Printplaat vervangen is vaak niet zo moeilijk, het probleem is vaak om de juiste printplaat te vinden.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:12 schreef Ynske het volgende:
printplaat van mn hd doorgebrand![]()
kan ik nog aan die data komen?
quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:19 schreef Timmos het volgende:
Morgen ook maar even een 2e externe HD gaan halen.. Schandalig eigenlijk dat ik die nog niet heb
Voor 1 TB zal het bij een euro of 60 beginnen en daarna kun je het eigenlijk zo gek maken als je zelf wilt...quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moet ook nog een externe hebben eigenlijk. Wat kost dat tegenwoordig? Voor 1 TB?
Bij de Mediamarkt lag zaterdag een IOmega externe HDD 1TB, 66 euro idd.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:22 schreef Omniej het volgende:
[..]
Voor 1 TB zal het bij een euro of 60 beginnen en daarna kun je het eigenlijk zo gek maken als je zelf wilt...
Dat heb ik dus ook, heb nu "anderhalf" backupquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:26 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Bij de Mediamarkt lag zaterdag een IOmega externe HDD 1TB, 66 euro idd.
Ik wil eigenlijk een WD Elements, daar heb ik er 1 van, en dan kan ik gewoon de snoertjes laten liggen ipv die ook elke keer per HDD weer om te moeten hangen (vooral de voeding natuurlijk).
Maar die is nog wel wat duurder.
Maar goed, ik wil eigenlijk al m'n foto's gewoon dubbel gebackupt hebben.
dan moet er in het weekend dus geen brand uitbreken in huize Marc H...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:09 schreef Marc H het volgende:
Een van de belangrijke dingen van een backup is dat de backup op een andere lokatie is, als het origineel. Ik heb vroeger backup- management voor mijn werk gedaan, dus weet er wel "iets" vanaf.
Beter lezen, ik heb twee externe HDD,s waarvan er een mee naar huis gaat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:24 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dan moet er in het weekend dus geen brand uitbreken in huize Marc H...beter heb je 2 portable dback ups dat je er altijd eentje op werk hebt terwijl je de andere mee naar huis neemt voor een nieuwe backup
Dat zijn altijd de momenten waarop het fout gaat. Jammer van de foto's. Op zich is Time Machine een erg mooie en voor de gebruiker simpele oplossing voor het maken van backups.quote:En heb zelf ooit een hardware crash op mijn mac gehad... zelfs data recovery bedrijf kon er niks meer mee beginnennet 2 dagen terug van vakantie... alle fotoos weg op 12 na die ik via hotspotjes al geupload had tijdens de trip door Noorwegen. Gelukkig maakt time machine full hd backups dat ik alleen mijn vakantiefotoos kwijt was... maar toch, it always sucks!!
goeie tip!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
Je kan trouwens ook de fabrikant mailen en vragen om zo'n printplaat. Wie weet heb je mazzel.
Oh goeie, ik ga weer in slaap vallen denk.quote:
Nee inderdaad, opeens komen ze zich hier weer melden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:01 schreef Isdatzo het volgende:
Pff, stommerd! Je moet geen slapende modjes wakker maken!
Niet echt eigenlijk! Druk bezig in huis vandaag.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:23 schreef icemotion het volgende:
Iedereen zal wel druk zijn met back-uppen na gisteren (of gewoon aan het werk zijn..)
Druk met werkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:23 schreef icemotion het volgende:
Iedereen zal wel druk zijn met back-uppen na gisteren (of gewoon aan het werk zijn..)
Heeeeeul in de verte zie ik aan de horizon een wat oranje/paarse gloed, maar voor de rest is het hier gewoon vanouds grijsblauwig.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:10 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
ff wat anders....
mooie luchten nu, aleen geen zin om die camera te pakken.... Oranje boven zeg maar!
Ik mis mn eigen cam op momenten als gister met die mooie luchtenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:10 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
ff wat anders....
mooie luchten nu, aleen geen zin om die camera te pakken.... Oranje boven zeg maar!
Bij Nikonquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:32 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
@ timmos : waar is die cam dan?
Bij canon waren ze die van mij kwijtgeraakt. Net toen ik me ging verheugen op een gloedjenieuwe hadden ze 'm ineens teruggevondenquote:
Ik verheugde me ook op een nieuwe maar de dader heeft anders beslist helaasquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bij canon waren ze die van mij kwijtgeraakt. Net toen ik me ging verheugen op een gloedjenieuwe hadden ze 'm ineens teruggevonden. Jaja
.
Dat is snel! Succes daarquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:04 schreef Isdatzo het volgende:
Schade.
Maaaaar vandaag contract getekend. Maandag beginnen
.
Die moet nog een paar weken wachten. M'n winterbanden voor de fiets komen pas in week 46 binnen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:22 schreef Timmos het volgende:
[..]
En wat IDZ zegt, kom maar op met die sneeuw
Fiets je maar een paar weken nietquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die moet nog een paar weken wachten. M'n winterbanden voor de fiets komen pas in week 46 binnen.
ik moet nog routes in de Ardennen verkennen, en achter de Ardennen. Dat wil ik voor de eerste sneeuw rond hebben.quote:
Sneller verkennen dan maarquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
ik moet nog routes in de Ardennen verkennen, en achter de Ardennen. Dat wil ik voor de eerste sneeuw rond hebben.
zeker als ik roostervrije dagen moet inleveren omdat de planner anders de diensten niet rond krijgtquote:
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:43 schreef Timmos het volgende:
Copyright![]()
http://www.petapixel.com/(...)ranoid-photographer/
Fuck yeah.quote:
Copyright![]()
Oh dan ga ik toch maar overwegen om de gordijnen open te doenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:02 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh, weer een prachtige dag vandaag!
't is goed volk, geen zorgen...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik hoopte eigenlijk te kunnen uitslapen vandaag, helaas dachten de bouwvakkers daar anders over..
Hehe, ze maken herrie op mijn uitslaapdagquote:
http://maps.google.nl/map(...)13,0.010568&t=h&z=17quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
Zeg D_A, was die foto in haselhorst gemaakt? Ben wel benieuwt eigenlijk!
Copyright![]()
Dan lijken de gebouwen gewoon erg op elkaarquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)13,0.010568&t=h&z=17
Daar was het
Hehe, dus niet waar jij bedoelde iigquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan lijken de gebouwen gewoon erg op elkaar
Jaquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:21 schreef Chanty het volgende:
Nou hier in Amsterdam ziet het weer en grijs uit
Nope, wat dat betreft loopt Nederland best wel voor met welke diensten van Google we hier hebben.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:34 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je nou in duitsland niet met google streetview?
Dank je welquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:48 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Heerlijke foto zeg, die tweede ook.
Lool ik had de comments nog niet eens gelezen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]en dan mensen die er serieus op in gaan.
quote:There's no value in the photo unless you take the same photo without the stupid notice.
Find someone with a laser engraver and it would look a lot smoother. But there's a point where you just ruin the photograph. If you want to track photo theft, and actually have a photo selling business worth protecting, you should check out Scott Bourne's blog posts on photo "fingerprinting" and services that detect if the photo has been illicitly reposted.
All I do is not post a high-res copy, VGA res is about enough as far as I'm concerned. When posting to the internet, I expect it to be reposted, so it's not such that it would damage the value of the original if and when it does get copied. Assuming there is monetary value in the original pic.
Ik doe met je mee! Hele middag potentiele nieuwe huisgenootjes over de vloer gehad. Superleukquote:
Je woont op kamers?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik doe met je mee! Hele middag potentiele nieuwe huisgenootjes over de vloer gehad. Superleuk
Hehe, nee joh ik heb een huis gekocht met vriendin. Maar het is financieel nog aantrekkelijk om er een huisgenootje bij te nemen totdat we afgestudeerd zijn. Dus onze huidige gaat per 1dec op wereldreis en gaan nu voor een halfjaar een nieuwe zoekenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:39 schreef Chanty het volgende:
[..]
Je woont op kamers?
Altijd fijn die vleeskeuringen ja
Ah kijk, dat is wel slim jaquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hehe, nee joh ik heb een huis gekocht met vriendin. Maar het is financieel nog aantrekkelijk om er een huisgenootje bij te nemen totdat we afgestudeerd zijn. Dus onze huidige gaat per 1dec op wereldreis en gaan nu voor een halfjaar een nieuwe zoeken
Ja inderdaad, helemaal waar..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ah kijk, dat is wel slim jaMaar dus geen kijkavond waarop twintig mensen je de kleren van het lijf vragen
Ik heb een paar kijkavonden gehad voor ik begon met studeren, vreselijk was dat.
ViezeHarry en ik hebben zojuist besloten om onze trouwdatum te wijzigen van 6 naar 3 juni
Wowquote:
Ik had graag tot een uurtje of 10 geslapenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:01 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
[..]
Wow
ik was om half 12 beneden
maar goed, normaal ben ik ook wel iets eerder wakker!
En weer tijd voor wat slaap, of heeft iemand nog wat slaap voor me liggen wat ik mag hebben?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:30 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik lag er om 04:20 in en kon er om 06:15 uit
Mijn dankquote:
quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:43 schreef Omniej het volgende:
Verdomme DA, jij bent de laatste tijd echt lekker bezig met het concertspul.
Puike foto's (alweer). Ik zou bij de eerste de drummer eraf halen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo! Dat was weer leuk
En ik heb Xi voor het eerst gezien men
En heb ik juist niet gedaan omdat hij lekker wazig is, en geef goed weer wat voor intensiteit er speelde tijdens de foto. Dus ja, keuzesquote:Op zondag 10 oktober 2010 08:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Puike foto's (alweer). Ik zou bij de eerste de drummer eraf halen.
Geen probleem! Het was mij ook een genoegenquote:Op zondag 10 oktober 2010 09:34 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh!
Netjes D_A!![]()
Zit zelf deze ochtend door m'n spul te rennen
ook erg goed gelukt.
Leuk je eens te ontmoeten
Ik zag het ook! Echt bizarquote:Op zondag 10 oktober 2010 09:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Geen probleem! Het was mij ook een genoegen
Lees net dat Solomon Burke is overleden, gaat m'n shoot van dinsdag
Wat.quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
Lees net dat Solomon Burke is overleden, gaat m'n shoot van dinsdag
De Amerikaanse zanger stierf in een vliegtuig op Schiphol een natuurlijke dood.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:25 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wat.
Zoals ik het nu begrijp is hij zelfs vlak na aankomst op Schiphol overleden?Damn.
Precies.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:41 schreef Heintje het volgende:
Hoe minder foto's hoe beter ze bekeken worden.
Hoe komt die witte lijn zo in je Sunshine foto?quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:00 schreef kanovinnie het volgende:
Weet nog niet of ik ze op FOK! ga zetten, ze staan iig hier: Flickr
Witte lijn? Ik was al in slaap toen ik dit poste, ik heb flink zitten kutten om de horizon recht te krijgen. Ik zal eens kijken!quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:20 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hoe komt die witte lijn zo in je Sunshine foto?
Als het werkelijk een overbelichting betreft dan kun je met de exposure compensation knop je automatische belichting iets korter zetten. Maar bij dergelijke zon zoals op je fotoos zul je altijd een sterk verschil houden tussen de zon- en schaduwzijde. Zit niets anders op dan het in de nabewerking een beetje bij te trekken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
@heintje, dat klinkt aardig vervelend.
Ik ben zelf ook wel een beetje teleurgesteld. Door de scherpe zon zijn veel foto's een beetje raar. De ene kant van het gezicht overbelicht, de andere kant goed.
Is dit op te lossen door bijvoorbeeld het diafragma kleiner te maken (dus F hoger), en de sluitertijd langer?
De foto's waar ik het over heb zijn zo rond 4 uur gemaakt, en vol in de zon.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:14 schreef Uncle het volgende:
[..]
Als het werkelijk een overbelichting betreft dan kun je met de exposure compensation knop je automatische belichting iets korter zetten. Maar bij dergelijke zon zoals op je fotoos zul je altijd een sterk verschil houden tussen de zon- en schaduwzijde. Zit niets anders op dan het in de nabewerking een beetje bij te trekken.
(dat is dus ook de reden dat veel natuur/landschap/stadsgezicht fotografen graag bij bewolkt of nog liever bij laagstaande zon fotograferen omdat je dan minder last van die grote intensiteitsverschillen hebt)
en hoog tijd voor een nieuwe fotowedstrijd!!!![]()
(trouwens nog geen mail gehad van de vorige wedstrijd... komt dat nog of heb ik hem gemist??)
Toffe foto! Enige puntjes die ik zo zie is de schaduw van de microfoon, die vind ik niet zo mooi. En de elleboog staat er niet helemaal op, wat ik wel jammer vind omdat je de hele boven/onderarm wel ziet lopen.quote:
Waarom zou je bij 'actie' fotografie op M schieten...?? Dan kun je beter op A of S afdrukken (afhankelijk van je wensen en het soort actie). Exposure compensation op M heeft uiteraard weinig zin (als het uberhaubt al mogelijk is). Dan had je net zo goed je sluitertijd korter kunnen nemen of je diafragma iets knijpen. En ik kan met niet voorstellen dat die functie niet op de 400D zit (Av+- knopje + aan een draaiknopje draaien meestal).quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De foto's waar ik het over heb zijn zo rond 4 uur gemaakt, en vol in de zon.
Jammer dat er niets aan te doen is. Overgens gebruik ik de M stand, dus bepaal mijn sluitertijd en diafragma zelf. Of is de exposure compensation knop nog iets anders? En zit dat ook op mijn Canon 400D?
Waarom niet?quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:05 schreef Erasmo het volgende:
Exposure compensation op M kan toch helemaal niet?
Dat klopt inderdaad, maar als je feilloos de lichtmeter van je camera blijft volgen kun je 'm net zo goed gewoon op Av houden als je het mij vraagt... Waar je alsnog gewoon de belichtingscompensatie kunt gebruiken.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:17 schreef Cryothic het volgende:
Je kan op M toch alsnog je intellingen zo zetten, dat je licht-meter in je camera + of - aangeeft?
Mja, net boven de horizon liep een witte lijn gewoon dwars over het beeld, door de zon heen. Nu is het weg, though... Dus of ik was gisteravond aan het hallucineren, of je hebt 't intussen aangepast.quote:Op maandag 11 oktober 2010 07:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Witte lijn? Ik was al in slaap toen ik dit poste, ik heb flink zitten kutten om de horizon recht te krijgen. Ik zal eens kijken!
Ik heb hem opnieuw door photoshop heengehaald, en nu is hij inderaad zonder witte streep.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, maar als je feilloos de lichtmeter van je camera blijft volgen kun je 'm net zo goed gewoon op Av houden als je het mij vraagt... Waar je alsnog gewoon de belichtingscompensatie kunt gebruiken.
[..]
Mja, net boven de horizon liep een witte lijn gewoon dwars over het beeld, door de zon heen. Nu is het weg, though... Dus of ik was gisteravond aan het hallucineren, of je hebt 't intussen aangepast.
dat is ook weer zo.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, maar als je feilloos de lichtmeter van je camera blijft volgen kun je 'm net zo goed gewoon op Av houden als je het mij vraagt... Waar je alsnog gewoon de belichtingscompensatie kunt gebruiken.
[..]
wat is er niet handig aan Av dan..?? je moet uiteraard wel je lichtmeting goed zetten (spotmeting, gewogen gemiddelde, hele plaatje) anders gaat het wel de mist in maar je succesrate zal waarschijnlijk een stuk hoger liggenquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:49 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind de Av niet zo heel relaxt eigenlijk, ik heb dit weekend expres op de M geschoten. Dan kijken met de lichtmeter of het ongeveer goed is, en vervolgens kijken nadat ik de foto gemaakt heb of hij goed of niet was, en zo nodig instellingen aanpassen.
Vast niet de beste manier, maar het werkt goed genoeg voor mij.
Zoals hier al aangegeven werd moet je bij A of S mode een knopje indrukken en dan aan het wieltje draaien om over of onder te belichten. Alleen in het pro-segment met twee wieltjes natuurlijk niet.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:19 schreef Uncle het volgende:
[..]
wat is er niet handig aan Av dan..?? je moet uiteraard wel je lichtmeting goed zetten (spotmeting, gewogen gemiddelde, hele plaatje) anders gaat het wel de mist in maar je succesrate zal waarschijnlijk een stuk hoger liggen
Is dat uiteindelijk toch niet meer handelingen dan gewoon Av? Het ligt misschien aan het type foto's dat jij maakt, maar bij mij veranderd vaker de lichtsterkte dan dat ik moet over- of onderbelichten.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:58 schreef Heintje het volgende:
[..]
Zoals hier al aangegeven werd moet je bij A of S mode een knopje indrukken en dan aan het wieltje draaien om over of onder te belichten. Alleen in het pro-segment met twee wieltjes natuurlijk niet.
Als je hem op M zet kan ik door de combinatie van dat knopje en het wieltje het diafragma instellen, en daarna met alleen het wieltje de sluitertijd.
Dus eigenlijk gebruik je hem dan als A mode. alleen dan in M. En dan is over of onderbelichten makkelijker.
A mode gebruik ik alleen als ik gewoon de belichtingsmeter ga volgens.
Precies. Als ik in Av een foto maak en gewoon vertrouw op de lichtmeter, kan het zo zijn dat er een heel andere sluitertijd uitkom als ik 90 graden naar rechts of links draai (bijvoorbeeld omdat daar een gebouw staat en recht vooruit niet, of zo). Maar dat maakt niet uit, want in Av zoekt de lichtmeter dat wel uit en kan ik meteen schieten zonder iets aan m'n instellingen te hoeven veranderen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:17 schreef problematiQue het volgende:
Is dat uiteindelijk toch niet meer handelingen dan gewoon Av? Het ligt misschien aan het type foto's dat jij maakt, maar bij mij veranderd vaker de lichtsterkte dan dat ik moet over- of onderbelichten.
inderdaadquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 05:36 schreef Xilantof het volgende:
mogguh allemaal, tijd voor een ontbijtje!
dat dacht ik ook maar Paypal werkt inderdaad primaquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
Denk ik, dan maar even Flickr pro kopen, krijg ik weer gezeur met credit cards etc. En nu ligt mijn vader al in zijn bed.
En daarvoor heb je nodig, jaja. Een creditcardquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:06 schreef Uncle het volgende:
[..]
dat dacht ik ook maar Paypal werkt inderdaad primamoet je uiteraard wel weer paypal hebben
Nee hoor, dat kan ook van je bankrekening afquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En daarvoor heb je nodig, jaja. Een creditcard
Toen ik gister keek had ik een creditcard nodig, maar dat was rechtstreeks via Flickr. Ik zal nog eens kijken!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:32 schreef RobinJB het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan ook van je bankrekening af
eerst op paypal.nl een account aanmakenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toen ik gister keek had ik een creditcard nodig, maar dat was rechtstreeks via Flickr. Ik zal nog eens kijken!
Ik heb nu nog steeds een creditcard nodig, raar, want volgens paypal heb je die niet nodig. Misschien moet ik even wachten tot het geld wat ik heb overgemaakt ook daadwerkelijk op paypal staat.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:04 schreef Cryothic het volgende:
[..]
eerst op paypal.nl een account aanmaken
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Echt mensen blijf van m'n foto's af.. Ik heb een hekel aan een watermerk erin maar ik ga toch bijna denken dat het nodig is tegenwoordig
Twee fansites al gemaild, nu een hyves pagina en zie nu iemand die in zijn eigen Gallery mijn foto's plaatst
Ik heb m'n Paypal gewoon aan mijn bankrekening gekoppeld... Kan even duren voordat ze je rekening geverifieerd hebben e.d., maar als dat eenmaal gebeurd is kun je in elk geval wel gewoon met je Paypal betalen zonder dat er zelfs geld op je Paypal hoeft te staan. Wordt gewoon van je bankrekening afgeboekt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nu nog steeds een creditcard nodig, raar, want volgens paypal heb je die niet nodig. Misschien moet ik even wachten tot het geld wat ik heb overgemaakt ook daadwerkelijk op paypal staat.
Als het nou professionelere organisaties waren, had je tenminste nog gewoon een rekening kunnen sturen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Echt mensen blijf van m'n foto's af.. Ik heb een hekel aan een watermerk erin maar ik ga toch bijna denken dat het nodig is tegenwoordig
Twee fansites al gemaild, nu een hyves pagina en zie nu iemand die in zijn eigen Gallery mijn foto's plaatst
Oh ik heb gewoon een rekening gestuurd hoorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:17 schreef Omniej het volgende:
't Is hoe dan ook wel een strontvervelende gewoonte van mensen inderdaad, om alles wat op internet staan maar gewoon vrij te gebruiken...
Nah soms loop ik er per toeval tegen aan, nu toevallig via een FOK!ker die mijn foto's herkende ergens anders..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]Hoe triest, vraag dan gewoon toestemming.
Hoe kom je er trouwens achter dat mensen jouw foto's gebruiken? Door het aantal views dat er opeens opkomt?
En gewoon klagen als jij er wat van zegt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:17 schreef Omniej het volgende:
't Is hoe dan ook wel een strontvervelende gewoonte van mensen inderdaad, om alles wat op internet staan maar gewoon vrij te gebruiken...
Feliquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:27 schreef Chanty het volgende:
Whaaaaaaaaaaaaa ik ben uitgenodigd om volgende week woensdag op een eerste sollicitatiegesprek te komen voor een promotieplek bij afdeling pedagogiek van de VU
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:27 schreef Chanty het volgende:
Whaaaaaaaaaaaaa ik ben uitgenodigd om volgende week woensdag op een eerste sollicitatiegesprek te komen voor een promotieplek bij afdeling pedagogiek van de VU
irfanview (freeware) heeft een mooie (en hele sneller) batchverwerking.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
Is er een manier om makkelijk 200 foto's te veranderen van CR2(RAW dus) naar JPEG? Stuk voor stuk in photoshop is geen optie, en ik ben ook nog geen functie tegengekomen waar je het tegelijkertijd kan doen.
Het is meer voor de mensen die mijn foto's willen hebben. Ik maak zelf mijn foto's op RAW. Daarna pas ik aan wat ik wil en sla ik ze op als JPEG, en upload ze. Als mensen meerdere foto's van mij willen die ik niet tof genoeg vind om iets mee te doen, dan kan ik ze moeilijk een RAW bestand gaan gevenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:19 schreef Omniej het volgende:
En ik zou de volgende keer gewoon in JPG schieten, als je toch niet van plan bent je RAW's op een fatsoenlijke manier om te zetten. Een JPG rechtstreeks uit de camera ziet er doorgaans beter uit dan een RAW rechtstreeks uit de camera...
RAW + Jpegquote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is meer voor de mensen die mijn foto's willen hebben. Ik maak zelf mijn foto's op RAW. Daarna pas ik aan wat ik wil en sla ik ze op als JPEG, en upload ze. Als mensen meerdere foto's van mij willen die ik niet tof genoeg vind om iets mee te doen, dan kan ik ze moeilijk een RAW bestand gaan geven
Dat kan, heb ik ook een tijdje gedaan, maar dan gaat het helemaal hard met mijn opslagruimte. 10mb voor een RAW+5 oid voor de JPEG, en ik hoef niet al mijn foto's te delen.quote:
Nog nooit problemen mee gehad, heb 2x 2GB, meer dan genoeg.. Die JPEG neemt overigens ongeveer maar 1mb in ofzo..quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan, heb ik ook een tijdje gedaan, maar dan gaat het helemaal hard met mijn opslagruimte. 10mb voor een RAW+5 oid voor de JPEG, en ik hoef niet al mijn foto's te delen.
Dan heb je toch een andere JPEG dan ik. Bij mij is de JPEG alleen al iets van 10MB. 2x2GB zou voor mij alleen op JPEG al niet genoeg zijn.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nog nooit problemen mee gehad, heb 2x 2GB, meer dan genoeg.. Die JPEG neemt overigens ongeveer maar 1mb in ofzo..
Ik heb dit weekend ~350 foto's gemaakt, had dus nog 40 foto's over. Dat was alleen RAW. Ik heb 2 kaarten van 4 gb, dus had bijna mijn tweede kaart nodig gehad.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nog nooit problemen mee gehad, heb 2x 2GB, meer dan genoeg.. Die JPEG neemt overigens ongeveer maar 1mb in ofzo..
Kan ook, ik schiet wat ik nodig heb en meer niet, selecteer ook ter plaatse alquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien komt dat ook door een verschil in camera, en hoeveel foto's jij maakt tov mijn hoeveelheid.
Hoeveel foto's waren dat dan?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zat vrijdagavond boven de 20GB, met alleen maar RAW (concertshoot).
Have funquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:07 schreef taxibabe het volgende:
Goooeeeiiieeenavond!
Bezig met weekendtas inpakken, morgen en vrijdag cursus met hotelovernachting.
Laptop mee, camera mee!
ongeveer 1000, 3 bandjes, heel weinig licht. De besten zaten nog in de laatste serie (toen werd het licht ietsje opgekrikt).quote:
Ook heerlijk zeg! Lekker relaxen in de trein!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ga morgen naar BrusselGenietne van de treinreis, het goeie lunchvoer voor weinig en het uitzicht
NY? Iig gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Avond! NY heeft gemaild, ze willen foto's gebruiken bij een promotie
Netjes. Mooie voor in t archief. Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:35 schreef Timmos het volgende:
Ik heb er ook weer een nieuwe bij![]()
Nieuwe Revu:
[ afbeelding ]
In Brussel kun je inderdaad prima eten voor weinig.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ga morgen naar BrusselGenietne van de treinreis, het goeie lunchvoer voor weinig en het uitzicht
Frietje met van die lekkere friszure mayoquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:34 schreef PdeHoog het volgende:
EUR 2.75 voor een bord warm eten (keuze uit 5 soorten) in de bedrijfskantine. Errug goedquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In Brussel kun je inderdaad prima eten voor weinig.
Misschien vanavondquote:Op donderdag 14 oktober 2010 08:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Frietje met van die lekkere friszure mayo![]()
Ik probeer juist hier juist rustig te posten, als het hier net zo gaat als in de PUB SC wordt het ook zo onserieusquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:22 schreef problematiQue het volgende:
Het is de laatste paar dagen een beetje stil in FOT, of ligt dat aan mij?
FOT kent zijn ups en downsquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:22 schreef problematiQue het volgende:
M'n hele AT loopt niet echt hard...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:22 schreef problematiQue het volgende:
Ik werk tegenwoordigquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:22 schreef problematiQue het volgende:
Ik mag over 3 kwartier weer beginnenquote:
Goede vraag, ik denk met name dat elke fotograaf ergens een expertise in heeft. Dus dat hij niet van alles een goede foto kan maken. Al doe je wel een hoop kennis op in de diverse gebieden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:58 schreef Flaccid het volgende:
Kan een goede fotograaf van alles een mooie foto maken of moet de situatie zich er wel voor lenen?
Geen friet, geen mitrailette, wel een kipstoofpotje in kriek lambiekquote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:09 schreef Erasmo het volgende:
De beste friet kun je nog steeds bij onze zuiderburen halen![]()
Ook kan ik een mitraillette aanraden
Inderdaad, maar ik denk ook wel dat een "goede fotograaf" ook buiten zijn expertise een betere foto zal schieten in een mooie situatie dan een "gemiddelde fotograaf" op die plek/tijd.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Goede vraag, ik denk met name dat elke fotograaf ergens een expertise in heeft. Dus dat hij niet van alles een goede foto kan maken. Al doe je wel een hoop kennis op in de diverse gebieden.
Ja daar doelde ik ook op, mede door de kennis die hij/zij heeft opgedaan in het expertise gebied,quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik denk ook wel dat een "goede fotograaf" ook buiten zijn expertise een betere foto zal schieten in een mooie situatie dan een "gemiddelde fotograaf" op die plek/tijd.
eindelijk weekend!
Hangt er natuurlijk vanaf hoe je een goede fotograaf detineert. Voor mij is een goede fotograaf iemand die langer dan 1 seconde over een foto nadenkt, ook nagaat of er betere hoeken voor de foto zijn etc.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik denk ook wel dat een "goede fotograaf" ook buiten zijn expertise een betere foto zal schieten in een mooie situatie dan een "gemiddelde fotograaf" op die plek/tijd.
eindelijk weekend!
Uiteraard zijn er vele gradatiesquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk vanaf hoe je een goede fotograaf detineert. Voor mij is een goede fotograaf iemand die langer dan 1 seconde over een foto nadenkt, ook nagaat of er betere hoeken voor de foto zijn etc.
Voor iemand anders is een goede fotograaf iemand die het maximale uit een foto weet te halen.
Dus alleen daarover kan je al een flinke discussie beginnen
OMGquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Verdorie, wat een enorm lekkere trailer. Ging helemaal kapot
Jaja, het is laagdrempelig maar dat neem je maar even voor lief
1 Seconde is veel voor de soort fotografie die ik doe.. Je hebt soms echt maar een paar seconde om dé foto te schieten.. Natuurlijk kan ik wel kijken voor een foto en hopen dat het desbetreffende scenario wat ik in me hoofd heb ook daadwerkelijk gebeurd..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk vanaf hoe je een goede fotograaf detineert. Voor mij is een goede fotograaf iemand die langer dan 1 seconde over een foto nadenkt
Interessant, straks even aanzettenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:58 schreef Xilantof het volgende:
Reportage over Pete Souza, de huisfotograaf van Obama. Zeker het kijken waard!
http://www.een.be/programmas/koppen-xl/obama-exclusief
Zeker doenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Interessant, straks even aanzetten
Ja!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:02 schreef Flaccid het volgende:
Worden er wel eens meetups gepland om van elkaar te leren over fotografie?
Maar dat je op het daadwerkelijke moment maar een paar seconden hebt om dé foto te maken, betekent niet dat je ook maar een paar seconden hebt om over de foto die je gaat maken na te denken natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:02 schreef Timmos het volgende:
[..]
1 Seconde is veel voor de soort fotografie die ik doe.. Je hebt soms echt maar een paar seconde om dé foto te schieten.. Natuurlijk kan ik wel kijken voor een foto en hopen dat het desbetreffende scenario wat ik in me hoofd heb ook daadwerkelijk gebeurd..
Nice, even een avondje zonder de vrouw hier dus ga lekker even een mannenfilm kijken en deze docu dus! Prima vulling van de avond zoquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Zeker doenbij mij is ie net afgelopen en heb er toch wel met plezier naar zitten kijken. Wat een baan heeft die vent
Kan ik me voorstellen, heb een gevoel dat ik nog heel wat kan leren. En in je eentje op pad is net wat minder leuk dan met z'n 2en.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ja!hoewel de laatste tijd wat minder.
Maar het is zeker leuk om te doen! Al is het voor de gezelligheid.
Ach gewoon een topic openen, mensen PM'en of hier posten. Voor je het weet is er kennis overdracht.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:20 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, heb een gevoel dat ik nog heel wat kan leren. En in je eentje op pad is net wat minder leuk dan met z'n 2en.
Er zijn toch nog altijd heel veel momenten die je niet aan ziet komen wat nou net dé foto is, nu ik dit zeg moet ik denken aan een momentje 2 weken terug waarbij ik met een wittequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:09 schreef Omniej het volgende:
[..]
Maar dat je op het daadwerkelijke moment maar een paar seconden hebt om dé foto te maken, betekent niet dat je ook maar een paar seconden hebt om over de foto die je gaat maken na te denken natuurlijk.
Ik zeg er meteen bij dat ik niet echt thuis ben in jouw tak van fotografie, maar ik neem aan dat je op een gegeven moment wel bepaalde situaties aan ziet komen en je als het ware een foto ziet ontstaan nog voordat 'het' moment er is. Dan kun je zorgen dat je op het juiste moment op de juiste plek staat. Voor een onervaren of simpelweg slechte fotograaf zal dat niet opgaan.
In je eentje kan je juist lekker de tijd nemen voor alles, en hoef je niet te wachten op een ander. Daarintegen is het wel minder gezellig en leer je niets van een ander.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:20 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, heb een gevoel dat ik nog heel wat kan leren. En in je eentje op pad is net wat minder leuk dan met z'n 2en.
Ik heb met koninginnedag 3 uur in de zeikende regen gestaan dus heb er wel wat voor over denk ikquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
Ach, je moet er iets voor overhebben hè.
Ik weet hoe 't voeltquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:42 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik heb met koninginnedag 3 uur in de zeikende regen gestaan dus heb er wel wat voor over denk ik
Tot op de boxer nat van de regen, smerig van de modder, tot je knieën in het water, blauwe vingers van de kou, uitgehongerd en uitgedroogd van het wachten, been there done thatquote:
-14 en windkracht 10, dan moet je wel je poolhandschoenen aanquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Tot op de boxer nat van de regen, smerig van de modder, tot je knieën in het water, blauwe vingers van de kou, uitgehongerd en uitgedroogd van het wachten, been there done that..
't Wordt nu overigens weer tijd om de Wibra binnen te stappen voor handschoenen en de vingertopjes eraf te knippen bij de vingers die je gebruikt om te fotograferen
Of gewoon dunne handschoenen aantrekken?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Tot op de boxer nat van de regen, smerig van de modder, tot je knieën in het water, blauwe vingers van de kou, uitgehongerd en uitgedroogd van het wachten, been there done that..
't Wordt nu overigens weer tijd om de Wibra binnen te stappen voor handschoenen en de vingertopjes eraf te knippen bij de vingers die je gebruikt om te fotograferen
Kom net ook weer uit de zeikende regen, 4/5 gewonden bij ongeval, werd door de politie vanonder mn plu getrokken of ik even technische foto's wou makenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:06 schreef Flaccid het volgende:
Helaas regent het in Eindhoven, heb een statief van iemand geleend maar denk niet dat het goed is voor de camera...
Ik heb toevallig laatst nog in het Canon-topic gepost dat de prijs van de 60D in de afgelopen drie weken al met 130 euro omlaag is gegaan... Toch al behoorlijk snel na de introductie dus.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:05 schreef problematiQue het volgende:
Hoe snel gaat de prijs van nieuwe camera's naar beneden? Daalt de prijs meestal na een maand oid., of gaat daar wel een half jaar overheen?
http://item.taobao.com/item.htm?id=7884977979![]()
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:51 schreef Timmos het volgende:
[..]
Kom net ook weer uit de zeikende regen, 4/5 gewonden bij ongeval, werd door de politie vanonder mn plu getrokken of ik even technische foto's wou maken
Altijd leuk om te horen van de politiequote:Hoi Tim,
Bedankt voor de moeite en de samenwerking ! Het zijn zeer bruikbare en mooie foto's, maar dat ben ik dan ook gewend van je.
Groet ******
Nu de factuur erachteraan?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:52 schreef Timmos het volgende:
[..]
[..]
Altijd leuk om te horen van de politie![]()
Ja, maar dat zal komen vanwege de D7000. De Pentax zou eerst ook voor meer verkocht worden, maar dat werd voor de release al aanzienlijk naar beneden bijgesteld.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:50 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik heb toevallig laatst nog in het Canon-topic gepost dat de prijs van de 60D in de afgelopen drie weken al met 130 euro omlaag is gegaan... Toch al behoorlijk snel na de introductie dus.
Geen idee of dat per merk verschilt en hoe dat dus bij Pentax zit (neem aan dat elk merk een beetje z'n eigen prijsbeleid hanteert), maar binnen 2 tot 3 maanden kan er in principe al een hoop gebeuren in ieder geval.
Die fout maakt iedereen één keerquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:22 schreef kanovinnie het volgende:net een hele fotoserie gedaan op iso 1600, dus lekker veel ruis. Jammer, maar gelukkig zijn de foto's niet zo belangrijk
Oe...vrouwen in pakquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:25 schreef Chanty het volgende:
Vandaag maar een pak gekocht voor de sollicitatie. Nu voel ik me pas echt volwassen
Ach...er betaalt IEMANDquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:20 schreef Timmos het volgende:
[..]
Whehe.. Nee, factuur gaat naar de krant
Zoquote:
Weet jij wel niet hoequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:24 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zois het niet want ik moet wel zakelijk overkomen he
Maar foto volgt zodra de broek is ingekort
Ik hoop dat het bij 1 keer blifjt. Gelukkig waren het geen "belangrijke'" fotos, anders was ik nog chagrijniger geweest.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:21 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Die fout maakt iedereen één keer
Zo maar lekker op de Amstel even trainenquote:Op zondag 17 oktober 2010 10:14 schreef Xilantof het volgende:
Mogguh! Heerlijke dagen zijn dit toch!
Het is dan wel koud, maar als je je daarop kleedt is het heerlijk buiten zijn!
Voor mij een dagje "klussen".quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zo maar lekker op de Amstel even trainen
Ik spring zo op de fiets richting Den Haagquote:
Waarom zou je je voorvork op slot willen zetten? Voor als je een stuk over de weg fietst?quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:58 schreef Isdatzo het volgende:
M'n lock-out fixen?
Jongejonge, wat is dat een kutding om uit elkaar te halen.. en om daarna weer in elkaar te zetten.
Zo'n lockout zorgt ervoor dat je je voorvork (mountainbike) "op slot" kan zetten door een hendeltje op 't stuur naar beneden te trekken. Leuk, maar als 'ie daarna niet meer in normale toestand wil is dat niet heel
[ afbeelding ]
Ook leuk dat je 'm gefixt denkt te hebben, hem terug in de vorkbuis monteert maar blijkt dat het niet werkt zoals het hoort. Hem er weer uit wil halen en dan de hele unit eruit trekt maar dat staaf 3 in de vorkbuis blijft plakken.
Goed, denk dat ik hem nu gefixt heb (veer strakker gezet, ook een kutwerk.. die veer moet in buis 3 ergens in een gleuf vallen, long story).
Zo ff testen.
Nummertjes zijn omdat ik er maar meteen een handleiding van gemaakt heb. Tof als ik ben. Ook handig dat nergens terug te vinden was hoe zoiets in elkaar zit en dat ze je 't zelf maar uit laten zoeken.
Hopen dat het op de terugweg ook nog mooi weer isquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik spring zo op de fiets richting Den HaagBandjes fotograferen
En nu is het nog lekker weer om te fietsen
Gelukt!quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hopen dat het op de terugweg ook nog mooi weer is
Echt nietquote:Op zondag 17 oktober 2010 19:49 schreef Erasmo het volgende:
Straks doe je die slopel nog de deur uit
20 retour of enkele reis?quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Echt nietKantoor is ff te ver weg
Als dat dichterbij was geweest, was ik eerder op de fiets gestapt denk ik. Maar 20 km op de fiets is me toch een tikkie te.....
Goeie! Is er nog een andere manier dan een lijn trekken en vervolgens met image>image rotation te werken? Want dan draait hij de foto waardoor ik daarna nog moet croppen, en ik dacht bij D_A gezien te hebben dat hij een lijntje trok, en dat daarna de foto vervormde ipv draaide.quote:
Met de croptool alleen werkt het eigenlijk ook wel lekker.quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:18 schreef Isdatzo het volgende:
In adobe camera raw zit een "straighten tool". En da's idd een kwestie van gewoon een lijntje trekken.
Anders gewoon met de crop tool doen.
[ afbeelding ]
Enkele reisquote:
Ach, 't kan.. en het kan ook wel binnen een uur zonder heel hard te hoeven fietsen maar ik kan me voorstellen dat 't iets te veel van het goede is om leuk te blijven.quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Enkele reisMaar de routeplanner zegt dat het al gauw een 75-90 minuten fietsen is. Dat is 2-3 uur per dag. Net iets teveel. Je hebt dan niets meer aan de resrt van de dag.
Maar hoe vaker je het fietst, hoe sneller!quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Enkele reisMaar de routeplanner zegt dat het al gauw een 75-90 minuten fietsen is. Dat is 2-3 uur per dag. Net iets teveel. Je hebt dan niets meer aan de resrt van de dag.
Dat is aan jou maar ik zou nog een keer teruggaan met een 50mm F1.8 (gratis tipquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:30 schreef kanovinnie het volgende:
is het de moeite om van deze set een test/showcase maken?
Haha nee idd.. er zijn weinig dingen zo vervelend als fietsen door de regen. Op de mtb vind ik 't niet zo'n ramp want dan stap je daarna toch onder de douche.. maar doorweekt op je werk aankomen. Nee liever nietquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar hoe vaker je het fietst, hoe sneller!
Al is het in de regen enzo niet aan te raden
Heb ik niet.quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is aan jou maar ik zou nog een keer teruggaan met een 50mm F1.8 (gratis tip)
.
Dat is slechts 9 uur werken voor mijquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
Ding kost maar 80 euro ofzo. Niet zeuren.
www.lenen.nlquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is slechts 9 uur werken voor mij
Ik heb het wel, daar niet vanquote:
Ja, maar als jij er geen probleem van maakt mag je wel even een lensje opsturenquote:
Aan draaien en croppen ontkom je sowieso niet als je een horizon recht wilt zetten. En dat kun je op oneindig veel verschillende manieren doen...quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goeie! Is er nog een andere manier dan een lijn trekken en vervolgens met image>image rotation te werken? Want dan draait hij de foto waardoor ik daarna nog moet croppen, en ik dacht bij D_A gezien te hebben dat hij een lijntje trok, en dat daarna de foto vervormde ipv draaide.
Zit wat inquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar hoe vaker je het fietst, hoe sneller!
Al is het in de regen enzo niet aan te raden
Je mag 'm wel lenen hoor, waar woon jequote:Op zondag 17 oktober 2010 22:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar als jij er geen probleem van maakt mag je wel even een lensje opsturen
Gulden middenweg: in de regen met de auto naar 't werk en als het een beetje fatsoenlijk weer is proberen 2 of 3 dagen te fietsen?quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zit wat inZijn echter een paar randvoorwaarden aan verbonden: mijn fiets moet ff worden afgesteld en ik heb een regenpak nodig.
Ik heb er wel serieus over nagedacht. Er is een douche op kantoor die ik evt zou kunnen gebruiken.
In de buurt van Zaandam.quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je mag 'm wel lenen hoor, waar woon je?
[..]
Gulden middenweg: in de regen met de auto naar 't werk en als het een beetje fatsoenlijk weer is proberen 2 of 3 dagen te fietsen?
Een regenpak is niet de grootste kostenpost, maar zorg wel dat je een goede koopt ivm de goedkoopste. Ze zijn immers niet gemaakt voor het fietsen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 22:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zit wat inZijn echter een paar randvoorwaarden aan verbonden: mijn fiets moet ff worden afgesteld en ik heb een regenpak nodig.
Ik heb er wel serieus over nagedacht. Er is een douche op kantoor die ik evt zou kunnen gebruiken.
Als je daarna kan douchen wel jaquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:59 schreef Isdatzo het volgende:
In een regenpak fietsen. Er zijn weinig dingen zo vervelend als dat.
Je zweet je de pleuris in zo'n ding.. dan kan je beter gewoon natregenen.
Vind je 'm goed?quote:
Wat een boefje ben ik toch ookquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:17 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik denk dat omniej bedoel dat je zegt showcase, maar het stiekem een testcase is..
Zo'n goretex jackquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:58 schreef kanovinnie het volgende:
En het is bloedheet he, een regenpak aan als je pittig doorfietst, misschien is het beter om een fietsjasje oid te halen.
Ja precies, maar die zijn dan best duur.quote:
Mjwah...voorlopig doe ik het toch nietquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja precies, maar die zijn dan best duur.
Maar echt zweten ga je niet in 10 minuten, da's nog niet lang genoeg om je lichaam goed op temperatuur te laten komen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:57 schreef Cryothic het volgende:
Je kan met een goeie bui in 10 minuten behoorlijk nat worden.
Goed bezig Pquote:Op zondag 17 oktober 2010 19:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gelukt!Begon wel bewolkt te worden op de terugweg. En wat een klote-fietspaden heeft Den Haag toch
Maar.....12 km in 45 minuten
En dat twee keer
Gister ook al
Ik begin sportief te worden.....heel eng dit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |