Weet jij toevallig wie de examens eerder krijgen? IBEB of EBE? De tentamens schijnen namelijk altijd identiek te zijnquote:Op zondag 12 december 2010 12:27 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ja ik heb 2 vrienden die IBEB doen/deden. Een is er mee gestopt omdat hij het te moeilijk vond en de eerste twee tentamens 2 vieren had. De is wel doorgegaan maar die heeft dan ook hoge cijfers gehaald. Maar ik zie wel dat hij er best veel tijd aan besteed nu.
Hij wilde zelfs niet mee naar een uitwedstrijdje van Sparta, dan is het wel heel erg
Nee sorry ik heb geen ideequote:Op zondag 12 december 2010 13:50 schreef Hadiberg het volgende:
[..]
Weet jij toevallig wie de examens eerder krijgen? IBEB of EBE? De tentamens schijnen namelijk altijd identiek te zijn
Nou ik heb hem in elkaar geflanst op zaterdagmiddag dus niet echt nee..quote:Op zondag 12 december 2010 13:31 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Heb je niet goed je best gedaan dan?
Als het mogelijk is wel ja.quote:Op zondag 12 december 2010 13:49 schreef Hadiberg het volgende:
Over dat groepswerk-getroll, ben ik de enige die gewoon gaat samenwerken met mensen die ik goed ken?
Valt dit niet weg aangezien het gedeelte kapitaalstructuur met belastingen morgen niet wordt getoetst, maar eigenlijk pas bij volgende week hoort (blackboard announcements)?quote:Op zondag 12 december 2010 20:57 schreef JoPiDo het volgende:
Uit het werkboek hoofdstuk 13, 14 en 15 en uit het grote boek hoofdstuk 12,13 en 14.
Mag hopen dat hs15 afvalt, want die formules zijn hopeloos om uit je kop te lerenquote:Op zondag 12 december 2010 21:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Valt dit niet weg aangezien het gedeelte kapitaalstructuur met belastingen morgen niet wordt getoetst, maar eigenlijk pas bij volgende week hoort (blackboard announcements)?
Er zit systeem in hoor.quote:Op zondag 12 december 2010 21:28 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Mag hopen dat hs15 afvalt, want die formules zijn hopeloos om uit je kop te leren
Toegepaste Micro-economie is juist zeer essentieel voor een fiscaal econoom lijkt mij. Als je Toegepaste Micro-Economie probeert te ontlopen zul je tegen de lamp lopen met (Advanced) Economics of Taxation. Ik snap de vrees voor Toegepaste Micro-Economie ook niet zo goed, als je gewoon alle sommen maakt en zorgt dat goed kunt werken met Lagrange en afgeleiden is het vak prima te doen.quote:Op zondag 12 december 2010 13:48 schreef Hadiberg het volgende:
Jaar twee moet makkelijker zijn voor jou (ik weet niet of jullie ook toegepaste micro-economie krijgen).
alleen de laatste paar vragen vervallen, maar je moet het toch kennen voor het tentamen volgende week dus waarom niet nu alvast je best ervoor doen?quote:Op zondag 12 december 2010 21:28 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Mag hopen dat hs15 afvalt, want die formules zijn hopeloos om uit je kop te leren
Lagrange is echt het beste wat me is overkomen op de EUR, ik heb nog nooit zo hersenloos kunnen optimaliseren sinds ik Lagrange kenquote:Op zondag 12 december 2010 21:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toegepaste Micro-economie is juist zeer essentieel voor een fiscaal econoom lijkt mij. Als je Toegepaste Micro-Economie probeert te ontlopen zul je tegen de lamp lopen met (Advanced) Economics of Taxation. Ik snap de vrees voor Toegepaste Micro-Economie ook niet zo goed, als je gewoon alle sommen maakt en zorgt dat goed kunt werken met Lagrange en afgeleiden is het vak prima te doen.
Wat ik het meest maffe vind is de aanname van lineariteit van vraag en aanbodcurves die ze bij ieder micro-economie vak maken. Tot de professoren aan toe wordt het consumenten en productensurplus met de knullige driehoeksformule beschreven, 1/2*basis*hoogte. Veel logischer zou het zijn om een algemeen model te beschrijven dat met integralen werkt.quote:Op zondag 12 december 2010 21:45 schreef Fingon het volgende:
Lagrange is echt het beste wat me is overkomen op de EUR, ik heb nog nooit zo hersenloos kunnen optimaliseren sinds ik Lagrange ken
Volgens mij komt dat gewoon doordat men de opgaven niet maakt.quote:Op zondag 12 december 2010 21:49 schreef Hadiberg het volgende:
Ik vind micro gewoon een enorm kut vakSnap ook wel dat het de moeilijkste vak van B1 als titel krijgt.
Hey, aan wiens kant sta jij!quote:Op zondag 12 december 2010 21:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat gewoon doordat men de opgaven niet maakt.
Volgend blok Macroquote:Op zondag 12 december 2010 21:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aan de kant van mensen die micro-economie leuk vinden.
Micro-economie heeft juist de toekomst met de opkomst van Gedragseconomie.quote:Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef Hadiberg het volgende:
Volgend blok Macro, het vak waar ik volgend jaar les in wil gaan geven
Ik ontken ook niet dat micro-economie een belangrijk vak is, ik heb het ook totaal gemist. Ga het volgend jaar gewoon weer volledig volgen denk ikquote:Op zondag 12 december 2010 21:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Micro-economie heeft juist de toekomst met de opkomst van Gedragseconomie.
Inderdaad, toevallig zit ik net te werken aan Analyse en komt er opeens een CS opgave langs et integralen, maarja als je als professor bij micro-economie vrijwel alleen maar lineaire functies in het boek worden gebruikt op het tentamen ook alleen maar lineaire functies langskomen waarom zou je dan moeilijk doen? (Afgezien van het feit dat ik vrees dat de helft van de studenten het ook niet meer zal snappen als je integralen gaat gebruiken).quote:Op zondag 12 december 2010 21:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat ik het meest maffe vind is de aanname van lineariteit van vraag en aanbodcurves die ze bij ieder micro-economie vak maken. Tot de professoren aan toe wordt het consumenten en productensurplus met de knullige driehoeksformule beschreven, 1/2*basis*hoogte. Veel logischer zou het zijn om een algemeen model te beschrijven dat met integralen werkt.
Natuurlijk, daar heb je gelijk in, praktisch gezien is het logisch. Maar ik vind het wel jammer, want het is natuurlijk geen HBO, abstractie is juist gewenst op de universiteit vind ik. Als het wiskundige raamwerk in orde is kun je pas echt hersenloos optimaliseren.quote:Op zondag 12 december 2010 22:04 schreef Fingon het volgende:
Inderdaad, toevallig zit ik net te werken aan Analyse en komt er opeens een CS opgave langs et integralen, maarja als je als professor bij micro-economie vrijwel alleen maar lineaire functies in het boek worden gebruikt op het tentamen ook alleen maar lineaire functies langskomen waarom zou je dan moeilijk doen?
Dat mag men wel wat luider gaan verkondigen op voorlichtingsdagen. Wil je economie studeren? Kies wiskunde B.quote:Op zondag 12 december 2010 22:16 schreef JoPiDo het volgende:
micro is makkelijk als je je wiskunde op orde hebt
Die klacht heb ik ook vaak genoeg gehoordquote:Op zondag 12 december 2010 22:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat mag men wel wat luider gaan verkondigen op voorlichtingsdagen. Wil je economie studeren? Kies wiskunde B.
Nee ik ben het ook met je eens (daarom doe ik ook Econometriequote:Op zondag 12 december 2010 22:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk, daar heb je gelijk in, praktisch gezien is het logisch. Maar ik vind het wel jammer, want het is natuurlijk geen HBO, abstractie is juist gewenst op de universiteit vind ik. Als het wiskundige raamwerk in orde is kun je pas echt hersenloos optimaliseren.
Ik vind eigenlijk dat econometrie overbodig zou moeten zijn. Een econoom zou zelf in staat moeten zijn een goed begrip te hebben van de 'econometrische' aspecten in de economie. Er zijn toch ook geen natuurkundigen of scheikundigen die zich niet bezighouden met het kwantificeren van relaties (boter bij de vis doen) tussen natuurkundige/scheikundige grootheden?quote:Op zondag 12 december 2010 22:37 schreef Fingon het volgende:
Nee ik ben het ook met je eens (daarom doe ik ook Econometrie)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |