quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:45 schreef flat_erik het volgende:Is dat niet wat voorbarig als je nog maar 4 jaar een relatie hebt? Geen koophuis? Weinig verplichtingen en beide nog jong bent?
In mijn ogen kun je dan beter uit elkaar gaan en op zoek gaan naar een partner die wel beter bij je past. TS werd verliefd op zijn 'oude' vriendin, niet de heks die nu omschreven wordt.
Ligt er denk ik heel erg aan wat het probleem is. Ik ben samen met mijn verloofde in therapie geweest (nou ja, counseling heette dat, maar is vergelijkbaar) toen we pas 2 jaar bij elkaar waren. We hadden alletwee door dat we in patronen terecht kwamen die we herkenden uit andere relaties die we hadden gehad. Hij herkende bijvoorbeeld dat ie op dezelfde manier de fout inging als tijdens zijn huwelijk (hij was net gescheiden toen wij elkaar ontmoetten). Ik zag ook dat ik weer deed wat ik bij eerdere relaties deed.
Dus ondanks dat we pas kort bij elkaar waren, gingen we gesprekken aan met een therapeut om te veranderen hoe wij zijn in relaties. Daar lag ook de nadruk op, niet op het specifiek 'redden' van deze relatie tussen ons twee, maar meer een soort gecombineerde therapie voor ons beiden op relatievlak (je beter leren opstellen in een relatie). Waar we dus ook wat aan zouden hebben als de relatie geen standhield. Als je naar TS kijkt kun je je voorstellen dat als hij bij zn vriendin weggaat hij linea recta tegen het volgende prinsesje aanloopt en weer de rol van deurmat op zich neemt. Relatietherapie of therapie voor TS (waarbij misschien zijn vriendin af en toe meekomt) is dus zo'n raar idee nog niet. Je moet er maar net zin in hebben natuurlijk, maar mn vriend en ik hadden echt het gevoel van, dit ligt niet aan de klik tussen ons twee, dit ligt aan dat we alletwee dingen fout doen die we zelf niet zomaar opgelost krijgen. Wij hebben er erg veel aan gehad in ieder geval. Ik denk niet dat er iemand is die beter bij ons past namelijk. We liepen het zelf te verkloten terwijl iedereen zoiets had van jullie zijn zo leuk samen. Zijn we ook, maar hoe we communiceerden was redelijk van de pot gerukt af en toe