abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2010 @ 13:17:48 #101
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86857445
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:15 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

ja huis kraken
:') Er staan geen huizen op de Dam.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 26 september 2010 @ 13:23:34 #102
pi_86857620
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waarna hij die ruimte dus niet kan gebruiken als het gekraakt is.

En hoe pas ik het begrip diefstal op een onjuiste manier toe. Kom op, word eens concreet?
Blijkbaar vindt die eigenaar dat niet zo belangrijk, aangezien hij die ruimte zelf ook niet gebruikt. Zodra hij dat wel wil, kan het.

Moet ik nu het verschil tussen stelen en kraken voor je uit gaan spellen? Er zijn twee verschillende woorden voor, dat zegt wel genoeg. Maar goed, speciaal voor jou dan: kraken is tijdelijk lenen zonder toestemming :*
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_86857732
leuk hoe de mensen die krakers afzeiken, niet de mensen zijn die er door getroffen worden (juist het tegenovergestelde) maar toch mak alle beleggers napraten.

haalt niet weg dat het stinkede hippies zijn natuurlijk
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86857777
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Blijkbaar vindt die eigenaar dat niet zo belangrijk, aangezien hij die ruimte zelf ook niet gebruikt. Zodra hij dat wel wil, kan het.

Moet ik nu het verschil tussen stelen en kraken voor je uit gaan spellen? Er zijn twee verschillende woorden voor, dat zegt wel genoeg. Maar goed, speciaal voor jou dan: kraken is tijdelijk lenen zonder toestemming :*
'lenen' zonder toestemming van de eigenaar is gewoon stelen en dan hebben we het niet eens over de materiele schade die daarmee gepaard gaat.

Voor jou is er ook geen verschil tussen 'mijn en dijn' blijkbaar.
  zondag 26 september 2010 @ 13:33:40 #105
pi_86857950
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

'lenen' zonder toestemming van de eigenaar is gewoon stelen
Nee. Stelen is stelen. Kraken niet, dat is kraken. Hoe moeilijk is dat nou?
quote:
en dan hebben we het niet eens over de materiele schade die daarmee gepaard gaat.
Niet per se. Je haalt er nu excessen bij en probeert die voor te stellen als de standaard. Werkt niet.
quote:
Jawel hoor. Daarom vind ik het ook een goede regeling dat de eigenaar zijn pand terug krijgt zodra hij er wat mee wil, anders dan het nog wat langer laten wegrotten.
pi_86857955
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

'lenen' zonder toestemming van de eigenaar is gewoon stelen en dan hebben we het niet eens over de materiele schade die daarmee gepaard gaat.

de eigenaren die je nu beschermt zijn huizenbeleggers die veel geld stoppen in het kopen van huizen, daarna deze leeg laten staan in de hoop / veronderstelling dat zij jaren later meer op zullen leveren.
Dit terwijl er overal woningnood is.
Het is een extreem onetiche manier van beleggen i.m.o. en ik snap niet dat er zo veel mensen voor in de bres springen. (alhoewel van mij wel de termijn van 1 jaar naar 2 verhoogd zou mogen worden, zeker in deze tijden)
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 26 september 2010 @ 13:43:50 #107
pi_86858308
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

(alhoewel van mij wel de termijn van 1 jaar naar 2 verhoogd zou mogen worden, zeker in deze tijden)
Dat vind ik ook. De wetgeving mag in die zin wel aangepast worden aan de veranderende tijden, dat lost denk ik ook meer problemen op dan een kraakverbod.
Helaas vragen deze tijden ook om het verlaten van de nuance en begrip van beide kanten, ten behoeve van populisme en 'de harde aanpak'. Het gaat niet meer om wat het beste is, het gaat om het vinden en afstraffen van de zondebok. De algemene toon in dit topic bevestigt die sfeer, de politiek volgt zoals altijd.
pi_86858558
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En doen ze iets verkeerds dan wanneer ze een nachtje op de Dam doorbrengen?

Stoere praat hier allemaal hoor maar elk raakvlak met de werkelijkheid ontbreekt.
Fout! Je mag niet op de openbare weg kamperen.
pi_86858614
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. De wetgeving mag in die zin wel aangepast worden aan de veranderende tijden, dat lost denk ik ook meer problemen op dan een kraakverbod.
Helaas vragen deze tijden ook om het verlaten van de nuance en begrip van beide kanten, ten behoeve van populisme en 'de harde aanpak'. Het gaat niet meer om wat het beste is, het gaat om het vinden en afstraffen van de zondebok. De algemene toon in dit topic bevestigt die sfeer, de politiek volgt zoals altijd.
Probleem is dat de mensen die last hebben van krakers ook degene zijn die de middelen (zowel financieel als sociaal) hebben om hun visie uit te dragen. Daarnaast vinden mensen het gewoon gemakkelijker om een beetje over tuig te schreeuwen dan een paar stappen vooruit te denken.

[ Bericht 35% gewijzigd door Frutsel op 27-09-2010 09:33:45 ]
  zondag 26 september 2010 @ 13:57:04 #110
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86858745
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Fout! Je mag niet op de openbare weg kamperen.
Zolang de politie daar niets tegen doet (en slapen op de Dam is nu eenmaal een lang ingeburgerd gebruik) en het als vreedzaam protest gebracht wordt is er weinig mis mee.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86858880
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee. Stelen is stelen. Kraken niet, dat is kraken. Hoe moeilijk is dat nou?
[..]
Hoe moelijk is het nou dat je met je poten van andermans eigendommen behoort af te blijven?
quote:
Niet per se. Je haalt er nu excessen bij en probeert die voor te stellen als de standaard. Werkt niet.
[..]
Wat een onzin zeg.
quote:
Jawel hoor. Daarom vind ik het ook een goede regeling dat de eigenaar zijn pand terug krijgt zodra hij er wat mee wil, anders dan het nog wat langer laten wegrotten.
De pandeigenaar doet met zijn pand wat hij wil, of hij het weg laat rotten, in de fik steekt of wat dan ook geeft niemand het recht als het niet gebruikt wordt om je dat toe te eigenen.

Zeg je dat ook als iemand je auto kraakt daar hij zelf geen auto heeft en dat vrolijk (mis)gebruikt terwijl jij voor de kosten van verzekering, schade, bekeuringen en belasting opdraait? Nu zal je wel aankomen met dat het heel wat anders is maar zoveel verschil zit er niet in. In beide gevallen is het diefstal oftewel onrechtmatig andermans bezit toeeigenen.
  zondag 26 september 2010 @ 14:04:34 #112
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86858948
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
De pandeigenaar doet met zijn pand wat hij wil, of hij het weg laat rotten, in de fik steekt of wat dan ook geeft niemand het recht als het niet gebruikt wordt om je dat toe te eigenen.
Een andere burger heeft dat recht niet, de overheid heeft daarentegen wel het recht om te handelen. Het is namelijk nog altijd bij wet verboden om een schaarste te creëren of in stand te houden ten einde daar met woekerprijzen hoge winsten uit te behalen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_86859146
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tja, jij bent degene die een bevolkingsgroep zo haat dat je ze in zoutzuur wil dumpen, of als doelwit gebruiken voor ME-schietoefeningen. Elke connectie met de realiteit heb je blijkbaar ver achter je gelaten.
Het is gewoon uitschot en ik heb er ervaring mee natuurlijk zullen wel goeie zijn maar merendeel is gewoon tuig dat te lui is om te werken.
  zondag 26 september 2010 @ 14:13:58 #114
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86859199
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:12 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Het is gewoon uitschot en ik heb er ervaring mee natuurlijk zullen wel goeie zijn maar merendeel is gewoon tuig dat te lui is om te werken.
En dan nog, ze hebben gewoon het recht om vreedzaam te protesteren. Dat is gewoon één van de rechten die je hebt in Nederland. Maar blijkbaar is dat voor sommigen hier niet te verkroppen, die willen dat recht alleen voorbehouden aan groepen met wie ze het eens zijn.

Hypocriete debielen zijn dat, vind je ook niet?
  zondag 26 september 2010 @ 14:16:50 #115
pi_86859295
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoe moelijk is het nou dat je met je poten van andermans eigendommen behoort af te blijven?
Ah, gaan we het nu over een andere boeg gooien? :D
quote:
[..]

Wat een onzin zeg.
Integendeel.
quote:
[..]

Zeg je dat ook als iemand je auto kraakt daar hij zelf geen auto heeft en dat vrolijk (mis)gebruikt terwijl jij voor de kosten van verzekering, schade, bekeuringen en belasting opdraait? Nu zal je wel aankomen met dat het heel wat anders is maar zoveel verschil zit er niet in. In beide gevallen is het diefstal oftewel onrechtmatig andermans bezit toeeigenen.
Als ik mijn auto op een openbare parkeerplaats zet, en hem daar vervolgens een jaar lang stil laat staan zonder er zelfs maar naar om te kijken, zou ik het niet heel vreemd moeten vinden wanneer de buurt zich begint te ergeren aan de onnodige ruimte die de auto in staat te nemen en het feit dat het ding er ondertussen niet mooier op wordt. En ja, als er dan op een avond een zwerver in gaat liggen slapen is dat jammer, maar niet geheel onlogisch. Maar aangezien het hier beschreven scenario meestal niet plaatsvindt, is het inderdaad iets heel anders. Mensen zijn vaak zuinig op hun auto, aangezien de waarde rap daalt als je hem niet onderhoudt.

Overigens mag je als huiseigenaar helemaal niet je pand in brand steken, dat heet namelijk brandstichting en is bij wet verboden. Erg hè, dat je niet eens met je pand mag doen wat je wilt van de overheid :'(
pi_86859347
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waar haal je het gore lef vandaan om dat te gaan bepalen voor een ander, als ik een auto koop, en hem 2 maanden niet wil gebruiken, dan is dat mijn eigen keuze. Overigens een aantal kraakpanden hier in de buurt gehad, vies smerig tuig, met gore honden die ze overal op straat laten schijten. Maar goed, je gaat niet in op de discussie, waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 26 september 2010 @ 14:21:36 #117
pi_86859464
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar haal je het gore lef vandaan om dat te gaan bepalen voor een ander, als ik een auto koop, en hem 2 maanden niet wil gebruiken, dan is dat mijn eigen keuze.
Niet twee maanden. Een jáár.
quote:
Overigens een aantal kraakpanden hier in de buurt gehad, vies smerig tuig, met gore honden die ze overal op straat laten schijten.
Het is wat. Dan zullen ze vast wel allemaal zo zijn.
quote:
Maar goed, je gaat niet in op de discussie, waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
Ik kan prima begrijpen dat mensen liever op station Amsterdam Centraal wonen dan in Lelystad. En liever in een pand in Amsterdam dan op Amsterdam Centraal. Logica, maak het je eens eigen.
pi_86859473
quote:

[..]

Waar haal je het gore lef vandaan om dat te gaan bepalen voor een ander, als ik een auto koop, en hem 2 maanden niet wil gebruiken, dan is dat mijn eigen keuze. Overigens een aantal kraakpanden hier in de buurt gehad, vies smerig tuig, met gore honden die ze overal op straat laten schijten. Maar goed, je gaat niet in op de discussie, waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een andere burger heeft dat recht niet, de overheid heeft daarentegen wel het recht om te handelen. Het is namelijk nog altijd bij wet verboden om een schaarste te creëren of in stand te houden ten einde daar met woekerprijzen hoge winsten uit te behalen.
  zondag 26 september 2010 @ 14:22:39 #119
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86859507
quote:
waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
Volgens mij is er momenteel nauwelijks leegstand in Lelystad maar dat terzijde. Ook daar zijn wachttijden voor woningen.
pi_86859511
Ik hoop dat ze helemaal ondergescheten zijn door de beroemde vliegende ratten.

Krakers.. gaat lekker naar Christiania of Hamburg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_86859605
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:59 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Faalhazen zonder maatschappelijk nut
Dat betwijfel ik ten zeerste, aan tegendraadse mensen heb je meer dan aan volgzame schapen
pi_86859769
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:25 schreef psaexorp het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste, aan tegendraadse mensen heb je meer dan aan volgzame schapen
Eensch..

Zoals Martin Niemöller:

Toen de nazi's de communisten arresteerden heb ik gezwegen;
ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten heb ik gezwegen;
ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;
ik was immers geen syndicalist.
Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;
ik was immers geen Jood.
Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;
ik was immers geen katholiek.
Toen ze mij kwamen halen
...was er niemand meer die nog kon protesteren.

Maar doorslaan in het tegendraads zijn en niets WILLEN is ook een vak...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_86859807
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Volgens mij is er momenteel nauwelijks leegstand in Lelystad maar dat terzijde. Ook daar zijn wachttijden voor woningen.
Zelfs al is er geen leegstand, je kan ook gewoon een woning kopen, of je netjes inschrijven bij de andere woningzoekenden, krakers vechten helemaal niet tegen leegstand, maar willen gewoon lekker proviteren van andermans eigendommen. Als krakers zo nobel waren zouden ze de objecten kraken, en er huurders in stoppen die al veel langer op een woning wachten.
pi_86859867
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik kan prima begrijpen dat mensen liever op station Amsterdam Centraal wonen dan in Lelystad. En liever in een pand in Amsterdam dan op Amsterdam Centraal. Logica, maak het je eens eigen.
Liever is al dood, laat ze fatsoenlijk werken, kan je gewoon zelf een woning op een leuke lokatie kopen, doe ik ook, nee hoor, die stinkende hippies pakken de mooie lokaties, zonder dat ze een economische binding met de stad hebben. Maar Henk en Ingrid kunnen elke dag vanuit Almere naar Amsterdam tuffen omdat ze die woning in het Centrum niet kunnen betalen.
pi_86859987
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Liever is al dood, laat ze fatsoenlijk werken, kan je gewoon zelf een woning op een leuke lokatie kopen, doe ik ook, nee hoor, die stinkende hippies pakken de mooie lokaties, zonder dat ze een economische binding met de stad hebben. Maar Henk en Ingrid kunnen elke dag vanuit Almere naar Amsterdam tuffen omdat ze die woning in het Centrum niet kunnen betalen.
Van hippies is bekend dat ze tegen geweld zijn....demonstreren mogen ze schijnbaar ook al niet meer, want vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor mensen die geweld verheerlijken.
  zondag 26 september 2010 @ 14:37:39 #126
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_86860002
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Goed argument. Binnenkort is kraken ook bij wet verboden. Case closed.
pi_86860014
Al die zogenaamd tolerante figuren die mensen met een andere overtuiging/levensstijl/denkbeelden wiilen uitroeien, afschieten, of met pijpbommen willen bestoken zouden zich moeten schamen.

Als je vrijheid (o.a. vrijheid van meningsuiting) echt zo belangrijk vindt, dan moet je die vrijheid ook verdedigen als het gaat om andersdenkenden. Dat je in plaats daarvan er voor pleit om ze dood te maken, alleen omdat ze je niet aanstaan, is ronduit walgelijk.
pi_86860067
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zelfs al is er geen leegstand, je kan ook gewoon een woning kopen, of je netjes inschrijven bij de andere woningzoekenden, krakers vechten helemaal niet tegen leegstand, maar willen gewoon lekker proviteren van andermans eigendommen. Als krakers zo nobel waren zouden ze de objecten kraken, en er huurders in stoppen die al veel langer op een woning wachten.
het mooie was ook dat de markt een oplossing zocht.
anti-kraak.
voor weinig geld kreeg je als student een riante woning op een toplocatie.
ken ontzettend veel mensen die met veel plezier daarvan gebruik maakten of maken.

dat is toch wat krakers willen?
supergoedkope woonruimte die anders leeg zou staan voor arme mensen?

maar nee met veel geweld werden anti-krakers eruit gemept.

krakerstuig mag je elk geweldsmiddel tegen inzetten als ze jouw eigendommen inpikken
  zondag 26 september 2010 @ 14:41:58 #129
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_86860138
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Al die zogenaamd tolerante figuren die mensen met een andere overtuiging/levensstijl/denkbeelden wiilen uitroeien, afschieten, of met pijpbommen willen bestoken zouden zich moeten schamen.

Als je vrijheid (o.a. vrijheid van meningsuiting) echt zo belangrijk vindt, dan moet je die vrijheid ook verdedigen als het gaat om andersdenkenden. Dat je in plaats daarvan er voor pleit om ze dood te maken, alleen omdat ze je niet aanstaan, is ronduit walgelijk.
Krakers spelen eigen rechter door leegstaande ruimte in te nemen. Dan mag je als eigenaar ook wel eigen rechter spelen. Fire in the hole!
pi_86860179
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:08 schreef n0r het volgende:

[..]

Je woont niet, je bent een gebruikertje :')
Oh ja, je hebt ook geen rechten ..

Och, ik zit er prima. Noem me maar een 'gebruikertje' als dat jou beter zint. Ik zit er al jaren, er zijn bovendien ook huizen zat.
pi_86860293
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:41 schreef OEM het volgende:

[..]

Krakers spelen eigen rechter door leegstaande ruimte in te nemen.
Na 1 oktober, tot die tijd niet. Misschien vind jij kraken verachterlijk (en dat mag je vinden), maar kraken mag binnen de regels van de wet. Eigenrichting is eigen rechter spelen en dat is heel wat anders.

quote:
Dan mag je als eigenaar ook wel eigen rechter spelen. Fire in the hole!
Maken krakers jou dood? Worden speculanten afgeschoten door krakers?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 14:47:51 ]
  zondag 26 september 2010 @ 14:47:54 #132
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_86860307
Lekker laten zitten maar niet zo lang als de laatste keer hoor. Overigens is het maar een fase waar de meeste krakers even doorheen moeten. Een soort grote-mensen-pubertijd. Het idealisme verdwijnt naarmate de realiteitszin toeneemt. Krakers van het eerste uur wonen thans allemaal huisje-boompje-beestje.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_86860328
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:43 schreef BlackFrancis het volgende:

[..]

Och, ik zit er prima. Noem me maar een 'gebruikertje' als dat jou beter zint. Ik zit er al jaren, er zijn bovendien ook huizen zat.
BInnenkort kom ik jouw meubels afnemen, immers er zijn meubels zat.
pi_86860482
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Na 1 oktober is eigenrichting nog steeds niet toegestaan, en dat is maar goed ook gezien idioten zoals jij.
als je nu ontdekt dat er een kraker in je huis zit en je gaat naar de politie zeggen ze:

ja daar kunnen we niks aan doen terwijl de politie toch echt een schurfthekel aan krakers heeft.

na 1 oktober zie je krakers in je huis.
je huurt een paar polen in die ze er letterlijk uit meppen.

bebloed komt een kraker bij de politie:

"ik wil aangifte doen toen ik illegaal een woning binnen drong en klappen kreeg van de eigenaar"

dus 3x raden wat de politie doet met die aangifte :')
  zondag 26 september 2010 @ 14:53:58 #135
pi_86860509
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Henk en Ingrid ;( Dat ontbrak er nog aan.
pi_86860566
eigenlijk moet je registreren wie kraker is/was.

dan na 20 jaar als ze huisje boompje beestje hebben en met kids in de caravan richting france zijn getrokken hun woning kraken en helemaal uitleven.

kijken of ze dan nog zo vrolijk zijn
pi_86860590
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:53 schreef jan75 het volgende:

[..]

als je nu ontdekt dat er een kraker in je huis zit en je gaat naar de politie zeggen ze:

ja daar kunnen we niks aan doen terwijl de politie toch echt een schurfthekel aan krakers heeft.
Of de politie een schurfthekel heeft aan krakers is totaal niet relevant. Wat wel relevant is, is dat binnen de grenzen van de wet kraken legaal is. Daarom kan de politie er niks tegen doen.

quote:
na 1 oktober zie je krakers in je huis.
je huurt een paar polen in die ze er letterlijk uit meppen.

bebloed komt een kraker bij de politie:

"ik wil aangifte doen toen ik illegaal een woning binnen drong en klappen kreeg van de eigenaar"

dus 3x raden wat de politie doet met die aangifte :')
Eigenrichting blijft strafbaar, dus volledig terecht als jij en jouw Polen worden aangepakt. Maar waarom zou je met een knokploeg je "gelijk" willen halen als je dat na 1 oktober ook met de wet in de hand kan?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 14:59:46 ]
pi_86860843
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Of de politie een schurfthekel heeft aan krakers is totaal niet relevant. Wat wel relevant is, is dat binnen de grenzen van de wet kraken legaal is. Daarom kan de politie er niks tegen doen.
[..]

Eigenrichting blijft strafbaar, dus volledig terecht als jij en jouw Polen worden aangepakt. Maar waarom zou je met een knokploeg je "gelijk" willen halen als je dat na 1 oktober ook met de wet in de hand kan?
ja en hoe denk je dat de politie dat vind dat er weer tuig is dat de buurt op stelten zet.
krakerstuig wat gewoon levensgevaarlijke booby-traps plaatst tegen de politie.
denk je serieus dat die na 1 oktober ooit nog jullie kant kiezen nu jullie bij de wet strafbaar zijn...

eigenrichting is dan niet strafbaar.
jij dringt mijn huis binnen en binnen de wet mag ik mijn eigen bezit binnen proporties verdedigen.
dus jullie het huis uit meppen mag, jullie neersteken niet.

tja dat ik dan net 4 potige poolse vrienden op bezoek had kan ik niks aan doen :+
  zondag 26 september 2010 @ 15:05:49 #139
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86860957
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:37 schreef OEM het volgende:

[..]

Goed argument. Binnenkort is kraken ook bij wet verboden. Case closed.
En daar protesteerden ze dus afgelopen nacht tegen. Geen enkel probleem dus verder.
pi_86860963
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:55 schreef jan75 het volgende:
eigenlijk moet je registreren wie kraker is/was.

dan na 20 jaar als ze huisje boompje beestje hebben en met kids in de caravan richting france zijn getrokken hun woning kraken en helemaal uitleven.

kijken of ze dan nog zo vrolijk zijn
Inderdaad _O-

Ach die slaapactie, het is de laatste stuiptrekking van de krakers'scene' :')
pi_86861135
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:02 schreef jan75 het volgende:

[..]

ja en hoe denk je dat de politie dat vind dat er weer tuig is dat de buurt op stelten zet.
krakerstuig wat gewoon levensgevaarlijke booby-traps plaatst tegen de politie.
denk je serieus dat die na 1 oktober ooit nog jullie kant kiezen nu jullie bij de wet strafbaar zijn...
Wie zijn "jullie" ?

quote:
eigenrichting is dan niet strafbaar.
jij dringt mijn huis binnen en binnen de wet mag ik mijn eigen bezit binnen proporties verdedigen.
dus jullie het huis uit meppen mag, jullie neersteken niet.

tja dat ik dan net 4 potige poolse vrienden op bezoek had kan ik niks aan doen :+
Wie de fuk zijn "jullie"?

En wel grappig dat je het hebt over proportioneel geweld terwijl dat proportionele zojuist nog totaal onbelangrijk voor je was:
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:39 schreef jan75 het volgende:

krakerstuig mag je elk geweldsmiddel tegen inzetten als ze jouw eigendommen inpikken
pi_86861156
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En daar protesteerden ze dus afgelopen nacht tegen. Geen enkel probleem dus verder.
dat gun ik ze wel die laatste stuiptrekking, helemaal mooi dat het letterlijk in het water viel.
  Donald Duck held zondag 26 september 2010 @ 15:11:53 #143
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86861223

Ze maken het beeld van smerig tuig wel helemaal waar
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_86861263
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wie zijn "jullie" ?
[..]

Wie de fuk zijn "jullie"?

En wel grappig dat je het hebt over proportioneel geweld terwijl dat proportionele zojuist nog totaal onbelangrijk voor je was:

[..]

dat ik met jullie verwijs naar krakers snap je niet?
of gaat dit topic de hele tijd over teletubbies en pas enkele posts over krakers?

elk geweldsmiddel binnen proporties dus.
maar goed, ik denk dat de meeste krakers wel huilend weg vluchten als je ze een paar maal mept met een knuppel

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 27-09-2010 09:22:40 ]
pi_86861265
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]

Waar kan je op deze foto zien dat het tuig is?
  Donald Duck held zondag 26 september 2010 @ 15:13:58 #146
46149 __Saviour__
pi_86861298
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Krakers zijn per definitie tuig
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_86861304
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]

had je anders verwacht :')
pi_86861521
quote:

[..]

die met die primitieve speelgoedtrommel ben jij toch als ik me niet vergis? En ik durf te wedden dat geen enkele werkgever die vettige lieden zoals die overjarige provo of die rechtstreekse afstammeling van Bokito die op de foto staan ooit zal aannemen.

dus: subsidietuig.
pi_86861563
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:12 schreef jan75 het volgende:

[..]

ben je zo dom...

dat ik met jullie verwijs naar krakers snap je niet?
Ben jij zo dom dat je denkt dat iedereen die met jou de discussie aangaat kraker is? Om je even te helpen: ik ben geen kraker, ook nooit geweest. Ik heb een eigen woning, zelf betaald en hard voor gewerkt.

quote:
elk geweldsmiddel binnen proporties
Dat is een contradictie. Net zoals het een contradictie is dat juist de mensen die het meeste lawaai maken over hoe belangrijk het is dat iedereen zijn mening moet kunnen uiten, ook dezelde mensen zijn die vinden dat je bepaalde groepen die van dat recht gebruik maken moet afschieten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 15:21:56 ]
pi_86861629
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

die met die primitieve speelgoedtrommel ben jij toch als ik me niet vergis? En ik durf te wedden dat geen enkele werkgever die vettige lieden zoals die overjarige provo of die rechtstreekse afstammeling van Bokito die op de foto staan ooit zal aannemen.

dus: subsidietuig.
Op de persoon spelen? Zijn je argumenten op?
pi_86861686
Die mensen die zich druk kunnen maken over dat handje vol krakers in NL. Hahaha, hoe kansloos ben je zelf dan?! _O-
pi_86861725
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Op de persoon spelen? Zijn je argumenten op?
Mwoah, valt wel mee met op de persoon spelen als je naar de bekende weg vraagt over ongure types wat zelfs een kleuter kan zien op de foto.

En mijn argumenten en mening heb ik al meerdere keren geplaatst. Jammer voor je dat het niet jouw mening is.
pi_86861832
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Mwoah, valt wel mee met op de persoon spelen als je naar de bekende weg vraagt over ongure types wat zelfs een kleuter kan zien op de foto.
Nogmaals, als ik naar die foto kijk, waar kan ik dan aan zien dat het tuig is? Ze dragen geen Bommeltjes, overhemd en het haar is wat aan de lange kant, maar dat dat niet jouw stijl is maakt het nog geen tuig.
pi_86861892
alles dat anders dan ik is begrijp ik niet en is daarom eng :(
pi_86861895
maar goed.
we kunnen hier wel discussieren maar feit is dat links extreem hard aan terrein verliest.
4 jaar geleden achte men wilders aan de macht nog onmogelijk, of een einde kraakverbod.

moet eens zien hoe ongelijk ze hadden en moet eens opletten hoe er straks nog veel meer veranderd...
pi_86861915
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:30 schreef jan75 het volgende:
maar goed.
we kunnen hier wel discussieren maar feit is dat links extreem hard aan terrein verliest.
4 jaar geleden achte men wilders aan de macht nog onmogelijk, of een einde kraakverbod.

moet eens zien hoe ongelijk ze hadden en moet eens opletten hoe er straks nog veel meer veranderd...
*O*
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86861941
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nogmaals, als ik naar die foto kijk, waar kan ik dan aan zien dat het tuig is? Ze dragen geen Bommeltjes, overhemd en het haar is wat aan de lange kant, maar dat dat niet jouw stijl is maakt het nog geen tuig.
:')
onlangs nog een alternatief feestje bijgewoond.
erg links en anders zeg maar maar ze waren wel schoon en verzorgd, op de foto zie je al dat dit tuig dat niet is
pi_86861971
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Heeft niets met mijn smaak of stijl te maken maar als ik als werkgever dat tuig daar op sollicitatie zou krijgen kwamen ze niet verder dan de intercom. En zo denken met mij vele werkgevers.
  zondag 26 september 2010 @ 15:36:25 #159
pi_86862114
quote:
maar goed.

En de schriftelijke taalvaardigheid van de FOK!user blijft ook maar achteruit gaan. Met de tijd verstrijkt gestaag de tolerantie en veerkracht van de maatschappij. Het wordt alleen maar erger.
pi_86862118
quote:
maar goed.

dat wordt lachen als het net zo snel weer terug veranderd, of acht je dat onmogelijk, lol?

elke debiel weet zolangzamerhand toch wel dat als je zoiets gaat onderdrukken, ze alleen maar radicaler worden? rechts nederland zou die krakers beter gewoon met rust gelaten hebben, nu creeren ze het begin van hun eigen teloorgang. als krakers niet meer bezig zijn met kraken, gaan ze actievoeren.
pi_86862129
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heeft niets met mijn smaak of stijl te maken maar als ik als werkgever dat tuig daar op sollicitatie zou krijgen kwamen ze niet verder dan de intercom. En zo denken met mij vele werkgevers.
de meesten binden dan ook wel in.
jongen die ik kende had een goede studie gevolgd maar was alternatief.
dus veel piercings, lang haar etc.
na een paar maanden vruchteloos solliciteren ging die maar naar de kapper, verwijderde zijn piercings en kocht een net pak, direct werk.

nu is die nogal trendy en zie je hem nauwelijks nog in die ouwe troep _O-
pi_86862165
quote:

[..]

Ze zijn in ieder geval te vies om aan te raken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86862193
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef okiokinl het volgende:

[..]

dat wordt lachen als het net zo snel weer terug veranderd, of acht je dat onmogelijk, lol?

elke debiel weet zolangzamerhand toch wel dat als je zoiets gaat onderdrukken, ze alleen maar radicaler worden? rechts nederland zou die krakers beter gewoon met rust gelaten hebben, nu creeren ze het begin van hun eigen teloorgang. als krakers niet meer bezig zijn met kraken, gaan ze actievoeren.
overlast van tuig is men ook zat.
de volgende stap is dat er minder gepikt word en de politie harder gaat optreden.

dus dan zal dat linkse werkschuwe tuig na een paar flinke klappen ook wel huilend ophouden _O_
  zondag 26 september 2010 @ 15:39:52 #164
pi_86862230
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef jan75 het volgende:

[..]

na een paar maanden vruchteloos solliciteren ging die maar naar de kapper, verwijderde zijn piercings en kocht een net pak, direct werk.

Nou, gelukkig maar. Weer een voormalig vrije ziel geconformeerd aan de kortzichtigheid van de maatschappij. Zo komen we er wel met zijn allen. Netjes in de rij.
pi_86862294
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nou, gelukkig maar. Weer een voormalig vrije ziel geconformeerd aan de kortzichtigheid van de maatschappij. Zo komen we er wel met zijn allen. Netjes in de rij.
vrije ziel :)

weet je wat vrijheid is.... rijk zijn.
ik kan doen wat ik wil, hoef me nergens zorgen om te maken.

heerlijk :D
pi_86862385
quote:

[..]

Zouden ze hun energie niet beter besteden aan het vinden van een baan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 september 2010 @ 15:44:33 #167
pi_86862393
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:41 schreef jan75 het volgende:

[..]

vrije ziel :)

weet je wat vrijheid is.... rijk zijn.
ik kan doen wat ik wil, hoef me nergens zorgen om te maken.

heerlijk :D
Gefeliciteerd. Maar met het hebben van een vrije ziel bedoel ik onder anderen het kunnen accepteren dat mensen er een andere definitie van vrijheid op na kunnen houden dan jij. Is ook die vorm van vrijheid op jou van toepassing?
pi_86862463
quote:

[..]

Vrij vertaald zeg je; Laat ze maar lekker met rust want anders komen ze nog veel erger terug.

Nee lekker dan.
  zondag 26 september 2010 @ 15:47:10 #169
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_86862471
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef jan75 het volgende:

Ach, zo heeft iedereen wel wat natuurlijk, zelf zou je overduidelijk nog niet in staat zijn een fatsoenlijke sollicitatiebrief te schrijven.
Ik ga naar huis.
pi_86862600
Misschien heeft het tekort aan studentenwoningen een verband met de kraak in de binnenstad.
Laat ze maar eerst dat probleem gaan oplossing ipv een kraakwet gaan doorvoeren in tijden van recessie.
http://www.delta.tudelft.(...)-kamers-tekort/21614
pi_86862725
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:51 schreef superdrufus het volgende:
Misschien heeft het tekort aan studentenwoningen een verband met de kraak in de binnenstad.
Laat ze maar eerst dat probleem gaan oplossing ipv een kraakwet gaan doorvoeren in tijden van recessie.
In Nijmegen zou het al helpen als de gemeente eindelijk eens een stuk bouwgrond goedkeurt voor de studentenhuisvester. Over de laatste nieuwbouwlocatie hebben ze jaren moeten steggelen.
pi_86862820
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:47 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ach, zo heeft iedereen wel wat natuurlijk, zelf zou je overduidelijk nog niet in staat zijn een fatsoenlijke sollicitatiebrief te schrijven.
gelukkig dat ik niet hoef uit te blinken op spelling voor mijn expertise :)
pi_86863206
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Maar met het hebben van een vrije ziel bedoel ik onder anderen het kunnen accepteren dat mensen er een andere definitie van vrijheid op na kunnen houden dan jij. Is ook die vorm van vrijheid op jou van toepassing?
zolang anderen het eigendomsrecht respecteren...

ik wil geen last van anderen hebben net als dat ik niemand anders tot lost wil zijn.
  zondag 26 september 2010 @ 16:28:34 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86864102
grappige is wel dat de instanties al aan hebben gegeven de nieuwe wet toch niet uit te gaan voeren, daar hebben ze geen personeel voor namelijk :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Donald Duck held zondag 26 september 2010 @ 17:07:32 #175
46149 __Saviour__
pi_86865525
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:28 schreef Re het volgende:
grappige is wel dat de instanties al aan hebben gegeven de nieuwe wet toch niet uit te gaan voeren, daar hebben ze geen personeel voor namelijk :)
Het handhaven van de wet is gewoon een taak voor de politie. En de plannen zijn dat er een nationale politie komt die direct valt onder het nieuwe ministerie van Veiligheid. Dus burgemeesters kunnen het straks ook niet gaan gedogen door hun korpsen opdracht te geven niet te handelen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_86865716
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:38 schreef jan75 het volgende:

[..]

overlast van tuig is men ook zat.
de volgende stap is dat er minder gepikt word en de politie harder gaat optreden.

dus dan zal dat linkse werkschuwe tuig na een paar flinke klappen ook wel huilend ophouden _O_
dachten ze ook in de jaren 80. bleek van niet.
pi_86865777
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:46 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Vrij vertaald zeg je; Laat ze maar lekker met rust want anders komen ze nog veel erger terug.

Nee lekker dan.
is geen dreigement, is gewoon oorzaak en gevolg. onderdrukking leidt tot extremisme.
ik denk niet dat krakers dan maar gaan soliciteren, als je hun allemaal op straat gooit.
bovendien houden ze toch wel hun centra, want veel kraakpanden van weleer zijn gelegaliseerd.
pi_86866165
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:13 schreef okiokinl het volgende:

[..]

is geen dreigement, is gewoon oorzaak en gevolg. onderdrukking leidt tot extremisme.
Laten we de rechtstaat maar opdoeken dan, als gedrag onderdrukt wordt komt het immers als extremisme terug.
pi_86866365
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:13 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik denk niet dat krakers dan maar gaan soliciteren, als je hun allemaal op straat gooit.
bovendien houden ze toch wel hun centra, want veel kraakpanden van weleer zijn gelegaliseerd.
tja, totdat de eigenaars dus oostblokkers gaan inhuren.

hoe willen krakers daar wat tegen doen :')
pi_86866661
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:23 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Laten we de rechtstaat maar opdoeken dan, als gedrag onderdrukt wordt komt het immers als extremisme terug.
toch werkt dat meestal zo. en er is nogal een verschil tussen individuele criminele daden onderdrukken , of een publieke beweging.
en wat is er tegen op actievoeren, demonstreren etc? vind je dat iets wat onderdrukt moet worden?
dat doen krakers zowiezo al altijd, alleen als ze niet meer kunnen kraken, hebben ze een hoop tijd over. :)
pi_86866706
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:28 schreef jan75 het volgende:

[..]

tja, totdat de eigenaars dus oostblokkers gaan inhuren.

hoe willen krakers daar wat tegen doen :')
wat bedoel je, criminele oostblokkers om ze af te tuigen als ze een demo organiseren? lekker slim, krakers wegwerken, oosblok maffia hierheen halen..
pi_86867141
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:35 schreef okiokinl het volgende:

[..]

toch werkt dat meestal zo. en er is nogal een verschil tussen individuele criminele daden onderdrukken , of een publieke beweging.
en wat is er tegen op actievoeren, demonstreren etc? vind je dat iets wat onderdrukt moet worden?
dat doen krakers zowiezo al altijd, alleen als ze niet meer kunnen kraken, hebben ze een hoop tijd over. :)
Zeg ik iets over actievoeren, demonsteren etc?

Krakers demonstereren maareen eind in de rondte, zolang ze maar van andermans eigendom afblijven :)
pi_86867246
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:46 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Krakers demonstereren maareen eind in de rondte, zolang ze maar van andermans eigendom afblijven :)
dat idd, zolang ze vreedzaam demonstreren geen enkel probleem en hun recht.

maar ja, helaas weten we beter en zijn ze vaak niet vreedzaam en eerlijk
pi_86867882
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:46 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is het behoorlijk anti-sociaal om je gebouwtje tientallen jaren leeg te laten staan (en er dus totaal geen gebruik van te maken) terwijl er een enorm studentenwoningtekort is.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_86867953
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

Ik moet toch altijd zo kotsen op die krakers die schermen met de wet. Diezelfde krakers gaan door met kraken na oktober en overtreden diezelfde wet dan ook. Vinden ze niet erg en dat is heel anders. Dan vind ik, dat huiseigenaren ook incidenteel de wet mogen overtreden en die krakers met zoveel mogelijk geweld het huis uitsmijten.
pi_86868170
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:10 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is het behoorlijk anti-sociaal om je gebouwtje tientallen jaren leeg te laten staan (en er dus totaal geen gebruik van te maken) terwijl er een enorm studentenwoningtekort is.
ja en als die arme studenten anti-kraak gaan dan worden ze eruit gemept door links werkschuw tuig ...AKA krakers en de organisatie bedreigd en panden vernield:

http://www.at5.nl/artikelen/44516/antikraak
  zondag 26 september 2010 @ 18:21:47 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86868186
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het handhaven van de wet is gewoon een taak voor de politie. En de plannen zijn dat er een nationale politie komt die direct valt onder het nieuwe ministerie van Veiligheid. Dus burgemeesters kunnen het straks ook niet gaan gedogen door hun korpsen opdracht te geven niet te handelen.
brrrrr....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86868348
http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=ItemTV&item=59408

niks te krijgen :')

ik ken toch vele studenten die vanuit zuid, noord en oost na het vwo gewoon een kamer/app kunnen regelen binnen enkele maanden....

krakers liegen dus ook.
pi_86868582
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:10 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Als student kan ik je vertellen dat krakers slechts een druppel op de gloeiende plaat van de kamernood zijn.

Bovendien vind ik tientallen jaren leeg laten staan (hoe vaak komt dat nu nog voor in Nederland) heel wat anders dan na 1 jaar en 1 dag een te koop staand huis binnenvallen, verwoesten en de eigenaar in zijn gezicht uitlachen terwijl de rechter 2 maanden later eindelijk eens zegt dat ze eruit moeten.

En maar lachen tegen die anti-sociale woningeigenaar die zijn stulpje niet binnen een jaar verkocht kreeg, van een werkschuwe stinkende kip kun je immers niet plukken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Cerbie op 26-09-2010 18:42:10 ]
pi_86868655
studenten zijn meer gebaat om bij de gemeente te zeuren om een lap grond waar bijvoorbeeld een soort campus word neergeknald.
dat hoeven geen ultra hippe flats te zijn maar gewoon praktisch, eenvoudig en stevig.
pi_86869678
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:51 schreef superdrufus het volgende:
Dan ga je maar wat verder weg wonen. Omdat ik mijn auto niet kan parkeren waar ik wil, heb ik ook niet het recht die auto maar de gracht in te duwen, of open te breken en lekker te verplaatsen!?

Krakers zijn gewoon links tuig en letterlijk vieze criminelen. Aanpakken die gasten. Werkschuwe paupers
pi_86872531
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik moet toch altijd zo kotsen op die krakers die schermen met de wet.
Lees je wel wat mensen schrijven?
pi_86875738
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

BInnenkort kom ik jouw meubels afnemen, immers er zijn meubels zat.
Lol, ik ben geen kraker :P Je mag mn oude meubels wel hebben hoor, heb net nieuwe en moet er nog van af.
pi_86875836
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef Re het volgende:

[..]

brrrrr....
Ja, dat vind ik ook een behoorlijk enge gedachte :{
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 26 september 2010 @ 21:20:14 #195
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_86875912
De krakers bereiden zich voor op de toekomst.... dat ze voortaan in een tent moeten slapen i.p.v. andermans huis.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 26 september 2010 @ 21:24:02 #196
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_86876135
quote:
AMSTERDAM - Krakers hebben zondag gebouwen ingenomen in Amsterdam en Utrecht. In de hoofdstad kraakte een groep zondagmiddag het oude hoofdkantoor van de brandweer op de Weesperzijde.
© ANP

In Utrecht bezetten krakers een pand op de Uithof. Dit pand van de Universiteit Utrecht staat volgens de krakers als enige tijd leeg.

De politie in Amsterdam wilde niet zeggen of er actie wordt ondernomen. De brandweer verhuisde in december naar Amsterdam-Zuidoost. In het voorjaar sloot een vastgoedbedrijf een langjarige huurovereenkomst af voor het pand aan de Weesperzijde.

http://www.nu.nl/binnenla(...)rdam-en-utrecht.html
Laat de tanks maar weer komen...
  zondag 26 september 2010 @ 21:36:55 #197
pi_86876931
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:24 schreef OEM het volgende:

[..]

Laat de tanks maar weer komen...
Ja, stel je toch voor, één van de leegstaande gebouwen op een tochtig universiteitsterrein dat op een nuttige manier gebruikt wordt :'( De horror!!
pi_86876969
Wat was dat verhaal ook alweer van een wijk in Amsterdam die geheel van een vastgoedhandelaar was. Die eigenaar liet het moedwillig verkrotten en verpauperen.
Vervolgens maakte hij grote bedrijven lekker met de mooiste plannen (grote hotels, de waarde zou enorm stijgen). Hij verkocht de grond aan een Aegon/Shell of ander groot bedrijf voor een kapitaal. Maar van het hotel is nooit iets terecht gekomen.
Wijk verrot, bedrijf opgelicht, en de vastgoedmaffia lacht in zn vuistje.

Moraal van het verhaal, een beetje ethiek is voor mens en bedrijf goed. Krakers bestrijden is symptoom bestrijden. Bestrijd leegstand en onethische speculatie.

Zo dat was mijn knuppel in het hoenderhok.
  zondag 26 september 2010 @ 21:39:41 #199
pi_86877117
Overigens, meteen een mooi bewijs tegen de vaak naar voren gebrachte stelling dat krakers alleen in de binnenstad zouden willen zitten. Dus niet, de Uithof is geen binnenstad. In your face :7
pi_86877521
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook een behoorlijk enge gedachte :{
Ik lik mijn vingers er vast bij af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: