abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88014464
Ik ben in [POL] vooral een lurker en tot vóór de verkiezingen was dat meestal wel vermakelijk. Soms goede, soms slechte, maar meestal in elk geval inhóudelijke discussies vond ik wel prettig om te lezen.

Maar nu:

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 17:16 schreef GSbrder het volgende:
* GSbrder verwacht simpele en uitgekauwde links-rechtsdiscussie.
las ik een ander topic en ik kan alleen maar beamen dat die user gelijk heeft. Ik zie complete topics die gaan over het geelgerande dakduifje uitmonden in Wilders-discussies en ik zie vooral 'discussies' (en dat zijn het niet, omdat de meeste mensen alleen maar naar elkaar aan het roepen zijn, zonder écht argumenten te noemen) tussen 'linkschmenschen' die 'rechtsen' vertellen hoe achterlijk ze wel niet zijn en 'rechtsen' die 'linkschmensen' hoe achterlijk ze wel niet zijn.

Polarisatie is king, tegenwoordig. Je kunt alleen maar óf links zijn óf alleen maar rechts. Nuance is er niet bij en je kunt het ook echt alleen maar eens zijn met de standpunten die jouw kant in z'n algemeenheid heeft.

Na 30 dezelfde topics weet je inmiddels wel hoe de discussies gaan lopen en vooral wíe die discussies gaan voeren. Wat een geneuzel....

Groetjes!

Een bezorgd niet-links-of-rechtsmens....

PS: dit had vast in een ander topic gekund, maar dan sneeuwde het waarschijnlijk toch weer onder in een Islam/Wilders-discussie. :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:33:50 #2
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88014492
Ik had een inhoudelijk topic geopend, maar dat is ook alweer gekaapt :'(
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:35:06 #3
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88014515
Leuke discussies krijg je als iedereen zich neutraal opsteld.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88014532
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:35 schreef mlg het volgende:
Kijk... iemand die nuance niet herkent...

Bedankt :)

Tip: er is meer in het leven dan de smaken 'links' en 'rechts'. Er is een hele wereld tussenin én er zijn zelfs combinaties tussen beide smaken :Y
pi_88014577
Ik vrees dat het ook nog wel even zo zal blijven, het gaat, zo lijkt het tenminste, al bijna niet meer wat je eigen opvattingen zijn, maar wat je opvattingen zijn ten opzichte van die van een ander.

Het huidige politieke klimaat helpt er ook niet aan mee, met uitspraken waarin duidelijk wordt gemaakt dat 'de andere kant' stom is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_88014637
Eens met TS. Ik probeer dit al tijden te zeggen.

Zolang er mensen zijn die de wereld in zwart/wit zien blijft dit helaas zo ben ik bang. Goede discussies zullen dan niet te voeren zijn ben ik bang.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88014645
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik vrees dat het ook nog wel even zo zal blijven, het gaat, zo lijkt het tenminste, al bijna niet meer wat je eigen opvattingen zijn, maar wat je opvattingen zijn ten opzichte van die van een ander.

Het huidige politieke klimaat helpt er ook niet aan mee, met uitspraken waarin duidelijk wordt gemaakt dat 'de andere kant' stom is.
Mja, inderdaad.

Ik zie mensen hier posten die voorheen nog wel een beetje gematigd waren of genuanceerd (maar in elk geval volwassen...), maar het lijkt nu vaak alsof ik naar m'n eigen kinderen zit te kijken wanneer ze ruzie hebben. Die zijn 6,7 en 10, voor de beeldvorming, en voor hen zijn dingen vooral zwart en wit. :')

Vragen hoe dit veroorzaakt is, is ook lastig, want het ligt tóch aan de ander.

Hullie doen het....
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:41:56 #8
294269 mlg
pi_88014655
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Tip: er is meer in het leven dan de smaken 'links' en 'rechts'. Er is een hele wereld tussenin én er zijn zelfs combinaties tussen beide smaken :Y
Bij het betichten van dom als iemand er een andere mening op nahoudt voel ik me ook niet thuis, maar mensen dien van alles blaaskaken zonder enige onderbouwing mogen bij part wel weggezet worden als dom.

In ieder geval zie ik wel dat mensen in heftige links/rechts discussies behoorlijk met elkaar 'concurreren' waardoor er soms best wel zinvolle bronnen en onderbouwingen uit voortvloeien.

Discussies waar iedereen poeslief en begrip toont zijn niet interessant, maar vooral niet leerzaam.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:49:27 #9
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_88014750
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:41 schreef mlg het volgende:

[..]

Bij het betichten van dom als iemand er een andere mening op nahoudt voel ik me ook niet thuis, maar mensen dien van alles blaaskaken zonder enige onderbouwing mogen bij part wel weggezet worden als dom.

In ieder geval zie ik wel dat mensen in heftige links/rechts discussies behoorlijk met elkaar 'concurreren' waardoor er soms best wel zinvolle bronnen en onderbouwingen uit voortvloeien.

Discussies waar iedereen poeslief en begrip toont zijn niet interessant, maar vooral niet leerzaam.
Niet elk gesprek hoeft een discussie te zijn.
Niet elke discussie hoeft gepolariseerd te zijn om toch levendig te kunnen zijn.

"waardoor er soms best wel zinvolle bronnen en onderbouwingen uit voortvloeien. "
DIT zie ik echter zelden. Doorgaans is het enkel Linkschmens hier en rechtser daar en vervolgens vliegen er een op ctrl-c ctrl-v teksten heen en weer die ner-gens op slaan.

kortom heel eensch met TS
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_88014854
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:41 schreef mlg het volgende:

[..]

Nogmaals: er zit een hele wereld tussen zwart/wit en poeslief en begrip. :) Dát is wat ik bedoel met nuance. Je quote m'n post wel, maar je begrijpt me helaas nog niet. :)
pi_88015109
Eens met TS, maar het komt denk ik ook door de voorbeelden die uit Den Haag komen, fok is daar (vaak een versimpeld) uitvloeisel van. :7
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_88015133
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:41 schreef mlg het volgende:

[..]

Juist van een beleefde discussie leer je het meest. Dat zijn discussies die gebaseerd zijn om uitwisselen van standpunten en niet om "te scoren".
pi_88015156
Links of rechts bestaat helemaal niet meer. Elk partij beweegt over een breed spectrum en heeft linkse en rechtse ideeën. Binnen zowel links als rechts zijn de onderlingen verschillen net zo groot als tussen links en rechts. Het slaat helemaal nergens op, Wilders heeft deze term geherintroduceerd omdat het tactisch handig is om een duidelijke gemeenschappelijke vijand te creëren, maar zoals wel vaker slaat het inhoudelijk nergens op.

Rechts is op dit moment helemaal hip omdat rechts de beeldvorming op het moment mee heeft. Rechts is cool. Vaak zie je dan ook bij discussies dat veel mensen een bepaald standpunt innemen omdat ze nou eenmaal rechts zijn. Een etiket wat ze zichzelf hebben opgeplakt, net als dat iemand graag een bepaalde merk kleding draagt. Ga je vervolgens inhoudelijk in debat, luister je naar de argumenten, dan komen ze vaak tot de conclusie dat ze helemaal niet zo rechts zijn. Andersom geldt het trouwens ook, er zijn ook zat mensen zogenaamd links terwijl ze het liefst de VVD aan de macht zouden zien.

Bepaal gewoon per standpunt je mening op basis van argumenten. Negeer de hokjes, dat verziekt het discours en dus het besluitvormingsproces. En als je dan in hokjes denkt, dan zijn termen zoals "liberaal", "conservatief", "progressief" of "(a)religieus" veel beter op zn plaats
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:03:55 #14
294269 mlg
pi_88015225
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:01 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Juist van een beleefde discussie leer je het meest. Dat zijn discussies die gebaseerd zijn om uitwisselen van standpunten en niet om "te scoren".
Dat is typisch een 'linkse' insteek.

Grapje jongens, grapje.
pi_88015308
Ben het wel eens met de OP...

Dat fenomeen is trouwens bijna een soort van Godwin aan het worden.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_88015392
Mja, da's waar...

Als Wilders iets zegt, is het per definitie achterlijk omdát Wilders het gezegd heeft. Het maakt ook echt niet uit wát 'ie gezegd heeft. (vul hier in plaats van Wilders overigens naar voorkeur Cohen, Rutte of Halsema in.)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 oktober 2010 @ 11:12:45 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88015479
Is de makkelijkste manier om een interessante discussie snel en vakkundig om zeep te helpen.
Gewoon roepen: Wilders :') Wilders stemmers :')
En ook vooral niet onderbouwen.
Stel je voor dat je niet weet waar je het over hebt en dat je moet gaan zoeken voor onderbouwing.
Dat kan niet hoor. :{w
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:15:30 #18
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88015560
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:12 schreef Netsplitter het volgende:
Is de makkelijkste manier om een interessante discussie snel en vakkundig om zeep te helpen.
Gewoon roepen: Wilders :') Wilders stemmers :')
En ook vooral niet onderbouwen.
Stel je voor dat je niet weet waar je het over hebt en dat je moet gaan zoeken voor onderbouwing.
Dat kan niet hoor. :{w
Wel weer leuk dat je voorbeelden alleen richting links bedoeld zijn. Typerend voor juist het hele probleem.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:16:17 #19
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_88015592
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:35 schreef Five_Horizons het volgende:

Precies, het volgende filmpje laat dit ook erg goed zien:

Het onderwerp van het filmpje is wellicht theologisch maar is toepasbaar op de beleving van alle opties van mensen. Waar veel mensen maar 2 opties zien om uit te kiezen, zijn er vaak veel meer opties die mensen niet zien of willen zien... De links/rechts zwart/wit discussie is hier een van.. Rationeel bekeken een zinloze en belachelijke discussie waarin links en/of rechts vele betekenissen hebben voor veel verschillende mensen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:17:18 #20
294269 mlg
pi_88015632
Ondanks dat hier weinig gemoderate wordt, vind ik het forum goed lopen in de discussies en vind ik de zogenaamde rechts/links 'ruzies' erg meevallen.
pi_88015662
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:01 schreef ph4ge het volgende:
Links of rechts bestaat helemaal niet meer. Elk partij beweegt over een breed spectrum en heeft linkse en rechtse ideeën. Binnen zowel links als rechts zijn de onderlingen verschillen net zo groot als tussen links en rechts. Het slaat helemaal nergens op, Wilders heeft deze term geherintroduceerd omdat het tactisch handig is om een duidelijke gemeenschappelijke vijand te creëren, maar zoals wel vaker slaat het inhoudelijk nergens op.

Rechts is op dit moment helemaal hip omdat rechts de beeldvorming op het moment mee heeft. Rechts is cool. Vaak zie je dan ook bij discussies dat veel mensen een bepaald standpunt innemen omdat ze nou eenmaal rechts zijn. Een etiket wat ze zichzelf hebben opgeplakt, net als dat iemand graag een bepaalde merk kleding draagt. Ga je vervolgens inhoudelijk in debat, luister je naar de argumenten, dan komen ze vaak tot de conclusie dat ze helemaal niet zo rechts zijn. Andersom geldt het trouwens ook, er zijn ook zat mensen zogenaamd links terwijl ze het liefst de VVD aan de macht zouden zien.

Bepaal gewoon per standpunt je mening op basis van argumenten. Negeer de hokjes, dat verziekt het discours en dus het besluitvormingsproces. En als je dan in hokjes denkt, dan zijn termen zoals "liberaal", "conservatief", "progressief" of "(a)religieus" veel beter op zn plaats
:Y mooie post.

Ik zou ook niet weten of ik rechts of links ben. Ik sta zowel achter "linkse" als "rechtse" ideeen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_88015689
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wel weer leuk dat je voorbeelden alleen richting links bedoeld zijn. Typerend voor juist het hele probleem.
In welke zin?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:20:10 #23
294269 mlg
pi_88015722
quote:
5s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:19 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In welke zin?
Je laat blijken dat je rechts bent, maar erthisrath wil ook graag de andere kant horen.
pi_88015731
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

Ik zou ook niet weten of ik rechts of links ben. Ik sta zowel achter "linkse" als "rechtse" ideeen.
En dat is natuurlijk helemaal prima. Sterker: ik neem aan dat de gemiddelde PvdA-stemmer (vul hier VVD in, als je je daarbij lekker voelt) het niet volledig met álle standpunten eens is.

Nu zie ik alleen vaak dat mensen ideeën afkraken, omdat het van hullie is. Of iemand draait... ook zo'n leuke ;( Ook dáárin is geen nuance mogelijk.
pi_88015827
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:20 schreef mlg het volgende:

[..]

Je laat blijken dat je rechts bent, maar erthisrath wil ook graag de andere kant horen.
Hij geeft slechts een voorbeeld vanuit een bepaalde hoek. Dan moet je ook zelf inzien dat het voorbeeld ook kan gelden voor andere partijen. Dergelijke opmerkingen dragen juist bij aan de polariseren.

Waar je Wilders :') en PVV :') ziet staan kun je ook Halsema :') en PvdA :') invullen. Laat het hierbij expliciet vermeld zijn.
pi_88015857
Ik ben het helemaal met Five_Horizons eens. Ik kijk liever per aandachtsgebied naar bepaalde punten zonder daar gelijk een label aan te verbinden.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:26:45 #27
294269 mlg
pi_88015949
Het leuke van politiek is, dat het zo'n breed ondwerp is, waar je makkelijk de confrontaties kunt zoeken.
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hij geeft slechts een voorbeeld vanuit een bepaalde hoek. Dan moet je ook zelf inzien dat het voorbeeld ook kan gelden voor andere partijen. Dergelijke opmerkingen dragen juist bij aan de polariseren.

Waar je Wilders :') en PVV :') ziet staan kun je ook Halsema :') en PvdA :') invullen. Laat het hierbij expliciet vermeld zijn.
Ja, maar erthisarth is dan ook heer en meester in het aanzetten van links/rechts discussies.
pi_88016008
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:26 schreef mlg het volgende:
Het leuke van politiek is, dat het zo'n breed ondwerp is, waar je makkelijk de confrontaties kunt zoeken.
[..]

Ja, maar erthisarth is dan ook heer en meester in het aanzetten van links/rechts discussies.
Mijn insteek is juist niet om een confrontatie te zoeken. Voor veel mensen is het ook een spelletje waarin ze denken te kunnen winnen. Politiek draait daar niet om.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:33:31 #29
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88016202
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:41 schreef mlg het volgende:

[..]

Het vreemde is dat alles uitloopt in een links-rechts discussie. Als een topic over Palestina kiest rechts de kant van Israël en staat daarmee tegenover links die de misdaden van de Israëlische staat benadrukt. Slechts heel zelden zijn rechtse en linkse users het met elkaar eens. Discussies waar de verdeling niet links-rechts is zijn eigenlijk veel leuker. Neem de discussie over legalisering softdrugs, dan staan opeens sociaal-democraten naast liberalen tegenover de conservatieven en confessionelen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:38:16 #30
294269 mlg
pi_88016390
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:33 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Het vreemde is dat alles uitloopt in een links-rechts discussie. Als een topic over Palestina kiest rechts de kant van Israël en staat daarmee tegenover links die de misdaden van de Israëlische staat benadrukt. Slechts heel zelden zijn rechtse en linkse users het met elkaar eens. Discussies waar de verdeling niet links-rechts is zijn eigenlijk veel leuker. Neem de discussie over legalisering softdrugs, dan staan opeens sociaal-democraten naast liberalen tegenover de conservatieven en confessionelen.
Maar ik zie ook dat er op een gegeven moment een punt komt waarbij het links/recht conflict gedaard. Dat is in vrijwel elk van die discussies zo.
pi_88016396
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:33 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Het vreemde is dat alles uitloopt in een links-rechts discussie.
We importeren toch al alle Amerikaanse cultuur, dus een Amerikaanse stijl van politiek bedrijven en bediscussiëren kan er ook nog wel bij. Bovendien is het wel lekker af en toe die links-rechts discussie, hoe meer mensen het uitkramen, hoe handiger het is ze te doorgronden.

Het enige dat het vervelend maakt is de verbasteringen van termen als "LinksmenSCH" en "Bruin1" en dergelijke, buiten dat maakt politieke kleur de discussie alleen maar makkelijker. Ik denk eerder dat een gebrek aan fatsoen het probleem is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:39:31 #32
294269 mlg
pi_88016441
quote:
3s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

We importeren toch al alle Amerikaanse cultuur, dus een Amerikaanse stijl van politiek bedrijven en bediscussiëren kan er ook nog wel bij. Bovendien is het wel lekker af en toe die links-rechts discussie, hoe meer mensen het uitkramen, hoe handiger het is ze te doorgronden.

Het enige dat het vervelend maakt is de verbasteringen van termen als "LinksmenSCH" en "Bruin1" en dergelijke, buiten dat maakt politieke kleur de discussie alleen maar makkelijker. Ik denk eerder dat een gebrek aan fatsoen het probleem is.
Het is meer de Britse manier van discussieren. :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:51:51 #33
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88016899
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:26 schreef mlg het volgende:
[..]

Rechtse mensen happen dan ook zó ontzettend makkelijk. :D Beetje wat Sachertorte weet te lukken bij de meer linkse users.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_88017098
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Rechtse mensen happen dan ook zó ontzettend makkelijk. :D Beetje wat Sachertorte weet te lukken bij de meer linkse users.
Voel je je nu ook beetje een "winnaar" in de discussie?
pi_88017101
Ongelooflijk :')

Uiteindelijk weet men tóch een discussie óver links/rechts-dicussies te trekken in een links/rechts-discussie...

Het zou grappig zijn als het niet zo sneu was.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:58:04 #36
294269 mlg
pi_88017115
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik houd van discussieren, maar met jou is het vrij doelloos. Je doet alles wat rechts is af als onzin, en je kletst vaak uit je nek. Je bent hypocriet, en zeer onsympathiek. Ondanks ik je alleen virtueel ken, kan ik wel een inschatting maken hoe je bent.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:59:09 #37
294269 mlg
pi_88017159
quote:
9s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:57 schreef Five_Horizons het volgende:

Uiteindelijk weet men tóch een discussie óver links/rechts-dicussies te trekken in een links/rechts-discussie...

Het leuke is, dat hij de R-mensen beticht van happen, maar trapt met beide benen in mijn troll :D
pi_88017182
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:39 schreef mlg het volgende:

[..]

Het is meer de Britse manier van discussieren. :)
Sinds Thatcher is er weinig goeds uit die eilanden gekomen helaas, dan volg ik nog liever de Amerikaanse senaat. Maar inderdaad, het schreeuwen naar politieke kleur is daar ook bekend.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:00:29 #39
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88017210
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:57 schreef Five_Horizons het volgende:

Ik vind het ook stom dat de Rechtse Neonazi's je topic weer eens verknald hebben.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:01:17 #40
294269 mlg
pi_88017240
quote:
6s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:00 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik vind het ook stom dat de Rechtse Neonazi's je topic weer eens verknald hebben.
R-mensen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:01:48 #41
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88017261
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:58 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik houd van discussieren, maar met jou is het vrij doelloos. Je doet alles wat rechts is af als onzin, en je kletst vaak uit je nek. Je bent hypocriet, en zeer onsympathiek. Ondanks ik je alleen virtueel ken, kan ik wel een inschatting maken hoe je bent.
Ik houd van discussieren, maar met jou is het vrij doelloos. Je doet alles wat links is af als onzin, en je kletst vaak uit je nek. Je bent hypocriet, en zeer onsympathiek. Ondanks ik je alleen virtueel ken, kan ik wel een inschatting maken hoe je bent.
pi_88017356
Eens met TS.

Als er eenmaal zo'n sfeer hangt vind ik het ook verdomd moeilijk om dat te negeren en voor je het weet doe je precies hetzelfde.

Ik zie mijzelf bijvoorbeeld helemaal niet als uitgesproken links, maar als je niets van de conservatieve VVD en de PVV moet hebben word je direct tot linkschmensch gebombardeerd. Omgekeerd zal hetzelfde gebeuren. En als er dan weer debiele dingen geroepen worden is de verleiding groot om daar in mee te gaan en op dezelfde manier op te reageren, met als resultaat dat de hele discussie nergens meer over gaat, iedereen zich ingraaft, niemand er iets aan heeft en de afloop net zo voorspelbaar is als in al die 35 duizend eerdere topics.

[ Bericht 0% gewijzigd door StormWarning op 27-10-2010 12:10:01 ]
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:10:15 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88017553
ach het is tegenwoordig toch een sport om als puisterige puber het bloed onder de nagel van je tegenstander te halen en vervolgens triomfantelijk je eigen gelijk te halen als er wordt gehapt.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_88017601
TS is een linkse huilie!
pi_88017700
quote:
6s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:00 schreef Pool het volgende:

[..]

Come again? :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:15:25 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88017760
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:11 schreef Mandal het volgende:
TS is een linkse huilie!
doekje nodig voor je premature ejaculaat?
pi_88018043
Het is bij felle discussies meestal zo dat de waarheid vaak ergens in de midden zit. Zo ook met die typische links/rechts discussies. Maar als iedereen maar aan de buitenkant van de poltieke spectra blijft zitten dan krijg je dus van die oeverloze en beledigende 'discussies'. Jammer is dat. Het weerspiegelt trouwens wel de samenleving.
pi_88018114
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:10 schreef Re het volgende:
ach het is tegenwoordig toch een sport om als puisterige puber het bloed onder de nagel van je tegenstander te halen en vervolgens triomfantelijk je eigen gelijk te halen als er wordt gehapt.
Precies. Als je ook maar op enige wijze aangeeft dat je tegenstander voor een deel gelijk heeft dan heb je de "discussie" al verloren. Dergelijke discussies probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 12:38:30 #49
230491 Zith
pls tip
pi_88018502
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:35 schreef mlg het volgende:
Weet je, ik vind het erg grappig en typerend dat je jezelf nu zo'n 'economische denker' status wilt aannemen met je avatar en signatures :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:54:33 #50
294269 mlg
pi_88019029
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:38 schreef Zith het volgende:

[..]

Weet je, ik vind het erg grappig en typerend dat je jezelf nu zo'n 'economische denker' status wilt aannemen met je avatar en signatures :)
Ja? Weet je, ik vind het grappig dat je nu zo'n poesliefhebber status aanneemt met je avatar, en je zo als een pussy opstelt. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door mlg op 27-10-2010 13:06:51 ]
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:57:23 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88019108
oeh, e-penis is growing :')
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:09:44 #52
294269 mlg
pi_88019482
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:57 schreef Re het volgende:
oeh, e-penis is growing :')
Maar het is wel schattig, dat hij de grote heer der economische wetenschappen zo durft aan te spreken. Even goede vrienden.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 13:11:25 #53
230491 Zith
pls tip
pi_88019533
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:54 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja? Weet je, ik vind het grappig dat je nu zo'n poesliefhebber status aanneemt met je avatar, en je zo als een pussy opsteld. :)
:Y Ik had vroeger een stoere oude economisch filosoof/denker als avatar en beide signatures in het Latijn ('mijn signature is in het latijn dus ik ben slim') en natuurlijk een verwijzing naar een economische kapitalistische theorie :Y om zo te reflecteren op het groeiend aantal users die die ook hadden en dachten dat ze hierdoor meer pathos (<- latijn) kregen, dat ging redelijk en het aantal users met 'oudheden-avatars' en latijnse/economische theorien signatures nam af!

Daar behoor jij natuurlijk ook toe, zeker omdat gezien je posthistorie je helemaal niets post in relevantie met economie en daar ik betwijfel of je er zelfs ook maar in geschoold bent (in tegenstelling tot mezelf, natuurlijk!), churchill quotten is makkelijk, al geef ik je props dat je niet clichematig bij Adam Smith bent gebleven tov je avatar, denk dat de meeste mensen nog even moeten nadenken bij murray.

Misschien maar weer eens oppakken :Y Vind het wel leuk om mee te spelen met zo'n typische forum-user-subcultuur :Y

[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 27-10-2010 13:20:34 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator woensdag 27 oktober 2010 @ 13:15:19 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_88019665
Toch jammer dat een goed topic als dit ook weer verzandt in puberaal gebral. De hele rechts - links polarisatie die uitmondt in one-liner politiek komt mij ook redelijk de strot uit. Dit wordt door de hedendaagse media natuurlijk ook gevoed. Soundbite-media ook wel genoemd: hard schreeuwen, quasi-humoristische tafelgasten, korte stukjes en weinig diepgang. Jammer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_88019687
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:58 schreef mlg het volgende:

Een discussie moet inhoudelijk blijven en dus niet personelijk worden.

Hier zien we een voorbeeld hoe het dus ook niet moet. :X

Verder geef ik five horizons gelijk en post ik ook niet veel in pol omdat er te veel verzuurde users die in de loopgraven zitten rondhangen. ^O^
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:18:59 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88019791
Het is een aardig rechts topic geworden :{
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:20:26 #57
294269 mlg
pi_88019842
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:11 schreef Zith het volgende:

[..]

:Y Ik had vroeger een stoere oude economisch filosoof/denker als avatar en beide signatures in het Latijn ('mijn signature is in het latijn dus ik ben slim') en natuurlijk een verwijzing naar een economische kapitalistische theorie :Y om zo te reflecteren op het groeiend aantal users die die ook hadden en dachten dat ze hierdoor meer pathos (<- latijn) kregen, dat ging redelijk en het aantal users met 'oudheden-avatars' en latijnse/economische theorien signatures nam af!

Daar behoor jij natuurlijk ook toe, zeker omdat gezien je posthistorie je helemaal niets post in relevantie met economie en daar ik betwijfel of je er zelfs ook maar in geschoold bent (in tegenstelling tot mezelf, natuurlijk!), churchill quotten is makkelijk.

Misschien maar weer eens oppakken :Y Vind het wel leuk om mee te spelen met zo'n typische forum-user-subcultuur :Y
Je omschrijft het inderdaad goed, en dat lijkt me verder ook geen geheim. Het heeft wel iets, zo'n professor als signature, straalt wel intellect uit en dus gezag.

In de Oostenrijkse theorie ben ik niet geschoold, als je dat bedoelt.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 13:22:15 #58
230491 Zith
pls tip
pi_88019910
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:20 schreef mlg het volgende:

[..]

Je omschrijft het inderdaad goed, en dat lijkt me verder ook geen geheim. Het heeft wel iets, zo'n professor als signature, straalt wel intellect uit en dus gezag.

In de Oostenrijkse theorie ben ik niet geschoold, als je dat bedoelt.
Het is een overduidelijke poging om pathos te creeren mbv het werk van anderen ipv je eigen werk :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:24:26 #59
294269 mlg
pi_88019972
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Het is een overduidelijke poging om pathos te creeren mbv het werk van anderen ipv je eigen werk :)
Thja, economie is geen kunst. Maar we begrijpen elkaar ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:37:32 #60
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88020397
Ik ben het wel eens met de OP, maar ik wil wel opmerken dat ik "Wilders :')" een valide argument vind. Dit omdat deze man in een debat, het voor elkaar weet te krijgen, om mensen "een stelletje huilies" te noemen.
pi_88020409
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Toch jammer dat een goed topic als dit ook weer verzandt in puberaal gebral. De hele rechts - links polarisatie die uitmondt in one-liner politiek komt mij ook redelijk de strot uit. Dit wordt door de hedendaagse media natuurlijk ook gevoed. Soundbite-media ook wel genoemd: hard schreeuwen, quasi-humoristische tafelgasten, korte stukjes en weinig diepgang. Jammer.
En al die 20.000 Wilderstopics dan? Komen die ook je strot uit?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:40:14 #62
294269 mlg
pi_88020506
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:37 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Dat is dus ook het probleem, want alle topics over Wilders gaan allemaal over hetzelfde, of eigenlijk over niks.

Dat schijnt dus razend populair te zijn, met maar 1 doel..
pi_88023902
quote:

[..]

Als het politiek nieuws is, is dat het punt ook helemaal niet. Het gaat om de inhoud van dergelijke topics, die uiteindelijk gewoon een wedstrijdje vérpissen inhouden.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:16:37 #64
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_88024157
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:33 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ik ben links, maar voor een linkse wel vrij pro Israël (maar wel anti-kolonisten)
  Moderator woensdag 27 oktober 2010 @ 15:46:59 #65
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_88025321
quote:
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik ben links, maar voor een linkse wel vrij pro Israël (maar wel anti-kolonisten)
En hier gaat het in dit topic nou weer net niet over. Het gaat dus juist niet om de kwantiteit of de positie die je inneemt. Het gaat erom dat topics in POL (of voor hetzelfde geld NWS) verzanden in een welles-nietes gebeuren. Iets wat in meer media gebeurt wat ik dus al opmerkte.

Natuurlijk is het goed dat men zijn / haar mening kan verkondigen, maar de massa/populist overstemt nu de werkelijke experts. Zit je als expert bij bijvoorbeeld DWDD aan tafel, krijg je te maken met quasi-grappige opmerkingen van één of andere tafelgastheer/vrouw, die jou dan overstemt. Dat wordt alleen gedaan om de kijkers te behouden, want stel je voor dat ze binnen 5 minuten wegzappen. Een 'nieuws'item duurt ook nooit langer dan een paar minuten. Veel te kort om je een goed onderbouwde mening te laten vormen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_88026003
Duidelijke een linkse/rechtse TS.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_88033551
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben in [POL] vooral een lurker en tot vóór de verkiezingen was dat meestal wel vermakelijk. Soms goede, soms slechte, maar meestal in elk geval inhóudelijke discussies vond ik wel prettig om te lezen.

Maar nu:
[..]

las ik een ander topic en ik kan alleen maar beamen dat die user gelijk heeft. Ik zie complete topics die gaan over het geelgerande dakduifje uitmonden in Wilders-discussies en ik zie vooral 'discussies' (en dat zijn het niet, omdat de meeste mensen alleen maar naar elkaar aan het roepen zijn, zonder écht argumenten te noemen) tussen 'linkschmenschen' die 'rechtsen' vertellen hoe achterlijk ze wel niet zijn en 'rechtsen' die 'linkschmensen' hoe achterlijk ze wel niet zijn.

Polarisatie is king, tegenwoordig. Je kunt alleen maar óf links zijn óf alleen maar rechts. Nuance is er niet bij en je kunt het ook echt alleen maar eens zijn met de standpunten die jouw kant in z'n algemeenheid heeft.

Na 30 dezelfde topics weet je inmiddels wel hoe de discussies gaan lopen en vooral wíe die discussies gaan voeren. Wat een geneuzel....

Groetjes!

Een bezorgd niet-links-of-rechtsmens....

PS: dit had vast in een ander topic gekund, maar dan sneeuwde het waarschijnlijk toch weer onder in een Islam/Wilders-discussie. :')
Volgens mij heb je redelijk gelijk dat mensen niet meer kunnen nuanceren.
Ik denk dat dat te maken heeft met de simpele politiek die sommigen willen bedrijven. Korte krachtige zinnen die inhoudelijk nergens op slaan, slaan bij het klootjesvolk natuurlijk in als een bom. Je spreekt iemand aan op z'n emotie in plaats van op z'n verstand.... Logisch dat een discussie vervolgens niet meer mogelijk is en mensen gaan roepen/schreeuwen "deaudt aan !@#$" <-- vul zelf maar in. De meerderheid van de inwoners van NL zijn helemaal niet op de hoogte van politiek. Maar zij komen wel hier buurten op Fok. Et voila, links-rechts polarisatie is geboren.

Jammer? Ja.
pi_88034855
Eens met TS. Erg jammer dat de OP zich in hetzelfde topic bevestigd laat blijken.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:48:59 #69
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88035840
Ik stel een linksentax voor. Voor iedere linkse post die je wil plaatsen komt de belastingdienst 1 euro invorderen. Het geld wordt gebruikt om de druk op de zwaarst beladen schouders te verlichten. Dan zullen we nog wel eens zien wat die principes van de linksen waard zijn. Tevens zal het zeer waarschijnlijk het discussieniveau enorm ten goede komen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88036685
Dit hele topic is overbodig, omdat dergelijke verziekte discussies echt gewoon ALTIJD al aanwezig waren in POL en NWS. Het zijn dan ook de twee verschrikkelijkste subfora om in te modereren, maar dat terzijde. Afgezien van de links/rechts discussies zijn er de autochtoon/allochtoon discussies de PVV-aanhangers/moslims discussies en de Israel/Palestina discussies. De toonzetting is exact hetzelfde en de topics eindigen vrijwel altijd in persoonlijk gebash of een regen van leugens, overdrijvingen etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_88036933
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:48 schreef Sachertorte het volgende:
Ik stel een linksentax voor. Voor iedere linkse post die je wil plaatsen komt de belastingdienst 1 euro invorderen. Het geld wordt gebruikt om de druk op de zwaarst beladen schouders te verlichten. Dan zullen we nog wel eens zien wat die principes van de linksen waard zijn. Tevens zal het zeer waarschijnlijk het discussieniveau enorm ten goede komen.
Dit is een zeer linkse post... (links is toch zo voor belastingen?). Ga je je euro snel storten?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:14:36 #72
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88036986
Het zou helpen als mods eens flink veel strenger zouden (mogen) optreden. Gewoon vaker (korte) bans uitdelen als mensen weer zitten te zieken en te stoken. En natuurlijk onder de post die de reden voor de ban is in grote letters zetten dat die persoon daarom gebanned is. Na een paar keer zal de hint vast wel overkomen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:30:37 #73
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88037761
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:13 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Dit is een zeer linkse post... (links is toch zo voor belastingen?). Ga je je euro snel storten?
Er blijkt toch maar weer dat linksen geen enkel verstand van dit soort zaken hebben. Mijn tax is denivellerend, en dus heel rechts. Net zoals de HRA ook heel rechts is. :)

P.s. Vergeet je niet je eurootje te storten?
pi_88037917
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er blijkt toch maar weer dat linksen geen enkel verstand van dit soort zaken hebben. Mijn tax is denivellerend, en dus heel rechts. Net zoals de HRA ook heel rechts is. :)

P.s. Vergeet je niet je eurootje te storten?
Tuurlijk Sacher, de linkse users hebben nergens verstand van. Wij kunnen natuurlijk niet tippen aan de hoogstaande uitspattingen van de rechtsmensen op dit forum. Voel je vooral aangesproken, want je mag best weten dat ik je een genie vind.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:52:06 #75
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88038806
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tuurlijk Sacher, de linkse users hebben nergens verstand van. Wij kunnen natuurlijk niet tippen aan de hoogstaande uitspattingen van de rechtsmensen op dit forum. Voel je vooral aangesproken, want je mag best weten dat ik je een genie vind.
Dank je voor de complimenten. Ik heb altijd al vertrouwen in je gehad, en ook voorspeld dat je eens VVD zou gaan stemmen. Ik neem aan dat dat moment nu is aangebroken. :)

P.s. Je mag wel stoppen met jezelf onder de linksen te scharen hoor. Je hoeft jezelf niet meer zo naar beneden te halen als je VVD stemt.
pi_88038851
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dank je voor de complimenten. Ik heb altijd al vertrouwen in je gehad, en ook voorspeld dat je eens VVD zou gaan stemmen. Ik neem aan dat dat moment nu is aangebroken. :)
Rechtser dan D66 word ik niet :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:22:42 #77
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88040474
ik hak nog liever mijn hand eraf dan dat ik die hand gebruik om vvd mee te stemmen. 8-)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:38:28 #78
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88041397
Ik vind het prima, kun je in ieder geval je handje niet meer links ophouden. Ben je toch een beetje rechts geworden!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:39:02 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88041443
Opmerkelijk genoeg heeft het moderne rechts de traditionele positie van links ingenomen en andersom. Eigenlijk zijn links en rechts dus gewoon gewisseld.

Wie komt er op voor de rechten van de gewone -hardwerkende- man? Dat is rechts. Vroeger was links er toch echt voor de arbeiders. Tegenwoordig proberen -met succes- de VVD en PVV de arbeiders te trekken.
Ook het anti-buitenlander beleid (onder het mom van anti-islam beleid) is in wezen een links onderwerp dat door rechts gekaapt is. Want de elite heeft inderdaad nauwelijks last van massa-immigratie, enkel voordelen door goedkope arbeidskrachten. Het zijn de arbeiders die hiervan concurrentie ondervinden. Op de arbeidsmarkt, het sociale stelsel, de woningmarkt, de leefomgeving. "Vroeger" was ook rechts (de liberalen) voor vrijere emigratie en wilde links juist de positie van de Nederlandse arbeider beschermen.

Kilometerheffing ook zo'n verhaal. Stel we krijgen een kilometerheffing van 1 euro per kilometer. Dan wordt autorijden voor Jan met de Pet onbetaalbaar. Voor een rijke fabrieksdirecteur is het een aantrekkelijke deal. Voor die 40 euro is hij wél een uurtje eerder op zijn werk. Voor hem betaalbaar! Eigenlijk maakt kilometerheffing autorijden iets voor de rijken. Maar links is voor en rechts is tegen.

Bioindustrie hetzelfde verhaal. Dankzij de bio-industrie kan iedere arbeider in Nederland dagelijks een lapje vlees op tafel zetten. Maar links is tegen. Die wil bio-vlees tegen hoge prijzen. Omdat deze hoge prijzen voor hun elitaire achterban nog betaalbaar zijn.

Rechts wil huizen bouwen, links houdt het liever als natuurgebied aan.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Links en rechts zijn totaal achterhaalde begrippen geworden in Nederland 2010.
The End Times are wild
pi_88041736
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:39 schreef LXIV het volgende:
Links en rechts zijn totaal achterhaalde begrippen geworden in Nederland 2010.
Lekker belangrijk. Heb je de posts boven je gelezen? De helft van de users in dit topic schijnt daar anders over te denken en weet zelfs dit topic om te toveren in een sneue wedstrijd verpisserij om daadwerkelijk niets.

Je zal het zooitje ongeregeld maar in je forum vinden. Zelfs DRA is nog volwassen, hiermee vergeleken.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:51:26 #81
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_88042172
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:39 schreef LXIV het volgende:

Bioindustrie hetzelfde verhaal. Dankzij de bio-industrie kan iedere arbeider in Nederland dagelijks een lapje vlees op tafel zetten. Maar links is tegen. Die wil bio-vlees tegen hoge prijzen. Omdat deze hoge prijzen voor hun elitaire achterban nog betaalbaar zijn.

Iets met dierenrechten en CO 2, niet om een bieflapje weer een statussymbool voor OSM te maken
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:52:38 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88042254
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Lekker belangrijk. Heb je de posts boven je gelezen? De helft van de users in dit topic schijnt daar anders over te denken en weet zelfs dit topic om te toveren in een sneue wedstrijd verpisserij om daadwerkelijk niets.

Je zal het zooitje ongeregeld maar in je forum vinden. Zelfs DRA is nog volwassen, hiermee vergeleken.
Nou, daar ging je OP toch over?

Daarom zijn 'elitair links' of 'de Linkse Elite' ook helemaal niet zo'n slechte uitdrukkingen. Het geeft de categorie van mensen aan die het zich kan permitteren om links te zijn.
Van oorsprong afkomstig uit de Linkse Generatie van 1968, hebben ze zich door op hoogdravende toon veel te eisen onder het mom van 'democratisering', 'anti-autoritair' en dergelijke toch een positie kunnen veroveren waarmee ze hun linkerbroekzak goed hebben kunnen vullen. De typische PVDA-regent dus.

Vanuit hun villawijken begrijpen ze maar weinig van de onvrede van het Nederlandse volk."Het is toch hartstikke gezellig in die multiculturele buurten? We subsidieren ieder jaar een leuk buurtfeest met halal-barbecue". Zelf kennen ze enkel de gevluchtte Iraanse hersenchirurg. "Zo'n leuke vrouw ook, had allemaal lekkere hapjes uit Iran klaargemaakt. En die kinderen doen het ook zo goed op het gymnasium". Het voelt bijna als hun eigen verdienste.

Als er dan iemand toch op durft te komen voor de gevoelens en belangen van die Nederlanders uit de volksbuurten dan is dat meteen een populist, een volksmenner, ja een nazi. Terwijl ze zelf 40 jaar geleden toch voortdurend dweepten met termen als 'arbeiderstaktiek' en 'sovietraden'
The End Times are wild
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:53:58 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88042340
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Iets met dierenrechten en CO 2, niet om een bieflapje weer een statussymbool voor OSM te maken
Staan voor dierenrechten en CO2 emissie is het statussymbool. Maar ondertussen eten zij wél nog hun lapje vlees. (Van de biologische slager, á 8 euro). Terwijl die arbeider het dan maar met een CO2-neutrale winterwortel moet doen. Zó sociaal bewogen zijn ze.
The End Times are wild
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:55:20 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88042425
Overigens geldt bovenstaande voornamelijk voor de Groen-Links, D66 en in mindere mate PVDA-aanhang. De SP is veel meer blijven staan voor haar traditionele achterban.
The End Times are wild
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:58:58 #85
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_88042632
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Staan voor dierenrechten en CO2 emissie is het statussymbool. Maar ondertussen eten zij wél nog hun lapje vlees. (Van de biologische slager, á 8 euro). Terwijl die arbeider het dan maar met een CO2-neutrale winterwortel moet doen. Zó sociaal bewogen zijn ze.
Jan modaal kan ook geen 25 voet zeiljacht kopen. En?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:59:08 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88042644
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, daar ging je OP toch over?

Daarom zijn 'elitair links' of 'de Linkse Elite' ook helemaal niet zo'n slechte uitdrukkingen. Het geeft de categorie van mensen aan die het zich kan permitteren om links te zijn.
Van oorsprong afkomstig uit de Linkse Generatie van 1968, hebben ze zich door op hoogdravende toon veel te eisen onder het mom van 'democratisering', 'anti-autoritair' en dergelijke toch een positie kunnen veroveren waarmee ze hun linkerbroekzak goed hebben kunnen vullen. De typische PVDA-regent dus.

Vanuit hun villawijken begrijpen ze maar weinig van de onvrede van het Nederlandse volk."Het is toch hartstikke gezellig in die multiculturele buurten? We subsidieren ieder jaar een leuk buurtfeest met halal-barbecue". Zelf kennen ze enkel de gevluchtte Iraanse hersenchirurg. "Zo'n leuke vrouw ook, had allemaal lekkere hapjes uit Iran klaargemaakt. En die kinderen doen het ook zo goed op het gymnasium". Het voelt bijna als hun eigen verdienste.

Als er dan iemand toch op durft te komen voor de gevoelens en belangen van die Nederlanders uit de volksbuurten dan is dat meteen een populist, een volksmenner, ja een nazi. Terwijl ze zelf 40 jaar geleden toch voortdurend dweepten met termen als 'arbeiderstaktiek' en 'sovietraden'
Dit kan ook nog "Het Verraad van Links" genoemd worden.
The End Times are wild
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:00:51 #87
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88042752
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als rechts. Wél de huren verhogen maar niet de HRA aanpakken.Want de rechtse kiezer, vooral die van VVD en in mindere mate CDA, wonen in koophuizen en niet in huurhuizen. Hetzelfde met de zorg: die moest en zou geprivatiseerd worden onder leiding van de VVD, ongeacht de kosten want hey, de VVD-stemmer kan dat betalen dus wat maakt het uit! Doe nu echt niet alsof de VVD opkomt voor de arbeider, want dat is echt een lachwekkende uitspraak.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:01:02 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88042759
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:58 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Jan modaal kan ook geen 25 voet zeiljacht kopen. En?
Nee, dat kan niet omdat die jachten te duur zijn. Maar dankzij de bio-industrie kan nu wel iedereen een lapje vlees kopen. Het gaat er niet om dat alles voor iedereen beschikbaar moet zijn, het gaat erom dat links en rechts achterhaalde begrippen zijn. In 1950 zouden de linkse partijen zonder meer voorstander van de bio-industrie (en dus vlees voor iedere arbeider) zijn.
The End Times are wild
pi_88042779
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit kan ook nog "Het Verraad van Links" genoemd worden.
Vreemd. Rechts roept altijd dat enkel uitkeringstrekkers links stemmen. Dat correspondeert niet met jouw betoog.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:01:43 #90
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_88042797
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 22:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet omdat die jachten te duur zijn. Maar dankzij de bio-industrie kan nu wel iedereen een lapje vlees kopen. Het gaat er niet om dat alles voor iedereen beschikbaar moet zijn, het gaat erom dat links en rechts achterhaalde begrippen zijn. In 1950 zouden de linkse partijen zonder meer voorstander van de bio-industrie (en dus vlees voor iedere arbeider) zijn.
Op zo'n manier :D
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:02:10 #91
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_88042830
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kan trouwens wel leuk schrijven. Zo treffend. _O-
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:02:30 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88042847
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:00 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als rechts. Wél de huren verhogen maar niet de HRA aanpakken.Want de rechtse kiezer, vooral die van VVD en in mindere mate CDA, wonen in koophuizen en niet in huurhuizen. Hetzelfde met de zorg: die moest en zou geprivatiseerd worden onder leiding van de VVD, ongeacht de kosten want hey, de VVD-stemmer kan dat betalen dus wat maakt het uit! Doe nu echt niet alsof de VVD opkomt voor de arbeider, want dat is echt een lachwekkende uitspraak.
Het is natuurlijk niet op alle vlakken zo. Daarom is het ook zo verwarrend en kun je dus eigenlijk niet meer van Links en Rechts spreken.

Veel arbeiders (werkende arbeiders) behoren tegenwoordig ook tot de categorie modaal en zijn in bezit van een koophuis.
The End Times are wild
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:03:24 #93
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88042899
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Eens. Die linksen moeten gewoon eens volwassen worden. Eigen broek ophouden. Toepasselijke spreuk: wie in zijn jeugd niet links is, heeft geen hart, wie later niet rechts wordt heeft geen hersens.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:03:56 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88042928
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd. Rechts roept altijd dat enkel uitkeringstrekkers links stemmen. Dat correspondeert niet met jouw betoog.
Ja, dat is dus ook helemaal niet zo. Ik durf te wedden dat het inkomen van de Groen-Links stemmer boven modaal is. En dat van de PVV-stemmer ver eronder.
Was het maar zo dat enkel de uitkeringstrekkers links stemden. Dan had links hooguit 10 zetels.
The End Times are wild
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:05:19 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88043003
Zelf ben ik trouwens elitair-Rechts. (Ter uwer informatie)
The End Times are wild
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:08:14 #96
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88043196
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:03 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Eens. Die linksen moeten gewoon eens volwassen worden. Eigen broek ophouden. Toepasselijke spreuk: wie in zijn jeugd niet links is, heeft geen hart, wie later niet rechts wordt heeft geen hersens.
Ik hou mijn eigen broek op, ben zelfs manager tot mijn grote schaamte (volgens mijn functieomschrijving dan, in de praktijk en qua salaris valt het wel mee :') ) en ik ben toch links. :o
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:09:17 #97
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88043278
Aah, ik wist niet eens dat hier een topic aan gewijd was :o
Moet ik uiteraard wel in gepost hebben en uiteraard ben ik het eens met TS.

stiekem vind ik de pseudo-intellectuele links/rechts-discussies wel het leukst.
Zolang het maar verre blijft van de 'wilders :') ' reacties, kan ik me er best toe laten verleiden voor een keer.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:11:24 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88043412
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Je kan trouwens wel leuk schrijven. Zo treffend. _O-
Daarom ben ik ook rechts. Het gaat me enkel om de kwaliteit van de posts. En het is nu eenmaal praktisch onmogelijk om op een 'verantwoord linkse' manier scherpe posts te schrijven. Op de een of andere manier wordt het dan allemaal zo onecht of zuur. Een linkse onderbuik die vertaald kan worden is er niet.
The End Times are wild
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:14:57 #99
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88043630
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 22:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook rechts. Het gaat me enkel om de kwaliteit van de posts. En het is nu eenmaal praktisch onmogelijk om op een 'verantwoord linkse' manier scherpe posts te schrijven. Op de een of andere manier wordt het dan allemaal zo onecht of zuur. Een linkse onderbuik die vertaald kan worden is er niet.
Precies. Het linkse denken is van dat platte, gespeend van creativiteit. Alle grote kunstenaars zijn ook niet voor niets rechts.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:15:51 #100
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88043702
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 22:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik hou mijn eigen broek op, ben zelfs manager tot mijn grote schaamte (volgens mijn functieomschrijving dan, in de praktijk en qua salaris valt het wel mee :') ) en ik ben toch links. :o
Zeker manager voor een overheidsinstelling? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')