abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108231563
Net nog even wat foto's gemaakt. Zal ze straks even uploaden :Y
met een koekje
pi_108233208
As Promised.

Fase 3 speelde dus op; de badkamer. Voor de mensen die benieuwd zijn hoe men in de jaren '70 dacht over badkamers, hier een foto van vóór de lekkage.

En daar moest gesloopt worden

En nog een beetje slopen

Maar,.......... aangezien ik alles zelf wil doen zou dit project wel even gaan duren. Het was dus zaak om een noodoplossing te bedenken. Dus, samen met een maatje, de badkuip naar de bijkeuken getild en de badkraan erboven in elkaar geknext. We douchen nu dus nog even in onze bijkeuken, het gezellige is wel dat je uit de raampjes kan kijken naar de cavia's en de kippen :)

Nadat de bakhuip en toilet eruit waren ben ik begonnen met de betonvloer. Deze was op plastic gestort en gewapend.
Met de kango heb ik sleuven gehakt en met de haakse slijper de wapening te lijf gegaan

En daar krijg je zulke brokken van:

Maar na veel hard werken, herstellen en slopen was ik zover dat alle beton eruit was en de nieuwe rioolleiding erin kon:

Ondertussen ben ik al een heel stuk verder. Nieuwe toilet zit erin, inloopdouche met regendouche enz. Hier volgt nog een keurig verslag over voor alle lezende en lurkende fok!kers.

Tot zover even de update, nu mevrouw koffielepel van het station halen :)

P.s. ik zal nog even wat details over onze vloer gaan posten eerdaags, uit mijn inbox blijkt dat hier toch meer info over is gewenst.
met een koekje
pi_108233573
Euhm waren de scheermesjes op? ;)
pi_108234073
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:55 schreef Vinz0r het volgende:
Euhm waren de scheermesjes op? ;)
Ik heb nogal bossig schaamhaar :P
met een koekje
pi_108234630
Goed, deel 2.

Nadat alles gestript was in de badkamer was het tijd voor de grote wederopbouw. Alle tussenwandjes waren gebouwd met hout dat blijkbaar ergens over was. Niets was hetzelfde en het was één grote chaos. Ik heb alle wanden verwijderd en nieuwe geplaatst. Ribbetjes met rockwool ertussen, 9mm Multiplex in de badkamer en gips. Bij de buitenwanden ook met folie ertussen.

Vervolgens begonnen met bouwen. We wilden een ruime inloopdouche met een tussenwandje. In het tussenwandje aan de kant van de douche heb ik een nisje gemaakt en betegeld, deze is voorde shampoo's en de lufa :P

De douche is van Grohe, dit merk gebruikt een universele inbouwbox. De voorkant hiervan snij je uiteindelijk gelijk met je tegels af. (dat blauwe ding dus)

En nadat de afvoeren goed gericht waren,op afschot lagen en vastgelijmd een ruwe versie van een muurtje gezet en gesteld.

En toen waren we op magische wijze ineens een stuk verder :P

En natuurlijk de WC tot nu toe:

De rest van de badkamer wordt gestuct en krijgt een houten vloer. De eerstvolgende stap nu is het plafond dichtmaken en een begin te maken met de plank voor de waskommen.
met een koekje
pi_108235504
En omdat we nu toch zo lekker bezig zijn, hierbij de

"Koffielepel Vloerenspecial"
Vandaag de aflevering "roken en in de olie, is uw vloer ook net een dronken zeeman?"

Goed, aangezien ik nu al een aantal keer de vraag heb gekregen, hierbij alle ins in outs van onze eiken vloer.

Houtsoort: Eiken duoplank
Behandeling: gerookt en verouderd
Legmethode: zwevend
Plintdikte: 18mm
Vloeroppervlakte: 70m2

De vloer hebben we zelf gelegd. De langste muur met een laser uitgelijnd en met vullers overal +/- 1cm van de muur af. Zo de vloer opgebouwd en ook aan de kopse kanten +/- 1cm vrij.
Alles is doorgelegd rondom het keukenblok. Nadat de vloer gelegd was veren geplaatst. De veren drukken per stuk 2 planken weg op de kopse kant (dwv: de velling zit in het midden van de veer).
Op de lange zijdes naar gezond verstand ook veren geplaatst.

De vloer is dus verouderd, dit betekent ruwe vellingen, butsen en beschadigingen. Het roken geeft een wat warmere kleur aan de vloer.

Na het leggen zijn we gaan oliën. Met een roller een naturel olie uitgerold en uitgepoetst met oude, niet pluizende, t-shirts. En ja, je knieën zijn hier niet blij mee.

Totaal hebben we hele vloer 2x geolied, daarna hebben we de plinten geplakt met polymax. De vloer zweeft, dus met de seizoenswisselingen en weersveranderingen zie je ook daadwerkelijk de naden krimpen en groeien.

En ook poes is tevreden:

met een koekje
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:29:09 #157
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_108241280
Dat uitboenen klinkt heel erg bekend. Dat hebben we hier ook zelf gedaan.
Het roken trouwens ook, jullie ook?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:03:28 #158
3185 Adelante
To let it go now
pi_108243010
Mooi vloer :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 22:34:51 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:38:04 #160
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_108244779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:41 schreef koffielepel het volgende:
En ook poes is tevreden:
afbeelding

Poes! O+ O+ O+

Mooi vloertje zeg. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 21-02-2012 23:05:39 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_108252238
Mooi geworden die badkamer al.
Heb je ook zelf getegeld?
pi_108269715
Ziet er netjes uit!

Alleen 1 vraagje, wat voor profiel heb je gebruikt bij de ombouw van je wc?
pi_108271287
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:32 schreef Vinz0r het volgende:
Ziet er netjes uit!

Alleen 1 vraagje, wat voor profiel heb je gebruikt bij de ombouw van je wc?
Welk profiel bedoel je? Het profiel om de tegels is een recht model.

En @ jdel: ja, zelf getegeld. Kitten uitbesteed. De kracht van een goede klusser is weten wat je niet kan :P
met een koekje
pi_108291356
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:18 schreef koffielepel het volgende:
En @ jdel: ja, zelf getegeld. Kitten uitbesteed. De kracht van een goede klusser is weten wat je niet kan :P
Tegelen lijkt mij moeilijker dan kitten, eigenlijk. Hoe weet je dat een profi wel goed kan kitten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:28:06 #165
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108295486
Er zijn bedrijfjes die niets anders doen dan kitten. Daarvan mag je wel verwachten dat ze dat correct kunnen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_108296373
Ik heb hier een bedrijf gehad met vakbekwame CV-monteurs, deden niets anders dan CV-installaties aanleggen. Helaas bleek aanvoer en retour goed aan te sluiten aan de radiatoren, al te moeilijk. Dat heb ik hen uit moeten leggen. Evenals het persen van een perskoppeling.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108329792
Mijn kitter heb ik via een kennis gevonden. Had goeie referenties en z'n werk zag er goed uit. Verder is het altijd hopen op het beste. Hier ziet het er iig goed uit en tot nu toe geen lekkages gevonden :)

Ik durf het zelf best af te kitten,maar een mooie gelijkmatige en strakke kitrand is voor mij erg lastig aangezien ik daar niet de routine voor heb.
met een koekje
pi_108331787
Hier heb ik zelf een aantal dingen gekit. Eerst recht afplakken met tape, kitten en dan afwerken met een kitlepel. Eventueel een natte vinger om het strak te krijgen, al hoort dat natuurlijk niet zo. Redelijk strak resultaat voor een doehetzelver. ^O^
pi_116513611
Ach ja,... de badkamer. Er was al 196 dagen niet gereageerd in dit topic en ik heb de policy dat ik mijn topics nooit ouder laat worden dan 197dagen... Dus,... UPDATE *O*

Net gestuukt (dun laagje)

En toen de houten vloer, ja, hout, in een badkamer, we did it 8-)

En natuurlijk moest er ook een badmeubel komen. Nou bleek het dat badmeubels onder een dun laagje fineer blijkbaar van 24 karaats goud zijn gemaakt. Dat wist ik niet en dus schrok ik van de prijs. Dus,.. aangezien ik de smaak te pakken heb: zelfbouw :7

mevrouw koffielepel aan het werk

En dat werd in blank hout zo:

En met de vloer (dik in de lak) enz. ziet het er nu zo uit:

Het meubel is dus gebeitst, en ook goed in de lak gezet.

De spiegel komt er nog, en het schakelmateriaal ook uiteraard.

En nu is de wc aan de beurt,... u mag weer reageren ^O^
met een koekje
  zaterdag 8 september 2012 @ 07:58:51 #170
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_116528013
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 07:58 schreef gateway het volgende:
Mooi zeg die vloer! En dat meubel van hetzelfde hout als de vloer!
Nee, meubel is van grenen, grijs gebeitst.
met een koekje
pi_116528583
Prachtige verbouwing! Mooie balans tussen authentiek en modern vind ik :)
pi_116547514
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:01 schreef pascal_s het volgende:
Prachtige verbouwing! Mooie balans tussen authentiek en modern vind ik :)
Dank je, ik neig altijd naar ouderwets, sierlijstje, tierelantijntjes enz. Mevrouw Koffielepel remt me af,.. en hier het resultaat :P
met een koekje
pi_116548258
Ik vind het resultaat best mooi. Apart en stijlvol. ^O^

Maar als die kranen zo hoog boven die lage wasbakken hangen, spettert dan het water niet over de rand heen?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_116550018
Goed bezig jij :)!

Maar ik zie toch geen kunststof sifon's onder die wasbakken uitkomen toch?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_116552698
Leuk huis,succes met de verbouwing even een vraagje over je werk ben je zzp er? of in vaste dienst ergens en hoe zit het eventueel met het vinden van werk daar?

p.s. http://www.aurora-kontakt.nl/ kijk hier eens op deze winkel verkoopt veel ouder verlichtings materiaal wellicht heb je hier iets aan.

Veel succes er mee gewenst.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_116556437
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik vind het resultaat best mooi. Apart en stijlvol. ^O^

Maar als die kranen zo hoog boven die lage wasbakken hangen, spettert dan het water niet over de rand heen?
Nee, dat gaat prima. Ik had alles al een paar weken in een testopstelling staan omdat ik daar ook bang voor was. Geen enkele last van :)

@junkiexp
Ja, klopt. Verchroomd was echt geen gezicht. Dit zijn ruimtebesparende sifons en de achterwand is wit dus je ziet er bijna niks van. Behalve jij dus : (
:P
met een koekje
pi_116556458
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:41 schreef geevee het volgende:
Leuk huis,succes met de verbouwing even een vraagje over je werk ben je zzp er? of in vaste dienst ergens en hoe zit het eventueel met het vinden van werk daar?

p.s. http://www.aurora-kontakt.nl/ kijk hier eens op deze winkel verkoopt veel ouder verlichtings materiaal wellicht heb je hier iets aan.

Veel succes er mee gewenst.
Ik werk voor een baas maar heb niks met de bouwsector te maken dus helaas kan ik niks voor je betekenen.
met een koekje
pi_116556961
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 09:15 schreef koffielepel het volgende:

[..]

@junkiexp
Ja, klopt. Verchroomd was echt geen gezicht. Dit zijn ruimtebesparende sifons en de achterwand is wit dus je ziet er bijna niks van. Behalve jij dus : (
Mij vielen ze ook niet op hoor... totdat junkiexp er iets van zei ;)
Dus wanneer je het niet weet, zie je het niet (behalve junkiexp dan... :D )
pi_116560453
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 09:15 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Nee, dat gaat prima. Ik had alles al een paar weken in een testopstelling staan omdat ik daar ook bang voor was. Geen enkele last van :)

@junkiexp
Aha vandaar.
Ja sorry, ik kom uit de branche dus dan let je daar nou eenmaal op ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_116621879
Foto's,...
want dat zegt meer dan 1000 woorden. En nou zou je zeggen dat gezien de foto's dat het lijkt alsof we kriskras door het huis heengaan. Dat klopt.

Zoals de oplettende lezer natuurlijk al wist is mevrouw Koffielepel al geruime tijd bezig met de binnendeuren. Even een kleine geheugensteun: de deuren komen bij een 2e hands deurenloods vandaan en zijn originele paneeldeuren. Helaas waren ze alleen én te hoog én te breed. Deze hebben we dus allemaal aangepast, nieuwe slotgaten enz. enz. Hier onze keukendeur in de grondverf :)

Ondertussen is de dorpel aangepast, de deur wat ingekort enz. Maar dit is dus het idee. De deur naar de gang wordt voorzien van raampjes, net als de deur naar het kantoortje.

En over dorpels gesproken, ook koffielepels zagen wel eens verkeerd :X

En alvast een foto van mijn huidige project:

En dat ziet er momenteel zo uit:

:7

Meningen en ideeën na de piep,...........piiiiieeeeeeeppppp
met een koekje
pi_116622818
Bij de volgende deur het te verwijderen hout een krabbeltje geven ^O^
pi_116622977
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 22:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Bij de volgende deur het te verwijderen hout een krabbeltje geven ^O^
Dat had ik gedaan hoor,... maar in spiegelbeeld |:(
met een koekje
pi_117386405
*O* *O* Update *O* *O*

Plaats: Venhuizen
Project: WC
Man on the mission: "Koffie -zwart met een koekje- lepel 8-)

En óók in ons huis hebben we een toilet. 2 Zelfs. En dat betekent dat één ervan verbouwd kan worden :Y

Maar,.... de familie Koffielepel woont natuurlijk niet in een easy-peasy, typical run of the mill doorsnee, 13-in-een-dozijn, anonieme rijtjeswoning. Nee nee,.... de familie Koffielepel, zoals de oplettende lezer natuurlijk allang al weet, woont in een oud hok, waar niks recht is, en alles gebouwd is volgens de standaard zoals die 100 jaar geleden actueel, nee, vernieuwend was.

Dus, het begon al met de afvoer, voor de klus-noobs; een redelijk elementair onderdeel van de toilet.
Onwetendheid, en algehele onzekerheid over de aansluitingen hebben mij dit topic doen openen. Maar, dat mag natuurlijk het centrale topic niet obsolete maken.

Dus, de afvoer: in tegenstelling tot mijn username, met een schep gaan graven tot het riool bloot lag.

Beetje aanhelen enz, putje weer dicht.

En binnen in de kelder (godzijdank heb ik een kelder in dit geval)

En dat ziet er nu zo uit:

Alle tegels eraf bikken en wat vonden we daar: Een mooie granito vloer, net als in de gang. Helaas in embarmelijk staat en niet meer te herstellen. Daar gaan we dus overheen tegelen

En momenteel zijn de muren ingemeerd met anti zuig en heb ik nu 1 muur in de stuc.
"Wat,.. in de stuc,.... kun je dát ook al Koffielepel" hoor ik jullie vragen.

Laat ik het zo zeggen lezers, ik doe een poging. Volgens het credo 'wie bang leeft gaat bang dood' vond ik dat ik dit best kon proberen. Gewoon op het blote oog, beetje fingerspitzengefühl en een eindeloos geduld de muur ingesmeerd. Superrecht hoeft niet eens aangezien die muur scheef staat, achterover helt, voorover buigt, getordeerd en scheluw staat :Y
Beetje op het oog, en zodanig dat er straks tegeltjes overheen kunnen.

Dus,,.... we zijn nog steeds bezig,... to be continued.

En ohja,, de tegels die erin komen:

c_/
met een koekje
pi_117390651
Fraai werk koffielepel! Ik neem aan dat de rioolaftakking 50 mm rond is? Wordt de keuken daarop aangesloten, op die openstaande tuit? Even speciekap opzetten, tegen gruis e.d.
pi_117399911
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:38 schreef blomke het volgende:
Fraai werk koffielepel! Ik neem aan dat de rioolaftakking 50 mm rond is? Wordt de keuken daarop aangesloten, op die openstaande tuit? Even speciekap opzetten, tegen gruis e.d.
Die aftakking is 40mm. De rechtopstaande gaat omhoog, deze komt achter m'n reservoir omhoog en daar zit een beluchter op, de andere (nu nog loze) aftakking van 40mm gaat naar het fonteintje.
De beluchter zit dan hoger dan de sifon van het fonteintje om siphonage tegen te gaan (volgens de experts).

c_/
met een koekje
pi_117401164
Netjes zo hoor, die nieuwe afvoer. Altijd leuk zo'n kakhok verbouwen. Het lijkt niks, maar er komt nog best wat installatiewerk bij kijken, gemiddeld per m2 dan. ;) Good luck.
pi_117405200
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 20:07 schreef koffielepel het volgende:

De beluchter zit dan hoger dan de sifon van het fonteintje om siphonage tegen te gaan (volgens de experts).
Siphonage.. _O- je hebt mij niets gevraagd hé?
pi_117408000
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Siphonage.. _O- je hebt mij niets gevraagd hé?
Nee nee,... ik ben bij de experts geweest, althans, dat zeiden ze. Je bent het er niet mee eens begrijp ik.

c_/
met een koekje
pi_117415983
Voor zover een beluchter al nodig is, zou ik 'm op dezelfde buis als de afvoer van het fonteintje hebben gezet. En zeker niet wegwerken achter het reservoir; gaat ie lekken -> stank, moet je je reservoir afbreken.
pi_117416246
quote:
17s.gif Op zondag 30 september 2012 09:37 schreef blomke het volgende:
Voor zover een beluchter al nodig is, zou ik 'm op dezelfde buis als de afvoer van het fonteintje hebben gezet. En zeker niet wegwerken achter het reservoir; gaat ie lekken -> stank, moet je je reservoir afbreken.
Had ik me ook al bedacht. Op de buis van het fonteintje was mijn plan ook. Ik kwam er toevallig over in gesprek met de bewuste expert en die was erg stellig over dat de beluchter hóger dan de sifon moest. Toen werd dit de enige oplossing.
Ik had ook al verzonnen dat als dit problemen zou geven dat ik hem dan in de kelder weer afzaag. Overigens zal lekken niet gebeuren, daarvoor zit ie echt te hoog :Y

Bij m'n toilet boven heb ik het ook niet zo gedaan en dat gaat prima, daar zit de beluchter met een kort pijpje vlak achter de uitlaat van de wc.

De expert heeft me genaaid hè? Zonder spuugje....... :N

c_/
met een koekje
pi_117416684
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 09:59 schreef koffielepel het volgende:
Overigens zal lekken niet gebeuren, daarvoor zit ie echt te hoog :Y
Ik bedoelde: rioollucht lekken. -> stank.

quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 09:59 schreef koffielepel het volgende:
De expert heeft me genaaid hè? Zonder spuugje....... :N
Da's inherent aan de mensheid.
pi_117418244
Mooie tegel! :)
pi_117420379
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:43 schreef pascal_s het volgende:
Mooie tegel! :)

Helaas hebben we met de wandtegels minder geluk. We kunnen maar geen (betaalbare) tegel vinden die we mooi vinden, en we weten precies wat we willen |:(

c_/
met een koekje
  zondag 30 september 2012 @ 13:16:05 #195
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117420622
Mooi stukje installatiewerk, alleen het T-stuk is verkeerd, dit eentje van 90 graden moeten zijn ipv 45 graden. Problemen zul je niet krijgen hier, normaal is het de bedoeling dat een liggende leiding haaks op een standleiding aangesloten word.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117421827
quote:
10s.gif Op zondag 30 september 2012 13:16 schreef cvboer het volgende:
Mooi stukje installatiewerk, alleen het T-stuk is verkeerd, dit eentje van 90 graden moeten zijn ipv 45 graden. Problemen zul je niet krijgen hier, normaal is het de bedoeling dat een liggende leiding haaks op een standleiding aangesloten word.
:)

Klopt helemaal,... dat is wat de eerder genoemde expert me ook vertelde :P

Maar,.... deze had ik nog liggen en aangezien er vanaf boven geen water komt durfde ik het wel aan :Y

Goh, best spannend om mijn installatiewerk zo te delen met Fok! En on that topic: dit soort installatiewerk kom ik ook nog tegen zo links en rechts:

c_/
met een koekje
  zondag 30 september 2012 @ 14:03:47 #197
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117421950
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:00 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Maar,.... deze had ik nog liggen en aangezien er vanaf boven geen water komt durfde ik het wel aan :Y

Goh, best spannend om mijn installatiewerk zo te delen met Fok! En on that topic: dit soort installatiewerk kom ik ook nog tegen zo links en rechts:

[ afbeelding ]

c_/
Vergeef het mij, ik ben een mierenneuker.
Je foto doet het trouwens niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117422024
Dat haaks aansluiten is tegen het leegzuigen van de sifons als er veel water in de standleiding stroomt, maar dit is geen standleiding. En het speelt hier amper een rol bij alleen een fonteintje, zou je daar op de goede plek een beluchter hebben gezet, zou het al helemaal geen probleem zijn.
  zondag 30 september 2012 @ 14:08:22 #199
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117422080
quote:
17s.gif Op zondag 30 september 2012 14:06 schreef blomke het volgende:
Dat haaks aansluiten is tegen het leegzuigen van de sifons als er veel water in de standleiding stroomt, maar dit is geen standleiding. En het speelt hier amper een rol bij alleen een fonteintje, zou je daar op de goede plek een beluchter hebben gezet, zou het al helemaal geen probleem zijn.
Daarom gaf ik al aan dat TS hier geen problemen zou krijgen omdat het geen standleiding betreft en
er slechts alleen een fonteintje op aangesloten zit.
pi_117422119
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:00 schreef koffielepel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

c_/
Fraai. Gietijzeren lasdoos met nieuwe draad erin.
pi_117431059
Klusverwondingsscore van vandaag:
- 1 knokkel opengehaald bij het afsteken van de oude stuclaag
- schaafplek op pols toen de onderkant van m'n emmer eruit brak en mijn arm erachteraan schoot :¦

tijd voor bier, pizza en tv :Y

c_/
met een koekje
pi_117433336
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 18:19 schreef koffielepel het volgende:
Klusverwondingsscore van vandaag:
- 1 knokkel opengehaald bij het afsteken van de oude stuclaag
- schaafplek op pols toen de onderkant van m'n emmer eruit brak en mijn arm erachteraan schoot :¦

tijd voor bier, pizza en tv :Y

c_/
Ken je die van die metselaar. Vrijdagmiddag en er moest nog even wat gemetseld worden in een topgeveltje. Dus metselaartje er heen. Steiger stond er al, stenen en specie stond ook al klaar en dus even slim zijn om alles snel klaar te krijgen. Net voor vieren klaar, en ons metselaartje was tevreden. Tja toen moest alles nog naar benden. Dus ons metselaartje legt de laatste paar stenen in een stalen kuip. Bind er een touw aan en gooit het einde naar beneden. Klimt gauw naar benden en geeft een ruk aan het touw. Gebeurt niets dus hij rukt nogmaals. Speciekuip met stenen staat half op de steigert en dus met een laatste ruk geeft hij alles wat hij nog heeft. De kuip schiet over de rand. Helaas de kuip met stenen is te zwaar en ons metselaartje schiet omhoog. Halverwege schampt hij langs de kuip met zijn beide scheen benen. Kuip donderd met geweld tegen de grond. Ons metselaartje komt met zijn klauwen tussen de katrol bovenaan. Laat niet los en doordat de bodem uit de kuip is schiet ons metselaartje weer naar beneden. Kemert op de grond laat hij het touw weer los. De kuip vliegt nu ook weer naar beneden en raakt ons metselaartje.

Moest ik even aan denken toen ik las van je emmer. Dit is ooit verfilmd door de Mythbuster. Prachtverhaal..................
Jeroentje.
pi_117434972
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:15 schreef jpajs het volgende:

[..]

Ken je die van die metselaar. Vrijdagmiddag en er moest nog even wat gemetseld worden in een topgeveltje. Dus metselaartje er heen. Steiger stond er al, stenen en specie stond ook al klaar en dus even slim zijn om alles snel klaar te krijgen. Net voor vieren klaar, en ons metselaartje was tevreden. Tja toen moest alles nog naar benden. Dus ons metselaartje legt de laatste paar stenen in een stalen kuip. Bind er een touw aan en gooit het einde naar beneden. Klimt gauw naar benden en geeft een ruk aan het touw. Gebeurt niets dus hij rukt nogmaals. Speciekuip met stenen staat half op de steigert en dus met een laatste ruk geeft hij alles wat hij nog heeft. De kuip schiet over de rand. Helaas de kuip met stenen is te zwaar en ons metselaartje schiet omhoog. Halverwege schampt hij langs de kuip met zijn beide scheen benen. Kuip donderd met geweld tegen de grond. Ons metselaartje komt met zijn klauwen tussen de katrol bovenaan. Laat niet los en doordat de bodem uit de kuip is schiet ons metselaartje weer naar beneden. Kemert op de grond laat hij het touw weer los. De kuip vliegt nu ook weer naar beneden en raakt ons metselaartje.

Moest ik even aan denken toen ik las van je emmer. Dit is ooit verfilmd door de Mythbuster. Prachtverhaal..................
:D

Bij mij was het iets minder tragisch hoor. De emmer lag al in de kliko stuk te wezen, aangezien ik altijd meer afval heb dan mijn bak kan hebben duwde ik de boel een paar keer goed hard aan óp de emmer die erin lag. Toen ging ik er dus doorheen |:(

c_/
met een koekje
  FOK!fotograaf zondag 30 september 2012 @ 21:16:39 #204
148247 taxibabe
pi_117439888
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:15 schreef jpajs het volgende:

[..]

ff een lurker hier...
Maar ik moet ff reageren hierop _O- :

pi_117440366
Wat een gave vloertegels zeg! Die geblokte... Waar komen die vandaan? En zijn die een beetje overal verkrijgbaar?
pi_117441662
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat een gave vloertegels zeg! Die geblokte... Waar komen die vandaan? En zijn die een beetje overal verkrijgbaar?
Wij hebben ze gevonden bij het Streker Tegelhuis in Hoogkarspel. Momenteel zie je veel Portugese vloertegels met doorlopende motieven. Dit past bij ons wat beter. Let op; niet goedkoop. +/- 100,- p/m2 en ze zijn poreus dus ze moeten nog behandeld worden :)

c_/
met een koekje
  zondag 30 september 2012 @ 21:55:57 #207
102912 crv
Screwed up
pi_117442664
Zie dit topic voor het eerst, heb er even doorheengescnad, wat een leuk huis en wat een werk. maar het wordt prachtig ^O^ _O_
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_117442955
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 21:55 schreef crv het volgende:
Zie dit topic voor het eerst, heb er even doorheengescnad, wat een leuk huis en wat een werk. maar het wordt prachtig ^O^ _O_
Thanks,... ik doe m'n best :Y

c_/
met een koekje
  zondag 30 september 2012 @ 22:02:40 #209
102912 crv
Screwed up
pi_117443162
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 21:59 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Thanks,... ik doe m'n best :Y

c_/
Voordat wij besloten te emigreren hebben wij lang rondgekeken in drenthe/Friesland. Ik vindt de bouw daar erg mooi net als jullie woning. we hebben ooit een paar soortgelijke woningen bekeken en ze hebben echt veel sfeer vindt ik. Leuk hoor
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_128400501
Voor de mensen die in een psychisch gat zijn gevallen sinds mijn laatste update,... ik ben nog bezig hoor *O*

Het laatste waar ik jullie mee achterliet was de verbouwing van de WC.

Zoals het ooit was:

Via:

en via:

Naar:

Nu alleen nog een toiletrolhouder en een handdoekhaakje :)

c_/
met een koekje
pi_128400716
De badkamer is ook zo goed als af, zelfs de plinten zitten erop :P

Zoals het halverwege was:

En nu:

De inloopdouche heb ik geloof ik al ergens neergezet :)

c_/

Huidige project:
De gang,
- Nieuwe spiegelstukken
- Alle muren stucen
- Meterkast verplaatsen
- Lambrisering aanbrengen
- Lijstwerk om ramen, deuren etc.
- Plafond erin
- Sierlijst last plafond
- Granito vloer opknappen
- Etc,......

Huidige project WIP :P

c_/
met een koekje
pi_128400836
En natuurlijk de kleine dingen

Wc deur vervangen door een paneeldeur,

Vervolgens bakkelieten deurklinken besteld en een authentiek vrij/bezet slotje O+

c_/
met een koekje
pi_128409983
Goed bezig, koffielepel, veel gebeurd!
En blijf volhouden he :)
pi_128410795
Wat een topic heel leuk om te lezen, en jezelf amateur klussen noemen is nogal bescheiden als ik dit zo zie ;-)
pi_128413432
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 19:42 schreef koffielepel het volgende:
Voor de mensen die in een psychisch gat zijn gevallen sinds mijn laatste update,... ik ben nog bezig hoor *O*

Het laatste waar ik jullie mee achterliet was de verbouwing van de WC.

Zoals het ooit was:

[ link | afbeelding ]

Via:
[ link | afbeelding ]

en via:
[ link | afbeelding ]

Naar:

[ link | afbeelding ]

Nu alleen nog een toiletrolhouder en een handdoekhaakje :)

c_/
Granito weg :'(
  zondag 30 juni 2013 @ 08:34:32 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128413561
Wauw! Wat mooi allemaal!
pi_128413693
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 07:50 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Granito weg :'(
Die vloer was echt niet meer te redden, zoveel gaten en ellende.

Maar in de gang komt het weer terug, daar lag een houten parket vloer overheen :N

c_/
met een koekje
pi_128413705
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw! Wat mooi allemaal!
Dank je wel :Y

Het kost wel discipline om netjes te blijven werken als er nog zoveel te doen is hoor. Dan ben ik met veel pijn en moeite ergens een vals verstek aan het zagen terwijl de ramen in de bijkeuken er bijna uitvallen :P

c_/
met een koekje
pi_128413732
Mooi hoor! Van wat ga je de lambrisering maken in de gang en welke kleur? We hebben ook een granito vloer maar een hele smalle gang, die nu gestuct is (eerst zaten er felblauwe tegels als lambrisering). Maar er komen toch vrij snel beschadigingen in de muren, aan de andere kant wil ik ook geen ruimte verliezen :(
Klussen deel 1 en 2
pi_128413801
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:11 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Mooi hoor! Van wat ga je de lambrisering maken in de gang en welke kleur? We hebben ook een granito vloer maar een hele smalle gang, die nu gestuct is (eerst zaten er felblauwe tegels als lambrisering). Maar er komen toch vrij snel beschadigingen in de muren, aan de andere kant wil ik ook geen ruimte verliezen :(
De platen maak ik van mdf, ik hou niet zo van mdf maar het was hier de mooiste oplossing. De dek lijsten zijn grenen, ik had nog gedacht het zelf te gaan frezen maar dat zou echt geen doen zijn.

Onze granito vloer is wel nog vaal en vol lijm vlekken hoor, dat gaat nog wel een project op zich worden. Ik heb gister een test gedaan met nat schuren met korrel 150, dat lijkt wel redelijk resultaat te geven :)

c_/
met een koekje
pi_128414130
Ok, mdf zou kunnen denk ik, dat bestaat toch ook in 4mm ofzo?

Succes ermee! We hadden ook van alles erop zitten, met HG spul is het stukken beter geworden (gewoon met plamuurmes en borstel geloof ik). Het is nog wel waal gebleven, maar schuren had ik nog niet aan gedacht :P
Klussen deel 1 en 2
pi_128415340
De uiteindelijke dikte ligt aan de toplijst. Deze is 35mm diep en heeft een 8mm sponning waar dus 8mm mdf in past :Y

c_/
met een koekje
pi_128417274
Dat is teveel luxe, na het stuken komen onze kozijnen ook maar 5-10mm uit de muur, dus het moet iig niet dikker zijn dan dat :P

Nou ja, eerst wat andere projecten afmaken :) Bedankt voor de tips!
Klussen deel 1 en 2
pi_136308107
Ondertussen bij de familie Koffielepel;
met een koekje
pi_136308373
Nog steeds bezig met de gang. Maar,.... wel veel vorderingen gemaakt. Het project heeft een tijdje stilgelegen omdat we ondertussen het kantoor hebben verbouwd. Nu ben ik weer terug bij project "gang".

De muren en het plafond zijn gestuct, de meterkast is verplaats en de meeste afbouw is ondertussen ook klaar.
Het glas in lood is teruggekomen en zit nu in dubbelglas wat echt heel veel tocht scheelt *O*

De lambrisering is ook zo goed als klaar en moet alleen nog afgeschilderd worden.

Doordat het een relatief kleine ruimte is is het wat lastig fotograferen :@

Voor de meterkast, kelder en gangkast moet ik de deuren nog op maat maken en afhangen. Deze deuren zijn gebruikt en vereisen nogal wat werk, toch is het uiteindelijk wel een dankbare klus;

Zo kopen we ze;

En zoiets worden ze:

Wel bizar arbeidsintensief overigens

c_/
met een koekje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')