abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88001113
Het vorige deel: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 58

*O*13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x *O*
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

[ Bericht 3% gewijzigd door wickie op 27-10-2010 22:55:49 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88001320
Er zit toch een behoorlijk gat tussen Niels en Mette enerzijds en Ivan (en Thomas) anderzijds. Dat vond ik indertijd toen ik zwanger was en daarna tijdens de kleine baby'tjesperiode ook, dat het maar een beetje eenzaam was rond mijn uitgerekende datum / bevallingsdatum.

Ivan heeft me pas verrast door in bad over mijn buik te strelen en "aai aai aai" te zeggen. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88001326
Ik had niet door dat ik het topic had gesloten..

Maar wat lekker symbolisch, ik open (waarschijnlijk, voor nu) mijn laatste Grote babietjes topic. En ik voel me al zo'n emo-kip.

Ik had het net over het slingerdrama, heb vandaag geen slingers kunnen bemachtigen (maar heb nog wel 2 vlaggen slingers thuis).
pi_88001435
Ivan, wat lief, wat mooi (en hup daar ga ik weer aan de rammel..)
pi_88001558
Heb je niet nog een leuke, recente foto van Mette voor ons? Of moet ik geduldig afwachten tot morgen?
pi_88003756
Ik besef me nu eigenlijk pas dat Dyon de dag na Rienk is geboren :o En dat Wolf maar 7 dagen ouder is en dat Minke en Fabian er vlak na kwamen :o Elyas weet ik wel heel goed, heb met Tan wel contact via hyves. Wat een hoop kindjes in december eigenlijk O+

En ik weet nog zo goed dat Beessie, Davinia en ik een beetje een clubje vormden, want we waren alle drie een dag na elkaar uitgerekend en moet je eens kijken hoeveel we schelen!

Nogmaals iedereen bedankt voor het duimen van vandaag! Zo lief!

Ivan die je buik aait is wel heel schattig zeg :Y Krijgen we trouwens nog een buikfoto te zien? O-)

Mette morgen jarig, gaat snel he Wickie! *O*

Welterusten allemaal. Zwemmen was weer fijn trouwens ^O^

:W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88004396
Fotospam :s)
Foto's van van de week

En haar traktatie voor het KDV
pi_88011836
Wat is die tweede foto lief! (Leuk jasje ook! Staat haar goed, oranje.)

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Mette. :* Ivan heeft weer mooie beren uitgezocht:

O+
  woensdag 27 oktober 2010 @ 07:52:07 #9
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_88011878
Mette van harte gefeliciteerd met je verjaardag *O* Een hele fijne dag samen met je papa en mama O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88011887
*O* *O* Mette is 1!!!! *O* Van harte gefeliciteerd Wickie! Maak er een gezellige dag van... en tot snel in de dreumes-topics!

Oh Ivan O+ wat lief dat je de buik aait.... *smelt....

Vlindur, da's inderdaad wel heel grappig, BJ, jij en Davinia hebben echt elkaar met flinke tussenpozen opgevolgd zo... Ik vond het toen ook echt raar dat 2 van jullie toch nog voor mij bevielen terwijl jullie na mij waren uitgerekend. Maar wel leuk om te zien dat er zoveel kindjes geboren zijn toen in december... want ook Lily met Leah zitten er nog tussen...
En was R. nou ook nog van december? Ik vergeet het steeds...:@
pi_88011939
*O* *O* Jaaaaaaa, Mette is jarig!!! *O* *O*

Die foto met jas aan O+ O+ haha, wat grappig dat juist jij het nieuwe topic geopend hebt wickie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkly op 27-10-2010 08:10:02 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88011959
Vlindur wat fijn dat de uitslag van de punctie helemaal goed was, wat een enorme opluchting!!!!!! *O* *O*

Wat bijzonder ontroerend dat Ivan over je buik aaide Claudia O+ ik zit hier echt :')
En het duurde inderdaad nog zo lang tot Ivan geboren werd toen Niels er eenmaal was. Maar alhoewel Ivan qua datum bijna een maand jonger is, vond ik altijd wel dat je duidelijk kon merken dat ze eigenlijk vrijwel even oud zijn. Nu wat minder omdat Stef zo enorm (!!) snel gaat.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88012426
Mette gefeliciteerd!

Groof: misschien wel goed om een keer het bijltje erbij neer te gooien. Niet voor álles in één keer, maar gewoon 'barst, ik ga NIET naar dat tentamen' en dan afwachten of de wereld vergaat, kan heel verhelderend zijn ;)

Simmu: zolang hij wel goed drinkt bij anderen: lekker zo laten! Soepstengel in zijn handjes geven en het trekt wel weer bij :Y
pi_88012853
Mette gefeliciteerd!

Ja idd, Leah is van 24 december geloof ik en R komt er ook nog ja! Nóg meer kindjes!

Voor Rienk hebben we een grote 1 gekocht om op te hangen en slingers heb ik wel, ik weet alleen nog niet wat voor cadeau we moeten doen. Mijn vriend ziet de waarde er niet zo van volgens mij omdat hij het toch nog niet echt begrijpt. We kunnen volgens hem net zo goed een simpele bal doen "Daar is hij net zo blij mee" Daar gaat mn WishBoneBike }:|

Ik vind het zo leuk, Rienk loopt aan één hand O+ En soms ook los :Y
pi_88012922
Laat je vriend even het filmpje van Niels met zijn bakfiets en van dat meisje op de WBB zien, dat moet toch overtuigend bewijs zijn dat kindjes van een jaar wel blij zijn met zoiets! En als ze 1,5 jaar zijn spelen ze er echt echt mee.

Loopt Rienk los?! *flauwval smiley* *O*
pi_88012937
Oh Vlindur, wat kan Rienk dat al snel zeg... _O_ Maar het is ook al een snelle in de meeste dingen. Toch zitten Rienk en Minke niet veel van elkaar af met de meeste dingen (behalve tanden... volgens mij gaat Rienk al wisselen voor Minke op 10 tanden zit :P ), dus ben benieuwd of zij dit dan ook binnenkort gaat oppikken. Maar lopen aan de handen vindt ze helemaal niks. Als je haar handjes vastpakt om te oefenen gaat ze pontificaal op haar achterste zitten. Wat wel lukt is haar zelf je armen/handen laten pakken en dan een stap achteruit doen zodat ze wel moet aansluiten, dan lukt het wel, maar het duurt nooit lang voor ze weer "landt". Ze stapt wel steeds meer langs tafels en zo, dus dat zit er wel lekker in.
pi_88012963
quote:
99s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:22 schreef Twinkly het volgende:
Laat je vriend even het filmpje van Niels met zijn bakfiets en van dat meisje op de WBB zien, dat moet toch overtuigend bewijs zijn dat kindjes van een jaar wel blij zijn met zoiets! En als ze 1,5 jaar zijn spelen ze er echt echt mee.

Loopt Rienk los?! *flauwval smiley* *O*
Oh nee! Hij staat soms los! God nee, hij is nog wel een béétje baby :P

Die bakfiets van Niels is ook zo gaaf trouwens. Waar heb je die gekocht? O+
pi_88013015
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:24 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Oh nee! Hij staat soms los! God nee, hij is nog wel een béétje baby :P
pfjew! (ja, dat denken wij, hij weet wel beter :P)

quote:
Die bakfiets van Niels is ook zo gaaf trouwens. Waar heb je die gekocht? O+
hier! Hij was ook enorm populair bij de oudere kindjes op zijn verjaardag O+

Ik vind de nieuwe forum layout zo gek, ik word vast oud dat ik daar zo aan moet wennen :')
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:29:32 #19
300054 Marlinde
pi_88013072
Vlindur: Wat fijn dat de punctie goed is *O*
Rienk al af en toe los staan *O* Kanjer!

Ivan wat een schatje ben je toch ook! O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 27 oktober 2010 @ 09:40:11 #20
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88013303
Mette is jarig! Hieperdepiep hoera! *O* *O* *O*
Een hele fijne dag vandaag! w/
A grand adventure has begun.
pi_88013326
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:27 schreef Twinkly het volgende:

[..]

pfjew! (ja, dat denken wij, hij weet wel beter :P)
[..]

Ik vind de nieuwe forum layout zo gek, ik word vast oud dat ik daar zo aan moet wennen :')
Hehe, Rienk heeft nu inmiddels 8 tanden. Maar volgens mij piepen er ook al kiesjes.. Maar mag niet kijken en voelen dus zeker weten doen ik het niet. :N Dank je wel voor de link! Heb hem tussen de bookmarks. Ik zal het J. thuis wel even laten zien, hij moet toch om te krijgen zijn zo hè :Y

En ja, die layout is heel erg wennen. Vind het vooral stom dat het lettertype zo klein is, maar die van je invoerscherm weer heel groot :')
pi_88013422
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hehe, Rienk heeft nu inmiddels 8 tanden. Maar volgens mij piepen er ook al kiesjes.. Maar mag niet kijken en voelen dus zeker weten doen ik het niet. :N Dank je wel voor de link! Heb hem tussen de bookmarks. Ik zal het J. thuis wel even laten zien, hij moet toch om te krijgen zijn zo hè :Y

En ja, die layout is heel erg wennen. Vind het vooral stom dat het lettertype zo klein is, maar die van je invoerscherm weer heel groot :')
Kiesjes zijn zielig :'(
ja dat (onder andere), maar het is nog een Beta versie, dus ik heb nog hoop :P
pi_88013836
Mette 1 jaar. Van harte gefeliciteerd! Ook voor je papa en mama :*
pi_88014389
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:54 schreef Vlindur het volgende:
Ik besef me nu eigenlijk pas dat Dyon de dag na Rienk is geboren :o En dat Wolf maar 7 dagen ouder is en dat Minke en Fabian er vlak na kwamen :o Elyas weet ik wel heel goed, heb met Tan wel contact via hyves. Wat een hoop kindjes in december eigenlijk O+

En ik weet nog zo goed dat Beessie, Davinia en ik een beetje een clubje vormden, want we waren alle drie een dag na elkaar uitgerekend en moet je eens kijken hoeveel we schelen!

Leuk is dat he, al die december baby's! Ik weet het nog heel goed, dat ze jou zouden inleiden een week na mijn bevalling, dat jij gewoon al een datum wist! We zitten echt met een boel kindjes die dan vlak achter elkaar geboren zijn
En zo speciaal vind ik het dat Wolf en R. maar 1 dag schelen O+ O+ O+

Gefeliciteerd grote kleine Mette! *O* *O* *O* Fijne dag gewenst
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88014727
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 09:22 schreef Twinkly het volgende:
Hier sluit ik me bij aan. Je koopt zo'n cadeau niet alleen voor dat moment alleen, toch? Het is een aardige gelegenheid om eens iets te kopen wat je anders niet gauw aan zou schaffen. Mijn criterium was dat hij er tussen 1-2 jaar leuk mee zou moeten kunnen spelen.
pi_88014907
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:29 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Leuk is dat he, al die december baby's!
Er waren bar weinig oktober/novemberbaby's. Bovendien postten tijdens de kleine baby'tjesperiode wickie en Aoraki eerst niet mee, WupWup kwam en komt hier niet zoveel, Troel post helemaal niet en Ziggyziggyziggy zien we nooit. Dat vond ik best jammer. Voor mijn gevoel was de volgorde altijd Niels - Ivan - Stef en daar zat toch best veel tijd tussen. Gelukkig zijn Mette en Thomas er (weer) bij gekomen!

Nu bij de tweede heb ik ook het gevoel dat er niet zoveel zwangeren met een uitgerekende datum in de buurt van mijn datum zijn.
pi_88015023
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 09:41 schreef Vlindur het volgende:

Hehe, Rienk heeft nu inmiddels 8 tanden. Maar volgens mij piepen er ook al kiesjes..
Ik vind het echt ongelooflijk! :o Ivan zit nu op 4 tanden en die komen best langzaam uit het tandvlees. De ondertanden zijn nu goed door, de boventanden niet. Ik moet er elke dag nog aan wennen dat hij nu ineens boventanden heeft!

Het klinkt misschien suf, maar ik keek best op tegen het doorkomen van de tanden omdat ik bang was dat hij zijn schattige uitstraling kwijt zou raken. Het tegendeel blijkt waar te zijn: met tanden is hij nog schattiger!
pi_88015030
Februari/Maart baby's zijn ook héél leuk :)
pi_88015178
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:27 schreef Twinkly het volgende:

Durf het bijna niet te zeggen, maar dezelfde staat ook in het Intertoys Sint-boekje voor 45 euro :o
Kan hem online op Intertoys site niet vinden
oh hij is toch ietsje anders zie ik nu ik het plaatje v Intertoys voor me heb, maar vrijwel hetzelfde
Hoe dan ook, hij is echt erg leuk O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88015286
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

Nu bij de tweede heb ik ook het gevoel dat er niet zoveel zwangeren met een uitgerekende datum in de buurt van mijn datum zijn.
Ja, dat viel me meteen al op toen jij kwam melden dat je zwanger was, en er zijn ook nooit veel bijgekomen in januari helaas..
Toch best jammer, ik vond dat zelf altijd heel leuk om hier een vast clubje te hebben. Maar dat is straks als je in het kleine babietjestopic zit vast ook wel met kindjes die wat weken verschillen.
Ik voel ook saamhorigheid met jou, en bijv Huup en Innepin

En ik had best eerder willen bevallen, midden of begin nov was mooi geweest, was 29 nov uitgerekend dus moest helaas nog 11 dagen wachten op Wolf.
pi_88015327
gefeliciteerd mette en feliciteer je papa en mama ook maar gelijk ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88015366
Ach ja, ik verwacht dat ik deze keer ook dik over de datum heenga. Als Huup bijvoorbeeld wat eerder bevalt dan zit er ineens héél weinig tijd tussen de baby's. En het gat wordt steeds kleiner naarmate de kindjes ouder worden, maar toch is het wel heel fijn om in het kleine baby'tjestopic over dezelfde dingen te kunnen posten.

Ik voel trouwens ook verbondenheid met moeders van zowel oudere en jongere kindjes gewoon omdat ze bijvoorbeeld veel post(t)en of omdat ik het idee heb dat ik de kindjes zo goed ken op basis van alle verhalen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:31:56 #33
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88016131
Goedemorgen!!

Mette, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!!

Mag Noortje ook in de OP? Ze is van 17 april 2010.
Op het forum hier maar weinig april kindjes, hier in de wijk zijn er 3 op dezelfde dag geboren als Noortje. Populaire datum.
Oh en mijn kind zit af en toe zelf (crosspost uit het kinderfototopic)

Snelle foto gemaakt dus wazig, een seconde of wat later viel ze achterover. O-)
pi_88016428
Welkom hier, becky! Ontzettend knap dat ze al kan zitten! Het ziet er ook heel schattig uit.
pi_88016498
Wat ziet dat er lief uit zo zeg! Welkom!
pi_88016562
Leuke foto :)
pi_88016773
Die van mij donderde trouwens vaak opzij op die leeftijd, achterover komt nu pas :+
Dan wil hij staan. Hoe ga je staan? Nou simpel je zit en dan maak je je hele lijf in één keer recht ^O^
Reng, op zijn achterhoofd....
pi_88017495
Het is heel tof om te zien hoe goed ze worden in vallen in een paar maanden tijd. Ivan is momenteel kampioen vallen zonder er iets aan over te houden. Ik zie hem soms idiote smakken maken en dan nog weet hij op het laatste moment zijn handen onder zijn bovenlijf te gooien en zichzelf daarmee op te vangen.
pi_88017764
Hmm, misschien moet ik die van mij dan wat vaker laten vallen... die denkt niet eens over opvangen, maar laat zich gewoon overal in vrije val vanaf mieteren... In de hoop dat wij haar wel opvangen voor het echt pijn gaat doen :{ Niet heel handig. Maar gelukkig is ze ook niet heel kleinzerig, met de meeste smakken kijkt ze niet eens wat er eigenlijk gebeurde maar gaat weer recht op haar doel af. Gisteren ook weer een face-plant in mijn schoenzool (iets met op de bank en zo) maar geen kik hoor. oO<

Wel een hele leuke foto van Noortje zeg.. O+
pi_88017827
Wickie, Mette heeft zo'n bijzonder en eigen koppie al. O+ Gefeliciteerd!

En Becky, hallo! Welkom met je mooie dochter O+ .
pi_88018737
Mette (en Wickie natuurlijk!) gefeliciteerd! *O* En onwijs lieve foto's :Y

Hey Noortje, wat zit je al mooi! (je had je toch al eerder gemeld Becky?) Anyway, welkom! w/

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:15 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, misschien moet ik die van mij dan wat vaker laten vallen... die denkt niet eens over opvangen, maar laat zich gewoon overal in vrije val vanaf mieteren... In de hoop dat wij haar wel opvangen voor het echt pijn gaat doen :{ Niet heel handig.
Heel herkenbaar! We zijn 'm nu consequent op zijn kont aan het neerzetten als hij klaar is met staan, hopen dat hij het doorkrijgt en zelf gaat zitten.

Wat knap van Rienk, Vlinder! Lopen aan 1 hand al :o Daan loopt al best aardig aan de hand(en) en schuivelt heel deftig langs de bank en de tafel, maar echt loslopen of staan zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Morgen gaan we voor het eerst een avond weg (concert Michael Bublé). We zijn al wel eerder even weggeweest (tandarts, boodschapje) dat mijn schoonouders even kwamen of we 'm even een uurtje daar brachten, maar nu komt mijn moeder hier echt de hele namiddag en avond en gaat ze 'm naar bed brengen enzo. Ik vind het best spannend :@ We komen waarschijnlijk pas weer na middernacht terug.

Maar mijn zoon is wakker dus we gaan even lekker lunchen samen O+
pi_88018867
Het schijnt wel zo te zijn dat we onze kinderen te weinig laten vallen (en daarmee laten leren). Maar het is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik was blij dat Ivan na een paar dagen staan al veel voorzichtiger werd, want ik vond sommige smakken heel naar. En in de buurt van de verwarming hield ik hem altijd extra in de gaten. Nu laat ik hem eigenlijk overal zijn gang gaan.

Ik kijk helemaal niet op tegen de eerste stapjes doordat Ivan enerzijds voorzichtig is en anderzijds goed kan vallen. Gister stond hij ongeveer 20-30 seconden los, en toen hij daar klaar mee was zakte hij door zijn knietjes en kroop hij verder.

Wel fijn, hoor, happy, zo'n avondje voor julliezelf! Wel jammer dat je er de ochtend erna gewoon uit moet.
pi_88019020
Claudia, je hebt ook wel gelijk hoor, eigenlijk ben ik/zijn we gewoon veel te voorzichtig.. .tja, 't is niet mijn hobby om mijn kind ergens vanaf of tegenaan te zien smakken. Maar ze moet eigenlijk wel leren dat haar acties consequenties hebben en dat een consequentie dus ook pijn kan doen. En het liefst dan ook effe leren dat je het dus beter niet meer kan doen. Toen ze net begon met staan is ze ook wel een paar keer flink achterover gevallen en sindsdien gaat ze altijd netjes door de knieen, onderstuenend met 1 handje richting grond, maar met kruipen ziet ze gewoon geen gevaar in de rand van bank/bed/etc...maar ik vind het echt een beetje te ver gaan (voor mijn gevoel) om haar daar dan maar vanaf te laten vallen... met lopen en dan omvallen heb ik minder moeite op een of andere manier, dat zie ik wel goed gaan eigenlijk...

Happy, het is ook best spannend, maar vergeet niet ook te genieten he, die Michael staat daar niet voor niets te zingen ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:57:08 #44
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88019104
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:45 schreef happyme28 het volgende:

Hey Noortje, wat zit je al mooi! (je had je toch al eerder gemeld Becky?) Anyway, welkom! w/
[..]

klopt maar Noortje stond nog niet in de OP vandaar.
pi_88019116
over vallen: we hebben selene vrij veel vrijheid gegeven (en het beleid dat als ze viel wij stonden te juichen: "goed gevallen meisje!") daarin. lekker zelf laten klooien. toen ze ouder werd was (en is) "aappie zijn" een geliefd spelletje (oehoeh ahah!). en het werkt. gister maakte ze een heel spectaculaire smak (stond op de bank te springen, gleed uit en ipv achterover viel ze voorover headfirst rakelings langs de massief eienhouten tafel) en... maakte er een mooie koprol van :)
pi_88019146
Ik zou haar ook niet van de bank af laten vallen. Volgens mij is ze nu nog te jong om te begrijpen dat je voorzichtig om moet gaan met hoogtes. Ivan laat zich ook gerust van de bank af storten! Je kunt haar wel leren hoe ze het beste van de bank af kan komen, maar ik heb geen idee wanneer ze oud genoeg is om dat op te pikken. Ik weet dat het onderwerp van gesprek is geweest in het dreumestopic, dat zegt denk ik wel genoeg.
pi_88019265
naja, hier mogen ze pas zelfstandig op de bank als ze zelf ook op de bank kunnen komen. en *dan* leren ze dus ook vanzelf er zelf weer af te komen. dat gaat vanzelf goed dan :)
pi_88019281
Vanaf welke leeftijd kan een baby/peuter/kleuter hoogte inschatten?

Dit begint vanaf een half jaar. Tijdens mijn studie pedagogiek heb ik een documentaire gezien waarin ze net baby’s op een gat met een doorzichtige glazen plaat legden of probeerden te laten kruipen. Aanvankelijk hadden de baby’s hier geen problemen mee, maar later (vanaf ongeveer een half jaar) kropen de baby’s om deze glasplaat heen.

Uit een artikel over de ontwikkeling van het kijken staat het volgende:
"Vanaf een half jaar leert een kind ook wat hoogte en diepte betekent. Hij zal dan niet meer zomaar over een afgrond kruipen (over een glazen plaat), of van de bank rollen, als hij ziet waar hij ligt.

Daarna gaat het leerproces in sneltreinvaart verder. Hij leert steeds beter en op grotere afstand scherp zien.

Als een baby een half jaar oud is, kan hij bijna zo scherp zien als een volwassene. Maar leren kijken gaat zeker nog door tot de eerste verjaardag. Dat is een voortdurend proces van (letterlijk!) vallen en opstaan.

Tijdens dat leerproces rollen ze nog snel van een bank of een tafel, en stoten ze zich voortdurend. Een baby die kruipt, leert sneller hoe diepte werkt dan een baby die niet kruipt. En het ene kind leert sneller dan het andere".

Voor meer informatie: zie in bron het artikel "Achtergrondinformatie - Hoe leert een baby kijken?"

Bron
pi_88019365
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:02 schreef simmu het volgende:
naja, hier mogen ze pas zelfstandig op de bank als ze zelf ook op de bank kunnen komen. en *dan* leren ze dus ook vanzelf er zelf weer af te komen. dat gaat vanzelf goed dan :)
Mijn ervaring is dat die ontwikkeling niet altijd synchroon loopt. Dat wil zeggen, het is mogelijk dat een kind al ergens op kan komen maar nog niet goed eraf kan komen. Ivan kon bijvoorbeeld eerder staan dan hij weer kon gaan zitten. Nu leerde hij dat laatste vrij snel, maar ik heb begrepen dat dat niet bij alle kinderen het geval is. Dat lijkt me heel ellendig.

Maar je hebt groot gelijk, hoor. Ik laat Ivan eigenlijk ook niet op de bank of op het bed. Ik maak wel eens een uitzondering, maar ik zal hem dan zeker niet alleen laten.
pi_88019369
Claudia, gelukkig kan ik vrijdag wel wat uitslapen (Daan wordt meestal pas rond 8 uur / half 9 wakker als we 'm laten slapen. En mijn moeder blijft wel slapen dus die kan ook nog wat doen ;)

Heb inderdaad begrepen dat die kleintjes in ieder geval nog geen diepte kunnen zien en zien dus ook niet het gevaar van van de bank afkruipen.

Daan staat inmiddels een maand maar netjes vallen zit nog niet in zijn pakket van eigenschappen :N Evenals het zelf weer gaan zitten (zoals Claudia hierboven aangeeft loopt dat bij Daan dus ook niet synchroon) :N
pi_88020481
Mart gaat de hele woonkamer door op zijn manier. Achteruit, zitten en af en toe vooruit tijgeren.
Zo mooi om te zien. Dit doet hij eigenlijk pas sinds een paar dagen. En ik heb het idee aan hem te zien, dat hij binnenkort het kruipen ook wel door gaat krijgen. Als hij iets wilt hebben wat nu 30 cm van hem af ligt, gaat hij tijgeren met zijn handen vooruit trekken als het ware. En de knieen komen dan af en toe onder zijn billen. Misschien dat hij het gaat 'snappen'. Het zelf zitten gaat overal nu heel goed. HIj doet niets anders meer. In de box (waar hij bijna nooit meer in zit) op het aankleedkussen. In bed op de grond. Echt overal :)

Oh en nu ik dit typ. Zit hij op z'n billen en met 2 armen/handen te zwaaien. Zo leuk :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:11:02 #52
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88021710
Nogmaals welkom Becky! :D
Noortje zit echt koddig zo. Lief!

Emma blijft (soms) op haar billen zitten als ik haar neerzet. Laatst een keer een hele minuut maar meestal valt ze meteen om.
Ik vind Florians manier om te willen gaan staan wel briljant trouwens. :D

Happy, daar ben ik morgen ook! Veel plezier alvast! *O*
A grand adventure has begun.
pi_88022508
ik zet ravi geregeld bij selen op schoot, dan blijftie doorgaans wel goed zitten want hij krijgt dan net een beetje steun van selene. tussen haar benen zeg maar :)

ventje vertikt het hier weer met dat rollen! tenzij je hem op zn buik weglegt en hij wil niet, dan roltie wel terug! ik bespeur hier toch enige luilak-ideologie! ventje vindt het al snel allemaal best!
pi_88022927
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:57 schreef ymme het volgende:
Februari/Maart baby's zijn ook héél leuk :)
Echt wel!
En er blijken hele coole features op te zitten!
Recht zitten bijvoorbeeld, en optrekken. En hier wilde ik een wijdopenogensmiley zetten, maar ik ben even de smileys kwijt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_88023169
kijk Twinkly, maar hij is wel wat anders dan die van Niels
pi_88023213
Ooh, maar die van Niels is veeeeel leukerder hoor :P O-)
*foto's aan het uitzoeken* *O*
Niels heeft hele leuke cadeautjes gekregen van lieve Wolf en Poppejans en het was heel gezellig! O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88023651
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:11 schreef Keshet het volgende:
Emma blijft (soms) op haar billen zitten als ik haar neerzet. Laatst een keer een hele minuut maar meestal valt ze meteen om.
Zo zijn we met Daan ook begonnen hoor. Steeds weer neerzetten en hij bleef steeds langer zitten en je zag 'm zijn balans gaan zoeken.

quote:
Happy, daar ben ik morgen ook! Veel plezier alvast! *O*
Oh gezellig. PM anders ff waar jullie zitten, misschien wel heel dicht bij elkaar :D Jij ook veel plezier in ieder geval *O*
pi_88023794
Lezen jullie nu gewoon over mijn 'ego' post betreft Mart heen? Tssss ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:17:35 #59
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88024186
WOOHOO!! Mette en Wickie, het is zo ver!! *O* *O* Enorm gefeliciteerd met deze prachtige mijlpaal, ik hoop dat jullie heel erg aan het genieten zijn O+ Ik zal jullie missen hoor! :*

Gelukkig hebben we wel weer mooie nieuwe aanwas O+ Becky en Noortje, welkom hier! *O* Tevens: OMG! :o Júllie hier? :o In mijn hoofd is Noortje nog een heel klein baby'tje! Die fot erbij weerlegt dat ook meteen wel weer, zítten ook al :o Wat snel! En wat knap! *O*

Rienk, woah! Stáán! En Ivan ook! *O* (Sorry als er hoofdletters ontbreken of dergelijke zaken, Stef heeft de shift-toets van mijn toetsenbord afgepeuterd en nu zit hij er wel weer op, maar hij werkt belabberd :{ )

Qua oktober- en novemberbaby's heb ik in mijn omgeving juist vooral okotberbaby's, twee van mijn vriendinnen waren tegelijk met mij zwanger en hebben beiden hun zoon gebaard in oktober. Erg leuk, zo dicht op elkaar. Hier op het forum merk ik dat Stef qua ontwikkelingen veel wegheeft van Thomas, Ivan en Rienk. Zo leuk om te lezen! Wel allemaal een eigen tempo, maar bepaalde dingen zijn zó herkenbaar O+

En vallen, haha, tja.. Dat wordt nog wel een feestje zodra Stef's helm afgaat :') Hij is nu gewend het ding in zijn voordeel te gebruiken, dus als hij daar zin in heeft laat hij zich zo achterover vallen, of gooit hij zichzelf head first van dingen af.. Of hij kruipt ergens 'doorheen' tot het wijkt (stoelen bijvoorbeeld, of een muur, of andere kindjes op het KDV :')).. Ik denk dus dat ik de eerste twee weken na Stef's verjaardag met een bont en blauw kind vol bulten en krassen zit, haha! Nouja, ik vind het eigenlijk ook wel lastig hoor, aan de ene kant heb ik er weinig problemen mee als hij valt, maar soms komt het voor mij heel onverwachts en dán schrik ik er heel erg van. Sommige dingen zie ik van heinde en verre aankomen en dan tel ik gewoon af tot hij gaat :@

Ik ben vanmorgen met Stef naar de huisarts geweest, omdat ik het nu toch echt niet meer zag zitten. De hele ochtend huilde hij aan één stuk door. Nouja, er staat waarschijnlijk wel ook een kiesje op springen, maar de huisarts heeft een kuurtje voorgeschreven en een crème voor de schrale huid rond zijn ogen en neus (niet dat ik ermee in zijn búúrt mag komen, God betere het, maarja :')). Hij zei dat Stef grote neusamandelen heeft en wanneer er dus ook maar iets speelt, bijvoorbeeld een verkoudheid of het doorkomen van een tand of kies, zwelt dat op en geeft dat dus problemen. We gaan het samen met hem aankijken deze winter, en als het veel problemen veroorzaakt krijgen we een verwijzing naar de KNO-arts voor buisjes of het 'pellen' van de amandelen (?). Ik ben er wel content mee, deze huisarts geeft echt alleen maar medicijnen of doorverwijzingen wanneer het nodig is, dus wanneer hij zegt dat de KNO-arts er iets mee moet dan doe ik dat ook. Het was ons al veel eerder opgevallen dat hij werkelijk bij élke tand die doorkwam ziek of op z'n minst ernstig verkouden was, dus ik denk wel dat het klopt wat hij zegt. We zijn wel blij dat er nu een kuurtje is, ik hoop dat hij nu wat beter de nachten door zal komen..

En ja, hij is dus nog steeds écht ziek. Slapen is een crime, spelen doet hij amper nog, alles is verkeerd en bij alles gaat hij huilen. Zo zielig.. Bij de huisarts was hij natuurlijk wel even zijn charmante zelfje, net als bij de apotheek: zwaaien naar de huisarts, later naar de assistente, weer later naar alle mensen in de apotheek O+

En nu slaapt hij, hij was weer compleet uitgeput op mijn schoot ingedommeld. Arm ding..
3!
pi_88024561
Claudia, jij twee weken later, wij wat eerder en het komt helemaal goed ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88026198
Mette van harte gefeliciteerd!!!! :*

Waar zijn de icoontjes nou gebleven, irritant deze nieuwe layout.
pi_88027234
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:09 schreef Meimeltje het volgende:
Waar zijn de icoontjes nou gebleven, irritant deze nieuwe layout.
Ik moest ook ff zoeken maar als je op de smiley naast invoeren drukt krijg je ze allemaal.

ik heb best een tijdje lopen zoeken naar 'nieuw bericht' aangezien je met het snel invoeren in de vorige layout de smileys niet kon gebruiken :@
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:39:18 #63
300054 Marlinde
pi_88027432
Tessa is koortsvrij :) Afgelopen nacht barslecht geslapen! En vanmiddag lag ze pas om 15:00 in (ons) bed voor dr eerst tut die dag :D Ze zit nog veel te miepen en wil nog veel knuffelen, maar de koorts is gelukkig weg :)

En ze drinkt nu ook opeens veel meer :D Normaal dronk ze met heel veel moeite 2 flesjes van 180/6 weg en nu gaan er 3 in + nog een paar slokjes water uit dr rietjesbeker O+ Ze snapt helemaal hoe het werkt, zo'n lief gezicht! O+

Wat mogen kindjes van bijna 9 maanden nou als tussendoortje? Rijstewafel, broodkorstje, liga (maar daar begin ik niet aan:)) soepstengel lees ik wel eens, moet je daar een speciaal soort voor hebben? En mogen ze verder nog wat tussendoor, zodat ik kan afwisselen en bij elk eetmoment wat te drinken kan inlassen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88027554
Thnx Happy!

Volgens mij had ik nog niets tegen Vlindur gezegd. Wat zullen jullie opgelucht zijn zeg! :)

Arme Stef, niet echt zichzelf dus. Hoop dat hij snel weer opgeknapt is.

Becky welkom hier! :)

Hier druk dagje gehad. Vanmorgen afscheid psz en Dyon moest dus moe. Hij was bekaf toen we weer thuiskwamen, maar aangezien er visite kwam wilde hij toch niets missen. Hij is pas half 3 gaan slapen en ligt nu dus nogsteeds te pitten.
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar na een voeding om 23.30 uur gisteravond heeft hbij tot 06.45 uur geslapen! Misschien moeten we toch maar even die voeding 's avonds nog geven....? (alhoewel ik eigenlijk ook niet wil daar hij daar weer aan gaat wennen, maar als hij daardoor wel de nacht doorslaapt....)
pi_88027622
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:42 schreef Meimeltje het volgende:
Thnx Happy!

Volgens mij had ik nog niets tegen Vlindur gezegd. Wat zullen jullie opgelucht zijn zeg! :)

Arme Stef, niet echt zichzelf dus. Hoop dat hij snel weer opgeknapt is.

Becky welkom hier! :)

Hier druk dagje gehad. Vanmorgen afscheid psz en Dyon moest dus moe. Hij was bekaf toen we weer thuiskwamen, maar aangezien er visite kwam wilde hij toch niets missen. Hij is pas half 3 gaan slapen en ligt nu dus nogsteeds te pitten.
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar na een voeding om 23.30 uur gisteravond heeft hbij tot 06.45 uur geslapen! Misschien moeten we toch maar even die voeding 's avonds nog geven....? (alhoewel ik eigenlijk ook niet wil daar hij daar weer aan gaat wennen, maar als hij daardoor wel de nacht doorslaapt....)
Als hij daardoor doorslaapt zal hij het wel nodig hebben denk ik. En als je hem om 23 uur ofzo gewoon een beetje water geeft?
pi_88027671
Marlinde: wat fijn dat ze weer koortsvrij is!!
Je kan gewoon de normale soepstengels geven, liggen hier bij de soepen in de winkel ;)
Dyon eet vaak fruit als tussendoortje, dus soms meer dan 1x per dag. Verder rijstewafeltjes en heel soms liga/nijntjekoekjes e.d.
Ik denk dat ik ook maar een keer rozijntjes uit ga proberen.
pi_88027794
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:43 schreef ymme het volgende:

[..]

Als hij daardoor doorslaapt zal hij het wel nodig hebben denk ik. En als je hem om 23 uur ofzo gewoon een beetje water geeft?
Water wil hij wel, maar dat vult echt niet bij hm. Ik verwacht niet dat hij daardoor door gaat slapen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:50:53 #68
300054 Marlinde
pi_88027952
Hoe was het afscheid op de PSZ?

Zou Tessa ook al rozijntjes mogen?
En hoe doen jullie het met het eten, brood pakt Tessa zelf, maar banaan bv dat glijd elke keer door dr vingertjes. Voeren jullie je kindje dan?
Fruit krijgt ze hier 1 keer per dag, maar ze krijgt 2 stuks. Vind dat dan wel genoeg :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88028216
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:50 schreef Marlinde het volgende:

En hoe doen jullie het met het eten, brood pakt Tessa zelf, maar banaan bv dat glijd elke keer door dr vingertjes. Voeren jullie je kindje dan?
Fruit krijgt ze hier 1 keer per dag, maar ze krijgt 2 stuks. Vind dat dan wel genoeg :P
Afscheid vond hij erg spannend, maar het was leuk :)

Dyon gaf ik altijd eten, maar nu wil hij dus liever zelf eten. Met banaan geef ik het eigenlijk nog wel zelf, hij gaat er alleen maar mee spelen anders. Avondeten krijgt hij nu zoveel mogelijk ook in stukjes die hij zelf kan pakken, werkt beter dan dat wij het geprakt geven.
Ik begin pas met rozijntjes als hij een beetje kan kauwen. Hij heeft nu 8 tandjes en kauwt wel goed, dus binnenkort maar eens proberen. Ik geloof dat ze zo'n beetje vanaf 1 jaar zeggen.
pi_88028978
Incantrix, goed dat jullie huisarts je serieus neemt ^O^ Wel heel naar dat Stef steeds zo ziek is bij het doorkomen van een tandje. Ongelooflijk dat het krijgen van tandjes zoveel ellende kan veroorzaken. -O-

Marlinde, fijn dat Tessa niet meer zo ziek is. Leuk als ze zo goed drinken uit een rietje he? Hannah kan nu ook uit een gewoon rietje drinken, dus als we ergens een hapje eten dan krijgt ze vaak van mijn drinken slokjes.
Ik geef Hannah trouwens gewoon huismerk soepstengels, daar smikkelt ze lekker van. Ze heeft een duidelijke voorkeur voor hartig en een beetje zuur :D Zoet beleg of koekjes boeien haar helemaal niets.

Rozijntjes mag geloof ik pas als ze het zelf kunnen oppakken. Als tussendoortje geef ik Hannah een zelfgemaakt fruitprutje, een halve droge boterham, soepstengel, rijstwafel of wat yoghurt.

Avondeten zoveel mogelijk uit het knuistje :Y
pi_88029442
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:50 schreef Marlinde het volgende:

Banaan kan je in de schil geven.
Wat ik ook wel eens doe is 'em in twee stukken breken, een stuk tegelijk geven en daar een driehoekje uitsnijden, waardoor ie makkelijker vasthoudt. Supertip, die ik ook weer van een ander kreeg.

Oh, en voor rozijntjes geeft het voedselintroductieschema van borstvoeding.com de adviesleeftijd van 1 jaar aan.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 27 oktober 2010 @ 17:25:47 #72
300054 Marlinde
pi_88029566
Octo na jouw verhaal over Hannah en de rietbeker ben ik die middag meteen naar de Hema gegaan om m te halen :D Ik 'durfde' het alleen nog niet aan, omdat ik dacht dat ze het toch nog niet zou snappen. Gisteren voor de gein uit de kast gehaald en na eerst wat in het flesje te hebben geknepen zodat er water in dr mondje kwam snapte ze het gewoon :D O+
Hoe doe je dat dan met avondeten uit het knuistje? Worteltjes etc snap ik wel, maar bv spaghetti of aardappels?

Ga morgen ook maar eens soepstengels halen, ben benieuwd wat ze ervan vind :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88030047
Wij hebben de goedkoopste soepstengels bij de c1000 gehaald, onder het mom van 'zal allemaal wel het zelfde zijn' Dus wij aan de soepstengels, (Ik dip hem in de appelstroop :@ ) Maar gatverdamme wat vies zeg! Ik haal als we weer winkelen gewoon weer het merk. Deze belanden in de prullenbak :r Rienk heeft hem wel opgegeten, maar wij vinden ze zo vies dat we denken dat ze niet goed zijn.

Rienk heeft wel rozijntjes geproefd, maar hij vind ze vies _O- Hij trekt de meest rare bekken en vist hem dan heel snel weer uit zn mond :P

Meimel, dank je wel nog O+
pi_88031551
heyhey dames, ik ben dr nog hoor. maar ff zoveel aan mijn hoofd dat ik echt ff niet teveel erbij kna hebben, doen...
A.s. vrijdag wordt mijn opa gecremeerd en ik ben gevraagd om een toespraak te houden, en dat is emotioneel wel ff heftig hoor.
voel me dus ook ff een beetje bleeghh, zit er een beetje doorheen...
gelukkig heb ik mijn lieve meisje, die me vaak even flink opvrolijkt.

ff een paar dingen reageren:

*O* *O* *O* Mette is ook alweer jarig geweest!!!! gefeliciteerd! en wat een leuke foto's zeg!

Rienk en Ivan staan beide al los!! wat goed zeg!!! *O*

ahhhhhh Noortje, wat zit je daar al wijs bij de laptop! welkom samen met je mama :*
en jeempie, idd, al een half jaar, dacht dat ze nog een heeeeeel kleine baby was...
:@

Nov/ en december babytjes... denk dat Evie qua ontwikkeling wel een beetje op dezelfde lijn zit als Rienk en Wolf, ook Evie probeert regelmatig los te staan en aan de hand 'loopt' ze ook echt.

Arme Tessa en Stef, allebei ziek....een dikke :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88036542
Mette, gefeliciteerd!!!!

Oi, Claudia, ik heb volgens mij wel altijd meegepost op het kleine babietjesforum }:|
niet dagelijks.... :@

Ik voel me erg verbonden met Incantrix, aangezien in onze uitgerekende datum maar 1 dag verschil was en we allebei te vroeg waren. Stef is wel veul sneller in ontwikkeling dan Thomas. :')
En met Ivan ook, hoewel ik wel echt het idee heb dat hij al een stuk wijzer is ofzo. Misschien omdat de uitgerekende data toch best ver uit elkaar lagen?
Maar jullie posten ook gewoon zo lekker veel O+ . Ik weet serieus niet waar ik het vandaan moet halen...

Thomas staat nog niet los en loopt ook niet mee aan de hand. Ik denk dat het komt omdat hij over-voorzichtig is. Dat is hij uit zichzelf, dat heeft hij niet van ons. Hij is sinds hij kan staan ook pas 2 keer echt hard gevallen. Ach, dat is ook een kunst zullen we maar zeggen...
pi_88039257
Maar jij was zo druk met verhuizen, Aoraki! Ik heb ook het idee dat ik Thomas niet zo goed 'ken'! Misschien ontbreekt het je aan het zwets-gen. :Y)

Het lijkt me ook wel weer fijn dat hij zo voorzichtig is. Zoals ik al zei heeft Ivan maar een paar roekeloze dagen gehad en ik vond dat helemaal niks. Nu doet hij ook nog wel eens wild als hij manisch is. Dan rent hij bijvoorbeeld zo'n beetje langs de bank en kan ik vantevoren al zien waar hij allemaal over gaat struikelen (een dekentje, mijn sloffen, de poes). Maar hij vangt zichzelf dan op en krabbelt weer snel onverstoorbaar overeind en gaat enthousiast verder met zijn 'missie'. Het is dus niet echt roekeloosheid.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:16:22 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88040130
Mette, van harte gefeliciteerd! *O*

Vlindur, fijn dat de uitslag in orde was! :Y
En wat gaat Rienk opeens goed joh!

Ik moet ook nog jompelen voor Emma's tand *O*

Florian, dat gaan staan van jou is niet zo'n handige manier ;)

happy, logisch dat je het spannend vind :Y
Wij zijn ook al een paar keer een avondje weggeweest maar dan heb ik hem altijd zelf in bed gelegd...

Harry valt hier regelmatig met flinke smakken. Maar meestal geeft hij geen krimp, of hij zeurt even (wordt boos :D ) maar als wij lachen is het over. Heel soms is het serieus, maar dat hoor je dan meteen (hij neemt dan echt een teug lucht en begint te krijsen). Voor de rest 'zoekt' hij het maar uit en ik moet zeggen dat hij nu over het algemeen best goed uitkijkt en zich door zijn benen laat zakken.
We laten hem natuurlijk niet van de bank vallen, maar eigenlijk laten we hem ook nooit op de bank spelen. De bank is om te zitten. Hij gaat wel zelf in en uit zijn wipstoel (soort van) waarbij we de ergste klap opvangen als hij head first gaat.

Mart gaat ook lekker zeg! :Y

Arme Stef :{

Fijn dat Tessa weer wat beter is. Fruit kun je ook geven. Gewoon een stuk banaan uit het vuistje. Is een kwestie van oefenen. Hoe vaker ze het doet, hoe handiger ze er in wordt. :Y
Maar eet Tessa zoveel dan? 2 stuks fruit, flessen, boterham en nog meer dan 1 tussendoortje?
Ik mag blij zijn als Harry een half stuk fruit op eet en een halve soepstengel. Wel eet hij 1 boterham.

Meimel, ik zou die voeding gewoon geven. Blijkbaar heeft ie die gewoon nodig.

Ik heb van de week ook een rietje geprobeerd bij Harry. Dat ging best aardig voor een eerste keer alleen kauwt hij met zijn 3 tanden het rietje plat :D

BJ, het is emotioneel maar wel iets moois wat je kan doen. Sterkte voor vrijdag :*
pi_88042339
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:25 schreef Marlinde het volgende:
Octo na jouw verhaal over Hannah en de rietbeker ben ik die middag meteen naar de Hema gegaan om m te halen :D Ik 'durfde' het alleen nog niet aan, omdat ik dacht dat ze het toch nog niet zou snappen. Gisteren voor de gein uit de kast gehaald en na eerst wat in het flesje te hebben geknepen zodat er water in dr mondje kwam snapte ze het gewoon :D O+
Hoe doe je dat dan met avondeten uit het knuistje? Worteltjes etc snap ik wel, maar bv spaghetti of aardappels?

Ga morgen ook maar eens soepstengels halen, ben benieuwd wat ze ervan vind :)
gheghe, met soepstengels hebben wij de reis naar frankrijk overleefd
hier, zuigen kreng!!

Vandaag is mijn vriendje gaan oefenen op het kdv, ging goed! En zn zus liet hem gewoon 'links liggen'. En thuis ligt ze er meestal bovenop.

BJ, sterkte vrijdag
pi_88046040
Becky, ik zal je in de OP erbij zetten. Noortje is zo'n lief poepie O+

Ben totaal niet bijgelezen.. Maar ontzettend bedankt voor alle lieve woorden en felicitaties O+ :*
Jullie zijn allemaal zulke fijne, lieve mensen. Ben blij dat ik heb besloten uit lurk-stand te komen :*

Maar we nemen dus afscheid.
Dus fotospam *O*
Mette in buik, een week voor de geboorte.

M'n poppie een halve dag oud.

Fotomodelletje van 2,5 maand.

Half jaar oud.

Blij ei een week geleden.

En tot slot, cadeautjes uitpakken vandaag bij mijn ouders.

O+ :W Tot snel allemaal :'( O+
pi_88046294
Dag lieve kleine Mette. Wat ben jij groot en leuk geworden in 1 jaar tijd. En wat zul jij nog leuker gaan worden in je komende járen!!! Tot straks (nou ja straks hihi) in het volgende topic.
Ook voor je mama: Doei doei :)

Zo ik ga nu met de thee op de bank, gezellig samen met Tempo. ;) :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')