quote:Rechtser dan D66 word ik nietOp woensdag 27 oktober 2010 20:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dank je voor de complimenten. Ik heb altijd al vertrouwen in je gehad, en ook voorspeld dat je eens VVD zou gaan stemmen. Ik neem aan dat dat moment nu is aangebroken.
quote:Lekker belangrijk. Heb je de posts boven je gelezen? De helft van de users in dit topic schijnt daar anders over te denken en weet zelfs dit topic om te toveren in een sneue wedstrijd verpisserij om daadwerkelijk niets.Op woensdag 27 oktober 2010 21:39 schreef LXIV het volgende:
Links en rechts zijn totaal achterhaalde begrippen geworden in Nederland 2010.
quote:Iets met dierenrechten en CO 2, niet om een bieflapje weer een statussymbool voor OSM te makenOp woensdag 27 oktober 2010 21:39 schreef LXIV het volgende:
Bioindustrie hetzelfde verhaal. Dankzij de bio-industrie kan iedere arbeider in Nederland dagelijks een lapje vlees op tafel zetten. Maar links is tegen. Die wil bio-vlees tegen hoge prijzen. Omdat deze hoge prijzen voor hun elitaire achterban nog betaalbaar zijn.
quote:Nou, daar ging je OP toch over?Op woensdag 27 oktober 2010 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Heb je de posts boven je gelezen? De helft van de users in dit topic schijnt daar anders over te denken en weet zelfs dit topic om te toveren in een sneue wedstrijd verpisserij om daadwerkelijk niets.
Je zal het zooitje ongeregeld maar in je forum vinden. Zelfs DRA is nog volwassen, hiermee vergeleken.
quote:Staan voor dierenrechten en CO2 emissie is het statussymbool. Maar ondertussen eten zij wél nog hun lapje vlees. (Van de biologische slager, á 8 euro). Terwijl die arbeider het dan maar met een CO2-neutrale winterwortel moet doen. Zó sociaal bewogen zijn ze.Op woensdag 27 oktober 2010 21:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Iets met dierenrechten en CO 2, niet om een bieflapje weer een statussymbool voor OSM te maken
quote:Jan modaal kan ook geen 25 voet zeiljacht kopen. En?Op woensdag 27 oktober 2010 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Staan voor dierenrechten en CO2 emissie is het statussymbool. Maar ondertussen eten zij wél nog hun lapje vlees. (Van de biologische slager, á 8 euro). Terwijl die arbeider het dan maar met een CO2-neutrale winterwortel moet doen. Zó sociaal bewogen zijn ze.
quote:Dit kan ook nog "Het Verraad van Links" genoemd worden.Op woensdag 27 oktober 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, daar ging je OP toch over?
Daarom zijn 'elitair links' of 'de Linkse Elite' ook helemaal niet zo'n slechte uitdrukkingen. Het geeft de categorie van mensen aan die het zich kan permitteren om links te zijn.
Van oorsprong afkomstig uit de Linkse Generatie van 1968, hebben ze zich door op hoogdravende toon veel te eisen onder het mom van 'democratisering', 'anti-autoritair' en dergelijke toch een positie kunnen veroveren waarmee ze hun linkerbroekzak goed hebben kunnen vullen. De typische PVDA-regent dus.
Vanuit hun villawijken begrijpen ze maar weinig van de onvrede van het Nederlandse volk."Het is toch hartstikke gezellig in die multiculturele buurten? We subsidieren ieder jaar een leuk buurtfeest met halal-barbecue". Zelf kennen ze enkel de gevluchtte Iraanse hersenchirurg. "Zo'n leuke vrouw ook, had allemaal lekkere hapjes uit Iran klaargemaakt. En die kinderen doen het ook zo goed op het gymnasium". Het voelt bijna als hun eigen verdienste.
Als er dan iemand toch op durft te komen voor de gevoelens en belangen van die Nederlanders uit de volksbuurten dan is dat meteen een populist, een volksmenner, ja een nazi. Terwijl ze zelf 40 jaar geleden toch voortdurend dweepten met termen als 'arbeiderstaktiek' en 'sovietraden'
quote:Klinkt een beetje als rechts. Wél de huren verhogen maar niet de HRA aanpakken.Want de rechtse kiezer, vooral die van VVD en in mindere mate CDA, wonen in koophuizen en niet in huurhuizen. Hetzelfde met de zorg: die moest en zou geprivatiseerd worden onder leiding van de VVD, ongeacht de kosten want hey, de VVD-stemmer kan dat betalen dus wat maakt het uit! Doe nu echt niet alsof de VVD opkomt voor de arbeider, want dat is echt een lachwekkende uitspraak.Op woensdag 27 oktober 2010 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Staan voor dierenrechten en CO2 emissie is het statussymbool. Maar ondertussen eten zij wél nog hun lapje vlees. (Van de biologische slager, á 8 euro). Terwijl die arbeider het dan maar met een CO2-neutrale winterwortel moet doen. Zó sociaal bewogen zijn ze.
quote:Nee, dat kan niet omdat die jachten te duur zijn. Maar dankzij de bio-industrie kan nu wel iedereen een lapje vlees kopen. Het gaat er niet om dat alles voor iedereen beschikbaar moet zijn, het gaat erom dat links en rechts achterhaalde begrippen zijn. In 1950 zouden de linkse partijen zonder meer voorstander van de bio-industrie (en dus vlees voor iedere arbeider) zijn.Op woensdag 27 oktober 2010 21:58 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Jan modaal kan ook geen 25 voet zeiljacht kopen. En?
quote:Vreemd. Rechts roept altijd dat enkel uitkeringstrekkers links stemmen. Dat correspondeert niet met jouw betoog.Op woensdag 27 oktober 2010 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit kan ook nog "Het Verraad van Links" genoemd worden.
quote:Op zo'n manierOp woensdag 27 oktober 2010 22:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet omdat die jachten te duur zijn. Maar dankzij de bio-industrie kan nu wel iedereen een lapje vlees kopen. Het gaat er niet om dat alles voor iedereen beschikbaar moet zijn, het gaat erom dat links en rechts achterhaalde begrippen zijn. In 1950 zouden de linkse partijen zonder meer voorstander van de bio-industrie (en dus vlees voor iedere arbeider) zijn.
quote:Je kan trouwens wel leuk schrijven. Zo treffend.Op woensdag 27 oktober 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanuit hun villawijken begrijpen ze maar weinig van de onvrede van het Nederlandse volk."Het is toch hartstikke gezellig in die multiculturele buurten? We subsidieren ieder jaar een leuk buurtfeest met halal-barbecue". Zelf kennen ze enkel de gevluchtte Iraanse hersenchirurg. "Zo'n leuke vrouw ook, had allemaal lekkere hapjes uit Iran klaargemaakt. En die kinderen doen het ook zo goed op het gymnasium". Het voelt bijna als hun eigen verdienste.
quote:Het is natuurlijk niet op alle vlakken zo. Daarom is het ook zo verwarrend en kun je dus eigenlijk niet meer van Links en Rechts spreken.Op woensdag 27 oktober 2010 22:00 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als rechts. Wél de huren verhogen maar niet de HRA aanpakken.Want de rechtse kiezer, vooral die van VVD en in mindere mate CDA, wonen in koophuizen en niet in huurhuizen. Hetzelfde met de zorg: die moest en zou geprivatiseerd worden onder leiding van de VVD, ongeacht de kosten want hey, de VVD-stemmer kan dat betalen dus wat maakt het uit! Doe nu echt niet alsof de VVD opkomt voor de arbeider, want dat is echt een lachwekkende uitspraak.
quote:Eens. Die linksen moeten gewoon eens volwassen worden. Eigen broek ophouden. Toepasselijke spreuk: wie in zijn jeugd niet links is, heeft geen hart, wie later niet rechts wordt heeft geen hersens.Op woensdag 27 oktober 2010 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Heb je de posts boven je gelezen? De helft van de users in dit topic schijnt daar anders over te denken en weet zelfs dit topic om te toveren in een sneue wedstrijd verpisserij om daadwerkelijk niets.
Je zal het zooitje ongeregeld maar in je forum vinden. Zelfs DRA is nog volwassen, hiermee vergeleken.
quote:Ja, dat is dus ook helemaal niet zo. Ik durf te wedden dat het inkomen van de Groen-Links stemmer boven modaal is. En dat van de PVV-stemmer ver eronder.Op woensdag 27 oktober 2010 22:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemd. Rechts roept altijd dat enkel uitkeringstrekkers links stemmen. Dat correspondeert niet met jouw betoog.
quote:Ik hou mijn eigen broek op, ben zelfs manager tot mijn grote schaamte (volgens mijn functieomschrijving dan, in de praktijk en qua salaris valt het wel meeOp woensdag 27 oktober 2010 22:03 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eens. Die linksen moeten gewoon eens volwassen worden. Eigen broek ophouden. Toepasselijke spreuk: wie in zijn jeugd niet links is, heeft geen hart, wie later niet rechts wordt heeft geen hersens.
quote:Daarom ben ik ook rechts. Het gaat me enkel om de kwaliteit van de posts. En het is nu eenmaal praktisch onmogelijk om op een 'verantwoord linkse' manier scherpe posts te schrijven. Op de een of andere manier wordt het dan allemaal zo onecht of zuur. Een linkse onderbuik die vertaald kan worden is er niet.Op woensdag 27 oktober 2010 22:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Je kan trouwens wel leuk schrijven. Zo treffend.
quote:Precies. Het linkse denken is van dat platte, gespeend van creativiteit. Alle grote kunstenaars zijn ook niet voor niets rechts.Op woensdag 27 oktober 2010 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook rechts. Het gaat me enkel om de kwaliteit van de posts. En het is nu eenmaal praktisch onmogelijk om op een 'verantwoord linkse' manier scherpe posts te schrijven. Op de een of andere manier wordt het dan allemaal zo onecht of zuur. Een linkse onderbuik die vertaald kan worden is er niet.
quote:Zeker manager voor een overheidsinstelling?Op woensdag 27 oktober 2010 22:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik hou mijn eigen broek op, ben zelfs manager tot mijn grote schaamte (volgens mijn functieomschrijving dan, in de praktijk en qua salaris valt het wel mee) en ik ben toch links.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |