Ze is gegroeid op de sociale ladder en neemt jou kwalijk dat je geen vooruitgang boekt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:16 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik heb wel eens vaker topics geopend over het wel en wee over mijn relatie. Vaak krijg je reacties van: heb je hem weer, maak het dan gewoon uit (laat die maar achterwege) en reacties waar ik juist iets aan heb (wat steun geeft)
Achtergrond,
Vriendin en ik hebben nu dik 4 jaar een relatie met de bekende ups en downs, we zijn tegenpolen in zowel karakter als achtergrond en dit maakt dat we elkaar aantrekken en lol kunnen hebben maar ook zo nu en dan de nodige conflicten. Meestal komen we hier uit, en dan gaat het weer goed. Maar nu is er weer een moment bereikt dat ik denk van 'wat moet ik nu in godsnaam' . Ik zal het super kort houden en in hoofdlijnen uiteenzetten waar de grootste problemen zich bevinden.
Mijn verhaal,
Mijn vriendin heeft sinds een aantal jaar een nieuwe baan als leidinggevende, in haar werk stuurt ze aan, controleert en hoort uit. Wat ik de laatste tijd merk is dat ze die 'bazigheid' meneemt naar thuis. Dus steeds meer komt het voor dat ze niet vraagt, maar opdraagt (doe je dit even? doe dat even) controlerend gedrag (ben je weer uitgeweest? ik zag het wel) of mij controleren op huishoudelijke taken waar een ander bijzit (heb je dit nog gedaan? terwijl er dan familie of een collega erbij zit). Dit vind ik erg vervelend. Ik voel me dan net een klein kind die niet te vertrouwen is).
Ook hoort ze uit. Een voorbeeldje, dan belt ze me op en geeft ze aan dat er bedragen van de gemeenschappelijke rekening zijn afgeschreven, en hoort ze me uit waar het geld aan besteedt is, dit waar haar familie gewoon bijzit!! (wat hebben die ermee te maken).
Een ander probleem is uitgaan. Wij wonen samen en daardoor heb ik de behoefte om wekelijks lekker een biertje te drinken met mijn vrienden (alleen mannen) vaak krijg ik dan weer te horen van: ben je weer uitgeweest? je bent zeker wéér uitgeweest, je gaat zeker wéér uit, ga je nu weer uit? (ik ga hooguit 1 a 2x per week uit). Daardoor begin ik meer en meer een schuldgevoel te krijgen als ik weer iets leuks wil doen met mijn vrienden.
Door dit ben ik een beetje ten einde raad....ik heb het idee dat ze me niet vertrouwd en het respect voor mij een beetje weggebt is. Ook zit het controlerende gedrag en haar (steed vaker) commanderende toon mij erg dwars. Ik heb er gewoon buikpijn van!
Ik zal morgen dit met haar bespreken maar wat is nu het beste?
Alvast bedankt om het stuk te lezen en voor jullie reactie..
Interessante vraag. Wie de baas is in bed, is ook de baas in de relatie.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:19 schreef DeepChord het volgende:
En TS, is je vriendin in bed ook zo bazig? Dat ze je alle hoeken van de slaapkamer laat zien?.
Onzin, leidinggevenden zijn goed voor het bedrijf, dan voor zichzelf en daarna pas voor het personeel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een goede leidinggevende heeft hart voor zijn personeel. Met andere woorden: Ze is zowel thuis als op haar werk heel fout bezig.
Ik zou haar daar maar eens op aanspreken, en zeggen dat je geen zin hebt in dat soort dingen en als je personeel van haar zou zijn waarschijnlijk je waarschijnlijk de vakbond zou inschakelen.
not truequote:Op zondag 10 oktober 2010 14:32 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Interessante vraag. Wie de baas is in bed, is ook de baas in de relatie.
Want?quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:32 schreef addictivebeat het volgende:
Interessante vraag. Wie de baas is in bed, is ook de baas in de relatie.
Hier heb je een puntquote:Op zondag 10 oktober 2010 13:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ze is gegroeid op de sociale ladder en neemt jou kwalijk dat je geen vooruitgang boekt.
Feit dat ze dit schaamteloos praktiseert in bijzijn van anderen geeft aan dat ze behoefte heeft die kloof te laten zien. Ze kijkt op je neer.
Wat je moet doen? Je moet je eerst afvragen in hoeverre je mee wilt gaan en/of dit belangrijk vindt.
Wil je haar houden, moet je die kloof aanpassen. Wordt directeur van een bedrijf of doe een geniale uitvinding.
Tot die tijd zal zij zich moeten aanpassen. Kan ze dat niet, is haar liefde voor jouw kleiner dan haar belang op die sociale ladder.
Ok, maar heb je nou al actie ondernomen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:30 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Hier heb je een punt
Mijn vriendin is idd wel erg carriereminded ze wil echt groeien tot een volwaardige manager (miss speelt haar achtergrond ook mee, haar vader is directeur en heeft vaak hoge verwachtingen van mensen) en erg perfectionistisch. tegenslagen kan ze nauwelijks mee omgaan, gebeurt er iets tegen haar zin in, kan ze erg van slag zijn of kwaad worden.
Ik daarentegen, ben niet echt een carriereman. Mijn ambitie is een leuke parttime HR-functie en een eigen internetbedrijfje. Als ik daar een prima inkomen uithaal, ben ik gelukkig. Mijn volgende ambitie is genieten van het leven, dus lekker uit eten, genieten met vrienden, op reis, lezen, koken etc. Ik wil dus geen manager of hoofd ergens van worden. gewoon een leuke baan en eigen bedrijfje en het is allemaal wel klaar. Heb mijn hbo'tje, lieve familie en een bult aan vrienden en vriendinnen.
Maar blijkbaar is dat miss niet goed genoeg...
Je hebt een contradictie in je verhaal:quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:30 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Hier heb je een punt
Mijn vriendin is idd wel erg carriereminded ze wil echt groeien tot een volwaardige manager (miss speelt haar achtergrond ook mee, haar vader is directeur en heeft vaak hoge verwachtingen van mensen) en erg perfectionistisch. tegenslagen kan ze nauwelijks mee omgaan, gebeurt er iets tegen haar zin in, kan ze erg van slag zijn of kwaad worden.
Ik daarentegen, ben niet echt een carriereman. Mijn ambitie is een leuke parttime HR-functie en een eigen internetbedrijfje. Als ik daar een prima inkomen uithaal, ben ik gelukkig. Mijn volgende ambitie is genieten van het leven, dus lekker uit eten, genieten met vrienden, op reis, lezen, koken etc. Ik wil dus geen manager of hoofd ergens van worden. gewoon een leuke baan en eigen bedrijfje en het is allemaal wel klaar. Heb mijn hbo'tje, lieve familie en een bult aan vrienden en vriendinnen.
Maar blijkbaar is dat miss niet goed genoeg...
De vrouw is nu nog weg en komt vanavond weer thuis...dus dan zal ik het aansnijden. Kreeg een tip van mijn beste vriend dat ik wel ff moet peilen of ze niet te moe is (geen goed moment voor dit soort gesprekken).quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:37 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ok, maar heb je nou al actie ondernomen?
En dat jullie niet allebei dezelfde ambities hebben hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, tenzij haar ambities ook een carriere strevende man zijn, want dan hebben jullie natuurlijk een probleem.
Je laat al zien haar met fluwelen handschoentjes te behandelen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:40 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
De vrouw is nu nog weg en komt vanavond weer thuis...dus dan zal ik het aansnijden. Kreeg een tip van mijn beste vriend dat ik wel ff moet peilen of ze niet te moe is (geen goed moment voor dit soort gesprekken).
We zullen zien
Nee, dan ben je eigenaar. Ik bedoel meer manager onder een raad van bestuur of directie. En eigen bedrijfje romantiseer ik niet, ik realiseer me dat het keihard werken is, maar dan heb ik er graag voor over. De winst is dan ook voor mezelf en niet voor een stropdas.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:38 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je hebt een contradictie in je verhaal:
Als je een eigen internetbedrijfje hebt, ben je al manager en "hoofd".
Zit je niet een beetje de zaak te romantiseren? Probleem is je relatie. Dagdromen helpt niet. Pak de problemen aan en accepteer dat je vriendin een strebertje is en jou gebruikt om zich groot te voelen.
Pak je wel wel ff een cola als ze thuis komt?quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:40 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
De vrouw is nu nog weg en komt vanavond weer thuis...dus dan zal ik het aansnijden. Kreeg een tip van mijn beste vriend dat ik wel ff moet peilen of ze niet te moe is (geen goed moment voor dit soort gesprekken).
We zullen zien
Ik krijg jeuk van een dergelijke houding. Je zit aanpassingen te zoeken om bepaalde zaken te voorkomen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:43 schreef Leonidas82 het volgende:
Ja probleem wordt vanavond aangepakt, ik vond die ene tip wel goed: eerst beginnen ovr haar werk..
Mja er zijn er zat die juist op dat soort bazige types vallenquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:49 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Ik heb een bijbaantje (ik studeer nog fulltime) en daar werken van die bepaalde vrouwen (managers), waar iedereen bang voor is hahah, echt bitchen, gewoon geen leuke mensen. En wij vragen onszelf altijd af hoe dat soort vrouwen in godsnaam een relatie kunnen hebben. Het idee dat er mensen zijn die in hun vrije tijd gewoon uit vrije wil bij zo iemand in de buurt willen zijn.. (ik zeg dit als vrouwzijnde)'
Moet ik hem inkoppen? Gewoon knallen. Het gebeurd dus blijkbaar toch.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Leonidas82 het volgende:
pfff gewoon pijn in mijn buik man. Het wordt gewoon weer knallende ruzie, weet ik nu wel weer.
Feit is dat mijn moeder het ook al merkte, ze zei: denk je wel om jezelf jongen? Volgens mij zit je behoorlijk onder de duim. En gisteren dus dat telefoongesprek (uithoren gemeenschappelijke rekening) dit was dus de trigger die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen, tijd voor een gesprek dus.
Bitches op het werk kunnen engeltjes thuis zijn. Dus oordeel niet zomaar op datgene wat JIJ ziet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:49 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Ik heb een bijbaantje (ik studeer nog fulltime) en daar werken van die bepaalde vrouwen (managers), waar iedereen bang voor is hahah, echt bitchen, gewoon geen leuke mensen. En wij vragen onszelf altijd af hoe dat soort vrouwen in godsnaam een relatie kunnen hebben. Het idee dat er mensen zijn die in hun vrije tijd gewoon uit vrije wil bij zo iemand in de buurt willen zijn.. (ik zeg dit als vrouwzijnde)'
Maar goed het klinkt dus alsof jij er zo eentje thuis hebt
PWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:40 schreef Leonidas82 het volgende:
Kreeg een tip van mijn beste vriend dat ik wel ff moet peilen of ze niet te moe is (geen goed moment voor dit soort gesprekken).
Klopt, wat ik me ook wel weer kan voorstellen hoor. Maar ga er altijd vanuit dat het thuis wel gelijkwaardiger zal zijn of juist totaals andersom. In dit geval dus nietquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:55 schreef rimidalw het volgende:
[..]
Mja er zijn er zat die juist op dat soort bazige types vallen
Kijk, een dippende kip die het begrijpt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:00 schreef Dipkip het volgende:
[..]
PWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP!!!!!!!!!!!!!
Onderdanigheidsalarm!! Dat bedoel ik nou met eerst je eigen gedrag veranderen. Hoe kun je nou van haar vragen dat ze zich minder dominant opstelt als jij als een geslagen hond door het huis blijft kruipen? Schijt er aan of ze moe is, zij kiest toch ook geen goed moment om jou lastig te vallen over een knoop aan je jas?
Ik kan alleen maar oordelen over wat ik zie? en dat bitches thuis engeltjes kunnen zijn ben ik het met je eensquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:58 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Bitches op het werk kunnen engeltjes thuis zijn. Dus oordeel niet zomaar op datgene wat JIJ ziet.
Je ziet ze thuis niet, toch oordeelde je daarover. Maar dat weet je niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:05 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar oordelen over wat ik zie? en dat bitches thuis engeltjes kunnen zijn ben ik het met je eens
kloptquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:06 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je ziet ze thuis niet, toch oordeelde je daarover. Maar dat weet je niet.
Is ook niet zo relevant hiero.
Vaak wel inderdaadquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:02 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Klopt, wat ik me ook wel weer kan voorstellen hoor. Maar ga er altijd vanuit dat het thuis wel gelijkwaardiger zal zijn of juist totaals andersom. In dit geval dus niet
quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:
Kijk, een dippende kip die het begrijpt.
Klopt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
![]()
Ik denk sowieso dat Leonidas zich niet teveel in moet stellen op "dan gaan we praten en dan zeg ik wat ik vervelend vind en dan gaat zij zich anders gedragen". Gedrag is een cyclus, je kunt er over lullen wat je wil maar het houdt zichzelf over het algemeen in stand. En eigenlijk vraag je dus met dit gesprek aan haar om de cyclus te doorbreken, omdat je daar zelf de ballen niet voor hebt. Terwijl JIJ degene bent die verandering wil, niet zij - voor haar is het alleen maar gezeik straks, dat gesprek.
Hooguit zeg je kort en bondig wat je te zeggen hebt als een soort aankondiging van waarom je dr fruit niet meer snijdt enzo, maar de rest lijkt me volstrekt nutteloos. Be the change, om het op zn Obama's te zeggen, of gewoon op zn hollands: DOE ZELF EENS WAT LAMLUL. Je zit wel reuze zielig te doen en je hebt ook gelijk, het is ook lullig hoe ze je behandelt, maar jij laat het allemaal wel toe he! En nu ga je dus weer aan haar vraaagen of ze wat liever wil zijn. Niks vragen, afdwingen die hap!!
iig doe ik dat dus al (maar heeft weinig tot dusverre geen effect)quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
![]()
Ik denk sowieso dat Leonidas zich niet teveel in moet stellen op "dan gaan we praten en dan zeg ik wat ik vervelend vind en dan gaat zij zich anders gedragen". Gedrag is een cyclus, je kunt er over lullen wat je wil maar het houdt zichzelf over het algemeen in stand. En eigenlijk vraag je dus met dit gesprek aan haar om de cyclus te doorbreken, omdat je daar zelf de ballen niet voor hebt. Terwijl JIJ degene bent die verandering wil, niet zij - voor haar is het alleen maar gezeik straks, dat gesprek.
Hooguit zeg je kort en bondig wat je te zeggen hebt als een soort aankondiging van waarom je dr fruit niet meer snijdt enzo, maar de rest lijkt me volstrekt nutteloos. Be the change, om het op zn Obama's te zeggen, of gewoon op zn hollands: DOE ZELF EENS WAT LAMLUL. Je zit wel reuze zielig te doen en je hebt ook gelijk, het is ook lullig hoe ze je behandelt, maar jij laat het allemaal wel toe he! En nu ga je dus weer aan haar vraaagen of ze wat liever wil zijn. Niks vragen, afdwingen die hap!!
Ik vind het eigenlijk wel goed advies. Leonidas wil met dat gesprek iets bereiken, niet zijn vriendin op haar gedrag afzeiken want dat is destructief. Als je iets wil bereiken speelt haar stemming en bereidheid tot overleg wel een zekere rol. Het kan bij voorbaat al een verloren zaak zijn als ze dominant en bazig blijft doen, maar de mogelijkheid bestaat ook dat ze niet doorheeft hoe slecht hij zich eronder voelt en als ze dit wel weet, meer rekening met hem wil houden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:00 schreef Dipkip het volgende:
PWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP!!!!!!!!!!!!!
Onderdanigheidsalarm!! Dat bedoel ik nou met eerst je eigen gedrag veranderen. Hoe kun je nou van haar vragen dat ze zich minder dominant opstelt als jij als een geslagen hond door het huis blijft kruipen? Schijt er aan of ze moe is, zij kiest toch ook geen goed moment om jou lastig te vallen over een knoop aan je jas?
Het heeft geen zin om er buikpijn over te hebben en zelfmedelijden te hebben. Jij hebt altijd een keus en als je denkt dat het gaat uitlopen op ruzie dan is de kans erop ook groot. Je kan ook proberen om het gesprek anders te beginnen dan normaal en je, ondanks het gevoel dat jou op dit moment geen recht wordt gedaan, tijdens het gesprek meegaand maar niet onderdanig op te stellen. Vertel haar dat je je vervelend voelt over hoe het de laatste tijd gaat en dat je daar iets aan wil veranderen maar dat je dat niet in je eentje kan bijvoorbeeld. Dat klinkt al heel anders dan 'ik vind dat je bazig doet sinds je die nieuwe baan hebt'.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:52 schreef Leonidas82 het volgende:
pfff gewoon pijn in mijn buik man. Het wordt gewoon weer knallende ruzie, weet ik nu wel weer.
Feit is dat mijn moeder het ook al merkte, ze zei: denk je wel om jezelf jongen? Volgens mij zit je behoorlijk onder de duim. En gisteren dus dat telefoongesprek (uithoren gemeenschappelijke rekening) dit was dus de trigger die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen, tijd voor een gesprek dus.
Slecht vermoed ik. Grote kans op een relatiebreuk of TS die in zijn onderdanige rol blijft zitten. Klein kansje dat TS ballen krijgt, nog kleinere kans dat mevrouw daar mee kan leven als dat gebeurt...quote:
Z e k i j k t o p j e n e e r.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:15 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
iig doe ik dat dus al (maar heeft weinig tot dusverre geen effect)
als ze opdraagt van: pak jij cola en regel jij fruit? Dan blijf ik gewoon op de bank liggen achter de laptop, dan pakt ze het zelf maar krijg ik wel een sneer van: pak ik het zelf wel weer! of, in geval van fruit, later op de avond: je hebt ook geen fruit geregeld he.
En als ik wel een bak bessen op een tafel zet, klaagt ze dat het niet gemengd is. Dit soort kleine dingen maken me knettergek onderhand. wees tevreden met dat er uberhaupt gezorgd voor je wordt, denk ik dan. Maar het heeft dus totaal geen effect.
Passief agressief heeft nog nooit gewerkt in relaties.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:15 schreef Leonidas82 het volgende:
iig doe ik dat dus al (maar heeft weinig tot dusverre geen effect)
als ze opdraagt van: pak jij cola en regel jij fruit? Dan blijf ik gewoon op de bank liggen achter de laptop, dan pakt ze het zelf maar krijg ik wel een sneer van: pak ik het zelf wel weer! of, in geval van fruit, later op de avond: je hebt ook geen fruit geregeld he.
En als ik wel een bak bessen op een tafel zet, klaagt ze dat het niet gemengd is. Dit soort kleine dingen maken me knettergek onderhand. wees tevreden met dat er uberhaupt gezorgd voor je wordt, denk ik dan. Maar het heeft dus totaal geen effect.
Dit dus..quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Slecht vermoed ik. Grote kans op een relatiebreuk of TS die in zijn onderdanige rol blijft zitten. Klein kansje dat TS ballen krijgt, nog kleinere kans dat mevrouw daar mee kan leven als dat gebeurt...
Het is natuurlijk niet gek dat je af en toe ook gewoon iets doet voor je partner hè?quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:23 schreef -Trinity- het volgende:
Een vriendin van mij doet dat ook 'Schat, laat jij de honden even uit?' en die beste kerel zegt 'Ga je nu opeens stoer doen omdat er een vriendin bij is?' maar lijnt vervolgens wel de honden aan.
Het verschil is dat ik onbewust weet dat zoiets niet werkt en zij dat het wel werkt. Dus ik zal het niet meer doen en zij wel, want het werkt.
Najah dit is niet helemaal waar. Waarschijnlijk houd ze wel van je. 4 jaar is niet niks, dus ze wil je waarschijnljk niet kwijt en zal dan toch haar gedrag moeten veranderen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:24 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Dit dus..
TS zijn vrouw is nu gewend aan een man waarbij zij het voor het zeggen heeft. Dit prefereert ze dus waarschijnlijk ook. Kleine kans dat ze het gaat pikken als dit opeens niet meer het geval is.
Maar ik wil TS niet ontmoedigen hoor..
Nee hoor. Ik denk dat ze meer kickt op een vent met ballen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:24 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Dit dus..
TS zijn vrouw is nu gewend aan een man waarbij zij het voor het zeggen heeft. Dit prefereert ze dus waarschijnlijk ook. Kleine kans dat ze het gaat pikken als dit opeens niet meer het geval is.
TS moet zeker zijn kont tegen de krib gooien, doet hij dat niet dan blijft hij de onderdanige sul de rest van de relatie. Het is zeker niet ondenkbaar dat mevrouw daar op een gegeven moment ook genoeg van krijgt er vandoor gaat met een andere vent...quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:24 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Dit dus..
Nee maar het is vind ik niet wenselijk als het de gewoonte wordt dat slechts een van twee dat doet en de ander de moeite niet meer neemt om het netjes te vragen maar het opdraagt (vooral als dat alleen gebeurt als er anderen bij zijn)quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is natuurlijk niet gek dat je af en toe ook gewoon iets doet voor je partner hè?
Dat denk ik eigenlijk ook. Wat tegengas is ook wel fijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:27 schreef Wijze_appel het volgende:
Nee hoor. Ik denk dat ze meer kickt op een vent met ballen.
Veel vrouwen hebben dat. Ook die beweren van niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:37 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk ook. Wat tegengas is ook wel fijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |