abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87738405
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.

Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.

Merken jullie dit ook?
Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?
Koel en donker bewaren
pi_87738432
Het is gewoon dat het internet veel meer te bieden heeft dan tv.
pi_87738483
Mwah ik kijk eigenlijk nieuws, een paar series en verder gebruik ik hem voor het gamen. Het commerciële, de reclames etc erger ik me verschrikkelijk aan. Als ik een substantieel bedrag zou kunnen betalen om geen reclames te zien dan zou ik dat nog overwegen ook
pi_87738527
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mwah ik kijk eigenlijk nieuws, een paar series en verder gebruik ik hem voor het gamen. Het commerciële, de reclames etc erger ik me verschrikkelijk aan. Als ik een substantieel bedrag zou kunnen betalen om geen reclames te zien dan zou ik dat nog overwegen ook
Dat wilde ik er nog bijzeggen, die reclames valt wat voor te zeggen natuurlijk, die vind ik zelf ook bloedirritant.

En natuurlijk, vrijwel alles is op internet terug te kijken, wat televisie een beetje overbodig maakt. Maar, het gaat mij echt om het feit dat het dus een beetje not done is om televisie te kijken ofzo.

En dat merk ik nu bij jou ook weer eigenlijk. Je zit toch niet passief voor de televisie? Je hoeft geen SBS6 te kijken. Als je een hele avond naar Nederland 2 of 3 zou kijken dan zie je niks commercieels voorbij komen, en geen reclame tussen de programma's door.
Koel en donker bewaren
pi_87738550
Ach, de één denk dat het geen kwaad kan als je veel tv kijkt, de anders denk weer wel dat het kwaad kan. De kunst is om je over dit soort inwisselbare dingen niet druk te maken. Als ik uit ergernis om 1 uur 's nachts hierover topics zou openen dan zou ik mij toch echt even op mijn achterhoofd gaan krabben.

Leuk vind ik hoe je "Bon Ton" en "Koketteren" gebruikt om

quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:

Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.

extra kracht bij te zetten.
¯(º_o)/¯
¯(o_º)/¯
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:01:05 #6
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_87738567
quote:
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.

Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.

Merken jullie dit ook?
Omdat er op tv ook heel veel programma's te zien zijn wat eventueel een verkeerde invloed op kinderen zou kunnen hebben (veel geweld, grof taalgebruik etc etc). Ik denk dat daar het beeld vandaan komt. Sowieso is tv niet zo boeiend meer omdat het internet (zoals eerder genoemd) óók heel veel te bieden heeft. Daarbij kijk ik óók haast geen tv meer, puur om het feit dat gemiddeld gezien er vooral "niks" te zien is op tv. Soms heb je wel interessante programma's maar dat is eerder een uitzondering.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
pi_87738593
Ik leer meer nuttige dingen van internet dan van tv.

Onzinnige dingen ook trouwens.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87738654
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef 1koffieKoekje het volgende:
[..]

Nee hoor, die woorden kwamen er spontaan uitgerold omdat ik het precies de lading vond dekken, maar ik snap wel waarom je dat zou kunnen denken. ;)
Koel en donker bewaren
pi_87738680
Van 'bon ton' had ik dus nog nóóit gehoord. En dat terwijl ik zoveel televisie heb gekeken vroeger.
pi_87738689
Ik kijk zelf nooit tv, puur omdat ik geen zin heb om op een bepaald tijdstip voor de buis te gaan zitten. Ieder zijn eigen toch :)
pi_87738694
Het is ook zeker niet uit ergernis dat ik dit topic open, anders had ik het wel op Klaagbaak gedaan, en niet op S&M.

Ik was gewoon benieuwd of meer mensen dit herkennen vanuit hun omgeving.
Koel en donker bewaren
pi_87738753
Tja, definiëer TV-kijken... op de klassieke manier achter de beeldbuis gaan zitten zappen en hopen 'dat er iets leuks op is', daar doe ik niet aan. Maar ik kijk wel veel series (en films), die download ik allemaal, zodat ik ze zonder reclame kan kijken, wanneer ik dat wil, en in de juiste volgorde. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_87738807
Trouwens, mensen die met het 'internet'-argument aankomen, daar gaat het me niet om. Ik weet wel dat internet in belangrijke mate de televisie overneemt, maar het gaat me puur om het feit dat het not done lijkt, en dat mensen er intellectueel mee lijken te willen zijn.
Koel en donker bewaren
pi_87738850
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:09 schreef Guanabana het volgende:
Trouwens, mensen die met het 'internet'-argument aankomen, daar gaat het me niet om. Ik weet wel dat internet in belangrijke mate de televisie overneemt, maar het gaat me puur om het feit dat het not done lijkt, en dat mensen er intellectueel mee lijken te willen zijn.
Het doet het er niet toe of het er jou wel of niet om gaat, het is gewoon een belangrijke oorzaak.
pi_87738941
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het doet het er niet toe of het er jou wel of niet om gaat, het is gewoon een belangrijke oorzaak.
Dat er minder televisie wordt gekeken, zeker, maar ook dat het tegenwoordig not done lijkt te zijn?
Koel en donker bewaren
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:17:13 #16
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_87738980
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:09 schreef Guanabana het volgende:
Omdat het bepaalde beelden oproept, als in: iemand die de hele dag voor de buis hangt en naar programma's als popstars kijkt oid. Er zijn gewoon heel veel waardeloze programma's. En daardoor associeert men het slechte (doelloze programma's) met tv. Het lijkt mij logisch dat mensen daar niet mee in verband gebracht willen worden. Begrijp je een beetje waar ik op doel?
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
pi_87739002
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:15 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dat er minder televisie wordt gekeken, zeker, maar ook dat het tegenwoordig not done lijkt te zijn?
Volgens mij begrijp ik je insteek wel. Ik weet niet of dat zo werkt. Misschien dat mensen het pas als not done beschouwen nadat ze het zelf niet meer doen, in plaats van andersom. Ik vind het persoonlijk wel een beetje kansloos als mensen anno 2010 zitten te zappen, en zeker als ze ook nog klagen over het aanbod op TV.

Is het niet eerder zo dat men afgeeft op tv-kijken vanwege het bedroevende niveau van de programma's (en de reclame's)? Ik heb geen idee of dat vroeger ook veel gebeurde. Jij?
pi_87739029
Discovery is erg tof ^O^
Never go to bed mad - Stay up and fight
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:22:01 #19
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87739062
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:15 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Omdat je wordt doodgegooid met spotjes van 'hersenloze' programma's zoals popstars, sensatieprogramma's en BN-nershows. En na elke 5 minuten weer reclame komt. Ik vind tv gewoon geestdodend, en dan vooral de commerciele nederlandse zenders. Het eindeloze gezap langs de zoveelste Geer&Goor en Patty Brard.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_87739076
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp ik je insteek wel. Ik weet niet of dat zo werkt. Misschien dat mensen het pas als not done beschouwen nadat ze het zelf niet meer doen, in plaats van andersom. Ik vind het persoonlijk wel een beetje kansloos als mensen anno 2010 zitten te zappen, en zeker als ze ook nog klagen over het aanbod op TV.

Is het niet eerder zo dat men afgeeft op tv-kijken vanwege het bedroevende niveau van de programma's (en de reclame's)? Ik heb geen idee of dat vroeger ook veel gebeurde. Jij?
Ik ben nog niet zo lang op aard, dus ik weet niet of dat vroeger ook zo was. :P

écht vroeger, dus jaren '50-'60 toen de televisie nog iets nieuws was, was dat denk ik sowieos nog niet aan de orde. (Eerst waren er natuurlijk wel de sceptische conservatievelingen die er niks van moesten hebben)
Nu is er zo enorm veel aanbod, dat er natuurlijk enerzijds enorm veel kuts te zien is, maar anderzijds vind ik dat er juist een hele hoop nuttigs en informatiefs te zien is. Als je een hele avond naar Nederland 2 kijkt, dan kom ik weinig tegen waar je je aan zou kunnen ergeren. (Als het gaat over domme commerciele dingen, over Gerard Joling en aanverwanten ;) )
Koel en donker bewaren
pi_87739099
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:22 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Omdat je wordt doodgegooid met spotjes van 'hersenloze' programma's zoals popstars, sensatieprogramma's en BN-nershows. En na elke 5 minuten weer reclame komt. Ik vind tv gewoon geestdodend, en dan vooral de commerciele nederlandse zenders. Het eindeloze gezap langs de zoveelste Geer&Goor en Patty Brard.
Maar dit vind ik nu juist zo... ja, hoe zal ik het noemen, kortzichtig? Vaak worden dit soort dingen gezegd door mensen die nauwelijks kijken, dus hoe weet je dan waar je over praat, denk ik dan.

Je bepaalt nog altijd zelf waar je naar kijkt toch? Als ik de tv-gids opensla kan ik zo een hele hoop leuke en nuttige programma's aanwijzen, die in de verste verte niks te maken hebben met Patty Brard en Geer en Goor.
Koel en donker bewaren
pi_87739120
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:19 schreef haShem het volgende:
Discovery is erg tof ^O^
Precies de reacties waar ik het over heb.

Alsof de televisie alleen nog aangezet mag worden voor Discovery, sport, en nieuws, en of de rest van het tv-aanbod voor de hersenloze mongool is.
Koel en donker bewaren
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:29:02 #23
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87739191
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:24 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Maar dit vind ik nu juist zo... ja, hoe zal ik het noemen, kortzichtig? Vaak worden dit soort dingen gezegd door mensen die nauwelijks kijken, dus hoe weet je dan waar je over praat, denk ik dan.

Je bepaalt nog altijd zelf waar je naar kijkt toch? Als ik de tv-gids opensla kan ik zo een hele hoop leuke en nuttige programma's aanwijzen, die in de verste verte niks te maken hebben met Patty Brard en Geer en Goor.
Tuurlijk, en daar kijk ik ook wel naar. Alleen is het aanbod van 'bagger' als ik het zo mag noemen, zo groot, dat m'n zin om tv te kijken al snel vergaat meestal. Een documentaire kijk ik graag, net als oudere programma's. Of dat dan een taalquiz van vroeger is of een cabaretshow, maakt me niet uit. En ja, dat is ook niet hoogstaand, maar programma's van 20 jaar geleden vind ik wél leuk.

Nieuws kijk ik nooit, dat lees ik wel op internet. Weerbericht idem. Sport stream ik van de NOS als het me interesseert. Politiek24 zet ik ook wel eens aan. Nog een voordeel dat ik dan multitaskend kan kijken in plaats van recht vooruit te kijken en m'n handjes stil te houden.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:29:34 #24
321823 J4ckp0T
Perfectie in den beginne...
pi_87739204
Is een proces dat al langer gaande is (naar mijn idee kwam dit eigenlijk al op in de periode dat het 'delen' van geripte videobestanden op internet populairder werd). Ik zou zeggen... 2003/2004 ?! :)
Mactastisch!
pi_87739247
Dankje _O_

Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar :')
pi_87739274
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Remzz het volgende:
Dankje _O_

Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar :')
Jij dank je dat je het herkent!

Ik heb dit weleens eerder, en op andere plekken aangekaard, en het lijkt wel alsof ik de enige ben die dit vind! Ik moet telkens lullen als Brugman om uit te leggen wat ik er mee bedoel.

Maar gezien jij het herkent, kan jij er iets nuttigs over zeggen? Waarom is het 'stoer' om geen tv te kijken? (internet, en reclames en dergelijke even buiten beschouwing gelaten)

[ Bericht 3% gewijzigd door Guanabana op 20-10-2010 01:39:15 ]
Koel en donker bewaren
pi_87739384
Het enige dat ik kan bedenken is interlectueel overkomen. Maar wat jij ook zegt, ook van amusement programma's steek je dingen op. Gisteren iemand bij Pauw en Witteman horen zeggen dat hij nog nooit van Oh Oh Cherso heeft gehoord. Dan kun je nog zo intelligent zijn maar kan ik me niet voorstellen dat je een grote algemenen kennis hebt.

Ik heb me hier 3 jaar geleden ook al druk over gemaakt :P
Ik kijk geen commerciële tv hullies
pi_87739403
Hier geen TV in huis. Waarom? Erger me dood aan de reclames en ik vind dat er weinig leuks op is.

Maar ieder z'n ding, ik zie het niet als iets wat me een status geeft ofzo, wat jij blijkbaar denkt. Denk maar niet dat de gemiddelde mens van mijn leeftijd het stoer vindt als je zegt dat je liever een boek leest. :')
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_87739466
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:40 schreef rijsttafel het volgende:
Hier geen TV in huis. Waarom? Erger me dood aan de reclames en ik vind dat er weinig leuks op is.

Maar ieder z'n ding, ik zie het niet als iets wat me een status geeft ofzo, wat jij blijkbaar denkt. Denk maar niet dat de gemiddelde mens van mijn leeftijd het stoer vindt als je zegt dat je liever een boek leest. :')
Dat is ook niet erg, zolang je maar niet elk frontpage bericht aangrijpt om dat te verkondigen, wat wel gebeurd door anderen.
pi_87739542
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:43 schreef Remzz het volgende:

[..]

Dat is ook niet erg, zolang je maar niet elk frontpage bericht aangrijpt om dat te verkondigen, wat wel gebeurd door anderen.
Zie het punt nu. Dacht dat TS wilde weten waarom mensen geen TV kijken, maar ze wilde weten waarom ze dat vaak verkondigen.

Dat weet ik ook niet. Ik doe het alleen als het ter sprake komt. Maar TV-loos zijn geeft wel een soort van vrijheid. Nu m'n internetabonnement nog opzeggen :')
pi_87739602
Ik heb zelf de TV de deur uit gedaan, maar kijk nog tv-series via de pc.
Voordelen:
+Geen reclame (gemiddelde aflevering duurt op TV een uur, ik kijk ze in 42 á 44 minuten)
+Ik kan ze op chronologische volgorde volgen, hoef geen afleveringen te missen .
+Ik kan ze kijken wanneer ik wil.
+Je kijkt afleveringen wanneer ze uitkomen, je hoeft geen 2 jaar te wachten eer een Nederlandse zender uitzendrechten voor een prikje wilt kopen.

Minpunt:
Je kunt niet meepraten over 'die ene grappige reclame', tenzij je het zelf gaat opzoeken.
pi_87739635
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:43 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ja, en dat is dus precies mijn punt.

Waarom is het blijkbaar stoer om geen tv te kijken? Ik snap dat niet, mensen denken volgens mij dat het aanbod alleen bestaat uit SBS6 en RTL4.

En altijd dat 'ik kijk alleen Discovery'. Pfff, intellectueel joh!
Koel en donker bewaren
pi_87739638
Ik vind TV vooral leuk om met iemand anders te kijken, bij m'n ouders bijvoorbeeld :P Het enige wat ik alleen wel eens kijk is De Wereld Draait Door. Voor de rest zijn er niet echt veel leuke programma's meer. Popstars en the Voice enzo vind ik ook nog wel geinig maar dat kun je nauwelijks kwaliteit-tv noemen :')
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_87739685
Hebben jullie thuis wel een tv-gids? Blijkbaar ben ik heel anders opgegroeid ofzo, ik keek, en kijk eigenlijk elke dag wel even of er nog iets komt wat me leuk lijkt. Of op internet natuurlijk.

Serieuze vraag hoor, want ik heb het idee dat veel mensen hun tv lukraak aanzetten, en nog net weten dat The Voice op vrijdag komt, en DWDD om half 8, maar dat was het dan ook.

Ja, op die manier is het een bak aan ongewilde programma's die op je afkomt.
Koel en donker bewaren
pi_87739697
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:56 schreef Guanabana het volgende:
Hebben jullie thuis wel een tv-gids? Blijkbaar ben ik heel anders opgegroeid ofzo, ik keek, en kijk eigenlijk elke dag wel even of er nog iets komt wat me leuk lijkt. Of op internet natuurlijk.

Serieuze vraag hoor, want ik heb het idee dat veel mensen hun tv lukraak aanzetten, en nog net weten dat The Voice op vrijdag komt, en DWDD om half 8, maar dat was het dan ook.

Een tv-gids? Op papier? Het zou me eigenlijk verbazen als dat nog bestaat.
pi_87739712
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:51 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb zelf de TV de deur uit gedaan, maar kijk nog tv-series via de pc.
Voordelen:
+Geen reclame (gemiddelde aflevering duurt op TV een uur, ik kijk ze in 42 á 44 minuten)
+Ik kan ze op chronologische volgorde volgen, hoef geen afleveringen te missen .
+Ik kan ze kijken wanneer ik wil.
+Je kijkt afleveringen wanneer ze uitkomen, je hoeft geen 2 jaar te wachten eer een Nederlandse zender uitzendrechten voor een prikje wilt kopen.

Minpunt:
Je kunt niet meepraten over 'die ene grappige reclame', tenzij je het zelf gaat opzoeken.
Dat je geen tv kijkt dat moet je zelf weten, ik ben ook minder geinteresseerd in de redenen, maar waarom dan die behoefte om daar 'stoer' over te gaan zitten doen? Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar herken je die drang?
Koel en donker bewaren
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:58:49 #37
321823 J4ckp0T
Perfectie in den beginne...
pi_87739717
Schoppen tegen de gevestigde orde... waar zijn de jaren '60/'70 wanneer je ze nodig hebt }:|
Mactastisch!
pi_87739724
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een tv-gids? Op papier? Het zou me eigenlijk verbazen als dat nog bestaat.
sterker nog, ik denk wel minstens 6 verschillende. Sowieso hebben de meeste omroepen er eentje (de AVRO, de NRCV, de VARA, de KRO) en natuurlijk de Veronicagids.

Dus ze zijn er nog zeker wel!
Koel en donker bewaren
pi_87739731
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:59 schreef Guanabana het volgende:

[..]

sterker nog, ik denk wel minstens 6 verschillende. Sowieso hebben de meeste omroepen er eentje (de AVRO, de NRCV, de VARA, de KRO) en natuurlijk de Veronicagids.

Dus ze zijn er nog zeker wel!
Die krijg je zeker als je lid bent van de omroep? :)
pi_87739750
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die krijg je zeker als je lid bent van de omroep? :)
Dat denk ik. Of je neemt gewoon een abonnement.
Ik ken een hoop mensen die nog gewoon zon ding hebben hoor (oke, geen studenten enzo) dus doe nou niet alsof het een zeldzaamheid is.

Maar goed, we dwalen ook af van het onderwerp.
Koel en donker bewaren
pi_87739769
TV ik heb hem vaak aan, ik wil alles zien van de tv, lekker zappen alle programma's een paar minuten.
Maar als je een maand niet kijkt heb je eigenlijk niks gemist.
pi_87739831
Maar er komt toch ook gewoon een hoop bagger op de commerciele televisie? Er is echt wel af en toe wat interessants, maar 90 procent van de tijd kan ik 4, 5, 6, 7, 8 overslaan en dan heb je Discovery Channel en Animal Planet enzo.

En nee ik voel me hierdoor niet vet intellectueel, dat ik ned 1, 2, 3 en Discovery enzo kijk. Ik vind de meeste amusementsprogramma's gewoon echt kut. Vooral de talentenshows, brrr. En daardoor kijk ik weinig televisie.

Maaaar ik snap je punt ook wel. Ik weet wat je bedoelt met die mensen. Maar ik denk door wat er tegenwoordig aan bagger op tv komt. Als ik de kindertv van nu vergelijk met die van de jaren '90, ook al zo verschrikkelijk. Minder educatief en alles wordt nagesynchroniseerd. Maar wellicht is dat met elke generatie zo :P
pi_87739886
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 02:00 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dat denk ik. Of je neemt gewoon een abonnement.
Ik ken een hoop mensen die nog gewoon zon ding hebben hoor (oke, geen studenten enzo) dus doe nou niet alsof het een zeldzaamheid is.

Maar goed, we dwalen ook af van het onderwerp.
Ik heb het al heel lang niet meer gezien, en jij blijkbaar wel. Of het een zeldzaamheid is valt niet te zeggen.
pi_87739986
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:56 schreef Guanabana het volgende:

Vroeger (10 jaar geleden) hadden we geen tv-gids, met de feestdagen kochten we wel eens eentje omdat er dan veel op tv was (en veel tijd om te kijken)
Uiteraard wist ik toen wel wanneer de toffe programma's kwamen zoals McGyver, the A-team en dergelijke.
pi_87740290
Dat hoorde ik jaren geleden (voor internet) ook al TS...is gewoon chique om dat te zeggen....jammer alleen is dat het gros van die mensen die zeggen (bijna) nooit TV te kijken je 's avonds wel op de bank voor de TV aantreft. :') Bewijs: ga 's avonds maar eens een rondje lopen door je buurt, al die buren die zeggen NOOIT TV te kijken zitten dan voor de tv. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87740633
Bon ton??
pi_87740643
TV :') Achter je pc kan je alles kijken wanneer je maar wilt .. Denk dat daarom veel mensen 'amper' tv kijken tegenwoordig. Veel mensen zeggen waarschijnlijk ook dat ze 'amper' tv kijken omdat tv kijken tegenwoordig iets slechts is ofzo en ze er zich een beetje voor schamen.
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_87740771
De kritiek uit zich vooral op de mensen die standaard zeven avonden per week vijf uur tv kijken; het is kenmerkend dat ze niets beters te doen hebben. Dat neemt niet weg dat het exact hetzelfde is om zeven avonden per week achter je computerscherm te kruipen; het idee dat deze andere vorm van sociaal isolement superieur zou zijn is een vermakelijke illusie.
Graag op anoniem
pi_87741562
quote:

Merken jullie dit ook?
Voordat ik met mijn vriendin samenwoonde keek ik ook nooit televisie. Dat heeft weinig met status te maken. Ik heb genoeg te doen en ik vind TV een beetje tijdverspililng. Daarbij:
- Er is eigenlijk niets op, alleen maar dom vermaak gericht op het allerlaagste gepeupel, zeker op de NL TV.
- Elk kwartier vijf minuten reclame werkt erg op mijn zenuwen, en om constant te gaan zappen heb ik ook geen zin in, want op andere zenders is waarschijnlijk niets.
- Alle series en films die wel leuk zijn, zijn ook zo te downloaden via internet.
- TV is niet interactief, je zit maar wat als een blok, daar kan ik moeilijk mijn aandacht bij houden. Ik doe in mijn vrije tijd liever wat interactiefs zoals bv op fora zitten, games, chatten, of zelfs wat productiefs zoals sites bouwen. Of gewoon wat leuks met vrienden.

Het valt me trouwens ook op hoeveel mensen afgeven op anderen die bv. World of Warcraft spelen, maar zelf 7 dagen in de week elke avond achter de TV hangen. Face it, beide is evengoed onproductief vermaak :)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:54:33 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_87741887
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:58 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dat je geen tv kijkt dat moet je zelf weten, ik ben ook minder geinteresseerd in de redenen, maar waarom dan die behoefte om daar 'stoer' over te gaan zitten doen? Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar herken je die drang?
Ik herken je verhaal, alleen ben ik dus zo'n iemand die niet tot nauwlijks TV kijkt. Om dan even antwoord te geven op bovenstaande, mijn reactie "sorry, maar ik kijk bijna geen TV" is meestal weer een reactie op "ken je zus-enzo van dit en dit programma?" of "heb je dit of dit nog gezien?". Als ik TV kijk is het heel gericht een film of een programma dat ik ben tegengekomen in de gids (staat ook gewoon in de krant).
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:59:22 #51
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87741954
quote:

Merken jullie dit ook?
Het niveau is vaak vrij laag, er is te weinig te zien, het is saai.

Maar ik ontleen er geen identiteit aan ofzo.
Intelligent, but fucked up.
pi_87742062
95% van wat op TV komt is pulp, simpel zat.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_87742287
quote:
Dankje _O_

Het is maar net waar je je aan ergert :s)
¯(º_o)/¯
¯(o_º)/¯
pi_87742645
Ik heb ook geen televisie, en ik zeg 't soms, maar ik bedoel er niks mee. Het is een mededeling waarom ik even niks toe te voegen heb als ik bijvoorbeeld in de pauze stil val als de conversatie over 1 of meerdere televisieprogramma's gaat, maar absoluut niet bedoeld als waardeoordeel over de programma's of over de mensen die er wel naar kijken. Als mensen 't anders opvatten, tsja dat kan gebeuren maar ligt dan meer aan hun dan aan mij.

Als mensen echt niet meer zeggen dan die twee voorbeeldzinnetjes uit de OP, vat je dat dan meteen op als een oordeel over jouw kijkgedrag, of bedoel je ook de hele intonatie en andere, duidelijkere minachtende woorden? Het valt me op dat mensen wel vaker in de verdediging schieten als ik op neutrale toon zeg dat ik iets niet doe of niet leuk vind, terwijl ik het alleen als mijn eigen keuze bedoel. Volgens mij zegt het soms meer over hun eigen oordeel over hun aktiviteit, dat ze het *zelf* zien als een soort 'guilty pleasure', dan dat anderen er nu zo hard over oordelen...
pi_87742804
Jaja, niemand kijkt TV, daarom hebben al die 'achterlijke' TV shows ook zo zulke goede kijkcijfers :')
Doe eens lief!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:39:15 #56
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_87742821
quote:

Merken jullie dit ook?
Omdat 90% van de uitgezonden programma's tyfusbende is?
Ow, we hebben succes met een nieuw programma? (bijv. Idols, Big Brother enz)... Laten we nog maar eens 6 van die programma's uit gaan zenden :')
pi_87744755
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:39 schreef Keltie het volgende:

[..]

Omdat 90% van de uitgezonden programma's tyfusbende is?
Ow, we hebben succes met een nieuw programma? (bijv. Idols, Big Brother enz)... Laten we nog maar eens 6 van die programma's uit gaan zenden :')
Als dat je aanneemt dat dat het enige is wat er op de TV komt raad ik je aan eens op andere zenders te kijken. :+ Juist het soort programma's wat je noemt kijk ik juist niet. :')
Optimist tot in de kist
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:57:17 #58
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_87744969
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:51 schreef trovey het volgende:

[..]

Als dat je aanneemt dat dat het enige is wat er op de TV komt raad ik je aan eens op andere zenders te kijken. :+ Juist het soort programma's wat je noemt kijk ik juist niet. :')
Mwah, valt er doorheen te komen?

BigBrother, BB2,BB3, De Bus, De Gouden Kooi.
Idols, Idols 2, Idols 3(?), Popstars, The Voice of Holland, Starmaker (oid?).
Dan hebben we de "Sterren..." -> Dancing with the stars, sterren dansen op het ijs.
Nu word je weer doodgegooid met kookprogramma's (topchef, masterchef, mag ik bij je eten, wie is de chef enz)

Discovery zakt ook af naar een bedenkelijk niveau, ook alleen maar meer van hetzelfde..
Nee, bij de standaart zenders is er weinig goeds onder de zon :')
pi_87745055
Ik keek de laatste tijden ook nauwelijks tv meer. Maar sinds 1 maand hebben we UPC Film1 (5 zenders), die we gratis kregen voor 6 maanden. Sindsdien kijk ik nog redelijk wat films :P
pi_87745094
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:57 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dan hebben we de "Sterren..." -> Dancing with the stars, sterren dansen op het ijs.
Nu word je weer doodgegooid met kookprogramma's (topchef, masterchef, mag ik bij je eten, wie is de chef enz)

Discovery zakt ook af naar een bedenkelijk niveau, ook alleen maar meer van hetzelfde..
Kijk je nog steeds nar de verkeerde zenders :')., Probeer Nederland 1, 2 en 3 en de BBC eens, zit uiteraard ook bagger bij maar er zijn ook juweeltjes te vinden maar dan meer op het informatieve vlak. ;)
Optimist tot in de kist
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:18:27 #61
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_87745781
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:01 schreef trovey het volgende:

[..]

Kijk je nog steeds nar de verkeerde zenders :')., Probeer Nederland 1, 2 en 3 en de BBC eens, zit uiteraard ook bagger bij maar er zijn ook juweeltjes te vinden maar dan meer op het informatieve vlak. ;)
Ik bijna alleen maar NL1,2,3 , Nat. Geo., Discovery en History (nu heb ik tijdelijk dat pakket nog)..

Maar dan mag ik toch nog wel vinden dat de commerciële tvzenders bijna alleen maar baggerbende maken? :P
pi_87746103
Ik ben laatst zowat verketterd door twee collega's omdat ik niet de avond doorbracht met het kijken van tv.

Collega: Wat doe je dan wel als ik vragen mag?

Ik: Potje starcraft 2 op de pc, op een forum rondhangen potje Xbox 360 of een film kijken met vrienden, met goed weer naar buiten iets ondernemen etc.

Collega: Oh gamen dat is toch voor nerds? Daar snap ik nou niets van. (gevolgd door een heel betoog over hoe nutteloos en abnormaal het wel niet was)

Mensen kijken niet zo makkelijk buiten hun eigen belevingswereld.
Er is echt niet enkel pulp op tv en wat dat betreft kom ik in een paar uur meer onzin tegen op een forum als Fok! dan ik in een jaar op SBS6 tegen zou komen bij wijze van spreken.
Ieder zijn eigen interesse en voorkeur.
Zelf houd ik meer van interactiviteit maar af en toe een programma kijken daar ben ik ook niet vies van.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vengerr op 20-10-2010 11:42:47 ]
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:31:59 #63
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_87746225
Ik hoorde laatste dat het gebruik van vervelende franse uitdrukkingen helemaal the shit is! Echt muy molesto. :D

Ik schep ook altijd op over dingen waar ik trots op ben. Als sommige mensen het nou enorm tof van zichzelf vinden om geen tv te kijken, dan zullen ze dat vaak even tussen neus en lippen door vermelden op de meest waanzinnige tijdstippen. Is best mens eigen en de tv is sinds de uitvinding zelf al verketterd door zichzelf intelligent vindende mensen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:34:36 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_87746334
Ik kijk ook nauwelijks tv

Niet omdat ik er een hekel aan heb maar omdat ik iedere keer iets anders te doen heb dat leuker is
pi_87746339
quote:
Dankje _O_

Nog erger: "Ik heb mijn tv jaren geleden de keet al uitgegooid."

Overigens kijk ik alleen 's avonds tv. Ik zit overdag al de hele dag achter de computer. Veel volg ik via internet, maar ik ben niet iemand die nooit tv kijkt. Ik moet wel zeggen dat ik het eens ben met de mensen die zeggen dat er veel onzin op tv is. Vooral shownieuws, maar ook Hart van Nederland-achtige programma's. Maar er is een publiek voor en ik ben niet verplicht om er naar te kijken.
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:46:06 #66
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87746814
Ik keek eigenlijk al weinig TV. Idd nieuws en sport en wat VPRO programma's hier en daar. Nu ik in het buitenland woon mis ik het eigenlijk amper (kijk wel veel series via internet).
Ik denk dat het ook een beetje die revelatie is die mensen willen uiten, dat het zonder TV eigenlijk prima te doen is en dat die tijd veel leuker te besteden is die je overhoudt :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:21:41 #67
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_87748017
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef 1koffieKoekje het volgende:

[extra woordenschat]

Dat. :').
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:21:56 #68
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_87748031
TS is pretentieus bezig. :{w.
pi_87749295
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:46 schreef kingmob het volgende:
Ik keek eigenlijk al weinig TV. Idd nieuws en sport en wat VPRO programma's hier en daar. Nu ik in het buitenland woon mis ik het eigenlijk amper (kijk wel veel series via internet).
Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekje :')
pi_87750349
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:55 schreef Remzz het volgende:

[..]

Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekje :')
Nee, jij toont zo'n trekje van het je zelf aantrekken, als waar ik op doelde in mijn postje. Kingmob zegt alleen wat *hij* kijkt. Als je daar een waardeoordeel van maakt, doe je dat toch echt zelf.
pi_87750765
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:57 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nu noem je ten eerste programma's die al tijden niet meer op tv komen, laat staan allemaal tegelijk, en ook nog eens allemaal op dezelfde zender. (RTl4 of SBS)

DIt is dus precies die vooringenomen houding die ik vaak zie. Als je bewust televisie kijkt en selecteert dan zie je al die programma's niet.
Of staat tv kijken voor jullie gelijk aan commerciele zenders?
Koel en donker bewaren
pi_87750798
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:21 schreef Pimco het volgende:
TS is pretentieus bezig. :{w.
Nee hoor, maar dankjewel dat je mijn OP blijkbaar goed verwoord vindt :)

En ík ben hier niet degene die pretentieus bezig is hoor, ik heb een tv, en ik schaam me niet om te zeggen dat ik elke dag wel naar iets kijk, ook naar Popstars en de Next Top Model programma's.
Koel en donker bewaren
pi_87750859
quote:

[..]

Qft.
Koel en donker bewaren
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:37:47 #74
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87750910
Is een wit ding ;)

quote:
Stuff white people like: not having a TV

The number one reason why white people like not having a TV is so that they can tell you that they don’t have a TV.

On those lonely nights when white people wish they could be watching American Idol, Lost, or Grey’s Anatomy, they comfort themselves by thinking of how when people talk about the show tomorrow they can say “I didn’t see it, I don’t have a TV. That stuff rots your brain.”

It is effective in making other white people feel bad, and making themselves feel good about their life and life choices.

Though these people often fill their time by talking with other friends who don’t watch TV about how they don’t watch TV, looking at leaves, cooking, reading books about left wing politics, and going to concerts/protests/poetry slams.

Generally this makes them very boring and gives you very little to talk to them about. It’s important that you NEVER suggest they are making a mistake or that there is a value to owning a TV. You should just try to steer the conversation to allow them to talk about how they are better than you.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:39:39 #75
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87750981
Nou ja... Wie wil er in vredesnaam praten over Idols e.d.? :P

Ik niet iig.
pi_87751028
Ik kijk eigenlijk alleen maar naar de publiek omroep. Komt omdat ik een schijt hekel heb aan reclame in een programma (of nog erger in een film of serie) heb. Maar de meeste programma's kunnen mij echt aan mijn reet roesten.
pi_87751040
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Is een wit ding ;)
[..]

Hee dankjewel, dit zegt precies wat ik dus beschreef!

Waar komt dat stukje vandaan?
Koel en donker bewaren
pi_87751092
Het valt me op dat iedereen braaf komt melden of ze tv kijken ja of nee, en waarom dan wel niet. Dat zal me worst wezen, en onderschrijft ook wel een beetje mijn stelling; mensen gaan zich meteen verdedigen, of verklaren, of hoe je het wil noemen.

Het gaat me om de stelling in de tt. Lezen jullie de openingspost wel?
Koel en donker bewaren
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:47:50 #79
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87751282
quote:

[..]

Tja, dat ligt toch echt aan jou. Ik hecht geen bijzondere waarde aan dat feit, jij schijnbaar wel. Ik kijk net zo goed pulp, alleen niet diegene die op TV te zien is (naast sport wellicht), daar ben ik meer geïnteresseerd in docu's en dergelijke. Ik denk dat het dan ook duidelijk mag zijn dat het 'probleem' dat in dit topic wordt beschreven vooral bij deze mensen zelf ligt.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:48:07 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87751291
tv junkie hier, al kijk ik liever de amerikaanse series via dvds. Prima medium om bepaalde sociale en maatschappelijke aspecten te lerenen prima ter ontspanning, reclames kun je tegenwoordig doorspoelen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:52:13 #81
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87751437
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:40 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Hee dankjewel, dit zegt precies wat ik dus beschreef!

Waar komt dat stukje vandaan?
Stuff White People Like... Is een blog waarin een handleiding wordt gegeven over hoe je het beste om kunt gaan met witte mensen... :P Het is inmiddels wat afgezakt, maar tussen de oude posts staan nog steeds pareltjes.

Zie ook:
- Indie muziek
- Apple producten
- Awareness
pi_87751444
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:47 schreef kingmob het volgende:

[..]

Tja, dat ligt toch echt aan jou. Ik hecht geen bijzondere waarde aan dat feit, jij schijnbaar wel. Ik kijk net zo goed pulp, alleen niet diegene die op TV te zien is (naast sport wellicht), daar ben ik meer geïnteresseerd in docu's en dergelijke. Ik denk dat het dan ook duidelijk mag zijn dat het 'probleem' dat in dit topic wordt beschreven vooral bij deze mensen zelf ligt.
Mwa, dat lijkt me niet. Ik zie het ook niet als probleem, het is een iets dat me gewoon opvalt.
Als ik er over had willen klagen had ik dit topic wel op Klaagbaak gezet, in plaats daarvan heb ik het bewust op Sociologie en Maatschappij neergezet.

Op de frontpage buitelen ze over elkaar heen reacties met 'tv kijken :')" en ook in sommige irritante hogere kringen is het helemaal hip om af te geven op tv.

Nogmaals, ik geef geen oordeel over mensen die geen tv kijken, lekker zelf weten, maar waarom die drang om dat te melden? (Ik zeg ook niet dat iedereen dit doet)
Koel en donker bewaren
pi_87751446
Zo nieuw is dat niet. Toen ik voor t eerst ging samenwonen, krap 18 jaar oud, ging onze eerste ruzie ooit er over dat hij zei 'dat ding komt er niet in' toen ik mijn 14 inch TV-tje naar binnen wilde dragen. Ik dacht oh, hij heeft een grotere, maar niet dus. We moesten maar boeken gaan lezen - alsof het een het ander uitsluit :|W als ik ziek ben wil ik gewoon naar het teleshoppingkanaal kijken ok, laat me o|O
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:52:43 #84
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87751462
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:42 schreef Guanabana het volgende:
Het valt me op dat iedereen braaf komt melden of ze tv kijken ja of nee, en waarom dan wel niet. Dat zal me worst wezen, en onderschrijft ook wel een beetje mijn stelling; mensen gaan zich meteen verdedigen, of verklaren, of hoe je het wil noemen.

Maar als ik een alternatief idee geef negeer je die en 'qft' je de reactie die het punt volledig mist. Pot -> ketel?
pi_87751653
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:52 schreef kingmob het volgende:

[..]

Maar als ik een alternatief idee geef negeer je die en 'qft' je de reactie die het punt volledig mist. Pot -> ketel?
Sorry, welk alternatief idee?
Koel en donker bewaren
pi_87751719
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:52 schreef Dipkip het volgende:
Zo nieuw is dat niet. Toen ik voor t eerst ging samenwonen, krap 18 jaar oud, ging onze eerste ruzie ooit er over dat hij zei 'dat ding komt er niet in' toen ik mijn 14 inch TV-tje naar binnen wilde dragen. Ik dacht oh, hij heeft een grotere, maar niet dus. We moesten maar boeken gaan lezen - alsof het een het ander uitsluit :|W als ik ziek ben wil ik gewoon naar het teleshoppingkanaal kijken ok, laat me o|O
Dan kende je elkaar blijkbaar al erg goed voordat je ging samenwonen :')
pi_87751739
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:37 schreef Hephaistos. het volgende:
“I didn’t see it, I don’t have a TV. That stuff rots your brain.
Ja, kijk, als iemand er zoiets aan toevoegd, dan is 't duidelijk wel een oordeel, wel kleinerend tegenover degenen die wel televisie kijken. Bij de voorbeelden uit de OP vond ik dat minder duidelijk. Nogmaals Guanabana, vat je die meer neutrale opmerkingen niet te snel ook als zodanig op? Ik vind het normaal om als ik met een groep mensen aktief aan een conversatie deelneem, en het onderwerp gaat over op iets waar ik niets over te zeggen heb, even te melden waarom ik stilval. Anders komen er weer opmerkingen als 'ben je er nog?' :P (gaat niet op voor degenen hier die alleen posten of ze wel of niet tv kijken, maar off-line wel vaak, bijvoorbeeld als je met collega's zit te lunchen).
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:01:06 #88
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87751755
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:58 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Sorry, welk alternatief idee?
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:46 schreef kingmob het volgende:
[knip]
Ik denk dat het ook een beetje die revelatie is die mensen willen uiten, dat het zonder TV eigenlijk prima te doen is en dat die tijd veel leuker te besteden is die je overhoudt :P
Zeg maar die zin nadat je stopte met lezen na 1 zin klaarblijkelijk.
pi_87751830
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:00 schreef rijsttafel het volgende:
Dan kende je elkaar blijkbaar al erg goed voordat je ging samenwonen :')
Nee klopt, maar das een lang verhaal :) het was niet mijn idee te gaan samenwonen.
pi_87751884
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:01 schreef kingmob het volgende:

[..]

[..]

Zeg maar die zin nadat je stopte met lezen na 1 zin klaarblijkelijk.
Ah oke.

Tja, dat kan ook, dat zal het ook wel voor een groot deel zijn, maar dan weet ik nog steeds niet waarom er dan meteen minachting bij komt kijken.
Maar goed, dat is ook een beetje inherent aan Fokkers met hun ' :') " natuurlijk. :p
Koel en donker bewaren
pi_87752044
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:42 schreef Guanabana het volgende:

Als je stellig dit is: "Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?"

Dat is mijn reactie dat dit helemaal niet het geval is. Het is gewoon een trend dat er anders en minder tv gekeken wordt omdat er nu meer media vechten om de tijd en aandacht van de consument. Er zullen natuurlijk wel een aantal mensen zijn die geen tijd (claimen) te kijken om een beetje de popie jopie uit te hangen, maar de meeste mensen die ik spreek doen het niet vanuit deze optiek. Ze zijn gewoon ook met andere dingen bezig (internet, ondemand spul, downloaden van series).
pi_87752065
Sla voor de grap eens een televisiegids open. Dan weet je waarom men zo afgeeft op de programma's.

100 kookprogramma's
Jaren zeventigherhalingen van Andre van Duin als hoogtepunt op de zaterdagavond.
Overexposure van Paul de Leeuw die nog niet begrijpt dat we zijn grapjes nu wel kennen.
Zingen met Linda de Mol.
En als er eens een recente film uitgezonden wordt dan om het kwartier en reclameblok.

Vroeger had je niet veel anders en las je boeken of ging een avond voor de televisie zitten. Nu kun je bedanken voor die meuk die ze naast wat leuke programma's uitzenden en programma's kijken wanneer jij die wilt zien. Daarnaast kun je boeken lezen, spelletjes spelen etc.

Ik vind het juist arrogant van de televisiemakers dat ze zo weinig vernieuwend zijn en denken dat de kijkers het wel pikken.
pi_87752097
Ik vind het niet iets wat je alleen op fok ziet. Het is gewoon een van die dingen die mensen dan zo nodig moeten zeggen om zich te onderscheiden van De Gemiddelde Nederlander waar ze blijkbaar op neerkijken. Net als mensen die overal bij moeten zeggen dat het biologisch is wat ze eten :')
pi_87752101
Ik ben ook een TV freak, bij thuiskomst direct dat ding aan en om 23:30 weer uit, heerlijk dat bewegende behang. Laptop er bij en ik zie en weet weer alles. Reclame vind ik nooit zo erg en soms als ik wat later kijk heb ik nog een timeshift buffer om ze te skippen.
Ik herken de ergernis van de TS, wat een geitenwollensokkenfiguren zijn die tv loze mensen. Ik vraag mij dan altijd af of die gasten alleen wonen of ook nog hun gezin mee trekken in die tv loze wereld.
Internet is voor mij ook geen volwaardig alternatief, lo res kijken op postzegelformaat, nee ik bedank daar voor.
Vanavond weer lekker pulp kijken, heerlijk. :P
pi_87752151
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:00 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Nogmaals Guanabana, vat je die meer neutrale opmerkingen niet te snel ook als zodanig op?
Mwa heus niet altijd natuurlijk, en ik zie het ook wel het meeste hier op Fok gebeuren (wat natuuriljk allemaal al met een korreltje zout genomen moet worden) maar toch. Mensen melden het ook vaak als daar geen enkele reden toe is.
"Oh, ik heb gelukkig nog geen enkele aflevering van dit en dit gezien", alsof je dan automatisch 'hoger staat' dan de mensen die er wel naar hebben gekeken.

Tuurlijk bedoeld niet iedereen het op die manier, maar het is wel een trend die ik meer en meer zie.
Koel en donker bewaren
pi_87752173
Ik kijk geen TV meer maar nog wel de programma's, alleen dan via DVD, .torrent/usenet, uitzendinggemist.nl, Youtube etc.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_87752227
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
QFT
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:14:22 #98
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87752257
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:00 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ja, kijk, als iemand er zoiets aan toevoegd, dan is 't duidelijk wel een oordeel, wel kleinerend tegenover degenen die wel televisie kijken. Bij de voorbeelden uit de OP vond ik dat minder duidelijk. Nogmaals Guanabana, vat je die meer neutrale opmerkingen niet te snel ook als zodanig op? Ik vind het normaal om als ik met een groep mensen aktief aan een conversatie deelneem, en het onderwerp gaat over op iets waar ik niets over te zeggen heb, even te melden waarom ik stilval. Anders komen er weer opmerkingen als 'ben je er nog?' :P (gaat niet op voor degenen hier die alleen posten of ze wel of niet tv kijken, maar off-line wel vaak, bijvoorbeeld als je met collega's zit te lunchen).
Of ze op andere mensen neerkijken weet ik niet, maar ze zijn vaak wel verdomd trots op het feit dat ze geen tv kijken. Of liever nog, geen tv hebben.
pi_87752360
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Of ze op andere mensen neerkijken weet ik niet, maar ze zijn vaak wel verdomd trots op het feit dat ze geen tv kijken. Of liever nog, geen tv hebben.
Dat soort mensen wil wrs. graag een intellectueel imago hebben.
Maar ik ken ze gelukkig niet. Vraag me ook af of TS dat soort opmerkingen op internet leest of in haar omgeving.
pi_87752534
Ik verdenk deze mensen er ook van boeken van Tolstoi in de kast te hebben staan puur vanwege de kaft. Lekker literair overkomen op je visite maar stiekum de prive lezen 'bij de kapper', jahaha.
pi_87752930
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:11 schreef Guanabana het volgende:

Mwa heus niet altijd natuurlijk, en ik zie het ook wel het meeste hier op Fok gebeuren (wat natuuriljk allemaal al met een korreltje zout genomen moet worden) maar toch. Mensen melden het ook vaak als daar geen enkele reden toe is.
"Oh, ik heb gelukkig nog geen enkele aflevering van dit en dit gezien", alsof je dan automatisch 'hoger staat' dan de mensen die er wel naar hebben gekeken.
Ik heb al gezegd waarom ik 't off-line meld, maar bedacht me daarna ook redenen waarom mensen 't ook op Fok doen, bijvoorbeeld als verkapte tvp. Ik post zelf wel eens een weinig-toevoegende reactie, ook alleen een kort zinnetje met 'ik doe dit' of 'ik doe dit niet' als ik een onderwerp op zich wel interessant vind maar er (nog) niet meer over te zeggen heb. Soms zet ik (tvp) erbij maar lang niet altijd. Ik zal vast de enige niet zijn die zulke postjes maakt :) Voeg daar nog aan toe degenen die gewoon een beetje verveeld door de lijst aktieve topics zitten te klikken en zonder veel diepere bedoelingen hier en daar een antwoord intypen... ja ik kan genoeg redenen bedenken waarom mensen 'zomaar' melden dat ze geen tv kijken.

quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:

Dan kom je vaak in kringen die elkaar erg beoordelen :{
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:45:13 #102
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87753355
Eens met klacht.

Doen alsof je met een tv in je huishouden alleen nog maar om 03:00 's nachts belspelletjes zit te kijken en andersom, alsof je zonder tv ineens een noctorine van Chopin beluistert en met verheven vrienden in de woonkamer geniet van een goed gesprek.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:46:47 #103
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87753423
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:22 schreef Dipkip het volgende:
Ik verdenk deze mensen er ook van boeken van Tolstoi in de kast te hebben staan puur vanwege de kaft. Lekker literair overkomen op je visite maar stiekum de prive lezen 'bij de kapper', jahaha.
Ik denk dat jij je vooral niet kan indenken dat iemand het daadwerkelijk leuk vindt om Tolstoi te lezen en daarom maar een alternatieve reden waarom ze het hebben op ze projecteert. In mijn ervaring geven volwassen mensen niet zoveel om iemand anders zijn mening dat ze daarom specifieke boeken in hun boekenkast gaan zetten :{w

Dit is typisch zo'n standpunt dat zichzelf versterkt, omdat iedere keer dat je bij iemand zo'n boek ziet staan je versterkt wordt in je gedachte, zonder het te controleren. Zo heb ik in dit topic al een aantal posts gezien, waarin men allerlei activiteiten en gedachtes voor waar aanneemt welke ze nooit en te nimmer kunnen weten.

De dooddoener 'dit zegt vooral wat over jou' is daarmee pijnlijk waar.
pi_87753508
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:18 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik bijna alleen maar NL1,2,3 , Nat. Geo., Discovery en History (nu heb ik tijdelijk dat pakket nog)..

Maar dan mag ik toch nog wel vinden dat de commerciële tvzenders bijna alleen maar baggerbende maken? :P
Ja hoor want dat doen ze vaak ook. :') Respect voor een ieder die Idols en co wil kijken :* maar ik trek dat soort programma's gewoon niet. ;( Toch kijk ik wel televisie. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:53:01 #105
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_87753694
Ik kijk eigenlijk ook vrijwel nooit televisie omdat ik er gewoonweg vaak geen tijd voor heb. Soms is er wel een interessant programma. Binnenkort ga ik eens aan de slag met een harddisk recorder en dan gewoon per week kijken wat er interessant is en dat opnemen en kijken wanneer het mij uit komt. ;)
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:54:05 #106
13581 vinnyb
Enjoy Incubus!
pi_87753736
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:52 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Nogmaals, ik geef geen oordeel over mensen die geen tv kijken, lekker zelf weten, maar waarom die drang om dat te melden? (Ik zeg ook niet dat iedereen dit doet)
Poe hee, inlevingsvermogen verloren? Niks geen drang, gesprekken van andere mensen gaat vaak over TV-programma's. Stel je nu eens voor dat je daadwerkelijk weinig TV kijkt. Dan kun je je niet in het gesprek mengen, en kom je dus niet verder als "Ik kijk niet zo veel TV". Dat jij dat interpreteert als pseudo-intellectueel doen is iets waar je zelf over na zult moeten denken denken.

Daarnaast, de reacties van de Fok-nieuwsberichten bekritiseren op weinig inhoud... tsja...

P.S. Als er daarna wordt doorgevraagd vertel ik bijvoorbeeld dat ik naast voetbal eigenlijk verdacht weinig TV kijk. (Niet-voetbal-liefhebbers weten vaak niet dat je je van maandag t/m maandag week-in week-uit kunt vermaken met voetbal volgen...)
I dig my toes into the sand, the ocean looks like a thousand diamonds strewn across a blue blanket.
I lean against the wind, pretend that I am weightless, and in this moment I am happy...happy!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:58:52 #107
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_87753958
Wat in ieder geval ook opvallend is, is dat er door de TVkijkers net zo hard gegeneraliseerd en negatief gezeken wordt over de niet/bijna kijkers, als andersom.

Kortom: nothing to see here people. Gewoon weer het eeuwige gezeik tussen twee groepen waarvan een aantal leden zich denkt te moeten profileren door kreten uit te laten als: "je moet niet denken dat je beter bent dan ik omdat je [insert verontwaardigde minderwaardigheids issues en emo crap]" of "jullie zijn zulke losers want jullie doen [insert quasi elitair en 'onderscheidend' gedrag]"

Get a life. Al dan niet met TV.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_87754362
Nou, dat vind ik jammer AgLarrr. Ik zeik over niemand, ik probeer een maatschappelijk/sociologisch verschijnsel aan te kaarten. Dat dat hier anders gezien wordt kan ik niks aan doen.
Koel en donker bewaren
pi_87754789
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:46 schreef kingmob het volgende:
Ik denk dat jij je vooral niet kan indenken dat iemand het daadwerkelijk leuk vindt om Tolstoi te lezen en daarom maar een alternatieve reden waarom ze het hebben op ze projecteert. In mijn ervaring geven volwassen mensen niet zoveel om iemand anders zijn mening dat ze daarom specifieke boeken in hun boekenkast gaan zetten :{w

Dit is typisch zo'n standpunt dat zichzelf versterkt, omdat iedere keer dat je bij iemand zo'n boek ziet staan je versterkt wordt in je gedachte, zonder het te controleren. Zo heb ik in dit topic al een aantal posts gezien, waarin men allerlei activiteiten en gedachtes voor waar aanneemt welke ze nooit en te nimmer kunnen weten.

De dooddoener 'dit zegt vooral wat over jou' is daarmee pijnlijk waar.
LOL ik ben halverwege crime & punishment op het moment, sukkeltje. Het valt mij alleen op dat bij andere mensen de kaft er zo netjes uitziet en als ik vraag wat zij er nou van vonden is het altijd enorm lang geleden dat ze het gelezen hebben en komt er geen zinnig antwoord uit :')
pi_87755104
Ik vind de vraagstelling uit de OP best wel interessant. Vroeger, toen ik er nog niet was, hoorde ik van mijn ouders of andere van een generatie eerder dat een tv iets bijzonders was. Tegenwoordig is de tv gewoon niet meer uit de huiskamer weg te denken. Bijna iedereen die ik ken heeft wel een tv in de woonkamer of slaapkamer. Het is iets burgerlijks geworden en sommige willen daar gewoon boven staan. Misschien ook om aan te geven dat ze zich te goed voelen voor al die programma's die je op de commerciële zenders ziet. Afgeven op een programma is ook vrij zinloos. Kijk dan gewoon niet als het je niet boeit, maar val er andere mensen niet lastig mee.

Overigens denk ik dat dit maar voor een beperkte groep geldt. De meeste zullen geen tv kijken, omdat ze er geen tijd voor willen/kunnen maken of gewoon liever alles via het internet bekijken. Persoonlijk zit ik liever relax op de bank tegenover de tv, maar iemand anders kan zich weer prima vermaken achter de computer.
signatuurloos
pi_87755791
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:18 schreef Keltie het volgende:

[..]

Maar National Geographic en Discovery vallen ook gewoon onder commerciële zenders. Sowieso kun je commerciële zenders niet op één hoopje gooien, omdat elke zender toch wel haar eigen doelgroep heeft en vaak ook eigen thema. Nu kan het zijn dat de ene commerciële zender je meer aanspreekt dan de ander, maar dat heb je ook met publieke omroepen. ;)
signatuurloos
pi_87755818
quote:

Merken jullie dit ook?
niks daarmee te maken. De tv is tegenwoordig een vergaarbak van mongoalen en debielen en gescripte programma's met nep eindes( RTL reality series= Herman den Blijker,Gooische Hoeren etc) en feelgood programma's om ons een beeld van een perfecte wereld voor te schotelen en die er niet is.
Logisch dat je dan minder kijkt en alleen de tv aandoet voor het broodnodige zoals Nieuws en sport. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87755941
Waarom in vredesnaam is nieuws en sport broodnodig dan?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:59:18 #114
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87756496
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:33 schreef Sheriam het volgende:

Dan kom je vaak in kringen die elkaar erg beoordelen :{
Denk ook wel dat ze in de ene sociale groep wat vaker voorkomen dan de andere :P

Ik haal ze er altijd zo uit in ieder geval. Het zijn meestal dezelfde mensen die op feestjes in een razend tempo obscure bandjes op je afvuren en hun neus optrekken voor mensen die thrillers lezen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:00:07 #115
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87756522
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:44 schreef Dipkip het volgende:
Waarom in vredesnaam is nieuws en sport broodnodig dan?
Nieuws zodat mensen niet compleet blind zijn voor de wereld om zich heen. Het is een klein druppeltje, maar beter dan niets :)

Sport lijkt me meer persoonlijk.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:28:14 #116
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87757742
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:17 schreef Dipkip het volgende:

[..]

LOL ik ben halverwege crime & punishment op het moment, sukkeltje. Het valt mij alleen op dat bij andere mensen de kaft er zo netjes uitziet en als ik vraag wat zij er nou van vonden is het altijd enorm lang geleden dat ze het gelezen hebben en komt er geen zinnig antwoord uit :')
nee tof.

Jij hebt je vooroordelen snel klaar, is het niet?
pi_87758506
Ik keek vroeger wel veel tv, nu eigenlijk alleen nog journaal en af en toe een film. Ik heb van de tv beter engels geleerd dan die figuren die op school moesten doorgaan voor engels leraar.
Engelse series (Allo Allo, Are you being served) ^O^.
Tegenwoordig is er inderdaad een hoop bullshit op maar je kiest zelf of je er naar kijkt. Heel veel mensen die over achterlijke programma's klagen, kijken er namelijk wel naar, onder het mom van "er is niks anders/beters op tv".
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:46:48 #118
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87758577
Ik weet alleen niet of het verstandig is om je Engels van Allo Allo te leren.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:06:35 #119
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_87761604
Hét antwoord:
Mensen willen koketteren met hun actieve sociale leven. Immers, minder tv = meer sociale activiteiten. Dat is althans de gedachte. TV kijken wordt geassocieerd met binnenvetten. En binnenvetten is niet cool want dat doen alleen autisten.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_87761758
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:06 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Hét antwoord:
Mensen willen koketteren met hun actieve sociale leven. Immers, minder tv = meer sociale activiteiten. Dat is althans de gedachte. TV kijken wordt geassocieerd met binnenvetten. En binnenvetten is niet cool want dat doen alleen autisten.
Poe, ben ik even blij dat ik die drang totaal niet heb!

Maar je hebt wel gelijk, het imago van televisiekijken is niet echt je van het, ik heb dat zelf eigenlijk nooit zo gemerkt. Doordat er in mijn gezin best veel tv werd gekeken, en ik dat nog steeds doe. Vind het een heerlijk medium, zelfs nu internet soms handiger is en meer inspeelt op 'kijken wat je wil zien, wanneer je het wil zien'.
Koel en donker bewaren
pi_87763633
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:59 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Denk ook wel dat ze in de ene sociale groep wat vaker voorkomen dan de andere :P

Ik haal ze er altijd zo uit in ieder geval. Het zijn meestal dezelfde mensen die op feestjes in een razend tempo obscure bandjes op je afvuren en hun neus optrekken voor mensen die thrillers lezen.
Aw, wat zouden ze dan van mij denken, ben ik 'in' omdat ik geen televisie heb, of trekken ze hun neus weer voor me op omdat ik inderdaad best veel thrillers lees (niet speciaal die literaire thrillers, maar ook regelmatig van die oude pocketjes... oei! _O- )? Ik maak ze vast helemaal in de war als ik niet in hun 'vakjes' pas! :P
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:21:05 #122
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87764386
Ik moet eerlijk bekennen toen ik 'In between jobs' was, dat ik weleens 7 uur per dag tv keek :@
Gewoon, naar niks. Nieuws, kookprogramma's in de herhaling, comedy series zonder humor. Geen idee waarom. Nu ik weer werk kijk ik een stuk minder, uurtje of twee per dag. Ik denk dat veel tv kijken overkomt als lui, en dat het daarom een no go is. Voor kinderen vind ik het wel ideaal, heb je even je handen vrij, en kinderen zijn meestal gek op tv. Het schudgevoel van moeders begrijp ik ook niet..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_87777527
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:25 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Precies de reacties waar ik het over heb.

Alsof de televisie alleen nog aangezet mag worden voor Discovery, sport, en nieuws, en of de rest van het tv-aanbod voor de hersenloze mongool is.
Ik 'kijk' voornamelijk naar dat soort zenders (History _O_) en dan eigenlijk ook nog als achtergrond geluid.

Niet omdat er op andere zenders weinig te zien is, maar meer vanwege het feit dat ik me dood erger aan zaken zoals sluikreclame, banners, eeuwig durende reclameblokken en films afkappen of hele scenes weglaten, Hart van Nederland midden in een film plempen om het voortbestaan er van te kunnen rechtvaardigen met behulp van hoge kijkcijfers.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_87778133
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Guanabana het volgende:
Nou, dat vind ik jammer AgLarrr. Ik zeik over niemand, ik probeer een maatschappelijk/sociologisch verschijnsel aan te kaarten. Dat dat hier anders gezien wordt kan ik niks aan doen.
Je probeert helemaal niets aan te kaarten, je wil enkel jouw gedachten bevestigd zien. Anders zou je wel openstaan voor andere meningen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 00:24:33 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_87778711
Ik heb geen televisie meer omdat ik het storend vind in de woonkamer. Het is storend als mensen die geen TV willen zien wel gewoon een gesprek willen voeren. TV's zijn lelijk. En het is een ergerlijke bron van commercie.
Resistance is futile.
pi_87778821
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:24 schreef Seven. het volgende:
Ik heb geen televisie meer omdat ik het storend vind in de woonkamer. Het is storend als mensen die geen TV willen zien wel gewoon een gesprek willen voeren. TV's zijn lelijk. En het is een ergerlijke bron van commercie.
Amen to that.
pi_87779232
Je kan het ook omdraaien TS: Waarom gaan zoveel mensen er nog automatisch vanuit dat als iets op TV is geweest dat iedereen het dan kent?

Ik heb niks tegen domme programma's - daarvoor zit er zo een zap-knop op de a.b. tenslotte. Maar die f*cking irritante reclames aldoor, die je benaderen alsof je nog te stom bent om zelfstandig naar de WC te gaan... 8)7
Daar is internet echt een ideale oplossing voor.
pi_87779567
Wist je dat er inmiddels zo'n apparaat bestaat waarmee je zenders van de tv kunt opnemen. Heel erg handig, want dan kun je het alsnog kijken wanneer het jou uitkomt en de reclames gewoon skippen. *O*

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:24 schreef Seven. het volgende:
Het is inderdaad nogal onbeschoft wanneer je ergens op visite bent, de tv gewoon nog aanstaat. Of bedoelde je dat niet. :@
signatuurloos
pi_87779603
Als ik er over nadenk kijk ik eigenlijk bijna alleen sport op tv, daar is het nog goed voor :Y
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_87779757
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:06 schreef Stali het volgende:

[..]

Je probeert helemaal niets aan te kaarten, je wil enkel jouw gedachten bevestigd zien. Anders zou je wel openstaan voor andere meningen.
Ik sta open voor andere meningen hoor. Ik heb hier namelijk al 'geleerd' dat de meeste mensen wat er op televisie te zien is bagger vinden, en ook liever op internet kijken. Nou prima allemaal.
Ik wil helemaal niks bevestigd zien, ik wil de visie van anderen op mijn stelling.

[ Bericht 20% gewijzigd door Guanabana op 21-10-2010 01:19:00 ]
Koel en donker bewaren
pi_87779783
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:42 schreef Nemephis het volgende:
Je kan het ook omdraaien TS: Waarom gaan zoveel mensen er nog automatisch vanuit dat als iets op TV is geweest dat iedereen het dan kent?
Hoezo omdraaien? Dat was mijn stelling helemaal niet. Ik ga er helemaal niet vanuit dat iedereen iets kent, dat hoeft ook helemaal niet.

De meesten van jullie hebben nogal moeite met de bedoeling van dit topic. Moeilijk joh, lezen. Het kan me geen hol schelen hoeveel of wat jullie kijken. Ik vraag of jullie het herkennen wat ik aankaart.
Koel en donker bewaren
pi_87779793
dubbel
Koel en donker bewaren
pi_87779828
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik ga er helemaal niet vanuit dat iedereen iets kent, dat hoeft ook helemaal niet.

Volgens mij ging die opmerking niet over jou, maar was ze algemeen bedoeld. Trouwens een goed antwoord op je vraag.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 01:56:52 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_87780364
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
Wist je dat er inmiddels zo'n apparaat bestaat waarmee je zenders van de tv kunt opnemen. Heel erg handig, want dan kun je het alsnog kijken wanneer het jou uitkomt en de reclames gewoon skippen. *O*
[..]

Het is inderdaad nogal onbeschoft wanneer je ergens op visite bent, de tv gewoon nog aanstaat. Of bedoelde je dat niet. :@
Ja, zéér irritant. Of je komt na 4 maanden bij je ouders en je pa kijkt amper op/om omdat het journaal aanstaat. :+ . En vervolgens NOVA door het gesprek dat ik heb met mijn moeder om eens gezellig bij te praten. Vervolgens nog studio sport.

Je kunt net zo goed de hele avond gitaarspelen in de woonkamer alwaar anderen gewoon proberen te leven.
Resistance is futile.
pi_87780386
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, zéér irritant. Of je komt na 4 maanden bij je ouders en je pa kijkt amper op/om omdat het journaal aanstaat. :+ . En vervolgens NOVA door het gesprek dat ik heb met mijn moeder om eens gezellig bij te praten. Vervolgens nog studio sport.

Je kunt net zo goed de hele avond gitaarspelen in de woonkamer alwaar anderen gewoon proberen te leven.
Echt raar hoor, wie doet dat nou? (Jouw ouders dus...)
pi_87780433
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Is een tijdje geleden nog een heel topic over geweest...schijnt voor sommige mensen de normaalste zaak van de wereld te zijn. :') Als ik echter ergens een hekel aan heb is een TV die aanstaat als je bij iemand op bezoek bent, vooral als ze tijdens een gesprek ook nog regelmatig een blik werpen op het aangebodene. }:| Kijk , als je samen besluit om een programma gezamenlijk te bekijken OK maar bij een normaal bezoek..... :{w
Optimist tot in de kist
pi_87780460
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 02:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Is een tijdje geleden nog een heel topic over geweest...schijnt voor sommige mensen de normaalste zaak van de wereld te zijn. :') Als ik echter ergens een hekel aan heb is een TV die aanstaat als je bij iemand op bezoek bent, vooral als ze tijdens een gesprek ook nog regelmatig een blik werpen op het aangebodene. }:| Kijk , als je samen besluit om een programma gezamenlijk te bekijken OK maar bij een normaal bezoek..... :{w
Echt raar! 8)7
  donderdag 21 oktober 2010 @ 02:15:38 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_87780597
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn O+ maar dat vind ik best irritant ja. :P . Eigenlijk moet ik zeggen, mijn pa doet dat. Gitaarspelen deed hij eerder ook vaak in de woonkamer als wij TV wilden kijken. :|W :P :D .

Kijk, bij mijn ouders is zoete inval. Bezoek is 70% van de tijd onaangekondigd. Dus ik kan het me ook wel voorstellen en meestal wordt er gewoon voetbal gekeken met mijn pa zijn vrienden. De situatie is sterk verbeterd sinds ze 2 woonkamers hebben. En voor aangekondigd bezoek is meestal een reden om de TV uit te zetten. Maar verder is mijn pa gewoon altijd en overal zichzelf. Als hij zin heeft om TV te kijken, dan doet hij dat gewoon waar hij dat wil en dan maakt het hem niet uit of de buren of de kinderen erbij zitten. Ergens wel supercool. Maar het heeft nadelen.

En als ik thuiskom blijft de TV wel aanstaan mij hij vraagt wel altijd hoe het is met me en knuffel of zoen op de wang en dan babbelen we even.

[ Bericht 11% gewijzigd door Seven. op 21-10-2010 02:21:34 ]
Resistance is futile.
pi_87829063
Ik moest direct hieraan denken :P

Het valt mij inderdaad ook op dat er een hoop mensen zijn die het heel interessant vinden om te vermelden dat ze geen televisie kijken. Televisie wordt dan afgedaan als "plat vermaak" voor het volk, en de intellectueel leest natuurlijk liever een goed boek of gaat naar het theater. Bij hoge uitzondering kijkt hij misschien naar een arthouse-film op Nederland 3 of naar een documentaire.

Maar ik geloof ook niet dat het iets heel recents is. Toen ik klein was, en dat is toch alweer een jaar of 20 geleden, was de televisie - in mijn herinnering tenminste - óók al niet erg "hoogstaand", toen barstte het juist van de spelletjesprogramma's (Prijzenslag, Rad van Fortuin, Boggle, etc.). En 's avonds keken we met z'n allen naar André van Duin en Ron's Honeymoonquiz. :P Wat dat betreft is televisie, denk ik, altijd al een soort volksvermaak geweest waar mensen uit de "betere kringen" een beetje schamper over deden.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_88272682
Even proberen hoe het plaatsen van YT filmpje werkt met de nieuwe lay out.
Er staan een paar knopjes op die nieuw zijn

woensdag 3 november 2010 @ 00:03:31 #141
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88272905
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:58 schreef Karzai het volgende:
Even proberen hoe het plaatsen van YT filmpje werkt met de nieuwe lay out.
Er staan een paar knopjes op die nieuw zijn

Moet je daarvoor echt dit kansentopic kicken :P
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_88273071
Mja, doe maar dacht ik, kan geen geen kwaad verder.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:16:28 #143
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_88278765
Ik kijk graag hersenloze programma's naast de documentaires, gewoon even verstand op nul en ontspannen op de bank hangen, heerlijk!!

En nee, daar schaam ik me niet voor. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')