abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88133944
Wat zit Lars al mooi in zijn kinderstoel! Ivan zakte rond die periode nog behoorlijk onderuit. En 24 weken borstvoeding geven is prachtig, daar mag je trots op zijn!

Ik opperde net peer. Heb je peer al geprobeerd? Ik vond het heel fijn fruit om in het begin te geven, lekker sappig en zacht maar ook zoet en waarschijnlijk lekker voor veel kindjes. Het enige nadeel is dat het glibberig is om vast te houden (maar dat probleem heb je niet als je fruit geprakt/gepureerd aanbiedt). Peer is ook nog eens erg gezond.

Met broodkorsten kun je inderdaad al beginnen, en daar hoeft hij echt niet iets van binnen te krijgen. Het wennen aan eten, het leren kauwen en sabbelen is al genoeg. Het advies om diksap te geven vind ik een beetje gek. Nu je geen borstvoeding meer geeft kun je stilletjes aan water gaan introduceren. Ik zou pas (een klein beetje) diksap toe gaan voegen als hij water echt niet lijkt te lusten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88133964
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:40 schreef freecell het volgende:
Florian is ondeugend _O- Op het kattenvoer af, dan naar mij kijken, toch verder gaan en hard lachen als je hem er met een 'nee' vandaan haalt.
En waar je hem dan ook neerzet, hij gaat meteen weer :')
Haha, kattenvoer oefent op véél kindjes een grote aantrekkingskracht uit. Het is een van de weinige dingen die we hier gewoon buiten bereik hebben neergezet.
pi_88133983
Doe je dat water dan in een flesje? Of introduceren we dan ook meteen al het drinken uit een bekertje?
Fruit hebben we tot nu toe altijd geprakt... en volgens mij heeft hij net zowaar wat appel ook echt binnengekregen...

Ow.. kattenvoer wegzetten... dat moeten wij binnenkort ook denk ik. Je kan het nog niet echt tijgeren of kruipen noemen nu, maar Lars komt wel vooruit!
pi_88134075
Wij zijn meteen begonnen met drinken uit een beker, maar je kunt ook een (anti-lek)tuitbeker proberen of een rietbeker. Ik weet niet hoe haalbaar drinken uit een rietbeker is voor een jonge grote baby, want daar heb ikzelf geen ervaring mee. Maar ach, het eten en drinken staat nu niet alleen in het kader van proeven maar ook in het kader van oefenen. Het is nog niet erg als het de eerste weken of maanden allemaal niet zo lukt.

Ivan is bijna een jaar oud en krijgt nog dagelijks 400-500 ml melk uit een fles. Hij drinkt bij elke maaltijd water uit een beker (met hulp, vanzelfsprekend, anders wordt het een knoeiboel), maar hij krijgt denk ik ook genoeg vocht uit melk en vast voedsel als fruit. Het duurt in ieder geval nog wel een tijdje voor Lars zijn vocht voornamelijk uit andere bronnen dan melk uit een fles zal moeten halen. Dus: no worries en lekker oefenen!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:04:39 #180
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_88134153
Free: Wat fijn dat hij minder last lijkt te hebben :)

Ymme: Wat knap van Mart O+

Claudia: Je hebt helemaal gelijk. En dan nog is veiligheid belangrijker dan geld! Dus ik zit nu rond te neuzen op marktplaats, daar staan ze voor zo rond de 30 euro op :)

Shandaly: Welkom hier met je leuke kereltje O+

Tessa heeft vreselijk geslapen vanaf 02:00. Dus in ons bed gelegd de hele nacht verder lopen woelen en miepen :'( Dr voetjes steeds op mn buik en dr handjes in mn haar O+ Ze heeft gewoon de hele nacht zonder slaapzak en deken geslapen terwijl ze dat normaal altijd wel heeft en dan nog best koud is 's ochtends! Ze heeft het zo heet gehad vannacht!
Vanmorgen was haar temp 38,5 net uit bedje, dus dat was te doen. Dalijk weer tempen, ze voelt nog erg warm, maar ze speelt/lacht/kletst (baba & mama O+ ) en drinkt en eet goed, dus ik maak me geen zorgen verder :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:09:50 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88134207
Shandaly, welkom!

quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 00:00 schreef Incantrix het volgende:
Trouwens, wat voor slofjes/schoentjes hebben jullie voor jullie kleintjes? Nu Stef bijna zonder helm mag is het tijd geworden om daar eens naar te kijken. Nu mag hij dat niet, omdat hij dan zijn warmte niet kwijt kan. Ik heb dus geen idee; de slofjes die we nu gebruikt hebben omdat hij ziek was en dus zijn helm niet opmocht zijn eigenlijk een soort van te klein en hij doet ze ook telkens uit :')
Wij hebben deze sinds kort en ik ben er heel erg tevreden over. Flexibele zool en toch heel stevig. Echt 'schoentjes'. Harry heeft ze nog niet zelf uitgetrokken tot nu toe.

Wat leuk dat Tessa papa zegt! EN wat sneu dat ze nog ziek is...

Hier zegt Harry ook al een tijdje mama/baba maar niet als hij ons per se ziet. HIj maakt gewoon het geluid zoals hij ook gilt of aah/eh zegt. Wel typisch: hij maakt altijd hetzelfde geluid als hij een hond ziet.

Als je kind gewend is hele stukken fruit te eten, dan kun je best een halve druif geven. Maar als je kind het niet gewend is, zou ik het niet doen en inderdaad geprakt geven.
Hier zijn we trouwens meteen begonnen met drinken uit een beker. Dat gaat inmiddels prima en zonder morsen. Hij slokt zo echt halve bekers bv/thee op en daarna komen een paar flinke boeren :D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:15:33 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88134262
En alternatieven voor appel en banaan: peer, mango, abrikoos, perzik, pruim, meloen...
Anders geef Lars eens een stuk banaan in de hand. Grote kans dat hij daar beter van eet.

Harry heeft trouwens gisteren asperges op! De broccoli die ik voor hem gemaakt had, beliefde meneer niet. Wel de asperges van oma 8)7
pi_88134337
Die harry toch. Hij weet wel wat lekker is ;)

Hoe doen jullie dat toch met die schoentjes aantrekken? Hier lukt het echt bijna nooit. Hij kromt zijn voet, waardoor ik kan duwen en doen wat ik wil. Maar het lukt me niet! *zucht*

Freecell jij wakkere ;)
pi_88134370
Iedereen die gaat trouwens veel plezier op de Utrecht meet!
Ooit... oooit.. gaan wij ook aan zoiets meedoen ;) Vooralsnog maar eens beginnen met de secret santa :D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:03:48 #185
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88135071
hoi hoi, heb de druifjes geprobeerd, ontveld, zaten geen pitten in, en geprakt, een beetje dan. Ben nog geen prakheld iig. Ze vond het iig heel lekker! Vooral het sap volgens mij.

Ik geef Noortje ook wel eens banaan uit het vuistje, dat vind ze zelf heel leuk iig en ze eet ook echt stukjes banaan eraf.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:45:21 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88139391
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 10:21 schreef ymme het volgende:
Hoe doen jullie dat toch met die schoentjes aantrekken? Hier lukt het echt bijna nooit. Hij kromt zijn voet, waardoor ik kan duwen en doen wat ik wil. Maar het lukt me niet! *zucht*
Geen idee. Ik prop gewoon zijn voeten erin :D
Maar hij houdt ze (bij mij) vrij recht. SOms kromt hij wel zijn tenen maar met wat friemelen gaat het dan vanzelf goed zitten. Mijn man vindt het ook maar lastig en krijgt de sloffen/schoentjes vaak maar moeilijk aan :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:05:58 #187
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88140104
Shandaly, welkom hier! *O*

Asy, dank je wel voor de tip! Zoiets zocht ik echt precíes, en ze zijn nog leuk ook O+ Dankdankdank!

Ik bedacht me vanmorgen toen ik opstond dat ik gisteren ben vergeten BJ veel sterkte te wensen met de uitvaart van haar opa en haar toespraak. Had er donderdag nog wel aan gedacht, maar ik vond dat zo suf om vantevoren te doen. Had ik achteraf toch maar beter wel kunnen doen :{ BJ, hoe is het allemaal gegaan? :* :*

Wij zijn vanmorgen weer wezen zwemmen en oh boy, wat vind Stef dat toch gewéldig O+ Op een gegeven moment moesten we de kindjes met hun kontje op de kant zetten en dan aftellen en ze in het water laten plonzen. Dat deed ik zo'n keer of 4 en toen was ik er wel klaar mee, maar daar was Stef het eigenlijk niet zo mee eens: hij begon heel hard te "HUUUUUUUUUUUUUUUUU!!" -en en naar de rand van het zwembad te spartelen. Hij wilde gewoon nog een keer O+

Meetende mensjes tenslotte, ik hoop dat het gezellig is/was en ik ga lekker meegenieten met de foto's :) Na mijn verhuizing wil ik zéker ook een keer meemeeten, maar voor nu was het even minder handig enzo :)
3!
pi_88140651
Wij hebben vrij lang moeten zoeken naar geschikt fruit voor Thomas. Meneer wou in het begin namelijk geen appelsiensap, pompelmoessap, appel, banaan, ... En toen zijn we met peer begonnen. Vond hij heerlijk :Y *O* Daarna perzik ingevoerd en dan gestart met het toevoegen van kleine stukjes appel en banaan. En nu eet hij eigenlijk alle soorten fruit die we hem aanbieden (ook pruimen, nectarine, kiwi, ...).

En voor de rest heb ik eigenlijk weinig nieuws :)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:34:22 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88140873
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:05 schreef Incantrix het volgende:
Asy, dank je wel voor de tip! Zoiets zocht ik echt precíes, en ze zijn nog leuk ook O+ Dankdankdank!
Graag gedaan. Als 'ruil' moet je dan maar dat übercoole broekje uit het fototopic voor Harry reserveren ;)
pi_88151150
De foto's van de meeting in het andere topic zien er erg gezellig uit!

Hier hebben we gisteren voor het eerst mandarijn gegeven. Ik vond het eigenlijk ook nog een beetje eng met die velletjes. Dus ik heb ze maar kleiner gesneden. Iemand ervaring mee?

Becky, wij begonnen met bijvoeding bij 6 maanden en 3 weken. We hadden niet eerder een afspraak bij de dietiste. Ze vertelde wel dat je idd niet heel veel langer moet wachten met introduceren. Ze hoeven het nog niet allemaal te accepteren, maar je moet wel beginnen met aanbieden.

Thomas eet trouwens alles tot nu toe, Dus ik dacht van de week, laat ik eens spuitjes proberen. Dat ging er ook met smaak in :o (is dit wel mijn kind???)
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:39:41 #191
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88151747
hey hoi; lief dat je aan me denkt Icantrix. Het was een heftige zware dag, maar de toespraak ging gelukkig goed. Ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb, het laatste eerbetoon aan mijn lieve oude opa... O+
maar ik moet eerlijk zeggen dat het alles, met het overlijden van mijn tante nog vers in het geheugen, toch een beetje meer impact op me heeft dan ik had verwacht.
Ik ben echt dood en doodmoe, zit er ff enorm doorheen. Vanavond maar op tijd slapen, want morgen weer werken.
Ik lurk hier wel mee hoor, maar voel me dus ff niet lekker genoeg om sociaal te zijn... ben ff heel egoistisch met mezelf bezig...

:@
sorry allemaal
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_88152425
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
hey hoi; lief dat je aan me denkt Icantrix. Het was een heftige zware dag, maar de toespraak ging gelukkig goed. Ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb, het laatste eerbetoon aan mijn lieve oude opa... O+
maar ik moet eerlijk zeggen dat het alles, met het overlijden van mijn tante nog vers in het geheugen, toch een beetje meer impact op me heeft dan ik had verwacht.
Ik ben echt dood en doodmoe, zit er ff enorm doorheen. Vanavond maar op tijd slapen, want morgen weer werken.
Ik lurk hier wel mee hoor, maar voel me dus ff niet lekker genoeg om sociaal te zijn... ben ff heel egoistisch met mezelf bezig...

:@
sorry allemaal
Geen sorry zeggen hoor :* . Gewoon doen voor jezelf zoals nodig is en goed voor jezelf zorgen. :Y
pi_88165465
BJ: :* Erg heftige tijd voor je. Geniet van je gezin en wees egoistisch. Dat mag best!
Sterkte en werk ze :*
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:37:01 #194
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_88166393
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:31 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ok! Deze twee zijn van onze vakantie van twee weken geleden, dus bij vijfenhalve maand, maar nog even de meest recente die ik heb:
[ afbeelding ]Lekker spetteren in het water
[ afbeelding ]"Waar blijft dat bloemkoolhapje nou?!"

Welk Centerparcs was dat? Wij zijn twee weken geleden naar de Kempervenne geweest.
pi_88179599
Wij zaten in Erperheide, bij Peer in België. (Spannend, voor het eerst naar het 'buitenland"!)
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:54:25 #196
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88181123
Leuk Shandaly, daar zijn we samen volgens mij wel eens geweest, maar dus nog niet met Daan. Volgend jaar misschien wel.

BJ, :*

Hier nog kindjes problemen gehad met het wintertijd?? Daan sliep gelukkig tot half 8 (nieuwe tijd)
dus we konden in het reguliere schema doorgaan.
pi_88182070
mwoa problemen...
Hannah werd vanochtend wel om 7 uur oude tijd wakker, maar ik heb haar wel een uurtje langer wakker gehouden. Ze ligt nu dus net 20 minuutjes in bed. Ik ben benieuwd of ze dan ook morgen om 7 uur nieuwe tijd wakker wordt.
pi_88182780
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 19:23 schreef octopussy het volgende:
mwoa problemen...
Hannah werd vanochtend wel om 7 uur oude tijd wakker, maar ik heb haar wel een uurtje langer wakker gehouden. Ze ligt nu dus net 20 minuutjes in bed. Ik ben benieuwd of ze dan ook morgen om 7 uur nieuwe tijd wakker wordt.
baby met jet-lag: check :)

5:30 hier vanmorgen. wakker-wakker :D
pi_88183089
grmbl.

hier is normaal gezien in het weekend het spul wakker rond 7 uur, half 8 zo en tevreden tot een uurtje of 8, half 9 zo. vandaag waren ze allebei om half 7 wakker (oude tijd) :X en het was ook nog eens papa's uitslaapdag (volgende week mag ik!)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:52:00 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88183229
Dat heb je dan niet handig aangepakt Simmu! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')