abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:17:20 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86820581
quote:
Roma Nieuwegein eisen 100.000 euro

NIEUWEGEIN - Twintig Roma-families in Nieuwegein willen 100.000 euro per gezin. "En dan zijn we weg", aldus Rade Duric namens enkele families.

"Nergens is het zo erg voor Roma als hier". Duric reageert op het plan van burgemeester De Vos die de discussie wil opstarten over de vraag hoe vaak Roma in de fout gaan. In een gesprek met het AD trekt Rade direct de vergelijking met de Tweede Wereldoorlog en de Jodenvervolging. "Je moet samenwerken met Roma en niet met dwang werken. Kom maar met een oprotpremie. Dan gaan we ergens anders aan de toekomst bouwen". De zus van Rade, Kostana Jovanovic, zegt tegen de krant dat haar broer "erg emotioneel is. Wat hij zegt is niet goed voor de Roma in Nieuwegein".
Gisteren bleek dat 75% van de Roma in Nieuwegein een strafblad heeft, bijna niemand werkt en kinderen gaan ondanks tientallen jaren begeleiding nauwelijks naar school. Nieuwegein steelt jaarlijks vier ton in het heropvoedingsproject voor de Roma.
Zolang er Roma in Nederland rondhangen zullen er problemen zijn. Een paar ton doneren, zoals zo vaak is gebeurd, heeft geen zin, want ze trekken gewoon één gemeente verderop en blijven daar net zolang overlast veroorzaken totdat ze weer een vertrekregeling aangeboden krijgen. Daarmee wordt het probleem dus niet opgelost maar enkel verschoven.

Een meer definitieve oplossing is hervestiging in een land waar vanuit de Roma niet meer terug kunnen keren naar Nederland. Ze zijn statenloos dus Nederland heeft geen enkele verplichting naar hen.

Als je ziet dat één Roma-gezin zo'n 400.000 euro op jaarbasis kost als ze in Nederland blijven, dat het een zich uitbreidend en eeuwigdurend probleem is, kun je economisch uitrekenen dat de 'negatieve waarde' van een Roma-gezin zo'n 8.000.000 euro is. Ofwel, zoveel geld moet je reserveren wil je de kosten van de Roma tot in de eeuwigheid blijven dekken.

Dat geld zou je dus ook kunnen besteden om ze elders te huisvesten. Een regering uit een ontwikkelingsland zou denk ik best wel bereid zijn om deze mensen voor een bedrag van 3.960.000 euro op te nemen. Dan kun je die Roma zelf nog een 40.000 meegeven om daar iets zelfstandig op te bouwen. Dit is goed voor:
Nederland: want er komt een einde aan een onoplosbaar probleem.
Het ontwikkelingsland in kwestie: Daar kosten die Roma veel minder en dus is er geld voor de eigen bevolking

Zelf zat ik te denken aan Madagaskar als vestigingsplaats. Ze zullen er blij zijn met het geld dat ze eraan verdienen en van daaruit kunnen die Roma niet zo eenvoudig meer terugkeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 25-09-2010 11:44:25 (bron toegevoegd + TT aangepast) ]
The End Times are wild
pi_86820602
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:17 schreef LXIV het volgende:
Een meer definitieve oplossing is hervestiging in een land waar vanuit de Roma niet meer terug kunnen keren naar Nederland. Ze zijn statenloos dus Nederland heeft geen enkele verplichting naar hen.
Artikel 1 van de Grondwet.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_86820635
Haha Madagaskar nog wel :')
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:22:35 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86820671
quote:
Helaas, dat heet Nederland wel. Zo hebben de kinderen van statelozen recht op de nationaliteit van het land waar ze geboren zijn. Staatlozen dien ook te worden opgevangen, aldus enkele verdragen die Nederland heeft getekend.

quote:
Als je ziet dat één Roma-gezin zo'n 400.000 euro op jaarbasis kost als ze in Nederland blijven, dat het een zich uitbreidend en eeuwigdurend probleem is, kun je economisch uitrekenen dat de 'negatieve waarde' van een Roma-gezin zo'n 8.000.000 euro is. Ofwel, zoveel geld moet je reserveren wil je de kosten van de Roma tot in de eeuwigheid blijven dekken.
Je kan de kinderen ook weghalen bij de ouders, en de criminelen gewoon vastzetten wanneer ze over de schreef gaan.

De rest van je idee, op het vliegtuig naar een derde wereldland zetten is te belachelijk voor woorden en totaal onhaalbaar dus het niet waard om verder woorden aan vuil te maken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86820802
Roma in Nieuwegein. :')

Ik zag twee jaar geleden een reportage op RTV Utrecht. 100 % geniet een uitkering.
pi_86820919
Nieuwegein was overigens de eerste gemeente in Nederland waar Roma geïntegreerd werden in de maatschappij. Verspreid door Nieuwegein werden ze in huurhuizen gezet. Dat was een groot succes. Vooral voor telefonisten op het politiebureau.
pi_86820948
Vanwaar de neiging van bepaalde autochtonen aan de rechterkant van het politieke spectrum om onze eigen nationale problemen te exporteren naar andere landen?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:42:09 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86821030
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
Vanwaar de neiging van bepaalde autochtonen aan de rechterkant van het politieke spectrum om onze eigen nationale problemen te exporteren naar andere landen?
Omdat het een win-win situatie kan zijn voor zowel Nederland als Madagaskar. Wij zijn ze kwijt, die paar miljoen per familie besparen we in de komende jaren met gemak. In Madagaskar merkt men waarschijnlijk niet eens dat die Roma zich daar ergens onder de bevolking bevinden. Iedereen wordt er dus beter van.
The End Times are wild
pi_86821062
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vermoed omdat het makkelijk is. Een enkeltje op een trein of vliegtuig is zo gekocht. Het rehabiliteren van roma's is onbegonnen werk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86821065
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat het een win-win situatie kan zijn voor zowel Nederland als Madagaskar. Wij zijn ze kwijt, die paar miljoen per familie besparen we in de komende jaren met gemak. In Madagaskar merkt men waarschijnlijk niet eens dat die Roma zich daar ergens onder de bevolking bevinden. Iedereen wordt er dus beter van.
In Madagaskar merkt men niet dat er een horde Nederlands sprekende nomaden zich bezig zou houden met criminele activiteiten? Hoezo denk je dat?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:48:13 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86821139
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In Madagaskar merkt men niet dat er een horde Nederlands sprekende nomaden zich bezig zou houden met criminele activiteiten? Hoezo denk je dat?
Ik denk dat ze er daar beter raad mee weten dan in ons 'beschaafde' Nederland. Bovendien kunnen ze in het oerwoud hun gang wel gaan, de apen daar slepen ook met takken
The End Times are wild
pi_86821181
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat ze er daar beter raad mee weten dan in ons 'beschaafde' Nederland. Bovendien kunnen ze in het oerwoud hun gang wel gaan, de apen daar slepen ook met takken
Leuk dat de apen daar ook slepen met takken, maar we hebben hier ook apen die takken slepen, bovendien hebben we het Groene Hart en anders nog Limburg, dus dat argument is onzinnig. Ten tweede zie ik niet in waarom zij zich moeten beraden op problemen afkomstig uit Nederland. Ze hebben er 0,0 baat bij.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:53:29 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86821246
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk dat de apen daar ook slepen met takken, maar we hebben hier ook apen die takken slepen, bovendien hebben we het Groene Hart en anders nog Limburg, dus dat argument is onzinnig. Ten tweede zie ik niet in waarom zij zich moeten beraden op problemen afkomstig uit Nederland. Ze hebben er 0,0 baat bij.
Nou, laat die keuze dan aan de regering van Madagaskar over. Als zij bereid zijn ze op te nemen voor een bedrag van 4.000.000,00 euro per gezin, dan is dat toch hun eigen keuze? Het is niet dat wij deze regering hiertoe dwingen! Er zal best wel een land te vinden zijn dat ze wil hebben tegen een royale vergoeding. Keuze van dat land zelf.

Of jij moet een betere oplossing weten...
The End Times are wild
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:58:17 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86821360
Volstrekt kansloze figuren: geen moraal, geen fatsoen, geen gezond verstand, geen zelf-inzicht. :{w
pi_86821551
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zijn de Roma zélf die deze oplossing aandragen. Het gaat alleen om de plek van herhuisvesting. En dan denk ik inderdaad aan zover weg als maar enigszins mogelijk.
je weet wel wat ik bedoel
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86821668
Gewoon op pampus pleuren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:13:10 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86821729
Overlast veroorzaken is gewoon een bron van inkomsten, omdat gemeenten te lui zijn om hun werk te doen. Het kost veel minder zweetdruppels om uitwaterende sluizen duurder te maken dan om de orde te handhaven.

De overheid loopt op z'n laatste benen: "democratie", Wilders, incompetente veelverdieners ...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:20:08 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86821876
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:06 schreef Klaudias het volgende:

[..]

je weet wel wat ik bedoel
Ik niet. Leg mij het eens uit a.u.b.
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:22:19 #19
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_86821929
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik niet. Leg mij het eens uit a.u.b.
:')
pi_86822016
Voor een ton wil ik ook wel verhuizen, waar kan ik me melden? :7
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86822034
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:25 schreef Cerbie het volgende:
Voor een ton wil ik ook wel verhuizen, waar kan ik me melden? :7
Je kan geen reet doen met een ton. Tis zo op.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:30:23 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86822150
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan geen reet doen met een ton. Tis zo op.
Dat zeiden deze (of andere) zigeuners ook toen ze 6 ton gekregen hadden en een half jaar later tóch weer aan de stadspoort rammelden! :')
The End Times are wild
pi_86822216
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Volstrekt kansloze figuren: geen moraal, geen fatsoen, geen gezond verstand, geen zelf-inzicht. :{w
Idd een kankervolk maar om ze nou kansloos te noemen? Honderdduizenden euro's van gemeenten krijgen, mogen wonen in 'n dure villa, geen belasting betalen, uitkering genieten zelfs al rijd je een absurd dure Mercedes. Die mensen hebben 't toch best aardig voor elkaar. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:35:22 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86822270
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:33 schreef NotYou het volgende:

[..]

Idd een kankervolk maar om ze nou kansloos te noemen? Honderdduizenden euro's van gemeenten krijgen, mogen wonen in 'n dure villa, geen belasting betalen, uitkering genieten zelfs al rijd je een absurd dure Mercedes. Die mensen hebben 't toch best aardig voor elkaar. ^O^
Geen woorden voor, werkelijk waar niet. :{w
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:37:19 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86822320
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:33 schreef NotYou het volgende:

[..]

Zelf denken ze er anders over: "Nergens is het voor de Roma zo erg als hier" :') Ik denk dat er nergens ter wereld ooit in de geschiedenis een vreemd volk zich zó asociaal gedragen heeft en daarbij zo enorm in de watten gelegd is als hier en nu in Nederland. Ze zijn gewoon alle gevoel voor realiteit kwijt.
The End Times are wild
pi_86822395
"Roma-probleem"? Flikker toch een eind op. Een paar weken geleden was er nog geen enkele sprake van een Roma-probleem in Nederland, en nu Frankrijk Roma aan het deporteren is halen mensen zich ineens in het hoofd dat Nederland ook problemen met deze mensen heeft.

Stelletje meelopers.
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:41:56 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86822447
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zelf denken ze er anders over: "Nergens is het voor de Roma zo erg als hier" :') Ik denk dat er nergens ter wereld ooit in de geschiedenis een vreemd volk zich zó asociaal gedragen heeft en daarbij zo enorm in de watten gelegd is als hier en nu in Nederland. Ze zijn gewoon alle gevoel voor realiteit kwijt.
Waarschijnlijk blijven ze van generatie op generatie in de slachtofferrol hangen. Als ze zelf niet zien waar het fout gaat, houdt het gewoon op. Die mensen hebben hier -tig kansen om een prima leven te leiden, maar maken de aansluiting niet. Kloof is te groot en de problematiek te groot. Het gevolg is dus een heen-en-weer schuiven van deze families met zakken geld. En zo voed je hun manier van leven. Gesubsidieerd onrecht wordt het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boca_Raton op 25-09-2010 11:48:38 ]
pi_86822880
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
"Roma-probleem"? Flikker toch een eind op. Een paar weken geleden was er nog geen enkele sprake van een Roma-probleem in Nederland, en nu Frankrijk Roma aan het deporteren is halen mensen zich ineens in het hoofd dat Nederland ook problemen met deze mensen heeft.

Stelletje meelopers.
Onder welke steen kom jij vandaan?
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:59:03 #29
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86822911
Voor de helft en geen vervolging weet ik wel een betere oplossing. w/
Bedankt Hans.
pi_86822920
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:57 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Een punt heeft hij wel. Sinds dat het groots in het nieuws was in Frankrijk hoor je het hier ineens ook tigkeer vaker in de media.
pi_86822946
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:57 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Geen enkele. Geef mij eens een nieuwsbericht of een forumtopic van de afgelopen jaren waarin geklaagd wordt over Roma? Ik denk niet dat je veel zult vinden. Pas sinds Frankrijk aan het deporteren geslagen is hebben Nederlanders deze zondebok herontdekt.
pi_86822967
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waarschijnlijk blijven ze van generatie op generatie in de slachtofferrol hangen. Als ze zelf niet zien waar het fout gaat, houdt het gewoon op. Die mensen hebben hier -tig kansen om een prima leven te leiden, maar maken de aansluiting niet. Kloof is te groot en de problematiek te groot. Het gevolg is dus een heen-en-weer schuiven van deze families met zakken geld. En zo voed je hun manier van leven. Gesubsidieerd onrecht wordt het.
Ze maken de aansluiting niet omdat ze niet hoeven, ze krijgen alles gratis. :D
De enige die stupide is in deze situatie is de (lokale) overheid.
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:07:28 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86823161
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Geen enkele. Geef mij eens een nieuwsbericht of een forumtopic van de afgelopen jaren waarin geklaagd wordt over Roma? Ik denk niet dat je veel zult vinden. Pas sinds Frankrijk aan het deporteren geslagen is hebben Nederlanders deze zondebok herontdekt.
Ik heb nog de moeite genomen er ééntje voor je op te zoeken.

http://wwww.binnenlandsbe(...)incident.94694.lynkx

Nu zou ik graag van jou links zien waarin de Roma-zigeuners de hemel in worden geprezen door de lokale bevolking van Nieuwegein.
pi_86823232
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je naam zegt eigenlijk alles wel. Ik heb nog een heel klein beetje hoop dat je een troll bent maar helaas bestaan er echt debielen die er op deze manier over denken. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_86823249
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Een punt heeft hij wel. Sinds dat het groots in het nieuws was in Frankrijk hoor je het hier ineens ook tigkeer vaker in de media.
Dat is een ander verhaal. Maar het probleem is er echt al zolang ik me kan herinneren.

Dat het in het niet valt bij het marokkanenprobleem en dat politici nu denken er mee te kunnen scoren zegt mij verder niet zoveel.
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:15:58 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86823638
quote:

[..]

Je zit nog steeds onder de steen dus.
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:35:41 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86824449
quote:

[..]

Welkom terug op aarde.
Dit speelt al tientallen jaren hoor. Niet alleen nu.
Als mijn moeder haar achternaam noemt zeggen de bedrijven al, sorry we hebben geen werk. :{

Ik ben Sinti en Roma. Ik weet wat er speelt tussen de zigeuners en gemeentes. niet alles natuurlijk.
wat er o.a. speelt is dat gemeentes geen woonwagens meer willen hebben en er geen meer bij bouwen. dus mensen moeten in een huis (hokje) gestopt worden terwijl zij dat niet kunnen(altijd vrijheid gewend).
Als ik in een woonwagen wilde wonen moest mijn moeder 15 jaar geleden mij al opgeven voor een lijst omdat alleen zigeuners nog recht hebben op een woonwagen en er een wachtlijst is.

Ik heb gewoon opleidingen gedaan.
Mijn vader heeft altijd gewerkt en mijn moeder toen wij op de basisschool zaten.
Ja er zijn ook genoeg zigeuners die ze van mij een .......... mogen geven.
maar goed er zijn ook genoeg andere bevolkingsgroepen waar ze weer niks over zeggen.

want genoeg polen die hier komen werken 3maand en de rest van het jaar vakantie vieren van de subsidies in polen. genoeg Marokkanen die zeggen dat ze kinderen in Marokko hebben en daar geld voor vangen. dus wat is erger.

[ Bericht 19% gewijzigd door Popples op 25-09-2010 13:04:20 ]
mama van 3 kids!
pi_86825048
quote:

[..]

Ooit weleens met Roma te maken gehad? Of überhaupt met die mensen in je wijk opgegroeid? Geen pretje kan ik je zeggen -O- .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_86825347
Toch valt het niet te ontkennen dat er nu een soort mediahype is ontstaan.
pi_86825463
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:13 schreef IHVK het volgende:
Toch valt het niet te ontkennen dat er nu een soort mediahype is ontstaan.
Omdat het te lang verzwegen is misschien? Ik zie nu ineens de gemeente Nieuwegein ook moord en brand gillen, iets wat ze een hele lange tijd angstvallig niet gedaan hebben, en de noodklokluidende horeca ondernemers gewoon in de kou hebben laten staan. Maar je hebt wel gelijk, het is nu net een sneeuwbal die een heuvel afrolt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:19:42 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86825577
Gisteravond keek ik ook op van het radionieuws: twee afzonderlijke items over de problematiek bij Marokkaanse jongeren. Met percentages en al.

En het effect bij mij was gevoelsmatig: eindelijk! Eindelijk! En onmiddellijk er achteraan: ze horen erbij, met alles wat ze meebrengen. Alsof ik in één keer het gevoel had dat ik de Marokkanen kon omarmen zeg maar.
pi_86825675
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Stelletje meelopers.
jij woont in een dorp :')
pi_86825746
Ah, in 2000 kregen ze 6 ton (guldens) van de gemeente Driebergen
http://www.volkskrant.nl/(...)n_maar_verliezers_op
en nu willen ze weer een uitkoopsom van Nieuwegein?? Gaat lekker....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86825781
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:22 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

jij woont in een dorp :')
Ja want in de Randstad loopt de Roma overlast de spuigaten uit :')
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:25:47 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_86825793
In Nieuwegein is het wel degelijk een probleem en dat is een paar jaar geleden uitgebreid in het nieuws geweest.
Je ogen sluiten voor problemen is ook echt niet de oplossing.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_86825848
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:25 schreef livelink het volgende:
In Nieuwegein is het wel degelijk een probleem en dat is een paar jaar geleden uitgebreid in het nieuws geweest.
Doodzonde van dat eethuis bij dat kruispunt. :{
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86825869
quote:
Uitkopen ook niet, want die familie die 10 jaar geleden door Driebergen is uitgekocht zit nu in dat "landhuis" langs de A2.... daar geplaatst door de gemeente Utrecht omdat ze iedere keer wegens overlast uit hun huurwoning worden gezet.

Dus leuk dat uitkopen, maar het is net zo effectief als je ogen ervoor sluiten, het kost alleen nog meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86825887
quote:
Dat zal best hoor, maar ik irriteer me aan al die mensen die nu opeens lopen te kankeren zonder ook maar. Roma te hebben gezien.

Ik heb ze alleen een keer in Turkije gezien.
pi_86825890
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet maar als je zulke domme opmerking maakt zijn naam zegt wel genoeg :') Maar als je nooit laatst van Roma mensen hebt moet je toch op planeet mars wonen
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:29:01 #52
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86825908
quote:
Er zijn ook users die automatisch ageren tegen kritiek op bevolkingsgroepen. Bericht wordt niet eens gelezen, de standaard reactie plempen ze gewoon neer. :(

LinkseBoomKnuffelaar foutje: LinkseFrieseVegetarier moet het zijn - leest nog steeds mee overigens.
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:30:17 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86825948
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:28 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat zal best hoor, maar ik irriteer me aan al die mensen die nu opeens lopen te kankeren zonder ook maar. Roma te hebben gezien.

Ik heb ze alleen een keer in Turkije gezien.
Eén keer? Zowww, jij bent vanaf nu de expert hier als het om de Roma's gaat.

:N
pi_86825975
Ik heb nooit last gehad van Roma.

Enige in mijn directe omgeving is dat een ver familielid in Enschede een keer door zijn zigeunerbuurman is achtertervolgd met een bijl. Maar goed dat is misschien 10 jaar terug en ligt denk ik meer aan het individu.
pi_86825991
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat beweer ik dan ook niet.
pi_86826049
Jezelf misdragen en dan ook nog geld toe eisen? Ik weet een betere oplossing: overlastgevers in de gevangenis zetten. De cellen staan namelijk leeg. Schept meteen werkgelegenheid en het zorgt voor precedentwerking.
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:33:39 #57
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86826051
Wat doen toch ineens al die gipsy kings in de discussie? Ik dacht dat de Marokkanen nog aan de beurt waren. :').

Het is me wat. Ik zeg: nuken. Dit hele land. Van Hoek van Holland tot aan Lobith. Weg ermee, weg met het gezeik, :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:34:29 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86826081
Ik heb ook geen last van de Hell's Angels. Maar ik woon er dan ook niet vlakbij.

Is toch geen graadmeter?
pi_86826127
Zijn er geen Roma of Sinti op Fok? Volgens mij zijn het gewoon mensen , geen buitenaards ras. Dus een
Normale discussie moet mogelijk zijn..
pi_86826168
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:35 schreef IHVK het volgende:
Zijn er geen Roma of Sinti op Fok? Volgens mij zijn het gewoon mensen , geen buitenaards ras. Dus een
Normale discussie moet mogelijk zijn..
lees mijn reactie pagina 1 :P
mama van 3 kids!
pi_86826185
Discussie met (de gemiddelde) Roma. _O-

Jij hebt echt nog nooit Roma meegemaakt he?
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:37:53 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86826200
Dit vervloekte land is zich langzaam maar zeker aan het dichttimmeren.
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:39:09 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86826239
Roma hebben sjchait aan de gewonegemiddeldenederlandervinexburgerij en weet je wat! GELIJK HEBBEN ZE.
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:40:02 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86826268
Ik zou die leasebakrijdende loonslavenbende ook niet in mijn achtertuin willen hebben.
pi_86826751
100000 stokslagen kunnen ze krijgen
pi_86827699
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:37 schreef Cracka-ass het volgende:
Discussie met (de gemiddelde) Roma. _O-

Jij hebt echt nog nooit Roma meegemaakt he?
Jij ook niet volgens mij.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zaterdag 25 september 2010 @ 14:27:29 #67
230491 Zith
pls tip
pi_86828017
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

lol
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_86828084
quote:

[..]

Die lui zorgen in meerdere plaatsen voor enorme overlast. Gemeenten hebben al talloze tonnenverslindende projecten in het leven geroepen. Van gratis rijbewijzen tot luxe huisvesting. Resultaat: 0,0.

Hier is veel over gepubliceerd, en heeft dus helemaal niets te maken met die toestanden in Frankrijk.

Echt, hoe kom je er bij. :')
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:30:45 #69
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_86828140
Ik woon in Nieuwegein en het probleem is er zeker :(
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:34:04 #70
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86828265
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

IVHK is een allochtoon en neemt het derhalve op voor iedere andere allochtoon, ongeacht afkomst. Irritant? Absoluut, daarom negeren. :Y
Bedankt Hans.
pi_86828325
quote:

Stelletje meelopers.
75% heeft een strafblad en dat zijn feiten. Linkse dwaas.
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:35:28 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86828327
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:34 schreef bascross het volgende:

[..]

IVHK is een allochtoon en neemt het derhalve op voor iedere andere allochtoon, ongeacht afkomst. Irritant? Absoluut, daarom negeren. :Y
Autochtonen die het steevast voor autochtonen opnemen, :r.
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:36:05 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86828349
Soberzo: autochtonen, :r.
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:38:08 #74
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_86828439
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Voor de inwoners van bepaalde Nieuwegeinse buurten was het altijd al problematisch. De zigeunerproblematiek in Nieuwegein haalde vaak de regionale pers.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_86828450
Waar haalt TS vandaan dat ze 400k per gezin kosten?
dag
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:39:15 #76
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86828482
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:36 schreef Ringo het volgende:
Soberzo: autochtonen, :r.
Kap even met trollen, kut hippie. :')
Bedankt Hans.
pi_86828763
quote:

[..]

Zolang er Roma in Nederland rondhangen zullen er problemen zijn. Een paar ton doneren, zoals zo vaak is gebeurd, heeft geen zin, want ze trekken gewoon één gemeente verderop en blijven daar net zolang overlast veroorzaken totdat ze weer een vertrekregeling aangeboden krijgen. Daarmee wordt het probleem dus niet opgelost maar enkel verschoven.

Dat geld zou je dus ook kunnen besteden om ze elders te huisvesten. Een regering uit een ontwikkelingsland zou denk ik best wel bereid zijn om deze mensen voor een bedrag van 3.960.000 euro op te nemen. Dan kun je die Roma zelf nog een 40.000 meegeven om daar iets zelfstandig op te bouwen. Dit is goed voor:
Nederland: want er komt een einde aan een onoplosbaar probleem.
Het ontwikkelingsland in kwestie: Daar kosten die Roma veel minder en dus is er geld voor de eigen bevolking

Zelf zat ik te denken aan Madagaskar als vestigingsplaats. Ze zullen er blij zijn met het geld dat ze eraan verdienen en van daaruit kunnen die Roma niet zo eenvoudig meer terugkeren.
_O-
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86828866
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:34 schreef bascross het volgende:

[..]

Ten eerste is het IHVK en ten tweede hoeft een Roma geen allochtooon te zijn sjappie.
pi_86828972
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ten eerste is het IHVK en ten tweede hoeft een Roma geen allochtooon te zijn sjappie.
Een beetje jammer dat je hem nu op een woordje probeert te vangen. Vervang het woord 'allochtoon' voor 'minderheid', en hij heeft gewoon gelijk.
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:03:11 #80
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_86829112
Sarkozy heeft de enige duurzame oplossing voor het Roma probleem.
Dat die op gespannen voet staat met de mensenrechten zegt alles over de wijze waarop de Roma gemeenschap de iedere vorm van betamelijk bestuur weet te frustreren. Ik snap wat dat betreft prima waar die noodgreep van Sarkozy vandaan komt. Feit blijft dat iedere plaats waar Roma de kop op steken wordt overspoeld met een keur aan vermogensdelicten. Dat is geen stemmingmakerij maar een feitelijkheid. De eerste aanzet tot het oplossen van een probleem is het erkennen en benoemen ervan. Zolang we dat niet doen hoeven we ons niet te verheugen op een andere oplossing dan die van sarkozy.
Jawohl Herr Kaloin!
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:03:55 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86829127
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:56 schreef Gulo het volgende:

[..]

Een beetje jammer dat je hem nu op een woordje probeert te vangen. Vervang het woord 'allochtoon' voor 'minderheid', en hij heeft gewoon gelijk.
Manke dwergen met een erectiestoornis zijn ook in de minderheid!
pi_86829245
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

:Z Wat wil je dan horen? Etnische minderheden?
pi_86829493
Goddorie ik krijg zo langzamerhand het idee dat mijn ouders de verkeerde keuze hebben gemaakt toen ze mij fatsoen bijbrachten. Als fatsoenlijk geen overlast veroorzakende burger zie ik elk jaar meer naai-acties van de overheid jegens mijn portemonnee tegemoet, maar als asociaal krijg je een hoop meer voor elkaar blijkbaar.

Geef mij een ton en ik vestig me net zo onopvallend levend als nu in een andere gemeente, geen probleem. Blijf ik nog werken en mijn kinderen opvoeden ook. Nou ja, dat is dan vanaf nu plan B.

Ik denk dat ik het oeuvre van de Gypsie Kings maar even neerlaad en op 10 zet, de buurman dronken voor zijn smoel ga slaan terwijl ik de kinderen hun huis laat leeg jatten en mijn man hun hond verkracht.

Oh ja, wat is er trouwens zo moeilijk aan strafbaar gedrag uhhh...bestraffen? Waarom is bekend dat 75% van deze groep crimineel actief is en zitten ze in een villa ipv de nor?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_86829586
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:56 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het is in weze gewoon een racistische opmerking, alsof er geen autochtonen zijn die 'het opnemen voor' ( :') ) minderheden.
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:24:35 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86829637
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:39 schreef bascross het volgende:

[..]

Kap even met trollen, kut hippie. :')
Ik meen het!
pi_86829708

Pandemic 2
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86829719
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Goddorie ik krijg zo langzamerhand het idee dat mijn ouders de verkeerde keuze hebben gemaakt toen ze mij fatsoen bijbrachten. Als fatsoenlijk geen overlast veroorzakende burger zie ik elk jaar meer naai-acties van de overheid jegens mijn portemonnee tegemoet, maar als asociaal krijg je een hoop meer voor elkaar blijkbaar.

Geef mij een ton en ik vestig me net zo onopvallend levend als nu in een andere gemeente, geen probleem. Blijf ik nog werken en mijn kinderen opvoeden ook. Nou ja, dat is dan vanaf nu plan B.

Ik denk dat ik het oeuvre van de Gypsie Kings maar even neerlaad en op 10 zet, de buurman dronken voor zijn smoel ga slaan terwijl ik de kinderen hun huis laat leeg jatten en mijn man hun hond verkracht.

Oh ja, wat is er trouwens zo moeilijk aan strafbaar gedrag uhhh...bestraffen? Waarom is bekend dat 75% van deze groep crimineel actief is en zitten ze in een villa ipv de nor?
:D _O- Beste moderator post ooit! _O- _O_ :D
Je suis Charlie Sheen
pi_86829737
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is in weze gewoon een racistische opmerking, alsof er geen autochtonen zijn die 'het opnemen voor' ( :') ) minderheden.
Wat een onzin.

Het is echter wel zo dat er óók allochtonen zijn die het automatisch voor andere allochtonen (of etnische minderheden) opnemen, puur omdat het allochtonen zijn.

Tot die categorie hoor jij volgens mij ook.
pi_86829866
Nee niet omkeren nu hè. Er wordt gesteld dat ik het voor allochtonen opneem omdàt ik allochtoon ben.

Dat is dus bullshit. Het heeft alleen maar met mijn visie op de samenleving/ politieke overtuiging te maken.
Zo zijn er genoeg allochtonen die kankeren op andere allochtonen. Kan ook. Ik ben tegen generalisatie en mediahypes gericht op bevolkingsgroepen.
pi_86829894
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:28 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Het is echter wel zo dat er óók allochtonen zijn die het automatisch voor andere allochtonen (of etnische minderheden) opnemen, puur omdat het allochtonen zijn.

Tot die categorie hoor jij volgens mij ook.
Het valt wel telkens op inderdaad.
pi_86829944
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:18 schreef Popples het volgende:

[..]

Jij ook niet volgens mij.
pi_86829954
Verder heeft Mwanatabu 100% gelijk over strafbaar gedrag bestraffen en is het absurd dat ze een villa krijgen.
pi_86829962
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:33 schreef IHVK het volgende:
Nee niet omkeren nu hè. Er wordt gesteld dat ik het voor allochtonen opneem omdàt ik allochtoon ben.

Dat is dus bullshit. Het heeft alleen maar met mijn visie op de samenleving/ politieke overtuiging te maken.
Zo zijn er genoeg allochtonen die kankeren op andere allochtonen. Kan ook. Ik ben tegen generalisatie en mediahypes gericht op bevolkingsgroepen.
Omkeren?? Nogmaals, ik zeg niet dat allochtonen het automatisch opnemen voor ander allochtonen. Dat weet ik maar al te goed.

Ik zeg alleen dat sommige allochtonen het voor andere allochtonen opnemen, puur omdat ze allochtoon zijn. Als jij zegt dat in jouw geval niet zo is, prima, jouw zaak.

En wat betreft die mediahype ben ik het met je eens. Maar de feiten liegen er niet om, daar heeft de media niets mee van doen.
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:38:03 #94
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86829973
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jawel, ''sjappie''. In officiële termen misschien niet meer, omdat ze hier al tijden zitten, maar het blijven natuurlijk allochtonen. Je hebt dat filmpje toch wel gezien van die paupers in die villa? Konden geen eens fatsoenlijk Nederlands. :')
Bedankt Hans.
pi_86829998
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:27 schreef NotYou het volgende:

[..]

:D _O- Beste moderator post ooit! _O- _O_ :D
Oe ik ben wel de smiley vergeten, dus bij deze: ;)
Ik heb namelijk erg lieve buren (en een strenge opvoeding en dus een goed ontwikkeld geweten enzo)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:47:17 #96
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_86830219
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 15:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, we doen je niets. :P
3 keer links is ook rechts
pi_86830240
quote:

Stelletje meelopers.
dit dus.

en denk even na, de meesten hebben een strafblad, maar toch zitten ze niet in de gevangenis. dus zo crimineel zijn ze nou ook weer niet.

sorry maar als een crimineel gezin waar iedereen last van heeft honderdduizenden euros krijgt en een villa, dan is dat volledig falen van beleid. pak criminelen aan, simpel.
  † In Memoriam † zaterdag 25 september 2010 @ 15:50:37 #98
135305 beequeen
Lost.
pi_86830324
Ik vind het echt aardige mensen, zo gastvrij ook. Die gasten van PowNews staan n.b. op de openbare weg.

Filmpje vanaf 7.30.
Filmpje.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_86831161
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:33 schreef Ringo het volgende:
Wat doen toch ineens al die gipsy kings in de discussie? Ik dacht dat de Marokkanen nog aan de beurt waren. :').

Het is me wat. Ik zeg: nuken. Dit hele land. Van Hoek van Holland tot aan Lobith. Weg ermee, weg met het gezeik, :r.
Shit, dacht dat Roma een ander woord was voor MaROkkanen maar het is ander tuig van de Rif richel die de boel verneuktziekt.
  zaterdag 25 september 2010 @ 16:24:27 #100
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_86831372
Hoe komen die Roma dan aan geld? Wie geeft ze een uitkering of krijgen ze allemaal bijstand? Willen die mensen dan niks van hun leven maken? :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')