Dan heb ik geen zin je antwoord te geven.quote:Op maandag 27 september 2010 15:51 schreef RickL het volgende:
Weet iemand uit z'n hoofd hoe James van Metallica z'n amp settings heeft staan? Geen zin om te googlen
Nouja het gaat er meer om de combinatie tussn welke gitaar je hebt, welke versterker, welke effecten, je speelmanier.quote:Op maandag 27 september 2010 15:58 schreef RickL het volgende:
Nou moet je niet meteen huilie doenik denk misschien was er een die hard metallica fan in de zaal maarja.
Fucking nice jawohl!quote:
Nee man!quote:Op maandag 27 september 2010 17:02 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Fucking nice jawohl!
Al vind ik die DC 59 mooier![]()
Qua looks dan he:quote:
Zo precies bedoelde ik het niet, gewoon zeg maar wat ze bij ''de gitarist'' ook hebben achterin over een speler:)quote:Op maandag 27 september 2010 16:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja het gaat er meer om de combinatie tussn welke gitaar je hebt, welke versterker, welke effecten, je speelmanier.
Er is niet een setting dat je zo in de buurt komt
Dat moet je gewoon zelf utivogelen daar kan niemand je hier mee helpen
Als je eens verteld wat voor spullen je gebruiktquote:Op maandag 27 september 2010 17:11 schreef RickL het volgende:
[..]
Zo precies bedoelde ik het niet, gewoon zeg maar wat ze bij ''de gitarist'' ook hebben achterin over een speler:)
Twee kanaals Marshall versterker (of eventueel Roland cube) en m'n Les paulquote:Op maandag 27 september 2010 17:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je eens verteld wat voor spullen je gebruikt
Ze zetten het nog zelf online ookquote:Op maandag 27 september 2010 15:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Normaal zou ik het lullig vinden iets af te zeiken maar hierbij
what the hellIk zit hardop te lachen nog steeds
Master 10; Preamp 10; Bass 7; Mid 2; Treble 8; and Presence 4. Ongeveerquote:Op maandag 27 september 2010 17:32 schreef RickL het volgende:
[..]
Twee kanaals Marshall versterker (of eventueel Roland cube) en m'n Les paulgeen pedalen
Zo'n tof nummer!quote:
Is dat serieus ?quote:Op maandag 27 september 2010 18:30 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Master 10; Preamp 10; Bass 7; Mid 2; Treble 8; and Presence 4. Ongeveer
En hoe!quote:
quote:
ik wist niet dat jochem meijer ook gitaar speeldequote:
Ooit ook nog zo een mooie, oude, verrotte raggitaar erbij.quote:Op maandag 27 september 2010 19:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Op dit moment veruit mijn favoriet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Goede keus. Die van mij staat ook hoog op de lijst!quote:Op maandag 27 september 2010 19:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Op dit moment veruit mijn favoriet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet het niet dribbel ik mis wat. Net ff die extra bite of rauwheid. Zang vind ik persoonlijk goedquote:Op maandag 27 september 2010 19:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Weer opzetje gemaakt voor nieuw nummer. Lekker basic nog maar alle tips zijn welkom.
http://www.speedyshare.co(...)_take_it_anymore.wma
HEt gaat vooral om de grote lijnen. Gitaarwerk is nog heel basic, nog geen 2e gitaar erbij, zang niet echt optimaal omdat het in de slaapkamer is opgenomen en er toch wat rekening gehouden moet worden met de buren.
Intro ben ik nog niet zo zeker vna, het chorus vind ik wel tof
Ja het gaat ook echt om de grote lijnen nuquote:Op maandag 27 september 2010 20:46 schreef RickL het volgende:
[..]
Ik weet het niet dribbel ik mis wat. Net ff die extra bite of rauwheid. Zang vind ik persoonlijk goed
Heb 'm beluisterd... maar het ligt absoluut niet in mijn straatje, dus ik voel me niet de geschikte persoon om tips de geven. De baslijn vond ik wel leuk!quote:Op maandag 27 september 2010 19:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Weer opzetje gemaakt voor nieuw nummer. Lekker basic nog maar alle tips zijn welkom.
HEt gaat vooral om de grote lijnen. Gitaarwerk is nog heel basic, nog geen 2e gitaar erbij, zang niet echt optimaal omdat het in de slaapkamer is opgenomen en er toch wat rekening gehouden moet worden met de buren.
Wat dacht je van géén flangerquote:Op maandag 27 september 2010 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja het gaat ook echt om de grote lijnen nuMaar bedankt voor het luisteren
Het wordt voor 2 gitaren nog geschreven nu zit er 1 partij onder, en ipv het cleane stuk komt waarschijnlijk een solo.
Nog tips verder wat anders zou kunnen ?
ik vind een flanger eigenlijk bijna altijd overheersend lees: overbodig :pquote:Op maandag 27 september 2010 21:43 schreef Dribbel_ het volgende:
OkeeJa die flanger is té overheersend nu
Kijk eens naar digitechquote:Op maandag 27 september 2010 21:39 schreef Cynic het volgende:
Weet iemand delay-pedalen waarbij je meerdere delay-settings kan opslaan?
Ja, da's waar. Alleen is de loop daarvan volgens mij niet goed, dus ik krijg hem nooit echt goed aangeslotenquote:
hoe bedoel je ?quote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, da's waar. Alleen is de loop daarvan volgens mij niet goed, dus ik krijg hem nooit echt goed aangesloten
Dat kan op zich wel, maar dan gebruik je ook de preamp van de digitech en dat wil ik dan niet. Ik wil alleen de effecten gaan gebruiken. Dus van de voortrap naar de return van de digitech. Anders zit je ook weer met de levels (input en output) van de digitech te klooien, met clippen enzo.quote:Op maandag 27 september 2010 21:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
hoe bedoel je ?
Gaat toch gewoon via je send/return van je versterker? (Teminste dat is gebruikelijk met delay)
Wees eens duidelijk.quote:Op maandag 27 september 2010 21:58 schreef Cynic het volgende:
Mijn huidige digitech bedoel ik dan, zou perfect zijn als ik die goed kon aansluiten
Die heb ik volgens mij in 100 delen geen één keer gezienquote:Op maandag 27 september 2010 21:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
IS dupje trouwens nog wel eens hier?
Al een tijd niet gezien.
Ik heb een 2120.quote:Op maandag 27 september 2010 22:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Wees eens duidelijk.
Welke digitech heb je nu.
Waar wil je die voor gebruiken.
Hoe ziet je huidige signal chain eruit.
Ja nou die heeft hier ook al tijden niet meer gepost en ik had zoiets gehoord?quote:
Line 6?quote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, da's waar. Alleen is de loop daarvan volgens mij niet goed, dus ik krijg hem nooit echt goed aangesloten
Aha een old school 2120quote:Op maandag 27 september 2010 22:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb een 2120.
Gitaar - Digitech - eindtrap
En ik wil eigenlijk naar:
Gitaar - Preamp - Digitech-effecten - Eindtrap
Maar dan dus alleen het effectgedeelte van de digitech.
Duidelijkheid is nooit mijn sterkste punt geweest.
Volgens mij heb ik die jongens van Anathema daar ook wel eens mee gezien.quote:Op maandag 27 september 2010 22:06 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Line 6?
http://bx.line6.com/dl4/
Ja dat zou kunnen, alleen werkt de loop van de digitech dus niet helemaal goed, da's een euvel dat meer bij de 2112/2120 voorkomt. Hij stoort. Ik denk dat ze er bij digitech vanuit gingen dat je verder geen effecten meer erbij wil gaan gebruikenquote:Op maandag 27 september 2010 22:07 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Aha een old school 2120![]()
Is het niet mogelijk om (via een setting {of misschien via send/return van de 2120 als deze die heeft} zie TFM ) de digitech voortrap te bypassen ? dan ben je er toch?
Dan wordt het waarschijnlijk nieuwe hardware erbij kopen he als die 2120 send/return niet goed werkt...quote:Op maandag 27 september 2010 22:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen, alleen werkt de loop van de digitech dus niet helemaal goed, da's een euvel dat meer bij de 2112/2120 voorkomt. Hij stoort. Ik denk dat ze er bij digitech vanuit gingen dat je verder geen effecten meer erbij wil gaan gebruiken
Ik zou niet weten wiequote:Op maandag 27 september 2010 23:28 schreef Iemand91 het volgende:
ey blckbb, die Les Paul Special waar je op hebt geboden, zoek iemand met student OV, scheelt 40%.
Om mijn vriendin te quoten: "Ik herken het alleen aan die stukjes dat ze stoppen en hij alleen zingt. Voor de rest hoor ik alleen maar prullenbakken die tegen elkaar knallen. Ik ga naar bed, ik wil niet langer gemarteld worden."quote:
quote:Op maandag 27 september 2010 15:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zouden ze nog een toetsenist zoeken?
Hun versie van Under The Bridge is ook... Interessantquote:Op maandag 27 september 2010 23:37 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Om mijn vriendin te quoten: "Ik herken het alleen aan die stukjes dat ze stoppen en hij alleen zingt. Voor de rest hoor ik alleen maar prullenbakken die tegen elkaar knallen. Ik ga naar bed, ik wil niet langer gemarteld worden."
[..]
![]()
Ja, die keken we eerst. Daar was ze ook niet heel erg enthousiast overquote:Op maandag 27 september 2010 23:40 schreef Libelah het volgende:
[..]
Hun versie van Under The Bridge is ook... Interessant
volgens mij kan je die dl4 ook programmeren en presets er op zetten. Was iig met de dm4 wel zo.quote:Op maandag 27 september 2010 22:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die jongens van Anathema daar ook wel eens mee gezien.
Is wel leuk spul geloof ik. Ik zou best een keer een delay-unit willen, maar dan wil ik niet steeds de settings veranderen tussen de nummers door. Wat dat betreft is mijn 2120 wel ideaal. Alleen zit die dus aan de voortrap vast.
Iddquote:Op maandag 27 september 2010 23:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, die keken we eerst. Daar was ze ook niet heel erg enthousiast over
kijk ook eens naar de Nova delay van tc electronic, die is volgens mij goed programmeerbaar, en wel gewoon een stomp box. Anders idd de dm4 of dl4 van line6, al vind ik de effecten van tc beter klinken.quote:Op maandag 27 september 2010 22:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen, alleen werkt de loop van de digitech dus niet helemaal goed, da's een euvel dat meer bij de 2112/2120 voorkomt. Hij stoort. Ik denk dat ze er bij digitech vanuit gingen dat je verder geen effecten meer erbij wil gaan gebruiken
quote:Op maandag 27 september 2010 19:44 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik wist niet dat jochem meijer ook gitaar speelde
En, geen samples!?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:07 schreef Gitaarmat het volgende:
succes!
ik heb alweer 4 nummers geschreven qua muziek, gaat hardt. X)
Wel vrij prijzig toch?quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
kijk ook eens naar de Nova delay van tc electronic, die is volgens mij goed programmeerbaar, en wel gewoon een stomp box. Anders idd de dm4 of dl4 van line6, al vind ik de effecten van tc beter klinken.
Sowieso ben ik diep gelukkig met mijn novasystem, wat een superapparaat is dat
Mwoah, niet voor wat je krijgt. Hij kost nu 439 bij Thomann, dat is dezelfde prijs als 2 losse TC-stompboxen. En de kwaliteit van de effecten is echt superieur, daar staat TC niet voor niets om bekend.quote:
Precies ! Samples moeten we dan horen.quote:
Cool! Leuke zang ook, heeft wel potentie denk ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Precies ! Samples moeten we dan horen.
Weer een intro dingetje af en een stukje chorus.
http://www12.speedyshare.(...)wnload/intording.mp3
Is dat wat ?
Ja, de gitaar gaat daar echter beter door spelenquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:01 schreef Braddie het volgende:
Ik heb vandaag op een mexicaanse Telecaster gespeeld, Roadworn...
Speelde verschrikkelijk lekker, zeker in combinatie met een Epiphone Buizen versterker.
Lekker nummertje, netjes gedaan man!!quote:Op maandag 27 september 2010 19:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Daarom wil ik ook een Diezel VH4 S. Misschien wordt het dan ooit nog eens wat met mij.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, de gitaar gaat daar echter beter door spelen
Thnxquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:24 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Lekker nummertje, netjes gedaan man!!
Tips:
-flanger moet echt weg; melodie van het couplet klinkt prima genoeg als alle instrumenten er goed inzitten
-ik zou persoonlijk gaan voor een solo intro van de bass in plaats van de drums, en dan de refreinmelodie
-ik zou het laatste chorus (de fade-out) in plaats van de zang, dezelfde noten hoog op de gitaar spelen als afsluitende solo, om de outro te differentiëren van de rest vh nummer.
just my 2 cts; ik heb verder nul theoretische achtergrond oid, dus doe ermee wat je leuk vindt, maar misschien zit er een tip bij die niet in je opgekomen was.
heel lekker ding, al jaren een van de beste delay units in een stompbox.quote:Op maandag 27 september 2010 22:06 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Line 6?
http://bx.line6.com/dl4/
Oeh deze is erg lekkerquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is dat wat ?
Thnx echt tof om te horenquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:35 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Oeh deze is erg lekker
Ik kan echt niks verzinnen behalve dat ik benieuwd ben om het hele nummer te horen
-edit-
nu ik het een beetje vast heb zitten in m'n hoofd, hoor ik er wel een solo in met veel lekkere bends.
1 2 3 4 5 6 | B|--4------4h6--------------------------------------------------------------| G|----6-5-------5--5-5b6b5~~------------------------------------------| D|-------------------------------------------------------------------------------| A|--------------------------------------------------------------------------| E|--------------------------------------------------------------------------| |
Nee gewoon de uberbend:quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:57 schreef M4a1 het volgende:
speel eens dit als begin:
[ code verwijderd ]
Is mss heel slecht, maar ik zat gewoon wat mee te spelen op je geluidje
Ik weet alleen niet of dat niet te.. 'vrolijk' is qua klankkleur bij de rest van het stukje.
-edit-
crap ik zat op de verkeerde snaar te editten, ik bedoelde de G snaar, niet de D.![]()
1 2 3 4 5 6 | B|-11----- G|-13b15-- D|-------- A|-------- E|-------- |
Zal er morgen ff naar kijken, lig nu met m'n laptop op bed alquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:57 schreef M4a1 het volgende:
speel eens dit als begin:
[ code verwijderd ]
Is mss heel slecht, maar ik zat gewoon wat mee te spelen op je geluidje
Ik weet alleen niet of dat niet te.. 'vrolijk' is qua klankkleur bij de rest van het stukje.
-edit-
crap ik zat op de verkeerde snaar te editten, ik bedoelde de G snaar, niet de D.![]()
Hij heeft eigenlijk ook al lang een bandnaam, maar durft hem pas te vertellen zodra hij de copyrights erover heeftquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:07 schreef M4a1 het volgende:
haha "vraag ik godverdegodver gewoon om een mening gaan ze hier m'n nummer kapen. kutFoK!"
Als het "de dribbelaars" wordt ga ik stukquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:11 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hij heeft eigenlijk ook al lang een bandnaam, maar durft hem pas te vertellen zodra hij de copyrights erover heeft
Ik dacht heel erg dat ik dat zou hebben, maar mijn Tele blijft goed spelen!quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:35 schreef Braddie het volgende:
Vandaag eens voor de grap met de Crafter Cruiser gespeelt.. valt toch vies tegen als je een Brian May Special gewend bent.
Telecastersquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:48 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik dacht heel erg dat ik dat zou hebben, maar mijn Tele blijft goed spelen!
Bij de strat moet ik echt eens iets aan die topkam gaan doen!
4 standen voor 1 pickup ? ??quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Telecasters![]()
Heb vandaag op een Roadworn tele gespeeld(Is oud gekocht NIEUW!) naja... speelt fantastisch, heerlijke toon(Ondanks 1 pickup, een switch met 4 standen voor de pickup...)
Een Fender Roadworn Tele heeft 2 pickupsquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Telecasters![]()
Heb vandaag op een Roadworn tele gespeeld(Is oud gekocht NIEUW!) naja... speelt fantastisch, heerlijke toon(Ondanks 1 pickup, een switch met 4 standen voor de pickup...)
4 stuks.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:53 schreef KaMo het volgende:
[..]
Een Fender Roadworn Tele heeft 2 pickups![]()
En de switch is ws 3 standen![]()
Laten we tellen, ok?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10!
Het enige wat ik kan bedenken eigenlijk is een coiltapquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
4 stuks.
Maar volgens mij is er 1 voor In en uit fase.
Ik coiltap liever niet want => gayquote:Op woensdag 29 september 2010 00:05 schreef The_Dean het volgende:
Ik coiltap liever met een push/pull potmeter trouwens.
Je noemt brother52 gayquote:Op woensdag 29 september 2010 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik coiltap liever niet want => gay
Ja okee, een tele is wel een gitaar waar het gerechtvaardigd isquote:Op woensdag 29 september 2010 00:09 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je noemt brother52 gay
Wacht maar tot je zijn Tele hoort
Fixed.quote:
Kun je de coils van je humbucker splitsen, zodat je hem kan laten klinken als een single coil.quote:
quote:Op woensdag 29 september 2010 00:13 schreef Braddie het volgende:
Ibanez ARTblabla Les Paul Modellen zijn baas
Afgeragde strats van het merk Volcano maar waar Wilkinson elementen in zitten ook
quote:
Oh, nicequote:Op woensdag 29 september 2010 00:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Kun je de coils van je humbucker splitsen, zodat je hem kan laten klinken als een single coil.
In feite is een humbucker twee aan elkaar gelijmde singlecoils.
Heb jij mijn LP nog nooit in handen gehadquote:Op woensdag 29 september 2010 00:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zelfs een Motion Les Paul schopt meer kont!.
Dat sustain!!!
Meestal nietquote:Op woensdag 29 september 2010 00:22 schreef blckbb het volgende:
[..]
Oh, nice
Dat zal alleen niet werken met actieve humbuckers dunkt me
De eerste advertentie is alles al van verkocht.quote:Op woensdag 29 september 2010 00:47 schreef The_Dean het volgende:
Is het een idee om in de OP de huidige verkooptopics omtrent gitarigheden te verzamelen? Zo kan iemand die wat zoekt mooi de OP even nalezen en doorneuzen wat hij/zijn interessant vind.
Er staat namelijk genoeg leuk spul te koop:
Gitaren
[TK] Epiphone Les Paul Custom Plus en M-audio Keystation Pro
[TK] Gitaar: Schecter C-1 Elite
[TK] Phoenix gitaar
[TK] Gitaar spullen! [Crafter Cruiser en Line6 Flextone III]
[TK] Elek. en Bass gitaar.
[TK] elektrische gitaar linkshandig + versterker
[TK] Epiphone Les Paul Special II elektrische gitaar
[TK] Dean Vx [Electrische gitaar]
Versterkers
[TK] Gitaar gear: Marshall DSL50, Epi Valve Jr enz.
[TK] Epiphone Les Paul en Line6 Flextone II versterker [Gitaar is verkocht]
Effecten
[TK] Digitech Grunge gitaarpedaal
[TK][GITAAR] Distortionpedaal Marshall
Anders/accesoires
-
Ja de afgelopen 3 jaarquote:Op woensdag 29 september 2010 01:24 schreef blckbb het volgende:
Hmmf, hebben jullie ook wel eens het gevoel dat je 0,0 progressie maakt met het gitaarspelen/leren?![]()
In die fase zit ik nu dus, heb het gevoel dat ik helemaal stilsta in verbeteren van timing en alles
Heul nietquote:Op woensdag 29 september 2010 01:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja de afgelopen 3 jaarik speel nog steeds alleen powerchords
Zo even aangepast naar mijn situatiequote:Op woensdag 29 september 2010 01:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja de afgelopen 1,5 jaarik speel nog steeds alleen powerchords
quote:Op woensdag 29 september 2010 08:38 schreef Braddie het volgende:
Hehe.
Powerchords zijn verdomd lastig...
Barre`s ook trouwens
quote:Op woensdag 29 september 2010 01:24 schreef blckbb het volgende:
Hmmf, hebben jullie ook wel eens het gevoel dat je 0,0 progressie maakt met het gitaarspelen/leren?![]()
In die fase zit ik nu dus, heb het gevoel dat ik helemaal stilsta in verbeteren van timing en alles
quote:Op woensdag 29 september 2010 01:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja de afgelopen 3 7 jaarik speel nog steeds alleen powerchords
Als ik de pups van GFS vergelijk met de pups die er vanuit de fabriek op zaten, klinken die van GFS een stuk beter wanneer ik die op single coil heb staan. Vooral het nek element is dan geweldig.quote:Op woensdag 29 september 2010 00:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja okee, een tele is wel een gitaar waar het gerechtvaardigd is![]()
MAar over het algemeen hou ik er gewoon niet van, het klinkt gewoon niet als een goeie singelcoil, dus altijd is het het net niet . En ik hou van een dik geluid
Laten staan kost niks!quote:Op woensdag 29 september 2010 08:03 schreef Braddie het volgende:
Ik leer nog steeds genoeg bij!![]()
van die gitaarspullen heb ik alleen de Crafter nog.
Meeneem prijs is 60 euro.
Korinaquote:Op woensdag 29 september 2010 16:22 schreef TeleluvR het volgende:
Dean! voor jou: http://link.marktplaats.nl/382287971
Mooi hout, mits je het niet geel finishedquote:
Die Dean heeft gewoon een blanke finnish.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
Mooi houd, mits je het niet geel finished
houDquote:Op woensdag 29 september 2010 16:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
Mooi houd, mits je het niet geel finished
Slow Motion Ninja Edit!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:20 schreef wimjongil het volgende:
[..]
houD
Sorry moest ffWel een erg mooie gitaar! De headstock is hier ook helemaal niet zo heel lelijk!
Die kleuur....quote:Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef TeleluvR het volgende:
To 62RI strat or not to 62RI strat, that;s te question...
[ afbeelding ]
Lake placid blue met een maple hals johquote:Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef TeleluvR het volgende:
[ afbeelding ]
Met een maple toets had ik ja gezegd.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef TeleluvR het volgende:
[ afbeelding ]
Dan zeg je bij deze dus nee!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:49 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Met een maple toets had ik ja gezegd.
Klopt ik had nog niet op f5 gedruktquote:
Dit is serieus de enige solo die ik kan spelenquote:Op woensdag 29 september 2010 07:37 schreef blckbb het volgende:
[..]
Heul niet
Ik ga denk ik vanmiddag de toonscales op papier zetten en dan per akkoord toonsoorten oefenen voor improvisatie undso.
http://www.thomann.de/nl/spongebob_e_guitar_set_7_8_b_stock.htm Ik zeg doenquote:Op woensdag 29 september 2010 16:02 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Laten staan kost niks!![]()
On topic:
Wat een grote gitaar voor zo'n klein meisje!
En ik heb Santana altijd al kinderachtig gevonden, deze kerel blijkbaar ook:
Oh ik dacht dat jij wel veel leadgitaar speeldequote:Op woensdag 29 september 2010 18:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dit is serieus de enige solo die ik kan spelen
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=465311
op 1:50
Maar ik heb me voorgenomen me vanavond eens te richten op wat solo dingen leren
Klopt, maar die logica is raar. Ik heb nl. meerdere haren op mijn hoofd, en daar gaat het motto 'je hebt al een haar toch' ook niet op...quote:
True. Maar ik kan wel foto's maken...quote:Op woensdag 29 september 2010 18:26 schreef Libelah het volgende:
M'n punt is dat je nu ook al gitaar kan spelen, maar nog niet met een spiegelreflex foto's kunt maken...
Godverdomme. Ik kom met opzet al niet meer op Marktplaats omdat ik geen geld heb, klik ik toch. Klootzak.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:22 schreef TeleluvR het volgende:
Dean! voor jou: http://link.marktplaats.nl/382287971
Drivers downloaden van de fabrikant.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:18 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe kan ik filmpjes opnemen met m'n webcam die in m'n laptop zit, ik weet niet hoe ik 'm kan gebruiken.
Meestal zijn die cams te kut om iets qua filmen op te nemen, snelle bewegingen kunnen ze vaak niet aan. Kan je beter een digitale camera ofzo gebruikenquote:Op woensdag 29 september 2010 19:18 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe kan ik filmpjes opnemen met m'n webcam die in m'n laptop zit, ik weet niet hoe ik 'm kan gebruiken.
The GAS is strong with this one.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Godverdomme. Ik kom met opzet al niet meer op Marktplaats omdat ik geen geld heb, klik ik toch. Klootzak.
Oefen nou eens wat langer dan 5 minuten teringjantjequote:Op woensdag 29 september 2010 19:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Even een octaaf stukje erbij verzonnen voor bij de outtro maar ik ben er niet helemaal over uit of het niet afdoet ipv dat het erop vooruit gaat.
http://www13.speedyshare.(...)epriest%20octaaf.mp3
Hij staat er nu redelijk hard (en slordig) in om hem ff goed naar voren te laten komen maar normaal staat ie er uiteraard een stuk subtieler in
Wat snap je er niet aan? Is normaal Nederlands nu ook al onbegrijpelijk?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:56 schreef Gitaarmat het volgende:
Rare TT grammatica trouwens, alle begin is moeilijk...
Geen spreekwoorden en gezegden geleerd op de lagere school?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:03 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik zou zeggen: alles is in het begin moeilijk óf alles is moeilijk in het begin.
Begin is hier gewoon een zelfstandig naamwoord in een zegswijze.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:03 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik zou zeggen: alles is in het begin moeilijk óf alles is moeilijk in het begin.
Ik zit nog op de lagere school dus wie weet wat ik nog te leren krijgen moet kunnen kan.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Geen spreekwoorden en gezegden geleerd op de lagere school?
Oh? Heet dat tegenwoordig anders?quote:
quote:Op woensdag 29 september 2010 18:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Godverdomme. Ik kom met opzet al niet meer op Marktplaats omdat ik geen geld heb, klik ik toch. Klootzak.
Jazeker opaquote:Op woensdag 29 september 2010 21:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Oh? Heet dat tegenwoordig anders?
Kom, zo oud ben ik nou ook weer niet. Ik ben pas 24.quote:
Met al die breezersletjes zijn er vast ook wel opa's van 24.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Kom, zo oud ben ik nou ook weer niet. Ik ben pas 24.
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Kom Ja, zo oud ben ik nou ook weer niet. Ik ben pas al 24.
Deze is niet van mij...quote:Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef -Menn0- het volgende:
Tele, hoeveel gitaren heb je in totaal? En welke?
Was ik nog maar 24quote:
Antwoord: 1) Ben de tel kwijt en 2) mooie gitarenquote:Op woensdag 29 september 2010 21:55 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ow ok, but the question remains the same
Duidelijkquote:Op woensdag 29 september 2010 21:56 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Antwoord: 1) Ben de tel kwijt en 2) mooie gitaren
Die heb ik ook! Fijne gitaar.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:38 schreef TeleluvR het volgende:
Als iemand nog interesse heeft in een 7-snarige Ibanez RG1527 met Dimarzio's, dan mag hij/zij PM'en.
[ afbeelding ]
Wat voor band is het, als het een powermetal band is dan wil ik hem wel voor Daan kopenquote:Op donderdag 30 september 2010 00:02 schreef Braddie het volgende:
Iemand een Crafter Cruiser Les Pakket kopen?
50euro meeneem prijs.
Versterker + Band + Gitaar offcourse!
quote:Op donderdag 30 september 2010 00:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat voor band is het, als het een powermetal band is dan wil ik hem wel voor Daan kopen
quote:Op donderdag 30 september 2010 00:09 schreef brother52 het volgende:
Als het een punkband is, wil ik hem wel.
Het is een prima gitaartje verder.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:40 schreef blckbb het volgende:
tis dat je in hilversum zit anders wilde ik m stiekem wel
Aankomende?quote:Op donderdag 30 september 2010 01:23 schreef The_Dean het volgende:
Hey Braddie, zaterdag, hoe lijkt dat?
wat moe zoiets kosten dan?quote:Op woensdag 29 september 2010 21:38 schreef TeleluvR het volgende:
Als iemand nog interesse heeft in een 7-snarige Ibanez RG1527 met Dimarzio's, dan mag hij/zij PM'en.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 september 2010 00:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat voor band is het, als het een powermetal band is dan wil ik hem wel voor Daan kopen
Dit is je kans op een backup!quote:Op woensdag 29 september 2010 22:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die heb ik ook! Fijne gitaar.
Alleen ligt de mijne op het moment in Engeland
Tieten!quote:Op donderdag 30 september 2010 10:38 schreef The_Dean het volgende:
Snel, om het goed te maken:
[ afbeelding ]
???quote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef Aresdreams het volgende:
ik zou het waderen als men dit topic nog een beetje sfw houden...
Hij zou het erg waarderen als we dit topic een beetje SFW zouden kunnen houden.quote:
oké.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef Aresdreams het volgende:
ik zou het waderen als men dit topic nog een beetje sfw houden...
same hier, gewoon wat spelen, en dan zo van: he dit klinkt leuk.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat kan ook neit hier
Hoe schrijven jullie eigenlijk je muziek, ga je gestructureerd te werken, met je theorie en toonladders erbij, bouw je alles netjes op. Waarmee begin je als basis, zang, drums, melodietjes enz
Ben wel benieuwd hoe mensen hier dat doen.
Zelf pak ik altijd maar m'n gitaar en begin er net zolang op de slaan totdat er toevallig wat leuks uit komt. Of ik heb een melodietje in m'n hoofd en dat poep ik er dan uit. Theorie of iets zit er nooit achter, eigenlijk altijd het idee van
Als het okee klinkt dan kan het
Niet dat ik ooit complete muziek heb geschreven ofzo, maar als ik het zou gaan doen zou ik gewoon wat pingelen ja en dan kijken in wat voor toonsoort het staat en daarmee verdergaan.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat kan ook neit hier
Hoe schrijven jullie eigenlijk je muziek, ga je gestructureerd te werken, met je theorie en toonladders erbij, bouw je alles netjes op. Waarmee begin je als basis, zang, drums, melodietjes enz
Zelf pak ik altijd maar m'n gitaar en begin er net zolang op de slaan totdat er toevallig wat leuks uit komt. Of ik heb een melodietje in m'n hoofd en dat poep ik er dan uit. Theorie of iets zit er nooit achter, eigenlijk altijd het idee van
Same!quote:Op donderdag 30 september 2010 13:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
same hier, gewoon wat spelen, en dan zo van: he dit klinkt leuk.
en dat dan in gp5 verwerken roso
Nee ik kan ook geen complete muziek schrijven altijd losse stukkenquote:Op donderdag 30 september 2010 13:29 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Niet dat ik ooit complete muziek heb geschreven ofzo, maar als ik het zou gaan doen zou ik gewoon wat pingelen ja en dan kijken in wat voor toonsoort het staat en daarmee verdergaan.
Ofzo.
Als ik basis dingen heb ga ik wel kijken wat er op kan in welke toonsoort. Voor veel extra laagjes kan dat wel leuk zijn. Ze zeggen less is more maar veel laagjes met subtiele kleine dingen kan wel mooi zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat kan ook neit hier
hoeft toch ook niet, met een heleboel kleine stukjes kun je vanzelf wel iets leuks makenquote:Op donderdag 30 september 2010 13:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee ik kan ook geen complete muziek schrijven altijd losse stukken
Ik doe echt niks 'nep' met GuitarPro of iets dergelijks. Als ik een idee heb neem ik het meteen met een recorder op. Als ik meerdere laagjes al in mijn kop hebt neem ik het even simpel multitrack op...quote:Op donderdag 30 september 2010 13:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
same hier, gewoon wat spelen, en dan zo van: he dit klinkt leuk.
en dat dan in gp5 verwerken roso
Een goede producer kan wel tips geven kwa opbouw, dat gaat soms zo ver als ter plekke nog een extra stuk bedenken.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe zit dat eignelijk bij je label, als je de studio ingaan heb je dan ook nog de producer die zich bemoeit met verschillende opbouw of toevoegingen. Of gaat dat helemaal vanuit jullie zelf ?
WE NEED MORE COWBELL!quote:Op donderdag 30 september 2010 13:54 schreef guitarist het volgende:
[..]
Een goede producer kan wel tips geven kwa opbouw...
ik noteer het in gp5 zodat ik na een week nog weet wat ik gespeeld heb en het dus weer kan spelen.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:52 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik doe echt niks 'nep' met GuitarPro of iets dergelijks. Als ik een idee heb neem ik het meteen met een recorder op. Als ik meerdere laagjes al in mijn kop hebt neem ik het even simpel multitrack op...
Ik deel normaal nooit ideetjes, nu voor de gein maar eens doen dus....
Dit is het laatste ideetje in een uurtje opgenomen, 3 verschillende dingen:
- akkoorden (met gitaar en met piano)
- Loopje 1 (met synth (op rechts) en met gitaar (heeel zacht)
- Loopje 2 (met gitaar)
Het is alleen een intro en een coupletje..
http://dl.dropbox.com/u/11887964/IKC180910.mp3 (hij is langzamer dan dat ik hem eigenlijk wil...)
Ideetje 2, wat al wat ouder is.
Lekker simpel, gitaar, bas, drums, orgeltje.
http://dl.dropbox.com/u/11887964/040810.mp3
Het is soms handig om een idee gewoon een week met rust te laten, helemaal niet mee bezig of aan denken. En als je hem na een week weer luistert heb je meestal meteen wel weer ideeen hoe en wat je er mee kan doen.....
Er mee jongleren.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:26 schreef KaMo het volgende:
Ik wil voor een talentenjacht iets doen met gitaren. Niet dat ik talent heb.
Wat zal ik eens doen
Als je gitaren overhebt:quote:Op donderdag 30 september 2010 19:26 schreef KaMo het volgende:
Ik wil voor een talentenjacht iets doen met gitaren. Niet dat ik talent heb.
Wat zal ik eens doen
Goed idee, alleen jammer dat er 2 voorstellingen komen. 2 gitaren kan ik niet missenquote:Op donderdag 30 september 2010 19:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als je gitaren overhebt:
en niet aardig genoeg bent om ze mij te geven
Nu met orgel en gitaar loopje...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is dat wat ?
Is het zo'n vaste aansluiting?quote:Op donderdag 30 september 2010 22:40 schreef Iemand91 het volgende:
Moeke op gitaarkabel gestapt: aansluiting en kabel zijn na een hecte relatie van 2,5 maand uit elkaar![]()
Heb dus nu mijn soort-van-semi-akoestische gitaar
't is opzich geen probleem, gewoon koperdraad in de kabel weer even vast solderen aan de aansluiting. Heb alleen geen soldeerbout en tijd in de buurt....quote:
Ah, balen in dat geval!quote:Op donderdag 30 september 2010 22:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
't is opzich geen probleem, gewoon koperdraad in de kabel weer even vast solderen aan de aansluiting. Heb alleen geen soldeerbout en tijd in de buurt....
Ik schrijf af en toe teksten als ik inspiratie heb wat tot nu toe bout is geweestquote:Op donderdag 30 september 2010 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat kan ook neit hier
Zonde iddquote:Op donderdag 30 september 2010 22:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
't is opzich geen probleem, gewoon koperdraad in de kabel weer even vast solderen aan de aansluiting. Heb alleen geen soldeerbout en tijd in de buurt....
ach, heb wel andere dingen waar ik me druk over maak. Speel ook niet zoveel.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
Zonde idd![]()
Ik heb gelukkig een stuk of 5 kabels in voorraad dus ik heb nooit echt een tekort
Oefenen is overrated.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:29 schreef brother52 het volgende:
Hmmm, laat ik maar eens wat gaan oefenen voor morgen in de studio. Wat we op willen nemen heb ik al 0 keer geoefend.
Ik heb net 5 minuutjes naar de tabs gekeken. Moet dus helemaal goed komen.quote:
Wel posten hier, he?quote:Op donderdag 30 september 2010 23:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb net 5 minuutjes naar de tabs gekeken. Moet dus helemaal goed komen.
Natuurlijkquote:
quote:Op donderdag 30 september 2010 23:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb net 5 minuutjes naar de tabs gekeken. Moet dus helemaal goed komen.
Wacht jij maar rustig afquote:
Explain further...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:28 schreef RickL het volgende:
Ik moet wat toegeven. Ik ga misschien deze week weer een nieuwe gitaar aanschaffen.
We hebben heel lang gestunteld met een goede werkmethode en eindelijk begint er een structuur in te komen. Het begint meestal zo:quote:Op donderdag 30 september 2010 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat kan ook neit hier
Als je hem goed omhangtquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:45 schreef Braddie het volgende:
In die nieuwe Tyros 4 zitten ook een stel verschrikkelijk goede gitaren.
Toch gaat er niks boven een echte gitaar.....
|^^^^^^^^^^^^^^||____quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:45 schreef Braddie het volgende:
In die nieuwe Tyros 4 zitten ook een stel verschrikkelijk goede gitaren.
Toch gaat er niks boven een echte gitaar.....
Verkeerde topic...quote:
Heb twee van hem gevangen laatst in de Ahoy... als deze net zo lekker spelen als die, dan is dat wel interessantquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:24 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Nieuwe signature picks van James Hetfield![]()
[ afbeelding ]
Ze zijn afgeleid van de Tortexquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb twee van hem gevangen laatst in de Ahoy... als deze net zo lekker spelen als die, dan is dat wel interessant
Maar het liefst nog JazzIII, Heb mijn huidige al sinds 2007, en doet het nog
quote:Based on a vintage tortoise-shell pick, the Black Fang is made of tough, sturdy Ultex material with a defined tone and sharp attack. Its pointed and contoured tip gives you ultimate speed and control!
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:22 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ze zijn afgeleid van de TortexGauges .73, .94, en 1.14
[..]
In ieder geval in de store van Metallica. Zie nu dat er 2 verschillende doosjes zijn. Of een doosje van 6 of eentje van 108quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klinkt goed!
Waar haal je zoiets? Metallica
Heb je voorlopig even genoegquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
In ieder geval in de store van Metallica. Zie nu dat er 2 verschillende doosjes zijn. Of een doosje van 6 of eentje van 108
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |