abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:59:22 #51
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87741954
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.

Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.

Merken jullie dit ook?
Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?
Het niveau is vaak vrij laag, er is te weinig te zien, het is saai.

Maar ik ontleen er geen identiteit aan ofzo.
Intelligent, but fucked up.
pi_87742062
95% van wat op TV komt is pulp, simpel zat.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_87742287
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Remzz het volgende:
Dankje _O_

Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar :')
Het is maar net waar je je aan ergert :s)
¯(º_o)/¯
¯(o_º)/¯
pi_87742645
Ik heb ook geen televisie, en ik zeg 't soms, maar ik bedoel er niks mee. Het is een mededeling waarom ik even niks toe te voegen heb als ik bijvoorbeeld in de pauze stil val als de conversatie over 1 of meerdere televisieprogramma's gaat, maar absoluut niet bedoeld als waardeoordeel over de programma's of over de mensen die er wel naar kijken. Als mensen 't anders opvatten, tsja dat kan gebeuren maar ligt dan meer aan hun dan aan mij.

Als mensen echt niet meer zeggen dan die twee voorbeeldzinnetjes uit de OP, vat je dat dan meteen op als een oordeel over jouw kijkgedrag, of bedoel je ook de hele intonatie en andere, duidelijkere minachtende woorden? Het valt me op dat mensen wel vaker in de verdediging schieten als ik op neutrale toon zeg dat ik iets niet doe of niet leuk vind, terwijl ik het alleen als mijn eigen keuze bedoel. Volgens mij zegt het soms meer over hun eigen oordeel over hun aktiviteit, dat ze het *zelf* zien als een soort 'guilty pleasure', dan dat anderen er nu zo hard over oordelen...
pi_87742804
Jaja, niemand kijkt TV, daarom hebben al die 'achterlijke' TV shows ook zo zulke goede kijkcijfers :')
Doe eens lief!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:39:15 #56
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_87742821
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Wat mij dus al een tijdje opvalt, is dat mensen meer en meer koketteren met hoe weinig ze televisie kijken. "Ach, ik kijk eigenlijk alleen nieuws en sport'. "Oh, ik heb hem al jaren geleden de deur uitgedaan"
Laat ik voorop stellen, iedereen moet natuurlijk fijn doen wat hij wil, maar ik erger me soms weleens aan dit soort uitspraken. Alsof er alleen maar pulp op televisie is, en, of het sowieso een schande is als je daar naar zou kijken.
Ook moeders buitelen over elkaar heen om te zeggen hoe schuldig ze zich voelen als kinderen een uurtje voor de tv zitten, en dat ze de rest van de tijd toch echt spenderen met houten speelgoed en pedagogisch verantwoorde dvd'tjes.
Ik keek vroeger vrij veel tv (denk ik, heb niet veel vergelijkingsmateriaal natuurlijk) en ik ben er volgens mij allerminst slechter van geworden. Een hoop dingen pik je toch op, of het nou een educatief programma is of niet. Woordenschat, nou, you name it.

Ik merk soms echt dat je in sommige kringen, of op sommige fora (nou weet ik dat de Fokkers nou niet echt een betrouwbaar gemiddelde vertegenwoordigen, maar soit) een soort status verleend uit het afgeven op televisie, en zeggen dat je er dus al jaren geleden mee gestopt bent. Waarom dan? Wat is er zo vreselijk? Er is ook ontzettend veel nuttigs te zien, vind ik.

Merken jullie dit ook?
Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?
Omdat 90% van de uitgezonden programma's tyfusbende is?
Ow, we hebben succes met een nieuw programma? (bijv. Idols, Big Brother enz)... Laten we nog maar eens 6 van die programma's uit gaan zenden :')
pi_87744755
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:39 schreef Keltie het volgende:

[..]

Omdat 90% van de uitgezonden programma's tyfusbende is?
Ow, we hebben succes met een nieuw programma? (bijv. Idols, Big Brother enz)... Laten we nog maar eens 6 van die programma's uit gaan zenden :')
Als dat je aanneemt dat dat het enige is wat er op de TV komt raad ik je aan eens op andere zenders te kijken. :+ Juist het soort programma's wat je noemt kijk ik juist niet. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:57:17 #58
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_87744969
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:51 schreef trovey het volgende:

[..]

Als dat je aanneemt dat dat het enige is wat er op de TV komt raad ik je aan eens op andere zenders te kijken. :+ Juist het soort programma's wat je noemt kijk ik juist niet. :')
Mwah, valt er doorheen te komen?

BigBrother, BB2,BB3, De Bus, De Gouden Kooi.
Idols, Idols 2, Idols 3(?), Popstars, The Voice of Holland, Starmaker (oid?).
Dan hebben we de "Sterren..." -> Dancing with the stars, sterren dansen op het ijs.
Nu word je weer doodgegooid met kookprogramma's (topchef, masterchef, mag ik bij je eten, wie is de chef enz)

Discovery zakt ook af naar een bedenkelijk niveau, ook alleen maar meer van hetzelfde..
Nee, bij de standaart zenders is er weinig goeds onder de zon :')
pi_87745055
Ik keek de laatste tijden ook nauwelijks tv meer. Maar sinds 1 maand hebben we UPC Film1 (5 zenders), die we gratis kregen voor 6 maanden. Sindsdien kijk ik nog redelijk wat films :P
pi_87745094
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:57 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dan hebben we de "Sterren..." -> Dancing with the stars, sterren dansen op het ijs.
Nu word je weer doodgegooid met kookprogramma's (topchef, masterchef, mag ik bij je eten, wie is de chef enz)

Discovery zakt ook af naar een bedenkelijk niveau, ook alleen maar meer van hetzelfde..
Kijk je nog steeds nar de verkeerde zenders :')., Probeer Nederland 1, 2 en 3 en de BBC eens, zit uiteraard ook bagger bij maar er zijn ook juweeltjes te vinden maar dan meer op het informatieve vlak. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:18:27 #61
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_87745781
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:01 schreef trovey het volgende:

[..]

Kijk je nog steeds nar de verkeerde zenders :')., Probeer Nederland 1, 2 en 3 en de BBC eens, zit uiteraard ook bagger bij maar er zijn ook juweeltjes te vinden maar dan meer op het informatieve vlak. ;)
Ik bijna alleen maar NL1,2,3 , Nat. Geo., Discovery en History (nu heb ik tijdelijk dat pakket nog)..

Maar dan mag ik toch nog wel vinden dat de commerciële tvzenders bijna alleen maar baggerbende maken? :P
pi_87746103
Ik ben laatst zowat verketterd door twee collega's omdat ik niet de avond doorbracht met het kijken van tv.

Collega: Wat doe je dan wel als ik vragen mag?

Ik: Potje starcraft 2 op de pc, op een forum rondhangen potje Xbox 360 of een film kijken met vrienden, met goed weer naar buiten iets ondernemen etc.

Collega: Oh gamen dat is toch voor nerds? Daar snap ik nou niets van. (gevolgd door een heel betoog over hoe nutteloos en abnormaal het wel niet was)

Mensen kijken niet zo makkelijk buiten hun eigen belevingswereld.
Er is echt niet enkel pulp op tv en wat dat betreft kom ik in een paar uur meer onzin tegen op een forum als Fok! dan ik in een jaar op SBS6 tegen zou komen bij wijze van spreken.
Ieder zijn eigen interesse en voorkeur.
Zelf houd ik meer van interactiviteit maar af en toe een programma kijken daar ben ik ook niet vies van.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vengerr op 20-10-2010 11:42:47 ]
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:31:59 #63
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_87746225
Ik hoorde laatste dat het gebruik van vervelende franse uitdrukkingen helemaal the shit is! Echt muy molesto. :D

Ik schep ook altijd op over dingen waar ik trots op ben. Als sommige mensen het nou enorm tof van zichzelf vinden om geen tv te kijken, dan zullen ze dat vaak even tussen neus en lippen door vermelden op de meest waanzinnige tijdstippen. Is best mens eigen en de tv is sinds de uitvinding zelf al verketterd door zichzelf intelligent vindende mensen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:34:36 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_87746334
Ik kijk ook nauwelijks tv

Niet omdat ik er een hekel aan heb maar omdat ik iedere keer iets anders te doen heb dat leuker is
pi_87746339
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Remzz het volgende:
Dankje _O_

Wat een terecht topic, erger ik me al jaren aan. Iedereen op de Frontpage die het stoer vind om te zeggen nooit tv te kijken. Werkelijk waar :')
Nog erger: "Ik heb mijn tv jaren geleden de keet al uitgegooid."

Overigens kijk ik alleen 's avonds tv. Ik zit overdag al de hele dag achter de computer. Veel volg ik via internet, maar ik ben niet iemand die nooit tv kijkt. Ik moet wel zeggen dat ik het eens ben met de mensen die zeggen dat er veel onzin op tv is. Vooral shownieuws, maar ook Hart van Nederland-achtige programma's. Maar er is een publiek voor en ik ben niet verplicht om er naar te kijken.
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:46:06 #66
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87746814
Ik keek eigenlijk al weinig TV. Idd nieuws en sport en wat VPRO programma's hier en daar. Nu ik in het buitenland woon mis ik het eigenlijk amper (kijk wel veel series via internet).
Ik denk dat het ook een beetje die revelatie is die mensen willen uiten, dat het zonder TV eigenlijk prima te doen is en dat die tijd veel leuker te besteden is die je overhoudt :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:21:41 #67
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_87748017
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 01:00 schreef 1koffieKoekje het volgende:

Leuk vind ik hoe je "Bon Ton" en "Koketteren" gebruikt om
[extra woordenschat]

extra kracht bij te zetten.
Dat. :').
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:21:56 #68
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_87748031
TS is pretentieus bezig. :{w.
pi_87749295
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:46 schreef kingmob het volgende:
Ik keek eigenlijk al weinig TV. Idd nieuws en sport en wat VPRO programma's hier en daar. Nu ik in het buitenland woon mis ik het eigenlijk amper (kijk wel veel series via internet).
Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekje :')
pi_87750349
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:55 schreef Remzz het volgende:

[..]

Dit is exact zo'n reactie. Ik kon er niet uit opmaken of je het er juist om deed maar specifiek de VPRO noemen is ook zo'n trekje :')
Nee, jij toont zo'n trekje van het je zelf aantrekken, als waar ik op doelde in mijn postje. Kingmob zegt alleen wat *hij* kijkt. Als je daar een waardeoordeel van maakt, doe je dat toch echt zelf.
pi_87750765
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:57 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nu noem je ten eerste programma's die al tijden niet meer op tv komen, laat staan allemaal tegelijk, en ook nog eens allemaal op dezelfde zender. (RTl4 of SBS)

DIt is dus precies die vooringenomen houding die ik vaak zie. Als je bewust televisie kijkt en selecteert dan zie je al die programma's niet.
Of staat tv kijken voor jullie gelijk aan commerciele zenders?
Koel en donker bewaren
pi_87750798
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:21 schreef Pimco het volgende:
TS is pretentieus bezig. :{w.
Nee hoor, maar dankjewel dat je mijn OP blijkbaar goed verwoord vindt :)

En ík ben hier niet degene die pretentieus bezig is hoor, ik heb een tv, en ik schaam me niet om te zeggen dat ik elke dag wel naar iets kijk, ook naar Popstars en de Next Top Model programma's.
Koel en donker bewaren
pi_87750859
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:55 schreef Remzz het volgende:

[..]

Qft.
Koel en donker bewaren
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:37:47 #74
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87750910
Is een wit ding ;)

quote:
Stuff white people like: not having a TV

The number one reason why white people like not having a TV is so that they can tell you that they don’t have a TV.

On those lonely nights when white people wish they could be watching American Idol, Lost, or Grey’s Anatomy, they comfort themselves by thinking of how when people talk about the show tomorrow they can say “I didn’t see it, I don’t have a TV. That stuff rots your brain.”

It is effective in making other white people feel bad, and making themselves feel good about their life and life choices.

Though these people often fill their time by talking with other friends who don’t watch TV about how they don’t watch TV, looking at leaves, cooking, reading books about left wing politics, and going to concerts/protests/poetry slams.

Generally this makes them very boring and gives you very little to talk to them about. It’s important that you NEVER suggest they are making a mistake or that there is a value to owning a TV. You should just try to steer the conversation to allow them to talk about how they are better than you.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:39:39 #75
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87750981
Nou ja... Wie wil er in vredesnaam praten over Idols e.d.? :P

Ik niet iig.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')