Ik heb al gezegd waarom ik 't off-line meld, maar bedacht me daarna ook redenen waarom mensen 't ook op Fok doen, bijvoorbeeld als verkapte tvp. Ik post zelf wel eens een weinig-toevoegende reactie, ook alleen een kort zinnetje met 'ik doe dit' of 'ik doe dit niet' als ik een onderwerp op zich wel interessant vind maar er (nog) niet meer over te zeggen heb. Soms zet ik (tvp) erbij maar lang niet altijd. Ik zal vast de enige niet zijn die zulke postjes maaktquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:11 schreef Guanabana het volgende:
Mwa heus niet altijd natuurlijk, en ik zie het ook wel het meeste hier op Fok gebeuren (wat natuuriljk allemaal al met een korreltje zout genomen moet worden) maar toch. Mensen melden het ook vaak als daar geen enkele reden toe is.
"Oh, ik heb gelukkig nog geen enkele aflevering van dit en dit gezien", alsof je dan automatisch 'hoger staat' dan de mensen die er wel naar hebben gekeken.
Dan kom je vaak in kringen die elkaar erg beoordelenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Of ze op andere mensen neerkijken weet ik niet, maar ze zijn vaak wel verdomd trots op het feit dat ze geen tv kijken. Of liever nog, geen tv hebben.
Ik denk dat jij je vooral niet kan indenken dat iemand het daadwerkelijk leuk vindt om Tolstoi te lezen en daarom maar een alternatieve reden waarom ze het hebben op ze projecteert. In mijn ervaring geven volwassen mensen niet zoveel om iemand anders zijn mening dat ze daarom specifieke boeken in hun boekenkast gaan zettenquote:
Ja hoor want dat doen ze vaak ook.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:18 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik bijna alleen maar NL1,2,3 , Nat. Geo., Discovery en History (nu heb ik tijdelijk dat pakket nog)..
Maar dan mag ik toch nog wel vinden dat de commerciële tvzenders bijna alleen maar baggerbende maken?
Poe hee, inlevingsvermogen verloren? Niks geen drang, gesprekken van andere mensen gaat vaak over TV-programma's. Stel je nu eens voor dat je daadwerkelijk weinig TV kijkt. Dan kun je je niet in het gesprek mengen, en kom je dus niet verder als "Ik kijk niet zo veel TV". Dat jij dat interpreteert als pseudo-intellectueel doen is iets waar je zelf over na zult moeten denken denken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:52 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nogmaals, ik geef geen oordeel over mensen die geen tv kijken, lekker zelf weten, maar waarom die drang om dat te melden? (Ik zeg ook niet dat iedereen dit doet)
LOL ik ben halverwege crime & punishment op het moment, sukkeltje. Het valt mij alleen op dat bij andere mensen de kaft er zo netjes uitziet en als ik vraag wat zij er nou van vonden is het altijd enorm lang geleden dat ze het gelezen hebben en komt er geen zinnig antwoord uitquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:46 schreef kingmob het volgende:
Ik denk dat jij je vooral niet kan indenken dat iemand het daadwerkelijk leuk vindt om Tolstoi te lezen en daarom maar een alternatieve reden waarom ze het hebben op ze projecteert. In mijn ervaring geven volwassen mensen niet zoveel om iemand anders zijn mening dat ze daarom specifieke boeken in hun boekenkast gaan zetten
Dit is typisch zo'n standpunt dat zichzelf versterkt, omdat iedere keer dat je bij iemand zo'n boek ziet staan je versterkt wordt in je gedachte, zonder het te controleren. Zo heb ik in dit topic al een aantal posts gezien, waarin men allerlei activiteiten en gedachtes voor waar aanneemt welke ze nooit en te nimmer kunnen weten.
De dooddoener 'dit zegt vooral wat over jou' is daarmee pijnlijk waar.
Maar National Geographic en Discovery vallen ook gewoon onder commerciële zenders. Sowieso kun je commerciële zenders niet op één hoopje gooien, omdat elke zender toch wel haar eigen doelgroep heeft en vaak ook eigen thema. Nu kan het zijn dat de ene commerciële zender je meer aanspreekt dan de ander, maar dat heb je ook met publieke omroepen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:18 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik bijna alleen maar NL1,2,3 , Nat. Geo., Discovery en History (nu heb ik tijdelijk dat pakket nog)..
Maar dan mag ik toch nog wel vinden dat de commerciële tvzenders bijna alleen maar baggerbende maken?
niks daarmee te maken. De tv is tegenwoordig een vergaarbak van mongoalen en debielen en gescripte programma's met nep eindes( RTL reality series= Herman den Blijker,Gooische Hoeren etc) en feelgood programma's om ons een beeld van een perfecte wereld voor te schotelen en die er niet is.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Merken jullie dit ook?
Waarom is het bon ton geworden om af te geven op televisie?
Denk ook wel dat ze in de ene sociale groep wat vaker voorkomen dan de anderequote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:33 schreef Sheriam het volgende:
Dan kom je vaak in kringen die elkaar erg beoordelen
Nieuws zodat mensen niet compleet blind zijn voor de wereld om zich heen. Het is een klein druppeltje, maar beter dan nietsquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:44 schreef Dipkip het volgende:
Waarom in vredesnaam is nieuws en sport broodnodig dan?
nee tof.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:17 schreef Dipkip het volgende:
[..]
LOL ik ben halverwege crime & punishment op het moment, sukkeltje. Het valt mij alleen op dat bij andere mensen de kaft er zo netjes uitziet en als ik vraag wat zij er nou van vonden is het altijd enorm lang geleden dat ze het gelezen hebben en komt er geen zinnig antwoord uit
quote:Poe, ben ik even blij dat ik die drang totaal niet heb!Op woensdag 20 oktober 2010 18:06 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Hét antwoord:
Mensen willen koketteren met hun actieve sociale leven. Immers, minder tv = meer sociale activiteiten. Dat is althans de gedachte. TV kijken wordt geassocieerd met binnenvetten. En binnenvetten is niet cool want dat doen alleen autisten.
quote:Aw, wat zouden ze dan van mij denken, ben ik 'in' omdat ik geen televisie heb, of trekken ze hun neus weer voor me op omdat ik inderdaad best veel thrillers lees (niet speciaal die literaire thrillers, maar ook regelmatig van die oude pocketjes... oei!Op woensdag 20 oktober 2010 15:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Denk ook wel dat ze in de ene sociale groep wat vaker voorkomen dan de andere![]()
Ik haal ze er altijd zo uit in ieder geval. Het zijn meestal dezelfde mensen die op feestjes in een razend tempo obscure bandjes op je afvuren en hun neus optrekken voor mensen die thrillers lezen.
quote:Ik 'kijk' voornamelijk naar dat soort zenders (HistoryOp woensdag 20 oktober 2010 01:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Precies de reacties waar ik het over heb.
Alsof de televisie alleen nog aangezet mag worden voor Discovery, sport, en nieuws, en of de rest van het tv-aanbod voor de hersenloze mongool is.
quote:Je probeert helemaal niets aan te kaarten, je wil enkel jouw gedachten bevestigd zien. Anders zou je wel openstaan voor andere meningen.Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Guanabana het volgende:
Nou, dat vind ik jammer AgLarrr. Ik zeik over niemand, ik probeer een maatschappelijk/sociologisch verschijnsel aan te kaarten. Dat dat hier anders gezien wordt kan ik niks aan doen.
quote:Amen to that.Op donderdag 21 oktober 2010 00:24 schreef Seven. het volgende:
Ik heb geen televisie meer omdat ik het storend vind in de woonkamer. Het is storend als mensen die geen TV willen zien wel gewoon een gesprek willen voeren. TV's zijn lelijk. En het is een ergerlijke bron van commercie.
quote:Het is inderdaad nogal onbeschoft wanneer je ergens op visite bent, de tv gewoon nog aanstaat. Of bedoelde je dat niet.Op donderdag 21 oktober 2010 00:24 schreef Seven. het volgende:
Ik heb geen televisie meer omdat ik het storend vind in de woonkamer. Het is storend als mensen die geen TV willen zien wel gewoon een gesprek willen voeren. TV's zijn lelijk. En het is een ergerlijke bron van commercie.
quote:Ik sta open voor andere meningen hoor. Ik heb hier namelijk al 'geleerd' dat de meeste mensen wat er op televisie te zien is bagger vinden, en ook liever op internet kijken. Nou prima allemaal.Op donderdag 21 oktober 2010 00:06 schreef Stali het volgende:
[..]
Je probeert helemaal niets aan te kaarten, je wil enkel jouw gedachten bevestigd zien. Anders zou je wel openstaan voor andere meningen.
quote:Hoezo omdraaien? Dat was mijn stelling helemaal niet. Ik ga er helemaal niet vanuit dat iedereen iets kent, dat hoeft ook helemaal niet.Op donderdag 21 oktober 2010 00:42 schreef Nemephis het volgende:
Je kan het ook omdraaien TS: Waarom gaan zoveel mensen er nog automatisch vanuit dat als iets op TV is geweest dat iedereen het dan kent?
quote:Volgens mij ging die opmerking niet over jou, maar was ze algemeen bedoeld. Trouwens een goed antwoord op je vraag.Op donderdag 21 oktober 2010 01:12 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ga er helemaal niet vanuit dat iedereen iets kent, dat hoeft ook helemaal niet.
quote:Ja, zéér irritant. Of je komt na 4 maanden bij je ouders en je pa kijkt amper op/om omdat het journaal aanstaat.Op donderdag 21 oktober 2010 00:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
Wist je dat er inmiddels zo'n apparaat bestaat waarmee je zenders van de tv kunt opnemen. Heel erg handig, want dan kun je het alsnog kijken wanneer het jou uitkomt en de reclames gewoon skippen.![]()
[..]
Het is inderdaad nogal onbeschoft wanneer je ergens op visite bent, de tv gewoon nog aanstaat. Of bedoelde je dat niet.
quote:Echt raar hoor, wie doet dat nou? (Jouw ouders dus...)Op donderdag 21 oktober 2010 01:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, zéér irritant. Of je komt na 4 maanden bij je ouders en je pa kijkt amper op/om omdat het journaal aanstaat.. En vervolgens NOVA door het gesprek dat ik heb met mijn moeder om eens gezellig bij te praten. Vervolgens nog studio sport.
Je kunt net zo goed de hele avond gitaarspelen in de woonkamer alwaar anderen gewoon proberen te leven.
quote:Is een tijdje geleden nog een heel topic over geweest...schijnt voor sommige mensen de normaalste zaak van de wereld te zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 01:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Echt raar hoor, wie doet dat nou? (Jouw ouders dus...)
quote:Echt raar!Op donderdag 21 oktober 2010 02:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Is een tijdje geleden nog een heel topic over geweest...schijnt voor sommige mensen de normaalste zaak van de wereld te zijn.Als ik echter ergens een hekel aan heb is een TV die aanstaat als je bij iemand op bezoek bent, vooral als ze tijdens een gesprek ook nog regelmatig een blik werpen op het aangebodene.
Kijk , als je samen besluit om een programma gezamenlijk te bekijken OK maar bij een normaal bezoek.....
![]()
quote:Mijn ouders zijnOp donderdag 21 oktober 2010 01:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Echt raar hoor, wie doet dat nou? (Jouw ouders dus...)
Moet je daarvoor echt dit kansentopic kickenquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:58 schreef Karzai het volgende:
Even proberen hoe het plaatsen van YT filmpje werkt met de nieuwe lay out.
Er staan een paar knopjes op die nieuw zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |