan ook hoge cijfers gehaald. Maar ik zie wel dat hij er best veel tijd aan besteed nu.

Hij wilde zelfs niet mee naar een uitwedstrijdje van Sparta, dan is het wel heel erg :+
Weet jij toevallig wie de examens eerder krijgen? IBEB of EBE? De tentamens schijnen namelijk altijd identiek te zijn :P
pi_89831937
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:50 schreef Hadiberg het volgende:

[..]

Weet jij toevallig wie de examens eerder krijgen? IBEB of EBE? De tentamens schijnen namelijk altijd identiek te zijn :P
Nee sorry ik heb geen idee :P
pi_89836898
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:31 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Heb je niet goed je best gedaan dan?
Nou ik heb hem in elkaar geflanst op zaterdagmiddag dus niet echt nee..
Beneath the gold, bitter steel
pi_89847587
Ik weet niet zo goed welke vragen we nou precies voor de laatste tussentoets Finance 1 van morgenavond moeten voorbereiden. Kan het zijn dat het 13.1-11 en 14.1-5 betreft?
pi_89847741
Uit het werkboek hoofdstuk 13, 14 en 15 en uit het grote boek hoofdstuk 12,13 en 14.
pi_89848557
quote:
15s.gif Op zondag 12 december 2010 13:49 schreef Hadiberg het volgende:
Over dat groepswerk-getroll, ben ik de enige die gewoon gaat samenwerken met mensen die ik goed ken?
Als het mogelijk is wel ja.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89848886
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:57 schreef JoPiDo het volgende:
Uit het werkboek hoofdstuk 13, 14 en 15 en uit het grote boek hoofdstuk 12,13 en 14.
Valt dit niet weg aangezien het gedeelte kapitaalstructuur met belastingen morgen niet wordt getoetst, maar eigenlijk pas bij volgende week hoort (blackboard announcements)?
  zondag 12 december 2010 @ 21:28:46 #188
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_89849692
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Valt dit niet weg aangezien het gedeelte kapitaalstructuur met belastingen morgen niet wordt getoetst, maar eigenlijk pas bij volgende week hoort (blackboard announcements)?
Mag hopen dat hs15 afvalt, want die formules zijn hopeloos om uit je kop te leren :{
pi_89850139
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:28 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Mag hopen dat hs15 afvalt, want die formules zijn hopeloos om uit je kop te leren :{
Er zit systeem in hoor. :) Zorg dat je de formules af kunt leiden, dat scheelt een hoop leerwerk. Zo deed ik het in ieder geval vorig jaar voor Finance 1.
pi_89850266
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:48 schreef Hadiberg het volgende:
Jaar twee moet makkelijker zijn voor jou (ik weet niet of jullie ook toegepaste micro-economie krijgen).
Toegepaste Micro-economie is juist zeer essentieel voor een fiscaal econoom lijkt mij. Als je Toegepaste Micro-Economie probeert te ontlopen zul je tegen de lamp lopen met (Advanced) Economics of Taxation. Ik snap de vrees voor Toegepaste Micro-Economie ook niet zo goed, als je gewoon alle sommen maakt en zorgt dat goed kunt werken met Lagrange en afgeleiden is het vak prima te doen.
pi_89850554
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:28 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Mag hopen dat hs15 afvalt, want die formules zijn hopeloos om uit je kop te leren :{
alleen de laatste paar vragen vervallen, maar je moet het toch kennen voor het tentamen volgende week dus waarom niet nu alvast je best ervoor doen?
pi_89850622
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 21:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Toegepaste Micro-economie is juist zeer essentieel voor een fiscaal econoom lijkt mij. Als je Toegepaste Micro-Economie probeert te ontlopen zul je tegen de lamp lopen met (Advanced) Economics of Taxation. Ik snap de vrees voor Toegepaste Micro-Economie ook niet zo goed, als je gewoon alle sommen maakt en zorgt dat goed kunt werken met Lagrange en afgeleiden is het vak prima te doen.
Lagrange is echt het beste wat me is overkomen op de EUR, ik heb nog nooit zo hersenloos kunnen optimaliseren sinds ik Lagrange ken :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_89850789
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:45 schreef Fingon het volgende:
Lagrange is echt het beste wat me is overkomen op de EUR, ik heb nog nooit zo hersenloos kunnen optimaliseren sinds ik Lagrange ken :P
Wat ik het meest maffe vind is de aanname van lineariteit van vraag en aanbodcurves die ze bij ieder micro-economie vak maken. Tot de professoren aan toe wordt het consumenten en productensurplus met de knullige driehoeksformule beschreven, 1/2*basis*hoogte. Veel logischer zou het zijn om een algemeen model te beschrijven dat met integralen werkt.
pi_89850890
Ik vind micro gewoon een enorm kut vak ;( Snap ook wel dat het de moeilijkste vak van B1 als titel krijgt.
pi_89850988
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:49 schreef Hadiberg het volgende:
Ik vind micro gewoon een enorm kut vak ;( Snap ook wel dat het de moeilijkste vak van B1 als titel krijgt.
Volgens mij komt dat gewoon doordat men de opgaven niet maakt.
pi_89851074
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 21:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat gewoon doordat men de opgaven niet maakt.
Hey, aan wiens kant sta jij!
pi_89851099
quote:
16s.gif Op zondag 12 december 2010 21:53 schreef Hadiberg het volgende:

[..]

Hey, aan wiens kant sta jij!
Aan de kant van mensen die micro-economie leuk vinden.
pi_89851144
quote:
12s.gif Op zondag 12 december 2010 21:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aan de kant van mensen die micro-economie leuk vinden.
Volgend blok Macro *O*, het vak waar ik volgend jaar les in wil gaan geven :P
pi_89851275
quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef Hadiberg het volgende:
Volgend blok Macro *O*, het vak waar ik volgend jaar les in wil gaan geven :P
Micro-economie heeft juist de toekomst met de opkomst van Gedragseconomie. :P
pi_89851696
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Micro-economie heeft juist de toekomst met de opkomst van Gedragseconomie. :P
Ik ontken ook niet dat micro-economie een belangrijk vak is, ik heb het ook totaal gemist. Ga het volgend jaar gewoon weer volledig volgen denk ik :)
pi_89851765
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 21:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat ik het meest maffe vind is de aanname van lineariteit van vraag en aanbodcurves die ze bij ieder micro-economie vak maken. Tot de professoren aan toe wordt het consumenten en productensurplus met de knullige driehoeksformule beschreven, 1/2*basis*hoogte. Veel logischer zou het zijn om een algemeen model te beschrijven dat met integralen werkt.
Inderdaad, toevallig zit ik net te werken aan Analyse en komt er opeens een CS opgave langs et integralen, maarja als je als professor bij micro-economie vrijwel alleen maar lineaire functies in het boek worden gebruikt op het tentamen ook alleen maar lineaire functies langskomen waarom zou je dan moeilijk doen? (Afgezien van het feit dat ik vrees dat de helft van de studenten het ook niet meer zal snappen als je integralen gaat gebruiken).
Beneath the gold, bitter steel
pi_89851989
Heeft de professor ook gezegd, het hoeft helemaal niet lineair te zijn. Enige reden is omdat het makkelijk rekenen is.
pi_89852091
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:04 schreef Fingon het volgende:
Inderdaad, toevallig zit ik net te werken aan Analyse en komt er opeens een CS opgave langs et integralen, maarja als je als professor bij micro-economie vrijwel alleen maar lineaire functies in het boek worden gebruikt op het tentamen ook alleen maar lineaire functies langskomen waarom zou je dan moeilijk doen?
Natuurlijk, daar heb je gelijk in, praktisch gezien is het logisch. Maar ik vind het wel jammer, want het is natuurlijk geen HBO, abstractie is juist gewenst op de universiteit vind ik. Als het wiskundige raamwerk in orde is kun je pas echt hersenloos optimaliseren. ;)
pi_89852515
micro is makkelijk als je je wiskunde op orde hebt

het halve boek wordt gevuld met uitleg over hoe je grafiekjes moet aflezen...
pi_89852752
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:16 schreef JoPiDo het volgende:
micro is makkelijk als je je wiskunde op orde hebt
Dat mag men wel wat luider gaan verkondigen op voorlichtingsdagen. Wil je economie studeren? Kies wiskunde B.
pi_89853232
of geef in het eerste blok een vak wiskunde op een hoog niveau, dat scheelt in werkcolleges 3/4 van de vragen
pi_89853496
goede tip voor mensen die morgen finance moeten doen: lees de sheets door van het werkcollege!
pi_89853585
quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2010 22:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat mag men wel wat luider gaan verkondigen op voorlichtingsdagen. Wil je economie studeren? Kies wiskunde B.
Die klacht heb ik ook vaak genoeg gehoord :) Is ook volledig terecht. Er zijn scholen die Wiskunde B verbieden i.c.m. E&M en vrijwel niemand raad het aan. Terwijl je echt merkt dat wiskunde B'ers het zoo makkelijk hebben en de A'ers alle moeite moeten doen.
pi_89853850
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Natuurlijk, daar heb je gelijk in, praktisch gezien is het logisch. Maar ik vind het wel jammer, want het is natuurlijk geen HBO, abstractie is juist gewenst op de universiteit vind ik. Als het wiskundige raamwerk in orde is kun je pas echt hersenloos optimaliseren. ;)
Nee ik ben het ook met je eens (daarom doe ik ook Econometrie ;) )
Beneath the gold, bitter steel
pi_89857302
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 22:37 schreef Fingon het volgende:
Nee ik ben het ook met je eens (daarom doe ik ook Econometrie ;) )
Ik vind eigenlijk dat econometrie overbodig zou moeten zijn. Een econoom zou zelf in staat moeten zijn een goed begrip te hebben van de 'econometrische' aspecten in de economie. Er zijn toch ook geen natuurkundigen of scheikundigen die zich niet bezighouden met het kwantificeren van relaties (boter bij de vis doen) tussen natuurkundige/scheikundige grootheden? :') Het is denk ik de reden waarom ze in de beta-wetenschappen soms nogal lacherig doen over de economische wetenschap.
pi_89857463
Als ik dit zo hoor kan ik misschien beter HBO doen..
pi_89857692
quote:
15s.gif Op zondag 12 december 2010 23:37 schreef Snuf. het volgende:
Als ik dit zo hoor kan ik misschien beter HBO doen..
Nee, dat denk ik niet hoor. Veel belangrijker is dat je kiest wat je echt leuk vindt. Motivatie is alles, dan komt de rest vanzelf.
pi_89857811
quote:
15s.gif Op zondag 12 december 2010 23:37 schreef Snuf. het volgende:
Als ik dit zo hoor kan ik misschien beter HBO doen..
Zou zonde van je tijd zijn.
pi_89857876
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef hamster90 het volgende:
Zou zonde van je tijd zijn.
Wie niet waagt, wie niet wint. En de wereld vergaat echt niet al blijkt dat de studie toch tegenvalt (maar daar ga ik niet van uit). Maar kies wat je leuk vindt, dat is het allerbelangrijkste. Ik vind mijn master echt heel tof, en heb nog niet lager dan een 8,2 gehaald dit jaar. Nou haalde ik al geen slechte cijfers, maar ik ben nu echt supergemotiveerd en ik vlieg echt door de stof. :) Ik heb denk ik nog nooit zoveel plezier gehad in mijn studie als nu.
pi_89858221
Ja ik denk dat ik wel motivatie heb in ieder geval. Ik wil het eigenlijk ook gewoon graag proberen. Die HBO studie die ik wil doen kan je ook beginnen op 1 februari als je een VWO diploma hebt. Maar ik denk dat als ik gelijk HBO ga doen zonder eerst WO te proberen dat ik altijd zo'n "wat als" gevoel zal houden.
pi_89858778
Het is nog niet te laat om alles op alles te zetten voor Wiskunde. Nog lang niet.
pi_89858978
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:52 schreef Snuf. het volgende:
Maar ik denk dat als ik gelijk HBO ga doen zonder eerst WO te proberen dat ik altijd zo'n "wat als" gevoel zal houden.
Dat denk ik ook. :Y
pi_89859024
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Micro-economie heeft juist de toekomst met de opkomst van Gedragseconomie. :P
Gedragseconomie pff...leuk. Heb nu ook Game Theory en Industrial Organization, nog twee van die pareltjes. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89859142
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:52 schreef Snuf. het volgende:
Ja ik denk dat ik wel motivatie heb in ieder geval. Ik wil het eigenlijk ook gewoon graag proberen. Die HBO studie die ik wil doen kan je ook beginnen op 1 februari als je een VWO diploma hebt. Maar ik denk dat als ik gelijk HBO ga doen zonder eerst WO te proberen dat ik altijd zo'n "wat als" gevoel zal houden.
Laat je ook niet afschrikken door praats in dit topic. Voor ik begon had ik ook nog niet gehoord van al deze termen. Op 11-jarige leeftijd is iedereen bang voor de CITO-toets en als je nu terugkijkt op die tijd is het echt... :|W "Welke slak heeft de beste camouflage? A, B, C, of D?" :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89859479
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 00:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gedragseconomie pff...leuk. Heb nu ook Game Theory en Industrial Organization, nog twee van die pareltjes. :')
Game Theory vind ik anders best een leuk vak. Jammer dat het tentamen zo kut valt. :{ Nog een redelijk cijfer gehaald voor de tussentoets?
pi_89859730
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Game Theory vind ik anders best een leuk vak. Jammer dat het tentamen zo kut valt. :{ Nog een redelijk cijfer gehaald voor de tussentoets?
Nee, een boutcijfer. Was daar best ontstemd over want ik snapte vrijwel alle opdrachten tijdens de lectures. Moet ook nog maar eens goed kijken naar wat hij bedoelt met alle termen die je moet opgeven bij die R-vragen. Echt verwarrend. Laatste lecture was hij ook echt warrig bij de bespreking van die tussentoets. En hij zei dat het tentamen ongeveer dezelfde opzet heeft. Lekker dan. Hij heeft ook geen zin om 't aan te passen zeker. }:|
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89891493
Game Theory lijkt me erg tof, valt het tegen?

Die avondtoetsen van Finance 1 zijn nu eindelijk voorbij. Volgende week nog even een paar tentamens inkoppen en dan eindelijk chill vakantie. O+
pi_89891805
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:07 schreef Kaas- het volgende:
Game Theory lijkt me erg tof, valt het tegen?

Die avondtoetsen van Finance 1 zijn nu eindelijk voorbij. Volgende week nog even een paar tentamens inkoppen en dan eindelijk chill vakantie. O+
Weet je wat het is. Eigenlijk is game theory heel simpel maar ze verzinnen heel veel vreemde termen om 't moeilijker te maken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89891958
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 00:14 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Laat je ook niet afschrikken door praats in dit topic. Voor ik begon had ik ook nog niet gehoord van al deze termen. Op 11-jarige leeftijd is iedereen bang voor de CITO-toets en als je nu terugkijkt op die tijd is het echt... :|W "Welke slak heeft de beste camouflage? A, B, C, of D?" :D
Ja ik ga het maar gewoon proberen en dan zie ik het wel!

Zijn er nog mensen die tips hebben? "Had ik dat maar gedaan in VWO6 " dingen? :+
  maandag 13 december 2010 @ 21:24:15 #225
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_89892715
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:07 schreef Kaas- het volgende:
Game Theory lijkt me erg tof, valt het tegen?

Die avondtoetsen van Finance 1 zijn nu eindelijk voorbij. Volgende week nog even een paar tentamens inkoppen en dan eindelijk chill vakantie. O+
Hoe gingen de toetsen bij jou?
pi_89893294
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:14 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ja ik ga het maar gewoon proberen en dan zie ik het wel!

Zijn er nog mensen die tips hebben? "Had ik dat maar gedaan in VWO6 " dingen? :+
Meer aandacht aan M&O en Wiskunde besteden. Zeker wiskunde.
pi_89893358
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:24 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Hoe gingen de toetsen bij jou?
Mwoa, wisselvallig. Had vier van de zes voorbereid en die gingen ook allemaal erg lekker, maar de twee die ik niet had voorbereid gingen natuurlijk niet zo best (vier uit twaalf goed gegokt). Maar het totaalcijfer is gelukkig dikke prima. :) Bij jou?
pi_89893423
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:14 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ja ik ga het maar gewoon proberen en dan zie ik het wel!

Zijn er nog mensen die tips hebben? "Had ik dat maar gedaan in VWO6 " dingen? :+
Wiskunde bijhouden. M&O boeit verder niet zo.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89893532
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:34 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wiskunde bijhouden. M&O boeit verder niet zo.
M&O heeft me wel gered bij inleiding tot accounting :P
  maandag 13 december 2010 @ 21:36:31 #230
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_89893555
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Mwoa, wisselvallig. Had vier van de zes voorbereid en die gingen ook allemaal erg lekker, maar de twee die ik niet had voorbereid gingen natuurlijk niet zo best (vier uit twaalf goed gegokt). Maar het totaalcijfer is gelukkig dikke prima. :) Bij jou?
Stond tot vandaag op 23 punten en daar komen er denk ik zo'n 4 bij. Ben ik wel tevreden mee in ieder geval. Zou alleen graag nog wel willen weten wat ik fout heb gedaan bij de vorige toetsen, want daar leer je wel veel van :)
pi_89893658
Ja het schijnt dat de antwoorden worden besproken op het werkcollege, maar daar ben ik eigenlijk nooit geweest. Ach ja, staan gelukkig twee oefentoetsjes online en een schat aan vragen + antwoorden in het werkboek!
pi_89893787
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:37 schreef Kaas- het volgende:
Ja het schijnt dat de antwoorden worden besproken op het werkcollege, maar daar ben ik eigenlijk nooit geweest. Ach ja, staan gelukkig twee oefentoetsjes online en een schat een vragen + antwoorden in het werkboek!
De vragen mochten niet besproken worden bij de practica. Volgens mijn docent in ieder geval. Dit is omdat ze ieder jaar de zelfde toetsen gebruiken.
pi_89943104
Visser had weer goed zijn best gedaan met de micro tussentoets..
pi_89944446
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:48 schreef Sjappel het volgende:
Visser had weer goed zijn best gedaan met de micro tussentoets..
Ja, het had vrijwel niks van doen met de stof, helemaal niets over evenwicht etc in Stackelberg, Cournot en Bertrand /
Beneath the gold, bitter steel
  woensdag 15 december 2010 @ 08:50:53 #235
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89947490
Ik ben wel nieuwsgierig wat de EUR gaat doen met het collegegeld voor tweede studies.. Spannend, spannend.
pi_89949582
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:50 schreef dennishk het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig wat de EUR gaat doen met het collegegeld voor tweede studies.. Spannend, spannend.
Inderdaad, hoe zit het trouwens als je naast de EUR ook ergens anders een studie wil gaan doen?
Beneath the gold, bitter steel
pi_89949654
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 december 2010 23:48 schreef Sjappel het volgende:
Visser had weer goed zijn best gedaan met de micro tussentoets..
Hij heeft dezelfde naaistreek als vorig jaar gedaan. Totaal niet relevante, kleine stukjes stof gepakt :r
pi_89951458
quote:
Op maandag 13 december 2010 21:33 schreef Hadiberg het volgende:

[..]

Meer aandacht aan M&O en Wiskunde besteden. Zeker wiskunde.
Oké Thanks! Heb je eigenlijk wat aan economie want ik hoorde wel eens dat je daar eigenlijk vrijwel niets aan hebt. Het is natuurlijk ook niet eens vereist.
pi_89951560
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:30 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Oké Thanks! Heb je eigenlijk wat aan economie want ik hoorde wel eens dat je daar eigenlijk vrijwel niets aan hebt. Het is natuurlijk ook niet eens vereist.
Dat verbaasde mij ook enorm, je hebt echt helemaal niks aan economie. Misschien dat je dan al voorkennis hebt van wat prijselasticiteit is, maar dat wordt ter plekke ook geleerd. Ik ben nog maar eerstejaars, misschien dat er vakken komen die nog wel verwijzen naar economie.

Maar nogmaals, vooral focussen op Wiskunde :). M&O kan nog handig zijn voor accounting, maar aan Wiskunde heb je veel meer bij deze opleiding.
pi_89954739
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:33 schreef Hadiberg het volgende:Ik ben nog maar eerstejaars, misschien dat er vakken komen die nog wel verwijzen naar economie.
Die komen er niet kan ik je vertellen. ;) Althans ik heb het zelf nooit gemist dat ik geen Economie had gedaan op de middelbare school. En aangezien het ook niet onder de toelatingseisen valt is dat denk ik ook niet zo gek. :+
pi_89955794
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Die komen er niet kan ik je vertellen. ;) Althans ik heb het zelf nooit gemist dat ik geen Economie had gedaan op de middelbare school. En aangezien het ook niet onder de toelatingseisen valt is dat denk ik ook niet zo gek. :+
Bestaan zulke opleidingen eigenlijk wel? Enige andere economische opleiding op WO niveau die ook maar een beetje in de buurt komt is Internationale Economie.
pi_89956011
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:31 schreef Hadiberg het volgende:

[..]

Hij heeft dezelfde naaistreek als vorig jaar gedaan. Totaal niet relevante, kleine stukjes stof gepakt :r
Vorig jaar ook? :o Die oefentoets van 2008 vond ik echt goed te doen, niet alleen qua stof, maar ook qua vraagstelling. Vervolgens krijg je zo'n toets. ;( Mijn docent heeft meerdere malen aangegeven dat focust gelegd wordt op H9 t/m H12, leuk.

Tweede huiswerkopdracht schijnt ook slecht gemaakt te zijn en die is nagekeken omdat iemand de antwoorden van huiswerkopdracht 3 had gefotografeerd.

Maandag dan maar knallen met het tentamen.
pi_89956190
Haha ja, die tussentoets van Visser ging vorig jaar over wat geloof ik de appendix van een niet al te belangrijk hoofdstuk was. Over een voetballer die een penalty soms links en soms rechts inschoot en bij welke verhouding de kans het hoogst was dat hij een penalty raak schoot.
pi_89956758
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:38 schreef Hadiberg het volgende:
Bestaan zulke opleidingen eigenlijk wel? Enige andere economische opleiding op WO niveau die ook maar een beetje in de buurt komt is Internationale Economie.
Toen ik ging kijken waar ik het best Economie kon gaan studeren hadden Utrecht en Tilburg het nog als toelatingseis dat je E&M had gedaan. Maar volgens mij kun je nu overal terecht zonder Economie op de middelbare school.
pi_89958699
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:44 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Vorig jaar ook? :o Die oefentoets van 2008 vond ik echt goed te doen, niet alleen qua stof, maar ook qua vraagstelling. Vervolgens krijg je zo'n toets. ;( Mijn docent heeft meerdere malen aangegeven dat focust gelegd wordt op H9 t/m H12, leuk.

Tweede huiswerkopdracht schijnt ook slecht gemaakt te zijn en die is nagekeken omdat iemand de antwoorden van huiswerkopdracht 3 had gefotografeerd.

Maandag dan maar knallen met het tentamen.
Marcel de Heide? :+
pi_89958760
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Toen ik ging kijken waar ik het best Economie kon gaan studeren hadden Utrecht en Tilburg het nog als toelatingseis dat je E&M had gedaan. Maar volgens mij kun je nu overal terecht zonder Economie op de middelbare school.
Beiden bieden alleen bedrijfseconomie aan, wel raar dat er geen algemene economie bestaat op WO dan.
pi_89959350
quote:
Op woensdag 15 december 2010 13:44 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Vorig jaar ook? :o Die oefentoets van 2008 vond ik echt goed te doen, niet alleen qua stof, maar ook qua vraagstelling. Vervolgens krijg je zo'n toets. ;( Mijn docent heeft meerdere malen aangegeven dat focust gelegd wordt op H9 t/m H12, leuk.

Tweede huiswerkopdracht schijnt ook slecht gemaakt te zijn en die is nagekeken omdat iemand de antwoorden van huiswerkopdracht 3 had gefotografeerd.

Maandag dan maar knallen met het tentamen.
Dus omdat één of andere ongeschikte klootzak van een docent zijn antwoordenvelletjes niet goed heeft opgeborgen, telt de derde opdracht niet mee voor het totaal? Wat is het hele Erasmus een kneuzencircus! Ik ga eisen dat die derde mooi wel meetelt, ik heb daar juist mijn best op gedaan omdat ik de eerste opdracht niet helemaal goed had. Het gemak waarmee even bepaals wordt dat drie niet meetelt is universiteitonwaardig...
pi_89960225
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:06 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Dus omdat één of andere ongeschikte klootzak van een docent zijn antwoordenvelletjes niet goed heeft opgeborgen, telt de derde opdracht niet mee voor het totaal? Wat is het hele Erasmus een kneuzencircus! Ik ga eisen dat die derde mooi wel meetelt, ik heb daar juist mijn best op gedaan omdat ik de eerste opdracht niet helemaal goed had. Het gemak waarmee even bepaals wordt dat drie niet meetelt is universiteitonwaardig...
hetzelfde hier..
pi_89960461
Ach, wij hadden vorig jaar een computervaardighedenvak waar je voor elke goedgemaakte opdracht pluspunten kon verdienen. Dan moest je thuis een opdracht voorbereiden en die tijdens de werkgroep op de computer maken. Uiteraard waren er dus een paar mensen die tijdens de lessen filmpjes gingen bekijken van iemand die zijn scherm had opgenomen terwijl hij die opdracht te maken (met als doel computerleken helpen om de opdracht thuis voor te bereiden). Toen één of meerdere van hen gesnapt werd tijdens de les werd meteen iedereens volledige bonuspunt afgenomen. Na lang klagen etc. kregen we uiteindelijk nog 0,83 of zo :').

Volgens mij vinden ze het bij de EUR wel zo makkelijk om gewoon iedereen te straffen in plaats van alleen de daders.
Cool story, Hansel.
pi_89960578
Ik heb de tweede juist beter gemaakt dan de derde dus mij hoor je niet klagen.
pi_89961087
Ik wil er niet teveel een Delft vs. Rotterdam strijdt van maken, maar het niveau en kwaliteit van het Erasmus staat in geen verhouding tot die van de TU Delft.

Als je in Delft op zo'n manier fraude pleegt is de mildste straf een stempel op je diploma met 'FRAUDE', maar is het waarschijnlijker dat je van de universiteit wordt afgegooid. Het zal me niets verbazen als die student die de opdracht heeft gefotografeerd (of die andere die via de computer hebben gefilmd) er met een waarschuwing vanaf is gekomen.

Dat het vak micro het lastigste vak is van de propedeuse en dat meer dan de helft het niet haalt in het eerste jaar is al helemaal om te lachen (of huilen). Wat zijn dan jullie andere vakken? Gym en pauze?
pi_89961212
Algemene economie bestaat overigens wel op WO-niveau hoor (in o.a. Tilburg zelfs direct vanaf de propedeuse). Is een reactie op Hadiberg, maar ik kan niet quoten. :P
pi_89961421
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:53 schreef Kaas- het volgende:
Algemene economie bestaat overigens wel op WO-niveau hoor (in o.a. Tilburg zelfs direct vanaf de propedeuse). Is een reactie op Hadiberg, maar ik kan niet quoten. :P
Ja, Economics heet het. Maar die schijnt in sommige gevallen niet officieel erkend te zijn. Het is ook de enige die ik zover heb gevonden hoor.
pi_89961761
Niet officieel erkend? Weet niet wat je bedoelt. Overigens kan je aan het Erasmus ook gewoon specialiseren in algemene economie (via de masters EMOP en IE)! :)

--

Net zo'n course evaluation ingevuld. Altijd weer zo'n wtf-momentje als ik zie dat ca. 40-50% van de studenten gewoon meer dan 16 uur per week aan het 8-puntsvak heeft besteed, waarvan een kleine 30% zelfs ruim meer dan 21 uur.
pi_89961836
De correctieknop doet het niet, dus even hier: ik bedoel 30% van het totaal, niet van die 40-50%-groep.
pi_89962214
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:51 schreef JoPiDo het volgende:
Ik wil er niet teveel een Delft vs. Rotterdam strijdt van maken, maar het niveau en kwaliteit van het Erasmus staat in geen verhouding tot die van de TU Delft.
Onzin, beide universiteiten zijn erg goed op hun vakgebied en zeker de masters zijn goed op hun vakgebied. Alle Economieopleidingen in Nederland hebben gewoon hetzelfde probleem, ze mogen niet selecteren aan de poort (lang leve het gelijkheidsideaal dat de politiek in dit land heeft). En omdat wiskunde B geen onderdeel van E&M uit maakt zorgt dat niet voor de filtering die je met N&T als toelatingseis wel hebt, de TU-Delft krijgt gewoon veel betere studenten aangeleverd.
pi_89962527
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:07 schreef Kaas- het volgende:
Niet officieel erkend? Weet niet wat je bedoelt. Overigens kan je aan het Erasmus ook gewoon specialiseren in algemene economie (via de masters EMOP en IE)! :)

--

Net zo'n course evaluation ingevuld. Altijd weer zo'n wtf-momentje als ik zie dat ca. 40-50% van de studenten gewoon meer dan 16 uur per week aan het 8-puntsvak heeft besteed, waarvan een kleine 30% zelfs ruim meer dan 21 uur.
Onbegrijpelijk inderdaad, in een heel blok besteed ik ongeveer 25-30 uur (buiten de uni) aan twee vakken..
  woensdag 15 december 2010 @ 17:16:10 #258
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89964804
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:07 schreef Kaas- het volgende:
Niet officieel erkend? Weet niet wat je bedoelt. Overigens kan je aan het Erasmus ook gewoon specialiseren in algemene economie (via de masters EMOP en IE)! :)

--

Net zo'n course evaluation ingevuld. Altijd weer zo'n wtf-momentje als ik zie dat ca. 40-50% van de studenten gewoon meer dan 16 uur per week aan het 8-puntsvak heeft besteed, waarvan een kleine 30% zelfs ruim meer dan 21 uur.
Selection bias vriend.
pi_89965886
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Onzin, beide universiteiten zijn erg goed op hun vakgebied en zeker de masters zijn goed op hun vakgebied. Alle Economieopleidingen in Nederland hebben gewoon hetzelfde probleem, ze mogen niet selecteren aan de poort (lang leve het gelijkheidsideaal dat de politiek in dit land heeft). En omdat wiskunde B geen onderdeel van E&M uit maakt zorgt dat niet voor de filtering die je met N&T als toelatingseis wel hebt, de TU-Delft krijgt gewoon veel betere studenten aangeleverd.
ik denk dat je pas begrijpt wat ik bedoel als je op beide universiteiten vakken hebt gevolgd
  woensdag 15 december 2010 @ 18:01:03 #260
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89966573
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:51 schreef JoPiDo het volgende:
Ik wil er niet teveel een Delft vs. Rotterdam strijdt van maken, maar het niveau en kwaliteit van het Erasmus staat in geen verhouding tot die van de TU Delft.

Als je in Delft op zo'n manier fraude pleegt is de mildste straf een stempel op je diploma met 'FRAUDE', maar is het waarschijnlijker dat je van de universiteit wordt afgegooid. Het zal me niets verbazen als die student die de opdracht heeft gefotografeerd (of die andere die via de computer hebben gefilmd) er met een waarschuwing vanaf is gekomen.

Dat het vak micro het lastigste vak is van de propedeuse en dat meer dan de helft het niet haalt in het eerste jaar is al helemaal om te lachen (of huilen). Wat zijn dan jullie andere vakken? Gym en pauze?
Generaliseer je nu niet een beetje té veel? Ik studeer aan het Erasmus MC en was verbaasd over het niveau aan RSM (zogenaamd top 5-10 business school van europa), aangezien ik met 10u per week een 9 haalde en de rechten en bedrijfskunde studenten worstelden met 6/7en.
pi_89970111
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:43 schreef JoPiDo het volgende:
ik denk dat je pas begrijpt wat ik bedoel als je op beide universiteiten vakken hebt gevolgd
Wat is dit nu weer voor gelul? Waarom zet je het dan op dit forum? Wel kritiek uiten maar vervolgens die kritiek niet specifiek maken als iemand kanttekeningen plaatst, zo werkt het natuurlijk niet. En overigens, ik weet prima hoe het er op technische universiteit aan toe gaat, want ik kom van UTwente af. Het is puur de massaliteit (succes met het nakijken van 600 papers van 3 bladzijden) en het aanbod van slechtere studenten doordat wiskunde B niet verplicht is, wat het onderwijs op de EUR in het eerste jaar wat minder goed maakt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-12-2010 19:35:26 ]
pi_89973303
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 15:51 schreef JoPiDo het volgende:
Als je in Delft op zo'n manier fraude pleegt is de mildste straf een stempel op je diploma met 'FRAUDE', maar is het waarschijnlijker dat je van de universiteit wordt afgegooid. Het zal me niets verbazen als die student die de opdracht heeft gefotografeerd (of die andere die via de computer hebben gefilmd) er met een waarschuwing vanaf is gekomen.
Voor zover ik de geruchten heb begrepen, is het geen echte fraude geweest, in de zin van 'antwoorden gestolen'. De opdrachten kwamen uit een of ander boek met opgaven. Er was een student die dat boek ook had en die had de antwoorden. Natuurlijk krijg je daar geen straf voor: gewoon luie docenten.

Als je echt bv. een tentamen steelt denk ik dat de rapen wel wat gaarder worden gebakken.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:13:04 #263
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_89975360
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:35 schreef twaalf het volgende:

[..]

Voor zover ik de geruchten heb begrepen, is het geen echte fraude geweest, in de zin van 'antwoorden gestolen'. De opdrachten kwamen uit een of ander boek met opgaven. Er was een student die dat boek ook had en die had de antwoorden. Natuurlijk krijg je daar geen straf voor: gewoon luie docenten.

Als je echt bv. een tentamen steelt denk ik dat de rapen wel wat gaarder worden gebakken.
Ik woon in een studentenhuis en wij kregen circa een jaar geleden post van de EUR voor iemand die we niet kenden, dus opengemaakt of het belangrijk genoeg was om degene op te sporen. Wat bleek, kerel had fraude gepleegd bij zijn scriptie. Bij deze trok de universiteit zijn diploma's in en kon hij komen praten over een eventuele tweede kans.
pi_90006432
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:35 schreef twaalf het volgende:

[..]

Voor zover ik de geruchten heb begrepen, is het geen echte fraude geweest, in de zin van 'antwoorden gestolen'. De opdrachten kwamen uit een of ander boek met opgaven. Er was een student die dat boek ook had en die had de antwoorden. Natuurlijk krijg je daar geen straf voor: gewoon luie docenten.

Als je echt bv. een tentamen steelt denk ik dat de rapen wel wat gaarder worden gebakken.
Verhaal wat ik heb gehoord zegt dat er wel degelijk een antwoordenblad was dat op tafel lag van de practicumdocent. Men nam het over, alleen had iemand het in de evaluaties vermeldt.
pi_90010903
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:04 schreef Hadiberg het volgende:

[..]

Verhaal wat ik heb gehoord zegt dat er wel degelijk een antwoordenblad was dat op tafel lag van de practicumdocent. Men nam het over, alleen had iemand het in de evaluaties vermeld.
Afgezien van het NSB-gehalte, hoe hebben ze dit gecontroleerd? Ga je af op wat één persoon in z'n evaluatie zegt? Elke rancuneuze gek kan dan wel dingen zeggen. Als je dan een vriend of twee vrienden die het tentamen ook slecht gemaakt hebben zover krijgt om dezelfde dingen in hun evaluatie te zetten...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90012388
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Afgezien van het NSB-gehalte, hoe hebben ze dit gecontroleerd? Ga je af op wat één persoon in z'n evaluatie zegt? Elke rancuneuze gek kan dan wel dingen zeggen. Als je dan een vriend of twee vrienden die het tentamen ook slecht gemaakt hebben zover krijgt om dezelfde dingen in hun evaluatie te zetten...
Geniaal idee :D
pi_90013540
Bij IBA heeft hebben één of meerdere personen een anonieme brief naar de examencommissie gestuurd met een namenlijst van (vermoedelijke) afkijkers e.d.

Sindsdien hebben ze bij ons het hele tentamenblokkensysteem omgegooid (op achternaam in plaats van studentennummer) en hebben ze wat extra AOW-ers ingehuurd om in onze nek te hijgen. Het schijnt dus dat ze extra hebben gelet op de vermoedelijke daders, maar niks hebben kunnen vinden.
Cool story, Hansel.
pi_90014014
Hoe amateuristisch is het dat iemand via het berichtensysteem van het vak Micro een of andere
enquete aan het spammen is.

Hoe de lokalen er uit zien na een college staat symbool voor de desinteresse van de studenten die er studeren, ze zijn nog te beroerd om hun koffiebekertjes in de prullenbak te gooien na een college.

Trieste universiteit met zo mogelijk nog triestere studenten.
pi_90014774
Mijn god, ga eens rap je traumatische gebeurtenissen verwerken bij een psychiater.
Cool story, Hansel.
pi_90016104
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:11 schreef JoPiDo het volgende:

Trieste universiteit met zo mogelijk nog triestere studenten.
Gast, wat is er mis met jou? Ga eens goed om je heen kijken op de TU, zo geweldig is het allemaal niet. Ik ken heel wat TU én EUR studenten die dat met me eens zijn. Dat je alle EUR studenten over één kam scheert zegt ook behoorlijk wat over jou als persoon. Dat je niet in staat bent om enige nuance aan te brengen in wat je zegt doet mij vermoeden dat je een misplaatst arrogante, arelaxte persoon bent, eentje waar ik niet graag mee om zou gaan. Je bevestigt daarmee ook het stereotype beeld van TU studenten, die minder sociaal zouden zijn. Gelukkig heb ik veel vrienden die bewijzen dat TU studenten over het algemeen wel relaxed en sociaal zijn. :)
pi_90016569
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:11 schreef JoPiDo het volgende:
Hoe amateuristisch is het dat iemand via het berichtensysteem van het vak Micro een of andere
enquete aan het spammen is.

Hoe de lokalen er uit zien na een college staat symbool voor de desinteresse van de studenten die er studeren, ze zijn nog te beroerd om hun koffiebekertjes in de prullenbak te gooien na een college.

Trieste universiteit met zo mogelijk nog triestere studenten.
Geloofwaardigheid -100%
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90017303
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:54 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Geloofwaardigheid -100%
[ afbeelding ]
Idd
  donderdag 16 december 2010 @ 22:13:41 #273
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_90021207
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:11 schreef JoPiDo het volgende:
Hoe amateuristisch is het dat iemand via het berichtensysteem van het vak Micro een of andere
enquete aan het spammen is.

Hoe de lokalen er uit zien na een college staat symbool voor de desinteresse van de studenten die er studeren, ze zijn nog te beroerd om hun koffiebekertjes in de prullenbak te gooien na een college.

Trieste universiteit met zo mogelijk nog triestere studenten.
Ga lekker ergens anders je onderwijs volgen dan :W
pi_90021758
Je bent een zure baas.
pi_90022067
Ik denk dat Jopi een paar onvoldoendes ofzo heeft gehaald. _O-
pi_90022116
Ik vul die enquetes altijd braaf in, zelf zul je het ooit ook gaan waarderen dat anderen het voor jou doen.

Ik dacht echter wel dat ze er toestemming voor kregen ipv channels spammen?
pi_90022240
Wat me wel opvalt is dat alleen de aula rotzooi aantrekt, waarschijnlijk heeft het te maken met een wat oudbollerige feeling? In het M gebouw is altijd alles keurig netjes :)
pi_90022737
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:33 schreef Hadiberg het volgende:
Wat me wel opvalt is dat alleen de aula rotzooi aantrekt, waarschijnlijk heeft het te maken met een wat oudbollerige feeling? In het M gebouw is altijd alles keurig netjes :)
Denk dat de aula rotzooi aantrekt omdat het zo grootschalig is. Zodra er grotere groepen zijn is het makkelijker om je anoniem te gedragen. Vandaar dat het op 't internet ook zo'n enorme teringzooi is. Er is geen mens op aarde die goatse als schilderij boven de schoorsteenmantel heeft hangen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90022985
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
Er is geen mens op aarde die goatse als schilderij boven de schoorsteenmantel heeft hangen.
Ik denk als je er een leuke aquarel of abstracte olieverf voorstelling van maakt en er een leuk verhaal omheen hangt je dat nog best voor elkaar kunt krijgen bij argeloze klanten. :D
pi_90036381
He fuck, afgewezen voor dat ERIM Honours Programme. Had het ook niet echt verwacht met een 7.7GPA en een voorlopig gebrek aan onderzoekservaring, maar had toch goede hoop. Volgend jaar nog maar eens proberen dan.. Nog succesvolle kandidaten hier?
pi_90037875
70% aanwezigheidsplicht bij 13 lessen. Is dat 3 of 4 lessen mogen missen? ;(
pi_90038174
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:19 schreef Hadiberg het volgende:
70% aanwezigheidsplicht bij 13 lessen. Is dat 3 of 4 lessen mogen missen? ;(
3, dus kijk uit.

Als je trouwens je P in 1x haalt met een >7,0 dan vervalt de aanwezigheidsplicht voor komend jaar, dus ik raad je aan daar voor te gaan. Sowieso natuurlijk. :P
pi_90038264
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

3, dus kijk uit.

Als je trouwens je P in 1x haalt met een >7,0 dan vervalt de aanwezigheidsplicht voor komend jaar, dus ik raad je aan daar voor te gaan. Sowieso natuurlijk. :P
Ik dacht dat je er 4 mocht missen :o Want 9,1 zou 9 worden ofzo :@

Nu mag ik mijn tentamen niet maken :')
pi_90038322
Mail direct je practicumdocent even. Valt vast wel iets te regelen voor een onwetende eerstejaars (niet slecht bedoeld).
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:38:04 #285
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90041420
Dat je dan je TT niet mag maken is echt triest. Doe dan bijv. het recht op herkansing laten vallen, veel effectiever. Ben je ook meteen na het eerste jaar van de feestende brallende lullo/dombo's af.
pi_90045770
Mensen die zich verplicht voelen te komen omdat het verplicht is, hoeven van mij niet te komen. Ik als aanwezige, heb er geen last van. Het in bescherming van de student door zo'n maatregel te hanteren vind ik meer iets voor de middelbare school.
pi_90049751
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:28 schreef FastFox91 het volgende:
Mensen die zich verplicht voelen te komen omdat het verplicht is, hoeven van mij niet te komen. Ik als aanwezige, heb er geen last van. Het in bescherming van de student door zo'n maatregel te hanteren vind ik meer iets voor de middelbare school.
Het werkt ook averechts, bij accounting heb ik 50% v/d practica gewoon uit mijn neus staan te eten. En je merkte dat ik niet de enige was en dat kon nogal eens storend zijn in de les.
pi_90079147
Voor een tentamen mag je toch maximaal een half uur te laat komen?
  zaterdag 18 december 2010 @ 17:25:07 #289
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90089305
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:53 schreef FastFox91 het volgende:
Voor een tentamen mag je toch maximaal een half uur te laat komen?
Hangt van je faculteit af, bij Geneeskunde is 1 minuut te laat oprotten.
pi_90089596
Bij RSM maximaal een kwartier.
Cool story, Hansel.
pi_90090324
Lekker dat weer gisteren. Was in plaats van een half uur in 't OV ongeveer 2,5 uur bezig. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90090914
Woon dan wat dichterbij. :D

Ik ben er vandaag trouwens eindelijk achtergekomen hoe die nieuwe kluisjes van de UB open moeten. Ik stond er altijd als een of andere mongool aan te roppen tot ze eindelijk eens open gingen. :') :'(
pi_90091127
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:14 schreef Kaas- het volgende:
Woon dan wat dichterbij. :D

Ik ben er vandaag trouwens eindelijk achtergekomen hoe die nieuwe kluisjes van de UB open moeten. Ik stond er altijd als een of andere mongool aan te roppen tot ze eindelijk eens open gingen. :') :'(
Ik begrijp er echt geen reet van. De eerste paar keer ging het probleemloos, maar laatst zat ik daar gewoon kwartier te kloten tot er iemand aankwam die dat ding in één keer open deed :'). Het kutte is dat als je te lang wacht (en je net op "ik ga weg" hebt gedrukt) dat dat ding denkt dat hij leeg is en je dus niet meer zonder de beveiliger dat ding kan open maken :').
Cool story, Hansel.
pi_90091428
Ik dacht ook dat je pas na x (met x=unknown :') ) seconden het kluisje kon openen, maar ik kwam er vandaag achter dat je gewoon even op het deurtje moet drukken waarna je hem zo openklikken kan. :P
pi_90095852
Gek, ik heb 't pas één keer gebruikt en toen ging 't meteen goed. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90096166
Ik ga meestal in de studiezaal in het G-gebouw zitten, ik vind het maar niks als ik mijn tas niet bijdehand heb.
pi_90098550
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ga meestal in de studiezaal in het G-gebouw zitten, ik vind het maar niks als ik mijn tas niet bijdehand heb.
Voor mij ook liever G of H gebouw
pi_90098725
G moet ik ook maar eens checken dan - ziet er eigenlijk altijd wel rustig uit.
Cool story, Hansel.
pi_90104585
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ga meestal in de studiezaal in het G-gebouw zitten, ik vind het maar niks als ik mijn tas niet bijdehand heb.
Ik meestal H-gebouw, heb je tenminste internet...wil toch dingen blijven checken als ik bezig ben. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90104899
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:46 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik meestal H-gebouw, heb je tenminste internet...wil toch dingen blijven checken als ik bezig ben. :P
In het G gebouw is ook internet aanwezig
pi_90107835
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:53 schreef Sjappel het volgende:

[..]

In het G gebouw is ook internet aanwezig
Moet je wel je laptop bij je hebben en ik heb geen zin om die rond te sjouwen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')