abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87241822
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Maar dat is niet meer dan terecht wanneer men vanuit religieus oogpunt regelgeving wilt hebben, danwel vindt dat men boven de wet staat.

En ja, dat geldt ook voor een SGP, een CU en in veel mindere mate het CDA
Bingo :)
pi_87241835
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wilders geeft toch geen interpretatie op de Koran of de Islam? Hij spreekt helemaal niet inhoudelijk over het boek, maar geeft er een classificatie aan.
De vergelijking met Mein Kampf was toch inhoudelijk, namelijk over het elimineren van anders gestemden?
pi_87241866
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:17 schreef Klaudias het volgende:

Oh? Namens alle christenen?
Wat begrijp je niet aan het woord consensus?

quote:
Onzin, er zijn nog grote groepen christenen die de Bijbel nog steeds als het onfeilbare Woord van God zien. Net als binnen de islam.
Dit ligt iets genuanceerder. In zijn algemeenheid geloven christenen wel dat de Bijbel waar is, maar in de Bijbel staat het woord onfeilbaar niet. De geestelijke boodschap is onfeilbaar, maar door tekstkritiek en onderzoek is het niet vanzelfsprekend dat het feitelijk en woordelijk ook zo is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87241918
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er staat mij niets bij van een initiatiefwetsvoorstel, maar kennelijk is dat wel ingediend?
Ik weet op mijn beurt niets over deze normstelling. Waar precies is dit opgetekend?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:40:29 #205
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87242017
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:09 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Weer het punt:
De koran is heel anders dan de bijbel. In de koran staat expliciet dat je het letterlijk en chronologisch moet opvolgen. Het is het woord van god.

De bijbel is een collectie verhalen en gedragsregels die via via bij elkaar zijn geraapt en die een goede lijndraad zijn. Deze behoren niet letterlijk opgevolgd te worden.
Wat een totale onzin, de koran is niet een chronologisch opgebouwd. De opbouw van de koran is van kort naar lang. Dat is pas een feit. Wat een totale onzin zeg.

Bron wiki
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_87242053
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik stel niks, ik verwerp een stelling. En voor mij is de islam niet veel anders dan het christendom of het judaïsme, just another abrahamistische godsdienst.

Wilders zet heel veel gelovigen weg door te stellen dat hun religie een politieke ideologie is. Dat vind ik je reinste onzin.
Je verwerpt een stelling met de onzinsuggestie, dat de IRA middels de Bijbel aanslagen op protestanten kan rechtvaardigen.
Voor aanhangers van de Bijbel kan dit evengoed krenkend zijn. Ik hoop dat jij dit beseft.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 06-10-2010 12:47:30 ]
pi_87242061
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het woord consensus?
[..]

Dit ligt iets genuanceerder. In zijn algemeenheid geloven christenen wel dat de Bijbel waar is, maar in de Bijbel staat het woord onfeilbaar niet. De geestelijke boodschap is onfeilbaar, maar door tekstkritiek en onderzoek is het niet vanzelfsprekend dat het feitelijk en woordelijk ook zo is.
oh, bij christenen mag je opeens wel nuanceren ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87242083
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:34 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De vergelijking met Mein Kampf was toch inhoudelijk, namelijk over het elimineren van anders gestemden?
Nu doe je de Koran toch een beetje te kort. Er staat veel meer in dan dat. Daarnaast zijn niet alle moslims van mening dat je de teksten letterlijk moet nemen. Strijd tegen ongelovigen kan op vele manieren. Overigens zijn Christenen en Joden ook mensen van "het boek" volgens de Koran. Ze moeten alleen nog de Koran leren accepteren... ;)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:44:28 #209
3542 Gia
User under construction
pi_87242160
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:22 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Om wat hij zei kwam ik dus binnen met 'Ik ben blij dat ik in een klein durp woon.'. Kleine kans van aanslagen enzo, want die gaan echt wel komen meisje en als jij denkt van niet dan ben je zwaar naief en moet je maar met een Marokkaan gaan trouwen ofzo die houden van naieve meisjes.
Als er aanslagen komen, hoop ik ook dat het in de grote steden is. Maar helaas zou dat teveel moslimslachtoffers maken. Gok dus dat een aanslag gepleegd gaat worden in gebieden waar minder moslims wonen of op plaatsen waar moslims doorgaans niet komen, of minder.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:45:40 #210
3542 Gia
User under construction
pi_87242192
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wilders geeft toch geen interpretatie op de Koran of de Islam? Hij spreekt helemaal niet inhoudelijk over het boek, maar geeft er een classificatie aan.
Dat moet toch mogen!! Bij ECI vragen ze er juist om je mening te geven over de boeken!

Recensie heet dat!

Maar over de Koran mag je geen recensie schrijven, begrijp ik?
pi_87242216
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:42 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nu doe je de Koran toch een beetje te kort. Er staat veel meer in dan dat. Daarnaast zijn niet alle moslims van mening dat je de teksten letterlijk moet nemen. Strijd tegen ongelovigen kan op vele manieren. Overigens zijn Christenen en Joden ook mensen van "het boek" volgens de Koran. Ze moeten alleen nog de Koran leren accepteren... ;)
Voor de duidelijkheid, ik heb geen oordeel over de koran of iets dergelijks. Het ging mij er even om dat Wilders wel degelijk inhoudelijk over dat boek praat, wederom volgens zijn eigen interpretatie.

Dat mensen daardoor beledigd zijn is hun goed recht, maar dat betekent niet dat iemand moet kunnen zeggen hoe hij dat boek ervaart.
pi_87242221
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:41 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Je mag van mij altijd nuances aanbrengen. De stellingen die jij ten aanzien van het christendom en de Bijbel hier poneert schreeuwen daar in elk geval om.
pi_87242222
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat moet toch mogen!! Bij ECI vragen ze er juist om je mening te geven over de boeken!

Recensie heet dat!

Ja, maar er volgt meestal geen verbod na een slechte recensie ...
pi_87242224
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:40 schreef Hassish het volgende:

[..]

Wat een totale onzin, de koran is niet een chronologisch opgebouwd. De opbouw van de koran is van kort naar lang. Dat is pas een feit. Wat een totale onzin zeg.

Bron wiki
Ik zeg niet dat de koran chronologisch is opgebouwd maar dat je het chronologisch moet opvolgen

Hoe wordt volgens jou dan bepaald bij een contradictie welke verse gevolgd moet worden ?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:47:33 #215
3542 Gia
User under construction
pi_87242233
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:42 schreef djenneke het volgende:
Overigens zijn Christenen en Joden ook mensen van "het boek" volgens de Koran. Ze moeten alleen nog de Koran leren accepteren... ;)
Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Te vuur en te zwaard. O-)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:48:02 #216
3542 Gia
User under construction
pi_87242248
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Is dat er bij de Koran dan wel?

Overigens is het toneelstuk 'Aïsha' wel verboden.
pi_87242266
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Recensie heet dat!

Een recensie is een stuk tekst met als doel aan te geven a) waar een boek over gaat b) of het boek goed geschreven is. Ik heb Wilders geen van beide zien doen. Ik heb hem alleen maar horen zeggen dat de Koran gelijkgeschakeld kan worden met Mein Kampf. Iets wat uiteraard nogal gevoelig ligt, zoals eenieder wel bekend. Dat jij dit een recensie noemt en het wil vergelijken met een mening geven bij het ECI, daar kan ik weinig aan doen. Ik vind het vrij weinig met wat dan ook te maken hebben.
pi_87242277
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je mag van mij altijd nuances aanbrengen. De stellingen die jij ten aanzien van het christendom en de Bijbel hier poneert schreeuwen daar in elk geval om.
In de Bijbel staat wel degelijk dat de Schrift het Woord van God is. En Jezus zegt in het NT dat je het OT ook serieus moet nemen. Met al zijn wetten om complete bevolkingsgroepen te stenigen ...

Maar relevant in een rechtstaat is wat de mensen er mee doen, niet wat er in het boek staat.
pi_87242287
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:41 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Klopt. Bij de islam is dat verboden.

Word anders moslim en ga eens publiekelijk nuanceren. Durf je?
pi_87242302
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Er is ook helemaal geen verbod gekomen. Het is hetzelfde als dat jij ergens in een restaurant eet, zeg een hamburgertent en je houdt er een nare smaak aan over. Je schrijft hierover een artikel en sluit af met 'Ze zouden die hamburgertenten moeten verbieden!'.

Is dat strafbaar in Nederland?
pi_87242316
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Te vuur en te zwaard. O-)
Zulke passages kent het Nieuwe Testament ook he?! ;)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:49:59 #222
3542 Gia
User under construction
pi_87242324
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:48 schreef Klaudias het volgende:

[..]

In de Bijbel staat wel degelijk dat de Schrift het Woord van God is. En Jezus zegt in het NT dat je het OT ook serieus moet nemen. Met al zijn wetten om complete bevolkingsgroepen te stenigen ...

Maar relevant in een rechtstaat is wat de mensen er mee doen, niet wat er in het boek staat.
In het NT kun je lezen dat Jezus toch echt tegen het stenigen was.
pi_87242327
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:46 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, ik heb geen oordeel over de koran of iets dergelijks. Het ging mij er even om dat Wilders wel degelijk inhoudelijk over dat boek praat, wederom volgens zijn eigen interpretatie.

Dat mensen daardoor beledigd zijn is hun goed recht, maar dat betekent niet dat iemand moet kunnen zeggen hoe hij dat boek ervaart.
Precies. :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:51:11 #224
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87242365
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de koran chronologisch is opgebouwd maar dat je het chronologisch moet opvolgen

Hoe wordt volgens jou dan bepaald bij een contradictie welke verse gevolgd moet worden ?
Iets wat niet chronologisch is opgebouwd zou chronologisch moeten worden opgelezen? Beetje onzin. Als je de Islam geleerde wilt uithangen heb ik hier graag een onderbouwing van.

Elke Moslim weet dat Koran niet chronologisch is opgebouwd. De verzen zijn juist van kort naar lang ingedeeld om mensen de stof eigen te maken. Een persoon die voor het eerst leert lezen leert ook noot, aap, mies in plaats van wetboek.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_87242368
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]

aisha was afgelast, niet verboden
pi_87242382
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Wilders heeft daar al meerdere keren toe opgeroepen. Persoonlijk ben ik tegen censuur en vind ik dat Mein Kampf gewoon verkocht moet kunnen worden. Maar dat is weer een hele andere kwestie.
pi_87242386
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

In het NT kun je lezen dat Jezus toch echt tegen het stenigen was.
waar
pi_87242415
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:49 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Er is ook helemaal geen verbod gekomen. Het is hetzelfde als dat jij ergens in een restaurant eet, zeg een hamburgertent en je houdt er een nare smaak aan over. Je schrijft hierover een artikel en sluit af met 'Ze zouden die hamburgertenten moeten verbieden!'.

:')

wel eens van het woord "context" gehoord?
pi_87242474
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:49 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Misschien wel als je de kok een Nazibeul noemt omdat zijn eten smaakt alsof je gebakken Jood zit te eten. :X
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:55:38 #230
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87242501
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er aanslagen komen, hoop ik ook dat het in de grote steden is. Maar helaas zou dat teveel moslimslachtoffers maken. Gok dus dat een aanslag gepleegd gaat worden in gebieden waar minder moslims wonen of op plaatsen waar moslims doorgaans niet komen, of minder.
gelukkig waren NYC en Londen en Madrid geen grote steden

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 06-10-2010 13:06:24 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_87242554
quote:

[..]

Maar dit is ook wat ik aangeef. Het is alleen door onder andere tekstkritiek en onderzoek niet in zijn geheel als onfeilbaar te duiden. De boodschap van de Bijbel is echter voor de volgelingen daarvan vanzelfsprekend waar.
pi_87242578
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik weet op mijn beurt niets over deze normstelling. Waar precies is dit opgetekend?
Pardon? We hebben het hier over politici die zijn verkozen in het primaire wetgevende orgaan, wetsvoorstellen indienen en goed of afkeuren is hun primaire taak. Dan stel ik dat bij mijn weten Wilders noch Rutte ooit een wetsvoorstel heeft ingediend om meer vrijheid voor meningsuitingen te krijgen. Dan kom jij aan met een of andere buitenparlementaire en tamelijk vrijblijvende stellingname van Rutte die bovendien niet erg to the point was van Rutte.

Maar het gaat hier om een strafproces, en dus op basis van een strafbepaling, een wet dus. Kennelijk vonden zowel Rutte als Wilders deze wet goed, anders hadden ze in ieder geval wel geprobeerd hem gewijzigd te krijgen. Dan moet je ook niet zeuren dat je wordt vervolgd als het er sterk op lijkt dat je die wet hebt overtreden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87242599
quote:

[..]

Met 'al zijn wetten' worden uiteraard de wetten van Mozes bedoeld, ofwel de 10 geboden. Geloof niet dat daar iets over stenigen in staat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_87242695
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met 'al zijn wetten' worden uiteraard de wetten van Mozes bedoeld, ofwel de 10 geboden. Geloof niet dat daar iets over stenigen in staat.
ik doel meer op leviticus
pi_87242698
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:51 schreef Hassish het volgende:

[..]

Iets wat niet chronologisch is opgebouwd zou chronologisch moeten worden opgelezen? Beetje onzin. Als je de Islam geleerde wilt uithangen heb ik hier graag een onderbouwing van.

Elke Moslim weet dat Koran niet chronologisch is opgebouwd. De verzen zijn juist van kort naar lang ingedeeld om mensen de stof eigen te maken. Een persoon die voor het eerst leert lezen leert ook noot, aap, mies in plaats van wetboek.
Dat zal dan best maar je reageert niet op mijn vraag: Wat als 2 versen elkaar tegenspreken?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_87242712
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:51 schreef Klaudias het volgende:

[..]

aisha was afgelast, niet verboden
vertel je ook nog ff de reden erbij waarom het afgelast is :')

http://www.volkskrant.nl/(...)r-geschoffeerd.dhtml

islam is vrede :')
pi_87242758
is dit de vrouw achter Wilders? ik bedoel die vrouw links van de 2 dames die steeds bij Mosko rondhangen

http://www.europa-nu.nl/9235000/p/032/03210m.jpg

[ Bericht 21% gewijzigd door paddy op 06-10-2010 13:17:16 ]
pi_87242811
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:01 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat zal dan best maar je reageert niet op mijn vraag: Wat als 2 versen elkaar tegenspreken?
volgensmij geld de laatste vers.

naja, iig wat ze het beste uitkomt
pi_87242816
We beginnen weer!
pi_87242831
S.S. Admiraal :D
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:06:18 #241
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87242847
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:01 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de situatie. Want sommige verzen zijn bedoelt voor een situatie in oorlogstijd. Dus het is altijd een afweging, net als de Nederlandse wetboek.

Maar meestal word de stelling ingenomen dat laatste vers van toepassing is. Dus in chronologische volgorde van uitkomst. En niet zoals jij beweerd volgens de koran.
pi_87242888
quote:

[..]

_O- , wat een totale onzin. Kijk eens naar het journaal. Moslims lopen echt waar veel meer risico om opgeblazen te worden als de gemiddelde Europeaan. De meeste aanslagen worden dan ook gepleegd in moslimlanden. Die moslims ontzien elkaar echt niet als ze met explosieven aan het spelen zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_87242897
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:05 schreef StephanL het volgende:
S.S. Admiraal :D
dat belooft wat
pi_87242923
Nog nieuws over de rechtszaak? Kan even niets luisteren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:11:49 #245
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87243017
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:03 schreef Klaudias het volgende:
is dit de vrouw achter Wilders? ik bedoel die vrouw links van de 2 dames die steeds bij Mosko rondhangen

[ afbeelding ]
Als dat inderdaad zo is, vind jij dan dat ze bedreigd of in elkaar geslagen mag worden? :O
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_87243059
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:09 schreef wilana het volgende:

[..]

maar hoe kun je nu in de hersenspinsels van een bloedorstige, pedosexuele, analfabaat geloven?

Omgekeerd kun je ook denken dat jezus een homofiel gek was maar die was humanistisch en vreedzaam
Waarom geloven mensen eigenlijk in 2000 jaar oude sprookjesboeken, waarvan de eigenlijke verhalen nog ouder zijn.

Omdat de mens zijn eigen nietigheid niet wil accepteren, en dan klinkt een eeuwig leven in een paradijs altijd wel aardig.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_87243081
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pardon?
Mark Rutte heeft gepleit voor verruiming van de meningsvrijheid tijdens een debat in de Tweede Kamer.
En dan stel jij vervolgens dat dit niet geldig is, omdat hij geen initiatief-wetsvoorstel heeft ingediend. Ik vind dit een behoorlijke simpele gedachtegang en bovendien gaat dit (nogmaals) voorbij aan wat er aan de orde was. Namelijk dat er door geen enkele politici enige pogingen zijn ondernomen de betreffende wetsartikelen te wijzigen.
Een debat draagt daartoe bij. Het was overigens een initiatief-wetsvoorstel dat hij later ook daadwerkelijk heeft ingediend, maar door niemand in de Kamer werd gesteund.
pi_87243092
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:11 schreef Morendo het volgende:

[..]

Als dat inderdaad zo is, vind jij dan dat ze bedreigd of in elkaar geslagen mag worden? :O
als dat inderdaad zo is, dan is dat een kamerlid van PVV, daar was ik gewoon nieuwsgierig naar. :{

maar verder bedankt voor het gewelddadige imago wat ik blijkbaar bij jou heb :{
pi_87243250
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:12 schreef Klaudias het volgende:

[..]

mozes, jozua, david, etc daarentegen ....
slachte mozes ze zelf af?
en wat mohammed voor de moslims is is jezus voor de christelijken
pi_87243257
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:03 schreef Klaudias het volgende:

http://www.europa-nu.nl/9235000/p/032/03210m.jpg
waarom is mijn post aangepast????

dit is gewoon een pvv kamerlid
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:19:11 #251
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87243278
spraak wilders er nou doorheen?
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_87243305
TROLL - KAPPEN!

[ Bericht 100% gewijzigd door Frutsel op 06-10-2010 13:23:35 ]
pi_87243373
Wil niemand het meer over de rechtszaak hebben?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:22:26 #254
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87243375
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:18 schreef wilana het volgende:

[..]

Volgens mij opende hij zelf en sloot hij zelf de doorgang door de zee. Dus ja.

quote:
En toch gaat die vergelijking niet geheel op. Immers volgens de Islam zal Jezus de doden toegang verlenen tot de hemel op de dag des oordeels en niet Mohammed.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:23:02 #255
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87243392
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:22 schreef paddy het volgende:
Wil niemand het meer over de rechtszaak hebben?
Ik juist wel, maar zoals zo vaak verval ik weer eens in een theologisch debat. Mijn fout.
pi_87243394
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:18 schreef wilana het volgende:

[..]

hij liet mensen in ieder geval stenigen.

quote:
en jezus verwijst weer naar het OT
pi_87243404
Beetje droog dit. :P
pi_87243440
Is het niet nu aan de aanklagers (die de aanklacht tegen Wilders hebben ingediend) om steeds de uitspraken van deze getuige/expert te weerleggen? Het blijft zo stil?

(niet dat ik de redenering van deze expert in twijfel trek, maar dat is toch de rol van hen?)
pi_87243454
Jongens? Al die herhalingen van zetten over geloven open je maar een apart topic voor in R&P Of F&L. Even vind ik niet erg, maar het is mooi geweest :)
pi_87243472
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:24 schreef Toad het volgende:
Is het niet nu aan de verdediging om steeds de uitspraken van deze getuige/expert te weerleggen? Het blijft zo stil?
Er valt niets te weerleggen. Het zijn feiten.
pi_87243481
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:24 schreef paddy het volgende:
Jongens? Al die herhalingen van zetten over geloven open je maar een apart topic voor in R&P Of F&L. Even vind ik niet erg, maar het is mooi geweest :)
ok
pi_87243487
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:23 schreef HenkieVdV het volgende:
Beetje droog dit. :P
Moszkowicz zat ook even met z'n ogen te knipperen..
pi_87243496
Ben blij met updates over de rechtszaak, want heb hier ineens geen geluid meer :@
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:26:22 #264
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87243517
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:25 schreef karton het volgende:

[..]

Moszkowicz zat ook even met z'n ogen te knipperen..
ja zou ik ook doen. Gvd allemaal quotes en citaten opnoemen. Wat is dit. :')
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_87243584
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:26 schreef wise het volgende:

[..]

ja zou ik ook doen. Gvd allemaal quotes en citaten opnoemen. Wat is dit. :')
dit soort lange saaie stukjes is normaal voor een rechtszaak, dus dit is Mosko wel gewend.
pi_87243594
quote:

[..]

Schatje, in hun eigen gebied plegen ze zelfs aanslagen.

Die houden geen rekening met wie of wat er dood gaat, als de schrik maar groot is en de boodschap duidelijk.

Als ze hun eigen dochters kunnen doden omdat die haram waren, maken ze zich weinig druk om andere moslims.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:28:54 #267
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87243615
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:28 schreef Klaudias het volgende:

[..]

dit soort lange saaie stukjes is normaal voor een rechtszaak, dus dit is Mosko wel gewend.
:D :') Kan toch ook schriftelijk :P
VIVA LA ASSANGEĦ
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 13:29:41 #268
236264 crew  capricia
pi_87243635
Ik kan me herinneren dat Wilders toen bij de eerste dag (maanden geleden) zelf verzocht heeft om alles voor te lezen. Hij wilde toen ook een heleboel buitenlandse mensen laten overvliegen om te getuigen. Dat laatste is toen afgewezen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:29:42 #269
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87243636
Weet iemand of het getuigenrapport van Professor Sackers al is voorgelezen?
pi_87243668
Op zich is tot nu toe allemaal wel logisch en weinig tegen in te gaan. :P
Telefoons uit jongens. :')
pi_87243682
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:22 schreef Hassish het volgende:

Volgens mij opende hij zelf en sloot hij zelf de doorgang door de zee. Dus ja.
Dit heeft niets met steniging te maken. En de steniging wat betreft Mozes gaat over de wet van Mozes voor de Israëlieten.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 13:34:57 #272
236264 crew  capricia
pi_87243816
Was die Arabist Jansen niet ook de persoon die opgeroepen heeft geld in te zamelen voor de verdediging van Wilders?
Klinkt ook niet echt als een onafhankelijke getuige...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87243849
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:34 schreef capricia het volgende:
Was die Arabist Jansen niet ook de persoon die opgeroepen heeft geld in te zamelen voor de verdediging van Wilders?
Dit is de verklaring van Simon Admiraal.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:36:56 #274
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87243894
Die vrouwelijke OvJ is trouwens geen mokkel. :N
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:38:45 #275
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87243957
oh nu in het engels he :')
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_87243960
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:34 schreef capricia het volgende:
Getuigen hoeven toch ook niet onafhankelijk te zijn?
pi_87243970
Owh nu krijgen we allemaal crappy Engelse citaten. :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:39:20 #278
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87243979
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit heeft niets met steniging te maken. En de steniging wat betreft Mozes gaat over de wet van Mozes voor de Israëlieten.
Dit heeft te maken met de opmerking dat hij niemand heeft gedood ;).
pi_87244022
Dat wordt een duidelijke vrijspraak dus.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:41:12 #280
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87244050
Hij heeft trouwens best een aardige Britse uitspraak.
pi_87244072
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:39 schreef Hassish het volgende:

[..]

Dit heeft te maken met de opmerking dat hij niemand heeft gedood ;).
Oké. Maar in dit specifieke parabel is het niet dat Mozes letterlijk en persoonlijk de Egyptenaren doodde.
Enfin.
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 13:41:53 #282
236264 crew  capricia
pi_87244074
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:38 schreef djenneke het volgende:

[..]

Getuigen hoeven toch ook niet onafhankelijk te zijn?
Maar je kunt je afvragen wat de waarde van een getuige is als hij bijv. duidelijk partijdig en vooringenomen zou zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87244080
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Mark Rutte heeft gepleit voor verruiming van de meningsvrijheid tijdens een debat in de Tweede Kamer.
En dan stel jij vervolgens dat dit niet geldig is, omdat hij geen initiatief-wetsvoorstel heeft ingediend. Ik vind dit een behoorlijke simpele gedachtegang en bovendien gaat dit (nogmaals) voorbij aan wat er aan de orde was. Namelijk dat er door geen enkele politici enige pogingen zijn ondernomen de betreffende wetsartikelen te wijzigen.
Een debat draagt daartoe bij. Het was overigens een initiatief-wetsvoorstel dat hij later ook daadwerkelijk heeft ingediend, maar door niemand in de Kamer werd gesteund.
Waarom stemde Wilders daar niet mee in dan? Vind hij processen stiekem toch wel leuk? Of is hij tegen de vrijheid van meningsuiting en alleen maar voor zijn eigen mening?

Daarnaast pleit dat Wilders niet vrij van het verzaken van zijn taak als wetgever, en kwam Rutte, zo blijkt mij nu, er ook pas mee toen Wilders al vervolgd werd. Waarom niet eerder dan, waarom was hij al die jaren het eens met die strafbepalingen, en kwam hij pas in actie toen een collega vervolgd werd voor overtreden van die strafbepalingen? Met een oproep tot het wijzigen van de wet zodra een collega wordt getroffen krijg je de kamer niet mee natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87244089
oh joy, nu een of andere paranoïde amerikaan
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:42:37 #285
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87244104
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:38 schreef HenkieVdV het volgende:
Owh nu krijgen we allemaal crappy Engelse citaten. :')
een plaatje zegt meer dan 1000 woorden:

VIVA LA ASSANGEĦ
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:43:26 #286
198365 Morendo
The Real Deal
pi_87244131
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:42 schreef Klaudias het volgende:
oh joy, nu een of andere paranoïde amerikaan
Syrische.
pi_87244150
De islam krijgt een flinke draai om de oren met feiten vandaag.
pi_87244153
nurture zie je door in het DNA? eh, nee.
pi_87244224
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom stemde Wilders daar niet mee in dan?
Nu ga je weer van onderwerp veranderen, maar dan ga je wederom voorbij aan wat er aan de orde was en waar ik rechtstreeks op reageerde en dat is nogmaals, dat er door geen enkele politici enige pogingen zijn ondernomen de betreffende wetsartikelen te wijzigen.
Dit is onwaar.
pi_87244247
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar je kunt je afvragen wat de waarde van een getuige is als hij bijv. duidelijk partijdig en vooringenomen zou zijn.
Had je die mening ook bij de uitspraken van de rechter? Of hield je je toen stil?
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 13:47:47 #291
236264 crew  capricia
pi_87244287
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:46 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Had je die mening ook bij de uitspraken van de rechter? Of hield je je toen stil?
De rechter is toch geen getuige in deze zaak?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:49:06 #292
3542 Gia
User under construction
pi_87244320
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:51 schreef Klaudias het volgende:

[..]

waar
Johannes 8.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:49:10 #293
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_87244322
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:47 schreef capricia het volgende:

[..]

nee, maar wel een RECHTER :{
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_87244340
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat rechters dat prima kunnen beoordelen, eigenlijk.
pi_87244356
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, erger zelfs. Rechter en voorzitter.
Maar dit is je verweer? Oh boy... :|W
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 13:50:14 #296
236264 crew  capricia
pi_87244358
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik denk dat rechters dat prima kunnen beoordelen, eigenlijk.
Daar ben ik ook van overtuigd. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87244372
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Johannes 8.
ok, daar heb je gelijk in
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 13:51:23 #298
236264 crew  capricia
pi_87244408
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

:?
Ik heb het over de geloofwaardigheid van een getuige...dat jij daar allemaal zijsprongen naar andere onderwerpen bij bedenkt, is jouw zaak. Daar heb ik het niet over.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:51:31 #299
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_87244415
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:50 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je stapt voor het gemak maar even over de conclusie heen, of die uitspraak nu echt betekende dat de rechter partijdig en vooringenomen was.

Ik zag gewoon een rechter die een verdachte wat uit de tent aan het lokken was. Niet ongebruikelijk, geen teken van vooringenomenheid.
pi_87244440
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:44 schreef Klaudias het volgende:
nurture zie je door in het DNA? eh, nee.
Ja, dat begreep ik niet. Wat wordt hiermee bedoeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')