abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87738405
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.

Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.

Merken jullie dit ook?
Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?
Koel en donker bewaren
pi_87738432
Het is gewoon dat het internet veel meer te bieden heeft dan tv.
pi_87738483
Mwah ik kijk eigenlijk nieuws, een paar series en verder gebruik ik hem voor het gamen. Het commerciële, de reclames etc erger ik me verschrikkelijk aan. Als ik een substantieel bedrag zou kunnen betalen om geen reclames te zien dan zou ik dat nog overwegen ook
pi_87738527
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mwah ik kijk eigenlijk nieuws, een paar series en verder gebruik ik hem voor het gamen. Het commerciële, de reclames etc erger ik me verschrikkelijk aan. Als ik een substantieel bedrag zou kunnen betalen om geen reclames te zien dan zou ik dat nog overwegen ook
Dat wilde ik er nog bijzeggen, die reclames valt wat voor te zeggen natuurlijk, die vind ik zelf ook bloedirritant.

En natuurlijk, vrijwel alles is op internet terug te kijken, wat televisie een beetje overbodig maakt. Maar, het gaat mij echt om het feit dat het dus een beetje not done is om televisie te kijken ofzo.

En dat merk ik nu bij jou ook weer eigenlijk. Je zit toch niet passief voor de televisie? Je hoeft geen SBS6 te kijken. Als je een hele avond naar Nederland 2 of 3 zou kijken dan zie je niks commercieels voorbij komen, en geen reclame tussen de programma's door.
Koel en donker bewaren
pi_87738550
Ach, de één denk dat het geen kwaad kan als je veel tv kijkt, de anders denk weer wel dat het kwaad kan. De kunst is om je over dit soort inwisselbare dingen niet druk te maken. Als ik uit ergernis om 1 uur 's nachts hierover topics zou openen dan zou ik mij toch echt even op mijn achterhoofd gaan krabben.

Leuk vind ik hoe je "Bon Ton" en "Koketteren" gebruikt om

quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:

Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.

extra kracht bij te zetten.
¯(º_o)/¯
¯(o_º)/¯
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:01:05 #6
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_87738567
quote:
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.

Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.

Merken jullie dit ook?
Omdat er op tv ook heel veel programma's te zien zijn wat eventueel een verkeerde invloed op kinderen zou kunnen hebben (veel geweld, grof taalgebruik etc etc). Ik denk dat daar het beeld vandaan komt. Sowieso is tv niet zo boeiend meer omdat het internet (zoals eerder genoemd) óók heel veel te bieden heeft. Daarbij kijk ik óók haast geen tv meer, puur om het feit dat gemiddeld gezien er vooral "niks" te zien is op tv. Soms heb je wel interessante programma's maar dat is eerder een uitzondering.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
pi_87738593
Ik leer meer nuttige dingen van internet dan van tv.

Onzinnige dingen ook trouwens.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87738654
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef 1koffieKoekje het volgende:
Leuk vind ik hoe je "Bon Ton" en "Koketteren" gebruikt om
[..]

extra kracht bij te zetten.
Nee hoor, die woorden kwamen er spontaan uitgerold omdat ik het precies de lading vond dekken, maar ik snap wel waarom je dat zou kunnen denken. ;)
Koel en donker bewaren
pi_87738680
Van 'bon ton' had ik dus nog nóóit gehoord. En dat terwijl ik zoveel televisie heb gekeken vroeger.
pi_87738689
Ik kijk zelf nooit tv, puur omdat ik geen zin heb om op een bepaald tijdstip voor de buis te gaan zitten. Ieder zijn eigen toch :)
pi_87738694
Het is ook zeker niet uit ergernis dat ik dit topic open, anders had ik het wel op Klaagbaak gedaan, en niet op S&M.

Ik was gewoon benieuwd of meer mensen dit herkennen vanuit hun omgeving.
Koel en donker bewaren
pi_87738753
Tja, definiëer TV-kijken... op de klassieke manier achter de beeldbuis gaan zitten zappen en hopen 'dat er iets leuks op is', daar doe ik niet aan. Maar ik kijk wel veel series (en films), die download ik allemaal, zodat ik ze zonder reclame kan kijken, wanneer ik dat wil, en in de juiste volgorde. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_87738807
Trouwens, mensen die met het 'internet'-argument aankomen, daar gaat het me niet om. Ik weet wel dat internet in belangrijke mate de televisie overneemt, maar het gaat me puur om het feit dat het not done lijkt, en dat mensen er intellectueel mee lijken te willen zijn.
Koel en donker bewaren
pi_87738850
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:09 schreef Guanabana het volgende:
Trouwens, mensen die met het 'internet'-argument aankomen, daar gaat het me niet om. Ik weet wel dat internet in belangrijke mate de televisie overneemt, maar het gaat me puur om het feit dat het not done lijkt, en dat mensen er intellectueel mee lijken te willen zijn.
Het doet het er niet toe of het er jou wel of niet om gaat, het is gewoon een belangrijke oorzaak.
pi_87738941
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het doet het er niet toe of het er jou wel of niet om gaat, het is gewoon een belangrijke oorzaak.
Dat er minder televisie wordt gekeken, zeker, maar ook dat het tegenwoordig not done lijkt te zijn?
Koel en donker bewaren
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:17:13 #16
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_87738980
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:09 schreef Guanabana het volgende:
Omdat het bepaalde beelden oproept, als in: iemand die de hele dag voor de buis hangt en naar programma's als popstars kijkt oid. Er zijn gewoon heel veel waardeloze programma's. En daardoor associeert men het slechte (doelloze programma's) met tv. Het lijkt mij logisch dat mensen daar niet mee in verband gebracht willen worden. Begrijp je een beetje waar ik op doel?
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
pi_87739002
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:15 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dat er minder televisie wordt gekeken, zeker, maar ook dat het tegenwoordig not done lijkt te zijn?
Volgens mij begrijp ik je insteek wel. Ik weet niet of dat zo werkt. Misschien dat mensen het pas als not done beschouwen nadat ze het zelf niet meer doen, in plaats van andersom. Ik vind het persoonlijk wel een beetje kansloos als mensen anno 2010 zitten te zappen, en zeker als ze ook nog klagen over het aanbod op TV.

Is het niet eerder zo dat men afgeeft op tv-kijken vanwege het bedroevende niveau van de programma's (en de reclame's)? Ik heb geen idee of dat vroeger ook veel gebeurde. Jij?
pi_87739029
Discovery is erg tof ^O^
Never go to bed mad - Stay up and fight
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:22:01 #19
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87739062
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:15 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Omdat je wordt doodgegooid met spotjes van 'hersenloze' programma's zoals popstars, sensatieprogramma's en BN-nershows. En na elke 5 minuten weer reclame komt. Ik vind tv gewoon geestdodend, en dan vooral de commerciele nederlandse zenders. Het eindeloze gezap langs de zoveelste Geer&Goor en Patty Brard.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_87739076
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp ik je insteek wel. Ik weet niet of dat zo werkt. Misschien dat mensen het pas als not done beschouwen nadat ze het zelf niet meer doen, in plaats van andersom. Ik vind het persoonlijk wel een beetje kansloos als mensen anno 2010 zitten te zappen, en zeker als ze ook nog klagen over het aanbod op TV.

Is het niet eerder zo dat men afgeeft op tv-kijken vanwege het bedroevende niveau van de programma's (en de reclame's)? Ik heb geen idee of dat vroeger ook veel gebeurde. Jij?
Ik ben nog niet zo lang op aard, dus ik weet niet of dat vroeger ook zo was. :P

écht vroeger, dus jaren '50-'60 toen de televisie nog iets nieuws was, was dat denk ik sowieos nog niet aan de orde. (Eerst waren er natuurlijk wel de sceptische conservatievelingen die er niks van moesten hebben)
Nu is er zo enorm veel aanbod, dat er natuurlijk enerzijds enorm veel kuts te zien is, maar anderzijds vind ik dat er juist een hele hoop nuttigs en informatiefs te zien is. Als je een hele avond naar Nederland 2 kijkt, dan kom ik weinig tegen waar je je aan zou kunnen ergeren. (Als het gaat over domme commerciele dingen, over Gerard Joling en aanverwanten ;) )
Koel en donker bewaren
pi_87739099
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:22 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Omdat je wordt doodgegooid met spotjes van 'hersenloze' programma's zoals popstars, sensatieprogramma's en BN-nershows. En na elke 5 minuten weer reclame komt. Ik vind tv gewoon geestdodend, en dan vooral de commerciele nederlandse zenders. Het eindeloze gezap langs de zoveelste Geer&Goor en Patty Brard.
Maar dit vind ik nu juist zo... ja, hoe zal ik het noemen, kortzichtig? Vaak worden dit soort dingen gezegd door mensen die nauwelijks kijken, dus hoe weet je dan waar je over praat, denk ik dan.

Je bepaalt nog altijd zelf waar je naar kijkt toch? Als ik de tv-gids opensla kan ik zo een hele hoop leuke en nuttige programma's aanwijzen, die in de verste verte niks te maken hebben met Patty Brard en Geer en Goor.
Koel en donker bewaren
pi_87739120
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:19 schreef haShem het volgende:
Discovery is erg tof ^O^
Precies de reacties waar ik het over heb.

Alsof de televisie alleen nog aangezet mag worden voor Discovery, sport, en nieuws, en of de rest van het tv-aanbod voor de hersenloze mongool is.
Koel en donker bewaren
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:29:02 #23
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87739191
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:24 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Maar dit vind ik nu juist zo... ja, hoe zal ik het noemen, kortzichtig? Vaak worden dit soort dingen gezegd door mensen die nauwelijks kijken, dus hoe weet je dan waar je over praat, denk ik dan.

Je bepaalt nog altijd zelf waar je naar kijkt toch? Als ik de tv-gids opensla kan ik zo een hele hoop leuke en nuttige programma's aanwijzen, die in de verste verte niks te maken hebben met Patty Brard en Geer en Goor.
Tuurlijk, en daar kijk ik ook wel naar. Alleen is het aanbod van 'bagger' als ik het zo mag noemen, zo groot, dat m'n zin om tv te kijken al snel vergaat meestal. Een documentaire kijk ik graag, net als oudere programma's. Of dat dan een taalquiz van vroeger is of een cabaretshow, maakt me niet uit. En ja, dat is ook niet hoogstaand, maar programma's van 20 jaar geleden vind ik wél leuk.

Nieuws kijk ik nooit, dat lees ik wel op internet. Weerbericht idem. Sport stream ik van de NOS als het me interesseert. Politiek24 zet ik ook wel eens aan. Nog een voordeel dat ik dan multitaskend kan kijken in plaats van recht vooruit te kijken en m'n handjes stil te houden.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:29:34 #24
321823 J4ckp0T
Perfectie in den beginne...
pi_87739204
Is een proces dat al langer gaande is (naar mijn idee kwam dit eigenlijk al op in de periode dat het 'delen' van geripte videobestanden op internet populairder werd). Ik zou zeggen... 2003/2004 ?! :)
Mactastisch!
pi_87739247
Dankje _O_

Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar :')
pi_87739274
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Remzz het volgende:
Dankje _O_

Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar :')
Jij dank je dat je het herkent!

Ik heb dit weleens eerder, en op andere plekken aangekaard, en het lijkt wel alsof ik de enige ben die dit vind! Ik moet telkens lullen als Brugman om uit te leggen wat ik er mee bedoel.

Maar gezien jij het herkent, kan jij er iets nuttigs over zeggen? Waarom is het 'stoer' om geen tv te kijken? (internet, en reclames en dergelijke even buiten beschouwing gelaten)

[ Bericht 3% gewijzigd door Guanabana op 20-10-2010 01:39:15 ]
Koel en donker bewaren
pi_87739384
Het enige dat ik kan bedenken is interlectueel overkomen. Maar wat jij ook zegt, ook van amusement programma's steek je dingen op. Gisteren iemand bij Pauw en Witteman horen zeggen dat hij nog nooit van Oh Oh Cherso heeft gehoord. Dan kun je nog zo intelligent zijn maar kan ik me niet voorstellen dat je een grote algemenen kennis hebt.

Ik heb me hier 3 jaar geleden ook al druk over gemaakt :P
Ik kijk geen commerciële tv hullies
pi_87739403
Hier geen TV in huis. Waarom? Erger me dood aan de reclames en ik vind dat er weinig leuks op is.

Maar ieder z'n ding, ik zie het niet als iets wat me een status geeft ofzo, wat jij blijkbaar denkt. Denk maar niet dat de gemiddelde mens van mijn leeftijd het stoer vindt als je zegt dat je liever een boek leest. :')
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_87739466
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:40 schreef rijsttafel het volgende:
Hier geen TV in huis. Waarom? Erger me dood aan de reclames en ik vind dat er weinig leuks op is.

Maar ieder z'n ding, ik zie het niet als iets wat me een status geeft ofzo, wat jij blijkbaar denkt. Denk maar niet dat de gemiddelde mens van mijn leeftijd het stoer vindt als je zegt dat je liever een boek leest. :')
Dat is ook niet erg, zolang je maar niet elk frontpage bericht aangrijpt om dat te verkondigen, wat wel gebeurd door anderen.
pi_87739542
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:43 schreef Remzz het volgende:

[..]

Dat is ook niet erg, zolang je maar niet elk frontpage bericht aangrijpt om dat te verkondigen, wat wel gebeurd door anderen.
Zie het punt nu. Dacht dat TS wilde weten waarom mensen geen TV kijken, maar ze wilde weten waarom ze dat vaak verkondigen.

Dat weet ik ook niet. Ik doe het alleen als het ter sprake komt. Maar TV-loos zijn geeft wel een soort van vrijheid. Nu m'n internetabonnement nog opzeggen :')
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_87739602
Ik heb zelf de TV de deur uit gedaan, maar kijk nog tv-series via de pc.
Voordelen:
+Geen reclame (gemiddelde aflevering duurt op TV een uur, ik kijk ze in 42 á 44 minuten)
+Ik kan ze op chronologische volgorde volgen, hoef geen afleveringen te missen .
+Ik kan ze kijken wanneer ik wil.
+Je kijkt afleveringen wanneer ze uitkomen, je hoeft geen 2 jaar te wachten eer een Nederlandse zender uitzendrechten voor een prikje wilt kopen.

Minpunt:
Je kunt niet meepraten over 'die ene grappige reclame', tenzij je het zelf gaat opzoeken.
pi_87739635
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:43 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ja, en dat is dus precies mijn punt.

Waarom is het blijkbaar stoer om geen tv te kijken? Ik snap dat niet, mensen denken volgens mij dat het aanbod alleen bestaat uit SBS6 en RTL4.

En altijd dat 'ik kijk alleen Discovery'. Pfff, intellectueel joh!
Koel en donker bewaren
pi_87739638
Ik vind TV vooral leuk om met iemand anders te kijken, bij m'n ouders bijvoorbeeld :P Het enige wat ik alleen wel eens kijk is De Wereld Draait Door. Voor de rest zijn er niet echt veel leuke programma's meer. Popstars en the Voice enzo vind ik ook nog wel geinig maar dat kun je nauwelijks kwaliteit-tv noemen :')
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_87739685
Hebben jullie thuis wel een tv-gids? Blijkbaar ben ik heel anders opgegroeid ofzo, ik keek, en kijk eigenlijk elke dag wel even of er nog iets komt wat me leuk lijkt. Of op internet natuurlijk.

Serieuze vraag hoor, want ik heb het idee dat veel mensen hun tv lukraak aanzetten, en nog net weten dat The Voice op vrijdag komt, en DWDD om half 8, maar dat was het dan ook.

Ja, op die manier is het een bak aan ongewilde programma's die op je afkomt.
Koel en donker bewaren
pi_87739697
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:56 schreef Guanabana het volgende:
Hebben jullie thuis wel een tv-gids? Blijkbaar ben ik heel anders opgegroeid ofzo, ik keek, en kijk eigenlijk elke dag wel even of er nog iets komt wat me leuk lijkt. Of op internet natuurlijk.

Serieuze vraag hoor, want ik heb het idee dat veel mensen hun tv lukraak aanzetten, en nog net weten dat The Voice op vrijdag komt, en DWDD om half 8, maar dat was het dan ook.

Een tv-gids? Op papier? Het zou me eigenlijk verbazen als dat nog bestaat.
pi_87739712
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:51 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb zelf de TV de deur uit gedaan, maar kijk nog tv-series via de pc.
Voordelen:
+Geen reclame (gemiddelde aflevering duurt op TV een uur, ik kijk ze in 42 á 44 minuten)
+Ik kan ze op chronologische volgorde volgen, hoef geen afleveringen te missen .
+Ik kan ze kijken wanneer ik wil.
+Je kijkt afleveringen wanneer ze uitkomen, je hoeft geen 2 jaar te wachten eer een Nederlandse zender uitzendrechten voor een prikje wilt kopen.

Minpunt:
Je kunt niet meepraten over 'die ene grappige reclame', tenzij je het zelf gaat opzoeken.
Dat je geen tv kijkt dat moet je zelf weten, ik ben ook minder geinteresseerd in de redenen, maar waarom dan die behoefte om daar 'stoer' over te gaan zitten doen? Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar herken je die drang?
Koel en donker bewaren
  woensdag 20 oktober 2010 @ 01:58:49 #37
321823 J4ckp0T
Perfectie in den beginne...
pi_87739717
Schoppen tegen de gevestigde orde... waar zijn de jaren '60/'70 wanneer je ze nodig hebt }:|
Mactastisch!
pi_87739724
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een tv-gids? Op papier? Het zou me eigenlijk verbazen als dat nog bestaat.
sterker nog, ik denk wel minstens 6 verschillende. Sowieso hebben de meeste omroepen er eentje (de AVRO, de NRCV, de VARA, de KRO) en natuurlijk de Veronicagids.

Dus ze zijn er nog zeker wel!
Koel en donker bewaren
pi_87739731
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:59 schreef Guanabana het volgende:

[..]

sterker nog, ik denk wel minstens 6 verschillende. Sowieso hebben de meeste omroepen er eentje (de AVRO, de NRCV, de VARA, de KRO) en natuurlijk de Veronicagids.

Dus ze zijn er nog zeker wel!
Die krijg je zeker als je lid bent van de omroep? :)
pi_87739750
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die krijg je zeker als je lid bent van de omroep? :)
Dat denk ik. Of je neemt gewoon een abonnement.
Ik ken een hoop mensen die nog gewoon zon ding hebben hoor (oke, geen studenten enzo) dus doe nou niet alsof het een zeldzaamheid is.

Maar goed, we dwalen ook af van het onderwerp.
Koel en donker bewaren
pi_87739769
TV ik heb hem vaak aan, ik wil alles zien van de tv, lekker zappen alle programma's een paar minuten.
Maar als je een maand niet kijkt heb je eigenlijk niks gemist.
pi_87739831
Maar er komt toch ook gewoon een hoop bagger op de commerciele televisie? Er is echt wel af en toe wat interessants, maar 90 procent van de tijd kan ik 4, 5, 6, 7, 8 overslaan en dan heb je Discovery Channel en Animal Planet enzo.

En nee ik voel me hierdoor niet vet intellectueel, dat ik ned 1, 2, 3 en Discovery enzo kijk. Ik vind de meeste amusementsprogramma's gewoon echt kut. Vooral de talentenshows, brrr. En daardoor kijk ik weinig televisie.

Maaaar ik snap je punt ook wel. Ik weet wat je bedoelt met die mensen. Maar ik denk door wat er tegenwoordig aan bagger op tv komt. Als ik de kindertv van nu vergelijk met die van de jaren '90, ook al zo verschrikkelijk. Minder educatief en alles wordt nagesynchroniseerd. Maar wellicht is dat met elke generatie zo :P
pi_87739886
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 02:00 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dat denk ik. Of je neemt gewoon een abonnement.
Ik ken een hoop mensen die nog gewoon zon ding hebben hoor (oke, geen studenten enzo) dus doe nou niet alsof het een zeldzaamheid is.

Maar goed, we dwalen ook af van het onderwerp.
Ik heb het al heel lang niet meer gezien, en jij blijkbaar wel. Of het een zeldzaamheid is valt niet te zeggen.
pi_87739986
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:56 schreef Guanabana het volgende:

Vroeger (10 jaar geleden) hadden we geen tv-gids, met de feestdagen kochten we wel eens eentje omdat er dan veel op tv was (en veel tijd om te kijken)
Uiteraard wist ik toen wel wanneer de toffe programma's kwamen zoals McGyver, the A-team en dergelijke.
pi_87740290
Dat hoorde ik jaren geleden (voor internet) ook al TS...is gewoon chique om dat te zeggen....jammer alleen is dat het gros van die mensen die zeggen (bijna) nooit TV te kijken je 's avonds wel op de bank voor de TV aantreft. :') Bewijs: ga 's avonds maar eens een rondje lopen door je buurt, al die buren die zeggen NOOIT TV te kijken zitten dan voor de tv. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87740633
Bon ton??
pi_87740643
TV :') Achter je pc kan je alles kijken wanneer je maar wilt .. Denk dat daarom veel mensen 'amper' tv kijken tegenwoordig. Veel mensen zeggen waarschijnlijk ook dat ze 'amper' tv kijken omdat tv kijken tegenwoordig iets slechts is ofzo en ze er zich een beetje voor schamen.
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_87740771
De kritiek uit zich vooral op de mensen die standaard zeven avonden per week vijf uur tv kijken; het is kenmerkend dat ze niets beters te doen hebben. Dat neemt niet weg dat het exact hetzelfde is om zeven avonden per week achter je computerscherm te kruipen; het idee dat deze andere vorm van sociaal isolement superieur zou zijn is een vermakelijke illusie.
Graag op anoniem
pi_87741562
quote:

Merken jullie dit ook?
Voordat ik met mijn vriendin samenwoonde keek ik ook nooit televisie. Dat heeft weinig met status te maken. Ik heb genoeg te doen en ik vind TV een beetje tijdverspililng. Daarbij:
- Er is eigenlijk niets op, alleen maar dom vermaak gericht op het allerlaagste gepeupel, zeker op de NL TV.
- Elk kwartier vijf minuten reclame werkt erg op mijn zenuwen, en om constant te gaan zappen heb ik ook geen zin in, want op andere zenders is waarschijnlijk niets.
- Alle series en films die wel leuk zijn, zijn ook zo te downloaden via internet.
- TV is niet interactief, je zit maar wat als een blok, daar kan ik moeilijk mijn aandacht bij houden. Ik doe in mijn vrije tijd liever wat interactiefs zoals bv op fora zitten, games, chatten, of zelfs wat productiefs zoals sites bouwen. Of gewoon wat leuks met vrienden.

Het valt me trouwens ook op hoeveel mensen afgeven op anderen die bv. World of Warcraft spelen, maar zelf 7 dagen in de week elke avond achter de TV hangen. Face it, beide is evengoed onproductief vermaak :)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:54:33 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_87741887
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:58 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dat je geen tv kijkt dat moet je zelf weten, ik ben ook minder geinteresseerd in de redenen, maar waarom dan die behoefte om daar 'stoer' over te gaan zitten doen? Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar herken je die drang?
Ik herken je verhaal, alleen ben ik dus zo'n iemand die niet tot nauwlijks TV kijkt. Om dan even antwoord te geven op bovenstaande, mijn reactie "sorry, maar ik kijk bijna geen TV" is meestal weer een reactie op "ken je zus-enzo van dit en dit programma?" of "heb je dit of dit nog gezien?". Als ik TV kijk is het heel gericht een film of een programma dat ik ben tegengekomen in de gids (staat ook gewoon in de krant).
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')