Dat wilde ik er nog bijzeggen, die reclames valt wat voor te zeggen natuurlijk, die vind ik zelf ook bloedirritant.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mwah ik kijk eigenlijk nieuws, een paar series en verder gebruik ik hem voor het gamen. Het commerciële, de reclames etc erger ik me verschrikkelijk aan. Als ik een substantieel bedrag zou kunnen betalen om geen reclames te zien dan zou ik dat nog overwegen ook
extra kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.
Omdat er op tv ook heel veel programma's te zien zijn wat eventueel een verkeerde invloed op kinderen zou kunnen hebben (veel geweld, grof taalgebruik etc etc). Ik denk dat daar het beeld vandaan komt. Sowieso is tv niet zo boeiend meer omdat het internet (zoals eerder genoemd) óók heel veel te bieden heeft. Daarbij kijk ik óók haast geen tv meer, puur om het feit dat gemiddeld gezien er vooral "niks" te zien is op tv. Soms heb je wel interessante programma's maar dat is eerder een uitzondering.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.
Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.
Merken jullie dit ook?
Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?
Nee hoor, die woorden kwamen er spontaan uitgerold omdat ik het precies de lading vond dekken, maar ik snap wel waarom je dat zou kunnen denken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef 1koffieKoekje het volgende:
Leuk vind ik hoe je "Bon Ton" en "Koketteren" gebruikt om
[..]
extra kracht bij te zetten.
Het doet het er niet toe of het er jou wel of niet om gaat, het is gewoon een belangrijke oorzaak.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:09 schreef Guanabana het volgende:
Trouwens, mensen die met het 'internet'-argument aankomen, daar gaat het me niet om. Ik weet wel dat internet in belangrijke mate de televisie overneemt, maar het gaat me puur om het feit dat het not done lijkt, en dat mensen er intellectueel mee lijken te willen zijn.
Dat er minder televisie wordt gekeken, zeker, maar ook dat het tegenwoordig not done lijkt te zijn?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het doet het er niet toe of het er jou wel of niet om gaat, het is gewoon een belangrijke oorzaak.
Omdat het bepaalde beelden oproept, als in: iemand die de hele dag voor de buis hangt en naar programma's als popstars kijkt oid. Er zijn gewoon heel veel waardeloze programma's. En daardoor associeert men het slechte (doelloze programma's) met tv. Het lijkt mij logisch dat mensen daar niet mee in verband gebracht willen worden. Begrijp je een beetje waar ik op doel?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:09 schreef Guanabana het volgende:
Trouwens, mensen die met het 'internet'-argument aankomen, daar gaat het me niet om. Ik weet wel dat internet in belangrijke mate de televisie overneemt, maar het gaat me puur om het feit dat het not done lijkt, en dat mensen er intellectueel mee lijken te willen zijn.
Volgens mij begrijp ik je insteek wel. Ik weet niet of dat zo werkt. Misschien dat mensen het pas als not done beschouwen nadat ze het zelf niet meer doen, in plaats van andersom. Ik vind het persoonlijk wel een beetje kansloos als mensen anno 2010 zitten te zappen, en zeker als ze ook nog klagen over het aanbod op TV.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat er minder televisie wordt gekeken, zeker, maar ook dat het tegenwoordig not done lijkt te zijn?
Omdat je wordt doodgegooid met spotjes van 'hersenloze' programma's zoals popstars, sensatieprogramma's en BN-nershows. En na elke 5 minuten weer reclame komt. Ik vind tv gewoon geestdodend, en dan vooral de commerciele nederlandse zenders. Het eindeloze gezap langs de zoveelste Geer&Goor en Patty Brard.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat er minder televisie wordt gekeken, zeker, maar ook dat het tegenwoordig not done lijkt te zijn?
Ik ben nog niet zo lang op aard, dus ik weet niet of dat vroeger ook zo was.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp ik je insteek wel. Ik weet niet of dat zo werkt. Misschien dat mensen het pas als not done beschouwen nadat ze het zelf niet meer doen, in plaats van andersom. Ik vind het persoonlijk wel een beetje kansloos als mensen anno 2010 zitten te zappen, en zeker als ze ook nog klagen over het aanbod op TV.
Is het niet eerder zo dat men afgeeft op tv-kijken vanwege het bedroevende niveau van de programma's (en de reclame's)? Ik heb geen idee of dat vroeger ook veel gebeurde. Jij?
Maar dit vind ik nu juist zo... ja, hoe zal ik het noemen, kortzichtig? Vaak worden dit soort dingen gezegd door mensen die nauwelijks kijken, dus hoe weet je dan waar je over praat, denk ik dan.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:22 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Omdat je wordt doodgegooid met spotjes van 'hersenloze' programma's zoals popstars, sensatieprogramma's en BN-nershows. En na elke 5 minuten weer reclame komt. Ik vind tv gewoon geestdodend, en dan vooral de commerciele nederlandse zenders. Het eindeloze gezap langs de zoveelste Geer&Goor en Patty Brard.
Precies de reacties waar ik het over heb.quote:
Tuurlijk, en daar kijk ik ook wel naar. Alleen is het aanbod van 'bagger' als ik het zo mag noemen, zo groot, dat m'n zin om tv te kijken al snel vergaat meestal. Een documentaire kijk ik graag, net als oudere programma's. Of dat dan een taalquiz van vroeger is of een cabaretshow, maakt me niet uit. En ja, dat is ook niet hoogstaand, maar programma's van 20 jaar geleden vind ik wél leuk.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:24 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar dit vind ik nu juist zo... ja, hoe zal ik het noemen, kortzichtig? Vaak worden dit soort dingen gezegd door mensen die nauwelijks kijken, dus hoe weet je dan waar je over praat, denk ik dan.
Je bepaalt nog altijd zelf waar je naar kijkt toch? Als ik de tv-gids opensla kan ik zo een hele hoop leuke en nuttige programma's aanwijzen, die in de verste verte niks te maken hebben met Patty Brard en Geer en Goor.
Jij dank je dat je het herkent!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Remzz het volgende:
Dankje
Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar
Dat is ook niet erg, zolang je maar niet elk frontpage bericht aangrijpt om dat te verkondigen, wat wel gebeurd door anderen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:40 schreef rijsttafel het volgende:
Hier geen TV in huis. Waarom? Erger me dood aan de reclames en ik vind dat er weinig leuks op is.
Maar ieder z'n ding, ik zie het niet als iets wat me een status geeft ofzo, wat jij blijkbaar denkt. Denk maar niet dat de gemiddelde mens van mijn leeftijd het stoer vindt als je zegt dat je liever een boek leest.![]()
Zie het punt nu. Dacht dat TS wilde weten waarom mensen geen TV kijken, maar ze wilde weten waarom ze dat vaak verkondigen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:43 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat is ook niet erg, zolang je maar niet elk frontpage bericht aangrijpt om dat te verkondigen, wat wel gebeurd door anderen.
Ja, en dat is dus precies mijn punt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:43 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat is ook niet erg, zolang je maar niet elk frontpage bericht aangrijpt om dat te verkondigen, wat wel gebeurd door anderen.
Een tv-gids? Op papier? Het zou me eigenlijk verbazen als dat nog bestaat.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:56 schreef Guanabana het volgende:
Hebben jullie thuis wel een tv-gids? Blijkbaar ben ik heel anders opgegroeid ofzo, ik keek, en kijk eigenlijk elke dag wel even of er nog iets komt wat me leuk lijkt. Of op internet natuurlijk.
Serieuze vraag hoor, want ik heb het idee dat veel mensen hun tv lukraak aanzetten, en nog net weten dat The Voice op vrijdag komt, en DWDD om half 8, maar dat was het dan ook.
Ja, op die manier is het een bak aan ongewilde programma's die op je afkomt.
Dat je geen tv kijkt dat moet je zelf weten, ik ben ook minder geinteresseerd in de redenen, maar waarom dan die behoefte om daar 'stoer' over te gaan zitten doen? Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar herken je die drang?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:51 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb zelf de TV de deur uit gedaan, maar kijk nog tv-series via de pc.
Voordelen:
+Geen reclame (gemiddelde aflevering duurt op TV een uur, ik kijk ze in 42 á 44 minuten)
+Ik kan ze op chronologische volgorde volgen, hoef geen afleveringen te missen .
+Ik kan ze kijken wanneer ik wil.
+Je kijkt afleveringen wanneer ze uitkomen, je hoeft geen 2 jaar te wachten eer een Nederlandse zender uitzendrechten voor een prikje wilt kopen.
Minpunt:
Je kunt niet meepraten over 'die ene grappige reclame', tenzij je het zelf gaat opzoeken.
sterker nog, ik denk wel minstens 6 verschillende. Sowieso hebben de meeste omroepen er eentje (de AVRO, de NRCV, de VARA, de KRO) en natuurlijk de Veronicagids.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een tv-gids? Op papier? Het zou me eigenlijk verbazen als dat nog bestaat.
Die krijg je zeker als je lid bent van de omroep?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
sterker nog, ik denk wel minstens 6 verschillende. Sowieso hebben de meeste omroepen er eentje (de AVRO, de NRCV, de VARA, de KRO) en natuurlijk de Veronicagids.
Dus ze zijn er nog zeker wel!
Dat denk ik. Of je neemt gewoon een abonnement.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die krijg je zeker als je lid bent van de omroep?
Ik heb het al heel lang niet meer gezien, en jij blijkbaar wel. Of het een zeldzaamheid is valt niet te zeggen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat denk ik. Of je neemt gewoon een abonnement.
Ik ken een hoop mensen die nog gewoon zon ding hebben hoor (oke, geen studenten enzo) dus doe nou niet alsof het een zeldzaamheid is.
Maar goed, we dwalen ook af van het onderwerp.
Vroeger (10 jaar geleden) hadden we geen tv-gids, met de feestdagen kochten we wel eens eentje omdat er dan veel op tv was (en veel tijd om te kijken)quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:56 schreef Guanabana het volgende:
Hebben jullie thuis wel een tv-gids? Blijkbaar ben ik heel anders opgegroeid ofzo, ik keek, en kijk eigenlijk elke dag wel even of er nog iets komt wat me leuk lijkt. Of op internet natuurlijk.
Serieuze vraag hoor, want ik heb het idee dat veel mensen hun tv lukraak aanzetten, en nog net weten dat The Voice op vrijdag komt, en DWDD om half 8, maar dat was het dan ook.
Ja, op die manier is het een bak aan ongewilde programma's die op je afkomt.
Voordat ik met mijn vriendin samenwoonde keek ik ook nooit televisie. Dat heeft weinig met status te maken. Ik heb genoeg te doen en ik vind TV een beetje tijdverspililng. Daarbij:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.
Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.
Merken jullie dit ook?
Ik herken je verhaal, alleen ben ik dus zo'n iemand die niet tot nauwlijks TV kijkt. Om dan even antwoord te geven op bovenstaande, mijn reactie "sorry, maar ik kijk bijna geen TV" is meestal weer een reactie op "ken je zus-enzo van dit en dit programma?" of "heb je dit of dit nog gezien?". Als ik TV kijk is het heel gericht een film of een programma dat ik ben tegengekomen in de gids (staat ook gewoon in de krant).quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:58 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat je geen tv kijkt dat moet je zelf weten, ik ben ook minder geinteresseerd in de redenen, maar waarom dan die behoefte om daar 'stoer' over te gaan zitten doen? Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar herken je die drang?
Het niveau is vaak vrij laag, er is te weinig te zien, het is saai.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Merken jullie dit ook?
Het is maar net waar je je aan ergertquote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Remzz het volgende:
Dankje
Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar
Omdat 90% van de uitgezonden programma's tyfusbende is?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Merken jullie dit ook?
Als dat je aanneemt dat dat het enige is wat er op de TV komt raad ik je aan eens op andere zenders te kijken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Omdat 90% van de uitgezonden programma's tyfusbende is?
Ow, we hebben succes met een nieuw programma? (bijv. Idols, Big Brother enz)... Laten we nog maar eens 6 van die programma's uit gaan zenden
Mwah, valt er doorheen te komen?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Als dat je aanneemt dat dat het enige is wat er op de TV komt raad ik je aan eens op andere zenders te kijken.Juist het soort programma's wat je noemt kijk ik juist niet.
Kijk je nog steeds nar de verkeerde zendersquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mwah, valt er doorheen te komen?
BigBrother, BB2,BB3, De Bus, De Gouden Kooi.
Idols, Idols 2, Idols 3(?), Popstars, The Voice of Holland, Starmaker (oid?).
Dan hebben we de "Sterren..." -> Dancing with the stars, sterren dansen op het ijs.
Nu word je weer doodgegooid met kookprogramma's (topchef, masterchef, mag ik bij je eten, wie is de chef enz)
Discovery zakt ook af naar een bedenkelijk niveau, ook alleen maar meer van hetzelfde..
Nee, bij de standaart zenders is er weinig goeds onder de zon
Ik bijna alleen maar NL1,2,3 , Nat. Geo., Discovery en History (nu heb ik tijdelijk dat pakket nog)..quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Kijk je nog steeds nar de verkeerde zenders., Probeer Nederland 1, 2 en 3 en de BBC eens, zit uiteraard ook bagger bij maar er zijn ook juweeltjes te vinden maar dan meer op het informatieve vlak.
Nog erger: "Ik heb mijn tv jaren geleden de keet al uitgegooid."quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Remzz het volgende:
Dankje
Dat.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef 1koffieKoekje het volgende:
Leuk vind ik hoe je "Bon Ton" en "Koketteren" gebruikt om
[extra woordenschat]
extra kracht bij te zetten.
Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekjequote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:46 schreef kingmob het volgende:
Ik keek eigenlijk al weinig TV. Idd nieuws en sport en wat VPRO programma's hier en daar. Nu ik in het buitenland woon mis ik het eigenlijk amper (kijk wel veel series via internet).
Nee, jij toont zo'n trekje van het je zelf aantrekken, als waar ik op doelde in mijn postje. Kingmob zegt alleen wat *hij* kijkt. Als je daar een waardeoordeel van maakt, doe je dat toch echt zelf.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:55 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekje
Nu noem je ten eerste programma's die al tijden niet meer op tv komen, laat staan allemaal tegelijk, en ook nog eens allemaal op dezelfde zender. (RTl4 of SBS)quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mwah, valt er doorheen te komen?
BigBrother, BB2,BB3, De Bus, De Gouden Kooi.
Idols, Idols 2, Idols 3(?), Popstars, The Voice of Holland, Starmaker (oid?).
Dan hebben we de "Sterren..." -> Dancing with the stars, sterren dansen op het ijs.
Nu word je weer doodgegooid met kookprogramma's (topchef, masterchef, mag ik bij je eten, wie is de chef enz)
Discovery zakt ook af naar een bedenkelijk niveau, ook alleen maar meer van hetzelfde..
Nee, bij de standaart zenders is er weinig goeds onder de zon
Nee hoor, maar dankjewel dat je mijn OP blijkbaar goed verwoord vindtquote:
Qft.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:55 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekje
quote:Stuff white people like: not having a TV
The number one reason why white people like not having a TV is so that they can tell you that they don’t have a TV.
On those lonely nights when white people wish they could be watching American Idol, Lost, or Grey’s Anatomy, they comfort themselves by thinking of how when people talk about the show tomorrow they can say “I didn’t see it, I don’t have a TV. That stuff rots your brain.”
It is effective in making other white people feel bad, and making themselves feel good about their life and life choices.
Though these people often fill their time by talking with other friends who don’t watch TV about how they don’t watch TV, looking at leaves, cooking, reading books about left wing politics, and going to concerts/protests/poetry slams.
Generally this makes them very boring and gives you very little to talk to them about. It’s important that you NEVER suggest they are making a mistake or that there is a value to owning a TV. You should just try to steer the conversation to allow them to talk about how they are better than you.
Hee dankjewel, dit zegt precies wat ik dus beschreef!quote:
Tja, dat ligt toch echt aan jou. Ik hecht geen bijzondere waarde aan dat feit, jij schijnbaar wel. Ik kijk net zo goed pulp, alleen niet diegene die op TV te zien is (naast sport wellicht), daar ben ik meer geïnteresseerd in docu's en dergelijke. Ik denk dat het dan ook duidelijk mag zijn dat het 'probleem' dat in dit topic wordt beschreven vooral bij deze mensen zelf ligt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:55 schreef Remzz het volgende:
[..]
Stuff White People Like... Is een blog waarin een handleiding wordt gegeven over hoe je het beste om kunt gaan met witte mensen...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:40 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hee dankjewel, dit zegt precies wat ik dus beschreef!
Waar komt dat stukje vandaan?
Mwa, dat lijkt me niet. Ik zie het ook niet als probleem, het is een iets dat me gewoon opvalt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:47 schreef kingmob het volgende:
[..]
Tja, dat ligt toch echt aan jou. Ik hecht geen bijzondere waarde aan dat feit, jij schijnbaar wel. Ik kijk net zo goed pulp, alleen niet diegene die op TV te zien is (naast sport wellicht), daar ben ik meer geïnteresseerd in docu's en dergelijke. Ik denk dat het dan ook duidelijk mag zijn dat het 'probleem' dat in dit topic wordt beschreven vooral bij deze mensen zelf ligt.
Maar als ik een alternatief idee geef negeer je die en 'qft' je de reactie die het punt volledig mist. Pot -> ketel?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:42 schreef Guanabana het volgende:
Het valt me op dat iedereen braaf komt melden of ze tv kijken ja of nee, en waarom dan wel niet. Dat zal me worst wezen, en onderschrijft ook wel een beetje mijn stelling; mensen gaan zich meteen verdedigen, of verklaren, of hoe je het wil noemen.
Het gaat me om de stelling in de tt. Lezen jullie de openingspost wel?
Sorry, welk alternatief idee?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:52 schreef kingmob het volgende:
[..]
Maar als ik een alternatief idee geef negeer je die en 'qft' je de reactie die het punt volledig mist. Pot -> ketel?
Dan kende je elkaar blijkbaar al erg goed voordat je ging samenwonenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:52 schreef Dipkip het volgende:
Zo nieuw is dat niet. Toen ik voor t eerst ging samenwonen, krap 18 jaar oud, ging onze eerste ruzie ooit er over dat hij zei 'dat ding komt er niet in' toen ik mijn 14 inch TV-tje naar binnen wilde dragen. Ik dacht oh, hij heeft een grotere, maar niet dus. We moesten maar boeken gaan lezen - alsof het een het ander uitsluitals ik ziek ben wil ik gewoon naar het teleshoppingkanaal kijken ok, laat me
Ja, kijk, als iemand er zoiets aan toevoegd, dan is 't duidelijk wel een oordeel, wel kleinerend tegenover degenen die wel televisie kijken. Bij de voorbeelden uit de OP vond ik dat minder duidelijk. Nogmaals Guanabana, vat je die meer neutrale opmerkingen niet te snel ook als zodanig op? Ik vind het normaal om als ik met een groep mensen aktief aan een conversatie deelneem, en het onderwerp gaat over op iets waar ik niets over te zeggen heb, even te melden waarom ik stilval. Anders komen er weer opmerkingen als 'ben je er nog?'quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:37 schreef Hephaistos. het volgende:
“I didn’t see it, I don’t have a TV. That stuff rots your brain.”
quote:
Zeg maar die zin nadat je stopte met lezen na 1 zin klaarblijkelijk.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:46 schreef kingmob het volgende:
[knip]
Ik denk dat het ook een beetje die revelatie is die mensen willen uiten, dat het zonder TV eigenlijk prima te doen is en dat die tijd veel leuker te besteden is die je overhoudt
Nee klopt, maar das een lang verhaalquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:00 schreef rijsttafel het volgende:
Dan kende je elkaar blijkbaar al erg goed voordat je ging samenwonen
Ah oke.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:01 schreef kingmob het volgende:
[..]
[..]
Zeg maar die zin nadat je stopte met lezen na 1 zin klaarblijkelijk.
Als je stellig dit is: "Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?"quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:42 schreef Guanabana het volgende:
Het gaat me om de stelling in de tt. Lezen jullie de openingspost wel?
Mwa heus niet altijd natuurlijk, en ik zie het ook wel het meeste hier op Fok gebeuren (wat natuuriljk allemaal al met een korreltje zout genomen moet worden) maar toch. Mensen melden het ook vaak als daar geen enkele reden toe is.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:00 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Nogmaals Guanabana, vat je die meer neutrale opmerkingen niet te snel ook als zodanig op?
QFTquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mwah ik kijk eigenlijk nieuws, een paar series en verder gebruik ik hem voor het gamen. Het commerciële, de reclames etc erger ik me verschrikkelijk aan. Als ik een substantieel bedrag zou kunnen betalen om geen reclames te zien dan zou ik dat nog overwegen ook
Of ze op andere mensen neerkijken weet ik niet, maar ze zijn vaak wel verdomd trots op het feit dat ze geen tv kijken. Of liever nog, geen tv hebben.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:00 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ja, kijk, als iemand er zoiets aan toevoegd, dan is 't duidelijk wel een oordeel, wel kleinerend tegenover degenen die wel televisie kijken. Bij de voorbeelden uit de OP vond ik dat minder duidelijk. Nogmaals Guanabana, vat je die meer neutrale opmerkingen niet te snel ook als zodanig op? Ik vind het normaal om als ik met een groep mensen aktief aan een conversatie deelneem, en het onderwerp gaat over op iets waar ik niets over te zeggen heb, even te melden waarom ik stilval. Anders komen er weer opmerkingen als 'ben je er nog?'(gaat niet op voor degenen hier die alleen posten of ze wel of niet tv kijken, maar off-line wel vaak, bijvoorbeeld als je met collega's zit te lunchen).
Dat soort mensen wil wrs. graag een intellectueel imago hebben.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Of ze op andere mensen neerkijken weet ik niet, maar ze zijn vaak wel verdomd trots op het feit dat ze geen tv kijken. Of liever nog, geen tv hebben.
Ik heb al gezegd waarom ik 't off-line meld, maar bedacht me daarna ook redenen waarom mensen 't ook op Fok doen, bijvoorbeeld als verkapte tvp. Ik post zelf wel eens een weinig-toevoegende reactie, ook alleen een kort zinnetje met 'ik doe dit' of 'ik doe dit niet' als ik een onderwerp op zich wel interessant vind maar er (nog) niet meer over te zeggen heb. Soms zet ik (tvp) erbij maar lang niet altijd. Ik zal vast de enige niet zijn die zulke postjes maaktquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:11 schreef Guanabana het volgende:
Mwa heus niet altijd natuurlijk, en ik zie het ook wel het meeste hier op Fok gebeuren (wat natuuriljk allemaal al met een korreltje zout genomen moet worden) maar toch. Mensen melden het ook vaak als daar geen enkele reden toe is.
"Oh, ik heb gelukkig nog geen enkele aflevering van dit en dit gezien", alsof je dan automatisch 'hoger staat' dan de mensen die er wel naar hebben gekeken.
Dan kom je vaak in kringen die elkaar erg beoordelenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Of ze op andere mensen neerkijken weet ik niet, maar ze zijn vaak wel verdomd trots op het feit dat ze geen tv kijken. Of liever nog, geen tv hebben.
Ik denk dat jij je vooral niet kan indenken dat iemand het daadwerkelijk leuk vindt om Tolstoi te lezen en daarom maar een alternatieve reden waarom ze het hebben op ze projecteert. In mijn ervaring geven volwassen mensen niet zoveel om iemand anders zijn mening dat ze daarom specifieke boeken in hun boekenkast gaan zettenquote:
Ja hoor want dat doen ze vaak ook.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:18 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik bijna alleen maar NL1,2,3 , Nat. Geo., Discovery en History (nu heb ik tijdelijk dat pakket nog)..
Maar dan mag ik toch nog wel vinden dat de commerciële tvzenders bijna alleen maar baggerbende maken?
Poe hee, inlevingsvermogen verloren? Niks geen drang, gesprekken van andere mensen gaat vaak over TV-programma's. Stel je nu eens voor dat je daadwerkelijk weinig TV kijkt. Dan kun je je niet in het gesprek mengen, en kom je dus niet verder als "Ik kijk niet zo veel TV". Dat jij dat interpreteert als pseudo-intellectueel doen is iets waar je zelf over na zult moeten denken denken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:52 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nogmaals, ik geef geen oordeel over mensen die geen tv kijken, lekker zelf weten, maar waarom die drang om dat te melden? (Ik zeg ook niet dat iedereen dit doet)
LOL ik ben halverwege crime & punishment op het moment, sukkeltje. Het valt mij alleen op dat bij andere mensen de kaft er zo netjes uitziet en als ik vraag wat zij er nou van vonden is het altijd enorm lang geleden dat ze het gelezen hebben en komt er geen zinnig antwoord uitquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:46 schreef kingmob het volgende:
Ik denk dat jij je vooral niet kan indenken dat iemand het daadwerkelijk leuk vindt om Tolstoi te lezen en daarom maar een alternatieve reden waarom ze het hebben op ze projecteert. In mijn ervaring geven volwassen mensen niet zoveel om iemand anders zijn mening dat ze daarom specifieke boeken in hun boekenkast gaan zetten
Dit is typisch zo'n standpunt dat zichzelf versterkt, omdat iedere keer dat je bij iemand zo'n boek ziet staan je versterkt wordt in je gedachte, zonder het te controleren. Zo heb ik in dit topic al een aantal posts gezien, waarin men allerlei activiteiten en gedachtes voor waar aanneemt welke ze nooit en te nimmer kunnen weten.
De dooddoener 'dit zegt vooral wat over jou' is daarmee pijnlijk waar.
Maar National Geographic en Discovery vallen ook gewoon onder commerciële zenders. Sowieso kun je commerciële zenders niet op één hoopje gooien, omdat elke zender toch wel haar eigen doelgroep heeft en vaak ook eigen thema. Nu kan het zijn dat de ene commerciële zender je meer aanspreekt dan de ander, maar dat heb je ook met publieke omroepen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:18 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik bijna alleen maar NL1,2,3 , Nat. Geo., Discovery en History (nu heb ik tijdelijk dat pakket nog)..
Maar dan mag ik toch nog wel vinden dat de commerciële tvzenders bijna alleen maar baggerbende maken?
niks daarmee te maken. De tv is tegenwoordig een vergaarbak van mongoalen en debielen en gescripte programma's met nep eindes( RTL reality series= Herman den Blijker,Gooische Hoeren etc) en feelgood programma's om ons een beeld van een perfecte wereld voor te schotelen en die er niet is.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Merken jullie dit ook?
Denk ook wel dat ze in de ene sociale groep wat vaker voorkomen dan de anderequote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:33 schreef Sheriam het volgende:
Dan kom je vaak in kringen die elkaar erg beoordelen
Nieuws zodat mensen niet compleet blind zijn voor de wereld om zich heen. Het is een klein druppeltje, maar beter dan nietsquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:44 schreef Dipkip het volgende:
Waarom in vredesnaam is nieuws en sport broodnodig dan?
nee tof.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:17 schreef Dipkip het volgende:
[..]
LOL ik ben halverwege crime & punishment op het moment, sukkeltje. Het valt mij alleen op dat bij andere mensen de kaft er zo netjes uitziet en als ik vraag wat zij er nou van vonden is het altijd enorm lang geleden dat ze het gelezen hebben en komt er geen zinnig antwoord uit
quote:Poe, ben ik even blij dat ik die drang totaal niet heb!Op woensdag 20 oktober 2010 18:06 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Hét antwoord:
Mensen willen koketteren met hun actieve sociale leven. Immers, minder tv = meer sociale activiteiten. Dat is althans de gedachte. TV kijken wordt geassocieerd met binnenvetten. En binnenvetten is niet cool want dat doen alleen autisten.
quote:Aw, wat zouden ze dan van mij denken, ben ik 'in' omdat ik geen televisie heb, of trekken ze hun neus weer voor me op omdat ik inderdaad best veel thrillers lees (niet speciaal die literaire thrillers, maar ook regelmatig van die oude pocketjes... oei!Op woensdag 20 oktober 2010 15:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Denk ook wel dat ze in de ene sociale groep wat vaker voorkomen dan de andere![]()
Ik haal ze er altijd zo uit in ieder geval. Het zijn meestal dezelfde mensen die op feestjes in een razend tempo obscure bandjes op je afvuren en hun neus optrekken voor mensen die thrillers lezen.
quote:Ik 'kijk' voornamelijk naar dat soort zenders (HistoryOp woensdag 20 oktober 2010 01:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Precies de reacties waar ik het over heb.
Alsof de televisie alleen nog aangezet mag worden voor Discovery, sport, en nieuws, en of de rest van het tv-aanbod voor de hersenloze mongool is.
quote:Je probeert helemaal niets aan te kaarten, je wil enkel jouw gedachten bevestigd zien. Anders zou je wel openstaan voor andere meningen.Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Guanabana het volgende:
Nou, dat vind ik jammer AgLarrr. Ik zeik over niemand, ik probeer een maatschappelijk/sociologisch verschijnsel aan te kaarten. Dat dat hier anders gezien wordt kan ik niks aan doen.
quote:Amen to that.Op donderdag 21 oktober 2010 00:24 schreef Seven. het volgende:
Ik heb geen televisie meer omdat ik het storend vind in de woonkamer. Het is storend als mensen die geen TV willen zien wel gewoon een gesprek willen voeren. TV's zijn lelijk. En het is een ergerlijke bron van commercie.
quote:Het is inderdaad nogal onbeschoft wanneer je ergens op visite bent, de tv gewoon nog aanstaat. Of bedoelde je dat niet.Op donderdag 21 oktober 2010 00:24 schreef Seven. het volgende:
Ik heb geen televisie meer omdat ik het storend vind in de woonkamer. Het is storend als mensen die geen TV willen zien wel gewoon een gesprek willen voeren. TV's zijn lelijk. En het is een ergerlijke bron van commercie.
quote:Ik sta open voor andere meningen hoor. Ik heb hier namelijk al 'geleerd' dat de meeste mensen wat er op televisie te zien is bagger vinden, en ook liever op internet kijken. Nou prima allemaal.Op donderdag 21 oktober 2010 00:06 schreef Stali het volgende:
[..]
Je probeert helemaal niets aan te kaarten, je wil enkel jouw gedachten bevestigd zien. Anders zou je wel openstaan voor andere meningen.
quote:Hoezo omdraaien? Dat was mijn stelling helemaal niet. Ik ga er helemaal niet vanuit dat iedereen iets kent, dat hoeft ook helemaal niet.Op donderdag 21 oktober 2010 00:42 schreef Nemephis het volgende:
Je kan het ook omdraaien TS: Waarom gaan zoveel mensen er nog automatisch vanuit dat als iets op TV is geweest dat iedereen het dan kent?
quote:Volgens mij ging die opmerking niet over jou, maar was ze algemeen bedoeld. Trouwens een goed antwoord op je vraag.Op donderdag 21 oktober 2010 01:12 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ga er helemaal niet vanuit dat iedereen iets kent, dat hoeft ook helemaal niet.
quote:Ja, zéér irritant. Of je komt na 4 maanden bij je ouders en je pa kijkt amper op/om omdat het journaal aanstaat.Op donderdag 21 oktober 2010 00:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
Wist je dat er inmiddels zo'n apparaat bestaat waarmee je zenders van de tv kunt opnemen. Heel erg handig, want dan kun je het alsnog kijken wanneer het jou uitkomt en de reclames gewoon skippen.![]()
[..]
Het is inderdaad nogal onbeschoft wanneer je ergens op visite bent, de tv gewoon nog aanstaat. Of bedoelde je dat niet.
quote:Echt raar hoor, wie doet dat nou? (Jouw ouders dus...)Op donderdag 21 oktober 2010 01:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, zéér irritant. Of je komt na 4 maanden bij je ouders en je pa kijkt amper op/om omdat het journaal aanstaat.. En vervolgens NOVA door het gesprek dat ik heb met mijn moeder om eens gezellig bij te praten. Vervolgens nog studio sport.
Je kunt net zo goed de hele avond gitaarspelen in de woonkamer alwaar anderen gewoon proberen te leven.
quote:Is een tijdje geleden nog een heel topic over geweest...schijnt voor sommige mensen de normaalste zaak van de wereld te zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 01:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Echt raar hoor, wie doet dat nou? (Jouw ouders dus...)
quote:Echt raar!Op donderdag 21 oktober 2010 02:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Is een tijdje geleden nog een heel topic over geweest...schijnt voor sommige mensen de normaalste zaak van de wereld te zijn.Als ik echter ergens een hekel aan heb is een TV die aanstaat als je bij iemand op bezoek bent, vooral als ze tijdens een gesprek ook nog regelmatig een blik werpen op het aangebodene.
Kijk , als je samen besluit om een programma gezamenlijk te bekijken OK maar bij een normaal bezoek.....
![]()
quote:Mijn ouders zijnOp donderdag 21 oktober 2010 01:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Echt raar hoor, wie doet dat nou? (Jouw ouders dus...)
Moet je daarvoor echt dit kansentopic kickenquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:58 schreef Karzai het volgende:
Even proberen hoe het plaatsen van YT filmpje werkt met de nieuwe lay out.
Er staan een paar knopjes op die nieuw zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |