Als er nou iemand juist wel wat aan kon doen was hij het wel......quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Merlijn wordt volgende week 12 jaar en Vlinder is 5 jaarVind ook zielig maar Antonie kan er niks aan doen.
Ik moet je zeggen dat ik eerst ook kwaad werd toen ik het bericht hoorde. Maar we moeten niet vergeten hoe ziek iemand is om tot zo'n daad te komen. Dat kunnen wij ons niet voorstellen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als er nou iemand juist wel wat aan kon doen was hij het wel......
Dat weet jij helemaal niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar voor die kindjes vind ik het allerergste. Die kunnen er helemaal niks aan doen.
Juistquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik moet je zeggen dat ik eerst ook kwaad werd toen ik het bericht hoorde. Maar we moeten niet vergeten hoe ziek iemand is om tot zo'n daad te komen. Dat kunnen wij ons niet voorstellen.
We moeten voorzichtig zijn met oordelen.
Hahahahah ik dacht precies hetzelfdequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:41 schreef static het volgende:
Goedemorgen Vosss. Hoe koud was het onder je steen?
We hoeven helemaal niet voorzichtig te zijn. Dit is een discussieforum. De een vind Antonie zielig die er niks aan kon doen, de ander vind m een egoistische klootzak.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
We moeten voorzichtig zijn met oordelen.
Daar geloof ik niks van hoor. Prachtkinderen, die je zo zou willen hebbenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet.
Misschien dreven ze hem tot wanhoop, weet jij veel
Neehoor, dat is omdat mensen willen meeleven. Is heel normaal. Heet emphatie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:12 schreef DroogDok het volgende:
Nogal lijkenpikkerij dat daar weer een camera op af moet.
Jawel Stefan.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:48 schreef Stefan het volgende:
We hoeven helemaal niet voorzichtig te zijn. Dit is een discussieforum. De een vind Antonie zielig die er niks aan kon doen, de ander vind m een egoistische klootzak.
Antonies zelfmoord goedpraten met hij kon er niks aan doen vind ik echt gelul. Hij was ziek en nee we kunnen ons niet voorstellen hoe ziek maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die net zo ziek zijn en wel blijven leven.
Ik begrijp best dat mensen het niet kunnen of zelfs willen begrijpen. Maar dat is vanuit het perspectief van gezond denken mensen. Die een gezonde serotonine huishouding hebben.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
We hoeven helemaal niet voorzichtig te zijn. Dit is een discussieforum. De een vind Antonie zielig die er niks aan kon doen, de ander vind m een egoistische klootzak.
Antonies zelfmoord goedpraten met hij kon er niks aan doen vind ik echt gelul. Hij was ziek en nee we kunnen ons niet voorstellen hoe ziek maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die net zo ziek zijn en wel blijven leven.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat mensen het niet kunnen of zelfs willen begrijpen. Maar dat is vanuit het perspectief van gezond denken mensen. Die een gezonde serotonine huishouding hebben.
Bij mensen die een (zware) depressie hebben, hebben een enorm tekort aan serotonine. De vrije wil is dan als zodanig aangetast.
Ga gerust vanuit dat iemand die zwaar depressief is, alles zwart is.
We moeten ook niet vergeten dat sommige mensen meer aanleg hebben voor depressie dan anderen. (biochemisch) De ene is weerbaarder dan de ander. Geen mens is hetzelfde. Dat de ene het uiteindelijk wel redt en wil niet zeggen dat anders wel uit de depressie kan komen.
Heel mooi gezegd![]()
Ik ga geen moeite meer doen om het iemand proberen uit te leggen.Sommige mensen willen of kunnen het blijkbaar niet snappen hoe zoiets gaat.Hoe het is als je echt zo ziek bent.
Allemaal prima maar kom niet aan met opmerkingen als dat die arme antonie er ook niks aan kon doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat mensen het niet kunnen of zelfs willen begrijpen. Maar dat is vanuit het perspectief van gezond denken mensen. Die een gezonde serotonine huishouding hebben.
Bij mensen die een (zware) depressie hebben, hebben een enorm tekort aan serotonine. De vrije wil is dan als zodanig aangetast.
Ga gerust vanuit dat iemand die zwaar depressief is, alles zwart is.
We moeten ook niet vergeten dat sommige mensen meer aanleg hebben voor depressie dan anderen. (biochemisch) De ene is weerbaarder dan de ander. Geen mens is hetzelfde. Dat de ene het uiteindelijk wel redt en wil niet zeggen dat anders wel uit de depressie kan komen.
Ook al ben je getrouwd en heb je kinderen dan ben je nog altijd wel jezelf als persoon, je bent niet het persoonlijk bezit van je vrouw of kinderen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar voor die kindjes vind ik het allerergste. Die kunnen er helemaal niks aan doen.
Waarom zou hij er niks aan kunnen doen? Dat weten we toch niet?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Allemaal prima maar kom niet aan met opmerkingen als dat die arme antonie er ook niks aan kon doen.
Eens.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Ook al ben je getrouwd en heb je kinderen dan ben je nog altijd wel jezelf als persoon, je bent niet het persoonlijk bezit van je vrouw of kinderen.
Dat ie ziek was..dat bedoel ik, dat kan hij toch niks aan doenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:58 schreef Stefan het volgende:
Allemaal prima maar kom niet aan met opmerkingen als dat die arme antonie er ook niks aan kon doen.
Nee, maar hij laat wel zijn vrouw zijn dode lichaam vinden met een briefje op het aanrecht.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Ook al ben je getrouwd en heb je kinderen dan ben je nog altijd wel jezelf als persoon, je bent niet het persoonlijk bezit van je vrouw of kinderen.
Dan nog, lang niet iedereen met een depressie wil zelfmoord plegen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Helaas kunnen veel mensen niet voorstellen hoe erg depressie kan zijn. Dat kunnen ze alleen voelen als ze het zelf zijn. Niet dat ik ze het gun, maar eigenlijk zouden ze het 5 minuten moeten voelen...
Ja, dat is dan idd weer wat minderquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:02 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, maar hij laat wel zijn vrouw zijn dode lichaam vinden met een briefje op het aanrecht.
Dat hangt af van de ernst. De ene depressie is de andere niet. Dat kan zo erg worden dat iemand geen keus meer heeft om verder te gaan. Zeg maar een soort point of no return.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan nog, lang niet iedereen met een depressie wil zelfmoord plegen.
Hoe cru het ook klinkt, op het moment dat iemand bij wie de dreiging al lange tijd aanwezig was uiteindelijk ook daadwerkelijk zelfmoord pleegt kan dat bijna een opluchting zijn. Het zwaard van Damocles is verdwenen en dat geeft rust....quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:01 schreef Purdey het volgende:
Net bij Boulevard nog even het filmpje terug zitten kijken, en het viel me op hoe sterk Isa overkomt. Geen grote zwarte zonnebril, maar heel relaxed. Sterke moeder/vrouw. Misschien dat ze er snel 'vrede' mee heeft weten te krijgen, omdat de familie hier toch wel een keer bang voor was. Ik vind het heel knap in elk geval. Best een soort Rock 'n Roll begrafenis, toch mooi om te zien dat het zo ook kan.
Maar dat is nog steeds niet ongeneeslijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Iemand is dan eigenlijk al zo ver weg dat ie dood is....
Sowieso word er op begravenissen veel gelachen. Je moet zo nu en dan relativeren.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hoe cru het ook klinkt, op het moment dat iemand bij wie de dreiging al lange tijd aanwezig was uiteindelijk ook daadwerkelijk zelfmoord pleegt kan dat bijna een opluchting zijn. Het zwaard van Damocles is verdwenen en dat geeft rust....
Iemand is in die toestand niet meer in staat om dat in te zien...Nog los van de vraag of iedere depressie wel te genezen is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar dat is nog steeds niet ongeneeslijk.
Klopt, maar ook niet iedere depressie is hetzelfde...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan nog, lang niet iedereen met een depressie wil zelfmoord plegen.
Maar stel je voor dat er dan iemand is die je toch overhaalt (hoe moeilijk dat dan ook is) om alle schepen achter je te verbranden en gewoon met een schone lei te beginnen. Dood willen is wel erg extreem. Er zijn zoveel dingen die je nog kunt gaan proberen/doen/meemaken als je het aan zou durven om gewoon de dingen opnieuw te benaderen. Ik vind het gewoon zo jammer. Ga dan scheiden, geef het leven zoals je het had op en probeer (met hulp) het over een andere boeg te gooien. Ik begrijp dat zoiets met een depressie niet gemakkelijk is maar met de juiste mensen om je heen moet dat toch wel te doen zijn. Dat zal dus ook een factor zijn geweest die ontbrak.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iemand is in die toestand niet meer in staat om dat in te zien...Nog los van de vraag of iedere depressie wel te genezen is.
Ja als ze voelen hoe het is reageren ze wel anders.Dat is een ding wat zeker isquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:04 schreef EchtGaaf het volgende:
@Eleentje86,
Helaas kunnen veel mensen niet voorstellen hoe erg depressie kan zijn. Dat kunnen ze alleen voelen als ze het zelf zijn. Niet dat ik ze het gun, maar eigenlijk zouden ze het 5 minuten moeten voelen...
Tja.
Ja, dat is wel heel afschuwelijk. Ik weet het niet, maar misschien gaan mensen met serieuze zelfmoordplannen hun omgeving (vrouw / ouders / vrienden / psychiater etc) wel zien als de vijand, want zij proberen die zelfmoord af te wenden. Ik stel me zo voor dat het net zoiets is als mensen die steeds zeuren dat je moet stoppen met roken - jahaaaa, wéét ik, maar uiteindelijk luister je toch niet naar die goede raad, want de drang (om te roken) is te sterk. De drang om zelfmoord te plegen is niet vergelijkbaar, maar die zal wel héél sterk zijn, het is namelijk ook héél eng. En Kamerling zal zelf ook wel geweten hebben dat dit geen sjieke oplossing was. Maar ja, in zijn wanhoop...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:02 schreef Stefan het volgende:
Nee, maar hij laat wel zijn vrouw zijn dode lichaam vinden met een briefje op het aanrecht.
Idd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:01 schreef Purdey het volgende:
Net bij Boulevard nog even het filmpje terug zitten kijken, en het viel me op hoe sterk Isa overkomt. Geen grote zwarte zonnebril, maar heel relaxed. Sterke moeder/vrouw. Misschien dat ze er snel 'vrede' mee heeft weten te krijgen, omdat de familie hier toch wel een keer bang voor was. Ik vind het heel knap in elk geval. Best een soort Rock 'n Roll begrafenis, toch mooi om te zien dat het zo ook kan.
Een depressie is niet te genezen maar je kunt er wel mee (leren) leven.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iemand is in die toestand niet meer in staat om dat in te zien...Nog los van de vraag of iedere depressie wel te genezen is.
zijn zus anders ook (viel me nog meer op)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:30 schreef SEMTEX het volgende:
Die broer van Antonie.. wat lijkt die er beangstigend veel op... een moment dacht ik dat hij er zelf liep....
Nee dat kan niet altijd.. bepaalde psychische aandoeningen die veelal gepaard gaan met een hele extreme zware depressie is niet geneeslijk, omdat de oorzaak niet geneeslijk is. En doordat het niet te genezen is, en niet altijd een mogelijkheid is om het te veraangenamen is het niet altijd iets waarmee je kunt leven.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een depressie is niet te genezen maar je kunt er wel mee (leren) leven.
Veel mensen krijgen een enorme klap als iemand overlijdt en omdat die klap zorgt voor verdoving, kan men misschien nog wel lachen, maar zelf niet eens goed beseffen, waarom precies.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sowieso word er op begravenissen veel gelachen. Je moet zo nu en dan relativeren.
Bij de crematie van dochtertjes vader, had zij gewoon de vrije hand in hoe ze zou handelen.Nu is het wellicht dat mensen dta logischer vinden want het was haar vader.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:58 schreef ZheDeviLL het volgende:
[..]
Veel mensen krijgen een enorme klap als iemand overlijdt en omdat die klap zorgt voor verdoving, kan men misschien nog wel lachen, maar zelf niet eens goed beseffen, waarom precies.
Jij zou eens voor een week moeten voelen wat een heel erg depressief iemand voelt!!!!!Je weet het allemaal goed te vertellen maar er klopt geen klote van wat jij zegt.Ben je zelf weleens zo ver weg geweest???Nee?!Hou dan je bijdehante praatjes voor je.Jij praat alsof iemand die zo ernstig ziek is alleen maar last heeft van zweetvoeten.Als de depressie zich blijft herhalen is dat echt heeel erg.Slopend is het!!!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een depressie is niet te genezen maar je kunt er wel mee (leren) leven.
Jaaa liesbeth lijkt iddd ook heel veel op antonie.Heb ik altijd al gevonden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:46 schreef lily het volgende:
[..]
zijn zus anders ook (viel me nog meer op)
Mike Boddé heeft ook last van depressies. Tot nu toe heeft hij er mee leren leven.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:04 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Jij zou eens voor een week moeten voelen wat een heel erg depressief iemand voelt!!!!!Je weet het allemaal goed te vertellen maar er klopt geen klote van wat jij zegt.Ben je zelf weleens zo ver weg geweest???Nee?!Hou dan je bijdehante praatjes voor je.Jij praat alsof iemand die zo ernstig ziek is alleen maar last heeft van zweetvoeten.Als de depressie zich blijft herhalen is dat echt heeel erg.Slopend is het!!!
Naief persoontje ben je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |