Dat wilde ik er nog bijzeggen, die reclames valt wat voor te zeggen natuurlijk, die vind ik zelf ook bloedirritant.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mwah ik kijk eigenlijk nieuws, een paar series en verder gebruik ik hem voor het gamen. Het commerciële, de reclames etc erger ik me verschrikkelijk aan. Als ik een substantieel bedrag zou kunnen betalen om geen reclames te zien dan zou ik dat nog overwegen ook
extra kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.
Omdat er op tv ook heel veel programma's te zien zijn wat eventueel een verkeerde invloed op kinderen zou kunnen hebben (veel geweld, grof taalgebruik etc etc). Ik denk dat daar het beeld vandaan komt. Sowieso is tv niet zo boeiend meer omdat het internet (zoals eerder genoemd) óók heel veel te bieden heeft. Daarbij kijk ik óók haast geen tv meer, puur om het feit dat gemiddeld gezien er vooral "niks" te zien is op tv. Soms heb je wel interessante programma's maar dat is eerder een uitzondering.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.
Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.
Merken jullie dit ook?
Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?
Nee hoor, die woorden kwamen er spontaan uitgerold omdat ik het precies de lading vond dekken, maar ik snap wel waarom je dat zou kunnen denken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef 1koffieKoekje het volgende:
Leuk vind ik hoe je "Bon Ton" en "Koketteren" gebruikt om
[..]
extra kracht bij te zetten.
Het doet het er niet toe of het er jou wel of niet om gaat, het is gewoon een belangrijke oorzaak.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:09 schreef Guanabana het volgende:
Trouwens, mensen die met het 'internet'-argument aankomen, daar gaat het me niet om. Ik weet wel dat internet in belangrijke mate de televisie overneemt, maar het gaat me puur om het feit dat het not done lijkt, en dat mensen er intellectueel mee lijken te willen zijn.
Dat er minder televisie wordt gekeken, zeker, maar ook dat het tegenwoordig not done lijkt te zijn?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het doet het er niet toe of het er jou wel of niet om gaat, het is gewoon een belangrijke oorzaak.
Omdat het bepaalde beelden oproept, als in: iemand die de hele dag voor de buis hangt en naar programma's als popstars kijkt oid. Er zijn gewoon heel veel waardeloze programma's. En daardoor associeert men het slechte (doelloze programma's) met tv. Het lijkt mij logisch dat mensen daar niet mee in verband gebracht willen worden. Begrijp je een beetje waar ik op doel?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:09 schreef Guanabana het volgende:
Trouwens, mensen die met het 'internet'-argument aankomen, daar gaat het me niet om. Ik weet wel dat internet in belangrijke mate de televisie overneemt, maar het gaat me puur om het feit dat het not done lijkt, en dat mensen er intellectueel mee lijken te willen zijn.
Volgens mij begrijp ik je insteek wel. Ik weet niet of dat zo werkt. Misschien dat mensen het pas als not done beschouwen nadat ze het zelf niet meer doen, in plaats van andersom. Ik vind het persoonlijk wel een beetje kansloos als mensen anno 2010 zitten te zappen, en zeker als ze ook nog klagen over het aanbod op TV.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat er minder televisie wordt gekeken, zeker, maar ook dat het tegenwoordig not done lijkt te zijn?
Omdat je wordt doodgegooid met spotjes van 'hersenloze' programma's zoals popstars, sensatieprogramma's en BN-nershows. En na elke 5 minuten weer reclame komt. Ik vind tv gewoon geestdodend, en dan vooral de commerciele nederlandse zenders. Het eindeloze gezap langs de zoveelste Geer&Goor en Patty Brard.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat er minder televisie wordt gekeken, zeker, maar ook dat het tegenwoordig not done lijkt te zijn?
Ik ben nog niet zo lang op aard, dus ik weet niet of dat vroeger ook zo was.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp ik je insteek wel. Ik weet niet of dat zo werkt. Misschien dat mensen het pas als not done beschouwen nadat ze het zelf niet meer doen, in plaats van andersom. Ik vind het persoonlijk wel een beetje kansloos als mensen anno 2010 zitten te zappen, en zeker als ze ook nog klagen over het aanbod op TV.
Is het niet eerder zo dat men afgeeft op tv-kijken vanwege het bedroevende niveau van de programma's (en de reclame's)? Ik heb geen idee of dat vroeger ook veel gebeurde. Jij?
Maar dit vind ik nu juist zo... ja, hoe zal ik het noemen, kortzichtig? Vaak worden dit soort dingen gezegd door mensen die nauwelijks kijken, dus hoe weet je dan waar je over praat, denk ik dan.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:22 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Omdat je wordt doodgegooid met spotjes van 'hersenloze' programma's zoals popstars, sensatieprogramma's en BN-nershows. En na elke 5 minuten weer reclame komt. Ik vind tv gewoon geestdodend, en dan vooral de commerciele nederlandse zenders. Het eindeloze gezap langs de zoveelste Geer&Goor en Patty Brard.
Precies de reacties waar ik het over heb.quote:
Tuurlijk, en daar kijk ik ook wel naar. Alleen is het aanbod van 'bagger' als ik het zo mag noemen, zo groot, dat m'n zin om tv te kijken al snel vergaat meestal. Een documentaire kijk ik graag, net als oudere programma's. Of dat dan een taalquiz van vroeger is of een cabaretshow, maakt me niet uit. En ja, dat is ook niet hoogstaand, maar programma's van 20 jaar geleden vind ik wél leuk.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:24 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar dit vind ik nu juist zo... ja, hoe zal ik het noemen, kortzichtig? Vaak worden dit soort dingen gezegd door mensen die nauwelijks kijken, dus hoe weet je dan waar je over praat, denk ik dan.
Je bepaalt nog altijd zelf waar je naar kijkt toch? Als ik de tv-gids opensla kan ik zo een hele hoop leuke en nuttige programma's aanwijzen, die in de verste verte niks te maken hebben met Patty Brard en Geer en Goor.
Jij dank je dat je het herkent!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Remzz het volgende:
Dankje
Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar
Dat is ook niet erg, zolang je maar niet elk frontpage bericht aangrijpt om dat te verkondigen, wat wel gebeurd door anderen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:40 schreef rijsttafel het volgende:
Hier geen TV in huis. Waarom? Erger me dood aan de reclames en ik vind dat er weinig leuks op is.
Maar ieder z'n ding, ik zie het niet als iets wat me een status geeft ofzo, wat jij blijkbaar denkt. Denk maar niet dat de gemiddelde mens van mijn leeftijd het stoer vindt als je zegt dat je liever een boek leest.![]()
Zie het punt nu. Dacht dat TS wilde weten waarom mensen geen TV kijken, maar ze wilde weten waarom ze dat vaak verkondigen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:43 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat is ook niet erg, zolang je maar niet elk frontpage bericht aangrijpt om dat te verkondigen, wat wel gebeurd door anderen.
Ja, en dat is dus precies mijn punt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:43 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat is ook niet erg, zolang je maar niet elk frontpage bericht aangrijpt om dat te verkondigen, wat wel gebeurd door anderen.
Een tv-gids? Op papier? Het zou me eigenlijk verbazen als dat nog bestaat.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:56 schreef Guanabana het volgende:
Hebben jullie thuis wel een tv-gids? Blijkbaar ben ik heel anders opgegroeid ofzo, ik keek, en kijk eigenlijk elke dag wel even of er nog iets komt wat me leuk lijkt. Of op internet natuurlijk.
Serieuze vraag hoor, want ik heb het idee dat veel mensen hun tv lukraak aanzetten, en nog net weten dat The Voice op vrijdag komt, en DWDD om half 8, maar dat was het dan ook.
Ja, op die manier is het een bak aan ongewilde programma's die op je afkomt.
Dat je geen tv kijkt dat moet je zelf weten, ik ben ook minder geinteresseerd in de redenen, maar waarom dan die behoefte om daar 'stoer' over te gaan zitten doen? Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar herken je die drang?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:51 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb zelf de TV de deur uit gedaan, maar kijk nog tv-series via de pc.
Voordelen:
+Geen reclame (gemiddelde aflevering duurt op TV een uur, ik kijk ze in 42 á 44 minuten)
+Ik kan ze op chronologische volgorde volgen, hoef geen afleveringen te missen .
+Ik kan ze kijken wanneer ik wil.
+Je kijkt afleveringen wanneer ze uitkomen, je hoeft geen 2 jaar te wachten eer een Nederlandse zender uitzendrechten voor een prikje wilt kopen.
Minpunt:
Je kunt niet meepraten over 'die ene grappige reclame', tenzij je het zelf gaat opzoeken.
sterker nog, ik denk wel minstens 6 verschillende. Sowieso hebben de meeste omroepen er eentje (de AVRO, de NRCV, de VARA, de KRO) en natuurlijk de Veronicagids.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een tv-gids? Op papier? Het zou me eigenlijk verbazen als dat nog bestaat.
Die krijg je zeker als je lid bent van de omroep?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
sterker nog, ik denk wel minstens 6 verschillende. Sowieso hebben de meeste omroepen er eentje (de AVRO, de NRCV, de VARA, de KRO) en natuurlijk de Veronicagids.
Dus ze zijn er nog zeker wel!
Dat denk ik. Of je neemt gewoon een abonnement.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die krijg je zeker als je lid bent van de omroep?
Ik heb het al heel lang niet meer gezien, en jij blijkbaar wel. Of het een zeldzaamheid is valt niet te zeggen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat denk ik. Of je neemt gewoon een abonnement.
Ik ken een hoop mensen die nog gewoon zon ding hebben hoor (oke, geen studenten enzo) dus doe nou niet alsof het een zeldzaamheid is.
Maar goed, we dwalen ook af van het onderwerp.
Vroeger (10 jaar geleden) hadden we geen tv-gids, met de feestdagen kochten we wel eens eentje omdat er dan veel op tv was (en veel tijd om te kijken)quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:56 schreef Guanabana het volgende:
Hebben jullie thuis wel een tv-gids? Blijkbaar ben ik heel anders opgegroeid ofzo, ik keek, en kijk eigenlijk elke dag wel even of er nog iets komt wat me leuk lijkt. Of op internet natuurlijk.
Serieuze vraag hoor, want ik heb het idee dat veel mensen hun tv lukraak aanzetten, en nog net weten dat The Voice op vrijdag komt, en DWDD om half 8, maar dat was het dan ook.
Ja, op die manier is het een bak aan ongewilde programma's die op je afkomt.
Voordat ik met mijn vriendin samenwoonde keek ik ook nooit televisie. Dat heeft weinig met status te maken. Ik heb genoeg te doen en ik vind TV een beetje tijdverspililng. Daarbij:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.
Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.
Merken jullie dit ook?
Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?
Ik herken je verhaal, alleen ben ik dus zo'n iemand die niet tot nauwlijks TV kijkt. Om dan even antwoord te geven op bovenstaande, mijn reactie "sorry, maar ik kijk bijna geen TV" is meestal weer een reactie op "ken je zus-enzo van dit en dit programma?" of "heb je dit of dit nog gezien?". Als ik TV kijk is het heel gericht een film of een programma dat ik ben tegengekomen in de gids (staat ook gewoon in de krant).quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:58 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat je geen tv kijkt dat moet je zelf weten, ik ben ook minder geinteresseerd in de redenen, maar waarom dan die behoefte om daar 'stoer' over te gaan zitten doen? Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar herken je die drang?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |