Wilders heeft daar al meerdere keren toe opgeroepen. Persoonlijk ben ik tegen censuur en vind ik dat Mein Kampf gewoon verkocht moet kunnen worden. Maar dat is weer een hele andere kwestie.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Is dat er bij de Koran dan wel?
Overigens is het toneelstuk 'Aïsha' wel verboden.
waarquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
In het NT kun je lezen dat Jezus toch echt tegen het stenigen was.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er is ook helemaal geen verbod gekomen. Het is hetzelfde als dat jij ergens in een restaurant eet, zeg een hamburgertent en je houdt er een nare smaak aan over. Je schrijft hierover een artikel en sluit af met 'Ze zouden die hamburgertenten moeten verbieden!'.
Is dat strafbaar in Nederland?
Misschien wel als je de kok een Nazibeul noemt omdat zijn eten smaakt alsof je gebakken Jood zit te eten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er is ook helemaal geen verbod gekomen. Het is hetzelfde als dat jij ergens in een restaurant eet, zeg een hamburgertent en je houdt er een nare smaak aan over. Je schrijft hierover een artikel en sluit af met 'Ze zouden die hamburgertenten moeten verbieden!'.
Is dat strafbaar in Nederland?
gelukkig waren NYC en Londen en Madrid geen grote stedenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er aanslagen komen, hoop ik ook dat het in de grote steden is. Maar helaas zou dat teveel moslimslachtoffers maken. Gok dus dat een aanslag gepleegd gaat worden in gebieden waar minder moslims wonen of op plaatsen waar moslims doorgaans niet komen, of minder.
Maar dit is ook wat ik aangeef. Het is alleen door onder andere tekstkritiek en onderzoek niet in zijn geheel als onfeilbaar te duiden. De boodschap van de Bijbel is echter voor de volgelingen daarvan vanzelfsprekend waar.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:48 schreef Klaudias het volgende:
[..]
In de Bijbel staat wel degelijk dat de Schrift het Woord van God is. En Jezus zegt in het NT dat je het OT ook serieus moet nemen. Met al zijn wetten om complete bevolkingsgroepen te stenigen ...
Maar relevant in een rechtstaat is wat de mensen er mee doen, niet wat er in het boek staat.
Pardon? We hebben het hier over politici die zijn verkozen in het primaire wetgevende orgaan, wetsvoorstellen indienen en goed of afkeuren is hun primaire taak. Dan stel ik dat bij mijn weten Wilders noch Rutte ooit een wetsvoorstel heeft ingediend om meer vrijheid voor meningsuitingen te krijgen. Dan kom jij aan met een of andere buitenparlementaire en tamelijk vrijblijvende stellingname van Rutte die bovendien niet erg to the point was van Rutte.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet op mijn beurt niets over deze normstelling. Waar precies is dit opgetekend?
Met 'al zijn wetten' worden uiteraard de wetten van Mozes bedoeld, ofwel de 10 geboden. Geloof niet dat daar iets over stenigen in staat.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:48 schreef Klaudias het volgende:
[..]
In de Bijbel staat wel degelijk dat de Schrift het Woord van God is. En Jezus zegt in het NT dat je het OT ook serieus moet nemen. Met al zijn wetten om complete bevolkingsgroepen te stenigen ...
Maar relevant in een rechtstaat is wat de mensen er mee doen, niet wat er in het boek staat.
ik doel meer op leviticusquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Met 'al zijn wetten' worden uiteraard de wetten van Mozes bedoeld, ofwel de 10 geboden. Geloof niet dat daar iets over stenigen in staat.
Dat zal dan best maar je reageert niet op mijn vraag: Wat als 2 versen elkaar tegenspreken?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:51 schreef Hassish het volgende:
[..]
Iets wat niet chronologisch is opgebouwd zou chronologisch moeten worden opgelezen? Beetje onzin. Als je de Islam geleerde wilt uithangen heb ik hier graag een onderbouwing van.
Elke Moslim weet dat Koran niet chronologisch is opgebouwd. De verzen zijn juist van kort naar lang ingedeeld om mensen de stof eigen te maken. Een persoon die voor het eerst leert lezen leert ook noot, aap, mies in plaats van wetboek.
vertel je ook nog ff de reden erbij waarom het afgelast isquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:51 schreef Klaudias het volgende:
[..]
aisha was afgelast, niet verboden
volgensmij geld de laatste vers.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat zal dan best maar je reageert niet op mijn vraag: Wat als 2 versen elkaar tegenspreken?
Dat is afhankelijk van de situatie. Want sommige verzen zijn bedoelt voor een situatie in oorlogstijd. Dus het is altijd een afweging, net als de Nederlandse wetboek.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat zal dan best maar je reageert niet op mijn vraag: Wat als 2 versen elkaar tegenspreken?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er aanslagen komen, hoop ik ook dat het in de grote steden is. Maar helaas zou dat teveel moslimslachtoffers maken. Gok dus dat een aanslag gepleegd gaat worden in gebieden waar minder moslims wonen of op plaatsen waar moslims doorgaans niet komen, of minder.
Als dat inderdaad zo is, vind jij dan dat ze bedreigd of in elkaar geslagen mag worden?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:03 schreef Klaudias het volgende:
is dit de vrouw achter Wilders? ik bedoel die vrouw links van de 2 dames die steeds bij Mosko rondhangen
[ afbeelding ]
Waarom geloven mensen eigenlijk in 2000 jaar oude sprookjesboeken, waarvan de eigenlijke verhalen nog ouder zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:09 schreef wilana het volgende:
[..]
maar hoe kun je nu in de hersenspinsels van een bloedorstige, pedosexuele, analfabaat geloven?
Omgekeerd kun je ook denken dat jezus een homofiel gek was maar die was humanistisch en vreedzaam
Mark Rutte heeft gepleit voor verruiming van de meningsvrijheid tijdens een debat in de Tweede Kamer.quote:
als dat inderdaad zo is, dan is dat een kamerlid van PVV, daar was ik gewoon nieuwsgierig naar.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als dat inderdaad zo is, vind jij dan dat ze bedreigd of in elkaar geslagen mag worden?
slachte mozes ze zelf af?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:12 schreef Klaudias het volgende:
[..]
mozes, jozua, david, etc daarentegen ....
waarom is mijn post aangepast????quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:03 schreef Klaudias het volgende:
is dit de vrouw achter Wilders? ik bedoel die vrouw links van de 2 dames die steeds bij Mosko rondhangen
http://www.europa-nu.nl/9235000/p/032/03210m.jpg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |