Dan heb ik geen zin je antwoord te geven.quote:Op maandag 27 september 2010 15:51 schreef RickL het volgende:
Weet iemand uit z'n hoofd hoe James van Metallica z'n amp settings heeft staan? Geen zin om te googlen
Nouja het gaat er meer om de combinatie tussn welke gitaar je hebt, welke versterker, welke effecten, je speelmanier.quote:Op maandag 27 september 2010 15:58 schreef RickL het volgende:
Nou moet je niet meteen huilie doenik denk misschien was er een die hard metallica fan in de zaal maarja.
Fucking nice jawohl!quote:
Nee man!quote:Op maandag 27 september 2010 17:02 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Fucking nice jawohl!
Al vind ik die DC 59 mooier![]()
Qua looks dan he:quote:
Zo precies bedoelde ik het niet, gewoon zeg maar wat ze bij ''de gitarist'' ook hebben achterin over een speler:)quote:Op maandag 27 september 2010 16:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja het gaat er meer om de combinatie tussn welke gitaar je hebt, welke versterker, welke effecten, je speelmanier.
Er is niet een setting dat je zo in de buurt komt
Dat moet je gewoon zelf utivogelen daar kan niemand je hier mee helpen
Als je eens verteld wat voor spullen je gebruiktquote:Op maandag 27 september 2010 17:11 schreef RickL het volgende:
[..]
Zo precies bedoelde ik het niet, gewoon zeg maar wat ze bij ''de gitarist'' ook hebben achterin over een speler:)
Twee kanaals Marshall versterker (of eventueel Roland cube) en m'n Les paulquote:Op maandag 27 september 2010 17:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je eens verteld wat voor spullen je gebruikt
Ze zetten het nog zelf online ookquote:Op maandag 27 september 2010 15:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Normaal zou ik het lullig vinden iets af te zeiken maar hierbij
what the hellIk zit hardop te lachen nog steeds
Master 10; Preamp 10; Bass 7; Mid 2; Treble 8; and Presence 4. Ongeveerquote:Op maandag 27 september 2010 17:32 schreef RickL het volgende:
[..]
Twee kanaals Marshall versterker (of eventueel Roland cube) en m'n Les paulgeen pedalen
Zo'n tof nummer!quote:
Is dat serieus ?quote:Op maandag 27 september 2010 18:30 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Master 10; Preamp 10; Bass 7; Mid 2; Treble 8; and Presence 4. Ongeveer
En hoe!quote:
quote:
ik wist niet dat jochem meijer ook gitaar speeldequote:
Ooit ook nog zo een mooie, oude, verrotte raggitaar erbij.quote:Op maandag 27 september 2010 19:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Op dit moment veruit mijn favoriet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Goede keus. Die van mij staat ook hoog op de lijst!quote:Op maandag 27 september 2010 19:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Op dit moment veruit mijn favoriet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet het niet dribbel ik mis wat. Net ff die extra bite of rauwheid. Zang vind ik persoonlijk goedquote:Op maandag 27 september 2010 19:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Weer opzetje gemaakt voor nieuw nummer. Lekker basic nog maar alle tips zijn welkom.
http://www.speedyshare.co(...)_take_it_anymore.wma
HEt gaat vooral om de grote lijnen. Gitaarwerk is nog heel basic, nog geen 2e gitaar erbij, zang niet echt optimaal omdat het in de slaapkamer is opgenomen en er toch wat rekening gehouden moet worden met de buren.
Intro ben ik nog niet zo zeker vna, het chorus vind ik wel tof
Ja het gaat ook echt om de grote lijnen nuquote:Op maandag 27 september 2010 20:46 schreef RickL het volgende:
[..]
Ik weet het niet dribbel ik mis wat. Net ff die extra bite of rauwheid. Zang vind ik persoonlijk goed
Heb 'm beluisterd... maar het ligt absoluut niet in mijn straatje, dus ik voel me niet de geschikte persoon om tips de geven. De baslijn vond ik wel leuk!quote:Op maandag 27 september 2010 19:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Weer opzetje gemaakt voor nieuw nummer. Lekker basic nog maar alle tips zijn welkom.
HEt gaat vooral om de grote lijnen. Gitaarwerk is nog heel basic, nog geen 2e gitaar erbij, zang niet echt optimaal omdat het in de slaapkamer is opgenomen en er toch wat rekening gehouden moet worden met de buren.
Wat dacht je van géén flangerquote:Op maandag 27 september 2010 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja het gaat ook echt om de grote lijnen nuMaar bedankt voor het luisteren
Het wordt voor 2 gitaren nog geschreven nu zit er 1 partij onder, en ipv het cleane stuk komt waarschijnlijk een solo.
Nog tips verder wat anders zou kunnen ?
ik vind een flanger eigenlijk bijna altijd overheersend lees: overbodig :pquote:Op maandag 27 september 2010 21:43 schreef Dribbel_ het volgende:
OkeeJa die flanger is té overheersend nu
Kijk eens naar digitechquote:Op maandag 27 september 2010 21:39 schreef Cynic het volgende:
Weet iemand delay-pedalen waarbij je meerdere delay-settings kan opslaan?
Ja, da's waar. Alleen is de loop daarvan volgens mij niet goed, dus ik krijg hem nooit echt goed aangeslotenquote:
hoe bedoel je ?quote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, da's waar. Alleen is de loop daarvan volgens mij niet goed, dus ik krijg hem nooit echt goed aangesloten
Dat kan op zich wel, maar dan gebruik je ook de preamp van de digitech en dat wil ik dan niet. Ik wil alleen de effecten gaan gebruiken. Dus van de voortrap naar de return van de digitech. Anders zit je ook weer met de levels (input en output) van de digitech te klooien, met clippen enzo.quote:Op maandag 27 september 2010 21:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
hoe bedoel je ?
Gaat toch gewoon via je send/return van je versterker? (Teminste dat is gebruikelijk met delay)
Wees eens duidelijk.quote:Op maandag 27 september 2010 21:58 schreef Cynic het volgende:
Mijn huidige digitech bedoel ik dan, zou perfect zijn als ik die goed kon aansluiten
Die heb ik volgens mij in 100 delen geen één keer gezienquote:Op maandag 27 september 2010 21:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
IS dupje trouwens nog wel eens hier?
Al een tijd niet gezien.
Ik heb een 2120.quote:Op maandag 27 september 2010 22:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Wees eens duidelijk.
Welke digitech heb je nu.
Waar wil je die voor gebruiken.
Hoe ziet je huidige signal chain eruit.
Ja nou die heeft hier ook al tijden niet meer gepost en ik had zoiets gehoord?quote:
Line 6?quote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, da's waar. Alleen is de loop daarvan volgens mij niet goed, dus ik krijg hem nooit echt goed aangesloten
Aha een old school 2120quote:Op maandag 27 september 2010 22:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb een 2120.
Gitaar - Digitech - eindtrap
En ik wil eigenlijk naar:
Gitaar - Preamp - Digitech-effecten - Eindtrap
Maar dan dus alleen het effectgedeelte van de digitech.
Duidelijkheid is nooit mijn sterkste punt geweest.
Volgens mij heb ik die jongens van Anathema daar ook wel eens mee gezien.quote:Op maandag 27 september 2010 22:06 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Line 6?
http://bx.line6.com/dl4/
Ja dat zou kunnen, alleen werkt de loop van de digitech dus niet helemaal goed, da's een euvel dat meer bij de 2112/2120 voorkomt. Hij stoort. Ik denk dat ze er bij digitech vanuit gingen dat je verder geen effecten meer erbij wil gaan gebruikenquote:Op maandag 27 september 2010 22:07 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Aha een old school 2120![]()
Is het niet mogelijk om (via een setting {of misschien via send/return van de 2120 als deze die heeft} zie TFM ) de digitech voortrap te bypassen ? dan ben je er toch?
Dan wordt het waarschijnlijk nieuwe hardware erbij kopen he als die 2120 send/return niet goed werkt...quote:Op maandag 27 september 2010 22:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen, alleen werkt de loop van de digitech dus niet helemaal goed, da's een euvel dat meer bij de 2112/2120 voorkomt. Hij stoort. Ik denk dat ze er bij digitech vanuit gingen dat je verder geen effecten meer erbij wil gaan gebruiken
Ik zou niet weten wiequote:Op maandag 27 september 2010 23:28 schreef Iemand91 het volgende:
ey blckbb, die Les Paul Special waar je op hebt geboden, zoek iemand met student OV, scheelt 40%.
Om mijn vriendin te quoten: "Ik herken het alleen aan die stukjes dat ze stoppen en hij alleen zingt. Voor de rest hoor ik alleen maar prullenbakken die tegen elkaar knallen. Ik ga naar bed, ik wil niet langer gemarteld worden."quote:
quote:Op maandag 27 september 2010 15:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zouden ze nog een toetsenist zoeken?
Hun versie van Under The Bridge is ook... Interessantquote:Op maandag 27 september 2010 23:37 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Om mijn vriendin te quoten: "Ik herken het alleen aan die stukjes dat ze stoppen en hij alleen zingt. Voor de rest hoor ik alleen maar prullenbakken die tegen elkaar knallen. Ik ga naar bed, ik wil niet langer gemarteld worden."
[..]
![]()
Ja, die keken we eerst. Daar was ze ook niet heel erg enthousiast overquote:Op maandag 27 september 2010 23:40 schreef Libelah het volgende:
[..]
Hun versie van Under The Bridge is ook... Interessant
volgens mij kan je die dl4 ook programmeren en presets er op zetten. Was iig met de dm4 wel zo.quote:Op maandag 27 september 2010 22:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die jongens van Anathema daar ook wel eens mee gezien.
Is wel leuk spul geloof ik. Ik zou best een keer een delay-unit willen, maar dan wil ik niet steeds de settings veranderen tussen de nummers door. Wat dat betreft is mijn 2120 wel ideaal. Alleen zit die dus aan de voortrap vast.
Iddquote:Op maandag 27 september 2010 23:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, die keken we eerst. Daar was ze ook niet heel erg enthousiast over
kijk ook eens naar de Nova delay van tc electronic, die is volgens mij goed programmeerbaar, en wel gewoon een stomp box. Anders idd de dm4 of dl4 van line6, al vind ik de effecten van tc beter klinken.quote:Op maandag 27 september 2010 22:13 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen, alleen werkt de loop van de digitech dus niet helemaal goed, da's een euvel dat meer bij de 2112/2120 voorkomt. Hij stoort. Ik denk dat ze er bij digitech vanuit gingen dat je verder geen effecten meer erbij wil gaan gebruiken
quote:Op maandag 27 september 2010 19:44 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik wist niet dat jochem meijer ook gitaar speelde
En, geen samples!?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:07 schreef Gitaarmat het volgende:
succes!
ik heb alweer 4 nummers geschreven qua muziek, gaat hardt. X)
Wel vrij prijzig toch?quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
kijk ook eens naar de Nova delay van tc electronic, die is volgens mij goed programmeerbaar, en wel gewoon een stomp box. Anders idd de dm4 of dl4 van line6, al vind ik de effecten van tc beter klinken.
Sowieso ben ik diep gelukkig met mijn novasystem, wat een superapparaat is dat
Mwoah, niet voor wat je krijgt. Hij kost nu 439 bij Thomann, dat is dezelfde prijs als 2 losse TC-stompboxen. En de kwaliteit van de effecten is echt superieur, daar staat TC niet voor niets om bekend.quote:
Precies ! Samples moeten we dan horen.quote:
Cool! Leuke zang ook, heeft wel potentie denk ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Precies ! Samples moeten we dan horen.
Weer een intro dingetje af en een stukje chorus.
http://www12.speedyshare.(...)wnload/intording.mp3
Is dat wat ?
Ja, de gitaar gaat daar echter beter door spelenquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:01 schreef Braddie het volgende:
Ik heb vandaag op een mexicaanse Telecaster gespeeld, Roadworn...
Speelde verschrikkelijk lekker, zeker in combinatie met een Epiphone Buizen versterker.
Lekker nummertje, netjes gedaan man!!quote:Op maandag 27 september 2010 19:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Daarom wil ik ook een Diezel VH4 S. Misschien wordt het dan ooit nog eens wat met mij.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, de gitaar gaat daar echter beter door spelen
Thnxquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:24 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Lekker nummertje, netjes gedaan man!!
Tips:
-flanger moet echt weg; melodie van het couplet klinkt prima genoeg als alle instrumenten er goed inzitten
-ik zou persoonlijk gaan voor een solo intro van de bass in plaats van de drums, en dan de refreinmelodie
-ik zou het laatste chorus (de fade-out) in plaats van de zang, dezelfde noten hoog op de gitaar spelen als afsluitende solo, om de outro te differentiëren van de rest vh nummer.
just my 2 cts; ik heb verder nul theoretische achtergrond oid, dus doe ermee wat je leuk vindt, maar misschien zit er een tip bij die niet in je opgekomen was.
heel lekker ding, al jaren een van de beste delay units in een stompbox.quote:Op maandag 27 september 2010 22:06 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Line 6?
http://bx.line6.com/dl4/
Oeh deze is erg lekkerquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Precies ! Samples moeten we dan horen.
Weer een intro dingetje af en een stukje chorus.
http://www12.speedyshare.(...)wnload/intording.mp3
Is dat wat ?
Thnx echt tof om te horenquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:35 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Oeh deze is erg lekker
Ik kan echt niks verzinnen behalve dat ik benieuwd ben om het hele nummer te horen
-edit-
nu ik het een beetje vast heb zitten in m'n hoofd, hoor ik er wel een solo in met veel lekkere bends.
1 2 3 4 5 6 | B|--4------4h6--------------------------------------------------------------| G|----6-5-------5--5-5b6b5~~------------------------------------------| D|-------------------------------------------------------------------------------| A|--------------------------------------------------------------------------| E|--------------------------------------------------------------------------| |
Nee gewoon de uberbend:quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:57 schreef M4a1 het volgende:
speel eens dit als begin:
[ code verwijderd ]
Is mss heel slecht, maar ik zat gewoon wat mee te spelen op je geluidje
Ik weet alleen niet of dat niet te.. 'vrolijk' is qua klankkleur bij de rest van het stukje.
-edit-
crap ik zat op de verkeerde snaar te editten, ik bedoelde de G snaar, niet de D.![]()
1 2 3 4 5 6 | B|-11----- G|-13b15-- D|-------- A|-------- E|-------- |
Zal er morgen ff naar kijken, lig nu met m'n laptop op bed alquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:57 schreef M4a1 het volgende:
speel eens dit als begin:
[ code verwijderd ]
Is mss heel slecht, maar ik zat gewoon wat mee te spelen op je geluidje
Ik weet alleen niet of dat niet te.. 'vrolijk' is qua klankkleur bij de rest van het stukje.
-edit-
crap ik zat op de verkeerde snaar te editten, ik bedoelde de G snaar, niet de D.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |