abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2010 @ 13:17:48 #101
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86857445
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:15 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

ja huis kraken
:') Er staan geen huizen op de Dam.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 26 september 2010 @ 13:23:34 #102
pi_86857620
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waarna hij die ruimte dus niet kan gebruiken als het gekraakt is.

En hoe pas ik het begrip diefstal op een onjuiste manier toe. Kom op, word eens concreet?
Blijkbaar vindt die eigenaar dat niet zo belangrijk, aangezien hij die ruimte zelf ook niet gebruikt. Zodra hij dat wel wil, kan het.

Moet ik nu het verschil tussen stelen en kraken voor je uit gaan spellen? Er zijn twee verschillende woorden voor, dat zegt wel genoeg. Maar goed, speciaal voor jou dan: kraken is tijdelijk lenen zonder toestemming :*
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_86857732
leuk hoe de mensen die krakers afzeiken, niet de mensen zijn die er door getroffen worden (juist het tegenovergestelde) maar toch mak alle beleggers napraten.

haalt niet weg dat het stinkede hippies zijn natuurlijk
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86857777
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Blijkbaar vindt die eigenaar dat niet zo belangrijk, aangezien hij die ruimte zelf ook niet gebruikt. Zodra hij dat wel wil, kan het.

Moet ik nu het verschil tussen stelen en kraken voor je uit gaan spellen? Er zijn twee verschillende woorden voor, dat zegt wel genoeg. Maar goed, speciaal voor jou dan: kraken is tijdelijk lenen zonder toestemming :*
'lenen' zonder toestemming van de eigenaar is gewoon stelen en dan hebben we het niet eens over de materiele schade die daarmee gepaard gaat.

Voor jou is er ook geen verschil tussen 'mijn en dijn' blijkbaar.
  zondag 26 september 2010 @ 13:33:40 #105
pi_86857950
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

'lenen' zonder toestemming van de eigenaar is gewoon stelen
Nee. Stelen is stelen. Kraken niet, dat is kraken. Hoe moeilijk is dat nou?
quote:
en dan hebben we het niet eens over de materiele schade die daarmee gepaard gaat.
Niet per se. Je haalt er nu excessen bij en probeert die voor te stellen als de standaard. Werkt niet.
quote:
Jawel hoor. Daarom vind ik het ook een goede regeling dat de eigenaar zijn pand terug krijgt zodra hij er wat mee wil, anders dan het nog wat langer laten wegrotten.
pi_86857955
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

'lenen' zonder toestemming van de eigenaar is gewoon stelen en dan hebben we het niet eens over de materiele schade die daarmee gepaard gaat.

de eigenaren die je nu beschermt zijn huizenbeleggers die veel geld stoppen in het kopen van huizen, daarna deze leeg laten staan in de hoop / veronderstelling dat zij jaren later meer op zullen leveren.
Dit terwijl er overal woningnood is.
Het is een extreem onetiche manier van beleggen i.m.o. en ik snap niet dat er zo veel mensen voor in de bres springen. (alhoewel van mij wel de termijn van 1 jaar naar 2 verhoogd zou mogen worden, zeker in deze tijden)
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 26 september 2010 @ 13:43:50 #107
pi_86858308
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

(alhoewel van mij wel de termijn van 1 jaar naar 2 verhoogd zou mogen worden, zeker in deze tijden)
Dat vind ik ook. De wetgeving mag in die zin wel aangepast worden aan de veranderende tijden, dat lost denk ik ook meer problemen op dan een kraakverbod.
Helaas vragen deze tijden ook om het verlaten van de nuance en begrip van beide kanten, ten behoeve van populisme en 'de harde aanpak'. Het gaat niet meer om wat het beste is, het gaat om het vinden en afstraffen van de zondebok. De algemene toon in dit topic bevestigt die sfeer, de politiek volgt zoals altijd.
pi_86858558
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En doen ze iets verkeerds dan wanneer ze een nachtje op de Dam doorbrengen?

Stoere praat hier allemaal hoor maar elk raakvlak met de werkelijkheid ontbreekt.
Fout! Je mag niet op de openbare weg kamperen.
pi_86858614
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. De wetgeving mag in die zin wel aangepast worden aan de veranderende tijden, dat lost denk ik ook meer problemen op dan een kraakverbod.
Helaas vragen deze tijden ook om het verlaten van de nuance en begrip van beide kanten, ten behoeve van populisme en 'de harde aanpak'. Het gaat niet meer om wat het beste is, het gaat om het vinden en afstraffen van de zondebok. De algemene toon in dit topic bevestigt die sfeer, de politiek volgt zoals altijd.
Probleem is dat de mensen die last hebben van krakers ook degene zijn die de middelen (zowel financieel als sociaal) hebben om hun visie uit te dragen. Daarnaast vinden mensen het gewoon gemakkelijker om een beetje over tuig te schreeuwen dan een paar stappen vooruit te denken.

[ Bericht 35% gewijzigd door Frutsel op 27-09-2010 09:33:45 ]
  zondag 26 september 2010 @ 13:57:04 #110
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86858745
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Fout! Je mag niet op de openbare weg kamperen.
Zolang de politie daar niets tegen doet (en slapen op de Dam is nu eenmaal een lang ingeburgerd gebruik) en het als vreedzaam protest gebracht wordt is er weinig mis mee.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86858880
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee. Stelen is stelen. Kraken niet, dat is kraken. Hoe moeilijk is dat nou?
[..]
Hoe moelijk is het nou dat je met je poten van andermans eigendommen behoort af te blijven?
quote:
Niet per se. Je haalt er nu excessen bij en probeert die voor te stellen als de standaard. Werkt niet.
[..]
Wat een onzin zeg.
quote:
Jawel hoor. Daarom vind ik het ook een goede regeling dat de eigenaar zijn pand terug krijgt zodra hij er wat mee wil, anders dan het nog wat langer laten wegrotten.
De pandeigenaar doet met zijn pand wat hij wil, of hij het weg laat rotten, in de fik steekt of wat dan ook geeft niemand het recht als het niet gebruikt wordt om je dat toe te eigenen.

Zeg je dat ook als iemand je auto kraakt daar hij zelf geen auto heeft en dat vrolijk (mis)gebruikt terwijl jij voor de kosten van verzekering, schade, bekeuringen en belasting opdraait? Nu zal je wel aankomen met dat het heel wat anders is maar zoveel verschil zit er niet in. In beide gevallen is het diefstal oftewel onrechtmatig andermans bezit toeeigenen.
  zondag 26 september 2010 @ 14:04:34 #112
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86858948
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
De pandeigenaar doet met zijn pand wat hij wil, of hij het weg laat rotten, in de fik steekt of wat dan ook geeft niemand het recht als het niet gebruikt wordt om je dat toe te eigenen.
Een andere burger heeft dat recht niet, de overheid heeft daarentegen wel het recht om te handelen. Het is namelijk nog altijd bij wet verboden om een schaarste te creëren of in stand te houden ten einde daar met woekerprijzen hoge winsten uit te behalen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_86859146
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tja, jij bent degene die een bevolkingsgroep zo haat dat je ze in zoutzuur wil dumpen, of als doelwit gebruiken voor ME-schietoefeningen. Elke connectie met de realiteit heb je blijkbaar ver achter je gelaten.
Het is gewoon uitschot en ik heb er ervaring mee natuurlijk zullen wel goeie zijn maar merendeel is gewoon tuig dat te lui is om te werken.
  zondag 26 september 2010 @ 14:13:58 #114
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86859199
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:12 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Het is gewoon uitschot en ik heb er ervaring mee natuurlijk zullen wel goeie zijn maar merendeel is gewoon tuig dat te lui is om te werken.
En dan nog, ze hebben gewoon het recht om vreedzaam te protesteren. Dat is gewoon één van de rechten die je hebt in Nederland. Maar blijkbaar is dat voor sommigen hier niet te verkroppen, die willen dat recht alleen voorbehouden aan groepen met wie ze het eens zijn.

Hypocriete debielen zijn dat, vind je ook niet?
  zondag 26 september 2010 @ 14:16:50 #115
pi_86859295
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:01 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoe moelijk is het nou dat je met je poten van andermans eigendommen behoort af te blijven?
Ah, gaan we het nu over een andere boeg gooien? :D
quote:
[..]

Wat een onzin zeg.
Integendeel.
quote:
[..]

Zeg je dat ook als iemand je auto kraakt daar hij zelf geen auto heeft en dat vrolijk (mis)gebruikt terwijl jij voor de kosten van verzekering, schade, bekeuringen en belasting opdraait? Nu zal je wel aankomen met dat het heel wat anders is maar zoveel verschil zit er niet in. In beide gevallen is het diefstal oftewel onrechtmatig andermans bezit toeeigenen.
Als ik mijn auto op een openbare parkeerplaats zet, en hem daar vervolgens een jaar lang stil laat staan zonder er zelfs maar naar om te kijken, zou ik het niet heel vreemd moeten vinden wanneer de buurt zich begint te ergeren aan de onnodige ruimte die de auto in staat te nemen en het feit dat het ding er ondertussen niet mooier op wordt. En ja, als er dan op een avond een zwerver in gaat liggen slapen is dat jammer, maar niet geheel onlogisch. Maar aangezien het hier beschreven scenario meestal niet plaatsvindt, is het inderdaad iets heel anders. Mensen zijn vaak zuinig op hun auto, aangezien de waarde rap daalt als je hem niet onderhoudt.

Overigens mag je als huiseigenaar helemaal niet je pand in brand steken, dat heet namelijk brandstichting en is bij wet verboden. Erg hè, dat je niet eens met je pand mag doen wat je wilt van de overheid :'(
pi_86859347
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waar haal je het gore lef vandaan om dat te gaan bepalen voor een ander, als ik een auto koop, en hem 2 maanden niet wil gebruiken, dan is dat mijn eigen keuze. Overigens een aantal kraakpanden hier in de buurt gehad, vies smerig tuig, met gore honden die ze overal op straat laten schijten. Maar goed, je gaat niet in op de discussie, waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 26 september 2010 @ 14:21:36 #117
pi_86859464
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar haal je het gore lef vandaan om dat te gaan bepalen voor een ander, als ik een auto koop, en hem 2 maanden niet wil gebruiken, dan is dat mijn eigen keuze.
Niet twee maanden. Een jáár.
quote:
Overigens een aantal kraakpanden hier in de buurt gehad, vies smerig tuig, met gore honden die ze overal op straat laten schijten.
Het is wat. Dan zullen ze vast wel allemaal zo zijn.
quote:
Maar goed, je gaat niet in op de discussie, waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
Ik kan prima begrijpen dat mensen liever op station Amsterdam Centraal wonen dan in Lelystad. En liever in een pand in Amsterdam dan op Amsterdam Centraal. Logica, maak het je eens eigen.
pi_86859473
quote:

[..]

Waar haal je het gore lef vandaan om dat te gaan bepalen voor een ander, als ik een auto koop, en hem 2 maanden niet wil gebruiken, dan is dat mijn eigen keuze. Overigens een aantal kraakpanden hier in de buurt gehad, vies smerig tuig, met gore honden die ze overal op straat laten schijten. Maar goed, je gaat niet in op de discussie, waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een andere burger heeft dat recht niet, de overheid heeft daarentegen wel het recht om te handelen. Het is namelijk nog altijd bij wet verboden om een schaarste te creëren of in stand te houden ten einde daar met woekerprijzen hoge winsten uit te behalen.
  zondag 26 september 2010 @ 14:22:39 #119
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86859507
quote:
waarin ik stelde dat er in lelystad al vele jaren prima woningen leeg staan, kunnen ze volgende week nog in.
Volgens mij is er momenteel nauwelijks leegstand in Lelystad maar dat terzijde. Ook daar zijn wachttijden voor woningen.
pi_86859511
Ik hoop dat ze helemaal ondergescheten zijn door de beroemde vliegende ratten.

Krakers.. gaat lekker naar Christiania of Hamburg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_86859605
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:59 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Faalhazen zonder maatschappelijk nut
Dat betwijfel ik ten zeerste, aan tegendraadse mensen heb je meer dan aan volgzame schapen
pi_86859769
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:25 schreef psaexorp het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste, aan tegendraadse mensen heb je meer dan aan volgzame schapen
Eensch..

Zoals Martin Niemöller:

Toen de nazi's de communisten arresteerden heb ik gezwegen;
ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten heb ik gezwegen;
ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;
ik was immers geen syndicalist.
Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;
ik was immers geen Jood.
Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;
ik was immers geen katholiek.
Toen ze mij kwamen halen
...was er niemand meer die nog kon protesteren.

Maar doorslaan in het tegendraads zijn en niets WILLEN is ook een vak...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_86859807
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Volgens mij is er momenteel nauwelijks leegstand in Lelystad maar dat terzijde. Ook daar zijn wachttijden voor woningen.
Zelfs al is er geen leegstand, je kan ook gewoon een woning kopen, of je netjes inschrijven bij de andere woningzoekenden, krakers vechten helemaal niet tegen leegstand, maar willen gewoon lekker proviteren van andermans eigendommen. Als krakers zo nobel waren zouden ze de objecten kraken, en er huurders in stoppen die al veel langer op een woning wachten.
pi_86859867
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik kan prima begrijpen dat mensen liever op station Amsterdam Centraal wonen dan in Lelystad. En liever in een pand in Amsterdam dan op Amsterdam Centraal. Logica, maak het je eens eigen.
Liever is al dood, laat ze fatsoenlijk werken, kan je gewoon zelf een woning op een leuke lokatie kopen, doe ik ook, nee hoor, die stinkende hippies pakken de mooie lokaties, zonder dat ze een economische binding met de stad hebben. Maar Henk en Ingrid kunnen elke dag vanuit Almere naar Amsterdam tuffen omdat ze die woning in het Centrum niet kunnen betalen.
pi_86859987
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Liever is al dood, laat ze fatsoenlijk werken, kan je gewoon zelf een woning op een leuke lokatie kopen, doe ik ook, nee hoor, die stinkende hippies pakken de mooie lokaties, zonder dat ze een economische binding met de stad hebben. Maar Henk en Ingrid kunnen elke dag vanuit Almere naar Amsterdam tuffen omdat ze die woning in het Centrum niet kunnen betalen.
Van hippies is bekend dat ze tegen geweld zijn....demonstreren mogen ze schijnbaar ook al niet meer, want vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor mensen die geweld verheerlijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')