abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88014907
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:29 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Leuk is dat he, al die december baby's!
Er waren bar weinig oktober/novemberbaby's. Bovendien postten tijdens de kleine baby'tjesperiode wickie en Aoraki eerst niet mee, WupWup kwam en komt hier niet zoveel, Troel post helemaal niet en Ziggyziggyziggy zien we nooit. Dat vond ik best jammer. Voor mijn gevoel was de volgorde altijd Niels - Ivan - Stef en daar zat toch best veel tijd tussen. Gelukkig zijn Mette en Thomas er (weer) bij gekomen!

Nu bij de tweede heb ik ook het gevoel dat er niet zoveel zwangeren met een uitgerekende datum in de buurt van mijn datum zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88015023
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 09:41 schreef Vlindur het volgende:

Hehe, Rienk heeft nu inmiddels 8 tanden. Maar volgens mij piepen er ook al kiesjes..
Ik vind het echt ongelooflijk! :o Ivan zit nu op 4 tanden en die komen best langzaam uit het tandvlees. De ondertanden zijn nu goed door, de boventanden niet. Ik moet er elke dag nog aan wennen dat hij nu ineens boventanden heeft!

Het klinkt misschien suf, maar ik keek best op tegen het doorkomen van de tanden omdat ik bang was dat hij zijn schattige uitstraling kwijt zou raken. Het tegendeel blijkt waar te zijn: met tanden is hij nog schattiger!
pi_88015030
Februari/Maart baby's zijn ook héél leuk :)
pi_88015178
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:27 schreef Twinkly het volgende:

hier! Hij was ook enorm populair bij de oudere kindjes op zijn verjaardag O+

Durf het bijna niet te zeggen, maar dezelfde staat ook in het Intertoys Sint-boekje voor 45 euro :o
Kan hem online op Intertoys site niet vinden
oh hij is toch ietsje anders zie ik nu ik het plaatje v Intertoys voor me heb, maar vrijwel hetzelfde
Hoe dan ook, hij is echt erg leuk O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88015286
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

Nu bij de tweede heb ik ook het gevoel dat er niet zoveel zwangeren met een uitgerekende datum in de buurt van mijn datum zijn.
Ja, dat viel me meteen al op toen jij kwam melden dat je zwanger was, en er zijn ook nooit veel bijgekomen in januari helaas..
Toch best jammer, ik vond dat zelf altijd heel leuk om hier een vast clubje te hebben. Maar dat is straks als je in het kleine babietjestopic zit vast ook wel met kindjes die wat weken verschillen.
Ik voel ook saamhorigheid met jou, en bijv Huup en Innepin

En ik had best eerder willen bevallen, midden of begin nov was mooi geweest, was 29 nov uitgerekend dus moest helaas nog 11 dagen wachten op Wolf.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88015327
gefeliciteerd mette en feliciteer je papa en mama ook maar gelijk ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88015366
Ach ja, ik verwacht dat ik deze keer ook dik over de datum heenga. Als Huup bijvoorbeeld wat eerder bevalt dan zit er ineens héél weinig tijd tussen de baby's. En het gat wordt steeds kleiner naarmate de kindjes ouder worden, maar toch is het wel heel fijn om in het kleine baby'tjestopic over dezelfde dingen te kunnen posten.

Ik voel trouwens ook verbondenheid met moeders van zowel oudere en jongere kindjes gewoon omdat ze bijvoorbeeld veel post(t)en of omdat ik het idee heb dat ik de kindjes zo goed ken op basis van alle verhalen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:31:56 #33
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88016131
Goedemorgen!!

Mette, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!!

Mag Noortje ook in de OP? Ze is van 17 april 2010.
Op het forum hier maar weinig april kindjes, hier in de wijk zijn er 3 op dezelfde dag geboren als Noortje. Populaire datum.
Oh en mijn kind zit af en toe zelf (crosspost uit het kinderfototopic)

Snelle foto gemaakt dus wazig, een seconde of wat later viel ze achterover. O-)
pi_88016428
Welkom hier, becky! Ontzettend knap dat ze al kan zitten! Het ziet er ook heel schattig uit.
pi_88016498
Wat ziet dat er lief uit zo zeg! Welkom!
pi_88016562
Leuke foto :)
pi_88016773
Die van mij donderde trouwens vaak opzij op die leeftijd, achterover komt nu pas :+
Dan wil hij staan. Hoe ga je staan? Nou simpel je zit en dan maak je je hele lijf in één keer recht ^O^
Reng, op zijn achterhoofd....
pi_88017495
Het is heel tof om te zien hoe goed ze worden in vallen in een paar maanden tijd. Ivan is momenteel kampioen vallen zonder er iets aan over te houden. Ik zie hem soms idiote smakken maken en dan nog weet hij op het laatste moment zijn handen onder zijn bovenlijf te gooien en zichzelf daarmee op te vangen.
pi_88017764
Hmm, misschien moet ik die van mij dan wat vaker laten vallen... die denkt niet eens over opvangen, maar laat zich gewoon overal in vrije val vanaf mieteren... In de hoop dat wij haar wel opvangen voor het echt pijn gaat doen :{ Niet heel handig. Maar gelukkig is ze ook niet heel kleinzerig, met de meeste smakken kijkt ze niet eens wat er eigenlijk gebeurde maar gaat weer recht op haar doel af. Gisteren ook weer een face-plant in mijn schoenzool (iets met op de bank en zo) maar geen kik hoor. oO<

Wel een hele leuke foto van Noortje zeg.. O+
pi_88017827
Wickie, Mette heeft zo'n bijzonder en eigen koppie al. O+ Gefeliciteerd!

En Becky, hallo! Welkom met je mooie dochter O+ .
pi_88018737
Mette (en Wickie natuurlijk!) gefeliciteerd! *O* En onwijs lieve foto's :Y

Hey Noortje, wat zit je al mooi! (je had je toch al eerder gemeld Becky?) Anyway, welkom! w/

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:15 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, misschien moet ik die van mij dan wat vaker laten vallen... die denkt niet eens over opvangen, maar laat zich gewoon overal in vrije val vanaf mieteren... In de hoop dat wij haar wel opvangen voor het echt pijn gaat doen :{ Niet heel handig.
Heel herkenbaar! We zijn 'm nu consequent op zijn kont aan het neerzetten als hij klaar is met staan, hopen dat hij het doorkrijgt en zelf gaat zitten.

Wat knap van Rienk, Vlinder! Lopen aan 1 hand al :o Daan loopt al best aardig aan de hand(en) en schuivelt heel deftig langs de bank en de tafel, maar echt loslopen of staan zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Morgen gaan we voor het eerst een avond weg (concert Michael Bublé). We zijn al wel eerder even weggeweest (tandarts, boodschapje) dat mijn schoonouders even kwamen of we 'm even een uurtje daar brachten, maar nu komt mijn moeder hier echt de hele namiddag en avond en gaat ze 'm naar bed brengen enzo. Ik vind het best spannend :@ We komen waarschijnlijk pas weer na middernacht terug.

Maar mijn zoon is wakker dus we gaan even lekker lunchen samen O+
pi_88018867
Het schijnt wel zo te zijn dat we onze kinderen te weinig laten vallen (en daarmee laten leren). Maar het is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik was blij dat Ivan na een paar dagen staan al veel voorzichtiger werd, want ik vond sommige smakken heel naar. En in de buurt van de verwarming hield ik hem altijd extra in de gaten. Nu laat ik hem eigenlijk overal zijn gang gaan.

Ik kijk helemaal niet op tegen de eerste stapjes doordat Ivan enerzijds voorzichtig is en anderzijds goed kan vallen. Gister stond hij ongeveer 20-30 seconden los, en toen hij daar klaar mee was zakte hij door zijn knietjes en kroop hij verder.

Wel fijn, hoor, happy, zo'n avondje voor julliezelf! Wel jammer dat je er de ochtend erna gewoon uit moet.
pi_88019020
Claudia, je hebt ook wel gelijk hoor, eigenlijk ben ik/zijn we gewoon veel te voorzichtig.. .tja, 't is niet mijn hobby om mijn kind ergens vanaf of tegenaan te zien smakken. Maar ze moet eigenlijk wel leren dat haar acties consequenties hebben en dat een consequentie dus ook pijn kan doen. En het liefst dan ook effe leren dat je het dus beter niet meer kan doen. Toen ze net begon met staan is ze ook wel een paar keer flink achterover gevallen en sindsdien gaat ze altijd netjes door de knieen, onderstuenend met 1 handje richting grond, maar met kruipen ziet ze gewoon geen gevaar in de rand van bank/bed/etc...maar ik vind het echt een beetje te ver gaan (voor mijn gevoel) om haar daar dan maar vanaf te laten vallen... met lopen en dan omvallen heb ik minder moeite op een of andere manier, dat zie ik wel goed gaan eigenlijk...

Happy, het is ook best spannend, maar vergeet niet ook te genieten he, die Michael staat daar niet voor niets te zingen ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:57:08 #44
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88019104
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:45 schreef happyme28 het volgende:

Hey Noortje, wat zit je al mooi! (je had je toch al eerder gemeld Becky?) Anyway, welkom! w/
[..]

klopt maar Noortje stond nog niet in de OP vandaar.
pi_88019116
over vallen: we hebben selene vrij veel vrijheid gegeven (en het beleid dat als ze viel wij stonden te juichen: "goed gevallen meisje!") daarin. lekker zelf laten klooien. toen ze ouder werd was (en is) "aappie zijn" een geliefd spelletje (oehoeh ahah!). en het werkt. gister maakte ze een heel spectaculaire smak (stond op de bank te springen, gleed uit en ipv achterover viel ze voorover headfirst rakelings langs de massief eienhouten tafel) en... maakte er een mooie koprol van :)
pi_88019146
Ik zou haar ook niet van de bank af laten vallen. Volgens mij is ze nu nog te jong om te begrijpen dat je voorzichtig om moet gaan met hoogtes. Ivan laat zich ook gerust van de bank af storten! Je kunt haar wel leren hoe ze het beste van de bank af kan komen, maar ik heb geen idee wanneer ze oud genoeg is om dat op te pikken. Ik weet dat het onderwerp van gesprek is geweest in het dreumestopic, dat zegt denk ik wel genoeg.
pi_88019265
naja, hier mogen ze pas zelfstandig op de bank als ze zelf ook op de bank kunnen komen. en *dan* leren ze dus ook vanzelf er zelf weer af te komen. dat gaat vanzelf goed dan :)
pi_88019281
Vanaf welke leeftijd kan een baby/peuter/kleuter hoogte inschatten?

Dit begint vanaf een half jaar. Tijdens mijn studie pedagogiek heb ik een documentaire gezien waarin ze net baby’s op een gat met een doorzichtige glazen plaat legden of probeerden te laten kruipen. Aanvankelijk hadden de baby’s hier geen problemen mee, maar later (vanaf ongeveer een half jaar) kropen de baby’s om deze glasplaat heen.

Uit een artikel over de ontwikkeling van het kijken staat het volgende:
"Vanaf een half jaar leert een kind ook wat hoogte en diepte betekent. Hij zal dan niet meer zomaar over een afgrond kruipen (over een glazen plaat), of van de bank rollen, als hij ziet waar hij ligt.

Daarna gaat het leerproces in sneltreinvaart verder. Hij leert steeds beter en op grotere afstand scherp zien.

Als een baby een half jaar oud is, kan hij bijna zo scherp zien als een volwassene. Maar leren kijken gaat zeker nog door tot de eerste verjaardag. Dat is een voortdurend proces van (letterlijk!) vallen en opstaan.

Tijdens dat leerproces rollen ze nog snel van een bank of een tafel, en stoten ze zich voortdurend. Een baby die kruipt, leert sneller hoe diepte werkt dan een baby die niet kruipt. En het ene kind leert sneller dan het andere".

Voor meer informatie: zie in bron het artikel "Achtergrondinformatie - Hoe leert een baby kijken?"

Bron
pi_88019365
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:02 schreef simmu het volgende:
naja, hier mogen ze pas zelfstandig op de bank als ze zelf ook op de bank kunnen komen. en *dan* leren ze dus ook vanzelf er zelf weer af te komen. dat gaat vanzelf goed dan :)
Mijn ervaring is dat die ontwikkeling niet altijd synchroon loopt. Dat wil zeggen, het is mogelijk dat een kind al ergens op kan komen maar nog niet goed eraf kan komen. Ivan kon bijvoorbeeld eerder staan dan hij weer kon gaan zitten. Nu leerde hij dat laatste vrij snel, maar ik heb begrepen dat dat niet bij alle kinderen het geval is. Dat lijkt me heel ellendig.

Maar je hebt groot gelijk, hoor. Ik laat Ivan eigenlijk ook niet op de bank of op het bed. Ik maak wel eens een uitzondering, maar ik zal hem dan zeker niet alleen laten.
pi_88019369
Claudia, gelukkig kan ik vrijdag wel wat uitslapen (Daan wordt meestal pas rond 8 uur / half 9 wakker als we 'm laten slapen. En mijn moeder blijft wel slapen dus die kan ook nog wat doen ;)

Heb inderdaad begrepen dat die kleintjes in ieder geval nog geen diepte kunnen zien en zien dus ook niet het gevaar van van de bank afkruipen.

Daan staat inmiddels een maand maar netjes vallen zit nog niet in zijn pakket van eigenschappen :N Evenals het zelf weer gaan zitten (zoals Claudia hierboven aangeeft loopt dat bij Daan dus ook niet synchroon) :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')