abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87241822
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Maar dat is niet meer dan terecht wanneer men vanuit religieus oogpunt regelgeving wilt hebben, danwel vindt dat men boven de wet staat.

En ja, dat geldt ook voor een SGP, een CU en in veel mindere mate het CDA
Bingo :)
pi_87241835
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wilders geeft toch geen interpretatie op de Koran of de Islam? Hij spreekt helemaal niet inhoudelijk over het boek, maar geeft er een classificatie aan.
De vergelijking met Mein Kampf was toch inhoudelijk, namelijk over het elimineren van anders gestemden?
pi_87241866
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:17 schreef Klaudias het volgende:

Oh? Namens alle christenen?
Wat begrijp je niet aan het woord consensus?

quote:
Onzin, er zijn nog grote groepen christenen die de Bijbel nog steeds als het onfeilbare Woord van God zien. Net als binnen de islam.
Dit ligt iets genuanceerder. In zijn algemeenheid geloven christenen wel dat de Bijbel waar is, maar in de Bijbel staat het woord onfeilbaar niet. De geestelijke boodschap is onfeilbaar, maar door tekstkritiek en onderzoek is het niet vanzelfsprekend dat het feitelijk en woordelijk ook zo is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87241918
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er staat mij niets bij van een initiatiefwetsvoorstel, maar kennelijk is dat wel ingediend?
Ik weet op mijn beurt niets over deze normstelling. Waar precies is dit opgetekend?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:40:29 #205
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87242017
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:09 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Weer het punt:
De koran is heel anders dan de bijbel. In de koran staat expliciet dat je het letterlijk en chronologisch moet opvolgen. Het is het woord van god.

De bijbel is een collectie verhalen en gedragsregels die via via bij elkaar zijn geraapt en die een goede lijndraad zijn. Deze behoren niet letterlijk opgevolgd te worden.
Wat een totale onzin, de koran is niet een chronologisch opgebouwd. De opbouw van de koran is van kort naar lang. Dat is pas een feit. Wat een totale onzin zeg.

Bron wiki
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_87242053
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik stel niks, ik verwerp een stelling. En voor mij is de islam niet veel anders dan het christendom of het judaïsme, just another abrahamistische godsdienst.

Wilders zet heel veel gelovigen weg door te stellen dat hun religie een politieke ideologie is. Dat vind ik je reinste onzin.
Je verwerpt een stelling met de onzinsuggestie, dat de IRA middels de Bijbel aanslagen op protestanten kan rechtvaardigen.
Voor aanhangers van de Bijbel kan dit evengoed krenkend zijn. Ik hoop dat jij dit beseft.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 06-10-2010 12:47:30 ]
pi_87242061
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het woord consensus?
[..]

Dit ligt iets genuanceerder. In zijn algemeenheid geloven christenen wel dat de Bijbel waar is, maar in de Bijbel staat het woord onfeilbaar niet. De geestelijke boodschap is onfeilbaar, maar door tekstkritiek en onderzoek is het niet vanzelfsprekend dat het feitelijk en woordelijk ook zo is.
oh, bij christenen mag je opeens wel nuanceren ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87242083
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:34 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De vergelijking met Mein Kampf was toch inhoudelijk, namelijk over het elimineren van anders gestemden?
Nu doe je de Koran toch een beetje te kort. Er staat veel meer in dan dat. Daarnaast zijn niet alle moslims van mening dat je de teksten letterlijk moet nemen. Strijd tegen ongelovigen kan op vele manieren. Overigens zijn Christenen en Joden ook mensen van "het boek" volgens de Koran. Ze moeten alleen nog de Koran leren accepteren... ;)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:44:28 #209
3542 Gia
User under construction
pi_87242160
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:22 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Om wat hij zei kwam ik dus binnen met 'Ik ben blij dat ik in een klein durp woon.'. Kleine kans van aanslagen enzo, want die gaan echt wel komen meisje en als jij denkt van niet dan ben je zwaar naief en moet je maar met een Marokkaan gaan trouwen ofzo die houden van naieve meisjes.
Als er aanslagen komen, hoop ik ook dat het in de grote steden is. Maar helaas zou dat teveel moslimslachtoffers maken. Gok dus dat een aanslag gepleegd gaat worden in gebieden waar minder moslims wonen of op plaatsen waar moslims doorgaans niet komen, of minder.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:45:40 #210
3542 Gia
User under construction
pi_87242192
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wilders geeft toch geen interpretatie op de Koran of de Islam? Hij spreekt helemaal niet inhoudelijk over het boek, maar geeft er een classificatie aan.
Dat moet toch mogen!! Bij ECI vragen ze er juist om je mening te geven over de boeken!

Recensie heet dat!

Maar over de Koran mag je geen recensie schrijven, begrijp ik?
pi_87242216
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:42 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nu doe je de Koran toch een beetje te kort. Er staat veel meer in dan dat. Daarnaast zijn niet alle moslims van mening dat je de teksten letterlijk moet nemen. Strijd tegen ongelovigen kan op vele manieren. Overigens zijn Christenen en Joden ook mensen van "het boek" volgens de Koran. Ze moeten alleen nog de Koran leren accepteren... ;)
Voor de duidelijkheid, ik heb geen oordeel over de koran of iets dergelijks. Het ging mij er even om dat Wilders wel degelijk inhoudelijk over dat boek praat, wederom volgens zijn eigen interpretatie.

Dat mensen daardoor beledigd zijn is hun goed recht, maar dat betekent niet dat iemand moet kunnen zeggen hoe hij dat boek ervaart.
pi_87242221
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:41 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Je mag van mij altijd nuances aanbrengen. De stellingen die jij ten aanzien van het christendom en de Bijbel hier poneert schreeuwen daar in elk geval om.
pi_87242222
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat moet toch mogen!! Bij ECI vragen ze er juist om je mening te geven over de boeken!

Recensie heet dat!

Ja, maar er volgt meestal geen verbod na een slechte recensie ...
pi_87242224
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:40 schreef Hassish het volgende:

[..]

Wat een totale onzin, de koran is niet een chronologisch opgebouwd. De opbouw van de koran is van kort naar lang. Dat is pas een feit. Wat een totale onzin zeg.

Bron wiki
Ik zeg niet dat de koran chronologisch is opgebouwd maar dat je het chronologisch moet opvolgen

Hoe wordt volgens jou dan bepaald bij een contradictie welke verse gevolgd moet worden ?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:47:33 #215
3542 Gia
User under construction
pi_87242233
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:42 schreef djenneke het volgende:
Overigens zijn Christenen en Joden ook mensen van "het boek" volgens de Koran. Ze moeten alleen nog de Koran leren accepteren... ;)
Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Te vuur en te zwaard. O-)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:48:02 #216
3542 Gia
User under construction
pi_87242248
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Is dat er bij de Koran dan wel?

Overigens is het toneelstuk 'Aïsha' wel verboden.
pi_87242266
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Recensie heet dat!

Een recensie is een stuk tekst met als doel aan te geven a) waar een boek over gaat b) of het boek goed geschreven is. Ik heb Wilders geen van beide zien doen. Ik heb hem alleen maar horen zeggen dat de Koran gelijkgeschakeld kan worden met Mein Kampf. Iets wat uiteraard nogal gevoelig ligt, zoals eenieder wel bekend. Dat jij dit een recensie noemt en het wil vergelijken met een mening geven bij het ECI, daar kan ik weinig aan doen. Ik vind het vrij weinig met wat dan ook te maken hebben.
pi_87242277
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je mag van mij altijd nuances aanbrengen. De stellingen die jij ten aanzien van het christendom en de Bijbel hier poneert schreeuwen daar in elk geval om.
In de Bijbel staat wel degelijk dat de Schrift het Woord van God is. En Jezus zegt in het NT dat je het OT ook serieus moet nemen. Met al zijn wetten om complete bevolkingsgroepen te stenigen ...

Maar relevant in een rechtstaat is wat de mensen er mee doen, niet wat er in het boek staat.
pi_87242287
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:41 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Klopt. Bij de islam is dat verboden.

Word anders moslim en ga eens publiekelijk nuanceren. Durf je?
pi_87242302
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Er is ook helemaal geen verbod gekomen. Het is hetzelfde als dat jij ergens in een restaurant eet, zeg een hamburgertent en je houdt er een nare smaak aan over. Je schrijft hierover een artikel en sluit af met 'Ze zouden die hamburgertenten moeten verbieden!'.

Is dat strafbaar in Nederland?
pi_87242316
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Te vuur en te zwaard. O-)
Zulke passages kent het Nieuwe Testament ook he?! ;)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:49:59 #222
3542 Gia
User under construction
pi_87242324
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:48 schreef Klaudias het volgende:

[..]

In de Bijbel staat wel degelijk dat de Schrift het Woord van God is. En Jezus zegt in het NT dat je het OT ook serieus moet nemen. Met al zijn wetten om complete bevolkingsgroepen te stenigen ...

Maar relevant in een rechtstaat is wat de mensen er mee doen, niet wat er in het boek staat.
In het NT kun je lezen dat Jezus toch echt tegen het stenigen was.
pi_87242327
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:46 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, ik heb geen oordeel over de koran of iets dergelijks. Het ging mij er even om dat Wilders wel degelijk inhoudelijk over dat boek praat, wederom volgens zijn eigen interpretatie.

Dat mensen daardoor beledigd zijn is hun goed recht, maar dat betekent niet dat iemand moet kunnen zeggen hoe hij dat boek ervaart.
Precies. :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 12:51:11 #224
312734 Hassish
Puur uit interesse
pi_87242365
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de koran chronologisch is opgebouwd maar dat je het chronologisch moet opvolgen

Hoe wordt volgens jou dan bepaald bij een contradictie welke verse gevolgd moet worden ?
Iets wat niet chronologisch is opgebouwd zou chronologisch moeten worden opgelezen? Beetje onzin. Als je de Islam geleerde wilt uithangen heb ik hier graag een onderbouwing van.

Elke Moslim weet dat Koran niet chronologisch is opgebouwd. De verzen zijn juist van kort naar lang ingedeeld om mensen de stof eigen te maken. Een persoon die voor het eerst leert lezen leert ook noot, aap, mies in plaats van wetboek.
Een dogma is al stil staan in stromend water, wat over blijft is slechts een onherkenbaar gezicht
pi_87242368
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Is dat er bij de Koran dan wel?

Overigens is het toneelstuk 'Aïsha' wel verboden.
aisha was afgelast, niet verboden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')