Leukquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:02 schreef Breuls het volgende:
VIP card is voor max 10 personen tegelijk, trouwens.
Spatie achter de url en voor de [/s] zettenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waarom pakt hij de [/s] niet achter Watt?![]()
Breuls! Bug?
Hehe, in het topicquote:
Lijkt me leukquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:01 schreef Breuls het volgende:
Ja, dat vermoedde ik al. Andersom eens doen dan? Is alweer te lang geleden.
Okay, gaan we regelen.quote:
Correctquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik dacht dat het over de Humphreys vipcard ging?
Die van mij was volledig afgekocht, dus dat valt wel mee. En de meeste huizen die toen te koop stonden waren ook voor langere tijd afgekocht.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:30 schreef koetjiekoetjie het volgende:
Hofdame? Dat ga ik eens even bekijken. Ben inderdaad in die omgeving aan het zoeken: Lombardkade, Meent, Pannekoekstraat, Goudesesingel, Jonker Frans....etc. Maar het is allemaal of een ruine van binnen, of toch net te klein...
En Heliport hebben de meeste huisjes zo'n enorme erfpacht erop, dus daar ben ik eigenlijk een beetje vanaf gestapt...
Goed dat je het zelf zegt!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen smaak wbt. mannen
dat probeer ik haar al tijdje uit te leggen maar ene AH-terrorist blijft volhouden dat ze toch een goede smaak heeft.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen smaak wbt. mannen
Ik heb een keer een interview gezien dat bij hem thuis was opgenomen en dat was een huis met een voortuin, dus niet Witte de With denk ik...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:30 schreef rubje het volgende:
en het kan niet te lraken zijn...
trouwens ik wist niet dat columnist Hugo Borst in de witte de withstraat woonde naast dat bruine cafe en rechttegenoverdie viswinkel op die kruising waar de Politiepost gevestigd is..![]()
of is het alleen maar zijn 'werkadres'.. :
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
"Mijn PC is zo traag, zelfs de klok staat nog op 8:19 en ik kan er niets mee!".
Compleet bevroren systeem
Pics voor in de OP?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:38 schreef Keshet het volgende:
Inwoonster van Rotterdam sinds 5 februari 2010!
Nesselande is zo erg nog niet als Westquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:20 schreef Keshet het volgende:
Mjah, laten we dat maar niet doen dan he.
Zal ik mezelf dan alvast even ongewenst maken? Ja? Mag 't?![]()
Ik woon in Nesselande!
Ik adopteer jou wel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:31 schreef TJDoornbos het volgende:
geen baby's? btw en ik maar denken dat ise het zo graag wou.
Met 20% kans op zon, nee echt geweldigquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:55 schreef rubje het volgende:
mensen morgu kunnen weer de jassen uit en de t-shirts aan want we krijgen volgens het KNMI de komende dagen t/m zaterdag schiterend weer van +/- 20 graden..
nee ik kan niet behangen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We kunnen ons beter afvragen of ik dat wel wilOf kan je goed behangen?
Leuke fotoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Eentje die door mij gemaakt is natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
QFT.quote:
Breda zou toch ook maar vier keer per dag worden aangedaan? En met 140 ipv 160+ ...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:10 schreef JDude het volgende:
Dat Fyra ding van/naar Breda is ook wéér uitgesteld. Blij dat ik een auto heb gekocht i.p.v. te hopen dat dat nog wat zou worden.
De oorspronkelijke plannen waren een halfuursdienst, geen idee met welke snelheid. Maar goed, over een vrije baan zonder goederentreinen en tussenstops naar Rotterdam had me nog wel interessant geleken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Breda zou toch ook maar vier keer per dag worden aangedaan? En met 140 ipv 160+ ...
Je had beter gewoon in Rotterdam kunnen gaan wonenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:10 schreef JDude het volgende:
Dat Fyra ding van/naar Breda is ook wéér uitgesteld. Blij dat ik een auto heb gekocht i.p.v. te hopen dat dat nog wat zou worden.
Don't push it.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Je had beter gewoon in Rotterdam kunnen gaan wonen
Cool!quote:
Waarom 82 miljoen bezuinigen, en niet gewoon 150 euro extra belasting per Rotterdammer binnen zien te harken? 13 euro per maand meer kwijt zijn zullen we minder merken dan dat er voor 82 miljoen euro aan sociale voorzieningen verdwijnt...quote:Rotterdam moet broekriem stevig aanhalen
Uitgegeven: 7 oktober 2010 10:12
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2010 10:12
ROTTERDAM - Rotterdam moet de komende jaren de broekriem stevig aanhalen. De stad heeft in 2011 ruim 82 miljoen euro minder te besteden dan in dit jaar.
© NU.nl/Arno van der WurffDe bezuinigingen lopen de komende jaren op tot bijna 225 miljoen euro in 2014.
De havenstad moet het vanaf 2015 structureel met 249 miljoen euro minder doen op een begroting van 4,4 miljard euro. Dat blijkt uit de begroting die het stadsbestuur donderdag heeft gepresenteerd.
Buiten kijf
''Dat er bezuinigd moet worden, staat buiten kijf. En dat iedereen daar iets van zal merken, is ook duidelijk'', schrijft het college.
Op het grootste deel van de begroting kan niet worden bezuinigd omdat veel zaken wettelijk zijn vastgelegd. De ruimte waarbinnen wel keuzes kunnen worden gemaakt, bedraagt volgens de gemeente ongeveer 1 miljard euro.
Omdat er niets mis mee is om zo nu en dan gewoon eens even wat vet weg te snijden, ipv de werkende burger nog verder uit te zuigen zonder dat daar daadwerkelijk een toegevoegde waarde aan zit.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom 82 miljoen bezuinigen, en niet gewoon 150 euro extra belasting per Rotterdammer binnen zien te harken? 13 euro per maand meer kwijt zijn zullen we minder merken dan dat er voor 82 miljoen euro aan sociale voorzieningen verdwijnt...
Jij hebt ff 82 miljoen door het aantal inwoners (minus een paar duizend) gedeeld?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom 82 miljoen bezuinigen, en niet gewoon 150 euro extra belasting per Rotterdammer binnen zien te harken? 13 euro per maand meer kwijt zijn zullen we minder merken dan dat er voor 82 miljoen euro aan sociale voorzieningen verdwijnt...
Heel concreet krijgt de hard werkende burger nu minder waar voor zn belastinggeld. In tijden van crisis lijkt het me dat je áltijd bezuinigd. Maar als er dan -relatief aan het aantal inwoners- een klein bedrag minder te besteden is, lijkt het mij dat je gedurende die bezuinigingen ook probeert je voorzieningen op peil te houdenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:00 schreef Metatron het volgende:
[..]
Omdat er niets mis mee is om zo nu en dan gewoon eens even wat vet weg te snijden, ipv de werkende burger nog verder uit te zuigen zonder dat daar daadwerkelijk een toegevoegde waarde aan zit.
Ja, gemiddeld genomen. Dus een gezin met 2 kinderen en 2 ouders 4x dat bedrag, ongeveer. Kan ook uit andere bronnen komen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:05 schreef Asgard het volgende:
[..]
Jij hebt ff 82 miljoen door het aantal inwoners (minus een paar duizend) gedeeld?
Incl. kinderen?
Juist...
Dat ligt er al aan welke voorzieningen. Dat je het huisvuil gewoon opgehaald wil hebben lijkt me logisch, maar ik zie geen probleem met flink snoeien in subsidies voor festivals, theehuizen en prestigieuze maar overbodige evenementen. Laat de gemeente maar eens beginnen met zich richten op de kerntaken, in plaats van budgettekorten botweg op burgers af te wentelen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heel concreet krijgt de hard werkende burger nu minder waar voor zn belastinggeld. In tijden van crisis lijkt het me dat je áltijd bezuinigd. Maar als er dan -relatief aan het aantal inwoners- een klein bedrag minder te besteden is, lijkt het mij dat je gedurende die bezuinigingen ook probeert je voorzieningen op peil te houden![]()
Die festivals & evenementen zorgen wel weer voor sponsorgeld, toeristen, etcetera. Neem de >1 miljoen bezoekers van het zomercarnaval, bijvoorbeeld... En als er al geld naar theehuizen gaat zal dat dichter bij de 82 euro dan bij de 82.000.000 euro zittenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:20 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dat ligt er al aan welke voorzieningen. Dat je het huisvuil gewoon opgehaald wil hebben lijkt me logisch, maar ik zie geen probleem met flink snoeien in subsidies voor festivals, theehuizen en prestigieuze maar overbodige evenementen. Laat de gemeente maar eens beginnen met zich richten op de kerntaken, in plaats van budgettekorten botweg op burgers af te wentelen.
"sponsorgeld"? Daar heeft de gemeente niks aan. En de daadwerkelijke opbrengsten van dagjesmensen aan de gemeente is ook bijzonder weinig hoor. Doorgaans zorgen ze voornamelijk voor extra rotzooi, en dus extra kosten op het weer op te ruimen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die festivals & evenementen zorgen wel weer voor sponsorgeld, toeristen, etcetera. Neem de >1 miljoen bezoekers van het zomercarnaval, bijvoorbeeld...
Oh ja, jij vat dat soort opmerkingen altijd letterlijk op...quote:En als er al geld naar theehuizen gaat zal dat dichter bij de 82 euro dan bij de 82.000.000 euro zitten![]()
Ik wilde roepen dat die 1 miljoen toeristen vast wel wat overnachters hebben, en dat die toeristenbelasting opleveren. Maar bij het zoeken van wat cijfers zag ik dat Opstelten blijkbaar de toeristenbelasting heeft afgeschaft, waardoor er 2,5 miljoen per jaar minder binnen komt bij de gemeente. Ik denk niet dat die besparing van twee euro per nacht meer mensen naar de stad haalt, dus wmb. mag dat weer heringevoerd worden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:19 schreef Metatron het volgende:
[..]
"sponsorgeld"? Daar heeft de gemeente niks aan. En de daadwerkelijke opbrengsten van dagjesmensen aan de gemeente is ook bijzonder weinig hoor. Doorgaans zorgen ze voornamelijk voor extra rotzooi, en dus extra kosten op het weer op te ruimen.
[..]
Oh ja, jij vat dat soort opmerkingen altijd letterlijk op...
Wat ik met 'theehuis-subsidie' o.a. bedoel is bijvoorbeeld een slordige ¤ 6500 subsidie voor een workshop Ukelele. Ik vind dat persoonlijk toch echt te absurd voor woorden. En nee, dit verzin ik niet
quote:Voorlezen is fijn voor groot en klein
¤ 15.000,--
Oude Noorden
Toegekend, nog niet uitgevoerd
Twee bijeenkomsten met vier verhalenvertellers en
organisatie voorleesbijeenkomsten in de wijk
Nee, ik vind dat niemand subsidie hoort te krijgen om niets te doen, ongeacht het fabeltjesboek dat je in de kast hebt staan. En daarnaast ben ik behoorlijk tegen het subsidieren van vrijetijdsbestedingen. Als jij Ukelele les wil volgen, best. Als je het wilt geven, ook best. Maar betaal het lekker zelf. (c.q. bereken een prijs waarbij je het kan doen zonder subsidie.)quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ah, en ik dacht dat je met je theehuisopmerking bedoelde dat je een PVV stemmer bent die bang is dat moslims subsidie krijgen om niets te doen. Aangezien theehuis toch wel een redelijke verwijzing naar moslims is. Gelukkig was dat dus niet zo
Waarom in godsnaam? Waar komt toch die drang vandaan om werkelijk elke scheet die mensen laten te moeten belasten? Ik wordt echt helemaal appelig van die reflex dat (nog steeds) de eerste reactie bij een budgettekort is om dan maar weer een belasting te verzinnen of te verhogen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik wilde roepen dat die 1 miljoen toeristen vast wel wat overnachters hebben, en dat die toeristenbelasting opleveren. Maar bij het zoeken van wat cijfers zag ik dat Opstelten blijkbaar de toeristenbelasting heeft afgeschaft, waardoor er 2,5 miljoen per jaar minder binnen komt bij de gemeente. Ik denk niet dat die besparing van twee euro per nacht meer mensen naar de stad haalt, dus wmb. mag dat weer heringevoerd worden.
Ook absurd. Al zijn dat 4 voorlezers (of 8, afhankelijk van hoe je het leest) + enkele georganiseerde bijeenkomsten. Maar ik vind een subsidie van 6500 euro voor een cursusje Ukelele (door 1 iemand gegeven) toch ook behoorlijk van de pot gerukt.quote:Wat ik uit jouw link opvallender vindt (die 6500 euro daar kan ik niet van wakker liggen) is het salaris van een voorlezer:
Eensquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:24 schreef Metatron het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat niemand subsidie hoort te krijgen om niets te doen, ongeacht het fabeltjesboek dat je in de kast hebt staan. En daarnaast ben ik behoorlijk tegen het subsidieren van vrijetijdsbestedingen. Als jij Ukelele les wil volgen, best. Als je het wilt geven, ook best. Maar betaal het lekker zelf. (c.q. bereken een prijs waarbij je het kan doen zonder subsidie.)
Ik ben helemaal niet tegen cultuur-subsidies an sich hoor, begrijp me niet verkeerd, maar een e.e.a. een beetje meer afstemmen op het daadwerkelijke nut er van kan m.i. echt geen kwaad.
Het geld moet érgens vandaan komen. Wmb. sluiten we dan gewoon alle grote wegen, dat scheelt wel enkele tientallen miljoenen per jaar, hoeven we ook geen belastingen te verhogenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:32 schreef Metatron het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Waar komt toch die drang vandaan om werkelijk elke scheet die mensen laten te moeten belasten? Ik wordt echt helemaal appelig van die reflex dat (nog steeds) de eerste reactie bij een budgettekort is om dan maar weer een belasting te verzinnen of te verhogen.
[..]
Ik overweeg nu een carriere als voorlezerquote:Ook absurd. Al zijn dat 4 voorlezers (of 8, afhankelijk van hoe je het leest) + enkele georganiseerde bijeenkomsten. Maar ik vind een subsidie van 6500 euro voor een cursusje Ukelele (door 1 iemand gegeven) toch ook behoorlijk van de pot gerukt.
Die vlindervakanties waar Wilders en de Telegraaf over bleven liegen met een bunker voor de kop waren echt te bizar voor woorden ja. Maar dit lijkt gewoon een duo dat subsidie krijgt/kreeg. Geen idee waaromquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:34 schreef Isegrim het volgende:
"Ukelele Interventie"?
Misschien zit er een verhaal achter? Net als met die vlindervakanties waar Wilders ooit zo boos over was?
Maar goed, van mij mogen ze heel veel van dat soort subsidies wel afschaffen.
Er komt al een werkelijk gigantische berg geld binnen bij de overheid. Laat die overheid nou gewoon eens de tering naar de nering zetten, ipv de nering naar de tering.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het geld moet érgens vandaan komen.
Afgezien van een enorme berg verspilde tijd aan administratie voor de ondernemers. En ambtenaren die weer moeten gaan controleren op fraude en/of ontduiking. Dit soort 'kaasschaaf'-belastingen kosten vaak meer dan ze opbrengen. Wat, zo vermoed ik, ook wel één van de onderliggende redenen zal zijn dat-ie afgeserveerd is.quote:Wmb. sluiten we dan gewoon alle grote wegen, dat scheelt wel enkele tientallen miljoenen per jaar, hoeven we ook geen belastingen te verhogenToeristenbelasting is een belasting waar "men" weinig last van heeft, maar dus toch 2,5 miljoen per jaar. Voor de stad, waar de inwoners niets voor hoeven te doen. En dan kunnen we de rommel van de evenementen ook weer opruimen
![]()
Succesquote:Ik overweeg nu een carriere als voorlezer
Geen idee, maar ik vind het nogal vroeg. Vooral aangezien ze direct beginnen met zeer luidruchtige dingen als het opbouwen van steigers.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:10 schreef Breuls het volgende:
7AM is toch een gebruikelijke tijd voor werkmannen (bouwvakkers, stratemakers, etc) om te beginnen?
LOLquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:17 schreef JDude het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik een reactie krijg op mijn gemelde spelfout.
[ afbeelding ]
Al hangt de ANWB die borden volgens mij op. Maar goed, in opdracht van de gemeente dan toch.
Misschien heeft hij er zelf een keer een deuk in gereden, en dacht hij zo de schade op een ander te kunnen verhalenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:27 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)odelijk-ongeval.html
Ik begrijp dit niet. Wat wilde hij dan precies? Hoezo verzekeringsgeld opstrijken? Bij schade aan je auto krijg je toch sowieso gewoon de dagwaarde?
Tja.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Misschien heeft hij er zelf een keer een deuk in gereden, en dacht hij zo de schade op een ander te kunnen verhalen
Misschien laten ze die zooi in China maken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:42 schreef junkiexp het volgende:
Die spelfout, en dan ook echt het bord ophangen op 1 van de drukste plekken van NL.
Wat een mongolen hebben we ook in dit land he
Geeft niks, ze kunnen daar toch niet lezenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
LOL
Ergens in Friesland hangt al jaren een bord met een dorpsnaam verkeerd gespeld.
Is een bekende verzekeringstruc. Je maatje koopt een totall-loss wagen in Duitsland voor weinig. Jij 'koopt' hem van hem, voor de 'gewone' 2e-hands prijs, en je importeert hem. Dan rijd je hem dus aan poeier op een manier dat het lijkt dat iemand anders de schuldige is, en je strijkt de fictieve waarde op.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:27 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)odelijk-ongeval.html
Ik begrijp dit niet. Wat wilde hij dan precies? Hoezo verzekeringsgeld opstrijken? Bij schade aan je auto krijg je toch sowieso gewoon de dagwaarde?
quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:23 schreef Metatron het volgende:
[..]
Geeft niks, ze kunnen daar toch niet lezen.
Hm.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:31 schreef Metatron het volgende:
[..]
Is een bekende verzekeringstruc. Je maatje koopt een totall-loss wagen in Duitsland voor weinig. Jij 'koopt' hem van hem, voor de 'gewone' 2e-hands prijs, en je importeert hem. Dan rijd je hem dus aan poeier op een manier dat het lijkt dat iemand anders de schuldige is, en je strijkt de fictieve waarde op.
D'oh!quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:29 schreef JDude het volgende:
Hint: het heeft iets met een y te maken.
Ik zou zweren dat de Euromast een andere kant op ligtquote:Op maandag 11 oktober 2010 09:25 schreef LostFormat het volgende:
Kan iemand even de spelfout op dat bord aanwijzen?
Oordoppen? Wekker op trilstand onder je kussen! Anders slaap je juist door...quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben die bouwvakkers om 07:00 echt helemaal zat.Ik hoef pas om 08:00 op te staan.
Vandaag oordoppen kopen!
Oordoppen had ik willen halen vandaag maar ben ik vergeten...quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:42 schreef Causa het volgende:
[..]
Oordoppen? Wekker op trilstand onder je kussen! Anders slaap je juist door...
Neequote:Op maandag 11 oktober 2010 20:27 schreef vault_tec het volgende:
Rijden er op zondag nacht (maandag ochtend) nachtbussen?
Nou, dat vroeg ik mij dus af. Hébben stadswachten een quotum op dat gebied?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:46 schreef Metatron het volgende:
Daarnaast is het natuurlijk gewoon even quotum-jagen.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:44 schreef Metatron het volgende:
Nou, LHO, nog 3 stuks en jij hebt de door jou voorgestelde 150 Euro extra belasting voldaan.
In dit geval gaat het naar Albert Heijn. Die kregen een paar ton subsidiequote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zijn boetes eigenlijk geoormerkt? Waar gaat dat geld naartoe?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:44 schreef Metatron het volgende:
Nou, LHO, nog 3 stuks en jij hebt de door jou voorgestelde 150 Euro extra belasting voldaan.
Gaan die van die veredelde wao-ers niet via de gemeentebelastingen?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]nou, niet helemaal. Weet je wat een boete kost?
![]()
Laten we beginnen met die drie stadswachten hun salaris. Ze zijn nu toch al zeker een kwartier a twintig minuten met mij bezig geweest. Dat is eenmaal vol uurloon, en personeelskosten liggen op ong. 2,5 keer het brutosalaris. Dat zal hier een tientje het uur zijn gok ik, dus 25 euro.
Dan moet het CJIB er mee aan de slag. Die moeten de boete zien te ontcijferen (handschrift om te huilen) en in hun systeem zetten, weer een tientje aan uurloon. Briefje printen, op de post, geautomatiseerd dus zal al met al een euro kosten, plus de acceptgiro (7 euro meen ik?). Zit je in totaal al op 43 euro, en er komen vast nog wel meer kosten bij. Ik heb vandaag de samenleving dus flink wat geld gekost
Hm. Linkje?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:29 schreef JJdJ1984 het volgende:
Nee dat zou je denken maar nadat ik gisteren naar PowNews zat te kijken en zag dat zelfs de Bruna in Amsterdam een subsidie kreeg om een vloer te vervangen geloof ik niets meer.
Dat is wel een raar verhaal ja.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:33 schreef JJdJ1984 het volgende:
http://www.powned.tv/uitzendinggemist/dinsdag.html zo rond minuut 10
Ruim twee weken zelfs...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:03 schreef Breuls het volgende:
Ja, er hing een poster in de winkel. 1 november gaat Super de Boer dicht zodat ze op de 17e als Jumbo weer kunnen openen. Oftewel: ze sluiten gewoon bijna 2 weken.
Gister bij de opening geweest. L/V is echt heel mooi geworden. Echt stukken beter dan de oude locatie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:23 schreef DutchTrain het volgende:
Nog iemand naar het Japanse filmfestival dit weekend?
Ik ga naar http://www.lantarenvenste(...)_The_Harimaya_Bridge
Haha, wat een verschil.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:44 schreef Isegrim het volgende:
Net hier wezen eten: http://www.kip-rotterdam.nl/.
Lekker eten voor ¤ 61,50 p.p.
Daar houden wij van.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:53 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Haha, wat een verschil.
Ik ben daar ook een keer wezen eten, wel lekker !
Alleen tikje decadent.
Goedzo, lekker eigenwijs.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar houden wij van.Overigens waren wij gewoon op onze skateschoenen en in onze truien van joggingstof.
33 toch?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:35 schreef Isegrim het volgende:
Er was trouwens één ding niet lekker bij Kip. In het kaasplankje zat één kaas die [...] volgens mij naar incontinente bejaarden.LOL
voortaan 2 liter waterquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:48 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb voor het slapen gaan een halve liter water gedronken, maar het heeft niet geholpen.
lekker eten voor 61,50 euro???quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:44 schreef Isegrim het volgende:
Net hier wezen eten: http://www.kip-rotterdam.nl/.
Lekker eten voor ¤ 61,50 p.p.
Nee, hoor. Uit eten gaan is gewoon onze hobby en wij houden van goed eten. Dus geen saté met patat, maar kalsentrecôte met kastanjes.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:58 schreef rubje het volgende:
[..]
lekker eten voor 61,50 euro???Dan heb je geld teveel.
kijk eens hoe goedkoop ik het kan![]()
?
hahaha, zit wat inquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:45 schreef Isegrim het volgende:
Moet je maar niet zo ver weg gaan wonen.
1 dopje moet kunnen!quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:35 schreef Isegrim het volgende:
Fietsen met een MP3-speler mag wmb verboden worden. Het is levensgevaarlijk. Die idioten horen niks van het verkeer om hen heen.
Eens. Maar 2 dopjes is een beetje de regel op het moment. En ik weet dat een viertakt relatief stil is, maar zo stil issie nou ook weer nietquote:
sowieso moeten ze elke fietser/scooter-bestuurder op cursus sturen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eens. Maar 2 dopjes is een beetje de regel op het moment. En ik weet dat een viertakt relatief stil is, maar zo stil issie nou ook weer nietWat dat betreft wel blij dat we toch nog geen elektrische scooter gekocht hebben
als ik vrij ben dus pas.........quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:43 schreef Isegrim het volgende:
Het zou ook pas tegen het einde van de dag gaan regenen geloof ik...
Welnee! Ik kan me nog de winter herinneren van 1978. En toen vroor het ook al!quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het heeft vannacht voor het eerst weer gevroren.
Maar goed dat ik warme leggings voor je heb gekocht dan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het heeft vannacht voor het eerst weer gevroren.
Volgens mij is SingleCoil de enige in dit topic die zich die winter nog bewust kan herinnerenquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:16 schreef Metatron het volgende:
[..]
Welnee! Ik kan me nog de winter herinneren van 1978. En toen vroor het ook al!
Jaquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar goed dat ik warme leggings voor je heb gekocht dan.![]()
Nee hoor. 1e klas lagere school, en daar kan ik me nog best wel het e.e.a. van herinneren. Bijvoorbeeld dat dat best een koude winter was. (Op de slee naar schoolquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij is SingleCoil de enige in dit topic die zich die winter nog bewust kan herinneren
Of achter de scooterquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:37 schreef Isegrim het volgende:
Zulk weer vind ik niet erg.Sleetje rijden met het paard!
Vanaf 3:25 wordt het een stuk minder lolligquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:37 schreef Isegrim het volgende:
Zulk weer vind ik niet erg.Sleetje rijden met het paard!
Auto even optillen uit de sneeuw.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:44 schreef Metatron het volgende:
[..]
Vanaf 3:25 wordt het een stuk minder lollig.
Thuiswerken FTWquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Auto even optillen uit de sneeuw.Gaat je met die grote bakken van tegenwoordig niet meer lukken.
Maar dat is gewoon weer om lekker thuis bij de kachel te zitten.
Tsk. Mijn werk gaat gewoon door als iedereen thuis zitquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:18 schreef Isegrim het volgende:
Of gewoon niet te werken omdat toch niemand de deur uit kan.
Je hebt nooit door de binnenstad gefietst ofzo?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tss het was qua verkeer wel weer een noemenswaardige dag gister. Op de fiets gister zowat een autodeur mogen ontvangen van een vrouw die zonder om te kijken uit dr Range Rover stapt. Een paar honderd meter verder liep een bellende vrouw kriskras over het fietspad bij schouwburgplein, zowat meerdere fietsers om ver, waaronder mij. Om geirriteerd te reageren als je er wat van zegt zodra ze je ondersteboven loopt. Bij Hofplein thv. SushiQube fiets ik een meisje voorbij die op dat moment de gene voor haar voorbij fietst ... zonder op of om te kijken. Bleek een vlaamse te zijn die een heel verhaal kwaad tegen mij afstak over invoegen en dat ze toch niet kon zien wat er achter haar gebeurde. Dat als je gaat inhalen je even achter je/naast je moet kijken, bleek nieuw voor haar.
Op de scooter kwamen wij over de coolsingel, komt er een niet al te slanke dame met bouwvakdecolloté vanaf blaak zonder op of om te kijken welke ons zo afsnijd. Om vervolgens tot drie keer toe zo te slingeren dat ze zich zowat op de scooter worp. Gelukkig gebeurde dat niet, dan was de scooter vast totall-loss![]()
Op de terugweg van stal een belg (auto) zonder licht op de schiekade. Toch, lief dagboek, hebben we deze dag weer overleeft.
Met fietsverkeer is het altijd feest, zeker in het centrum. Met de auto valt het wel mee, tenzij je vrijdagavond of zaterdagavond door het centrum gaat.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:18 schreef JDude het volgende:
Ik vind het verkeer in Rotterdam tot nu toe erg meevallen eigenlijk. Maar goed, ik hoef eigenlijk nooit in het centrum te zijn.
Jup. Toeter maakte overuren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:17 schreef Alicey het volgende:
Misschien ook zelf iets meer op anticiperen. Heel veel van dat soort dingen zie je aankomen..
Met de auto sta je gewoon stil vanaf het Weena tot aan Zuidquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met fietsverkeer is het altijd feest, zeker in het centrum. Met de auto valt het wel mee, tenzij je vrijdagavond of zaterdagavond door het centrum gaat.
Zelfs als het druk is doe je dat stukje nog in 10 minuten. Maar vrijdagavond en zaterdagavond is het vooral feest omdat er niemand meer nuchter is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Met de auto sta je gewoon stil vanaf het Weena tot aan Zuid
Dat vind ik ook altijd bijzonder. Een kinderwagen er voor douwen. Als er dan iets gebeurd, dan is tenminste alleen het kindje dood.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jup. Toeter maakte overuren.
Mooiste tot nu toe is nog wel een oude vrouw met kinderwagen. Die kijkt of er wat aankomt, die ziet ons aan komen tuffen op +/- 50 meter afstand, en die zet snel de kinderwagen op het fietspad. Dat is inderdaad wel een manier om voorrang af te dwingen ja
Zaterdag is een crime. Ik woon natuurlijk naast de markt, dus het is altijd druk als ik op zaterdag met de auto weg moet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met fietsverkeer is het altijd feest, zeker in het centrum. Met de auto valt het wel mee, tenzij je vrijdagavond of zaterdagavond door het centrum gaat.
Is 't nog een beetje een leuke wisseling?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:47 schreef JDude het volgende:
Toch een reactie van de gemeente op mijn Llyodkwartier-melding!.
Met daaronder zelfs de volledige mailwisseling tussen Publiekszaken, DS+V en de gemeentewerf. Je kunt niet zeggen dat de gemeente Rotterdam geen informatie verstrekt.
Dat is altijd leukquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:41 schreef Breuls het volgende:
[..]
Zaterdag is een crime. Ik woon natuurlijk naast de markt, dus het is altijd druk als ik op zaterdag met de auto weg moet.
Vooral het welbekende melding-pingpongen tussen afdelingenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:41 schreef Breuls het volgende:
[..]
Is 't nog een beetje een leuke wisseling?
Neuh, als automobilist moet je maar gewoon wachten voor het zebrapad. Vind ik. Maar ik vind ook wel weer dat je als voetganger een beetje rekening mag houden met een automobilist die al vijf minuten stilstaat. Beetje om elkaar denken, en het komt allemaal prima in orde.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is altijd leukAutomobilisten die dan over de meent willen. Het is toch echt een zebrapad
![]()
Eigenlijk zouden ze de Meent -als hij dan toch niet autovrij wordt- op zaterdag bestemmingsverkeer-only moeten maken.
Mja, er kan wel 1 van de 1000 voetgangers gaan wachten, maar dat schiet niet op he?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:51 schreef Breuls het volgende:
[..]
Neuh, als automobilist moet je maar gewoon wachten voor het zebrapad. Vind ik. Maar ik vind ook wel weer dat je als voetganger een beetje rekening mag houden met een automobilist die al vijf minuten stilstaat. Beetje om elkaar denken, en het komt allemaal prima in orde.
Wat ik dan vervelend vind is dat er zoveel mensen zijn, itt tot andere dagen, maar ik kan er verder wel mee leven.
Dat vind ik best een prima plan!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mja, er kan wel 1 van de 1000 voetgangers gaan wachten, maar dat schiet niet op he?![]()
Wmb. sluiten ze dat stuk tot aan het pannenkoekenhuis af. Dan is alles nog bereikbaar (dus de parkeergarage, jouw appartement etc. via coolsingelzijde, botersloot of hoe heet het daar via Goudse Singel) maar is er geen hinder meer wbt. oversteken in beide richtingen. Kan die weg gewoon bij de markt betrokken worden, en heb je op zaterdagavond niet meer die hele file van licht getinte jongetjes in BMW's en audi's
Groenlinks heeft soortgelijke plannen met de Meent!quote:
Ik heb de theorie dat mensen dat doen omdat ze zich niet kunnen of willen realiseren dat hun wereld dan misschien draait om dat krijsende monster, maar dat de rest van de wereldbevolking daar anders over denkt. Dus duw je je kinderwagen gewoon het verkeer in, want dat is het belangrijkste ter wereld en daar stopt iedereen wel voor.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd bijzonder. Een kinderwagen er voor douwen. Als er dan iets gebeurd, dan is tenminste alleen het kindje dood.
Ik heb op GL gestemd de afgelopen keerquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Groenlinks heeft soortgelijke plannen met de Meent!Dus dan weet je wat te stemmen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen
Ik zie alleen een heel blurry plaatje. Welke situatie bedoel je precies?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die treurige buitenwijk is Alexander?![]()
Daar heb je wel de meest vreemde verkeerssituatie voor brommers ooit:
Klik
Je komt daar als brommer over de weg rijden. Dat moet daar. Dan staat er een bordje van de paralelweg/parkeerplaats dat brommers de weg op moeten, waar we dus al rijden (de paralelweg gaat daarna ook op in een fietspad waar je als brommer niet op mag rijden). So far so good.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:23 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik zie alleen een heel blurry plaatje. Welke situatie bedoel je precies?
Nog op je wenken bedient ookquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:23 schreef Metatron het volgende:
Lunchtijd. Als het tenminste even wil stoppen met regenen.
In deze treurige buitenwijk giet het nog steeds. Figuresquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog op je wenken bedient ook
Ah, ok. Alleen: Waar is 'daar'? Ik zie niks op die link die me stuurt, alleen een hele blurry foto. met pixels van formaatje duplo. Ik heb echt geen idee over welke plek je het hebt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je komt daar als brommer over de weg rijden. Dat moet daar. Dan staat er een bordje van de paralelweg/parkeerplaats dat brommers de weg op moeten, waar we dus al rijden (de paralelweg gaat daarna ook op in een fietspad waar je als brommer niet op mag rijden). So far so good.
Nog geen tien meter verder staat (rechts, dus voor de doorgaande weg) een bord 'verboden voor brommers'. Aan de overzijde van het kruispunt wordt dit bordt ook herhaald, met dan ook nog een fietsje er onder...
En om het helemaal leuk te maken, als je dan netjes over het fietspad achter alexander langs bromt, dan wordt dat fietspad ineens enkel voor fietsers, een niet-brompad zeg maar
Kruising Alexanderlaan/Grote Beer bedoel je? Vlak voor station Oosterflank? Die kruising (en de volgende) is sowieso chaotisch. Verbaast me ook niks dat er daar regelmatig ongelukken gebeuren tussen metro en ander verkeer.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hm Google Maps lijkt wat issues te hebben. Ook de + en - etc. weigeren in beeld te komen![]()
Alexanderlaan, vanuit de richting capelle thv. kruispunt bij station alexander (daar vlak voor). Waar je zeg maar rechts kan richting Alexander, of rechtdoor naar Ommoord. Pakweg 10 meter voor dat kruispunt. Vanaf daar moet je als brommerbestuurder even je hover functie aanzetten om verder te kunnen. Of spookrijden. Of de stoep op rijden, motor afzetten, en gaan lopen.
als je uit Rotturdam komt noem je het gewoon schaftijd en iedereen weet wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:47 schreef Metatron het volgende:
Ha, droog! Tijd voor lunch. Of bijna 'luner', 'dunch' of hoe je het wil noemen...
Maar ik kom dan ook niet uit Rotterdam. Ik ben import.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:04 schreef rubje het volgende:
[..]
als je uit Rotturdam komt noem je het gewoon schaftijd en iedereen weet wat je bedoelt.
Euh. Niet echt. Of wel, afhankelijk van de context van 'verhelderend'.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb even een paint gemaakt.
[ afbeelding ]
Erg verhelderend lijkt me
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Verrek, wat ik nu in de linker berm zie staan. Maar daar wil ik hier helemaal niet naartoe!
Het is een complotquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waarom werken die verdomde linkjes naar Streetview niet?
Ik leg het je wel een keer uit. Het is een lang en tragisch verhaal over de helaasheid der dingen enzo.quote:
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
stuur voor mij dan ook maar een klacht, een ton zou idd het gat dat deze vakantie in mijn vermogen heeft geslagen al aardig wegwerken. Men, wat vliegt het geld uit je zak op zo'n stedentrip zeg!
Gelukkig is er ook goed nieuws: in Berlijn ben ik voor A. op de knie gegaan en heb haar ten huwelijk gevraagd. Ik had haar natuurlijk eerst flink dronken gevoerd dus ze zei gelijk ja. En de ring paste ook nog!
[ afbeelding ]
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
Gelukkig is er ook goed nieuws: in Berlijn ben ik voor A. op de knie gegaan en heb haar ten huwelijk gevraagd. Ik had haar natuurlijk eerst flink dronken gevoerd dus ze zei gelijk ja. En de ring paste ook nog!
[ afbeelding ]
Praagquote:
Gefeliciteerd !quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
stuur voor mij dan ook maar een klacht, een ton zou idd het gat dat deze vakantie in mijn vermogen heeft geslagen al aardig wegwerken. Men, wat vliegt het geld uit je zak op zo'n stedentrip zeg!
[ afbeelding ]
Van harte gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |