abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88001113
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 58

*O*13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x *O*
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

[ Bericht 3% gewijzigd door wickie op 27-10-2010 22:55:49 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88001320
Er zit toch een behoorlijk gat tussen Niels en Mette enerzijds en Ivan (en Thomas) anderzijds. Dat vond ik indertijd toen ik zwanger was en daarna tijdens de kleine baby'tjesperiode ook, dat het maar een beetje eenzaam was rond mijn uitgerekende datum / bevallingsdatum.

Ivan heeft me pas verrast door in bad over mijn buik te strelen en "aai aai aai" te zeggen. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88001326
Ik had niet door dat ik het topic had gesloten..

Maar wat lekker symbolisch, ik open (waarschijnlijk, voor nu) mijn laatste Grote babietjes topic. En ik voel me al zo'n emo-kip.

Ik had het net over het slingerdrama, heb vandaag geen slingers kunnen bemachtigen (maar heb nog wel 2 vlaggen slingers thuis).
pi_88001435
Ivan, wat lief, wat mooi (en hup daar ga ik weer aan de rammel..)
pi_88001558
Heb je niet nog een leuke, recente foto van Mette voor ons? Of moet ik geduldig afwachten tot morgen?
pi_88003756
Ik besef me nu eigenlijk pas dat Dyon de dag na Rienk is geboren :o En dat Wolf maar 7 dagen ouder is en dat Minke en Fabian er vlak na kwamen :o Elyas weet ik wel heel goed, heb met Tan wel contact via hyves. Wat een hoop kindjes in december eigenlijk O+

En ik weet nog zo goed dat Beessie, Davinia en ik een beetje een clubje vormden, want we waren alle drie een dag na elkaar uitgerekend en moet je eens kijken hoeveel we schelen!

Nogmaals iedereen bedankt voor het duimen van vandaag! Zo lief!

Ivan die je buik aait is wel heel schattig zeg :Y Krijgen we trouwens nog een buikfoto te zien? O-)

Mette morgen jarig, gaat snel he Wickie! *O*

Welterusten allemaal. Zwemmen was weer fijn trouwens ^O^

:W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88004396
Fotospam :s)
Foto's van van de week

En haar traktatie voor het KDV
pi_88011836
Wat is die tweede foto lief! (Leuk jasje ook! Staat haar goed, oranje.)

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Mette. :* Ivan heeft weer mooie beren uitgezocht:

O+
  woensdag 27 oktober 2010 @ 07:52:07 #9
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_88011878
Mette van harte gefeliciteerd met je verjaardag *O* Een hele fijne dag samen met je papa en mama O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88011887
*O* *O* Mette is 1!!!! *O* Van harte gefeliciteerd Wickie! Maak er een gezellige dag van... en tot snel in de dreumes-topics!

Oh Ivan O+ wat lief dat je de buik aait.... *smelt....

Vlindur, da's inderdaad wel heel grappig, BJ, jij en Davinia hebben echt elkaar met flinke tussenpozen opgevolgd zo... Ik vond het toen ook echt raar dat 2 van jullie toch nog voor mij bevielen terwijl jullie na mij waren uitgerekend. Maar wel leuk om te zien dat er zoveel kindjes geboren zijn toen in december... want ook Lily met Leah zitten er nog tussen...
En was R. nou ook nog van december? Ik vergeet het steeds...:@
pi_88011939
*O* *O* Jaaaaaaa, Mette is jarig!!! *O* *O*

Die foto met jas aan O+ O+ haha, wat grappig dat juist jij het nieuwe topic geopend hebt wickie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkly op 27-10-2010 08:10:02 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88011959
Vlindur wat fijn dat de uitslag van de punctie helemaal goed was, wat een enorme opluchting!!!!!! *O* *O*

Wat bijzonder ontroerend dat Ivan over je buik aaide Claudia O+ ik zit hier echt :')
En het duurde inderdaad nog zo lang tot Ivan geboren werd toen Niels er eenmaal was. Maar alhoewel Ivan qua datum bijna een maand jonger is, vond ik altijd wel dat je duidelijk kon merken dat ze eigenlijk vrijwel even oud zijn. Nu wat minder omdat Stef zo enorm (!!) snel gaat.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88012426
Mette gefeliciteerd!

Groof: misschien wel goed om een keer het bijltje erbij neer te gooien. Niet voor álles in één keer, maar gewoon 'barst, ik ga NIET naar dat tentamen' en dan afwachten of de wereld vergaat, kan heel verhelderend zijn ;)

Simmu: zolang hij wel goed drinkt bij anderen: lekker zo laten! Soepstengel in zijn handjes geven en het trekt wel weer bij :Y
pi_88012853
Mette gefeliciteerd!

Ja idd, Leah is van 24 december geloof ik en R komt er ook nog ja! Nóg meer kindjes!

Voor Rienk hebben we een grote 1 gekocht om op te hangen en slingers heb ik wel, ik weet alleen nog niet wat voor cadeau we moeten doen. Mijn vriend ziet de waarde er niet zo van volgens mij omdat hij het toch nog niet echt begrijpt. We kunnen volgens hem net zo goed een simpele bal doen "Daar is hij net zo blij mee" Daar gaat mn WishBoneBike }:|

Ik vind het zo leuk, Rienk loopt aan één hand O+ En soms ook los :Y
pi_88012922
Laat je vriend even het filmpje van Niels met zijn bakfiets en van dat meisje op de WBB zien, dat moet toch overtuigend bewijs zijn dat kindjes van een jaar wel blij zijn met zoiets! En als ze 1,5 jaar zijn spelen ze er echt echt mee.

Loopt Rienk los?! *flauwval smiley* *O*
pi_88012937
Oh Vlindur, wat kan Rienk dat al snel zeg... _O_ Maar het is ook al een snelle in de meeste dingen. Toch zitten Rienk en Minke niet veel van elkaar af met de meeste dingen (behalve tanden... volgens mij gaat Rienk al wisselen voor Minke op 10 tanden zit :P ), dus ben benieuwd of zij dit dan ook binnenkort gaat oppikken. Maar lopen aan de handen vindt ze helemaal niks. Als je haar handjes vastpakt om te oefenen gaat ze pontificaal op haar achterste zitten. Wat wel lukt is haar zelf je armen/handen laten pakken en dan een stap achteruit doen zodat ze wel moet aansluiten, dan lukt het wel, maar het duurt nooit lang voor ze weer "landt". Ze stapt wel steeds meer langs tafels en zo, dus dat zit er wel lekker in.
pi_88012963
quote:
99s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:22 schreef Twinkly het volgende:
Laat je vriend even het filmpje van Niels met zijn bakfiets en van dat meisje op de WBB zien, dat moet toch overtuigend bewijs zijn dat kindjes van een jaar wel blij zijn met zoiets! En als ze 1,5 jaar zijn spelen ze er echt echt mee.

Loopt Rienk los?! *flauwval smiley* *O*
Oh nee! Hij staat soms los! God nee, hij is nog wel een béétje baby :P

Die bakfiets van Niels is ook zo gaaf trouwens. Waar heb je die gekocht? O+
pi_88013015
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:24 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Oh nee! Hij staat soms los! God nee, hij is nog wel een béétje baby :P
pfjew! (ja, dat denken wij, hij weet wel beter :P)

quote:
Die bakfiets van Niels is ook zo gaaf trouwens. Waar heb je die gekocht? O+
hier! Hij was ook enorm populair bij de oudere kindjes op zijn verjaardag O+

Ik vind de nieuwe forum layout zo gek, ik word vast oud dat ik daar zo aan moet wennen :')
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:29:32 #19
300054 Marlinde
pi_88013072
Vlindur: Wat fijn dat de punctie goed is *O*
Rienk al af en toe los staan *O* Kanjer!

Ivan wat een schatje ben je toch ook! O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:40:11 #20
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88013303
Mette is jarig! Hieperdepiep hoera! *O* *O* *O*
Een hele fijne dag vandaag! w/
A grand adventure has begun.
pi_88013326
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:27 schreef Twinkly het volgende:

[..]

pfjew! (ja, dat denken wij, hij weet wel beter :P)
[..]

Ik vind de nieuwe forum layout zo gek, ik word vast oud dat ik daar zo aan moet wennen :')
Hehe, Rienk heeft nu inmiddels 8 tanden. Maar volgens mij piepen er ook al kiesjes.. Maar mag niet kijken en voelen dus zeker weten doen ik het niet. :N Dank je wel voor de link! Heb hem tussen de bookmarks. Ik zal het J. thuis wel even laten zien, hij moet toch om te krijgen zijn zo hè :Y

En ja, die layout is heel erg wennen. Vind het vooral stom dat het lettertype zo klein is, maar die van je invoerscherm weer heel groot :')
pi_88013422
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hehe, Rienk heeft nu inmiddels 8 tanden. Maar volgens mij piepen er ook al kiesjes.. Maar mag niet kijken en voelen dus zeker weten doen ik het niet. :N Dank je wel voor de link! Heb hem tussen de bookmarks. Ik zal het J. thuis wel even laten zien, hij moet toch om te krijgen zijn zo hè :Y

En ja, die layout is heel erg wennen. Vind het vooral stom dat het lettertype zo klein is, maar die van je invoerscherm weer heel groot :')
Kiesjes zijn zielig :'(
ja dat (onder andere), maar het is nog een Beta versie, dus ik heb nog hoop :P
pi_88013836
Mette 1 jaar. Van harte gefeliciteerd! Ook voor je papa en mama :*
pi_88014389
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:54 schreef Vlindur het volgende:
Ik besef me nu eigenlijk pas dat Dyon de dag na Rienk is geboren :o En dat Wolf maar 7 dagen ouder is en dat Minke en Fabian er vlak na kwamen :o Elyas weet ik wel heel goed, heb met Tan wel contact via hyves. Wat een hoop kindjes in december eigenlijk O+

En ik weet nog zo goed dat Beessie, Davinia en ik een beetje een clubje vormden, want we waren alle drie een dag na elkaar uitgerekend en moet je eens kijken hoeveel we schelen!

Leuk is dat he, al die december baby's! Ik weet het nog heel goed, dat ze jou zouden inleiden een week na mijn bevalling, dat jij gewoon al een datum wist! We zitten echt met een boel kindjes die dan vlak achter elkaar geboren zijn
En zo speciaal vind ik het dat Wolf en R. maar 1 dag schelen O+ O+ O+

Gefeliciteerd grote kleine Mette! *O* *O* *O* Fijne dag gewenst
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88014727
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 09:22 schreef Twinkly het volgende:
Hier sluit ik me bij aan. Je koopt zo'n cadeau niet alleen voor dat moment alleen, toch? Het is een aardige gelegenheid om eens iets te kopen wat je anders niet gauw aan zou schaffen. Mijn criterium was dat hij er tussen 1-2 jaar leuk mee zou moeten kunnen spelen.
pi_88014907
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:29 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Leuk is dat he, al die december baby's!
Er waren bar weinig oktober/novemberbaby's. Bovendien postten tijdens de kleine baby'tjesperiode wickie en Aoraki eerst niet mee, WupWup kwam en komt hier niet zoveel, Troel post helemaal niet en Ziggyziggyziggy zien we nooit. Dat vond ik best jammer. Voor mijn gevoel was de volgorde altijd Niels - Ivan - Stef en daar zat toch best veel tijd tussen. Gelukkig zijn Mette en Thomas er (weer) bij gekomen!

Nu bij de tweede heb ik ook het gevoel dat er niet zoveel zwangeren met een uitgerekende datum in de buurt van mijn datum zijn.
pi_88015023
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 09:41 schreef Vlindur het volgende:

Hehe, Rienk heeft nu inmiddels 8 tanden. Maar volgens mij piepen er ook al kiesjes..
Ik vind het echt ongelooflijk! :o Ivan zit nu op 4 tanden en die komen best langzaam uit het tandvlees. De ondertanden zijn nu goed door, de boventanden niet. Ik moet er elke dag nog aan wennen dat hij nu ineens boventanden heeft!

Het klinkt misschien suf, maar ik keek best op tegen het doorkomen van de tanden omdat ik bang was dat hij zijn schattige uitstraling kwijt zou raken. Het tegendeel blijkt waar te zijn: met tanden is hij nog schattiger!
pi_88015030
Februari/Maart baby's zijn ook héél leuk :)
pi_88015178
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:27 schreef Twinkly het volgende:

Durf het bijna niet te zeggen, maar dezelfde staat ook in het Intertoys Sint-boekje voor 45 euro :o
Kan hem online op Intertoys site niet vinden
oh hij is toch ietsje anders zie ik nu ik het plaatje v Intertoys voor me heb, maar vrijwel hetzelfde
Hoe dan ook, hij is echt erg leuk O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88015286
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

Nu bij de tweede heb ik ook het gevoel dat er niet zoveel zwangeren met een uitgerekende datum in de buurt van mijn datum zijn.
Ja, dat viel me meteen al op toen jij kwam melden dat je zwanger was, en er zijn ook nooit veel bijgekomen in januari helaas..
Toch best jammer, ik vond dat zelf altijd heel leuk om hier een vast clubje te hebben. Maar dat is straks als je in het kleine babietjestopic zit vast ook wel met kindjes die wat weken verschillen.
Ik voel ook saamhorigheid met jou, en bijv Huup en Innepin

En ik had best eerder willen bevallen, midden of begin nov was mooi geweest, was 29 nov uitgerekend dus moest helaas nog 11 dagen wachten op Wolf.
pi_88015327
gefeliciteerd mette en feliciteer je papa en mama ook maar gelijk ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88015366
Ach ja, ik verwacht dat ik deze keer ook dik over de datum heenga. Als Huup bijvoorbeeld wat eerder bevalt dan zit er ineens héél weinig tijd tussen de baby's. En het gat wordt steeds kleiner naarmate de kindjes ouder worden, maar toch is het wel heel fijn om in het kleine baby'tjestopic over dezelfde dingen te kunnen posten.

Ik voel trouwens ook verbondenheid met moeders van zowel oudere en jongere kindjes gewoon omdat ze bijvoorbeeld veel post(t)en of omdat ik het idee heb dat ik de kindjes zo goed ken op basis van alle verhalen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:31:56 #33
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88016131
Goedemorgen!!

Mette, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!!

Mag Noortje ook in de OP? Ze is van 17 april 2010.
Op het forum hier maar weinig april kindjes, hier in de wijk zijn er 3 op dezelfde dag geboren als Noortje. Populaire datum.
Oh en mijn kind zit af en toe zelf (crosspost uit het kinderfototopic)

Snelle foto gemaakt dus wazig, een seconde of wat later viel ze achterover. O-)
pi_88016428
Welkom hier, becky! Ontzettend knap dat ze al kan zitten! Het ziet er ook heel schattig uit.
pi_88016498
Wat ziet dat er lief uit zo zeg! Welkom!
pi_88016562
Leuke foto :)
pi_88016773
Die van mij donderde trouwens vaak opzij op die leeftijd, achterover komt nu pas :+
Dan wil hij staan. Hoe ga je staan? Nou simpel je zit en dan maak je je hele lijf in één keer recht ^O^
Reng, op zijn achterhoofd....
pi_88017495
Het is heel tof om te zien hoe goed ze worden in vallen in een paar maanden tijd. Ivan is momenteel kampioen vallen zonder er iets aan over te houden. Ik zie hem soms idiote smakken maken en dan nog weet hij op het laatste moment zijn handen onder zijn bovenlijf te gooien en zichzelf daarmee op te vangen.
pi_88017764
Hmm, misschien moet ik die van mij dan wat vaker laten vallen... die denkt niet eens over opvangen, maar laat zich gewoon overal in vrije val vanaf mieteren... In de hoop dat wij haar wel opvangen voor het echt pijn gaat doen :{ Niet heel handig. Maar gelukkig is ze ook niet heel kleinzerig, met de meeste smakken kijkt ze niet eens wat er eigenlijk gebeurde maar gaat weer recht op haar doel af. Gisteren ook weer een face-plant in mijn schoenzool (iets met op de bank en zo) maar geen kik hoor. oO<

Wel een hele leuke foto van Noortje zeg.. O+
pi_88017827
Wickie, Mette heeft zo'n bijzonder en eigen koppie al. O+ Gefeliciteerd!

En Becky, hallo! Welkom met je mooie dochter O+ .
pi_88018737
Mette (en Wickie natuurlijk!) gefeliciteerd! *O* En onwijs lieve foto's :Y

Hey Noortje, wat zit je al mooi! (je had je toch al eerder gemeld Becky?) Anyway, welkom! w/

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:15 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, misschien moet ik die van mij dan wat vaker laten vallen... die denkt niet eens over opvangen, maar laat zich gewoon overal in vrije val vanaf mieteren... In de hoop dat wij haar wel opvangen voor het echt pijn gaat doen :{ Niet heel handig.
Heel herkenbaar! We zijn 'm nu consequent op zijn kont aan het neerzetten als hij klaar is met staan, hopen dat hij het doorkrijgt en zelf gaat zitten.

Wat knap van Rienk, Vlinder! Lopen aan 1 hand al :o Daan loopt al best aardig aan de hand(en) en schuivelt heel deftig langs de bank en de tafel, maar echt loslopen of staan zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Morgen gaan we voor het eerst een avond weg (concert Michael Bublé). We zijn al wel eerder even weggeweest (tandarts, boodschapje) dat mijn schoonouders even kwamen of we 'm even een uurtje daar brachten, maar nu komt mijn moeder hier echt de hele namiddag en avond en gaat ze 'm naar bed brengen enzo. Ik vind het best spannend :@ We komen waarschijnlijk pas weer na middernacht terug.

Maar mijn zoon is wakker dus we gaan even lekker lunchen samen O+
pi_88018867
Het schijnt wel zo te zijn dat we onze kinderen te weinig laten vallen (en daarmee laten leren). Maar het is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik was blij dat Ivan na een paar dagen staan al veel voorzichtiger werd, want ik vond sommige smakken heel naar. En in de buurt van de verwarming hield ik hem altijd extra in de gaten. Nu laat ik hem eigenlijk overal zijn gang gaan.

Ik kijk helemaal niet op tegen de eerste stapjes doordat Ivan enerzijds voorzichtig is en anderzijds goed kan vallen. Gister stond hij ongeveer 20-30 seconden los, en toen hij daar klaar mee was zakte hij door zijn knietjes en kroop hij verder.

Wel fijn, hoor, happy, zo'n avondje voor julliezelf! Wel jammer dat je er de ochtend erna gewoon uit moet.
pi_88019020
Claudia, je hebt ook wel gelijk hoor, eigenlijk ben ik/zijn we gewoon veel te voorzichtig.. .tja, 't is niet mijn hobby om mijn kind ergens vanaf of tegenaan te zien smakken. Maar ze moet eigenlijk wel leren dat haar acties consequenties hebben en dat een consequentie dus ook pijn kan doen. En het liefst dan ook effe leren dat je het dus beter niet meer kan doen. Toen ze net begon met staan is ze ook wel een paar keer flink achterover gevallen en sindsdien gaat ze altijd netjes door de knieen, onderstuenend met 1 handje richting grond, maar met kruipen ziet ze gewoon geen gevaar in de rand van bank/bed/etc...maar ik vind het echt een beetje te ver gaan (voor mijn gevoel) om haar daar dan maar vanaf te laten vallen... met lopen en dan omvallen heb ik minder moeite op een of andere manier, dat zie ik wel goed gaan eigenlijk...

Happy, het is ook best spannend, maar vergeet niet ook te genieten he, die Michael staat daar niet voor niets te zingen ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:57:08 #44
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88019104
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:45 schreef happyme28 het volgende:

Hey Noortje, wat zit je al mooi! (je had je toch al eerder gemeld Becky?) Anyway, welkom! w/
[..]

klopt maar Noortje stond nog niet in de OP vandaar.
pi_88019116
over vallen: we hebben selene vrij veel vrijheid gegeven (en het beleid dat als ze viel wij stonden te juichen: "goed gevallen meisje!") daarin. lekker zelf laten klooien. toen ze ouder werd was (en is) "aappie zijn" een geliefd spelletje (oehoeh ahah!). en het werkt. gister maakte ze een heel spectaculaire smak (stond op de bank te springen, gleed uit en ipv achterover viel ze voorover headfirst rakelings langs de massief eienhouten tafel) en... maakte er een mooie koprol van :)
pi_88019146
Ik zou haar ook niet van de bank af laten vallen. Volgens mij is ze nu nog te jong om te begrijpen dat je voorzichtig om moet gaan met hoogtes. Ivan laat zich ook gerust van de bank af storten! Je kunt haar wel leren hoe ze het beste van de bank af kan komen, maar ik heb geen idee wanneer ze oud genoeg is om dat op te pikken. Ik weet dat het onderwerp van gesprek is geweest in het dreumestopic, dat zegt denk ik wel genoeg.
pi_88019265
naja, hier mogen ze pas zelfstandig op de bank als ze zelf ook op de bank kunnen komen. en *dan* leren ze dus ook vanzelf er zelf weer af te komen. dat gaat vanzelf goed dan :)
pi_88019281
Vanaf welke leeftijd kan een baby/peuter/kleuter hoogte inschatten?

Dit begint vanaf een half jaar. Tijdens mijn studie pedagogiek heb ik een documentaire gezien waarin ze net baby’s op een gat met een doorzichtige glazen plaat legden of probeerden te laten kruipen. Aanvankelijk hadden de baby’s hier geen problemen mee, maar later (vanaf ongeveer een half jaar) kropen de baby’s om deze glasplaat heen.

Uit een artikel over de ontwikkeling van het kijken staat het volgende:
"Vanaf een half jaar leert een kind ook wat hoogte en diepte betekent. Hij zal dan niet meer zomaar over een afgrond kruipen (over een glazen plaat), of van de bank rollen, als hij ziet waar hij ligt.

Daarna gaat het leerproces in sneltreinvaart verder. Hij leert steeds beter en op grotere afstand scherp zien.

Als een baby een half jaar oud is, kan hij bijna zo scherp zien als een volwassene. Maar leren kijken gaat zeker nog door tot de eerste verjaardag. Dat is een voortdurend proces van (letterlijk!) vallen en opstaan.

Tijdens dat leerproces rollen ze nog snel van een bank of een tafel, en stoten ze zich voortdurend. Een baby die kruipt, leert sneller hoe diepte werkt dan een baby die niet kruipt. En het ene kind leert sneller dan het andere".

Voor meer informatie: zie in bron het artikel "Achtergrondinformatie - Hoe leert een baby kijken?"

Bron
pi_88019365
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:02 schreef simmu het volgende:
naja, hier mogen ze pas zelfstandig op de bank als ze zelf ook op de bank kunnen komen. en *dan* leren ze dus ook vanzelf er zelf weer af te komen. dat gaat vanzelf goed dan :)
Mijn ervaring is dat die ontwikkeling niet altijd synchroon loopt. Dat wil zeggen, het is mogelijk dat een kind al ergens op kan komen maar nog niet goed eraf kan komen. Ivan kon bijvoorbeeld eerder staan dan hij weer kon gaan zitten. Nu leerde hij dat laatste vrij snel, maar ik heb begrepen dat dat niet bij alle kinderen het geval is. Dat lijkt me heel ellendig.

Maar je hebt groot gelijk, hoor. Ik laat Ivan eigenlijk ook niet op de bank of op het bed. Ik maak wel eens een uitzondering, maar ik zal hem dan zeker niet alleen laten.
pi_88019369
Claudia, gelukkig kan ik vrijdag wel wat uitslapen (Daan wordt meestal pas rond 8 uur / half 9 wakker als we 'm laten slapen. En mijn moeder blijft wel slapen dus die kan ook nog wat doen ;)

Heb inderdaad begrepen dat die kleintjes in ieder geval nog geen diepte kunnen zien en zien dus ook niet het gevaar van van de bank afkruipen.

Daan staat inmiddels een maand maar netjes vallen zit nog niet in zijn pakket van eigenschappen :N Evenals het zelf weer gaan zitten (zoals Claudia hierboven aangeeft loopt dat bij Daan dus ook niet synchroon) :N
pi_88020481
Mart gaat de hele woonkamer door op zijn manier. Achteruit, zitten en af en toe vooruit tijgeren.
Zo mooi om te zien. Dit doet hij eigenlijk pas sinds een paar dagen. En ik heb het idee aan hem te zien, dat hij binnenkort het kruipen ook wel door gaat krijgen. Als hij iets wilt hebben wat nu 30 cm van hem af ligt, gaat hij tijgeren met zijn handen vooruit trekken als het ware. En de knieen komen dan af en toe onder zijn billen. Misschien dat hij het gaat 'snappen'. Het zelf zitten gaat overal nu heel goed. HIj doet niets anders meer. In de box (waar hij bijna nooit meer in zit) op het aankleedkussen. In bed op de grond. Echt overal :)

Oh en nu ik dit typ. Zit hij op z'n billen en met 2 armen/handen te zwaaien. Zo leuk :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:11:02 #52
265732 Keshet
pi_88021710
Nogmaals welkom Becky! :D
Noortje zit echt koddig zo. Lief!

Emma blijft (soms) op haar billen zitten als ik haar neerzet. Laatst een keer een hele minuut maar meestal valt ze meteen om.
Ik vind Florians manier om te willen gaan staan wel briljant trouwens. :D

Happy, daar ben ik morgen ook! Veel plezier alvast! *O*
pi_88022508
ik zet ravi geregeld bij selen op schoot, dan blijftie doorgaans wel goed zitten want hij krijgt dan net een beetje steun van selene. tussen haar benen zeg maar :)

ventje vertikt het hier weer met dat rollen! tenzij je hem op zn buik weglegt en hij wil niet, dan roltie wel terug! ik bespeur hier toch enige luilak-ideologie! ventje vindt het al snel allemaal best!
pi_88022927
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:57 schreef ymme het volgende:
Februari/Maart baby's zijn ook héél leuk :)
Echt wel!
En er blijken hele coole features op te zitten!
Recht zitten bijvoorbeeld, en optrekken. En hier wilde ik een wijdopenogensmiley zetten, maar ik ben even de smileys kwijt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_88023169
kijk Twinkly, maar hij is wel wat anders dan die van Niels
pi_88023213
Ooh, maar die van Niels is veeeeel leukerder hoor :P O-)
*foto's aan het uitzoeken* *O*
Niels heeft hele leuke cadeautjes gekregen van lieve Wolf en Poppejans en het was heel gezellig! O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88023651
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:11 schreef Keshet het volgende:
Emma blijft (soms) op haar billen zitten als ik haar neerzet. Laatst een keer een hele minuut maar meestal valt ze meteen om.
Zo zijn we met Daan ook begonnen hoor. Steeds weer neerzetten en hij bleef steeds langer zitten en je zag 'm zijn balans gaan zoeken.

quote:
Happy, daar ben ik morgen ook! Veel plezier alvast! *O*
Oh gezellig. PM anders ff waar jullie zitten, misschien wel heel dicht bij elkaar :D Jij ook veel plezier in ieder geval *O*
pi_88023794
Lezen jullie nu gewoon over mijn 'ego' post betreft Mart heen? Tssss ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:17:35 #59
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88024186
WOOHOO!! Mette en Wickie, het is zo ver!! *O* *O* Enorm gefeliciteerd met deze prachtige mijlpaal, ik hoop dat jullie heel erg aan het genieten zijn O+ Ik zal jullie missen hoor! :*

Gelukkig hebben we wel weer mooie nieuwe aanwas O+ Becky en Noortje, welkom hier! *O* Tevens: OMG! :o Júllie hier? :o In mijn hoofd is Noortje nog een heel klein baby'tje! Die fot erbij weerlegt dat ook meteen wel weer, zítten ook al :o Wat snel! En wat knap! *O*

Rienk, woah! Stáán! En Ivan ook! *O* (Sorry als er hoofdletters ontbreken of dergelijke zaken, Stef heeft de shift-toets van mijn toetsenbord afgepeuterd en nu zit hij er wel weer op, maar hij werkt belabberd :{ )

Qua oktober- en novemberbaby's heb ik in mijn omgeving juist vooral okotberbaby's, twee van mijn vriendinnen waren tegelijk met mij zwanger en hebben beiden hun zoon gebaard in oktober. Erg leuk, zo dicht op elkaar. Hier op het forum merk ik dat Stef qua ontwikkelingen veel wegheeft van Thomas, Ivan en Rienk. Zo leuk om te lezen! Wel allemaal een eigen tempo, maar bepaalde dingen zijn zó herkenbaar O+

En vallen, haha, tja.. Dat wordt nog wel een feestje zodra Stef's helm afgaat :') Hij is nu gewend het ding in zijn voordeel te gebruiken, dus als hij daar zin in heeft laat hij zich zo achterover vallen, of gooit hij zichzelf head first van dingen af.. Of hij kruipt ergens 'doorheen' tot het wijkt (stoelen bijvoorbeeld, of een muur, of andere kindjes op het KDV :')).. Ik denk dus dat ik de eerste twee weken na Stef's verjaardag met een bont en blauw kind vol bulten en krassen zit, haha! Nouja, ik vind het eigenlijk ook wel lastig hoor, aan de ene kant heb ik er weinig problemen mee als hij valt, maar soms komt het voor mij heel onverwachts en dán schrik ik er heel erg van. Sommige dingen zie ik van heinde en verre aankomen en dan tel ik gewoon af tot hij gaat :@

Ik ben vanmorgen met Stef naar de huisarts geweest, omdat ik het nu toch echt niet meer zag zitten. De hele ochtend huilde hij aan één stuk door. Nouja, er staat waarschijnlijk wel ook een kiesje op springen, maar de huisarts heeft een kuurtje voorgeschreven en een crème voor de schrale huid rond zijn ogen en neus (niet dat ik ermee in zijn búúrt mag komen, God betere het, maarja :')). Hij zei dat Stef grote neusamandelen heeft en wanneer er dus ook maar iets speelt, bijvoorbeeld een verkoudheid of het doorkomen van een tand of kies, zwelt dat op en geeft dat dus problemen. We gaan het samen met hem aankijken deze winter, en als het veel problemen veroorzaakt krijgen we een verwijzing naar de KNO-arts voor buisjes of het 'pellen' van de amandelen (?). Ik ben er wel content mee, deze huisarts geeft echt alleen maar medicijnen of doorverwijzingen wanneer het nodig is, dus wanneer hij zegt dat de KNO-arts er iets mee moet dan doe ik dat ook. Het was ons al veel eerder opgevallen dat hij werkelijk bij élke tand die doorkwam ziek of op z'n minst ernstig verkouden was, dus ik denk wel dat het klopt wat hij zegt. We zijn wel blij dat er nu een kuurtje is, ik hoop dat hij nu wat beter de nachten door zal komen..

En ja, hij is dus nog steeds écht ziek. Slapen is een crime, spelen doet hij amper nog, alles is verkeerd en bij alles gaat hij huilen. Zo zielig.. Bij de huisarts was hij natuurlijk wel even zijn charmante zelfje, net als bij de apotheek: zwaaien naar de huisarts, later naar de assistente, weer later naar alle mensen in de apotheek O+

En nu slaapt hij, hij was weer compleet uitgeput op mijn schoot ingedommeld. Arm ding..
3!
pi_88024561
Claudia, jij twee weken later, wij wat eerder en het komt helemaal goed ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88026198
Mette van harte gefeliciteerd!!!! :*

Waar zijn de icoontjes nou gebleven, irritant deze nieuwe layout.
pi_88027234
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:09 schreef Meimeltje het volgende:
Waar zijn de icoontjes nou gebleven, irritant deze nieuwe layout.
Ik moest ook ff zoeken maar als je op de smiley naast invoeren drukt krijg je ze allemaal.

ik heb best een tijdje lopen zoeken naar 'nieuw bericht' aangezien je met het snel invoeren in de vorige layout de smileys niet kon gebruiken :@
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:39:18 #63
300054 Marlinde
pi_88027432
Tessa is koortsvrij :) Afgelopen nacht barslecht geslapen! En vanmiddag lag ze pas om 15:00 in (ons) bed voor dr eerst tut die dag :D Ze zit nog veel te miepen en wil nog veel knuffelen, maar de koorts is gelukkig weg :)

En ze drinkt nu ook opeens veel meer :D Normaal dronk ze met heel veel moeite 2 flesjes van 180/6 weg en nu gaan er 3 in + nog een paar slokjes water uit dr rietjesbeker O+ Ze snapt helemaal hoe het werkt, zo'n lief gezicht! O+

Wat mogen kindjes van bijna 9 maanden nou als tussendoortje? Rijstewafel, broodkorstje, liga (maar daar begin ik niet aan:)) soepstengel lees ik wel eens, moet je daar een speciaal soort voor hebben? En mogen ze verder nog wat tussendoor, zodat ik kan afwisselen en bij elk eetmoment wat te drinken kan inlassen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88027554
Thnx Happy!

Volgens mij had ik nog niets tegen Vlindur gezegd. Wat zullen jullie opgelucht zijn zeg! :)

Arme Stef, niet echt zichzelf dus. Hoop dat hij snel weer opgeknapt is.

Becky welkom hier! :)

Hier druk dagje gehad. Vanmorgen afscheid psz en Dyon moest dus moe. Hij was bekaf toen we weer thuiskwamen, maar aangezien er visite kwam wilde hij toch niets missen. Hij is pas half 3 gaan slapen en ligt nu dus nogsteeds te pitten.
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar na een voeding om 23.30 uur gisteravond heeft hbij tot 06.45 uur geslapen! Misschien moeten we toch maar even die voeding 's avonds nog geven....? (alhoewel ik eigenlijk ook niet wil daar hij daar weer aan gaat wennen, maar als hij daardoor wel de nacht doorslaapt....)
pi_88027622
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:42 schreef Meimeltje het volgende:
Thnx Happy!

Volgens mij had ik nog niets tegen Vlindur gezegd. Wat zullen jullie opgelucht zijn zeg! :)

Arme Stef, niet echt zichzelf dus. Hoop dat hij snel weer opgeknapt is.

Becky welkom hier! :)

Hier druk dagje gehad. Vanmorgen afscheid psz en Dyon moest dus moe. Hij was bekaf toen we weer thuiskwamen, maar aangezien er visite kwam wilde hij toch niets missen. Hij is pas half 3 gaan slapen en ligt nu dus nogsteeds te pitten.
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar na een voeding om 23.30 uur gisteravond heeft hbij tot 06.45 uur geslapen! Misschien moeten we toch maar even die voeding 's avonds nog geven....? (alhoewel ik eigenlijk ook niet wil daar hij daar weer aan gaat wennen, maar als hij daardoor wel de nacht doorslaapt....)
Als hij daardoor doorslaapt zal hij het wel nodig hebben denk ik. En als je hem om 23 uur ofzo gewoon een beetje water geeft?
pi_88027671
Marlinde: wat fijn dat ze weer koortsvrij is!!
Je kan gewoon de normale soepstengels geven, liggen hier bij de soepen in de winkel ;)
Dyon eet vaak fruit als tussendoortje, dus soms meer dan 1x per dag. Verder rijstewafeltjes en heel soms liga/nijntjekoekjes e.d.
Ik denk dat ik ook maar een keer rozijntjes uit ga proberen.
pi_88027794
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:43 schreef ymme het volgende:

[..]

Als hij daardoor doorslaapt zal hij het wel nodig hebben denk ik. En als je hem om 23 uur ofzo gewoon een beetje water geeft?
Water wil hij wel, maar dat vult echt niet bij hm. Ik verwacht niet dat hij daardoor door gaat slapen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:50:53 #68
300054 Marlinde
pi_88027952
Hoe was het afscheid op de PSZ?

Zou Tessa ook al rozijntjes mogen?
En hoe doen jullie het met het eten, brood pakt Tessa zelf, maar banaan bv dat glijd elke keer door dr vingertjes. Voeren jullie je kindje dan?
Fruit krijgt ze hier 1 keer per dag, maar ze krijgt 2 stuks. Vind dat dan wel genoeg :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88028216
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:50 schreef Marlinde het volgende:

En hoe doen jullie het met het eten, brood pakt Tessa zelf, maar banaan bv dat glijd elke keer door dr vingertjes. Voeren jullie je kindje dan?
Fruit krijgt ze hier 1 keer per dag, maar ze krijgt 2 stuks. Vind dat dan wel genoeg :P
Afscheid vond hij erg spannend, maar het was leuk :)

Dyon gaf ik altijd eten, maar nu wil hij dus liever zelf eten. Met banaan geef ik het eigenlijk nog wel zelf, hij gaat er alleen maar mee spelen anders. Avondeten krijgt hij nu zoveel mogelijk ook in stukjes die hij zelf kan pakken, werkt beter dan dat wij het geprakt geven.
Ik begin pas met rozijntjes als hij een beetje kan kauwen. Hij heeft nu 8 tandjes en kauwt wel goed, dus binnenkort maar eens proberen. Ik geloof dat ze zo'n beetje vanaf 1 jaar zeggen.
pi_88028978
Incantrix, goed dat jullie huisarts je serieus neemt ^O^ Wel heel naar dat Stef steeds zo ziek is bij het doorkomen van een tandje. Ongelooflijk dat het krijgen van tandjes zoveel ellende kan veroorzaken. -O-

Marlinde, fijn dat Tessa niet meer zo ziek is. Leuk als ze zo goed drinken uit een rietje he? Hannah kan nu ook uit een gewoon rietje drinken, dus als we ergens een hapje eten dan krijgt ze vaak van mijn drinken slokjes.
Ik geef Hannah trouwens gewoon huismerk soepstengels, daar smikkelt ze lekker van. Ze heeft een duidelijke voorkeur voor hartig en een beetje zuur :D Zoet beleg of koekjes boeien haar helemaal niets.

Rozijntjes mag geloof ik pas als ze het zelf kunnen oppakken. Als tussendoortje geef ik Hannah een zelfgemaakt fruitprutje, een halve droge boterham, soepstengel, rijstwafel of wat yoghurt.

Avondeten zoveel mogelijk uit het knuistje :Y
pi_88029442
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:50 schreef Marlinde het volgende:

Banaan kan je in de schil geven.
Wat ik ook wel eens doe is 'em in twee stukken breken, een stuk tegelijk geven en daar een driehoekje uitsnijden, waardoor ie makkelijker vasthoudt. Supertip, die ik ook weer van een ander kreeg.

Oh, en voor rozijntjes geeft het voedselintroductieschema van borstvoeding.com de adviesleeftijd van 1 jaar aan.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 27 oktober 2010 @ 17:25:47 #72
300054 Marlinde
pi_88029566
Octo na jouw verhaal over Hannah en de rietbeker ben ik die middag meteen naar de Hema gegaan om m te halen :D Ik 'durfde' het alleen nog niet aan, omdat ik dacht dat ze het toch nog niet zou snappen. Gisteren voor de gein uit de kast gehaald en na eerst wat in het flesje te hebben geknepen zodat er water in dr mondje kwam snapte ze het gewoon :D O+
Hoe doe je dat dan met avondeten uit het knuistje? Worteltjes etc snap ik wel, maar bv spaghetti of aardappels?

Ga morgen ook maar eens soepstengels halen, ben benieuwd wat ze ervan vind :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88030047
Wij hebben de goedkoopste soepstengels bij de c1000 gehaald, onder het mom van 'zal allemaal wel het zelfde zijn' Dus wij aan de soepstengels, (Ik dip hem in de appelstroop :@ ) Maar gatverdamme wat vies zeg! Ik haal als we weer winkelen gewoon weer het merk. Deze belanden in de prullenbak :r Rienk heeft hem wel opgegeten, maar wij vinden ze zo vies dat we denken dat ze niet goed zijn.

Rienk heeft wel rozijntjes geproefd, maar hij vind ze vies _O- Hij trekt de meest rare bekken en vist hem dan heel snel weer uit zn mond :P

Meimel, dank je wel nog O+
pi_88031551
heyhey dames, ik ben dr nog hoor. maar ff zoveel aan mijn hoofd dat ik echt ff niet teveel erbij kna hebben, doen...
A.s. vrijdag wordt mijn opa gecremeerd en ik ben gevraagd om een toespraak te houden, en dat is emotioneel wel ff heftig hoor.
voel me dus ook ff een beetje bleeghh, zit er een beetje doorheen...
gelukkig heb ik mijn lieve meisje, die me vaak even flink opvrolijkt.

ff een paar dingen reageren:

*O* *O* *O* Mette is ook alweer jarig geweest!!!! gefeliciteerd! en wat een leuke foto's zeg!

Rienk en Ivan staan beide al los!! wat goed zeg!!! *O*

ahhhhhh Noortje, wat zit je daar al wijs bij de laptop! welkom samen met je mama :*
en jeempie, idd, al een half jaar, dacht dat ze nog een heeeeeel kleine baby was...
:@

Nov/ en december babytjes... denk dat Evie qua ontwikkeling wel een beetje op dezelfde lijn zit als Rienk en Wolf, ook Evie probeert regelmatig los te staan en aan de hand 'loopt' ze ook echt.

Arme Tessa en Stef, allebei ziek....een dikke :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88036542
Mette, gefeliciteerd!!!!

Oi, Claudia, ik heb volgens mij wel altijd meegepost op het kleine babietjesforum }:|
niet dagelijks.... :@

Ik voel me erg verbonden met Incantrix, aangezien in onze uitgerekende datum maar 1 dag verschil was en we allebei te vroeg waren. Stef is wel veul sneller in ontwikkeling dan Thomas. :')
En met Ivan ook, hoewel ik wel echt het idee heb dat hij al een stuk wijzer is ofzo. Misschien omdat de uitgerekende data toch best ver uit elkaar lagen?
Maar jullie posten ook gewoon zo lekker veel O+ . Ik weet serieus niet waar ik het vandaan moet halen...

Thomas staat nog niet los en loopt ook niet mee aan de hand. Ik denk dat het komt omdat hij over-voorzichtig is. Dat is hij uit zichzelf, dat heeft hij niet van ons. Hij is sinds hij kan staan ook pas 2 keer echt hard gevallen. Ach, dat is ook een kunst zullen we maar zeggen...
pi_88039257
Maar jij was zo druk met verhuizen, Aoraki! Ik heb ook het idee dat ik Thomas niet zo goed 'ken'! Misschien ontbreekt het je aan het zwets-gen. :Y)

Het lijkt me ook wel weer fijn dat hij zo voorzichtig is. Zoals ik al zei heeft Ivan maar een paar roekeloze dagen gehad en ik vond dat helemaal niks. Nu doet hij ook nog wel eens wild als hij manisch is. Dan rent hij bijvoorbeeld zo'n beetje langs de bank en kan ik vantevoren al zien waar hij allemaal over gaat struikelen (een dekentje, mijn sloffen, de poes). Maar hij vangt zichzelf dan op en krabbelt weer snel onverstoorbaar overeind en gaat enthousiast verder met zijn 'missie'. Het is dus niet echt roekeloosheid.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:16:22 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88040130
Mette, van harte gefeliciteerd! *O*

Vlindur, fijn dat de uitslag in orde was! :Y
En wat gaat Rienk opeens goed joh!

Ik moet ook nog jompelen voor Emma's tand *O*

Florian, dat gaan staan van jou is niet zo'n handige manier ;)

happy, logisch dat je het spannend vind :Y
Wij zijn ook al een paar keer een avondje weggeweest maar dan heb ik hem altijd zelf in bed gelegd...

Harry valt hier regelmatig met flinke smakken. Maar meestal geeft hij geen krimp, of hij zeurt even (wordt boos :D ) maar als wij lachen is het over. Heel soms is het serieus, maar dat hoor je dan meteen (hij neemt dan echt een teug lucht en begint te krijsen). Voor de rest 'zoekt' hij het maar uit en ik moet zeggen dat hij nu over het algemeen best goed uitkijkt en zich door zijn benen laat zakken.
We laten hem natuurlijk niet van de bank vallen, maar eigenlijk laten we hem ook nooit op de bank spelen. De bank is om te zitten. Hij gaat wel zelf in en uit zijn wipstoel (soort van) waarbij we de ergste klap opvangen als hij head first gaat.

Mart gaat ook lekker zeg! :Y

Arme Stef :{

Fijn dat Tessa weer wat beter is. Fruit kun je ook geven. Gewoon een stuk banaan uit het vuistje. Is een kwestie van oefenen. Hoe vaker ze het doet, hoe handiger ze er in wordt. :Y
Maar eet Tessa zoveel dan? 2 stuks fruit, flessen, boterham en nog meer dan 1 tussendoortje?
Ik mag blij zijn als Harry een half stuk fruit op eet en een halve soepstengel. Wel eet hij 1 boterham.

Meimel, ik zou die voeding gewoon geven. Blijkbaar heeft ie die gewoon nodig.

Ik heb van de week ook een rietje geprobeerd bij Harry. Dat ging best aardig voor een eerste keer alleen kauwt hij met zijn 3 tanden het rietje plat :D

BJ, het is emotioneel maar wel iets moois wat je kan doen. Sterkte voor vrijdag :*
pi_88042339
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:25 schreef Marlinde het volgende:
Octo na jouw verhaal over Hannah en de rietbeker ben ik die middag meteen naar de Hema gegaan om m te halen :D Ik 'durfde' het alleen nog niet aan, omdat ik dacht dat ze het toch nog niet zou snappen. Gisteren voor de gein uit de kast gehaald en na eerst wat in het flesje te hebben geknepen zodat er water in dr mondje kwam snapte ze het gewoon :D O+
Hoe doe je dat dan met avondeten uit het knuistje? Worteltjes etc snap ik wel, maar bv spaghetti of aardappels?

Ga morgen ook maar eens soepstengels halen, ben benieuwd wat ze ervan vind :)
gheghe, met soepstengels hebben wij de reis naar frankrijk overleefd
hier, zuigen kreng!!

Vandaag is mijn vriendje gaan oefenen op het kdv, ging goed! En zn zus liet hem gewoon 'links liggen'. En thuis ligt ze er meestal bovenop.

BJ, sterkte vrijdag
pi_88046040
Becky, ik zal je in de OP erbij zetten. Noortje is zo'n lief poepie O+

Ben totaal niet bijgelezen.. Maar ontzettend bedankt voor alle lieve woorden en felicitaties O+ :*
Jullie zijn allemaal zulke fijne, lieve mensen. Ben blij dat ik heb besloten uit lurk-stand te komen :*

Maar we nemen dus afscheid.
Dus fotospam *O*
Mette in buik, een week voor de geboorte.

M'n poppie een halve dag oud.

Fotomodelletje van 2,5 maand.

Half jaar oud.

Blij ei een week geleden.

En tot slot, cadeautjes uitpakken vandaag bij mijn ouders.

O+ :W Tot snel allemaal :'( O+
pi_88046294
Dag lieve kleine Mette. Wat ben jij groot en leuk geworden in 1 jaar tijd. En wat zul jij nog leuker gaan worden in je komende járen!!! Tot straks (nou ja straks hihi) in het volgende topic.
Ook voor je mama: Doei doei :)

Zo ik ga nu met de thee op de bank, gezellig samen met Tempo. ;) :(
pi_88055935
Dag Mette! Tot snel :W

quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
Maar jij was zo druk met verhuizen, Aoraki! Ik heb ook het idee dat ik Thomas niet zo goed 'ken'! Misschien ontbreekt het je aan het zwets-gen. :Y)

Het lijkt me ook wel weer fijn dat hij zo voorzichtig is. Zoals ik al zei heeft Ivan maar een paar roekeloze dagen gehad en ik vond dat helemaal niks. Nu doet hij ook nog wel eens wild als hij manisch is. Dan rent hij bijvoorbeeld zo'n beetje langs de bank en kan ik vantevoren al zien waar hij allemaal over gaat struikelen (een dekentje, mijn sloffen, de poes). Maar hij vangt zichzelf dan op en krabbelt weer snel onverstoorbaar overeind en gaat enthousiast verder met zijn 'missie'. Het is dus niet echt roekeloosheid.
Ja, helaas bezit ik het zwets-gen niet... :N ;) . Ik had toen idd weinig tijd, vanwege de verbouwing etc. Maar ik voelde me soms ook een beetje bezwaard, omdat eigenlijk alles zo goed ging... (op zijn vermoedelijke koemelkallergie na dan). En eigenlijk werd in het eerste half jaar zoveel over problemen gepraat, dat ik het niet vond kunnen om elke dag dag er maar weer eens in te gooien hoe het lekker zijn gangetje gaat...

Maar speciaal voor jou: Thomas 2 maanden oud, hij kon net zijn hoofd optillen en dat vond ik zo knap! (ik was opzoek naar deze foto en kwam ook die van zijn eerste maand weer tegen. OMG wat was hij klein)

Dat is grappig, dat langs de bank rennen. Thomas doet dat ook, maar ligt er een kussen voor zijn voeten (die hij net zelf van de bank heeft getrokken), dan gaat eerst een handje naar beneden om het kussen te pakken en weg te gooien (ander handje blijft op de bank), dan pakt hij de bank weer vast en gaat weer verder. Heel snel gaat het niet, maar het is wel schattig om te zien. En vooral knap dat hij het snapt dat hij er anders niet door kan.
pi_88056747
Mijn zoon rent niet langs banken, gaat niet staan aan handen en springt niet op zijn knietjes...

Mijn zoon kamt zijn eigen haren *O* .
pi_88057162
Dat is een stuk praktischer zou ik zeggen :D
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:15:00 #84
95408 Incantrix
pi_88057510
Goedemorgen! :*

Oef, succes daarmee BJ, wat lijkt me dat zwaar! Wel mooi om zoiets te kunnen doen inderdaad.. Knap dat je dat gaat doen meis!

Mette O+ O+ Stef komt je snel achterna hoor, haha! ;)

Aoraki, raar om terug te zien he? Ik ben bezig met Stef's babyboek weer (ik wil 'm bij hebben als hij jarig is, maar ik ben nu pas bij de bevalling :') Ik maak een plakboek met verhaaltjes erbij i.p.v. zo'n invulboek, maar dat kost dus wel veel tijd..) en als ik dan die héle kleine Stefjes zie vind ik het heel raar, hoe kan híj dat nou zijn? En tegelijk zie ik meteen mijn zoon, heel duf ;)

In mijn vorige post ben ik trouwens Wolf vergeten te noemen, erg he? o|O Stef's eigenste forumbroertje! Ik vind ze ook echt wat van elkaar weghebben, op de één of andere manier. Poppejans, op de post in het fototopic: jah, de mouwen zijn wat aan de lange kant (leuk voor bij het eten :')) maar verder zit dat prima. Laatst vond ik dat Stef héus nog wel in maatje 80 paste, maar het shirtje zat voor geen meter meer.. Vanmiddag moeten we naar het CB, ik ben erg benieuwd. Mijn moeder heeft Stef vandeweek met kleding en al op de weegschaal gelegd bij de dierenarts en daar was hij 10.3 kg, terwijl hij de laatste keer bij het CB 10.22 woog.. Ik denk dus dat hij is afgevallen, maar qua lengte is hij gewoon doorgegroeid volgens mij. Nouja, we zien wel.

Weet iemand trouwens hoe lang je kind koortsvrij moet zijn om zijn prikjes gewoon te krijgen? Gisteravond had hij 38.0 zonder pcm, vandaag lijkt hij koortsvrij te zijn. De AB slaat aan! *O* Hij is ook echt weer zichzelf vandaag, zó fijn.. Zodadelijk moet hij alleen écht even flink weken onder de douche, hij heeft echt een dikke laag aangekoekt snot aan zijn neus :r
3!
pi_88057651
Ik las net je bericht van gisteren en wist helemaal niet dat Stef al zo'n poos ziek is/kwakkelt met zn gezondheid. Wat ontzettend zielig zeg, arm mannetje
Fijn dat hij weer aan de beterende hand is, ik weet zn normale lichaamstemp niet, maar 38c is nog wel lichte verhoging toch?
Ik zou het wel effe zeggen bij CB als ik jou was, en als hij de prikjes krijgt: sterkte, zo sneu altijd.
Ben erg benieuwd naar zn lengte en gewicht, hij is echt grooot :D maar mooi in verhouding volgens mij.
edit: zn gewicht valt erg mee zeg! Dan is Wolf een kleine bollie, die is veel kleiner dan Stef en nu ook wel zo'n 10 kilo (11/10 was hij 9,7 kilo) gok ik.

Wickie wat was jij bescheiden zwanger zeg, en dag lieve Mette :W wat een lieve foto's
pi_88058266
Arme Stef :* Lijkt me echt slopend dat hij zo lang ziekig is Icantrix :*
Volgens mij zijn ze voorzichtig en prikken ze niet wanneer een kindje verhoging of koorts heeft, ik zou even bellen :)

Niels is eigenlijk heel voorzichtig en valt niet zo vaak, hij stoot wel vaak zijn hoofd omdat de tafel bijvoorbeeld lager is dan hij verwachtte. Ik denk dat hij daarom ook nog niet probeert om een stapje tussen objecten te nemen.

Poppejans, had Wolf vanmorgen ook zulke creatieve poep met gewelde rozijntjes :Y) Stinken joh!
En Wolf was toch echt wel wat zwaarder, dus we hadden het toch goed gevoeld!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88058828
Incantrix, wat rot dat Stef zo ziekig is steeds. Ik hoop ook dat hij nu maar eens snel opknapt :* .
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:20:45 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88059229
Stefje, fijn dat je aan het opknappen bent! :Y

En even jompelen voor R die zijn haren kan kammen *O*
pi_88065052
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:47 schreef Twinkly het volgende:

Poppejans, had Wolf vanmorgen ook zulke creatieve poep met gewelde rozijntjes :Y) Stinken joh!
En Wolf was toch echt wel wat zwaarder, dus we hadden het toch goed gevoeld!
Nee! Ik zie rozijntjes nooit terug (ieew wat klinkt dat goor) wel groene poep van de sperzieboontjesprut van de Universiteit, was inderdaad gewoon dezelfde voeding als wat hij daar 6mnd geleden kreeg, net soep zo glad.Niet dat het Wolf wat uitmaakte hoor, die at gewoon het schaaltje (=2 kleine potjes) leeg met smaak haha
pi_88065423
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:43 schreef Aoraki het volgende:

Maar speciaal voor jou: Thomas 2 maanden oud, hij kon net zijn hoofd optillen en dat vond ik zo knap! (ik was opzoek naar deze foto en kwam ook die van zijn eerste maand weer tegen. OMG wat was hij klein)
[ afbeelding ]
Wat leuk om te zien! Zo een heb ik er ook:

:+

quote:
Dat is grappig, dat langs de bank rennen. Thomas doet dat ook, maar ligt er een kussen voor zijn voeten (die hij net zelf van de bank heeft getrokken), dan gaat eerst een handje naar beneden om het kussen te pakken en weg te gooien (ander handje blijft op de bank), dan pakt hij de bank weer vast en gaat weer verder. Heel snel gaat het niet, maar het is wel schattig om te zien. En vooral knap dat hij het snapt dat hij er anders niet door kan.
Haha, leuk zijn die dingen. Ik vind de afweging 'ga ik dat lopend of kruipend doen' ook zo grappig.
pi_88065540
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 10:15 schreef Incantrix het volgende:
Mijn moeder heeft Stef vandeweek met kleding en al op de weegschaal gelegd bij de dierenarts en daar was hij 10.3 kg, terwijl hij de laatste keer bij het CB 10.22 woog.. Ik denk dus dat hij is afgevallen, maar qua lengte is hij gewoon doorgegroeid volgens mij. Nouja, we zien wel.
Zit hij daarmee voor zijn leeftijd ongeveer op het gemiddelde? Hij was toch best zwaar? Ivan was bij het vorige consultatiebureaubezoek ongeveer even oud als Stef nu is en toen was hij al over de 11 kilo heen.

Wat fijn dat Stef koortsvrij is!
pi_88068750
Thomas was bij zijn laatste bezoek 9,2 kilo. Dat was net een fractie onder het gemiddelde. Net als zijn lengte trouwens... WIj moeten maandag voor het 11 maanden bezoek, incl. prikjes.
Kijken of ze zijn dossier nu al overgezet hebben van Weert naar Hier ( :+ ), binnen 5 maanden zou dat moeten kunnen, maar vorige keer was het nog spoorloos... (hoe moeilijk kan het zijn... :N )

Leuk die foto van Ivan. De inspanning is van z'n koppie af te lezen.

Wat fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Stef, Incantrix.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:13:27 #93
95408 Incantrix
pi_88070124
Haai! :W Wij zijn weer terug van het CB.. We moeten over een paar weekjes nog even terug voor de prikjes, omdat Stef aan de antibiotica zit mocht hij nu niet geprikt worden. Hij is nu 10.450 gram en 80.5 cm. lang. Ze was zo verbaasd om zijn lengte dat ze wel 4 keer heeft gezegd dat hij zo lang was :') Qua gewicht zit hij nog altijd wel wat boven het gemiddelde, maar niet meer zo héél veel. De stagnatie in zijn gewichtscurve is vooral te danken aan het ziek zijn van de afgelopen tijd, was de arts het uiteindelijk ook wel mee eens. Zijn curves gaan dus wel goed:

En jullie zijn lief, dank jullie wel voor alle beterschapswensen! We zijn erg blij dat de antibiotica zo goed werken, hij is al een heel stuk opgeknapt en speelt weer enzo. Hij is nog wel huilerig en gaat echt compleet uit zijn dak als hij iets niet mag, maar dat kan ook de leeftijd zijn :+

Ohja, en sinds eergisteren zegt hij 'Die!' en dan wijst hij naar wat hij leuk vind/hebben wil O+ Zó schattig! en vanochtend betrapte ik hem ook op 'AAAAAAAAA' ('aai') terwijl we met een voelboekje aan het spelen waren :D On top of things heeft hij ook nog een soort van AC/DC-huppeltje ontwikkeld: dan zit hij op zijn knietjes en gaat dan heel wilde springen en met zijn armpjes zwaaien en zo komt hij dan vooruit.. Het zíet er niet uit, maar een lol dat hij toch heeft.. Haha! :D
3!
pi_88070971
Fijn dat het met Stef beter gaat en die curves! Wow! :o

Rienk is ziek :{

39.4 en niks is leuk meer. Zaterdag gaan we dus niet naar de Urechtmeet en dat vind ik echt jammer. Maar goed, als Rienk andere kinderen zou aansteken zou dat ook zonde zijn. Dus dan kies ik er voor om niet te komen. Jammer hoor -O-
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:41:18 #95
95408 Incantrix
pi_88071284
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:34 schreef Vlindur het volgende:
Fijn dat het met Stef beter gaat en die curves! Wow! :o

Rienk is ziek :{
[ afbeelding ]

39.4 en niks is leuk meer. Zaterdag gaan we dus niet naar de Urechtmeet en dat vind ik echt jammer. Maar goed, als Rienk andere kinderen zou aansteken zou dat ook zonde zijn. Dus dan kies ik er voor om niet te komen. Jammer hoor -O-
Oh, crap.. Dit klinkt nogal als hetgeen dat Stef had de afgelopen dagen.. Arm ding! Beterschap lieve Rienk! Sorry..
3!
pi_88073270
Ah Rienk beterschap jongen. Dat je maar snel weer beter mag wezen :*
pi_88074076
aaah arme Rienk, beterschap hoor.Wel erg jammer van de Utrecht meet.Had jullie zo graag eens ontmoet!!

Woooh Stef is een lang end zeg! Qua gewicht gaat hij gelijk op met Wolf nu.
Wolf groeit tot nu toe steeds 1 kilo per 2 maanden trouwens
pi_88074308
Incantrix, das toch helemaal niet jou schuld! Rienk is wel vaker ziek hoor! :*

Ymme bedankt!

Poppejans, ja ik baal ook echt enorm en normaal is Rienk maar een dag ziek dus de kans is enorm groot dat er zaterdag niks meer aan de hand is, maar ik wil het niet op mn geweten hebben dat er misschien wel kinderen ziek worden omdat Rienk het is geweest. Dus hoop ik dat er gauw weer een meet komt, zodat we dan wel meekunnen. Want ik ben zo nieuwsgierig naar Wolf en Niels! En naar iedereen natuurlijk, maar Wolf en Niels stonden wel op het *moet knuffelen* lijstje ;)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:30:41 #99
95408 Incantrix
pi_88074526
Grappig dat Wolf en Stef qua gewicht aardig op één lijn zitten, Poppejans :) En wel netjes, dat hij echt een vast schema heeft qua groei.. Een eigen lijntje hebben vind ik echt heel fijn gevoel. Alsof er een soort van stabiliteit is in zijn voeding, groei, opvoeding. Zoiets dan, anyway :')

Vlindur, ik vind het echt wel supersneu hoor, dat hangerige herken ik echt heel erg, dat had Stef de afgelopen dagen ook. Zo naar als je anders zo actieve kind ineens alleen maar op je wil hangen en in de verte wil staren :{ Dikke :* hoor! Zeker ook omdat je nu de meet moet missen -O-

Ik ga trouwens ook niet, het wordt een beetje teveel allemaal. We hebben het zo druk, dat ik even voor mezelf kies. Maarja, daar baal ik dan stiekum ook wel weer van, er komen een aantal mensen die me zo leuk en lief lijken..
3!
pi_88077584
Mooie curves, Icantrix! En hij is inderdaad héél lang! O+ En gaaf is dat 'die'-en, hè? Ivan is er al wekenlang onvermoeibaar mee bezig. Als hij wat sip is hoef je maar 'die!' te zeggen en hij gaat daar helemaal in op. Dat enthousiasme van het ACDC-hupsje herken ik trouwens ook heel erg. Ivan is zó vrolijk en hupst het hele huis door terwijl hij een soort grom nadoet.

Ach, arme Rienk. Is het mogelijk dat hij nu de waterpokken krijgt, Vlindur? Ik weet niet of verhoging daarbij hoort.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:27:34 #101
300054 Marlinde
pi_88078837
Mooie curves Inca

Rienk snel beter worden hoor mannetje!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:32:56 #102
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88082169
Opdrukfoto's!!! Dit is Noortje d'r eerste, toen was ze een maand en 10 dagen oud. En ik trotse mama.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:35:03 #103
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88082290
Groofsken, jou vent is wel tha bomb, zijn eigen haar kammen, wat een held!

Incantrix, wat issie lang! En fijn dat ie opknapt zeg.

Rienk, prul, ook al ziek? Hopelijk issie snel beter.
pi_88082360
Wow Stef jij lange vent! :D

Arme Rienk toch, heel veel beterschap :*

Mette wat ben je leuk!! O+

Ik ben gewoon helemaal home alone. Kids zijn bij opa en oma logeren en voor Dyon is het de eerste keer dat hij ergens anders slaapt. Papa is ook weg, die had een afscheid van collega's.
Wel heel stilletjes hoor, maar ook wel even heerlijk dat ik kon doen wat ik wilde. Helaas niet uitslapen morgen, moet weer om 8 uur op mn werk zijn.

Dyon werd gisteravond niet meer wakker, dus we hebben hm toch maar niet wakker gemaakt voor een voeding. Hij heeft tot 5 uur geslapen en na een fles moest ik hm om 7 uur wakker maken :) Het begint dus een klein beetje op doorslapen te lijken, dus ik hoop echt zo dat dit doorzet.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:16:38 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88084431
Prachtige curves weer :Y
En toffe foto's O+

Rienk, beterschap vent!

En toen wou ik nog iets 'zeggen' en nou ben ik het kwijt...
Oja, Inca en Claudia, ik wil natuurlijk nu wel bewijs zien van dat ACDC hupsje ;)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:31:34 #106
95408 Incantrix
pi_88085189
Haha, thnx mensen O+

Claudia, dat is inderdaad zó lief O+ Vanochtend was mijn lief hem stukjes appel aan het geven bij het ontbijt en toen zei hij 'Die!' en wees naar de boterham die mijn lief aan het eten was. Lekker duidelijk, haha! En dat hupsje :D Grappig dat Ivan dat ook doet, al gromt Stef er niet bij :D

Asy, zat vanmiddag nog te denken dat ik daar een filmpje van moest maken, maar dat moet ik nog even doen. Hopelijk overmorgen :)
3!
pi_88085740
Ohh, dat is zó lief, Icantrix! O+ Het is echt een van de liefste dingen die ik tot nog toe van Ivan heb meegemaakt. Al was ik vandaag speelgoed van hem bij elkaar aan het zoeken en toen kwam hij grommend naar me toe om me een kusje te geven. En daar moest hij zelf heel hard om lachen. En dat was ook zó lief. O+

Oh, en Ivan heeft niet een ACDC-hupsje, hoor, maar wel eenzelfde enthousiasme. Het ACDC-hupsje is helemaal van Stef. O+
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:45:43 #108
95408 Incantrix
pi_88085808
Oh écht, hoe cute! O+ Daar val je toch van in katzwijm gewoon? :D

Haha, Ivan the Barbarian en Stef de hupsel O+
3!
pi_88085882
't Is wel heel confronterend. Dat grommen heeft hij namelijk van mij overgenomen. Heb jij toevallig een merkwaardig hupsje...?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:49:14 #110
95408 Incantrix
pi_88085969
:o

Dus dat komt doordat ik regelmatig op mijn kont de keuken doorhups?

#crap

;)
3!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:50:13 #111
95408 Incantrix
pi_88086025
Maar echt, grom jij dan altijd zo erg Claudia?
Dan denk ik dat Stef zodra hij zinnen kan maken met een heksenstem naar andere kindjes "waar ga jij hééén??" gaat roepen en dan achter ze aan gaat kruipen om ze te kietelen :')
3!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:55:11 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88086259
:D
wat een leuke foto's in het fototopic van Stef, en dat broekje is zo leuk! Kan ik het vast reserveren? O-)

Claudia, grommen willen we ook op film hoor! ;)
pi_88094514
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:50 schreef Incantrix het volgende:
Dan denk ik dat Stef zodra hij zinnen kan maken met een heksenstem naar andere kindjes "waar ga jij hééén??" gaat roepen en dan achter ze aan gaat kruipen om ze te kietelen :')
_O-

Zou het dan toch? Huilen en piepen (zelfs bij ons in bed) vanaf 3:00 vannacht, enorme stinkluiers, één rode wang en net wat bloed op zijn broodkorstje....

Het zal toch niet :P
pi_88094743
Daar gaat je kunstgebit free... _O-

Oh ja, ik wilde nog even een dikke knuffel doen voor Rienkelmans, die zo ziek is... hopelijk is het snel voorbij! :*

En een :* voor grote kleine Stef met zijn amandellen... wat rot dat ie er zoveel last van heeft, of vooral zo snel al. Fijn dat de kuur wel aanslaat!

Ivan is een schatje! O+ ....

Vind het wel jammer dat Trix en Vlindur oa. niet meer naar de meet komen zaterdaag... die jochies stonden wel hoog op mijn wanna-knuffel-lijst. Maar gelukkig komen Wolf en Emma (en vast nog wat uit dit topic die ik nu heel erg stout vergeet)...

Hier verder weinig nieuws... Minke begint nu steeds beter een beetje te stappen als ze maar zelf mijn handen mag vasthouden (dus niet ik haar handen :') )... het wordt nog wel wat... ze kan nu ook overal bij ons de kamer en keuken door en da's zo gezellig! Minder gezellig is de flessen wijn die ze uit de schapjes in de keukenkastjes grijpt en dan op mijn tenen laat kletteren... AUW! (maar gelukkig niet kapot gegaan die fles, dus niks aan de hand verder).

[ Bericht 84% gewijzigd door Lijnloos op 29-10-2010 08:22:40 ]
pi_88094846
Niet te vroeg juichen, ik voel en zie nog steeds dezelfde bobbel al de afgelopen 3 maanden :P MIsschien vals alarm? ;)

Is Rienk al weer wat beter?
pi_88095254
Goede morgen grommende en kruipende mama's :)

De zieke kindjes alweer aan de betere hand?

Mart besloot gisteravond huilend wakker te worden. Toen om 01u30 nog een keer en om 05u30 weer. Toen een klein flesje gegeven en om 06u30 weer het bed in. Waar hij tot 07u00 heeft lopen slopen (het bed en knuffels) en toen nog eventjes tot 08u00 geslapen heeft.

En ik ben nu gebroken. Vanavond maar vroeg naar bed :D
pi_88101309
Rienk had vannacht om 5 uur 39.8 en het 'gaat' nu wel. Mopperig en kan nog niet zo veel hebben, maar denk dat het morgen alweer een stuk beter gaat. Gelukkig maar, want morgen in het weekend ziek zijn is ook niet zo leuk. Misschien dat we nu zondag nog iets leuks kunnen doen.

Nu moeten we nog weg ook, want de luiers, doekjes én eten zijn op -O-

En oh, zei ik dat gister al? Maar Rienk kan zwaaien! Heel voorzichtig steekt hij zijn handje uit en doet dan zijn handpalm open en dicht O+ Zo schattig! :W

En zonet stond hij te dansen bij de muziek tafel _O-
pi_88102793
Arme Rienk, zo ziek... Maar knap van het zwaaien.

Veel grommende en dansende baby's hier.

Thomas ligt net weer in bed. Het is niet zo;n goede combi, de badkamerverbouwing en een kleine baby die moet slapen... Gelukkig zijn ze voor vandaag klaar.

Nu ff snele en dweil door het huis, want het is verschrikkelijk. Overal stof (en als ik dat zie, dan is het dus echt heel erg :') )
pi_88104247
:W Hallo!
Mogen wij hier ook meedoen?

Mijn kleine Larsje was gister alweer een half jaar oud... wat gaat het allemaal toch snel zeg!
'k heb nog geen tijd gehad/genomen om hier bij te lezen, maar dat ga ik heel binnenkort wel doen. Nu eerst nog maar eens een poging om hier op m'n werk nog wat nuttigs te doen.
pi_88107298
Ohh Icantrix, ga jij ook niet naar Utrecht :'( Ik had in mijn hoofd dat jullie kwamen!
pi_88108150
Even een vraagje over dekbedden.

Wanneer ruil je het dekentjes met laken in voor een dekbed.
Mart heeft er een hobby van gemaakt om het lakentje helemaal weg te trekken van de deken en van hem dus. Heb nu alleen een deken, maar vind dat wel een beetje koud eigenlijk.

Help?
pi_88108233
Geen idee Ymme, wij gebruiken noch dekentjes/lakentjes, noch dekbedden. Minke heeft een dikke slaapzak (nu dan he, in de zomer juist een hele dunne) en daarmee gaat het prima.
pi_88108300
Alleen in zn slaapzak wil hij niet slapen. Hij moet echt wat over zich heen hebben.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:47:17 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_88108340
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:42 schreef ymme het volgende:
Even een vraagje over dekbedden.

Wanneer ruil je het dekentjes met laken in voor een dekbed.
Mart heeft er een hobby van gemaakt om het lakentje helemaal weg te trekken van de deken en van hem dus. Heb nu alleen een deken, maar vind dat wel een beetje koud eigenlijk.

Help?
Volgens mij mag het pas na 2 jaar.
pi_88108381
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Volgens mij mag het pas na 2 jaar.
Oh, dan moet ik nog even een oplossing bedenken.
(maar 2 jaar hé, is een dekbedje zoveel anders dan een deken+laken joh, niet gedacht).
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:48:42 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_88108393
quote:
Gebruik de eerste twee jaar geen dekbed. Een deken in dekbedovertrek is wel toegestaan.
Een dekbed kan veel te warm zijn voor een baby. En het kind kan zich gemakkelijk onder of in het losliggend beddengoed wurmen. Dit kan de ademhaling belemmeren. Een deken in een dekbedhoes kan wel, maar dan moet de deken even groot zijn als de hoes. De dekbedhoes moet groot genoeg zijn, zodat deze aan de onder- en zijkanten minimaal 10 cm onder het matras ingestopt kan worden. De hoes moet goed sluiten. Maak net als bij gebruik van een dekentje en lakentje het bedje kort op - voetjes tegen het voeteneinde.

bron: babyinfo.nl
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:00:33 #127
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88108876
Noortje slaapt ook alleen met een slaapzak. Nu die dikkere van de HEMA, maar ik denk de hele tijd dat ze het misschien wel koud heeft. Ze heeft een slaapzak, pyjama, romper en sokken aan. Is dat wel voldoende?
pi_88108931
Wij hebben ook zo'n dikke van de HEMA maar nog zonder de mouwen, die ga ik er eendezerdagen wel weer opzetten, maar die zijn zo groot... en ik doe ook pyjama (lange mouwen), romper (liefst ook lange mouwen) en geen sokken. Haar voetjes zijn ook altijd loeiwarm 's ochtends, dus die hebben het niet koud.
pi_88109022
Hier hetzelfde Becky, ik denk echt niet dat dat koud is hoor. Sokjes doe ik niet aan in bed trouwens.
Romper lange mouw,pyjama en dan winterslaapzak met mouwen.
Straks als het echt gaat vriezen of heel erg koud is kan je er altijd de verwarming op de babykamer nog bij aan doen.
Ik gebruik helemaal geen dekentje of lakentje meer sinds hij zichzelf kan omdraaien/veel bewegen kan. Blijf het toch een eng idee vinden dat hij eronder kan schieten en de deken niet meer weet af te krijgen ofzo
pi_88109068
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:01 schreef Lijnloos het volgende:
Wij hebben ook zo'n dikke van de HEMA maar nog zonder de mouwen, die ga ik er eendezerdagen wel weer opzetten, maar die zijn zo groot...
Heb je ook zo'n dikke witte slaapzak? Die mouwen zijn inderdaad GROOT, die kan ik in zn geheel in de lengte dubbel slaan
pi_88109125
Mouwen een keertje omslaan :)
pi_88109136
Nee een roze, vorig jaar uiteraard al gekocht... maatje 68-80, maar aangezien Minke qua bovenkleding net pas in 68 zit, vind ik het zo groot klinken/lijken... maar ik vind zonder ook zo koud klinken.

Omslaan gaat misschien wel werken, maar dat gaat met die draaikont toch nooit lang houden ben ik bang.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:09:51 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_88109267
Ik heb voor Eva toendertijd een hele dikke slaapzak van het merk pureflow gekochg. Net een dekbed qua dikte. Wel duur, maar zeker het geld waard. Fabian gebruikt hem nu ook.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:14:19 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_88109462
herstel purflo
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:14:39 #135
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88109479
Wat ik een nadeel vind van die slaapzakjes is dat de mouwen zo smal zijn. Krijg Noortje d'r handjes er maar amper door.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:14:58 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_88109490
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:19:53 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_88109682
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:14 schreef becky27 het volgende:
Wat ik een nadeel vind van die slaapzakjes is dat de mouwen zo smal zijn. Krijg Noortje d'r handjes er maar amper door.
ik hou genoeg ruimte over hoor,breed zat
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:24:28 #138
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88109883
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 16:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

ik hou genoeg ruimte over hoor,breed zat
Bij die mooie van purflo?
Die van de Hema

heeft bij omgeslagen mouwen echt bijna geen handjeswurmruimte meer over. En ze vindt het al zo'n drama, kleren aan en uit.
pi_88110144
Shandaly, welkom hier met Lars! Deze gelegenheid vraagt natuurlijk wel om een fotootje!

Ik heb de Puckabag en die is heerlijk zacht en dik. Het is een slaapzak voor vier seizoenen. Ivan slaapt nu in de herfstversie; als het nog iets kouder wordt maak ik er een winterexemplaar van.

Herfst:

Winter:

pi_88110978
slaapzakjes zonder mouwtjes hier :)
mouwtjes levert drama.

ons ventje past trouwens in maatje 68 al :) eten gaat ook al een stuk beter! aubergine en courgette eet hij nu zelfgemaakt :)
pi_88111196
Over het deken/dekbed:

Ik kwam er via google achter dat er ook dekenovertrekken zijn :)
Ideaal en ook heel mooi. Ga maandag eens aan de shop (online tijdens werk haha).
pi_88112093
Rienk slaapt ook in de puckababy :Y Met de mouwen omgeslagen want anders kan ie zn knien niet vasthouden O+ En daarover heen een fleecedeken en een laken. Werkt goed hoor!

En Ymme je kan ook meerdere fleece laagjes doen he, dat is ook wel warm
pi_88112328
Ohja, Rienk wil graag onder een deken liggen, hè? Slaapt hij nu in de herfstvariant van de Puckabag? Het zou voor Ivan veel te warm zijn om er ook nog een deken overheen te hebben.
pi_88113180
Ja sja, hij wurmt zich wel soms onder de dekens uit, want hij ligt niet meer vast gelukkig, maar ja, iets over hem heen vind hij wel heel fijn. Hij ligt zonder pyjama in de herftsversie, alleen met een romper met meestal korte mouwen. :Y
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:22:07 #145
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_88114109
@ Becky, hier zie je hoe ruim de mouwtjes zijn
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:38:21 #146
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88116715
Oh dat ziet er relaxed uit..
Bij die van de hema heb ik net uit frustratie de mouwen er weer afgeritst, wat een ondingen zeg!

Noortje kon ook niet echt stil blijven liggen trouwens. Ook niet handig.
pi_88118001
Welkom Shandaly en Lars :W

Hannah slaap met een slaapzakje zonder mouwen, een lakentje en een lekkere zachte deken. Ik heb niet de indruk dat ze het koud heeft.

Ik heb zin in de meet morgen *O*
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:12:40 #148
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88120457
Hier ook een slaapzak met mouwen van de hema, maar vindt de 68/80 eigenlijk al weer aan de kleine kant. Zelfde probleem als Noortje bij Daan, armpjes erin wurmen.

Maar eens op zoek naar een 90cm slaapzak denk.

Hier is er trouwens een heeeeeeeel klein puntje van een boventand door, volgens mij een snijtand. Maar er staan er nog 3 of 4 op springen boven en hij heeft er best last van volgens mij maar echt lastig is hij er niet onder gelukkig.

Gister was het trouwens super gegaan. Michael Bublé was super. Daan had uiteindelijk 's ochtends lang geslapen dus 's middags niet geslapen dus konden we 'm nog net op bed leggen voor we weggingen om 18.30 uur en hij heeft heerlijk doorgeslapen tot 8.30 uur vanmorgen. Mijn moeder vond het oppassen maar saai ;)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:40:15 #149
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88121761
hmpf, heel verhaal getypt, druk ik op f5....

Even een eetvraag..
Noortje krijgt nu eten volgens het volgende schema (zeker die nachtvoeding verschilt nogal)
04.00 a 05.00 uur: fles 90/3
07.00 uur: fles 90/3
09.30 uur: fruithapje, een hap of 10?
11.00 uur: fles 180/6
15.00 uur: fles 180/6
17.30 a 18.00 uur: groentehapje, ook tien hapjes
19.00 uur: fles 180/6
23.00 uur: fles 180/6 + 3 rijstebloem.

Wanneer ga ik over naar 4 flessen en meer groente/fruit? Noortje heeft een wat mindere start gehad op de borstvoeding en ik ben nu een maandje over op volledige flesvoeding. Daar waar ze niet zo heel goed groeide, groeit ze nu volgens mij wel prima.
Ik ken kindjes van Noortje d'r leeftijd die 3 flessen krijgen en volledige groente en fruithap, yoghurt en soepstengels.
pi_88122190
Becky, Noortje is toch pas net 6 maanden? Het is misschien makkelijk van mij gezegd, maar ik heb eigenlijk het idee dat ieder kind het zelf regelt waar hij/zij aan toe is. Ik was toen Thomas 6 maanden was ook onzeker over zijn schema, maar wij hadden begeleiding van een dietiste ivm koemelkallergie (achteraf gelukkig niet). Zij vertelde ons dat als een kindje behoefte heeft aan zoveel flessen, je dat gewoon kan geven. Straks als ze wat meer vaste voeding eet (die je ook steeds meer gaat aanbieden), laat ze vanzelf steeds een beetje staan.

Ieder kind is anders, volgens mij zat Thomas ook op 5 flessen toen hij 6+ maanden was, toen naar 4 van 210, daarna 4 van 180 en nu zit hij bij bijna een jaar op 3 van 180
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:55:58 #151
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88122476
Aoraki, Noortje is morgen 28 weken dus 6,5 maand. Ze heeft ook, nog niet bewezen trouwens, koemelkallergie. Volgens mij valt het wel mee denk ik maar zit nog aan de hypoallergene voeding.

Maar fijn te lezen dat er meer kindjes nog lang aan de 5 flessen hebben gezeten. Ik heb zelf het idee dat Noortje wat moet inhalen qua eten en op gewicht komen.
pi_88122854
Ga je nog een provocatietest met Noortje doen om het vast te stellen? Indien ze namelijk wel een allegie blijkt te hebben, kan het zinvol zijn om voorzichtig en volgens een bepaald schema de bijvoeding te introduceren. Bovendien heb je dan ook recht op hulp van een dietiste.
pi_88122993
Over slaapzakken: Wij hebben hier ook die van de Hema, alleen maatje 86/104. Ik vond het zonde om de kleinere te kopen, straks moet ik halverwege de winter alsnog de grote kopen. Mouwtjes zitten er hier al aan, wel omgeslagen. Het is even zoeken naar de handjes, maar ik ben eigenlijk wel erg tevreden over al het Hema spul
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:06:57 #154
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88123022
aoraki, ik heb gelukkig al hulp van een dietiste en een heel schema gehad/ We hebben twee weken geleden nog bloed laten prikken. Mocht daar niets uitkomen dan gaan we over een maand of twee provoceren denk ik.
pi_88123144
Mooi Becky! Maar wat zegt zij dan van die 5 flessen?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:13:16 #156
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88123335
Ze vond dat ik al laat was met bijvoeden, met 6 maanden. Zij geeft aan langzaam overgaan op vaste voeding maar ik het geen idee hoe. Noortje begint wel steeds meer te eten maar lurkt iedere vier uur nog wel een fles leeg.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:35:02 #157
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88124366
Zat trouwens te bedenken dat Noortje nu in een sprongetje zou zitten..... niets van te merken. Ze is de allerlilefste van de hele wereld. Ze is zoooo lief, huilt alleen bij een vieze broek, moeheid en trek, verder is ze alleen maar vrolijk, lacht ze naar iedereen en altijd. Ze tijgert en is zich aan het optrekken (dus bedje omlaag denk ik).
Ik ben zo enorm fan van mijn eigen kind, ik hou oprecht zo veel van haar, ben enorm dol op d'r. Ik kan niet meer zonder haar..... O+
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:00:04 #158
95408 Incantrix
pi_88127984
Twinkly, ik had eigenlijk wel gedacht te gaan hoor, maar ik zit er op het moment redelijk doorheen en nu er ook nog een verjaardag en een verhuizing in zicht komen heb ik besloten wat meer pas op de plaats te maken qua afspraken en ver van huis zijn. Ik wil eigenlijk wel heel graag hoor, maar ik moet even streng zijn.. :) Volgende keer lukt het wellicht wel!

Wij hebben ook een slaapzakje van de Hema (die met de auto's erop O+) en Sgef slaapt er heerlijk in. Op het moment nog zonder mouwen, maar ik zit eraan te denken om ze er vandeweek eens aan vast te ritsen. Ik vraag me af of hij het wellicht niet koud heeft 's-nachts (want dat heb ík in elk geval wel de laatste tijd :{ ) Die Puckabag ziet er ook wel mooi uit trouwens!

Verders gaat het ok hier, Stef is weer lekker vrolijk en aan het spelen enzo. Hij had vandaag een leuk dagje op het KDV en was supervrolijk toen we thuis nog even gingen spelen. En ja hoor, hij heeft echt constant zijn AC/DC-hupsje gedaan, maar de camera was leeg dus filmen lukte niet }:| Hij heeft trouwens zelf zijn speelgoed opgeruimd vanavond! :o :D O+ Er staat een doos in de kamer die eigenlijk van de katten is, maar hij is zijn hele speel-uurtje bezig geweest al zijn blokjes, babylego, doekjes, popjes en mijn schoenen in die doos te stoppen O+ Er was alleen één puzzelstukje en één slofje van hemzelf dat er op de één of andere manier niet in mocht, hij deed ze er zelf niet in en toen ik dat wel deed haalde hij ze er weer net zo hard uit 8)7

Trouwens, wat voor slofjes/schoentjes hebben jullie voor jullie kleintjes? Nu Stef bijna zonder helm mag is het tijd geworden om daar eens naar te kijken. Nu mag hij dat niet, omdat hij dan zijn warmte niet kwijt kan. Ik heb dus geen idee; de slofjes die we nu gebruikt hebben omdat hij ziek was en dus zijn helm niet opmocht zijn eigenlijk een soort van te klein en hij doet ze ook telkens uit :')
3!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:05:39 #159
300054 Marlinde
pi_88128242
@ Becky: Hier regelde zich alles vanzelf, zodra ze meer vast voedsel ging eten ging ze steeds minder drinken :)
Wat klink je heerlijk verliefd O+

@ Slaapzakken: Tessa is net als haar mama een koukleum :P Ze ligt al een tijd in een winterslaapzak met mouwen + een pyama en romper met lange mouwen en onder een vrij dikke deken.
Nu jullie het zo hebben over het onder het dekentje verstrikt raken wil ik toch wel heel graag een combi slaapzak, maar ze zijn zo duur! Zal ze het daardoor echt ook in de winter niet koud mee krijgen? Is het dus dikker dan een normale winterslaapzak?

We zijn vanavond naar de HAP geweest met Tessa. Ze was van de week ziek, 3 dagen koorts, daarna was ze 2 dagen weer aan de betere hand, maar om 17:00 had ze 39,8 graden koorts :'( Verder leek ze er wel weinig last van te hebben. Eet en drinkt goed, lacht, huilt, speelt...alles was normaal, maar ze sliep wel heel erg veel vandaag. Ze had hele rode wangetjes en voelde zo warm, zo sneu!
Ze kon niks vinden en vond dat we maar goed moesten opletten en mochten we twijfels hebben of het word erger dan mogen we terug komen.
Ze heeft een heel naar hoestje al een paar dagen, dus ik verwacht weer een akelige nacht tegemoed te komen. Gaat de laatste weken echt heel slecht met het slapen, maar het gaat een keer over toch? :)

Nog wat leuks O+ : Tessa zegt steeds gerichter mama mama mama O+ O+ O+ En sinds 2 dagen is het als ze papa ziet ''baba baba'' O+ O+ O+ Zó lief! En heel af en toe geeft ze uit zichzelf knuffels, gaat echt heel lief tegen P of mij aanzitten en lekker even kroelen O+ Ik ben vliefd O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88133474
Ze zegt gewoon papa O+
Wel zielig dat ze zo ziek is -O- Beetje geslapen vannacht?

Hier wonderbaarlijk goed :o Gistere overdag echt dramatisch, dus ik zag de bui al helemaal hangen en toen hij om 3:00 wakker werd dacht ik echt: nooooo |:( (ik ben niet aardig 's nachts)
En toen ging ik er even heen, 1 aai en tot 7:00 niet weer gehoord _O-

Tandje is er niet door, maar hij lijkt er ook weinig last meer van te hebben nu. Zie je wel, vals alarm _O-

Meetgangers veel plezier vandaag!
pi_88133483
Ow en slofjes? Ik heb zachte HEMA schoentjes met klittenband. Het enige wat hij niet uitkrijgt!
Ze staan niet op de site, dus kan ze niet showen...
pi_88133499
He Tessa toch. Snel beter worden hoor meisje. Dat ik tenminste voor je! Ziek zijn is bluh.

Becky, dat van die flessen heeft zich hier vanzelf geregeld. Als meneer niet meer wilt laat hij dit duidelijk merken. :)

Inca :* Rust en aan je zelf denken is geen overbodige luxe.
Wat betreft de slofjes. Wij hebben hier aapies laarzen. Maar deze schopt meneer steeds uit. En voor de rest eigenlijk het liefst sokken met anti-slip. Want gewone slofjes lijk ik niet aan te krijgen bij meneer. Niet handig. Tips hierover zijn welkom want nu hij steeds wilt gaan staan overal, glijdt hij ook nog wel eens weg.

Mart gaat nu werkelijk overal waar hij kan staan, staan.
In bed en deze staat één standje naar beneden. Maar als hij zo doorgaat kan deze zo helemaal naar beneden.
Nu is hij op de grond aan het spelen en tijgert hij naar de box, om zich vanaf de buitenkant op te trekken.
Op het aankleedkussen, zitten naar mij toe draaien, vast pakken en gaan staan.

En verder ljkt het wel of het genieten steeds meer en meer wordt. Mart is vanaf de geboorte al heel leuk. Maar het wordt steeds leuker :) Krijg soms echt interactie en dat vind ik zo super.
Als we nu Dada zeggen, gaat zijn handje open en dicht. Zo lief gewoon. En als je hem roept kijkt hij om. Als ik zeg waar is papa gaat hij echt kijkend op zoek en bij mama net zo. Zo leuk!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 08:58:25 #163
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88133641
Even een korte vraag, wil Noortje zo wat fruit geven maar heb alleen druiven in huis. Kan dat ook en hoe dan?
pi_88133689
Dat kan maar ik zou wel uitkijken met velletjes (eraf halen) en pitjes (eruit halen). En wel doorsnijden niet in het geheel geven. Je kunt het ook prakken en met een lepeltje geven.
pi_88133697
Hier snij ik druiven altijd 1 of 2 keer door. Ligt aan de grote. :)
Of inderdaad even prakken kan ook :)
pi_88133705
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 00:05 schreef Marlinde het volgende:
Nu jullie het zo hebben over het onder het dekentje verstrikt raken wil ik toch wel heel graag een combi slaapzak, maar ze zijn zo duur!
Die prijzen vallen ontzettend mee als je bedenkt dat je dan niet telkens weer een nieuwe slaapzak hoeft te kopen in een nieuwe maat en voor een nieuw seizoen. In de slaapzak die Ivan heeft kan hij slapen tot hij 2,5 (!) is.

Becky, op zich mag je druiven geven vanaf 6 maanden (volgens het introductieschema op borstvoeding.com). Ik zou er zelf niet mee beginnen omdat ze best hard zijn en kinderen zich er makkelijk in kunnen verslikken. Als je ze wel wilt geven, snijd ze dan door de helft. Ik ben zelf begonnen met fruitsoorten als banaan, peer en mango.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:11:33 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_88133711
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die prijzen vallen ontzettend mee als je bedenkt dat je dan niet telkens weer een nieuwe slaapzak hoeft te kopen in een nieuwe maat en voor een nieuw seizoen. In de slaapzak die Ivan heeft kan hij slapen tot hij 2,5 (!) is.

Becky, op zich mag je druiven geven vanaf 6 maanden (volgens het introductieschema op borstvoeding.com). Ik zou er zelf niet mee beginnen omdat ze best hard zijn en kinderen zich er makkelijk in kunnen verslikken. Als je ze wel wilt geven, snijd ze dan door de helft. Ik ben zelf begonnen met fruitsoorten als banaan, peer en mango.
Klopt. Eva heeft nog best lang in die groene geslapen (foto hierboven) maar sinds een paar maanden slaapt zij gewoon onder een dekbed, zonder slaapzak. En ze moet nog 3 worden.
pi_88133712
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 08:58 schreef becky27 het volgende:
Even een korte vraag, wil Noortje zo wat fruit geven maar heb alleen druiven in huis. Kan dat ook en hoe dan?
Druiven kunnen ze wel krampjes van krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88133713
Nog een opmerking over het snijden van fruit: op borstvoeding.com wordt juist benadrukt dat het goed is om stukken vast voedsel niet te klein aan te bieden. Een stuk eten kan dan makkelijker per ongeluk in de keel belanden terwijl het kindje het niet verwacht of terwijl het eten nog net iets te groot is om goed door te slikken. Het verslikkingsgevaar wordt hiermee groter. In het algemeen wordt geadviseerd om stukken te geven die groot genoeg zijn om ervoor te zorgen dat een kind echt moet eten, maar klein genoeg om vast te kunnen pakken.

Ik denk dat Ivan in het begin moeite zou hebben gehad met het vastpakken van druiven. Ik zou prakken de voorkeur hebben gegeven boven het voeren van druiven.
pi_88133762
Maar vanwege het velletje moet je een druif juist wel snijden.
Anders kan het velletje van de druif de slokdarm (of was het nou iets anders) verstoppen zeg maar. Daarom altijd door de helft doen!
pi_88133785
Dat zei ik toch ook? Maar het is wel belangrijk om te bedenken dat er ook verslikkingsgevaar optreedt doordat je iets te klein maakt. Ik zou een druif bijvoorbeeld niet gauw 2 keer doorsnijden. Het is de bedoeling dat een kindje echt eet en niet alleen slikt. En ik vind druiven voor een kindje dat net 6 maanden is een beetje hoog gegrepen. Ik geef Ivan wel met een gerust hart druiven, maar hij is alweer bijna een jaar oud! Moraal van het verhaal: het zou mijn voorkeur hebben om de boodschappen af te wachten en banaan of peer te geven.
pi_88133836
:@ Ben nog niet helemaal wakker.
En ga dat vandaag niet meer worden.

Mart krijgt ook pas druiven sinds hij echt 'koud' op zijn eten.
Het is bij hem niet meer, hap en slik.
pi_88133843
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Shandaly, welkom hier met Lars! Deze gelegenheid vraagt natuurlijk wel om een fotootje!
Ok! Deze twee zijn van onze vakantie van twee weken geleden, dus bij vijfenhalve maand, maar nog even de meest recente die ik heb:
Lekker spetteren in het water
"Waar blijft dat bloemkoolhapje nou?!"

We zijn een week of twee, drie geleden eigenlijk best drastisch veranderd qua voeding. We zijn gestopt met borstvoeding; ik viel een beetje droog. Het kolven op het werk was bijna niet meer te doen, kostte alleen maar ontzettend veel tijd en frustratie. En toen kreeg ik ook nog eens het idee dat hij 's ochtends en 's avonds niet genoeg kreeg, dus hebben we maar de knoop doorgehakt, en zijn we ermee gestopt. 24 weken bv, toch nog best goed, nietwaar? In dezelfde tijd zijn we begonnen met groentehapjes. Lars is voornamelijk fan van bloemkool. Worteltjes en broccoli gaat... maar courgette was echt geen succes. En fruit is voorlopig ook nog erg lastig. Banaan krijg ik er niet in, appel een heel klein beetje... iemand een lekker alternatief?
Afgelopen week op het consultatiebureau zeiden ze dat we al konden beginnen met diksap en broodkorsten... maar ik vind dat nog zo vroeg... :?

Vanmiddag gaan we weer eens bij z'n oma op bezoek. Ben benieuwd of hij daar ook een beetje wil slapen... zullen in ieder geval eens weer verse fotootjes maken!
pi_88133908
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:30 schreef ymme het volgende:
:@ Ben nog niet helemaal wakker.
En ga dat vandaag niet meer worden.

Mart krijgt ook pas druiven sinds hij echt 'koud' op zijn eten.
Het is bij hem niet meer, hap en slik.
ik zie het :+
(het is kauwt)

Hoi Lars!

Florian is ondeugend _O- Op het kattenvoer af, dan naar mij kijken, toch verder gaan en hard lachen als je hem er met een 'nee' vandaan haalt.
En waar je hem dan ook neerzet, hij gaat meteen weer :')
pi_88133925
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:40 schreef freecell het volgende:

[..]

ik zie het :+
(het is kauwt)

Hoi Lars! Brood kan vanaf een maand of 8 dacht ik :) een korstje zou ik met een maand of 7 al wel doen...
En qua fruit: probeer eens peer of banaan? Dat wordt hier verslonden :P

Florian is ondeugend _O- Op het kattenvoer af, dan naar mij kijken, toch verder gaan en hard lachen als je hem er met een 'nee' vandaan haalt.
pi_88133944
Wat zit Lars al mooi in zijn kinderstoel! Ivan zakte rond die periode nog behoorlijk onderuit. En 24 weken borstvoeding geven is prachtig, daar mag je trots op zijn!

Ik opperde net peer. Heb je peer al geprobeerd? Ik vond het heel fijn fruit om in het begin te geven, lekker sappig en zacht maar ook zoet en waarschijnlijk lekker voor veel kindjes. Het enige nadeel is dat het glibberig is om vast te houden (maar dat probleem heb je niet als je fruit geprakt/gepureerd aanbiedt). Peer is ook nog eens erg gezond.

Met broodkorsten kun je inderdaad al beginnen, en daar hoeft hij echt niet iets van binnen te krijgen. Het wennen aan eten, het leren kauwen en sabbelen is al genoeg. Het advies om diksap te geven vind ik een beetje gek. Nu je geen borstvoeding meer geeft kun je stilletjes aan water gaan introduceren. Ik zou pas (een klein beetje) diksap toe gaan voegen als hij water echt niet lijkt te lusten.
pi_88133964
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:40 schreef freecell het volgende:
Haha, kattenvoer oefent op véél kindjes een grote aantrekkingskracht uit. Het is een van de weinige dingen die we hier gewoon buiten bereik hebben neergezet.
pi_88133983
Doe je dat water dan in een flesje? Of introduceren we dan ook meteen al het drinken uit een bekertje?
Fruit hebben we tot nu toe altijd geprakt... en volgens mij heeft hij net zowaar wat appel ook echt binnengekregen...

Ow.. kattenvoer wegzetten... dat moeten wij binnenkort ook denk ik. Je kan het nog niet echt tijgeren of kruipen noemen nu, maar Lars komt wel vooruit!
pi_88134075
Wij zijn meteen begonnen met drinken uit een beker, maar je kunt ook een (anti-lek)tuitbeker proberen of een rietbeker. Ik weet niet hoe haalbaar drinken uit een rietbeker is voor een jonge grote baby, want daar heb ikzelf geen ervaring mee. Maar ach, het eten en drinken staat nu niet alleen in het kader van proeven maar ook in het kader van oefenen. Het is nog niet erg als het de eerste weken of maanden allemaal niet zo lukt.

Ivan is bijna een jaar oud en krijgt nog dagelijks 400-500 ml melk uit een fles. Hij drinkt bij elke maaltijd water uit een beker (met hulp, vanzelfsprekend, anders wordt het een knoeiboel), maar hij krijgt denk ik ook genoeg vocht uit melk en vast voedsel als fruit. Het duurt in ieder geval nog wel een tijdje voor Lars zijn vocht voornamelijk uit andere bronnen dan melk uit een fles zal moeten halen. Dus: no worries en lekker oefenen!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:04:39 #180
300054 Marlinde
pi_88134153
Free: Wat fijn dat hij minder last lijkt te hebben :)

Ymme: Wat knap van Mart O+

Claudia: Je hebt helemaal gelijk. En dan nog is veiligheid belangrijker dan geld! Dus ik zit nu rond te neuzen op marktplaats, daar staan ze voor zo rond de 30 euro op :)

Shandaly: Welkom hier met je leuke kereltje O+

Tessa heeft vreselijk geslapen vanaf 02:00. Dus in ons bed gelegd de hele nacht verder lopen woelen en miepen :'( Dr voetjes steeds op mn buik en dr handjes in mn haar O+ Ze heeft gewoon de hele nacht zonder slaapzak en deken geslapen terwijl ze dat normaal altijd wel heeft en dan nog best koud is 's ochtends! Ze heeft het zo heet gehad vannacht!
Vanmorgen was haar temp 38,5 net uit bedje, dus dat was te doen. Dalijk weer tempen, ze voelt nog erg warm, maar ze speelt/lacht/kletst (baba & mama O+ ) en drinkt en eet goed, dus ik maak me geen zorgen verder :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:09:50 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88134207
Shandaly, welkom!

quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 00:00 schreef Incantrix het volgende:
Trouwens, wat voor slofjes/schoentjes hebben jullie voor jullie kleintjes? Nu Stef bijna zonder helm mag is het tijd geworden om daar eens naar te kijken. Nu mag hij dat niet, omdat hij dan zijn warmte niet kwijt kan. Ik heb dus geen idee; de slofjes die we nu gebruikt hebben omdat hij ziek was en dus zijn helm niet opmocht zijn eigenlijk een soort van te klein en hij doet ze ook telkens uit :')
Wij hebben deze sinds kort en ik ben er heel erg tevreden over. Flexibele zool en toch heel stevig. Echt 'schoentjes'. Harry heeft ze nog niet zelf uitgetrokken tot nu toe.

Wat leuk dat Tessa papa zegt! EN wat sneu dat ze nog ziek is...

Hier zegt Harry ook al een tijdje mama/baba maar niet als hij ons per se ziet. HIj maakt gewoon het geluid zoals hij ook gilt of aah/eh zegt. Wel typisch: hij maakt altijd hetzelfde geluid als hij een hond ziet.

Als je kind gewend is hele stukken fruit te eten, dan kun je best een halve druif geven. Maar als je kind het niet gewend is, zou ik het niet doen en inderdaad geprakt geven.
Hier zijn we trouwens meteen begonnen met drinken uit een beker. Dat gaat inmiddels prima en zonder morsen. Hij slokt zo echt halve bekers bv/thee op en daarna komen een paar flinke boeren :D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:15:33 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88134262
En alternatieven voor appel en banaan: peer, mango, abrikoos, perzik, pruim, meloen...
Anders geef Lars eens een stuk banaan in de hand. Grote kans dat hij daar beter van eet.

Harry heeft trouwens gisteren asperges op! De broccoli die ik voor hem gemaakt had, beliefde meneer niet. Wel de asperges van oma 8)7
pi_88134337
Die harry toch. Hij weet wel wat lekker is ;)

Hoe doen jullie dat toch met die schoentjes aantrekken? Hier lukt het echt bijna nooit. Hij kromt zijn voet, waardoor ik kan duwen en doen wat ik wil. Maar het lukt me niet! *zucht*

Freecell jij wakkere ;)
pi_88134370
Iedereen die gaat trouwens veel plezier op de Utrecht meet!
Ooit... oooit.. gaan wij ook aan zoiets meedoen ;) Vooralsnog maar eens beginnen met de secret santa :D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:03:48 #185
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88135071
hoi hoi, heb de druifjes geprobeerd, ontveld, zaten geen pitten in, en geprakt, een beetje dan. Ben nog geen prakheld iig. Ze vond het iig heel lekker! Vooral het sap volgens mij.

Ik geef Noortje ook wel eens banaan uit het vuistje, dat vind ze zelf heel leuk iig en ze eet ook echt stukjes banaan eraf.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:45:21 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88139391
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 10:21 schreef ymme het volgende:
Hoe doen jullie dat toch met die schoentjes aantrekken? Hier lukt het echt bijna nooit. Hij kromt zijn voet, waardoor ik kan duwen en doen wat ik wil. Maar het lukt me niet! *zucht*
Geen idee. Ik prop gewoon zijn voeten erin :D
Maar hij houdt ze (bij mij) vrij recht. SOms kromt hij wel zijn tenen maar met wat friemelen gaat het dan vanzelf goed zitten. Mijn man vindt het ook maar lastig en krijgt de sloffen/schoentjes vaak maar moeilijk aan :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:05:58 #187
95408 Incantrix
pi_88140104
Shandaly, welkom hier! *O*

Asy, dank je wel voor de tip! Zoiets zocht ik echt precíes, en ze zijn nog leuk ook O+ Dankdankdank!

Ik bedacht me vanmorgen toen ik opstond dat ik gisteren ben vergeten BJ veel sterkte te wensen met de uitvaart van haar opa en haar toespraak. Had er donderdag nog wel aan gedacht, maar ik vond dat zo suf om vantevoren te doen. Had ik achteraf toch maar beter wel kunnen doen :{ BJ, hoe is het allemaal gegaan? :* :*

Wij zijn vanmorgen weer wezen zwemmen en oh boy, wat vind Stef dat toch gewéldig O+ Op een gegeven moment moesten we de kindjes met hun kontje op de kant zetten en dan aftellen en ze in het water laten plonzen. Dat deed ik zo'n keer of 4 en toen was ik er wel klaar mee, maar daar was Stef het eigenlijk niet zo mee eens: hij begon heel hard te "HUUUUUUUUUUUUUUUUU!!" -en en naar de rand van het zwembad te spartelen. Hij wilde gewoon nog een keer O+

Meetende mensjes tenslotte, ik hoop dat het gezellig is/was en ik ga lekker meegenieten met de foto's :) Na mijn verhuizing wil ik zéker ook een keer meemeeten, maar voor nu was het even minder handig enzo :)
3!
pi_88140651
Wij hebben vrij lang moeten zoeken naar geschikt fruit voor Thomas. Meneer wou in het begin namelijk geen appelsiensap, pompelmoessap, appel, banaan, ... En toen zijn we met peer begonnen. Vond hij heerlijk :Y *O* Daarna perzik ingevoerd en dan gestart met het toevoegen van kleine stukjes appel en banaan. En nu eet hij eigenlijk alle soorten fruit die we hem aanbieden (ook pruimen, nectarine, kiwi, ...).

En voor de rest heb ik eigenlijk weinig nieuws :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:34:22 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88140873
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:05 schreef Incantrix het volgende:
Asy, dank je wel voor de tip! Zoiets zocht ik echt precíes, en ze zijn nog leuk ook O+ Dankdankdank!
Graag gedaan. Als 'ruil' moet je dan maar dat übercoole broekje uit het fototopic voor Harry reserveren ;)
pi_88151150
De foto's van de meeting in het andere topic zien er erg gezellig uit!

Hier hebben we gisteren voor het eerst mandarijn gegeven. Ik vond het eigenlijk ook nog een beetje eng met die velletjes. Dus ik heb ze maar kleiner gesneden. Iemand ervaring mee?

Becky, wij begonnen met bijvoeding bij 6 maanden en 3 weken. We hadden niet eerder een afspraak bij de dietiste. Ze vertelde wel dat je idd niet heel veel langer moet wachten met introduceren. Ze hoeven het nog niet allemaal te accepteren, maar je moet wel beginnen met aanbieden.

Thomas eet trouwens alles tot nu toe, Dus ik dacht van de week, laat ik eens spuitjes proberen. Dat ging er ook met smaak in :o (is dit wel mijn kind???)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:39:41 #191
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88151747
hey hoi; lief dat je aan me denkt Icantrix. Het was een heftige zware dag, maar de toespraak ging gelukkig goed. Ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb, het laatste eerbetoon aan mijn lieve oude opa... O+
maar ik moet eerlijk zeggen dat het alles, met het overlijden van mijn tante nog vers in het geheugen, toch een beetje meer impact op me heeft dan ik had verwacht.
Ik ben echt dood en doodmoe, zit er ff enorm doorheen. Vanavond maar op tijd slapen, want morgen weer werken.
Ik lurk hier wel mee hoor, maar voel me dus ff niet lekker genoeg om sociaal te zijn... ben ff heel egoistisch met mezelf bezig...

sorry allemaal
pi_88152425
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
hey hoi; lief dat je aan me denkt Icantrix. Het was een heftige zware dag, maar de toespraak ging gelukkig goed. Ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb, het laatste eerbetoon aan mijn lieve oude opa... O+
maar ik moet eerlijk zeggen dat het alles, met het overlijden van mijn tante nog vers in het geheugen, toch een beetje meer impact op me heeft dan ik had verwacht.
Ik ben echt dood en doodmoe, zit er ff enorm doorheen. Vanavond maar op tijd slapen, want morgen weer werken.
Ik lurk hier wel mee hoor, maar voel me dus ff niet lekker genoeg om sociaal te zijn... ben ff heel egoistisch met mezelf bezig...

sorry allemaal
Geen sorry zeggen hoor :* . Gewoon doen voor jezelf zoals nodig is en goed voor jezelf zorgen. :Y
pi_88165465
BJ: :* Erg heftige tijd voor je. Geniet van je gezin en wees egoistisch. Dat mag best!
Sterkte en werk ze :*
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:37:01 #194
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_88166393
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:31 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ok! Deze twee zijn van onze vakantie van twee weken geleden, dus bij vijfenhalve maand, maar nog even de meest recente die ik heb:
[ afbeelding ]Lekker spetteren in het water
[ afbeelding ]"Waar blijft dat bloemkoolhapje nou?!"

Welk Centerparcs was dat? Wij zijn twee weken geleden naar de Kempervenne geweest.
pi_88179599
Wij zaten in Erperheide, bij Peer in België. (Spannend, voor het eerst naar het 'buitenland"!)
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:54:25 #196
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88181123
Leuk Shandaly, daar zijn we samen volgens mij wel eens geweest, maar dus nog niet met Daan. Volgend jaar misschien wel.

BJ, :*

Hier nog kindjes problemen gehad met het wintertijd?? Daan sliep gelukkig tot half 8 (nieuwe tijd)
dus we konden in het reguliere schema doorgaan.
pi_88182070
mwoa problemen...
Hannah werd vanochtend wel om 7 uur oude tijd wakker, maar ik heb haar wel een uurtje langer wakker gehouden. Ze ligt nu dus net 20 minuutjes in bed. Ik ben benieuwd of ze dan ook morgen om 7 uur nieuwe tijd wakker wordt.
pi_88182780
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 19:23 schreef octopussy het volgende:
mwoa problemen...
Hannah werd vanochtend wel om 7 uur oude tijd wakker, maar ik heb haar wel een uurtje langer wakker gehouden. Ze ligt nu dus net 20 minuutjes in bed. Ik ben benieuwd of ze dan ook morgen om 7 uur nieuwe tijd wakker wordt.
baby met jet-lag: check :)

5:30 hier vanmorgen. wakker-wakker :D
pi_88183089
grmbl.

hier is normaal gezien in het weekend het spul wakker rond 7 uur, half 8 zo en tevreden tot een uurtje of 8, half 9 zo. vandaag waren ze allebei om half 7 wakker (oude tijd) :X en het was ook nog eens papa's uitslaapdag (volgende week mag ik!)
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:52:00 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88183229
Dat heb je dan niet handig aangepakt Simmu! ;)
pi_88183361
Jullie pakken het ook gewoon niet handig aan. Ik verzet de klok pas na het opstaan. Zo worden we allemaal op een gewone tijd wakker en duur het alleen wat langer tot het 800uur is zeg maar. :P
pi_88185433
Hier niet zoveel problemen met tijd. We hebben kunnen uitslapen tot 9.00 nieuwe tijd *O* _O_ *O* (wel met een fles om 6.00 oude tijd, maar die doet lief altijd *) ). Daarna nog lekker in bed gestoeid tot 10.00 en fruithap/ontbijt met z''n drieen. Heerlijk zo'n weekend O+ .
Oja, en we hebben vandaag voor het eerst met z'n drieen tegelijkertijd hetzelfde avondeten gegeten, dat ging ook super. Dat ging eerst niet omdat Thomas altijd om 17.00 HONGER had, en niet te genieten was als hij nog langer moest wachten. Hopelijk gaat dat vanaf nu makkelijker, het is zoooo gezellig.
pi_88185536
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jullie pakken het ook gewoon niet handig aan. Ik verzet de klok pas na het opstaan. Zo worden we allemaal op een gewone tijd wakker en duur het alleen wat langer tot het 800uur is zeg maar. :P
Jen ging gister gewoon extreem laat naar bed, dat werkt ook.
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:42:29 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88185712
(Hier werd mijn dreumes om 4.15 (nieuwe tijd) wakker, snel een fles erin (geen lichten aan gedaan, helemaal stil) en die is weer gaan slapen daarna. Peuter werd om 6 uur nieuwe tijd wakker, daar snel en fles Brinta in en toen hebben we met z'n allen tot 7.30 geslapen! *O* En dat terwijl dreumes dus meestal idd om 6 uur (oude tijd) echt klaarwakker is).
pi_88185841
Jen werd om 7 uur nieuwe tijd wakker, maar die had ik wijs gemaakt dat het nog heel vroeg was omdat het nog donker was buiten en toen ging ze weer slapen.
pi_88186398
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 20:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen ging gister gewoon extreem laat naar bed, dat werkt ook.
Hier ook gewoon een uurtje later dan normaal naar bed gedaan, 20 uur dus :)

Oudste was om half 7 wakker en helaas maakte die Dyuon ook wakker met zn gehyper.
pi_88186493
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:54 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hier ook gewoon een uurtje later dan normaal naar bed gedaan, 20 uur dus :)

Oudste was om half 7 wakker en helaas maakte die Dyuon ook wakker met zn gehyper.
Hier was het 10 uur... Kwart voor 10 liep Jen nog buiten achter me aan.
pi_88186641
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 20:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier was het 10 uur... Kwart voor 10 liep Jen nog buiten achter me aan.
Dat houden ze hier echt niet vol :D
pi_88186823
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:57 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Dat houden ze hier echt niet vol :D
Zij normaal ook niet, maar ze sliep overdag heel laat, en meteen 2,5 uur. Dus later gegeten en daarna op visite bij opa en oma. Toen was het dus 10 uur voordat ze op bed lag.
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:00:46 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88186856
Hier was er vanmorgen eentje vroeg wakker, zelfs voor de oude tijd ;)
En op de een of andere rare manier is hij nu nog klaarwakker. Ik heb hem al 2x in bed proberen te leggen maar hij is echt klaarwakker. Zit hier nu in de box te spelen. :?
pi_88187597
Harry toch, ga eens lekker slapen :*
pi_88187754
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zij normaal ook niet, maar ze sliep overdag heel laat, en meteen 2,5 uur. Dus later gegeten en daarna op visite bij opa en oma. Toen was het dus 10 uur voordat ze op bed lag.
Ahh ok, dat zijn uitzonderingen ;) Dan zou de oudste het hier ook nog wel volhouden :)
Die was gisteren toch al bekaf vanwege zn verjaardagsfeestje, met moeite nog een paar kipnuggets naar binnen gewerkt.
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:14:04 #213
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88187757
hmmm Evie ging gister om 20:15 naar bed en sliep tot vanmorgen 9:45 uur!! nieuwe tijd!
OMG; ze was denk ik (ook) moe...
:o :@ :Z
pi_88187936
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 21:14 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ahh ok, dat zijn uitzonderingen ;) Dan zou de oudste het hier ook nog wel volhouden :)
Die was gisteren toch al bekaf vanwege zn verjaardagsfeestje, met moeite nog een paar kipnuggets naar binnen gewerkt.
Ja! Het is normaal tussen 7 en 8 bedtijd... Daar wijken we eigenlijk niet vanaf. Maar opa en oma konden steeds niet overdag, dus toch maar in de avond afgesproken. Ze had haar pyjama al aan, omdat ik niet had verwacht dat ze wakker zou blijven.
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:35:29 #215
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88189244
Hier is Noortje normaal rond 06.00 uur wakker, nu 04.45 nieuwe tijd, WAKKER dus....en ik ook :'( Het was 'mijn beurt'
We hebben met moeite Noortje tot 19.00 uur wakker gehouden maar die was gaar, overdag ook maar 2 uur geslapen.

Ga dus fijn na sytycd een dutje doen. Morgen weer werken *gaaaaaap*
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:40:39 #216
300054 Marlinde
pi_88189596
Hier houden de drama nachten niet op....kleine meid heeft nog steeds koorts :'( ze ligt al bijna anderhalve week bij ons in bed en word heel vaak huilend wakker, want ze wil de speen en door haar neus ademen en slapen, maar dat gaat niet als je neusje potdicht zit!

Ze had vanavond een enorme huilbui (en nog steeds geen idee waarom), maar ik kreeg haar voor het eerst niet stil :'( Ik heb gewoon mee zitten huilen, vond het zo erg! Mn kleine meid moet beter worden!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:43:06 #217
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88189758
Marlinde, heb je al eens Otrivin baby geprobeerd? Daar blijft bij Daan de neus minimaal 6 uur open. Beterschap voor je meisje, en sterkte voor jou! :*
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:08:46 #218
300054 Marlinde
pi_88191435
Hebben we ook al geprobeerd, ook luuf, ook dat ze wat hoger ligt, maar het helpt allemaal niks :'(

Dankje :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88191655
Arme Tessa, snel beter worden meisje :*
pi_88191702
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 22:08 schreef Marlinde het volgende:
Hebben we ook al geprobeerd, ook luuf, ook dat ze wat hoger ligt, maar het helpt allemaal niks :'(

Dankje :*
En een ui?
pi_88191849
Ik geloof dat we hier wel blij mogen zijn met 2 kids die zelden ziek zijn. Dyon is tot nu toe (even afkloppen) alleen nog maar ziek (koorts) geweest door tandjes volgens mij.
Blijkbaar van mama geërfd, ben ook echt zelden ziek.
pi_88199407
Achossie, arme Tessa. Ik heb ook geen tips voor je Marlinde.

Hier ook een meisje dat niet helemaal lekker in haar vel zit. Ze heeft een vervelend hoestje waardoor ze zelfs af en toe moet overgeven. En ze "piept" een beetje als ze ademhaalt. Zometeen toch maar even naar de dokter om ernaar te laten luisteren. Ik belde eigenlijk om te vragen of ik er iets aan kon doen (buiten het smeren van Luuf om), maar ze wilde haar toch even zien. Ze heeft sowieso geen koorts, dus ik hoop dat het meevalt.

Hier overigens geen wintertijd jetlag. Ze heeft vanmorgen en gistermorgen gewoon zoals altijd om ongeveer 7:30 de fles op. En dat was in de zomertijd ook zo. Fijn dat ze er tot nu toe geen last van heeft in ieder geval. :)
pi_88199566
Noh Tessa ;(

Met een piepende baby zou ik ook even heengaan inderdaad :Y Gewoon even wat flinkere luchtweginfecties uitsluiten. En als er niks ernstigs is, kan je haar misschien smeren tegen het piepen ;)

Hier voornamelijk snot ;) En dat is zo lastig met de speen....

Maar vanmorgen twee kinderen wakker om 6:30. Dat is acceptabel!

Is Harry nog gaan slapen gisteren? ;)
pi_88199660
Free, dat is een mooie tijd inderdaad! Lekker hoor! Als ze er in het weekend dan nog een uurtje achteraan plakken zou het helemaal mooi zijn ;)

Op zich maak ik me niet zo heel snel druk om Lisa, maar we wonen bij m'n schoonvader en die vond dat ik gisteren al de HAP moest bellen. Dat ging me net iets te ver, want zo erg klonk en klinkt het ook weer niet, maar op zich wel een ok om er even naar te laten luisteren inderdaad. :Y
pi_88199787
Citrus was vanaf 9 maanden toch? :?

Ik zit er over te denken om hier eens appel te gaan introduceren vandaag :) Heb nog een hele kudde compote in de diepvries :D
pi_88200308
He meiden, heb net een poging bijlezen gedaan, maar er is weinig blijven hangen ben ik bang om overal persoonlijk op te reageren... sorry :@

BJ, jou wil ik nog wel even een :* doen, wat fijn dat de toespraak goed is gegaan. Lijkt me heel moeilijk, en als de tijd komt lijkt me ook niet dat ik iets zal doen... zo'n held ben ik niet. Knap hoor! En sterkte komende tijd natuurlijk! Ook voor je oma.

Zieke kindjes (in elk geval Tessa las ik)... :* Marlinde, gewoon de ha(p) bellen als je het niet meer vertrouwt of weet hoor! En ui werkt hier inderdaad ook als een tierelier.

Minke doet niet aan wintertijd heeft ze besloten, die zit nog volledig op de oude tijd... maakt mij niet veel uit verder, maar met een redelijk druk weekend waarin ze maar 1 slaapje (wel lang gelukkig) overdag heeft gehad, ligt ze er zo vroeg in dat ze wel de klok rond slaapt, maar da's dan alsnog 6 uur... Maar ze was wel heerlijk vrolijk vanochtend.

Zo nu, weer aan het "werk"... dus kan ik weer een beetje gaan reageren hier ;)
pi_88201654
half 6 vanochtend :X

toen ging hij spelen. luid. dus toen ging de papa er naartoe. en toonde ons ventje dattie weliswaar gecorrigeerd 6 maanden is, maar mentaal toch echt 8 maanden, want vanaf toen was het zeuren en dreinen om de papa. ook eenmaal beneden in de box. geen papa boven de box --> drein! zeur! griep& piep!

grmbl weer
pi_88201660
He Tessa toch. Nog steeds ziek. Snel beter worden kleine meid :*

Hier geen last gehad van de wintertijd. Mart was zaterdagavond helemaal niet moe. En ging pas om 20u30 slapen. Terwijl normaal 19u00 echt max is. Gisteren lag hij er dan ook om 19u00 stipt in en meteen gaan slapen. Zondag werd hij netjes om 07u00 wakker :)
pi_88201722
Wij zaten vannacht om 02:00 bij de spoedeisende hulp. Hj bleef maar huilen en zat onder de vlekjes. De dokter denkt de 6e ziekte.. Hij heeft ook dikke amandelen. Arm kind. Steeds even slapen en dan weer huilen van ellende. Hij slaapt nu nog. Denk dat ik hem om 11:00 ff wakker maak voor een fles. Hij wilde gisteravond en vannacht niks hebben -O-

Beterschap met Tessa Marlinde :*
pi_88202256
Oh Vlindur. Arme Rienk toch.
Sterkte :*
pi_88202550
Arme Rienk...
Kyllian heeft dit jaar de vijfde ziekte gehad, lijkt daar ook op, maar ik weet niet wat eigenlijk precies het verschil is met de 6e ziekte.
Sterkte ermee :*
pi_88202707
Och Rienk toch... 6e ziekte heeft MInke ook net achter de rug, maar zonder veel problemen gelukkig, dit klinkt veel heftiger. Bah! :*
  maandag 1 november 2010 @ 11:01:40 #233
300054 Marlinde
pi_88202741
Ach arme Rienk! Snel beter worden hoor mannetje!

Hier is Tessa nog steeds ziek met nog steeds boven de 39 graden koorts (nu 39,5) Ze heeft weer een zetpil gekregen, want ik merkte echt aan dr dat het niet lekker ging. Hangen, miepen, niet spelen, duf...
Ze drinkt verder wel goed, dus ik kijk het nog even aan, maar mocht ze zo hangerig en vooral duf blijven gaan we langs een dokter...
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88202808
Tessa ook nog ziek....nogmaals beterschap!

Ik ben gewoon sinds tijden kinderloos :D Ben vrij, maar heb Dyon wel naar het kdv gebracht zodat ik alle aandacht even heb voor zn broer die vandaag zn eerste wenochtend op school heeft. Over een uurtje kan ik hm weer ophalen.
pi_88202945
Ach arme Rienk, bah wat verschrikkelijk is dat om je kind zo ziek te zien.
Konden ze nog wat voor jullie doen Vlindur? Of kan je alleen pijnstillers geven

BJ, een :* voor komende tijd.

Geniet van je vrije dag Meimeltje! Spannend voor Kyllian en jou

Hier geen last van het uur gelukkig, maar wel al nachtenlang een kind wat rond 01.00 hard huilend wakker wordt en zich niet laat troosten in eigen bedje.
Hij weet gewoon dondersgoed wat hij wil: bij ons in bed.
Zodra ik hem dus oppak is hij stil en leg ik hem bij ons neer gaat hij gewoon direct slapen, leg ik hem echter in zn eigen bed gaat hij meteen huilen met een hoger volume.
-O-
en ik riep hier laatst nog wel dat kinderen zich dat vast nog niet aan konden wennen :')
Ga het vannacht eens proberen om een beetje melk te geven zonder dat ik hem uit bedje haal.
Komt vast wel weer goed, ik wil het patroon alleen graag gauw doorbreken want ik slaap zelf slecht als hij naast me ligt te woelen
pi_88203076
Poppejans, lastig zeg...
Ik denk zeker dat het gewenning is, hier nog 1 die daar 'last' van heeft.

Vannacht was het echter niet Dyon die wakker werd, maar zn broer die 1 keer een bloedneus had (leuk hele bed weer onder bloed dus) en de 2e keer een natte broek (spanning voor 1e schooldag?).
Dyon heeft dus doorgeslapen! Het lijkt echt steeds beter te gaan, maar dan wel met een fles 's avonds laat.
pi_88205903

VlekjesRienk -O-

Oh lastig Poppejans! Succes met dat flesje melk :Y

Meimeltje; Heeft Kyllian vaker zomaar een bloedneus? Wat raar joh. Wel fijn dat Dyon een keer doorsliep! Nu beide nog! Rienk heeft tot 8 maanden een avondfles gehad. Daarna zijn we gestopt en vond hij het ook wel prima. Normaal slaapt hij nu van ± 20:00 tot een uur of 7.
Maar de laatste paar dagen dus niet ;( :O
  maandag 1 november 2010 @ 12:56:19 #238
265732 Keshet
pi_88206327
Vlindur, zo zag Emma er een tijdje geleden ook uit. Was volgens de huisarts 5e ziekte.
(Maar, volgens haar was Emma's liesbreuk ook een opgezet kliertje, dus heb ik er mijn twijfels bij. :+ )
Beterschap in ieder geval!
pi_88206382
Noh Rienk... dat moet bijna wel jeuken :X
pi_88206617
Aan de vlekjes te zien zou ik ook zeggen vijfde ziekte, maar zoals ik al zei weet ik niet wat de zesde ziekte inhoudt. Heeft hij last van jeuk?
Kyllian heeft vaak een bloedneus ja, al vanaf zn 1e jaar. Vooral in de zomerperiode met warmte krijgt hij spontane bloedneuzen. De huisarts wil hm nog niet door verwijzen omdat ze het bij jonge kinderen nog zoveel mogelijk uitstellen. Mijn bloedvaten in mn neus zijn zo tussen mn 8e en 12e geloof ik dichtgebrand. Heeft ie dus van mij geërfd die dunnen bloedvaten. Maar lastig is het soms wel.
Hoop dat Dyon er geen last van gaat krijgen, maar die lijkt wel een iets minder gevoelige (dunne) huid te hebben en wie weet ook dikkere bloedvaten ;)
pi_88206688
6de ziekte is eerst 3 dagen koorts en dan 3 dagen rompvlekjes (selene heeft die gehad).

beterschap voor alle zieke kindjes!
pi_88208125
5e ziekte:

Symptomen

Het kind krijgt kleine en grote vlekjes door elkaar, soms iets verheven boven de normale huid en felrood van kleur, eerst in het gezicht, dan op billen, armen, benen en romp. De huid gloeit en voelt warm aan. De vlekjes kunnen jeuken. Het kind kan hangerig zijn en lichte verhoging hebben. Vlekjes verbleken in vier tot zes dagen. Meestal wordt het kind nauwelijks ziek. Het kind krijgt regelmatig ook gewrichtsklachten aan polsen, rug en knieën. De rode vlekken kunnen een hevig branderig gevoel van binnenuit geven, waarvoor pijnstillers gegeven kunnen worden. Oorzakelijke behandeling is niet mogelijk. De uitslag is na vijf tot negen dagen weer weg, maar kan onder invloed van warmte, kou, inspanning of stress weer terugkomen. Ook volwassenen kunnen de ziekte doormaken, indien dit niet op de kinderleeftijd gebeurde. De klachten zijn dan vooral gewrichtsontsteking, vaak in de vingers. Dit geeft aanleiding tot op reuma lijkende klachten van de handen en kan maanden aanhouden.

6e ziekte:
Verschijnselen

De ziekteverschijnselen bestaan uit een vrij plots optredende, enige (meestal 3 tot 5) dagen durende hoge koorts, (39 tot 40,5 °C), meestal zonder duidelijke lokaliserende symptomen zoals oorpijn of een zere keel. De koorts zakt dan vrij abrupt waarna het kind een uitslag ontwikkelt. Soms gaat de uitslag gepaard met keelontsteking, oorontsteking en/of vergroting van de lymfeklieren in hals en nek. Het kind hoeft geen erg zieke indruk te maken en een koortswerend middel zoals paracetamol is meestal reeds voldoende. De ziekte gaat binnen enkele dagen vanzelf over.

In Rienk zijn geval zou de 6e ziekte echt perfect passen :Y Die was eerst ook ziek (Daarom ook niet naar de Utrecht meet) en nu heeft hij vlekjes en zere keel :{

Wat apart joh, die bloedneuzen, vervelend vooral ook!

Freecell, Hij zit er eigenlijk niet aan. Behalve toen hij op de foto ging, toen ging hij met zijn handje wel even krabbelen :Y

Hij heeft een dikke papfles gehad en ligt nu weer te slapen. In pyjama, maar zonder puckababy en dat gaat nog goed ook. (zonder omdat hij dan meer bewegingsvrijheid heeft. Hij heeft 39.0 graden koorts en is een beetje suf. Vind het best wel eng ook :{
pi_88208358
6e ziekte is dus wat heftiger vanwege de hoge koorts erbij. Thnx voor de info ;)
Sterkte met je kleine man. Gelukkig kan hij wel slapen.
pi_88208456
Vlindur, dat lijkt dan inderdaad goed te passen die 6e ziekte. En de keelontsteking lijkt dus bij Rienk ook op te spelen (of nog niet ontsteking, maar wel last van)... Gelukkig had Minke dat niet, maar bij haar ging de koorts ook tot 40.4, maar wel blij ei, dat maakt je net iets minder ongerust... sterkte... hopelij kis ie snel weer het mannetje. :*
pi_88222200
Och zieke Tessa en Rienk. Zielig, die kleintjes. Hopelijk worden ze snel beter.

Vandaag bij het CB geweest: 10,0 kilo en 75 cm. Precies op het gemiddelde met gewicht, 1cm onder gemiddelde met lengte. Prikjes erin en krijsen, moeilijk te troosten, maar het ging uiteindelijk toch over in snikken... Nu ligt hij lekker te slapen, ik ben benieuwd of hij er vannacht of morgen last van krijgt.
pi_88223869
Beterschap voor zieke Tessa en Rienk. :*
Wat ziet dat bij Rienk er jeukerig uit zeg. ;(

Lisa vanmorgen even langs de HA geweest. Het piepje zat gelukkig hoog en niet in haar longetjes. Gewoon even in de gaten houden, maar het zou zichzelf op moeten lossen.

Aoraki, ik hoop dat hij weinig last zal hebben van de prikjes. :*

Free, hoe ging het met de appeltjes?
  maandag 1 november 2010 @ 21:14:57 #247
95408 Incantrix
pi_88225736
Oh bah, nare dingen zeg, 5e en 6e ziektes, Tessa ook hardstikke ziek, en Lise met een piepje in haar longen :o :'( Beterschap lieve kinders! Vlindur, datte! Dat had Stef ook toen hij de waterpokken had, zó zielig.. Zo zag zijn buike er ook uit, maar dan met waterpokken ertussendoor :') Hoop echt dat Rienk er snel vanaf is, met Stef ging dat heel vlot :*

BJ, gewoon even aan jezelf denken hoor, is hardstikke logisch.. Sterkte joh :* :*

Ehm, ik heb nog even niet bijgelezen en ik denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren vanavond, sorry.. :@ Ik ben gewoon Heel Moe enzo, en morgen weer werken ook..

Wilde wel even vertellen dat het hiero verder goed gaat, Stef is nu prima hersteld van zijn narigheden en is vandaag voor het laatst bij de helmpjesdokter geweest! *O* Nu alleen nog de eindcontrole in het Sophia, dan hebben we het gehad *O* Stef is ondertussen weer heel gezellig, lekker aan het spelen, is op het moment erg aan de kletspraatjes O+ En ik wilde nog meer vertellen, maar ik ben het even kwijt. Ga zo lekker mijn bed in als ik me ertoe kan zetten ;) Liefs!
3!
pi_88225931
Die vlekjes heeft Lente ook ff gehad, Vlindur. Maar daar had ze totaal geen last van.

Wel kreeg ze een dag of vier daarna de waterpokken. Dus of die vlekjes nou een voorbode daarvan waren, of het mss toch de zoveelste ziekte was..? Ik weet het niet.

Sterkte!
pi_88226556
Stef is van zijn helmpje verlost!!!!!! *O* *O* *O* Wat super fijn zeg!!

Och arme Rienk! Beterschap voor je ventje Vlindur :*

Beterschap voor zieke Tessa, wat zielig dat ze er zo'n last van heeft :*

Meimeltje wat fijn dat Dyon doorslaapt *O* Spannend hoor dat Kyllian naar school gaat! Ik ben als kleuter toen ook weer in bed gaan plassen.
  maandag 1 november 2010 @ 21:33:03 #250
95408 Incantrix
pi_88226822
Bijna Twinks, nog nét niet helemaal :) Nu nog precies 3 weken en dan zijn we écht klaar, maar dit was de laatste keer dat de helm versteld moest worden. En mocht de helm voor die tijd nog héél strak komen te zitten denk ik dat we het ook gewoon zo laten hoor, we zijn er beiden klaar mee, zijn tevreden met het resultaat (ookal is het nog steeds niet helemaal flawless) en als het helmpje weer strakker komt te zitten gaat het ook heel erg zweten en dat is zo sneu..
3!
  maandag 1 november 2010 @ 21:33:33 #251
95408 Incantrix
pi_88226860
En heuj, Meimel, dat had ik gemist! Doorslapen, jaaaahhh!! *O* *O*

Sweet dreams! ;) :*
3!
  maandag 1 november 2010 @ 21:50:28 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88227850
Nou hier was het gisteren bal. Harry heeft hier nog een hele tijd rondgestuiterd. Om 22 uur heb ik hem uiteindelijk maar in bed gekiept. Wonder boven wonder viel hij meteen in slaap. WIj blij. Konden we toch nog heel eventjes genieten van ons avondje samen op de bank. Half uur later worden we opgeschrikt door geschreeuw/gekrijs door de babyfoon. Jochie helemaal over de toeren. Hij had gepoept dus ik een krijsend kind verschoond maar dat was blijkbaar ook niet het probleem. Lopen, zingen, niks hielp. Hij was ontroostbaar. Uiteindelijk van ellende er maar een zetpil in geduwd (de 1e in 8 mnd). Na 20 min viel hij in slaap op mijn arm. Geen idee wat nou het probleem was...

BJ, fijn dat je met een goed gevoel hebt kunnen afsluiten. En verder gewoon lekker egoïstisch zijn. Sociaal zijn komt wel weer een andere keer :*

Arme Tessa en ook al zo'n sneue Rienk! :{ Lisa ook al niet lekker
Snel beter worden hoor!

Wolfje, je moet wel in je eigen bedje slapen hoor!

Meimel, fijn dat Dyon lijkt door te slapen! Alleen balen van die zooi in bed door je oudste...
Hoe was je kinderloze dagje?

Thomas, mooi in de curve! *O*

FIjn dat het met Stef weer goed gaat Inca! :Y
pi_88228281
Al die zieke kindjes... ik zie er nu al tegenop als Larsje straks eens ziek wordt. Ik vond z'n eerste volle snotneus al zo zielig... Beterschap allemaal!

Het lijkt erop dat Lars zijn appelhapje iets meer gaat waarderen. Na een volle week proberen heeft hij vandaag toch zowaar een paar flinke happen op, zõnder heel vies gezicht of ander drama :D
Ik heb vanmiddag ook eens ligaatjes en diksap gekocht om binnenkort te proberen. Ben benieuwd!
pi_88236590
Even een :) voor de bijna helmloze Stef.

En verder een :* voor alle zieke kindjes en hun ouders...

Mart was vanochtend als om 06u00 wakker. Gisteren ook al bij mijn ouders.
Dan wilt meneer niet meer slapen tot een uur of 9. En slaapt dan tot 11u30 ongeveer. Resultaat dat hij 's middags niet meer wilt slapen. Thuis gaat hij dan meestal om 14u30 tot 16u30 naar bed. Maar je hebt helemaal niets meer aan je dag zo ;)

Ik ga zo maar eens proberen of hij nog een klein uurtje wilt slapen en hem dan vanmiddag na de lunch weer.
pi_88236627
Stef bijna zonder helmpje! *O*

Shandaly, wat goed dat Lars z'n appelhapje wat meer lijkt te waarderen. Volgens mij is het vaak gewoon even wennen.

Ymme, misschien moet ie toch nog even wennen aan de wintertijd?

Hier gisteravond nog een klein drama. Ik ging nog even kijken bij Lisa voor ik naar bed ging. Had haar echt verder niet gehoord op wat hoesten na. Ligt ze helemaal in haar eigen spuug. ;( En het was al een tijdje geleden dat ze gespuugd had, want de melkpap zat al een soort van opgedroogd aan haar hoofdje geplakt. Maargoed, we hebben haar lekker in bad gestopt, nog een klein flesje van 90cc gegeven en nu slaapt ze nog.
maar o my god, ik voelde me echt even een slechte moeder omdat ik niet eerder ontdekt had dat m'n meisje er zo bij lag. :'(
pi_88236648
Ah Lisa.
Maar Nikki, dat kan jij toch niet 'weten'. Je hoeft je helemaal geen slechte moeder te vinden hoor!
Je hebt haar lekker in bad gedaan, nog wat te drinken gegeven. En ze is lekker verder gaan slapen. :)
pi_88236657
Oh en wennen aan de wintertijd. Zondag had ie nergens last van. Maar hij komt normaal altijd stipt om 07u00. Dus dat kan natuurlijk toch het punt zijn. :) We zien het morgenvroeg wel weer!
pi_88236691
Nee Ymme, ik "weet" ook wel dat het niet zo is. O-)
Maar toch, op dat moment... ik vond het gewoon zo erg dat mijn eigen kleine meisje er zo bij lag. Helemaal koud en in de vieze troep. :'(
Maargoed ze is inderdaad even lekker opgewarmd in bad en met nog een klein extra flesje gewoon lekker gaan slapen. Arme muppet.
pi_88236708
Je moedergevoelens gaan dan nog even extra hard. Als je zoiets ziet!
Ik begrijp het wel hoor Nikki. Maar je bent een goede moeder hoor :) Dat wilde ik er even mee zeggen.
pi_88236942
ohhh, Nikki, dat is ook gewoon balen! Ik snap het goed!
Het zo mij ook overkomen trouwens, want als hij alleen hoest ga ik er júist niet hee. Wordt hij alleen maar wakker van!

Asy -O- vannacht nog een beetje geslapen dan?
Met Florian zijn allergieën gaat het goed! Al drie weken lang hooguit één klein eczeemplekje en vrijwel niet spugen :) en dat terwijl we allemaal nieuwe dingen proberen.
Nu alleen weer overal snot :X

Ymme: je moet er gewoon op rekenen dat je nooit wat aan je dag hebt, kan het alleen maar meevallen ;)
pi_88237354
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 08:07 schreef freecell het volgende:
Het zo mij ook overkomen trouwens, want als hij alleen hoest ga ik er júist niet hee. Wordt hij alleen maar wakker van!
Dat dus inderdaad.

Wat fijn trouwens dat het zo goed gaat met Florian z'n allergie!
pi_88237510
score van vandaag: kwart over 5 :O

tis een fase he? vertel me dat het een fase is! het goede nieuws: deze keer wist ik de papa tegen te houden om er te staan, dus bleef het beperkt tot spelende ravi (luid) en geen huilende ravi.

zijn de zieke kindjes al opgeknapt? en lekker dat florian zijn allergien beter hanteerbaar zijn!
  dinsdag 2 november 2010 @ 08:57:13 #263
300054 Marlinde
pi_88237677
Fijn dat het met Florian zijn allergie beter gaat! :)

Nikki: Ik denk dat veel mama's snappen wat er toen door je heen ging, maar je bent echt geen slechte mama!

Simmu: Het is een faaaaaase....

Hier is Tessa nóg steeds ziek, vanmorgen toen ze opstond had ze 39,3... Verder lijkt ze niet echt ergens last van te hebben nu, ze zit naast me op de bank te spelen (lees: met een blokje op mn laptop te rammen :P ) Alleen spelen wilt ze niet en het liefst zoveel mogelijk knuffelen.
Afgelopen nacht is íets beter gegaan: vanaf half 5 bij ons in bed en daarvoor toch wel een aantal keer wakker geworden, maar ik heb wel weer wat beter geslapen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88237682
Free, wat fijn dat het zo goed gaat met zijn allergien! Wel jammer van het snot, maar goed...
Nikki, da's wel even naar zeg om je meisje zo in haar bedje te vinden. Maar ik kan het me ook heel goed voorstellen, Minke ligt ook wel eens te hoesten, maar dan ga ik er echt niet steeds heen hoor. :*
Simmu :* da's wel vroeg....

Minke wil sinds 2 dagen eindelijk aan de hand lopen. Eerder weigerde ze pertinent en ging gewoon op haar billen zitten zodra je haar handjes pakte, maar nu is het ineens om en wil ze heel de kamer door (heen en weer en heen en weer en heen... O+ ). Oh en los staan doet ze nu ook per ongeluk wel es. Ze zit echt precies een beetje achter Rienk aan weer volgens mij qua ontwikkelen... zo grappig om te zien.
En we zijn nu ook over op wintertijd... gelukkig! *O*
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:01:09 #265
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88237744
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 08:47 schreef simmu het volgende:
score van vandaag: kwart over 5 :O

tis een fase he? vertel me dat het een fase is! het goede nieuws: deze keer wist ik de papa tegen te houden om er te staan, dus bleef het beperkt tot spelende ravi (luid) en geen huilende ravi.

zijn de zieke kindjes al opgeknapt? en lekker dat florian zijn allergien beter hanteerbaar zijn!
Kan je een handje geven, hier was het kwart voor vijf, heb jij Ravi laten liggen en laten spelen? Hier eerst een fles en daarna vond ik dat ze moest slapen en heb haar in haar bedje gelegd met de mededeling dat ze nog even geduld moest hebben (we gaan normaal met haar naar beneden en dan gaat ze spelen) ;)
Wat resulteerde in een luid kletsende Noortje met een wakkere papa (was niet de bedoeling) en een wakkere mama. Om half zes ben ik er toch maar met haar uitgegaan.
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:01:41 #266
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88237752
Oh en wanneer is die fase voorbij??? Volgens mij duurt de niet-doorslaapfase hier al 6.5 maand.
pi_88238202
jup, ik laat ravi liggen (te spelen, luid. heel luid...), want als we het wagen om naar hem te toe te gaan is het huilen en wil hij zijn pap en dan wordt *die andere* ook wakker en is het doffe ellende. als je het gewoon (tandenknarsend, want hij speelt echt heel luid) negeert is er verder niks aan de hand. behalve dan een sjaggerijnige papa en mama overdag, want die slapen verder niet meer dan
pi_88238254
het ventje heeft het zo 'sochtends vroeg wel heel erg naar zijn zin! speelt leuk met schildpaddoekje (een doekje met een gat erin waar een knuffelschildpadje in past) en zijn pip rammelaar en het knisperboekje aan de spijltjes en zijn spijlspeeltjes (een rijtje knuffels vastgeknoopt aan de spijltjes). en doet ondertussen een dolfijntje na dus. luid.
pi_88238275
wellicht zou ik hem geen speeltjes in bed moeten geven, maar overdag is hij gewend om tweemaal daags tukkietijd in bed spelend door te brengen (het ventje slaapt overdag nauwelijks en zo rust hij dan iig wel uit. dit werkt. deed het al bij selene, dus ik verander dat liever niet)
pi_88238291
kwartet :)

valt het op dat er eentje lief speelt in de box en de ander ff tv mag kijken?
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:32:46 #271
300054 Marlinde
pi_88238401
Mn kind zit opeens helemaal onder de vlekjes, net als Rienk :'(
Buik, rug hoofdje :( Morgenochtend een afspraak bij de huisarts eerder was er geen plek. Kan het verder geen kwaad?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88238486
Marlinde, klinkt dus inderdaad ook als de 6e ziekte... kan niet echt kwaad (koorts is hetgeen waar je op moet letten en dan vooral dat het niet te hoog wordt, boven 41.7 werd mij door de hap verteld) maar was dus wel besmettelijk de afgelopen dagen. Voor kindjes tussen de 6maanden en 3 jaar geloof ik uit mijn hoofd. Maar dokter kan er verder ook niks mee geloof ik, paracetamolletje om de koorts te drukken en thats it...
Sterkte! Betekend wel geloof ik dat het nu bijna voorbij is. :*
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:39:30 #273
300054 Marlinde
pi_88238556
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88238919
Jeetje de 6e ziekte heerst dus echt, arme Tessa.

Hoe is het nu met Rienk?

En Lisa die in dr bedje gespuugd heeft, arme Lisa. Kan jij toch verder niets aan doen Nikki, je absoluut geen slechte moeder gaan voelen hoor.

Simmu, heerlijk he als ze zich beiden zo goed vermaken.

Nou hier spreken we echt niet meer over doorslapen, het was dus weer eens eenmalig geweest.
Vanmorgen Dyon naar kdv gebracht en zn broer heeft weer een wenochtend op school. Mama die zit misselijk thuis, hoop dat het zo weer wegzakt. Zometeen een kennismakingsgesprek bij de BSO.
pi_88239968
oh, ik kan zo genieten van ons gebroed O+
ze zijn zo lief samen! ravi bewaart echt zijn liefste stralende lachjes voor selene en selene vind ravi helemaal geweldig :) ze wordt er zelfs niet wakker van alstie ligt te spelen! ze registreert het wel (als ik haar dan haal als ze wakker is zegt ze vaak "raghi uile" (het onderscheid tussen huilen en spelen is niet altijd even duidelijk :') ).

gister faalden we even. selene mocht namelijk ook ravi een hapje prut geven, maar ze stak het lepeltje wat al te ver in zijn mond en toen was het ff huilen. moeten we maar gewoon meer mee oefenen O-)

ventje begint trouwens wat weg te hebben van een kliko! rapley faalt, maar prakkies rulezzzz, tegenwoordig zelfs zelfgemaakt! ventje eet op een dag het volgende:

7.30 papfles (6 schepjes poeder, 3 schepjes pap)
9.30 fruit (2 stuks of een heel potje)
12.00 fles (6 schepjes)
16.00 fles (6 schepjes)
17.00 groentes (bv een aubergine, courgette of wortel. potje is ook goed)
19.00 fles (6 schepjes) die vergat ik gewoon nog! ja, gaat ook helemaal op!

ik ga dus aan de slag met ingewikkelder gerechtjes voor het ventje, want bovenstaand gaat tot de laatste kruimel op! (ja, die hele aubergine. wel geschild, gekookt en geprakt) die bakjes zomerfruit zijn trouwens ook favoriet! bij allebei. dus dat doen we niet vaak, want dat kost minstens 3 bakjes per sessie :')

[ Bericht 1% gewijzigd door simmu op 02-11-2010 11:51:32 ]
pi_88241121
Dat valt nog goed mee, vind ik, simmu ;)

Thomas zijn dagmenu:
- fles (7 schepjes)
- cracotte
- groenten (ongeveer 150g groenten, 50g aardappelen en 15/20g vlees)
- fruit (sap van een sinaasappel of pompelmoes + 2 stukken fruit + koekjesmeel)
- fles (8 schepjes)

Het is een varken :')
pi_88241647
Een hele aubergine :D

Hier ook een klikootje trouwens. Als hij begint te huilen is zwaaien met een soepstengel vaak al genoeg :+

Arme Tessa! Helemaal gevlekt ;(
pi_88241804
ik heb ff ge-edit, want ik vergat de laatste fles. dus ventje eet 4 volle flessen plus fruit plus groentes.

ik wil zo graag aan bammen beginnen, maar ik durf dus nog niet zo goed omdat hij nog niet kan zitten. af en toe zet ik hem ter probeersel in de kinderstoel, maar het wil niet. hij wil dan graag dingen pakken en voelen en kukelt dan zo naar voren!
pi_88242230
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 09:39 schreef Marlinde het volgende:
[ afbeelding ]
dat ziet er idd uit als 6de ziekte. beterschap :*
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:10:37 #280
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_88244451
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 11:52 schreef simmu het volgende:
ik wil zo graag aan bammen beginnen, maar ik durf dus nog niet zo goed omdat hij nog niet kan zitten. af en toe zet ik hem ter probeersel in de kinderstoel, maar het wil niet. hij wil dan graag dingen pakken en voelen en kukelt dan zo naar voren!
Misschien kun je het proberen als je 'm bij jou op schoot zet Simmu?!
En hem soort van zittende houdt in/met je arm?

Beterschap alle zieke kindjes!! :*
Wat ziet dat er toch gelijk zielig uit al die vlekkies ;( .

Tirza is nog niet ziek geweest, hopelijk duurt dat ook nog wel even. Maar ja, als het zover is, dan doe je er toch vrij weinig aan. :')
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_88245137
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:10 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Misschien kun je het proberen als je 'm bij jou op schoot zet Simmu?!
En hem soort van zittende houdt in/met je arm?

Beterschap alle zieke kindjes!! :*
Wat ziet dat er toch gelijk zielig uit al die vlekkies ;( .

Tirza is nog niet ziek geweest, hopelijk duurt dat ook nog wel even. Maar ja, als het zover is, dan doe je er toch vrij weinig aan. :')
op schoot zetten gaat niet, want dan is selene helemaal blij & actief en wil erbij en dan heb ik geen handen meer vrij om de bammetjes te doen
pi_88245761
Hier ook een kliko hoor, alles wat ze ziet wil ze ook.
Inmiddels dus maar steeds meer met de pot mee snoepen (naast haar gewone "menu") want anders is mevrouw not amused. Wat wij eten, wil zij ook eten.

Ze krijgt nu:
6.15 flesje 200cc (6sch)
9.00 fruithap
ergens tussen door sap (verdund) + soepstengel/rijstwafel
12.00 boterham met smeersel
13.00 flesje 200cc (6sch)
ergens tussen door sap (verdund) + soepstengel/rijstwafel
16.30 groentepotje (200gr) + bakje yoghurt
19.00 flesje 220cc (7sch) + rijstebloem

En dus nog hapjes tussendoor van ons...
Tot nu toe ook echt niks meer gevonden wat ze niet lust. Soms wel een bedenkelijke blik en iets wat 4 keer uit de mond wordt gehaald en toch weer naar binnen...
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:46:33 #283
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88245810
ahhh arme Tessa nog steeds ziek joh!! en dat lijkt idd wel erg veel op de 6e ziekte... sterkte ermee. Hopen dat het dan nu snel wat beter gaat...

hoe is het met Rienk? is het al wat beter??

en Minke ook aan de hand lopen en los staan, volgens mij zitten zowel Rienk, als Minke als Evie stiekem mee te lezen hier ;) Evie doet hetzelfde namelijk.

arme zomertijdkindjes, lastig. Ik hoop voor de papa's en mama's dat ze snel gaan wennen aan de wintertijd!
ik schaam me er bijna voor, maar Evie sliep vanmorgen uit tot 10 uur!! gister om 19:30 uur naar bed gegaan... zal wel komen omdat ze maar 1 dutje heeft gedaan, en denk dat dat vandaag weer zo zal gaan. (ze ligt nu vanaf 13 u in bed).

met mij gaat het ok, alleen nog steeds in en inmoe.. maar dat zal wel beter worden..
:Y

hebben jullie trouwens ook ineens zo zin in de feestdagen?? lekker koppie thee met kruidnootjes op de bank en dan de secret santa-vibe erbij... helemaal leuk!
eerst richting Sinterklaas en natuurlijk Evie dr allereerste verjaardag!!!
de 1e cadeau's zijn al besteld:
de grow up 3 in 1
nino en ideas knuffelpop
polkadots trommel
en ik weet dat mijn moeder een poppenwagen met polkadots heeft besteld en mijn schoonouders gaan voor de schommel...

leuk leuk leuk!
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:48:58 #284
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88245890
en goed eten; *check*

vanmorgen BV, fruithap en 2 boterhammen (incl korstjes)...
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:03:01 #285
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88246406
Oeh net sint kado's besteld

pi_88246622
ik houd niet van December feestdagen :@
Goed, sint Maarten en met zijn viertjes sinterklaas O+

Maar de rest mag van mij ontploffen :@
pi_88246663
uitgebreid gaan koken free, dat levert je een dag of wat in de keuken. en gezien het aantal hulpjes in huis gooi ik er een braakhekke-menuutje tegenaan c_/
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:48:03 #288
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88248203
het nadeel van de december feestdagen (en dan schoonpa en -ma ook nog jarig in december, en vriend en ik en mijn ouders in januari) is de overload aan familiebezoekjes.
pi_88249595
Och, ik vind het altijd wel gezellig die feestdagen... de bijhorende "verplichte" familiebezoekjes, maar vooral de planning daaromheen vind ik wel lastig. Daarbij komt gescheiden ouders, dus 3 ouderparen, 2 jarige oma's (beiden op 25-12, en elk aan een andere kant van het land), Minke nu erbij jarig en nog een oma op 1-1 jarig... druk maar wel leuk. Och, het is maar 2 weekjes, daarna gaan we weer in werk-modus.
pi_88250647
we hebben dit jaar gewoon tegen iedereen gezegd dat ze tweede kerstdag welkom zijn wanneer en hoelang ze maar willen en daarmee uit :) heel sneu als mensen niet kunnen, maar ik begin niet aan 5 x kerst vieren (4 x wegens eentje per ouder plus schoonzusje) omdat ze niet kunnen, danwel niet kunnen als smoes gebruiken om *die andere* maar niet tegen te komen. (iedereen is gescheiden en iedereen heeft een pesthekel aan elkaar). never mind de 2 maanden durende onderhandelingsronde over wie dan wanneer komt.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:48:42 #291
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88250680
Bij ons duurt het minstens anderhalve maand, bij 4/5/6 december, dan verjaardagen op de 18 en 21 van schoonpapa en schoonmama, dan Kerst, vier nieuwjaarsborrels, erna zijn mijn ouders 11 en 18 januari en vriend en ik 22 en 16 januari ook nog jarig. En daarna is het klaar.... voor minstens een maand. ;)
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:13:18 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88258735
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 08:07 schreef freecell het volgende:
Asy -O- vannacht nog een beetje geslapen dan?
Vannacht ging prima. Dank je! :*

Hier wel zin in de feestdagen. Sintspul is allemaal al binnen. Verjaardagskadootjes ook al :@
pi_88259569
Mama's die rond dezelfde periode als ik bevallen zijn: doen jullie eigenlijk al mee aan het hele sinterklaasgebeuren?
Ik weet eigenlijk niet of wij al iets gaan kopen. Idem voor kerst en nieuw eigenlijk :@
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:48:34 #294
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_88260263
Boh ja, feestdagen..........daar staat m'n hoofd echt nog niet naar! ;(
Ik heb van te voren ook altijd zoiets van :r , maar meestal, als het zover is, dan is het toch altijd wel gezellig enzo. Heb gewoon geen zin om er al teveel heisa van te maken.
Ik weet niet hoeveel Tirza ervan gaat meekrijgen, maar we doen wel iets van kadootjes. Al is het maar om dat haar oudere neefjes en nichtjes ook kadootjes krijgen en ik het anders ook zo sneu vind als zij dan niks krijgt.
We hebben dan wel ook wat feestdagen voor de boeg: sinterklaas, kerst, 28dec. mijn verjaardag, oud en nieuw, 4 jan. verjaardag van mijn vader en vriendlief, 15 jan. zoontje van m'n zus en O+ 22 jan. Tirza's verjaardag! *O* Denk dat we onze verjaardag maar soort van meevieren met Tirza's verjaardag. Als ik er nu al aan denk.........pfffffffffff. Maar gaat vast wel goedkomen!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_88261962
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:33 schreef leonieke het volgende:
Mama's die rond dezelfde periode als ik bevallen zijn: doen jullie eigenlijk al mee aan het hele sinterklaasgebeuren?
Ik weet eigenlijk niet of wij al iets gaan kopen. Idem voor kerst en nieuw eigenlijk :@
Ik denk niet dat wij zelf echt Sinterklaas gaan spelen voor Lars (waarschijnlijk alleen voor z'n neefje en nichtje als we Sinterklaas samen gaan vieren... ), maar zowel bij zijn papa op het werk, als bij mij, worden we al wel verwacht voor een Sinterklaasviering. En dat lijkt mij wel best leuk eigenlijk. En ook opa en oma willen graag Sinterklaas met ons vieren.
Ik ben alleen heel erg benieuwd hoe Lars op Sinterklaas zelf reageert. Ik ben bang dat hij iets heeft tegen mannen met een baard. Hij is absoluut (nog) niet eenkennig, lacht altijd vrolijk naar iedereen... behalve naar mijn vader. Opa is eng. En ik denk dat dat komt omdat opa de enige persoon is die hij ziet met een baard... en dan is die baard van Sint natuurlijk wel heeel veel baard...

Aan cadeautjes met kerst en oud&nieuw doen we overigens sowieso niet. Cadeautjes horen bij Sinterklaas. Kerst en Oud&Nieuw is voor samenzijn met familie en gezellig met z'n allen eten enzo.
  dinsdag 2 november 2010 @ 20:59:33 #296
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88263444
Marlinde, als het goed is moet de koorts nu wel verdwijnen met het verschijnen van de rode plekjes want het ziet er uit als de 6e ziekte. Beterschap voor Tessa.

Meimel, wet van Fok! hè, hopenlijk pakt hij het toch snel weer op en gaat hij vanavond weer lekker doorslapen.

Free, wat fijn te lezen dat het zo goed gaat met de allergieën van Florian en dat jullie veel kunnen proberen en dat dat goed gaat! Lijkt me erg prettig.

Wow, Minke aan de wandel! En soms zelfs al los staan. Wat goed Lijnloos! Jij natuurlijk trotse mama om zo met haar aan de hand te lopen :)

Simmu, wat tof dat Selene en Ravi zo leuk met elkaar omgaan en dat Selene zo gek is op haar kleine broertje.

BJ, herkenbaar! Hier eigenlijk anders dan andere jaren veel zin in de feestdagen nu Daan erbij is. Andere jaren deden we alleen beide kerstdagen bij beide ouders, 1e kerstdag bij mijn ouders en 2e kerstdag schoonouders hier, maar nu gaan we wel Sint vieren en Oud & nieuw lekker met z'n 3-tjes.

Wij gaan wel Sint vieren met mijn ouders en broer en schoonzus maar vooral voor onze gezelligheid en broer en schoonzus zijn er met kerst niet dus dan is dit een leuk alternatief. Voor Daan zal het gewoon de eerste ervaring zijn, maar hij zal er niet veel van meekrijgen gok ik. We hebben nog wel Sint op het werk en op de opvang en we gaan ook naar de intocht hier in de stad. Ben benieuwd.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:02:48 #297
300054 Marlinde
pi_88263606
Ik hoop dat de koorts snel weggaat, net voor het naar bed brengen had ze 38,6..
Morgenochtend een afspraak bij de huisarts, ben benieuwd wat hij te zeggen heeft...

Wij vieren hier sinterklaas met mijn kant van de familie :) We trekken lootjes (ook via lootjestrekken.nl) en er worden gewoon los kado's voor mn meisje gekocht O+ Had van Oma al begrepen dat ze al aardig wat gekocht had :D O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:15:36 #298
95408 Incantrix
pi_88267571
Oh bah, Marlinde, wat een naar gezicht zeg :'( Wil je Tessa een get-well-soon-kusje geven van me?

@ feestdagenstress: tja, ik vond kerst (enzo) altijd wel erg gezellig, maar sinds het hele verhaal er vooral over gaat 'bij welke ouders wel welke kerstdag vertoeven' voelt het allemaal erg gemaakt en verplicht. Vorig jaar hadden we natuurlijk het perfecte excuus om de feestdagen in z'n geheel over te slaan en ook dit jaar hebben we er per ongeluk weer één: we verhuizen het weekend voor de kerst 8-)

Sinterklaas weet ik nog niet zo goed dit jaar, ik wil er wel wát aan doen, maar het zal wel niet veel spannends zijn door diezelfde verhuizing..

Ennuhm, ja, verder is hiero alles wel ok eigenlijk! Morgenochtend een enorm haasthaast-gebeuren, maar hopelijk in de middag even wat meer tijd om hier rond te browsen enzo :)
3!
pi_88276174
Hier ga ik ook zelf geen sinterklaas vieren. Lisa is sowieso 't enige kindje bij ons in de familie tot nu toe en ik vind dat ze er nog niets aan heeft.
Goed, op m'n werk is altijd een sinterklaasfeest, compleet met sint en pieten, dus daar gaan we wel naartoe en naar de intocht (hij wordt hier met de reddingsboot van zee geplukt, nouja je ziet 1 km verderop de boot de zee in gaan, hij vaart een stukje over zee en dan heeft ie zogezegd die oude man van een boot gehaald _O-. Hij is er trouwens ook wel eens groen vanaf gekomen omdat ie zeeziek was. Zie je het al voor je, al die kindertjes en een kotsende sinterklaas... :X ). En op het KDV doen ze vast ook wel wat aan sinterklaas, maargoed, thuis dus verder geen niets. Ik vind kerst trouwens sowieso veel leuker. Lekker een maand lang cadeautjes voor onder de boom verzamelen! :9

Ik las ook nog over Minke die de kamer door wil lopen aan het handje! *O*

En over kliko kindjes die papa en mama arm eten. ;)

En arme Tessa met al die vlekjes. ;( Succes bij de dokter straks. :*
  woensdag 3 november 2010 @ 08:08:34 #300
300054 Marlinde
pi_88276411
Inca: Je get-well-soon-kusje heeft gewerkt *O* Tessa werd wakker met 36,1 én de vlekjes waren bijna weg :D :)
Gek dat het zo opeens komt en zo opeens gaat en nog gekker is dat ze ruim een week rond de 39 graden zat de hele dag door en nu dan opeens op 36,1. Maargoed, ik denk dus dat mn ukje beter is :)
Fijn dat het bij jullie allemaal ok gaat :)

Nikki: Klinkt lekker dat van de sint :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 3 november 2010 @ 08:14:22 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88276464
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 19:48 schreef Elmo76 het volgende:
Boh ja, feestdagen..........daar staat m'n hoofd echt nog niet naar! ;(
Ik heb van te voren ook altijd zoiets van :r , maar meestal, als het zover is, dan is het toch altijd wel gezellig enzo. Heb gewoon geen zin om er al teveel heisa van te maken.
Ik weet niet hoeveel Tirza ervan gaat meekrijgen, maar we doen wel iets van kadootjes. Al is het maar om dat haar oudere neefjes en nichtjes ook kadootjes krijgen en ik het anders ook zo sneu vind als zij dan niks krijgt.
We hebben dan wel ook wat feestdagen voor de boeg: sinterklaas, kerst, 28dec. mijn verjaardag, oud en nieuw, 4 jan. verjaardag van mijn vader en vriendlief, 15 jan. zoontje van m'n zus en O+ 22 jan. Tirza's verjaardag! *O* Denk dat we onze verjaardag maar soort van meevieren met Tirza's verjaardag. Als ik er nu al aan denk.........pfffffffffff. Maar gaat vast wel goedkomen!
Waarom sla je niet een deel van de (verplichte) festiviteiten over dan?
Dat je gewoon lekker met jullie drietjes thuis blijft op de bank. Beetje energie verdelen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')