abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86822395
"Roma-probleem"? Flikker toch een eind op. Een paar weken geleden was er nog geen enkele sprake van een Roma-probleem in Nederland, en nu Frankrijk Roma aan het deporteren is halen mensen zich ineens in het hoofd dat Nederland ook problemen met deze mensen heeft.

Stelletje meelopers.
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:41:56 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86822447
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zelf denken ze er anders over: "Nergens is het voor de Roma zo erg als hier" :') Ik denk dat er nergens ter wereld ooit in de geschiedenis een vreemd volk zich zó asociaal gedragen heeft en daarbij zo enorm in de watten gelegd is als hier en nu in Nederland. Ze zijn gewoon alle gevoel voor realiteit kwijt.
Waarschijnlijk blijven ze van generatie op generatie in de slachtofferrol hangen. Als ze zelf niet zien waar het fout gaat, houdt het gewoon op. Die mensen hebben hier -tig kansen om een prima leven te leiden, maar maken de aansluiting niet. Kloof is te groot en de problematiek te groot. Het gevolg is dus een heen-en-weer schuiven van deze families met zakken geld. En zo voed je hun manier van leven. Gesubsidieerd onrecht wordt het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boca_Raton op 25-09-2010 11:48:38 ]
pi_86822880
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
"Roma-probleem"? Flikker toch een eind op. Een paar weken geleden was er nog geen enkele sprake van een Roma-probleem in Nederland, en nu Frankrijk Roma aan het deporteren is halen mensen zich ineens in het hoofd dat Nederland ook problemen met deze mensen heeft.

Stelletje meelopers.
Onder welke steen kom jij vandaan?
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:59:03 #29
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86822911
Voor de helft en geen vervolging weet ik wel een betere oplossing. w/
Bedankt Hans.
pi_86822920
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:57 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Een punt heeft hij wel. Sinds dat het groots in het nieuws was in Frankrijk hoor je het hier ineens ook tigkeer vaker in de media.
pi_86822946
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:57 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Geen enkele. Geef mij eens een nieuwsbericht of een forumtopic van de afgelopen jaren waarin geklaagd wordt over Roma? Ik denk niet dat je veel zult vinden. Pas sinds Frankrijk aan het deporteren geslagen is hebben Nederlanders deze zondebok herontdekt.
pi_86822967
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waarschijnlijk blijven ze van generatie op generatie in de slachtofferrol hangen. Als ze zelf niet zien waar het fout gaat, houdt het gewoon op. Die mensen hebben hier -tig kansen om een prima leven te leiden, maar maken de aansluiting niet. Kloof is te groot en de problematiek te groot. Het gevolg is dus een heen-en-weer schuiven van deze families met zakken geld. En zo voed je hun manier van leven. Gesubsidieerd onrecht wordt het.
Ze maken de aansluiting niet omdat ze niet hoeven, ze krijgen alles gratis. :D
De enige die stupide is in deze situatie is de (lokale) overheid.
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:07:28 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86823161
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Geen enkele. Geef mij eens een nieuwsbericht of een forumtopic van de afgelopen jaren waarin geklaagd wordt over Roma? Ik denk niet dat je veel zult vinden. Pas sinds Frankrijk aan het deporteren geslagen is hebben Nederlanders deze zondebok herontdekt.
Ik heb nog de moeite genomen er ééntje voor je op te zoeken.

http://wwww.binnenlandsbe(...)incident.94694.lynkx

Nu zou ik graag van jou links zien waarin de Roma-zigeuners de hemel in worden geprezen door de lokale bevolking van Nieuwegein.
pi_86823232
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je naam zegt eigenlijk alles wel. Ik heb nog een heel klein beetje hoop dat je een troll bent maar helaas bestaan er echt debielen die er op deze manier over denken. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_86823249
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Een punt heeft hij wel. Sinds dat het groots in het nieuws was in Frankrijk hoor je het hier ineens ook tigkeer vaker in de media.
Dat is een ander verhaal. Maar het probleem is er echt al zolang ik me kan herinneren.

Dat het in het niet valt bij het marokkanenprobleem en dat politici nu denken er mee te kunnen scoren zegt mij verder niet zoveel.
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:15:58 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86823638
quote:

[..]

Je zit nog steeds onder de steen dus.
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:35:41 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_86824449
quote:

[..]

Welkom terug op aarde.
Dit speelt al tientallen jaren hoor. Niet alleen nu.
Als mijn moeder haar achternaam noemt zeggen de bedrijven al, sorry we hebben geen werk. :{

Ik ben Sinti en Roma. Ik weet wat er speelt tussen de zigeuners en gemeentes. niet alles natuurlijk.
wat er o.a. speelt is dat gemeentes geen woonwagens meer willen hebben en er geen meer bij bouwen. dus mensen moeten in een huis (hokje) gestopt worden terwijl zij dat niet kunnen(altijd vrijheid gewend).
Als ik in een woonwagen wilde wonen moest mijn moeder 15 jaar geleden mij al opgeven voor een lijst omdat alleen zigeuners nog recht hebben op een woonwagen en er een wachtlijst is.

Ik heb gewoon opleidingen gedaan.
Mijn vader heeft altijd gewerkt en mijn moeder toen wij op de basisschool zaten.
Ja er zijn ook genoeg zigeuners die ze van mij een .......... mogen geven.
maar goed er zijn ook genoeg andere bevolkingsgroepen waar ze weer niks over zeggen.

want genoeg polen die hier komen werken 3maand en de rest van het jaar vakantie vieren van de subsidies in polen. genoeg Marokkanen die zeggen dat ze kinderen in Marokko hebben en daar geld voor vangen. dus wat is erger.

[ Bericht 19% gewijzigd door Popples op 25-09-2010 13:04:20 ]
mama van 3 kids!
pi_86825048
quote:

[..]

Ooit weleens met Roma te maken gehad? Of überhaupt met die mensen in je wijk opgegroeid? Geen pretje kan ik je zeggen -O- .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_86825347
Toch valt het niet te ontkennen dat er nu een soort mediahype is ontstaan.
pi_86825463
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:13 schreef IHVK het volgende:
Toch valt het niet te ontkennen dat er nu een soort mediahype is ontstaan.
Omdat het te lang verzwegen is misschien? Ik zie nu ineens de gemeente Nieuwegein ook moord en brand gillen, iets wat ze een hele lange tijd angstvallig niet gedaan hebben, en de noodklokluidende horeca ondernemers gewoon in de kou hebben laten staan. Maar je hebt wel gelijk, het is nu net een sneeuwbal die een heuvel afrolt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:19:42 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_86825577
Gisteravond keek ik ook op van het radionieuws: twee afzonderlijke items over de problematiek bij Marokkaanse jongeren. Met percentages en al.

En het effect bij mij was gevoelsmatig: eindelijk! Eindelijk! En onmiddellijk er achteraan: ze horen erbij, met alles wat ze meebrengen. Alsof ik in één keer het gevoel had dat ik de Marokkanen kon omarmen zeg maar.
pi_86825675
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Stelletje meelopers.
jij woont in een dorp :')
pi_86825746
Ah, in 2000 kregen ze 6 ton (guldens) van de gemeente Driebergen
http://www.volkskrant.nl/(...)n_maar_verliezers_op
en nu willen ze weer een uitkoopsom van Nieuwegein?? Gaat lekker....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86825781
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:22 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

jij woont in een dorp :')
Ja want in de Randstad loopt de Roma overlast de spuigaten uit :')
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:25:47 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_86825793
In Nieuwegein is het wel degelijk een probleem en dat is een paar jaar geleden uitgebreid in het nieuws geweest.
Je ogen sluiten voor problemen is ook echt niet de oplossing.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_86825848
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:25 schreef livelink het volgende:
In Nieuwegein is het wel degelijk een probleem en dat is een paar jaar geleden uitgebreid in het nieuws geweest.
Doodzonde van dat eethuis bij dat kruispunt. :{
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86825869
quote:
Uitkopen ook niet, want die familie die 10 jaar geleden door Driebergen is uitgekocht zit nu in dat "landhuis" langs de A2.... daar geplaatst door de gemeente Utrecht omdat ze iedere keer wegens overlast uit hun huurwoning worden gezet.

Dus leuk dat uitkopen, maar het is net zo effectief als je ogen ervoor sluiten, het kost alleen nog meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86825887
quote:
Dat zal best hoor, maar ik irriteer me aan al die mensen die nu opeens lopen te kankeren zonder ook maar. Roma te hebben gezien.

Ik heb ze alleen een keer in Turkije gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')