Mwoah, valt wel mee met op de persoon spelen als je naar de bekende weg vraagt over ongure types wat zelfs een kleuter kan zien op de foto.quote:Op zondag 26 september 2010 15:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Op de persoon spelen? Zijn je argumenten op?
Nogmaals, als ik naar die foto kijk, waar kan ik dan aan zien dat het tuig is? Ze dragen geen Bommeltjes, overhemd en het haar is wat aan de lange kant, maar dat dat niet jouw stijl is maakt het nog geen tuig.quote:Op zondag 26 september 2010 15:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mwoah, valt wel mee met op de persoon spelen als je naar de bekende weg vraagt over ongure types wat zelfs een kleuter kan zien op de foto.
quote:Op zondag 26 september 2010 15:30 schreef jan75 het volgende:
maar goed.
we kunnen hier wel discussieren maar feit is dat links extreem hard aan terrein verliest.
4 jaar geleden achte men wilders aan de macht nog onmogelijk, of een einde kraakverbod.
moet eens zien hoe ongelijk ze hadden en moet eens opletten hoe er straks nog veel meer veranderd...
quote:Op zondag 26 september 2010 15:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nogmaals, als ik naar die foto kijk, waar kan ik dan aan zien dat het tuig is? Ze dragen geen Bommeltjes, overhemd en het haar is wat aan de lange kant, maar dat dat niet jouw stijl is maakt het nog geen tuig.
Heeft niets met mijn smaak of stijl te maken maar als ik als werkgever dat tuig daar op sollicitatie zou krijgen kwamen ze niet verder dan de intercom. En zo denken met mij vele werkgevers.quote:Op zondag 26 september 2010 15:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nogmaals, als ik naar die foto kijk, waar kan ik dan aan zien dat het tuig is? Ze dragen geen Bommeltjes, overhemd en het haar is wat aan de lange kant, maar dat dat niet jouw stijl is maakt het nog geen tuig.
En de schriftelijke taalvaardigheid van de FOK!user blijft ook maar achteruit gaan. Met de tijd verstrijkt gestaag de tolerantie en veerkracht van de maatschappij. Het wordt alleen maar erger.quote:Op zondag 26 september 2010 15:30 schreef jan75 het volgende:
maar goed.
we kunnen hier wel discussieren maar feit is dat links extreem hard aan terrein verliest.
4 jaar geleden achte men wilders aan de macht nog onmogelijk, of een einde kraakverbod.
moet eens zien hoe ongelijk ze hadden en moet eens opletten hoe er straks nog veel meer veranderd...
dat wordt lachen als het net zo snel weer terug veranderd, of acht je dat onmogelijk, lol?quote:Op zondag 26 september 2010 15:30 schreef jan75 het volgende:
maar goed.
de meesten binden dan ook wel in.quote:Op zondag 26 september 2010 15:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heeft niets met mijn smaak of stijl te maken maar als ik als werkgever dat tuig daar op sollicitatie zou krijgen kwamen ze niet verder dan de intercom. En zo denken met mij vele werkgevers.
Ze zijn in ieder geval te vies om aan te raken.quote:Op zondag 26 september 2010 15:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waar kan je op deze foto zien dat het tuig is?
overlast van tuig is men ook zat.quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat wordt lachen als het net zo snel weer terug veranderd, of acht je dat onmogelijk, lol?
elke debiel weet zolangzamerhand toch wel dat als je zoiets gaat onderdrukken, ze alleen maar radicaler worden? rechts nederland zou die krakers beter gewoon met rust gelaten hebben, nu creeren ze het begin van hun eigen teloorgang. als krakers niet meer bezig zijn met kraken, gaan ze actievoeren.
Nou, gelukkig maar. Weer een voormalig vrije ziel geconformeerd aan de kortzichtigheid van de maatschappij. Zo komen we er wel met zijn allen. Netjes in de rij.quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef jan75 het volgende:
[..]
de meesten binden dan ook wel in.
jongen die ik kende had een goede studie gevolgd maar was alternatief.
dus veel piercings, lang haar etc.
na een paar maanden vruchteloos solliciteren ging die maar naar de kapper, verwijderde zijn piercings en kocht een net pak, direct werk.
nu is die nogal trendy en zie je hem nauwelijks nog in die ouwe troep
vrije zielquote:Op zondag 26 september 2010 15:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nou, gelukkig maar. Weer een voormalig vrije ziel geconformeerd aan de kortzichtigheid van de maatschappij. Zo komen we er wel met zijn allen. Netjes in de rij.
Zouden ze hun energie niet beter besteden aan het vinden van een baan?quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat wordt lachen als het net zo snel weer terug veranderd, of acht je dat onmogelijk, lol?
elke debiel weet zolangzamerhand toch wel dat als je zoiets gaat onderdrukken, ze alleen maar radicaler worden? rechts nederland zou die krakers beter gewoon met rust gelaten hebben, nu creeren ze het begin van hun eigen teloorgang. als krakers niet meer bezig zijn met kraken, gaan ze actievoeren.
Gefeliciteerd. Maar met het hebben van een vrije ziel bedoel ik onder anderen het kunnen accepteren dat mensen er een andere definitie van vrijheid op na kunnen houden dan jij. Is ook die vorm van vrijheid op jou van toepassing?quote:Op zondag 26 september 2010 15:41 schreef jan75 het volgende:
[..]
vrije ziel
weet je wat vrijheid is.... rijk zijn.
ik kan doen wat ik wil, hoef me nergens zorgen om te maken.
heerlijk
Vrij vertaald zeg je; Laat ze maar lekker met rust want anders komen ze nog veel erger terug.quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef okiokinl het volgende:
[..]
Ach, zo heeft iedereen wel wat natuurlijk, zelf zou je overduidelijk nog niet in staat zijn een fatsoenlijke sollicitatiebrief te schrijven.quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef jan75 het volgende:
de meesten binden dan ook wel in.
jongen die ik kende had een goede studie gevolgd maar was alternatief.
dus veel piercings, lang haar etc.
na een paar maanden vruchteloos solliciteren ging die maar naar de kapper, verwijderde zijn piercings en kocht een net pak, direct werk.
nu is die nogal trendy en zie je hem nauwelijks nog in die ouwe troep
In Nijmegen zou het al helpen als de gemeente eindelijk eens een stuk bouwgrond goedkeurt voor de studentenhuisvester. Over de laatste nieuwbouwlocatie hebben ze jaren moeten steggelen.quote:Op zondag 26 september 2010 15:51 schreef superdrufus het volgende:
Misschien heeft het tekort aan studentenwoningen een verband met de kraak in de binnenstad.
Laat ze maar eerst dat probleem gaan oplossing ipv een kraakwet gaan doorvoeren in tijden van recessie.
http://www.delta.tudelft.(...)-kamers-tekort/21614
gelukkig dat ik niet hoef uit te blinken op spelling voor mijn expertisequote:Op zondag 26 september 2010 15:47 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ach, zo heeft iedereen wel wat natuurlijk, zelf zou je overduidelijk nog niet in staat zijn een fatsoenlijke sollicitatiebrief te schrijven.
zolang anderen het eigendomsrecht respecteren...quote:Op zondag 26 september 2010 15:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Maar met het hebben van een vrije ziel bedoel ik onder anderen het kunnen accepteren dat mensen er een andere definitie van vrijheid op na kunnen houden dan jij. Is ook die vorm van vrijheid op jou van toepassing?
Het handhaven van de wet is gewoon een taak voor de politie. En de plannen zijn dat er een nationale politie komt die direct valt onder het nieuwe ministerie van Veiligheid. Dus burgemeesters kunnen het straks ook niet gaan gedogen door hun korpsen opdracht te geven niet te handelen.quote:Op zondag 26 september 2010 16:28 schreef Re het volgende:
grappige is wel dat de instanties al aan hebben gegeven de nieuwe wet toch niet uit te gaan voeren, daar hebben ze geen personeel voor namelijk
dachten ze ook in de jaren 80. bleek van niet.quote:Op zondag 26 september 2010 15:38 schreef jan75 het volgende:
[..]
overlast van tuig is men ook zat.
de volgende stap is dat er minder gepikt word en de politie harder gaat optreden.
dus dan zal dat linkse werkschuwe tuig na een paar flinke klappen ook wel huilend ophouden
is geen dreigement, is gewoon oorzaak en gevolg. onderdrukking leidt tot extremisme.quote:Op zondag 26 september 2010 15:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Vrij vertaald zeg je; Laat ze maar lekker met rust want anders komen ze nog veel erger terug.
Nee lekker dan.
Laten we de rechtstaat maar opdoeken dan, als gedrag onderdrukt wordt komt het immers als extremisme terug.quote:Op zondag 26 september 2010 17:13 schreef okiokinl het volgende:
[..]
is geen dreigement, is gewoon oorzaak en gevolg. onderdrukking leidt tot extremisme.
tja, totdat de eigenaars dus oostblokkers gaan inhuren.quote:Op zondag 26 september 2010 17:13 schreef okiokinl het volgende:
[..]
is geen dreigement, is gewoon oorzaak en gevolg. onderdrukking leidt tot extremisme.
ik denk niet dat krakers dan maar gaan soliciteren, als je hun allemaal op straat gooit.
bovendien houden ze toch wel hun centra, want veel kraakpanden van weleer zijn gelegaliseerd.
toch werkt dat meestal zo. en er is nogal een verschil tussen individuele criminele daden onderdrukken , of een publieke beweging.quote:Op zondag 26 september 2010 17:23 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Laten we de rechtstaat maar opdoeken dan, als gedrag onderdrukt wordt komt het immers als extremisme terug.
wat bedoel je, criminele oostblokkers om ze af te tuigen als ze een demo organiseren? lekker slim, krakers wegwerken, oosblok maffia hierheen halen..quote:Op zondag 26 september 2010 17:28 schreef jan75 het volgende:
[..]
tja, totdat de eigenaars dus oostblokkers gaan inhuren.
hoe willen krakers daar wat tegen doen
Zeg ik iets over actievoeren, demonsteren etc?quote:Op zondag 26 september 2010 17:35 schreef okiokinl het volgende:
[..]
toch werkt dat meestal zo. en er is nogal een verschil tussen individuele criminele daden onderdrukken , of een publieke beweging.
en wat is er tegen op actievoeren, demonstreren etc? vind je dat iets wat onderdrukt moet worden?
dat doen krakers zowiezo al altijd, alleen als ze niet meer kunnen kraken, hebben ze een hoop tijd over.
dat idd, zolang ze vreedzaam demonstreren geen enkel probleem en hun recht.quote:Op zondag 26 september 2010 17:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zeg ik iets over actievoeren, demonsteren etc?
Krakers demonstereren maareen eind in de rondte, zolang ze maar van andermans eigendom afblijven
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is het behoorlijk anti-sociaal om je gebouwtje tientallen jaren leeg te laten staan (en er dus totaal geen gebruik van te maken) terwijl er een enorm studentenwoningtekort is.quote:Op zondag 26 september 2010 17:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Krakers demonstereren maareen eind in de rondte, zolang ze maar van andermans eigendom afblijven
Ik moet toch altijd zo kotsen op die krakers die schermen met de wet. Diezelfde krakers gaan door met kraken na oktober en overtreden diezelfde wet dan ook. Vinden ze niet erg en dat is heel anders. Dan vind ik, dat huiseigenaren ook incidenteel de wet mogen overtreden en die krakers met zoveel mogelijk geweld het huis uitsmijten.quote:Op zondag 26 september 2010 14:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Of de politie een schurfthekel heeft aan krakers is totaal niet relevant. Wat wel relevant is, is dat binnen de grenzen van de wet kraken legaal is. Daarom kan de politie er niks tegen doen.
[..]
ja en als die arme studenten anti-kraak gaan dan worden ze eruit gemept door links werkschuw tuig ...AKA krakers en de organisatie bedreigd en panden vernield:quote:Op zondag 26 september 2010 18:10 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is het behoorlijk anti-sociaal om je gebouwtje tientallen jaren leeg te laten staan (en er dus totaal geen gebruik van te maken) terwijl er een enorm studentenwoningtekort is.
brrrrr....quote:Op zondag 26 september 2010 17:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het handhaven van de wet is gewoon een taak voor de politie. En de plannen zijn dat er een nationale politie komt die direct valt onder het nieuwe ministerie van Veiligheid. Dus burgemeesters kunnen het straks ook niet gaan gedogen door hun korpsen opdracht te geven niet te handelen.
Als student kan ik je vertellen dat krakers slechts een druppel op de gloeiende plaat van de kamernood zijn.quote:Op zondag 26 september 2010 18:10 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is het behoorlijk anti-sociaal om je gebouwtje tientallen jaren leeg te laten staan (en er dus totaal geen gebruik van te maken) terwijl er een enorm studentenwoningtekort is.
Dan ga je maar wat verder weg wonen. Omdat ik mijn auto niet kan parkeren waar ik wil, heb ik ook niet het recht die auto maar de gracht in te duwen, of open te breken en lekker te verplaatsen!?quote:Op zondag 26 september 2010 15:51 schreef superdrufus het volgende:
Misschien heeft het tekort aan studentenwoningen een verband met de kraak in de binnenstad.
Laat ze maar eerst dat probleem gaan oplossing ipv een kraakwet gaan doorvoeren in tijden van recessie.
http://www.delta.tudelft.(...)-kamers-tekort/21614
Lees je wel wat mensen schrijven?quote:Op zondag 26 september 2010 18:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik moet toch altijd zo kotsen op die krakers die schermen met de wet.
Lol, ik ben geen krakerquote:Op zondag 26 september 2010 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
BInnenkort kom ik jouw meubels afnemen, immers er zijn meubels zat.
Ja, dat vind ik ook een behoorlijk enge gedachtequote:
Laat de tanks maar weer komen...quote:AMSTERDAM - Krakers hebben zondag gebouwen ingenomen in Amsterdam en Utrecht. In de hoofdstad kraakte een groep zondagmiddag het oude hoofdkantoor van de brandweer op de Weesperzijde.
© ANP
In Utrecht bezetten krakers een pand op de Uithof. Dit pand van de Universiteit Utrecht staat volgens de krakers als enige tijd leeg.
De politie in Amsterdam wilde niet zeggen of er actie wordt ondernomen. De brandweer verhuisde in december naar Amsterdam-Zuidoost. In het voorjaar sloot een vastgoedbedrijf een langjarige huurovereenkomst af voor het pand aan de Weesperzijde.
http://www.nu.nl/binnenla(...)rdam-en-utrecht.html
Ja, stel je toch voor, één van de leegstaande gebouwen op een tochtig universiteitsterrein dat op een nuttige manier gebruikt wordtquote:
Ik lik mijn vingers er vast bij af.quote:Op zondag 26 september 2010 21:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook een behoorlijk enge gedachte
Ja geweldig, een nationale politiemacht die boven lokale overheden staat en kan ingrijpen als de overheid dat wenst. Zo begint het, en voordat je het weet leef je in een politiestaat. Vooral met veiligheidsfreaks VVD en PVV in het kabinet.quote:Op zondag 26 september 2010 21:45 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik lik mijn vingers er vast bij af.
Dat en weinig anders.quote:Op zondag 26 september 2010 21:37 schreef BlackFrancis het volgende:
Krakers bestrijden is symptoom bestrijden.
Je wil mijn exemplaar van 1984 dus niet meer lenen?quote:Op zondag 26 september 2010 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja geweldig, een nationale politiemacht die boven lokale overheden staat en kan ingrijpen als de overheid dat wenst. Zo begint het, en voordat je het weet leef je in een politiestaat. Vooral met veiligheidsfreaks VVD en PVV in het kabinet.
ik zei actievoeren, en toen ging jij vrij vertalen..quote:Op zondag 26 september 2010 17:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Uitstekende post.quote:Op zondag 26 september 2010 21:37 schreef BlackFrancis het volgende:
Wat was dat verhaal ook alweer van een wijk in Amsterdam die geheel van een vastgoedhandelaar was. Die eigenaar liet het moedwillig verkrotten en verpauperen.
Vervolgens maakte hij grote bedrijven lekker met de mooiste plannen (grote hotels, de waarde zou enorm stijgen). Hij verkocht de grond aan een Aegon/Shell of ander groot bedrijf voor een kapitaal. Maar van het hotel is nooit iets terecht gekomen.
Wijk verrot, bedrijf opgelicht, en de vastgoedmaffia lacht in zn vuistje.
Moraal van het verhaal, een beetje ethiek is voor mens en bedrijf goed. Krakers bestrijden is symptoom bestrijden. Bestrijd leegstand en onethische speculatie.
Zo dat was mijn knuppel in het hoenderhok.
Ik heb een exemplaar in de kast staan. Ooit eens op de kop getikt op een boekenmarkt. Ben ik best wel trots opquote:Op zondag 26 september 2010 21:53 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je wil mijn exemplaar van 1984 dus niet meer lenen?
jaja, dus je bezwaar tegen kraken is dat op 2 oktober voor het eerst ze iets ilegaals gaan doen, en daarom vind jij het okee dat huisbazen al die tijd illegale dingen deden? beetje hypocriet?quote:Op zondag 26 september 2010 18:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik moet toch altijd zo kotsen op die krakers die schermen met de wet. Diezelfde krakers gaan door met kraken na oktober en overtreden diezelfde wet dan ook. Vinden ze niet erg en dat is heel anders. Dan vind ik, dat huiseigenaren ook incidenteel de wet mogen overtreden en die krakers met zoveel mogelijk geweld het huis uitsmijten.
quote:Op zondag 26 september 2010 21:53 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik zei actievoeren, en toen ging jij vrij vertalen..
Hier reageerde ik op.quote:Op zondag 26 september 2010 15:36 schreef okiokinl het volgende:
[..]
En een bevestiging dat krakers criminelen zijn. Dat pand in Amsterdam staat nog geen jaar leeg.quote:Op zondag 26 september 2010 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Overigens, meteen een mooi bewijs tegen de vaak naar voren gebrachte stelling dat krakers alleen in de binnenstad zouden willen zitten. Dus niet, de Uithof is geen binnenstad. In your face
Als dat waar is, dan zijn ze daar niet goed bezig. Maar in Utrecht is weer eens bewezen dat panden te vaak en te lang nutteloos staan te zijn, daar waar juist behoefte is aan woningen.quote:Op zondag 26 september 2010 21:59 schreef OEM het volgende:
[..]
En een bevestiging dat krakers criminelen zijn. Dat pand in Amsterdam staat nog geen jaar leeg.
wie zegt dat veel mensen hier tot arm-nederland behoren?quote:Op zondag 26 september 2010 22:11 schreef DeParo het volgende:
Ik steun 100x liever dat 'krakerstuig' dan die rijke snobs van de VVD.
Wat boeit het jullie arm Nederland, het is toch alleen in het voordeel van Rijk Nederland, dat is wel duidelijk.
Ben het zowaar met je eensquote:Op zondag 26 september 2010 22:11 schreef DeParo het volgende:
Wat boeit het jullie arm Nederland, het is toch alleen in het voordeel van Rijk Nederland, dat is wel duidelijk.
Vraag ik me ook af. Het is in ieder geval van de universiteit.quote:Op zondag 26 september 2010 22:11 schreef Cerbie het volgende:
Welk pand is het eigenlijk op de Uithof?
ik bedoelde dus, als je kraken gaat verbieden, dan worden ze gewoon weer meer fanatieke actievoerders.quote:
dat bewijst dat dit een actie kraak is, om aandacht te krijgen voor het aankomend kraakverbod.quote:Op zondag 26 september 2010 21:59 schreef OEM het volgende:
[..]
En een bevestiging dat krakers criminelen zijn. Dat pand in Amsterdam staat nog geen jaar leeg.
en dat is de spijker op zn kop. die gasten zien het geld al binnenstromen, lekker speculeren. kon al decennia niet meer zoals dat nu weer wel kan. triest.quote:Op zondag 26 september 2010 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
Kan me ook een filmpje herinneren van GS dat Rutger (haat die vent, maar die repo was wel aardig) langsging bij een JOVD feestje. Die korpsballetjes vierden feest omdat de kraakwet was aangenomen. Dan ben je echt een sneu figuur imo
Volgens artikel op de FP een pand aan de Marburglaan.quote:Op zondag 26 september 2010 22:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Het is in ieder geval van de universiteit.
Ook de armere mensen kunnen gewoon een huisje krijgen. Het heet sociale huur. Maar dat is natuurlijk niet goed genoeg voor dat tuig. Ze willen alleen genoegen nemen met een monumentaal pand op een toplocatie.quote:Op zondag 26 september 2010 22:11 schreef DeParo het volgende:
Het doel van die wet is niet om alle krakers direct overal uit te trappen, maar om overlast veroorzakende krakers er zonder pardon uit te kunnen trappen. Als die krakers zich normaal gedragen (as if) dan zal er weinig aan de hand zijn.quote:Op zondag 26 september 2010 22:44 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat bewijst dat dit een actie kraak is, om aandacht te krijgen voor het aankomend kraakverbod.
wel grappig dat ze mogen blijven van amsterdam, dat zegt wel iets over hoeveel steun dit verbod heeft in die stad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |