abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87367571
Ik heb wel eens vaker topics geopend over het wel en wee over mijn relatie. Vaak krijg je reacties van: heb je hem weer, maak het dan gewoon uit (laat die maar achterwege) en reacties waar ik juist iets aan heb (wat steun geeft)

Achtergrond,

Vriendin en ik hebben nu dik 4 jaar een relatie met de bekende ups en downs, we zijn tegenpolen in zowel karakter als achtergrond en dit maakt dat we elkaar aantrekken en lol kunnen hebben maar ook zo nu en dan de nodige conflicten. Meestal komen we hier uit, en dan gaat het weer goed. Maar nu is er weer een moment bereikt dat ik denk van 'wat moet ik nu in godsnaam' . Ik zal het super kort houden en in hoofdlijnen uiteenzetten waar de grootste problemen zich bevinden.

Mijn verhaal,

Mijn vriendin heeft sinds een aantal jaar een nieuwe baan als leidinggevende, in haar werk stuurt ze aan, controleert en hoort uit. Wat ik de laatste tijd merk is dat ze die 'bazigheid' meneemt naar thuis. Dus steeds meer komt het voor dat ze niet vraagt, maar opdraagt (doe je dit even? doe dat even) controlerend gedrag (ben je weer uitgeweest? ik zag het wel) of mij controleren op huishoudelijke taken waar een ander bijzit (heb je dit nog gedaan? terwijl er dan familie of een collega erbij zit). Dit vind ik erg vervelend. Ik voel me dan net een klein kind die niet te vertrouwen is).

Ook hoort ze uit. Een voorbeeldje, dan belt ze me op en geeft ze aan dat er bedragen van de gemeenschappelijke rekening zijn afgeschreven, en hoort ze me uit waar het geld aan besteedt is, dit waar haar familie gewoon bijzit!! (wat hebben die ermee te maken).

Een ander probleem is uitgaan. Wij wonen samen en daardoor heb ik de behoefte om wekelijks lekker een biertje te drinken met mijn vrienden (alleen mannen) vaak krijg ik dan weer te horen van: ben je weer uitgeweest? je bent zeker wéér uitgeweest, je gaat zeker wéér uit, ga je nu weer uit? (ik ga hooguit 1 a 2x per week uit). Daardoor begin ik meer en meer een schuldgevoel te krijgen als ik weer iets leuks wil doen met mijn vrienden.

Door dit ben ik een beetje ten einde raad....ik heb het idee dat ze me niet vertrouwd en het respect voor mij een beetje weggebt is. Ook zit het controlerende gedrag en haar (steed vaker) commanderende toon mij erg dwars. Ik heb er gewoon buikpijn van!

Ik zal morgen dit met haar bespreken maar wat is nu het beste?

Alvast bedankt om het stuk te lezen en voor jullie reactie..
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:18:07 #2
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_87367615
Trek een broek aan en geef haar eens flink de wind van voren. Je bent verdomme een man. Laat die bitch je niet stangen en ga al helemaal niet op een forum vragen wat je moet doen, maar vertel haar maar eens goed de waarheid.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_87367638
Dit morgen met haar bespreken.
pi_87367754
Dat je er een topic over opent zegt al genoeg.
Sorry maar ik vind je een watje. Sterker nog ik word er kotsmisselijk van.
Mijn advies: loop niet zo te zeiken, stel je niet aan.
Je bent geen slachtoffer, je bent een man dus gedraag je ook zo.
1+1
pi_87367755
Vragen waarom ze doet alsof je een peuter bent.
Komop deze dingen gebruik ik bij mn zoontje van 3....
(niet dat ik je daarmee wil vergelijken hoor)

Ik zou het gewoon tegen haar zeggen. En zeg op een rustige manier dat het lijkt of dat ze haar werk thuis nog doet. Misschien zit ze te 'diep' in haar werk oid.

Ik wens je heel veel succes met je gesprek.
Hopelijk vat ze het goed op. En anders zou je haar toch even (op een fatsoenlijke manier) een soort standje moeten geven. Jullie zijn gelijk aan elkaar dus even waardig.

Groetjes en succes. Hoor de resultaten graag van je.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:25:12 #6
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_87367817
En dan ook als FOK!-naam Leonidas hebben, de koning die bij Thermopylae tegen een overmacht aan Perzen weigerde te vluchten en als een held stierf voor zijn land. :')

Naamsverandering naar Dipsy graag.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:26:04 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87367838
Vraag haar waarom ze je controleert en zeurt over geld en uitgaan. En zeggen dat je het niet langer pikt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87367863
Speltip 41: Bespreek problemen met je partner i.p.v. met mensen op internet.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:27:52 #9
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_87367889
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:18 schreef Skylark. het volgende:
Trek een broek aan en geef haar eens flink de wind van voren. Je bent verdomme een man. Laat die bitch je niet stangen en ga al helemaal niet op een forum vragen wat je moet doen, maar vertel haar maar eens goed de waarheid.
Hier ben ik het mee eens.

Je moet haar dus vertellen wat je dwars zit precies zoals het hier staat.
pi_87367945
Bespreek het eens met haar en als ze het er niet mee eens is dan moet je gewoon precies hetzelfde terug doen. Dus als ze iets uitgegeven heeft van de gezamenlijke rekening aan haar vragen waar ze dat aan uitgegeven heeft waar anderen bij zijn, etc

lijkt me trouwens een bijzonder kansloze leidinggevende als ze zo ook op het werk doet :')
pi_87367992
Agree met Skylark. Irritant doen doet ze maar bij de rest van de wereld, maar niet bij haar vriendje... als ze het morgen niet wil begrijpen is ze kansloos.
pi_87368008
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:29 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
Bespreek het eens met haar en als ze het er niet mee eens is dan moet je gewoon precies hetzelfde terug doen.
Kinderlijk gedrag bestrijden met kinderlijk gedrag, ik zou haar gewoon vragen wat ze wil bereiken en totaal haar vraag ontwijken en naar het echte probleem gaan zoeken.
pi_87368100
Wat mij gewoon bijzonder dwars zit is dat ze me (miss onbewust) kleineert bij familie, vrienden en collega's. dus mij, op een negatieve manier, op dingen wijst waar een ander bij is. Ik voel me dan echt voor lul gezet en het komt bij een ander over alsof ik flink onder de duim ben.

voorbeeld

vriend van mij komt een avondje langs..we zitten met z'n 3en wat te praten en te eten. Dan wordt het tijd om de kroeg in te gaan. Ik sta in de hal mijn jas aan te doen en vriendin wijst op onvolkomenheden zoals: je jas ziet er niet uit (knoop is stuk) kleed je eens wat warmer aan, dit kan niet, je hebt je nog steeds niet geschoren etc. Waar een goede vriend van mij bijstaat!! Dus die gaven het ook al aan van...je vriendin is wel bazig he, kleineert je waar ik bij ben.

Ik ga morgen het gesprek aan, maar meestal vat ze spiegelende gesprekken niet goed op.
pi_87368213
Zeg haar dan dat je daar niet van gediend bent en bespreek het met Fok HAAR!!!!
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:39:14 #15
256575 Joe-Momma
pi_87368216
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:31 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Kinderlijk gedrag bestrijden met kinderlijk gedrag, ik zou haar gewoon vragen wat ze wil bereiken en totaal haar vraag ontwijken en naar het echte probleem gaan zoeken.
Eens.
pi_87368238
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:35 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat mij gewoon bijzonder dwars zit is dat ze me (miss onbewust) kleineert bij familie, vrienden en collega's. dus mij, op een negatieve manier, op dingen wijst waar een ander bij is. Ik voel me dan echt voor lul gezet en het komt bij een ander over alsof ik flink onder de duim ben.
jezus christus man, zo zou ik echt niet kunnen leven, als mij dat zou overkomen zou er direct een gevoel van woede door mijn lichaam heen gaan, ik zou niet meer vriendelijk kunnen zijn, haar dodelijk aanstaren en dan prive haar op der plaats zetten. en als ze vindt dat ze niks verkeerd doet dan de relatie uitmaken, want nogmaals, hoe kan je als man zo leven???

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2010 22:40:42 ]
pi_87368254
Benoem concreet het gedrag wat je niet bevalt en vraag haar wat ze met dergelijk gedrag wil bereiken.
pi_87368305
oh en als ze het niet mee eens is met wat jij voelt dan trap je 'r dezelfde dag nog de deur uit
pi_87368346
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:42 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
oh en als ze het niet mee eens is met wat jij voelt dan trap je 'r dezelfde dag nog de deur uit
En als je haar de deur uittrapt luister dan niet naar haar commentaar naar hoe je haar de deur uittrapt, want op die manier blijft ze je onderdrukken.
pi_87368371
quote:
Ik bewonder je gevoel voor assertiviteit
pi_87368390
Nog 1 keer keihard neuken in alle gaten en dan meteen daarna uitmaken.
pi_87368402
quote:
alsof je dat ff makkelijk doet na een relatie van 4 jaar...
pi_87368415
Je kan haar ook vertellen dat ze haar broek uit moet doen!
Letterlijk & Figuurlijk. Zo kun je haar laten merken wie de baas is (de man..)
pi_87368427
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:45 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Dus als je haar vindt met drie negers in haar zou je het nog paar weken aanzien? Sjeez, ipv uitgaan zou ik op zoek gaan naar een ruggengraat.
pi_87368431
quote:

[..]

nee maar als ze je niet serieus neemt dan zit er iets fundamenteels niet goed, maar laten we daar maar niet vanuit gaan :*
pi_87368438
quote:

[..]

Je bent veel te lief jij!
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:47:14 #27
256575 Joe-Momma
pi_87368454
quote:

voorbeeld

vriend van mij komt een avondje langs..we zitten met z'n 3en wat te praten en te eten. Dan wordt het tijd om de kroeg in te gaan. Ik sta in de hal mijn jas aan te doen en vriendin wijst op onvolkomenheden zoals: je jas ziet er niet uit (knoop is stuk) kleed je eens wat warmer aan, dit kan niet, je hebt je nog steeds niet geschoren etc. Waar een goede vriend van mij bijstaat!! Dus die gaven het ook al aan van...je vriendin is wel bazig he, kleineert je waar ik bij ben.

Kijk bij zo'n moment zou ik vanuit de gang brullen mens waar maak je je druk om!!!

Of iets van 'ben je aan het thuis werken??'

En dan met een diepe zucht lekker gaan stappen.
pi_87368467
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:46 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Dus als je haar vindt met drie negers in haar zou je het nog paar weken aanzien? Sjeez, ipv uitgaan zou ik op zoek gaan naar een ruggengraat.
alsof dat ook maar enigzins vergelijkbaar is
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:48:22 #29
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_87368481
quote:
Als jij daar als een watje blijft zitten en niets terugzegt komt het inderdaad over alsof je onder de duim zit. Maar goed, dat zit je ook, dus wat dat betreft zou het een correcte observatie zijn.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_87368492
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:47 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

alsof dat ook maar enigzins vergelijkbaar is
291%
pi_87368498
Heb je nog meer voorbeelden?
pi_87368532
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:44 schreef Lay-DC het volgende:

[..]

Ik bewonder je gevoel voor assertiviteit
dank je O+
pi_87368573
Wat een slappe hap, Leonidas82. Nogmaals: benoem concreet het gedrag van je vriendin wat je dwarszit en vraag haar wat ze ermee wil bereiken. Op deze manier laat je je wel lekker als deurmat gebruiken.
pi_87368619
Ik stel voor slotje er op totdat TS het heeft besproken en laat maar horen hoe het uit pakt.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:54:36 #35
215 misterDre
Paint it black!
pi_87368696
quote:

Ik ga morgen het gesprek aan,.....
Ik denk niet dat ze het op prijs stelt als je haar op haar vrije zondag lastig valt met een functioneringsgesprek.
pi_87368707
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:48 schreef Lay-DC het volgende:
Heb je nog meer voorbeelden?
ja, als ze van een drukke werkdag thuiskomt..gelijk opdragen: pak jij even cola? (niet vragen)

Vroeger maakt ik af en toe een lekker kommetje fruit voor haar klaar en dat werd dan ook gewaardeerd. Maar volgens mij vind ze het nu normaal dat ze dat altijd krijgt, want nu is het al van: maak jij even fruit? Regel jij even fruit? Kortom, het bijzondere is eraf en het is nu een vaste gewoonte geworden waardoor ik geen zin meer heb om die keuken in te gaan en het fruit ga aansnijden en mengen (ze gaat er nu standaard vanuit dat ik het elke avond wel doe).

ander voorbeeld,

Altijd controleren hoelaat ik thuis was van het uitgaan en waar ik ben geweest (en elke week krijgt ze hetzelfde antwoord) wat maakt dat toch uit denk ik dan. Ik heb het toch gezellig gehad.
pi_87368759
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_87368765
Doe het terug dan merkt ze vanzelf hoe irritant dat is.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:56:44 #39
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87368768
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:39 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

jezus christus man, zo zou ik echt niet kunnen leven, als mij dat zou overkomen zou er direct een gevoel van woede door mijn lichaam heen gaan, ik zou niet meer vriendelijk kunnen zijn, haar dodelijk aanstaren en dan prive haar op der plaats zetten. en als ze vindt dat ze niks verkeerd doet dan de relatie uitmaken, want nogmaals, hoe kan je als man zo leven???
Herkenbaar :D
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_87368777
al eens gewoon "nee" gezegd?
pi_87368786
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:52 schreef Pakspul het volgende:
Ik stel voor slotje er op totdat TS het heeft besproken en laat maar horen hoe het uit pakt.
waarom gelijk een slotje? DIt is toch een forum waar je naar steun en advies kunt vragen? Ik wil gewoon mijn hart luchten. Je hoeft niet te reageren hoor.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:57:22 #42
256575 Joe-Momma
pi_87368790

De ts voordat ie een avondje gaat stappen met de maten.

(Beste vriend neemt foto)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:59:25 #43
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87368851
Oké het is tijd om te zeggen (herhalen) wat ik tegen iedereen zeg die met onderlinge problemen naar mij komt: zeg alles wat je nu tegen mij zegt tegen hem/haar. Kom daarna maar terug om te vertellen hoe het ging en wat dan verder te doen.
pi_87368857
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:57 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

waarom gelijk een slotje? DIt is toch een forum waar je naar steun en advies kunt vragen? Ik wil gewoon mijn hart luchten. Je hoeft niet te reageren hoor.
Echte mannen huilen niet, echte mannen ondernemen actie.
pi_87368934
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:54 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

ja, als ze van een drukke werkdag thuiskomt..gelijk opdragen: pak jij even cola? (niet vragen)

Vroeger maakt ik af en toe een lekker kommetje fruit voor haar klaar en dat werd dan ook gewaardeerd. Maar volgens mij vind ze het nu normaal dat ze dat altijd krijgt, want nu is het al van: maak jij even fruit? Regel jij even fruit? Kortom, het bijzondere is eraf en het is nu een vaste gewoonte geworden waardoor ik geen zin meer heb om die keuken in te gaan en het fruit ga aansnijden en mengen (ze gaat er nu standaard vanuit dat ik het elke avond wel doe).

ander voorbeeld,

Altijd controleren hoelaat ik thuis was van het uitgaan en waar ik ben geweest (en elke week krijgt ze hetzelfde antwoord) wat maakt dat toch uit denk ik dan. Ik heb het toch gezellig gehad.
Zeg tegen die prinses dat het verboden is om slaven te houden.

Mijn voorstel is om keizerlijk op de bank te gaan zitten met je voeten op tafel en een grote zak met chips naast je om dan vervolgens JA LEKKER! Te blijven roepen tot dat ze begrijpt dat je drinken wilt.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:06:57 #46
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_87369048
Spiegelen werkt maar tijdelijk. Ik zou dit alles wat je hier zegt tegen haarzelf zeggen en duidelijk maken dat je geen klein kind bent en als een gelijkwaardige partner behandeld wilt worden.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:07:48 #47
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87369074
"Sterf"

Bijzonder constructieve reactie op bazig gedrag

"Schenk cola voor me in"
-"Sterf"

"Ga niet te vaak uit"
-"Sterf"

"Doe deze brief op de post"
-"Sterf"
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:15:24 #48
256575 Joe-Momma
pi_87369291
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:07 schreef n8n het volgende:
"Sterf"

"Schenk cola voor me in"
-"Sterf"

"Ga niet te vaak uit"
-"Sterf"

-"Sterf"
Toevallig nog singel??

Zou me niets verbazen. :')
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:16:24 #49
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87369322
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:15 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Toevallig nog singel??

Zou me niets verbazen. :')
Ik kom overal mee weg
pi_87369355
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:16 schreef n8n het volgende:

[..]

Ik kom overal mee weg
Je hebt geluk dat je rechterhand geen mogelijkheid heeft om te vertrekken.
pi_87369395
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:07 schreef n8n het volgende:
"Sterf"

"Schenk cola voor me in"
-"Sterf"

"Ga niet te vaak uit"
-"Sterf"

-"Sterf"
nogal puberaal voor je leeftijd vind je niet? :')
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:20:03 #52
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87369439
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:17 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Oké, wat jij wilt
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:20:28 #53
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87369448
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:18 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:

[..]

nogal puberaal voor je leeftijd vind je niet? :')
Klopt, blijkbaar doe ik toch iets goed :')
pi_87369572
TS heb je er nog iets aan toe te voegen of ben je alvast gaan praten?
pi_87369633
Open er een topic over
pi_87369696
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:25 schreef Lay-DC het volgende:
TS wil zijn hart luchten zoals de meeste meiden hier doen.
pi_87369719
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:25 schreef Lay-DC het volgende:
Ik ga morgen het gesprek met haar aan (ze is er nu niet).

Het probleem met dit soort gesprekken is dat het al snel verwijtend overkomt met boosheid en onbegrip van haar kant tot gevolg. Ben dus het gesprek al aan het voorbereiden.

Ik ga haar ook vragen of ze nog wel gelukkig met me is.. Er MOET in ieder geval wat veranderen want hier ga je echt kapot aan.

Aanvullende info: vriendin wil idd wel als een prinsesje behandeld worden (heeft ze zelfs, een paar jaar geleden, een x toegegeven, dat ik haar wel meer als een prinsesje mag behandelen).

We zien morgenavond wel, zal wel weer een leuke avond worden..
pi_87369799
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:30 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Aanvullende info: vriendin wil idd wel als een prinsesje behandeld worden (heeft ze zelfs, een paar jaar geleden, een x toegegeven, dat ik haar wel meer als een prinsesje mag behandelen).
Dump reden #1 :')
pi_87369817
quote:

[..]

Het probleem met dit soort gesprekken is dat het al snel verwijtend overkomt met boosheid en onbegrip van haar kant tot gevolg. Ben dus het gesprek al aan het voorbereiden.

Ik ga haar ook vragen of ze nog wel gelukkig met me is.. Er MOET in ieder geval wat veranderen want hier ga je echt kapot aan.

Je bent best wel grappig eigenlijk :P
Je bent bang dat het verwijtend overkomt? :D
pi_87369871
Pfff.. zeggen als een 'prinsesje' willen te worden behandeld... die uitspraak alleen al. Wat voor wijf is dat en waarom wil je met zoiets samen leven?

Zeg gewoon tegen haar wat je dwars zit en dat het consequenties heeft als ze haar gedrag niet verandert.
pi_87369890
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:35 schreef 16meter het volgende:
Pfff.. zeggen als een 'prinsesje' willen te worden behandeld... die uitspraak alleen al. Wat voor wijf is dat en waarom wil je met zoiets samen leven?
*kuch*barbie*kuch*
pi_87369914
Nou TS is lief!

Dump haar dan beginnen we een relatie.
Ik wil m'n fruit 3 maal geroerd voordat er een vorkje in gaat.
En ik wil aangesproken worden als mevrouw schatje.
pi_87369945
Aach nee maar je laat echt over je heen lopen.
Of zij veranderd of jij zoekt een wijf die geen enkeltje uit de hell gekregen heeft..
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:39:25 #64
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87369959
quote:

En toen ging er geen lampje branden?

Om niet aanvallend over te komen is het handig om vanuit je eigen beleving te spreken. Die beleving van jouw kan zijn niks aan afdoen, wat ze ook zegt. Het probleem ligt ook niet alleen bij haar, het werkt alleen als ze de ruimte krijgt. Geef aan dat je hiermee komt omdat je samen wilt werken aan een betere toekomst, schrijf haar desnoods een brief om al je meespelende gevoel te beschrijven en uit te leggen wat het met je doet. Laat haar weten dat je haar waardeert maar dat je zo niet verder kan. Je hebt geen kritiek op haar als persoon maar op haar gedrag, als ze dit niet onder ogen wil of kan zien is ze je niet waard. Erkenning van een probleem is de eerste stap, wil dat niet doordringen is het een onbegonnen zaak.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:40:03 #65
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_87369973
Sommige mannen zijn net vrouwen.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_87369974
quote:
Ik voel me dan echt voor lul gezet en het komt bij een ander over alsof ik flink onder de duim ben.

Je zit onder de plak, niks alsof. Maar verder klinkt het net zoals mijn moeder, alleen wil je niets met een moeder. Je wilt een partner.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2010 23:40:56 ]
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:40:36 #67
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87369994
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je bent bang dat het verwijtend overkomt? :D
Dat is heel menselijk, om kritiek persoonlijk aan te nemen
pi_87370048
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:40 schreef goofy_goober het volgende:
Sommige mannen zijn net vrouwen.
pi_87370122
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:40 schreef n8n het volgende:

[..]

Dat is heel menselijk, om kritiek persoonlijk aan te nemen
Nee, hij zegt dat hij bang is dat híj verwijtend overkomt. Ik zou juist goed verwijtend over willen komen, maar goed. Hoe wil je dit gaan oplossen zonder dat je haar expliciet iets gaat verwijten?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:46:51 #70
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87370150
Je kunt ook beginnen met de vraag waarom ze zich zo gedraagt, dan staat ze iig even stil bij hoe ze eventueel overkomt op anderen
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:54:03 #71
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87370350
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nee, hij zegt dat hij bang is dat híj verwijtend overkomt. Ik zou juist goed verwijtend over willen komen, maar goed. Hoe wil je dit gaan oplossen zonder dat je haar expliciet iets gaat verwijten?
Het is het gedrag wat te verwijten valt, niet haar persoon. Vaak voelen mensen zich als persoon (in het geheel) aangevallen waar het hier gaat om een deel van haar gedrag. Zodra zij zich als persoon aangevallen voelt zal ze daar op reageren, met drama als gevolg. Op dat moment krijg je ruzie die niet constructief is, daarom handig om niet te beginnen met beschuldigen van de ander maar uit te leggen wat het met jezelf doet. Zo te lezen is het vooral verdiet wat TS voelt, als ik tegen iemand zeg dat die persoon mij verdrietig maakt en die maakt het niets uit klopt er iets niet in een relatie. Dat TS bang is om verwijtend over te komen past binnen de verhoudingen in de relatie, die zullen eerst gelijkwaardiger moeten worden, en van gelijkwaardigheid is nu geen sprake.
pi_87370733
quote:

[..]

Sorry maar het klinkt echt als een verschrikkelijk mens die totaal geen respect voor je heeft.

Als vrouw zijnde zeg ik: man up!!! Serieus de enige reden dat zij dit gedrag toont is omdat jij dit blijkbaar al jaren toe laat.

En elke vrouw wil als prinses behandelt worden, dat is het probleem niet, maar meestal gaat dit automatisch (tot bepaalde hoogte uiteraard) en wordt het wel gewaardeerd. Dit lijkt bij jou niet meer het geval te zijn.

En ik snap echt niet waarom je zo bang bent om haar gevoelens te kwetsen, ze houdt zich blijkbaar ook niet bezig met hoe haar gedrag jou laat voelen.
"the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
pi_87371326
Een goede leidinggevende heeft hart voor zijn personeel. Met andere woorden: Ze is zowel thuis als op haar werk heel fout bezig.
Ik zou haar daar maar eens op aanspreken, en zeggen dat je geen zin hebt in dat soort dingen en als je personeel van haar zou zijn waarschijnlijk je waarschijnlijk de vakbond zou inschakelen.
pi_87371371
quote:

[..]

Ik moet mijn uitspraak iets nuanceren: Wat een ontzettende kutleidinggevende :(
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 00:58:49 #75
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_87372496
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:17 schreef Pakspul het volgende:

[..]

_O-

Goed, OT :

TS Je bent echt een slappe LUL

Tell her to shut it.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 10 oktober 2010 @ 01:05:14 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87372709
Tegenpolen in een relatie werkt niet:

quote:
The notion of “birds of a feather flock together” points out that similarity is a crucial determinant of interpersonal attraction. According to Morry’s attraction-similarity model (2007), there is a lay belief that people with actual similarity produce initial attraction. Perceived similarity develops for someone to rate others as similar to themselves in on-going relationship. Such perception is either self-serving (friendship) or relationship-serving (romantic relationship). Newcomb (1963) pointed out that people tend to change perceived similarity to obtain balance in a relationship. Additionally, perceived similarity was found to be greater than actual similarity in predicting interpersonal attraction.

[edit] Similarity in different aspects
Findings suggest that interpersonal similarity and attraction are multidimensional constructs (Lydon, Jamieson & Zanna, 1988), in which people are attracted to others who are similar to them in demographics, physical appearance, attitudes, interpersonal style, social and cultural background, personality, interests and activities preferences, and communication and social skills. A study conducted by Theodore Newcomb (1961) on college dorm roommates suggested that individuals with shared backgrounds, academic achievements, attitudes, values, and political views became friends.

Physical appearance
The matching hypothesis proposed by sociologist Erving Goffman suggests that people are more likely to form long standing relationships with those who are equally matched in social attributes, like physical attractiveness, as they are.[4] The study by researchers Walster and Walster supported the matching hypothesis by showing that partners who were similar in terms of physical attractiveness expressed the most liking for each other.[5] Another study also found evidence that supported the matching hypothesis: photos of dating and engaged couples were rated in terms of attractiveness, and a definite tendency was found for couples of similar attractiveness to date or engage.[6]
However, a speed-dating experiment done on graduate students from Columbia University showed that although physical attractiveness is preferred in a potential partner, men show a greater preference for it than women.[7]
Attitudes
According to the ‘law of attraction’ by Byrne (1971)[8], attraction towards a person is positively related to the proportion of attitudes similarity associated with that person. Clore (1976) also raised that the one with similar attitudes as yours was more agreeable with your perception of things and more reinforcing she/he was, so the more you like him/her. Based on the cognitive consistency theories, difference in attitudes and interests can lead to dislike and avoidance (Singh & Ho, 2000; Tan & Singh, 1995) whereas similarity in attitudes promotes social attraction (Byrne, London & Reeves, 1968; Singh & Ho, 2000). Miller (1972) pointed out that attitude similarity activates the perceived attractiveness and favor-ability information from each other, whereas dissimilarity would reduce the impact of these cues.
The studies by Jamieson, Lydon and Zanna (1987, 1988) showed that attitude similarity could predict how people evaluate their respect for each other, and social and intellectual first impressions which in terms of activity preference similarity and value-based attitude similarity respectively. In intergroup comparisons, high attitude similarity would lead to homogeneity among in-group members whereas low attitude similarity would lead to diversity among in-group members, promoting social attraction and achieving high group performance in different tasks (Hahn & Hwang, 1999).
Although attitudinal similarity and attraction are linearly related, attraction may not contribute significantly to attitude change (Simons, Berkowitz & Moyer, 1970)
Social and cultural background
Byrne, Clore and Worchel (1966) suggested people with similar economic status are likely to be attracted to each other. Buss & Barnes (1986) also found that people prefer their romantic partners to be similar in certain demographic characteristics, including religious background, political orientation and socio-economic status.
Personality
Researchers have shown that interpersonal attraction was positively correlated to personality similarity (Goldman, Rosenzweig & Lutter, 1980). People are inclined to desire romantic partners who are similar to themselves on agreeableness, conscientiousness, extroversion, emotional stability, openness to experience (Botwin, Buss, & Shackelford, 1997), and attachment style (Klohnen & Luo, 2003).
Interests and activities
Activity similarity was especially predictive of liking judgments, which affects the judgments of attraction (Lydon, Jamieson & Zanna, 1988). Lydon and Zanna (1987, 1988) claimed that high self-monitoring people were influenced more by activity preference similarity than attitude similarity on initial attraction, while low self-monitoring people were influenced more on initial attraction by value-based attitude similarity than activity preference similarity.
Social skills
According to the post-conversation measures of social attraction, tactical similarity was positively correlated with partner satisfaction and global competence ratings, but was uncorrelated with the opinion change and perceived persuasiveness measures (Waldron & Applegate, 1998).
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_87375732
OK, en nu even zonder de gebruikelijke fok! eFallus-oppomperij :') , hier het simpele advies: Gewoon keihard tegengas geven.
pi_87375777
Probeer het gesprek vooral vanuit de ik-vorm (ik heb moeite met, ik vind het lastig om om te gaan met) te voeren, dan lijkt het alsof je haar minder verwijt en heb je minder kans dat ze gelijk vol te verdediging in schiet en niet meer open staat voor je argumenten. Succes hè!
  zondag 10 oktober 2010 @ 04:15:23 #79
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_87376028
Dat je dat pikt:') Ik was allang weggeweest.
  zondag 10 oktober 2010 @ 04:15:59 #80
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_87376032
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 03:37 schreef n0ir het volgende:
Probeer het gesprek vooral vanuit de ik-vorm (ik heb moeite met, ik vind het lastig om om te gaan met) te voeren, dan lijkt het alsof je haar minder verwijt en heb je minder kans dat ze gelijk vol te verdediging in schiet en niet meer open staat voor je argumenten. Succes hè!
Wat een bullshit. Ze verdient het om aangevallen te worden. Nu is TS bang voor haar:')
pi_87376049
Ze verdient het wel, maar het is minder effectief; het zal waarschijnlijk op ruzie uitlopen en er zal geen resultaat worden geboekt.
  zondag 10 oktober 2010 @ 04:25:40 #82
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_87376088
Alsof ze gaat veranderen. ze ziet TS als minderwaardig aan haar en aan zichzelf. Uit zijn topic history blijkt dat TS werkloos is en zij dus wel een baan heeft. Waarschijnlijk schaamt ze zich voor TS, Ze wil daarom haar positie als ´baas´versterken zodat ze aan de wereld laat zien dat ´die loser´wel alles voor haar doet wat zij wil en dat er een reden is waarom ze nog steeds met hem is.
pi_87376179
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 04:25 schreef Mulberry het volgende:
Alsof ze gaat veranderen. ze ziet TS als minderwaardig aan haar en aan zichzelf. Uit zijn topic history blijkt dat TS werkloos is en zij dus wel een baan heeft. Waarschijnlijk schaamt ze zich voor TS, Ze wil daarom haar positie als ´baas´versterken zodat ze aan de wereld laat zien dat ´die loser´wel alles voor haar doet wat zij wil en dat er een reden is waarom ze nog steeds met hem is.
yup, i agree ^O^ Ze probeert gewoon haar eigen hachje te redden, ten koste van TS.
pi_87376241
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 04:25 schreef Mulberry het volgende:
ff voor je eigen info:

TS is afgestudeerd (afgeronde HBO) heeft wél een baan (goed, betaald minder dan die van mijn vriendin) en is bezig een eigen bedrijf op te zetten. Wat minder snel je oordeel vellen dus..
pi_87376648
Ff goed op dr plek zetten haar.

En als ze het niet wil begrijpen dumpen die hap.
pi_87376886
Misschien doet ze het onbewust of heeft ze een reden om achtertochtig te zijn vanwege ervaringen (met jou of een ex-partner) in het verleden (vreemd gaan, geld over de balk gooien....)
Ook een goede leidinggevende ben je niet van een dag op de ander.
In elk geval goed dat je het gaat aanspreken, dan kan ze iets eraan doen.
pi_87377158
Jezus slapen jullie niet?
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:11:55 #88
317906 PoederSuikerPoeder
Poeder voor intimi
pi_87377174
sommige mensen gaan ook uit en anderen worden weer vroeg wakker
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:11:58 #89
223368 Walejya
Lekker anders!
pi_87377175
Ik heb de reacties niet gelezen, dus misschien ben ik mosterd, maar er zijn mijns inziens ook een paar dingen die jij kunt doen waardoor zij minder bazig hoeft te zijn:

quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:16 schreef Leonidas82 het volgende:
Dus steeds meer komt het voor dat ze niet vraagt, maar opdraagt (doe je dit even? doe dat even) controlerend gedrag (ben je weer uitgeweest? ik zag het wel) of mij controleren op huishoudelijke taken waar een ander bijzit (heb je dit nog gedaan? terwijl er dan familie of een collega erbij zit). Dit vind ik erg vervelend. Ik voel me dan net een klein kind die niet te vertrouwen is).
Dit is makkelijk, fout van haar om dit bij familie te bespreken.

quote:
Ook hoort ze uit. Een voorbeeldje, dan belt ze me op en geeft ze aan dat er bedragen van de gemeenschappelijke rekening zijn afgeschreven, en hoort ze me uit waar het geld aan besteedt is, dit waar haar familie gewoon bijzit!! (wat hebben die ermee te maken).
Een gemeenschappelijke rekening is normaal gesproken voor gemeenschappelijk gebruik. Waarom zeg je van tevoren niet wat je ervan afhaalt en ermee doet, bespaart een hoop irritaties. Anders moet je die dingen maar van je privérekening betalen en het bedrag op de gemeenschappelijke rekening verlagen. Op een gemeenschappelijke rekening staat ook geld dat zij gestort heeft, daar moet je geen hobby-spullen o.i.d. van gaan kopen.

quote:
Een ander probleem is uitgaan. Wij wonen samen en daardoor heb ik de behoefte om wekelijks lekker een biertje te drinken met mijn vrienden (alleen mannen) vaak krijg ik dan weer te horen van: ben je weer uitgeweest? je bent zeker wéér uitgeweest, je gaat zeker wéér uit, ga je nu weer uit? (ik ga hooguit 1 a 2x per week uit). Daardoor begin ik meer en meer een schuldgevoel te krijgen als ik weer iets leuks wil doen met mijn vrienden.
Logisch dat je af en toe uitgaat, maar communiceer je dat wel naar haar toe? Vooral de zin: "je bent zeker wéér uitgeweest", doet me denken dat zij dat achteraf maar moet raden, daar zou ik ook niet vrolijk van worden, misschien had zij juist wel iets leuks voor jullie gepland. Waarom deel je dit van tevoren niet gewoon even mee, dan moet het toch geen probleem zijn?
pi_87377318
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 09:11 schreef PoederSuikerPoeder het volgende:
sommige mensen gaan ook uit en anderen worden weer vroeg wakker
Goedemorgen PoederSuikerPoeder, ben jij er ook alweer..! Heb je een fijne nacht gehad?
pi_87377331
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 09:11 schreef Walejya het volgende:
Ik heb de reacties niet gelezen, dus misschien ben ik mosterd, maar er zijn mijns inziens ook een paar dingen die jij kunt doen waardoor zij minder bazig hoeft te zijn:
[..]

Dit is makkelijk, fout van haar om dit bij familie te bespreken.
[..]

Een gemeenschappelijke rekening is normaal gesproken voor gemeenschappelijk gebruik. Waarom zeg je van tevoren niet wat je ervan afhaalt en ermee doet, bespaart een hoop irritaties. Anders moet je die dingen maar van je privérekening betalen en het bedrag op de gemeenschappelijke rekening verlagen. Op een gemeenschappelijke rekening staat ook geld dat zij gestort heeft, daar moet je geen hobby-spullen o.i.d. van gaan kopen.
[..]

Logisch dat je af en toe uitgaat, maar communiceer je dat wel naar haar toe? Vooral de zin: "je bent zeker wéér uitgeweest", doet me denken dat zij dat achteraf maar moet raden, daar zou ik ook niet vrolijk van worden, misschien had zij juist wel iets leuks voor jullie gepland. Waarom deel je dit van tevoren niet gewoon even mee, dan moet het toch geen probleem zijn?
Dat is ook zo! Er zijn aaaltijd twee verhalen. Misschien is TS wel een boer die zn eigen fouten niet in ziet.
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:50:10 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87377487
"Pak even cola voor me" 'Nee, pak zelf maar even en neem meteen een sinas voor me mee'. zou al een goed begin zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:50:30 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87377493
is het trouwens niet zo dat juist bazige typjes op het werk eigenlijk thuis gewoon onderdanig willen zijn?... Dus misschien je eigen gedrag naar haar toe wat aanpassen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 10 oktober 2010 @ 09:56:37 #94
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_87377558
't is niet te hopen dat ze zulke commando's op haar werk ook zo uitdeelt. In dat geval is ze in mijn ogen een slecht leidinggevende.
Tevens hoor je sowieso niet op deze wijze met elkaar om te gaan. Dus inderdaad: dit met haar bespreken en zeggen dat ze commanderend overkomt. En om aan te geven hoe gortig het is elke keer als ze dit onterecht doet direct terugzeggen "je commandeert". Dan valt het haar wel op...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_87377560
En heeft TS haar al gedumpt?
pi_87377594
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 09:56 schreef Pakspul het volgende:
En heeft TS haar al gedumpt?
Ik vrees dat TS zelf gedumpt is... Of hij is onder de tafel of in een ander donker en koud hoekje gekropen
pi_87377695
FOK! krant 10-10-10 meldt...

" Op zondagochtend is Leonidas82 op mysterieuze wijze om het leven gekomen.
Buren hoorden een vrouwelijke stem luidkeels schreeuwen, hierna zijn duidelijke klappen gehoord. Toen de politie binnen kwam was er geen enkele spoor van de vrouw te vinden. Leonidas82 lag onder de keukentafel. Volgens een woordvoerdervan de politie gaat het hier om een ernstig misdrijf maar heeft het slachtoffer niet heel veel geleden."

Schandalig! TS heeft door deze bitch 10-10-10 10:10uur gemist!

R.I.P.
pi_87377789
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:25 schreef Skylark. het volgende:
En dan ook als FOK!-naam Leonidas hebben, de koning die bij Thermopylae tegen een overmacht aan Perzen weigerde te vluchten en als een held stierf voor zijn land. :')

Naamsverandering naar Dipsy graag.
_O- :D !

Serieus, dat je dit al zo lang pikt zeg! :o
Dude, grow a pair!
pi_87381690
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:54 schreef n8n het volgende:

[..]

Het is het gedrag wat te verwijten valt, niet haar persoon. Vaak voelen mensen zich als persoon (in het geheel) aangevallen waar het hier gaat om een deel van haar gedrag. Zodra zij zich als persoon aangevallen voelt zal ze daar op reageren, met drama als gevolg. Op dat moment krijg je ruzie die niet constructief is, daarom handig om niet te beginnen met beschuldigen van de ander maar uit te leggen wat het met jezelf doet. Zo te lezen is het vooral verdiet wat TS voelt, als ik tegen iemand zeg dat die persoon mij verdrietig maakt en die maakt het niets uit klopt er iets niet in een relatie. Dat TS bang is om verwijtend over te komen past binnen de verhoudingen in de relatie, die zullen eerst gelijkwaardiger moeten worden, en van gelijkwaardigheid is nu geen sprake.
Het is haar gedrag dus natuurlijk valt haar persoon dat te verwijten :?
Daarbij, het probleem is fundamenteler; de vrouw in kwestie lijkt geen respect voor TS te hebben. Als je dan aankomt met je maakt me zo verdrietig oid, dan zal het misschien even helpen maar op termijn zal ze toch weer vervallen in oude gewoontes, aangezien deze onbewust plaatsvinden.
Nee, een goede ruzie zou wonderen doen.
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:02:54 #100
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_87381769
TS huilt nu dat hij dit noooit meer zal doen:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')