quote:
Blijkbaar vindt die eigenaar dat niet zo belangrijk, aangezien hij die ruimte zelf ook niet gebruikt. Zodra hij dat wel wil, kan het.quote:Op zondag 26 september 2010 01:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarna hij die ruimte dus niet kan gebruiken als het gekraakt is.
En hoe pas ik het begrip diefstal op een onjuiste manier toe. Kom op, word eens concreet?
'lenen' zonder toestemming van de eigenaar is gewoon stelen en dan hebben we het niet eens over de materiele schade die daarmee gepaard gaat.quote:Op zondag 26 september 2010 13:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Blijkbaar vindt die eigenaar dat niet zo belangrijk, aangezien hij die ruimte zelf ook niet gebruikt. Zodra hij dat wel wil, kan het.
Moet ik nu het verschil tussen stelen en kraken voor je uit gaan spellen? Er zijn twee verschillende woorden voor, dat zegt wel genoeg. Maar goed, speciaal voor jou dan: kraken is tijdelijk lenen zonder toestemming
Nee. Stelen is stelen. Kraken niet, dat is kraken. Hoe moeilijk is dat nou?quote:Op zondag 26 september 2010 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
'lenen' zonder toestemming van de eigenaar is gewoon stelen
Niet per se. Je haalt er nu excessen bij en probeert die voor te stellen als de standaard. Werkt niet.quote:en dan hebben we het niet eens over de materiele schade die daarmee gepaard gaat.
Jawel hoor. Daarom vind ik het ook een goede regeling dat de eigenaar zijn pand terug krijgt zodra hij er wat mee wil, anders dan het nog wat langer laten wegrotten.quote:Voor jou is er ook geen verschil tussen 'mijn en dijn' blijkbaar.
de eigenaren die je nu beschermt zijn huizenbeleggers die veel geld stoppen in het kopen van huizen, daarna deze leeg laten staan in de hoop / veronderstelling dat zij jaren later meer op zullen leveren.quote:Op zondag 26 september 2010 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
'lenen' zonder toestemming van de eigenaar is gewoon stelen en dan hebben we het niet eens over de materiele schade die daarmee gepaard gaat.
Voor jou is er ook geen verschil tussen 'mijn en dijn' blijkbaar.
Dat vind ik ook. De wetgeving mag in die zin wel aangepast worden aan de veranderende tijden, dat lost denk ik ook meer problemen op dan een kraakverbod.quote:Op zondag 26 september 2010 13:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
(alhoewel van mij wel de termijn van 1 jaar naar 2 verhoogd zou mogen worden, zeker in deze tijden)
Fout! Je mag niet op de openbare weg kamperen.quote:Op zondag 26 september 2010 13:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En doen ze iets verkeerds dan wanneer ze een nachtje op de Dam doorbrengen?
Stoere praat hier allemaal hoor maar elk raakvlak met de werkelijkheid ontbreekt.
Probleem is dat de mensen die last hebben van krakers ook degene zijn die de middelen (zowel financieel als sociaal) hebben om hun visie uit te dragen. Daarnaast vinden mensen het gewoon gemakkelijker om een beetje over tuig te schreeuwen dan een paar stappen vooruit te denken.quote:Op zondag 26 september 2010 13:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. De wetgeving mag in die zin wel aangepast worden aan de veranderende tijden, dat lost denk ik ook meer problemen op dan een kraakverbod.
Helaas vragen deze tijden ook om het verlaten van de nuance en begrip van beide kanten, ten behoeve van populisme en 'de harde aanpak'. Het gaat niet meer om wat het beste is, het gaat om het vinden en afstraffen van de zondebok. De algemene toon in dit topic bevestigt die sfeer, de politiek volgt zoals altijd.
Zolang de politie daar niets tegen doet (en slapen op de Dam is nu eenmaal een lang ingeburgerd gebruik) en het als vreedzaam protest gebracht wordt is er weinig mis mee.quote:Op zondag 26 september 2010 13:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Fout! Je mag niet op de openbare weg kamperen.
Hoe moelijk is het nou dat je met je poten van andermans eigendommen behoort af te blijven?quote:Op zondag 26 september 2010 13:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee. Stelen is stelen. Kraken niet, dat is kraken. Hoe moeilijk is dat nou?
[..]
Wat een onzin zeg.quote:Niet per se. Je haalt er nu excessen bij en probeert die voor te stellen als de standaard. Werkt niet.
[..]
De pandeigenaar doet met zijn pand wat hij wil, of hij het weg laat rotten, in de fik steekt of wat dan ook geeft niemand het recht als het niet gebruikt wordt om je dat toe te eigenen.quote:Jawel hoor. Daarom vind ik het ook een goede regeling dat de eigenaar zijn pand terug krijgt zodra hij er wat mee wil, anders dan het nog wat langer laten wegrotten.
Een andere burger heeft dat recht niet, de overheid heeft daarentegen wel het recht om te handelen. Het is namelijk nog altijd bij wet verboden om een schaarste te creëren of in stand te houden ten einde daar met woekerprijzen hoge winsten uit te behalen.quote:Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
De pandeigenaar doet met zijn pand wat hij wil, of hij het weg laat rotten, in de fik steekt of wat dan ook geeft niemand het recht als het niet gebruikt wordt om je dat toe te eigenen.
Het is gewoon uitschot en ik heb er ervaring mee natuurlijk zullen wel goeie zijn maar merendeel is gewoon tuig dat te lui is om te werken.quote:Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tja, jij bent degene die een bevolkingsgroep zo haat dat je ze in zoutzuur wil dumpen, of als doelwit gebruiken voor ME-schietoefeningen. Elke connectie met de realiteit heb je blijkbaar ver achter je gelaten.
En dan nog, ze hebben gewoon het recht om vreedzaam te protesteren. Dat is gewoon één van de rechten die je hebt in Nederland. Maar blijkbaar is dat voor sommigen hier niet te verkroppen, die willen dat recht alleen voorbehouden aan groepen met wie ze het eens zijn.quote:Op zondag 26 september 2010 14:12 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Het is gewoon uitschot en ik heb er ervaring mee natuurlijk zullen wel goeie zijn maar merendeel is gewoon tuig dat te lui is om te werken.
Ah, gaan we het nu over een andere boeg gooien?quote:Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hoe moelijk is het nou dat je met je poten van andermans eigendommen behoort af te blijven?
Integendeel.quote:[..]
Wat een onzin zeg.
Als ik mijn auto op een openbare parkeerplaats zet, en hem daar vervolgens een jaar lang stil laat staan zonder er zelfs maar naar om te kijken, zou ik het niet heel vreemd moeten vinden wanneer de buurt zich begint te ergeren aan de onnodige ruimte die de auto in staat te nemen en het feit dat het ding er ondertussen niet mooier op wordt. En ja, als er dan op een avond een zwerver in gaat liggen slapen is dat jammer, maar niet geheel onlogisch. Maar aangezien het hier beschreven scenario meestal niet plaatsvindt, is het inderdaad iets heel anders. Mensen zijn vaak zuinig op hun auto, aangezien de waarde rap daalt als je hem niet onderhoudt.quote:[..]
De pandeigenaar doet met zijn pand wat hij wil, of hij het weg laat rotten, in de fik steekt of wat dan ook geeft niemand het recht als het niet gebruikt wordt om je dat toe te eigenen.
Zeg je dat ook als iemand je auto kraakt daar hij zelf geen auto heeft en dat vrolijk (mis)gebruikt terwijl jij voor de kosten van verzekering, schade, bekeuringen en belasting opdraait? Nu zal je wel aankomen met dat het heel wat anders is maar zoveel verschil zit er niet in. In beide gevallen is het diefstal oftewel onrechtmatig andermans bezit toeeigenen.
Waar haal je het gore lef vandaan om dat te gaan bepalen voor een ander, als ik een auto koop, en hem 2 maanden niet wil gebruiken, dan is dat mijn eigen keuze. Overigens een aantal kraakpanden hier in de buurt gehad, vies smerig tuig, met gore honden die ze overal op straat laten schijten. Maar goed, je gaat niet in op de discussie, waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.quote:Op zondag 26 september 2010 13:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Blijkbaar vindt die eigenaar dat niet zo belangrijk, aangezien hij die ruimte zelf ook niet gebruikt. Zodra hij dat wel wil, kan het.
Moet ik nu het verschil tussen stelen en kraken voor je uit gaan spellen? Er zijn twee verschillende woorden voor, dat zegt wel genoeg. Maar goed, speciaal voor jou dan: kraken is tijdelijk lenen zonder toestemming
Niet twee maanden. Een jáár.quote:Op zondag 26 september 2010 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar haal je het gore lef vandaan om dat te gaan bepalen voor een ander, als ik een auto koop, en hem 2 maanden niet wil gebruiken, dan is dat mijn eigen keuze.
Het is wat. Dan zullen ze vast wel allemaal zo zijn.quote:Overigens een aantal kraakpanden hier in de buurt gehad, vies smerig tuig, met gore honden die ze overal op straat laten schijten.
Ik kan prima begrijpen dat mensen liever op station Amsterdam Centraal wonen dan in Lelystad. En liever in een pand in Amsterdam dan op Amsterdam Centraal. Logica, maak het je eens eigen.quote:Maar goed, je gaat niet in op de discussie, waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
quote:Op zondag 26 september 2010 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar haal je het gore lef vandaan om dat te gaan bepalen voor een ander, als ik een auto koop, en hem 2 maanden niet wil gebruiken, dan is dat mijn eigen keuze. Overigens een aantal kraakpanden hier in de buurt gehad, vies smerig tuig, met gore honden die ze overal op straat laten schijten. Maar goed, je gaat niet in op de discussie, waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
quote:Op zondag 26 september 2010 14:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een andere burger heeft dat recht niet, de overheid heeft daarentegen wel het recht om te handelen. Het is namelijk nog altijd bij wet verboden om een schaarste te creëren of in stand te houden ten einde daar met woekerprijzen hoge winsten uit te behalen.
Volgens mij is er momenteel nauwelijks leegstand in Lelystad maar dat terzijde. Ook daar zijn wachttijden voor woningen.quote:Op zondag 26 september 2010 14:18 schreef raptorix het volgende:
waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
Dat betwijfel ik ten zeerste, aan tegendraadse mensen heb je meer dan aan volgzame schapenquote:Op zaterdag 25 september 2010 23:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Faalhazen zonder maatschappelijk nut
Eensch..quote:Op zondag 26 september 2010 14:25 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste, aan tegendraadse mensen heb je meer dan aan volgzame schapen
Zelfs al is er geen leegstand, je kan ook gewoon een woning kopen, of je netjes inschrijven bij de andere woningzoekenden, krakers vechten helemaal niet tegen leegstand, maar willen gewoon lekker proviteren van andermans eigendommen. Als krakers zo nobel waren zouden ze de objecten kraken, en er huurders in stoppen die al veel langer op een woning wachten.quote:Op zondag 26 september 2010 14:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Volgens mij is er momenteel nauwelijks leegstand in Lelystad maar dat terzijde. Ook daar zijn wachttijden voor woningen.
Liever is al dood, laat ze fatsoenlijk werken, kan je gewoon zelf een woning op een leuke lokatie kopen, doe ik ook, nee hoor, die stinkende hippies pakken de mooie lokaties, zonder dat ze een economische binding met de stad hebben. Maar Henk en Ingrid kunnen elke dag vanuit Almere naar Amsterdam tuffen omdat ze die woning in het Centrum niet kunnen betalen.quote:Op zondag 26 september 2010 14:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik kan prima begrijpen dat mensen liever op station Amsterdam Centraal wonen dan in Lelystad. En liever in een pand in Amsterdam dan op Amsterdam Centraal. Logica, maak het je eens eigen.
Van hippies is bekend dat ze tegen geweld zijn....demonstreren mogen ze schijnbaar ook al niet meer, want vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor mensen die geweld verheerlijken.quote:Op zondag 26 september 2010 14:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Liever is al dood, laat ze fatsoenlijk werken, kan je gewoon zelf een woning op een leuke lokatie kopen, doe ik ook, nee hoor, die stinkende hippies pakken de mooie lokaties, zonder dat ze een economische binding met de stad hebben. Maar Henk en Ingrid kunnen elke dag vanuit Almere naar Amsterdam tuffen omdat ze die woning in het Centrum niet kunnen betalen.
Goed argument. Binnenkort is kraken ook bij wet verboden. Case closed.quote:Op zondag 26 september 2010 14:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een andere burger heeft dat recht niet, de overheid heeft daarentegen wel het recht om te handelen. Het is namelijk nog altijd bij wet verboden om een schaarste te creëren of in stand te houden ten einde daar met woekerprijzen hoge winsten uit te behalen.
het mooie was ook dat de markt een oplossing zocht.quote:Op zondag 26 september 2010 14:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelfs al is er geen leegstand, je kan ook gewoon een woning kopen, of je netjes inschrijven bij de andere woningzoekenden, krakers vechten helemaal niet tegen leegstand, maar willen gewoon lekker proviteren van andermans eigendommen. Als krakers zo nobel waren zouden ze de objecten kraken, en er huurders in stoppen die al veel langer op een woning wachten.
Krakers spelen eigen rechter door leegstaande ruimte in te nemen. Dan mag je als eigenaar ook wel eigen rechter spelen. Fire in the hole!quote:Op zondag 26 september 2010 14:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Al die zogenaamd tolerante figuren die mensen met een andere overtuiging/levensstijl/denkbeelden wiilen uitroeien, afschieten, of met pijpbommen willen bestoken zouden zich moeten schamen.
Als je vrijheid (o.a. vrijheid van meningsuiting) echt zo belangrijk vindt, dan moet je die vrijheid ook verdedigen als het gaat om andersdenkenden. Dat je in plaats daarvan er voor pleit om ze dood te maken, alleen omdat ze je niet aanstaan, is ronduit walgelijk.
Och, ik zit er prima. Noem me maar een 'gebruikertje' als dat jou beter zint. Ik zit er al jaren, er zijn bovendien ook huizen zat.quote:Op zondag 26 september 2010 01:08 schreef n0r het volgende:
[..]
Je woont niet, je bent een gebruikertje
Oh ja, je hebt ook geen rechten ..
Na 1 oktober, tot die tijd niet. Misschien vind jij kraken verachterlijk (en dat mag je vinden), maar kraken mag binnen de regels van de wet. Eigenrichting is eigen rechter spelen en dat is heel wat anders.quote:Op zondag 26 september 2010 14:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Krakers spelen eigen rechter door leegstaande ruimte in te nemen.
Maken krakers jou dood? Worden speculanten afgeschoten door krakers?quote:Dan mag je als eigenaar ook wel eigen rechter spelen. Fire in the hole!
BInnenkort kom ik jouw meubels afnemen, immers er zijn meubels zat.quote:Op zondag 26 september 2010 14:43 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Och, ik zit er prima. Noem me maar een 'gebruikertje' als dat jou beter zint. Ik zit er al jaren, er zijn bovendien ook huizen zat.
als je nu ontdekt dat er een kraker in je huis zit en je gaat naar de politie zeggen ze:quote:Op zondag 26 september 2010 14:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Na 1 oktober is eigenrichting nog steeds niet toegestaan, en dat is maar goed ook gezien idioten zoals jij.
Henk en Ingridquote:Op zondag 26 september 2010 14:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Liever is al dood, laat ze fatsoenlijk werken, kan je gewoon zelf een woning op een leuke lokatie kopen, doe ik ook, nee hoor, die stinkende hippies pakken de mooie lokaties, zonder dat ze een economische binding met de stad hebben. Maar Henk en Ingrid kunnen elke dag vanuit Almere naar Amsterdam tuffen omdat ze die woning in het Centrum niet kunnen betalen.
Of de politie een schurfthekel heeft aan krakers is totaal niet relevant. Wat wel relevant is, is dat binnen de grenzen van de wet kraken legaal is. Daarom kan de politie er niks tegen doen.quote:Op zondag 26 september 2010 14:53 schreef jan75 het volgende:
[..]
als je nu ontdekt dat er een kraker in je huis zit en je gaat naar de politie zeggen ze:
ja daar kunnen we niks aan doen terwijl de politie toch echt een schurfthekel aan krakers heeft.
Eigenrichting blijft strafbaar, dus volledig terecht als jij en jouw Polen worden aangepakt. Maar waarom zou je met een knokploeg je "gelijk" willen halen als je dat na 1 oktober ook met de wet in de hand kan?quote:na 1 oktober zie je krakers in je huis.
je huurt een paar polen in die ze er letterlijk uit meppen.
bebloed komt een kraker bij de politie:
"ik wil aangifte doen toen ik illegaal een woning binnen drong en klappen kreeg van de eigenaar"
dus 3x raden wat de politie doet met die aangifte
ja en hoe denk je dat de politie dat vind dat er weer tuig is dat de buurt op stelten zet.quote:Op zondag 26 september 2010 14:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Of de politie een schurfthekel heeft aan krakers is totaal niet relevant. Wat wel relevant is, is dat binnen de grenzen van de wet kraken legaal is. Daarom kan de politie er niks tegen doen.
[..]
Eigenrichting blijft strafbaar, dus volledig terecht als jij en jouw Polen worden aangepakt. Maar waarom zou je met een knokploeg je "gelijk" willen halen als je dat na 1 oktober ook met de wet in de hand kan?
En daar protesteerden ze dus afgelopen nacht tegen. Geen enkel probleem dus verder.quote:Op zondag 26 september 2010 14:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Goed argument. Binnenkort is kraken ook bij wet verboden. Case closed.
Inderdaadquote:Op zondag 26 september 2010 14:55 schreef jan75 het volgende:
eigenlijk moet je registreren wie kraker is/was.
dan na 20 jaar als ze huisje boompje beestje hebben en met kids in de caravan richting france zijn getrokken hun woning kraken en helemaal uitleven.
kijken of ze dan nog zo vrolijk zijn
Wie zijn "jullie" ?quote:Op zondag 26 september 2010 15:02 schreef jan75 het volgende:
[..]
ja en hoe denk je dat de politie dat vind dat er weer tuig is dat de buurt op stelten zet.
krakerstuig wat gewoon levensgevaarlijke booby-traps plaatst tegen de politie.
denk je serieus dat die na 1 oktober ooit nog jullie kant kiezen nu jullie bij de wet strafbaar zijn...
Wie de fuk zijn "jullie"?quote:eigenrichting is dan niet strafbaar.
jij dringt mijn huis binnen en binnen de wet mag ik mijn eigen bezit binnen proporties verdedigen.
dus jullie het huis uit meppen mag, jullie neersteken niet.
tja dat ik dan net 4 potige poolse vrienden op bezoek had kan ik niks aan doen
quote:Op zondag 26 september 2010 14:39 schreef jan75 het volgende:
krakerstuig mag je elk geweldsmiddel tegen inzetten als ze jouw eigendommen inpikken
dat gun ik ze wel die laatste stuiptrekking, helemaal mooi dat het letterlijk in het water viel.quote:Op zondag 26 september 2010 15:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En daar protesteerden ze dus afgelopen nacht tegen. Geen enkel probleem dus verder.
dat ik met jullie verwijs naar krakers snap je niet?quote:Op zondag 26 september 2010 15:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wie zijn "jullie" ?
[..]
Wie de fuk zijn "jullie"?
En wel grappig dat je het hebt over proportioneel geweld terwijl dat proportionele zojuist nog totaal onbelangrijk voor je was:
[..]
Waar kan je op deze foto zien dat het tuig is?quote:Op zondag 26 september 2010 15:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
Ze maken het beeld van smerig tuig wel helemaal waar
Krakers zijn per definitie tuigquote:Op zondag 26 september 2010 15:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waar kan je op deze foto zien dat het tuig is?
had je anders verwachtquote:Op zondag 26 september 2010 15:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
Ze maken het beeld van smerig tuig wel helemaal waar
die met die primitieve speelgoedtrommel ben jij toch als ik me niet vergis? En ik durf te wedden dat geen enkele werkgever die vettige lieden zoals die overjarige provo of die rechtstreekse afstammeling van Bokito die op de foto staan ooit zal aannemen.quote:Op zondag 26 september 2010 15:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ben jij zo dom dat je denkt dat iedereen die met jou de discussie aangaat kraker is? Om je even te helpen: ik ben geen kraker, ook nooit geweest. Ik heb een eigen woning, zelf betaald en hard voor gewerkt.quote:Op zondag 26 september 2010 15:12 schreef jan75 het volgende:
[..]
ben je zo dom...
dat ik met jullie verwijs naar krakers snap je niet?
Dat is een contradictie. Net zoals het een contradictie is dat juist de mensen die het meeste lawaai maken over hoe belangrijk het is dat iedereen zijn mening moet kunnen uiten, ook dezelde mensen zijn die vinden dat je bepaalde groepen die van dat recht gebruik maken moet afschieten.quote:elk geweldsmiddel binnen proporties
Op de persoon spelen? Zijn je argumenten op?quote:Op zondag 26 september 2010 15:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
die met die primitieve speelgoedtrommel ben jij toch als ik me niet vergis? En ik durf te wedden dat geen enkele werkgever die vettige lieden zoals die overjarige provo of die rechtstreekse afstammeling van Bokito die op de foto staan ooit zal aannemen.
dus: subsidietuig.
Mwoah, valt wel mee met op de persoon spelen als je naar de bekende weg vraagt over ongure types wat zelfs een kleuter kan zien op de foto.quote:Op zondag 26 september 2010 15:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Op de persoon spelen? Zijn je argumenten op?
Nogmaals, als ik naar die foto kijk, waar kan ik dan aan zien dat het tuig is? Ze dragen geen Bommeltjes, overhemd en het haar is wat aan de lange kant, maar dat dat niet jouw stijl is maakt het nog geen tuig.quote:Op zondag 26 september 2010 15:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mwoah, valt wel mee met op de persoon spelen als je naar de bekende weg vraagt over ongure types wat zelfs een kleuter kan zien op de foto.
quote:Op zondag 26 september 2010 15:30 schreef jan75 het volgende:
maar goed.
we kunnen hier wel discussieren maar feit is dat links extreem hard aan terrein verliest.
4 jaar geleden achte men wilders aan de macht nog onmogelijk, of een einde kraakverbod.
moet eens zien hoe ongelijk ze hadden en moet eens opletten hoe er straks nog veel meer veranderd...
quote:Op zondag 26 september 2010 15:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nogmaals, als ik naar die foto kijk, waar kan ik dan aan zien dat het tuig is? Ze dragen geen Bommeltjes, overhemd en het haar is wat aan de lange kant, maar dat dat niet jouw stijl is maakt het nog geen tuig.
Heeft niets met mijn smaak of stijl te maken maar als ik als werkgever dat tuig daar op sollicitatie zou krijgen kwamen ze niet verder dan de intercom. En zo denken met mij vele werkgevers.quote:Op zondag 26 september 2010 15:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nogmaals, als ik naar die foto kijk, waar kan ik dan aan zien dat het tuig is? Ze dragen geen Bommeltjes, overhemd en het haar is wat aan de lange kant, maar dat dat niet jouw stijl is maakt het nog geen tuig.
En de schriftelijke taalvaardigheid van de FOK!user blijft ook maar achteruit gaan. Met de tijd verstrijkt gestaag de tolerantie en veerkracht van de maatschappij. Het wordt alleen maar erger.quote:Op zondag 26 september 2010 15:30 schreef jan75 het volgende:
maar goed.
we kunnen hier wel discussieren maar feit is dat links extreem hard aan terrein verliest.
4 jaar geleden achte men wilders aan de macht nog onmogelijk, of een einde kraakverbod.
moet eens zien hoe ongelijk ze hadden en moet eens opletten hoe er straks nog veel meer veranderd...
dat wordt lachen als het net zo snel weer terug veranderd, of acht je dat onmogelijk, lol?quote:Op zondag 26 september 2010 15:30 schreef jan75 het volgende:
maar goed.
de meesten binden dan ook wel in.quote:Op zondag 26 september 2010 15:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heeft niets met mijn smaak of stijl te maken maar als ik als werkgever dat tuig daar op sollicitatie zou krijgen kwamen ze niet verder dan de intercom. En zo denken met mij vele werkgevers.
Ze zijn in ieder geval te vies om aan te raken.quote:Op zondag 26 september 2010 15:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
overlast van tuig is men ook zat.quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat wordt lachen als het net zo snel weer terug veranderd, of acht je dat onmogelijk, lol?
elke debiel weet zolangzamerhand toch wel dat als je zoiets gaat onderdrukken, ze alleen maar radicaler worden? rechts nederland zou die krakers beter gewoon met rust gelaten hebben, nu creeren ze het begin van hun eigen teloorgang. als krakers niet meer bezig zijn met kraken, gaan ze actievoeren.
Nou, gelukkig maar. Weer een voormalig vrije ziel geconformeerd aan de kortzichtigheid van de maatschappij. Zo komen we er wel met zijn allen. Netjes in de rij.quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef jan75 het volgende:
[..]
de meesten binden dan ook wel in.
jongen die ik kende had een goede studie gevolgd maar was alternatief.
dus veel piercings, lang haar etc.
na een paar maanden vruchteloos solliciteren ging die maar naar de kapper, verwijderde zijn piercings en kocht een net pak, direct werk.
nu is die nogal trendy en zie je hem nauwelijks nog in die ouwe troep
vrije zielquote:Op zondag 26 september 2010 15:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nou, gelukkig maar. Weer een voormalig vrije ziel geconformeerd aan de kortzichtigheid van de maatschappij. Zo komen we er wel met zijn allen. Netjes in de rij.
Zouden ze hun energie niet beter besteden aan het vinden van een baan?quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat wordt lachen als het net zo snel weer terug veranderd, of acht je dat onmogelijk, lol?
elke debiel weet zolangzamerhand toch wel dat als je zoiets gaat onderdrukken, ze alleen maar radicaler worden? rechts nederland zou die krakers beter gewoon met rust gelaten hebben, nu creeren ze het begin van hun eigen teloorgang. als krakers niet meer bezig zijn met kraken, gaan ze actievoeren.
Gefeliciteerd. Maar met het hebben van een vrije ziel bedoel ik onder anderen het kunnen accepteren dat mensen er een andere definitie van vrijheid op na kunnen houden dan jij. Is ook die vorm van vrijheid op jou van toepassing?quote:Op zondag 26 september 2010 15:41 schreef jan75 het volgende:
[..]
vrije ziel
weet je wat vrijheid is.... rijk zijn.
ik kan doen wat ik wil, hoef me nergens zorgen om te maken.
heerlijk
Vrij vertaald zeg je; Laat ze maar lekker met rust want anders komen ze nog veel erger terug.quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef okiokinl het volgende:
[..]
Ach, zo heeft iedereen wel wat natuurlijk, zelf zou je overduidelijk nog niet in staat zijn een fatsoenlijke sollicitatiebrief te schrijven.quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef jan75 het volgende:
de meesten binden dan ook wel in.
jongen die ik kende had een goede studie gevolgd maar was alternatief.
dus veel piercings, lang haar etc.
na een paar maanden vruchteloos solliciteren ging die maar naar de kapper, verwijderde zijn piercings en kocht een net pak, direct werk.
nu is die nogal trendy en zie je hem nauwelijks nog in die ouwe troep
In Nijmegen zou het al helpen als de gemeente eindelijk eens een stuk bouwgrond goedkeurt voor de studentenhuisvester. Over de laatste nieuwbouwlocatie hebben ze jaren moeten steggelen.quote:Op zondag 26 september 2010 15:51 schreef superdrufus het volgende:
Misschien heeft het tekort aan studentenwoningen een verband met de kraak in de binnenstad.
Laat ze maar eerst dat probleem gaan oplossing ipv een kraakwet gaan doorvoeren in tijden van recessie.
http://www.delta.tudelft.(...)-kamers-tekort/21614
gelukkig dat ik niet hoef uit te blinken op spelling voor mijn expertisequote:Op zondag 26 september 2010 15:47 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ach, zo heeft iedereen wel wat natuurlijk, zelf zou je overduidelijk nog niet in staat zijn een fatsoenlijke sollicitatiebrief te schrijven.
zolang anderen het eigendomsrecht respecteren...quote:Op zondag 26 september 2010 15:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Maar met het hebben van een vrije ziel bedoel ik onder anderen het kunnen accepteren dat mensen er een andere definitie van vrijheid op na kunnen houden dan jij. Is ook die vorm van vrijheid op jou van toepassing?
Het handhaven van de wet is gewoon een taak voor de politie. En de plannen zijn dat er een nationale politie komt die direct valt onder het nieuwe ministerie van Veiligheid. Dus burgemeesters kunnen het straks ook niet gaan gedogen door hun korpsen opdracht te geven niet te handelen.quote:Op zondag 26 september 2010 16:28 schreef Re het volgende:
grappige is wel dat de instanties al aan hebben gegeven de nieuwe wet toch niet uit te gaan voeren, daar hebben ze geen personeel voor namelijk
dachten ze ook in de jaren 80. bleek van niet.quote:Op zondag 26 september 2010 15:38 schreef jan75 het volgende:
[..]
overlast van tuig is men ook zat.
de volgende stap is dat er minder gepikt word en de politie harder gaat optreden.
dus dan zal dat linkse werkschuwe tuig na een paar flinke klappen ook wel huilend ophouden
is geen dreigement, is gewoon oorzaak en gevolg. onderdrukking leidt tot extremisme.quote:Op zondag 26 september 2010 15:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Vrij vertaald zeg je; Laat ze maar lekker met rust want anders komen ze nog veel erger terug.
Nee lekker dan.
Laten we de rechtstaat maar opdoeken dan, als gedrag onderdrukt wordt komt het immers als extremisme terug.quote:Op zondag 26 september 2010 17:13 schreef okiokinl het volgende:
[..]
is geen dreigement, is gewoon oorzaak en gevolg. onderdrukking leidt tot extremisme.
tja, totdat de eigenaars dus oostblokkers gaan inhuren.quote:Op zondag 26 september 2010 17:13 schreef okiokinl het volgende:
[..]
is geen dreigement, is gewoon oorzaak en gevolg. onderdrukking leidt tot extremisme.
ik denk niet dat krakers dan maar gaan soliciteren, als je hun allemaal op straat gooit.
bovendien houden ze toch wel hun centra, want veel kraakpanden van weleer zijn gelegaliseerd.
toch werkt dat meestal zo. en er is nogal een verschil tussen individuele criminele daden onderdrukken , of een publieke beweging.quote:Op zondag 26 september 2010 17:23 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Laten we de rechtstaat maar opdoeken dan, als gedrag onderdrukt wordt komt het immers als extremisme terug.
wat bedoel je, criminele oostblokkers om ze af te tuigen als ze een demo organiseren? lekker slim, krakers wegwerken, oosblok maffia hierheen halen..quote:Op zondag 26 september 2010 17:28 schreef jan75 het volgende:
[..]
tja, totdat de eigenaars dus oostblokkers gaan inhuren.
hoe willen krakers daar wat tegen doen
Zeg ik iets over actievoeren, demonsteren etc?quote:Op zondag 26 september 2010 17:35 schreef okiokinl het volgende:
[..]
toch werkt dat meestal zo. en er is nogal een verschil tussen individuele criminele daden onderdrukken , of een publieke beweging.
en wat is er tegen op actievoeren, demonstreren etc? vind je dat iets wat onderdrukt moet worden?
dat doen krakers zowiezo al altijd, alleen als ze niet meer kunnen kraken, hebben ze een hoop tijd over.
dat idd, zolang ze vreedzaam demonstreren geen enkel probleem en hun recht.quote:Op zondag 26 september 2010 17:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zeg ik iets over actievoeren, demonsteren etc?
Krakers demonstereren maareen eind in de rondte, zolang ze maar van andermans eigendom afblijven
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is het behoorlijk anti-sociaal om je gebouwtje tientallen jaren leeg te laten staan (en er dus totaal geen gebruik van te maken) terwijl er een enorm studentenwoningtekort is.quote:Op zondag 26 september 2010 17:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zeg ik iets over actievoeren, demonsteren etc?
Krakers demonstereren maareen eind in de rondte, zolang ze maar van andermans eigendom afblijven
Ik moet toch altijd zo kotsen op die krakers die schermen met de wet. Diezelfde krakers gaan door met kraken na oktober en overtreden diezelfde wet dan ook. Vinden ze niet erg en dat is heel anders. Dan vind ik, dat huiseigenaren ook incidenteel de wet mogen overtreden en die krakers met zoveel mogelijk geweld het huis uitsmijten.quote:Op zondag 26 september 2010 14:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Of de politie een schurfthekel heeft aan krakers is totaal niet relevant. Wat wel relevant is, is dat binnen de grenzen van de wet kraken legaal is. Daarom kan de politie er niks tegen doen.
[..]
ja en als die arme studenten anti-kraak gaan dan worden ze eruit gemept door links werkschuw tuig ...AKA krakers en de organisatie bedreigd en panden vernield:quote:Op zondag 26 september 2010 18:10 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is het behoorlijk anti-sociaal om je gebouwtje tientallen jaren leeg te laten staan (en er dus totaal geen gebruik van te maken) terwijl er een enorm studentenwoningtekort is.
brrrrr....quote:Op zondag 26 september 2010 17:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het handhaven van de wet is gewoon een taak voor de politie. En de plannen zijn dat er een nationale politie komt die direct valt onder het nieuwe ministerie van Veiligheid. Dus burgemeesters kunnen het straks ook niet gaan gedogen door hun korpsen opdracht te geven niet te handelen.
Als student kan ik je vertellen dat krakers slechts een druppel op de gloeiende plaat van de kamernood zijn.quote:Op zondag 26 september 2010 18:10 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is het behoorlijk anti-sociaal om je gebouwtje tientallen jaren leeg te laten staan (en er dus totaal geen gebruik van te maken) terwijl er een enorm studentenwoningtekort is.
Dan ga je maar wat verder weg wonen. Omdat ik mijn auto niet kan parkeren waar ik wil, heb ik ook niet het recht die auto maar de gracht in te duwen, of open te breken en lekker te verplaatsen!?quote:Op zondag 26 september 2010 15:51 schreef superdrufus het volgende:
Misschien heeft het tekort aan studentenwoningen een verband met de kraak in de binnenstad.
Laat ze maar eerst dat probleem gaan oplossing ipv een kraakwet gaan doorvoeren in tijden van recessie.
http://www.delta.tudelft.(...)-kamers-tekort/21614
Lees je wel wat mensen schrijven?quote:Op zondag 26 september 2010 18:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik moet toch altijd zo kotsen op die krakers die schermen met de wet.
Lol, ik ben geen krakerquote:Op zondag 26 september 2010 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
BInnenkort kom ik jouw meubels afnemen, immers er zijn meubels zat.
Ja, dat vind ik ook een behoorlijk enge gedachtequote:
Laat de tanks maar weer komen...quote:AMSTERDAM - Krakers hebben zondag gebouwen ingenomen in Amsterdam en Utrecht. In de hoofdstad kraakte een groep zondagmiddag het oude hoofdkantoor van de brandweer op de Weesperzijde.
© ANP
In Utrecht bezetten krakers een pand op de Uithof. Dit pand van de Universiteit Utrecht staat volgens de krakers als enige tijd leeg.
De politie in Amsterdam wilde niet zeggen of er actie wordt ondernomen. De brandweer verhuisde in december naar Amsterdam-Zuidoost. In het voorjaar sloot een vastgoedbedrijf een langjarige huurovereenkomst af voor het pand aan de Weesperzijde.
http://www.nu.nl/binnenla(...)rdam-en-utrecht.html
Ja, stel je toch voor, één van de leegstaande gebouwen op een tochtig universiteitsterrein dat op een nuttige manier gebruikt wordtquote:
Ik lik mijn vingers er vast bij af.quote:Op zondag 26 september 2010 21:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook een behoorlijk enge gedachte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |