abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88020481
Mart gaat de hele woonkamer door op zijn manier. Achteruit, zitten en af en toe vooruit tijgeren.
Zo mooi om te zien. Dit doet hij eigenlijk pas sinds een paar dagen. En ik heb het idee aan hem te zien, dat hij binnenkort het kruipen ook wel door gaat krijgen. Als hij iets wilt hebben wat nu 30 cm van hem af ligt, gaat hij tijgeren met zijn handen vooruit trekken als het ware. En de knieen komen dan af en toe onder zijn billen. Misschien dat hij het gaat 'snappen'. Het zelf zitten gaat overal nu heel goed. HIj doet niets anders meer. In de box (waar hij bijna nooit meer in zit) op het aankleedkussen. In bed op de grond. Echt overal :)

Oh en nu ik dit typ. Zit hij op z'n billen en met 2 armen/handen te zwaaien. Zo leuk :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:11:02 #52
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88021710
Nogmaals welkom Becky! :D
Noortje zit echt koddig zo. Lief!

Emma blijft (soms) op haar billen zitten als ik haar neerzet. Laatst een keer een hele minuut maar meestal valt ze meteen om.
Ik vind Florians manier om te willen gaan staan wel briljant trouwens. :D

Happy, daar ben ik morgen ook! Veel plezier alvast! *O*
A grand adventure has begun.
pi_88022508
ik zet ravi geregeld bij selen op schoot, dan blijftie doorgaans wel goed zitten want hij krijgt dan net een beetje steun van selene. tussen haar benen zeg maar :)

ventje vertikt het hier weer met dat rollen! tenzij je hem op zn buik weglegt en hij wil niet, dan roltie wel terug! ik bespeur hier toch enige luilak-ideologie! ventje vindt het al snel allemaal best!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88022927
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:57 schreef ymme het volgende:
Februari/Maart baby's zijn ook héél leuk :)
Echt wel!
En er blijken hele coole features op te zitten!
Recht zitten bijvoorbeeld, en optrekken. En hier wilde ik een wijdopenogensmiley zetten, maar ik ben even de smileys kwijt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_88023169
kijk Twinkly, maar hij is wel wat anders dan die van Niels
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88023213
Ooh, maar die van Niels is veeeeel leukerder hoor :P O-)
*foto's aan het uitzoeken* *O*
Niels heeft hele leuke cadeautjes gekregen van lieve Wolf en Poppejans en het was heel gezellig! O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88023651
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:11 schreef Keshet het volgende:
Emma blijft (soms) op haar billen zitten als ik haar neerzet. Laatst een keer een hele minuut maar meestal valt ze meteen om.
Zo zijn we met Daan ook begonnen hoor. Steeds weer neerzetten en hij bleef steeds langer zitten en je zag 'm zijn balans gaan zoeken.

quote:
Happy, daar ben ik morgen ook! Veel plezier alvast! *O*
Oh gezellig. PM anders ff waar jullie zitten, misschien wel heel dicht bij elkaar :D Jij ook veel plezier in ieder geval *O*
pi_88023794
Lezen jullie nu gewoon over mijn 'ego' post betreft Mart heen? Tssss ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:17:35 #59
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88024186
WOOHOO!! Mette en Wickie, het is zo ver!! *O* *O* Enorm gefeliciteerd met deze prachtige mijlpaal, ik hoop dat jullie heel erg aan het genieten zijn O+ Ik zal jullie missen hoor! :*

Gelukkig hebben we wel weer mooie nieuwe aanwas O+ Becky en Noortje, welkom hier! *O* Tevens: OMG! :o Júllie hier? :o In mijn hoofd is Noortje nog een heel klein baby'tje! Die fot erbij weerlegt dat ook meteen wel weer, zítten ook al :o Wat snel! En wat knap! *O*

Rienk, woah! Stáán! En Ivan ook! *O* (Sorry als er hoofdletters ontbreken of dergelijke zaken, Stef heeft de shift-toets van mijn toetsenbord afgepeuterd en nu zit hij er wel weer op, maar hij werkt belabberd :{ )

Qua oktober- en novemberbaby's heb ik in mijn omgeving juist vooral okotberbaby's, twee van mijn vriendinnen waren tegelijk met mij zwanger en hebben beiden hun zoon gebaard in oktober. Erg leuk, zo dicht op elkaar. Hier op het forum merk ik dat Stef qua ontwikkelingen veel wegheeft van Thomas, Ivan en Rienk. Zo leuk om te lezen! Wel allemaal een eigen tempo, maar bepaalde dingen zijn zó herkenbaar O+

En vallen, haha, tja.. Dat wordt nog wel een feestje zodra Stef's helm afgaat :') Hij is nu gewend het ding in zijn voordeel te gebruiken, dus als hij daar zin in heeft laat hij zich zo achterover vallen, of gooit hij zichzelf head first van dingen af.. Of hij kruipt ergens 'doorheen' tot het wijkt (stoelen bijvoorbeeld, of een muur, of andere kindjes op het KDV :')).. Ik denk dus dat ik de eerste twee weken na Stef's verjaardag met een bont en blauw kind vol bulten en krassen zit, haha! Nouja, ik vind het eigenlijk ook wel lastig hoor, aan de ene kant heb ik er weinig problemen mee als hij valt, maar soms komt het voor mij heel onverwachts en dán schrik ik er heel erg van. Sommige dingen zie ik van heinde en verre aankomen en dan tel ik gewoon af tot hij gaat :@

Ik ben vanmorgen met Stef naar de huisarts geweest, omdat ik het nu toch echt niet meer zag zitten. De hele ochtend huilde hij aan één stuk door. Nouja, er staat waarschijnlijk wel ook een kiesje op springen, maar de huisarts heeft een kuurtje voorgeschreven en een crème voor de schrale huid rond zijn ogen en neus (niet dat ik ermee in zijn búúrt mag komen, God betere het, maarja :')). Hij zei dat Stef grote neusamandelen heeft en wanneer er dus ook maar iets speelt, bijvoorbeeld een verkoudheid of het doorkomen van een tand of kies, zwelt dat op en geeft dat dus problemen. We gaan het samen met hem aankijken deze winter, en als het veel problemen veroorzaakt krijgen we een verwijzing naar de KNO-arts voor buisjes of het 'pellen' van de amandelen (?). Ik ben er wel content mee, deze huisarts geeft echt alleen maar medicijnen of doorverwijzingen wanneer het nodig is, dus wanneer hij zegt dat de KNO-arts er iets mee moet dan doe ik dat ook. Het was ons al veel eerder opgevallen dat hij werkelijk bij élke tand die doorkwam ziek of op z'n minst ernstig verkouden was, dus ik denk wel dat het klopt wat hij zegt. We zijn wel blij dat er nu een kuurtje is, ik hoop dat hij nu wat beter de nachten door zal komen..

En ja, hij is dus nog steeds écht ziek. Slapen is een crime, spelen doet hij amper nog, alles is verkeerd en bij alles gaat hij huilen. Zo zielig.. Bij de huisarts was hij natuurlijk wel even zijn charmante zelfje, net als bij de apotheek: zwaaien naar de huisarts, later naar de assistente, weer later naar alle mensen in de apotheek O+

En nu slaapt hij, hij was weer compleet uitgeput op mijn schoot ingedommeld. Arm ding..
3!
pi_88024561
Claudia, jij twee weken later, wij wat eerder en het komt helemaal goed ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88026198
Mette van harte gefeliciteerd!!!! :*

Waar zijn de icoontjes nou gebleven, irritant deze nieuwe layout.
pi_88027234
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:09 schreef Meimeltje het volgende:
Waar zijn de icoontjes nou gebleven, irritant deze nieuwe layout.
Ik moest ook ff zoeken maar als je op de smiley naast invoeren drukt krijg je ze allemaal.

ik heb best een tijdje lopen zoeken naar 'nieuw bericht' aangezien je met het snel invoeren in de vorige layout de smileys niet kon gebruiken :@
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:39:18 #63
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_88027432
Tessa is koortsvrij :) Afgelopen nacht barslecht geslapen! En vanmiddag lag ze pas om 15:00 in (ons) bed voor dr eerst tut die dag :D Ze zit nog veel te miepen en wil nog veel knuffelen, maar de koorts is gelukkig weg :)

En ze drinkt nu ook opeens veel meer :D Normaal dronk ze met heel veel moeite 2 flesjes van 180/6 weg en nu gaan er 3 in + nog een paar slokjes water uit dr rietjesbeker O+ Ze snapt helemaal hoe het werkt, zo'n lief gezicht! O+

Wat mogen kindjes van bijna 9 maanden nou als tussendoortje? Rijstewafel, broodkorstje, liga (maar daar begin ik niet aan:)) soepstengel lees ik wel eens, moet je daar een speciaal soort voor hebben? En mogen ze verder nog wat tussendoor, zodat ik kan afwisselen en bij elk eetmoment wat te drinken kan inlassen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88027554
Thnx Happy!

Volgens mij had ik nog niets tegen Vlindur gezegd. Wat zullen jullie opgelucht zijn zeg! :)

Arme Stef, niet echt zichzelf dus. Hoop dat hij snel weer opgeknapt is.

Becky welkom hier! :)

Hier druk dagje gehad. Vanmorgen afscheid psz en Dyon moest dus moe. Hij was bekaf toen we weer thuiskwamen, maar aangezien er visite kwam wilde hij toch niets missen. Hij is pas half 3 gaan slapen en ligt nu dus nogsteeds te pitten.
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar na een voeding om 23.30 uur gisteravond heeft hbij tot 06.45 uur geslapen! Misschien moeten we toch maar even die voeding 's avonds nog geven....? (alhoewel ik eigenlijk ook niet wil daar hij daar weer aan gaat wennen, maar als hij daardoor wel de nacht doorslaapt....)
pi_88027622
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:42 schreef Meimeltje het volgende:
Thnx Happy!

Volgens mij had ik nog niets tegen Vlindur gezegd. Wat zullen jullie opgelucht zijn zeg! :)

Arme Stef, niet echt zichzelf dus. Hoop dat hij snel weer opgeknapt is.

Becky welkom hier! :)

Hier druk dagje gehad. Vanmorgen afscheid psz en Dyon moest dus moe. Hij was bekaf toen we weer thuiskwamen, maar aangezien er visite kwam wilde hij toch niets missen. Hij is pas half 3 gaan slapen en ligt nu dus nogsteeds te pitten.
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar na een voeding om 23.30 uur gisteravond heeft hbij tot 06.45 uur geslapen! Misschien moeten we toch maar even die voeding 's avonds nog geven....? (alhoewel ik eigenlijk ook niet wil daar hij daar weer aan gaat wennen, maar als hij daardoor wel de nacht doorslaapt....)
Als hij daardoor doorslaapt zal hij het wel nodig hebben denk ik. En als je hem om 23 uur ofzo gewoon een beetje water geeft?
pi_88027671
Marlinde: wat fijn dat ze weer koortsvrij is!!
Je kan gewoon de normale soepstengels geven, liggen hier bij de soepen in de winkel ;)
Dyon eet vaak fruit als tussendoortje, dus soms meer dan 1x per dag. Verder rijstewafeltjes en heel soms liga/nijntjekoekjes e.d.
Ik denk dat ik ook maar een keer rozijntjes uit ga proberen.
pi_88027794
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:43 schreef ymme het volgende:

[..]

Als hij daardoor doorslaapt zal hij het wel nodig hebben denk ik. En als je hem om 23 uur ofzo gewoon een beetje water geeft?
Water wil hij wel, maar dat vult echt niet bij hm. Ik verwacht niet dat hij daardoor door gaat slapen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:50:53 #68
300054 Marlinde
pi_88027952
Hoe was het afscheid op de PSZ?

Zou Tessa ook al rozijntjes mogen?
En hoe doen jullie het met het eten, brood pakt Tessa zelf, maar banaan bv dat glijd elke keer door dr vingertjes. Voeren jullie je kindje dan?
Fruit krijgt ze hier 1 keer per dag, maar ze krijgt 2 stuks. Vind dat dan wel genoeg :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88028216
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:50 schreef Marlinde het volgende:

En hoe doen jullie het met het eten, brood pakt Tessa zelf, maar banaan bv dat glijd elke keer door dr vingertjes. Voeren jullie je kindje dan?
Fruit krijgt ze hier 1 keer per dag, maar ze krijgt 2 stuks. Vind dat dan wel genoeg :P
Afscheid vond hij erg spannend, maar het was leuk :)

Dyon gaf ik altijd eten, maar nu wil hij dus liever zelf eten. Met banaan geef ik het eigenlijk nog wel zelf, hij gaat er alleen maar mee spelen anders. Avondeten krijgt hij nu zoveel mogelijk ook in stukjes die hij zelf kan pakken, werkt beter dan dat wij het geprakt geven.
Ik begin pas met rozijntjes als hij een beetje kan kauwen. Hij heeft nu 8 tandjes en kauwt wel goed, dus binnenkort maar eens proberen. Ik geloof dat ze zo'n beetje vanaf 1 jaar zeggen.
pi_88028978
Incantrix, goed dat jullie huisarts je serieus neemt ^O^ Wel heel naar dat Stef steeds zo ziek is bij het doorkomen van een tandje. Ongelooflijk dat het krijgen van tandjes zoveel ellende kan veroorzaken. -O-

Marlinde, fijn dat Tessa niet meer zo ziek is. Leuk als ze zo goed drinken uit een rietje he? Hannah kan nu ook uit een gewoon rietje drinken, dus als we ergens een hapje eten dan krijgt ze vaak van mijn drinken slokjes.
Ik geef Hannah trouwens gewoon huismerk soepstengels, daar smikkelt ze lekker van. Ze heeft een duidelijke voorkeur voor hartig en een beetje zuur :D Zoet beleg of koekjes boeien haar helemaal niets.

Rozijntjes mag geloof ik pas als ze het zelf kunnen oppakken. Als tussendoortje geef ik Hannah een zelfgemaakt fruitprutje, een halve droge boterham, soepstengel, rijstwafel of wat yoghurt.

Avondeten zoveel mogelijk uit het knuistje :Y
pi_88029442
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:50 schreef Marlinde het volgende:

Banaan kan je in de schil geven.
Wat ik ook wel eens doe is 'em in twee stukken breken, een stuk tegelijk geven en daar een driehoekje uitsnijden, waardoor ie makkelijker vasthoudt. Supertip, die ik ook weer van een ander kreeg.

Oh, en voor rozijntjes geeft het voedselintroductieschema van borstvoeding.com de adviesleeftijd van 1 jaar aan.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 27 oktober 2010 @ 17:25:47 #72
300054 Marlinde
pi_88029566
Octo na jouw verhaal over Hannah en de rietbeker ben ik die middag meteen naar de Hema gegaan om m te halen :D Ik 'durfde' het alleen nog niet aan, omdat ik dacht dat ze het toch nog niet zou snappen. Gisteren voor de gein uit de kast gehaald en na eerst wat in het flesje te hebben geknepen zodat er water in dr mondje kwam snapte ze het gewoon :D O+
Hoe doe je dat dan met avondeten uit het knuistje? Worteltjes etc snap ik wel, maar bv spaghetti of aardappels?

Ga morgen ook maar eens soepstengels halen, ben benieuwd wat ze ervan vind :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88030047
Wij hebben de goedkoopste soepstengels bij de c1000 gehaald, onder het mom van 'zal allemaal wel het zelfde zijn' Dus wij aan de soepstengels, (Ik dip hem in de appelstroop :@ ) Maar gatverdamme wat vies zeg! Ik haal als we weer winkelen gewoon weer het merk. Deze belanden in de prullenbak :r Rienk heeft hem wel opgegeten, maar wij vinden ze zo vies dat we denken dat ze niet goed zijn.

Rienk heeft wel rozijntjes geproefd, maar hij vind ze vies _O- Hij trekt de meest rare bekken en vist hem dan heel snel weer uit zn mond :P

Meimel, dank je wel nog O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88031551
heyhey dames, ik ben dr nog hoor. maar ff zoveel aan mijn hoofd dat ik echt ff niet teveel erbij kna hebben, doen...
A.s. vrijdag wordt mijn opa gecremeerd en ik ben gevraagd om een toespraak te houden, en dat is emotioneel wel ff heftig hoor.
voel me dus ook ff een beetje bleeghh, zit er een beetje doorheen...
gelukkig heb ik mijn lieve meisje, die me vaak even flink opvrolijkt.

ff een paar dingen reageren:

*O* *O* *O* Mette is ook alweer jarig geweest!!!! gefeliciteerd! en wat een leuke foto's zeg!

Rienk en Ivan staan beide al los!! wat goed zeg!!! *O*

ahhhhhh Noortje, wat zit je daar al wijs bij de laptop! welkom samen met je mama :*
en jeempie, idd, al een half jaar, dacht dat ze nog een heeeeeel kleine baby was...
:@

Nov/ en december babytjes... denk dat Evie qua ontwikkeling wel een beetje op dezelfde lijn zit als Rienk en Wolf, ook Evie probeert regelmatig los te staan en aan de hand 'loopt' ze ook echt.

Arme Tessa en Stef, allebei ziek....een dikke :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88036542
Mette, gefeliciteerd!!!!

Oi, Claudia, ik heb volgens mij wel altijd meegepost op het kleine babietjesforum }:|
niet dagelijks.... :@

Ik voel me erg verbonden met Incantrix, aangezien in onze uitgerekende datum maar 1 dag verschil was en we allebei te vroeg waren. Stef is wel veul sneller in ontwikkeling dan Thomas. :')
En met Ivan ook, hoewel ik wel echt het idee heb dat hij al een stuk wijzer is ofzo. Misschien omdat de uitgerekende data toch best ver uit elkaar lagen?
Maar jullie posten ook gewoon zo lekker veel O+ . Ik weet serieus niet waar ik het vandaan moet halen...

Thomas staat nog niet los en loopt ook niet mee aan de hand. Ik denk dat het komt omdat hij over-voorzichtig is. Dat is hij uit zichzelf, dat heeft hij niet van ons. Hij is sinds hij kan staan ook pas 2 keer echt hard gevallen. Ach, dat is ook een kunst zullen we maar zeggen...
pi_88039257
Maar jij was zo druk met verhuizen, Aoraki! Ik heb ook het idee dat ik Thomas niet zo goed 'ken'! Misschien ontbreekt het je aan het zwets-gen. :Y)

Het lijkt me ook wel weer fijn dat hij zo voorzichtig is. Zoals ik al zei heeft Ivan maar een paar roekeloze dagen gehad en ik vond dat helemaal niks. Nu doet hij ook nog wel eens wild als hij manisch is. Dan rent hij bijvoorbeeld zo'n beetje langs de bank en kan ik vantevoren al zien waar hij allemaal over gaat struikelen (een dekentje, mijn sloffen, de poes). Maar hij vangt zichzelf dan op en krabbelt weer snel onverstoorbaar overeind en gaat enthousiast verder met zijn 'missie'. Het is dus niet echt roekeloosheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:16:22 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88040130
Mette, van harte gefeliciteerd! *O*

Vlindur, fijn dat de uitslag in orde was! :Y
En wat gaat Rienk opeens goed joh!

Ik moet ook nog jompelen voor Emma's tand *O*

Florian, dat gaan staan van jou is niet zo'n handige manier ;)

happy, logisch dat je het spannend vind :Y
Wij zijn ook al een paar keer een avondje weggeweest maar dan heb ik hem altijd zelf in bed gelegd...

Harry valt hier regelmatig met flinke smakken. Maar meestal geeft hij geen krimp, of hij zeurt even (wordt boos :D ) maar als wij lachen is het over. Heel soms is het serieus, maar dat hoor je dan meteen (hij neemt dan echt een teug lucht en begint te krijsen). Voor de rest 'zoekt' hij het maar uit en ik moet zeggen dat hij nu over het algemeen best goed uitkijkt en zich door zijn benen laat zakken.
We laten hem natuurlijk niet van de bank vallen, maar eigenlijk laten we hem ook nooit op de bank spelen. De bank is om te zitten. Hij gaat wel zelf in en uit zijn wipstoel (soort van) waarbij we de ergste klap opvangen als hij head first gaat.

Mart gaat ook lekker zeg! :Y

Arme Stef :{

Fijn dat Tessa weer wat beter is. Fruit kun je ook geven. Gewoon een stuk banaan uit het vuistje. Is een kwestie van oefenen. Hoe vaker ze het doet, hoe handiger ze er in wordt. :Y
Maar eet Tessa zoveel dan? 2 stuks fruit, flessen, boterham en nog meer dan 1 tussendoortje?
Ik mag blij zijn als Harry een half stuk fruit op eet en een halve soepstengel. Wel eet hij 1 boterham.

Meimel, ik zou die voeding gewoon geven. Blijkbaar heeft ie die gewoon nodig.

Ik heb van de week ook een rietje geprobeerd bij Harry. Dat ging best aardig voor een eerste keer alleen kauwt hij met zijn 3 tanden het rietje plat :D

BJ, het is emotioneel maar wel iets moois wat je kan doen. Sterkte voor vrijdag :*
pi_88042339
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:25 schreef Marlinde het volgende:
Octo na jouw verhaal over Hannah en de rietbeker ben ik die middag meteen naar de Hema gegaan om m te halen :D Ik 'durfde' het alleen nog niet aan, omdat ik dacht dat ze het toch nog niet zou snappen. Gisteren voor de gein uit de kast gehaald en na eerst wat in het flesje te hebben geknepen zodat er water in dr mondje kwam snapte ze het gewoon :D O+
Hoe doe je dat dan met avondeten uit het knuistje? Worteltjes etc snap ik wel, maar bv spaghetti of aardappels?

Ga morgen ook maar eens soepstengels halen, ben benieuwd wat ze ervan vind :)
gheghe, met soepstengels hebben wij de reis naar frankrijk overleefd
hier, zuigen kreng!!

Vandaag is mijn vriendje gaan oefenen op het kdv, ging goed! En zn zus liet hem gewoon 'links liggen'. En thuis ligt ze er meestal bovenop.

BJ, sterkte vrijdag
pi_88046040
Becky, ik zal je in de OP erbij zetten. Noortje is zo'n lief poepie O+

Ben totaal niet bijgelezen.. Maar ontzettend bedankt voor alle lieve woorden en felicitaties O+ :*
Jullie zijn allemaal zulke fijne, lieve mensen. Ben blij dat ik heb besloten uit lurk-stand te komen :*

Maar we nemen dus afscheid.
Dus fotospam *O*
Mette in buik, een week voor de geboorte.

M'n poppie een halve dag oud.

Fotomodelletje van 2,5 maand.

Half jaar oud.

Blij ei een week geleden.

En tot slot, cadeautjes uitpakken vandaag bij mijn ouders.

O+ :W Tot snel allemaal :'( O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88046294
Dag lieve kleine Mette. Wat ben jij groot en leuk geworden in 1 jaar tijd. En wat zul jij nog leuker gaan worden in je komende járen!!! Tot straks (nou ja straks hihi) in het volgende topic.
Ook voor je mama: Doei doei :)

Zo ik ga nu met de thee op de bank, gezellig samen met Tempo. ;) :(
pi_88055935
Dag Mette! Tot snel :W

quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
Maar jij was zo druk met verhuizen, Aoraki! Ik heb ook het idee dat ik Thomas niet zo goed 'ken'! Misschien ontbreekt het je aan het zwets-gen. :Y)

Het lijkt me ook wel weer fijn dat hij zo voorzichtig is. Zoals ik al zei heeft Ivan maar een paar roekeloze dagen gehad en ik vond dat helemaal niks. Nu doet hij ook nog wel eens wild als hij manisch is. Dan rent hij bijvoorbeeld zo'n beetje langs de bank en kan ik vantevoren al zien waar hij allemaal over gaat struikelen (een dekentje, mijn sloffen, de poes). Maar hij vangt zichzelf dan op en krabbelt weer snel onverstoorbaar overeind en gaat enthousiast verder met zijn 'missie'. Het is dus niet echt roekeloosheid.
Ja, helaas bezit ik het zwets-gen niet... :N ;) . Ik had toen idd weinig tijd, vanwege de verbouwing etc. Maar ik voelde me soms ook een beetje bezwaard, omdat eigenlijk alles zo goed ging... (op zijn vermoedelijke koemelkallergie na dan). En eigenlijk werd in het eerste half jaar zoveel over problemen gepraat, dat ik het niet vond kunnen om elke dag dag er maar weer eens in te gooien hoe het lekker zijn gangetje gaat...

Maar speciaal voor jou: Thomas 2 maanden oud, hij kon net zijn hoofd optillen en dat vond ik zo knap! (ik was opzoek naar deze foto en kwam ook die van zijn eerste maand weer tegen. OMG wat was hij klein)

Dat is grappig, dat langs de bank rennen. Thomas doet dat ook, maar ligt er een kussen voor zijn voeten (die hij net zelf van de bank heeft getrokken), dan gaat eerst een handje naar beneden om het kussen te pakken en weg te gooien (ander handje blijft op de bank), dan pakt hij de bank weer vast en gaat weer verder. Heel snel gaat het niet, maar het is wel schattig om te zien. En vooral knap dat hij het snapt dat hij er anders niet door kan.
pi_88056747
Mijn zoon rent niet langs banken, gaat niet staan aan handen en springt niet op zijn knietjes...

Mijn zoon kamt zijn eigen haren *O* .
pi_88057162
Dat is een stuk praktischer zou ik zeggen :D
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:15:00 #84
95408 Incantrix
pi_88057510
Goedemorgen! :*

Oef, succes daarmee BJ, wat lijkt me dat zwaar! Wel mooi om zoiets te kunnen doen inderdaad.. Knap dat je dat gaat doen meis!

Mette O+ O+ Stef komt je snel achterna hoor, haha! ;)

Aoraki, raar om terug te zien he? Ik ben bezig met Stef's babyboek weer (ik wil 'm bij hebben als hij jarig is, maar ik ben nu pas bij de bevalling :') Ik maak een plakboek met verhaaltjes erbij i.p.v. zo'n invulboek, maar dat kost dus wel veel tijd..) en als ik dan die héle kleine Stefjes zie vind ik het heel raar, hoe kan híj dat nou zijn? En tegelijk zie ik meteen mijn zoon, heel duf ;)

In mijn vorige post ben ik trouwens Wolf vergeten te noemen, erg he? o|O Stef's eigenste forumbroertje! Ik vind ze ook echt wat van elkaar weghebben, op de één of andere manier. Poppejans, op de post in het fototopic: jah, de mouwen zijn wat aan de lange kant (leuk voor bij het eten :')) maar verder zit dat prima. Laatst vond ik dat Stef héus nog wel in maatje 80 paste, maar het shirtje zat voor geen meter meer.. Vanmiddag moeten we naar het CB, ik ben erg benieuwd. Mijn moeder heeft Stef vandeweek met kleding en al op de weegschaal gelegd bij de dierenarts en daar was hij 10.3 kg, terwijl hij de laatste keer bij het CB 10.22 woog.. Ik denk dus dat hij is afgevallen, maar qua lengte is hij gewoon doorgegroeid volgens mij. Nouja, we zien wel.

Weet iemand trouwens hoe lang je kind koortsvrij moet zijn om zijn prikjes gewoon te krijgen? Gisteravond had hij 38.0 zonder pcm, vandaag lijkt hij koortsvrij te zijn. De AB slaat aan! *O* Hij is ook echt weer zichzelf vandaag, zó fijn.. Zodadelijk moet hij alleen écht even flink weken onder de douche, hij heeft echt een dikke laag aangekoekt snot aan zijn neus :r
3!
pi_88057651
Ik las net je bericht van gisteren en wist helemaal niet dat Stef al zo'n poos ziek is/kwakkelt met zn gezondheid. Wat ontzettend zielig zeg, arm mannetje
Fijn dat hij weer aan de beterende hand is, ik weet zn normale lichaamstemp niet, maar 38c is nog wel lichte verhoging toch?
Ik zou het wel effe zeggen bij CB als ik jou was, en als hij de prikjes krijgt: sterkte, zo sneu altijd.
Ben erg benieuwd naar zn lengte en gewicht, hij is echt grooot :D maar mooi in verhouding volgens mij.
edit: zn gewicht valt erg mee zeg! Dan is Wolf een kleine bollie, die is veel kleiner dan Stef en nu ook wel zo'n 10 kilo (11/10 was hij 9,7 kilo) gok ik.

Wickie wat was jij bescheiden zwanger zeg, en dag lieve Mette :W wat een lieve foto's
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88058266
Arme Stef :* Lijkt me echt slopend dat hij zo lang ziekig is Icantrix :*
Volgens mij zijn ze voorzichtig en prikken ze niet wanneer een kindje verhoging of koorts heeft, ik zou even bellen :)

Niels is eigenlijk heel voorzichtig en valt niet zo vaak, hij stoot wel vaak zijn hoofd omdat de tafel bijvoorbeeld lager is dan hij verwachtte. Ik denk dat hij daarom ook nog niet probeert om een stapje tussen objecten te nemen.

Poppejans, had Wolf vanmorgen ook zulke creatieve poep met gewelde rozijntjes :Y) Stinken joh!
En Wolf was toch echt wel wat zwaarder, dus we hadden het toch goed gevoeld!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88058828
Incantrix, wat rot dat Stef zo ziekig is steeds. Ik hoop ook dat hij nu maar eens snel opknapt :* .
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:20:45 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88059229
Stefje, fijn dat je aan het opknappen bent! :Y

En even jompelen voor R die zijn haren kan kammen *O*
pi_88065052
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:47 schreef Twinkly het volgende:

Poppejans, had Wolf vanmorgen ook zulke creatieve poep met gewelde rozijntjes :Y) Stinken joh!
En Wolf was toch echt wel wat zwaarder, dus we hadden het toch goed gevoeld!
Nee! Ik zie rozijntjes nooit terug (ieew wat klinkt dat goor) wel groene poep van de sperzieboontjesprut van de Universiteit, was inderdaad gewoon dezelfde voeding als wat hij daar 6mnd geleden kreeg, net soep zo glad.Niet dat het Wolf wat uitmaakte hoor, die at gewoon het schaaltje (=2 kleine potjes) leeg met smaak haha
pi_88065423
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:43 schreef Aoraki het volgende:

Maar speciaal voor jou: Thomas 2 maanden oud, hij kon net zijn hoofd optillen en dat vond ik zo knap! (ik was opzoek naar deze foto en kwam ook die van zijn eerste maand weer tegen. OMG wat was hij klein)
[ afbeelding ]
Wat leuk om te zien! Zo een heb ik er ook:

:+

quote:
Dat is grappig, dat langs de bank rennen. Thomas doet dat ook, maar ligt er een kussen voor zijn voeten (die hij net zelf van de bank heeft getrokken), dan gaat eerst een handje naar beneden om het kussen te pakken en weg te gooien (ander handje blijft op de bank), dan pakt hij de bank weer vast en gaat weer verder. Heel snel gaat het niet, maar het is wel schattig om te zien. En vooral knap dat hij het snapt dat hij er anders niet door kan.
Haha, leuk zijn die dingen. Ik vind de afweging 'ga ik dat lopend of kruipend doen' ook zo grappig.
pi_88065540
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 10:15 schreef Incantrix het volgende:
Mijn moeder heeft Stef vandeweek met kleding en al op de weegschaal gelegd bij de dierenarts en daar was hij 10.3 kg, terwijl hij de laatste keer bij het CB 10.22 woog.. Ik denk dus dat hij is afgevallen, maar qua lengte is hij gewoon doorgegroeid volgens mij. Nouja, we zien wel.
Zit hij daarmee voor zijn leeftijd ongeveer op het gemiddelde? Hij was toch best zwaar? Ivan was bij het vorige consultatiebureaubezoek ongeveer even oud als Stef nu is en toen was hij al over de 11 kilo heen.

Wat fijn dat Stef koortsvrij is!
pi_88068750
Thomas was bij zijn laatste bezoek 9,2 kilo. Dat was net een fractie onder het gemiddelde. Net als zijn lengte trouwens... WIj moeten maandag voor het 11 maanden bezoek, incl. prikjes.
Kijken of ze zijn dossier nu al overgezet hebben van Weert naar Hier ( :+ ), binnen 5 maanden zou dat moeten kunnen, maar vorige keer was het nog spoorloos... (hoe moeilijk kan het zijn... :N )

Leuk die foto van Ivan. De inspanning is van z'n koppie af te lezen.

Wat fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Stef, Incantrix.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:13:27 #93
95408 Incantrix
pi_88070124
Haai! :W Wij zijn weer terug van het CB.. We moeten over een paar weekjes nog even terug voor de prikjes, omdat Stef aan de antibiotica zit mocht hij nu niet geprikt worden. Hij is nu 10.450 gram en 80.5 cm. lang. Ze was zo verbaasd om zijn lengte dat ze wel 4 keer heeft gezegd dat hij zo lang was :') Qua gewicht zit hij nog altijd wel wat boven het gemiddelde, maar niet meer zo héél veel. De stagnatie in zijn gewichtscurve is vooral te danken aan het ziek zijn van de afgelopen tijd, was de arts het uiteindelijk ook wel mee eens. Zijn curves gaan dus wel goed:

En jullie zijn lief, dank jullie wel voor alle beterschapswensen! We zijn erg blij dat de antibiotica zo goed werken, hij is al een heel stuk opgeknapt en speelt weer enzo. Hij is nog wel huilerig en gaat echt compleet uit zijn dak als hij iets niet mag, maar dat kan ook de leeftijd zijn :+

Ohja, en sinds eergisteren zegt hij 'Die!' en dan wijst hij naar wat hij leuk vind/hebben wil O+ Zó schattig! en vanochtend betrapte ik hem ook op 'AAAAAAAAA' ('aai') terwijl we met een voelboekje aan het spelen waren :D On top of things heeft hij ook nog een soort van AC/DC-huppeltje ontwikkeld: dan zit hij op zijn knietjes en gaat dan heel wilde springen en met zijn armpjes zwaaien en zo komt hij dan vooruit.. Het zíet er niet uit, maar een lol dat hij toch heeft.. Haha! :D
3!
pi_88070971
Fijn dat het met Stef beter gaat en die curves! Wow! :o

Rienk is ziek :{

39.4 en niks is leuk meer. Zaterdag gaan we dus niet naar de Urechtmeet en dat vind ik echt jammer. Maar goed, als Rienk andere kinderen zou aansteken zou dat ook zonde zijn. Dus dan kies ik er voor om niet te komen. Jammer hoor -O-
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:41:18 #95
95408 Incantrix
pi_88071284
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:34 schreef Vlindur het volgende:
Fijn dat het met Stef beter gaat en die curves! Wow! :o

Rienk is ziek :{
[ afbeelding ]

39.4 en niks is leuk meer. Zaterdag gaan we dus niet naar de Urechtmeet en dat vind ik echt jammer. Maar goed, als Rienk andere kinderen zou aansteken zou dat ook zonde zijn. Dus dan kies ik er voor om niet te komen. Jammer hoor -O-
Oh, crap.. Dit klinkt nogal als hetgeen dat Stef had de afgelopen dagen.. Arm ding! Beterschap lieve Rienk! Sorry..
3!
pi_88073270
Ah Rienk beterschap jongen. Dat je maar snel weer beter mag wezen :*
pi_88074076
aaah arme Rienk, beterschap hoor.Wel erg jammer van de Utrecht meet.Had jullie zo graag eens ontmoet!!

Woooh Stef is een lang end zeg! Qua gewicht gaat hij gelijk op met Wolf nu.
Wolf groeit tot nu toe steeds 1 kilo per 2 maanden trouwens
pi_88074308
Incantrix, das toch helemaal niet jou schuld! Rienk is wel vaker ziek hoor! :*

Ymme bedankt!

Poppejans, ja ik baal ook echt enorm en normaal is Rienk maar een dag ziek dus de kans is enorm groot dat er zaterdag niks meer aan de hand is, maar ik wil het niet op mn geweten hebben dat er misschien wel kinderen ziek worden omdat Rienk het is geweest. Dus hoop ik dat er gauw weer een meet komt, zodat we dan wel meekunnen. Want ik ben zo nieuwsgierig naar Wolf en Niels! En naar iedereen natuurlijk, maar Wolf en Niels stonden wel op het *moet knuffelen* lijstje ;)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:30:41 #99
95408 Incantrix
pi_88074526
Grappig dat Wolf en Stef qua gewicht aardig op één lijn zitten, Poppejans :) En wel netjes, dat hij echt een vast schema heeft qua groei.. Een eigen lijntje hebben vind ik echt heel fijn gevoel. Alsof er een soort van stabiliteit is in zijn voeding, groei, opvoeding. Zoiets dan, anyway :')

Vlindur, ik vind het echt wel supersneu hoor, dat hangerige herken ik echt heel erg, dat had Stef de afgelopen dagen ook. Zo naar als je anders zo actieve kind ineens alleen maar op je wil hangen en in de verte wil staren :{ Dikke :* hoor! Zeker ook omdat je nu de meet moet missen -O-

Ik ga trouwens ook niet, het wordt een beetje teveel allemaal. We hebben het zo druk, dat ik even voor mezelf kies. Maarja, daar baal ik dan stiekum ook wel weer van, er komen een aantal mensen die me zo leuk en lief lijken..
3!
pi_88077584
Mooie curves, Icantrix! En hij is inderdaad héél lang! O+ En gaaf is dat 'die'-en, hè? Ivan is er al wekenlang onvermoeibaar mee bezig. Als hij wat sip is hoef je maar 'die!' te zeggen en hij gaat daar helemaal in op. Dat enthousiasme van het ACDC-hupsje herken ik trouwens ook heel erg. Ivan is zó vrolijk en hupst het hele huis door terwijl hij een soort grom nadoet.

Ach, arme Rienk. Is het mogelijk dat hij nu de waterpokken krijgt, Vlindur? Ik weet niet of verhoging daarbij hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')