hahaha, zit wat inquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:45 schreef Isegrim het volgende:
Moet je maar niet zo ver weg gaan wonen.
1 dopje moet kunnen!quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:35 schreef Isegrim het volgende:
Fietsen met een MP3-speler mag wmb verboden worden. Het is levensgevaarlijk. Die idioten horen niks van het verkeer om hen heen.
Eens. Maar 2 dopjes is een beetje de regel op het moment. En ik weet dat een viertakt relatief stil is, maar zo stil issie nou ook weer nietquote:
sowieso moeten ze elke fietser/scooter-bestuurder op cursus sturen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eens. Maar 2 dopjes is een beetje de regel op het moment. En ik weet dat een viertakt relatief stil is, maar zo stil issie nou ook weer nietWat dat betreft wel blij dat we toch nog geen elektrische scooter gekocht hebben
als ik vrij ben dus pas.........quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:43 schreef Isegrim het volgende:
Het zou ook pas tegen het einde van de dag gaan regenen geloof ik...
Welnee! Ik kan me nog de winter herinneren van 1978. En toen vroor het ook al!quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het heeft vannacht voor het eerst weer gevroren.
Maar goed dat ik warme leggings voor je heb gekocht dan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het heeft vannacht voor het eerst weer gevroren.
Volgens mij is SingleCoil de enige in dit topic die zich die winter nog bewust kan herinnerenquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:16 schreef Metatron het volgende:
[..]
Welnee! Ik kan me nog de winter herinneren van 1978. En toen vroor het ook al!
Jaquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar goed dat ik warme leggings voor je heb gekocht dan.![]()
Nee hoor. 1e klas lagere school, en daar kan ik me nog best wel het e.e.a. van herinneren. Bijvoorbeeld dat dat best een koude winter was. (Op de slee naar schoolquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij is SingleCoil de enige in dit topic die zich die winter nog bewust kan herinneren
Of achter de scooterquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:37 schreef Isegrim het volgende:
Zulk weer vind ik niet erg.Sleetje rijden met het paard!
Vanaf 3:25 wordt het een stuk minder lolligquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:37 schreef Isegrim het volgende:
Zulk weer vind ik niet erg.Sleetje rijden met het paard!
Auto even optillen uit de sneeuw.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:44 schreef Metatron het volgende:
[..]
Vanaf 3:25 wordt het een stuk minder lollig.
Thuiswerken FTWquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Auto even optillen uit de sneeuw.Gaat je met die grote bakken van tegenwoordig niet meer lukken.
Maar dat is gewoon weer om lekker thuis bij de kachel te zitten.
Tsk. Mijn werk gaat gewoon door als iedereen thuis zitquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:18 schreef Isegrim het volgende:
Of gewoon niet te werken omdat toch niemand de deur uit kan.
Je hebt nooit door de binnenstad gefietst ofzo?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tss het was qua verkeer wel weer een noemenswaardige dag gister. Op de fiets gister zowat een autodeur mogen ontvangen van een vrouw die zonder om te kijken uit dr Range Rover stapt. Een paar honderd meter verder liep een bellende vrouw kriskras over het fietspad bij schouwburgplein, zowat meerdere fietsers om ver, waaronder mij. Om geirriteerd te reageren als je er wat van zegt zodra ze je ondersteboven loopt. Bij Hofplein thv. SushiQube fiets ik een meisje voorbij die op dat moment de gene voor haar voorbij fietst ... zonder op of om te kijken. Bleek een vlaamse te zijn die een heel verhaal kwaad tegen mij afstak over invoegen en dat ze toch niet kon zien wat er achter haar gebeurde. Dat als je gaat inhalen je even achter je/naast je moet kijken, bleek nieuw voor haar.
Op de scooter kwamen wij over de coolsingel, komt er een niet al te slanke dame met bouwvakdecolloté vanaf blaak zonder op of om te kijken welke ons zo afsnijd. Om vervolgens tot drie keer toe zo te slingeren dat ze zich zowat op de scooter worp. Gelukkig gebeurde dat niet, dan was de scooter vast totall-loss![]()
Op de terugweg van stal een belg (auto) zonder licht op de schiekade. Toch, lief dagboek, hebben we deze dag weer overleeft.
Met fietsverkeer is het altijd feest, zeker in het centrum. Met de auto valt het wel mee, tenzij je vrijdagavond of zaterdagavond door het centrum gaat.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:18 schreef JDude het volgende:
Ik vind het verkeer in Rotterdam tot nu toe erg meevallen eigenlijk. Maar goed, ik hoef eigenlijk nooit in het centrum te zijn.
Jup. Toeter maakte overuren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:17 schreef Alicey het volgende:
Misschien ook zelf iets meer op anticiperen. Heel veel van dat soort dingen zie je aankomen..
Met de auto sta je gewoon stil vanaf het Weena tot aan Zuidquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met fietsverkeer is het altijd feest, zeker in het centrum. Met de auto valt het wel mee, tenzij je vrijdagavond of zaterdagavond door het centrum gaat.
Zelfs als het druk is doe je dat stukje nog in 10 minuten. Maar vrijdagavond en zaterdagavond is het vooral feest omdat er niemand meer nuchter is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Met de auto sta je gewoon stil vanaf het Weena tot aan Zuid
Dat vind ik ook altijd bijzonder. Een kinderwagen er voor douwen. Als er dan iets gebeurd, dan is tenminste alleen het kindje dood.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jup. Toeter maakte overuren.
Mooiste tot nu toe is nog wel een oude vrouw met kinderwagen. Die kijkt of er wat aankomt, die ziet ons aan komen tuffen op +/- 50 meter afstand, en die zet snel de kinderwagen op het fietspad. Dat is inderdaad wel een manier om voorrang af te dwingen ja
Zaterdag is een crime. Ik woon natuurlijk naast de markt, dus het is altijd druk als ik op zaterdag met de auto weg moet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met fietsverkeer is het altijd feest, zeker in het centrum. Met de auto valt het wel mee, tenzij je vrijdagavond of zaterdagavond door het centrum gaat.
Is 't nog een beetje een leuke wisseling?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:47 schreef JDude het volgende:
Toch een reactie van de gemeente op mijn Llyodkwartier-melding!.
Met daaronder zelfs de volledige mailwisseling tussen Publiekszaken, DS+V en de gemeentewerf. Je kunt niet zeggen dat de gemeente Rotterdam geen informatie verstrekt.
Dat is altijd leukquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:41 schreef Breuls het volgende:
[..]
Zaterdag is een crime. Ik woon natuurlijk naast de markt, dus het is altijd druk als ik op zaterdag met de auto weg moet.
Vooral het welbekende melding-pingpongen tussen afdelingenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:41 schreef Breuls het volgende:
[..]
Is 't nog een beetje een leuke wisseling?
Neuh, als automobilist moet je maar gewoon wachten voor het zebrapad. Vind ik. Maar ik vind ook wel weer dat je als voetganger een beetje rekening mag houden met een automobilist die al vijf minuten stilstaat. Beetje om elkaar denken, en het komt allemaal prima in orde.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is altijd leukAutomobilisten die dan over de meent willen. Het is toch echt een zebrapad
![]()
Eigenlijk zouden ze de Meent -als hij dan toch niet autovrij wordt- op zaterdag bestemmingsverkeer-only moeten maken.
Mja, er kan wel 1 van de 1000 voetgangers gaan wachten, maar dat schiet niet op he?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:51 schreef Breuls het volgende:
[..]
Neuh, als automobilist moet je maar gewoon wachten voor het zebrapad. Vind ik. Maar ik vind ook wel weer dat je als voetganger een beetje rekening mag houden met een automobilist die al vijf minuten stilstaat. Beetje om elkaar denken, en het komt allemaal prima in orde.
Wat ik dan vervelend vind is dat er zoveel mensen zijn, itt tot andere dagen, maar ik kan er verder wel mee leven.
Dat vind ik best een prima plan!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mja, er kan wel 1 van de 1000 voetgangers gaan wachten, maar dat schiet niet op he?![]()
Wmb. sluiten ze dat stuk tot aan het pannenkoekenhuis af. Dan is alles nog bereikbaar (dus de parkeergarage, jouw appartement etc. via coolsingelzijde, botersloot of hoe heet het daar via Goudse Singel) maar is er geen hinder meer wbt. oversteken in beide richtingen. Kan die weg gewoon bij de markt betrokken worden, en heb je op zaterdagavond niet meer die hele file van licht getinte jongetjes in BMW's en audi's
Groenlinks heeft soortgelijke plannen met de Meent!quote:
Ik heb de theorie dat mensen dat doen omdat ze zich niet kunnen of willen realiseren dat hun wereld dan misschien draait om dat krijsende monster, maar dat de rest van de wereldbevolking daar anders over denkt. Dus duw je je kinderwagen gewoon het verkeer in, want dat is het belangrijkste ter wereld en daar stopt iedereen wel voor.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd bijzonder. Een kinderwagen er voor douwen. Als er dan iets gebeurd, dan is tenminste alleen het kindje dood.
Ik heb op GL gestemd de afgelopen keerquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Groenlinks heeft soortgelijke plannen met de Meent!Dus dan weet je wat te stemmen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen
Ik zie alleen een heel blurry plaatje. Welke situatie bedoel je precies?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die treurige buitenwijk is Alexander?![]()
Daar heb je wel de meest vreemde verkeerssituatie voor brommers ooit:
Klik
Je komt daar als brommer over de weg rijden. Dat moet daar. Dan staat er een bordje van de paralelweg/parkeerplaats dat brommers de weg op moeten, waar we dus al rijden (de paralelweg gaat daarna ook op in een fietspad waar je als brommer niet op mag rijden). So far so good.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:23 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik zie alleen een heel blurry plaatje. Welke situatie bedoel je precies?
Nog op je wenken bedient ookquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:23 schreef Metatron het volgende:
Lunchtijd. Als het tenminste even wil stoppen met regenen.
In deze treurige buitenwijk giet het nog steeds. Figuresquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog op je wenken bedient ook
Ah, ok. Alleen: Waar is 'daar'? Ik zie niks op die link die me stuurt, alleen een hele blurry foto. met pixels van formaatje duplo. Ik heb echt geen idee over welke plek je het hebt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je komt daar als brommer over de weg rijden. Dat moet daar. Dan staat er een bordje van de paralelweg/parkeerplaats dat brommers de weg op moeten, waar we dus al rijden (de paralelweg gaat daarna ook op in een fietspad waar je als brommer niet op mag rijden). So far so good.
Nog geen tien meter verder staat (rechts, dus voor de doorgaande weg) een bord 'verboden voor brommers'. Aan de overzijde van het kruispunt wordt dit bordt ook herhaald, met dan ook nog een fietsje er onder...
En om het helemaal leuk te maken, als je dan netjes over het fietspad achter alexander langs bromt, dan wordt dat fietspad ineens enkel voor fietsers, een niet-brompad zeg maar
Kruising Alexanderlaan/Grote Beer bedoel je? Vlak voor station Oosterflank? Die kruising (en de volgende) is sowieso chaotisch. Verbaast me ook niks dat er daar regelmatig ongelukken gebeuren tussen metro en ander verkeer.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hm Google Maps lijkt wat issues te hebben. Ook de + en - etc. weigeren in beeld te komen![]()
Alexanderlaan, vanuit de richting capelle thv. kruispunt bij station alexander (daar vlak voor). Waar je zeg maar rechts kan richting Alexander, of rechtdoor naar Ommoord. Pakweg 10 meter voor dat kruispunt. Vanaf daar moet je als brommerbestuurder even je hover functie aanzetten om verder te kunnen. Of spookrijden. Of de stoep op rijden, motor afzetten, en gaan lopen.
als je uit Rotturdam komt noem je het gewoon schaftijd en iedereen weet wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:47 schreef Metatron het volgende:
Ha, droog! Tijd voor lunch. Of bijna 'luner', 'dunch' of hoe je het wil noemen...
Maar ik kom dan ook niet uit Rotterdam. Ik ben import.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:04 schreef rubje het volgende:
[..]
als je uit Rotturdam komt noem je het gewoon schaftijd en iedereen weet wat je bedoelt.
Euh. Niet echt. Of wel, afhankelijk van de context van 'verhelderend'.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb even een paint gemaakt.
[ afbeelding ]
Erg verhelderend lijkt me
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Verrek, wat ik nu in de linker berm zie staan. Maar daar wil ik hier helemaal niet naartoe!
Het is een complotquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waarom werken die verdomde linkjes naar Streetview niet?
Ik leg het je wel een keer uit. Het is een lang en tragisch verhaal over de helaasheid der dingen enzo.quote:
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
stuur voor mij dan ook maar een klacht, een ton zou idd het gat dat deze vakantie in mijn vermogen heeft geslagen al aardig wegwerken. Men, wat vliegt het geld uit je zak op zo'n stedentrip zeg!
Gelukkig is er ook goed nieuws: in Berlijn ben ik voor A. op de knie gegaan en heb haar ten huwelijk gevraagd. Ik had haar natuurlijk eerst flink dronken gevoerd dus ze zei gelijk ja. En de ring paste ook nog!
[ afbeelding ]
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
Gelukkig is er ook goed nieuws: in Berlijn ben ik voor A. op de knie gegaan en heb haar ten huwelijk gevraagd. Ik had haar natuurlijk eerst flink dronken gevoerd dus ze zei gelijk ja. En de ring paste ook nog!
[ afbeelding ]
Praagquote:
Gefeliciteerd !quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
stuur voor mij dan ook maar een klacht, een ton zou idd het gat dat deze vakantie in mijn vermogen heeft geslagen al aardig wegwerken. Men, wat vliegt het geld uit je zak op zo'n stedentrip zeg!
[ afbeelding ]
Van harte gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |