Het niveau is vaak vrij laag, er is te weinig te zien, het is saai.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.
Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.
Merken jullie dit ook?
Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?
Het is maar net waar je je aan ergertquote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Remzz het volgende:
Dankje
Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar
Omdat 90% van de uitgezonden programma's tyfusbende is?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.
Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.
Merken jullie dit ook?
Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?
Als dat je aanneemt dat dat het enige is wat er op de TV komt raad ik je aan eens op andere zenders te kijken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Omdat 90% van de uitgezonden programma's tyfusbende is?
Ow, we hebben succes met een nieuw programma? (bijv. Idols, Big Brother enz)... Laten we nog maar eens 6 van die programma's uit gaan zenden
Mwah, valt er doorheen te komen?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Als dat je aanneemt dat dat het enige is wat er op de TV komt raad ik je aan eens op andere zenders te kijken.Juist het soort programma's wat je noemt kijk ik juist niet.
Kijk je nog steeds nar de verkeerde zendersquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mwah, valt er doorheen te komen?
BigBrother, BB2,BB3, De Bus, De Gouden Kooi.
Idols, Idols 2, Idols 3(?), Popstars, The Voice of Holland, Starmaker (oid?).
Dan hebben we de "Sterren..." -> Dancing with the stars, sterren dansen op het ijs.
Nu word je weer doodgegooid met kookprogramma's (topchef, masterchef, mag ik bij je eten, wie is de chef enz)
Discovery zakt ook af naar een bedenkelijk niveau, ook alleen maar meer van hetzelfde..
Nee, bij de standaart zenders is er weinig goeds onder de zon
Ik bijna alleen maar NL1,2,3 , Nat. Geo., Discovery en History (nu heb ik tijdelijk dat pakket nog)..quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Kijk je nog steeds nar de verkeerde zenders., Probeer Nederland 1, 2 en 3 en de BBC eens, zit uiteraard ook bagger bij maar er zijn ook juweeltjes te vinden maar dan meer op het informatieve vlak.
Nog erger: "Ik heb mijn tv jaren geleden de keet al uitgegooid."quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Remzz het volgende:
Dankje
Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar
Dat.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef 1koffieKoekje het volgende:
Leuk vind ik hoe je "Bon Ton" en "Koketteren" gebruikt om
[extra woordenschat]
extra kracht bij te zetten.
Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekjequote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:46 schreef kingmob het volgende:
Ik keek eigenlijk al weinig TV. Idd nieuws en sport en wat VPRO programma's hier en daar. Nu ik in het buitenland woon mis ik het eigenlijk amper (kijk wel veel series via internet).
Nee, jij toont zo'n trekje van het je zelf aantrekken, als waar ik op doelde in mijn postje. Kingmob zegt alleen wat *hij* kijkt. Als je daar een waardeoordeel van maakt, doe je dat toch echt zelf.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:55 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekje
Nu noem je ten eerste programma's die al tijden niet meer op tv komen, laat staan allemaal tegelijk, en ook nog eens allemaal op dezelfde zender. (RTl4 of SBS)quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mwah, valt er doorheen te komen?
BigBrother, BB2,BB3, De Bus, De Gouden Kooi.
Idols, Idols 2, Idols 3(?), Popstars, The Voice of Holland, Starmaker (oid?).
Dan hebben we de "Sterren..." -> Dancing with the stars, sterren dansen op het ijs.
Nu word je weer doodgegooid met kookprogramma's (topchef, masterchef, mag ik bij je eten, wie is de chef enz)
Discovery zakt ook af naar een bedenkelijk niveau, ook alleen maar meer van hetzelfde..
Nee, bij de standaart zenders is er weinig goeds onder de zon
Nee hoor, maar dankjewel dat je mijn OP blijkbaar goed verwoord vindtquote:
Qft.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:55 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekje
quote:Stuff white people like: not having a TV
The number one reason why white people like not having a TV is so that they can tell you that they don’t have a TV.
On those lonely nights when white people wish they could be watching American Idol, Lost, or Grey’s Anatomy, they comfort themselves by thinking of how when people talk about the show tomorrow they can say “I didn’t see it, I don’t have a TV. That stuff rots your brain.”
It is effective in making other white people feel bad, and making themselves feel good about their life and life choices.
Though these people often fill their time by talking with other friends who don’t watch TV about how they don’t watch TV, looking at leaves, cooking, reading books about left wing politics, and going to concerts/protests/poetry slams.
Generally this makes them very boring and gives you very little to talk to them about. It’s important that you NEVER suggest they are making a mistake or that there is a value to owning a TV. You should just try to steer the conversation to allow them to talk about how they are better than you.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |