Hier ben ik het mee eens.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:18 schreef Skylark. het volgende:
Trek een broek aan en geef haar eens flink de wind van voren. Je bent verdomme een man. Laat die bitch je niet stangen en ga al helemaal niet op een forum vragen wat je moet doen, maar vertel haar maar eens goed de waarheid.
Kinderlijk gedrag bestrijden met kinderlijk gedrag, ik zou haar gewoon vragen wat ze wil bereiken en totaal haar vraag ontwijken en naar het echte probleem gaan zoeken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:29 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Bespreek het eens met haar en als ze het er niet mee eens is dan moet je gewoon precies hetzelfde terug doen.
Eens.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:31 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Kinderlijk gedrag bestrijden met kinderlijk gedrag, ik zou haar gewoon vragen wat ze wil bereiken en totaal haar vraag ontwijken en naar het echte probleem gaan zoeken.
jezus christus man, zo zou ik echt niet kunnen leven, als mij dat zou overkomen zou er direct een gevoel van woede door mijn lichaam heen gaan, ik zou niet meer vriendelijk kunnen zijn, haar dodelijk aanstaren en dan prive haar op der plaats zetten. en als ze vindt dat ze niks verkeerd doet dan de relatie uitmaken, want nogmaals, hoe kan je als man zo leven???quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:35 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat mij gewoon bijzonder dwars zit is dat ze me (miss onbewust) kleineert bij familie, vrienden en collega's. dus mij, op een negatieve manier, op dingen wijst waar een ander bij is. Ik voel me dan echt voor lul gezet en het komt bij een ander over alsof ik flink onder de duim ben.
En als je haar de deur uittrapt luister dan niet naar haar commentaar naar hoe je haar de deur uittrapt, want op die manier blijft ze je onderdrukken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:42 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
oh en als ze het niet mee eens is met wat jij voelt dan trap je 'r dezelfde dag nog de deur uit
Ik bewonder je gevoel voor assertiviteitquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:42 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
oh en als ze het niet mee eens is met wat jij voelt dan trap je 'r dezelfde dag nog de deur uit
alsof je dat ff makkelijk doet na een relatie van 4 jaar...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:42 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Dus als je haar vindt met drie negers in haar zou je het nog paar weken aanzien? Sjeez, ipv uitgaan zou ik op zoek gaan naar een ruggengraat.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:45 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
alsof je dat ff makkelijk doet na een relatie van 4 jaar...
nee maar als ze je niet serieus neemt dan zit er iets fundamenteels niet goed, maar laten we daar maar niet vanuit gaanquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:45 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Je bent veel te lief jij!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:45 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Kijk bij zo'n moment zou ik vanuit de gang brullen mens waar maak je je druk om!!!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:35 schreef Leonidas82 het volgende:
voorbeeld
vriend van mij komt een avondje langs..we zitten met z'n 3en wat te praten en te eten. Dan wordt het tijd om de kroeg in te gaan. Ik sta in de hal mijn jas aan te doen en vriendin wijst op onvolkomenheden zoals: je jas ziet er niet uit (knoop is stuk) kleed je eens wat warmer aan, dit kan niet, je hebt je nog steeds niet geschoren etc. Waar een goede vriend van mij bijstaat!! Dus die gaven het ook al aan van...je vriendin is wel bazig he, kleineert je waar ik bij ben.
alsof dat ook maar enigzins vergelijkbaar isquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:46 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dus als je haar vindt met drie negers in haar zou je het nog paar weken aanzien? Sjeez, ipv uitgaan zou ik op zoek gaan naar een ruggengraat.
Als jij daar als een watje blijft zitten en niets terugzegt komt het inderdaad over alsof je onder de duim zit. Maar goed, dat zit je ook, dus wat dat betreft zou het een correcte observatie zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:35 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat mij gewoon bijzonder dwars zit is dat ze me (miss onbewust) kleineert bij familie, vrienden en collega's. dus mij, op een negatieve manier, op dingen wijst waar een ander bij is. Ik voel me dan echt voor lul gezet en het komt bij een ander over alsof ik flink onder de duim ben.
291%quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:47 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
alsof dat ook maar enigzins vergelijkbaar is
dank jequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:44 schreef Lay-DC het volgende:
[..]
Ik bewonder je gevoel voor assertiviteit
Ik denk niet dat ze het op prijs stelt als je haar op haar vrije zondag lastig valt met een functioneringsgesprek.quote:
ja, als ze van een drukke werkdag thuiskomt..gelijk opdragen: pak jij even cola? (niet vragen)quote:
Herkenbaarquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:39 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
jezus christus man, zo zou ik echt niet kunnen leven, als mij dat zou overkomen zou er direct een gevoel van woede door mijn lichaam heen gaan, ik zou niet meer vriendelijk kunnen zijn, haar dodelijk aanstaren en dan prive haar op der plaats zetten. en als ze vindt dat ze niks verkeerd doet dan de relatie uitmaken, want nogmaals, hoe kan je als man zo leven???
waarom gelijk een slotje? DIt is toch een forum waar je naar steun en advies kunt vragen? Ik wil gewoon mijn hart luchten. Je hoeft niet te reageren hoor.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:52 schreef Pakspul het volgende:
Ik stel voor slotje er op totdat TS het heeft besproken en laat maar horen hoe het uit pakt.
Echte mannen huilen niet, echte mannen ondernemen actie.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:57 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
waarom gelijk een slotje? DIt is toch een forum waar je naar steun en advies kunt vragen? Ik wil gewoon mijn hart luchten. Je hoeft niet te reageren hoor.
Zeg tegen die prinses dat het verboden is om slaven te houden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:54 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
ja, als ze van een drukke werkdag thuiskomt..gelijk opdragen: pak jij even cola? (niet vragen)
Vroeger maakt ik af en toe een lekker kommetje fruit voor haar klaar en dat werd dan ook gewaardeerd. Maar volgens mij vind ze het nu normaal dat ze dat altijd krijgt, want nu is het al van: maak jij even fruit? Regel jij even fruit? Kortom, het bijzondere is eraf en het is nu een vaste gewoonte geworden waardoor ik geen zin meer heb om die keuken in te gaan en het fruit ga aansnijden en mengen (ze gaat er nu standaard vanuit dat ik het elke avond wel doe).
ander voorbeeld,
Altijd controleren hoelaat ik thuis was van het uitgaan en waar ik ben geweest (en elke week krijgt ze hetzelfde antwoord) wat maakt dat toch uit denk ik dan. Ik heb het toch gezellig gehad.
Toevallig nog singel??quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:07 schreef n8n het volgende:
"Sterf"
Bijzonder constructieve reactie op bazig gedrag
"Schenk cola voor me in"
-"Sterf"
"Ga niet te vaak uit"
-"Sterf"
"Doe deze brief op de post"
-"Sterf"
Ik kom overal mee wegquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:15 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Toevallig nog singel??
Zou me niets verbazen.
nogal puberaal voor je leeftijd vind je niet?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:07 schreef n8n het volgende:
"Sterf"
Bijzonder constructieve reactie op bazig gedrag
"Schenk cola voor me in"
-"Sterf"
"Ga niet te vaak uit"
-"Sterf"
"Doe deze brief op de post"
-"Sterf"
Oké, wat jij wiltquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:17 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Je hebt geluk dat je rechterhand geen mogelijkheid heeft om te vertrekken.
Klopt, blijkbaar doe ik toch iets goedquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:18 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
[..]
nogal puberaal voor je leeftijd vind je niet?
TS wil zijn hart luchten zoals de meeste meiden hier doen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:25 schreef Lay-DC het volgende:
TS heb je er nog iets aan toe te voegen of ben je alvast gaan praten?
Ik ga morgen het gesprek met haar aan (ze is er nu niet).quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:25 schreef Lay-DC het volgende:
TS heb je er nog iets aan toe te voegen of ben je alvast gaan praten?
Dump reden #1quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:30 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Aanvullende info: vriendin wil idd wel als een prinsesje behandeld worden (heeft ze zelfs, een paar jaar geleden, een x toegegeven, dat ik haar wel meer als een prinsesje mag behandelen).
Je bent best wel grappig eigenlijkquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:30 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Ik ga morgen het gesprek met haar aan (ze is er nu niet).
Het probleem met dit soort gesprekken is dat het al snel verwijtend overkomt met boosheid en onbegrip van haar kant tot gevolg. Ben dus het gesprek al aan het voorbereiden.
Ik ga haar ook vragen of ze nog wel gelukkig met me is.. Er MOET in ieder geval wat veranderen want hier ga je echt kapot aan.
Aanvullende info: vriendin wil idd wel als een prinsesje behandeld worden (heeft ze zelfs, een paar jaar geleden, een x toegegeven, dat ik haar wel meer als een prinsesje mag behandelen).
We zien morgenavond wel, zal wel weer een leuke avond worden..
*kuch*barbie*kuch*quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:35 schreef 16meter het volgende:
Pfff.. zeggen als een 'prinsesje' willen te worden behandeld... die uitspraak alleen al. Wat voor wijf is dat en waarom wil je met zoiets samen leven?
En toen ging er geen lampje branden?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:30 schreef Leonidas82 het volgende:
Je zit onder de plak, niks alsof. Maar verder klinkt het net zoals mijn moeder, alleen wil je niets met een moeder. Je wilt een partner.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:35 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik voel me dan echt voor lul gezet en het komt bij een ander over alsof ik flink onder de duim ben.
Dat is heel menselijk, om kritiek persoonlijk aan te nemenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je bent bang dat het verwijtend overkomt?
Nee, hij zegt dat hij bang is dat híj verwijtend overkomt. Ik zou juist goed verwijtend over willen komen, maar goed. Hoe wil je dit gaan oplossen zonder dat je haar expliciet iets gaat verwijten?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:40 schreef n8n het volgende:
[..]
Dat is heel menselijk, om kritiek persoonlijk aan te nemen
Het is het gedrag wat te verwijten valt, niet haar persoon. Vaak voelen mensen zich als persoon (in het geheel) aangevallen waar het hier gaat om een deel van haar gedrag. Zodra zij zich als persoon aangevallen voelt zal ze daar op reageren, met drama als gevolg. Op dat moment krijg je ruzie die niet constructief is, daarom handig om niet te beginnen met beschuldigen van de ander maar uit te leggen wat het met jezelf doet. Zo te lezen is het vooral verdiet wat TS voelt, als ik tegen iemand zeg dat die persoon mij verdrietig maakt en die maakt het niets uit klopt er iets niet in een relatie. Dat TS bang is om verwijtend over te komen past binnen de verhoudingen in de relatie, die zullen eerst gelijkwaardiger moeten worden, en van gelijkwaardigheid is nu geen sprake.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee, hij zegt dat hij bang is dat híj verwijtend overkomt. Ik zou juist goed verwijtend over willen komen, maar goed. Hoe wil je dit gaan oplossen zonder dat je haar expliciet iets gaat verwijten?
Sorry maar het klinkt echt als een verschrikkelijk mens die totaal geen respect voor je heeft.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:30 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Het probleem met dit soort gesprekken is dat het al snel verwijtend overkomt met boosheid en onbegrip van haar kant tot gevolg. Ben dus het gesprek al aan het voorbereiden.
Ik ga haar ook vragen of ze nog wel gelukkig met me is.. Er MOET in ieder geval wat veranderen want hier ga je echt kapot aan.
Ik moet mijn uitspraak iets nuanceren: Wat een ontzettende kutleidinggevendequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:30 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:17 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Je hebt geluk dat je rechterhand geen mogelijkheid heeft om te vertrekken.
Byrne, Clore and Worchel (1966) suggested people with similar economic status are likely to be attracted to each other. Buss & Barnes (1986) also found that people prefer their romantic partners to be similar in certain demographic characteristics, including religious background, political orientation and socio-economic status.quote:The notion of “birds of a feather flock together” points out that similarity is a crucial determinant of interpersonal attraction. According to Morry’s attraction-similarity model (2007), there is a lay belief that people with actual similarity produce initial attraction. Perceived similarity develops for someone to rate others as similar to themselves in on-going relationship. Such perception is either self-serving (friendship) or relationship-serving (romantic relationship). Newcomb (1963) pointed out that people tend to change perceived similarity to obtain balance in a relationship. Additionally, perceived similarity was found to be greater than actual similarity in predicting interpersonal attraction.
[edit] Similarity in different aspects
Findings suggest that interpersonal similarity and attraction are multidimensional constructs (Lydon, Jamieson & Zanna, 1988), in which people are attracted to others who are similar to them in demographics, physical appearance, attitudes, interpersonal style, social and cultural background, personality, interests and activities preferences, and communication and social skills. A study conducted by Theodore Newcomb (1961) on college dorm roommates suggested that individuals with shared backgrounds, academic achievements, attitudes, values, and political views became friends.
Physical appearance
The matching hypothesis proposed by sociologist Erving Goffman suggests that people are more likely to form long standing relationships with those who are equally matched in social attributes, like physical attractiveness, as they are.[4] The study by researchers Walster and Walster supported the matching hypothesis by showing that partners who were similar in terms of physical attractiveness expressed the most liking for each other.[5] Another study also found evidence that supported the matching hypothesis: photos of dating and engaged couples were rated in terms of attractiveness, and a definite tendency was found for couples of similar attractiveness to date or engage.[6]
However, a speed-dating experiment done on graduate students from Columbia University showed that although physical attractiveness is preferred in a potential partner, men show a greater preference for it than women.[7]
Attitudes
According to the ‘law of attraction’ by Byrne (1971)[8], attraction towards a person is positively related to the proportion of attitudes similarity associated with that person. Clore (1976) also raised that the one with similar attitudes as yours was more agreeable with your perception of things and more reinforcing she/he was, so the more you like him/her. Based on the cognitive consistency theories, difference in attitudes and interests can lead to dislike and avoidance (Singh & Ho, 2000; Tan & Singh, 1995) whereas similarity in attitudes promotes social attraction (Byrne, London & Reeves, 1968; Singh & Ho, 2000). Miller (1972) pointed out that attitude similarity activates the perceived attractiveness and favor-ability information from each other, whereas dissimilarity would reduce the impact of these cues.
The studies by Jamieson, Lydon and Zanna (1987, 1988) showed that attitude similarity could predict how people evaluate their respect for each other, and social and intellectual first impressions which in terms of activity preference similarity and value-based attitude similarity respectively. In intergroup comparisons, high attitude similarity would lead to homogeneity among in-group members whereas low attitude similarity would lead to diversity among in-group members, promoting social attraction and achieving high group performance in different tasks (Hahn & Hwang, 1999).
Although attitudinal similarity and attraction are linearly related, attraction may not contribute significantly to attitude change (Simons, Berkowitz & Moyer, 1970)
Social and cultural background
Wat een bullshit. Ze verdient het om aangevallen te worden. Nu is TS bang voor haar:')quote:Op zondag 10 oktober 2010 03:37 schreef n0ir het volgende:
Probeer het gesprek vooral vanuit de ik-vorm (ik heb moeite met, ik vind het lastig om om te gaan met) te voeren, dan lijkt het alsof je haar minder verwijt en heb je minder kans dat ze gelijk vol te verdediging in schiet en niet meer open staat voor je argumenten. Succes hè!
yup, i agreequote:Op zondag 10 oktober 2010 04:25 schreef Mulberry het volgende:
Alsof ze gaat veranderen. ze ziet TS als minderwaardig aan haar en aan zichzelf. Uit zijn topic history blijkt dat TS werkloos is en zij dus wel een baan heeft. Waarschijnlijk schaamt ze zich voor TS, Ze wil daarom haar positie als ´baas´versterken zodat ze aan de wereld laat zien dat ´die loser´wel alles voor haar doet wat zij wil en dat er een reden is waarom ze nog steeds met hem is.
ff voor je eigen info:quote:Op zondag 10 oktober 2010 04:25 schreef Mulberry het volgende:
Alsof ze gaat veranderen. ze ziet TS als minderwaardig aan haar en aan zichzelf. Uit zijn topic history blijkt dat TS werkloos is en zij dus wel een baan heeft. Waarschijnlijk schaamt ze zich voor TS, Ze wil daarom haar positie als ´baas´versterken zodat ze aan de wereld laat zien dat ´die loser´wel alles voor haar doet wat zij wil en dat er een reden is waarom ze nog steeds met hem is.
Dit is makkelijk, fout van haar om dit bij familie te bespreken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:16 schreef Leonidas82 het volgende:
Dus steeds meer komt het voor dat ze niet vraagt, maar opdraagt (doe je dit even? doe dat even) controlerend gedrag (ben je weer uitgeweest? ik zag het wel) of mij controleren op huishoudelijke taken waar een ander bijzit (heb je dit nog gedaan? terwijl er dan familie of een collega erbij zit). Dit vind ik erg vervelend. Ik voel me dan net een klein kind die niet te vertrouwen is).
Een gemeenschappelijke rekening is normaal gesproken voor gemeenschappelijk gebruik. Waarom zeg je van tevoren niet wat je ervan afhaalt en ermee doet, bespaart een hoop irritaties. Anders moet je die dingen maar van je privérekening betalen en het bedrag op de gemeenschappelijke rekening verlagen. Op een gemeenschappelijke rekening staat ook geld dat zij gestort heeft, daar moet je geen hobby-spullen o.i.d. van gaan kopen.quote:Ook hoort ze uit. Een voorbeeldje, dan belt ze me op en geeft ze aan dat er bedragen van de gemeenschappelijke rekening zijn afgeschreven, en hoort ze me uit waar het geld aan besteedt is, dit waar haar familie gewoon bijzit!! (wat hebben die ermee te maken).
Logisch dat je af en toe uitgaat, maar communiceer je dat wel naar haar toe? Vooral de zin: "je bent zeker wéér uitgeweest", doet me denken dat zij dat achteraf maar moet raden, daar zou ik ook niet vrolijk van worden, misschien had zij juist wel iets leuks voor jullie gepland. Waarom deel je dit van tevoren niet gewoon even mee, dan moet het toch geen probleem zijn?quote:Een ander probleem is uitgaan. Wij wonen samen en daardoor heb ik de behoefte om wekelijks lekker een biertje te drinken met mijn vrienden (alleen mannen) vaak krijg ik dan weer te horen van: ben je weer uitgeweest? je bent zeker wéér uitgeweest, je gaat zeker wéér uit, ga je nu weer uit? (ik ga hooguit 1 a 2x per week uit). Daardoor begin ik meer en meer een schuldgevoel te krijgen als ik weer iets leuks wil doen met mijn vrienden.
Goedemorgen PoederSuikerPoeder, ben jij er ook alweer..! Heb je een fijne nacht gehad?quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:11 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
sommige mensen gaan ook uit en anderen worden weer vroeg wakker
Dat is ook zo! Er zijn aaaltijd twee verhalen. Misschien is TS wel een boer die zn eigen fouten niet in ziet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:11 schreef Walejya het volgende:
Ik heb de reacties niet gelezen, dus misschien ben ik mosterd, maar er zijn mijns inziens ook een paar dingen die jij kunt doen waardoor zij minder bazig hoeft te zijn:
[..]
Dit is makkelijk, fout van haar om dit bij familie te bespreken.
[..]
Een gemeenschappelijke rekening is normaal gesproken voor gemeenschappelijk gebruik. Waarom zeg je van tevoren niet wat je ervan afhaalt en ermee doet, bespaart een hoop irritaties. Anders moet je die dingen maar van je privérekening betalen en het bedrag op de gemeenschappelijke rekening verlagen. Op een gemeenschappelijke rekening staat ook geld dat zij gestort heeft, daar moet je geen hobby-spullen o.i.d. van gaan kopen.
[..]
Logisch dat je af en toe uitgaat, maar communiceer je dat wel naar haar toe? Vooral de zin: "je bent zeker wéér uitgeweest", doet me denken dat zij dat achteraf maar moet raden, daar zou ik ook niet vrolijk van worden, misschien had zij juist wel iets leuks voor jullie gepland. Waarom deel je dit van tevoren niet gewoon even mee, dan moet het toch geen probleem zijn?
Ik vrees dat TS zelf gedumpt is... Of hij is onder de tafel of in een ander donker en koud hoekje gekropenquote:
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:25 schreef Skylark. het volgende:
En dan ook als FOK!-naam Leonidas hebben, de koning die bij Thermopylae tegen een overmacht aan Perzen weigerde te vluchten en als een held stierf voor zijn land.![]()
Naamsverandering naar Dipsy graag.
Het is haar gedrag dus natuurlijk valt haar persoon dat te verwijtenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:54 schreef n8n het volgende:
[..]
Het is het gedrag wat te verwijten valt, niet haar persoon. Vaak voelen mensen zich als persoon (in het geheel) aangevallen waar het hier gaat om een deel van haar gedrag. Zodra zij zich als persoon aangevallen voelt zal ze daar op reageren, met drama als gevolg. Op dat moment krijg je ruzie die niet constructief is, daarom handig om niet te beginnen met beschuldigen van de ander maar uit te leggen wat het met jezelf doet. Zo te lezen is het vooral verdiet wat TS voelt, als ik tegen iemand zeg dat die persoon mij verdrietig maakt en die maakt het niets uit klopt er iets niet in een relatie. Dat TS bang is om verwijtend over te komen past binnen de verhoudingen in de relatie, die zullen eerst gelijkwaardiger moeten worden, en van gelijkwaardigheid is nu geen sprake.
Ze is gegroeid op de sociale ladder en neemt jou kwalijk dat je geen vooruitgang boekt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:16 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik heb wel eens vaker topics geopend over het wel en wee over mijn relatie. Vaak krijg je reacties van: heb je hem weer, maak het dan gewoon uit (laat die maar achterwege) en reacties waar ik juist iets aan heb (wat steun geeft)
Achtergrond,
Vriendin en ik hebben nu dik 4 jaar een relatie met de bekende ups en downs, we zijn tegenpolen in zowel karakter als achtergrond en dit maakt dat we elkaar aantrekken en lol kunnen hebben maar ook zo nu en dan de nodige conflicten. Meestal komen we hier uit, en dan gaat het weer goed. Maar nu is er weer een moment bereikt dat ik denk van 'wat moet ik nu in godsnaam' . Ik zal het super kort houden en in hoofdlijnen uiteenzetten waar de grootste problemen zich bevinden.
Mijn verhaal,
Mijn vriendin heeft sinds een aantal jaar een nieuwe baan als leidinggevende, in haar werk stuurt ze aan, controleert en hoort uit. Wat ik de laatste tijd merk is dat ze die 'bazigheid' meneemt naar thuis. Dus steeds meer komt het voor dat ze niet vraagt, maar opdraagt (doe je dit even? doe dat even) controlerend gedrag (ben je weer uitgeweest? ik zag het wel) of mij controleren op huishoudelijke taken waar een ander bijzit (heb je dit nog gedaan? terwijl er dan familie of een collega erbij zit). Dit vind ik erg vervelend. Ik voel me dan net een klein kind die niet te vertrouwen is).
Ook hoort ze uit. Een voorbeeldje, dan belt ze me op en geeft ze aan dat er bedragen van de gemeenschappelijke rekening zijn afgeschreven, en hoort ze me uit waar het geld aan besteedt is, dit waar haar familie gewoon bijzit!! (wat hebben die ermee te maken).
Een ander probleem is uitgaan. Wij wonen samen en daardoor heb ik de behoefte om wekelijks lekker een biertje te drinken met mijn vrienden (alleen mannen) vaak krijg ik dan weer te horen van: ben je weer uitgeweest? je bent zeker wéér uitgeweest, je gaat zeker wéér uit, ga je nu weer uit? (ik ga hooguit 1 a 2x per week uit). Daardoor begin ik meer en meer een schuldgevoel te krijgen als ik weer iets leuks wil doen met mijn vrienden.
Door dit ben ik een beetje ten einde raad....ik heb het idee dat ze me niet vertrouwd en het respect voor mij een beetje weggebt is. Ook zit het controlerende gedrag en haar (steed vaker) commanderende toon mij erg dwars. Ik heb er gewoon buikpijn van!
Ik zal morgen dit met haar bespreken maar wat is nu het beste?
Alvast bedankt om het stuk te lezen en voor jullie reactie..
Interessante vraag. Wie de baas is in bed, is ook de baas in de relatie.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:19 schreef DeepChord het volgende:
En TS, is je vriendin in bed ook zo bazig? Dat ze je alle hoeken van de slaapkamer laat zien?.
Onzin, leidinggevenden zijn goed voor het bedrijf, dan voor zichzelf en daarna pas voor het personeel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een goede leidinggevende heeft hart voor zijn personeel. Met andere woorden: Ze is zowel thuis als op haar werk heel fout bezig.
Ik zou haar daar maar eens op aanspreken, en zeggen dat je geen zin hebt in dat soort dingen en als je personeel van haar zou zijn waarschijnlijk je waarschijnlijk de vakbond zou inschakelen.
not truequote:Op zondag 10 oktober 2010 14:32 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Interessante vraag. Wie de baas is in bed, is ook de baas in de relatie.
Want?quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:32 schreef addictivebeat het volgende:
Interessante vraag. Wie de baas is in bed, is ook de baas in de relatie.
Hier heb je een puntquote:Op zondag 10 oktober 2010 13:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ze is gegroeid op de sociale ladder en neemt jou kwalijk dat je geen vooruitgang boekt.
Feit dat ze dit schaamteloos praktiseert in bijzijn van anderen geeft aan dat ze behoefte heeft die kloof te laten zien. Ze kijkt op je neer.
Wat je moet doen? Je moet je eerst afvragen in hoeverre je mee wilt gaan en/of dit belangrijk vindt.
Wil je haar houden, moet je die kloof aanpassen. Wordt directeur van een bedrijf of doe een geniale uitvinding.
Tot die tijd zal zij zich moeten aanpassen. Kan ze dat niet, is haar liefde voor jouw kleiner dan haar belang op die sociale ladder.
Ok, maar heb je nou al actie ondernomen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:30 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Hier heb je een punt
Mijn vriendin is idd wel erg carriereminded ze wil echt groeien tot een volwaardige manager (miss speelt haar achtergrond ook mee, haar vader is directeur en heeft vaak hoge verwachtingen van mensen) en erg perfectionistisch. tegenslagen kan ze nauwelijks mee omgaan, gebeurt er iets tegen haar zin in, kan ze erg van slag zijn of kwaad worden.
Ik daarentegen, ben niet echt een carriereman. Mijn ambitie is een leuke parttime HR-functie en een eigen internetbedrijfje. Als ik daar een prima inkomen uithaal, ben ik gelukkig. Mijn volgende ambitie is genieten van het leven, dus lekker uit eten, genieten met vrienden, op reis, lezen, koken etc. Ik wil dus geen manager of hoofd ergens van worden. gewoon een leuke baan en eigen bedrijfje en het is allemaal wel klaar. Heb mijn hbo'tje, lieve familie en een bult aan vrienden en vriendinnen.
Maar blijkbaar is dat miss niet goed genoeg...
Je hebt een contradictie in je verhaal:quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:30 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Hier heb je een punt
Mijn vriendin is idd wel erg carriereminded ze wil echt groeien tot een volwaardige manager (miss speelt haar achtergrond ook mee, haar vader is directeur en heeft vaak hoge verwachtingen van mensen) en erg perfectionistisch. tegenslagen kan ze nauwelijks mee omgaan, gebeurt er iets tegen haar zin in, kan ze erg van slag zijn of kwaad worden.
Ik daarentegen, ben niet echt een carriereman. Mijn ambitie is een leuke parttime HR-functie en een eigen internetbedrijfje. Als ik daar een prima inkomen uithaal, ben ik gelukkig. Mijn volgende ambitie is genieten van het leven, dus lekker uit eten, genieten met vrienden, op reis, lezen, koken etc. Ik wil dus geen manager of hoofd ergens van worden. gewoon een leuke baan en eigen bedrijfje en het is allemaal wel klaar. Heb mijn hbo'tje, lieve familie en een bult aan vrienden en vriendinnen.
Maar blijkbaar is dat miss niet goed genoeg...
De vrouw is nu nog weg en komt vanavond weer thuis...dus dan zal ik het aansnijden. Kreeg een tip van mijn beste vriend dat ik wel ff moet peilen of ze niet te moe is (geen goed moment voor dit soort gesprekken).quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:37 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ok, maar heb je nou al actie ondernomen?
En dat jullie niet allebei dezelfde ambities hebben hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, tenzij haar ambities ook een carriere strevende man zijn, want dan hebben jullie natuurlijk een probleem.
Je laat al zien haar met fluwelen handschoentjes te behandelen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:40 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
De vrouw is nu nog weg en komt vanavond weer thuis...dus dan zal ik het aansnijden. Kreeg een tip van mijn beste vriend dat ik wel ff moet peilen of ze niet te moe is (geen goed moment voor dit soort gesprekken).
We zullen zien
Nee, dan ben je eigenaar. Ik bedoel meer manager onder een raad van bestuur of directie. En eigen bedrijfje romantiseer ik niet, ik realiseer me dat het keihard werken is, maar dan heb ik er graag voor over. De winst is dan ook voor mezelf en niet voor een stropdas.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:38 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je hebt een contradictie in je verhaal:
Als je een eigen internetbedrijfje hebt, ben je al manager en "hoofd".
Zit je niet een beetje de zaak te romantiseren? Probleem is je relatie. Dagdromen helpt niet. Pak de problemen aan en accepteer dat je vriendin een strebertje is en jou gebruikt om zich groot te voelen.
Pak je wel wel ff een cola als ze thuis komt?quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:40 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
De vrouw is nu nog weg en komt vanavond weer thuis...dus dan zal ik het aansnijden. Kreeg een tip van mijn beste vriend dat ik wel ff moet peilen of ze niet te moe is (geen goed moment voor dit soort gesprekken).
We zullen zien
Ik krijg jeuk van een dergelijke houding. Je zit aanpassingen te zoeken om bepaalde zaken te voorkomen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:43 schreef Leonidas82 het volgende:
Ja probleem wordt vanavond aangepakt, ik vond die ene tip wel goed: eerst beginnen ovr haar werk..
Mja er zijn er zat die juist op dat soort bazige types vallenquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:49 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Ik heb een bijbaantje (ik studeer nog fulltime) en daar werken van die bepaalde vrouwen (managers), waar iedereen bang voor is hahah, echt bitchen, gewoon geen leuke mensen. En wij vragen onszelf altijd af hoe dat soort vrouwen in godsnaam een relatie kunnen hebben. Het idee dat er mensen zijn die in hun vrije tijd gewoon uit vrije wil bij zo iemand in de buurt willen zijn.. (ik zeg dit als vrouwzijnde)'
Moet ik hem inkoppen? Gewoon knallen. Het gebeurd dus blijkbaar toch.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Leonidas82 het volgende:
pfff gewoon pijn in mijn buik man. Het wordt gewoon weer knallende ruzie, weet ik nu wel weer.
Feit is dat mijn moeder het ook al merkte, ze zei: denk je wel om jezelf jongen? Volgens mij zit je behoorlijk onder de duim. En gisteren dus dat telefoongesprek (uithoren gemeenschappelijke rekening) dit was dus de trigger die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen, tijd voor een gesprek dus.
Bitches op het werk kunnen engeltjes thuis zijn. Dus oordeel niet zomaar op datgene wat JIJ ziet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:49 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Ik heb een bijbaantje (ik studeer nog fulltime) en daar werken van die bepaalde vrouwen (managers), waar iedereen bang voor is hahah, echt bitchen, gewoon geen leuke mensen. En wij vragen onszelf altijd af hoe dat soort vrouwen in godsnaam een relatie kunnen hebben. Het idee dat er mensen zijn die in hun vrije tijd gewoon uit vrije wil bij zo iemand in de buurt willen zijn.. (ik zeg dit als vrouwzijnde)'
Maar goed het klinkt dus alsof jij er zo eentje thuis hebt
PWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:40 schreef Leonidas82 het volgende:
Kreeg een tip van mijn beste vriend dat ik wel ff moet peilen of ze niet te moe is (geen goed moment voor dit soort gesprekken).
Klopt, wat ik me ook wel weer kan voorstellen hoor. Maar ga er altijd vanuit dat het thuis wel gelijkwaardiger zal zijn of juist totaals andersom. In dit geval dus nietquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:55 schreef rimidalw het volgende:
[..]
Mja er zijn er zat die juist op dat soort bazige types vallen
Kijk, een dippende kip die het begrijpt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:00 schreef Dipkip het volgende:
[..]
PWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP!!!!!!!!!!!!!
Onderdanigheidsalarm!! Dat bedoel ik nou met eerst je eigen gedrag veranderen. Hoe kun je nou van haar vragen dat ze zich minder dominant opstelt als jij als een geslagen hond door het huis blijft kruipen? Schijt er aan of ze moe is, zij kiest toch ook geen goed moment om jou lastig te vallen over een knoop aan je jas?
Ik kan alleen maar oordelen over wat ik zie? en dat bitches thuis engeltjes kunnen zijn ben ik het met je eensquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:58 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Bitches op het werk kunnen engeltjes thuis zijn. Dus oordeel niet zomaar op datgene wat JIJ ziet.
Je ziet ze thuis niet, toch oordeelde je daarover. Maar dat weet je niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:05 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar oordelen over wat ik zie? en dat bitches thuis engeltjes kunnen zijn ben ik het met je eens
kloptquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:06 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je ziet ze thuis niet, toch oordeelde je daarover. Maar dat weet je niet.
Is ook niet zo relevant hiero.
Vaak wel inderdaadquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:02 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Klopt, wat ik me ook wel weer kan voorstellen hoor. Maar ga er altijd vanuit dat het thuis wel gelijkwaardiger zal zijn of juist totaals andersom. In dit geval dus niet
quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:
Kijk, een dippende kip die het begrijpt.
Klopt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
![]()
Ik denk sowieso dat Leonidas zich niet teveel in moet stellen op "dan gaan we praten en dan zeg ik wat ik vervelend vind en dan gaat zij zich anders gedragen". Gedrag is een cyclus, je kunt er over lullen wat je wil maar het houdt zichzelf over het algemeen in stand. En eigenlijk vraag je dus met dit gesprek aan haar om de cyclus te doorbreken, omdat je daar zelf de ballen niet voor hebt. Terwijl JIJ degene bent die verandering wil, niet zij - voor haar is het alleen maar gezeik straks, dat gesprek.
Hooguit zeg je kort en bondig wat je te zeggen hebt als een soort aankondiging van waarom je dr fruit niet meer snijdt enzo, maar de rest lijkt me volstrekt nutteloos. Be the change, om het op zn Obama's te zeggen, of gewoon op zn hollands: DOE ZELF EENS WAT LAMLUL. Je zit wel reuze zielig te doen en je hebt ook gelijk, het is ook lullig hoe ze je behandelt, maar jij laat het allemaal wel toe he! En nu ga je dus weer aan haar vraaagen of ze wat liever wil zijn. Niks vragen, afdwingen die hap!!
iig doe ik dat dus al (maar heeft weinig tot dusverre geen effect)quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
![]()
Ik denk sowieso dat Leonidas zich niet teveel in moet stellen op "dan gaan we praten en dan zeg ik wat ik vervelend vind en dan gaat zij zich anders gedragen". Gedrag is een cyclus, je kunt er over lullen wat je wil maar het houdt zichzelf over het algemeen in stand. En eigenlijk vraag je dus met dit gesprek aan haar om de cyclus te doorbreken, omdat je daar zelf de ballen niet voor hebt. Terwijl JIJ degene bent die verandering wil, niet zij - voor haar is het alleen maar gezeik straks, dat gesprek.
Hooguit zeg je kort en bondig wat je te zeggen hebt als een soort aankondiging van waarom je dr fruit niet meer snijdt enzo, maar de rest lijkt me volstrekt nutteloos. Be the change, om het op zn Obama's te zeggen, of gewoon op zn hollands: DOE ZELF EENS WAT LAMLUL. Je zit wel reuze zielig te doen en je hebt ook gelijk, het is ook lullig hoe ze je behandelt, maar jij laat het allemaal wel toe he! En nu ga je dus weer aan haar vraaagen of ze wat liever wil zijn. Niks vragen, afdwingen die hap!!
Ik vind het eigenlijk wel goed advies. Leonidas wil met dat gesprek iets bereiken, niet zijn vriendin op haar gedrag afzeiken want dat is destructief. Als je iets wil bereiken speelt haar stemming en bereidheid tot overleg wel een zekere rol. Het kan bij voorbaat al een verloren zaak zijn als ze dominant en bazig blijft doen, maar de mogelijkheid bestaat ook dat ze niet doorheeft hoe slecht hij zich eronder voelt en als ze dit wel weet, meer rekening met hem wil houden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:00 schreef Dipkip het volgende:
PWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP!!!!!!!!!!!!!
Onderdanigheidsalarm!! Dat bedoel ik nou met eerst je eigen gedrag veranderen. Hoe kun je nou van haar vragen dat ze zich minder dominant opstelt als jij als een geslagen hond door het huis blijft kruipen? Schijt er aan of ze moe is, zij kiest toch ook geen goed moment om jou lastig te vallen over een knoop aan je jas?
Het heeft geen zin om er buikpijn over te hebben en zelfmedelijden te hebben. Jij hebt altijd een keus en als je denkt dat het gaat uitlopen op ruzie dan is de kans erop ook groot. Je kan ook proberen om het gesprek anders te beginnen dan normaal en je, ondanks het gevoel dat jou op dit moment geen recht wordt gedaan, tijdens het gesprek meegaand maar niet onderdanig op te stellen. Vertel haar dat je je vervelend voelt over hoe het de laatste tijd gaat en dat je daar iets aan wil veranderen maar dat je dat niet in je eentje kan bijvoorbeeld. Dat klinkt al heel anders dan 'ik vind dat je bazig doet sinds je die nieuwe baan hebt'.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Leonidas82 het volgende:
pfff gewoon pijn in mijn buik man. Het wordt gewoon weer knallende ruzie, weet ik nu wel weer.
Feit is dat mijn moeder het ook al merkte, ze zei: denk je wel om jezelf jongen? Volgens mij zit je behoorlijk onder de duim. En gisteren dus dat telefoongesprek (uithoren gemeenschappelijke rekening) dit was dus de trigger die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen, tijd voor een gesprek dus.
Slecht vermoed ik. Grote kans op een relatiebreuk of TS die in zijn onderdanige rol blijft zitten. Klein kansje dat TS ballen krijgt, nog kleinere kans dat mevrouw daar mee kan leven als dat gebeurt...quote:
Z e k i j k t o p j e n e e r.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:15 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
iig doe ik dat dus al (maar heeft weinig tot dusverre geen effect)
als ze opdraagt van: pak jij cola en regel jij fruit? Dan blijf ik gewoon op de bank liggen achter de laptop, dan pakt ze het zelf maar krijg ik wel een sneer van: pak ik het zelf wel weer! of, in geval van fruit, later op de avond: je hebt ook geen fruit geregeld he.
En als ik wel een bak bessen op een tafel zet, klaagt ze dat het niet gemengd is. Dit soort kleine dingen maken me knettergek onderhand. wees tevreden met dat er uberhaupt gezorgd voor je wordt, denk ik dan. Maar het heeft dus totaal geen effect.
Passief agressief heeft nog nooit gewerkt in relaties.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:15 schreef Leonidas82 het volgende:
iig doe ik dat dus al (maar heeft weinig tot dusverre geen effect)
als ze opdraagt van: pak jij cola en regel jij fruit? Dan blijf ik gewoon op de bank liggen achter de laptop, dan pakt ze het zelf maar krijg ik wel een sneer van: pak ik het zelf wel weer! of, in geval van fruit, later op de avond: je hebt ook geen fruit geregeld he.
En als ik wel een bak bessen op een tafel zet, klaagt ze dat het niet gemengd is. Dit soort kleine dingen maken me knettergek onderhand. wees tevreden met dat er uberhaupt gezorgd voor je wordt, denk ik dan. Maar het heeft dus totaal geen effect.
Dit dus..quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Slecht vermoed ik. Grote kans op een relatiebreuk of TS die in zijn onderdanige rol blijft zitten. Klein kansje dat TS ballen krijgt, nog kleinere kans dat mevrouw daar mee kan leven als dat gebeurt...
Het is natuurlijk niet gek dat je af en toe ook gewoon iets doet voor je partner hè?quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:23 schreef -Trinity- het volgende:
Een vriendin van mij doet dat ook 'Schat, laat jij de honden even uit?' en die beste kerel zegt 'Ga je nu opeens stoer doen omdat er een vriendin bij is?' maar lijnt vervolgens wel de honden aan.
Het verschil is dat ik onbewust weet dat zoiets niet werkt en zij dat het wel werkt. Dus ik zal het niet meer doen en zij wel, want het werkt.
Najah dit is niet helemaal waar. Waarschijnlijk houd ze wel van je. 4 jaar is niet niks, dus ze wil je waarschijnljk niet kwijt en zal dan toch haar gedrag moeten veranderen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:24 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Dit dus..
TS zijn vrouw is nu gewend aan een man waarbij zij het voor het zeggen heeft. Dit prefereert ze dus waarschijnlijk ook. Kleine kans dat ze het gaat pikken als dit opeens niet meer het geval is.
Maar ik wil TS niet ontmoedigen hoor..
Nee hoor. Ik denk dat ze meer kickt op een vent met ballen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:24 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Dit dus..
TS zijn vrouw is nu gewend aan een man waarbij zij het voor het zeggen heeft. Dit prefereert ze dus waarschijnlijk ook. Kleine kans dat ze het gaat pikken als dit opeens niet meer het geval is.
TS moet zeker zijn kont tegen de krib gooien, doet hij dat niet dan blijft hij de onderdanige sul de rest van de relatie. Het is zeker niet ondenkbaar dat mevrouw daar op een gegeven moment ook genoeg van krijgt er vandoor gaat met een andere vent...quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:24 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Dit dus..
Nee maar het is vind ik niet wenselijk als het de gewoonte wordt dat slechts een van twee dat doet en de ander de moeite niet meer neemt om het netjes te vragen maar het opdraagt (vooral als dat alleen gebeurt als er anderen bij zijn)quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is natuurlijk niet gek dat je af en toe ook gewoon iets doet voor je partner hè?
Dat denk ik eigenlijk ook. Wat tegengas is ook wel fijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:27 schreef Wijze_appel het volgende:
Nee hoor. Ik denk dat ze meer kickt op een vent met ballen.
Veel vrouwen hebben dat. Ook die beweren van niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:37 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk ook. Wat tegengas is ook wel fijn.
Joh, vrouwen zijn net als mannen. Ze willen alles.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ben wel allergisch voor vrouwen die dat zeggen trouwens:"Ik wil een vent die wat tegengas geeft!".
en dan ook nog blij zijn als je zo'n wijf in huis rond hebt lopen zeker? toon wat ballen in plaats je te schikken naar de wil en de wens van de vrouw.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:42 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Joh, vrouwen zijn net als mannen. Ze willen alles.
Een beest in bed, een gevoelig type, een geweldige vader, een man met aanzien, een keiharde werker, iemand die mee helpt in de huishouding, een luie flikker met grote bek, een zachte lieverd met een grote schouder...
En als je ie tijd over heeft moet ie nog 30 uur per week in de fitness rond hangen voor dat goddelijke figuur.
Ga er maar aan staan. Ik geef je te doen.![]()
Lol. Als hij al die zaken was had dat "wijf" nooit zo rond gelopen. Die hing aan zijn lippen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:45 schreef dawg het volgende:
[..]
en dan ook nog blij zijn als je zo'n wijf in huis rond hebt lopen zeker? toon wat ballen in plaats je te schikken naar de wil en de wens van de vrouw.
wat laat jij je afblaffen zeg. ik zeg niet dat je haar meteen moet dumpen maar zet eens een bek op zodat het duidelijk wordt dat je haar hond niet bent.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:46 schreef Leonidas82 het volgende:
ik heb nog een paar voorbeelden die mij sterken om dit gesprek aan te gaan
• belt ze en zegt ze: wat nou, de kat is van huis en de muizen dansen op tafel? (omdat ik het hele weekend lekker met vrienden ging stappen, omdat ze er toch niet was).
• Zeggen dat ik een cadeautje voor mijn neefje heb betaald van gemeenschapsgeld en dat dit niet de bedoeling is (zij betaald voor haar familie en ik voor de mijne was de afspraak) toen ik een cadeautje wilde kopen, vroeg ze om welk bedrag het ging, zij vond dat te weinig en wilde meebetalen. En nu zegt ze dat ik zelf dat cadeau had moeten betalen![]()
• door de telefoon zeggen dat ze nog geld van me krijgt (terwijl ik haar moeder op de achtergrond hoor) terwijl ik ook nog geld van haar krijg, maar ik zal dit nooit aan haar vragen waar familie of vrienden bijzitten.
enzovoort, ik moet wel zeggen dat dit gedrag iets van de laatste tijd is, iig is het gegroeid vanaf het moment dat ze die baan als manager kreeg.
punt is dat dat soort kerels niet bestaan, en vrouwen die hun kerel wel in zo iemand willen veranderen (onbegonnen zaak maar goed), daar zou ik niet blij mee zijn dus. je moet je als man ook niet door dat beeld, die wil/wens laten leiden vind ik. bij jezelf blijven.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:47 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Lol. Als hij al die zaken was had dat "wijf" nooit zo rond gelopen. Die hing aan zijn lippen.
Geld is wel erg belangrijk voor haar is het niet?quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:46 schreef Leonidas82 het volgende:
• belt ze en zegt ze: wat nou, de kat is van huis en de muizen dansen op tafel? (omdat ik het hele weekend lekker met vrienden ging stappen, omdat ze er toch niet was).
• Zeggen dat ik een cadeautje voor mijn neefje heb betaald van onze gezamenlijke rekening en dat dit niet de bedoeling is (zij betaald voor haar familie en ik voor de mijne was de afspraak) toen ik een cadeautje wilde kopen, vroeg ze om welk bedrag het ging, zij vond dat te weinig en wilde meebetalen. En nu zegt ze dat ik zelf dat cadeau had moeten betalen![]()
• door de telefoon zeggen dat ze nog geld van me krijgt (terwijl ik haar moeder op de achtergrond hoor) terwijl ik ook nog geld van haar krijg, maar ik zal dit nooit aan haar vragen waar familie of vrienden bijzitten.
enzovoort, ik moet wel zeggen dat dit gedrag iets van de laatste tijd is, iig is het gegroeid vanaf het moment dat ze die baan als manager kreeg.
Weet ik. Begrijpt iedereen ook wel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:50 schreef dawg het volgende:
[..]
punt is dat dat soort kerels niet bestaan, en vrouwen die hun kerel wel in zo iemand willen veranderen (onbegonnen zaak maar goed), daar zou ik niet blij mee zijn dus. je moet je als man ook niet door dat beeld, die wil/wens laten leiden vind ik. bij jezelf blijven.
Conclusie, je hebt nog steeds geen ballen om het met haar er over te hebben.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:46 schreef Leonidas82 het volgende:
blablablablablablabla ^ 12
als je even goed leest, zie je dat ze vanavond thuiskomt en dat er dan een gesprek plaatsvindt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:03 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Conclusie, je hebt nog steeds geen ballen om het met haar er over te hebben.
Ik wil resultaten zien GVD!quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:04 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
als je even goed leest, zie je dat ze vanavond thuiskomt en dat er dan een gesprek plaatsvindt.
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat voorbeeld van je over kat, muis, tafel riekt naar een moeder-zoon verhouding, zij bepaalt wat er wel en niet gebeurt. dus hoe zie je zo'n gesprek voor je dan?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:04 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
als je even goed leest, zie je dat ze vanavond thuiskomt en dat er dan een gesprek plaatsvindt.
nee, de functie heeft ze nu sinds een jaar.. Voor die functie was het een leuke vrolijke vrouw. Positief, trots op me, zorgzaam enzovoort. Nu heb ik het gevoel constant op eieren te moeten lopen. Als het huis aan kant is, is haar mededeling: netjes! Is het niet naar haar wens is het gelijk van: dit zou je ook doen he, dit heb je ook niet gedaan, Oo Leonidas, die vaat staat er nog steeds etc etc. Er zijn overigens ook positieve zaken hoor, zo is ze een enorme steun geweest tijdens mijn studie, is de seks best wel goed en knuffelt/kruipt ze wel uit eigen initiatief, koopt cadeautjes als ik iets bereikt heb (bijvoorbeeld nieuwe baan) of juist als troost (ontslag genomen) etc.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geld is wel erg belangrijk voor haar is het niet?
Maar iets van de laatste tijd? Ze heeft toch al een paar jaar die functie staat in de OP? En jullie zijn 4 jaar samen, dus een groot gedeelte van de relatie gedraagt ze zich dus al als een bitch.
De manager bekijkt de agenda en of het juiste doel wordt besproken, wanneer deze haar niet aanstaat zullen er agendapunten worden gewijzigd en zal de voorzitter de vergadering openen. Eerst wordt er gekeken of alle resume actie punten zijn behaald en na de vergadering wordt een nieuwe planning gemaakt om openstaande actie punten te realiseren. Of te wel, TS wordt na het gesprek aan werk gezet, want in de tijd dat hij het zeikwijf uithing kon hij ook de was doen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:06 schreef dawg het volgende:
[..]
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat voorbeeld van je over kat, muis, tafel riekt naar een moeder-zoon verhouding, zij bepaalt wat er wel en niet gebeurt. dus hoe zie je zo'n gesprek voor je dan?
Dat doen ze bij honden ook he, belonen als ie braaf is geweest.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:10 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
koopt cadeautjes als ik iets bereikt heb (bijvoorbeeld nieuwe baan) of juist als troost (ontslag genomen) etc.
Is TS Vincent aka Sniper?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:30 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Die kans bestaat. Als je nu opeens tegengas gaat proberen te geven, is de kans groot dat zij het niet begrijpt en ook een tandje er bovenop doet. Dus, dat gesprek lijkt me een heel goed idee.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:05 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik snap je helemaal en je hebt ook gelijk. Toch ga ik wel het gesprek aan, het is ook een stukje eerlijkheid naar haar toe. Dat ze bewust wordt van mijn gevoel. Ik ben bang als ik nu gewoon ga terugkaatsen dat de verhoudingen alleen maar, onnodig, verder verharden en de bom dan helemaal barst.
Hoe doe je dat dan? Toch niet zo van 'ik ga je nu aanspreken op je gedrag?' Of zeg je van "ik vind de situatie waarin we ons nu bevinden erg onprettig en ik ga er wat aan doen". ?quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:31 schreef eleusis het volgende:
Dus voordat je lik-op-stuk beleid gaat toepassen, is een vooraankondiging aan te raden.
Wut, ik bedoel dat hij nu dus open kaart gaat spelen met zijn vriendin en uit gaat leggen dat ze de communicatie anders gaan doen. Op het moment dat 't gesprek eenmaal gevoerd is, weet zij ook waar hij vandaan komt op het moment dat hij haar straks afplast als ze weer de führer loopt uit te hangen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Toch niet zo van 'ik ga je nu aanspreken op je gedrag?' Of zeg je van "ik vind de situatie waarin we ons nu bevinden erg onprettig en ik ga er wat aan doen". ?
quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Leonidas82 het volgende:
Het feit dat je dit soort dingen zegt, geeft aan dat er echt iets moet veranderen. Een relatie moet leuk zijn, en niet een 'voldongen feit' waar je mee opgescheept zit zoals een regenbui of een treinvertraging.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:30 schreef Leonidas82 het volgende:
gewoon doen, op dezelfde voet door blijven modderen heeft geen zin.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:01 schreef Leonidas82 het volgende:
Ze heeft zojuist gebeld
Ze is binnen 10 minuten thuis maar liet in het telgesprek wel weten dat ze 'helemaal kapot' is (moe). Slim om toch het gesprek door te zetten?
ja doh, jammer voor haar maar zij houdt ook weinig rekening met jou zo te lezen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:01 schreef Leonidas82 het volgende:
Ze heeft zojuist gebeld
Ze is binnen 10 minuten thuis maar liet in het telgesprek wel weten dat ze 'helemaal kapot' is (moe). Slim om toch het gesprek door te zetten?
je zoekt uitvluchten om het gesprek uit te stellen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:01 schreef Leonidas82 het volgende:
Ze heeft zojuist gebeld
Dat.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:13 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
je zoekt uitvluchten om het gesprek uit te stellen.
watje
Je bent gewoon haar bitchquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:01 schreef Leonidas82 het volgende:
Ze heeft zojuist gebeld
Stel relatietherapie voor. Dan heb je wat steun tijdens jullie gesprekken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:01 schreef Leonidas82 het volgende:
Ze heeft zojuist gebeld
dan moet je het onderwerp gewoon aansnijden zodra ze je weer commandeert of achterdochtig isquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:01 schreef Leonidas82 het volgende:
Ze heeft zojuist gebeld
Nee, dat zal tot een constructief gesprek leiden..... Praten moet je doen als je allebei rustig bent.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:58 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
[..]
dan moet je het onderwerp gewoon aansnijden zodra ze je weer commandeert of achterdochtig is
Idd.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:58 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
[..]
dan moet je het onderwerp gewoon aansnijden zodra ze je weer commandeert of achterdochtig is
Als je dat voorstelt, het klinkt nogal zwaar, dan beseft ze wel dat er iets serieus aan de hand is.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:56 schreef wachtwoordalweerkwijt het volgende:
[..]
Stel relatietherapie voor. Dan heb je wat steun tijdens jullie gesprekken.
Is dat niet wat voorbarig als je nog maar 4 jaar een relatie hebt? Geen koophuis? Weinig verplichtingen en beide nog jong bent?quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:56 schreef wachtwoordalweerkwijt het volgende:
[..]
Stel relatietherapie voor. Dan heb je wat steun tijdens jullie gesprekken.
dan is het ijs iig gebroken en komt het probleem voor haar niet als donderslag bij heldere hemelquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:23 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee, dat zal tot een constructief gesprek leiden..... Praten moet je doen als je allebei rustig bent.
Ik ben bang van niet, maar we zullen zien....quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:44 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Ik denk dat TS nu bezig is met het gesprek...
Je kan er op dat moment wel wat van zeggen, maar een echt gesprek moet je echt niet o dat moment voerenquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:46 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
[..]
dan is het ijs iig gebroken en komt het probleem voor haar niet als donderslag bij heldere hemel
Nog maar 4 jaar..?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:45 schreef flat_erik het volgende:
[..]
Is dat niet wat voorbarig als je nog maar 4 jaar een relatie hebt? Geen koophuis? Weinig verplichtingen en beide nog jong bent?
In mijn ogen kun je dan beter uit elkaar gaan en op zoek gaan naar een partner die wel beter bij je past. TS werd verliefd op zijn 'oude' vriendin, niet de heks die nu omschreven wordt.Al druk in gesprek?
Je gaat dan toch niet zo aardig zijn om het dan maar op een ander moment te doen. Gewoon er recht tegenin.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:50 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je kan er op dat moment wel wat van zeggen, maar een echt gesprek moet je echt niet o dat moment voeren
quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:04 schreef eleusis het volgende:
Ja. Juist goed. Als de tegenstander zwak is, moet je juist aanvallen.
Haha. Als je graag ruzie wil is dat wel een goed ideequote:Op zondag 10 oktober 2010 21:58 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je gaat dan toch niet zo aardig zijn om het dan maar op een ander moment te doen. Gewoon er recht tegenin.
Dat krijg je anders toch wel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:04 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Haha. Als je graag ruzie wil is dat wel een goed idee
Kijk terug op een mooie periode samen... "Het waren 4 mooie jaren"quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Nog maar 4 jaar..?![]()
Dat klinkt als een eeuwigheid in mijn ogen..
Ik heb medelijden met TS en zit alvast te lachen als zij hem aanpakt als hij het voorsteld.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:45 schreef flat_erik het volgende:
[..]
Is dat niet wat voorbarig als je nog maar 4 jaar een relatie hebt? Geen koophuis? Weinig verplichtingen en beide nog jong bent?
quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:19 schreef THEFXR het volgende:
als ik het zo lees, krijg ik wel zin om heel veel fruit in al haar gaten te proppen, je wilde toch fruit? nou, hier heb je het!
quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:19 schreef THEFXR het volgende:
als ik het zo lees, krijg ik wel zin om heel veel fruit in al haar gaten te proppen, je wilde toch fruit? nou, hier heb je het!
Wat is de huidige status? Positief of negatief?quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Zojuist 2,5 uur lang het gesprek gevoerd...
Morgen meer
Jezus wat een cliffhanger.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Morgen meer
Man je houdt het spannend te spannend!quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:09 schreef Leonidas82 het volgende:
Morgen meer
Ligt er denk ik heel erg aan wat het probleem is. Ik ben samen met mijn verloofde in therapie geweest (nou ja, counseling heette dat, maar is vergelijkbaar) toen we pas 2 jaar bij elkaar waren. We hadden alletwee door dat we in patronen terecht kwamen die we herkenden uit andere relaties die we hadden gehad. Hij herkende bijvoorbeeld dat ie op dezelfde manier de fout inging als tijdens zijn huwelijk (hij was net gescheiden toen wij elkaar ontmoetten). Ik zag ook dat ik weer deed wat ik bij eerdere relaties deed.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:45 schreef flat_erik het volgende:
In mijn ogen kun je dan beter uit elkaar gaan en op zoek gaan naar een partner die wel beter bij je past. TS werd verliefd op zijn 'oude' vriendin, niet de heks die nu omschreven wordt.
Ja dat zou je als een soort van red flag kunnen zien, want wat ze dan bedoelen is "ik wil dat hij tegengas geeft maar mij uiteindelijk wel altijd mijn zin geeft"quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ben wel allergisch voor vrouwen die dat zeggen trouwens:"Ik wil een vent die wat tegengas geeft!".
Die heeft die allang omquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:50 schreef sweetbitchie het volgende:
Als Leonidas zo doorgaat, krijgt ie een ketting om, vanaf het aanrecht, en net tot aan de bank!!!
De vriendin van TS heeft een Noord Koreatje uitgehaald. Hij mag niet meer met de buiten wereld praten, want die geeft hem allemaal rare ideeën en daar is zij niet van gediendquote:Op maandag 11 oktober 2010 15:11 schreef heloef het volgende:
Die TS doet er wel lang over zeg, zou zij hem hebben opgesloten tot ze terug is van haar werk?
dat gaat ook vervelen. en sommige mensen zijn niet zo mondig, of willen de lieve vrede bewaren, etc etc.quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat mij overigens het meest verbaasde is dat je dit zo lang hebt kúnnen pikken. Bij mij zou het echt al lang knallende ruzie zijn geweest
Dat gaat zeker vervelen, dus het zou ook niet lang duren, de relatie óf het dominante gedrag welteverstaanquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:40 schreef dawg het volgende:
[..]
dat gaat ook vervelen. en sommige mensen zijn niet zo mondig, of willen de lieve vrede bewaren, etc etc.
volgende week is het weer hetzelfde, het duurt echt lang voordat het patroon doorbroken is, dit los je niet op met 1 gesprekje.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:42 schreef Leonidas82 het volgende:
Alles is weer goed
Het was idd niet het juiste moment, ze had die dag zware ruzie met haar oma gehad waardoor ze al verzwakt was en al die shit wilde ze eerst kwijt. Tot het moment dat het gesprek stil viel, toen zei ik gelijk 'ik wil ook iets met je bespreken'. Ze dacht eerst dat ik het wilde uitmaken.
Tot mijn verbazing was ze aardig mild en ik gaf aan dat ik wil dat ze die moeder- en leidinggevende rol loslaat in de privésfeer. Dat ik gewoon behandeld wil worden als haar vriend en niet als haar zoon. Ook erg duidelijk gemaakt dat ze niet de baas is, ik ook niet en dat er niemand een baas is in dit huis. Ook gewaarschuwd dat als het niet veranderd, er consequenties zijn, bijvoorbeeld dan ik dan bij haar wegga (daar schrok ze van).
Ik kreeg wel het verwijt dat ze mij tijdens het gesprek te zakelijk vond. Ze had het gevoel in een functioneringsgesprek te zitten. Ze zei: jij vind mij wel bazig en zakelijk maar jij kan er ook wat van!! Kortom, ze wilde meer emotie zien en minder ratio.
Eind goed al goed. Het varkentje is gewassen, ik heb duidelijk mijn punt gemaakt en kijken of ze er ook wat mee gaat doen. Vandaag was ze overigens poeslief...maarja voor hoelang nog...
Ze gaf me wel gelijk een klusje maar bood toen ook direct aan iets zelf ook te gaan doen of het samen te doen (zo kan het ook)
Bedankt voor jullie tips en steun. Heb er gisterenavond veel aan gehad.
Klopt, maar daar is TS zelf ook nog bijquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
volgende week is het weer hetzelfde, het duurt echt lang voordat het patroon doorbroken is, dit los je niet op met 1 gesprekje.
Hij zal waarschijnlijk nog 100x naar dit gesprek moeten verwijzen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:46 schreef eleusis het volgende:
[..]
Klopt, maar daar is TS zelf ook nog bijNu begint de periode van bijsturen. Klinkt alsof je het netjes hebt besproken TS.
Het is fijn dat je zelf ook inziet dat zulke gesprekken soms maar tijdelijk effect hebben. Hou dat in de gaten en het klinkt al met al erg positiefquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:42 schreef Leonidas82 het volgende:
Eind goed al goed. Het varkentje is gewassen, ik heb duidelijk mijn punt gemaakt en kijken of ze er ook wat mee gaat doen. Vandaag was ze overigens poeslief...maarja voor hoelang nog...
quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:42 schreef Leonidas82 het volgende:
Alles is weer goed
Het was idd niet het juiste moment, ze had die dag zware ruzie met haar oma gehad waardoor ze al verzwakt was en al die shit wilde ze eerst kwijt. Tot het moment dat het gesprek stil viel, toen zei ik gelijk 'ik wil ook iets met je bespreken'. Ze dacht eerst dat ik het wilde uitmaken.
Tot mijn verbazing was ze aardig mild en ik gaf aan dat ik wil dat ze die moeder- en leidinggevende rol loslaat in de privésfeer. Dat ik gewoon behandeld wil worden als haar vriend en niet als haar zoon. Ook erg duidelijk gemaakt dat ze niet de baas is, ik ook niet en dat er niemand een baas is in dit huis. Ook gewaarschuwd dat als het niet veranderd, er consequenties zijn, bijvoorbeeld dan ik dan bij haar wegga (daar schrok ze van).
Ik kreeg wel het verwijt dat ze mij tijdens het gesprek te zakelijk vond. Ze had het gevoel in een functioneringsgesprek te zitten. Ze zei: jij vind mij wel bazig en zakelijk maar jij kan er ook wat van!! Kortom, ze wilde meer emotie zien en minder ratio.
Ze gaf me wel gelijk een klusje maar bood toen ook direct aan iets zelf ook te gaan doen of het samen te doen (zo kan het ook)
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:54 schreef misterDre het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het op prijs stelt als je haar op haar vrije zondag lastig valt met een functioneringsgesprek.
MisterDre is goed geinformeerd in huize Leonidasquote:
Ach, de eerste stap is gezet, dat is al meer dan ik vantevoren gehoopt had voor TS eerlijk gezegd. Maar hij moet er nu wel bovenop blijven zitten. Mensen veranderen hun gedrag niet zo van de één op de andere dag, en al helemaal niet permanent.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:41 schreef Disco2000 het volgende:
Wat ben jij makkelijk om te praten. Wedden dat ze weer hetzelfde gedrag vertoont? Ze heeft immers geen respect voor je!
Dat kan nog steeds natuurlijkquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:19 schreef THEFXR het volgende:
en ik maar denken dat zij een ander had.
ja,maar wil de TS ook niet depri hebben.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:45 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Dat kan nog steeds natuurlijk
Zal ze heus niet verklappen, aangezien ze schrok toen TS het uit maken als consequentie aandroeg.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:18 schreef Dipkip het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt met 'ze gaf me meteen een klusje'
Mee eens, wat een zeikbeerquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:23 schreef wachtwoordalweerkwijt het volgende:
Dat je er een topic over opent zegt al genoeg.
Sorry maar ik vind je een watje. Sterker nog ik word er kotsmisselijk van.
Mijn advies: loop niet zo te zeiken, stel je niet aan.
Je bent geen slachtoffer, je bent een man dus gedraag je ook zo.
1+1
goed zo!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:08 schreef Leonidas82 het volgende:
Het was idd van zeer korte duur...
Vanochtend lag ik 7:00 in mijn nest toen ik wakker schrok van haar. Ze bulderde in de hal keihard ' waar zijn mijn autosleutels' (weet ik veel) Dus ik ff snel meezoeken, omdat ze anders te laat komt op haar werk. Vinden we autosleutels in een hoek, kreeg ik alsnog de schuld (waarom liggen ze daar? Wie legt ze daar nu neer? Mij aankijkend) Had ze natuurlijk zelf gedaan, door alle drukte.
Ik heb direct gezegd dat ze op moest donderen en smeet de deur dicht. Zo juist belde ze me op en bood ze haar excuus aan voor haar dramagedrag van vanochtend.
Maar jullie hebben gelijk hoor. Oud gedrag doemt idd weer op, direct de kiem smoren en corrigeren is mijn insteek vanaf nu.
Als mijn vriendin me wakker schreeuwt om 7uur kan ze mooi een grote bek van mij verwachten en gelijk opsodemieteren. als ze haar sleutels niet kan vinden is het haar probleem, niet de mijne. Ik zou me omdraaien en verder slapenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:08 schreef Leonidas82 het volgende:
Vanochtend lag ik 7:00 in mijn nest toen ik wakker schrok van haar. Ze bulderde in de hal keihard ' waar zijn mijn autosleutels' (weet ik veel) Dus ik ff snel meezoeken, omdat ze anders te laat komt op haar werk. Vinden we autosleutels in een hoek, kreeg ik alsnog de schuld (waarom liggen ze daar? Wie legt ze daar nu neer? Mij aankijkend) Had ze natuurlijk zelf gedaan, door alle drukte.
Ik heb direct gezegd dat ze op moest donderen en smeet de deur dicht. Zo juist belde ze me op en bood ze haar excuus aan voor haar dramagedrag van vanochtend.
Maar jullie hebben gelijk hoor. Oud gedrag doemt idd weer op, direct de kiem smoren en corrigeren is mijn insteek vanaf nu.
HAHAHAHAHAH en alsnog blijf je bij d'r, wat ben jij een loser.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:08 schreef Leonidas82 het volgende:
Ja dom he.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:28 schreef Disco2000 het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAH en alsnog blijf je bij d'r, wat ben jij een loser.
Jeuzz... Vrij ernstig. Sterkte ermee!quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:42 schreef Leonidas82 het volgende:
Alles is weer goed
blabla
een slapende man wakker maken, als vrouw zijnde is het ergste wat ze kunnen doen!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:13 schreef dikke_donder het volgende:
[..]
Als mijn vriendin me wakker schreeuwt om 7uur kan ze mooi een grote bek van mij verwachten en gelijk opsodemieteren. als ze haar sleutels niet kan vinden is het haar probleem, niet de mijne. Ik zou me omdraaien en verder slapen
Inderdaad zeg. Ik heb sowieso een enorm ochtendhumeur. Als m'n vriendin er eerder uitmoet dan ik doet ze hardstikke stil gelukkig. Wat een draak zegquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:13 schreef dikke_donder het volgende:
Als mijn vriendin me wakker schreeuwt om 7uur kan ze mooi een grote bek van mij verwachten en gelijk opsodemieteren. als ze haar sleutels niet kan vinden is het haar probleem, niet de mijne. Ik zou me omdraaien en verder slapen
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:08 schreef Leonidas82 het volgende:
Goed zo!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:08 schreef Leonidas82 het volgende:
zoiets kan je ook gewoon met humor oplossen, flinke tik op de bips als ze de deur uitgaat en nu wegwezen! Ipv welles nietes spelletjes om 7 uur sochtends, ze is duidelijk gestresst. Zo n vrouw moet je prikkelen niet mee in discussie gaan. Dat wordt anders een hele lange zware relatie als je dit soort kleinigheden als bezwaarlijk gaat ervaren.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:08 schreef Leonidas82 het volgende:
Als je het met humor oplost dan blijft ze het doen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:20 schreef ThaRock101 het volgende:
[..]
zoiets kan je ook gewoon met humor oplossen, flinke tik op de bips als ze de deur uitgaat en nu wegwezen! Ipv welles nietes spelletjes om 7 uur sochtends, ze is duidelijk gestresst. Zo n vrouw moet je prikkelen niet mee in discussie gaan. Dat wordt anders een hele lange zware relatie als je dit soort kleinigheden als bezwaarlijk gaat ervaren.
humor haalt de angel eruit. Zo ziet ze dat je het toch niet serieus neemt, dat rondbazen. Daardoor kan je eerder op gelijkwaardig niveau met elkaar communiceren, zonder van een mug een olifant te maken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:23 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Als je het met humor oplost dan blijft ze het doen.
Ja dat slaat ook echt nergens op.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:22 schreef Phantomesse het volgende:
Degenen die hier roepen UITMAKEN! hebben duidelijk nooit een serieuze relatie gehad.
Idd. Vroeger deed ik het ook hoor als mensen bij me kwamen met hun problemen, ah joh uitmaken!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja dat slaat ook echt nergens op.
Surequote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:22 schreef Phantomesse het volgende:
Degenen die hier roepen UITMAKEN! hebben duidelijk nooit een serieuze relatie gehad.
Ja niets werkt zo goed als iemand die boos is niet serieus nemen als je gelijkwaardigheid wilquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:26 schreef ThaRock101 het volgende:
humor haalt de angel eruit. Zo ziet ze dat je het toch niet serieus neemt, dat rondbazen. Daardoor kan je eerder op gelijkwaardig niveau met elkaar communiceren, zonder van een mug een olifant te maken.
Ik moest lachen, zeker bij het beeldquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:23 schreef Fortitudo het volgende:
En nou opsodekankeren moet je haar naschreeuwen en dan de deur dichtsmijten.
Duidelijkheid gaat voor alles!
Flikker op met je humor manquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:20 schreef ThaRock101 het volgende:
[..]
zoiets kan je ook gewoon met humor oplossen, flinke tik op de bips als ze de deur uitgaat en nu wegwezen! Ipv welles nietes spelletjes om 7 uur sochtends, ze is duidelijk gestresst. Zo n vrouw moet je prikkelen niet mee in discussie gaan. Dat wordt anders een hele lange zware relatie als je dit soort kleinigheden als bezwaarlijk gaat ervaren.
Nee, hij moet er anders mee omgaan. Kalm en assertief zijn is echt een hele goede methode bij de meeste mensen. Je moet er wel een beetje gevoel voor hebben en eerlijk, ik denk dat ts 't niet in zich heeft.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Flikker op met je humor man. Zij gebruikt TS als object om zich op af te reageren en dan moet hij haar met fluwelen handschoenen gaan behandelen als ze weer eens een drama maakt?
En af en toe gewoon eens ouderwets pissig worden als dat niet helpt, en daar was het dus deze week tijd voorquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:07 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Nee, hij moet er anders mee omgaan. Kalm en assertief zijn is echt een hele goede methode bij de meeste mensen. Je moet er wel een beetje gevoel voor hebben en eerlijk, ik denk dat ts 't niet in zich heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |