Als er nou iemand juist wel wat aan kon doen was hij het wel......quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Merlijn wordt volgende week 12 jaar en Vlinder is 5 jaarVind ook zielig maar Antonie kan er niks aan doen.
Ik moet je zeggen dat ik eerst ook kwaad werd toen ik het bericht hoorde. Maar we moeten niet vergeten hoe ziek iemand is om tot zo'n daad te komen. Dat kunnen wij ons niet voorstellen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als er nou iemand juist wel wat aan kon doen was hij het wel......
Dat weet jij helemaal niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar voor die kindjes vind ik het allerergste. Die kunnen er helemaal niks aan doen.
Juistquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik moet je zeggen dat ik eerst ook kwaad werd toen ik het bericht hoorde. Maar we moeten niet vergeten hoe ziek iemand is om tot zo'n daad te komen. Dat kunnen wij ons niet voorstellen.
We moeten voorzichtig zijn met oordelen.
Hahahahah ik dacht precies hetzelfdequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:41 schreef static het volgende:
Goedemorgen Vosss. Hoe koud was het onder je steen?
We hoeven helemaal niet voorzichtig te zijn. Dit is een discussieforum. De een vind Antonie zielig die er niks aan kon doen, de ander vind m een egoistische klootzak.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
We moeten voorzichtig zijn met oordelen.
Daar geloof ik niks van hoor. Prachtkinderen, die je zo zou willen hebbenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet.
Misschien dreven ze hem tot wanhoop, weet jij veel
Neehoor, dat is omdat mensen willen meeleven. Is heel normaal. Heet emphatie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:12 schreef DroogDok het volgende:
Nogal lijkenpikkerij dat daar weer een camera op af moet.
Jawel Stefan.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:48 schreef Stefan het volgende:
We hoeven helemaal niet voorzichtig te zijn. Dit is een discussieforum. De een vind Antonie zielig die er niks aan kon doen, de ander vind m een egoistische klootzak.
Antonies zelfmoord goedpraten met hij kon er niks aan doen vind ik echt gelul. Hij was ziek en nee we kunnen ons niet voorstellen hoe ziek maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die net zo ziek zijn en wel blijven leven.
Ik begrijp best dat mensen het niet kunnen of zelfs willen begrijpen. Maar dat is vanuit het perspectief van gezond denken mensen. Die een gezonde serotonine huishouding hebben.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
We hoeven helemaal niet voorzichtig te zijn. Dit is een discussieforum. De een vind Antonie zielig die er niks aan kon doen, de ander vind m een egoistische klootzak.
Antonies zelfmoord goedpraten met hij kon er niks aan doen vind ik echt gelul. Hij was ziek en nee we kunnen ons niet voorstellen hoe ziek maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die net zo ziek zijn en wel blijven leven.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat mensen het niet kunnen of zelfs willen begrijpen. Maar dat is vanuit het perspectief van gezond denken mensen. Die een gezonde serotonine huishouding hebben.
Bij mensen die een (zware) depressie hebben, hebben een enorm tekort aan serotonine. De vrije wil is dan als zodanig aangetast.
Ga gerust vanuit dat iemand die zwaar depressief is, alles zwart is.
We moeten ook niet vergeten dat sommige mensen meer aanleg hebben voor depressie dan anderen. (biochemisch) De ene is weerbaarder dan de ander. Geen mens is hetzelfde. Dat de ene het uiteindelijk wel redt en wil niet zeggen dat anders wel uit de depressie kan komen.
Heel mooi gezegd![]()
Ik ga geen moeite meer doen om het iemand proberen uit te leggen.Sommige mensen willen of kunnen het blijkbaar niet snappen hoe zoiets gaat.Hoe het is als je echt zo ziek bent.
Allemaal prima maar kom niet aan met opmerkingen als dat die arme antonie er ook niks aan kon doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat mensen het niet kunnen of zelfs willen begrijpen. Maar dat is vanuit het perspectief van gezond denken mensen. Die een gezonde serotonine huishouding hebben.
Bij mensen die een (zware) depressie hebben, hebben een enorm tekort aan serotonine. De vrije wil is dan als zodanig aangetast.
Ga gerust vanuit dat iemand die zwaar depressief is, alles zwart is.
We moeten ook niet vergeten dat sommige mensen meer aanleg hebben voor depressie dan anderen. (biochemisch) De ene is weerbaarder dan de ander. Geen mens is hetzelfde. Dat de ene het uiteindelijk wel redt en wil niet zeggen dat anders wel uit de depressie kan komen.
Ook al ben je getrouwd en heb je kinderen dan ben je nog altijd wel jezelf als persoon, je bent niet het persoonlijk bezit van je vrouw of kinderen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar voor die kindjes vind ik het allerergste. Die kunnen er helemaal niks aan doen.
Waarom zou hij er niks aan kunnen doen? Dat weten we toch niet?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Allemaal prima maar kom niet aan met opmerkingen als dat die arme antonie er ook niks aan kon doen.
Eens.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Ook al ben je getrouwd en heb je kinderen dan ben je nog altijd wel jezelf als persoon, je bent niet het persoonlijk bezit van je vrouw of kinderen.
Dat ie ziek was..dat bedoel ik, dat kan hij toch niks aan doenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:58 schreef Stefan het volgende:
Allemaal prima maar kom niet aan met opmerkingen als dat die arme antonie er ook niks aan kon doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |