Dit.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:30 schreef yvonne het volgende:
Geweld op straat draai je gewoon je hoofd bij weg en hier ergeren we ons aan.
Raar land aan het worden.
Dit dus. Ze hebben gewoon weer een weekje nix kunnen doen. Toen zagen ze iemand opt bureau haar kind borstvoeding geven en het briljante idee om het is tegaan peilen wat de mensen er van vinden als het op straat gebeurt is geborenquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:34 schreef Strani het volgende:
Tja.. 55 procent vindt het dus wel normaal. Nog altijd een meerderheid.
Dat kan je vergeten met een silicone tiet heb ik me laten vertellenquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Dat. Een tiet is geen siliconen sexobject maar een prachtige manier van Moeder natuur om een kindje te voeden.
Het zullen vast wel hele mooie foto's zijn.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, ofschoon ik het borstvoeding geven in het openbaar niet afkeur, vind ik het plaatsen van foto's van vrouwen die borstvoeding geven in het openbaar wél een eigenaardig.
Ligt er ook wel totaal aan in wat voor stad/plek je je begeeft.quote:
Jawel, dat geloof ik ook wel, maar het komt op mij een beetje zo over als: "OPEN JE OGE MENSE, ER ZIJN VROUWEN DIE BROSTVEODING GEVEN IN HET OPENBAAR!!!!!!!1111"quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:37 schreef pl4kkie het volgende:
Het zullen vast wel hele mooie foto's zijn.
Dat is juist ook waar het om draait. Ze willen dat het wat meer geaccepteerd wordt. Heel veel mensen zullen het wss niet doen omdat ze er zich voor schamen oid. Heb je de bron wel gelezenquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jawel, dat geloof ik ook wel, maar het komt op mij een beetje zo over als: "OPEN JE OGE MENSE, ER ZIJN VROUWEN DIE BROSTVEODING GEVEN IN HET OPENBAAR!!!!!!!1111"
quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, ofschoon ik het borstvoeding geven in het openbaar niet afkeur, vind ik het plaatsen van foto's van vrouwen die borstvoeding geven in het openbaar wél eigenaardig. Beetje teveel kat op het spek binden om je punt er door te duwen.
Kleine babies moeten iedere 3 uur eten (sommige komen iedere 2,5 uur). Voeden duurt ongeveer 20 - 40 minuten. DIt betekent in de praktijk dat je als moeder je huis niet meer uitkuntquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:38 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ligt er ook wel totaal aan in wat voor stad/plek je je begeeft.
Ik behoor trouwens ook bij de 45%, kinderen voeren doe je maar thuis.
Kinderen kun je niet programmeren he?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:38 schreef Hyman het volgende:
[..]
In the sims welquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:41 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Kinderen kun je niet programmeren he?
Mooie fotoquote:
O.a.. Maar wat denk je van de kosten als zown kindje elke 3 uur een fles met melk moet. Aangezien je de eerste maanden een gratis voorraad melk onder je kin hebt hangen. En het is nog beter voor de baby met allerlei weerstands stoffen die je doorgeeftquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kleine babies moeten iedere 3 uur eten (sommige komen iedere 2,5 uur). Voeden duurt ongeveer 20 - 40 minuten. DIt betekent in de praktijk dat je als moeder je huis niet meer uitkunt
En omdat veel mensen dat vinden wordt het overal verboden, afekeurd en stoppen veel moeders er maar mee omdat het zon gedoe is. Waardoor hun kinderen minder beschermd zijn tegen bijvoorbeeld leukemie.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:38 schreef Hyman het volgende:
[..]
Dit dusquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:45 schreef KingOfMars het volgende:
Ach er zullen vast militantjes tussen zitten die het liefst in de spits in de intercity van R'dam naar A'dam om 8:30 met beide borsten ontbloot hun kind gaan zitten voeden, dat geloof ik allemaal best, maar over het algemeen zie je moeders zich voornamelijk in allerlei bochten wringen om maar vooral niet op te vallen en vooral geen stukje borst te laten zien en plein publique. Dus tsja, het is idd de vraag waar je je nou precies aan wíl ergeren.
Het ging hier toch niet om een fles contra borst discussie?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:44 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
O.a.. Maar wat denk je van de kosten als zown kindje elke 3 uur een fles met melk moet. Aangezien je de eerste maanden een gratis voorraad melk onder je kin hebt hangen. En het is nog beter voor de baby met allerlei weerstands stoffen die je doorgeeft
Perfect omschrevenquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:48 schreef yvonne het volgende:
Picture this"
Vondelpark
Kijk Mien, daar liggen een stelletje te neuken, hihihihihi
Reguliersstraat:
Mien kijk nou, ze slaan een homo in mekaar! Ff kijken, oh nee, we lopen door m'n tassen zijn al zo zwaar.
Bankje:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadver Mien!!! Moeje kijken wat smerig, daar zit een wijf d'r koter te voeden!
Bah!, ik ga klagen bij de gemeente.
Nou ja zoiets.
Of ze dan minder beschermd zijn tegen leukemie weet ik niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
En omdat veel mensen dat vinden wordt het overal verboden, afekeurd en stoppen veel moeders er maar mee omdat het zon gedoe is. Waardoor hun kinderen minder beschermd zijn tegen bijvoorbeeld leukemie.
Ditquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:45 schreef KingOfMars het volgende:
Ach er zullen vast militantjes tussen zitten die het liefst in de spits in de intercity van R'dam naar A'dam om 8:30 met beide borsten ontbloot hun kind gaan zitten voeden, dat geloof ik allemaal best, maar over het algemeen zie je moeders zich voornamelijk in allerlei bochten wringen om maar vooral niet op te vallen en vooral geen stukje borst te laten zien en plein publique. Dus tsja, het is idd de vraag waar je je nou precies aan wíl ergeren.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:48 schreef yvonne het volgende:
Picture this"
Vondelpark
Kijk Mien, daar liggen een stelletje te neuken, hihihihihi
Reguliersstraat:
Mien kijk nou, ze slaan een homo in mekaar! Ff kijken, oh nee, we lopen door m'n tassen zijn al zo zwaar.
Bankje:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadver Mien!!! Moeje kijken wat smerig, daar zit een wijf d'r koter te voeden!
Bah!, ik ga klagen bij de gemeente.
Nou ja zoiets.
Over de zgn. tolerantie van Nederland als het gaat om welk onderwerp dan ook maak ik me al lang geen illusies meerquote:
Jammer dat je daar iets van aantrekt, als het om mijn kind zou gaan kan het me niks schelen wat iemand van me vindquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Of ze dan minder beschermd zijn tegen leukemie weet ik niet.
Maar borstvoeding is inderdaad beter. Moet zeggen dat ik het maar even heb gegeven aan m'n zoontje, en mocht er nog eens kindje komen ik het echt niet in het openbaar zou durven.
Schaamtegevoel, en inderdaad maar weer dat je nu ziet hoe veel mensen erover denken.
http://www.nationaalkompa(...)en-van-borstvoeding/quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Of ze dan minder beschermd zijn tegen leukemie weet ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof je kan zitten in de intercity tussen R'dam en A'dam in de spits!!!quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:45 schreef KingOfMars het volgende:
Nou ja, het is niet zo dat het slecht is voor je kind als je dan maar flesvoeding geeft. Maar ik heb gewoon een heel groot schaamtegevoel, in het openbaar borstvoeding geven zou ik echt niet durven denk ik. En als je je er onzeker over voelt lukt het dan ook niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:52 schreef n8n het volgende:
[..]
Jammer dat je daar iets van aantrekt, als het om mijn kind zou gaan kan het me niks schelen wat iemand van me vind
Ik vind geweld en borstvoeden op straat niet normaalquote:Geweld op straat draai je gewoon je hoofd bij weg en hier ergeren we ons aan.
Wie zegt dat het percentage van acceptatie een jaar of 20 geleden hoger lag? Laten we die statistieken er dan ook bij halen voordat we zoiets concluderen. Misschien is er nu wel meer acceptatie dan voorheen.quote:
Wat een idiote conclusie. Je snapt dat zelf toch ook wel hoop ik?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:30 schreef yvonne het volgende:
Juist.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:45 schreef KingOfMars het volgende:
En als 2 mensen au public een kindje proberen te maken? Dat ook?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:22 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Juist.
Het is zoiets moois, ik vind het altijd ontroerend om te zien.
Eten en neuken... synoniemen.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:25 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En als 2 mensen au public een kindje proberen te maken? Dat ook?
Want bij de vraag "vind je geweld op straat normaal' denk je dat minder dan 45 procent ontkennend antwoordt?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:30 schreef yvonne het volgende:
DEN HAAG - Bijna de helft van de Nederlanders (45 procent) vindt het niet normaal dat vrouwen in het openbaar borstvoeding geven aan hun kind. Dat blijkt uit een onderzoek van het Voedingscentrum, dat dinsdag is gepresenteerd.
© Gezondheidsnet
Volgens het centrum vinden Nederlanders het wel normaal dat moeders hun baby borstvoeding geven.
Het Voedingscentrum plaatst de komende weken veertien foto's op het Plein in Den Haag van moeders die hun baby de borst geven.
Het centrum hoopt zo de acceptatie daarvan te vergroten, want borstvoeding is volgens het Voedingscentrum gezond voor baby's.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ar-niet-normaal.html
-----------------------------------------
Gelet op het feit dat er steeds meer kinderen komen met allergieën en dergelijke die wellicht voorkomen hadden kunnen worden als desbetreffende kinderen borstvoeding ipv flesvoeding gehad zouden hebben is het toch best wel belangrijk dat de acceptatie voor borstvoeding hoog is. Dan wordt zo'n onderzoek opeens best relevant, nietwaar?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat blijkt uit een onderzoek van het Voedingscentrum, dat dinsdag is gepresenteerd.
Dus zijn er serieus mensen die 's ochtends op hun werk komen, zich afvragen wat ze nu weer eens kunnen onderzoeken en dan maar besluiten dit te onderzoeken ?![]()
Hebben die echtt niks beters te doen ?
Een onderzoek naar borstvoeding an sich is niet slecht. Maar een onderzoek of borstvoeding in het openbaar gewenst is, vind ik een ander verhaal.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelet op het feit dat er steeds meer kinderen komen met allergieën en dergelijke die wellicht voorkomen hadden kunnen worden als desbetreffende kinderen borstvoeding ipv flesvoeding gehad zouden hebben is het toch best wel belangrijk dat de acceptatie voor borstvoeding hoog is. Dan wordt zo'n onderzoek opeens best relevant, nietwaar?
Yvonne houdt van extreme vergelijkingen, dat weet je toch. Vooral als het over iets gaat wat haar persoonlijk raakt.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Want bij de vraag "vind je geweld op straat normaal' denk je dat minder dan 45 procent ontkennend antwoordt?
Waarom? Zoals eerder gezegd in dit topic is borstvoeding meestal voeden op verzoek. Hele jonge kinderen zijn daarin niet altijd heel regelmatig. Het kan dus zomaar voorkomen dat er onderweg gevoed moet worden.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een onderzoek naar borstvoeding an sich is niet slecht. Maar een onderzoek of borstvoeding in het openbaar gewenst is, vind ik een ander verhaal.
Want je hebt overal magnetrons...quote:Op woensdag 29 september 2010 13:33 schreef Swiffer het volgende:
Laat ze kolven voor de 'buiten-situaties'in godsnaam.. Zo'n mevrouw die op een terras ineens zichzelf gaat ontbloten vind ik nou niet echt appetijtelijk..
Nee?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelet op het feit dat er steeds meer kinderen komen met allergieën en dergelijke die wellicht voorkomen hadden kunnen worden als desbetreffende kinderen borstvoeding ipv flesvoeding gehad zouden hebben is het toch best wel belangrijk dat de acceptatie voor borstvoeding hoog is. Dan wordt zo'n onderzoek opeens best relevant, nietwaar?
Ik geef mijn dochter wel eens flesvoeding in een openbare gelegenheidquote:Op woensdag 29 september 2010 13:37 schreef Swiffer het volgende:
Hoe doen vrouwen dat met flesvoeding dan?? Als er niet overal magnetrons zijn? Juustemento, die gaan ook naar huis om het kind daar te voeden.
Edit: koude melk lusten ze ook vaak.. doet niks af aan de voeding zelf.
Overdrijf niet zo.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:31 schreef djenneke het volgende:
Inderdaad, wat een triestigheid.
Je kunt de tv niet aanzetten, of je ziet tieten. Je kunt geen billboard voorbijrijden of je ziet tieten.
Dat vind ik nou van mensen die het beeld van een voedende vrouw niet verdragen.quote:
flesvoeding kan je plannen....quote:Op woensdag 29 september 2010 13:37 schreef Swiffer het volgende:
Hoe doen vrouwen dat met flesvoeding dan?? Als er niet overal magnetrons zijn? Juustemento, die gaan ook naar huis om het kind daar te voeden.
quote:Edit: koude melk lusten ze ook vaak.. doet niks af aan de voeding zelf.
Inderdaad ja. De gezondheid van je kind en of het lekker kan drinken of niet is van ondergeschikt belang van de mensen die een voedende vrouw "niet appetijtelijk" vinden.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
flesvoeding kan je plannen....
[..]
Dat ligt toch echt aan jouw interpretatie van het onderzoek. Daarnaast... waarom zou je niet in het openbaar borstvoeding mogen geven.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:38 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee?
Er wordt op deze manier het idee geschapen dat openbaar ook maar altijd moet kunnen.
Heb je dit topic uberhaupt gelezen. Zoals eerder gezegd moeten jonge kinderen om de 2 a 3 uur voeden, voeden duurt 40 minuten. Dat wordt rennen met die kinderwagen....quote:Meeste moeders kennen het eetpatroon van hun baby wel. Als je daar rekening mee houd is het te voorkomen.
Rly??? Ga even snuffelen in het gemiddelde steegje. Daarnaast zijn er meer openbare toiletten dan openbare voedingsruimten.quote:Wij mensen weten zelfs niet vooraf wanneer we moeten plassen en toch gaan we niet massaal tegen een boom of achter een auto staan/zitten pissen omdat we ineens zo nodig moeten. We houden het op en zoeken een toilet.
Ja, het is inderdaad zo prettig om onder 45% afkeurende blikken een kind te voedenquote:Maar sommige moeders vinden het wel kick dat ze het publiekelijk doen. Beetje provoceren/opscheppen. Uiteraard ontkennen ze dat. En onder het mom:"Ach, wat schattig" wordt het goed gepraat.
Dat zeg ik niet, maar je vervult zelf een kinderwens, waarom de buitenwereld er openlijk mee confronteren??quote:Op woensdag 29 september 2010 13:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Inderdaad ja. De gezondheid van je kind en of het lekker kan drinken of niet is van ondergeschikt belang van de mensen die een voedende vrouw "niet appetijtelijk" vinden.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat we gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Je kind in het openbaar voeden is geen verplichting, je kunt heus wel enigszins rekening houden met het eetpatroon. En áls het dan een keer voorkomt dat je kind wil eten als je in het openbaar bent, dan kun je best een rustig hoekje opzoeken.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:42 schreef djenneke het volgende:
Inderdaad ja. De gezondheid van je kind en of het lekker kan drinken of niet is van ondergeschikt belang van de mensen die een voedende vrouw "niet appetijtelijk" vinden.
Jij bent helemaal erg.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:44 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind wel dat er gekeken moet worden naar de borst in kwestie waar die kleine aan sabbelt.
Een 20 jarige borst is natuurlijk veel beter dan een 40 jarige "borst".
Wat de overgrote meerderheid dus ook gewoon doet, áls ze het uberhaupt al aandurven om buiten te voeden.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat we gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Je kind in het openbaar voeden is geen verplichting, je kunt heus wel enigszins rekening houden met het eetpatroon. En áls het dan een keer voorkomt dat je kind wil eten als je in het openbaar bent, dan kun je best een rustig hoekje opzoeken.
Het hoeft niet, maar het is misschien voor jezelf én je kind wel zo relaxed als niet de helft van alle mensen die in de buurt zijn je aangapen en/of veroordelen.
Confronteren? Met wat? Een open wond? Bloed en gruwel? Mensen, we hebben het over een tiet en een tepel. De laatste zie je niet eens, want die zit in de mond van het kind. Je slaapt er een nacht minder over als je met dit euvel bent "geconfronteerd"?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:45 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar je vervult zelf een kinderwens, waarom de buitenwereld er openlijk mee confronteren??
De gezondheid van een kind als excuus gebruiken is ook geen goed idee om maar blatant alles te doen en laten wat je zelf goeddunkt in deze maatschappij. Zie je, we komen er wel.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is allemaal zo moeilijk niet, maar we moeten niet met zijn allen gaan schreeuwen dat we ergens 'recht' op hebben.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat we gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Je kind in het openbaar voeden is geen verplichting, je kunt heus wel enigszins rekening houden met het eetpatroon. En áls het dan een keer voorkomt dat je kind wil eten als je in het openbaar bent, dan kun je best een rustig hoekje opzoeken.
Het hoeft niet, maar het is misschien voor jezelf én je kind wel zo relaxed als niet de helft van alle mensen die in de buurt zijn je aangapen en/of veroordelen.
Zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon een beetje rekening houden met elkaars gevoelens en behoeften.
Mij kun je niet aanspreken hierop hoor, want ik ben zo'n ontaarde moeder die helemaal geen borstvoeding heeft gegeven. Maar kom op zeg, we weten toch allemaal hoe een tiet eruit ziet... Echt de triestigheid hier wordt alleen maar triester.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De gezondheid van een kind als excuus gebruiken is ook geen goed idee om maar blatant alles te doen en laten wat je zelf goeddunkt in deze maatschappij. Zie je, we komen er wel.
Precies.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het allemaal niet, gewoon een beetje rekening houden met elkaars gevoelens en behoeften.
Hier hebben 3 kinderen borstvoeding gekregen en daarvan heeft er geen een op een vol terras borstvoeding gehad kan ik je garanderen.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
seksualiteitquote:Op woensdag 29 september 2010 13:48 schreef Disorder het volgende:
Conclusie: seksualiteit is voor veel mensen niet gewoon.
Echt, wat een gelul.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:38 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee?
Er wordt op deze manier het idee geschapen dat openbaar ook maar altijd moet kunnen. Meeste moeders kennen het eetpatroon van hun baby wel. Als je daar rekening mee houd is het te voorkomen.
Wij mensen weten zelfs niet vooraf wanneer we moeten plassen en toch gaan we niet massaal tegen een boom of achter een auto staan/zitten pissen omdat we ineens zo nodig moeten. We houden het op en zoeken een toilet.
Maar sommige moeders vinden het wel kick dat ze het publiekelijk doen. Beetje provoceren/opscheppen. Uiteraard ontkennen ze dat. En onder het mom:"Ach, wat schattig" wordt het goed gepraat.
Goed praten? Wat is er in hemels naam goed te praten aan het geven van borstvoeding? Of anders gezegd, verkeerd daaraan? Of aan het geven van borstvoeding in het openbaar? Je denkt dat dit schokkend is voor kleine kinderen ofzo? Really.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:48 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Precies.
Anders kun je andere zaken ook gaan goedpraten omdat het "plots moest".
Als een kind voeding nodig heeft en dat via de tepel moet, kan Mamma wel een beetje rekening houden met de omgeving. Eventjes uitstellen of anders op een onopvallende plek doen als die Mamma zo overdreven ervan overtuigt is dat het kind a la minute die voeding moet hebben of anders sterft (die neuroten bestaan ook)
Want?quote:
Zo kan je alles bagetalliseren.. Ik stoor mij daaraan. net als een dikke trol die een reetveter boven haar veel te kleine legging - broekrand laat uitkomen.. Wat is jouw probleem in godsnaam.... Ik vind het onsmakelijk, mag dat ook nog?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Confronteren? Met wat? Een open wond? Bloed en gruwel? Mensen, we hebben het over een tiet en een tepel. De laatste zie je niet eens, want die zit in de mond van het kind. Je slaapt er een nacht minder over als je met dit euvel bent "geconfronteerd"?
OMG loserquote:Op woensdag 29 september 2010 13:38 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee?
Er wordt op deze manier het idee geschapen dat openbaar ook maar altijd moet kunnen. Meeste moeders kennen het eetpatroon van hun baby wel. Als je daar rekening mee houd is het te voorkomen.
Wij mensen weten zelfs niet vooraf wanneer we moeten plassen en toch gaan we niet massaal tegen een boom of achter een auto staan/zitten pissen omdat we ineens zo nodig moeten. We houden het op en zoeken een toilet.
Maar sommige moeders vinden het wel kick dat ze het publiekelijk doen. Beetje provoceren/opscheppen. Uiteraard ontkennen ze dat. En onder het mom:"Ach, wat schattig" wordt het goed gepraat.
Ik vraag me eerder af of ze zich ook storen aan reclames van Hönkemöller, Sloggi of stiekem ook walgen van hun pornocollectie.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Storen diezelfde mensen zich eigenlijk ook aan flesvoeding in het openbaar?
Het voeden van een kind, als je je daar aan stoort moet je eens met een dokter gaan praten.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:53 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Zo kan je alles bagetalliseren.. Ik stoor mij daaraan. net als een dikke trol die een reetveter boven haar veel te kleine legging - broekrand laat uitkomen.. Wat is jouw probleem in godsnaam.... Ik vind het onsmakelijk, mag dat ook nog?
Krabben aan de mannelijke ballen is ook al eeuwenoud, maar word in het openbaar ook niet echt normaal (meer) gevonden. Wat is je punt?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:51 schreef laforest het volgende:
Ik vind er niets raars aan. Echt belachelijk dat men dit raar vindt. Borstvoeding geven is zo oud als de mensheid zelf, het kan haast niet normaler.
Sowieso, tieten
Kan je niet lezen??quote:Op woensdag 29 september 2010 13:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Het voeden van een kind, als je je daar aan stoort moet je eens met een dokter gaan praten.
Doe toch eens rustig meid.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
Goed praten? Wat is er in hemels naam goed te praten aan het geven van borstvoeding? Of anders gezegd, verkeerd daaraan? Of aan het geven van borstvoeding in het openbaar? Je denkt dat dit schokkend is voor kleine kinderen ofzo? Really.
Je hebt zeker zelf geen kinderen? Weet je wat er gebeurd als je kind honger heeft en geen eten krijgt? Ik denk dat je dan vervolgens nog meer afkeurende blikken kunt verwachten dan die 45% bij openbare borstvoeding.
En mag ik dat ontzettend triest vinden en helemaal niet te vergelijken met jouw trieste vergelijkingsvoorbeeld? Of mag dat dan weer niet?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:53 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Zo kan je alles bagetalliseren.. Ik stoor mij daaraan. net als een dikke trol die een reetveter boven haar veel te kleine legging - broekrand laat uitkomen.. Wat is jouw probleem in godsnaam.... Ik vind het onsmakelijk, mag dat ook nog?
Het woord dat je zoekt is 'bagatelliseren' en waar stoor je je precies aan? Het achterhoofd van een baby? Das ongeveer alles wat je ziet van een voedende borst.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:53 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Dit denk ik jaquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:12 schreef Strani het volgende:
*Tring tring!!!*
- Ja hallo?
- Ja hoi met onderzoeksbureau Niksbeterstedoen. Wat vind u van borstvoeding?
- Uh..wat?
- Of u borstvoeding normaal vindt in het openbaar.
- Oh..weet ik niet..het is wel raar soms, maar...
- Dus u bent er tegen?
- Wat? nou het is misschien een beetje...
- Tegen..prima. Hartelijk bedankt!
*Klik*
Zo'n vraag verwacht je toch ook niet op de vroege ochtend!
Precies. Zeker in het begin moet een baby heel vaak aangelegd worden, moet zo'n moeder dan aan huis gekluisterd zitten....? En kolven is ook niet alles.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
Goed praten? Wat is er in hemels naam goed te praten aan het geven van borstvoeding? Of anders gezegd, verkeerd daaraan? Of aan het geven van borstvoeding in het openbaar? Je denkt dat dit schokkend is voor kleine kinderen ofzo? Really.
Je hebt zeker zelf geen kinderen? Weet je wat er gebeurd als je kind honger heeft en geen eten krijgt? Ik denk dat je dan vervolgens nog meer afkeurende blikken kunt verwachten dan die 45% bij openbare borstvoeding.
Deze vergelijking slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:54 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Krabben aan de mannelijke ballen is ook al eeuwenoud, maar word in het openbaar ook niet echt normaal (meer) gevonden. Wat is je punt?
Wederom... sex en eten... synoniemen inderdaad.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:54 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Krabben aan de mannelijke ballen is ook al eeuwenoud, maar word in het openbaar ook niet echt normaal (meer) gevonden. Wat is je punt?
quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:12 schreef Strani het volgende:
*Tring tring!!!*
- Ja hallo?
- Ja hoi met onderzoeksbureau Niksbeterstedoen. Wat vind u van borstvoeding?
- Uh..wat?
- Of u borstvoeding normaal vindt in het openbaar.
- Oh..weet ik niet..het is wel raar soms, maar...
- Dus u bent er tegen?
- Wat? nou het is misschien een beetje...
- Tegen..prima. Hartelijk bedankt!
*Klik*
Zo'n vraag verwacht je toch ook niet op de vroege ochtend!
quote:Op woensdag 29 september 2010 13:55 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Doe toch eens rustig meid.
Ik heb 36 kinderen, al weet ik niet waar ze wonen trouwens.
Je hebt gewoon met elkaar rekening te houden. De wereld is niet zo ingedeeld dat we het allemaal met jouw mening moeten doen. De wereld is groter dan dat.
En als je zon blerend geval hebt kun je daar rekening mee houden. Als moeder weet je donders goed wanneer de volgende honger van je kind eraan komt. Als je dan toch uit eigen belang op een terrasje moet gaan zitten met je luie reet moet je de gevolgen ook maar in zien.
blablabla, concreet ingaan op wat ik zeg gebeurt ook niet he? Ene zin word verbogen, ander letterlijk genomen.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wederom... sex en eten... synoniemen inderdaad.
quote:Op woensdag 29 september 2010 13:56 schreef Swiffer het volgende:
Nou je hebt gelijk hoor, ik maak me druk om het achterhoofd van een kind. Lekker alles uit zn verband trekken, om een kind wat borstvoeding geeft.
Dus ook geen naveltruitjes meer?quote:Ik stoor mij er aan omdat ik vind dat mensen hun lichaam maar lekker voor zichzelf hebben te houden.
Als jij je daar aan stoor dan mankeert er best iets aan je.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:54 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Kan je niet lezen??
Ik stoor mij aan borstvoeding geven aan een kind, waar ik naast zit. Dat klopt.
Nee, want schijten en eten lijken me ook nog steeds geen synoniemen.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:57 schreef Swiffer het volgende:
[..]
blablabla, concreet ingaan op wat ik zeg gebeurt ook niet he? Ene zin word verbogen, ander letterlijk genomen.
In een goot schijten werd een paar eeuwen geleden ook nog gedaan en als normaal beschouwd, gebeurt ook niet meer. Zo een beter idee van wat ik bedoel te zeggen?
Ach joh, je ziet dan alleen maar een navel :S? zullen we de sleeveless shirts en teenslippers er ook maar bijhalen?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Wat ruk ik uit zijn verband. Jij zegt je te storen aan borstvoedende vrouwen in het openbaar. Waaraan dan precies, want je ziet simpelweg niets.
[..]
Dus ook geen naveltruitjes meer?
Ik denk dat jij heel andere problemen in je hoofd hebt.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:56 schreef Swiffer het volgende:
Nou je hebt gelijk hoor, ik maak me druk om het achterhoofd van een kind. Lekker alles uit zn verband trekken, om een kind wat borstvoeding geeft.
Ik stoor mij er aan omdat ik vind dat mensen hun lichaam maar lekker voor zichzelf hebben te houden.
Het is JOUW argument hequote:Op woensdag 29 september 2010 13:58 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ach joh, je ziet dan alleen maar een navel :S? zullen we de sleeveless shirts en teenslippers er ook maar bijhalen?
Het zegt meer over jou dat jij er iets seksueels in ziet. Viezerik.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:58 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ach joh, je ziet dan alleen maar een navel :S? zullen we de sleeveless shirts en teenslippers er ook maar bijhalen?
Nou, zie je wel, volgens mij lost het zich zo vanzelf wel op, ik snap alleen de toon van het bericht in de OP niet zo, alsof 'ze' vinden dat iedereen verplicht het okay moet vinden dat er om de haverklap een moeder een kind aan heur tiet zoogt. Beetje van een mug een olifant maken.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Hier hebben 3 kinderen borstvoeding gekregen en daarvan heeft er geen een op een vol terras borstvoeding gehad kan ik je garanderen.
Stel je voor dat iemand er mee 'geconfronteerd' wordt
Beetje knullig mijn uitspraken her te gebruiken.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ieder hongerig kind huilt, knuppel. Dat is het kind niet aan te rekenen. Je kunt overal gewoon voeden, dus waarom zou je niet op een terras kunnen gaan zitten? Je hebt gewoon met elkaar rekening te houden. De wereld is niet zo ingedeeld dat we het allemaal met jouw mening moeten doen. De wereld is groter dan dat.
damn je snapt het niet echt he..quote:Op woensdag 29 september 2010 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, want schijten en eten lijken me ook nog steeds geen synoniemen.
Ik heb het gevoel dat ik met een tokkie discussieer. Wat een toon en respectvolle discussie weer zeg (blablabla), totaal niet serieus te nemen. Taalgebruik van een aso, erg aggressief. Adem in en adem uit.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:57 schreef Swiffer het volgende:
[..]
blablabla, concreet ingaan op wat ik zeg gebeurt ook niet he? Ene zin word verbogen, ander letterlijk genomen.
In een goot schijten werd een paar eeuwen geleden ook nog gedaan en als normaal beschouwd, gebeurt ook niet meer. Zo een beter idee van wat ik bedoel te zeggen?
Iedereen maar aan een boerka??quote:Op woensdag 29 september 2010 13:56 schreef Swiffer het volgende:
Ik stoor mij er aan omdat ik vind dat mensen hun lichaam maar lekker voor zichzelf hebben te houden.
Kolven is niet heel simpel, hoor. een hele voeding bij elkaar kolven doe je niet even tussendoor.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:37 schreef Swiffer het volgende:
Edit: koude melk lusten ze ook vaak.. doet niks af aan de voeding zelf.
Ik stoor mij vooral aan het eeuwige gejank en gekrijs van die poepfabriekjes, dus babies in het openbaar zouden sowieso verboden moeten worden....heb je ook geen discussie meer over wel of geen borstvoeding.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:56 schreef Swiffer het volgende:
Niet iedere vrouw krijgt het voor elkaar fatsoenlijke hoeveelheden melk af te kolven.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Beetje knullig mijn uitspraken her te gebruiken.
Maar doe lekker moedermelk in een flesje. Problem solved.
Of moet die tiet gewoon in beeld komen omdat je niks beters te melden hebt?
Dit dus!quote:Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het zegt meer over jou dat jij er iets seksueels in ziet. Viezerik.
Dus kan ze eigenlijk geen voldoende borstvoeding geven. Wat moet ze dan met haar tieten uit het gareel in het publiek? Omdat dat zo leuk staat? En ze wat aandacht krijgt?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:01 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Niet iedere vrouw krijgt het voor elkaar fatsoenlijke hoeveelheden melk af te kolven.
Danku, dat wist ik dus niet dat dat niet in de microwave mag, al zie ik dat in mijn omgeving dus wel gebeuren. Waarom mag dat niet dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kolven is niet heel simpel, hoor. een hele voeding bij elkaar kolven doe je niet even tussendoor.
Gekolfde melk mag eigenlijk niet in de magnetron.
BV-kinderen drinken veelal op verzoek. Dat wil zeggen dat als ze honger/dorst hebben, ze zich melden en drinken krijgen. Veelal (niet allemaal) krijgen fv-kinderen op uur en tijd volgens schema een flesje. Gemakkelijker te plannen en uit te voeren, aangezien dat wel in de magnetron mag.
Jij eet ook graag je eten koud? Veel baby's houden ook neit van koude melk.
Kortom: het allergemakkelijkste is bv, want dat heb je in de juiste hoeveelheid op de goede temperatuur altijd bij je en kun je, zonder dat mensen daar last vna hebben, te allen tijde aan je kind geven.
Alleen meirenneukers en zeurpieten zien het en ergeren zich daaraan. Of menen dat ALS ze het zouden zien ze het heel erg vervelend en vies enzo zouden vinden.
En dat heeft er dan weer níks mee te maken. Misschien moet je maar niet meepraten over onderwerpen waar je niets van snapt?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:02 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dus kan ze eigenlijk geen voldoende borstvoeding geven.
Krijgen zulke vrouwen het wel voor elkaar om hun kind afdoende te voeden via borstvoeding?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:01 schreef KingOfMars het volgende:
Niet iedere vrouw krijgt het voor elkaar fatsoenlijke hoeveelheden melk af te kolven.
Ik snap je prima alleen slaan je vergelijkingen als een kut op een drumstel.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef Swiffer het volgende:
[..]
damn je snapt het niet echt he..
Alleen heeft jezelf buiten ontlasten een zeer nadrukkelijk negatief effect. Borstvoeding heeft dat niet. Dat er een decennia of 2 is geweest dat we dat anders zijn gaan doen klopt.quote:Ik bedoel te zeggen dat zulke dingen vroeger normaler werden geacht als tegenwoordig. Of dat nou synoniem is aan elkaar of niet, iedereen poept, iedereen eet, en dat gebeurt anders dan in de middeleeuwen (of ik de jaren ervoor of erna voordat ik weer hierop wordt afgerekend)
Wederom, waarom?quote:Fijn dat jij niets ziet bij anderen die borstvoeding geven, in mijn voorbeeld was er meer dan genoeg te zien.. (ja je kan wegkijken blablabla) doe het gewoon lekekr ff ergens anders ofzo..
En het wordt juist weer veel meer van deze tijd omdat langzamerhand meer en meer bekend wordt dat de heilzame werking op de latere gezondheid van mensen niet te onderschatten is. Wij zijn de enige soort die hun kinderen voeden met de melk van andere soorten met alle negatieve effecten daarvan.quote:k vind het niet is van deze tijd, klaar uit.
Zit je nou hier in jezelf te praten?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:03 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
En dat heeft er dan weer níks mee te maken. Misschien moet je maar niet meepraten over onderwerpen waar je niets van snapt?
Jahoor. Kolven is een vak apart (heb ik gehoordquote:Op woensdag 29 september 2010 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Krijgen zulke vrouwen het wel voor elkaar om hun kind afdoende te voeden via borstvoeding?.
Wat andere culturen doen moeten zij weten en als ik daar kom respecteer ik dat.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:57 schreef laforest het volgende:
Ik zou zeggen ga ook zeker nooit op vakantie buiten Europa.
Anders erger je je bont en blauw.
Ok, obvious troll is a bit too obvious.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat andere culturen doen moeten zij weten en als ik daar kom respecteer ik dat.
Het hoort niet bij onze cultuur en gelukkig krijgen we een regering die onze Nederlandse cultuur weer wat beter gaat bewaken, dus grote kans dat dit soort excessen worden aangepakt.
Joh, verdiep je er eens in voordat je maar wat uitkraamt. Domme_appel.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:02 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dus kan ze eigenlijk geen voldoende borstvoeding geven. Wat moet ze dan met haar tieten uit het gareel in het publiek? Omdat dat zo leuk staat? En ze wat aandacht krijgt?
Welke geloofsovertuiging heb jij?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:02 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dus kan ze eigenlijk geen voldoende borstvoeding geven. Wat moet ze dan met haar tieten uit het gareel in het publiek? Omdat dat zo leuk staat? En ze wat aandacht krijgt?
Ja.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Krijgen zulke vrouwen het wel voor elkaar om hun kind afdoende te voeden via borstvoeding?.
Waar staat dat ik er iets sexueels in zie dan???quote:Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het zegt meer over jou dat jij er iets seksueels in ziet. Viezerik.
Oh, ok. Dat wist ik dus niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:04 schreef KingOfMars het volgende:
Jahoor. Kolven is een vak apart (heb ik gehoord).
Aanpakken vind ik overdreven. Kind mag best gevoed worden. Maar een beetje rekening houden met elkaar is niet verkeerd.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat andere culturen doen moeten zij weten en als ik daar kom respecteer ik dat.
Het hoort niet bij onze cultuur en gelukkig krijgen we een regering die onze Nederlandse cultuur weer wat beter gaat bewaken, dus grote kans dat dit soort excessen worden aangepakt.
quote:Op woensdag 29 september 2010 14:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ok, obvious troll is a bit too obvious..
En die zullen het verpesten voor de wel beschaafdere moeders misschien?? Kan ook nog. Maar ik kom eigelijk alleen bovenstaand tegen. Misschien daarom zo'n felle reactie... sorry. Het alles moet kunnen principe vind ik dus niet altijd opgaan.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Soms zie je van die aanstellers hun overdreven tieten eruit gooien alsof ze de omstanders willen aanspreken even te kijken. Soort show.
Die trutten moet je gewoon van het terras af schoppen. Aandachtsgeil.
Ik moet eerlijk zeggen dat het me meerdere malen is overkomen andersquote:Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef KingOfMars het volgende:
Écht hoor, ik ken geen enkele moeder die zomaar naast een wildvreemde zou gaan zitten en even borstvoeding gaat zitten geven.. It's in your head, man.
De samenstelling van bv is nogal delicaat en door gebruik van een magnetron kun je de samenstelling verstoren, stoffen 'kapot' maken, zeg maar. Er zijn wel mensen die het wel in de magnetron doen, maar liever niet om zoveel mogelijk de gezonde stoffen eeruit te kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:03 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Danku, dat wist ik dus niet dat dat niet in de microwave mag, al zie ik dat in mijn omgeving dus wel gebeuren. Waarom mag dat niet dan?
Juist darom zie ik waarschijnlijk alleen het wel opvallende type denk ik dan. En die borst vind ik niet erg, het provoceren des te meer.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef danilel het volgende:
Tja, dan ik wel zo'n ontaarde moeder zijn....
Ik heb WEL een keer op een overvol terras borstvoeding gegeven.
Achterin in een hoekje en dan net op zo'n manier dat niemand iets doorhad.
Ontspannend op een terrasje zitten is dit niet, dus nee dit doe je niet om te provoceren.
Ook heb ik een keer bij de Efteling op een wc zitten te voeden, echt heel hygienisch en comfortabel, maar ja, tijdens een personeelsfeestje aldaar heb je geen zin in vragen als het onverhoopt zou opvallen.
Helaas, kolven lukte bij mij niet.
Graag wilde ik wel de borstvoeding doorzetten.
Als je met borstvoeding bezig bent kun je niet zomaar even tussen door een flesje pakken.
Als je kind in een insteldag (wanneer de melkproductie zich moet gaan aanpassen op vraag en aanbod) dan kan het zijn dat je kind vaker voeding op een dag nodig heeft.
Dan is er geen regelmatig voedings schema. (leuk als je dan net op vakantie bent, zoals ik toentertijd, moet ik dan maar de hele dag binnen blijven)
Als je dan je kind niet aanlegt dan spuit de melk eruit, dat wil je niet weten, geen borstpad die het kan opvangen, drijfnatte t-shirts (leuk he voor de op mannen geilende voedingsborsten)
Mensen accepteer elkaar nu eens, als het niet te opvallend gebeurt heb je het niet eens door!
Ga door! Ga door!!quote:Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
![]()
Prima als allerlei primitieve stammen in Afrika dat doen, maar waarom zouden wij dat overnemen?
Is een typisch verschijnsel wat overgebleven is uit de "alles moet kunnen periode", die ons land aan de rand van de morele afgrond heeft gebracht en dat gaat de komende tijd rechtgezet worden.
WTF? Neem je dat kind mee naar personeelsfeestjes?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef danilel het volgende:
.... tijdens een personeelsfeestje...
???? ik haal een voorbeeld aan waar ik mij aan stoor?? waar zie jij nog iets anders dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat raar zeg, opeens struikelen jullie bijna over de borstvoedende moeders op terrassen. Ik zie ze werkelijk waar bijna nooit.
Kolven is behalve ene vak apart ook nog eens het minst charmante wat ik in mijn hele leven ooit heb gedaanquote:Op woensdag 29 september 2010 14:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Oh, ok. Dat wist ik dus niet.
Het gebeurt (gelukkig) altijd in afgesloten ruimten met waarschuwingsborden en walvissenmuziek.
Vanuit het oogpunt van een man kan ik je vertellen dat zoeen kind eruit persen ook niet erg flatteus is hoorquote:Op woensdag 29 september 2010 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kolven is behalve ene vak apart ook nog eens het minst charmante wat ik in mijn hele leven ooit heb gedaan
Als rechtgeaarde man moet je gewoon niet aanwezig zijn bij beide activiteiten, maar elders sigaren roken en bier drinken.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:11 schreef KingOfMars het volgende:
Vanuit het oogpunt van een man kan ik je vertellen dat zoeen kind eruit persen ook niet erg flatteus is hoor.
Heb jij dat in een apart kamertje gedaan of publiekelijk?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:11 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van een man kan ik je vertellen dat zoeen kind eruit persen ook niet erg flatteus is hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |