Graag gedaan!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:04 schreef tong80 het volgende:
Kan iemand er wil van maken i.p.v. wilt ?
[TTK Feedback] Vraag of zeg het de TTK-mods!
Alvast bedankt.
Ik zie ze vaak over het hoofd dus ik dacht vraag t eerst ff maar ik zal dr maar een maken dan , want ik heb boeken gekocht vandaagquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:47 schreef No-P het volgende:
Er is geen nieuwe nog. Kon hem iig ook niet vinden.
We hebben dit topic: Help hier users met hun taal #2 Volgens mij komk je daar een heel eind mee voor taalvragen en taalhulpquote:Op woensdag 24 november 2010 21:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Is er een topic voor kleine taalvragen? Vraagstukken die geen eigen topic waard zijn of discussie behoeven, maar waar je toch over twijfelt?
Dat komt inderdaad aardig in de buurt volgens mijquote:Op woensdag 24 november 2010 21:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
We hebben dit topic: Help hier users met hun taal #2 Volgens mij komk je daar een heel eind mee voor taalvragen en taalhulp.
Mij ook, maar ik ben in de minderheid geloof ikquote:
De meest recente triviatopic is deze: TTK Trivia #6quote:Op zondag 12 december 2010 20:07 schreef Viking84 het volgende:
Ahoy! Ooit hadden we een Literatuur-trivia-topic. Zou het een idee zijn om dat topic nieuw leven in te blazen?.
Ik zie bij voorkeur een ander dan DaMart deze suggestie behandelen, want hij verwijdert toch alleen maar postsquote:Op woensdag 22 december 2010 19:54 schreef Mainport het volgende:
Als mensen zouden vertellen wat ze van het boek vonden in plaats van alleen dom titels dumpen zou het misschien nog wat kunnen worden met dit topic - maar misschien ligt daar een taak voor de (in slaap gevallen) moderators.
Ik zie daar vaak genoeg meningen terugkomen over boeken die genoemd worden. En ik heb de indruk dat dat topic door veel mensen als inspiratiebron gebruikt wordt voor wat ze willen lezen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:46 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik zie bij voorkeur een ander dan DaMart deze suggestie behandelen, want hij verwijdert toch alleen maar posts
Hear hear!quote:Op zondag 2 januari 2011 13:18 schreef DaMart het volgende:
Die topic is veel te vermakelijk om nu te sluiten.
Het was altijd 'De topic', maar tegenwoordig mag zowel 'de topic' als 'het topic'. Dus zowel 'die topic' als 'dat topic' is correct Nederlandsquote:Op zondag 2 januari 2011 14:10 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hear hear!
Enne... die topic? Mag dat?Ik vind het er niet uitzien.
![]()
Ik was er al bang voor.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het was altijd 'De topic', maar tegenwoordig mag zowel 'de topic' als 'het topic'. Dus zowel 'die topic' als 'dat topic' is correct Nederlands.
Hij is aangepast.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:41 schreef MadMaster het volgende:
Kan iemand van dit topic ( Het grote Musical Topic Deel 4 ) hernoemen naar deel 4...?
Iets te snel op OK geramd na het aanmaken van een nieuw topic...
Kijk, dit is dus wat ik bedoel, ik lever een uitstekende suggestie aan die het topic werkelijk zou verrijken en misschien iets van dit forum zou maken, en dan krijg ik een beroerd antwoord met eenquote:Op vrijdag 24 december 2010 21:46 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik zie bij voorkeur een ander dan DaMart deze suggestie behandelen, want hij verwijdert toch alleen maar posts
Achter de schermen zijn we hier wel degelijk mee bezig. 'Wat lees je nu?' leent zich er naar zijn aard niet voor om van iedereen een uitgebreide mening te verlangen, dus daar gaan we niets aan veranderen. Die reeks is immers met name bedoeld voor mensen die even kort met anderen willen delen welk boek ze aan het lezen zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:15 schreef Mainport het volgende:
[..]
Kijk, dit is dus wat ik bedoel, ik lever een uitstekende suggestie aan die het topic werkelijk zou verrijken en misschien iets van dit forum zou maken, en dan krijg ik een beroerd antwoord met een [ afbeelding ] en gebeurt er dus niets.
Zo doen we dat hier: klaar voordat u wacht!quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:39 schreef Rewimo het volgende:
Wil iemand even de 50 in 51 veranderen? Originele taal- en spelfouten #51
O, dat was al héél snel!Ik had nog niet eens op plaatsen geklikt
Dat kan, en is bij dezen geregeld!quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:40 schreef PiRANiA het volgende:
25 mei: Towel Day - A tribute to Douglas Adams - part 2
Kan dat een reeks worden zodat de volgers naar een volgend topic worden meegenomen?
Ik heb er 'Diel ien' van gemaakt.quote:Op maandag 5 september 2011 21:15 schreef Ensaf het volgende:
Wurd fan de dei [Diel ien - Fryslân !]
Spelfout in de TT: 'Wurd fan de dei [Diel in - Fryslân !]'
Moet zijn 'Wurd fan de dei [Diel ien - Fryslân!]'
Of nog mooier, gewoon : 'Wurd fan de dei - Diel 1'
Als jij een topic wilt openen over schrijven in het algemeen, of bijvoorbeeld specifiek over korte verhalen schrijven, dan is dat geen enkel probleemquote:Op maandag 2 januari 2012 19:00 schreef winka het volgende:
Ik lees al een tijd met veel plezier mee in het topic Boek aan het schrijven. Nu ben ik zover nog niet maar ik ben wel druk met schrijven in het algemeen. Is het niet leuk om daar een centraal topic van te maken? Waarschijnlijk zijn er nog wel meer forummers die schrijven als hobby hebben maar niet echt met een boek bezig zijn?
In principe laten we iedereen vrij om daar een eigen topic voor te openen. In het verleden is wel eens geprobeerd om meerdere boekspeuracties in één topic te houden, maar dat bleek ook niet echt te werken, want toen dat topic een tijdje stil was, kwamen er weer als vanouds nieuwe topicsquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoi,
Ik vroeg me af, er is volgens mij geen 'Help ik zoek...' topic voor boeken/artikelen (meer). Misschien een optie om die te maken?
Hmm oké, mij bestquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
In principe laten we iedereen vrij om daar een eigen topic voor te openen. In het verleden is wel eens geprobeerd om meerdere boekspeuracties in één topic te houden, maar dat bleek ook niet echt te werken, want toen dat topic een tijdje stil was, kwamen er weer als vanouds nieuwe topics.
Wat fijn,quote:
Het topic is opgeschoond.quote:Op zondag 6 mei 2012 03:58 schreef ElizabethR het volgende:
Helaas zijn er nog pubertjes wakker op dit tijdstip en die verneuken een, uiteraard, serieus bedoeld topic over kunst Requiem voor Auschwitz
Mooie quotesquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:00 schreef Lutte het volgende:
Hoihoi, is er al een topic waar je mooie/aansprekende quotes uit bv boeken kunt plaatsen/bespreken? En zo nee, mag ik dan een kansje wagen?
Dat topic is inderdaad niet bedoeld voor taalvragen. Eigenlijk is daar geen apart topic voor. In 'originele taalfouten' ontstaat wel eens een inhoudelijke discussie en daar komt ook wel eens iemand voorbij met een specifieke vraag. Dus daar geef ik je nog meer kans dan in het LPT.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:23 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe zit dat hier? Als je gewoon een taalvraag wilt stellen, kun je dan in dit topic terecht?
TTKLPT - Het lekker gekke boekenleesclubje
Of is dat een elitair onderonsje tussen boekenlezers en zie ik ergens een topic over taalvragen over het hoofd?
Echt duidelijk is het niet, met titels als TTKLPT en een onduidelijke openingspost. Ik zal [i]dat] topic voortaan in elk geval mijden als de ziekte.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat topic is inderdaad niet bedoeld voor taalvragen. Eigenlijk is daar geen apart topic voor. In 'originele taalfouten' ontstaat wel eens een inhoudelijke discussie en daar komt ook wel eens iemand voorbij met een specifieke vraag. Dus daar geef ik je nog meer kans dan in het LPT.
Wat mij betreft open je een topic voor taalvragen!
Dat is de SC van TTKquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Echt duidelijk is het niet, met titels als TTKLPT en een onduidelijke openingspost. Ik zal [i]dat] topic voortaan in elk geval mijden als de ziekte.
quote:Een 'lopend topic' over taalvragen, makkelijk vindbaar in dit subforum, lijkt me zeker een goed idee. Een beetje zoiets als Help, ik zoek... #332 in MUZ, maar dan voor taalvragen.
Ik heb er in ieder geval geen bezwaren tegen, dus open er gerust eentjequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben dan wel geen mod, maar ik ben voor en ik denk niet dat de mods er enig bezwaar tegen zullen hebben.
Zoiets dacht ik al, dus dan zou ik verwachten dat men niet zo'n last heeft van een taalvraag. Sterker nog: ik zou zelfs verwachten dat men dat leuk vindt.quote:
Laat maar gaan, wat mij betreft. Ze hebben daar van mij geen last meer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:00 schreef Lienekien het volgende:
Is dat trouwens nog een punt voor de mods, dat een toevallige voorbijganger in het LPT zo wordt afgebekt?
Dat soort mensen wordt niet voor niets Taalnazi's of spellingsnazi's genoemd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:23 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe zit dat hier? Als je gewoon een taalvraag wilt stellen, kun je dan in dit topic terecht?
TTKLPT - Het lekker gekke boekenleesclubje
Of is dat een elitair onderonsje tussen boekenlezers en zie ik ergens een topic over taalvragen over het hoofd?
Die zitten niet in LPT en ook niet in TTK, eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat soort mensen wordt niet voor niets Taalnazi's of spellingsnazi's genoemd.
Er is geen reden om taalnazi met een hoofdletter te schrijven. Het is trouwens sowieso wel fascinerend dat iemand die regelmatig in TTK is te vinden zich toch zo negatief uitlaat over mensen die correct taalgebruik nastreven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat soort mensen wordt niet voor niets Taalnazi's of spellingsnazi's genoemd.
Inhoudelijke kicks zijn geen enkel probleemquote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:25 schreef Godtje het volgende:
Kan Grunberg gekickt worden?
Arnon Grunberg
Snap ik. Maar ik kan het niet. Te lang geleden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Inhoudelijke kicks zijn geen enkel probleem.
Thanks!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:38 schreef DaMart het volgende:
O, op die manier... voor mij zag hij het er gewoon uit als een open topic.
Maar het is geschopt nu.
Vanmiddag wilde je nog dat er geen enkele post van je in die reeks mocht staan. Dat gaat dus veel te ver. Het compromis om de (link naar de) naam weg te laten, wil ik even overleggen met mijn medemods, dus dat neem ik even mee naar achteren nu.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:35 schreef Argo het volgende:
[..]
Namen weg het lijkt me duidelijk er valt niets naar achter te nemen, je hebt zelf al aangegeven dat je er niets mee ging doen. Of niets kon doen omdat het niet val belang was.
Prima, ik zal geduldig wachten. Als er echter dan nog niets wordt gedaan, dan zal je weer van me horen. Als het er niet om gaat om mensen belachelijk te maken, dan heeft de naam geen meerwaarde. En zou die eigenlijk in eerste instantie niet erin hoeven. Dat dit al niet zo is vind ik vreemd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:39 schreef DaMart het volgende:
Discussie uit het origineletaalfoutentopic even hierheen gehaald:
[..]
Vanmiddag wilde je nog dat er geen enkele post van je in die reeks mocht staan. Dat gaat dus veel te ver. Het compromis om de (link naar de) naam weg te laten, wil ik even overleggen met mijn medemods, dus dat neem ik even mee naar achteren nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |