Als er nou iemand juist wel wat aan kon doen was hij het wel......quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Merlijn wordt volgende week 12 jaar en Vlinder is 5 jaarVind ook zielig maar Antonie kan er niks aan doen.
Ik moet je zeggen dat ik eerst ook kwaad werd toen ik het bericht hoorde. Maar we moeten niet vergeten hoe ziek iemand is om tot zo'n daad te komen. Dat kunnen wij ons niet voorstellen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als er nou iemand juist wel wat aan kon doen was hij het wel......
Dat weet jij helemaal niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar voor die kindjes vind ik het allerergste. Die kunnen er helemaal niks aan doen.
Juistquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik moet je zeggen dat ik eerst ook kwaad werd toen ik het bericht hoorde. Maar we moeten niet vergeten hoe ziek iemand is om tot zo'n daad te komen. Dat kunnen wij ons niet voorstellen.
We moeten voorzichtig zijn met oordelen.
Hahahahah ik dacht precies hetzelfdequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:41 schreef static het volgende:
Goedemorgen Vosss. Hoe koud was het onder je steen?
We hoeven helemaal niet voorzichtig te zijn. Dit is een discussieforum. De een vind Antonie zielig die er niks aan kon doen, de ander vind m een egoistische klootzak.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
We moeten voorzichtig zijn met oordelen.
Daar geloof ik niks van hoor. Prachtkinderen, die je zo zou willen hebbenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet.
Misschien dreven ze hem tot wanhoop, weet jij veel
Neehoor, dat is omdat mensen willen meeleven. Is heel normaal. Heet emphatie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:12 schreef DroogDok het volgende:
Nogal lijkenpikkerij dat daar weer een camera op af moet.
Jawel Stefan.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:48 schreef Stefan het volgende:
We hoeven helemaal niet voorzichtig te zijn. Dit is een discussieforum. De een vind Antonie zielig die er niks aan kon doen, de ander vind m een egoistische klootzak.
Antonies zelfmoord goedpraten met hij kon er niks aan doen vind ik echt gelul. Hij was ziek en nee we kunnen ons niet voorstellen hoe ziek maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die net zo ziek zijn en wel blijven leven.
Ik begrijp best dat mensen het niet kunnen of zelfs willen begrijpen. Maar dat is vanuit het perspectief van gezond denken mensen. Die een gezonde serotonine huishouding hebben.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
We hoeven helemaal niet voorzichtig te zijn. Dit is een discussieforum. De een vind Antonie zielig die er niks aan kon doen, de ander vind m een egoistische klootzak.
Antonies zelfmoord goedpraten met hij kon er niks aan doen vind ik echt gelul. Hij was ziek en nee we kunnen ons niet voorstellen hoe ziek maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die net zo ziek zijn en wel blijven leven.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat mensen het niet kunnen of zelfs willen begrijpen. Maar dat is vanuit het perspectief van gezond denken mensen. Die een gezonde serotonine huishouding hebben.
Bij mensen die een (zware) depressie hebben, hebben een enorm tekort aan serotonine. De vrije wil is dan als zodanig aangetast.
Ga gerust vanuit dat iemand die zwaar depressief is, alles zwart is.
We moeten ook niet vergeten dat sommige mensen meer aanleg hebben voor depressie dan anderen. (biochemisch) De ene is weerbaarder dan de ander. Geen mens is hetzelfde. Dat de ene het uiteindelijk wel redt en wil niet zeggen dat anders wel uit de depressie kan komen.
Heel mooi gezegd![]()
Ik ga geen moeite meer doen om het iemand proberen uit te leggen.Sommige mensen willen of kunnen het blijkbaar niet snappen hoe zoiets gaat.Hoe het is als je echt zo ziek bent.
Allemaal prima maar kom niet aan met opmerkingen als dat die arme antonie er ook niks aan kon doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat mensen het niet kunnen of zelfs willen begrijpen. Maar dat is vanuit het perspectief van gezond denken mensen. Die een gezonde serotonine huishouding hebben.
Bij mensen die een (zware) depressie hebben, hebben een enorm tekort aan serotonine. De vrije wil is dan als zodanig aangetast.
Ga gerust vanuit dat iemand die zwaar depressief is, alles zwart is.
We moeten ook niet vergeten dat sommige mensen meer aanleg hebben voor depressie dan anderen. (biochemisch) De ene is weerbaarder dan de ander. Geen mens is hetzelfde. Dat de ene het uiteindelijk wel redt en wil niet zeggen dat anders wel uit de depressie kan komen.
Ook al ben je getrouwd en heb je kinderen dan ben je nog altijd wel jezelf als persoon, je bent niet het persoonlijk bezit van je vrouw of kinderen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar voor die kindjes vind ik het allerergste. Die kunnen er helemaal niks aan doen.
Waarom zou hij er niks aan kunnen doen? Dat weten we toch niet?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Allemaal prima maar kom niet aan met opmerkingen als dat die arme antonie er ook niks aan kon doen.
Eens.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Ook al ben je getrouwd en heb je kinderen dan ben je nog altijd wel jezelf als persoon, je bent niet het persoonlijk bezit van je vrouw of kinderen.
Dat ie ziek was..dat bedoel ik, dat kan hij toch niks aan doenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:58 schreef Stefan het volgende:
Allemaal prima maar kom niet aan met opmerkingen als dat die arme antonie er ook niks aan kon doen.
Nee, maar hij laat wel zijn vrouw zijn dode lichaam vinden met een briefje op het aanrecht.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Ook al ben je getrouwd en heb je kinderen dan ben je nog altijd wel jezelf als persoon, je bent niet het persoonlijk bezit van je vrouw of kinderen.
Dan nog, lang niet iedereen met een depressie wil zelfmoord plegen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Helaas kunnen veel mensen niet voorstellen hoe erg depressie kan zijn. Dat kunnen ze alleen voelen als ze het zelf zijn. Niet dat ik ze het gun, maar eigenlijk zouden ze het 5 minuten moeten voelen...
Ja, dat is dan idd weer wat minderquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:02 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, maar hij laat wel zijn vrouw zijn dode lichaam vinden met een briefje op het aanrecht.
Dat hangt af van de ernst. De ene depressie is de andere niet. Dat kan zo erg worden dat iemand geen keus meer heeft om verder te gaan. Zeg maar een soort point of no return.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan nog, lang niet iedereen met een depressie wil zelfmoord plegen.
Hoe cru het ook klinkt, op het moment dat iemand bij wie de dreiging al lange tijd aanwezig was uiteindelijk ook daadwerkelijk zelfmoord pleegt kan dat bijna een opluchting zijn. Het zwaard van Damocles is verdwenen en dat geeft rust....quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:01 schreef Purdey het volgende:
Net bij Boulevard nog even het filmpje terug zitten kijken, en het viel me op hoe sterk Isa overkomt. Geen grote zwarte zonnebril, maar heel relaxed. Sterke moeder/vrouw. Misschien dat ze er snel 'vrede' mee heeft weten te krijgen, omdat de familie hier toch wel een keer bang voor was. Ik vind het heel knap in elk geval. Best een soort Rock 'n Roll begrafenis, toch mooi om te zien dat het zo ook kan.
Maar dat is nog steeds niet ongeneeslijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Iemand is dan eigenlijk al zo ver weg dat ie dood is....
Sowieso word er op begravenissen veel gelachen. Je moet zo nu en dan relativeren.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hoe cru het ook klinkt, op het moment dat iemand bij wie de dreiging al lange tijd aanwezig was uiteindelijk ook daadwerkelijk zelfmoord pleegt kan dat bijna een opluchting zijn. Het zwaard van Damocles is verdwenen en dat geeft rust....
Iemand is in die toestand niet meer in staat om dat in te zien...Nog los van de vraag of iedere depressie wel te genezen is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar dat is nog steeds niet ongeneeslijk.
Klopt, maar ook niet iedere depressie is hetzelfde...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan nog, lang niet iedereen met een depressie wil zelfmoord plegen.
Maar stel je voor dat er dan iemand is die je toch overhaalt (hoe moeilijk dat dan ook is) om alle schepen achter je te verbranden en gewoon met een schone lei te beginnen. Dood willen is wel erg extreem. Er zijn zoveel dingen die je nog kunt gaan proberen/doen/meemaken als je het aan zou durven om gewoon de dingen opnieuw te benaderen. Ik vind het gewoon zo jammer. Ga dan scheiden, geef het leven zoals je het had op en probeer (met hulp) het over een andere boeg te gooien. Ik begrijp dat zoiets met een depressie niet gemakkelijk is maar met de juiste mensen om je heen moet dat toch wel te doen zijn. Dat zal dus ook een factor zijn geweest die ontbrak.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iemand is in die toestand niet meer in staat om dat in te zien...Nog los van de vraag of iedere depressie wel te genezen is.
Ja als ze voelen hoe het is reageren ze wel anders.Dat is een ding wat zeker isquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:04 schreef EchtGaaf het volgende:
@Eleentje86,
Helaas kunnen veel mensen niet voorstellen hoe erg depressie kan zijn. Dat kunnen ze alleen voelen als ze het zelf zijn. Niet dat ik ze het gun, maar eigenlijk zouden ze het 5 minuten moeten voelen...
Tja.
Ja, dat is wel heel afschuwelijk. Ik weet het niet, maar misschien gaan mensen met serieuze zelfmoordplannen hun omgeving (vrouw / ouders / vrienden / psychiater etc) wel zien als de vijand, want zij proberen die zelfmoord af te wenden. Ik stel me zo voor dat het net zoiets is als mensen die steeds zeuren dat je moet stoppen met roken - jahaaaa, wéét ik, maar uiteindelijk luister je toch niet naar die goede raad, want de drang (om te roken) is te sterk. De drang om zelfmoord te plegen is niet vergelijkbaar, maar die zal wel héél sterk zijn, het is namelijk ook héél eng. En Kamerling zal zelf ook wel geweten hebben dat dit geen sjieke oplossing was. Maar ja, in zijn wanhoop...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:02 schreef Stefan het volgende:
Nee, maar hij laat wel zijn vrouw zijn dode lichaam vinden met een briefje op het aanrecht.
Idd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:01 schreef Purdey het volgende:
Net bij Boulevard nog even het filmpje terug zitten kijken, en het viel me op hoe sterk Isa overkomt. Geen grote zwarte zonnebril, maar heel relaxed. Sterke moeder/vrouw. Misschien dat ze er snel 'vrede' mee heeft weten te krijgen, omdat de familie hier toch wel een keer bang voor was. Ik vind het heel knap in elk geval. Best een soort Rock 'n Roll begrafenis, toch mooi om te zien dat het zo ook kan.
Een depressie is niet te genezen maar je kunt er wel mee (leren) leven.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iemand is in die toestand niet meer in staat om dat in te zien...Nog los van de vraag of iedere depressie wel te genezen is.
zijn zus anders ook (viel me nog meer op)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:30 schreef SEMTEX het volgende:
Die broer van Antonie.. wat lijkt die er beangstigend veel op... een moment dacht ik dat hij er zelf liep....
Nee dat kan niet altijd.. bepaalde psychische aandoeningen die veelal gepaard gaan met een hele extreme zware depressie is niet geneeslijk, omdat de oorzaak niet geneeslijk is. En doordat het niet te genezen is, en niet altijd een mogelijkheid is om het te veraangenamen is het niet altijd iets waarmee je kunt leven.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een depressie is niet te genezen maar je kunt er wel mee (leren) leven.
Veel mensen krijgen een enorme klap als iemand overlijdt en omdat die klap zorgt voor verdoving, kan men misschien nog wel lachen, maar zelf niet eens goed beseffen, waarom precies.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sowieso word er op begravenissen veel gelachen. Je moet zo nu en dan relativeren.
Bij de crematie van dochtertjes vader, had zij gewoon de vrije hand in hoe ze zou handelen.Nu is het wellicht dat mensen dta logischer vinden want het was haar vader.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:58 schreef ZheDeviLL het volgende:
[..]
Veel mensen krijgen een enorme klap als iemand overlijdt en omdat die klap zorgt voor verdoving, kan men misschien nog wel lachen, maar zelf niet eens goed beseffen, waarom precies.
Jij zou eens voor een week moeten voelen wat een heel erg depressief iemand voelt!!!!!Je weet het allemaal goed te vertellen maar er klopt geen klote van wat jij zegt.Ben je zelf weleens zo ver weg geweest???Nee?!Hou dan je bijdehante praatjes voor je.Jij praat alsof iemand die zo ernstig ziek is alleen maar last heeft van zweetvoeten.Als de depressie zich blijft herhalen is dat echt heeel erg.Slopend is het!!!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een depressie is niet te genezen maar je kunt er wel mee (leren) leven.
Jaaa liesbeth lijkt iddd ook heel veel op antonie.Heb ik altijd al gevonden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:46 schreef lily het volgende:
[..]
zijn zus anders ook (viel me nog meer op)
Mike Boddé heeft ook last van depressies. Tot nu toe heeft hij er mee leren leven.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:04 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Jij zou eens voor een week moeten voelen wat een heel erg depressief iemand voelt!!!!!Je weet het allemaal goed te vertellen maar er klopt geen klote van wat jij zegt.Ben je zelf weleens zo ver weg geweest???Nee?!Hou dan je bijdehante praatjes voor je.Jij praat alsof iemand die zo ernstig ziek is alleen maar last heeft van zweetvoeten.Als de depressie zich blijft herhalen is dat echt heeel erg.Slopend is het!!!
Naief persoontje ben je
Ja ze lijkt er veel op.Maar de andere zus van Antonie ken ik niet. Nu heb ik zijn broer gezien op het filmpje.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:06 schreef Eleentje86 het volgende:
Jaaa liesbeth lijkt iddd ook heel veel op antonie.Heb ik altijd al gevonden.
Depressies zijn er in alle vormen.Milde en hele ernstige.En alles wat daar tussen in zit natuurlijkquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:10 schreef hexje het volgende:
[..]
Mike Boddé heeft ook last van depressies. Tot nu toe heeft hij er mee leren leven.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:04 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Jij zou eens voor een week moeten voelen wat een heel erg depressief iemand voelt!!!!!Je weet het allemaal goed te vertellen maar er klopt geen klote van wat jij zegt.Ben je zelf weleens zo ver weg geweest???Nee?!Hou dan je bijdehante praatjes voor je.Jij praat alsof iemand die zo ernstig ziek is alleen maar last heeft van zweetvoeten.Als de depressie zich blijft herhalen is dat echt heeel erg.Slopend is het!!!
Naief persoontje ben je
Pilletjes heb ik niet nodig.Bij de een is de ziekte erger dan bij de ander.Maar hoe mensen het je ook aan je verstand willen brengen...Jij moet het zelf meemaken.Dan ben ik benieuwd of je nog steeds zo denkt.Je weet geneens hoe het precies is gegaan.Ik ook niet.Dus daar kunnen wij niet over oordelen.(dan heb ik het over dat isa hem heeft gevonden)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Neem even een pilletje om te kalmeren.
Manisch despressieve mensen kunnen met de juiste begeleiding en medicatie prima 80 worden. Antonie werd 44 en koos voor zelfmoord en liet zijn vrouw hem vinden.
Bipolair is een ziekte maar geen ziekte waarbij je per se doodgaat.
Neehoor, Toen ik je Zag is een prachtig nummer en All Stars een prachtige film en Kamerling een sympahtieke man. Maar dat vergoeilijken van dat ie er niks aan kon doen enzo, ja, dat gaat me even te ver.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:23 schreef Eleentje86 het volgende:
Zit jij eigenlijk alleen maar in dit topic om hem af te kraken en het helemaal af te keuren wat hij heeft gedaan?Dan kan je beter een ander topic openen over zelfmoord.
Stakker
bij bi polair komen vaak ook andere psychische stoornissen.. psychoses.. schizophrenie.. sociopathie etc..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Neem even een pilletje om te kalmeren.
Manisch despressieve mensen kunnen met de juiste begeleiding en medicatie prima 80 worden. Antonie werd 44 en koos voor zelfmoord en liet zijn vrouw hem vinden.
Bipolair is een ziekte maar geen ziekte waarbij je per se doodgaat.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:12 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Depressies zijn er in alle vormen.Milde en hele ernstige.En alles wat daar tussen in zit natuurlijk
Hij leed dus aan ernstige depressies en heeft met hulp heeft hij ermee leren leven. Niet iedereen met een ernstige depressie stapt uit het leven.quote:De caberatier, onder andere bekend van de populaire Mike en Thomas Show, raakte vrienden kwijt, moest weer bij zijn ouders gaan wonen en dacht er zelfs over om 'er uit te stappen'. Tot hij van zijn psychiater antidepressiva kreeg voorgeschreven. Boddé: Ineens kwam dat heerlijke pilletje. Mijn derde psychiater zei tegen me: Jij bent chronisch depressief en dat gaan we systematisch aanpakken. We proberen eerst pilletje A en dan pilletje B, net zo lang tot het werkt.'
Goh dus je kan ook nog iets positiefs zeggen.Dat valt me dan weer mee.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Neehoor, Toen ik je Zag is een prachtig nummer en All Stars een prachtige film en Kamerling een sympahtieke man. Maar dat vergoeilijken van dat ie er niks aan kon doen enzo, ja, dat gaat me even te ver.
Ik heb helemaal niks tegen Kamerling. Ik heb wat tegen dat gezever dat het een arme knul is die er niks aan kon doen dat ie zo ziek was tot de dood er op moest volgen. Jullie weten helemaal niet of hij er wel alles aan gedaan heeft, de juiste medicatie, de juiste therapieen. Kamerling had een keuze. Ja, toen hij de pillen of het scheermesje pakte was het al te laat, maar daarvoor had ie ook keuzes. Zichzelf laten opnemen, andere therapieen zoeken, etc. Misschien heeft ie dat gedaan, maar misschien ook niet. Dus dat gezever van dat ie zelf slachtoffer was: nee, Isa en zijn kids zijn slachtoffer.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:39 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Goh dus je kan ook nog iets positiefs zeggen.Dat valt me dan weer mee.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks tegen Kamerling. Ik heb wat tegen dat gezever dat het een arme knul is die er niks aan kon doen dat ie zo ziek was tot de dood er op moest volgen. Jullie weten helemaal niet of hij er wel alles aan gedaan heeft, de juiste medicatie, de juiste therapieen. Kamerling had een keuze. Ja, toen hij de pillen of het scheermesje pakte was het al te laat, maar daarvoor had ie ook keuzes. Zichzelf laten opnemen, andere therapieen zoeken, etc. Misschien heeft ie dat gedaan, maar misschien ook niet. Dus dat gezever van dat ie zelf slachtoffer was: nee, Isa en zijn kids zijn slachtoffer.
Rare figuren...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Arnie in z'n ondergoed op de begrafenis
Nee, dat is vriendschap.quote:
Ik dacht die boxershort. Ja, die zonnebrillen waren wel wat Hollywood.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Om zo over straat te lopen met die achterlijke zonnebrillen. Ze zijn gewoon vervreemd...
Ze zijn vast on-Nederlands hip ofzo. Deze mensen hebben het gemaakt in Hollywood, en dat zullen we weten ook.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Om zo over straat te lopen met die achterlijke zonnebrillen. Ze zijn gewoon vervreemd...
Ja ook, maar ik vind het gênant om in boxershort zo over straat te lopen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik dacht die boxershort. Ja, die zonnebrillen waren wel wat Hollywood.
Tja. Je wordt dan vanzelf raar.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze zijn vast on-Nederlands hip ofzo. Deze mensen hebben het gemaakt in Hollywood, en dat zullen we weten ook.
Dat is wel weer origineel.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja ook, maar ik vind het gênant om in boxershort zo over straat te lopen.
Arnie kon het ook vandaag niet laten weer te trachten de 'show' te stelen.. Op een belachelijke manier.quote:
En daar was ie weer...quote:
Ok en wat wil je zeggen met deze scheve vergelijking?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 02:20 schreef vronie het volgende:
Hier heb ik respect voor.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Deze mensen zijn ook door een hel gegaan.
Maar je weet niet wat er in een brein omgaat,om zelfmoord te plegen.
Ik denk dat Antonie's daad alles behalve egoistisch was. Ik denk dat hij van mening was dat zijn vrouw en kinderen alleen maar onder zijn aanwezigheid en zijn depressieve buien te lijden hadden en dat hij ook om die reden eruit is gestapt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 02:55 schreef Lagrinta het volgende:
Proberende me zoveel mogelijk in te leven in personen met depressies. In dit geval van Antonie - een zeer sympathieke BN"er overigens - kan ik me voorstellen dat je het leven niet meer ziet zitten, hoe mooi je gezin/vrouw/omgeving ook is. Daar heb ik geen moeite mee.
Dat je dan ook daadwerkelijk zelfmoord pleegt heb ik meer moeite mee. Niet zozeer dat je het wil doen - hoewel dat een wereld van verschil is met zelfmoord overwegen - maar wel dat je niet begrijpt dat je er dus toe in staat bent en je het met alle mogelijkheden wil voorkomen.
Er wordt hier en daar gesteld dat je geen vrije wil meer hebt als je zo zwaar depressief bent. Vind ik ver gaan, maar ik ben geen kenner dus het zou zo kunnen zijn. Geen vrije wil, maar je verstand blijf je wel hebben. Een verstand dat misschien zegt dat je beter weg kan zijn dan in leven blijven. Maar je weet dondersgoed dat je depressief bent en dat jouw kijk verschilt van die van gezonde mensen.
Dan zou je misschien wel moeten zeggen dat je je laat opnemen. Klinkt heel drastisch en dat is het ook, maar zulke patiënten kunnen dus kennelijk goed mooi weer spelen - zoals Antonie - en een week later out of the blue er een eind aan willen maken.
De patiënt ziet dit gevaar waarschijnlijk niet zo goed, maar een depressief persoon die ook nog eens labiel is moet toch wel beseffen dat ie een gevaar voor zichzelf is.
Maar als je echt zo ver heen bent maakt niets je nog uit. Maar waarom niet eerst kijken of een ander leven je zal bevallen. Dan bedoel ik dus een drastisch ander leven. Weg van je kinderen/vrouw.
Hij had het al meer dan 10 jaar geloof ik. Dus dan ga je zo langzamerhand toch eens denken dat het wél ongeneeslijk is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar dat is nog steeds niet ongeneeslijk.
Ja, laten we het ook vooral niet zien als een eerbetoon en laten we het uitleggen dat Reinout de show wilde stelen daar.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:12 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Arnie kon het ook vandaag niet laten weer te trachten de 'show' te stelen.. Op een belachelijke manier.
Overdrijf eens niet zo.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:04 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Naief persoontje ben je
Dat is een punt dat ik moeilijk te begrijpen vind, om in een andere situatie te geraken heb je een hoop opties waarvan zelfmoord dan toch wel de minste is. Met de juiste hulp kun je je leven ook compleet over een andere boeg gooien.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 03:46 schreef Zehra het volgende:
[..]
Ik denk dat Antonie's daad alles behalve egoistisch was. Ik denk dat hij van mening was dat zijn vrouw en kinderen alleen maar onder zijn aanwezigheid en zijn depressieve buien te lijden hadden en dat hij ook om die reden eruit is gestapt.
Dat was toch die ene? Je weet wel, Antonie, die in de Kamerhingquote:Over een week heeft niemand het meer over Antonie.
En hier stond de uitleg al van het hoe en waarom van die outfit.... niets "show stelen" dus.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 00:12 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Arnie kon het ook vandaag niet laten weer te trachten de 'show' te stelen.. Op een belachelijke manier.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat is een verdomd mooi eerbetoon van Oerlemans...
In de begintijd van GTST gingen Antonie en Reinout de galapremieres wel vaker zo af, beiden in onberispelijke billentikker, maar dan zo'n hawai-korte broek eronder... /oma verteld
Stel: Kamerling was overleden aan een overdosis. Beetje Hollywood-style, gebeurt zo vaak - maar in feite is dat niet anders dan een zelfmoord. Spelen met je leven. Achter een overdosis zal niet altijd een bewust zelfmoordverlangen zitten, maar vaak ook wel. Volgens mij kun je er niet vanuit gaan dat mensen met een doodsverlangen nog helder kunnen denken. Die zijn al heel ver heen en zien de werkelijkheid allang niet meer zoals-ie is. Dus een nieuw leven beginnen, een goed gesprek met de psychiater - dat zijn gepasseerde stations.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 02:55 schreef Lagrinta het volgende:
Proberende me zoveel mogelijk in te leven in personen met depressies. In dit geval van Antonie - een zeer sympathieke BN"er overigens - kan ik me voorstellen dat je het leven niet meer ziet zitten, hoe mooi je gezin/vrouw/omgeving ook is. Daar heb ik geen moeite mee.
Dat je dan ook daadwerkelijk zelfmoord pleegt heb ik meer moeite mee. Niet zozeer dat je het wil doen - hoewel dat een wereld van verschil is met zelfmoord overwegen - maar wel dat je niet begrijpt dat je er dus toe in staat bent en je het met alle mogelijkheden wil voorkomen.
Er wordt hier en daar gesteld dat je geen vrije wil meer hebt als je zo zwaar depressief bent. Vind ik ver gaan, maar ik ben geen kenner dus het zou zo kunnen zijn. Geen vrije wil, maar je verstand blijf je wel hebben. Een verstand dat misschien zegt dat je beter weg kan zijn dan in leven blijven. Maar je weet dondersgoed dat je depressief bent en dat jouw kijk verschilt van die van gezonde mensen.
Dan zou je misschien wel moeten zeggen dat je je laat opnemen. Klinkt heel drastisch en dat is het ook, maar zulke patiënten kunnen dus kennelijk goed mooi weer spelen - zoals Antonie - en een week later out of the blue er een eind aan willen maken.
De patiënt ziet dit gevaar waarschijnlijk niet zo goed, maar een depressief persoon die ook nog eens labiel is moet toch wel beseffen dat ie een gevaar voor zichzelf is.
Maar als je echt zo ver heen bent maakt niets je nog uit. Maar waarom niet eerst kijken of een ander leven je zal bevallen. Dan bedoel ik dus een drastisch ander leven. Weg van je kinderen/vrouw.
Daar krijg ik nou bijna kippevel van, geen idee waaromquote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:05 schreef roos85 het volgende:
Antonie is zijn zelfgekozen dood vermoedelijk kalm ingegaan. Diezelfde ochtend heeft hij zelfs eerst nog gegolfd…
Medicatie werkt niet bij iedereen. En het duurt soms jaren tot je het juiste medicijn hebt. Wisselen van medicijnen geeft soms versterking van de depressie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:34 schreef hexje het volgende:
[..]
[..]
Hij leed dus aan ernstige depressies en heeft met hulp heeft hij ermee leren leven. Niet iedereen met een ernstige depressie stapt uit het leven.
Het is geen oordeel over Antonie maar sommige hier doen alsof er echt geen andere opties zijn dan uit het leven stappen.
Dat jij je zo druk maakt over waar anderen aandacht aan besteden...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:36 schreef _The_General_ het volgende:
Kunnen we weer terug naar de echt belangrijke zaken?
Jezus wat een aandacht voor iemand die zelf zijn dood gekozen heeft en daarnaast al jaren in de vergetelheid was...
Zullen we Fok dan maar sluiten?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:36 schreef _The_General_ het volgende:
Dát dus...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:03 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Bij de crematie van dochtertjes vader, had zij gewoon de vrije hand in hoe ze zou handelen.Nu is het wellicht dat mensen dta logischer vinden want het was haar vader.
Maar bij mijn oma waren alle achterklein kinderen erbij en die hadden ook vrij spel.
Mijn ervaring dat een begrafenis vaak zo is zoals die persoon dat zou hebben gewild.
Ik heb iemand gezien die zich verhangen heeft, in een open kist. Wel werd het even aangegeven, sommige mensen stapten toen ook uit de rij omdat ze bang waren wat ze te zien kregen..quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:19 schreef Leandra het volgende:
Als hij in een open kist lag dan vermoed ik dat hij zich niet verhangen heeft.... dat geeft over het algemeen een dusdanig naar uiterlijk dat de kist niet open is
Dit is belangrijk. Vergeet niet dat zo'n 1500 Nederlands dit jaarlijks overkomt. Met zo'n BN-er wordt eea bespreekbaar gemaakt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:36 schreef _The_General_ het volgende:
Jezus wat een aandacht voor iemand die zelf zijn dood gekozen heeft en daarnaast al jaren in de vergetelheid was...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |