abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87751028
Ik kijk eigenlijk alleen maar naar de publiek omroep. Komt omdat ik een schijt hekel heb aan reclame in een programma (of nog erger in een film of serie) heb. Maar de meeste programma's kunnen mij echt aan mijn reet roesten.
pi_87751040
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Is een wit ding ;)
[..]

Hee dankjewel, dit zegt precies wat ik dus beschreef!

Waar komt dat stukje vandaan?
Koel en donker bewaren
pi_87751092
Het valt me op dat iedereen braaf komt melden of ze tv kijken ja of nee, en waarom dan wel niet. Dat zal me worst wezen, en onderschrijft ook wel een beetje mijn stelling; mensen gaan zich meteen verdedigen, of verklaren, of hoe je het wil noemen.

Het gaat me om de stelling in de tt. Lezen jullie de openingspost wel?
Koel en donker bewaren
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:47:50 #79
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87751282
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:55 schreef Remzz het volgende:

[..]

Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekje :')
Tja, dat ligt toch echt aan jou. Ik hecht geen bijzondere waarde aan dat feit, jij schijnbaar wel. Ik kijk net zo goed pulp, alleen niet diegene die op TV te zien is (naast sport wellicht), daar ben ik meer geïnteresseerd in docu's en dergelijke. Ik denk dat het dan ook duidelijk mag zijn dat het 'probleem' dat in dit topic wordt beschreven vooral bij deze mensen zelf ligt.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:48:07 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87751291
tv junkie hier, al kijk ik liever de amerikaanse series via dvds. Prima medium om bepaalde sociale en maatschappelijke aspecten te lerenen prima ter ontspanning, reclames kun je tegenwoordig doorspoelen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:52:13 #81
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_87751437
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:40 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Hee dankjewel, dit zegt precies wat ik dus beschreef!

Waar komt dat stukje vandaan?
Stuff White People Like... Is een blog waarin een handleiding wordt gegeven over hoe je het beste om kunt gaan met witte mensen... :P Het is inmiddels wat afgezakt, maar tussen de oude posts staan nog steeds pareltjes.

Zie ook:
- Indie muziek
- Apple producten
- Awareness
pi_87751444
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:47 schreef kingmob het volgende:

[..]

Tja, dat ligt toch echt aan jou. Ik hecht geen bijzondere waarde aan dat feit, jij schijnbaar wel. Ik kijk net zo goed pulp, alleen niet diegene die op TV te zien is (naast sport wellicht), daar ben ik meer geïnteresseerd in docu's en dergelijke. Ik denk dat het dan ook duidelijk mag zijn dat het 'probleem' dat in dit topic wordt beschreven vooral bij deze mensen zelf ligt.
Mwa, dat lijkt me niet. Ik zie het ook niet als probleem, het is een iets dat me gewoon opvalt.
Als ik er over had willen klagen had ik dit topic wel op Klaagbaak gezet, in plaats daarvan heb ik het bewust op Sociologie en Maatschappij neergezet.

Op de frontpage buitelen ze over elkaar heen reacties met 'tv kijken :')" en ook in sommige irritante hogere kringen is het helemaal hip om af te geven op tv.

Nogmaals, ik geef geen oordeel over mensen die geen tv kijken, lekker zelf weten, maar waarom die drang om dat te melden? (Ik zeg ook niet dat iedereen dit doet)
Koel en donker bewaren
pi_87751446
Zo nieuw is dat niet. Toen ik voor t eerst ging samenwonen, krap 18 jaar oud, ging onze eerste ruzie ooit er over dat hij zei 'dat ding komt er niet in' toen ik mijn 14 inch TV-tje naar binnen wilde dragen. Ik dacht oh, hij heeft een grotere, maar niet dus. We moesten maar boeken gaan lezen - alsof het een het ander uitsluit :|W als ik ziek ben wil ik gewoon naar het teleshoppingkanaal kijken ok, laat me o|O
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:52:43 #84
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87751462
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:42 schreef Guanabana het volgende:
Het valt me op dat iedereen braaf komt melden of ze tv kijken ja of nee, en waarom dan wel niet. Dat zal me worst wezen, en onderschrijft ook wel een beetje mijn stelling; mensen gaan zich meteen verdedigen, of verklaren, of hoe je het wil noemen.

Maar als ik een alternatief idee geef negeer je die en 'qft' je de reactie die het punt volledig mist. Pot -> ketel?
pi_87751653
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:52 schreef kingmob het volgende:

[..]

Maar als ik een alternatief idee geef negeer je die en 'qft' je de reactie die het punt volledig mist. Pot -> ketel?
Sorry, welk alternatief idee?
Koel en donker bewaren
pi_87751719
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:52 schreef Dipkip het volgende:
Zo nieuw is dat niet. Toen ik voor t eerst ging samenwonen, krap 18 jaar oud, ging onze eerste ruzie ooit er over dat hij zei 'dat ding komt er niet in' toen ik mijn 14 inch TV-tje naar binnen wilde dragen. Ik dacht oh, hij heeft een grotere, maar niet dus. We moesten maar boeken gaan lezen - alsof het een het ander uitsluit :|W als ik ziek ben wil ik gewoon naar het teleshoppingkanaal kijken ok, laat me o|O
Dan kende je elkaar blijkbaar al erg goed voordat je ging samenwonen :')
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_87751739
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:37 schreef Hephaistos. het volgende:
“I didn’t see it, I don’t have a TV. That stuff rots your brain.
Ja, kijk, als iemand er zoiets aan toevoegd, dan is 't duidelijk wel een oordeel, wel kleinerend tegenover degenen die wel televisie kijken. Bij de voorbeelden uit de OP vond ik dat minder duidelijk. Nogmaals Guanabana, vat je die meer neutrale opmerkingen niet te snel ook als zodanig op? Ik vind het normaal om als ik met een groep mensen aktief aan een conversatie deelneem, en het onderwerp gaat over op iets waar ik niets over te zeggen heb, even te melden waarom ik stilval. Anders komen er weer opmerkingen als 'ben je er nog?' :P (gaat niet op voor degenen hier die alleen posten of ze wel of niet tv kijken, maar off-line wel vaak, bijvoorbeeld als je met collega's zit te lunchen).
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:01:06 #88
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87751755
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:58 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Sorry, welk alternatief idee?
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:46 schreef kingmob het volgende:
[knip]
Ik denk dat het ook een beetje die revelatie is die mensen willen uiten, dat het zonder TV eigenlijk prima te doen is en dat die tijd veel leuker te besteden is die je overhoudt :P
Zeg maar die zin nadat je stopte met lezen na 1 zin klaarblijkelijk.
pi_87751830
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:00 schreef rijsttafel het volgende:
Dan kende je elkaar blijkbaar al erg goed voordat je ging samenwonen :')
Nee klopt, maar das een lang verhaal :) het was niet mijn idee te gaan samenwonen.
pi_87751884
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:01 schreef kingmob het volgende:

[..]

[..]

Zeg maar die zin nadat je stopte met lezen na 1 zin klaarblijkelijk.
Ah oke.

Tja, dat kan ook, dat zal het ook wel voor een groot deel zijn, maar dan weet ik nog steeds niet waarom er dan meteen minachting bij komt kijken.
Maar goed, dat is ook een beetje inherent aan Fokkers met hun ' :') " natuurlijk. :p
Koel en donker bewaren
pi_87752044
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:42 schreef Guanabana het volgende:

Als je stellig dit is: "Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?"

Dat is mijn reactie dat dit helemaal niet het geval is. Het is gewoon een trend dat er anders en minder tv gekeken wordt omdat er nu meer media vechten om de tijd en aandacht van de consument. Er zullen natuurlijk wel een aantal mensen zijn die geen tijd (claimen) te kijken om een beetje de popie jopie uit te hangen, maar de meeste mensen die ik spreek doen het niet vanuit deze optiek. Ze zijn gewoon ook met andere dingen bezig (internet, ondemand spul, downloaden van series).
pi_87752065
Sla voor de grap eens een televisiegids open. Dan weet je waarom men zo afgeeft op de programma's.

100 kookprogramma's
Jaren zeventigherhalingen van Andre van Duin als hoogtepunt op de zaterdagavond.
Overexposure van Paul de Leeuw die nog niet begrijpt dat we zijn grapjes nu wel kennen.
Zingen met Linda de Mol.
En als er eens een recente film uitgezonden wordt dan om het kwartier en reclameblok.

Vroeger had je niet veel anders en las je boeken of ging een avond voor de televisie zitten. Nu kun je bedanken voor die meuk die ze naast wat leuke programma's uitzenden en programma's kijken wanneer jij die wilt zien. Daarnaast kun je boeken lezen, spelletjes spelen etc.

Ik vind het juist arrogant van de televisiemakers dat ze zo weinig vernieuwend zijn en denken dat de kijkers het wel pikken.
pi_87752097
Ik vind het niet iets wat je alleen op fok ziet. Het is gewoon een van die dingen die mensen dan zo nodig moeten zeggen om zich te onderscheiden van De Gemiddelde Nederlander waar ze blijkbaar op neerkijken. Net als mensen die overal bij moeten zeggen dat het biologisch is wat ze eten :')
pi_87752101
Ik ben ook een TV freak, bij thuiskomst direct dat ding aan en om 23:30 weer uit, heerlijk dat bewegende behang. Laptop er bij en ik zie en weet weer alles. Reclame vind ik nooit zo erg en soms als ik wat later kijk heb ik nog een timeshift buffer om ze te skippen.
Ik herken de ergernis van de TS, wat een geitenwollensokkenfiguren zijn die tv loze mensen. Ik vraag mij dan altijd af of die gasten alleen wonen of ook nog hun gezin mee trekken in die tv loze wereld.
Internet is voor mij ook geen volwaardig alternatief, lo res kijken op postzegelformaat, nee ik bedank daar voor.
Vanavond weer lekker pulp kijken, heerlijk. :P
pi_87752151
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:00 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Nogmaals Guanabana, vat je die meer neutrale opmerkingen niet te snel ook als zodanig op?
Mwa heus niet altijd natuurlijk, en ik zie het ook wel het meeste hier op Fok gebeuren (wat natuuriljk allemaal al met een korreltje zout genomen moet worden) maar toch. Mensen melden het ook vaak als daar geen enkele reden toe is.
"Oh, ik heb gelukkig nog geen enkele aflevering van dit en dit gezien", alsof je dan automatisch 'hoger staat' dan de mensen die er wel naar hebben gekeken.

Tuurlijk bedoeld niet iedereen het op die manier, maar het is wel een trend die ik meer en meer zie.
Koel en donker bewaren
pi_87752173
Ik kijk geen TV meer maar nog wel de programma's, alleen dan via DVD, .torrent/usenet, uitzendinggemist.nl, Youtube etc.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_87752227
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mwah ik kijk eigenlijk nieuws, een paar series en verder gebruik ik hem voor het gamen. Het commerciële, de reclames etc erger ik me verschrikkelijk aan. Als ik een substantieel bedrag zou kunnen betalen om geen reclames te zien dan zou ik dat nog overwegen ook
QFT
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:14:22 #98
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_87752257
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:00 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ja, kijk, als iemand er zoiets aan toevoegd, dan is 't duidelijk wel een oordeel, wel kleinerend tegenover degenen die wel televisie kijken. Bij de voorbeelden uit de OP vond ik dat minder duidelijk. Nogmaals Guanabana, vat je die meer neutrale opmerkingen niet te snel ook als zodanig op? Ik vind het normaal om als ik met een groep mensen aktief aan een conversatie deelneem, en het onderwerp gaat over op iets waar ik niets over te zeggen heb, even te melden waarom ik stilval. Anders komen er weer opmerkingen als 'ben je er nog?' :P (gaat niet op voor degenen hier die alleen posten of ze wel of niet tv kijken, maar off-line wel vaak, bijvoorbeeld als je met collega's zit te lunchen).
Of ze op andere mensen neerkijken weet ik niet, maar ze zijn vaak wel verdomd trots op het feit dat ze geen tv kijken. Of liever nog, geen tv hebben.
pi_87752360
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Of ze op andere mensen neerkijken weet ik niet, maar ze zijn vaak wel verdomd trots op het feit dat ze geen tv kijken. Of liever nog, geen tv hebben.
Dat soort mensen wil wrs. graag een intellectueel imago hebben.
Maar ik ken ze gelukkig niet. Vraag me ook af of TS dat soort opmerkingen op internet leest of in haar omgeving.
pi_87752534
Ik verdenk deze mensen er ook van boeken van Tolstoi in de kast te hebben staan puur vanwege de kaft. Lekker literair overkomen op je visite maar stiekum de prive lezen 'bij de kapper', jahaha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')