???quote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef Aresdreams het volgende:
ik zou het waderen als men dit topic nog een beetje sfw houden...
Hij zou het erg waarderen als we dit topic een beetje SFW zouden kunnen houden.quote:
oké.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:09 schreef Aresdreams het volgende:
ik zou het waderen als men dit topic nog een beetje sfw houden...
same hier, gewoon wat spelen, en dan zo van: he dit klinkt leuk.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat kan ook neit hier
Hoe schrijven jullie eigenlijk je muziek, ga je gestructureerd te werken, met je theorie en toonladders erbij, bouw je alles netjes op. Waarmee begin je als basis, zang, drums, melodietjes enz
Ben wel benieuwd hoe mensen hier dat doen.
Zelf pak ik altijd maar m'n gitaar en begin er net zolang op de slaan totdat er toevallig wat leuks uit komt. Of ik heb een melodietje in m'n hoofd en dat poep ik er dan uit. Theorie of iets zit er nooit achter, eigenlijk altijd het idee van
Als het okee klinkt dan kan het
Niet dat ik ooit complete muziek heb geschreven ofzo, maar als ik het zou gaan doen zou ik gewoon wat pingelen ja en dan kijken in wat voor toonsoort het staat en daarmee verdergaan.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat kan ook neit hier
Hoe schrijven jullie eigenlijk je muziek, ga je gestructureerd te werken, met je theorie en toonladders erbij, bouw je alles netjes op. Waarmee begin je als basis, zang, drums, melodietjes enz
Zelf pak ik altijd maar m'n gitaar en begin er net zolang op de slaan totdat er toevallig wat leuks uit komt. Of ik heb een melodietje in m'n hoofd en dat poep ik er dan uit. Theorie of iets zit er nooit achter, eigenlijk altijd het idee van
Same!quote:Op donderdag 30 september 2010 13:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
same hier, gewoon wat spelen, en dan zo van: he dit klinkt leuk.
en dat dan in gp5 verwerken roso
Nee ik kan ook geen complete muziek schrijven altijd losse stukkenquote:Op donderdag 30 september 2010 13:29 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Niet dat ik ooit complete muziek heb geschreven ofzo, maar als ik het zou gaan doen zou ik gewoon wat pingelen ja en dan kijken in wat voor toonsoort het staat en daarmee verdergaan.
Ofzo.
Als ik basis dingen heb ga ik wel kijken wat er op kan in welke toonsoort. Voor veel extra laagjes kan dat wel leuk zijn. Ze zeggen less is more maar veel laagjes met subtiele kleine dingen kan wel mooi zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat kan ook neit hier
hoeft toch ook niet, met een heleboel kleine stukjes kun je vanzelf wel iets leuks makenquote:Op donderdag 30 september 2010 13:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee ik kan ook geen complete muziek schrijven altijd losse stukken
Ik doe echt niks 'nep' met GuitarPro of iets dergelijks. Als ik een idee heb neem ik het meteen met een recorder op. Als ik meerdere laagjes al in mijn kop hebt neem ik het even simpel multitrack op...quote:Op donderdag 30 september 2010 13:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
same hier, gewoon wat spelen, en dan zo van: he dit klinkt leuk.
en dat dan in gp5 verwerken roso
Een goede producer kan wel tips geven kwa opbouw, dat gaat soms zo ver als ter plekke nog een extra stuk bedenken.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe zit dat eignelijk bij je label, als je de studio ingaan heb je dan ook nog de producer die zich bemoeit met verschillende opbouw of toevoegingen. Of gaat dat helemaal vanuit jullie zelf ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |